načítám data...

Autíčkář se ptá: Kam jste ochotni zajít při opravování auta?

Vozidlu s charakterem jsme většinou ochotni nějakou tu poruchu tolerovat. Ale co když tráví v servisu víc času než na silnici? Kolik energie a peněz jste ochotni obětovat?

Zobrazit galerii

Některá auta máme radši než jiná. Některá máme dokonce tak rádi, že se jich odmítáme vzdát, i když jejich vlastnictví v očích nezaujatých přihlížejících značně zpochybňuje naši příčetnost…

Byla jednou jedna půvabná černá Puma s rozpustilým motorem 1.7 Zetec a vcelku zachovalými koženými sedadly Recaro. Prozatím její poklidné žití narušovaly jen běžné lapálie odpovídající datu narození 2000, nějaké to uložení tlumičů, ložiska a zdivočelá napínací kladka, sem tam fail v elektrice, nic zásadního. Jenže v polovině března – právě když jsem se chystala na boj s počínající korozí a estetický tuning interiéru – na milé auto přišlo jaro. Během krátké městské jízdy se motor tak rozehřál, až se přehřál. Diagnóza automechanikova směřovala k fouklému těsnění pod hlavou, i jali se pohůnci servisu rozebírat motor a opět jej skládat, což si vyžádalo nemalé množství drahých servisních hodin a dva týdny bez auta. Co se dá dělat, hlavně když to pojede. V tuto chvíli by mě potěšilo zakončit příběh happyendem, jenže jsme teprve na začátku. Už druhý den ručička teploměru srdnatě atakovala červené pole…
Uběhly tři měsíce, v autě byl vyměněn termostat, čidlo teploty a vodní pumpa. Hlava motoru šla znova dolů a podstoupila tlakování ve vodní lázni, došlo i na již zapomenutou řemeslnou techniku – rovnání bloku motoru zaškrabáváním. Odborník dále doporučil výměnu těsnění za originál od Fordu, neboť srágory z druhovýroby motoru nesvědčí. Automechanik, který během uplynulých týdnů poněkud zešedivěl a za provedené opravy si už účtoval pouze materiál, pro jistotu na vlastní náklady vyměnil i chladič. Následující víkend auto jezdilo jako sen, město, dálnice, okresky, všude samá radost, štěstí a duhoví jednorožci. Jenže pondělí je nebetyčný opruz zřejmě nejen pro lidi, ale i pro auta. Hned ráno Puma vyhlašuje varnou stávku. Odolávám silnému puzení auto na místě zapálit, zakopat a pomočit. Místo toho se rozhoduji oblažit svým nadějným youngtimerem další autoservis. Momentálně má Puma nový ventil topení (sice se nezdálo, že mu něco je, ale podle četných zkušeností na Puma fóru všechny cesty vedou k ventilu topení), jezdí a nevaří. Jak dlouho to asi vydrží…?

Ani nepočítám, kolik lidí mi už doporučilo, ať ten krám pošlu z útesu. (Asi jediný, kdo si radu tohoto druhu nechal pro sebe – ať už je jeho důvodem pochopení, nebo prosté smíření s mou posedlostí –, je  servisák, který měl auto v péči naposled. Díky, Hamstere ;)) Jenže já to neudělám. Prostě to auto chci. Když funguje, je dokonalé. Zábavné, mrštné, nepoznamenané tuzingem a zrezlé jen maličko. Navíc se Puma pomalu, ale jistě stává druhem ohroženým extinkcí. S péčí, jakou jí dávám, z ní bude ojedinělý výstavní kousek. A ještě jedna věc. Vás by snad nezajímalo, jaká záhada se v útrobách vozidla celou tu dobu skrývala? Mě teda jo. Nedám pokoj, dokud na to nepřijdu.

Teď bych ráda věděla, jestli je mezi vámi někdo stejně postižený. Opravovat auto je jedna věc, ale co když se cena servisu pomalu blíží jeho pořizovací hodnotě, a přitom nejde o exemplář s vyhlídkou na několikanásobné zhodnocení investic? Co všechno jste ochotni podstoupit pro svůj vůz z pouhé lásky či umanutosti? Pěkně prosím, řekněte, že nejsem cvok!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VoFi
20. června 2016, 07:55
0

Tohle známe. Investice přesáhly cenu auta, to ale stále stojí na dílně..
(Zatím to byl nárazník, elektrika, zadní náprava, filtry, brzdy, chladič a jiný motor)
Přes tohle všechno půjde auto zřejmě z domu a asi ho nahradí odolnější naftová varianta..

reagovat
MG
MGRR
21. června 2016, 16:51
0

Jezdil k nám zákazník. Auto koupil ojeté za milion a za tři roky tady nechal přes milion za servis. Teď jsem tady řešil pána už po několikáté zákazníka z Bratislavy s korejským terénním autem. Auto má hodnotu 90-110t, závada mezinápravové převodovky 55 (spíš jsem dělal reopravu po značkovém servisu kde zaplatil 35), celková GO brzd, spotřebák, pneu 65 a za týden mi volal, že do nafty nalil 20L benzínu a jel. Sice dojel, ale pak už nenastartoval... vydřené čerpadlo, zničené vstřiky, proplach všeho 65t... auto nechávám vždy odtahovkou stahovat z Bratislavy do Prahy, nebo domů do Saska. Teď mi volal, že si měnil sám olej, strhl šroub a praskla olejová vana (jak nevím), ale chce to opravit... vana na výměnu, motor i obě převodovky musí ven... dalšíh 20-30. Pán má auto rád.

sp
spooon
20. června 2016, 08:08
4

kolikrát to není ani tak o lásce k autu, jako o blbý náhodě. Když vám na dosud spolehlivém autě s hodnotou 30 000kč, foukne těsnění pod hlavou, tak to opravíte. Jenže pak přijdou na řadu brzdy, který samozřejmě taky koupíte. Šup, začne hučet ložisko, no když už jste do toho dali tolik, tak koupíte i to ložisko. A za chvíli druhý. Pak homokiněťák, spojka, urezne výfuk...no a postupně do toho narvete x hodnoty auta, ani nemrknete.

reagovat
Letis
21. října 2016, 19:36
0

Tohle by se mělo tesat do kamene.

Xcriss
20. června 2016, 08:33
0

Tesim se na zkusenosti majitelu legendarniho CA18DET v S13kach :D Aneb nekdo kupuje tesneni pod hlavu a nekdo turba... ...a tesneni pod hlavu :D :D :D

reagovat
Woyta
20. června 2016, 08:39
0

Ja si na spolehlivost nemuzu stezovat. Jen komprese jsem mel spatne. asi tesneni pod hlavou. Ale jelikoz jsem chtel jako vetsina majitelu vetsi vyko, tak jsem se pustil do kompletni generalky motoru. Coz vetsina nedela a pak se divi co to provede kdyz to nafouknou.

St
Stanley
20. června 2016, 08:41
0

Jsem taky případ, jehož hlavní zábavou je vrážet do auta peníze horem spodem. Hranici řídit/sešrotovat jsem si vyřešil takto: auto nabízí za svou tržní cenu daleko víc muziky. Našel jsem si pár aut, které jsou ve veškerých mnou požadovaných vlastnostech lepší, než to moje a stanovil si jejich zprůměrovanou tržní cenu coby referenční hodnotu. Do zážitkového žebříčku nula až tato referenční hodnota jsem zasadil svůj vůz a zjistil tím jeho hypotetickou cenu, která je pro mě zároveň i prvním upozorněním, že se mi auto právě začíná prodražovat a tím u nápisu "sešrotovat" začíná poblikávat malý zádumčivý otazníček.
Toliko k mé vědecké metodologii postavené na vodě a pocitech :-)

reagovat
Debru
20. června 2016, 09:25
0

Tohle dobre znam:) jako student jsem si koupil passata b5 v benzinove V6 za krasnych 15k s tim ze se vymeni spojka a bude jezdit, ubehli dva roky po spojce se vymenily ojnicni loziska rozvody gufera, znovu ojnicni loziska s prebrusem kliky leva hlava vacky olejove cerpadlo palivove cerpadlo homokineticke klouby tesneni vika ventilu zadni brzdy skrtici klapka + nejake cidla na motoru a to na co jsem zapomel. No abych to shrnul auto po dvou letech a zhruba 40 tis jen v materialu stale po ohrati motoru hlasi nizky tlak oleje, stoji v depozitu a ceka az bude moct spolykat dalsi penizky:) a ikdyz se na me vsichni divaji jak na blazna tak ho neprodam (minimalne do doby nez zacne jezdit, pak mozna strati to svoje kouzlo :D)

reagovat
BigBang
20. června 2016, 13:19
0

Jak se mění levá hlava na motoru, kterej má jenom jednu??

Debru
20. června 2016, 13:31
0

Golfy a sharany meli vr6 od vw passat ma 2,8 v6 od audi. A jsem si hodne jiszej ze sou tam ty hlavy dve:)

BigBang
20. června 2016, 15:23
0

Chybička se vloudila, byl jsem si do teď jist, že tam je VRko :D

Debru
21. června 2016, 07:03
0

Hodne lidi tvrdi ze je tam vr6, na autoforu o tom motoru taky tak pisou. Jedina vr co se do b5 davala byla 2,3 vr5.

Debru
21. června 2016, 07:20
0

Jinak co se tyce nepresnosti tak musim nasdilet tento clanek:http://www.auto.cz/bugatti-eb-18-4-veyron-500
Bud sem hloupej ja nebo autor ale nikdy jsem neslysel ze by ve veyronu byl 18ti valec s koncepci do W tvorene trema radama o 6ti valcich:) take se mi nezda chladic homokinetickeho kloubu, chapal bych diferencialu, navic oboje je anglicky axle pokud se nemylim.

BigBang
21. června 2016, 16:29
0

Ten článek je celej divnej, ale tak bylo to opěvování „kosmickýho auta“ - konceptu...

ro
rowan
21. června 2016, 16:38
0

Ano v konceptu Veyronu byl W18.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/W18_engine

bobo23
20. června 2016, 11:51
0

Vidím, že nás bláznů je víc. Moje auto už taky spolykalo daleko více prostředků než byla jeho PC. Ale už sem v opravách zašel tak daleko, že je mi líto se ho zbavit. Začalo to nenápadně chladičem hned po koupi. Potom nějaké drobnosti a přišla první rána. Urezlá nápravnice. Nová pouze originální za cca třetinu PC. Tak jsem to zacáloval a jezdilo se vesele dál, než milé auto začalo žrát olej. První sem si říkal neřešit, dolívat a jezdit. Ale nedalo mi to a už to jelo. Zbroušení hlavy, gufera ventilů, pístní kroužky atd. Do toho nějaké drobnosti jako homokineťák a byť konečnou cenu ještě nevím, ale už teď vím, že mi bude nevolno. Ale těch peněz nelituji.

reagovat
Ev
Evlo
20. června 2016, 13:26
0

Tak to není nijak neobvykle, že to spolyká víc než pořizovací cenu. Jsem to včera počítal a po 6 letech _nejpozději_ k tomu dojde u každého auta.

Ev
Evlo
20. června 2016, 13:24
0

S auty už jsem skončil.

reagovat
Ev
Evlo
20. června 2016, 13:38
0

Ne, ze bych teda vedel co s penezma, ale proste tak zazmrdovany obor jako auta neni - ze 4 prednich novych gumy 3 vadne, v cr to umi zjistit tak 1 servis, ostatni tvrdi, ze vadnou gumu umi zjistit, nebo tvrdi rovnou, ze to neexistuje. Omluva od servisu? Jeste me reknou, ze jsem idiot a mam mit na gumy, kdyz mam na takovy auto [tohle byl psychycky dost masakr zvladnout a nenapadnout toho cloveka fyzicky - doted lituji toho, ze jsem to neudelal]. Reklamace gumy je asi tak to nejzabavnejsi. Druhy auto jsem si daval dokupy sam, vyhral s s tim, nekdo me ho zrusil a pojistovna to nechce opravit, ze me posle 1/3 ceny, asi ani to ne, takze se soudit. Tak si myslim, ze me to uz auta znechutilo definitivne.

Sh
Shackall
20. června 2016, 13:28
0

Opravy jsou věčné téma - jen ta poslední na Favoritu mne přišla na 15.000 a teď se auto dožaduje dalších tak pěti. Nissan nepočítám, teď sežere tak patnáct. Rodina a příbuzní to o Favoritu neví, neb by asi navrhli zbavení svéprávnosti.

Ten popis v článku ovšem vyvolává dojem, že nebohou Pumu někdo servisoval - tj. provedl celou řadu úkonů, aniž by věděl, proč je vlastně dělá a odhalil skutečnou závadu. Takové servisování leze setsakra do peněz a lidé se kvůli němu zbavují docela slušných aut. Nicméně není to chyba auta, ale mechanika. A na 99% je příčinou nějaká pytlovina.

reagovat
adam7c3
20. června 2016, 13:49
1

Tak ono takhle "servisovat" umí snad všechny autorizované i běžné servisy, poslední zkušenost v rodině s Nissanem Murano V6 v autorizovaném servisu mě už úplně odradila auto kamkoliv dávat opravit. Motor nešel na všechny válce a než přišli na to, že je vadná řídící jednotka a ne zapalovací cívky, tak jich odpálili celé dvě sady á 3000/ks. Dneska už se nehledá příčina pomocí podrobné diagnostiky, ale podle toho co jim to vyhodí za kód vymění tu součástku o které si myslí že je špatná.

Sh
Shackall
20. června 2016, 14:04
0

Přesně tak. A málokdo u toho přemýšlí. A v momentě, kdy se člověk nemůže opřít o diagnostiku (například zrovna u chlazení), tak je v koncích.

Abych byl konkrétní, milá Zlo Kočko - například ten termostat (starý i nový) někdo zkoušel ve vařící vodě v hrnci, zda se také hýbe, nebo ho někdo nejdřív v rámci postupu "pokus - omyl" vyměnil, a pak neřešil, protože je tam přece fungl nový... Přitom třeba já jsem jednou vyměnil jeden nefunkční termostat za druhý nefukční (byť nový, zdravíme Auto Kelly) a při odstraňování závady v Radotíně na benzince se špičkově popálil a za*ral...

Je
JeepCH88
21. června 2016, 08:08
0

Termostaty jsou ošemetné, mě se v horké vodě otvíral, takže jsem myslel že je funkční, ale v autě se buďto neotevřel, nebo málo nebo já nevím co. Novej termostat to vyřešil, přitom se ve vodě otvíral úplně stejně jako ten starý ....

Radohanno
20. června 2016, 13:44
0

Prodal jsem auto když se začalo kazit..
Dnes vím že to byla chyba....I kdyby dnes investice přesáhly prodejní cenu jeho cena pro mě byla jiná...Takže to co mám teď tzv. dochovám...

reagovat
Ev
Evlo
20. června 2016, 13:49
-1

Nesmysl, kdyz by ti ho nekdo naboural, tak si uplne vpc. Udelal jsi dobre.

adam7c3
20. června 2016, 13:50
0

+1 Nejlepší opravář je nový majitel.

Radohanno
21. června 2016, 11:10
0

Já měl Škodu Rapid 136...v super stavu...měl jsem ji zakonzervovat..Dnes je to klasika

ju
jusdoit
20. června 2016, 14:33
0

jo jo to znám :D ted jsem pořídil bmw e39 530i a jenom počáteční opravy/vylepšení stojí skoro půlku pořizovací hodnoty :D

reagovat
briza
20. června 2016, 14:48
0

Já to dělím na dvě části. Auta pro denní použití nemám pro to, aby mě bavila, resp. musí mě bavit a dělat radost tím, že se na nich nic nesype a jezdí se jen na servisky. Proto taky většinou po uplynutí záruky putují na protiúčet nebo směr nový majitel. No a pak jsou tu auta pro radost. Tady se karta výrazně obrací a v lepším případě jsou proinvestovány pouze násobky kupní ceny, v horším desetinásobky. Moc lepších případů jsem zatím nevlastnil :) Občas sám sebe podezírám z toho, že schválně kupuju klinicky mrtvé exempláře, abych je pak mohl oživovat a mít radost z progresu. Nicméně pro obě části je naprosto kruciální mít toho správného mechanika, kteréhožto já naštěstí mám v osobě jednoho z nejbližších kamarádů. A za další štěstí ještě považuji to, že po kompletním oživení radostoauta mě baví neustále a nejsem stižen nemocí "taktobysmeměliajenačasetoprodatavrhnoutsedodalšíchvýzev" :)

reagovat
Viola Procházková
20. června 2016, 15:03
0

Je fakt, že bez fungujícího daily driveru by tento koníček moc dobře provozovat nešel.

Trinom
20. června 2016, 17:00
0

Je docela radost si koupit auto, které nikdo nechce za pár korun, za dalších pár ho uvést do dobrého provozuschopného stavu a pak se už jen vozit. Všechny závady, co mě potkaly po cestě, tak byly drobnosti a nijak mi nebránily dojet domů. Uznávám, že teď v létě na mě čeká repase automatu a výfukového systému, ale s tím si už nějak poradím :)

Lu
Lukáš
20. června 2016, 15:29
0

Jo, po koupi auta rozvody a nějaké drobnosti na motoru, pak to začlo chladič, komplet brzdy, spojka, teď naposled těsnění pod hlavou, vačka, přebroušení hlavy...
A to jsem nevypsal takový věci jako dvě ložiska, stabilizátor, čidlo teploty motoru, čidlo brzdových světel (mimochodem "radost" řídit bez brzdovek)...
Ale stále si říkám, už je toho tolik vyměněného za nové, jak to už bude v pohodě, ale vždyky se najde něco dalšího...

reagovat
Regular John
20. června 2016, 16:12
1

Pamatuju si, když jsem jako mladší dělal plastikové modely a říkal jsem si, jak je to drahý koníček... model pětikilo, další pětikilo barvy, pět tisíc airbrush pistole atd...
Pak jsem začal fotit a říkal jsem si, jak je to drahý koníček... Foťák dvacku, objektivy cca 60 tis, další příslušenství cca 20...
Pak jsem začal hrát na kytaru a říkal si, jak je to drahý koníček... Měl jsem několik kytar, každá cca 30 tis, kombo a krabičky 40tis...
Pak jsem si koupil auto a vzpomínám na to, jaké jsem měl kdysi levné koníčky :)

reagovat
Irwinek
20. června 2016, 21:29
0

Jo , tohle znám :-D
Koupil jsem si rc model od Kysho 1:16 . za model jsem dal 3600, celkovej tuning vyšel na 11000 :-(
Když to vezmu do poměru, tak mě normální auto vyšlo v podstatě na pakatel :-D

mi
mike
22. června 2016, 17:38
0

To musi byt mini inferno zejo? Ja ho koupil v akci za 2900 a ted je puvodni jen plastova kastle a zadni kridlo... :)))

Jinak jak uz se tady nekolikrat zminovalo, nejdulezitejsi je mit dobreho znameho dobreho automecha, pak si clovek muze dovolit provozovat par treba i trochu exotickych povozu. Kamos automech nejen ze opravi a nesedre cloveka z kuze, ale ani ho nestve ze mu vas kocar stoji x tydnu na dilne (pokud ji ma dost velkou) Bez tohodle aspektu se vetsinou clovek stava kolouskem a jenom plati jak mourovatej a nadava co je to auto za kram ze se musi vymenit pulka motoru....

Irwinek
22. června 2016, 20:55
0

Jo, ale já ho původně koupil jako LAV :-D

ani mi nemluv, dřív jsem takovýho kluka - garážistu s obrovskou dílnou a plochou okolo měl. Pak tam magistrát vymyslel nějakou ptákovinu a sebral mu pozemky co měl v pronájmu a on teď dělá něco úplně jinýho :-( mimochodem, magistrát tu ptákovinu, narozdíl od jiných volovin, taky nedotáhl do konce, takže je tam nic :-(

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. června 2016, 16:52
0

No jo, taky to znam. Obzvlast na Mustangu moji pritelkyne. U 50 let staryho kramu bylo jasny, ze to nejaky penize spolkne, ale ze to bude takovej masakr, to nikdo necekal. Vyfuky v hajzlu nebyl problem, ale pak se zjistila ohnuta poloosa, diferak udriftovanej k smrti, parkrat odesel alternator a startovaci civka, moc se mu nechtelo startovat, atd. atd... Opravovalo se za chodu, do chvile nez odesla prevodovka a my jsme tam byli jen za odtahy za 30.000,- Kc, protoze to auto proste nikam nedojelo. Pak uz nebylo zbyti a zacalo se delat kompletne do sroubku. Asi nemusim rikat, ze samotny porizeni auta bylo ve statisicich. O to horsi pak byla trileta renovace, ktera nakonec spolkla nasobky porizovaci ceny. Jedinou utechou je, ze v pripade nutnosti prodeje se vynalozene penize nejspis vrati. Nebo alespon vetsina z nich, ale ty tri roky byly sakra dlouhy a znamenaly hromadu revu a skripani zubu, prodej meho tezce upraveneho 2007 Mustanga GT a bohuzel i slz moji lepsi polovicky.

reagovat
Skipper
20. června 2016, 17:18
0

Bohužel ten článek je tak trochu o mně a teď jsem se pomalu dostal do slepé uličky.
Před časem pořízeno BMW E39 - pořizovací cena 120 000 Kč. Vše opraveno no a pak mě začalo srát to, źe je to výbavou trochu socka. No a pak se shánělo a dovybavovalo. Skončil jsem s jednou z nejlíp vybavených E39. Teď po zimě ale bohužel začly reznout dveŕe řidiče a pupínky jsou i na prazích, takže investice budou pokračovat. Zatím proinvestováno cca 200 000 Kč. Jenže tady pŕíběh nekončí. Manželce pořízena E39 V8, do té jsem pro změnu sehnal všechno potŕebné na předělání na M paket, dokonce originální podvozek z M5, taky proinvestovány desítky tisíc, aby auto bylo v provozuschopném stavu, ale zatím je do výsledku ještě daleko. V plánu bylo, že obě E39 se časem pŕesunou do garáže a budou sloužit jen na výlety a na běžné ježdění se pořídí něco ,,obyčejného,,. Potud by bylo vše v poŕádku. Jenže - dostal jsem ponuku, která se neodmítá a doma mi skončilo XJ z roku 96, 6,0 V12. Takže sećteno a podtrženo - mám doma tři auta, která ještě můžou sloužit jako daily drivery, ale časem by si zasloužily už trochu důstojnéjší existenci - minimálně na zimu je mi jich už líto. Suma sumárum, proinvestováno několik set tisíc a výsledku 3 auta, která nemůžu používat třetinu roku a jsou prakticky neprodejná :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. června 2016, 17:40
0

Tak v tom tvém dovybavování auta poznávám sám sebe naprosto perfektně. :-D Mustanga jsem kupoval jako rok staré auto, ale mělo nějaké mouchy, tak se napřed začalo opravovat a když už jsem u toho byl, tak jsem si řekl, že by bylo fajn si ho rovnou trochu udělat podle svých představ. Takže místo nevýrazné stříbrné metly přišla černá s bílými pruhy, k tomu rovnou body kit Eleanor s bočními výfuky, velká kola 20" od Shelby American, nová světla vpředu a LED sekvenční světla ve stylu starých Shelby Mustangů vzadu, pak přišel na řadu interiér a nové dvoubarevné červenočerné sedačky, palubovka obšitá ve stejné dvoubarevné kůži, výšivky na sedačkách, nový volant na zakázku, nové středové logo a hromada ptákovin kolem a když už vypadal hezky a pořádně dravě, tak by bylo fajn, kdy i dravě jezdil, takže původní atmosféra 4,6L V8, 300HP, dostala kompresor Edelbrock o objemu 2,3L. Jenže pak nestíhal podvozek, tak se sáhlo i do něj. :-D No a když to bylo celý hotový, tak jsem tam byl za 750 tisíc navíc k pořizovací ceně. :-) Ale nelituju toho. To auto bylo úžasný a byla radost s ním jezdit. A říkám si, taky jsem ty peníze mohl prochlastat nebo profetovat, takže tohle je ještě ta lepší varianta. :-)

Pe
Peťas
20. června 2016, 18:00
0

Taky jsem si poridil kasicku minuly rok. Ale kdyz funguje je to skvele auto na ktere nedam dopustit.

reagovat
Berzelius
20. června 2016, 18:57
0

No to já jsem taky dobrý pacient, ale alespoń vidím že nejsem úplně sám.Přikoupil jsem ke svýmu ještě to samý akurát 2,5V6 za 10 000,- ale mrtvola.(Převodovka,komplet brzdy,90%přední ramena,věměněná zádní nápravnice +2xramena+pružiny,oleje,filtry.Chyběly některé části čalounění kufru+špatné řidičovo zrcátko atd.(Galant 1997 sedan).No zatím padlo cca 45 000,- a pořád to vypadá z venku jako odřená a od předchůdce ..ne kvalitně ..kitovaná mr..a. A to auto vlastně nepotřebuju(max:6000km/rok).Do práce to mám 9minut pěšky a přítelkyně má svoje takový městký posouvadlo.Nejlepší na tom autě je motor má malo najeto a přede jak kocour poctivě:160tkm Ale kastle by potřebovala šikovnýho karosáře.Aktuálně jsem nechal tak 20-25hodin života svařováním ..(no tak bych to úplně nenazval - spíš lepením-smrkáním) abych "skusil'" projít technickou která my během oprav propadla.Ale zařekl jsem se že jestli to projde tak za dva roky šrot.Takže suma sumárum auto najelo po dobu co ho mám..cca rok..1000-1500km a většinu času se sním bavím opravama...a to by chtělo ještě rozvody,obě sady pneu a lakýrnickou a budoucí shodnocení 0,-.Ale štve mě vlastně jen že není víc peněz na opravy. takže vždy výplatě šup něco do auta..asi je to nemoc zachrańovat vraky a moc nejezdit ...Tak kdo je tu MAGOR?

reagovat
PepaSFI
20. června 2016, 19:27
0

jo tak to holt je, auto je bezedná díra na peníze a to platí pro starší i novější. Ikdyž zůstanem jen u spotřebáku, u věcí co se prostě dřív nebo později musí vyměnit, pořád je kam sypat. Gumy, olej a další náplně, filtry, brzdy, rozvody, tlumiče, svíčky, výfuk, sem tam nějaká ta žárovka, nějaké těsnění a prachy se sypou. Naštěstí dnes je velký výběr a neuvěřitelný rozsah cen takže pokud si práci člověk dokáže udělat sám, dá se ušetřit. Například já teď měnil přední tlumiče. Jsou k mání od 1400 do bezmále 4000 kč, ty samé, od slušné značky KYB Kayaba. Občas se taky člověk unáhlí, vymění něco co nemusel, nadává si a pak se dozví že někdo jiný řešil něco podobného a úplně stejně blbě to udělal značkový servis a mnohem dráž. Tak to chodí. Dřív lidi řešili kulhavý koně a špatný kováře.

reagovat
pa
paveld
20. června 2016, 21:31
0

Fordem tam, vlakem zpátky... co dodat :-D

Ale ba ne, chápu to, taky bych se svého 20 let starého auta odmítal vzdát ať se děje co se děje, krom toho že mi po všech stránkách vyhovuje, tak jsem k němu po 9 letech přirostl...zbavovat se ho, asi bych se cítil, jak kdyby mi amputovali nohu. Možná obě nohy i ruce. Hrozně nesnáším to srovnání kolik vrazim do údržby vs. pořizovací cena auta vs. aktuální prodejní cena. Přece buď mi tu auto vyhovuje nebo nevyhovuje, bez ohledu na to, jestli je půl roku a nebo 20 let starý a na tachometru má něco k půl milionu km - pak do něj ty peníze budu sypat a udržovat ho ve 100% funkčním stavu (ideálně co nejblíž stavu nového, ale k tomu mám aktuálně daleko..). Ono to konec konců ve výsledku i včetně nákladnější a častější údržby pořád může vycházet provozně daleko levněji jak zánovní auto, kterýmu je třeba akorát měnit olej, ale jeho hodnota dost silně klesá. Mimo to, až na vyjimky, nový auta prostě už nejsou ničim zajímavý nebo osobitý, ani nevim co bych si měl vybrat jako náhradu...nejspíš nic.

reagovat
Trinom
21. června 2016, 22:14
0

... a proto pravidelně Fordem jezdím zachraňovat kamarády s umřelýma autama.

Goldies
20. června 2016, 23:20
0

Já pomlčím :-D modří už vědí ;-)

reagovat
M P
21. června 2016, 09:33
0

Taky to začínalo nevinně co? A nakonec budeš mít krásné nové auto :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. června 2016, 11:04
0

Ono to vždycky začíná nevinně. Taky si říkám, že bych na autě potřeboval ještě pár věcí udělat. Napřed tohle, pak tamto, pak ještě tohle by to chtělo... No a suma sumárum, když to tak orientačně počítám, tak jsem tam ještě minimálně za 100 tisíc za "drobný opravy". :-(

Goldies
21. června 2016, 20:45
0

Zacalo to naprosto obycejnou vymenou motoru :-D prej do 100k se vlezeme i s motorem :-D no je to 200k a jeste neni konec :-D jo a auto stalo skoro 60k :-D

JP
21. června 2016, 01:20
0

Když kupuju auto se kterym to myslim vážně, tak hned po koupi opravim všechno co tam technicky trochu váhá a pak všechny závady odstraňuju ideálně hned jak se vyskytnou. Největší průšvih je nechávat něco na později s tim, že to ještě neni úplně KO... pak se těch věcí sejde víc a člověk přemejšlí, jestli se to ještě vůbec vyplatí opravovat, nebo to rovnou prodat. Co řešim liknavě jsou kosmetický vady - dokud mě vyloženě nemlátěj do očí kdykoliv se na to podívám, tak to řeším spíš příležitostně.

S tímhle přístupem se mi jen výjimečně stává, že bych kvůli nějaký jednotlivý závadě přemejšlel, že to vzdám. Co mě ale dokáže spolehlivě nahlodat je, když mě auto někde nechá. Dokud dojedu domu třeba na 7 válců, nebo musim cestou dolejt 5l vody, tak je to OK a přidá se to k sentimentálním vzpomínkám na téma "co jsme spolu všechno zažili", ale jakmile zůstanu natvrdo stát a musim se domu dostat jinak (nebo na laně), cejtim se tak trochu jako kdyby mě podvedla holka - ať už to pak dopadne jakkoliv, je to v nejlepším případě začátek konce a už k tomu autu nikdy nemam tu důvěru a vztah, co na začátku. A8 mě nechala stát tušim 7x, ale to jen díky tomu, že to všechno stihla asi za měsíc (1 den po opravě poslední závady jsem ji prodal). Pokud mě ale auto stát nenechá, tak jdu i do ne úplně rentabilních oprav.

Tuning jsem nikdy žádnej neprováděl, zaprvé oceňuju sériový auta (zvlášť pokud jde o něco staršího a silnějšího, čeho se v sérii už moc nedochovalo) a zadruhý jsem ještě před koupí prvního auta usoudil, že zdaleka nejefektivnější tuning je auto prodat a koupit lepší. Dá se říct, že díky tomu mam dneska Quattroporte a ne nějakou do neprodejnosti dotuněnou slabou pixlu nepoužitelnou pro běžnou jízdu, ve který jsou nastrkaný statisíce který už nikdy neuvidim (asi každej nějakýho takovýho pacienta zná). Nechápu proč je někdo ochotnej koupit si auto se slabym motorem / špatnym podvozkem / ošklivou karoserií apod. a pak to všechno dohánět za většinou mnohem vyšší cenu, než za kterou by koupil už hotový domyšlený a dodělaný sériový auto, který už má ty vlastnosti co se snaží vydolovat z tý tuněný popelnice. Navíc co koukám kolem sebe, tak to skoro vždycky dopadá tak, že ty úpravy přinesou reálně větší problémy, než byl ten kterej měly vyřešit a nastává nekonečnej kolotoč rozhazování peněz za absurdní hovadiny... Je to jak koupit zahradní domek a dostavováním se z něj snažit udělat luxusní vilu.

reagovat
BobAsh
21. června 2016, 02:31
0

Tuning má smysl u aut, která k němu mají potenciál. Typicky ameriky a japonci - postavit tisícikoňovou Supru nebo pětisetkoňový Mustang je většinou o dost levnější než si koupit alternativu... Tunit Golf 1.6 místo nákupu GTI je samozřejmě pitomost.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. června 2016, 11:08
0

Naprostej souhlas s vámi oběma. Jak říkám já, pro úpravy auta je potřeba mít vhodný základ. Z Golfa ani Octávky Ferrari nikdy nebude.

sp
spooon
21. června 2016, 12:42
0

souhlasím s Vojtou a jen dodávám, že to nemusí být ani takový extrém, aby se to vyplatilo.

Třeba i u blbý Miaty se vyplatí koupit lepší podvozek, případně přifouknout motor. Protože i po těchto investicích vyjde Miata levněji, než plnotučný sporťák s podobným výkonem.

Trinom
21. června 2016, 22:18
0

Předně Miata je takovej samostatnej živočišnej druh, kterej je dost těžký s něčím srovnávat. S2K jako odpověď neberu, to je jiná liga. Jak finanční, tak po technické stránce.

Honza Hamster Křeček
21. června 2016, 10:41
2

Cena auta a cena servisu jsou dvě naprosto oddělené hodnoty. Už jsem viděl spoustu aut, která jsou drahá, i když jsou zadarmo. Otázka zní, zda celkové náklady na auto odpovídají radosti a užitku onoho stroje. Pokud ano, je vše v pořádku. Rozhodně bych u aut této cenové kategorie neřešil, zda cena servisu náhodou nepřesáhla cenu pořizovací. Ono je to totiž jedno, nakoupit místo opravy jiný vůz není 100% řešení, protože jak už jsem psal, cena servisu nijak nesouvisí s cenou pořizovací a servis se tak bude týkat i toho dalšího auta.
Věčnou otázkou je, zda se vyplatí investovat do takto rozsáhlých oprav relativně dostupného motoru (funkční 1.7 ZeTec se dá sehnat už od 5.000,- a celé auto s nějakou vadou, ale funkčním motorem, pak okolo 10.000,-). Je to risk jako každý nákup použitých dílů, ale často se při zpětném pohledu ukáže, že by bývalo bylo nejlepší hned zpočátku vyměnit celý motor a netrápit se půl roku špekulováním, co tý věci vlastně je....

reagovat
MG
MGRR
21. června 2016, 11:17
0

Kolem roku 2010 jsem potreboval tahat 3.500kg lod. Chtel jsem Off-Road a efektivnejsi, diesel, a zaroven hezke auto, aby jelo fajn na dalnicich. Patroly jsem kdysi mel... 3x mi menili motor a vzdy propaleny pist...

Koupil jsem v CH petilety "novy", naftovy Range Rover radost jsem mel mesic... ve chvili kdy se zaprahla lod, tak to zacalo... pipala elektronika, jak se nakladala klesal a zvedal se extreme vzduchovy zadek a cidla se mohla zblaznit... takze auto vzdy padlo k zemi a jak jel s klackem v zubech bez pruzin... to by se jeste dalo, ale jak prisel maly kopec s vlekem, voda doslova nekde a na ruznych mistech explodovala v hadici, pak v dalsi a dalsi a expanzka a to i ono i topeni... menili motor ja zaplatil 55000, odjel jsem ze servisu a po dvou kilometrech vybuchla hadice... pritom s tim v servisu po vymene normalne jezdili... jeste v mezidobi jsem si poridil pro jistotu jeste jeden a mnohem krasnejsi Range Rover V8 4,6 30th ANNIVERSARY... to byla bombice, jen trosku jezdil trosku za vic,, ale zvyknul jsem si. Ten "usporny" dieselovy RR mel naklady totiz 3x takove, nez ten co zral 25-28L na 100km. Jednoho dne jsem rekl dost... i benzinovy zacal zlobit s topenim, central (kdyz nefunguje central, nefunguje klesani a zvedani auta nad urcitou rychlost... takze auto k nicemu).

Jak to dopadlo? Koupil jsem si po roce komplikovaneho hledani extreme zachovaleho kusu bez TZ, dokonaly Land Cruiser 100 4,2TD. Nebyl sice na serepeticky v interieru tak hezky, ale odtahl i lokomotivu, vytahoval jsem nekolikrat kamiony a nakladaky do kopcu. Uzasne a neuveritelne masivni auto. Pak jsem poridil novy model V8 a to ne proste... to se musi zazit...

reagovat
Ni
Nikdo
21. června 2016, 15:57
0

A dal někdo z vás do auta v hodnotě 60.000 zhruba desetinásobek a po čtyřech letech si stále ještě nezajezdil jako já? xD

reagovat
MG
MGRR
21. června 2016, 16:42
0

Jsem nedávno v podobném duchu slyšel... To se někde ve stodole za 60 koupil veterán, ze kterého zbyl jen rezavý stín na zemi. Při odnosu z místa, se spíš "auto" nametalo smetáčkem na lopatku než odváželo, a teď se z toho staví nové.

Skipper
21. června 2016, 18:19
0

A o jaký skovst se vlastně jedná?

Ni
Nikdo
21. června 2016, 19:27
0

Neco jako RX7... :)

Trinom
21. června 2016, 22:21
0

Napiš víc info!

Su
Sumy
21. června 2016, 19:08
0

Je to uz 2,5 roku, co jsem si splnil sen a koupil pajero 2 s 2,8 za 60.000.
Funguje jako daily car, ale zaroven i pro radost. Sem tam nejaky zavody, kazdej rok expedicka do Romale a tak uz jsem projezdil 2 sady gum( a ze fajny 31" neco stoji) a i kdyz jsou ostatni opravy stokorunove polozky( cerpadlo 500,- opravdu pet set Kc, spojka, vstriky, turbo, tlumitka, brzdy, gufera, utopenej alrik... Pak nejaky to ladeni jako snorchl, auto komplet do folie, poradny rafky, mechy do zadnich pruzin, novy sedacky. Pak to vsechno zlegalizovat-to taky nejakou korunu stalo. Udrzba, vzdyt jen vymena oleju je 20 litru vsech moznych specialek. No a ve vysledku ksem tam urcite za dalsich 60 klacku. Mozna vic.
Ma to vsak jedno ALE! 14 dni po koupi, jsem si dverma od tohoto auta zlomil koleno( fakt to jde :-) a od pojistovny dostal cca 60tKc, tedy ten previt si na sebe vydelal a ja mam ted navic soukromou meteostanici v koleni. Ted by pojistovna mela doplatit jeste dost na navijak, a zbyde i na vymenu soucasneho brichoplaza, neb civic ufo, co jsem pred 5 lety koupil za kilo sice vyzadoval jen vymeny oleju a zarovek, lec ta doba, kdy se z toho stane kasicka se neodkladne blizi.

reagovat
Viper
22. června 2016, 00:13
1

Není někde mezi námi ten, kdo psal na D-Fense článek o M5 E34? Jak postavil parádní M5 ale nikde se nedočetl, že motor musí po prvním nahození "po složení" běžet alespoň několik desítek sekund, protože se tlakuje napínák rozvodového řetězu? A tak to dotyčný chudák záhy chcípnul kvůli banální netěsnosti palivového systému, přeskočily mu rozvody a ohnul si tuším 18 ze 24 ventilů?
Když jsem to kdysi četl, běhala mi z toho husina a dotyčného mi bylo vážně, ale vážně líto...

reagovat
M P
22. června 2016, 09:18
0

Ale on si ten motor nakonec rozebral sám a o autě se naučil hodně věcí, takže si odnesl cenné, draze zaplacené zkušenosti :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem