načítám data...

BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Mám BMW rád, ale to, co mi provedli s autem postaveným na platformě Mini a ledvinkami, to jim asi neodpustím...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW M235i xDrive Gran Coupé: Takhle by to dál nešlo.

Upozornění: Článek obsahuje ironii, sarkasmus a nadsázku!


Už ve článku o X5 jsem si stěžoval na podlost českého PR zastoupení značky. Dali mi jako náhradu údajně poškozeného M235i hybridní X5 a ač jsem se snažil, jak jsem chtěl, musel jsem nakonec to auto pochválit, protože jsem se - já, nešťastný tradicionalista – několikrát našel za volantem s úsměvem na rtech. A nakonec ještě došlo k tomu, že mi to nežralo přes dvacet.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A teď tu sedím a snažím se najít poslední zbytky aplikovatelných věčných pravd a předsudků a nedaří se mi. Ale popořadě…

Když jsem volal do BMW s tím, že bychom tohle auto měli mít v termínu trackdaye v Sosnové a dovolil si jej označit za "předohrábek", bylo mi podrážděně odpovězeno, že je to čtyřkolka! Pche, na mne si s nějakým Haldexem nepřijdete! A začal jsem v redakčním chatu tohoto malého bořitele tradic nazývat s despektem mnichovskou oktávkou. Takže když jsem si jej jedno úterý vyzvedával, jen jsem přepočítal kolečka, sedl podivně nízko do jeho hroudovité oblé karoserie a vyrazil. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Povypínal jsem všechny ty elektronické věci, nastavil si svůj Sport Individual jako vždy, tedy celý pohonný systém do nejostřejšího módu a pohodlné řízení. Adaptivní podvozek tu není, jen tvrdé odpružení od chlapců z divize M. A vyrazil dohánět zpoždění po cestě do práce. Při následném čekání v koloně jsem jen posmutnil z toho, že testovačka nemá adaptivní tempomat a uvědomil si, jak odlišně na mne působí interier.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Zvenku je to auto takové… Ani nádherná barva neumí zakrýt vynucené hroudovité proporce auta, které se na půdorysu tuzemské oktávky snaží být primárně praktické. Čtyřdveřové kupé snažící se být praktické. Jasně. A ten zadek je sice zpracován korporátně správně a připomíná SUV své značky, ale na mne je na něm moc mohutnosti. Ledvinky nehodnotím, to je tam pro Číňany a jiné sověty, s tím se holt musíme smířit. Navíc bychom jako sofistikovaní evropané "němali hodnotiť veci" jen podle obalu, povrchně. Jsme přeci ta vzdělanostní společnost a ženy máme rádi hlavně pro jejich velká srdce.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Vevnitř na mne působí auto naprosto odlišně. Interier je plný hran, působí maličký, kompaktní, auto jako by zahodilo hroudovitost a stalo se ostře řezanou stíhačkou. A když jsem o Peugeotu 208 řekl, že působí jako by zbytky X-Wingu z hvězdných válek vlály za volantem, tady mám pocit, že nevlají, ale ještě drží pohromadě. Jen mě mrzí, že si nepohráli s tím velkým displayem v kapličce, mít tam jen jednu grafiku je škoda. I když je to jedno, protože máte ten skvělý HUD. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

A pak jsou tu ta dvířka. Bezrámová lehoučká dvířka, která jako by se vracela k Subaru Leone. Sice jiná tradice, ale tak jsem si na to zvykl, že jsem vždy křečovitě držel odemykací tlačítko dálkového ovládání, abych mohl nastupovat s oknem už staženým. Tak jsem si to natrénoval, že jsem si pak málem hlavu rozbil o rám okna dveří Alfy Romeo Stelvio. Bezrámová dvířka já bych chtěl…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ale k té jízdě. Prvních pár dní jsem jezdil bez trpaslíčků, užíval si efektivity, nebál se powerslidů, děsil lidi a byl všude první. Auto sice v nízkých rychlostech díky turbolagu trpí tím, čím všichni konkurenti – je línější, než by člověk čekal – ale po nadechnutí a se "zaseknutým eskem" na převodovce, to se pak děje peklíčko. A tak to u auta s emkama po obvodu má být. Leč chyběla mi ta hravost.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Začetl jsem se tedy do PR papírů k autu a zjistil, že vepředu je Torsen, že BMW má nějakou revoluční věc v jednotce motoru a ESP by mělo být rychlé jako ďábel a že by mělo ve sportovním módu přibržďovat vnitřní kola do zatáčky. Bože to je kravina, to nemůže fungovat.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Tak jsem to zapnul. Vydal se na svou oblíbenou okresku a padla mi brada. Nejen, že se auto začalo stáčet do vlásenek tak, jak by nemělo, ale celé to působilo naprosto přirozeně. Jediným rušivým efektem byly kvílející pneumatiky, které se s tímto přístupem ala rolba nějak nehodlaly smířit. Ale když jsem ohulil rádio, přehlušil nářky gumárenské lobby a začal se chovat ještě více jako prase, začal jsem se skutečně bavit.

V "předohrábku", se zapnutým ESP. To je přece všechno proti čemu tady bojujeme!

A při pojížďkách v den, kdy si jediným podpisem Alžběta Formanová zničila život (gratulujeme novomanželům), jsem dokonce vymetl jednu zatáčku v Pardubicích mírným powerslidem. Viola to komentovala slovy "tady se fakt nedá spát".

foto: Jan Machač, autickar.cz

To, jak se ESP chová je neuvěřitelné. Samozřejmě, že v táhlé zatáčce nepoženete auto prdelkou napřed jako pravověrný zadohrab, ale liftoff, nebo počáteční pohození do zatáčky se holt realizuje tak, že s tím máchnete jako debil a auto se stočí jako v hloupé počítačové hře, kde jezdí bokem i Golf GTI. Nebojte se nadávek od gum a zatočte více, auto to zvládne! A v těch táhlých zatáčkách se s ním dá tancovat pomocí plynu. Neurve se, ale utáhne sveřepě.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jen teda ten Torsen dost tahá za volant a ve skutečně vysokých rychlostech je auto nesvé díky kratšímu rozvoru, rychlému řízení a právě tomu Torsenu. Nakonec jsem ale jednoduše přepínal do standardního Sportu včetně dynamického ESP. Tak, jak to výrobce zamýšlel. A s tím jsem se ještě nepotkal. Že bych v nastavení trpaslíků a módů a bůhvíčeho s výrobcem souhlasil…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Tohle malé auto s torsenem a v podstatě vším možným, co se dá do auta namontovat, aby se nechovalo jako tupá předokolka, tak tohle auto se prosím vůbec nechová jako tupá předokolka. A se zapnutým ESP je s ním větší sranda. Sranda nesrovnatelná s jakoukoli jinou předokolkou. Ani Hyundai N není tak veselé. Je rychlejší a mám z něj hrůzu, ale tahle modrá věc tvaru roztékajícího se másla mne uhranula.

A navíc to jako majitel zvenku moc neuvidíte a interier je super a ta dvířka… Moje kariéra pravověrného petrolheadského novináře je v troskách a může za to BMW. 

Technické údaje

  • Hmotnost: 1645 kg 
  • Zrychlení 0-100 km/h: 4.8 s
  • Motor: Přeplňovaný čtyřválec s turbem, 225 kW (306 koní) v 5000 – 6250 ot/min
  • Převodovka: HDM, 8 stupňů, Aisin (!)
  • Spotřeba: Udávaná 7.5 – 7.6 l/100km, v testu 16 – 21 l/100 km
  • Cena testovaného vozu: 1 488 998 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

fortress
06. září 2020, 15:37
0

eh

reagovat
martin_100
06. září 2020, 16:00
6

Aha takže je to těžký jako kráva a potřebuje to tunu hejblat a inženýrohodin aby se to chovalo aspoň vzdáleně jako zafohrab.
Tak to jsou solidní kašpár i v tom Mnichově. Přitom by stačilo udělat normální zadohrab a fertig.

reagovat
Jan Machač
06. září 2020, 18:12
0

Až na to, že tady se díky koncepci fakt dá sedět i vzadu.

Honza 'Hamster' Křeček
06. září 2020, 18:58
3

Nestacilo, zadohrab neni automaticky znameni uspechu a zaroven - takle se ani zadohrab nechova.

riderhenry
06. září 2020, 21:17
2

To auto rozhodně logiku má (z hlediska prodejů, ne už tak moc nějakých puristických fanoušků značky, kteří si koupili dřív 1er/2er s vrcholným benzínem - hádám tak 1 %...). Mě spíš přijde zajímavé, že zrovna nedávno jsem sledoval test, kde bylo stejné (předpokládám úplně to stejné) auto právě postaveno proti Nku a Hjundééé bylo jednoznačným vítězem. Za mě je to designová šílenost, navíc s danou cenovkou bych těžko snášel ten technický původ (i když sebelíp vyladěný). Ale kdybych z nějakého důvodu snad v této kategorii vybíral, asi o něm evidentně nejde neuvažovat. Ale když jde připlatit 200 000 Kč a mít M340i, asi není moc co řešit.

Jan Machač
06. září 2020, 21:23
0

eNko bude asi jakdyby víc petrolhead, takže rychlejší, přesnější (možná, nejel jsem s tím už roky) a tak to někdo možná chválí víc. Mě rychlost až tak nezajímá a srandu tohle auto rozdávat umí víc.

riderhenry
06. září 2020, 21:32
0

Tak bych to taky čekal, zároveň pořád (i přes ten technický původ BMW) je tu ta určitá aura co se značek týče. Věřím, že BMW bude v tom běžném životě příjemnější, protože je to prostě ta prémie, že ano... Ale já nejsem úplně zastánce horkých a vlažných hatchbacků a ani jsem nikdy nepochopil ten koncept jako takový, takže Nkový hype mě až tak nezasáhl už od začátku.

Jan Machač
06. září 2020, 21:38
0

Upřímně: Ono je to efektivní auto a já z toho měl vyloženě strach. To se mi v tomhle bavku nestalo.

riderhenry
06. září 2020, 21:54
0

Nevím, jestli to nějak souvisí, ale já neměl strach ani při pokusech o driftování bez stabilizace s M850i na mokré okresce :D

Jan Machač
06. září 2020, 22:10
2

Osobní sloník je hodnej

BubaaCZek
07. září 2020, 12:55
0

Rikas: "Ono je to efektivní auto a já z toho měl vyloženě strach."
Takze z i30N jsi mel strach, zato s M235i jezdit jako kanec ti prijde v poho? Jak si to vysvetlujes?

Jan Machač
07. září 2020, 13:17
0

je to asi o tom, že břitva je lepší nůž než kladivo, ale motorovou pilou se tak snadno neřízneš... Tohle bavko mi umožnilo užít si nějaké ty skpičiny bez toho, abych měl někde vzadu v hlavě pocit, že tu břitvu přikládám k oku...

Ča
Ča Snač Aj
11. září 2020, 20:29
0

Pak nezbývá než dodat, že když už se s ní řízneš, moc to nečekáš a stojí to obvykle za to..

Sa
Sato
06. září 2020, 19:19
3

Znie to, ze bez extra davky agresivity je s tym celkom nuda, ale aspon ze to zvlada dobre. Kolko tak asi vydrzia pneu v takomto rezime?
Inak coupe ako elantra :)

reagovat
MGRR
06. září 2020, 19:44
4

Vypada to jako drahy Hnujdej.

reagovat
Pólin
06. září 2020, 20:33
0

Stejne auto jsem videl tedv sobotu a docela jsem hledel, ze je to grandcoupe od jednicky. Jak jsem to zahlidl a dival se na to od predu, tak jsem si celoudobu rikal "co je to za trojku, sakra?" Pak jsem teda hledel, ze jeto vlastne jedno z nejmensich aut od bmw... je to fakt mamlas...ale ten design mi nejak moc nevadi...jen je to fakt velike.

reagovat
Dooby
06. září 2020, 20:48
0

Tohle se někomu zvenku líbí? Jo, barva pěkná, ale oproti předchozí dvojce, která se mi fakt líbila, docela hnus. Proporce, předek i zadek- prostě špatný. Interiér asi ok a o funkčnosti nepochybuju. Chybí údaje o komfortu, zvuku.... A není za tu cenu už M2?

reagovat
Jan Machač
06. září 2020, 21:22
0

Zvuk je sytý čtyřválcový a pěkný, komfort na tom tvrdým M podvozku nic moc. Podle mě to chce adaptivní podvozek.

Sedrik
07. září 2020, 11:27
0

Dooby: nová ne. Lehce jetá asi ano.

Ale M2 nemá zadní dveře a nemá AWD (což spousta lidí považuje za "must have" na zimu i když jezdí jen po Praze). Navíc (nejel jsem v testovaném autě, takže možná je to stejné) M2 umí fakt nakopnout - myslím, že pro řadového uživatele BMW je to až moc agresivní projev.

Jan Machač
07. září 2020, 11:52
0

Vyděsit umí i M240i. Tohle má být prostě malé radostné auto pro čtyři. A to zadohnaná dvojka - i když ji mám rád - fakt není.

Sedrik
08. září 2020, 09:39
0

Souhlasím - cílovka je jiná.
A já to chápu - když vidím, jak se prodává od MB "Áčko", nebo CLA, že si chce BMW ukrojit z tohoto trhu kousek. Jen pro moje oči je CLA hezké auto (zejména odvážný shooting brake).

Tohle auto - prostě ne. A dělá to jen ta masivní prdel - jinak to není zlé.

krab
08. září 2020, 10:39
0

Tohle jak píšeš ten poslední komentář - to je podle mě vůbec téma i na celej blog a zamyšlení. "Proč bavorák zklamal tradicionalisty" Zkrátka si chtějí ukrojit kus z koláče trhu, který necharakterizuje značku BMW. A z toho to celý vzniká.

A není to jen BMW, ale i Mercedes. U BMW mi to přijde ale nejvíc do očí bijící. Ta značka si vytvořila renomé před válkou díky závodním úspěchům, po válce chvíli trvalo kam bude směřovat, ale v 70-80. letech se etablovala jako výrobce sportovních cestovních aut. A svezení s bavorákem se až do doby co skončila tak před 15 lety lišilo výrazně od svezení autem jiný značky. A tím jak teď dělají od všeho něco, tak se jejich charakteristická identita ztrácí. A příkladem by mohlo být tohle auto. Jistě je rychlý, věřím, že Honza Machač si našel nějakou svou zábavu i za tím volantem, to všechno asi jo, nemám důvod nevěřit, ale změňte tomu odznáčky na Audi, tak to bude Audi, změňte je na Mercedes, bude to Mercedes. Nemá to svou osobitou identitu.

Mercedes ztratil kredit si myslím zbytečně všemi těmi modely začínajícími na A a B , to je mercedes podle marketingového oddělení, ne podle reality. Ale se zbytkem portfolia umí zacházet líp a umí postavit auto, které nějak na někdejší identitu mercedesu navazuje, dokonce to umí skvěle. V tom dražším spektru nabídky mají fantastická auta. A BMW dost tápe. Pětka už není tak rozpoznatelná charakterově od éčka , trojka se blíží Audi víc než kdy dřív a jediné co se jim povedlo tak je čtyřka kupé (a to nový je teď navíc hodně kontroverzní tím předkem) , šestka, osmička , M2, M4 , to jako dobrý ... ale jako celek to portfolio není moc sladěný. A to vynechávám tu plejádu všeho s X na začátku, těch je tolik, že se v tom ani už nevyznám.

Audi tohle zvládá mi přijde líp - auta staví pořád hodně předvídatelně podle toho co od značky očekáváš. Porsche do jisté míry taky, i když SUV nebo elektromobil se značkou Porsche mi pochopitelně nevoní, ale to už je čistě o tom co se prodává a co ne.

A právě je to všechno úplně u prdele co si myslím, protože modely prémiových aut, který já mám zrovna tendenci kritizovat tvoří největší část prodejů. Tohle M235i XDrive nejspíš bude kupovat daleko víc zákazníků než předchozí M240i ... So ist das Leben, jak by řekli v tom Mnichově.

Jakub Pospíšil
08. září 2020, 11:04
0

Poslední dobou mi přijde trochu smutné, jak jsi přehnaně zastydlý a zaujatý vůči všemu, co náhodou nepasuje do tvého vysněného světa, Krabe. Proč by nějaká značka měla dělat něco, co si kupuje pár staromilců a nevyrábět moderní zboží co jde dobře na odbyt? Protože tím naštve zastydlého puberťáka, co si od nich stejně nové auto nekoupí. To je teda argument jak stehno...
Vážím si způsobu, jakým umíš ocenit stará auta, o kterých si myslím, že to jsou sociální plečky (typicky třeba to staré Clio, Twingo, nebo Fabka Junior - prostě na tom najdeš něco dobrého, to já nějak moc neumím), ale proč se tak militantně bránit novým věcem? Vždyť je to objektivně dobrý spotřebič.
-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 11:09:07

krab
08. září 2020, 11:30
0

Kubo, to je jednoduchý ... já věřím, že má mít každý produkt nějakou identitu a nejen slepě kopírovat trendy. A v automobilovým průmyslu už se většinou dneska jen kopírujou trendy jeden od druhýho. Auta dokonce už ani objektivně nejezdí líp než předchozí modely, jen dostávají jako spotřebiče nové funkce, možná někomu k užitku jinýmu ne. Já mam štěstí, že auto k životu na ježdění ani moc nepotřebuju. Nutnejch jízd není tolik, o to víc toho najezdím pro radost.

Kdybych potřeboval jezdit denně třeba 200 km + a potřeboval na to spolehlivý auto, tak vlastně ani netuším co bych si z toho co se dneska dělá vybral. Dokonce i kdybych na to měl štědrej rozpočet. Možná byste se nakonec divili a byla by to zrovna Tesla 3 s tím nejdelším dojezdem co se dělá. Za určitých podmínek (např. tesla supercharger u pracoviště) by to smysl dávalo, pokud by to auto bylo zpracovaný tak jak nějak odpovídajíce cenovce. Nejel jsem v tom, tak zatím nevím. Nebráním se novejm spotřebičům, já je jenom naštěstí nepotřebuju.

Třeba Clio, Twingo, tyhle starý plečky mám rád, protože jsou to obyčejná upřímná autíčka za pár kaček. Navíc se fakt dobře řídí. Fábka Junior - nevím kde jsi četl něco pozitivního, pokud tak je to spíš vtip, to je totiž křáp, obecně je jedničková fabka spíš křáp... Martin Vaculík ji hodně chválí, někde jsem o tom co si viděl u něj na facebooku, ale tady teda nevím, nevím... malý francouzský auta typu těch Clií, Peugeotů 106 atd. ty mám rád, škodovky fakt ne jaksi... A vůbec, starý auta mám rád skoro všechny, občas je něco z toho fakt křáp, ale často mě to i tak vlastně baví...

Asi mě podvědomě trochu serou lidi co si kupují auta se slavnými sportovními znáčky a neví o tom nic. Jednou jsem byl svědkem takový debaty v rámci práce, zrovna to bylo konkrétně v Asii. Dva Taiwanci se bavili u oběda s námi o tom jak si objednali to nové "AMG" z dalšího jsem pochopil že takový ten nakopnutý sedan CLA AMG ... radši jsem byl zticha, protože kazit jim radost tím, že Mercedes "AMG" má být osmiválcový a ne nějaký naturbený čtyřválec, to by nemělo smysl. Asi je to blbost ale podvědomě mě serou lidi co si kupují takováhle auta a myslí si kdoví co nemají. Respektive vůbec nechápu jak za to můžou utratit peníze. Do mýho světa fakt tyhle auta nepatřej, to není ani ryba ani rak. A je irelevantní jak to jako spotřebič funguje. Ale zas třeba ocením, když něco postaví zajímavýho, třeba ve spolupráci s Toyotou tu Supru, to bude nepochybně parádní auto a rád se v tom svezu když bude nějaká možnost...

krab
08. září 2020, 11:44
0

PS: s tou Teslou to byl jenom vtip :-D ... ve skutečnosti vím co bych si na delší ježdění koupil, AR Giulii, to už tu ví každý

Sedrik
08. září 2020, 12:04
3

Krab je dokonalá ukázka toho, jak nesmíš vést firmu, pokud se chceš někam posunout (a to nemyslím ve zlým, Krabe - prostě to tak máš).
Jak to čtu, okamžitě mi naskočil citát Henryho Forda: If I had asked people what they wanted, they would have said ‘faster horses.’

Pokud se chceš posouvat, musíš riskovat - není možné dělat jen to, co chtějí zákazníci, protože ti ti nikdy neřeknou novinku: chtějí to, na co jsou zvyklí, jen lepší.

S tou identitou máš pravdu - globalizace vede k tomu, že všichni vyrábí to stejný: liší se jen v detailech a pak maximálně na okrajích nabídky něčím specifickým. To gro je ale stejný, protože se to prodává a prodává se to na celým světě.

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 12:31
4

Jen k té identitě... To, že se to "rozplizává" do homogenní masy je záležitost možná už posledních 20 let. Je to logické, většinový zákazník čeká +/- to samé, i kdyby se oháněl nějakými kecy okolo a moderní technologie umožňují spojit dříve nespojitelné vlastnosti... No a z trojice Audi, Mercedes a BMW je právě BMW tou značkou, která byla moderní představě o automobilu a jeho jízdním chování vzdálena ze všech nejvíc. Řadové šestky, co dole moc nejedou, nahoře znějí (či též možno číst jako hlučí), a záď která umí v zimě pozlobit, to je dost tristní kombo pro boj o zákazníka v roce 2020.

Nicméně, právě těmi několika modely si BMW jakousi návaznost udržuje... V F30 340i jsem si rozhodně nepřipadal jako v Audi a jsem si jist, že bych si tak nepřipadal ani v 340i G20. Takže pravěk přežívá ve specifických modelech, eMkách atd.. stejně jako Audi drží DNA v rámci S a RS modelů a AMG Mercedesy jsouz taky pořád překoňovaná monstra... Že 320d xDrive bude jezdit velmi podobně jako A4 2.0 TDI Quattro a C220 CDI 4Motion je zcela očekávatelným výsledkem...
-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 12:32:15
-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 12:32:51

krab
08. září 2020, 12:40
0

Ono se totiž ukazuje často to, že když se spojí hobby a práce ne vždycky to vychází a občas je to dokonce katastrofa... Takže moje představa BMW, které si bude zachovávat i v dnešních časech charakter někdejší E30 by se jistě změnil v tu katastrofu

Ne, ale vážně, ty si myslíš Sedriku, že postavit auto na konvenční platformě s motorem vpředu napříč je pro BMW nějaký risk a posunutí se vpřed? Mě přijde, že jestli něco, tak maximálně posunuli vpřed to těžiště motoru, takže je zase o něco blíž Audi :-D

Teď mám po večerech rozečtenou historii motoru Lotus Twincam a jak to vyvíjeli atd... pro jeden článek co bych rád udělat o tom tématu a to je zajímavý, tady vidím ten pokrok i risk , toho Chapmana jako businessmana vidím vyloženě v kladným světle. On teda často chodil až za hranu trochu vychcanosti, ale stejně...

Kdežto to co já jsem měl na mysli je takový to : pojďme to auto udělat jinak, ale ne kvůli posunutí techniky vpřed, ale spíš ušetření nákladů a docílení pár parametrů, které marketingové oddělení chtělo - třeba ten lepší vnitřní prostor plus pravděpodobně snazší zástavba hybridní verze, což je zase záležitost spíš aktuální politiky než technickýho vývoje samotnýho.

PS: se podívejte na fotku motoru - jak má těžiště víc před osou přední nápravy oproti motoru předchůdce.

Sedrik
08. září 2020, 12:54
2

Ad Krab: Ne, ale vážně, ty si myslíš Sedriku, že postavit auto na konvenční platformě s motorem vpředu napříč je pro BMW nějaký risk a posunutí se vpřed? Mě přijde, že jestli něco, tak maximálně posunuli vpřed to těžiště motoru, takže je zase o něco blíž Audi :-D

Je - a veliký.

Malý exkurz: představenstvo společnosti má na starosti obchodní vedení společnosti. Odpovídá majitelům za to, že budou se svěřeným majetkem hospodařit s péčí řádného hospodáře. K této péči bezpochyby patří maximalizace zisku, neboť všechny obchodní korporace jsou zakládány za účelem tvorby zisku.

Jako ředitel společnosti si nemůžeš ustát to, že nevyrábíš produkt, který vyrábět můžeš a umíš a měl bys na něm zisk. Tohle je zcela mimo péči řádného hospodáře. Na toto prosím nezapomínejme. Pokud se celosvětově prodá víc SUV než ostatních karosářských verzí dohromady, tak automobilka (resp. její vedení) prostě nemůže SUV nevyrábět - to není obchodně a ani právně možné :) Takové vedení by nebylo vedením dlouho.

A stejné je to s tímto premium class entry level segmentem. Lidi kupují CLA a A3 protože je v ní víc místa (kvuli platformě) a nezajímá je (tedy 8 z 10 kupců), která náprava je poháněná - spíš řeší, jestli se tam vejde kolo a lyže a jestli se s tím dostanou na hory.

Vedení prostě nemůže tuto poptávku ignorovat a vyrábět auto, o kterém fanoušci značky budou pět ódy, jak si je koupí, až bude 10 let staré a stát 300tisíc. Nikdo jiný ale po tomto autě netouží.

Lidí, kteří si kupují BMW proto, co BMW před 30 lety znamenalo je minimum a pro ně jsou modely jako M2C, M4C a CS, M5. Pro ty ostatní (99,8 procent kupujících) je ten zbytek.

A poslední věc - lidi, kteří nejčastěji na vývoj té které automobilky nadávají by si od nich nový model stejně nekoupili - i kdyby BMW teď představilo ultralight verzi M2 s atmosferickým šestiválcem a manuálem. Většina by na toto auto totiž neměla peníze. Podívejte se na Alfu s Gulii (jakoukoliv) - super auto? Jasný. Prodává se? Ehm...kde? Udělala by AR líp, kdyby místo ní udělala vedle Stelvia další SUV? Nejspíš ano.

Tak proč by to dělali?

krab
08. září 2020, 13:11
0

To je jasný a já tomu rozumím stejně jako ty. S tím rozdílem, že oni to nemusí takhle dělat. Ano, ta společnost musí udělat rozhodnutí. Máme na to, abychom věci dělali jinak a přitáhli zákazníka na to co jiný nevyrábí anebo půjdeme po podílu na trhu konvenčního produktu? A jako je to se vším, volí se typicky ta druhá varianta. Koneckonců naše PC systémy taky nejsou ničím unikátní a každá z těch firem na trhu hraje o ulovení co nejvyššího procenta z koláče komoditně nastaveného trhu.

Ale pak máš pár výrobců, kteří na to jdou jinak a nabídnou něco co ostatní ne. Teoreticky by BMW mohlo stavět auta tak, aby jízdně odpovídala představám inženýrů, testovacích jezdců a řekla zákazníkovi že takhle je to nejlepší a pokud vám to nevyhovuje jděte si koupit něco jinýho.

Ale v reálu to neudělá, protože se připraví o zisky. Takže tady nejde o risk a pokrok, naopak jde o promyšlený způsob jak přivést na trh něco z čeho by mohlo koukat nejvíc peněz. A o to i jde. Akorát je to škoda to vidět u značky, která byla víc zaměřená na technologický vývoj, měla jedny z nejlepších motorářů atd...

AR mi je práve díky výrobě Giulie momentálně jedna z nejsympatičtějších automobilek současnosti. Sice to asi neskončí slavně, ale uvedli v roce 2016 na trh elegantní sedan klasický koncepce s motorem vpredu podél, pohonem zadních kol a naladěný tak, aby řidič byl řidič a nejen cestující. A obrazně světu řekli : takhle my si myslíme je to nejlepší a jestli se vám to auto nelíbí, běžte si koupit něco jinýho, ale podobný auto jako my nikdo jiný nemá. Samozřejmě z hlediska ekonomiky oni potřebují nový plug in hybrid a malý crossover jako sůl, jinak nejspíš zkrachují. Bohužel...

Sedrik
08. září 2020, 14:16
0

A to je přesně to, proč ani jeden z nás nevedeme automobilku - ten tvůj poslední odstavec jasně říká, že takhle to nemůže fungovat: takhle to děláme my a pokud se vám to nelíbí, běžte jinam - na to musíš být mnohem větší love-brand, než má momentálně Alfa. To si mohl s prvním iPhonem dovolit Apple, ale ani ti už si to teď dovolit nemůžou.

A díky jejich umíněnosti půjde celá Alfa do řitě (po kolikáté už?). Já mám tu značku rád, ale ten krok byl prostě špatnej.

A co se risku a BMW týče - v jejich případě to byl risk (reputace, naštvání puristů, hate od novinářů) a zisk v podobě nového segmentu. Navíc tím, že začali dělat předobraby s motorem napříč teď můžou to stejné udělat i u jiných modelů.

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 14:52
3

Takže jinými slovy krabe jsi teď vyslovil myšlenku, že bys byl nejrači, kdyby se všechny automobilky s "tradicí" dobrovolně vzdaly zisků, postavily pár pičovin a následně bídně zdechly jako Alfa (ano, sice stále existuje, ale defakto je na přístrojích)?

Někdy vážně nevím, jestli tak mistrně trolíš nebo fakt nemáš všech pět pistolníků pohromadě :D

krab
08. září 2020, 15:41
0

To víš, že jsem přijdu občas ještě rád zatrollit a blob od BMW je ideální téma... do debat s elektroautomobily už se nezapojuju.
V reálu ale věřím, že to přece musí jít ještě jinak a líp. Ale je to složitější cesta než postavit předokolku s haldexem a osadit to emkovými odznáčky. Prostě by se mi líbilo, kdyby automobilky s tradicí trochu o tom co ta tradice je přemýšleli a drželi se nějakýho konceptu. A některý značky to umí, já myslím, že zrovna třeba Lexus, tam je jasně vidět nějaká koncepce i designový sladění a ta technika má svoji úroveň. A nekrachujou. Alfa přišla s dobrým produktem (Giulií) jen jim nefunguje spousta dalších věcí. Jaguar taky zůstává docela osobitý.

A v reálu i znám opravdový zákazníky BMW , jistě je jich podstatně míň než to co zná slovutný Beastar, ale dost na to abych si dovedl jasně představit, že produkt typu nahoře je přesně určený pro tyhle lidi. Svezou se v M2 Comp a přijde jim to malý, stísněný, tvrdý ( jedna reálná zpětná vazba co jsem slyšel např) a já to pořád nedokážu chápat jak je to možný. Vždyť je to docela velký auto, kdybych vedl tým těch konstruktérů budu se snažit to udělat ještě menší a nižší. No, nic jdu dělat něco užitečnějšího než trollit o tom jak se stalo, že lidi dneska kupují úplně divná auta...

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 17:22
0

Jen pro lidi, co se moc neorientujou v autech, jako je treba Krab: proti Alfe Giulia stoji v modelove nabidce BMW rada 3. To je to auto s pohonem zadnich kol a motorem podel vepredu. Rada 2 je namirena proti autum jako sedan A3 nebo CLA od Mercedesu. A co se tyce te stare E30, coz je z dnesniho pohledu dost kram, tak to taky byla rada 3. Dvojka je vic metrosexualni stylovka (nic proti tomu, spousta lidi ma z auta radost spis proto, jak vypada, to je zcela legitimni) a prestoze je to primarne fwd, jezdi opravdu skvele.
P.S. U Meganu RS nikdy nikdo neprskal, ze to neni rwd, to nechapu...

Jan Machač
08. září 2020, 17:40
0

Tak toto už je naprosté dada, prosím, pokračujte... ;-)

Adam Forman
08. září 2020, 18:50
3

Mě hlavně mrzí, že když už to teda musí být čtyřkolka s čtyřválcem, mohlo by to aspoň mít nějaký mechaničtější centrální diferák, jako Subaru nebo Niva...

Honza 'Hamster' Křeček
08. září 2020, 19:09
0

Jistě by v BMW dokázali vyrobit něco, co dokáží vyrobit i soudruzi v Sovětském svazu, otázkou, je, k čemu by to bylo dobrý?

V čem je ten mechanický samosvor lepší? On není poctivější, on je jen primitivnější. Dokáže oproti otevřenýmu diferáku posílat třeba až 30% výkonu na neprotáčející je kolo. 30%, víc ani ťuk. Z 200hp auta mám šedesát koní. Slabota.... Co umí chytrý diferáky propojený s ESP? prostě se rozhodnou, kolik výkonu kam pošlou a který kolo naopak přibrzdí. To BMW může mít klidně víc síly na vnějších kolech než na vnitřních, proto se stáčí do zatáček, jako by fyzika neplatila. Totéž platí o středovou rozvodovku.

Já chápu, že sou i lidi, co by chtěli i nové auto startovat klikou, protože to je ten správný pocit ze součinnosti se strojem, ale lepší systém to fakt není... ;-)


-
Komentář upraven 8. 9. 2020, 19:11:18

Adam Forman
08. září 2020, 19:35
2

A myslíš, že by to BMW šlo startovat klikou když má klikovku za kolem? Nešlo. Tak vidíš, že jsou podélně uložený motory lepší. Nabízejí prostě tradičnější pojetí motorismu a více možností řidičům...

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 21:05
4

Je mi dycky smutno, když se v diskuzi potká páně Křeček s páně Krabem, protože to tu pak je zapleveleno toxickými příspěvky z obou stran názorového spektra...

František Čáslavský
09. září 2020, 08:03
1

Vavris: Víš jak to je s Paralympiádou, že jo ;)

krab
09. září 2020, 09:09
0

Přátelé, ale tady v tom vlákně jsem diskutoval více méně se Sedrikem a Vavrisem ... do dalších teorií o tomto voze se raději už pouštět nebudu. Ráno jsem si přivstal, projel jednu zajímavěl upravenou E36, kterou mi nechal na vyzkoušení kamarád ( moc mu za to děkuji - on lišák tuší, že až to bude chtít prodat, jsem skoro jasná kavka co se chytne) a udělal jsem si hezký ráno. před prací...

Fi
Fido_CZ
06. září 2020, 21:04
0

verim, ze v tom je vic zabavy nez v i30N... za ty prachy by v tom ale melo byt aspon 2x tolik zabavy, a tim uz si tak jisty nejsem...

reagovat
Ju
Junior
06. září 2020, 21:26
7

Bych chtěl jenom říct, že zezadu a ze "šikmo-zadu" to vypadá jak X6. Nevím jestli je to fotkama nebo tak, ale prostě to je takový, tučný no...

reagovat
Jan Machač
06. září 2020, 21:38
1

je to tak...

PeterLuk
06. září 2020, 22:15
5

Ale jo, na tých nových Hyundaioch predsalen vidno nejaký pokrok :)

reagovat
Sedrik
07. září 2020, 07:43
11

Já chci businessově chápat, proč udělalo BMW z jedničky a dvojky "mini s vrtulkou", chci rozumět, že víc jak polovina majitelů 1 a 2 neví, jestli jejich auto je předokolka, nebo zadokolka. Asi to i chápu.

Ale to auto je tak hnusný, že to je až k neuvěření. Viděl jsem jej na živo přesně v této barvě a to se fakt nedá. Předek jakž takž, ale ta prdel - to fakt ne. Přijít k tomuto auto ráno s blbou náladou, tak se snad rozpláču. Je to nějaká korporátní prdel nových kupoidních BMW (X6, X4, toto) a je fakt masivní.

Každej vnímá co je hezký jinak, ale toto....toto je snad univerzálně ošklivé.

Nope

reagovat
esmo
08. září 2020, 06:42
1

I já se na to jel podívat na živo a nakonec jsem si po desátém kolečku okolo auta řekl: "Ale jo, vlastně to docela ujde." ... takže .... asi jsem už znuděnej ze všech těch trojek a pětek okolo kterých se motám.
Jen bych to nechtěl kvůli tomu co je pod kapotou a na čem je to postavený. I když mít rodinu, objevit se tohle ročně jetý za hezkej peníz, tak po této recenzi snad i váhám :( :D ... ale sám jsem v tom zatím nejel.

Adam
08. září 2020, 16:14
0

Co tě ale nutí koupit si Mini s mnichovskym erbem na kapotě, když si můžeš koupit přímo to Mini? Proč by na úvahu ''I když mít rodinu, objevit se tohle ročně jetý za hezkej peníz, tak po této recenzi snad i váhám'' nebyl lepší Clubman S? Pomiňme, že i ten se v druhý generaci designově moc nepovedl.

Sedrik
09. září 2020, 08:39
0

Tak on cubman je taky hodně specifickej. Třeba mě se začal líbit až po dlouhé době (a pořád si nemyslím, že to je hezké auto, jen už není ošklivé).

esmo
09. září 2020, 10:37
0

Mně třeba Mini celkově nijak neberou. Zejména pak v interiéru. A tohle je přeci jen v interiéru pořád bmw.

krab
07. září 2020, 09:46
0

A pak se mi divte, že jezdím jen v samejch starejch sportovních autech :-D
Když to tak sleduju tu situaci s tím co se vyrábí (zdaleka nejen u BMW, dá se aplikovat obecně) tak pomaloučku začínám šetřit na nějaký další krytý stání a BMW Z3 Coupe, kterou si snad zase jednou budu chtít koupit znova... S tím se mi jezdilo vážně hezky.

Tohle mě pánové neláká snad ani vyzkoušet, což mě vlastně upřímně mrzí. Ještě tak ta M2 co má Sedrik, to se mi líbí, do ní mě nechal sednout a hned jsem si připadal jako v bavoráku, má rozšířené lemy, v zrcátkách je to moc hezkej pohled, tři pedály, řadící páku, řadovej šestiválec vpředu a velice příjemnej zvuk. Už se nedivím, že po tom šel rychle než to přestanou vyrábět. Tahle dvojka je zjevně pro už úplně jinou klientelu než jsou typičtí fandové BMW

reagovat
Jan Machač
07. září 2020, 10:13
1

Nezkoušej nic nového a nevěř názoru člověka, který silný zadohraby a i BMW miluje, ano to je rozumné.

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 10:23
0

Rozsirene lemy pridavaj aspon padesat koni, citim tu potencial dalsiho rozvoje! :-)

krab
07. září 2020, 10:34
-2

A Jeníku , koupil by sis to? Takovýhle BMW když jseš teda jako ten milovník BMW? :-D
Já na rovinu ne. U M2 Comp bych trošičku váhal, to se mi skutečně líbí, ale nakonec bych ani za tohle svoje peníze nedal. Ale tohle? Za 1.5 míče? Pokud jo, já tě nechápu.

Je fakt, že já jsem extrém, pro mě jsou bavoráky atraktivní tak do roku 2005 a pak už moc ne. A to jsem jich vyzkoušel dost. Neříkám, že dělají auta úplně špatně to ne, ale svezeš se, najdeš na tom i pozitiva, pochválíš to a za chvíli zapomeneš, že jsi s tím vůbec kdy jezdil. Tak to zkrátka je. Spotřební zboží nic víc.

Jan Machač
07. září 2020, 10:53
0

Ale já bych si nekoupil ani tu M5, znamená to, že je to hloupost? Nemyslím si...

Sedrik
07. září 2020, 11:29
0

Ad Hamster: "Rozsirene lemy pridavaj aspon padesat koni, citim tu potencial dalsiho rozvoje! :-)"

To jsem nevěděl! Ty pyczo, mám skoro 5kil koní ty vole! :D

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 12:10
0

Krab: ty to tak máš, já to tak nemám. Holt každej je jinej.

Upřímně řečeno, docela by mě zajímalo, jak by dopadl test aktuální Porsche 911 Carrera S a Carrera 4S.
Kdo z místních odborníků by poznal, jestli řídí to či ono, pokud bychom sundali označení...

krab
07. září 2020, 12:27
-1

Jak s tím souvisí Porsche? Carrera 2 a Carrera 4 se dost jízdně liší. Pokud jsi k technice vnímavej poznáš to hned. Minimálně to tak platí u starších modelů. S aktuálním jsem nejel tak nevím, ale bude to stejný. To, že má i předek poháněná kola poznáš na jiný odezvě od řízení. Není to tragedie, ale je to horší. Proto bych si Carreru 4 já osobně nekoupil. Ale je to obvyklá volba pro ty, co to mají jako celoroční auto a jezdí s tím v zimě na hory.

Honza 'Hamster' Křeček
07. září 2020, 13:01
0

No právě, ty znáš (či spíše uznáváš) jen stará auta.
Ta nová se chovají zas trochu jinak, tvoje kritéria (moc válců, pure RWD a brapapapa) začívají být zastaralá....

Jan Machač
07. září 2020, 13:19
3

Jako já chápu Krba v tom, že si kupuje to, co mu dělá radost. Já mám taky děrovaný kotouče jen proto, že jsem chtěl děrovaný kotouče. Ale říct o něčem, že je to nahovno jen proto, že to neodpovídá mým požadavkům a zatracovat můj názor o tom, že mě dokonce sere, že mě to bavilo ze stejných - i když pitomých - důvodů jaké používají zaslepení puristé mi přijde chucpe. Nejvíc mě ale mrzí ta neochota hledat radost tam, kde se sama nabízí jen proto, abych nááhodou nebyl se svým názorem osamocen.

krab
07. září 2020, 13:25
-1

Já si občas něco novýho i půjčím. Je pravda, že se na nový/zánovní auto málokdy těším, to je fakt. Když to funguje pro cílovou skupinu dobře, tak to rád i pochválím, pokud je to auto na který musím udělat recenzi. Ale problém je ten, že mě ( a vnímám to stejný i u hodně přátel) žádný z těch nových aut nechytá za srdce. Za měsíc nevím, že jsem něčím takovým jezdil. Stará auta mají duši a nějaký charakter. Nakonec proto se jim i věnuju, když je na to čas. A sám si kupuju stará auta a ne nová auta. Ale o nová auta se taky zajímám. V létě jsem se zajímal o jeden zánovní Cayman 718 - jenže stačilo nastartovat ten čtyřválec a bylo jasno, že stará babka 996 v takovým autě rozhodně nemá konkurenta a už vůbec ne náhradu. Když jsem si v sobotu poslechl motor 964 mého kamaráda, tak jsem maximálně tak slintal. Vodou chlazený zkrátka takhle hezky nikdy znít nebudou. A teď už začínají i přicházet o válce. A v BMW je to podobný. Jak krásně zní dvanáctiválec ve staré osmičce nebo sedmičce. Někdy se běžte podívat i na tahle auta, jistě se najde někdo, kdo vám je rád ukáže a pochlubí se s nimi. V tu ránu zapomeneš čím si na takový sraz přijel.

Zrovna tenhle Machačův test jsem si rád přečetl, mě zajímalo přeci jen co je tohle nové auto zač, ze začátku osobitá kritika a čekal jsem, že v závěru se to těžko změní a pak přišlo překvapení, že je auto vlastně teda boží a líbí se mu. Já mam na to jak by se mělo chovat sportovní auto tutově jiný kritéria, tím to zkrátka celý asi je. Jestli si vzpomenete, když jste před časem na autíčkáři testovali Subaru BRZ. Tak to je přesně auto ze současný produkce (už teda končící), který přesně splňuje moje kritéria pro všestranný sportovní kupé. Pár much se jistě najde, ale jako celek je to fantastický auto. A podobným stylu (když vynechám Mazdu MX5 a hodně drahou Alpine, která má ale navíc pádlový řazení což by mi dlouhodobě nevyhovovalo) se takřka nic podobnýho nevyrábí.

Jan Machač
07. září 2020, 13:31
0

Mě zaráží, že srovnáváš 718 a 911 když jde o dvě auta se zcela odlišnou koncepcí...

krab
07. září 2020, 13:41
-1

Oni jsou dneska podobně velký ... když se podíváš na hmotnost i velikost současnýho Caymana a 911 tku, která se dělal před modelem 991. Dneska je 911 posunutá velikostně jinam. 992 je opravdu velká a děsně široká a samozřejmě taky tak drahá, že nad ní ani nemůžu uvažovat i kdybych chtěl. 718 Cayman je za rozumný peníze (mírně jetý) ale ten čtyřvál v tom fakt zní hrozně blbě. Jinak auto je to moc hezký, sedí se v tom perfektně atd... je to podle mýho gusta až na ten motor. Upřímně řečeno něco podobnýho mě přišlo i u Alpine, kdy je auto nádherně ovladatelný, ale proč má digitální přistrojovku, pádla a turbomotorek z Renaultu... Ono to je sice teda rychlý jako prase, ale nemá to ten zvuk zkrátka. Mě baví fakt ty Toyobaru, když vezmu poslední dekádu a to co se vyrobilo a co jsem tehdy opravdu jako chtěl, tak to bylo hned od roku 2012 Toyobaru ... to jsem hrozně chtěl. Taky jsem rád, že jsem si s tím asi rok pojezdil.

Mě právě překvapuje, že uděláš takovej zvláštní závěr zrovna u takhle kontroverzního auta. Sám blázen co má osmiválcový Camaro píšeš, že je to dobrý s ESP :-D Ale ber mě z nadsázkou. Já asi tuším cca jaký styl auta to bude. Něco jako to AMG áčko nebo Focus RS mk3 , rychlý to bude jako hovado, díky chytrý elektronice to bude i zatáčet, ale nějaká ta opravdová radost z toho, nevím no... Zkrátka bych si radši šel pro poslední kus last edition BRZ a ušetřil dost peněz anebo ukecal dealera na nějakou zajímavější cenu a bral Supru GR , oni už teď taky nestojí těch 1.8 milionu co za to původně chtěli.

Jan Machač
07. září 2020, 13:50
1

Ale o tom to je! Že mě to bavilo, to je to překvapení, to je to podstatné! Teď se handrkujem s Ondrou, kterej tohle auto rád nemá a já zjišťuju, že holt mám jiný požadavky a ač je to kompromisní stroj, který bych měl zahodit v Butovicích se slovy "kua co o tym budu psat", tak jsem měl kybliček překvapivých zážitků. Je to to samé, jako se radovat nad tím, že nová oktávka je přetáčivá, což je naprosto špatně pro její kupce, ale já jsem z oho blažený. A s tim Porsche furt nechápu, proč měnit 911 s unikátním rozložením hmoty za nějaký středomotor tuctového typu.

krab
07. září 2020, 14:03
0

Mě to právě taky překvapilo, že tě to bavilo ... Měnit 911 za Caymana je pochopitelně blbost, mě spíš ty Caymany zajímají, protože s nima nemám zatím zkušenosti a přitom jsou to výborně vyvážený auta. Tady to byla vyloženě taková zajímavá nabídka na fakt zánovní skoro neježděný auto za 1.1 s DPH a přišlo mi to jako skvělá náhrada původně za ten Fiat 124 Spider co jsem měl. Svoji 996 bych neprodal. Spíš jen jsem nad tím přemejšlel a zajímalo mě jak funguje to nové. A ono to dobrý bude... Pak jsem to vyřešil úplně jinak a teď už můžu leda bazarově snílkovat. Mám teď období zase zpátky hozený do 60-70. let a jsem vysmátej. Nakonec už jsem přestal očumovat ty modernější stroje od Stuttgartu, ale daleko víc ty opravdu starý. No, možná ještě časem koupím brouka a bude :-D

Jan Machač
07. září 2020, 14:05
0

Vole! Brouka už máš, natankuj naftu a pocit bude dokonalý! ;-)

A doufám, že sis teda pořídil něco pořádnýho, třeba 1000 Malých Bolestí! ;-)

krab
07. září 2020, 14:14
-1

Je fakt, že motor už dlouho venku nebyl :-D ... 1000 malých bolestí fakt ne, to jsem viděl teď v sobotu na Porsche festivalu, přijelo tam hromada škodáren , nějaká vložená akce a fakt nad tímhle se nerozplývám. Taky jsem radši zatím o žádným socialistickým voze nikde nic nepsal, protože to bych asi ti příznivce pěkně nasral...

Od června mám toho Elana 2+2 a tak od srpna co už jsou doklady a je to vcelku doladěný jezdím, zkouším, dotahuju šroubky, občas něco šteluju, dolívám kapaliny a hledám místa inkontinence. Už přes tisíc kiláků máme a krásně jezdí. Normální lidi by se z toho auta asi posrali, ale mě se v něm jezdí strašně dobře. Taky když občas někoho na okresce tady na berounsku předjedu tak čumí a nechápe. Tohle auto zatáčky rádo a kde není výkon tam je potřeba zapomenout že to má i brzdy... A v tý době (rok 67) se dělalo přesně 1000 malých bolestí. To fakt srovnávat nejde. Dokonce jsem si teď sedl právě do 72 jky Olklappe 911 2.4 a jako hodně zvláštní. S tím jak to má rozložené pedály , ten velkej volant, to jako taky bude kumšt jezdit rychle. Ale takovej brouk by se mi přesně líbil. Až na tu cenu...

Jan Machač
07. září 2020, 14:16
1

Statečný muž! Snad nezhyneš... ;-)

Sa
Sato
07. září 2020, 13:00
1

Na druhe precitanie sa mi to nahodou pozdava ovela viacej, take vymekle ale stale rychle evo? ( A35AMG? ) Zase evo x bolo tiez dost cez milion ak sa dobre pamatam, a toto je ta premia predsa. Najvacsi problem je teda to ze je to bmw, resp priami predchodca bol nieco koncepcne ine. Asi treba byt happy, ze sa takto vykonne auta este vobec daju kupit.

reagovat
Ju
Junior
07. září 2020, 14:14
5

Jenže EVO, stejně jako STI, je auto stavěný nějak a s nějakou pověstí, nebojím se říct image. A tu pověst je ochotná spousta lidí zaplatit, ikdyž to objektivně nedává smysl.
Z tohodle smrdí lowcost na sto honů. Technologicky to odpovídá čipnutý A4 s tím fejkovým kvatrem. A to je tak nějak málo.
A že to má na faktuře 1,5 s DPH z toho míň lowcost neudělá. V rámci kategorie je to pořád k smíchu a křičí to do světa, že na nic lepšího nebylo.

Jo a to přibržďování zadních kol jako simulace zadohrabu bude majitele, kterej si to koupí aby s tím jezdil jako tady pan redaktor, stát docela dost na servisu :D

Jan Machač
07. září 2020, 14:17
0

Pan redaktor by to do roka popravil, to se nedá srovnávat, to je extrém (viz spotřeba).

Jan Machač
07. září 2020, 14:19
0

Mimochodem při mém způsobu "jízdy" má automobil s padesátilitrovou nádrží dojezd podstatně nižší, než elektrická Corsa... ;-)

Ju
Junior
07. září 2020, 17:10
0

Doporučuju vyzkoušet něco ze souhvězdí plejád. 16 ti přijde jako úplná pohodička :)
Teď jsem se přesouval z Václaváku do Stodůlek. V koloně jsem nestál nikde a nejel jsem jako úplnej čurák. Imo "z jedničky bez papírů" rychlost tam nebyla ani jednou. Ale tak jako svižně.
22.

Jan Machač
07. září 2020, 17:30
0

To ja krásná spotřeba! Jen ať papá, když mu chutná! ;-)

sheogh
08. září 2020, 11:56
0

Junior: no to ma peknej apetit :-D podobny cisla mam po meste s W12 :-) Ale tam je celkem jedno, jestli se jede usporne, nebo na to slape - 22, nebo 26 je uz jedno :-))))

Ju
Junior
08. září 2020, 16:19
0

Na druhou stranu, šlo by to v pohodě za 10-15
Ale moc s tím nejezdím, takže mě ještě neomrzelo, jakým stylem to na dvojku / trojku nakopne kolem 4000 :)

Vavris Vavrisovic
08. září 2020, 12:40
8

Vzhledem k tomu, že to je snad první pozitivní recenze tohoto velmi ohavného (opravdu velmi velmi velmi ohavného) vozu, jsem pořád dosti rezervovaný... O to víc, že z textu na mě plyne sdělení, že je vlastně největší sranda, když člověk vyndá mozek, zahodí všechno, co se kdy naučil o řízení, a začne v tom jezdit jako úplný matlák, který potřebuje ohromit biatch cestou z tuning srazu, ale vůbec netuší, co se pod ním děje... Me not fanda těchto vozidel :-(

reagovat
Jimi
08. září 2020, 13:37
0

Asi to bude fungovat, když "matláci" kupují nové "malé" bavoráky, že by nová skupina fandů značky ... ?

Cr
Crematoriant
08. září 2020, 16:00
0

Zábavný může být jak chce, ale s tím dizajnem bych nedokázal žít. (ani v reálném pohledu se mi nezamlouvá)

Kdybych chtěl auto na pohodlné cesty, koupím KIA Stinger GT za podobné peníze.
Kdybych chtěl malé hbité auto pro zábavné ježdění s 4x4, koupím Audi RS3 Sedan.
Kdybych chtěl něco zábavného a levného, koupím již zmínění Hyundai i30N

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem