načítám data...

Autíčkář se ptá: Opravitelnost nebo spolehlivost?

Je to pro vás u ojetiny důležitější předpokládaná spolehlivost, nebo raději upřednostníte vůz s dostupnými díly, který lze jednoduše opravit?

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Předpokládám, že patrně každý z vás už někdy koupil ojeté auto. Pokud ne, a všichni kupujete jen nové vozy, pak se omlouvám a tento článek považujte za bezpředmětný. A teď zpátky k ojetinám. Nákup ojetého automobilu má svá specifika. Není to jako u nového, kde si naspecifikujete autíčko dle vašich konkrétních požadavků, zaplatíte zálohu a pak už jen pár měsíců (v dnešní době i nějaký ten rok) čekáte. Nakupování na sekundárním trhu se odehrává trochu jinak. Nejdřív si vyberete typ vozu, který se vám zamlouvá. Poté otevřete inzertní servery a začnete hledat kombinaci, která by vás uspokojila po stránce výbavy, motorizace nebo třeba barvy. A na závěr přijde to nejsložitější. Musíte moudře zvolit konkrétní kus, který bude v rozumném stavu a bude u něj předpoklad, že nestrávíte víc času v servisu, než na silnici. Hádám, že tento proces vypadá u každého zájemce o použitý vůz velmi podobně. A mě dnes bude, v souvislosti s tímto procesem, zajímat jedna konkrétní otázka.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Jako poučení lidé jistě v rámci výběru prolézáte různá internetová fóra, nebo načítáte odborné články a zjišťujete informace o potenciální spolehlivosti daného modelu. To je samozřejmě správný postup, byť je na místě poznamenat, že špatná údržba může i z jinak obecně spolehlivého vozu udělat bezednou díru na peníze, zatímco nadstandardní péče může pomoci i notoricky nespolehlivému vozu. Prostě záleží na konkrétním kusu, a když se s tímto faktem člověk smíří, pak se mu bude snadněji vybírat. Teď už k té otázce. Je pro vás důležitější pověst daného modelu, jakožto obecně spolehlivého vozu, na kterém se obvykle nic moc nekazí a oslňuje svou dlouhověkostí? Byť třeba za cenu toho, že pokud se něco rozbije, může to být ve výsledku dost drahé, pokud vůbec seženete náhradní díl, případně budete těžko hledat někoho, kdo to umí opravit. Anebo je pro vás důležitější vědomí, že sice váš vybraný vůz neválcuje statistiky spolehlivosti jak tsunami, ale když nastane problém, řešení je relativně levné a poradí si s tím každý garážník odvedle z dědiny?

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Já se totiž osobně stále nemohu rozhodnout, který z těchto dvou přístupů je mi bližší. V minulosti jsem si totiž vyzkoušel oba dva. Je tomu pár let, co jsem jako pracanta pořídil všem dobře známý Passat B5.5. Tou dobou jsem rekonstruoval byt, takže mi levný a prostorný kombík přišel vhod, na převážení bordelu. Za necelé dvě výplaty jsem pořídil relativně zachovalý kombík, který měl dva problémy. Brzdy byly na výměnu a jeden z předchozích majitelů jej osadil stavitelným podvozkem, který však zůstal v nejnižší poloze a zareznul, takže nešel vrátit. Tyhle dva problémy jsem vyřešil a zvesela fungoval dál (pro všechny zájemce, pětiválec v Passatu je fakt mizerný motor). Minimálně do té chvíle, než přestal svítit levý xenon. Než přestala pálit svíčka na třetím válci. Než to vzdala sahara, která se rozlétla na cucky a udělala díru do chladiče. Jasně, staré auto, za pár korun, těžko čekat nějaký zázrak. Ale o to nejde. Hlavní point je ten, že kdykoli se cokoli stalo, mohl jsem zapíchnout prst kamkoli do mapy, najít nejbližší servis v okolí a tam to nechat odvézt, protože jsem věděl, že to zvládnou zcela jistě opravit, neb už to dělali tisíckrát před tím. Stálo to sice peníze (a ne zrovna malé), ale ve výsledku se ani jednou nestalo, že by mi někdo řekl: „Hele sorry, to neumíme.“ Věřím, že to může být jistý argument pro koupi.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Střih. Když Passat splnil svou povinnost pracovního vozu, poslal jsem jej o dům dál a přemýšlel, co za nepotřebnou kravinu si pořídím místo něj. Volba padla na Mazdu Xedos 9. Roli tam sehrál sentiment, menší Xedos 6 jsem měl jako jedno z prvních aut, devítka se mi vždy líbila a to především použitou technikou, která byla poměrně netradiční. Když se objevil inzerát na poměrně vysloužilý, avšak stále funkční Xedos 9 s velmi zajímavým motorem MCE (Miller Cycle Engine) neváhal jsem a obnos, který jsem obdržel za Passat, jsem obratem složil za Mazdu. Respektive část z něj, Mazda stála zhruba dvě třetiny prodejní ceny VW. Ano, modří již vědí.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Mazda je obecně považována za automobilku, produkující velmi spolehlivé vozy. Což mohu potvrdit i já osobně na několika kusech (ta RX-8 se nepočítá). Ostatně i tento starý Xedos najel vcelku bez problémů nějakých 15 tisíc kilometrů (na budíkách tou dobou svítilo asi 325 tisíc km), než se odebral věčnost jeho startér, což jsem odmítl řešit, načež si auto vzal pod svá křídla kolega Adam. Ten posléze zjistil, že nadměrnou spotřebu oleje má na svědomí kompresor. Ten je však poměrně neobvyklý (Lysholmův odstředivý kompresor) a nikdo tento konkrétní díl neopravuje. A když říkám nikdo, tak myslím nikdo. Jakože nikdo na světě. Asi před dvaceti lety snad existovaly dvě firmy, zabývající se repasemi této věci. Jedna byla někde Rusku, druhá v Austrálii, ale to už dávno neplatí. Prostě jakmile to vzdá kompresor, můžete říct autu sbohem. Nebo samozřejmě zkusit někde sehnat použité funkční (hodně štěstí). Nicméně taková anabáze se u auta, co nestojí ani průměrnou mzdu, asi nevyplatí.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

To jsou příběhy z mé zkušenosti. Stále si však nejsem jistý, který směr zvolit, až budu zase příště kupovat ojetý automobil. Rozhodnu se pro méně spolehlivou, ale o to lépe opravitelnou volbu? Nebo zase zkusím štěstí s nějakým netradičním vozem, u kterého bude reálně hrozit, že už neseženu náhradní díl anebo jej nikdo nebude chtít opravovat? Těžká volba. Jak se rozhodujete při nákupu vozu vy? Je pro vás důležitější spolehlivost, nebo upřednostňujete snadnou opravitelnost? Diskuze je vaše…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jyrki
08. února 2023, 06:06
12

ani jedno, kašlu na to, důležité je, jestli to auto mám na seznamu toho co chci.

reagovat
jbigllesCZE
08. února 2023, 07:26
1

zajímavé, mám něco z obou světů (nebo jsem si to alespoň myslel):
Passat b5.5 2.8 V6....paradox je, ze se na to dost věcí nedá sehnat (přitom kupováno právě jakože díly všude a každej to opraví). Mechanik, kterého považuji za šikovného, je z toho pokaždé nešťastný.

Panda Mk1 4x4....prej nic tam není, nemá se co rozbít. leješ benzín a olej a najedeš 100k
no, za necelé 3 roky cca 150 tisíc peněz + nákupka. Skoro nic se nedá sehnat a sháním to všude po světě (např. 2 roky tekoucí nádrž a sehnaná za 10k někde v poušti na Sicílii. O rzi taktně pomlčím:) už jsem ten vehikl 100x prodával, ale vždycky si pak představuju, jak jí někdo odveze, popláču a inzerát stáhnu

reagovat
beastar
08. února 2023, 09:04
0

Kde je u tebe ta opravitelnost a spolehlivost? Že píšeš z obou světů:D Já z toho chápu problémy a složitost u obou aut. U toho Passatu mě to teda překvapuje. Však ve stejném provedení se dělala A6 C5. To tam není záměna alespoň pro některé díly?

jbigllesCZE
08. února 2023, 11:06
0

no u toho passata je toho spousta na předek a nic na zadek :) druhovýroba takřka nic. Když jsem potřeboval repasovat nápravu, skončil jsem u strongflexu. záměna je tam možná pro motor, měnil jsem převodovku a taky jiná čísla.

Ronoath
08. února 2023, 09:03
0

Mám to asi jinak. Pokaždé, když jsem kupoval ojetinu, se objevilo něco samo. První auto - Lada 2105 - byla za pár korun a zbyly prachy na blbiny. Berlingo 1 - za odvoz. Přes tři sta tisíc na hrbu a dodnes jezdí. Nikdy jsem přitom nad Citroenem reálně neuvažoval. Nyní Kodiaq - prostě jsem na horách potřeboval čtyřkolku a tohle se objevilo. V životě jsem přitom nechtěl škodovku a nebýt pohodlí a ceny, co jsem za to dal, štvaní by mě to při každém pokusu něco udělat na infotaimentu, který je naprosto tragický.

Takže - u mě ani jedno. Ojetiny ke mě proudí bez dlouhého uvažování.

reagovat
Jimi
08. února 2023, 09:12
0

U stáří auta 20+ je dostupnost dílu celkem podstatná. Vrakoviště taky hodně pomůžou.
Obecně je asi lepší pořídit auto, které se prodává po celém světě v relativně slušném počtu.
Interval dobré ceny a slušné spolehlivosti se zatím osvědčil mezi 10-20 roky staří vozidla.
Jednoduchost a sdílení platforem taky není na škodu.
Taky dvorní mechanik někdy rozhoduje, co mu nesmí do dílny. :)

reagovat
Jaromír
08. února 2023, 09:22
0



No a pak trpím.

reagovat
Is
Iskar
08. února 2023, 09:27
1

Ja som tiež trochu zložitejší prípad - mám rád autá, ktoré nevidno úplne na každom rohu (nemusí to byť úplná exotika, stačí aspoň trochu menej obvyklý model), no zároveň nie som manuálne zručný, takže vyslovene nespoľahlivé vozidlo by som si nekupoval, ani keby bolo jednoducho opraviteľné. Môj Fiat Croma je výsledkom taliansko-nemecko-švédskej spolupráce, čo mu zjavne prospelo, lebo drží celkom slušne pohromade (a rovnaký typ auta vlastní aj môj mechanik, čo je veľká výhoda), ale s náhradnými dielmi to aj napriek solídnej druhovýrobe nie je až také ružové - keď som pred niekoľkými mesiacmi nedopatrením stratil viečko olejového hrdla a potreboval som rýchlo zohnať nové, stálo ma to veľa nervov a neúspešného obvolávania vrakovísk, servisov a e-shopov, až kým som nakoniec nenašiel v hlbinách Bazoša inzerát od chlapíka, ktorý rozpredával auto s rovnakým kódom motora... Beriem to však ako daň za čiastočnú exkluzivitu, každá sranda niečo stojí.

reagovat
beastar
08. února 2023, 09:28
1

U mě se to roky opravdu extrémně střídalo. Detox aut. Jeden čas sem měl šest aut. Ne vždycky ojetých teď to mám půl na půl. I když teoreticky Renault už je taky dnes ojetý i když minimálně. Já byl vždy úplně zamlada trochu pozér. Takže sem to kupoval hlavně aby to byl buď brand. A nebo v plný. Případně v dobrý motorizaci a výbavě. Servis atd to mě moc nezajímalo. Hlavně sem to točil dost rychle na to aby mě potkali fatální opravy.

Časem si člověk vytvoří bublinu značek a typů aut. Která se mu prostě líbí. A podvědomě tomu dáš přednost. V současné chvíli jsem chtěl zkusit jestli když koupíš auto luxusní značky která nemá nejlepší pověst. Co do spolehlivosti. Jestli to jde normálně používat. Teoreticky sem mohl mít nějaký céčko nový třeba. A vyšlo by to levněji na provoz. Takže racionální rozhodnutí pořád asi nedělám. Díly na to kupodivu jsou. I když logicky dráž jak třeba na BMW.

reagovat
HeavySmoker
08. února 2023, 09:33
3

Nemá cenu to riešiť, legendárne špičky v spoľahlivosti mi vystavili faktúry za 200 tisíc, nové auto si dva mesiace po záruke vyhodilo zoznam závad na 2 strany a totálny krám ktorý si nikto nesmie kupovať lebo motor doslova exploduje, jazdí ako hodinky (Motor M96 v Porsche). Paradoxne kvalitný servis na blbosť ako staré Porsche sa zoženie lepšie než dobrý servis na priemerné BMW ktorých jazdí mraky (Poraďte ak viete!). Jediná istota je Corolla a smrť.

reagovat
TheSnail
08. února 2023, 09:39
0

Ani jedno, u koupě ojetiny mám na prvním místě cenu. Pak následuje požadavek, aby auto nebylo po bouračce a pak zase cena. Resp.opravitelnost i spolehlivost považuju spíš za otázku peněz, než vlastnost modelu. Radeji s budgetem 400k koupím auto za 200 s tím, ze se tam kilo hned pošle a další během prvních dvou let, než koupit za 395 se zbožným přáním, ze budu jen tankovat a jezdit a když se něco pokazí, budu zrovna já mit štěstí a bude to levný, protože se to psalo na fórech :)

reagovat
Or
Oris
08. února 2023, 09:43
0

Taky to auto musím chtít.
Já nesmyslně koupil Mazdu 323F 2.0V6 (BA) a teď když jsem se nabažil, utopil v tom spoustu peněz, tak řeším co s ní :-) protože to oproti ostatním BA-čkům má skoro všechno jinak.....

reagovat
Driver79
08. února 2023, 10:07
1

Pokud to nema byt auto za 2 vyplaty, tak jedine destilace nejlepsiho z techto postupu:
1) Vyber modelu, ktery ma dobrou povest, minimalni chronicke potize a dobrou servisovatelnost.
2) Vyber konkretniho solidniho kusu.

Jedinou vyjimkou by mohlo byt, ze mate v dosahu servis s vybornou povwesti a specializaci.
Na nektere specificke znacky je proste potreba specialne zamerene servisy, ktere vetsinou byvaji daleko a drahe...

reagovat
Mechanik
08. února 2023, 10:11
2

Jak píšeš, spolehlivost vozu po 15 letech ovlivnuje spíš pouzití, zacházení a udržba předchozích majitelů. Základ je koupit zachovalé auto a pak se holt poprat s udržbou. Pro mě je tedy základ v tom dobrém stavu a dostupnosti náhradních dílů. Já si auto kupuji na věky, takže pak moc neřeším jestli se ještě investice vyplatí, prostě to opravím at to jezdí.
Koupit nějakého starého exota, to člověk musí počítat s tím, že až se to posere půjde do šrotu, mít potom každý rok jiné auto je spíše pravidlo. Já ale radši s autem žiji dlouhodobě.

reagovat
Trinom
08. února 2023, 12:30
2

U hraček to neřeším, byť jak v případě Amerik, tak Japonců je aftermarket podpora obří.
U daily jde primárně o to, aby bylo auto spolehlivé a pokud se něco posere, tak snadno a rychle opravitelné. Ve výsledku je jednorázový výdaj většinou levnější, než mnoho menších drobných výdajů (Škodná).

reagovat
kotzitzaq
08. února 2023, 14:10
1

A nebo se můžete zachovat

reagovat
kotzitzaq
08. února 2023, 14:55
8

jako naprostý idiot a koupit si Rover. Na ten se sice blbě shánějí díly, ale zato není vůbec spolehlivý.

beastar
08. února 2023, 16:38
0

To mi něco připomíná. Akorát ta moje značka ještě alespoň existuje. Do té první věty co si napsal a včelu mě rozesmála by to taky sedělo..

Karel TB
09. února 2023, 10:42
0

S tím Roverem bych to tak zle neviděl. Měl jsem 420 Sdi a 75 cdti. Oba se začly sypat po 300 000km, to asi už mají nárok. Zároveň ty starší (Honda) Rovery už bych neřadil mezi ojetiny, ale pomalu historická vozidla :) Jo a víc mě potrápil ten 75.
Pokud lovím mezi takhle starýma autama, tak spolehnout se dá leda tak na to, že závada číhá kdekoliv. Neexistuje bullet proof auto.
Takže pokud je to křáp na kterém závisí výdělek - volím auto bez extra špeků. Cokoliv jiného volím srdcem.

Jyrki
09. února 2023, 17:18
0

Karle, však víš jak to vidím já. Vždy volím srdcem a pokud na tom závisí výdělek, jedu to na počet, pořád je šance, že alespoň jedno zůstane pojízdné a ráno nastartuje

Karel TB
10. února 2023, 12:41
0

:D jo je to tak ...teorie pravděpodobnosti malých čísel v praxi :D

VK
VK
08. února 2023, 14:30
0

Existuje vůbec takový trade-off vztah mezi opravitelností a spolehlivostí?

reagovat
mariov8
08. února 2023, 15:59
0

Ideál je opravitelný spolehlivý auto, ale ojetý mercedes s perspektivou dalšího provozu je jako ojetina drahý. Tak jsem zkusil Citroen, taky, pohodlné, Evropského původu a auta PSA se vyráběli ve velkých sériích, ale opravitelnost i spolehlivost o řád horší... akorát faktury byly o nulu nižší... :-) dobře, u C5 poloviční. Mechanik mne prosil, ať nebourám, že druhovýroba neexistuje a celý čumák je v dílech dražší než zbytek auta.

reagovat
VK
VK
08. února 2023, 16:38
0

Zrovna třeba provoz C5 poslední generace r.v. 2009 vedl u mě k závěru, že do oprav vyházím tolik, co bych dal za splácení nového v kategorii Stinger, Julie, 3-er spodních specifikací. Následně k rozhodnutí, že to už radši nové.

Mechanik
08. února 2023, 19:25
0

Taky na ní nejsou hlavně díly a když už tak drahé. Není to spolehlivé, jako ojetina. Takže vlastně dva v jednom, no neber to.

mariov8
08. února 2023, 22:35
0

Tu C5 jsem koupil dobře, vlastně to byl pofacelift první generace. Dělal se 2,5 - 3 roky? Zevnějšek lepší, ale hnusný interiér. Auto však bylo po slušném prvním majiteli. Udělala nakonec dobrý dojem. Nebo jsem prodal včas. Servis už úplně zadarmo nebyl a na servisovatelnost jsem nadával již u staré Xantie, kde se na ni na rozdíl od mercedesů opravdu nemyslelo na to, že to někdo bude muset udržovat.

Mechanik
08. února 2023, 22:53
0

Já měl C5 z roku 12, plná výbava, servis děs, ještě relativně dobře jsem to prodal. A to měla prd najeto, po prvním majiteli. Zato Xantie jsem měl dvě, už to byli auta na konci životnosti a nic to nechtělo, olej, benzín a pohoda.

Bavoraczech
16. února 2023, 13:53
1

U Francouzů se musí kupovat levná a jednoduchá auta.
Na doporučení jsem koupil údajně spolehlivý Peugeot 607. Starý jednoduchý základ a levné díly. Jen těch dílů potřebuješ každý měsíc hromadu...
Zato Peugeot 206, Xsara Picasso pecka.

Irwinek
09. února 2023, 07:37
1

hmm, ojetiny 3, kromě Compactu pro mladýho to vždy byly auta, co v bazaru nikdo nechtěl a stála někde zastrčená u plotu. Peugeot 505 GTi sloužil 12 let s minimálními náklady a prodával jsem ho proto, že už mne nebavilo čekat 14 dní na hadičku za 2O kaček. No a Volvo 960 provozuji již 16 let. za tu dobu mne na dílech a opravách stálo 120 tis. i s nákupkou mi to vychází na 10 tis/rok :-D Pravda, sehnat teď něco se rovná zázraku, takže tímto skládám obrovský dík Pavlovi, který se mi o něj již 12 let stará a ještě mne z dílny nevyhodil.

reagovat
Sk
Skopy
09. února 2023, 14:16
2

Hodně záleží na plánovaném využití auta. taky jsem si prošel oběma světy, jak opravitelná, tak relativně spolehlivá auta. 5 let jsem měl jako daily kiu clarus, pak 5 let daily hyundai coupé s docela ojedinělým motorem V6.
Pokud to má být daily, tak koupit něco na co jsou špatně dostupné díly je problém. pro díly pak budete jezdit autobusem nebo půjčeným autem bůh ví kam. to byl případ kie i hyundaie. naštěstí problémy které by auto znepojízdnily se objevili pouze 2 za 10 let. K dobře opravitelným autům - mám zkušenost s vw caddy, v rumusku odešla spojka, v pondělí večer jsme auto dotáhli do nejbližšího vesnického servisu, ve středu ráno odjížděli s novou spojkou. sázka na rozšířenou techniku se vyplatila.
Když si ojetinu kupujete na víkendy nebo jinou zábavu a je vám jedno že auto bude třeba 2 měsíce stát a čekat na díly (nebo až budou peníze na díly), pak není důvod nekoupit si nějaké originální auto.

reagovat
Mechanik
09. února 2023, 15:36
0

Vždycky se dá koupit auto za pár korun a ten měsíc v něm odjezdit

Michal88
09. února 2023, 19:50
0

No, vždycky jsem razil teorii rozumného kompromisu mezi obojím, ale nikdy se jím neřídil. Resp. XMka, Xantie a cokoli dalšího s hydropneumatikou rozhodně nemůže aspirovat na nic jednoduše opravitelnýho, co opraví každej všude a specifický díly se taky neshánějí úplně nejjednodušeji a co do spolehlivosti je to dost závislý na předchozí péči. To mě ale donutilo se do toho ponořit takovým způsobem, že jsem schopen si spoustu věcí opravit sám (takže netřeba vyhazovat peníze za díly) a na cestě si při nejhorším se soustou věcí taky poradím. A když už něco potřebuji, tak jsem si našel kanály, kde to sehnat.

Tohle bylo pro mě taky trochu vystrízlivění, protože XMo nemělo nikdy pověst spolehlivého auta, na které se všude všechno válí a umí to opravit půlka národa v hospodách a tak jsem tyto "kecy" přehlížel i před koupí C5 2010 3.0HDi. To jsem ale netušil, že ač se jedná o novější auto a tak by se na to mělo dát sehnat dost dílů i po vrakáčích atd , tak je ta dostupnost dílů ještě o dva řády horší, než na XMo. Na XMo zkusím pár známých a kamarádů a obvykle seženu. Na C5 známí a kamarádi neví a na vrakáčích nic není, protože ta auta bývají rozebraná téměř hned. Takhle jsem hledal třeba 5 dveře přes půl roku, pumpu servořízení 3/4 roku atd... A to jsem zatím nemusel řešit pístnice a další specifický díly.

Díky vlastní práci jsme do toho auta zas tolik nezahučeli (na dílech za opravy cca 30t Kč za 3 roky vlastnictví, nepočítám údržby, tam je to dalších cca 30t), protože když slyším, že někdo koupí auto za 150t a další takovou částku do toho pustí za rok na opravách, z toho mě jímá... Ale je pravda, že C5 x7 a zvlášť v 2.7 nebo 3.0HDi je prostě auto, kde znalej servisák řekne, že to dělat nebude nebo si řekne raketu za daný úkon a neznalej to udělá, třeba i za levno, ale pak se z něj stane ten znalej. A nebo to dojebe a už k němu nebudeš chtít Ty.

reagovat
martin_100
13. února 2023, 21:43
0

Volim rozumem. Prostě spolehlivý snadno a levně opravitelný auta. Jsem snad kvůli tomu míň fanda do aut? ;-)

reagovat
jendaaa
14. února 2023, 21:40
2

Co se týče aut, držím se relativně mainstreamu a beru co je ověřené, takže se servisem nikdy nebyl problém, ani se spolehlivost. Ovšem znuděná mysl nadšeného "hrabala" ve všem, co má motor, mi loni nadělila vysněnou Yamahu SRV 250 (díky bohu, vlastně to dopadlo dobře, v hledáčku jsem měl nějaký starý italský pomsty - Alfy, Lancie....). Když se náhodou objevila na prodej v ČR a já náhodou zagooglil, šel jsem do ní, i když byla cena lehce neadekvátní a já motorku vůbec nesháněl. Je to hezké, je to veterán, je to velikostně a výkonem tak akorát na občasné projížďky po okolí. Ovšem do evropy se vůbec nedovážela, ani do emeriky.. vlastně se prodávala jen na vybraných asijských trzích. No kurňa, teď na to něco sežeň :) v ČR je jich dle registru asi 5 celkem.

reagovat
Bavoraczech
16. února 2023, 14:02
0

Citroeen Xsara Picasso. Auto koupené jasně díky pověstné neprůstřelné spolehlivosti :-D

Vypadá to ironicky??? Jenže ono to tak bylo. Koupil jsme vylítanou ludru 1.6i s 290tis na hrbu za 13 000 a hned jsem narval 13 000 do vstupního servisu. A že se toho měnilo hodně včetně vyvaření předních částí prahů. Inu za dalších 5 let si to krom oleje a benzinu vzalo na dílech za prkotiny kolem dalších 3-4000.
Takže Citroen Xsara picasso v holobytu s dýchavičnou 1.6i mohu s naprosto klidným svědomím doporučit jako nadprůměrně spolehlivé auto, relativně jednoduché na údržbu a zároveň s levnými díly.
PS.: Peugeot 206 je na tom o kousek hůř, ale ne zas o moc. Největší problém u obou zmíněných je při jejich stáří dnes už hniloba.

Takže další auto jsem vybíral tak, abych na něm i při takovém stáří nemusel řešit hnilobu. A zas jsme byli u Francouzů... No možná jsem si měl tentokrát vybrat BMW

reagovat
Bavoraczech
16. února 2023, 14:06
0

A ještě obecný kec.:
Míval jsem Alfu 166 JZD, tu krásnou černou se 129 kW a otřesným automatem. Tak asi polovina mechaniků se křižovala při představě, že na tom bude dělat něco jiného než výměnu pneu.

A tak se stalo, že jsme do jednoho nejmenovaného servisu přijel na výmenu pneu a rovnou jsme je zaúkoloval, aby zkontrolovali stav turba, které je, pro znalé italské agrární techniky z počátku nového milénia, umístěno krásně zepředu za chladičem a k jeho kontrole je potřeba pouze demontovat jednu vzduchovou hadici a druhou povolit a odtáhnout. Leč když jsem se vrátil pro přezutý vůz, bylo mi řečeno, že turbo nemohli zkontrolovat, protože je na Alfě tak blbý přístup, že by musel motor ven.
Tak jsem dojel domu, trochu si to zvedl heverem, lehl si na zem pod čumák a během 3 minut zkontroloval sám....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado coupe 1985
Cadillac Eldorado coupe

1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem

Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8 1976
Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8

1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem

Chevrolet G20 Chevy VAN 1989
Chevrolet G20 Chevy VAN

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 732 ccm objem