načítám data...

Ford Mustang Mach-E: Emoce jako na horské dráze

Prý sporťák v těle SUV a ještě na elektřinu. Podle mě nemožné, ale přesto to ve Fordu zkusili.

zobrazit celou galeriiFoto:   D&H foto

Můj týden s tímto výrazným elektromobilem byl poměrně intenzivní. Hned na začátku přiznám, že jsem se na něj těšil. Jako hodně těšil. A bylo to asi moc. Vždyť to určitě taky znáte. Někdy vede přílišné nadšení ke zklamání, když se objeví nečekané… Ale vezmu to popořadě.

S padající tmou plný nadšení přebírám klíček k tomuto koníkovi. Kdo by se na Mustang netěšil? Jo, je to asi ta nejhorší verze s tímto názvem (SUV, a to ještě v nejnižší specifikaci), ale stále je to MUSTANG! V řadě zaparkovaných vozů kolmo k obrubníku jeho předek vyčnívá. Je trochu vyšší, než by se od auta tohoto jména čekalo, ale má ten správný výraz. Zamračené světlomety, maska s logem běžícího koně, naznačené nasávací otvory v nárazníku, který vůz opticky rozšiřuje, a hlavně předlouhá kapota s výraznými prolisy. Sem by se rozhodně nějaký osmiválec do „V“ vešel. Nakonec se mi to i docela líbí. S přimhouřením obou očí se nebojím podle předku toto SUV považovat za vývojovou větev značky Mustang.

DH foto

U zadní části už to tak nadšené nebude. Vpředu totiž designéři mohli dost opisovat od svého placatého sporťáku, jen to stačilo o pár cm zvednout výš. To vzadu tak úplně nejde. Používají tedy znovu tři koncová světla na každé straně, ale tam podobnost končí. Následuje podivná bublina v půlce kufru a zvláštně tvarovaný nárazník. Už z oficiálních fotek se mi to nezdálo (tím chci kulantně sdělit, že se mi to fakt nelíbí) a realita můj názor bohužel nemění. Z profilu auto v tuto chvíli vidět nemůžu, a to je asi dobře. No nic, už je tma a víc toho nevykoukám, je čas přejet půlku republiky a zaparkovat Mustanga ve své garáži.

A právě při první jízdě přichází to první rozčarování. Jako vždy nejdřív vyjedu, a pak postupně po cestě hledám, kde se co vypíná a zapíná. Vím, že to z hlediska bezpečnosti není ideální situace, ale šetří to čas. Už mi rukama pár aut prošlo, a tak už většinou, vím kam sáhnout, ale se systémem SYNC 4A na obří středové obrazovce jsem se nějak nemohl skamarádit. Stále jsem něco musel hledat v různých podmenu. Dobře, na to si snad čase zvyknu, ale proč se mi tak blbě sedí? No protože ta přední sedadla prostě za moc nestojí. Mají krátký sedák, který končí v půlce stehen, a skoro úplně postrádají boční oporu. Tohle že mají být sedadla v Mustangu? Připomnělo mi to sedadla v mém bývalém Mondeu z minulého tisíciletí. A přesně jako v tom Mondeu také koukám na svět před sebou skrz vyhřívané čelní sklo s tenkými drátky po celé ploše. To se v dnešní době ještě stále používá? Obzvlášť ve tmě mě to docela ruší, ale co nadělám. Snad si na to zase zvyknu  – jako tenkrát.

DH foto

Co mě ale začíná štvát, je podvozek. Čekal bych pohodlí v základním režimu a tvrdost v tom sportovním, ale dočkávám se podobného projevu ve všech režimech. Podvozek docela slušně žehlí většinu nerovnosti a posádka o nich většinou ví spíš jen vzdáleně. Jenže zároveň se auto zvláštně lehounce celou dobu chvěje. Jako nadšený pejsek, který by chtěl vyrazit sprintem pro hozený aport. Obzvláště je to cítit na hladkém rovném asfaltu. I tam jsou přítomny neustále malé pohyby karoserie. A co mě nakonec štve nejvíce? Brzdy! Na ty stačí jen pomyslet a už to se mnou škube jako v nějaké krizovce. Ještě než se vymotám z Prahy, tak se mi na dvou křižovatkách aktivuje ABS při naprosto normálním dobrzďování. Doma se ve mně mísí emoce a původní nadšení nějak vymizelo.

JENŽE druhý den je světlo a konečně si můžu auto pořádně prohlédnout. Design je silnou stránkou auta a Mustang prostě má charisma. Neříkám, že je auto hezké, ale umím si najít úhly, ze kterých se mi fakt líbí, jen musím stát vepředu. Při pohledu z boku vynikne dlouhý třímetrový rozvor, se kterým mám problém. Ano, pomáhá to prostornosti kabiny, která je i na zadních sedadlech bez připomínek, ale nechává strašně krátký zadní převis a zkrátka to není hezké. Co se ale povedlo, je černé lakování střechy, které mazaně maskuje výšku karoserie a díky tomu se v zadní části pomohlo dosáhnout trochu vzhledu kupé, ale bez omezení prostoru nad hlavou. Pěkné jsou také čisté boky bez dveřních klik. Zadní část mi ale zkrátka z jakéhokoli pohledu nesedí a raději se k ní ani vyjadřovat nebudu. Názor na vzhled si z fotek jistě uděláte sami.

DH foto

Konečně mám taky čas i světlo si pořádně prohlédnout interiér, do kterého se dostanete přes elektrické odskoky dveří po stisknutí kulatého tlačítka na sloupku. Vpředu ještě pomáhají drobná madla na hraně oken, vzadu ale chybějí. Překvapivě mi to nakonec vůbec nevadilo, ale jak se řeší přístup přes zadní dveře, když napadne sníh a třeba přes noc přimrzne? Vždyť tam není žádné madlo, za které by se dalo zatáhnout…

Uvnitř na vás čeká moderna a rovnou říkám, že příznivci citlivě zakomponovaných displejů do palubní desky by snad na fotky ani neměli koukat. Čeká vás tu nízký, ale dlouhý displej před řidičem, který je většinu času při jízdě z půlky naprosto nevyužitý a nemá možnost jakékoli konfigurace. A pak hlavně obrovská středová obrazovka, v níž je zabudované i kolečko ovládání hlasitosti, které je nepřehlédnutelnou dominantou celého interiéru. Nápad s kolečkem i provedení se mi líbí moc, ale nakonec jsem stejně hlasitost ovládal na volantu. Spodní část displeje zobrazuje ovládání klimatizace, nad ní je část s aktivními panely naposledy spuštěných funkcí a pak největší prostor pro právě spuštěnou aplikaci. Kvalita zobrazení, jas, jemnost displeje i rychlost ovládání jsou bez připomínek, ale dokonce i mně, kterému vystouplé displeje nevadí, tohle přijde trochu moc. Navíc mám vyzkoušeno, že vysocí řidiči (195 cm a výš) se mohou kolenem dotýkat spodního rohu obrazovky. Jsem zvědavý, kde až se ta móda obřích displejů zastaví.

DH foto

Na středové konzoli jsou zbylá tři fyzická tlačítka a otočný volič směru jízdy s tlačítkem L pro silnější rekuperaci. Vzadu je pak překvapivě dost místa všemi směry. Před koleny zbývá skoro 20 cm a pocitu vzdušnosti nad hlavou pomáhá i prosklená střecha. Objem kufru 400 litrů není úplná tragédie, ale v SUV o délce přes 4,7 metru by to asi mohlo být lepší. Trošičku to zachraňuje úložný prostor (100 litrů) pod přední kapotou, který se u elektrických aut zatím stále zdaleka nestal standardem. Jako správný Američan má i v tomto prostoru tlačítko pro nouzové otevření zevnitř, kdyby se někomu povedlo sem kohokoli zavřít. Na americké auto je interiér i hezky sestavený, plný kůže i hliníku, ale oko Evropana nějaké to malinké zaváhání odhalit může. To však na celkovém dojmu nic nemění. Žije se tu vlastně fajn.

Před jízdou zase trochu čísel. Tohle je Ford Mustang Mach E. Základní model celé SUV řady. Má pohon pouze zadní nápravy, na kterou elektromotor posílá 198 kW (269 koní) a 430 Nm. Energii bere z baterie o velikosti 75,7 kWh (70 kWh použitelných). Normovaný dojezd činí 440 km, maximální rychlost je omezená na 180 km/h a auto váží cca 2130 kg.

DH foto

V praxi je to fakt rychlé. Oficiální čas na stovku je 6,1 vteřiny, ale obzvlášť v městských rychlostech bych si tipnul snad ještě o něco méně. Výkon je v tomto Mustangu jedna ze dvou skvělých věcí, a to i když se jedná o to nejslabší, co si zde můžete koupit. Do cca 120 km/h vystřelí na požádání, pak už to začne trochu slábnout a nad stopadesátkou už to nic extra není. Přesto je cítit, že omezovač rychlosti opravdu omezuje a tipnul bych si, že auto by tu dvoustovku klidně pokořilo. Pokud bych chtěl trávit většinu času na dálnici, asi už bych pokukoval po verzi s pohonem všech kol, protože druhý elektromotor samozřejmě přidává i výkon.

Tou druhou skvělou vlastností je, že Mustang perfektně maskuje rychlost. Zásluhu na tom jistě má výborné odhlučnění, ale taky lehkost, s jakou zrychluje. Volant je přeposilovaný a samozřejmě bez jakékoli zpětné vazby. Je to jedno z aut, kde si ve městě na padesátce připadáte, že snad jedete krokem, a na okresce vám přijde adekvátní rychlost tak o 25 km/h vyšší, než je ta povolená. Auto taky skvěle plachtí. Aby také ne – když jednou rozpohybujete přes 2,1 tuny hmotnosti, tak si svoji kinetickou energii zachová pěkně dlouho.

DH foto

A jak je na tom podvozek? Na začátku jsem naznačil, že v komfortu se najdou i lepší auta. Dožene to tedy Mustang při disciplíně, která by mu měla být vlastní – teda při sportovní jízdě? Karoserie je extrémně tuhá a podvozek ji nepustí do jakéhokoli náklonu. Zadní náprava auto pěkně tlačí do zatáček, vysoká váha není dlouho (díky klasicky nižšímu těžišti) moc cítit. Zní to dobře, že. Ale přesto to není ono a dávám to za vinu použitým pneumatikám. Auto obouvá (na svou kategorii výkonných dvoutunových SUV) poměrně úzké a vysoké gumy 225/60 R18 a v lednu jsou ještě k tomu zimní. Přední kola poměrně rychle ztrácí přilnavost. Do ostřejších oblouků to tak chce zpomalit trochu více a zábava za volantem se tak bohužel odkládá až na výjezd. To, co je při nájezdu nedostatkem, se na výjezdu a obzvlášť, když je mokro nebo alespoň vlhko, může stát plusem a zadek umí hezky čitelně ustřelit. I se zapnutou stabilizací vám to takový půlmetřík do strany dovolí. Při úplně vypnuté stabilizaci (a to každé elektrické auto nenabízí!) je to pak jen o tom, jak máte rychlé ruce. Ale díky dlouhému rozvoru jsou všechny pohyby plynulé a bývá dost času. Jen pozor na tu váhu. Když to utrhnete moc, tak se s tím pak blbě něco dělá.

Takže bavil jsem se? No to si pište, že jo! Ale spíš takovým tím hrubiánským způsobem, než čistými rychlými průjezdy s vysokým přetížením. Ale nepatří právě tato zábava s „donuty“ na parkovišti (ano i s touto verzí to jde) právě k Mustangu?

DH foto

Ani nevím, jestli bude u Mustanga někoho zajímat spotřeba, ale je to elektrické auto, tak by to asi nemělo chybět. S autem jsem měl průměrnou spotřebu 23 kWh/100 km, což mi přijde odpovídající vzhledem k rozměrům auta, teplotám lehce nad nulou a způsobu, kterým jsem jezdil. Maximální rychlost nabíjení je 115 kW, což je na dnešní poměry docela bída. Z domácího wallboxu si vezme 11 kW každou hodinu.

Na konec zas nemůžu vynechat cenu. Základní Mustang Mach E začíná na 1,56 milionu. Konkrétní auto pak obsahuje skoro povinný paket Technology za 53 tisíc (bezklíčové ovládání, B&O audio, elektrická sedadla a podobně), a tak jsme na cca 1,6 milionech, a to není úplně málo. Jenže obzvlášť evropská konkurence (třeba ID.4 GTX) je na tom dost podobně. Ale pak tu máme jeden americký start-up. Tesla před cca dvěma týdny výrazně zlevnila všechna svá auta a srovnatelný Model Y (taky pohon zadních kol, taky dojezd cca 450 km) vyjde na 1,16 milionu, a to už je rozdíl. Do ceny Fordu se pak vejdou i verze Long Range a Performace, které už parametry hrají o třídu výš. Uvidíme, jestli ostatní výrobci s Fordem budou reagovat, nebo je to od Tesly spíš takový krátkodobý výkyv.

DH foto

Závěr

Původně jsem si představoval, že by tento vůz byl ideální pro někoho, kdo si doma v garáži na víkendy schovává toho pravého, placatého a osmiválcového Mustanga, ale přes týden chce jezdit něčím praktickým. Jenže ta klidná každodenní jízda není to, co by Mach E zvládal na jedničku. Podvozek je na to zbytečně neklidný a brzdy nepříjemné. Na víkendové závodění to také není, protože – no protože je zkrátka dvoutunové SUV.

A jak to dopadlo? Fordu už použití slavného jména nevyčítám, protože tohle auto je svým charakterem ve třídě SUV opravdovým Mustangem. Zas si ho zákazník musí koupit srdcem, zas se s ním bude točit po parkovišti, zas se s ním asi bude snažit driftovat. Trošku hrubián, který hraje hlavně na efekt, ale přesně takový má přece Mustang být, jen tenhle je zkrátka o 22 centimetrů vyšší. Uvidíme, kolik lidí právě tohle u SUV hledá.

DH foto

Technické údaje

Motor: elektromotor
Výkon: 198 kW (269 koní)
Točivý moment: 430 Nm 
Kapacita baterie: 75,7 kWh (využitelná 70 kWh)
Maximální rychlost: 180 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 6,1 s 
Provozní hmotnost: 2122 kg 
Normovaná spotřeba: 16,5 kWh/100 km
Spotřeba v testu: 23 kWh
Dojezd: až 440 km dle WLTP
Cena vozu Mustang Mach E 75,7 kWh: 1 558 900 Kč

Za fotky znovu díky D&H Foto!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
23. ledna 2023, 11:39
2

Krásny príklad pseudoekológie v praxi.

reagovat
Initial C
23. ledna 2023, 19:35
0

Pockej, jaka pseudoeko? 24 kwh vychazi pod 3l / 100km, za to udelas donut tak jedine svepomoci s benzinovou sekackou. https://fdrive.cz/clanky/jakou-maji-elektromobily-spotrebu-v-prepoctu-na-benzin-6910

Sa
Sato
24. ledna 2023, 09:42
0

Neviem aký výpočet použili? mne to vychádza na 106.56 kg/co2 (24*444(pre CR)/100), čo uznávam, je o dost lepšie ako ecoboost mustang, ale nezahrnuje to straty pri nabíjaní a extra co2 pri výrobe.

Moja pointa ale bola, že spraviť normálne nízke auto ala prius len s mustang dizanom, tak by tá spotreba zase niekde úplne inde. A hlavne aj menšie gumy by to mohlo mať, nie tieto super eko 225/60R18 :)

ro
rock
24. ledna 2023, 12:09
1

Jestli dobře počítám, taky ty jednotky jsou g(CO2)/km, takže 106,56 g/km. Což teda zhruba odpovídá 4,45 l/100 km.
Ten údaj hluboko pod 3 l z toho odkazu asi vychází ze švýcarských reálií, ale u nás je to holt jinak.

sc
scadar
24. ledna 2023, 14:35
1

Tak tohle auto asi nebylo uplne staveny s durazem na ekologii. Tohle si koupis pro zabavu (v ramci moznosti SUV).

To je jak kdyby sis ve svete spalovaku koupil audi sq5 a pak nadaval, ze to zere. :D

MB
MBMB
24. ledna 2023, 18:05
3

On už ten emisní faktor ČR taky není úplně ~444 kg(CO2)/kWh, postuplně klesá. Ale přibližně to tak je.
To, že elektrická auta neprodukují lokální emise a dokáží jezdit i na udržitelné zrdoje energie, je samozřejmě jejich velká deviza. Ale nevím, jak z toho plyne, že by zrovna elektrická auta musela být všechna jako prius a ta spalovací ne. Je to jiný pohon, ale jinak to jsou normální auta vystupující ve stejných třídách jako ta spalovací.

Opelfahrt
23. ledna 2023, 12:34
3

Kde je Bříza, ať mu můžu dát lajk? Hahaha

reagovat
beastar
23. ledna 2023, 12:45
0

Myslíš jako Elektropíčovina nemá emoce a horská dráha možná tak evokuje blití v tomhle jakože Mustangu...

Sa
Sato
23. ledna 2023, 13:03
0

Tak zase prrrr, horské drahy sú po autách hneď druhá najlepšia vec na svete. Len škoda, že od západného nemecka na východ ich je tak poskromne.

beastar
23. ledna 2023, 13:37
0

Byl si v tom Polsku? Energylandia nebo tak nějak. To mi přijde docela cool na východě.

Sa
Sato
23. ledna 2023, 14:21
1

Mal som ist minuly rok zaciatkom sezony ale zislo z toho, v sezone sa mi moc nechcelo na podzim som nemal ziadny cas :( Snad tento rok nebude rovnaky scenar a konecne sa tam dostanem.

briza
23. ledna 2023, 16:40
3

Uuuuuž :)

beastar
23. ledna 2023, 16:40
0

Já na to moc nejsem. Zůstali jsme tam dva dny v té jejich apartman village a celkově skvělý. Čistý, zábavný, levný kam se hrabe právě sem tam nějaký západ. Navíc teda z ČR úplně v pohodě časově.

briza
23. ledna 2023, 16:40
4

Docela bych chtěl vidět tu debatu ve vývojovém oddělení...
Tak pánové, je čas na elektromustanga a je tu pár věcí, který jsou naprosto nutný a bez kterých to ven nepustíme:
- odpornej interiér, ale ne jen design, všude to musí mít dotyky, displeje a hlavně ať se to úplně na prdel ovládá, ideálně tak, aby se operátor volantu nevěnoval řízení
CHECK
- když už je to hnusný zevnitř, mělo by to být k zblití i zvenčí, ať to pak není takovej šok. A serte na to, že je to Mustang, Pumu nám taky kousnuli.
CHECK
- no a nejlepší by bylo, kdyby to bylo celý tak nějak úplně k hovnu!
CHECK

Super, tak to můžeme rozjet.

reagovat
beastar
23. ledna 2023, 16:43
0

Nepochybuji že jinými slovy ale přesně tak to bylo. A nakonec pánové musíme to hovno prodat. Když už na vývoji dělají teď tyhle žaboidni vysoký mutanty. Co s tím.. Prodáme to jako stylovku. Nový svět je tady lepší, čistší a čistě elektrický... Ještě chybí větší a exkluzivní a bude to kompletní. To až s druhou generací.

af
afro-r1
23. ledna 2023, 17:27
5

Nejak mi pred ocima automaticky naskocilo video s Clarksonem na schuzi vedeni Peugeotu

beastar
23. ledna 2023, 18:12
1

Jo na tom něco bude. Nedávno sem to tady postoval. I když v jiném kontextu. Budeme dělat auta õríble a unconforzabl :)) Navíc s naprosto nelogicky umístěným tabletem uprostřed. Skoro jakoby se inspirovali u Tesly.. Ten interiér není hoden auta za milion a půl. Sorry automobilky to prostě přehání a zejména mainstream.

Jakub Pospíšil
23. ledna 2023, 19:22
4

Ono to je právě paradoxně v určitém smyslu jako původní Mustang. Méně auta za více peněz, stylovka pro holky. Jen toho původního dělal geniální Lee Iacocca a tohoto...někdo kdo nebyl geniální Lee Iacocca. Přitom kdyby to vzal někdo za správnej konec, tak docela věřím tomu, že to mohlo být i podobně úspěšný jako ten první Mustang. Smýšlení mainstreamu je tomu nakloněné, jen to holt musí bejt pěkný, líbivý a zajímavý. Což u tohoto Mustangu moc nevím.

af
afro-r1
23. ledna 2023, 19:58
2

Mohli nechat (stylove) aspon tu maximalku 196km/h jako Mach 1 v roce 1969...
Vyuzije malokdo, ale aspon neni ten sesup tak do oci bijici.

Naopak je pekne, ze zachovali puvodni profil pneumatik 225/60. Majitele mohou navic kupovat celorocne gumy s indexem S nebo T a trochu kompenzovat vyssi porizovaci cenu vozu.

krab
23. ledna 2023, 20:57
3

Může bejt i hůř ... mě půjčili (a já to samozřejmě neodmítl, to zas takovej suterén nejsem) Renault ZOE .. kabel se strká přímo do kosočtverce vpředu, což je snad jediný velmi vtipný na tom autě. Ten Peugeot meeting z Topgearu jsem si taky hned vybavil, jen tentokrát probíhal u Renaultu. A vtipná je i cena : 1027 000 korun českých. Co já o tom napíšu aby to bylo publikovatelný, fakt netuším ..

ro
rock
24. ledna 2023, 14:43
1

Chodíš po tenkém ledě; napíšeš, co si myslíš, a už ti nikdy nepůjčej Alpinu :-). Ale o té jsi v garáži už psal, takže vlastně žádná velká škoda... A další generace už bude čistě elektrická.

af
afro-r1
24. ledna 2023, 14:46
1

Na tvl. Zoe za milion. Vzdy, kdyz vidim ta auta a ty ceny, premyslim, co by me donutilo nejit rovnou pro 320I nebo X3, nebo treba nejakou C-Klasse/A4/ Giulii v zakladu..

krab
24. ledna 2023, 15:59
0

Není to tragedie, ale ta cena ... tvl , no něco jsem napsal, tak jsem zvědavej jestli mi to publikujou :-D Ale víte co je zajímavý? Že to ZOE má vlastně kromě Tesly 3 nejvyšší roční prodeje v Evropě. Jako leckde to asi musí dost dotovat anebo nevím... asi se pohybuju v jiný bublině autařů, takže to moc nikdo v okolí nechápe, utratit tolik za v podstatě libovolný elektroauto

ro
rock
24. ledna 2023, 16:40
2

Mega, to je asi realita dneška, ale pořád člověk sedí v autě třídy Clio. Připlatíš 10 % a odjedeš v Ioniq 5 nebo Ioniq 6, které mi teda přijdou ze všech stran výrazně dospělejší.

MB
MBMB
24. ledna 2023, 18:08
1

Ta ceníková cena Zoe je momentálně totální nesmysl. Nevěřím, že to za tolik reálně prodávají. I přímo u Renaultu si člověk může koupit elektrický Megane jen za poměrně malý příplatek.

MB
MBMB
23. ledna 2023, 21:43
5

Ford to samozřejmě prodá, protože je nedostatek nabídky. Ale kdo z nějakých důvodů nutně netrvá na Mustangu Mach-E, tak by se asi měl podívat jinde. Ta poznámka k Tesla Y s ohledem na tu novou situaci nemohla nezaznít. O 400 tisíc (!) levnější, k dostání do dvou měsíců a výrazně lepší v klíčových parametrech. A i mnohé jiné modely se jeví jako lepší nabídka.

reagovat
VK
VK
24. ledna 2023, 10:03
2

Jenže bez jiné možnosti servisování, než v Praze a Vídni. Jdoucí na konto politiky síť dealerů nepotřebujeme a nechceme, jenže síť servisů jde se sítí dealerů. To bude ještě dlouho Teslu diskvalifikovat jako uvažovatelnou volbu pro většinu republiky a cena na tom nic moc nezmůže.

MB
MBMB
24. ledna 2023, 10:44
3

Je to samozřejmě jistá nevýhoda. Na druhou stranu, člověk u Tesly nemá povinné prohlídky a většinu věcí člověk vyřeší přes mobilní servis, který kvůli tomu funguje a je to naopak pohodlnější, než auto někam vozit. I ten proces objednávání je velmi rychlý a pohodlný, v aplikaci si člověk vybere termín a není to na týdny čekání.
S rostoucím počtem aut snad poroste i ta fyzická servisní síť a přirozeně rostou i možnosti mimo oficiální Tesla servis.
Chápu, že pro někoho to může být diskvalifikační, ale to je dost individuální podle priorit a je na každém, jak ten mix vlastností vyhodnotí.

VK
VK
24. ledna 2023, 13:07
0

Dokáže mobilní servis vyřešit věc typu výměna nárazníku a příslušenství kvůli sražené zvěři? Občas se to stane a auto vyřadí z provozu.

Opelfahrt
24. ledna 2023, 13:20
0

Já myslím, že skalní zákazníci s tím počítají a fanatici mezi nimi to budou i vyžadovat.

MB
MBMB
24. ledna 2023, 18:12
0

Výměna samotného nárazníku možná je. Nějaké větší poškození předku už asi těžko, ale nevím, kde přesně mají tu hranici.

VK
VK
25. ledna 2023, 11:48
0

Právě jsem zrovna třeba musel - na havarijní pojistku - měnit nárazník včetně vnitřností až po podběh kola a reflektor, po drážce se zajícem. Vrcholný opruz i za situace, kdy je servis Kia na každém rohu; s jedním servisem v republice no go. A můžete si rovnou nechat od cesty marketingové plky typu to záleží na individuálních prioritách, podobné věci řeší dříve či později každý. Úplně každý kdo nejezdí naprosto víkendově.

MB
MBMB
25. ledna 2023, 13:00
1

Samozřejmě. Ale to je typ události, která se člověku stane řádově v nízkých jednotkách případů během vlastnictví auta. A pokud je to dostatečně vyváženo jinými věcmi, tak to člověk přežije, že auto poveze někam dál.
V západní Evropě je servisní síť Tesly mnohem hustší. Jak jsem psal, jak poroste počet aut prodaných u nás, tak se tomu jistě přiblížíme.

Pochtli
24. ledna 2023, 08:05
0

Auto s tím obrdisplejem fakt prošlo homologací? Když do toho sedne průměrně vysoká ženská, tak je půl výhledu z auta v háji..

reagovat
Trinom
26. ledna 2023, 18:48
1

To asi ne, podívej se, jak moc dole je. Ten displej reálně skoro nekouká nad palubku. Viz fotku.
Takže pokud bábovka něco vidí přes palubku, uvidí i přes displej. A to koukání přes palubku a kapotu bývá často mnohem větší problém dnešních SUV.
-
Komentář upraven 26. 1. 2023, 18:49:28

fortress
24. ledna 2023, 11:48
1

Tragédie.

reagovat
sc
scadar
24. ledna 2023, 14:26
1

Ten nazev modelu je IMO pitomost. Ale to je tak vsechno. Pokud se clovek oprosti od toho, ze se to jmenuje "takyMustang", tak je to podle mne docela zajimavy SUV pro nekoho, kdo SUV z nejakyho duvodu chce nebo potrebuje, ale jeste porad neprisel o autickarskou dusi...

reagovat
Sa
Sato
24. ledna 2023, 15:18
5

že duši.. pre ludí čo si kúpia elektrického mustanga majú v pekle špeciálne oddelenie :D (hneď vela naftových jaguáristov)

Jakub Pospíšil
24. ledna 2023, 18:58
-3

Na X-Type kombi v naftě nesahat, to je nejlepší Jaguar!

ro
rock
24. ledna 2023, 14:35
0

Jakej rozdíl mezi fotkou 4 (podhled z předního rohu, robustní kupé -druhej pár dveří není vidět- připravený prohánět se prérií s větrem o závod) a fotkou 8 (podhled ze zadního rohu, zavalitý SUV, připravený na tour de školka).

No a kdyby ty fotky z podhledu nebyly, tak by bylo vidět, že to má výšku & šířku +- pár mm stejnou jak Enyaq Coupe iV RS.

reagovat
je
jerry
24. ledna 2023, 17:50
0

Když jsem poprvé slyšel o mustangu na baterky, tak jsem si myslel, že elektromotor nacpali do stejné povedené karoserie. A pak jsem ho poprvé viděl. Došel mi dech a řekl jsem: Prokristapána...

reagovat
je
jerry
24. ledna 2023, 22:14
0

Nad tím zprzněním mnou milovaného mustangu:-)))

Spooker
24. ledna 2023, 18:53
0

Může mi někdo vysvětlit, jako čtyřletýmu dítěti, proč je na tý veliký televizi napsaný furt "Palubní počít. 1", když je tam tři prdele místa (a to i v tom přepínání karet) to tam nechat vypsat celý?

reagovat
Jakub Pospíšil
24. ledna 2023, 19:02
9

Je to stejný důvod, jako proč má Duster v eko tipech tenhle rébus.
PALUBNI_POCIT
TRIP_COMPUTER
Ano, opravdu je architektura těch systémů tak tragická, že má limitované sloty na znaky.

Initial C
25. ledna 2023, 07:48
5

T. psal njk kkt?

ro
rock
25. ledna 2023, 08:52
0

No dobrá, ale on existuje -teď mám na mysli toho Dustera- jazyk, ve kterém by se takovýhle román vešel do potřebného množství znaků (teda mimo japonštiny)? Ve francouzštině nebo angličtině to nebude o nic kratší, takže ten problém nevznikl překladem do češtiny. Ono je to blbě navržený už od základu...

Jakub Pospíšil
25. ledna 2023, 13:53
0

V angličtině to tam bylo vcelku normálně bez teček a zkratek. Tady je uplně blbý i slovosled a stavba věty.

Trinom
26. ledna 2023, 18:53
1

A celkově i logika. Pokud se blížím k semaforu, kde svítí zelená, tak fakt nebudu čekat, až se mi rozsvítí červená. Asi tuším, co tím mysleli (pokud jsi dál, než 300m od semaforu a svítí zelená, tak to nejspíš nestihneš, tak radši sundej nohu z plynu), ale popsané je to fakt debilně.

Ča
Ča Snač Aj
24. ledna 2023, 20:28
1

Na testovaném autě je nejhorší ze všeho ta barva. To samé máme na parkovišti před prací a je prostě ošklivá a autu nesluší a vypadá v ní tak tlusté jak doopravdy je. Přitom mají skvělou modrou nebo takovou oranzovo-cervenou ve kterých to vypadá tak o 200% líp.

reagovat
Frankie
24. ledna 2023, 21:16
3

Fotky parádní. Ty studené barvy hrajou k sobě.
K autu. No dle toho co je v testu tak je krásně zbytečné. Jméno to nezachrání.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. ledna 2023, 23:48
0

Ten knír má odkazovat na Hammerhead Eagle i-Thrust?

reagovat
Fr
Frodo
25. ledna 2023, 06:50
0

Skvělé je, jak ten palubní počítač naznačuje co by měl člověk udělat, aby dojel dál. Kdo chce být v budoucnu ve vatě, tak by si měl pořídit továrnu na svetry. Za chvíli nebudou potřeba jen doma, ale i v autě. Pokrok nezastavíš.

reagovat
danklapy
30. ledna 2023, 14:49
0

Reálně, kdybych měl uvažovat o elektro autě v aktuální chvíli, tak vezmu Teslu 3 LR nebo Y LR, když bych chtěl vyšší stavbu karoserie. Umí to jezdit fakt za směšně malou spotřebu a jelikož mám za barákem superchargery, tak by ani to nabíjení nebyl žádný problém. Při cenové politice, jakou teď Tesla má mi to přijde jako nejlepší poměr ceny/výkonu (užitného).

reagovat
PeterLuk
31. ledna 2023, 09:18
0

Nie je to najkrajšie auto na svete, ale za mňa určite ani najškaredšie... Asi som heretik, ale mňa ani elektrický Mistang SUV neuráža, ak nenahrádza coupé ale dopĺňa ponuku...

ALE: nazývajú to Mustang, podľa štýlovej a emócie vyvolávajúcej legendy, a oni do toho dajú takýto interiér?? Volant škradeší ako v bežných modeloch, a vyzerajúci dosť lacno, obrovskú obrazovku ako z notebooku a do toho jednu miniatúrnu pred vodičom, a to je všetko? Žiadny dizajn, žiadne tvary, žiaden charakteristický prvok, nič? Zvonku sa to aj snaží vyzerať ako Mustang, aspoň teda prednými a zadnými svetlami, peknými kolesami, a líniou okien... A potom do toho dajú palubovku a volant á la najnudnejšie MPV. Tento o trend sa pritom mám pocit týka elektromobilou viacerých značiek, takto z hlavy: E-Mach, Enyaq, Polestar, i3.... Chápem, že sa snažia nasledovať (hovorte si čo chcete) úspešnú Teslu, ktorá bola prvá kto rozšíril elektrické autá, a spravil ich funkčné, minimálne na západe, ale to je auto pre geekov a tech nerdov a k tej značke ten minimalizmus sedí. Nie však už k "Mustangu", a aj tá Škodovka má predsa krajšie interiéry ako v Enyaqu. Už začíname vychádzať z toho obdobia, keď elektromobil musel mať na prvý pohľad špecifický a zvláštny dizajn (aC-Zero, prvý Leaf, Ampera) ale v interiéroch sa to stále drží - i keď, či on sa skôr tento trend paluboviek v štýle jedna-dve obrazovky + volant, a to je všetko nerozširuje skôr aj do konvenčných áut... Mne osobne by elektromobil na môj štýl jazdenia aj vyhovoval (až na to, že ho pred bytovkou nenabijem, áno), ale: prečo musia byť ich interiéry také destilované a bez nápadu?? Prečo sa nemôžu držať overeného a funkčného konceptu, veď čo na tom záleží, či je to elektromobil alebo benzínové auto pri návrhu palubovky... Kupujem si auto, nie počítač na kolesách. A áno, chápem, nejaký tam asi dnes treba, na výpočet spotreby a vzdialenosti a nastavenia a všetko možné, ale... Prečo nemôžu robiť naďalej interiéry orientované na vodiča, však nech aj s tým menším počítačom, ale celý interiér je orientovaný na obrovskú obrazovku v strede? Nemal by byť stredom auta vodič, a orientácia na šoférovanie, a nie na nastavovanie "multimédií a zábavných systémov"??

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

GMC Yukon Denali 2017
GMC Yukon Denali

2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem

Chrysler Newport  1973
Chrysler Newport

1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem

Chevrolet Blazer  1980
Chevrolet Blazer

1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem