načítám data...

BMW X4 M40i: Zcela nová definice GT

Když se řekne cestovní GT, většina lidí si představí krásné dvoudvéřové kupé se silným motorem a odzbrojujícím šarmem. Inu, časy se mění.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Musím se přiznat, že tento text se mi netvořil úplně lehce. A nemohlo za to ani auto samotné, to je totiž skvělé, vlastně asi lepší, než by mělo být. Mohly za to pochyby, které jsem měl sám o sobě. Copak jsem už natolik zestárnul a zpohodlněl, že mě dokáže nadchnout a zcela pohltit mohutné SUV, symbol kategorie, kterou jsem ještě před pár lety naprosto pohrdal? Nebo jsem snad slevil ze svých nároků na automobily a spokojím se s málem? Byl jsem zmatený, a proto jsem nechal psaní této recenze trochu uležet a podívat se na to s delším odstupem. Několikrát jsem začal rozepisovat tento text a začínal jej na úvahami na téma, jak se značka BMW odchýlila od svých tradic a už nedělá řidičská auta, a pak jsem to zase smazal, protože je to úplná blbost. Samozřejmě, že dělá a dělá jich spoustu, dost možná víc než kdy dříve. Do některých byste to ani neřekli. Jen teď má širší portfolio modelů, takže takový okrajovější model snadněji zapadne. Pak jsem měl zase rozepsaný odstavec, ve kterém jsem rozebíral zbytečnost SUV. A zase jsem to smazal, protože je to kravina. Kdyby to bylo zbytečné, tak to nikdo nevyrábí. No prostě jsem se v tom trochu motal, protože jsem si nechtěl připustit, že by BMW X4 M40i mohlo být tak dobré, jak ve skutečnosti je. Nicméně ve chvíli, kdy jsem se na to podíval s odstupem, mi došlo, že se doba posunula a SUV v dnešní době už neznamená automatickou nudu za volantem a nezměrné utrpení nadšeného řidiče. Naopak, doba pokročila natolik, že už není problém vytvořit jízdně extrémně zajímavé SUV a tohle auto je toho dokonalým důkazem. Takže pokud je pro vás stylové SUV třídním nepřítelem číslo jedna a máte k němu kategoricky odmítavý postoj, raději asi nečtěte dál. Vám ostatním se pokusím na následujících řádcích vysvětlit, jak je možné, že takové auto dokáže okouzlit i velmi náročného uživatele, jakým jsem já. 

Z nových modelů BMW mívám často smíšené a poměrně rozdílné pocity. Za posledních pět let mi rukama prošla asi většina modelové řady této bavorské automobilky a každé auto ve mně vyvolalo nějaké emoce. Mnohdy byly pozitivní jako například BMW i8, které považuji za excelentní vizi budoucnosti převedenou do praxe, 540i je podle mého stále nejlepší univerzální auto, jaké si dnes můžete koupit a třeba minulou jedničkovou řadu jsem považoval nejzajímavější hatchback pro každý nezajímavý den. Jindy však byly dojmy negativní, nová X5 se mi do noty vůbec netrefila, lehce oteklá šestka s přídomkem GT mi taky radosti moc nepřinesla a z nové osmičky jsem byl poněkud rozmrzelý a smutný. X4 M40i však bez debat mohu zařadit do té první kategorie, ačkoli jsem si před prvním nastartováním myslel pravý opak. Člověk míní, BMW mění. 

Design automobilu je záležitost zcela subjektivní a já jsem dalek tomu, abych hodnotil něčí vkus. Sto lidí, sto chutí. Osobně však mohu říct, že vnější vzhled je asi největší problém, který jsem s novou X4 měl. To auto se mi prostě nelíbí. Chybí tomu elegance a jistá lehkost. Přední část vozu je taková neurčitá a trochu zbytečně vykulená. Ta zadní se zase naopak snaží uhrát plusové body na wow efekt úzkých svítilen, ale ve výsledku je trochu kýč, než že by to byla nějaká velká nádhera. Chybí mi tam vyváženost, tím spíš, když se podívám na některé přímé konkurenty a vidím, že i automobil tohoto typu jde vymyslet tak, aby byl tvarově zajímavý. 

Ani v interiéru nečekejte kdoví jak velkou invenci, ale tam je to možná dobře. Ztvárnění vnitřku přesně odpovídá trendu dnešních BMW, a tudíž nepřekvapí bezchybná ergonomie, perfektní zpracování a jakostní materiály. Aby také ne, u auta s cenovkou převyšující dva miliony. Potěší středová konzole natočená k řidiči a kvituji, že ambientní osvětlení je decentní a nesnaží se na sebe strhnout veškerou pozornost, jako se to občas stává u nejmenovaných konkurentů. Stejně decentně působí i využití LCD displejů, které samozřejmě najdeme jak v přístrojovém štítu, tak na vrchu palubní desky. Ale pořád to vypadá jako v autě, a ne jak v obchodě s elektronikou (jako se stává stejným nejmenovaným konkurentům). Interiér X4 je navzdory všem moderním technologiím takové lehce staromilské a velmi příjemné místo k životu, kde vás nebude nic otravovat a rušit. Trochu zamrzí akorát prostornost vnitřku. Na předních sedadlech je všechno v nejlepším pořádku, tam si udělá pohodlí i nadprůměrně vzrostlý člověk, ale místa vzadu je pomálu. Kupodivu ani ne na hlavu, jak by se při pohledu zvenčí mohlo zdát, tam je to dobré, ale místem na nohy se šetřilo, taková delší cesta na zadních sedačkách by pro dospělé jedince mohla hraničit s lehkou torturou. Pochválit však musím kufr, který je až překvapivě prostorný a dobře řešený, třeba kompletní golfovou výbavu do něj naskládáte bez nejmenších problémů. Ale teď už k tomu nejdůležitějšímu, jistě vás totiž zajímá, jak taková X4 jezdí. 

Už jsem to psal několikrát a jistě to ještě mnohokrát napíšu znovu. Přeplňovaný zážehový třílitrový agregát s kódovým označení B53 a šesti válci v řadě je naprostý motorový klenot. Troufám si tvrdit, že je to v současnosti nejlepší šestiválec široko daleko a dost možná jeden z nejlepších motorů vůbec. Ptáte se, čím je tak výjimečný? Prakticky vším. Můžeme se tu bavit o naprosto odzbrojující kultivovanosti, o charismatickém chrapláku, který pod zátěží vydává, o neutuchající zásobárně síly a brilantní efektivnosti provozu. Ve všech těchto oblastech naprosto dominuje a deklasuje veškerou konkurenci. Myslím, že je skoro nemožné písmenky popsat, jako to všechno dokonale ladí k sobě. Každé nastartování, které doprovází jemné, ale přesto jasně rozpoznatelné vyštěknutí z výfuků, vám okamžitě vykouzlí úsměv na rtech, i kdybyste měli sebehorší náladu.

Naléhavost, s jakou reaguje na pohyb plynového pedálu dává vzpomenout na nejlepší atmosféry z mnichovské líhně.Turbolag je pro něj sprosté slovo. Všech 500 Nm točivého momentu je zdánlivě dostupných naprosto všude a za jakékoli situace. Tady prostě neexistuje šedá zóna, kde byste museli na cokoli čekat. 360 koní nemá nejmenší problém rozpohybovat všech 1820 kg živé váhy. Stovka za 4.8 s je toho nejlepším důkazem. A to nemluvím o jeho chuti do otáček. Tenhle třílitr je jako hladový vlk, který nemá nikdy dost. Pořád vám dává najevo, že chce víc a víc. Červené pole začíná na hranici 7000 otáček a já za celou dobu, co jsem s ním jezdil, nenašel pásmo, ve kterém by vadnul. Impozantní záležitost. A vůbec nejlepší na tom všem je, že nemá přehnaný apetit, jak by se na takové velké a těžké auto mohlo zdát. Když budete pravý pedál jen tak lechtat, dostanete se na dohled osmi litrů (a stále budete patřit mezi rychlejší účastníky provozu). Běžné cestování s častějším využitím dynamického potenciálu znamená odběr mezi 10-12 litry, podle podílu městských cest. A pokud vypnete pud sebezáchovy a budete se pohybovat s pravou nohou zaraženou v koberečku, připravte se na čísla někde mezi 15 a 20 litry, což je pořád zcela akceptovatelné s přihlédnutím k tomu, jak X4 dokáže jezdit. A pak taky berte v potaz, že velmi brzy přijdete o papíry. 

Není to však okouzlující motor, který mě na celém autě uhranul nejvíce. Také žijete s utkvělou představou, že SUV s vysokým těžištěm nemůže být z logiky věci nástroj na radostné hrátky na zakroucených silničkách? X4 M40i staví tuto tezi zcela na hlavu. Upřímně, vůbec netuším, jak se to mnichovským povedlo, ale tohle auto jezdí jako o dvě třídy menší hot hatch. Hbitost, jakou se tahle stodola na kolech pohybuje po točitých silnicích je zcela nepochopitelná. A ne nemluvím tu jen absurdní rychlosti, které je X4 schopna na běžných silnicích dosahovat. Mluvím tu o komplexním zážitku z řízení. Ťukáte si právě na čelo a myslíte si o mně, že jsem blázen? Chápu, sám jsem totiž nevěřil vlastním očím a rukám. Ve volantu však najdete něco jako cit, který moderním autům velmi často schází. Aktivní tlumiče a stabilizátory dokážou zázraky, takže i když jedete zrovna naprostou hranu, nemáte sebemenší pochyby o schopnostech auta, nemáte strach, že to zahodíte do nejbližší škarpy, nedejbože otočíte na střechu. Chytrý pohon všech kol Xdrive ve spolupráci s M diferenciálem navíc velmi dobře rozděluje sílu motoru přesně tam, kam je právě třeba a po většinou času preferuje zadní nápravu, takže “iksčtyřku” lze řídit plynem, jestli mi rozumíte. Nevěřícně kroutíte hlavou? Ano, já také. X4 vyvolává ve svém řidiči neochvějnou jistotu a zároveň v ní člověk nemá ten divný pocit, že je pouhý pasažér a auto řídí samo. Naopak, tady se musíte snažit i jako řidič a BMW vás na oplátku odmění pocitem dobře odvedené práce. Tohle je na velkou poklonu všem, kdo se zasadili o finální nastavení auta. 

Při tom všem, co X4 M40i na silnici dokáže, může mít neznalý člověk obavy o jízdní komfort. Starší SUV, které se honosily tím, že zvládnou ostřejší jízdu, často pohořely právě na cestovním komfortu. Zapomeňte na minulost. Tohle je jiná káva. Po přepnutí do komfortního módu se z stává X4 krotký beránek, který svou posádku hýčká nezměrným pohodlím. Jen tak se pohupuje na nerovnostech a jen vyloženě obří výmoly dokážou trochu narušit nekonečnou pohodu na palubě. A to bych navíc řekl, že tady budou viníkem velká kola s nízkým profilem. X4 je jinak dokonale vybalancovaný stroj, který vás nenechá na holičkách v žádné situaci. Vysoký cestovní komfort je také podpořený vynikajícím odhlučněním. K vašim uším nedoléhají žádné nežádoucí zvuky, jako hluk od kol, či aerodynamický svist. Jediné, co slyšíte, je kvalitní audio Harman Kardon a perfektní soundtrack motoru. Opravdu moc dobré. 

Verdikt 

BMW X4 M40i se na první pohled tváří jako symbol toho, co je špatné na dnešní automobilové době. Aspoň tedy pro nás, nadšence do řízení. Jenže jakmile si ji vyzkoušíte, okamžitě pochopíte, že tady je něco jinak. Tohle auto prostě funguje přesně tak, jak chceme, aby fungovalo. Dokáže svého řidiče vtáhnout do děje a dokáže s ním “komunikovat”, umí ho pobavit, když na to má náladu a zároveň ho umí izolovat od okolního světa, pokud naopak náladu na hraní nemá. Pak ho konejší komfortem a klidem. Velmi těžko se na nové X4 hledají objektivní nedostatky. Svět automobilů se mění. Dříve mi po každé zkušenosti s takovým SUV přicházela na mysl otázka, proč bych si místo toho raději neměl pořídit obyčejný kombík. Dnes se ptám, k čemu kombi, když je tu X4. Osobně jsem velkým fanouškem kategorie GT. Mám opravdu slabost pro auta, která jsou schopna převézt svou posádku na druhou stranu Evropy v klidu a pohodlí a zároveň vás umí pobavit, když máte náladu na trochu toho adrenalinu. BMW X4 M40i je přesně takové GT. Jen nemá dvoje dveře a štíhlou siluetu. Svými vlastnostmi však odpovídá dokonale. 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný šestiválec 2 998 cm³
Výkon motoru: 360 koní (265 kW) v 5 500-6 500 ot./min
Točivý moment: 500 Nm v 1 550-4 500 ot./min
Převodovka:  osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s
Objem zavazadlového prostoru: 525l 
Pohotovostní hmotnost: 1820 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 9,1 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,6 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 1 846 000 Kč
Cena s danou motorizací a výbavou: 2 416 158 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
18. února 2020, 07:44
3

Bohužel to auto je prostě hnusný. A všechny superlativy k jízdním vlastnostem to nezmění. Chybí tomu v článku zmíněná elegance klasických GT (i třeba jako 4dv).

reagovat
Irwinek
18. února 2020, 07:54
2

Souhlas, prostě hnusný :-(

Pochtli
18. února 2020, 08:10
2

Nejen hnusná zadní půlka (světly se asi inspirovali u mercedesu), ale ještě za to chtějí takový prachy.

ratan groch
18. února 2020, 13:19
1

Chalani, dik za info.
Vecer zavolam do Mnichova, aby s Vami neratali.

Pochtli
18. února 2020, 13:42
0

Njn, kolik zde diskutujících si tenhle povoz může koupit.. :o) Ale jak už tu zaznělo, za ty prachy se už dá koupit velká část nabídky na trhu, ať jeté či nové..

Fa
Fandatik
19. února 2020, 09:47
-2

Myslím, že kupní sílu zdejších čtenářů podceňuješ. Tohle auto by šlo vzít na operák cca. od 20tis měsíčně a to není nijak závratná částka.

Fa
Fandatik
19. února 2020, 10:49
-2

Na druhou stranu, těch aut má běžný čtenář i několik. Když to vezmu tak jsem radši za 3-5 aut v rozmezí od dvou výplat po třeba 200k, každý ke specifickému účelu. Než jedno v ceně 1,5-2mio. To je zdejší specifikum ta cena za auto (do 200k), prostě se k tomu dobře diskutuje, jelikož je to dostupné a snadno představitelné.
A klidně si odpovím, že si to může dovolit dost čtenářů, jen to pro ně není zajímavě investovaná částka. Někdo to radši rozhází za šlapky a koks, jiný za úpravy baráku, dovolené, další tvoří rezervy, atd..

Kdyby se testoval Cullinam, tak by poznámky o volání do Mnichova, Goodwoodu nebo kde se RR objednává byli v pohodě. Takhle je to asi zbytečné.

Pochtli
19. února 2020, 11:28
1

Fandatik: Tohle si podle mě koupí leda dobře situovaná panička nebo nějaký manažer/obchoďák, který potřebuje image. Kdokoliv racionální se nad tímhle pousměje a jde si koupit něco minimálně o milion levnějšího a zbytek utratí mnohem zajímavěji.

beastar
19. února 2020, 12:17
1

Jako myslím, že to fandatik docela vystihnul. Tyhle auta se stejně za hotový nekupují. Určitě bychom si to nemohli dovolit úplně všichni, ale zcela imaginárně by těch čtenářů s šancí tohle koupit nebylo zase tak málo. Myslím že i v téhle diskusi se nás pár účastní.... Otevřeně já platím za auta teď měsíčně mnohem víc, než to co bych platil třeba za toto:)) Krab kdyby prodal garáž tak si koupí tuto blbost a dost možná by mu zbylo na 5 let na benzín. Ostatní úplně neposoudím ale esmo má v avataru nějaký BMW, fandatik má doma nějaký Mercedesy. Sedrik má doma nějaký bavoráky rozhodně dražší jak za 150,000:)) Prostě s tím voláním do Mnichova bych brzdil... už jen proto že ceníkovka a novinářský auto je něco jinýho, než návštěva Inveltu s tučnou akontací v batohu H&M ,D

A anooo souhlasím za ty prachy to fakt pro nás tady není nic moc. Vlastně by to spíš asi nikdo z nás nakonec nekoupil ani té přítelkyni manželce... dceři.
-
Komentář upraven 19. 2. 2020, 12:18:22

krab
19. února 2020, 12:31
-1

Jenom teda kdyby náhodou, abyste tedy věděli, tak se mnou taky v tom Mnichově nepočítejte :-D
Já šetřim na ještě jedno starý Porsche... Pak už dám s autama pokoj :-D

beastar
19. února 2020, 12:38
0

Jo jo já zase BMW dneška vážně nemám rád. Takže beze mě se budou kluci ušatý muset taky obejít... Nicméně furt je dost těch kteří po vrtulce a súvku pořádným touží. Na osmičku nemám a X cokoliv naštěstí netřeba.

esmo
19. února 2020, 12:39
2

esmo má v avataru otcovu M2C, sám jezdí starou jedničkou, protože je malý pívo a na víc, v době pořízení, němel :)

beastar
19. února 2020, 12:41
0

Tak esmo doroste a nebo řekne tátovy :D

krab
19. února 2020, 12:44
-1

Tak to je zase sympatický, že má Esmy (nevím jak se to skloňuje) táta M2C. To ten můj si koupil éčko na vzduchovým podvozku. Už z něj nový Colin McRae asi nebude :-D Ale jsem rád, jinak kdyby měl M2C , tak bych si to určitě chodil jako malej kluk s prosíkem půjčovat...

esmo
19. února 2020, 12:50
0

Byla to první registrovaná M2C v ČR, bohužel se doma moc dlouho neohřála. Sotva tak rok...Teď to je 340i f31 v kombi, což je taky moc fajn auto. Ale taková ta správňácká závodnička to není.
Nicméně já svůj mladiství nápor nevzdávám a doufám, že opět vnuknu nějakou zajímavou myšlenku, třeba při příchodu nové M3 :))

Fa
Fandatik
19. února 2020, 13:38
-2

Pochtli: Samozřejmě, že si to koupí někdo jak jsi napsal, ale dovolit si to může mnohem víc lidí než si uvedl v prvním komentu. A jak napsal Bíst musíš z nějakého důvodu toužit po tomhle autě a pak je skoro jedno jestli zatíží tvůj rozpočet 5 nebo 50%.
Ale ani tak by to nemělo vytvářet tlak na nějakou samocenzuru z důvodu, že si to které auto nemůže někdo dovolit.

beastar
19. února 2020, 16:24
0

Krab: A to můj táta má oktávku v naftě v poštovní modrý asi pět let starou a ani navigaci to nemá:) Hlavně že má Maserati schovaný poctivě v garáži pod plachtou. A celej rok na to zase nešáhnul. S prosíkem za ním nechodím protože je to paštika to Mase, ale zase třeba to jednou bude mít hodnotu a ještě na tom něco trhnu. Až táta bude odkazovat dědictví. Paradoxně to auto je stejně po mě.

Takže u nás je šance na M2C taky asi tak 1%... kdyby třeba vyhrál ve sportce 288 000 000, tak bych ho možná ukecal ať do toho jde.

Pochtli
19. února 2020, 16:53
0

Fandatik: Já se tu vůbec nenavážím do výběru auta na recenzi, naopak je dobře, že tu jsou k vidění recenze jak na olítané plečky za pár, tak na auta pro horních deset tisíc. Otázkou akorát je, jestli zrovna sem chodí cílovka na X4. A ti, co na to nemají/co by to nikdy nekoupili, jen přemýšlí, co všechno za hračky by se dalo koupit, mít těch 2,4M k dispozici.

krab
19. února 2020, 17:52
-1

Beastar: tak to Maserati někdy s tátou zprovozněte a vyvenčete. To chce aby se s tím ideálně aspoň jednou za 14 dní někam na hodinku třeba jelo. Čím častěji, tím líp pro motor a celý auto.

Jako do nějaký hodnoty se to v garáži neproleží. ( tuším to bylo 3200 GT, viď?) Spíš bude stát peníze na to oživení po delším stání než, že by se to zhodnocovalo. Klidně bych ho nabídl k prodeji už teď (pokud na něm tatík nelpí) a domluvte se a kupte si nějakou společnou hračku, která vás oba bude bavit. My to tedy taky s tátou takhle nemáme, každý si jede svojí éru co ho baví. On má ty 2 předválečná auta, ze kterých mě baví upřímně řídit jen to MG, to je boží ... to se tehdy povedlo koupit, sám jsem mu to vybral a jeli jsme pro to a měl jsem i za něj z toho obrovskou radost. No a staví si Saaba 96. A nabídnul se a pomáhá mi dát dohromady to MGB a teď řada na mě, musím konečně dovalit díly a začít to dávat dohromady.

Jinak moc o moje auta zájem nemá, Fiata si asi půjčí někdy na jaře a v poršáku se rád sveze, což snad ještě neudělal, občas si mě dobírá, že jsem mu ho ještě nepůjčil, což teda je trochu pravda, ale nebylo to úmyslně, nikdy nějak nebyla příležitost. Ale je fakt, že na to auto jsem nějaký háklivější asi jako on na to své předválečné MG. Taky jsem ho směl zatím řídit jen jednou.

Ale říkám si, že někdy bychom mohli stihnout ještě zvládnout nějaký projekt společnýho auta, se kterým se povozíme oba a bude třeba u něj v garáži. Pro tebe a tvýho tátu ( když má Maserati z 90. let) by bylo podle mýho ideální win win to Maserati vyměnit za Porsche 911 Turbo (2000-2004) s manuální převodovkou, nějaký pěkný s historií atd... Užijete si to oba a cenově na tom zle nebudete, protože tam skutečně bude každoročně mírný vzrůst hodnoty, ne moc, ale každej rok o trošku to bude. Nebo takhle... za předpokladu, že se svět nezhroutí :)

ratan groch
19. února 2020, 20:46
0

Ok, tak to skusim napisat este inak.
Cele to negativne hodnotenie a vzajomne sa podporovanie sa v tom ake je to hnusne sa na tomto webe opakuje dost casto pri novych autach. Zvycajne dokonca aj bez argumentov preco.
"Proste je hnusne". "Presne tak, uplny hnus". A este sa navzajom pochvalujete ako krasne ste to auto pourazali. Dost mozne, ze niektori z hodnotiacich to auto ani len nevideli poriadne nazivo viac nez ze len preslo okolo nich v protismere a uz vobec nikdy v nom nesedali a ci dokonca soferovali. Slahackou na torte je este tvrdenie, ze "back in the days" sa vyrabali poctive auta a teraz tam naschval davaju kurvitka, aby auto nevydrzalo dlhsie nez do konca zarucnej doby (kedy zacne byt dostupne pre sirsi okruh ludi ergo aj pre viac diskuterov na autickarovi).
A ked sa do nho po rokoch dostanu, tak si zrazu uvedomia, ze auto vlastne nie je az take zle a ked sa im objavi prilezitost ho kupit po svagrovi tak uz zabudnu na to, ze bolo hnusne a zrazu si zacnu vsimat, ze tie auta maju paradne svetla, ktore osvietia 2x tak daleko ako ich predchadzajuce, ze nez si daju pas, tak auto zacne hrat ich oblubenu hudbu z telefonu vo vrecku, plus kopu dalsich veci. Zrazu je auto pekne a hnusne su tie nove co sa predavaju za sialene prachy.

Take trochu Ezopovske "O liske a kyslych hroznech"

Ked si chcem citat urazanie hlava nehlava tak to si mozem ist rovno citat debaty na strankach slovenskych dennikov. Myslim, ze citatelia na Autickarovi su ovela kvalitnejsi, vyznaju sa v teme a dokazu byt prinosni aj pre ostatnych citatelov.

Takze preto som chcel vcera volat do Mnichova a oznamit im, aby trochu upravili vyrobne cisla...

krab
19. února 2020, 20:59
-3

Hele, já myslím, že teď v těch posledních příspěvcích se tu už řeší úplně něco jinýho...
Teď mě napadlo se teda zeptat, taková blbost jen - co znamená ta tvoje přezdívka Ratan groch? Už jsem nad tím kolikrát přemejšlel a google mi teda pomohl s tím slovem "groch", to je jakoby hrách (asi polsky), ale ten Ratan? Si v tom asiciuju leda Ratana Tatu z Tata motors :-D Ale jestli to má spojitost se slovenským "rátám", teda jako počítám? Počítám hrách? :-D

Je to jen taková kravinka, ale zajímalo mě to...

Jinak k tomu co píšeš: Že to není krásný auto designově nebo alespoň nápadité, vkusné (konkrétně pro moje oči, ať nezobecňuju) to je fakt. Jestli se v současnosti prodává jedno jediný BMW, který se mi esteticky i líbí, tak je to model M2 Competition. Jiné bohužel ne. Druhý v pořadí by bylo M4, pak 4 Gran coupe , pak řada 8 , pak teprve nová řada 3 a pak 5. Všecha ta SUVčka budou u mě z hlediska mýho vnímání estetiky automobilovýho designu až na chvostu z toho co automobilka BMW vyrábí.

Jenže - prodejní výsledky jsou v ostrým konstrastu s tím co se mě líbí. Takže já představuju silně menšinovej názor a jsem si toho vědom.

ratan groch
19. února 2020, 21:28
0

V Boogie Night si davali prvi pornoherci mena tak, aby boli uderne, napr. Dirk Diggler. Ratan Groch je tiez z tohto sudka. Doraz som nedal na vyznamovu zlozku mena, ale na jeho lubozvucnost (neviem cesky ekvivalent, aby hezky znelo). Ospravedlnujem sa, ze som takto bezvyznamne namahal zvedavu cast tvojej osobnosti.

Tym, ze mam E92, tak mne sa paci zo sucasnej produkcie coupe 430. Aj designovo, aj proporcne, aj velkostou, aj pocetnostou na cestach a aj kvalitou. Zacal som v poslednom case uvazovat prave nad tymto autom ako nad daily a zatial nic nehovori proti.

Pochtli
19. února 2020, 21:54
1

ratan groch: A co chceš slyšet jinýho? Prostě ta X4 má hnusný zadek (pokus naroubovat na SUV kupéčko), navíc to podle mě zabili designem světel a celkovým tvarováním. To je dle mě ale problém dlouhodobý, že je většinou hnusnější zadek auta než předek (giulietta je pravý opak). Ale stejně to určitá sorta lidí koupí, protože BMW.
A k jiným autům - podívej se na ty tvary (karoserie, světla), co dnes automobilky vymýšlejí jen kvůli (skoro zoufalé) snaze se nějak odlišit od konkurence.

Fa
Fandatik
19. února 2020, 22:17
-2

No tak to se neshodnem co je hnusnější :-D ten odulý oblý předek s agresivními průduchy přecházející do nesmyslných prolisů na boku. Přední světla ufikli ze všech stran trochu, aby se vůbec vešli kvůli ledvinkám. Zadek mi přijde průměrný ve třídě (stejný jako ostatní).
Přitom to jde udělat uspokojivě. Třeba takový Velar je v rámci možností hezké auto.

esmo
20. února 2020, 10:32
2

Jsem rád, že tu máme stále tolik arbitrů, kteří určují jaké auto hezké je a jaké ne.
Já jako automobilový nadšenec, bych si prostě nedovolil o nějakém autě tupě prohlašovat, že je prostě hnusný a že to automobilka udělala špatně a tak to prostě je a né jinak.
Auta dělím na ty, za kterýma se ohlížím a na ty, který za to nestojí...ne že budu do diskuze už po dvacáté prskat jakej je to hnus.
Ale asi ten svět vidím příliš pozitivníma očima, oproti Vám...

beastar
20. února 2020, 12:30
1

Jako je jasné že některým lidem se to bude líbit moc. Jiným vůbec. Design je nastavený tam aby cílová skupina hýkala radostí. Velký ledvinky, kola, světla, malá okna a přikčená silueta. Jakoby sportovní SUV. Jakoby dojem moci a luxusu. Někdo řekne to se mi líbí;) Nicméně obecně? Proč by stejně nemohli jiný lidi napsat, že je to hnusný...

Já mám třeba rád tarantule. Přesně proto jak vypadají jak je příroda stvořila. Většina lidí z nich zvrací hned jak je vidí. Jsou pro ně hnusny. Nemyslím si že jde o arbitry vkusu. Je to názor. Naopak nemám rád takovéhle povýšenecké plky. Jak by se to nemělo protože....

To je tak demagogický že se můžete chytit se Zemanem za ruku a jet hodnotit třeba nějaký výdobytky komunismu... Tam daleko.

Pochtli
20. února 2020, 12:41
0

Automobilový nadšenec by měl být schopný auto označit za krásné/to mezi tím/hnusné (to bylo krásně vidět na autíčkářské anketě, co kdo bere za "krásu") nezávisle na tom, co si myslí ostatní a obhájit si "proč". Ti navíc automobilku zajímají jen okrajově, hlavní je pro ní zisk z aut pro masy a pokud si většina zákazníků bude přát ledvinky až na střechu, bude je auto mít.
PS: Už jsem několikrát přemýšlel o nějakém dotazníku, abych zjistil, proč si lidi proboha kupují zrovna to či ono auto, abych jejich volbu pochopil.

krab
20. února 2020, 12:46
-1

Já než najdu na co navázat... tady je několik už delších vláken diskuze :-D Ratan Groch - díky za legrační osvětlení nicku, asi ses taky pobavil nad jakými hovadinami lidi občas přemýšlí :)

K tomu vkusu : v tom jsem tentokrát nevinně, napsal jsem, že se mi tohle auto zrovna nelíbí, ale nezobecňoval jsem to. Ale když bych chtěl bejt konkrétní, tak by se to dalo rozebrat i v objektivních důvodech, proč to není ono. Má to být BMW. A to auto nese jen málo z rysů BMW. Jsou tu nesourodý prvky. Hranatý lemy blatníků, svažitá záď alá současné mercedesy, disproporční přední grill, příliš vysoký ponton karoserie vůči prosklené ploše atd... výdechy na blatnících alá emko, ale podívejte se, kdo všechno podobné prvky dneska na autech má. Chybí tomu zřetelná linka klasický "hofmeisterovy" křivky u posledního sloupku atd... To auto by mohlo vyrábět víc výrobců a jen by stačilo změnit přední masku a indikátory a rázem to bude jiná značka.

A to se mi na tomhle autě například nelíbí. Ale říkám to z pohledu fanouška tradičního automobilovýho designu, líbí se mi auta, která většinou výrobce nijak nepřeplácal a povedlo se mu najít estetiku v základních proporcích karoserie.

esmo
20. února 2020, 13:17
0

Děkuji Matějovi za porozumění, přesně taková byla/je moje myšlenka.
S demagogií a Zemanem to opravdu nemá nic společného.

Stanley
20. února 2020, 13:59
0

Ohledně vzhledů aut na autíčkáři vládne trochu diskuzní hysterie. To když třeba v nějaké anketě krásy vyhraje Mazda RX-7, nebo je produkce škodovky označena vizuálně za nudnou, to je pak diskuzní fičák. Moje auto naživo vypadá skvěle, ale na jakýchkoli fotkách je vždycky hnusné a chápu každého, kdo z toho blije. Jo a z přímého bočního pohledu je taky hnusné.
Chce to nadhled, střízlivost a chápat čistou subjetivnost, jinak se to tu bude furt zbytečně mlít.

Pochtli
20. února 2020, 14:17
1

Matěj Podhorský, Esmo: Tak jinak - "říct, že něco JE hnusný, když jde o vzhled, asi jako úplně nedává smysl" - ehm, jak jinak že mám hodnotit vzhled auta, které se mi líbí/nelíbí? Ano, zní to povrchně, ale nedovedu si představit koupi auta, které má sice parádní jízdní vlastnosti, ale je z mého pohledu prostě "hnusné". Nebo je hodnocení vzhledu (zásadní kritérium při výběru auta) zapovězeno a třeba o multiple se může mluvit jen o její praktičnosti, abych náhodou neurazil nějakého "cíťu", který je z ní paf?

beastar
20. února 2020, 15:28
1

Tak ne demagogie ale drzost chcete li. Jak můžeš někoho soudit za jeho vkus případně nevkus? Je snad vkus a názor Pane Exredaktora, něco víc, než jejich? Těch nahoře diskutujících. Každý má právo na názor ne? A že se to dotkne někoho jiného? Tak tomu se nikdy nevyhneme. Jen sem si nevšiml že bychom se tady kvůli tomu nějak hádali. Jasně debata u ankety s rx7 byla vyhrocená... Spíš kvůli té anketě samotné. Která byla vše i zábava jen ne fér a objektivní. To nakonec nebyl účel... Což někteří nevěděli a já fb ani nemám...

Je tu část lidí kteří považují za hnusne každé suvko... Tak ať. Mě se taky nelíbí kde, co. Diskuze je od toho se vyjádřit. Tak nechápu proč má někdo pocit se do toho stát a korigovat to;)

esmo
20. února 2020, 15:28
0

Definovat obecně auto jako hnusný, je něco jiného, než přijít a říct že se tobě osobně nelíbí.
O tom to celý bylo, o otevřeným pohledu na design auta.
Mně nevadí, že se tobě nelíbí, taky se mi třeba nelíbí poslední Civic Type R. Ale rozhodně bych to auto nezhodnotil jako hnusný, protože vím, že to tak není. Prostě se mi jen nelíbí. Ano, dalo by se říct, že jde jen o slovíčkaření, ale z mého pohledu je to podstatná věc při veřejné diskuzy.

gramo
20. února 2020, 17:29
1

Většinou jsem v estetickém hodnocení opatrnější a raději řeknu, že se mi něco líbí nebo nelíbí. Ale když už je to moc a myslím si, že se v tom hodnocení se mnou shodne větší skupina lidí, klidně řeknu, že je to hnusný. A ta X4 prostě hnusná je. A i když to napíšu takhle, pořád je to z principu subjektivní hodnocení a chápu, že se někomu líbí.
-
Komentář upraven 20. 2. 2020, 17:36:26
-
Komentář upraven 20. 2. 2020, 19:39:38

Fa
Fandatik
20. února 2020, 18:48
-1

A to je přesně ta hyperkorektní samocenzura. Hlavně nikoho naurazit. Možná ve školce, kde paní učitelka vysvětluje dětem, že hnusné se neříká a má se říct: "Toto mi nechutná" a i to byla pitchovina. Když byl k obědu blaf, tak to bylo prostě hnusný.

Kdyby byl nadpis ZCELA NOVÁ DEFINICE AUTA PRO POZÉRY, VYZOBANÉ SLUNEČNICE A SVĚTSKÝ tak by se nad designem skoro nikdo nepozastavil.

To auto prostě není elegantní a jeho přirovnáním ke GT získá přídomek hnusný. A několik konkrétních důvodů se tu sešlo a asi nejlíp to shrnul Krab. Nejsem příznivcem SUV, ale jako příklad, že to jde udělat jsem uvedl Velar (aby se neuvádělo jen Stelvio). Pokud někdo o Velaru řekne, že je hnusný ok. Sice nebudu chápat proč, ale nijak mě to vadit nebude.

esmo
18. února 2020, 08:00
2

Moc pěkná recenze, hlavně mi jako fanouškovi BMW lahodí, když se autor i přes své počáteční předsudky dokáže přenést a uzná, že se stále jedná o řidičské auto, byť SUV.
BMW po generaci F, která byla tak trochu "audinoidní", se opět vrátilo k tomu, kvůli čemu ho máme rádi :)

reagovat
Ra
Ragnarok
18. února 2020, 08:12
1

V rámci své kategorie tohle auto určitě jezdí dobře, jak píše autor. A dokonce není ani tak hnusné jako např. X6. Ale pořád je to kupé naroubované na podvozek SUV, kočkopes, který nebude nikdy dělat nic pořádně. Je to, jakoby říkalo, že majitel si chtěl koupit Z4 pro zábavu a X3 na hory, ale na oboje mu nevyšly prachy.

reagovat
Sedrik
18. února 2020, 08:50
2

Tady zase bude hejtu - už se těším :)

K recenzi - SUV rád nemám, takže pro mě to auto není. Ale měl jsem možnost svést se na malém "handling" kurzu když se představoval F-Pace (v době představení považován za vrchol jízdních vlastností malých SUV) a musím říct, že autor má pravdu - SUV může být naladěno tak, že je zábava jej řídit. A to se doba od uvedení F-Pace dost posunula.
Jen mám pocit, že ta zábava za volantem SUV je omezena rozsahem účinnosti elektroniky v autě. Jakmile elektroniku překvapím, tak to je jen vysoké a těžké auto....

reagovat
krab
18. února 2020, 09:25
-1

Hejt na tohle je úplně zbytečná věc... Dává to prostě logiku, že většina motoristů (ne autařů) si prostě radši vybere X4, která jim zvládá víc praktickejch úkolů v přepravě než třeba M2. A protože ti lidi se taky rádi často svezou rychle anebo dokonce umí řídit i dobře, tak jim BMW postaví takový ideální model, který to tak nějak zvládá dobře všechno. Protože zase přeci jen málokdo si může dovolit sporťák a ještě všednodenní auto.

Spíš mě tu zaráží ta cena. Ale realita bude o čtvrtinu někde asi níž. I tak to jsou prachy, za které už může být prakticky Stelvio QV :)

Martin Martin
18. února 2020, 09:48
0

Si vlastně docela odporuješ ve dvou větách, které si napsal hned za sebou: " Protože zase přeci jen málokdo si může dovolit sporťák a ještě všednodenní auto. Spíš mě tu zaráží ta cena...." Takže si to můžou dovolit ...

beastar
18. února 2020, 09:53
9

Já už na to rezignoval taky. Něco kolem SUV tady vysvětlovat. A to se mi jich taky hromada nelíbí. Třeba Porsche Macan je dobré auto. Některé zvýšené modely Audi jsou dobrá auta. A zrovna tak některá BMW na chůdách. BMW moc nemusím obecně. Dnešní... Ale asi chápu jak to jezdí. Chápu proč si to lidi objednají. A jelikož sem za poslední dobu tohle řešil se spoustou kupců. Ti skutečně takové auto chtěli zbytečně se to určitě nevyrábí. Já to chápu. Nemá cenu to hodnotit nějakým petrolheadskym drsným metrem...

Jen napsat že je to hnusný fakt mužem. To žádný hejt není. To si můžeš myslet i o super sporťáku jako je miata a ND je podle mě pěkně hnusná...

krab
18. února 2020, 09:59
-1

vidíš, to je fakt :-D Možná jsem měl napsat že sice jakoby můžou, ale nechtějí to udělat. Nebo takhle... Spíš asi utratí peníze za to praktický auto a jako sporťák si koupí něco staršího a nebo se do takových aut bojí jít obecně. A z těch nových přeci jen, když zůstanu u bavoráku, tak máš tu Z4 s tímhle motorem taky za cenu kolem 1.5 + A to už má chce se mi říct málokdo na to aby to dal za auto pro radost.

Nebo vůbec, nechme teorií. Lidi mají různý potřeby aut. Když najedeš těch 40 tkm rok a jezdíš víc dálky po dálnici tak se takovýhle SUV prostě docela hodí. Na druhou stranu jsem taky trošku alergickej na ta prohlášení jak jsou tato auta sportovní. I když z dobrým řidičem zajede skvělý čas na okruhu i pickup se silným nafťákem :-D

beastar
18. února 2020, 10:05
2

Krab: Tak asi více méně souhlas. K ceně. Jako cože? Může být Stelvio QV který je Alfa proboha se zákaznickym servisem Alfa bez image BMW. A v čem je Stelvio lepší? Seš si fakt jist že jezdí líp? Já ne. Ok má o 100nm víc ... Kdyby si tam napsal já nevím cokoliv nízkého sedan nějaký tak ani nereaguju. Takhle si mě fakt dost překvapil. Jakože co...Stelvio QV to je úplně jiná množina lidí, kupců. Koupí si zájemce o 911 nakonec BRZ?

Jimi
18. února 2020, 10:07
0

Tady dost hraje roli status a přizpůsobení se okolí ve své bublině. Ty lidi na to samozřejmě prachy mají. Jezdit ryzím sporťákem na jednání a zároveň na golf taky jde, ale může to být někdy kontraproduktivní... :)

krab
18. února 2020, 10:21
-2

No, to je další věc... ta sociální bublina. Stelvio QV nevím. My jsme ho v garáži měli, ale já jsem se s ním tedy svézt nebyl protože jsem si raději půjčil Giulii QV. Měli jsme je obě, dokonce kolega to srovnával. Mě jakmile je to auto takhle vysoké, tak mě moc nezajímá. Zcela upřímně. Ale dovedu se vžít do role lidí co je to zajímá.

Souhlas... množina lidí co jdou pro Stelvio QV je úplně jiná než ty co jdou do BMW pro X4 M40i. Tam jde o to, že jestli to reálně vyjde na 2 miliony tohle BMW, tak to Stelvio taky. Takže je svým způsobem konkurent ke zvážení. Tak co ti budu říkat... já bych si vzal Stelvio už kvůli tomu že je to Alfa Romeo a má to úžasný 2.9 V6 Biturbo. Ale to už jsme zase mimo uvažování reálných lidí co si reálně tahle auta kupují...

beastar
18. února 2020, 10:47
1

Krab: Právě. Ono to je sice papírově konkurent reálně ani náhodou. Množina lidí, co by kupovali BMW směřuje, když už spíš k Maserati Levante. Bohužel lidé se bojí motoru motorů, nekvalitní péče o zákazníky, rychlého propadu hodnoty atd. BMW je jistota ve světě SUV to platí dvojnásob. To stelvio koupí jedině srdcař... Alfa/italo fanoušek. Obyčejný SUV zákazník ho často ani nezná. A jak mi teď řekla jedna skutečná zákaznice. Já chci svoje peníze dát za něco výjimečného a kvalitního. Nechci experimenty. To už je hodně peněz... Nabídni takovému člověku Alfu:)) Budeš za idiota. Takže promiň, ale v tomto teorie a realita je odlišný svět. Jediný co umím přehodíš ho třeba na 5er ... Jinak smůla.

Jo a to Stelvio QV sis měl půjčit. Ono spousta lidí kritizuje SUV, ale v životě v ničem rozumnem nejeli. Nebo deset minut. Jediný argument zbytečný a vysoký. Ano je. A co? Coupé je svým způsobem taky k ničemu že. Ale dnešní SUV jsou už úplně jinde. A upřímně když vidím blbečka ve starým sporťáku, co si myslí že sežral Šalamounovo hovno. Milé rád ho s vysokým zbytečným SUV vyškolim. Pokud v něm sedím. Proč? No protože můžu. Měli jsme chvíli v nabídce GLC 63amg... Podobný auto jako x4. Jezdilo to podivně, ale rychlý to bylo. A tvrdý to opravdu nebylo ba naopak... Sedrik to píše dobře. Elektronika to zařídí.

Sedrik
18. února 2020, 10:53
2

Tak napsat o autu, že je hnusný samozřejmě může kdokoliv, ale je to taky hejt, respektive trollení, protože to je strašně subjektivní.

Třeba pro mě je Fiat 124 opravdu ošklivé auto (omlouvám se Krabovi) - opravdu není jediný úhel, ze kterého by se mi to auto líbilo. A je zajímavé, že moje žena to má úplně stejně. Zdráhám se ale napsat, že to auto je hnusný, protože ono asi není - velká spousta lidí jej považuje za krasavce a tak jde asi jen o to, že se mě konkrétně to auto nelíbí.

A k SUV - lidi to kupují, automobilky to tedy budou vyrábět. Doba SUV se ale IMHO chýlí ke konci - ne proto, že by lidi prozřeli a uvědomili si, že lepší jízdní vlastnosti má sedan, ale proto, že mít SUV už není tak kchůůl, jak bylo před pár lety. Kchůůl začínají být malé/střední EV (aspoň v západní evropě).

Co se jízdních vlastností SUV týče - mám kamaráda, který se podílí na vývoji nových aut a na srovnání pro nové SUV měli celou plejádu srovnatelných SUV konkurence, včetně Stelvia. Ačkoliv kamarád SUV nesnáší (ale je nutno říct, že je to Alfista), tak Stelvio si zamiloval.

Ale Stelvio (bez QV) není konkurence pro BMW X4. Alfa je volba nadšenců, nebo lidí, kteří chtějí něco jiného, než německou premii.

krab
18. února 2020, 11:06
-2

Vkus má každej jinej. Zajímavý je, že na některých autech se většina lidí shodne, že jsou hezká a na jiných vůbec ne. Mě se 124 Spider právě líbila vzhledově a šel jsem do toho hlavně kvůli vzhledu a taky dobrý cenovce... Ale kdyby se mi vzhledově nelíbila, tak bych do toho nešel. Třeba nová Z4 ani Supra se mi vzhledově nelíbí. Zejména ale to Z4. Na mě to působí takový přeplácaný. A Stelvio se mi taky vzhledově nelíbí, ale věřím že právě jezdí v rámci kategorie skvěle.

Beastar : máš pravdu, tak taky s těmi lidmi tahle auta řešíš tak víš. Zrovna jak zmiňuješ to GLC, tak s tím shodou okolností pojedu na konci měsíce na jednu delší cestu, ale tedy není to AMG varianta. A tady se zase ukazuje moje neznalost téhle oblasti, protože, když jsem dostal potvrzení na vypůjčení auta viděl jako model GLC, tak jsem se musel jít podívat na Mercedese stránky abych věděl co to vůbec je ... Furt mám mercedesy spojené s modely C, E, S a SL a pak AMG. Jenže oni toho dneska dělají o spoustu víc. Zrovna jako bavorák už dávno není jen 3jka, 5tka, 7čka a 8čka a pak emka.

Sedrik
18. února 2020, 11:12
1

Ad Krab: se Z4 to mám stejně - není to škaredé auto, ale není ani moc pěkné... Prostě takové nijaké.
A k nabídce MB - tam se vůbec nechytám. Navíc oni teď ta jména měnili, takže jsem úplně v pasti.

Martin Martin
18. února 2020, 09:46
2

Pořád platí: 1/ Velké auto má být pohodlné a ne tvrdé a drncající. Tomu nepomáhá ani "sportovní" naladění, ani přídavné vzpěry, ani tenké a tvrdé gumy. V porovnání s pohodlným korábem dálnic s pohodlným nastavením je M a spol. nesmysl.Svažující střecha pohřbívá i důležitost zadních sedaček. 2/ Sportovní auto musí být co nejlehčí to daný motor umožní a mít těžiště nízko. Vedle takových sporťáků je "sportovní" SUV stále nesmysl.

To, že zapracovala propaganda (aka PíáR) spolu s oblíbou mít nadhled, neznamená, že to je dobré auto. Protože najdu lepší sportovní auto, najdu lepší koráb dálnic, najdu lepší štiku na okresky. Toto celé je pořád jen kompromis okolo SUV se zaměřením na klienty, kteří chtějí mít pocit sportovnosti, ale v autech se technicky nevyznají a je pro ně důležitější, jak to vypadá, co to je za značku a jaký to má M,S,AMG paket. Přitom většina lidí, co to má by si mohli koupit Porsche 911, Bentley a Rover - a ráno si vzít podle potřeby to pravé. Další věc je, že si pořád salámovou metodou zvykáme na horší a horší auta. D9ky tomu, jak se všichni ženou za jednou modlou je naopak docela těžké koupit měkoučký a pohodlný koráb - pra-kdysi to zvládal i Renault ... ps. a je to opravu pro evropu nevkusné, ale to, že se tu za pomocí byrokracie sami pohřbíváme a už evidentně BMW nezajímáme -to už je jiný příběh ....

reagovat
krab
18. února 2020, 13:07
-2

Nevím, mínus bych tomuhle příspěvku nedával. Realita je jak to popisuje Beastar. Nějak dovedu i pochopit, že se to auto Danovi líbí. Kdyby byla většina lidí skutečně zběhlá v autech a kupovala si auta podle toho jak se řídí a jak slouží ke svýmu účelu, vypadalo by to na silnicích jinak. SUV je oblíbená kategorie, protože prostě ti lidi se v tom cítí dobře v těch autech, když v nich jedou. Bezpečně a dobře. To je asi to celý. Plus to má určitou "high society" image, minimálně stále pro český venkov.

Na tom těžko něco změníme. Za 2.5 milionu můžeš mít opravdu kde co a to i fungl novýho. Každý ať si koupí co ho baví. Sportovní auto jako v pravým slova smyslu to nikdy nebude, to víme, ale ono to místo toho bude velmi rychlý auto. A ti zákazníci hlavně budou mít pocit, že si koupili sportovní auto a to co v něm zažívají je sportovní jízda. Klidně ať si to myslí...

Jenže v reálu se tahle auta nejčastěji používají po městě a jede v něm jeden, dva lidi, max tři s dítětem. Jezdí s tím na krátký vzdálenosti a jen občas někam dál. A nenapadne je, že by pro ty lidi bylo vhodnější mít třeba menší elektroauto anebo obyčejný hatchback, což úplně stačí.

Taky mám rád auta tak, aby plnila svůj primární úkol co nejlíp a zbytek byl bez kompromisu. Z kategorie SUV/ off road na mě asi kromě 4 série LR Discovery (kde jsou teda trable se spolehlivostí) nejlíp zapůsobil Land Cruiser , i když má jen naftový čtyřválec 2.8 litru. Pořád je to fantastická kára na pohodový cestování.

esmo
18. února 2020, 13:22
0

Ale proč jezdit hatchem, když ty 2.5 mega na auto máš a prostě...no můžeš. To těm lidem nikdy nevysvětlíš, ale chápu je. Taky bych nejezdil autem o dvě třídy níž, jezdil bych v 540i, když bych na to měl.

krab
18. února 2020, 13:31
1

Mě to je jasný... každý to má jinak. Já jsem taky dřív chtěl vždycky nějaký auto vyšší třídy a najednou jsem zjistil, že mi stačí něco úplně jinýho. Peníze rád utratím za sporťáky a běžně pak jezdím v obyčejným malým levným hatchbacku, protože to stačí. A zkoušel jsem takhle denně jezdit v autě kategorie gété a za pár měsíců zjistil, že je to zbytečný a vlastně na moje účely nevhodný. Dokonce si pohrávám s myšlenkou, že bych obyčejný levný hatchback časem nahradil ojetým BMW i3 s tím range extenderem. Ale pořád jsou hodně drahé, tak budu vyčkávat.

Fa
Fandatik
18. února 2020, 17:54
-2

Tak dnes jsem se probral ze sna do kruté reality života. A možná mě v blízké budoucnosti čeká přírůstek do rodiny a zároveň "garáže".
Zaparkuju městské postrkovadlo (olítaný C class) před nějaké ML (W164). A partnerka pronesla, že by se do toho kočárek možná nemusel ani skládat. Tak jsem si chtěl vzít provaz a jít se zastřelit do rybníka. Na druhou stranu bych mohl klidně pořídit V8. Nenajede víc jak 5000km/rok a vše po městě :-D.
No, pokud si tohle prosadí, tak si uříznu koule, objednám Ovci kombi na operák a budu vybírat rodinou hrobku.

Ju
Junior
18. února 2020, 19:46
0

kup RAMA. Do toho se kočárek taky neskládá

po
potkanX
19. února 2020, 02:03
0

lenze co si ma kupit ako rodinne auto chudak clovek, co jazdi ako sluzobak nieco v kategorii A8/BMW7/mercedesS? pokial nechce jazdit vo velkom SUV, ma na vyber jedinu moznost a to je V90. lenze nie kazdemu v tejto hladine staci stvorvalec, nech by mal aj s tou elektrarnou 2000koni. a nie kazdy chce nieco ine ako germansky trojlistok. lebo spominana prestiz a tak. takze v podstate domov si musi kupovat nejake to luxusne SUV, lebo proste v tejto kategorii nijaka alternativa neexistuje. aj ked som presvedceny, ze svojich zakaznikov by si trieda luxusnych kombikov nasla. ved aky je podiel predanych S90 voci V90? a to som presvedceny, ze V90 si skutocne gro zakaznikov nekupuje ako stroj na firemnu prezentaciu, ale ako stroj na rodinne rozvazanie na vikend. som si isty, ze keby niekto z germanskej trojky urobil kombi verziu svojho flagshipu tak by trafil jackpot. lenze kto? mercedes to neurobi, lebo Sko proste nemoze byt ine ako sedan, uz aj kupecko koncia. Audi to neurobi, lebo jedine co by dosiahlo by bolo ze by ludia kupili A8avant namiesto Q8 alebo Q7. jedini kto by to mohli risknut by podla mna mohli byt u BMW. ti by mohli tymto nahnat ku sebe novych ludi rovnako ako kedysi s prvou X6. a ze by to nejazdilo? ked dokazu vyladit na soferovanie dvaapoltonovu priseru s taziskom na druhom poschodi, ako sa tu vyssie v recenzii pise, tak urobit este o stupen soferskejsi stroj z dvaapoltonovoj obludy, co bude mat pat a pol metra a meter a styridsat cisel vysky bude uplne jednoduche.

Ju
Junior
19. února 2020, 06:59
0

V90 není třída A8 / S / 7, ale o třídu nižší
A tam je vyšší podíl kombíků nad sedany známá věc.

Jimi
19. února 2020, 07:03
1

potkanX: rodinka se dá vozit i luxusnějším VANem. Z EU např. V-Classe, Transpoter nebo za louží to řeší např. Toyota Sienna, Honda Odyssey nebo Chrysler Pacifica ...

krab
19. února 2020, 07:06
0

Kdo chce kombi a víc prestiže než třída 5 , éčko , V90 atd. tak může pořád koupit Panameru 4 Sport Turismo.

Ha
Habakukk
19. února 2020, 07:49
0

Range Rover v prodloužené verzi je dostatečně reprezentativní a vkusný kus hliníku.

esmo
19. února 2020, 08:13
0

U královny možná, u nás jsou ale lidi spíše víc zaměření na ty němce.

Fa
Fandatik
19. února 2020, 09:40
-3

Tak Audi mělo celkem povedenou studií Avantissimo a následně se o A8 kombi spekulovalo. V dnešní době to nevidím reálně. Vyšší střední už dorostla rozměrově na tehdejší luxusní vozy. A fakt si neumím představit zákazníka, kterému by nestačilo Ečko T. A musel by mít Sko kombi.
A pokud se najde zákazník, řešení existuje. Aktuálně na prodej ojetých Arnage T.

Sedrik
19. února 2020, 10:24
2

Ještě k té prestiži - reaguji na Kraba: mám známou, která si koupila asi před rokem X3 M40i. Dostala befelem od prodejce, že prvních 3000 Km má jezdit jen do 5000 otáček. Ptal jsem se jí po 5 měsících, jestli už teda zkoušela tomu pořádně šlápnout a ona mi řekla, že ještě nenajela těch 3K Km. Jezdí s tím autem výhradně po Praze.

Vyměnila 4ku, protože čekali rodinu. Důvod proč zrovna tuhle X3? Má to hezkej zvuk a stálo to ranec peněz, takže je za hvězdu. Pro ni by stejnou službu udělala i nejslabší verze toho auta, protože ona nejezdí moc, nejezdí sportovně (zvlášť s prckem na palubě) a nejezdí ani nikam na výlety (a když, tak jiným autem). Ale přece si nekoupí nějakou sociální verzi.

A důvod, proč BMW? - celá rodina jezdí v BMW a představa, že by jezdila v něčem obyčejném je pro ni nepředstavitelná. Prostě existují lidé (znám jich několik a ne, nechápu to), kteří si zavolají uber a když se jim ukáže, že řidič jede v Superbu, tak jej odvolají a zavolají si jiného, protože by do Škodovky nevlezli.

My, co chodíme třeba sem na Autíčkáře, žijeme v sociálně bublině - ne v ekonomické, ale v bublině lidí, kteří mají rádi auta a dívají se hlavně na to, jak to jezdí (v kontextu toho, co který Autíčkář od auta chce) a až potom na ty další věci (vzhled, značka, spotřeba...atd.) Ale takových je nás fakt pár. A na nás ty automobilky fakt nezbohatnou. Staví svoje business plány na těch, co opravdu auta kupují a ty zajímá hlavně ta vrtule na kapotě (a možná zrychlení). Každopádně auto musí mít víc - víc místa, víc asistentů, víc výkonu, víc ekologie, víc prestiže...

esmo
19. února 2020, 10:32
1

Máš naprostou pravdu, tak to bohužel dneska je a automobilky by byly proti sobě, kdyby těmto reálným zákazníkům, kterých je většina, nenaslouchali.
Jsme vymírající druh...

krab
19. února 2020, 11:28
-2

Je to tak. Nakonec my jsme tady skupinka opravdu nadšenců co se dělí na těch pár, kteří si třeba nové auto nakonec skutečně koupí a vyberou si nějaký zajímavý model z okraje nabídky automobilek anebo se povětšinou musíme spokojit s něčím už ojetým. A stejně často tíhneme k tomu si pořídit za svoje peníze spíš nějaký historický kousek auta co budeme opečovávat než vytopit těžký prachy za auto, který nadělá parádu letos, ale za pár let zapadne do šedi obyčejnosti. Což ta X3 40i ve výsledku bude. Je to drahý auto, ale nic opravdu výjimečnýho to taky není.

PS: ten příklad co uvádíš je trefnej, znám pár obdobných.

beastar
19. února 2020, 12:00
1

Tak konečně se tady rozvinula naprosto reálná plodná debata. (Krab, Sedrik především) Ano jak píše Sedrik o té pani že celá rodina využívá BMW a X3 je deštník pro Prahu. Tak taková je realita skutečných kupců. Tam jde prvně o prestiž, možná o pár dalších viditelných parametrů včetně loga na kapotě, cenu a až potom někde dál je praktičnost, spotřeba. A rychle jede všechno. Respektive málo kdy za celou historii BMW (a srovnatelné konkurence) vyrobilo pomalé auto. Až snad na úplné začátky a pár experimentů. Takže to je to co sem tu psal už X krát. Prestiž, cena, reprezentativní (rozuměl opulentní) vzhled a ideálně rychlejší, větší, vybavenější jak většina aut v okolí případně od konkurence. To rušení Superbů protože nepojedu nějakou škodovkou. Minimálně tři lidi, co znám to dělají taky. A tam je to nastavený vyloženě tak, že jedině BMW, AUDI, MB.. ten ti zruší i Optimu, i40 atd:) K těm požadavkům ještě obvykle patří alespoň zdánlivě vysoké číslo na plaketě někde.... Tzn. BMW X3 M40i (tady třeba) případně ale spíš nezbytně eM.
A jistěže pokud se v takové společnosti vyloženě nenacházíš ne nezbytně kvůli financím, ale právě proto, že třeba nechceš. Je vcelku pochopitelné, že význam takovýho auta se potom hledá velmi těžko. A tady v opravdu malé komunitě pár lidí se speciálními požadavky na auta kde se řeší rychlost, ovladatenost, průběhy krouťáku, výkony, okruhy, drifty, značky jako TVR a Lotus:D Tak je kurva jasný, že nějaký SUV za 2,5 milana je prostě pro nás kokotina. Tady asi každej pravidelnější čtenář by ty prachy zvládl utratit za lepší auto objektivně, než je suvéčko od BMW. Nicméně realita prodejů takových aut je prostě jinde a prodává se lidem, kteří kolikrát neznají ani maximální rychlost a řeší hlavně konektivitu, že je to bezpečný, velký a působí to luxusně. Mnohdy je to věc na dva roky. Tak proč nad tím dlouze přemýšlet.

Sedrik mám typ. Zkus někdy mezi těmito známými vznést dotaz.... Něco jako ve smyslu hmm to si mohla místo Xka od BMW mít i Stelvio QV:D Nebo hale a nepřemýšlel si místo S6 že by si šel do Giulie QV? Víte oni skutečně jsou lidi co nevědí co je Alfa Romeo. Někteří dokonce ani netuší že taková značka existuje.... Povědomí je prostě nízké a ty lidi by o takovém autě ani nepřemýšleli. Takovou sílu má znáček německé trojky... případně Jaguar a podobné věci.

Sedrik
19. února 2020, 12:10
1

O autech jsme se bavili víckrát - ono je to tak, že oni ty značky znají a třeba i ví, že jsou luxusní (Jag) a sportovní (Alfa), ale oni nekupují ty auta pro sebe, ale "pro ostatní". Jinými slovy - to auto je symbol pro okolí. Takže je důležité, aby ti, na koho tím mířiš věděli, že to auto je drahé a luxusní. A to u Jagu a Alfy neplatí 100 procentně.
Takže když se řeší auta, tak to je svatá trojice (BMW/MB/Audi), modely M/AMG/S+RS. Protože když někam přijedeš v Q7 RS, nebo v X6M, každej ví, že "na to máš". Když tam přijedeš v AR Stelvio QV, tak máš hezký červený auto.

beastar
19. února 2020, 12:21
3

Sedrik: Dobrý no. Přesně tak to je proto sem to psal. A proto je taky milion paketů jako Sline a tak podobně. Protože lidi to chtějí. A hezká formulace, že to kupuje pro ostatní. Nakonec taková nějaká trojka v m paketu klidně v naftě to je přesně to. A jakmile poskočíš výš tak přijdou tyhle SUV. X6M je podle mě carevna tohohle celýho spektáklu. I když teda musím říct, že nedávno mi na to paní řekla ať se nezlobím, ale že to auto je pěkně hnusný a jestli by nešlo to vymyslet jinak:D Každopádně dobrý rozumíme si. Stačí se občas v takové fajn společnosti objevit a člověk se hned přestane čertit nad smyslem SUV....

krab
19. února 2020, 12:24
-1

A děje se to i v Praze? Tohle pozérství? Asi jo, že? Já teda pár lidí takhle jako znám, co si potrpí na značce tohoto tria, ale málokdy s nima diskutuju cokoli o autech hlouběji. Část rodiny je třeba na bavoráky vážně zatížená. Ale v takovým víc fanouškovským než pozérským duchu, i když to druhý se v tom dá najít lehce taky. A když jsem přijel onehdá zrovna tou M850i xdrive, tak to mi teda švagrová opravdu ihned zrekvírovala, jsme se potkali u tchánů a pak se jelo domů do Prahy, my tam přijeli z nějakýho výletu. Tak jsem dostal ihned klíčky od její 4ky GC a o osmu jsem přišel :-D Pánové, ta z toho byla hotová jak nikdy... Má auta ráda, ale třeba ne v tom smyslu, že by řešila nesmyslný, ale palčivý typický problém autíčkářů jestli je nová osma důstojným nástupcem klasické E31 8er. To by vůbec nechápala. Teď bych jí nerad urazil, ale pravděpodobně moc neví, že nějaká E31 vůbec byla... Stojí před novou osmou, což je v hierarchii nejvíc, projede se s V8 biturbo, vyzkouší skvělou výbavu a vyfotí se hned u toho na instagram... Prej by chtěla bejt taky auto/moto novinářka :-D

A já se vlastně trochu zastyděl, když jsem viděl jak z toho byla nadšená a já ten týden s tímhle autem prožíval tak nějak normálně chladně. Taky jsem pak v recenzi osmičku trošičku víc pochválil, vždyť bylo evidentní, že většina cílovky z toho auta bude úplně odvařená... tedy až doteď, protože už se dá koupit M8 a to je víc, takže kdo může, má prachy, potřebuje M8. :-D

beastar
19. února 2020, 12:30
1

krab: Kolik firem sídlí na Praze 1? A kolik v okrese Liberec? Hlavně v Praze se to děje :D Všude jinde taky jen v menším měřítku. Jinak to nadšení té příbuzné naprosto chápu. To jen my řešíme nepodstatný věci jako e31:D To je pro tyhle lidi nějaký pravěk, že jako no a co to bylo tehdy to je muzeum. Proč se tím trápíš dneska potřebuješ koupit auto pro ně... Pro sebe a pro okolí a to zvládá oslnit osma dobře. Jasně jsou i lepší oslňovací auta ale v rámci trojlístu made in Germany je to prostě ten TOP.

krab
19. února 2020, 12:48
-1

Je to jasný... vím. Tohle je třeba právě jedna z věcí na zamyšlení. Lidi jako my ty auta fakt řešíme úplně jinak než ti co si takovýhle kupují. Ono vůbec... když se tak nad tím zamyslím tak znám i docela málo lidí kolem sebe, kdo kupuje nová auta. Většina kamarádů a známých ve výsledku provozují trochu neobvyklá starší auta. Na to jsem taky zvědavej, jestli na mě někdy dolehne touha si koupit poprvý v životě fungl nový auto ze showroomu. Zatím si to nedovedu představit, že by se mi do toho mohlo chtít.

Sedrik
19. února 2020, 13:06
1

Všechno, co jsem psal, je Praha :)

Ještě k tem novým vs. starým: nikdo, kdo není fakt nadšenec nikdy nepochopí, proč by si někdo koupil E46 M3, místo nové M3. Nikdo. Nikdy. Kamarád, co má celkem rád auta (ale není rozhodně Autíčkář), se u nových sportovních aut zajímá pouze o maximálku a zrychlení. Nikdy mu nevysvětlíš, že E46 má jiný řízení, je lehčí, atmosférickej motor se líp točí atd atd. A když je nová M4 o sekundu rychleji na 100 než E46, tak o čem se bavíme? Pro tyhle lidi je to starej křáp, co nemá Bluetooth a je pomalejší a méně bezpečnej, než nový auta - tak co na tom jako vidíš?

A já mám zrovna co říkat :D

Mno, hezky jsme se rozjeli :)

Pochtli
19. února 2020, 13:13
0

Krab: To jsou zhruba ty 4 skupiny lidí - jezdí jen ojetiny; jezdí ojetiny, pak se zmůže na nové a to zůstane nadlouho; ti, co to točí každý 2-3 roky nový; služebák.

krab
19. února 2020, 13:19
-1

To jako jo, to jsme rozjeli diskuzi ... Skoro abychom se přesunuli pod ten článek s Renaultem Koleos, ať je to genderově vyvážený. Pod BMW tolik komentářů a u japonskýho Francouze jen jeden...

S tím E46 M3 vs nové to máš naprostou pravdu. Kamarád zrovna jednu E46 M3 má, tak jestli pojede s námi na výlet v dubnu tak jí třeba i uvidíš. Mě to tohle taky vrtá hlavou proč se sám utápím tolik v té automobilové historii a neláká mě si objednat nové auto.

Je to prostě tím, že řízení auta a radost z toho nepochází z těch čísel a technických tabulek, ale prostě úplně odjinud. Doporučím sledovat Iain Tyrell Classic workshop - tam je to všechno, proč my autaři milujeme to starý a fantastický, prostě pořádné káry a normální lidi vidí ta čísla, ta zrychlení, ty bluetoothy a internety a kdoví co dalšího, čemu zase já vůbec nerozumím. :-D

Sedrik
19. února 2020, 13:25
1

Ad Krab: sleduju - hlavně jak dávají Harrymu dokupy to Lambo. Je to pastva.
Já starý auta obdivuji (už jsem tady někde psal), ale na vlastnění - pro mě to není. Mám jen jedno auto, víc jich neužiju (ani nemám kde parkovat) a tak prostě nové. Své si k tomu řekne i žena.
Jako projet se? Bomba. Vlastnit? Spíš ne...
Až budu mít vilu s obří garáží, pak proč ne. Do té doby...jedno, ideálně nějaké novější auto.

krab
19. února 2020, 13:39
-2

To jsi vlastně šťastnej člověk... Mě by taky úplně stačilo jedno auto. Nový. Třeba to co jsi si objednal a přijde ti v tom dubnu, to je podle mě pecka. Rychlý, zajímavý vzhledově, má to náboj i takovej klasickej charakter s těmi rozšířenými lemy se mi M2C prostě líbí. Ve dvojce se dobře sedí, je to akorát velikost, motor jede výborně atd...

Akorát já jsem takovej šťoural, furt přemejšlím co by kdyby jak by... nakonec si řeknu, že bych za ty prachy mohl mít starou vzduchem chlazenou 911 a tyhle auta já prostě zbožňuju od určitý doby a tak se nejsem schopen rozhodnout třeba prodat jedno z těch aut co mám a koupit si třeba tu M2C a nechat si jí prakticky na neurčito. Vždyť taková od nova s manuálem by mi vystačila klidně dalších 30 let až do důchodu :-D

Ale já jsem těma staršíma autama vyloženě asi od mala postiženeje, doma veteráni byly vždycky a tak k tomu tíhnu. O to víc mě štve že si neumím najít reálně čas a trávit hodiny prací na červeným MGB, který už leží u táty doma v garáži půl roku s rozebraným motorem...

Tomu Iainovi Tyrrelovi hrozně ten jeho job závidím ( v dobrém) a vždycky když je nový díl, tak se u toho zasním. Včera večer byl jeden nový. Mrkni na to. Oživuje tam Lamborghini 350 GT a jednu Daytonu Spyder....

Sedrik
19. února 2020, 13:47
0

Hehe - všř mi, že kdybych měl dům a velkou zahradu, tak bych jedno auto neměl. Jsem úplně stejnej, ale prostě nemám prostor. 2 roky zpátky jsem byl malej kousek od toho, koupit Ford Cortina Mk. I, přestavěnej na okruhy. Nakonec mi žena vysvětlila, že nemám kde to auto mít (navíc nebylo dodělaný), takže co s ním budu dělat. Ale kdybych měl "stodolu", tak už tam stojí, to mi věř :)
A takových aut je kotel - klidně bych si, jako Tyler Hoover koupil levný MB Sko na velkopanské svezení (když bych na tom autě nebyl závislej a mohlo mi rok stát nepojízdný na dvoře, než najdu čas s tím něco udělat :))

Ale toto já nemám - jestli je to dobře, nebo špatně: bůh suď... :)

Sedrik
19. února 2020, 13:49
0

A k Tyrrelovi - souhlas. Já jsem teda levej jak šavle, ale je to super. Stejně jako kanál AMMO nyc (o detailingu, jestli znáš). Prostě dělat s autama a potkávat se s lidmi, které auta zajímají...

Fa
Fandatik
19. února 2020, 14:01
-2

A teď si vezmi, že by ta Alfa QV měla na motoru nápis Ferrari (jako kdysi Thema 8,32). Čtyřlístek nikomu nic neřekne, tak třeba znáček F1 a siluetu formule (jak se AR ve formuli daří je jedno). Trochu marketingově podpořit. Aby lidi věděli, že do AR dodává motory Ferrari.
A pak v diskuzi může zaznít, hmm eMko je fajn, ale JÁ MÁM motor z "FERRARI". Proti image Ferrari je auto od D3 stále jen chudý příbuzný.
Už se špatná PR práce FCA řešila, ale fakt by mě to zajímalo. A samotnému Ferrari by to na image neubralo.

Augi
19. února 2020, 14:51
0

Ohledně té reprezentativnosti...lidi, kteří mají na takhle drahý auto stejně budou jezdit z garáže do garáže (aspoň v Praze), takže je v tom autě velmi pravděpodobně nikdo nikdy neuvidí...tak jaký to má vlastně smysl? :)

beastar
19. února 2020, 16:28
1

Z garáže do garáže jezdíš po silnici. Domů k baráku přijedeš ulicí. Občas to na ní necháš zaparkované. Do kavárny, restaurace v létě přijedeš občas přímo před to a vyjde na tebe někdy parkování u toho. Na hory k Hotelu přijedeš před hotel. Na golf, koně, tenis přijedeš na parkoviště mezi lidi... Mám pokračovat? Představa o garáži to se bavíme už možná o limuzíně s řidičem kdy tě přiveze kam řekneš a pak ho třeba pošleš domů a tak podobně. Nee o lehce luxusnějším SUV od BMW:)

Ju
Junior
19. února 2020, 16:38
0

sousedi, kolegové? :-)
A navíc, když už trávíš život v práci, navíc v práci, která velmi pravděpodobně nedává nějakej hlubší smysl, tak co s těma prachama máš dělat, aby sis odůvodnil, že se tak dřeš? Dovolená? Hadry? Každej rok novej gauč za 70? Koupíš prostě tu káru, abys věděl, že nemakal nadarmo a tvoji spolužáci ze střední sice dělají polovinu hodin, ale dojíždí do honky oktávkou a ne 7er, takže se ti to vyplatilo :-) K tomu 4+kk v Holešovicích na hypo, ženskou na mateřskou a seš finančně v ještě větší prdeli než týpeček co v Boschi montuje na 3 směny.

Ju
Junior
19. února 2020, 16:39
1

ještě ad Krab & beastar -> jako vážně? A jak to jako odůvodňují? Že stojí na chodníku o 5 minut dýl a čekají, protože by náhodou museli jet Škodovkou a někdo by je mohl vidět? Takhle nízký sebevědomí bych mít nechtěl

beastar
19. února 2020, 16:46
1

Junior: Jako na jednu stranu souhlas s tím popisem situace, ale tak to teda nemají zdaleka všichni. To píšeš o kategorii níž. Tyhle SUV už spíš berou chlapy, co mají nějaký svůj byznys (ano dřou samozřejmě) do firmy anebo přes firmu pro manželku aby sklapla, že byl s kámošema v Alpách a tak podobně. To jsou lidi který spíš mají to 4+kk jako investici a za městem barák... Ale uznávám, že ty případy co popisuješ taky jsou a dělají to protože chtějí aspoň na oko patřít do té skupiny o které píšu já. Tedy do skupiny svých nadřízených a šéfů... :)

Jinak k té škodovce. Přesně tak on si tam raději počká. Vysvětlení? Já si platím za to nejlepší, tak nebudu jezdit škodovkou. Mě osobně je to u prdele.. jel sem od starýho BMW 5 přes Audi A6 co měl maník udajně měsíc až po hnusnou první Hjondé i30 s nějakým afričanem...

krab
19. února 2020, 16:49
-1

Sedrik: to jsme koukám podobný nátury. Já taky s tím místem věčně bojoval a nakonec mít já stodolu, tak mám x nepojízdných hrdinů minulosti a žádnej čas je dát dohromady.

Ve skutečnosti jsem se díky tomu relativně nedostatku času a garáži, která není fakt vhodná na to tam dělat složitý opravy dostal ze světa úplně starých aut do světa těch aut, co jsem chtěl tak nějak v dětství, teenage věku a to jsou ty auta dneska kolem 15-25 let stáří. Jezdí pořád skvěle, spolehlivě, jsou už i rychlý, ale nechybí jim ta mechanická zpětná vazba jako těm úplně starým.

Jinak teda k tomu tématu pozérů toho moc říct nemám co. Posledně mě vezl jako Uber nějaký ukrajinec v hooodně starým a dojetým éčku a bylo to 320 CDi tak jsem mu to pochválil, že má šestiválec a on měl radost :-D

Sedrik
19. února 2020, 16:59
0

Přesně, jak píše beast - tu mentalitu nepochopíš, pokud do té skupiny nepatříš. Já nechápu, proč se tak chovají, ale prostě to tak je. A ano, mluvím o lidech, kteří dřeli, ale už nedřou (dřou na ně jejich zaměstnanci, nebo nikdy nedřeli, protože se narodili do rodiny, kde to odedřeli rodiče :)). Každopádně, pokud kupuješ nový auto, nebo byt v Praze 1/2/3 + Karlín na úvěr, tak do té skupiny nepatříš. Opravdu se nebavím o lidech, kteří vyškrábli poslední úspory, aby měli na 10 procentní akontaci na rok starou sedmu.

A pro pořádek - já jim nezávidím, ani to jejich chování nijak nehodnotím - pokud někdo vytvořil firmu, která dává práci 100 lidem, tak ať si jezdí v čem chce a kam chce. Je to jeho věc a jeho peníze. Jen tomu nerozumím, protože do té společnosti nepatřím.

Sedrik
19. února 2020, 17:01
0

Ad Krab - jj, myslím, že auta vnímáme podobně :)

A k Uberu a pod - já jen naposledy v I6 E61 a dobře jsme pokecali o baworácích, takže za mě taky cajk :)

krab
19. února 2020, 17:12
-1

Jo, je to tak. No s těma řidičema Uberu to je fakt, že to už podle káry poznáš, že nějak můžeš na téma auta lehce konverzovat. Někdy překvapí... třeba jednou jsem jel s nějakým týpkem co měl Volvo V70 starší a v parádním stavu. To byl velkej fanoušek značky.. A jindy (to už je dýl tedy) mě vezl týpek s naftovým Mondeem MK3 a na tom svítilo na přístrojovce snad úplně všechno. To jsem zíral... ABS, airbag, kontrolka motoru, ručka, olej a já nevím co všechno, prostě celá přístrojovka. Ale jelo to ...

Já zvolím vždycky tu normální službu, beztak teda Uberem jedu jen málokdy a kolikrát mě právě baví nasednout do nějaký starý káry daleko víc mě to potěší, než když přijede nová A6 třeba.

beastar
19. února 2020, 17:20
1

Ono ještě k těm skupinám lidí. Do té nejvyšší sféry by chtěl samozřejmě každý. Jen hodně lidí na to jen hraje, ale reálně nemá. Já se nikdy nikam netlačil. Hodně bohatý lidi pro které je tohle BMW jen obyčejné auto samozřejmě potkám. Pár jich znám osobně. A taky mě veskrze nikoho nenapadne hodnotit dle auta. Znám několik fakt super bohatých lidí zejména majetky ne až tak penězi. A jsou to lidi kteří řídí ojetinu. Prostě je auta neberou a nemusí se sebe prezentovat.

Takže to co píše Sedrik a i já. To se zase bavíme fakt o úzké skupině vyvolených. Co má svůj svět jako my tady... Já do téhle skupiny nepatřim. Přestože firmy byli... Podíly taky atd. Nikdy sem si nehrál na nějakého poloboha, podnikatele. Nemám takový lidí rád. Ani jako zákazníky. Nicméně ano Nezávidím jim nic a ať si každý jezdí čím chce a na co má střelivo. Já si taky na ty rachotiny musím vydrit každý euro. A ano bydlím v Praze jen v bytě:)) Mám jen jedno parkovací místo... Místo auta bych chtěl tryskáč, ale do této kategorie už asi nikdy nedojdu.

Fa
Fandatik
19. února 2020, 21:28
-2

Já teda spíš souhlasím s Juniorem. Jeden opravdu bohatý člověk jezdí Prahu drožkou a v garáži Ovci I pro strýčka příhodu. Další S560L Maybach s řidičem. Další X6M a supersport. To jsou fakt vataři.
Nevěřím, že ty ostatní (vzhledem k počtu těchto aut na silnicích) jsou na tom tak dobře, že by bez mrknutí oka mohli svoje prémiové SUV vyměnit za Urusy, Bentaygy, Cullinami. Jinak by v nich jezdili, ne? Nebo jen čekají až na ně dojde řada v pořadníku? No jo no. Mimo tuhle bublinu to asi nikdy nemůžu pochopit.

beastar
19. února 2020, 21:55
0

Fandatik: Promiň já sem tě nepochopil. Jak to Teda myslíš? Jakože BMW není pro bohaté? Nebo je?:) Jinak Bentayga a podobně to je u nás pro top 2000 lidí v republice. To je úplně jinde. A hodně toho fakt nejezdí. Třeba Maybachy se prodali v desítkách kusů plus nějaký dovozy ale i tak. Proti tomu je BMW mainstreamová.

Jako bohatý člověk každý to vidíme jinak. Z úhlu pohledu své skupiny. Jinak to vidí zaměstnanec jinak živnostník jinak lidí z top managementu. Takže úplně shodnout se nemůžeme. Nicméně RR a další to je fakt u nás spíš úkaz minulý rok jich prodali 8.. 8 Ks víš jak;) Takže to jsme jinde. Je to asi tak Lucie Bílá je taky pěvecká hvězda, ale Madonou ji asi srovnávat nebudeš. Ale jinak člověka co má 250m na Vinohradech a nemá auto znám taky. Zase má hodinky za novou miatu. A jiný cíle. Ne každej řeší auto jako status...

Fa
Fandatik
19. února 2020, 22:36
-3

Samozřejmě je to pro bohaté. Pokud bych měl říct částku tak od nějakých 150k/měsíc (Hypo, Hypo na investiční nemovitost, povinná dovolená minimálně 2x ročně, nejnovější elektro pitchoviny) a už těch 150k skoro nestačí. A je jedno jestli to generuje jako zaměstnanec nebo podnikatel. Tento typ vidím jako většinu. Těch co můžou kešovat 250m na Vinohradech z igelitky bude výrazně míň vzhledem k počtu aut tohoto typu, co se tady ročně prodá (všechny typy financování). A kolik tam bude "chudáků" s 50k/měsíc, který skoro vše oželí aby mohl do této skupiny nahlídnout netuším. Fakt to ber jako můj upřímný pohled na tuto skupinu majitelů. A zajímá mě teď tvůj

Augi
19. února 2020, 23:36
0

beastar: No nevím, nechat auto v Praze na ulici, když mám garáž, to jsem nikdy neudělal. Z ostatních činností znám jen tenis a tam je u areálů velký parkoviště jako u obchoďáku...hrával jsem každý měsíc se čtyřma cizíma lidma a snad nikdy jsem je neviděl lézt do auta.

beastar
20. února 2020, 10:16
0

Augi: Ono těch aut máš třeba víc? Já mám 3 a garáž jednu? Kolik lidí má garáž na 3 a víc aut. Občas máš skútr, moto atd. Tenis byl jako příklad. A ano pokud si dáváš bacha a neřešíš nikdo neuvidí tebe a ty je. Stejně tak když pojedeš na schůzku do Palladia:) Jsou ale chvíle a momenty kdy prostě to auto ti lidé k ukázce toho svého statutu využijí... I kdyby jen v provozu...

Augi
20. února 2020, 13:02
0

beastar: Mám 4 auta a všechny v garáži. Čekal bych, že když si někdo pořídí takovýhle nový BMW, tak to bude mít podobně.

Ale tím jsme utekli od mé původní myšlenky, že jaký auto člověk má je vcelku jedno z hlediska reprezentativnosti, protože jen v tom autě málokdy viděn. Spíš takové zamyšlení, nic hlubšího v tom nehledej :)

Ale asi máš pravdu v tom, že když si někdo pořídí auto kvůli statutu, tak se pak chová tak, aby byl s tím autem viděn :)

beastar
20. února 2020, 20:26
0

Augi: Tak to si šťastný člověk že máš garáž na 4 auta. Já měl jeden čas aut 6 a garáž sem neměl ani na 2:) Jinak jako je to o lidech. Jsou lidé co prostě auto mají jako součást své image. Jiní to zase neresi. Pravdou je že BMW více láká tu první skupinu. I kdyby měl přijet jen domů a zajet z ulice do garáže... A často i v podzemních garážích vidíš kdo co má... Když se chce.

Hlubšího na tom není nic obecně:))

Ha
Habakukk
18. února 2020, 10:20
0

Hustá kára, na maloměstě bych byl sakra King. Jen by si mysleli, že vlastním místní Picérku.

reagovat
beastar
18. února 2020, 10:50
1

King by si byl v Praze. Jen by si mysleli že jedeš zrovna na zvětšování rtů a tantra masáž a potom na kafčo s kámoškou;D Takže spíš Queen..

Ha
Habakukk
18. února 2020, 10:54
0

V Práglu pro cérky, na maloměstě pro gastro magnáta. Na parkovišti u golfu by jsem skvěle zapadl. Možná by jsi mohl vlastnit místní Discotéku, ale to by jsi jezdil spíš v Q7.

Sedrik
18. února 2020, 11:14
0

Nakousli jste dobrou myšlenku: jak moc jinak lidi vnímají auta v Praze a více-méně kdekoliv jinde :)

Je fakt, že v centru Prahy dneska člověk neudělá parádu ani novou 911...

beastar
18. února 2020, 11:16
0

Jo tak to máme nakoukaný:)) Na golfu by to chtělo ideálně bílou s podložkami ALD když už. Q7 která bude výhledově nahrazena do dvou let q8.

krab
18. února 2020, 11:38
-1

Největší parádu stejně udělá starý dobrý Géčko 63 AMG. :)

Ju
Junior
18. února 2020, 12:08
0

toe fakt.
Z X5 (Q7, nevim co) ti v Praze vyleze tak maximálně tlustej senior account manažer nebo profesionální paňmáma, zatímco 50 kiláků za prahou už je to auto pro místní bosse.
Vtipný.

sheogh
18. února 2020, 13:55
2

To i v brne, spis ta panmama, vetsinou takova ta vyzobana slunecnice ze solarka :-))))) co zaparkuje pres 2 mista :-)))) Kdyz z toho vyleze chlap, tak vetsinou v kategorii 130kg plus... proto kupujou SUV, z 911 by nevylezl :-)

Irwinek
19. února 2020, 07:21
3

Ale jo, i v Praze si autem zajistíš pozornost všech - stačí se pomaličku šinout ulicema v něčem výjimečném, nejlépe starým americkým korábem, to se otočí úplně každý a když říkám každý, tak myslím každý! A tuhle jel pán v nějaké staré Aerovce a úsměv vykouzlil kdekomu :-D

beastar
19. února 2020, 12:07
2

Géčko od Mansory co jezdilo chvíli ve flotile Armeno Cocaina mafia po Praze taky budilo docela poprask. Nissan GTR taky dobrý . A takovej Huracán většinou lidi nenechává taky v klidu ...viz ty ksichty v pozadí:D

Pochtli
19. února 2020, 13:20
1

Jj, taky si myslím, že nějaký pěkný géčko (třeba tohle jetý za 700t) udělá víc parády jak X4

Ha
Habakukk
20. února 2020, 15:25
0

Ta fotka s Lambem je super. Největší kolík je ten maník v tílku s lahváčem. Úplně mu čouhá z vočí, až pordám vagón trávy tak si taky takový zelený koupím.

je
jerry
18. února 2020, 11:27
2

Nemohu si pomoci. To auto je tak ošklivé. A čiší z něj procovství na sto honů. Ale když někdo tu potřebu má, ať si poslouží. K podnikatelskému baroku pasuje mimořádně.

reagovat
Sedrik
18. února 2020, 11:50
0

A jak pak působí X6 s osvětlenými ledvinkami :D

je
jerry
18. února 2020, 12:05
0

Stejně odpudivě. Spolu s X7:D

esmo
18. února 2020, 12:21
0

Nedávno to okolo mě, ráno za tmy, projelo...já se musím přiznat, prostě se mi ty podsvícený ledviny líbily :D
Ani to nepůsobí tak "cirkusácky" jak jsem se obával...

Sedrik
18. února 2020, 12:52
0

Já to na živo ještě neviděl (teda v showroomu, ale za světla to není moc vidět). Ale na fotkách to vypadá fakt děsně :)

esmo
18. února 2020, 12:57
0

Bylo to takový decentní, jak kdyby tomu lehce zpoza ledvin zářil motor...ale samozřejmě, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde :D

Ha
Habakukk
18. února 2020, 13:17
0

Jo zářivku pod auto a poďme Rychle a zběsile.

sheogh
18. února 2020, 13:49
2

Mel bych velky dilema - naprosto verim, ze to jezdi famozne, a vyrabi rohlik od ucha k uchu, ale jak pises, je to strasne moc skaredy... Ani ten interier, byt kvalitni, me esteticky neoslovil... ale projel bych se rad, to zas jo... :-)

reagovat
riderhenry
18. února 2020, 21:09
0

Mně se X4/X6 taky nelíbí, stejně tak i konkurence v tomhle "kupéSUV" segmentu, který mi ani nedává smysl. Na druhou stranu je to pořád dobrá reklama třeba na X3, která vypadá přeci jen docela normálně a má stejnou techniku, a nebo i trochu jiné modely (jak i zaznělo v článku, třeba 540i apod.). Je fajn, že ta auta fungují, i když jsou silně deformovaná trhem někam, kam si to zarytí fanoušci úplně nepřejí...

Daniel Borský
19. února 2020, 15:03
2

Martin Martin: dovolím si menší komentář k tvému příspěvku, neboť si myslím, že jsme se tak úplně nechopili. Za prvé, vůbec netvrdím, že X4 M40i je sportovní auto. Skoro bych řekl, že slovo sportovní jsem v celém textu ani jednou nepoužil. Je to zkrátka a dobře SUV, které se opravdu skvěle řídí a svému řidiči zprostředkuje jízdní zážitky, které jsou na tuto kategorii zcela nevídané a bez problémů by obstálo co by řidičský stroj klidně i v kategorii sedanů. Ale to neznamená, že je sportovní. Ano, je to kompromis, přesně jako jsou kompromisem GT auta (které asi také těžko můžeme považovat za sporťáky, byť k nim mají tvarem karoserie velmi blízko), ke kterým X4 přirovnávám. Za druhé souhlasím, že velké auto, by mělo být primárně pohodlné. Ale požadavky na jízdní komfort X4 také plní na výbornou, navzdory všem M znakům, kterýma je oblepena. Jediným problémem jsou větší kola, které z podstaty věci neumí velký a ostrý nerovnosti odfiltrovat. Ale to je problém i velkých a pohodlných korábů, co jsou na velkých kolech.
Edit: sorry, špatné vlákno
-
Komentář upraven 19. 2. 2020, 15:04:36

reagovat
Pochtli
20. února 2020, 09:18
1

To bylo nářku, že se nejvíc diskutuje u dáčky.. :o)

reagovat
beastar
20. února 2020, 17:38
0

Tak zatím pořád suverénně vedou v plamenných diskusích články o škodovkách a velmi dobře sekunduje a sem, tam vede i Dacia. Taky mě trochu překvapuje, že další se záplavy nových SUV a stejně tak nových BMW vyvolá takto obsáhlou diskusi. Hlavně teda diskuse která nastolila i sociální rozměr celé věci. Mě třeba potěšilo, že je na tom vidět, že taková ta 90s aura nedotknutelnosti Bmw skoro až ikonický.Zejména u nás v Čr je nenávratně pryč. Je to prostě jenom další auto, ok prémie ale to že más báwo už se nerovná nutně tomu že si velkej kapitán, boss a majitel osmnácti bordelů.... Otázka je zda to značce prospívá nebo ne... I když jak sem byl naposled v Čestlicích v jistém BMW dealershipu... Tak lidé to tu kupují furt stejný typově:)))

Ča
Ča Snač Aj
21. února 2020, 08:51
1

Mě to nedá. Taky někomu všechna nová BMW připomínají zepředu prasata z Angry birds?

reagovat
MikaEl
26. února 2020, 15:42
1

Myslím, že objektivní recenze. ALE.... i kdyby to bylo úplně nejlepší auto na světě a měli by ho v bille v akci, tak já bych si ten vopuchlej hnus nepořídil... :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem