načítám data...

Podle Röhrla je GT2 RS příliš rychlá pro Ring. Kdy už je rychlosti moc? | Autíčkář se ptá

Německá závodní legenda prohlásila, že aktuální Porche GT2 RS už je příliš rychlé nikoliv pro silnici, ale pro neméně legendární německý okruh. Dosáhli jsme hranice?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už dlouho se občas zabýváme (a nejen my) tím, že některá z moderních sportovních aut jsou možná až příliš rychlá pro své vlastní dobro, respektive pro dobro svých řidičů. Leckterý hot hatch se dnes dokáže pohybovat takovou rychlostí, že dostat jej na veřejné silnici do tempa, kde se začnete bavit, začíná zavánět průšvihem. Gétéčka se stávají zbytečnými, protože jejich velkorysé možnosti nemůžete při přepravě z místa na místo reálně využít. Supersporty a hypersporty jsou svými schopnostmi zcela mimo měřítka. Stále více řidičů začíná hledat zábavu u jednodušších, pomalejších strojů, které jim umožní si jízdu více užít.

To všechno není nic nového a slyšeli jste to od nás možná vícekrát, než byste sami chtěli. Ale dosud na většinu těchto stesků existovala jedna odpověď. Závodní okruh. Místo, kde můžete využívat naplno snad jakékoliv auto. Nejmodernější hypersporty, superhatche a nebo opravdová závodní auta. Tady snad nemůže platit, že auto může být moc rychlé. Existuje jen nedostatečně schopný řidič…

Jenomže teď přišel sám Walter Röhrl, legendární závodník a bývalý testovací jezdec Porsche, a prohlásil o nejnovější a nejrychlejší verzi Porsche 911, monstrózní GT2 RS, poněkud šokující věc:

“Nemáte už prostor pro chybu a to je špatně”, prohlásil o rychlostech, kterými se 911 GT2 RS pohybuje v nejnáročnějších místech okruhu. “V tempu, jakého tohle auto dosahuje, projíždíte Schwedenkreuz v 295 km/h nebo Fuchsrohre ve 270 km/h a já si pamatuji všechny nehody, které se na těchto místech staly za posledních 20 let”.

Znamená to, že se blíží ta úroveň, kdy začnou být nejrychlejší auta příliš rychlá i pro okruhy? Existuje hranice, kdy už je rychlosti příliš mnoho na to, aby jí člověk dokázal využít? Přijde brzy den, kdy tak ceněný nejrychlejší čas na Nordschleife získá svého definitivního majitele, protože ho zkrátka nebude v lidských silách překonat?

Co si o tom myslíte vy? A kde byste řekli, že tahle hranice je? A především, co budeme dělat, až tam dojdeme? Vrátíme se k základům a budeme se bavit ve věcech, jako je náš oblíbený tříválcový Caterham? Vyjádřete svůj názor v diskuzi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
14. listopadu 2017, 07:38
2

Úvaha pěkná, ale myslím si že dalším vývojem stejně dojde k dalšímu zrychlení. Tohle už tady bylo u béček který byly označený jako "too fast to race" a dneska se jezdí ješte rychlejc.

reagovat
Raspby
14. listopadu 2017, 07:52
4

Já s tím i celkem souhlasím...dnes má hatchback výkon stejný jako mělo Ferrari před 20ti lety. Výkon stále roste, ale zastaví se to někde? Pro příklad: 360 Modena - 400 koní, F430 - 490 koní, 458 Italia - 570 koní, 488 - 670 koní...co bude příště? 550 Maranello - asi 480 koní, 599 - přes 600 koní, F12 - 700 koní, Superfast - 800 koní...kam to spěje? Pamatuji se, že Porsche 993 Turbo mělo asi 408 koní a auto bylo rychlé jako čert...996 GT2 měla 470 koní...a ta poslední? už 700...další generace bude mít 800? PROČ? No protože to lidi chtějí..nedokáží to ani zdaleka využít ten výkon, ale je to jakási společenská vizitka a můžou se chlubit tím, že mají 700 koní. Co na tom, že Walter by je i s jejich 700 koňma spráskal i ve starém Peugeotu 205 turbo...

reagovat
fortress
14. listopadu 2017, 08:14
1

Když tu jsou schopné velmi rychlé hot hatche R/typeR/Cupra tak auta s dvoj-trojnásobnou cenou musí být znatelně rychlejší alespoň v přímce a do 200 aby obhájila svojí cenu. Proto je současná RS5 pomalu na úrovni supersportů před pár lety. O úroveň výš to samé. Přítrž tomu udělá až socialisticko-paternalistický ochranářský stát s kamerou na každém kroku a chytrou krabičkou od pojišťovny v autě.

reagovat
M P
14. listopadu 2017, 09:06
0

Kecy prdy, jsem viděl nedávno video, kde říkal, jak je to super, a jak to i se 700 koněma dává uplně luxusně a přenáší výkon na silnici a dává ti kompu důvěry a jistoty.

Starý pán si asi nasral do hnízda trochu...

reagovat
krab
14. listopadu 2017, 09:27
2

Milý Matěji - myslim že při 290ti ve Schwedenkreuz by sis nasral leda do kalhot :-D

Jádro dnešního "Ptejte se" pravdu má. Je to ale tak, že někdo umí, jiný ne. Vývoj půjde kupředu, prostě se akorát musíme umět smířit s tím, že ne všechna auta zvládneme řídit pořádně a využívat na plno. Já na to téma psal tuhle i článek, Vojta rád zabíhá až do extrému, kdy odpovědí je to japonské auto bez střechy.

Na Ringu pro nás smrtelníky a neprofesionální závodníky není více méně prostor pro chybu téměř nikde a snaha pustit se k vlastním limitům bývá po zásluze (téměř) vždycky potrestaná.

M P
14. listopadu 2017, 09:32
2

Samozřejmě, že nasral, ale nejsem to já, kdo tvrdil, že ti GT2 vole dává tunu sebejistoty a opory a bůhvíčeho. Takže nevim... s Vojtou nesouhlasím, ale to víme, protože podle jeho teorie je ideálně zábavným vozem šlapací porsche, protože nemá výkon.

krab
14. listopadu 2017, 09:51
0

Já taky, proto to píšu :) Asi jestli se někdo GT3 RS nebojí, je to právě Walter. S Vojtou taky nesouhlasím v tom, že jsou sportovní auta příliš rychlá. Někdo si s tím poradí jiný ne a většina je zkrátka nevyužívá naplno. A mimochodem Cat s tříválcem Suzuki (kei car) prý není moc šťastná volba. Ale je to od agentury "jedna paní povídala.." Daleko lepší je hledat Roadsport 275 / 310 , variantu s 1.6 o výkonu kolem 130koní.

speedfred
14. listopadu 2017, 10:13
0

tak ja som mal to štastie,tento rok som sa zviezol so súčastnou GT3 RS po ringu a asi na pol dňa som onemel a škeril sa ako to auto jazdí.Kolegovia mysleli že budú na mňa volať nemeckého dr.Chocholouška.
Neskutočne fantastické auto,a pochopil som prečo ich je na ringu také množstvo.
GT2 s tým motorom musí byť iný masaker, keď človek vidí tie rýchlosti tak mu až vysychá v krku (hlavne takému čo tam už bol).
Rekordy sú na to aby sa prekonávali,a na NS je jeden už viac ako 30 rokov starý.....

GanGreen
14. listopadu 2017, 10:15
0

Matěji já s tebou tentokrát NAPROSTO souhlasim, první věc co mě napadla je, že tan 70ti letej chlapík už na to prostě možná jen nemá... Ono je sice supr že je to legenda a bejval to skvělej řidič, ale věk prostě neukecáš... Nebijte mě, jen si myslim že opírat se o názory vysloužilýho závodníka je minimálně trošku pochybný...

M P
14. listopadu 2017, 10:26
0

To samý Lauda a jeho kritika Hamiltona. Prý je moc nebezpečný a tak. Já chápu že kmeti toho hodně zažili a rád se v lecčem přiučím, ale jestli si něčeho na mudrcích vážím, tak je to okamžik, kdy naznají, že je třeba nechat prostor mladší generaci a věnovat se něčemu jinému :)

krab
14. listopadu 2017, 10:42
3

Já bych do Waltera nekopal. Je to legenda a v těch Porsche strávil víc času dohromady než prakticky všichni majitelé 911 kdy zvládnou.
Naopak, jsem rád, že pořád jezdí, že vozí lidi a novináře na PR akcích, byla by škoda kdyby šel do důchodu.

Kdo jste nějaká ta kola na Ringu už dali, ať už sami nebo v Ring taxi nebo s někým to je jedno, víte, že projet Fuchsroehre rychlostmi dost přes 200km/h je něco co vyžaduje fakt hodně odvahy. A Walter to stále dává naplno. Furt na to má :)

GanGreen
14. listopadu 2017, 10:52
2

Rozhodně nechci do Waltra kopat, ale možná bych do toho posadil nějákýho mladšího bezmozka a poslechl si i jeho názor... Možná by jsme se dozvěděli co na autě zlepšit aby to šlo ještě rychleji :D

M P
14. listopadu 2017, 11:00
0

To mu nikdo nebere. Ale prostě tohle prohlášení nesedí s tím, co o GT2 říkal jinde :)

Pólin
14. listopadu 2017, 11:12
0

Jenom se zeptám- proč není cat s 660ccm motorem nejšťastnější volba? Já myslím, že to bude fajn nový veterán... Jinak s těma starochama je to složitější- mají hodně zkušeností, jak psal Matěj, ale smysly už neslouží jako kdysi. Kdyby na to Walter stále měl, tak nejezdí nějaké sranda jízdy ale jezdí WRC, leMans atd...

Safa
14. listopadu 2017, 11:37
0

Pánové, abychom si to ujasnili - opravdu hovoříme o TOM Walteru Röhrlovi, který začátkem 80. let předváděl neskutečné věci v ještě neskutečnějším Quattru S1? Do takovýchto legend se prostě nekope, ani když zestárnou... :o(
Btw. měl jsem tu čest se s panem Röhrlem svést v roce 1997 ve věku ucha z vejšky a chvílemi jsem prostě nechápal - a to jsme jeli "pouze" civilní audinou (láska e čtyřem kruhům ho neopustila, ani když "oficiálně" přestoupil k Porsche...

Pólin
14. listopadu 2017, 13:07
1

To nebyl z mé strany výraz neúcty, ale popis skutečnosti... věřím tomu, že pokud bych měl stejné štěstí jako Ty a svezl se s ním, tak bych z toho týden koktal, ale určitě mi dáš, Safo, za pravdu, že dneska už nemůže předvádět stejné výkony jako v 80. letech, kdy k té špičce opravdu patřil... Jinak k tomu rozporu v jeho vyjádřeních, které popisoval Matěj: asi by si měl stát za tím, co řekl, ne? Pokud změnil názor, měl by to smysluplně odůvodnit...

beastar
14. listopadu 2017, 14:02
0

Ono nejde o to do někoho kopat:) Jednu velkou pravdu má Matěj. I legendy stárnou a to, co dělal ve 30 mu v 70 přijde jako nebezpečné a rychlé teď. Jinak teda Lauda je mimo závodění i poměrně dobrý podnikatel takže ten se realizuje i jinde, přestože občas taky mele hovna aby byl víc vidět. To že je legenda mu nikdo nebere. Podobnýma vyjádřeníma mi silně připomíná vysloužilé fotbalisty. Přece oni tomu pořád rozumí ne?

Standa
14. listopadu 2017, 14:10
1

Já nevím přesně, v jakém kontextu vznikl jeden nebo druhý výrok. Ale skoro bych soudil, že tam nejde ani tak o výkon, jako spíš o agresivní aerodynamiku, meze přilnavosti a povrch trati. Stačí nerovnost, která přizvedne auto a v tý šílený rychlosti najednou přijde i o spoustu aerodynamického přítlaku. Potom jakkoli rychlé reakce nemusejí stačit. Já mezi těmi výroky zkrátka rozpor nevidím.

krab
14. listopadu 2017, 14:33
0

Originální článek je na Drive, který s Walterem dělal jakýsi rozhovor. Ono to v kontextu vypadá spíš tak, že přesně hovoří o tom co píše Standa. Plus tak nějak dává najevo, že už na další zdolávání rekordů na Nordschleife kašle. Více méně říká, že těch rizik je zkrátka moc. Je to legenda a umí i v 70ti asi řídit Porsche 911 jako nikdo jiný, nebo téměř jako nikdo jiný. Ale na nový rekord s GT2 RS by si mohl prostě troufnout už jiný, mladší borec , to uznávám. Třeba takový Mark Higgins ... Co myslíte?

Pólin
14. listopadu 2017, 14:44
0

Vzhledem k tomu, jaký rakeťácký výkon předvedl s Imprezou na trati TT, tak si myslím, že je více než vhodným kandidátem...;)

Rien
14. listopadu 2017, 15:51
0

Souhlas se standou. Taky podle me nejde tolik o vykon, ale spis o tu aerodynamiku. V rx7 s nakejma 450k nemam pocit, ze by to nebyla zabava i v nizkejch rychlostech.

Zajda
15. listopadu 2017, 01:04
0

> Petr 'Krab' Jeřábek: Rekord už je. V září si nechali uzavřít trať a ve dvou různých autech vyslali Larse Kerna a Nicka Tandyho, oba konzistentně jezdili pod 6:50, nejlepší čas nakonec zapsal Lars Kern - 6:47,3.
Jinak diskuze nad hláškama vytrženýma z kontextu, třikrát přežvýkanýma a nakonec přeloženýma jsou o ničem. Každý si v tom prohlášení najde přesně co chce :-) Já si třeba dokážu představit že po právu chválil stabilitu a ovladatelnost toho auta. Což ale proboha neznamná, že skoro 300 km/h mezi svodidlama na ringu v autě bez komplet rámu a bezpečnostní výbavy není nebezpečné. Spíš než že by auto mělo tolik aero přítlaku že by to závánělo problémem bych to viděl naopak. Nezapomínejte, že aerodynamika je proti GT3 speciálům pořád nicotná a silniční poloslicky budou proti skutečným závodním gumám fungovat asi jako zimáky v létě. Přitom ale s nižším aero odporem to bude 700 koní roztahovat ještě do větších rychlostí. V tom tkví podle mě ta nebezpečnost.

Sm33C
15. listopadu 2017, 16:35
0

Ja osobne bych to spis chapal ze na ring uz je to extrem, viz nekoho komentar ze nema ram a pripadna nehoda v techto rychlostech muze mit fatalni nasladky. Ale je prece spousta sirokych a daleko bezpecnejsich okruhu kde se necha vyuzit i vic koni a pritlaku nez ma soucasna gt2rs.

mtucek
14. listopadu 2017, 10:28
5

Mylím ,že Vojta chtěl říct , že např. 20-30 let stará 911 je stejně zábavná na řízení při 100 km/h stejně jako nová
při 190 km/h ,což je na silnici docela už dost. Mám to vyzkoušené na vlastní kůži a je to tak. A to se nebavíme a zábavnějších autech.

reagovat
BobAsh
14. listopadu 2017, 21:25
0

Ano, to je přesně ono. Neustále kolem sebe slyším, jak je to či ono super, protože je to rychlé (například tuhle mi celá redakce sdělila, že F-type se čtyřválcem je přece blbost), a pak přemýšlím, co s tím "ještě rychlejším" chce člověk dělat.

Vavris Vavrisovic
14. listopadu 2017, 23:50
0

F-Type se čtyřválcem jsme ti nepooplivali kvůli rychlosti, ale kvůli pocitu a charakteru.... 8-)

BobAsh
15. listopadu 2017, 02:22
1

Charakter to rozhodně má, byť očividně úplně jinej než V6 a V8. A pocit lehkosti čumáku klidně vyměním za ty koně. Takže zbejvá zvuk, a utratit statisíce navíc za zvuk je takový divný. Nemluvě o tom, že mám silnej pocit, že ve většině reálných podmínek bude čtyřválec rychlejší.

Po
Poledník
14. listopadu 2017, 12:39
1

Vzhledem k neoblomné skutečnosti objevené šibnutým pánem jménem Jedenkámen, tedy že čas je relativní, lze také o rychlosti říct, že je zpola relativní. Jasnou odpověď tedy lze hledat, ale pokud ji chceme skutečně najít, musíme s kamenným výrazem tváře a smířlivě uznat, že to nemá smysl. Pro lepší představu toho pocitu si vzpomeňte jak váš hlídací pes používá místo zubů jazyk plný slin.

reagovat
saage
14. listopadu 2017, 12:50
2

Tak o tehle otezce- “neni vykonu uz nekdy moc” psal Krab uz nekdy v rijnu. Vetsina smrtelniku ma co delat uridit v cemkoliv 500 koni, a na silnici si dovolim tvrdit ze staci o stovku min, a nikdy nemate pocit ze vam vykon nestaci. Jinak co se tyce zabavy- Radeji budu drtit auto co se nesmi vyslovit na okresce pri +~120 km/h nez napriklad premotorovane AMG specialy. Urcite se dostanu na jejich limit driv nez s AMG do nemocnice, nebo na Pankrac.

reagovat
beastar
14. listopadu 2017, 14:04
1

Svatá pravda. S tím amg speciálem jedině jezdit pořád na okruhy jenže kdo na to má opravdu peníze a čas? Skoro nikdo. Pro většinu lidí už 250 koní v hatchbacku je porce. Kdy mají ruce jak špagety, když po nich chceš aktivní jízdu.

MartinCoupe
15. listopadu 2017, 18:11
0

Hele kluci, neznam moc "obycejnych" lidi, kteri jezdi auta 500HP+ a AMG specialy...

saage
16. listopadu 2017, 00:19
0

Clanek byl o tom, jestli 700 koni neni uz moc. Napsal sem ze pro vetsinu je dostatecne 400 kdekoliv. To ze je nesmysl honit se za cislama. Je to asi fajn pro marketing, ale zde to konci.

Regular John
16. listopadu 2017, 07:45
0

Walter Rohrl je mimojiné znám i tím, že má dost přestřelené názory a toto bude jeden z nich. On je schopný říct i to, že současní jezdci rally jsou nuly, protože jezdí kratší rychlostky než se jezdily v 80. Letech...Nemusíte se hned rozčilovat, on prostě rád přehání.

reagovat
CerVus
16. listopadu 2017, 09:27
0

Já se občas děsím z té rychlosti i když na Ringu projíždím GT3 RS v blbé hře - project cars 2. Nedokážu si ani představit co bych prožíval v reálu, kdybych v tom autě seděl na sedačce spolujezdce. Na té uzoučké dráze bych se za volant v téhle bestii neodvážil. Dost možná bych se cítil stejně jako žena Augusta Farfuse v tom klipu na YT.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem