načítám data...

Opravdu silničáři zaspali?

Dnes opět chceme znát váš názor a nebudeme se bavit o ničem jiném, než o zimní údržbě našich silnic. Autíčkář se opět ptá.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Přišla zima. Na mnoha místech napadl sníh. To s sebou samozřejmě přináší dopravní komplikace. Jezdí se pomalu, silnice kloužou, vodorovné dopravní značení je ukryto pod vrstvou bílého kluzkého zla, totiž sněhu. Samo sebou, že se objevují i každoroční vtipy na téma silničářů, kteří zimu nečekali, zaspali, které sníh překvapil. Jenže, je to doopravdy tak zlé, jak máme ve zvyku říkat?

Jistě, před koncem roku ministr dopravy svým velmi neobratným prohlášením tyto teorie potvrdil. Nikdo nečekal sníh v půlce prosince na Vysočině. Výsledek jsme viděli všichni, D1 byla zablokovaná na dlouhé hodiny, život se zastavil a legendární dálnice se stala nočním parkovištěm. V létě jsem jednu úvahu na téma dé jedničky vypustil, tenkrát mi šlo o to, zjistit, zda je D1 peklo už z podstaty, nebo si k němu přispíváme sami svým spěchem, neplynulostí a bezohledností.

Nyní se chci bavit o údržbě silnic a o silničářích obecně. Nadávat na ně je prostě folklór. Možná bych se na věc díval trochu jiným pohledem, kdybych na cestách trávil své pracovní dny a potřebná zkušenost mi chybí hlavně proto, že své pracovní dny trávím v teple a klidu kanceláře. Jen mám prostě dojem, že nadávat na silničáře je zkrátka běžná součást našich životů a děláme to proto, že to zkrátka dělají všichni.

Něco jako když nadáváme na České dráhy, Českou poštu nebo úřady obecně. Ale víte co? Já se jmenovanými podniky a organizacemi prostě problém nemám. Kupříkladu ty vlaky. Kdykoli jedu vlakem, dávám si velký pozor, kterého dopravce zvolím. Nechci se bavit o politice, byť samozřejmě přesvědčení v tom hraje roli zcela zásadní. Žlutým vlakem prostě cestovat nechci, raději podpořím ČD. Mimo to vlak volím pro všechny své cesty do Prahy, pakliže nejedu zrovna vracet novinářský vůz. 

A stejná písnička je to i s Českou poštou. Mnohokrát jsem již zažil velké komplikace se soukromými přepravci, naháněl balíčky po depech, kurýrech a podobně. Pravda, Česká pošta také dokáže vytvořit solidní zmatek v doručení na konkrétní místo, takže jsem se naučil prostě vyzvedávat věci přímo na pobočce, neb to mám po cestě z práce, nebo velmi blízko domova. A s úřady, alespoň v Brně, problém nemívám, s magistrátem mám zkušenost velmi pozitivní.

Takže co ti silničáři? Opravdu je to tak, že kdykoli přijde sníh, sypače jsou schované v teple garáží a čekají na první nehody? Nevím. Nebo je to zkrátka tím, že jsme si zvykli mít přes zimu silnice maximálně mokré a očekáváme, že bez ohledu na počasí dojedeme kdykoli kamkoli? Zde opět asi hraje roli kolik hodin člověk stráví za volantem a z jakého důvodu vyjíždí. Každopádně já osobně bych se za volant sypače neposadil, ani kdyby mi platili zlatem a jejich řidiči mají mé uznání.

Pokud se někdo přepravuje autem ve své pracovní době a denně najede desítky až stovky kilometrů, chápu, že sníh na silnici a z toho plynoucí nižší cestovní rychlost dokáží poněkud pokazit plány, ale zase bych očekával, že takový člověk bude vyježděný a zkušený, tím pádem bude s počasím počítat a přizpůsobí se, navíc bude svůj vůz zvládat za jakékoli situace. Takže se dá předpokládat, že největší komplikace způsobí sníh svátečním řidičům nebo těm, kteří jezdí málo a krátké trasy, ale potřebují jet nutně zrovna teď, hned, a pak jsou zaskočeni bílou nadílkou.

Jak to máte vy? Myslíte si, že je zimní údržba silnic pomalá, opomíjená a neefektivní, nebo jsme prostě příliš rozmazlení a nadávání na silničáře je spíš taková běžná zimní kratochvíle? 

A mimochodem, nemáme mezi sebou nějaké řidiče posypových vozů? Docela bych chtěl znát jejich názor, případně se na jejich práci podíval zblízka.

Diskuze je vaše, přeji vám za celou redakci pěkný zbytek víkendu, a zimu bez nehod!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
06. ledna 2019, 11:16
3

Ve skutečnosti zaspala policie, resp. politici. Policie má pravomoc uzavřít cesty pro náklaďáky, to co vede k ucpání cest jsou kamiony které nedokážou projet, osobáky ve skutečnosti projedou takřka jakkoli neupravenou silnici, dokud kvůli hloubce sněhu nedrhnou spodkem a i na Vysočině, kde se posypem opravdu šetří, se většinou přinejmenším prohrnout zvládne. Zároveň jsou plošné srážky přinejmenším s půldenním předstihem už s vysokou jistotou předpověditelné,; řešení je nasnadě - do postižených oblastní, kde má přijít sněhová nadílka a je z předchozích let jasné, že se tam kamiony vždycky zaseknou, na přechodnou dobu vyhlásit zákaz vjezdu nad 7,5 tuny. Žádná kalamita nenastane a i pro kamiony je to ve výsledném efektu jedno, zda parkují na parkovištích, nebo na silnici uvízlé v koloně. Jenomže k tomu nemá policie politické krytí a kamionová lobby je příliš silná.

reagovat
Romus
06. ledna 2019, 11:22
2

On je hlavně u nás taky problém ty kamiony někam odklonit/zaparkovat...

VK
VK
06. ledna 2019, 11:28
1

Doslova kdekoli je to lepší, než v koloně na silnici, kde se stejně nepohybují a "parkují, akorát tím tu silnici blokují i pro osobní provoz.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:22
3

doslova kdekoli? Co si pod tím mám představit? Sedni do auta projeď si třeba tu D1. Na každé pumpě, na každém myslitelném místě jsou řady kamionů které tam stojí povinnou přestávku. Pak si projeď silnice které jsou kolem dálnice. Vypadá to tam úplně stejně. Tam jsou ti kteří už u dálnice nedokázali zaparkovat a tak sjeli někam bokem a stojí někde za vesnicí u kravína. Kam asi by se zaparkovaly ty stovky a tisíce kamionů kterým by se direktivně zakázalo vyjet? Mohly by třeba ucpat okresky protože ty panstvo na dálnici nezajímá. Bohužel, dnešní způsob zásobování a logistiky nám přinesl takovou spoustu nákladních aut, že je problém s normálním provozem, natož v krizovkách.

VK
VK
06. ledna 2019, 13:32
1

No ale když to "zaparkují" na dálnici v koloně, neboť dál neprojedou, je to daleko nejhorší řešení ze všech. Neboť ještě k tomu brání v jízdě všem ostatním.

PepaSFI
06. ledna 2019, 14:00
1

no však já taky nikde netvrdím že je lepší to nebo ono. Já jen konstatuju že ona jaksi není jiná možnost. Ono by bylo fajn kdyby kolem dálnice byly obrovský parkoviště kam by se to odstavilo a počkalo by se až se vychumelí. Jenže ony ty plochy nejsou ani na to aby zvládly normální povinné bezpečnostní přestávky. A taky bych chtěl vidět toho kdo by si vzal na triko vydat ten rozkaz až by se na něj sesypaly žaloby od všech těch dopravců a jejich zákazníků.

Po
Pospis
06. ledna 2019, 21:57
0

Pokud dopravcům chybí odstavné plochy, pak ať si je postaví. Dálnice není parkoviště.

Romus
06. ledna 2019, 11:21
3

Problém není v silničářích jako lidech co jezdí v těch mašinách, ale v jejich vedení... Na FB stránce zabývající se dopravou v okolí našeho okresního města se za poslední dobu objevilo pár příspěvků od kluků co se tím živí a ten insider pohled je hodně nepříjemná záležitost ( např. mizerná polská sůl ). Bohužel se vždy řva a nadává na poslední článek každého řetězu, byť to ten není schopný ovlivnit ( hotline T-mobile, PPL, pracovník pobočky Alzy, řidič posypového vozu atd. )

Za mě musí být maximální focus na hlavní tahy a vedlejší klidně nechat pod sněhem, ať se taky lidi učí řídit. V Rakousku to funguje. Naši řidiči v zimě, to je velká katastrofa.

reagovat
VK
VK
06. ledna 2019, 12:34
2

Tak tomu ovšem je, focus je na hlavní tahy, vedlejšky se prohrnují, sypou málo. Jenom je daleko míň peněz, než v sousedním Rakousku, takže úměrně tomu míň sypačů a soli, na Vysočině je zcela běžně posypáno jenom ve strmých úsecích, ostatní jen prohrnuty. Ale i to víceméně v pořádku, každý to projede, bydlím na Vysočině, vím o čem mluvím. Že by - alespoň tady - řidiči neuměli jezdit, není pravda. Co ve skutečnosti způsobí v cca 90 % neprůjezdnost silnice, je kamion zaseklý v kopci, zcela pravidelně a na pořád těch samých místech. Samozřejmě když náklaďák silnici ucpe, za ním se osobák na sněhu zastaví, už se nerozjede, nemá-li čtyřkolku. A sypač rovněž neprojede.

Ten týden před Vánoci, kdy byla kalamita kolem Větrného Jeníkova na D1, o čem už televize nereferoval, že se zároveň prakticky nedalo dostat třeba z Jihlavy do Telče. Proč? Protože jeden kamion uvízlý v kopci před Kostelcem, nehoda kamionů na I/38 - a když teda jet oklikou přes Údolí tupých hlav, tak samozřejmě za Brtnicí, samo o sobě celkem malá vedlejška, v kopci uvízlý kamion, který to zkoušel i tudy. Obrat na silnici udělat v dolíku před inkriminovaným kopcem šel a cesta se nakonec našla naprosto uzounkými zapadanými vedlejškami, kam už se žádný náklaďák nacpat nedokázal - to jen pro ilustraci, že problém při kalamitách nejsou málo posypané silnice, ani blbě jezdící řidiči osobáků.

Celkem ty lidi z volanty náklaďáků i chápu. Když zůstane stát, dobře věda, že stejně neprojede, má před zaměstnavatelem celkem výrazný problém, práce stojí, zisk utíká. Takže vyjede, uvízne a má pro šéfíka výmluvu - zkoušel jsem, nejde to. Logické, ti lidi nemohou ani jednat jinak. Jenže když tomu tak je, je tu potřeba centrální autority, která jim tu jízdu zakáže, alespoň po kritický čas.

tazzz
06. ledna 2019, 12:55
1

Je to tak.Naše silniční síť už řadu let nezvládá množství aut a kamionů a nějak nevidím světlo na konci tunelu, zvláště když do výstavby zasahují Děti země, Hnutí duha a podobné obskurní organizace, díky kterým je řada projektů zastavena nebo se donekonečna protahuje jejich výstavba.Pamatuji doby, kdy jsem jezdil v zasněžené Vysočině žigulíkem na letních gumách, protože zimní se tehdy neřešili a fakt, že jsem projížděl polovinu zatáček smykem mě vlastně bavil.Dnes už to prostě nejde a za většinou nehod je přecenění schopností řidiče nebo auta.

Romus
06. ledna 2019, 13:06
1

U nás ve Znojmě je taková ta debilní zima kdy napadne 5 cm sněhu a ten pořád jen taje a namrzá, nějaká pokrývka na silnicích tu je maximálně 2-3 dny v roce. No a schopnosti místních řidičů tomu odpovídají. No a 15 minut jízdy směr na Jihlavu začíná korektní zima :-)

Před 10 lety jsem normálně žil s letním pneu i v zimě, předloni jsem dostal v největších sra*kách náhradní auto na letních a taky jsem to přežil a všimnul si toho až jsem to vracel.

Csaba
06. ledna 2019, 13:21
9

Maximální focus na hlavní tahy? A na ty vedlejší tedy nějaký minimální golf, astra nebo megane? :-) Borci, mluvte česky, proboha, vždyť se to nedá číst, nemá to logiku, smysl ani důvod cpát tohle paslovo do českého textu... Nechcete snad tvrdit že vás tohle učili ve škole, že ne? :)

A k meritu článku: jezdíval jsem dlouhé roky jak po D1 tak po vedlejších silnicích, od 5 ráno po 8 večer celoročně, nebylo možné nevyjet kvůlii počasí nebo stavu silnic, člověk prostě musel fyzicky vyjet, aby zákazníkovi mohl být výjezd účtován. Naprosto běžně jsem i za trvalého sněžení potkával podél silnic x osobáků ve škarpách a silničáři nikde. Málokterý řidič osobáku v dnešní době umí (a chce) pochopit že prostě musí razantně spomalit, chce-li dojet v pořádku. Ony doby povinné vojny, KŘK a "třídnosti řidiče" už jsou pryč a zkušeností, znlostí a pokory se jaksi nedostává.
Borci kteří v těch sypačích sedí nic neovlivní, o ničem nerozhodují, jedu tam kam je pošle dispečer a až je tam pošle, ne dříve.
No a pak, logicky, dojedou na D1 (nebo jiné dálnici) do kolony aut všeho druhu které stojí v km kolonách za sebou, bez toho aby vytvořili potřebný prostor uprostřed. Nejednou jsem viděl jak se posádka záchranky s tím přenosným lůžkem prodírala kolem středových svodidel stovky metrů k havarovanému autu protože idioti za nehodou prostě zastavili a čekali - nevím, asi na Godota... :(
Být blízkým toho zraněného na místě, tak tam vzteky nad lidskou tupostí asi zešílím, jakoby ti pitomci nevěděli že při záchraně života někdy hrají roli i minuty.
Jako nemalý důvod problémů se sjízdností jakýchkoli komunikací vidím i skutečnost že (alespoň pokud je mi známo) neexistuje žádná "prevence", tj, důkladné a neustálé sledování předpovědi počasí pro danou oblast působnosti příslušného SUS/D a z něho vycházející "akčnost" při určování toho kdo kdy a kam s jakou technikou vyjede. nikdo spyače (atd) nikam neposílá s časovým předstihem, ty auta nečekají na místech zvýšené rizikovosti (typicky úsek Humpolec - V. Jeníkov), všichni všude vyrazí až je vše už dávno zasněžené a začíná být nesjízdné :(
Kamioňáci sami od sebe soupravy nikdy nikde neodstaví jenom proto že "by to o 15 km dál mohlo být ucpané/nesjízdné/cokoli", jsou nuceni jet (mimo pov. přestávek) pořád kam až to jde a až to nejde, tak stojí a s nimi stojí všichni :(
Policie, navzdory tomu že je (například) už den předtím médii neustále opakováno že (výhledově) může dojít ke kalamitě, na dálnici nestojí a rovnež nejedná preventivně, nesnaží se zamezit už samotnému vzniku dopravních komplikací, řeší až důsledky a to ještě mnohokrát laxně - ono, být ve větru na dálnici v zimě je pakárna jak sviNˇa v porovnání s vyhřátou služebnou, že ano.
Obecně jsme (všichni) rozmazlení, rozežraní a zdegenerovaní konzumem, automatickým očekáváním že dostaneme všechno vždy, ideálně až do domu a bez ohledu na to jak je venku.
Před 100-150 lety sedlák (atd) vykoukl z okna, viděl že jsou všude metry sněhu a vše co měl naplánované na ten den a souviselo s nutností někam jet jednoduše zrušil. A ti co kteří čekali že přijede vykoukli z okna, viděli to nadělení a bylo jim jasné že nepřijede.
Nečekali že jim zavolá, pošle poštovního holuba nebo mail :), použili zdravý rozum a měli okamžitě jasno. Dělalo se něco jiného, to co nevyžadovalo opustit stavení.
To už dnešní společnost nedokáže a proto to na silnicích pak vypadá tak jak to vypadá.

Nimrod
06. ledna 2019, 13:42
1

není pravda, že se neošetřují silnice ještě před tím, než začne například sněžit. mockrát jsem viděl, jak solí suchou silnici i přestože se předpověď nestrefila. dky tomu, že jsem jezdil a furt trošku jezdím na kole, tak si té posypané silnice nejde nevšimnout, z auta to vidět není...

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:55
0

tak tos viděl ještě málo. Tady jsem několikrát viděl že i pluhovali, randál jak sviň, traktor valí a táhne radlici po asfaltu, jiskry lítají.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2019, 14:54
2

Csaba má naprostou pravdu. Těch nehod a kolon je tolik jen proto, že lidi se na silnici chovají jako naprostý hovada, který totálně ignorujou zdravej rozum. Když je hnusně, tak prostě jedu pomalu. Jenže to dneska nikdo nedokáže. Nebo spíš se mu nechce. Já už mám vyzkoušeno, že když je takhle hnusně, tak jsem na silnicích jeden z nejpomalejších. A to jedu v Tahoe, což je hovadská železná kráva s pohonem 4x4, která se sněhem fakt nemá problém a která by ty běžný osobní krabičky srolovala jak papír. Narozdíl od některých jsem zatím všude dojel. Chce to občas přešlápnout a pochopit, že fakt není potřeba být za volantem pánem všeho vesmíru. Ona trocha tý pokory neuškodí. Ale když nepřijde a něco se posere víc, než je zdrávo, tak alespoň máte jistotu, že vás po pár letech za dobrý chování zase pustí. Jen je potřeba si včas říct, jestli to za ten risk stojí.

Pochtli
06. ledna 2019, 15:17
1

Neplést si tyhle "rychlíky" s řidiči vyježděnými na sněhu. "Rychlíci" to pálí na rovince sníh nesníh jak šílení, ale před zatáčkou v lepším případě skoro zastaví, jak jsou připosraní, v horším případě to vezmou rovně.. Kromě těhle střelců na sněhu velmi nerad potkávám i "takyřidiče" jedoucí prostředkem s rychlostí šneka a bez šance na jejich předjetí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2019, 17:34
0

Já se taky bavím o těch, co jedou bez mozku. Ne o těch, co jedou svižně, ale v rozumných mezích.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2019, 11:34
5

No asi takhle, že silničáře občas překvapí, že v prosinci nasněžilo a umrzlo, se asi stane, ale největší problém bude v těch ostatních inteligentech, co se prohání po silnicích. Už jsem se několikrát setkal osobně s názorem, že když máte v autě ty systémy, tak se nemůže nic stát. Že fyzika platí i pro "systémy", člověku nevysvětlíte. A když pak vidím ty bezmozky, co dokážou na silnicích předvádět, tak se ani nedivím, že je tolik nehod.
V pátek jsem jel z práce domů 4 hodiny. Kvůli inteligentovi, co poslal kamion s návěsem plným zázraků ruskýho inženýrství do pangejtu. Na úseku, kterej je rovnej, jak když střelí a navíc v obci. Nevím, co tam předváděl, ale to už chce vážně fištróna. Ale zase budou alespoň k mání zalevno tyhle ruský sráče. I když kdo ví, u nich se asi beztak nepozná, že to je auto po bouračce a ne pověstná ruská kvalita výroby.
Takže asi takhle. Když je člověk hovado a neumí jezdit, tak mu ani silničáři nepomůžou.

reagovat
Adam Forman
06. ledna 2019, 14:14
0

Chudáčci, a to je tam i maskáčovaný hardcross....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2019, 14:41
0

Já teda použil jiný výrazy, když jsem v tý koloně stál. :-D

Pochtli
06. ledna 2019, 14:51
1

To se jen rozleští lak a jede se dál, ne :oD

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2019, 14:56
0

Zbytečný rozlešťovat. Beztak to bude orezlý už teď jako nový. :-)

ToMyx
07. ledna 2019, 16:27
0

Souhlas Knighte, těm pánům "fyzikům", kteří si myslí, že jejich systémy jsou nade vše bych ordinoval párkrát do týdne mrknout na nějaké videa z Ruska, tak je to vše krásně vidět.
....vyjeté koleje na zledovatělé zasněžené silnici, kde jsou krásně vidět dva pruhy v každém směru. Kolona jede 80 km/h. V protisměru už asi minutu nic nejelo, tak proč to nezkusit naslepo, že... Borec si ani neudělá prostor, aby viděl co se děje v dálce v protisměru a aby se citlivě rozjel, rovnou na to šlápne a ejhle...jedno kolo na ledu, druhé na asfaltu/sněhu a už letí v hodinách protisměrem na blížící se kamion... Je mi pak líto těch spolujezdců, ti za to nemůžou.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. ledna 2019, 16:31
1

ToMyx: Je to tak. A kdo si někdy zkusil nějakou školu smyku, tak moc dobře ví, jak tenká je hranice mezitím, co se ještě dá zvladnout a tím, kdy už nezbývá ani čas na modlení.

beastar
07. ledna 2019, 16:38
0

Já už sem si to párkrát doslova vymodlil. A myslim, že by právě bylo potřeba aby se to stalo sem, tam každýmu. On ten respekt z toho že to někam pošleš je úplně někde jinde. Assistenti jsou někdy dobrý, že tě to klepne přes prsty když už to přeženeš. Rozhodně to ale nezachrání už špatně vyřešenou situaci.

Nimrod
06. ledna 2019, 12:07
1

podle mě je chyba v systému. pokud je zima, tak je přece logický, že jsou úseky, které se dají projet jen velmi obezřetně, pomalu, či dokonce vůbec. jenže systém nás nutí tam jet stejně rychle jako v létě, protože něco někde musí být. a přitom je to blbost. stejně jako má řidič přizpůsobit svou jízdu stavu a povaze vozovky, tak by bylo fajn, kdyby se uměl systém přizpůsobit povětrnostním podmínkám. ale to by stálo moc peněz...

reagovat
ToMyx
07. ledna 2019, 16:30
1

Skoro bych řekl, že ta chyba je v každé makovici řidiče, který není schopný si uvědomit zákony fyziky základní školy :-)

tazzz
06. ledna 2019, 12:13
0

Myslím, že zásadní problém je ve špatné koncepci rozdělení úseků a absenci reakce na meteorologické předpovědi.
Silnice 1.třídy má na starosti kraj, 2.a 3.třídy okres či jak se tomu teď říká a města mají své.O dálnice se stará asi ŘDS, pokud se nemýlím, ale to je celkem jedno.Nejlogičtější by bylo rozdělení stanic do pevně stanovených ploch, které by byly udržovány bez ohledu na to, jaká je to silnice a pak by se nestávalo, že okresní sypač jede po silnici 1.třídy se zvednutou radlicí, protože ten úsek nemá placený, kdežto krajský sypač má na starosti řekněme 50km, které nemá šanci při sněžení vyčistit i kdyby se rozkrájel.Fakt, že se upustilo od využívání soukromníků v daných regionech a městech je kapitola sama pro sebe, ale pamatuji doby, kdy každou vesnici a spojnice mezi nimi udržovali místní farmáři, pro které to byl v zimním období slušný kauf a fungovalo to a to bylo sněhu podstatně více než dnes a nevidím jediný důvod, proč by stejně nemohly být využívána firemní vozidla ve městech.Je to pouze o dohodě i když v současné době soutěží o každou pitomost, aby si náhodou komunální politici neposílali malou domů, nevím jestli je to vůbec možné.
Předpověď počasí na druhý den je dnes téměř na 100%, tak proč se nesype v přihraničních úsecích a Vysočině dříve než začne padat sníh, jako je to v sousedním Německu?
Absence odstavných parkovišť pro kamiony a státního dozoru při rekonstrukcích našeho nejdelšího tankodromu je vzhledem k bývalé pozici ministra Ťoka u společnosti SKANSKA taky alarmující, protože by to neměl být amatér, jako dlouhá řada jeho předchůdců.
Po bitvě je ale každý generál a myslím, že tady, jako vždy, smrdí ryba od hlavy - pokud úřednický šiml řehtá špatně, tak se ti kluci, jezdící na hranici rizika v sypačích ze kterých přes radlice nevidí ani prd, můžou třeba rozkrájet a stejně se to bude příště opakovat.

reagovat
ro
rock
06. ledna 2019, 13:39
1

Jak už bylo zmíněno výš, řidič náklaďáku v podstatě nemá jinou možnost, než to zkusit. Takže já bych řešení měl. Uzákonit vysoké pokuty provozovateli auta, které zneprůjezdnilo komunikaci. A pokuty doslova drakonické, pokud je tím provozovatelem právnická osoba nebo živnostník. Tak brutální, aby se provozovateli nevyplatilo poslat zaměstnance do rizika.

Co se silničářů týká, tak dokonalý to není, ale tam myslím, že dělají, co se dá. V podstatě vždycky v počasí, kdy už to začíná být špatný, nějakej sypač potkávám. Určitě nemám pocit, že by byli zalezlí.

reagovat
Csaba
06. ledna 2019, 13:57
1

Ano, tyto pokuty by byly účinným řešením, ale to by se musely změnit všechny smlouvy v rámci "dodavatelských řetězců", musely by se zrušit smluvně dané sankce za nesplnění časových lhůt pro dodání zboží, provedení servisních zásahů, atd a pod.
Celý (poťápaný) systém "Just in Time" by tím dostal pořádnou ránu do vazu a vznikl by (patrně) obrovský chaos.
Tohle je můj laický pohled na to jaký dopad by ty drakonické pokuty měly :)
Anebo by se majitelé oněch firem rozhodli že za takových podmínek v ČR v daném oboru podnikat nebudou a šli by jinam nebo na pracák a s nimi všichni jejich zaměstnanci v době kdy na nic "nejsou lidi" :)
No a právě proto asi žádný takový zákon nikdy parlamentem neprojde, ono je pro posrance milionkrát jednodušší nařídit plácnout na dálnici značku "zákaz jízdy nákl. aut v levém pruhu" a podobně a jsou z obliga...
Bylo by zajímavé s tímto návrhem oslovit "svého" posrance/senátora a chtít po něm v daném věci minimálně započetí odborné debaty, interpelaci min. dopravy, návrh zákona nebo jakoukoli aktivitu obecně :-)

ro
rock
06. ledna 2019, 14:24
1

Souhlasím s tím prvním odstavcem - dopravci by přehodnotili, za jakých podmínek dopravují, zákazník by přehodnotil volbu svých dodavatelů s ohledem na jejich dostupnost.
Nesouhlasím s tím druhým a třetím odstavcem - respektive souhlasím s tou výhradou, že chaos by byl jen velmi dočasný a utřáslo by se jiné, funkčnější uspořádání.

VK
VK
06. ledna 2019, 14:43
0

"...řidič náklaďáku v podstatě nemá jinou možnost, než to zkusit."

No, přesně. Pak se mu ani nedá vyčítat, že nepředvídal - on by i předvídal, ale nesmí. Tím vzniká klasické selhání samoregulace a kde samoregulace selhává, musí nastoupit regulace vnější. Zákazy, příkazy, pokuty. Zrovna třeba dočasný zákaz nad 7,5 tuny na postižených úsecích se mi zdá v důsledku mírnější, než pokuty doslova drakonické pro uvázlé řidiče - ale i to je pěkná možnost. Nebo na postižených úsecích po dobu kalamity vyhlášená povinnost sněhových řetězů pro náklaďáky. Jak umí v Rakousku.

VK
VK
06. ledna 2019, 14:46
0

K rockovi:

Souhlasím, on ten (poťáplý) systém just in time je tu jen proto, že je to aktuálně o něco výhodnější, než postavit sklad. Nebo dovážet od místního výrobce místo ze Španělska, pro příklad. Když už to tak výhodné nebude, podnikatel postaví sklad, nebo bude vozit rajčata z Horní Dolní - a jede se dál.

PepaSFI
06. ledna 2019, 17:43
1

no hezký teorie, jenže poněkud zcestný. Když se nebude zásobovat just in time, co se asi tak změní? Nejspíš vůbec nic. Ty rajčata se dovezou odkud když ne z toho Španělska? Kde se vezmou v tom skladu? A jak se budou z toho skladu distribuovat? Dopadne to úplně stejně jako se všema jednoduchýma řešeníma. Blbě. Dál se to bude vozit, jen se bude muset nějak byrokraticky dokázat že se to nevozí. Takže se stanoví nějaký limit jak daleko se to smí vézt. A protože v Horní Dolní nikdo v lednu rajčata nevypěstuje, povezou se ze Španělska. Jen v papírech bude že jsou z Horní Dolní. A tam dovezli nějaký rajčata z Německa. A do německa z Francie. A tam ze Španělska. Né to fakt nejsou rajčata ze Španělska. A kde se vzaly v Horní Dolní, dyť tam se nepěstujou? Ony se nevypěstovaly, ony vznikly zkřížením debilního předpisu, pytle papírů a hromady razítek. A protože jsme rozhodli že je to tak správně, je to tak správně a kdo nesouhlasí je nácek, fašoun a nepřítel dobra. Prostě, když chceme mít v kauflandu v lednu čerstvý rajčata, mimochodem pěkně hnusný, tak to bez dálkový dopravy nejde.

ro
rock
06. ledna 2019, 18:30
0

Ale vůbec ne, ani na okamžik mne nenapadlo, a předpokládám, že kolegu VK taky ne, ZAKÁZAT dovážet rajčata ze Španělska nebo třeba z tramtárie. Mým řešením je přenést na dopravce, případně na jeho objednatele trochu víc odpovědnosti za to, když by ten spěch mohl způsobit problémy ostatním. U rajčat do Kauflandu se de fakto houby stane, když ta rajčata pojedou ze Španělska dvakrát za zimu ne tři dny, ale tři a půl. A u procesů, který jedou opravdu v tom just in time a zastavilo by to výrobní linku holt objednatel zapřemýšlí o alternativě, která nebude tak závislá na dálkové dopravě, nebo si zařídí příruční sklad s nutnou rezervou, anebo to riskne. Těch možností je víc.

gramo
06. ledna 2019, 18:31
0

Zimní rajčata jsou na nic, hmota bez chuti... nekupuju je. Kdysi se u nás v kanclu nejmladší kolega strašně divil, že byly doby, kdy zrovna např. rajčata se prodávala jen v sezóně. Vlastně spousta těch kamionů jezdí taky kvůli naší rozmazlenosti.

tazzz
06. ledna 2019, 19:41
0

Jenže ono nejde jen o rajčata, ale v podstatě o všechno.A to jak u marketů, ale hlavně u firem (tedy v naší zemi jde spíše o montovny).Skladování prostě zvyšuje náklady.Jistěže řada kamionů jezdí kvůli naší rozežranosti, ale s tím nic nenaděláme.

PepaSFI
06. ledna 2019, 20:07
1

rock: a ten příruční sklad se naplní jak? No zas kamionama. Akorát že ty kamiony.... pojedou tak nějak úplně stejně. Bohužel to je průser jednoduchých řešení, že nefungujou. Když ta firma potřebuje denně deset kamionů tak tam musí být deset kamionů. A je úplně jedno jestli tam jeden den patnáct a druhý den pět, furt je to deset, jen přibyde manipulace a sklad. Což stejně ve většině případů stejně je. Nevím kolik toho skutečně jezdí just in time, asi moc ne. Ony ty kamiony na dálky moc dochvilný nejsou. Problém není v just in time, problém je že je toho prostě moc. Svět se mění, už není rok 1985, jezdí toho hrozně moc a lepší to nebude, leda že se vrátíme někam kde bych teda fakt být nechtěl a nechtěli by to ani ti co to jakože chtějí.

ro
rock
06. ledna 2019, 22:40
0

Příruční sklad s nějakou rezervou by měl tu výhodu, že z něj v ten jeden nebo dva dny kalamitního počasí můžeš odebírat bez toho, aby se dopravce hnal v riziku zablokování dálnice pod hrozbou vysokých penále za to, že ti zastaví linku. Plnil by funkci jakéhosi polštáře pro vyrovnání výkyvů v dodávkách.
Celková suma kamiónů samozřejmě zůstává stejná, ale může se rozložit na dny, kdy je nižší pravděpodobnost, že ten kamion zůstane hrabat v kopci.
Já netvrdil, že je to univerzálně použitelný řešení pro všechny a už vůbec ne, že je to levný nebo jednoduchý. Jenom konstatuju, že je to jedno z řešení pro ty, co jsou na včasných dodávkách životně závislí. V situacích, kdy by jim dopravce sdělil, že zkrátka nepřijede, protože podle předpovědi to bude na silnici průser a jemu hrozí likvidační pokuta za zablokování komunikace. V našich podmínkách jsou i nejhorší kalamity obvykle během půl až jednoho dne vyřešený. Zvlášť když se sypač po volné silnici dokáže dostat tam, kam má. A stanou se to jednou - dvakrát za zimu.

Chápej to celý jenom jako zamyšlení, jak se vypořádat s tím argumentem dopravců "museli jsme do toho levýho pruhu zkusit najet, protože... a co na tom, že jsme tím pokusem zablokovali padesát tisíc ostatních, kteří by třeba projeli". Nechci se vrátit do roku 1985, nijak se mi to tehdy nelíbilo. Ale jestli se někteří jedinci chovají jak bez mozku a nemají zájem domyslet dokonce ani bezprostřední důsledky svýho jednání, tak je potřeba jim k tomu přemýšlení dát motivaci.

beastar
07. ledna 2019, 00:04
0

Pepíku tady dneska nemůžu jinak, než souhlasit. Ono to není přesně tak jednoduchý. JIT se jezdí třeba všechno v automotive. Velký řetězce s potravinama tam je to skoro jasný. Ferda vykládá a druhej už jede v závěsu naloženej a tak dále. Určitě jsou ale odvětví kde by pomohlo to co psal rock. Jenže. Držet sklady stojí prachy. A tak se do toho firmám obecně nechce. Spoustu kamionů je v návaznosti na letadlo/loď/vlak. Musí to prostě hnát.

V praxi žádnej dopravce neřekne je to tam zasněžený tak to tam stejně projeď. Dispečer prostě řekne řidiči mě je to jedno tak si poraď jinak ti to strhnu z vejplaty. A to se bavíme jen o čechách. Na východ od nás to bude ještě direktivnější. Ok na místě tu chybu udělá řidič.... logicky. Ale ty kamiony tady sakra každej čeká, víme o nich léta. Všechno celej tenhle šílenej životní, západní konzumní styl stojí na dopravě. Staré dobré heslo doprava je krev ekonomiky platí dnes 2x tolik. Tak potom sakra nemůžu nechat páteřní komunikaci v takovým stavu jako pravidelně bývá D1.

To je jako v nemocnici říct pacientovy. Pane no víte to je infarkt. No jo to je smůla tak to jste neměl jíst vepřový a kouřit 50 denně. Vyjádření ministra ve smyslu... My jsme doufali ... My jsme ty informace neměli. V první řadě ten úsek už měl dávno fungovat normálně. Nevracejme se k tomu na koho svalit odpovědnost a případně vinnu. Tohle se musí řešit od správce komunikace a od odpovědných volených osob. Za to nemůže nějakej jouda z bulharska za volantem 24t hovada na dojetejch gumách kterej tady maká za 800€.

PepaSFI
06. ledna 2019, 13:51
1

Já jsem v tomto bohužel odborně vzdělán, jelikož jsem se "vyučil" cestářem na vojně, ovšem tam šlo o údržbu letiště, tedy úplně jiné nároky. Takže mi chybí ta sladká nevědomost laika, prostě vidím nedodržování technologií, všeobecný bordel a lži zodpovědných.
Ale jak kousek výš píše Czaba, za spoustu potíží si můžou řidiči sami. Když vidím že to stojí za prd, no tak si dám bacha, zpomalím, brzdím radši dřív, nechám si víc prostoru. Jenže to je o tom co jsme řešili o pár článků vedle. To by se muselo myslet, předvídat, dívat se kolem sebe a to je zbytečná námaha, z toho bolí ta věc mezi ušima. Jo ono se stane že něco nevyjde, nedobrzdí se, sjede to do sněhu. Jenže je rozdíl jestli nedobrzdím půl metru a rozbiju blinkr, nebo nedobrzdím tak že zbořím deset aut v koloně před sebou kterou bylo vidět na tři kilometry.
Tuhle soused jel traktorem tahat manželku ze sněhu. Pak brblal že má dědek auto v bordelu, gumy totál sjetý. Jo, jenže to auto jim dědek přenechal někdy předloni. Pak z něj vylezlo že koupil aspoň na předek nový gumy a vzadu nechal ty galusky sjetý. A koukal na mě jak ťululum když jsem mu řek že to je nejlepší způsob aby to příště manželka i s dětma někde ohnula kolem stromu. A hned druhý den spadl do škarpy on s druhým autem. Kdoví co na tom má obutý. Někdy předloni kupoval zimní gumy až skoro na jaře, když už se s tím skoro nemohl hnout z místa.

reagovat
Holofaust
06. ledna 2019, 13:56
8

To bude hezká flamovací diskuze :-)
Ale k věci:
1.) zablokovaná D1 - posrali to zejména kreténi z ministerstva, kteří půl roku srali na jakoukoliv kontrolu a pak když sklidili "výsledky" své práce začali klasicky kopat nalevo napravo - firma, silničáři, pokuťok atd... patří ty zmrdy vyházet...
2.) rozděleni silnic, kdy se o část stará kraj, o část řsd, o část obce atd, různě se to i svěřuje "firmám" a pak to stojí za hovno... klasická česká tunelovačka, jánabráchizmus a výsledek až na posledním místě....
K tomu si připočtěme, jak se všude sere obrovský množství soli i když to je k hovnu, a na klasiku se kašle - na silnici první třídy 10cm sněhu projede sypač, posere to solí ale radlici má zvednutou... kokotina. -6 a blbci solí a nezhrnujou. Inert je sprostý slovo i na silnicích III třídy... Klidně bych nechal sůl jen na I a II a zbytek inertem, ale hlavně používat ty blbý radlice, brodit se 10cm prosolené sračky je kokotina...
3.) lidi sou kreténi. To je univerzální odpověď na všechno. Neumí jezdit pomalu ani na mokré silnici a myslí si že jsou nezničitelní, chybí jakejkoliv rozumnej úsudek, odhad, soudnost... Na jednu stranu potkávám lidi, co jedou na poprášené silnici 30, a pak mě na náledí stovkou předjíždí SUV... K tomu připočtěmež ty dnešní "vozidla - nulová zpětná vazba od podvozku, řízení a gum, zato s miliónem asistentů, kteří sice občas můžou pomoct, ale spíš jen zvyšujou sebevědomí kroutičů volantem, že "když se to posere tak tam sou přece ty asistenti"...
...Prostě takovej klasickej českej mix 1.) lenosti, 2.) vychcanosti a 3.) debility.... aplikujte libovolně na jakýkoliv další odvětví...

reagovat
Csaba
06. ledna 2019, 14:06
1

Ámen, bratře :)

GanGreen
07. ledna 2019, 03:33
0

Souhlasím a podepisuju v plném rozsahu.

Mazy_CZ
07. ledna 2019, 13:39
0

"Když nebliká kontrolka stabilizace, jedeš pod limity auta" :D
Na ty sypače se zvedutou radlicí jsem alergický, nevím, kdo tohle vymyslel a kdo si na to sedl a řekl: "jo, to je dobrý nápad..", podepsal a souhlasil. Ono ani někdy město není schopné odházet týden starý sníh. Bydlím na Vysočině v okresním městě, ve Žďáru n.S. Jak padlo těch pár cm sněhu (3 a u Muzea 4 :D ) tak jsem ráno jel do Jihlavy do práce. Ještě s bavorákem. Cesta prostě normálka, sněží a kouže to, jak překvapivé. Kype celý den, ale říkám si, tak za 9 hodin to prohrnou a pohoda. Ani hovňous. Cesta domů jen posolená takže břečky a srance všudě kolem. Ale pořád se dá normálně jet i s bavorákem na zadní náhon. Přijedu do Žďáru a ani památka po odhrnutí. Ani chodníky. Důchodci nevydrželi a vytáhli kola. Na hlavních cestách se vytvořil hrbolatý led od toho, jak celý den ty auta jezdí po tom posloleném sněhu, tlakem to udusávají a tvoří ledové koleje. Rozjezdy i do velice mírného kopečka už bavorák moc nedává, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Před kruháčem vypínám DSC a hodíl si to trohu bočkem a sem doma.
Pak jsem jel na 6 dní na hory do Rakous (tam taky kopy sněhu, ale ne na silnicích). Prijedu domů a co nevidím, na tom stejném kruháči, po těch stejných cestách, ani památky po odhrnutém sněhu. Led stále zůstává. A tohle nepochopím.
-
Komentář upraven 7. 1. 2019, 13:42:19

yellec
06. ledna 2019, 14:03
-1

Autorova spokojenost s fungováním České pošty mi připomněla starej vtip. Kolik je potřeba zaměstnanců Microstoftu k výměně žárovky? Žadnej. Prohlásí tmu za standard. Nedávno jsem se zamyslel jak by to vypadalo, kdyby takhle fungovaly např. benzinky. Po vystání fronty bysme zjistili že benzín není, možná bude na pobočce o 5 km dál. Můžeme si ale koupit stírací los nebo sjednat pojištění.
K sypačům. Kdysi jsem v rakousku potkal v zimě cisternu co kropila dálnici slanou vodou ještě než začalo sněžit. Tohle jsem v ČR neviděl nikdy. Nevím nakolik to funguje, ale zase o brutálních problémech na dálnicích v Rakousku tak často neslýcháme......
Možná by stálo za to při rekonstrukci udělat aspoň v kopcích na Vysočině vyhřívání jednoho pruhu. Bylo by to drahé, ale stojící dálnice tlačí dolů HDP celé republiky.

reagovat
ransom
06. ledna 2019, 14:12
2

Kdysi před lety jsem četl myšlenku, se kterou se ztotožňuju dodnes: Řidič si nesmí myslet, že má zákonný i morální nárok za všech okolností jezdit výhradně po suché a čisté vozovce. Žiju v podhůří a dokud žili příbuzní pár kilometrů dál do kopce, nikdy jsem v zimě nevyjížděl bez slušných zimáků, řetězů, lopaty, lana, startovacích kabelů a hlavně dostatečné zásoby benzínu v nádrži. Kromě jediné situace mě nikdy nikdo nemusel vyprošťovat, vždycky jsem ale posloužil druhým.
Silničáři podle mého dělají co mohou. Někde posolí, někde shrábnou, ale vždycky na to budou potřebovat několik hodin. Lid ale prostě rád nadává.
Tuzemské dálnice ale radši nekomentuju. Jako tranzitní země jsme si dávno měli vykručet prachy, postavit síť dostatečně propustných dálnic křížem krážem od hranice k hranici a na nich spoustu obřích odpočívadel pro kamiony - a pak na tom rejžovat. Stačí se podívat do Polska nebo do Slovinska, jak se to dělá. Polsko mám za posledních dvacet roků proježděné celé a jak tam se staví, to jeden žasne.

reagovat
Nimrod
06. ledna 2019, 14:41
1

já bych nejraději značně posílil železnici a kamiony nalodil na vagóny. i kdyby zmizela jen 1/3 kamiónů ze silnic, bylo by to víc než hezký. nemyslím si, že stavba dalších dálnic by byla takovým přínosem jako právě ta zanedbaná železnice

ransom
06. ledna 2019, 15:57
2

Tohle je hodně rozšířený názor, ale naše železnice není zdaleka tak poddimenzovaná jako silnice. A je spousta věcí, co se po železnici dopravují dost blbě a nevyplatí se to. Ona nákladní železniční doprava u nás kupodivu funguje docela dobře. Mám kamaráda, který řediteluje v jedné soukromé nákladní železniční společnosti. I on sám říká, že by spoustu zásilek na dráhu nebral a doporučil by spíš náklaďák. Z různých důvodů. Někdy kvůli času, jindy kvůli ceně. A pokud musíš náklad nejprve dostat náklaďákem na nádraží a potom zase z nádraží, je často mnohem jednodušší prostě dojet tím náklaďákem rovnou na místo.
Plus to co jsem zmínil - jsme tranzitní země. Pokud z Německa do Ruska jede kamion a ne vlak, musíme nějak vyhovět tomu kamionu. A ještě na tom vydělat. Nakládat kamiony na vlaky je utopie. Krásná, ale pořád utopie. Kamiony tady prostě budou, ať se mám to líbí nebo ne.

Nimrod
06. ledna 2019, 16:14
0

právě ty, které jen projíždějí, by se podle mě daly dát na vlak. jenže by to muselo být pro dopravce atraktivní, ať už kvuli ceně (musí to vyjít levněji než nafta a poplatky za dálnice), nebo rychlosti. je jen otázka, co by nás jako stát mohlo vyjít levněji, protože ani jedno momentálně asi nejsme schopni splnit

ransom
06. ledna 2019, 17:41
4

Ale to je právě ta utopie. Dovedeš si vůbec představit takové nakládací místo? Kolik by takových nakládek/vykládek muselo kolem hranic asi tak stát? Jak dlouho by trvalo naložení kamionu? (nápověda: minimálně půl hodiny, včetně ouřadování). Jak by kamiony najížděly na vagóny? (nápověda: po délce, tudíž by se vlak nejspíš musel řadit z jednotlivých vagónů po jejich naložení). Kolik takových kamionů se asi vejde na vagón? (nápověda: jeden). Vždyť za dobu než by se naložilo a zase vyložilo padesát kamionů na vlak, by tu republiku stihly přejet vlatní silou. Dále: Kamiony by musely čekat na vlak, co jede právě jejich směrem. Nebo by se vlaky musely cestou rozřazovat. Vlak by nemohl vyjet, dokud by nebyl více méně plný. Kde by asi tak ty kamiony čekaly? Nesmíš se na mě hněvat, ale tohle je fantastika na úrovni časopisu Věda a technika mládeži z roku 1956. Akorát že tam by ten vlak měl atomový pohon.

beastar
06. ledna 2019, 17:52
0

Tady se vždy krásně pozná kdo má alespoň elementární znalosti z oboru spedice a logistika. Ransom samozřejmě naprostá pravda. A kdo by snad pochyboval doporučuji návštěvu Basel/Lörach kde je takové nádraží vidět. Asi 30 kolejí a pořád 1000 kamionů v kolonach. Kdo bude chtít takové monstr plochy kolem domu? Kde? Někde to ani nepůjde když spousta 1. Republikovych nádraží je v centru města. Navíc omezená kapacita vlaků. Ve Švycarsku to lze jen kvůli tomu, že se to vyplatí finančně i časově. Jenže to není tranzitní země plná montoven. A spoustu se toho převeze po řece.

Nimrod
06. ledna 2019, 17:57
0

máš rozumné argumenty a nevím, jak to v praxi funguje, ale nějak to funguje https://cs.wikipedia.org/wiki/RoLa

beastar
06. ledna 2019, 18:27
0

Nimrod: Já vím co to je. Učil sem se to ve škole:D Když si to pročteš je potřeba kouknout kde a jak to funguje v praxi. A zejména proč se to zavádí. Když pominene ekologii. Navíc naše železnice na to není připravena. Když pominu co už sem psal. Vytvořit infrastrukturu a vytvořit dopravce na žel. Cestě který ti ty statisíce kamionu za rok přepraví je práce na desítku let minimálně. A tam jde budou ty kamiony sjiždět se s naší kvalitou silnic budou tvořit malé d1 každý den. To mě napadá byl si někdy v Calais?:))

Nimrod
06. ledna 2019, 18:42
0

bíste, koukni na začátek konverzace. tam říkám, že bych raději než stavěl další dálnice nacpal prachy do tý železnice
nebyl, byl jsem jen na jihu

ransom
06. ledna 2019, 20:53
0

Beastar: Zrovna o spedici a dopravě nemám vůbec ánung. Krom toho, že brácha vozí někde kolem Kolína vemeno s asfaltem. A že jednou za rok zajdu na pivo s kamarádem od dráhy. Ale s tím chlastáme hlavně o audiotechnice. Vlastně jo, mám hned pod okny E67 plnou kamionů.

Pochtli
06. ledna 2019, 14:59
1

Na zakroucené a zasněžené okresce je zas pro některé špatně příliš včasný průjezd sypače..

reagovat
Lu
Lubosh
06. ledna 2019, 15:30
0

Z mýho pohledu je to celý "jen" o penězích. Sypač vyjede jen když mu řekne dispečer, ale když dispečer posílá moc aut sypat tak zase on dostane pojeb z vrchu. Klasickej zákon padajícího hovna. Další kdo šetří jsou dopravci, nechávaj sjíždět gumy co to dá a pak je o průser postaráno. Podle mě to to je prostě chyba systému celkově.
Musím ale číct že teď jsem byl na svátky doma za rodinou a projel jsem CH - D - CZ a na štědrej den bylo mezi nulou a 4ma stupněma. Sypalo se jak v D tak v CZ. A takhle prázdný jsem ty dálnice nezařil, takže co normálně jezdím cca8 hodin jsem dal za 6 :D Zpátky jsem jel v noci z 26. na 27. a taky se sypalo. Zase teploty kolem nuly, později už pod. Na jednom mostě v německu jsem si dal tancovačku ve 150 km/h protože to bylo namrzlý. A asi jsem nebyl jedinej. protože v tom úseku všichni nasadili stovku a jeli spořádaně za sebou, včetně kamionů. Jakmile byla silnice lepší tak zase klasicky dáš 160-180 a kein stress. A auto mám bílý od soli ještě teď.

reagovat
PepaSFI
07. ledna 2019, 17:17
2

no a teď si představ že by ti ten taneček na mostě nevyšel a byl by z něj biliár. To je totiž přesně ten problém, kein stress, pak badabum a najednou je tady kolona přes půl republiky a vehementně se řeší kdo za to může. Nic ve zlým ale když to s tebou ve 150 zamete a pak klidně jedeš kein stress 160-180, pak je něco špatně. Teploty kolem nuly jsou přesně ta chvíle. ne nadarmo na teplomerech v autech při +4 bliká vločka na displeji. To už na zemi může být nula a na nějakým podfouknutým mostě třeba -5, k tomu trocha vody co někde vytekla ze sněhu a je tam super led, NHL stadion. Bodyček a mantinel.

beastar
06. ledna 2019, 17:34
2

Hmm no. Jak je tady x krát zmíněno. Část problémů působí lidi za volantem čehokoliv. Taky se mi běžně stává že lidi se buď beze smyslu plazí 30 anebo letí na ledu 130 jako kdyby nic. Když vidím silnici pod ledem či s x cm sněhu měl bych přizpůsobit jízdu to se učí už v autoškole. Asistenti neasistenti.

D1 je problematická odnepaměti. A od té doby co je tady obří provoz. Tak se všechny nectnosti jen prohloubili. Dnešní rok za vše může hlavně ministerstvo. A vedení údržby. Prostě kalamita. Nevim co kdo čeká? Armádu sypačů na startu u Brna? I tady v diskuzi jsou zase všichni chytrý jak rádio. Jak by se to mělo. Btw i v tom Rakousku kde je údržba vybavená lépe a má lepší rozpočty čas od času někde jde projet jen velmi obtížně. Teď v öbrésterajchu napadlo sněhu. A taky to nestihají. Taky někde nešlo projet a tak dále. To je zima!

Řidiči kamionů. Aniž bych je obhajoval. Mnohdy prostě musí jet. Neznají to a těžko budou odhadovat sitiaci hodinu dopředu. Mnohdy v cizím státě. Kdo cestuje i jinam než z Prahy do Jihlavy asi to chápe. A firem spedicí se nikdo neptá jestli to na Vysočině bylo posypaný. A pokutu od 1000 euro výš nikdo nechce. D1 je poddimenzovaná a na dnešní provoz nestačí. Bohužel ani v létě za sucha.

Problém je komplexní a rozhodně není v kabinách sypačů. A ani sebelepší předpověď počasí to nezmění. Skvěle počasí sledují i letiště ale mnohdy je to k ničemu. Některý lidi furt vychází z toho poručíme větru dešti... Jenže takhle to nefunguje. Někdy je lepší nejet a nebo počítat s tím že v -5 v zimě kdy sněží bude asi cesta komplikovanější. A hlavně že dostat se někam he výsada! A ne jistota...

reagovat
Neo5
06. ledna 2019, 17:40
0

A co třeba kombinovaná doprava?

Přijde mi, že se o tom snad raději ani nemluví, aby si toho náhodou někdo nevšiml a začala se tak řešit přeprava kamionů po železnici. Zakázat kamionům pokračovat v jízdě je varianta, ale navrhnout jim alternativu je lepší.
Nedokážu říct kolik kamionů jen projíždí ČR, ale málo jich podle mě rozhodně není. Není podle mě problém, aby kamiony najely na vlaky a byly přepraveny co nejblíže místu jejich cíle? Vždyť to není taková utopie jak by se mohlo zdát, dokonce se s tím jednu dobu i počítalo, ale potom by mýtné brány nevynášely tolik.. Takže stát stejně ty kamiony na silnicích potřebuje. Jak se to někde ucpe, lidi budou chvíli "prskat" a pak se vše zase uklidní a nikdo nebude požadovat odpovědnost třeba po ministru dopravy, co prostě nečekal, že by mohlo v prosinci na Vysočině sněžit..

Údržba silnic není problém, spíš mi vadí řidiči, co se bojí jezdit na sněhu a stejně se na tu cestu vydají. Jedou 40km/h po prostředku, neumožní předjetí a když se blíží ke stoupání, tak místo toho aby se rozjeli více, tak ještě zpomalí..
Přijde mi, že z cestování do práce jsem často mnohem více naštvaný, než kdybych měl opravdu mizerný den v práci..

reagovat
Ju
Junior
07. ledna 2019, 13:54
0

Už teď je problém se trefit do trajektu. Ještě k tomu do vlaku? nyny

Kuře
06. ledna 2019, 20:43
-3

Tak krásný článek a já dorazím tak pozdě, kdy už je všechno řečeno... No, nechci psát co už bylo mnohokrát napsáno předemnou, tak jen ve stručnosti odpovím na otázku v nadpisu.
Ano, opravdu zaspali.

reagovat
Trinom
10. ledna 2019, 18:02
0

Je zajímavé, že ve městě je kalamita a navenkově to nikdo neřeší. Obvykle stačí prohrnout traktorem, maximálně v zatáčkách nasypat trošku štěrku. A světe div se, nikoho po pangejtech nikdo neloví.

reagovat
Ov
Overlord
11. ledna 2019, 12:07
0

když v neděli v 17:00 napadlo a v 7:00 v pondělí byla cesta z Dačic na M. Budějovice stále po sněhem, jen vyjeté koleje...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem