Aby se šedesátiny stále žijící legendy pořádně oslavily, odhalí Caterham na festivalu Goodwood Revival speciální retro edici Seven SuperSprint, vracející se v mnoha ohledech ke kořenům.
Zapomeňte proto na karbon a Alcantaru, prvky tak často vídané u moderních Caterhamů. V prostinkém interiéru plném nýtů se nachází dřevěný volant, kožená sedadla s prošíváním, analogové budíky, jednoduché přepínače a odpojovač baterky s velkým ocelovým „palcem“. Kdo chce udělat z vozu výhradně jednosedadlovou záležitost, může místo spolujezdce překrýt látkovým přehozem a sám se schovat za maličký větrný štítek Brooklands, inspirovaný u letadel.
Na klasiku navazují i barevná provedení. Těch je celkem šest a každé z nich nese název slavného závodního okruhu. Je tu třeba Imola v rudé barvě s bílým předním „nosem“ nebo Hockenheim, kdy se stříbrná barva snoubí s červeným předkem.
Pod vší tou klasikou se však ukrývá vcelku soudobá technika. Seven SuperSprint má třeba kompletně nastavitelný podvozek, samosvorný diferenciál mezi zadními koly, a také přeplňovaný motocyklový tříválec Suzuki o objemu 660 ccm. Prťavý motor je naladěný na 95 koní výkonu, což k pohonu auta o hmotnosti přibližně půl tuny naprosto postačuje. Z nuly na devadesát-šest (šedesát mil za hodinu) si to Caterham štráduje za 6.9 sekundy a maximální rychlost činí kvůli krátké převodovce 161 km/h.
V plánu je výroba pouhých 60 kusů a jak minulé verze edice SuperSprint ukázaly, strhne se o těchto pár aut obrovský zájem. Pokud si chcete jeden kus urvat, doporučujeme tedy jednat rychle. Cena startuje na 29 995 britských librách, což je v přepočtu nějakých 855 000 korun.
08. září 2017, 12:45
0
660ccm turbo trivalec nebude motorka ale Kei car.
08. září 2017, 13:58
0
tak v Japonsku se prodávají kdejaké šílenosti o kterých my tady nevíme...může to být i z nějaké jejich JDM motorky. Jinak auto nádherné...fakt návrat ke kořenům...
08. září 2017, 14:48
2
Google rika
Under the bonnet is a 660cc Suzuki three-cylinder engine, boosted by a turbocharger and mated to a five-speed manual gearbox, also from Suzuki. The powertrain is currently used Suzuki’s Japanese market models – even in the Jimny 4x4 – but it’s had a thorough retune and new ECU for its high-performance Caterham application. Performance and economy figures are yet to be tested, but will be revealed later this month.
A podle vykipedie tedy pujde o motor Suzuki K6A.
10. září 2017, 01:25
0
Jaky je vlastne rozdil mezi F6A a K6A?