načítám data...

Autíčkář se ptá: To nejlepší a nejhorší z Autíčkáře?

05. září 2016, 07:22 72 komentářů M P Autíčkář se ptá

Jednou se vám daří, jednou zase ne. To platí v každém odvětví. A dnes chceme vědět, co se nám povedlo nejvíc, a co nejmíň.

Zobrazit galerii

Na Autíčkáři máme ve zvyku často opakovat důležitost vaší čtenářské přízně. Jestli to někomu zní jako klišé, není tomu tak, tím si můžete být jistí. Bez vašeho zájmu, podpory a bezbřehého nadšení pro auta by nejen nebylo možné dělat Autíčkáře, ono by to ani nemělo smysl. Vy, naši čtenáři, jste naším motorem a vaše podpora nám dává chuť tvořit pro vás další obsah. 

Což ovšem neznamená, že bychom to měli tak docela jednoduché. Zcela upřímně, viděno z mé pozice nováčka, který se do redakce dostal v rámci velkého Autíčkářova náboru, zavděčit se a nezklamat náročné čtenářské publikum Autíčkáře není vůbec snadným úkolem. To je dáno zejména dvěma faktory:

  1. Prapůvodní zaměření Autíčkáře na dostupná, řidičská, úchylná, někdy trochu zapomenutá či dokonce neznámá, ale pro benzínového nadšence zcela nenahraditelná auta, spojená s ideou provozování neortodoxních a výstředních povozů za mrzké peníze (což, jak se někteří z nás přesvědčili, nemusí být vždycky pravda). Přidejte si excelentní rozbory všemožných aspektů automobilismu z pera Bobashova, Vavrisovy expresivní recenze či další obsah, kterým si vás Autíčkář získal, a začínáte se dostávat do kůže elévovy.
     
  2. Nevole čtenářského publika k jakékoli změně. Nechápejte prosím tento bod jako kopanec do vašich řad, toho jsem opravdu dalek. Zkuste se ale zamyslet se mnou. Kolikrát jste s láskou vzpomínali na punkového Autíčkáře s tím, že dnešní Autíčkář už je jiný? Jen se přiznejte, že to bylo často. Taky jsem čítával, ale taky potupně týdny na nový článek čekal. Mimochodem, všimli jste si, že za tu dobu počet článků, které by s přehledem obstály na “starém” Autíčkáři, je vyšší, než dřív? Nebo si myslíte, že by “starý” Autíčkář mohl dostat nabídku na test bájné hachiroku? Jenže, dnes je to jinak, Autíčkář prošel vývojem, vývoj znamená změny a na ty je nutno si zvykat. Nebo ne?

Dost ale filozofování, touto obhajobou své nelehké pozice jsem si jednak chtěl koupit trochu vašeho soucitu, současně předchozí řádky slouží jako úvod pro dnešní otázku. Milujeme, když nás chválíte, ale stejně tak si rádi přečteme, co se vám nelíbí a co děláme špatně. Konec konců, názorům čtenářů dáváme prostor královský, a nezřídka se nám touto cestou dostane báječné insipirace.

Jste-li našimi čtenáři, dá se s jistotou předpokládat, že vás některý článek oslovil více, než jiné. Pamatujete třeba na Vavrisovu úvahu o nekonečném stádu pod kapotou? Prapůvodní, ultrapunková stejně jako nadčasová Autíčkářova tvorba. To se psal rok 2011. Nebo jste snad byli mezi těmi, které popudila moje recenze petrolheadského, legendárního oldschool bavoráku, bájného Sloníka? Mimochodem, daří se mu opravdu skvěle.

Dnešní otázka, totiž otázky, jsou prosté. 

Který zde vydaný článek je podle vašeho soudu tím nejlepším, co jsme vypustili na světlo internetů? 

A který je naopak tím nejhorším, co mělo být raději schováno do šuplíku, vymazáno a zapomenuto?

 

Diskuze je vaše, hurá do nás! Ale jste-li milosrdní, můžete nás třeba i trochu pochválit, to my velice rádi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
05. září 2016, 07:42
1

Nedá mi to a trochu odbočím od otázky. Na žádný vyloženě průserový článek si nevzpomínám, ale svého času mě dosti mrzela změna loga. Kulisa byla cool, ale to nynější mi připomíná logo jednoho lokálního autobazaru.

reagovat
VoFi
05. září 2016, 08:07
0

Vybrat jeden TOP článek je těžké.. Nejvíc se mi líbily články ohledně Modrého Skrčka, jak probíhal nákup, úpravy atp. Články s osobní zkušeností jsou nej.

Co mě bavilo nejméně? Těžko říct.. Možná testy "obyčejných nových aut"

reagovat
st
stovik
05. září 2016, 08:35
1

autickare ctu tak mesic a za tu dobu jsem nenarazil na nic, co by mi vylozene vadilo a vyvolavalo ve me pocit "nejhorsi" clanek. prijde mi, ze mate vyvazeny obsah a kazdy si najde to svoje:-) mimochodem neridim a nemam ani ridicak:-). jako dalsi bych vyzdvihl vasi aktivitu pletchcup, trackday, kafe & kary, dava mi to pocit, ze nejen majitele moviti si mohou uzit organizovane motoristicke orge:-), coz je super. takze pokracujte a drzim palce:-) a na zaver jeden navrh, recenze autoservisu, myslite si, ze by se neco takoveho na autickarovi mohlo nekdy objevit? diky

reagovat
Vavris Vavrisovic
05. září 2016, 08:45
0

Ahoj. To je zajímavý podnět. Pouvažujeme, zda-li by to vůbec šlo nějak objektivně zhodnotit.

JLK
05. září 2016, 13:08
0

Jeden casopis ktery jsem drive cetl to srovnani servisu delal. Metodika byla jednoducha - na testovacim aute (spise neco starsiho) simulovali nejakou zavadu - typicky treba pripojili nejake cidlo poskozenym kabelem aby to rozsvitilo MIL, menili nejaky mene viditelny silentblok aby slo slyset klepani, menili motorek otvirani okna za nefukcni atd.
S pripravenym autem pak jezdili do vytipovanych servisu (vetsinou navstevovali autorizovane drahe servisy aby zjistili, jestli ty ceny za neco stoji). V servisech pak logicky chteli zjistit zavadu (nekdy treba i rovnou opravit).
Takove testovani mozna neni 100% statisticky korektni, ale tam hodnotili hlavne pristup servisaku k opravam. Dobre se tim daji odfiltrovat menice dilu od normalnich servisu. Docela typicky byl totiz pristup, kdy kvuli zlomenemu kabliku opravitelnemu lepici paskou behem 2 minut navrhovali rovnou menit cidla, kontrolery, prepisovat middleware atd.
Obcas tam davali do servisu i obycejne veci typu vymen oleju, rozvodaku atd. s tim, ze vsechny veci na vymenu byly nejak oznacene. Po zakroku servismenu potom za prve kontrolovali ze dily jsou nove, za druhe kde to slo overovali jak moc byl dodrzen postup - treba kontrola dotazeni sroubu momentakem, kontrola vymeny tesneni ktera se maji menit a podobne veci. Casto pak zjistili, ze srouby jsou utazene tak ze jsou skoro urvane zavity nebo ze misto noveho tesneni je tam ponechane stare se spoustou germetiku navic (ve fakture pak samozrejme nove).
Takze podle me se toho da vymyslet spousta. Bud' by to bylo experimentalne cistsi s tim ze do ruznych servisu pojede auto se stejnou zavadou (simulovanou), coz by vyzadovalo dost casu a nejaky ten rozpocet navic. Nebo si umim predstavit i jenom nejaky "odborne" vypracovany navod na hodnoceni servisnich praci a samotne hodnoceni by pak mohli vypracovat podle toho navodu ctenari. Aspon ty nejhorsi servisy se takhle daji relativne snadno odhalit.

ly
lycman
05. září 2016, 08:36
1

Top článek? Nevím, na starém autíčkaři mě bavily různé TOP 10, nejvíce v paměti mám mafiánské auta. A pak recenze bazarových samohybů, co nemá doma každý, typicky Lincolna nebo Lexuse. Na novém autíčkáři mi vadí recenez na auta, kterými dotyčný ani nejel. A TOP 5 jídel do auta.. To už je podle mě úlet. Nevím, kdysi jsem tu chodil s nadšením a nevadilo mi čekat na článek i dva týdny. Mezi tím jsem si něco přečetl i klidně dvakrát. Tak nějak to k tomu patřilo. Dnes to je jak Svět motorů, nové články denně, ale většinu z nich vůbec nečtu. Nezajímají mě.

reagovat
ly
lycman
05. září 2016, 08:42
0

Omluva, ne TOP 5 nejlepší jídel do auta, ale "Autíčkář se ptá: Nejlepší jídlo za volant?" Byl jsem líný to hledat přesně...

Vavris Vavrisovic
05. září 2016, 08:47
0

Ahoj. Recenze na auta, kterými dotyčný ani nejel??? Tady??? Mimochodem - mafiánská auta rozhodně nejsou starý Autíčkář - ta vznikla už za prudkého rozmachu :-)

M P
05. září 2016, 09:00
0

No to se teda musím taky ptát, který článek je tím testem auta, se kterým jsme nejeli...Protože s prominutím, to je ale pěkná blbost.

ly
lycman
05. září 2016, 09:25
0

Není to blbost! Už to asi nenajdu. Fundovaný popis auta, jízdních vlastností a na konci článku věta "s autem jsem nejel". Proto to taky píšu. Co bych získal tím, že budu lhát? Od té doby to tu moc nečtu. Jinak k tomu starý versus nový autíčkář, autíčkáře jsem začal registrovat v době článku Hot hatche chudého petrolheada. Takže se omlouvá, do teď jsem měl nového autíčkáře až po náboru.

Vavris Vavrisovic
05. září 2016, 09:32
0

To byl určitě nějaký bazarový snílek - určitě ne test. Bazarové snílky někdy píšeme o autech, se kterými jsme neměli tu čest - od toho ostatně název snílek. Ale jsem si jist, že na těchto stránkách nikdy nevyšlo nic, co by bylo označeno jako test nebo jízdní dojmy a nejeli jsme s tím.

ly
lycman
05. září 2016, 09:43
0

Bohužel to nemůžu najít. U bazarového snílka s tím počítám. Proto mě to zaujalo. Nicméně, nemohu to dokázat, přiznávám chybu a omlouvám se.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. září 2016, 08:54
0

Na obranu Licmana, já měl tenhle pocit copyrightu u jízdních dojmů z Dodge Vipera druhé generace, který se tu objevil nedávno. Jak jsem se na tenhle článek těšil, tak po přečtení jsem z toho měl dost zvláštní pocity. Geneze článků o tomhle autě na českých auto forech je taková zvláštní. V roce 2006 se tu objevil jeden test, viz. odkaz: http://www.auto.cz/dodge-viper-srt-10-1225
Potud v pohodě, i když californské RZ na údajně českém autě mi připadaly trochu zvláštní, ale budiž. Článek nebyl vůbec špatný a technické parametry správně.
Jenže v roce 2013 se objevila další recenze, viz odkaz: http://www.autojournal.cz/test-dodge-viper-srt-10-objem-nicim-nenahradis/
kde sice byly fotky jiného auta, ale některé pasáže textu byly identické s tím předchozím, napsaném před lety. K tomu nějaké technické parametry, které jsou navíc podle mně úplně mimo.
A pak se objevil na Autíčkáři tenhle článek: https://www.autickar.cz/clanek/jizdni-dojmy-dodge-viper-druhe-generace/
a já si říkal, že koukám na identické fotky jako u toho předchozího článku a že i text je víceméně stejný, jen přepsaný vlastní formou, ale s naprosto odlišnými technickými parametry auta, které navíc ani nejsou správně, pokud se bavíme o seriovém autě. Do toho přibyly věty jako: "zámky na jedněch a druhých dveřích jsou podloženy drasticky odlišnými počty ocelových podložek" a já začal váhat, jestli autor v tom autě opravdu seděl, protože vím, že Viper zvenku žádné zámky na dveřích nemá. Pouze na straně řidiče je v tom vybrání pod zpětným zrcátkem zámek pro nouzové otevření v případě mrtvé baterie. Ale možná jsem to jen špatně pochopil. Může být. Navíc autor už na začátku sám píše, že se s autem setkal před dvěma lety a já si tak říkám, jakou hodnotu taková recenze po těch letech může mít a kolik objektivity se za tu dobu změnilo jen v básnické střevo. A když si pak člověk všechny tyhle články přečte, tak si říká, jestli má smysl to vůbec číst, protože technické parametry jsou špatně a recenze více či méně přes kopírák.
Na Autíčkáři jsem se s tím naštěstí ještě nesetkal, ale na jiných webech nebo tištěných plátcích mně už párkrát zarazilo, že kolem těch údajně křivoklátských a karlštejnských okresek jsou rozeseté německé dopravní značky. Budiž Autíčkáři ke cti, že tohle nedělá a že snad ta auta opravdu testují, ale s mým milovaným Viperem s tím mám trochu problém. Ale je klidně možné, že v tomhle případě je v tom Dominik naprosto nevinně.

Viper
07. září 2016, 00:13
0

Co se toho Vipera týče, tak tam to bylo vcelku jednoduché. S autem jsem měl tu čest kdysi a ano - bylo to tehdy testování ještě za Autojournal, ve kterém jsem kdysi dávno začínal. Problém byl v tom, že tehdy jsem z rozličných důvodů nemohl napsat mnoho konkrétních věcí, které se mi na autě nelíbily. A tak to bylo předepsané v šuplíku a tam to vařilo tak dlouho, až se naskytnula příležitost tady a já jsem si mohl pořádně vylít srdíčko. Prostě jsem musel někam napsat, jak hrozivě na tom autě působí některé detaily. Proto ten popis zpracování, projevu a charakteru, spíš než detailní popis jízdních vlastností.
P.S. Viper, který nám byl tehdy zapůjčený, nebyl zcela sériový.
P.P.S. Těmi zámky, co jsou podloženy podložkami, jsem měl na mysli ocelová "účka" v rámu dveří, které zapadají do vlastního zámku ve dveřích. Uznávám, že jsem se nevyjádřil zcela přesně.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 08:04
0

To, ze jako automobilovy novinar nemuzes napsat objektivni nazor na testovane auto, je neuveritelne tristni. To pak opravdu nema smysl, aby clovek nejake testy cetl. Jeste, ze tady na Autickari to neplati. Samotne auto nehodnotim, vim, ze spousta veci je tam prisernych, ale stejne to auto nutne potrebuju. :-) Mne spis zarazily opsane texty z recenzi na auto.cz a autojournal.cz, jak jsem psal nahore a identicke fotky na autojournal a autickari a k tomu rozdilne technicke parametry. To jsou veci, ktere mi vadi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 08:23
0

P.S. Ale ten detailní popis jízdních vlastností by mně vážně moc zajímal. .-)

Viper
07. září 2016, 10:46
0

Ten článek na AJ jsem já nepsal! :-) Já o tom autě psal jen tenhle na Autíčkáře.
Co se toho objektivního názoru týče, ten samozřejmě napsat mohu, o tom žádná. Jde ale o to, že je v případě takového auta nepěkné vyzdvihovat ty opravdu zprasené detaily, kterých je na Viperu celá řada. Prostě když ti někdo půjčí auto, aby si o něm mohli potenciální zákaznící přečíst, tak se nemůžeš polovinu článku věnovat tomu, jak skrz palubku profukuje horký vzduch od motoru, sváry vypadají jak z prváku na učňáku a přední část vypadá, jako kdyby vletěla pod kamion. Proto mi přišla vhod ta možnost tady na Autíčkáři, kdy jsem mohl zpětně napsat o všech těhlech neřestech.
Tento článek na Autíčkáři (stejně jako nikdy žádný jiný článek) jsem samozřejmě odnikud neopisoval.
A co se těch technických údajů týče, jaké přesně máš na mysli? Tady ve článku na Autíčkáři jsem uvedl jen hodnoty točivého momentu a hmotnosti motoru, které jsem vygooglil ze starších, zahraničních testů.

Viper
07. září 2016, 10:48
0

P.S. Ty fotky jsou moje vlastní, nicméně vzniklé při stejném focení, jako fotil Ondra Daňa tehdy pro Autojournal. Právě proto jsou na stejném místě a vypadají hodně podobně. Identické ale nejsou.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 11:04
0

Špatně byl krouťák, pokud bychom se bavili o sériovém autě a i objem motoru. Podle fotek to byla tzv. fáze III., tj. ročníky 2003-2006 s motorem 8,3L V10 a 712Nm. Až fáze IV. z let 2008-2010 dostala motor 8,4L V10 a 760Nm, o kterém tam píšeš. Je to sice na první pohled rozdíl jen deci, jenže ten znamená mimo jiné variabilní časování ventilů, dvě škrtící klapky, překopanou elektroniku a diferák a 100 koní navíc, což už není zanedbatelný rozdíl. Ale váha motoru je správně. :-)
Jak už jsem říkal, kritika na kvalitu zpracování mi nevadí. Píšeš objektivně o tom, co vidíš, to je v pořádku. Já to auto viděl naživo několikrát, tak vím, o čem mluvíš. (Ale i tak ho nutně potřebuju, i když novější Corvette by mně vyšla mnohem levněji, byla by s lepší výbavou a lépe zpracovaná :-)) Jen mně zarazilo, že fotky jsem viděl jinde a tam byl zase text, který byl obšlehnutý opět jinde. Prostě když si to člověk dá celý dohromady, tak je mu jasný, že se někde opisovalo. A když pak porovnám technické parametry u dvou článků, kde se testovalo stejné auto a ty se neshodují, tak je pak celkem těžký si z toho něco vybrat.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 11:07
0

Jasně, úplně identické asi ne, ale evidentně focené na stejném místě ve stejnou chvíli, proto jsem si toho všimnul. Tyhle auta člověk u nás v podstatě nepotká, takže takovéhle věci mu utkví v paměti.

GanGreen
05. září 2016, 09:06
1

tak nejhorší článek mám jasnej: "Petrolheadi jsou jako hipstři přes auta" nemužu si pomoc... a to se mě ten článek v podstatě niják nedotknul, ale rozhodně mi nesednul... měl pro mě nulovou informativní hodnotu, jediný co jsem z toho pochytil, že asi Vojtovi někdo šlápnul na kuří voko...

no a nejlepší článek asi vybrat nedokážu, snad všechyn jsou něčím zajímavé, ale v poslední době mě vyloženě nadchnul článek o technice Koenigsegg, mám asi rád články, kde se člověk něco opravdu zajímavého dozví...

Moc nemusím články o novejch autech, pač těch je všude mraky...ale chápu že to prostě k autařskýmu webu patří, proto je nekritizuju, ale rozhodně nemužu říct že bych si je vždycky přečet ;)

Díky za pozornost a dělejte to co děláte, minimálně pořád tak dobře, jako do teď!

reagovat
Id
Idi amin
05. září 2016, 09:28
1

Starý Autíčkář pro mne byl jako Fast food, občas si to člověk dá, ale není to pro každý den. Nový Autíčkář je jako Michelinská restaurace. Samé dobroty a mohl bych si to dávat každý den. První stránka kterou každý den otevíram je právě Autíčkář. Nejvíc se mi líbí testy aut, které jinde nenajdu. Hellcat, BMW Z1, Vette C3, Alfa GTV, to jsou pastvy pro oči. Nejmíň se mi zamlouvají prvoplánové rýpance do tunerů, petrolheadů apod. To není potřeba.

reagovat
bitner
05. září 2016, 09:36
2

Nejhorsi byl clanek o idiotovi, co se zabil v Tesle v modu "autopilot" a tim poskodil jeji jmeno. Tolik neucty k cloveku, ktery zbytecne zemrel, a nesmyslneho zbozsteni hromady vyhypovaneho srotu me sokovalo.
Obecne se zacinaji opakovat dotazy v rubrice "Autíčkář se pta", ale chapu, ze je tezke byt po 30te originalni.
Skvelych clanku je spousta, ale i tak tady cni tvorba pana Machače, konkretne jeho posledni pocin "Opel Astra 1.0 Turbo: Komisní automobil."
Ctu tady temer vse a dekuji vam za tenhle server, vas svezi pohled na auta me obohacuje.

reagovat
Jan Machač
05. září 2016, 10:39
0

Díky za pochvalu, snad najdeme další téma. A přiznávám, že Astra byla zatím nejtěžší sousto ;-)

JLK
05. září 2016, 12:03
0

Pripojuji se k nazoru na ten spatny clanek - taky se mi hodne nelibil.

ma
martinova odpoved
05. září 2016, 21:08
0

tak k tomu muzu napsat jen to, ze pro me osobne to byl naopak jeden z top clanku, na ktery jsem si vzpomnel.
jiny nahled na vec, racionalni argumenty a dobre napsano.
a ze je tu kazdy den novy clanek... to je bomba. proste ctu, co me zajima, vybiram si. je dobre, kdyz je z ceho :)
drzim palce at udrzite latku!

Sa
Safa
05. září 2016, 22:38
0

Jan Machač: Ahoj Honzo, snad můžu tykat. Moc bych si přál, aby se ti v budoucnu naskytla možnost usednout do pro mě zcela kultovního El Camina. Určitě v Česku nějaký hodný člověk, co by ti ho půjčil, existuje! A vezmi s sebou Anastázii, mám moc rád jak tvé texty, tak i její fotky... :o)

Jan Machač
05. září 2016, 22:54
0

Něco málo kontroverzního se snad podaří domluvit. Jinak zrovna El Camino jsem v ruce měl, ale přiznám, že až na naprosto psychotický koncept z pohledu evropana je to auto tak trošku tuctové ;-)

Sa
Safa
05. září 2016, 23:17
0

No vidíš, a zrovna já bych si jednou El Camino strašně moc přál vlastnit v podobě rat sleepera... :o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. září 2016, 12:39
0

Jeden známý má tohle El Camino. Je to fakt nádhera.

Sa
Safa
06. září 2016, 22:52
1

Jak píšeš. Nádhera. Super barva! Nechceš mi, prosím prosím, domluvit svezení? :o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 08:05
0

Zeptat se muzu. On to auto Jirka i prodava, pokud vim. ;-) Ale je to po kompletni renovaci, takze cena tomu odpovida.

Sa
Safa
07. září 2016, 08:11
0

Dokud nemám garáž (a to asi ještě nějakou dobu potrvá), pak pro mě další auto kromě daily nemá smysl. Takovou krásku bychprostě na ulici stát nenechal... Ne, myslel jsem to spíš tak, jestli bys ho třeba někdy s EL Caminem nevytáhl třeba do Klecan na K&K... ;o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 08:24
0

Zkusím se zeptat. :-) Ty necháváš Miatu na ulici? Tak to jsi fakt odvážnej.

Sa
Safa
07. září 2016, 08:50
0

Bydlím na vsi a na auto je 24/7 namířena kamera, sousedy mám naštěstí slušné. Já vím, je to trochu punk, ale holt ještě jsem si stále nevydělal na domeček s garáží...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. září 2016, 09:09
0

Ten já teď budu stavět a neboj, taky mně bude čekat splátkový kalendář až do důchodu. :-) Na vesnici je to asi v pohodě, ale i tak by mi bylo líto koukat, jak na to auto prší nebo sněží. Ale je mi jasný, že to není jednoduchý.

Sa
Safa
07. září 2016, 11:59
0

Déšť mi až tak nevadí (alespoň se vždycky pěkně umyje :o)), na sněžení mám spešl origo MX-5 NC venkovní plachtu, která neškrábe lak a je solidně prodyšná. Letos jsem si každopádně zakázal solenku (byť je auto zespodu perfektně ošetřené), tak doufám, že bude co nejsušší zima a budu moci jezdit nonstop a samozřejmě se střechou dole... :o)
Tímto se za sebe i Knightridera omlouvám za OT... ;o)

MG
MGRR
05. září 2016, 09:51
-1

Pro mne z nejhorších za dvacet let "webautozeitung" byla traktní směs slov... peugeot 30x? Jako sousto zkaženého jídla.

Když děláme "něco" dlouho, neznamená to logicky, že věci děláme lépe a že budou lepší.

Peníze z nepříjemné reklamy přinesou spoustu inovací, ale vezmou Vám něco co nejde popsat. Vzala Vám to, co ostatní neuměli.

reagovat
mv
mvrlik
05. září 2016, 10:55
0

Oblibena rubrika je Bazarovy snilek...
A co mi vadi uplne nejvic, je vykradani jalopnik.com bez uvedeni zdroje/inspirace. Chapu, ze spousta lidi tady ho necte, neb anglictina, ale naprosto pravidelne se tady objevuji stejne clanky, ktere tam vyjdou par dni nazpet. Ani by mi to nevadilo, ale nepriznat, odkud pochazi napad me prijde zbytecne a nefer...

reagovat
Vavris Vavrisovic
05. září 2016, 11:24
0

Tak tady bych se za celou redakci s dovolením ostře ohradil. Pokud Autíčkář něco opravdu nedělá, tak to je přepisování cizích článků. Inspirací jalopnikem se netajíme, ovšem inspirace (styl článků, podobné rubriky) je něco úplně jiného než vykrádání. Pokud je mi známo, nikdy se na Autíčkáři neobjevil článek, který by byl pouhým překladem něčeho, co stvořili autoři na Jalopniku nebo jiném zahraničním serveru a bylo vydáváno beze zdroje jako původní článek. Pokud se na Autíčkáři objevilo něco, co se psalo i jinde, pak:
1. je článek zařazen v kategorii "Napsali jinde" a s tématem je celou dobu zacházeno tak, že jej stvořil někdo jiný někde jinde, včetně uvedení zdroje.
2. jde o zpravodajský článek / novinku, která vychází z nějaké volně přístupné tiskové zprávy, kterou logicky využívají všechny podobně zaměřené weby.

mv
mvrlik
05. září 2016, 13:22
0

Varisi, podle me mas a nemas pravdu. Velmi jsem uvazoval, zda svoji pripominku psat, je to spis na debatu u piva a nuance se takto ztraci. Netvrdim, ze clanky prepisujete. Ale insirace (styl clanku, rubriky) to podle me taky uplne neni... Nekdy to bije do oci vice, nekdy mene, ale kdyz napr. vezmu clanek, ktery se nelibil jednomu z diskutujicich prede mnou:
https://www.autickar.cz/clanek/autickar-se-pta-nejlepsi-jidlo-za-volant/ a jalopnik verzi:
http://jalopnik.com/i-have-invented-the-ultimate-food-to-eat-while-driving-1784789902

Je to jiny clanek? Bezesporu. Prisli jste na tema vy? Nemyslim si. Stalo by za to uvezt v clanku, odkud cerpate inspiraci? Podle me ano. Veta typu "jak psali nasi kolegove z j.com pred par dny... pojdme najit ceskou verzi..." nebo neco v tom smyslu by podle me byla fer... ale je to fakt spis na to pivo...

M P
05. září 2016, 14:06
0

Ok, to je můj článek, vyjádřím se já. Pokud jsi to četl na Jalopniku, tak tam si dává Torch práci s tím, že takové jídlo vymyslel, popsal, a ten článek je tedy o tom, že takové jídlo vymyslel.

Princip článku Autíčkář se ptá je zcela jasný. Ptáme se na názor čtenářů.

Chceš mi snad tvrdit, že když Torchinsky na Jalopniku vymýšlí ultimátní jídlo za volant, tak nikdo už nesmí psát o žraní v autě, protože by to mohlo být považováno za opisování, protože téma jídlo za volantem vymyslel Torch?

Come on...

Je
JeyDee
05. září 2016, 14:43
1

Já bych se s dovolením zastal názoru mvrlika. Asi byste mohli počítat s tím, že mezi zdejšími čtenáři se jistě najde několik jedinců, co si občas "jalopníka" přečtou, včetně mě, a když jsem viděl nadpis článku, skoro jsem se lekl, že jsem na autoforu...
Nechci nějak znehodnocovat Vaši práci ani zmiňovaný článek, Autíčkář je super, ale kdyby se přiznala inspirace, ničemu by to dle mého názoru neuškodilo. Nepředpokládám, že příspěvek výše byl myšlen tak, že když o jídle do auta psal někdo jiný, vy byste neměli.

mv
mvrlik
05. září 2016, 14:48
1

A jsme presne tam, kde jsem nechtel skoncit... Me se libily oba clanky (jak tvuj, tak Torchinskeho). Je mi jasne, ze prichazet se stale novymi tematy je hrozne tezke. Vsiml jsem si, ze prebirate hodne napadu z Jalopnik (ne kopirujete). Uvital bych, kdyby to bylo priznane. Howg

mv
mvrlik
05. září 2016, 14:49
0

Sakra, nejde editovat.... omlouvam se za typos a hrubky :)

Vavris Vavrisovic
05. září 2016, 15:03
0

Ja myslím, že jsme se do žádné špatné oblasti nedostali. Snad bude diskuze prospěšná pro redakci i čtenáře :) Myslím, ze sdělení je jasné. Díky.

Ro
Ronoath
05. září 2016, 10:59
0

Už dlouho si nepamatuji článek, který by mi vyloženě nesednul.

Velice vítám testy aut v řekněme, netypických specifikacích. O Peugeotu 301 se dá najít spousta slov, ale kombinaci 1.6 + automat jsem nikde neviděl. Ne každého zajímá test varianty "f plný a dehtu" a uvítal bych více takových, i podobného ražení jako byla ta na Peugeot 301. Dobře se to četlo u nedělní kávičky:-) Vlastně nejvíce mi v poslední době utkvěla tahle recenze a pak Cascada. A článek o Bugattiho letadlu.

Uvítal bych u recenzí plnou specifikaci auta - tedy, jaká výbava tam byla a podobně.

reagovat
Redguy
05. září 2016, 12:24
0

Vyloženě top článek nemám, baví mě skoro všechno, zejména bazarový snílek.
A nejhorší taky nemám, ale asi to budou testy nových aut, protože ty jediné nečtu.

reagovat
krab
05. září 2016, 16:34
1

Já "autíčkáře" objevil relativně nedávno, nemůžu tedy srovnávat. Myslím, že formát se povedl a hlavně není to tu zaplevelené přílišnou reklamou. Zatím...
Jednoznačně se mi líbí daleko víc články založené na vlastních zkušenostech než ty nějakým způsobem ideově inspirované at už zmiňovaným Jalopnikem, nebo ve stylu např. carthrottle... atd...

Co by se mi líbilo : možná místo "bazarového snílka" vice kombinaci "bazarového snílka" a "garáže" , místa kam místo blogu budou čtenáři i redaktoři přispívat články (ať už pojmuté v různorodějším žánru) okolo aut co opravdu mají nebo měli a chce se jim o nich ostatním napsat, podělit se o zážitek atd.
Mimochodem ty testy nových aut: Řekl bych že jsou povedené a hlavně jsou i nutností. Je jasné že potřebujete otestovat Dacii, Peugeot 301 , Škodu Rapid, Oktávku a já nevím co všechno aby vám PR oddělení zastoupení výrobců nakonec půjčilo i zajímavé modely k vyzkoušení a váš obzor zkušeností a tím i kvalita psaní o autech se zlepšovala.... Třeba tu časem holt bude víc reklamy, ale zase si přečteme nápaditý a neotřelý test Alfy Giulie QV :) Přeju hodně štěstí a pokračujte! Rád si tu články budu pročítat dál a když budu myslet že je "o čem" přidám se občas nějaký ten blog do sekce.

reagovat
PeterLuk
05. září 2016, 17:20
0

Jeden najlepší a jeden najhorší článok vám sem nenapíšem. Mám ich rád veľa, a rovnako sa nájde aj pár, ktoré ma vôbec nezaujali. Môžem a rád ale napíšem, aké články mám rád a aké by som tu chcel, a ktoré nie. Jeden z dôvodov a asi aj hlavný, prečo som si Autíčkara obľúbil, je, že ako jeden z mála "lokálnych" webov (ale pritom to nieje žiaden blog s frekvenciou pár krátkych článkov za rok) sa zaoberá aj na "mainstreamových" weboch prehliadanými autami, ktoré si môže dovoliť aj bežný človek a ukazuje aj skrytú tvár pre väčšinu ľudí nezaujímavých áut. Takže s takýmito testami určite pokračujte. :) Takisto testy a články o rôznych raritných autách, o Amerikách (mimochodom, nieje ich teraz nejak menej, než predtým? Viem že o nich Vojta píše aj na Radiu Dixie a že asi nebude najľajhšie ich zohnať, ale chcelo by to zas nejakú klasickú Ameriku, ale nebol by na škodu ani test nejakej modernej Ameriky, možno od Denkeru, ak sa dá)... A samozrejme, rôzny články o histórí, komentáre... Naopak, zbytočné mi prídu novinky a testy nových "obyčajných" áut, pokiaľ teda nejde o niečo zaujímavé, čo má potenciál aspoň na dobrú na diskusiu alebo "orginálne písané články" (viz. Astra, 301). Asi nebduem sám, kto chodí čítať články o moderných autách a sledovať novinky na "veľké mainstreamové weby", kde si môžem prečítať test čohokoľvek a kde mi žiadna novinky neujde. Písať potom o jednej z 20 noviniek a otestovať Hyundai i20 tu mi potom príde zbytočné, ajkeď chápem, že zohnať trebrás BMW 2002 na test v našich podmienkach asi tiež nebude nič ľahké... Nuž a potom články typu TOP X, 10 revolučných áut a podobne mi prídu trochu otrepané, mnohé weby takýto formát využívajú iba na vyplnenie voľného priestoru a recykláciu informácií a fotiek z internetu, na Autičkári sú naopak mnohé z týchto článkov výborné, ale ten formát samotný mi veľmi nesedí a pôsobí už sám o sebe pre mňa lacno... Ale to je len môj názor. Autíčkár sa mení, a to nieje zle, väčšina podobne orientovaných webov u nás sú len malé blogy pár ľudí, ktorí to robia vo voľnom čase alebo to flákajú, ale Autičkár sa drží a naopak rozširuje a obsah tu pribúda pravidelne - a od viacerých autorov (mimochodom, mám rád aj keď sa v článkoch vyskytne aj názor iného člena redakcie, je to oživujúce). No a bonusom je skvelá komunita. Nuž, ja len dúfam, že vám to vydrží, zachováte pôvodný charakter webu a článkov a ja vám ostanem "verný".

reagovat
PeterLuk
05. září 2016, 17:24
0

Ináč, do budúcna by som ešte ocenil "garážové články", návody ako nato, články o práci s autami a pod. Ajkeď viem, že tie sú náročnejšie, keďže ich nestačí len napísať, a potom ich napísať tak, aby nevyzneli len ako návody z príručky domáceho kutila. :D

A ešte som zabudol na jednu vec - veľmi sa mi páčil článok o Hot Rod Chavik. Takýchto článkov, približujúcich rôzne firmy, dielňe a osoby zaoberajúce sa autami a rôzne komunity a podobne by som uvítal určite viac. :)

Trinom
05. září 2016, 20:25
0

Garážové članky, eventuelně videonávody jsou v plánu a momentálně střádáme materiál. Možná na nich nebudou nejzajímavější auta, ale předpokládám, že nápady to vynahradí.

PeterLuk
05. září 2016, 21:25
0

Jop, už som čosi zachytil na fóre, takže sa teším. ;)

Ne
Nejsem Prezident
05. září 2016, 20:09
0

Nejhorsi jsou petrolhedi - hipsteri pres auta. Chapu myslenku, ale byl to uplne zbytecnej vylev, kterej se mohl nekoho dotknout. Me se teda nedotknul a plne s obsahem souhlasim, ale obsah na me pusobil dojmem, ze byl psan v nejakym afektu.
Nejlepsi jsou recenze starejch aut.

reagovat
pa
paveld
05. září 2016, 22:24
1

Nepamatuju si, že by mě tu nějaký článek nebavil nebo pohoršil. Z těch nejlepších si asi nejvíc vybavuju Greenyho cestu do Istanbulu :-). A nebo recenze té fialové E34.

reagovat
Sa
Safa
05. září 2016, 22:30
0

Na web Autíčkáře nemohu říct křivé slovo! Vždyť i díky jeho článkům jsem si nakonec pořídil třetí generaci Miaty a stal se regulérním kadeřníkem/kochačem, který ve svém miláčkovi sedí takřka denně a získal v něm opravdovou lásku. Pročítám si to tady prakticky denně, od letoška pravidelně navštěvuji jak Kafe & káry v Gas Townu, tak i Track Daye (byť jen jako fanoušek za plotem, kterého občas někdo sveze). Díky těmto stránkám jsem se seznámil s dalšími Autíčkáři. Osobně jsem poznal jak Fernieho, tak Bobashe a musím říct, že jsou to super kluci - stejní magoři do aut jako já - vždy jsem s nimi dobře pokecal. Přeji Autíčkáři dlouhý a spokojený život!!! ;o)

reagovat
Sa
Safa
05. září 2016, 22:46
1

Jo, a k tématům, co bych si v budoucnu rád přečetl.
1. Velký přehled a hodnocení v Česku dostupných klasických pickupů (jak amerických, tak japonských či německých).
2. Stále čekám na zásadní Vavrisův článek na téma "99 důvodů, proč chtít Miatu…" :o)))
3. Vzbuďte už konečně Adama Formana - stále čekám na další slibované díly Legend Rally!!!!!!!
4. Co další Autíčkářův hejt, borci?
5. A konečně by mě zajímalo, jak naložíte s návrhy na zlepšení kultovních Kafe & kár...
Žádný vysloveně špatný článek z poslední doby si nepamatuji, těch dobrých bylo hafo - nemá cenu vyjmenovávat...

Sa
Safa
05. září 2016, 22:48
0

Vlastně ne, jeden článek bych přece jen rád vyzdvihl. Tento: https://www.autickar.cz/clanek/chavik/

Vavris Vavrisovic
06. září 2016, 08:02
0

Na těch 99 důvodů se pořád nezapomnělo? :)

sp
spooon
06. září 2016, 10:41
0

taktéž na ten článek čekám :-)

František Čáslavský
06. září 2016, 11:46
0

ad. 5) v Brně asi nijak, protože jsme pořádně žádné nedostali :)

Vavris Vavrisovic
07. září 2016, 08:28
0

Je nám stále vyčítáno, že překrmujeme magazín Miatou a popravdě se ani nedivím. Takže těch 99 důvodů možná někdy spáchám jako témě na fóru, ale tady to asi vystavovat nebudu. :-)

Sa
Safa
07. září 2016, 21:19
0

No Vavris, ty voe, nebuď měkkej. :o)))
Jestli je někdo opravdu objektivní Autíčkář, tak prostě musí objektivně uznat, že jsou ty naše buznakáry prostě skvělej matroš. A těmi 99 důvody bys jim prostě mohl definitivně zatrhnout tipec! Go Vavris go!

Chase
06. září 2016, 00:29
0

Nedokážu říct, zda-li je nějaký článek nejhorší, či nejlepší, protože všechny články jsou psány s nadšením a dobře se čtou. Jediné co občas zamrzí je, když autor z uvede do článku nepravdy a i když je na to upozorněn, je ignoruje a neopraví. Jako třeba ve čánku o Volvu 850...

reagovat
bobo23
06. září 2016, 15:30
0

Na žádný vyloženě špatný článek si nevzpomenu. A vytáhnout nějaký TOP taky nemůžu. To ani nejde. Osobně mě nejvíce baví TOP X (auta, která se vás pokusí zabýt, či uncool nástupci cool legend u kterých si vzpomínám, že sem se trhal smíchem). A taky články, kde autor popisuje svou osobní zkušenost, třeba s prvním TrackDay, jak tady tuším loni vyšlo (autora už si bohužel nevpozmenu, ani kdyby jste mě krájeli, čímž se mu velice omlouvám).
Jen možná bych přidal víc článků o technice a možná i návody pro levoruké (jako já). :-D

reagovat
M P
06. září 2016, 16:06
0

Článek o první zkušenosti s Trackdayem psal myslím Adam. Je to tenhle?

https://www.autickar.cz/clanek/2015-07-01-autickaruv-trackday-pohledem-novacka/

bobo23
06. září 2016, 17:09
0

Jo díky. To je on. Rád si to připomenu, ať vím, co mě za měsíc čeká (doufám, že tentokrát už všechno klapne).

A tak mě nepadá. Nebyl ještě jeden podobný? Výrazně starší?

Přemda Honda
06. září 2016, 19:07
0

Já znám Autíčkáře teprve krátkou dobu,ani ne od začátku roku 2016...Ale už jsem tu prohledal všechny články a ty co mě zaujaly,jsem i vícekrát přečetl.Zaujal mě především styl psaní,prostě mi to sedí..je tam cítit to nadšení a zápal pro auta,ale přitom je to i vtipné a s nadhledem :-)
Je to vlastně jediný web o autech,který pravidelně sleduji.
Baví mě hlavně rubriky Top X,Bazarový snílek,články o technice,historie,rady s výběrem aut...je toho hodně..
Z poslední doby se mi velmi líbily články např. o Hachiroku,pravda o nesmrtelném MB 124,úsvit skupiny B.
Žádný špatný článek mě nenapadá,co mě nebaví,to nečtu.Jednoduché.
O auta a motorky už se zajímám zhruba 20 let,takže skoro od malička..Postupně však začaly převažovat ty motorky,připadaly mi prostě zajímavější,atraktivnější a dobrodružnější než mnohem běžnější auta.Ne,že by mě nezajímaly,ale byly na druhém místě.Ale nakonec se to (z velké části právě díky Autíčkáři) krásně vyrovnalo a je to půl na půl :-)

reagovat
Br
Breakthru
08. září 2016, 14:13
0

články jsou tu fajn.Takový pohodový čtení, což se nedá srovnat s jinejma webama, na který už raději ani nechodím....fajn práce, kucí...
Jo, a nešlo by třeba udělat článek o licenčních výrobách resp. nějakejch zajmavej derivátech?Téma by to bylo plodný, když se podívám třeba na kadetta E, jakýhokoliv starýho Fiata atd...nebo o modelech, co ne a ne dostat z montážní linky viz Peugeot 504, VW Golf i nebo Santana a další..
Stejně tak by možná bylo zajmavý téma o spolupráci Fordu a Renaultu nebo Fordu a VW, když zrovna majitelé těhle značek se mezi sebou nemusí:D

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. září 2016, 15:03
0

To jsou dobré náměty. Díky ;)

ra
rainero
08. září 2016, 18:55
0

K autičkárovi ma pred tromi rokmi priviedli články o starých autách a to na ňom mám najradšej - testy a zamyslenia nad vehiklami, ktoré sú už pre väčšinu zastarané. ("Pošušňaníčko" bola: Porovnávačka Scorpia, recenzia XM, test Saxa VTS, Jazda v Š 120, článok o Alfe 164). Tých je bohužiaľ menej...Obľúbené sú aj rubriky Vojtove mienkotvorné editoriály, testy, top X, 9+1 aut co máme rádi, Auta slavných. Testy nových áut mi nevadia - kvitujem, že väčšinou sú o pocitoch - špecifikáciu a prítomnosť mäkčených plastov si nájdem hocikde.

Čo mi chýba? Kde je Fernie? Dávno nebol žiadny technický článok, roadtrip tento rok nebol resp. generálka pred bytovkou? Občas ma mrzia nedokončené seriály ako expedícia Range Roverov alebo nikdy som sa nedozvedel či Vojta dorazil s Aerostarom a aký bol jeho osud. Prečítal by som aj viac článkov v hybernujúcich rubrikách: Fascinace, Oldies, Mýty a Legendy (i keď ich občas supluje Historie ).

Námety? Čo takto stručná história nejakých youngtimerov? (Reanult 22, Volvo 7xx, z novších Renault Sport Spider a pod.?), Legendárne motory, Významní jazdci F1, Rallye, konštruktéri a dizajnéri, zaniknuté automobilky, čitateľské spomienky na autá z komunizmu (Warťas 311/312, Simca Aronde, Ford Anglia z mladších eviduje málokto o nákladných autách detto), alebo domáce výtvory (traktory, buginy), Vybavenie dielne (základné nástroje, aký zdvihák, kompresor...).

Každopádne vďaka za najobľúbenejší autoweb.

reagovat
ra
rainero
08. září 2016, 23:08
0

Oprava - myslel som Greenyho nie Fernieho.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem