načítám data...

Ptejte se: Hatchback do města i na zábavu, navíc s automatem

Někdy je těžké si vybrat, zvlášť když je potřeba skloubit co nejvíc protichůdných požadavků a zůstat v určitém finančním limitu.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv značek

Vážená redakce Autíčkaře,

chci pro svou manželku koupit ojetý automobil. Pravidelně si pročítám Vaši rubriku Ptejte se. Zejména díky tomu jsem si vybral několik kandidátů. Hlavním požadavkem je automatická převodovka. S automobilem se bude jezdit zejména v příměstském a městském provozu. Dále by to měla být pětidveřová karoserie.

Upřednostňoval bych benzín. Co se motoru týká, rád bych se vyhnul turbu a kompresoru a raději měl atmosférický motor. Nebráním se hybridním pohonům. Automobil bych rád využil i pro sebe na víkendové projížďky. Z toho mi vyplývá, že by ideální karoserií mohl být hatchback.

Auto bude využíváno hlavně pro cesty do práce, nákupy, v budoucnu snad pro dítě do školky apod. Pokud by to byl auťák, který by mě o víkendech nabídnul zábavné svezení po okreskách, bude to bonus navíc. Pro delší cesty máme rodinný kombík. Cenovka by se neměla vyšplhat přes 220 000 Kč.

Teď k našim favoritům. Mé ženě se obecně líbí Audi. Snad by 5dveřová A3 v automatu mohla být řešením. Renault Clio R.S., Suzuki Swift Sport jako zástupci hot hatchů. Toyota Auris jako zástupce hybridních automobilů. Dále BMW 130i. Prosím Vás o radu, které z uvedených automobilů se Vám jeví jako nejlepší volba. Pochopitelně budu velmi rád, když mi doporučíte i jiné automobily, které by naše požadavky mohly splňovat.

Foto: Audi DE

Teda vy nás nešetříte… snaze skloubit všechny myslitelné požadavky lidsky rozumím, ale řešení bez kompromisu to nemá. Menších aut s automatem je málo, hybridů zrovna tak a spojit atmosférický motor se zábavou je u ojetin, které mají před sebou ještě perspektivu dlouhého života, prakticky nemožné. Zkusím to vzít postupně, a třeba Vám z toho vyplyne závěr, který bude slučitelný s každodenní praxí.

1. Pokud možno atmosférický motor

V takovém případě je to BMW 130i přímo dokonalá volba. Jsou s ním ale dvě potíže – jednak nejsem schopen nikomu poradit na denní ježdění 15 let staré auto (snad jen že by to byla Toyota) a jednak takové auto neexistuje. S Vašim rozpočtem dosáhnete na dvoulitrový čtyřválec 120i, a to není nijak zvlášť zábavné auto. Především tedy proto, že moc nejede a svezení s nějakým tím turbem je o dost svižnější.

Další problém je, že jiných hatchbacků s atmosférickým motorem moc není. Pokud zábavnost zúžíme na to, že automat nemá být CVT, pak vypadne prakticky všechno od Mitsubishi Lancer až po Subaru XV. Když pominu opět nepříliš zábavnou Hondu Civic, ve výběru zbude už jen Mazda 3, která je s automatem mimořádně vzácná. Druhá generace, na kterou máte rozpočet, má nepříliš zábavné čtyř- a pětistupňové automaty. A o dost zábavnější generace minulá, kterou bych Vám moc rád doporučil, začíná nemilosrdně nad třemi sty tisíci.

Foto: Mazda Motor Corp.

2. Nebráním se hybridnímu pohonu

Toyota Auris Hybrid je pro ty cesty po městě a nějakou delší víkendovou vyjížďku vlastně velmi dobrou volbou. Je to ale to vůbec nejnudnější auto, co vás mohlo napadnout. S Vašim rozpočtem jste na rozmezí nepříliš rozšířené první generace a generace druhé, která má nižší posaz a je o něco řidičštějším autem. Zábava tady ale přesto spočívá akorát tak ve sbírání bodů do ekoskóre a plánovaní rekuperace tak, aby byla výsledná spotřeba co nejnižší.

Jiná možnost není, alternativy se totiž jmenují Prius, Yaris Hybrid a Honda Insight. Kdyby existovaly jen tyto typy aut, pak je Auris volbou petrolheada.

Foto: Toyota Europe

3. Máte už nějaké tipy

Vaši ženě se zamlouvá Audi… to je samozřejmě podstatný fakt. Váš rozpočet ale na žádnou pořádnou A3 s automatem bohužel nestačí. Do 220 tisíc pořídíte leda tak kombinaci 1,2 TFSI a DSG se suchými spojkami. Ani jedno není vzor spolehlivosti a tento tandem není nijak zvlášť zábavný ani v podstatně lehčí a menší Fabii. Na vhodnou A3, tzn. končící generaci s motorem 1,4 TFSI a automatem potřebujete podobně jako u té Mazdy rozhodně přes 300 tisíc.

Foto: Audi DE

Suzuki Swift Sport se nikdy do Evropy nedodával s automatem, takže tím je ze hry rovnou. Renault Clio R.S. je z Vaší strany mazaný nápad, ten měl naopak dvouspojkový automat vždycky. Zábavy byste si s ním užil vrchovatě, zejména u novější kousků, kde Renault upravil nastavení převodovky a taky si trochu pohrál s podvozkem. Má to jen tři velká ale: komfort jízdy ve městě je hodně omezený, to by se Vaší paní nemuselo líbit, vnitřní prostor je hodně omezený, takže by si nemusel rozumět s plánovanými cestami do školky, a Váš rozpočet na něj opět nestačí. I když tentokrát chybí jen pár desítek tisíc, takže to proti ostatním možnostem není taková hrůza.

Takovou polovičatou cestou a dobrým tipem je Clio GT. To mělo dlouhou dobu taky automat sériově a prošlo ladičskými dílnami RenaultSportu. Je to vlastně takové juniorské R.S., zábavné, snadno ovladatelné a ne tak radikální. Výkonu 120 koní se neděste, s Cliem umí cvičit hezky. Potíž je motor 1,2 TCe, který byl v některých sériích tak nepovedený, že ho Renault měnil v záruce rovnou za nový. Konstrukční nedostatky se (snad) už podařilo překonat, ale v principu to není motor vhodný na jízdy výhradně po městě. Takže s Cliem GT byste na ty víkendové vyjížďky prostě musel.

Foto: Renault Gruppe

4. Není odpověď náhodou hned na začátku abecedy?

Kdybyste mě Vašimi tipy nedonutil nad zadáním přemýšlet ze všech myslitelných úhlů, možná by mě to taky nenapadlo. Ale parametry praktický hatchback, trochu zábavný, s automatem a troufnu si domyslet, že by podle Vás měl být i trochu nevšední… to je přece Alfa Romeo Giulietta!

Pravda, podobně jako ti Japonci nečeká na každém rohu, a většina automatů (tedy ve skutečnosti opět dvouspojek, abych byl přesný) je s naftovým dvoulitrem. Tu a tam se dá ale narazit i na benzinovou čtrnáctistovku, která by Vám i s těmi 220 tisíci, co máte vyhrazené, mohla poskytnout více méně tu službu, co očekáváte.

Foto: FCA worldwide

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
24. února 2020, 14:06
0

Tentokrát to budu komentovat překvapivě normálně, bez pokusů o doporučení třeba takové Alfy Romeo 147 3.2 GTA Selespeed. Která by se v určitém (méně než skvělém) stavu dala i sehnat...

Základní indicie je, že se ženě líbí Audi. Té mé se zalíbila Alfa Romeo. Tak se koupila Alfa Romeo s TCT převodovkou. Konkrétně Mito 1.4 turbo multiair. Po 7 měsících (zaklepat) funguje skvěle a řekla si jen o běžný servis. Ale má auto má svoje vrozené vrtochy a pro paní/slečnu, které se líbí Audi rozhodně nebudu doporučovat trošku svéhlavou a temperamentní Alfu.

Prostě tady je odpověďí Audi A3 s DSG převodovkou. A vzhledem k rozpočtu asi osm let starou a 1.2 TSI 77kw. Některý ty motory jsou problémový, jiný lepší. 7spd DSG jak píše Lukáš to samé. Asi by to chtělo si to pořádně nastudovat a pozeptat se pořádně. Já jsem s pár auty s 1.2 TSI 77kw a DSG jezdil a fungovalo to hezky. Ale na víkendovou projížďku to samo sebou není.

Anebo je ještě varianta se s tím netrápit a najít vhodný auto na rozumný operační leasing. 200 tisíc vám zůstane v kapse , auto vás bude stát něco jako 6 měsíčně a bude nový. A může to být leccos i když audi spíš ne, viděl bych to tak na nějakou tu Aronu 1.0 TSI F/R s DSG. Což je taky moc fajn holčičí auto do města. Jsem s tím taky jezdil relativně nedávno...

reagovat
ratan groch
24. února 2020, 14:29
0

Este som len cital zadanie, uz som vedel, ze doporucis tvoje Mito :))) Uz dlho pises, ze si s nim spokojny. Mojej partnerke sa v minulosti takto zapacila Alfa GT a tiez ju mala velmi rada a musim sa priznat, ze aj ja, ked som si ju obcas pozical. Ale tak dva krat do roka sa jej z noci na rano vybila baterka a nechali sme vymenit elektrinu cast rozvodov, ale Alfe ostali dalsie triky v zasobe. Tak sme ju vymenili za BMW 1.
Myslim si, ze dotazovatel by nemal do auta davat svoje predstavy, ale mal by pocuvat zenu. Ak by mala zena v svojom vybere Clio RS, tak urcite by nepotrebovala partnera, aby za nu pisal otazku a napisala by si ju sama. Cize pisatel chce zene vybrat auto, ktore by sa pacilo jemu a to sa casom vrati.
Obzvlast ak na to neexistuje odpoved na ktorej by sa zhodlo 50 percent diskutujucich.

Verdikt: Ak je ten dotaz skutocny a ty chces mat spokojnu polovicku, tak ju nechaj vybrat samu, inak sa ti to casom vypomsti. Ak povedala, ze sa jej paci Audi, tak zacni hladat Audi, lebo spravnejsia volba, ktora by pretromfla jej "paci sa mi" neexistuje.

krab
24. února 2020, 16:46
4

No, přesně, to říkáme to samý oba. Já se už u toho čtení dotazu smál, protože jsem byl stejnej. Vybíral jsem pro ženu ale vlastně pro sebe. chtěl jsem aby to bylo new Mini R53, tedy rovnou Cooper S s kompresorem. A ona jednoho dne našla na sautu inzerát s krémově bílým MiTo a řekla - tak a to chci, sedneš na vlak, dojedeš do Brna a koupíš mi to, když to bude pěkný. A bylo to... Jak řekla tak se stalo. Ženy jsou moudré a vědí...

Takže tady to vidím na 5dv Audi A3 1.2 TSI DSG s nějakou hezčí výbavou.

Fa
Fandatik
25. února 2020, 10:35
0

A co se držet zadani? A3 s 3,2 a automatem existuje. Jsou od kila

ratan groch
25. února 2020, 10:43
0

A3 3.2 bude mat v meste spotrebu 15+. To nebyva oblubene u ludi, ktori maju budget obmedzeny na 200K.

Ale ako teoreticke cvicenie je to v poriadku :)

beastar
26. února 2020, 12:13
0

A3 3.2 pro manželku to je rozumný no:) Spotřeba tak nooo 14 se bude dát udržet. Servis nooo .. nesmí se nic posrat. Doufám že to ješět seženou v quattru aby se posrala řj haldexu tj 30,000+ práce, dsg by se mohlo posrat tj tak 20,000+ práce, do toho ta spotřeba a další x sračiček. Nj koupí za kiliána, tak hlavně aby měl další dva kiliány na Gaymanech na akountu. Aby to měl z čeho vošetřit. Protože sehnat pěknou 3.2 je utopie z říše.... teoretických cvičení jak píše kolega z ost raumu.

Fa
Fandatik
26. února 2020, 13:10
0

Na teoretickou otázku, teoretická odpověď. A na těch 5t km za rok (nebo kolik to auto najede) je spotřeba jedno. Ten rozdíl bude do 10 tisíc korun ročně. A ušetřené kilo na servis chvilku vydrží.

beastar
27. února 2020, 16:39
0

Otázka za zlatýho bludišťáka. V čem sedí pan redaktor na té fotce z avataru? Nebude to něco podobného jako viz. obrázek ... :D

Daniel Borský
27. února 2020, 16:50
0

Dám ti nápovědu: přidej 4 válce, motor posuň kousek dopředu, směrem ke středu auta a k pohonu zadních kol, přidej i ta přední :)

beastar
27. února 2020, 16:57
0

Audi a není to nuda? Já sem myslel spíš jakože to co si tam kluci špitaj,D

mazany_lisak
28. února 2020, 14:07
0

A3 s 3.2 za kilo bude právě před servisem za další kilo. Slušný kus se dá sehnat za 160+ podle výbavy. Mám to v plynu a po městě kolem 15 plynu, což ale pro ženu, která s tím najede za rok pár tisíc a určitě by ráda dala někam nákup není úplně ideální zadělat si kufr 90l bombou. Technicky je ten motor, až na kazící se VVT, který se dneska nechá zrepasovat, jednoduchý, má hezký zvuk, plynulý zátah, ale je těžký, takže A3 s ním není na žádný drcení okresek.

Ra
Ragnarok
24. února 2020, 14:09
1

Alfa jistě není špatná volba. Dále mě napadá např. Opel Astra J 1.6 turbo - je sice těžší, ale nejezdí špatně, ten motor je velmi povedený a má klasický automat (tuším 6 stup.)

reagovat
esmo
24. února 2020, 14:37
0

Pokud bych měl komentovat čistě dotaz k BMW, tak 130i je vynikající volba, ale to spíše pro muže a cena zachovalého, vybaveného kusu s automatem bude spíš k 300tis - poslední atmosférický motor, lidi se toho neradi zbavují.
120i a slabším se vyhnout obloukem, tam je to se spolehlivostí těchto staříků už velký špatný.
U BMW dvoulitry jedině diesel, i napříč tomu, že tam byly problémy s rozvody a (údajně) prasakjícími bloky motoru.

reagovat
beastar
24. února 2020, 16:35
9

Líbí se mi styl odpovědi. Nesnáším nereálný zadání a napjatý rozpočty kvůli kravinám. Jakože víkendová zábava a automat v hatchbacku. Wtf OMG. Ne ne ne nemám úplně patent na vše. Manželka chce Audi. A my tady budeme uvažovat nad Cliem? Hmm to bude nadšená. Obvzlášť jestli má Audi ráda protože v nějakém jela. Z tvrdého rendlu s interiérem z kusu plastu na odpadkové koše bude radostná až běda. Co tam máme dál Alfu. Aha tak to je taky moudré s rozpočtem dvě kila brát alfy. Víme kolik to ročně najede? Jestli deset tisíc dobrý jinak nebrat.

Bavorák je skvělá volba s asi tam trojnásobným rozpočtem. Za ty prachy nechceš. Takže s tím, že je to automat a to využití to vypadá že to bude manželky auto. Jestli chce Herr tazatel zábavu ať prodá úplně zbytečný kombi na delší štreky a koupi něco echt ale s prostorem. Audi S4, Seat Leon Cupra, nějakou tu Kiu GT nebo tak.

A hned je to v cajku. Manželce se koupí a3 s dsg s 1.2 a všichni budou šťastný až do smrti... Převodovky;)

reagovat
bitner
24. února 2020, 17:41
1

Obcas (prakticky pokazde) mi pripada, ze si z redakce lidi delaji prdel a zkousi, na co jeste bude ta redakce ochotna odpovedet.

beastar
24. února 2020, 20:49
0

Jo tak nakonec vybírají si sami na co zareagují. A na co odpovědí. Po dnešku mi je tenhle Lukáš sympatičtější. Právě proto, že je odpověď napsána na rovinu. Stojí tady kousek odemě teď 8 aut za sklem ve výloze. Porsche, Rolls, ba i Ferrari... Auto pro zábavu by si tu našel... Jen ne s tím že je to vlastně wagen pro manželku do města... V automatu. Tj prostě další point proč lidi jsou nadšený z SUV... Až na tu zabavu s automatem za volantem. Tak by nějaká jebka typu Q3 tuhle práci odvedla a bude ve městě furt lepší jak ta A3 která je podle mě nakonec do města na hovno. Ale furt lepší jak Clio, nebo Mini...

Vojta
25. února 2020, 15:54
1

Ono zrovna doporučit Giuliettu není úplně marný. Zaprvý je to docela dost odolné a bezproblémové auto, takže bych se nebál jakéhokoliv nájezdu, bude-li se dodržovat interval pro olej 10tkm u benzínových motorů. Zadruhé... ono spousta lidí ji nemá jen proto, že na ni zapomněli. Pamatuju tehdy před zhruba šesti lety, když známý vybíral úplně nové auto za svůj dosluhující jedničkový Focus, tak automaticky šel po tom novém... a byl z něj mrzutej. Pak prošel Mazdy, Škodárny, Hyundaie... a stejně končil u toho, že Focus se mu sice v mnohém nelíbí ale je mu nejméně nesympatický. Tak jsem si jen rýpnul, že by se mohl podívat i na Alfu, i když už byl Focus prakticky rozkoupený a kupodivu, Giulietta se mu zalíbila, koupil si 1.4 Multiair s TCTčkem a je spokojen dodnes. Ale jakože nájezd má tak nějak standartních 20tkm ročně, takže tam zatím nebudou ani dvě kila.

Máří
24. února 2020, 17:37
2

Když je tam Auris, zvážil bych Lexus CT, i když s CVT převodovkou moc zábavy není. Jinak je to těžký hledat benzínovou atmosféru s automatem a ještě k tomu v hatchbacku u relativně moderních aut. Měl jsem stejný požadavky před půl rokem, navíc ještě požadavek na nějaký větší komfort, zábava byla až na druhém místě, ale chtěl jsem dostatek výkonu. Každý den parkuju ve městě, jezdím většinou sám, občas ve 2. Zajímala mě i celková spolehlivost a ne moc konstrukčních blbostí navíc.
Volba padla na 4,8m dlouhý Lexus GS300 - 180kw, benzín, atmosféra, automat. Kočárek se tam vleze, místa vzadu plno a ve městě zaparkuju líp než s Oktávkou kombíkem (protože senzory všude, kamera, park assist).

reagovat
po
potkanX
24. února 2020, 18:55
4

mini clubman?

reagovat
Ronoath
24. února 2020, 19:00
5

Lancia Delta? Je sice zvláštní, ale s "tý-džetem" pod kapotou a v pěkné barevné kombinaci by mohla zaujmout.

reagovat
wdave_t
24. února 2020, 20:21
2

Chválím za odpovědi striktně se držící zadání!
Co se týká požadavku na atmosféru, tak se obávám, že s tím rozpočtem to bude buď přeplňování a zábava (kde strašně záleží na individuálním vnímání zábavy) anebo atmoška.

Nezavrhoval bych Civic 8G/FN2 (první UFO) s 1.8 jako poměrně zábavný auto a ještě z rozpočtu zbyde.

Upřímně, ve chvíli kdy se trvá na automatu a má to bejt hlavně auto do města, tak nevím na co si hrajem, to prostě nebude zábavná víkendová hračka.

reagovat
Jimi
24. února 2020, 20:25
3

Aby to nebylo tak jednoduché, otočil bych to naruby. Ten automat bych dal radši do rodinného kombíku nebo šikovného MPV a nechal tím jezdit polovičku. A to druhé bych vybral podle své chuti a možností... :)

reagovat
Inženýr
24. února 2020, 21:43
2

Nevím proč má redakce problém doporučit 15 let staré auto na denní ježdění. Je rok 2020, takže patnáctileté auto bude z roku 2005.

Nechci hned tvrdit, že jsou nová auta horší, ale jsem si jistý v tom že existují auta klidně 20 let stará (pamatujte si - jsme teď v roce 2020), která budou v případě "normálně" jetého kusu sloužit ještě hezkou řadu let a to při základní údržbě.

Jestli to někteří z vašich favoritů nedokážou, tak prostě neumí vyrobit skutečně spolehlivé auto. Ať mi ale nikdo netvrdí, že takové vozy neexistují.

Prostě nekupujte ty vaše Alfy, nějaké Bavoráky s N-kovými motory (a podobnou havěť), o kterých se tvrdí že mají problémy. O spolehlivých autech se jednoduše ví, že jsou spolehlivá, prověřená, a z těchto si určitě něco vyberete.

reagovat
Riccardo Martora
25. února 2020, 09:10
3

"ty vaše Alfy a Bavoráky". Co tím chce básník říct? Právěže Giulietty jsou bezproblémové auta, stejně jak třeba MiTo. I to bávo při normální údržbě drží. "O spolehlivých autech se jednoduše ví, že jsou spolehlivá, prověřená, a z těchto si určitě něco vyberete." takže jakože co, koupit ovci? Která se stejně taky může domrvit? Ojetina vždycky odráží stav údržby majitele. A jsme v 21. století, takže kecy typu jak jsou některá auta od výroby nespolehlivá a spolehlivá jsou dost mimo. Vychází to u všech automobilek (mluvím z vlastní zkušenosti) víceméně na stejno.

Vojta
25. února 2020, 15:59
1

Jak už jsem psal někde jinde... spolehlivost je dneska vlastně dost už stejná u všeho, pokud to není vyloženě konstruktérskej průser a na ty je zrovna VW expert. Jde zejména o to mít servisáka, který se o konkrétní auto postará. Většina z nich nechce kromě VAGů a Hyundai/Kia nic moc jinýho řešit, protože to je pro ně okrajovka a nezapadá jim to do kontextu snadnosti a jistoty výdělku. Byť samozřejmě reálná servisní náročnost je věc druhá, jen ty postupy nemají zaběhnutý a nemůžou to dělat bezmyšlenkovitě a rutinně.

Inženýr
25. února 2020, 19:37
0

Riccardo Martora: Myslel jsem to tak, že některá auta (a není jich zrovna málo) jsou mezi lidmi známá jako nespolehlivá. Pokud se prakticky v každém testu ojetiny v několika jazycích říká že je něco nespolehlivé, tak na tom zřejmě něco bude. Nemusí to hned být totální průser, ale proč si třeba nekoupit ojetinu o které se všude píše jak je kvalitní a spolehlivá? Jasně, nikdo ti nic zaručit nemůže a vždy se najdou výjimky (v případě těch prý spolehlivých aut), ale proč si schválně zvyšovat pravděpodobnost zbytečných nákladů?

Vojta: Ono jde o to, co myslíš tím ''dneska''. Pro mně může být dneska třeba všechno od roku 2000.. To je asi to období, kdy se tak nějak celkově začali dělat bezpečné a často nadmíru vybavené vozy, které v hodně případech ani dnes nevypadají zastarale. Ale to bude tím, jak se ten vývoj aut ''zastavil''. S úplnou vážností ti mohu napsat že nevidím absolutně žádný pokrok mezi průměrnými auty z roku 2010 a 2020. Porovnej si auta ze začátku devadesátek, a pak třeba novinky z toho roku 2000. To už je ovšem na jiné téma. :)

esmo
25. února 2020, 21:04
1

Jo to jsou takový ty moudra z autofóra kde ti dovedou aji napsat, že potáčení "moderním" autům nevadí...tady ty testy a srovnání jsou jen sběrače kliků, žádnou vypovídající hodnotu pro běžného uživatele to nemá.
Spolehlivost ojetin je odrazem toho, jak se k autu předchozí majitel choval. Nic takového jako vyloženě nespolehlivá "bazarová značka" není.
A už vůbec ne bmw nebo Alfa.

GanGreen
24. února 2020, 22:54
0

Radil bych prodat rodinnej kombik když nemaj rodinu, a koupit každýmu něco co se bude líbit...

Mám takhle kámoše, už má 3. "velký rodinný auto" protože "to prostě potřebuje" jenže rodina v nedohlednu a tak se vesele vozej krychle vzduchu k ničemu.... :)))

reagovat
Ha
Habakukk
25. února 2020, 10:23
0

Tak je to snad jejich věc zda chtějí vozit krychli vzduchu.

GanGreen
25. února 2020, 11:55
0

Samozřejmě že je to jejich věc... Jen mi to přijde číčovina.

Ha
Habakukk
26. února 2020, 12:01
0

Dojde komise a urči: stačí 30koní, dvě místa, velikost 4m3. Tak má vypadat auto vše ostatní je zhýralost.

beastar
26. února 2020, 12:09
0

Abychom se toho jednou nedožili. Komise už teď jsou na všechno. Jen lidový soudy a milice chybí. Naštěstí. Jestli je to rodinný auto M5, tak ho celkem chápu a nevím proč by měl jezdit v malý mrdce,D

GanGreen
26. února 2020, 12:30
0

Kdyby měl M5, tak asi neschani něco k rodinnému kombíku, co by ho bavilo :D

Habakuk: nebud trapnej a nežeň to do absurdna, chápu ze máš s mým názorem evidentně problém, ale jedna z možnosti je dát "minus" a dál ne reagovat...

beastar
26. února 2020, 13:17
0

Já nemyslel toho tazatele, ale toho tvýho kámoše co potřebuje rodinnou káru:D

GanGreen
26. února 2020, 13:25
0

Má Touran, k M5 to ma dost daleko :D

Ha
Habakukk
26. února 2020, 13:35
0

GanGreen - nedávám mínusy nemám důvod. Jen je absolutně každého věc za co utratí peníze, proto bych si nedovolil někomu říkat, že když jsi bezdětný je kombi blbost. To je stejně absurdní názor jako to co jsem napsal já.

Jenda_K
25. února 2020, 00:11
0

Na tohle ježdění jsem do rodiny pořídil Mitsubishi Colt z r. 2012 s atmosferickou 1,3 s šestistupnouvým automatem. Základních 70 kW bylo následně upraveno na 77 kW a opatřeno LPGm, 103 koně na 1050 kg provozní hmotnosti není nejhorší a spořeba je taková že těch 400 km, co se ujede na nádrž plynu stojí kolem 420 Kč. S vaším rozpočtem máte na dvě desetiletý auta.

reagovat
Fa
Fandatik
25. února 2020, 10:25
0

Úplně se mi křiví ruka, když to píšu.
Ale ať tazatel přihodí fenik a může hledat Golf R32 (Vgen). To auto splňuje vše co chce. Atmo, automat, do města, i ta zábava se tam najde. A převézt dítě zvládne, pro to byl určen.

reagovat
beastar
25. února 2020, 10:33
2

Přihodí, přihodí znáš to:)) Rozpočet je rozpočet pokud se nejmenuješ Babiš.

Fa
Fandatik
25. února 2020, 12:56
1

Dobře, tak jak jsem psal nahoře A3 3,2 je za půlku rozpočtu.

Mrkef
25. února 2020, 13:49
1

a servisem dorovná druhou půlku rozpočtu :)

Fa
Fandatik
25. února 2020, 14:12
1

Na blbou otázku nemůžeš dát dobrou odpověď. A tady je to evidentní.

krab
25. února 2020, 14:27
-1

Já jsem to loni řešil... žena chtěla něco, měla představu aby to auto bylo jednoduché na ovládání atd.. kdyby šlo o praktickou stránku věci, vyhrál by to asi Yaris hybrid nebo Prius třeba... Ale pak šlo i estetiku a tak jak jsem psal nahoře, viděla na fotce v inzerátu Alfu Romeo MiTo a hned mi řekla - jéé to je ono, to bych chtěla. A tím to bylo vyřešené.

Já mezitím vymýšlel hovadiny typu Cooper S s automatem , tuhle A3 3.2 DSG taky přesně jsem uvažoval, E46 325i automat, stejně by to bylo nakonec všechno špatně. Auto ani pro mě ani pro ní. A to je asi to co si ten kluk co se ptá potřebuje uvědomit.

Dneska bych i každýmu dal jednoduchou další radu: spočítejte si kolik vás auto stojí, to který máte, kolik v něm najezdíte, jak dlouho ho ještě chcete mít a kolik by se za něj aktuálně dalo dostat. Pak odhadněte co bude stát ta druhá ojetina. Tady předpokládám, že financují 2 ojetiny, jedno kombi a jedno to menší budoucí co vybírají. A pak si zjistěte jak by vám finančně vycházel model jednoho nového auta na leasing/operák/úvěr , které by se stalo tím praktickým automatem pro ženu a pak co vám zbyde tím, že A) nekoupíte za 220 další ojetinu B) prodáte to ojeté kombi co už máte. A za ten zbytek si může koupit auto pro radost i pro rodinu, zkrátka typicky se tu dospěje k nějakému rychlému ojetému kombi anebo ostrému hatchbacku. A takovej model může totiž dobře fungovat a nestát možná paradoxně o moc víc než provozovat dvě starší ojetiny. Může ale nemusí... ono záleží na spoustě věcech, v neposlední řadě i na štěstí jak ty ojetiny fungují/nefungují. Tohle ti nikdo dopředu neřekne.

Fa
Fandatik
26. února 2020, 07:00
0

Člověk míní, žena mění

Pochtli
25. února 2020, 10:51
0

Ať se ona dáma naučí řadit a hned bude z čeho vybírat.
A trojkombinace automat-atmosféra-zábava za 220tis. hodně pobavila..

reagovat
Ti
Tino
25. února 2020, 15:19
2

dost nesmyslná rada... řadit jsem se učil a po dvaceti letech ježdění se otáčím k automatu. Proč? Je to pohoda, neřeším kvalty, druhou nohu můžu mít za uchem i v pražské zácpě. A kecy o tom, že to není řidičský zážitek? Ale prd... Skoro každý automat se dá donutit, aby řadil, jak chci já...

Tento problém bych řešil tak, že bych vybral pár nějakých barevných aut s AT, co se může líbit ženským (třeba i C3, P208...), sehnal zkušební jízdu a dal bych ji vybrat... Ať je to její volba, ona v tom bude jezdit...

A jestli chci zábavné auto pro sebe? Tak si vyberu nějakou potvoru, co mě bude bavit.

Pochtli
25. února 2020, 22:35
2

Nejsem proti automatu jako takovému. Jen mi to přišlo jako blbost chtít to všechno v jednom, protože za vytyčenou cenu podle mě prostě nějaký "zábavný" automat, navíc ve spojení s atmosférou, nenajde. Ideálka je, ať si to vybere ona - nejdřív ať zúží výběr formou "líbí/nelíbí", pak ať si v reálu oba projedou pár aut a pak možná něco přijatelného najdou.

Mrkef
25. února 2020, 18:20
2

Subaru Impreza 2.0R AWD v automatu :D splňuje všechna zadání

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem