načítám data...

Caterham Seven SuperSprint – zpátky k úplným základům

08. září 2017, 11:36 4 komentářů Dominik Valášek Novinky

Je tomu 60 let, co Colin Chapman odhalil svůj mistrovský Lotus Seven. Za několik desetiletí přešla výroba kultovního sporťáku pod Caterham, ale na tradice se nezapomíná.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Aby se šedesátiny stále žijící legendy pořádně oslavily, odhalí Caterham na festivalu Goodwood Revival speciální retro edici Seven SuperSprint, vracející se v mnoha ohledech ke kořenům.

Zapomeňte proto na karbon a Alcantaru, prvky tak často vídané u moderních Caterhamů. V prostinkém interiéru plném nýtů se nachází dřevěný volant, kožená sedadla s prošíváním, analogové budíky, jednoduché přepínače a odpojovač baterky s velkým ocelovým „palcem“. Kdo chce udělat z vozu výhradně jednosedadlovou záležitost, může místo spolujezdce překrýt látkovým přehozem a sám se schovat za maličký větrný štítek Brooklands, inspirovaný u letadel.

Na klasiku navazují i barevná provedení. Těch je celkem šest a každé z nich nese název slavného závodního okruhu. Je tu třeba Imola v rudé barvě s bílým předním „nosem“ nebo Hockenheim, kdy se stříbrná barva snoubí s červeným předkem.

Pod vší tou klasikou se však ukrývá vcelku soudobá technika. Seven SuperSprint má třeba kompletně nastavitelný podvozek, samosvorný diferenciál mezi zadními koly, a také přeplňovaný motocyklový tříválec Suzuki o objemu 660 ccm. Prťavý motor je naladěný na 95 koní výkonu, což k pohonu auta o hmotnosti přibližně půl tuny naprosto postačuje. Z nuly na devadesát-šest (šedesát mil za hodinu) si to Caterham štráduje za 6.9 sekundy a maximální rychlost činí kvůli krátké převodovce 161 km/h.

V plánu je výroba pouhých 60 kusů a jak minulé verze edice SuperSprint ukázaly, strhne se o těchto pár aut obrovský zájem. Pokud si chcete jeden kus urvat, doporučujeme tedy jednat rychle. Cena startuje na 29 995 britských librách, což je v přepočtu nějakých 855 000 korun.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
08. září 2017, 12:45
0

660ccm turbo trivalec nebude motorka ale Kei car.

reagovat
Pólin
08. září 2017, 13:58
0

tak v Japonsku se prodávají kdejaké šílenosti o kterých my tady nevíme...může to být i z nějaké jejich JDM motorky. Jinak auto nádherné...fakt návrat ke kořenům...

Woyta
08. září 2017, 14:48
2

Google rika

Under the bonnet is a 660cc Suzuki three-cylinder engine, boosted by a turbocharger and mated to a five-speed manual gearbox, also from Suzuki. The powertrain is currently used Suzuki’s Japanese market models – even in the Jimny 4x4 – but it’s had a thorough retune and new ECU for its high-performance Caterham application. Performance and economy figures are yet to be tested, but will be revealed later this month.

A podle vykipedie tedy pujde o motor Suzuki K6A.

lu
luv
10. září 2017, 01:25
0

Jaky je vlastne rozdil mezi F6A a K6A?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem