načítám data...

Autíčkář se ptá: Jak často obměňujete vozový park?

Někdo má rád vdolky, jiný holky. Někdo holky střídá jako ponožky, jiný si cení hodnot dlouhodobého vztahu. S auty je to stejné – jaký typ jste vy?

Autíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Jak často obměňujete vozový park?

Za svůj život jsem měla, tedy skutečně vlastnila, celkem pět aut a žádného z nich jsem se nezbavila z otrávenosti nebo touhy po změně. Jedno padlo za oběť vyšumělému partnerskému vztahu, druhé dětem a větší potřebě prostoru i bezpečí, třetí Range Roveru na Jižní spojce. Zbývající dvě auta stále mám. Dá se tedy říct, že patřím k přísně monogamním a věrným řidičům. Samozřejmě nepočítám virtuální nevěru a flirtování na inzertních serverech. Prakticky neustále se nacházím v módu ‚kupuju auto‘, ale to je spíš takové povyražení, sportovní disciplína, denní snění. V realitě jsou pro mě auta citová investice – prodloužená ruka domova (každoroční stěhování taky nezní jako něco, co by bylo blízké mému srdci) i útočiště, kde můžu naopak domov i všechno ostatní pustit z hlavy. Navíc si na auta většinou dlouho zvykám. Pumu jsem ještě téměř rok po zakoupení chtěla prodat a ze vzteku na její každodenní uživatelský komfort a provozní náklady si pořídit novou Fabii nebo tramvajenku. Byla to však jen krátkodobá krize, která položila pevný základ našemu hezkému vztahu. 

 

V rodině i v okruhu blízkých přátel mám ponejvíce lidi, kteří motorové vozidlo vnímají primárně jako dopravní prostředek. Samozřejmě řeší, jak vypadá, jak je pohodlné, kolik žere a podobně, nekupují si však auto pro radost z jízdy. Racionální jsou i jejich důvody  pro výměnu: doběhl mi leasing, dostal jsem lepší nabídku, servis začíná lézt do peněz atd. Tenhle druh majitelů – jakkoli se v postoji k autům rozcházíme – je vlastně taky stálý a nepřelétavý, i když zase z jiných příčin. Stejně jako já počítají životnost svých vozů na roky a ne na měsíce.

 

Proto mě docela překvapilo, když jsem si před časem na pražském srazu Kafe&Káry uvědomila, že jsou i lidé, kteří to mají ‚hozené‘ úplně jinak. S jedním účastníkem přišla řeč na to, jestli ve svém (relativně novém a velmi dobře vybaveném) roadsteru jezdí celoročně. Představte si, že nejezdí. Ok, to ještě není tak zvláštní. Ale ten chlapík auto koncem sezóny prodá a na jaře si koupí jiné. Prý to tak dělá skoro pravidelně. Následně jsem o této nově objevené realitě dost přemýšlela. Copak ho neprudí se každý rok drbat s nákupem a prodejem auta? Copak ho žádné nechytne tolik, aby si ho chtěl nechat napořád? Možná si člověk na přihlašování, odhlašování a pojišťování pořád dokola zvykne a pak už mu to nepřijde. Snad se dá naučit i jistý odstup, který mu nedovolí vytvořit si k autu citovou vazbu. Nevím, to mi řekněte vy.

Jak často obměňujete svůj vozový park? Střídáte a objevujete stále nová auta, nebo svého miláčka provozujete, udržujete a opravujete bez ohledu na odpracovaná léta, praktičnost a zrezivělost karoserie? A umíte si představit auto, kterého byste se už nikdy nechtěli vzdát?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

František Čáslavský
09. listopadu 2015, 11:21
0

I když jsem, co se mých tužeb po autě týká, pěkná děvka, tak vlastnictví je vždycky na delší dobu. Lincolna jsem měl tři roky, Mazdu mám zatím přes týden, ale jsem si docela jistý, že mi zůstane pěkně dlouho... Od chvíle, co ji mám, jsem neotevřel inzerci :)

reagovat
Woyta
09. listopadu 2015, 11:50
0

MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2, MR2 :P

František Čáslavský
09. listopadu 2015, 12:27
0

ANO, já vím, bude! :D

Goldies
11. listopadu 2015, 20:14
0

Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, Mr2 sw30, uf!

Woyta
09. listopadu 2015, 11:25
0

Daewoo Tico se kterym jsem 8 let jezdil nebylo moje ale mamy a ta ho poslala na srotiste.
Sam jsem si koupil az S13 z 1994. Ta uz za 6 let me stala jako nove auto ale zbavovat se ji nehodlam. Pak se Poridil polovrak Proton. Puvodni zivotnost jedna zavodni sezona ponekud prekonal a uz se s nim chystam na treti sezonu plechcupu. Jezdim s hodne auty ale do me garaze smi jen auta ktera mi sedi a bavi me v nich jakakoliv jizda.
PS: Az umre Proton tak uz se pocita s 1999 Imprezou kombi 2.0.

reagovat
Souča
09. listopadu 2015, 12:59
0

Dobrá otázka, taky jsem to nikdy nechápal, jak lidi točí auta jedno za druhým. Hlavně nechápu finanční stránku - dělaj to i lidi s obyčejnou prací a nemůže se to prostě vůbec vyplatit, když člověk všude vidí, s jakou ztrátou se auta prodávají. Výjimka je to, když lidi točí auta tak rychle, že ani neřeší servis a než se musí něco opravit, tak to pošlou dál.

reagovat
BobAsh
09. listopadu 2015, 13:42
0

Když člověk kupuje auta často, už se to obvykle docela naučí (resp. pokud to neumí, nedělá to tak často) a potom je reálné prodávat auta i po pár měsících či roce a nějakém základním servisu bez velké ztráty nebo i se ziskem.

Irwinek
09. listopadu 2015, 13:16
0

Protože v " práci " si sedám každu chvíli do něčeho jiného ( nebo tedy sedal jsem si :-( ), tak si doma vždy držím auto které mi vyhovuje, tudíž si je držím déle - Š 1100 MB - 6 let, Peugeot 505 GTi - 9 let, Volvo 960 - 10 let. Bylo tedy i spousta těch, která šla pryč v období 1 - 3 měsíce ( extrémem bylo 6 dní - prodávající by věděl proč :-D

reagovat
BobAsh
09. listopadu 2015, 13:41
0

Se mnou je to složité. V posledních letech jsem poněkud finančně stísněn, takže obvykle nemám víc než jedno auto zároveň a měním je zhruba co rok. Dřív jsem ale měl zároveň sklony auta často kupovat a zároveň sklon jim zůstávat věrný a nechávat si je delší dobu (což dává smysl, každé auto je dobré na něco jiného a nejlepší cesta, jak se neznudit, je mít jich víc).

Výsledkem je, že i přes "klidné období" posledních pěti let je Alfa 164 číslo (jestli jsem na nic nezapomněl) 35. A je mi 31 let. Přičemž téměř 30 z mých aut jsem vystřídal do nějakých 26 let...

reagovat
Nedy
09. listopadu 2015, 14:44
0

Cha chá! Nejsem nemocný! :-) Jsme stejně staří a ještě cca 10 dnů budu u čísla 16. :-)

Po
Pochtli
09. listopadu 2015, 13:55
0

Docela by mě zajímal výčet těch 35 aut, což už je hodně slušná cifra. To jsis jen vyzkoušel a zase šlo o dům dál?

reagovat
BobAsh
09. listopadu 2015, 14:19
0

Jak co, většina zůstala aspoň pár měsíců, některý i několik let. Jeden čas jsem běžně míval 5 a víc aut zároveň, rekord byl tuším 9. JInak výčet tady, v chronologickém pořadí :)

škoda octavia 1959
ford cortina 1975
ford granada 1979
ford sierra 1984
ford capri 1979
Simca 1301 1969
ford taunus 1974
fiat 600D 1969
chevrolet caprice 1988
mercury monarch 1975
oldsmobile omega 1981
bmw 525e 1985
ford capri 1981
buick century 1987
austin maestro 1986
dodge coronet 1968
renault rapid 1985
ford granada 1985
ford tempo 1986
mercedes 300d 1981
mercedes 280e 1981
jaguar xj6 1979
dodge coronet 1967
ford galaxie 1968
ford torino gt 1969
opel diplomat 1965
ford mondeo 2003
škoda favorit 1991
dodge tradesman 1980
ford aerostar 1990
mercedes 220ce 1987
mercedes 200d 1976
lincoln town car 1998
chrysler lhs 1994
Alfa 164 1998

Ho
Honza
09. listopadu 2015, 14:23
0

Kolik z nich bylo pojízdných?

Adam
09. listopadu 2015, 14:32
0

Dovolím si zcela neskrytě závidět... ;)

BobAsh
09. listopadu 2015, 14:34
0

Alespoň v nějakou chvíli vlastnictví tak 32. A s většinou jsem i nějakou dobu opravdu jezdil - jen pár byly "projekty".

Caddy
09. listopadu 2015, 14:45
0

Tempo nemohlo byt '86, ne? Ja mel '87 a tys mel novejsi model...

BobAsh
09. listopadu 2015, 16:21
0

Caddy, máš pravdu. Bylo to 1991. Nevím, kde jsem vzal tu 1986.

ir
irving
12. listopadu 2015, 09:19
0

Nejaké krátke zhrnutie/postrehy k XJ6? Zdá sa mi, že som dokonca niekde videl diskusiu o výbere tohoto auta (jaguarclub?)

zi
zitnyp
09. listopadu 2015, 14:03
0

Ja zatim auta dokupoval, v 20letech (unor 2011) Hondu Civic, tu do dnes, v 24letech (duben 2015) Mazdu RX8. Oboje bych byl asi schopen prodat bud bez ztraty nebo s minimalni. Civica kdybych tehdy rekneme po roce otocil za neco jinyho, tak to mohlo byt bud i s lehkym ziskem nebo bez ztraty. Zatim v budoucnu planuju spis auta dokupovat a to kategoricky vzdy neco "dalsiho" (SUV, velke MPV, 2mistne kupe, ...)

reagovat
adam7c3
09. listopadu 2015, 14:14
0

Mám řidičák sedmým rokem a měním to docela často, auto mě vydrží průměrně půl roku, poslední Mustang je číslo 15, z toho 12 amerik, 2 jaguáry a 1 japonec. Co jsem počítal, má moje průměrné auto objem 4,52 litru a 7,33 válců :)

reagovat
ri
riprex
09. listopadu 2015, 14:17
0

No... abych řekl pravdu, tak jsem měl vlastně pořádně jen jedno auto. Ten zbytek byl tak nějak... jen z hecu a jen proto, že jsem je buďto dostal nebo nějak výhodně získal s účelem rychlého prodeje. První, Peugeot 106 jsem jako nepojízdný dostal od tety, auto jsme s kamarádem kusem UTPčka opravili a šlo do světa. Druhé, AR 156 2.0 TS jsem měl asi tři měsíce a sežrala ho koroze a přidírající se motor. Prodáno se ziskem na díly :) Třetí auto BMW 120d, prodáno asi po 14ti dnech se ziskem - byl to krám. Čtvrté auto, koupeno koncem 2011 - AR159 mám dodnes a asi ho ani nikdy neprodám, protože cenu má tak akorát pro mě :D Ne, že by na tom bylo technicky špatně, ale nájezd je pro čechy nestravitelný. Časem si třeba koupím k tomu i něco jiného... ale zatím není důvod.

reagovat
Pa
Padre
09. listopadu 2015, 14:18
0

Nektera auta menim po par mesicich,jine si nechavam i rok,v rezimu koupe auta jsem porad :) ted mam v hledacku Miatu,aby mohla plechcupova Impreza zarlit

reagovat
Adam
09. listopadu 2015, 14:35
0

Já sám zatim nemůžu nic zajmavýho přihodit..... Papíry 3 měsíce, auto 1 ;)

reagovat
VoFi
09. listopadu 2015, 17:05
0

Jsem na tom obdobně, ikdyž..
Pro papíry si sice jdu tenhle týden, ale už se hlásím ke druhému autu :D

První měl být poděděný Favorit, ale odešlo obložení spojky. Když se přičetly náklady na oživení tak to nemělo už smysl opravovat, tudíž z něj brzo budou konzervy.. :(
Teď mám pár dní doma tedy jiné auto - Rover 214Si tak doufám, že ten se mnou pár let vydrží..

Adam
10. listopadu 2015, 14:25
0

Timhle stylem by se dalo říct že E36 je taky moje druhý, ale první se stačilo prodat před příchodem papírů ;). Bylo to Mitsubishi Cordia 1,8Turbo '88, v evropě málo známej předchůdce Eclipsu. Byla s tim sranda, takový správný oturbený auto z osmdesátek a těch 140 koní s tim dost házelo.

Caddy
09. listopadu 2015, 14:43
0

Je to jak s mobily, cim jsme starsi, tim se interval prodluzuje. A taky proto, ze z potaceni se v nahrazkach jsem stale blize idealu. A co se tyce auta na bezne jezdeni, neni vlastne uz co lepsiho koupit, takze tam se to zarazilo fakt na hodne dlouho asi :) Vlastne jsem ve stavu, kdy mohu jen rozsirovat portfolio. Hlavne cabrio by to asi chtelo. Cimz se pripomina jedna anomalie - zatimco jina auta se stridala nekdy i mene nez po roce, furt jsem neco prodaval, kupoval a nezridka i vymenoval, Baron v cabriu se drzel pres deset let vedle toho cvrkotu stale bez myslenek na obmenu...a mel zustat navzdy, kdyby tu pout nenarusila Chrovatka v Peugeotu taranujici neboheho baronka podle zezadu...

reagovat
Michal88
09. listopadu 2015, 14:44
0

Nějak mě kupovat a prodávat auta nebavilo, zůstávám věrný. Každopádně, zatím furt kupuji a neprodávám. :D S Filetou 1,3 jsem kamarádil 3 roky, než šla do šrotu (zdědil jsem už v hrůzostrašném stavu), pak 3 roky Xantie 1,6i, tu pak koupil kamarád (už bych neprodal známému, ten ji tak dodělal... :( ) a ten ji poslal na šrotiště... Pak jedno XMko, druhý XMko, jedno GSko, teď naposledy další dvě GS najednou... Plánuju časem CX (Prestige a GTi, ale ani obyč 2.0 benzinem nebo 2,4 chrochtou nepohrdnu. :) ), BX (GTi a 4WD) a zbavovat se žádného nechci... :) Na DS, SM a TA asi nedosáhnu, ale taky by se líbily. :) A až časem klesne dostatečně cena, bude i C6. :)

reagovat
Nedy
09. listopadu 2015, 14:52
0

Mně obvykle obliba auta vydrží tak tři roky. Nutno ale dodat, že s věkem se mi trochu vylepšili i možnosti a letos jsem si koupil dvě auta u nichž mě nějak nenapadá za co a proč je měnit. A taková myšlenka se mi nikdy před tím nestala. Tak uvidímě, jak mi to vydrží... Na druhou stranu v nákupu dalších aut mě to ale nebrání...

reagovat
Viola Procházková
10. listopadu 2015, 10:24
0

A která to jsou?

Nedy
10. listopadu 2015, 11:25
0

Ty dvě, co mám tady na foru, teda Toyota MR2 W30 a BMW 525i E34. Toyota je naprosto skvělé auto a nedovedu si představit, co lepšího (váha výkon použitlenost) bych si měl koupit. No BMW je takové pěkné klasické auto. Asi budu chtít další, ale tady to není až tak o možnostech (koupit si lepší), jako o tom, že si člověk užívá ten charakter... Navíc ani jedno z nich nutně nemusí sloužit jako auto denní potřeby, tak mě nemusí štvát nějaké drobnosti.

František Čáslavský
10. listopadu 2015, 11:27
0

Já bych ti řekl, co si máš koupit místo MR2 :)))

Nedy
10. listopadu 2015, 11:50
0

Zkusím hádat, že by jméno vozu, jež se nesmí vyslovit? :-)

zimbic
26. listopadu 2016, 13:19
0

Rok se s rokem sešel a jak to dopadlo :D

František Čáslavský
27. listopadu 2016, 10:54
0

BUUURN :D

Nedy
27. listopadu 2016, 11:49
0

To jsou mi forky... No jo no. Když já si vždycky myslím, že je to už je to doopravdy, pak uvidím jiný... Pak rozvod, teda přepis... Znáte to... :-D

kubas
09. listopadu 2015, 15:06
0

Je mi 22, řidičák od osmnácti a vlastním osmé auto, takže jsem spíš taková děvka :D

reagovat
Te
Tejira
09. listopadu 2015, 15:07
0

Zkus Patrol Y61 :D myslím, že Hlítka tě už nepustí

reagovat
Te
Tejira
09. listopadu 2015, 15:11
0

Zkus Patrol Y61 :D myslím, že Hlítka tě už nepustí

reagovat
Jindřich
09. listopadu 2015, 15:26
0

Motorky střídam jak ponožky ale auta většinou tak dva roky vydrží

reagovat
Pe
PeTr
09. listopadu 2015, 16:52
0

V posledni dobe kupuju auta na doziti a prioritou jsou pro mne provozni naklady. Ne kvuli usporam, ale najezdim mesicne soukrome kolem 2500 km a na letni vylety mne okouzlily motorky.
Samozrejme jsem zacinal jako kazdy na Skode 120, za 2,5 roku jsme spolecne daly pres 40000 km a pres jedno zadreni a x uvareni nakonec posla na korozi, uhnil silent, co drzel zadni rameno.
Pak jsem mel 5 roku citroen zx, ujel jsem s nim pres 150 tkm, nudna prostorna a pohodlna krabice, s ni jsem opravil chatu a rozjel podnikani, se slzou v oku vzpominam. Opecovavany, spotreboval kila lestenky, sel za dvacku do rodiny a po pul roce do vsi k duchodci, jezdi dodnes a stale se leskne :-). Vymenil jsem jej kvuli Alfe 156 s legendarnim dvaapullitrovym sestivalcem Busso po faceliftu v distinctive vybave. S ni jsem projel italii, rakousko, svycarsko, skoro vsechny zname i nezname prusmyky. I pres nadstandardni peci se na ni furt neco sralo a az v ni po 5 letech skoncil dvojnasobek jeji porizovaci ceny, sla z domu k puvodnimu majiteli :-).
Na posousty kolem komina jsem postupne sehnal plynovy favorita za deset, dodnes auto s nejnizsimi provoznimi naklady, celkem mne vysel kilometr vcetne pojisteni, servisu, porizeni, paliva atd. na 2,10 kč. Nahradil jej b3 passat sedan TD, prostorne pohodlne auto, co jezdilo i na fritak . . po 9 mesicich vlastnictvi mi ho sesrotoval mladoch v brne na prechodu, pojistovna zaplatila 110 procent porizovaci ceny, prodal jsem spoustu dilu z auta a cena za km byla opet kolem 2,15 - 2,20 kc na kilak.
Aktualne mam lagunu 98 dti liftback, spotreba do 5 litru, tento rok jsme spolu projeli turecko, albanii, cernou horu, makedonii, srbsko, bulharsko . . porizovacka 11 tkc, najeto aktualne 46 tkm a doufam, ze jeste hodne spolu ujedem.

reagovat
Bageta
09. listopadu 2015, 17:29
0

Když nebudu počítat svoje první auto, které padlo po měsíci ježdění za oběť mojí řidičské nezkušenosti, tak auta pořizuju spíš na delší dobu. Svoje druhé auto (Renault Clio I) jsem měl 4 roky a z domu šlo kvůli nedostatečnému výkonu a prostornosti, když jsem začal jezdit spíš delší trasy. Současnou Alfu mám už 2 roky a dokud bude jezdit tak se jí asi zbavit nehodlám. Aktuální plán je přidat k ní roadster s pohonem na zadek pro zábavu o víkendech.

Jinak na ojetá auta na internetu koukám pravidelně a často, ale končí to u mě většinou zasněním se typu: jo tohle bych si koupil kdyby...

reagovat
An
Andre
09. listopadu 2015, 20:04
0

Obměňoval bych klidně častěji, ale auta neumím nakupovat a nákup je hlavně časově náročná věc. A nedokážu vždy tolik našetřit. Proto mám stále zatím svoje 1. auto od roku 2011, Nissan Primera.
Ale docela často jsem nissana opravoval a investoval do něj. :)

reagovat
Sasakr
09. listopadu 2015, 23:16
0

Nevěřícně čumím.

BobAsh - 30 aut do 26 let? 9 najednou? To jsi syn uhlobarona či co? Já rok šetřil na svoje první auto (koupené v březnu) a to jsem to považoval za ohromný úspěch :-O

To samý adam7c3...řidičák 7 let, tzn. věk 25 a už máš Mustanga :-D

Kubas totéž :-D

Začínám si připadat totálně neschopně.

reagovat
briza
10. listopadu 2015, 01:22
0

Koukám, že jsem na tom s mírou "postižení" ještě vcelku dobře :) Už delší dobu držím 3 kousky. Jedno primární a dvě radosti. Primární měním co tři roky, případně se interval lehce zkrátí/prodlouží podle toho, jak vyjde nový model nebo něco zajímavějšího k otestování. Radosti držím už x let a měnit je nehodlám. 9000 aero jsem pořídil kdysi za 8tis. :) Podle toho vypadalo a radši nepočítám, kolik desetinásobků kupní ceny do toho už zahučelo :) Prodej by byl nerozum a hlavně to auto mám pořád radši a čím dál víc se mi líbí. Druhá radost je némlich to samý, konkrétně žehlička, čili SL500, jen s tím rozdílem, že to jsem koupil ve stavu, který by bazarník popsal jako 1A, v němž ho udržuju. Tady bych sice asi už prodejem vydělal,ale není důvod. Maximálně kdyby se objevila nějaká odpovídající 600. Nebo 73 AMG,ale to je spíš takový vlhký sen :) Ovšem před zimou se asi rozrosteme o jeden kousek, protože mám neodolatelnou chuť koupit Jimnyho...

reagovat
Vavris Vavrisovic
10. listopadu 2015, 08:51
0

Kde je původní avatar? Rozšklebený rakušák nic moc...

briza
10. listopadu 2015, 12:33
0

Nemohl jsem jinak, byla to láska na první pohled :)

Ha
Hanz
10. listopadu 2015, 07:37
0

Měl sem zaměstnání kde sem vystřídal někdy i 100 aut ročně takže zajímavá zkušenost. Osobně sem vlastnil cca 10 aut max půl roku a pořad to nebylo ono to auto co by mě nadcho na delší vztah a pak to přišlo znenadání Volvo v40. Už jsme spolu dva roky a pohoda jahoda. X-D

reagovat
PB
PB-free
10. listopadu 2015, 08:36
0

U nas v rodine se objevila Fabia RS, jako mlady co nemel moc penez jsem ji zboznoval, zrala malo a jezdila obstojne, pak jsem ji prevazal do osobniho vlastnictvi a stale si ji nechavam a k tomu jsme poridili Civica v kombajnu jako rodine auto. Takze spise vernostni typ jsem ja :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. listopadu 2015, 09:25
0

Já jsem autům taky věrnej. Začínal jsem se stovacítkou rodičů a po pár letech přišlo moje první vlastní auto a to 1999 Pontiac Firebird Trans Am 5,7L V8. Ten vydržel asi čtyři nebo pět let a nahradil ho 2007 Ford Mustang GT 4,6L V8. K němu jsem si před dvěma a půl lety koupil ještě 1996 Chevrolet Corvette Grand Sport convertible 5,7L V8, který mám dodnes a na normální ježdění mám už tři roky 2004 Chevrolet Tahoe 5,3L V8. Mustang šel po čtyřech letech z domu a tak zůstala jen Corvette a Tahoe. Za těch dvacet let, co mám řidičák, to je dost málo, ale těch půjčených nebo pracovních aut už jsem vystřídal desítky, takže nějak nemám potřebu střídat ještě ty vlastní. Moje drahá polovička má už tři roky 1966 Mustanga coupe 4,7L V8, takže celkem netrpíme nedostatkem aut pro radost. :-D

reagovat
Mare34k
10. listopadu 2015, 10:01
0

Osobně se snažím to střídat co nejvíce, od doby co mám ŘO (3 roky) jsem otočil okolo 10ti aut. Upřímě, prodeje některých jsem litoval už dopředu. Není pro mě ale jiná cesta. Chci se naučit a vyzkoušet co nejvíc a nemůžu si dovolit auta sbírat. Sběratel by mě bavil od dost víc než překupník. Sice mě to stálo čas a nervy ale mohl jsem si víc než dobře vyzkoušet život s auty naprosto odlišných koncepcí.
Auta vždy dostala co potřebovala a nikdy jsem se při prodeji nesnažil jakkoli podvádět. Prostor je sice omezený, ale pokud v tom umíte trochu chodit, máte pevné nervy čas a trochu štěstí tak se dá zůstat v černých číslech i pokud jsou objektem zajmavá, řkeněme lehce exotická auta. (na "koncernech" a MPVčkách se možná dá vydělat, ale to opravdu není co by mě nebo čtenáře autíčkáře táhlo). Věřím, že příjde doba kdy si budu moci dovolit auta nechávat :)

reagovat
li
littlebiker
12. listopadu 2015, 08:30
0

Ahoj,
Částečné řešení je zaměstnání ve kterém auta můžeš střídat. Už několik let jezdím v 5 různě velkých užitkových autech, sedlám taky A3 1,6l, A6 2,5l V6 allroad, MB E350 3,5l V6 (za kterým jsme několikrát byli nuceni tahat i vozík :) ) a je to super. Jednak člověk neztrácí plasticitu a nedělá mu pak problém sednout do něčeho úplně neznámého. Hlavně si ale utváří obraz toho, co mu vyhovuje a co od auta žádá. Výběr toho ideálního pro sebe pak není žádný problém.
Ty k tomu máš zase bohaté zkušenosti s koloběhem ojetin.
Pokračuj, fandím ti :)

Ma
Machy_CZ
10. listopadu 2015, 11:49
0

Za cca 6 roků vlastnictví řidičáku sem měl cca 10 kousků.... Momentálně mám 4 kousky z toho jsou dvě srdcovky, které se mnou zůstanou ;-), jedno daily a jeden projekt

reagovat
KS
KS
10. listopadu 2015, 12:12
0

Moje 1. auto - 3 roky mám Elantru lift 1,6i 06, kvůli nedostatku výkonu je kandidátem Focus 2,0i , ale na tý korejce vše šlape jak má (taková Octávka 1.g je vedle toho fakt shit) a nemám rozumný důvod ji pouštět, určitě že by mě to mrzelo. Jsem věrný typ, takže až už to nebude daily car, tak se asi využije pro vožení materiálu.

reagovat
Skipper
10. listopadu 2015, 20:01
0

Já jsem za 12 let aktivního ježdění vystřídal celkem 5 aut, z toho jsem ale vždy dvě mél paralelně. Začalo to Feldou 1,6, ke které se přikoupilo Mondeo Mk III. A pak jsem přešel na bavoráky a tak nějak jsem se zasekl. Primární auto je E39 525i, pak se k němu pořidila E46 316i, ale jak začala reznout, tak šla z domu. Nahradila ji další E39 535i a tak to asi na delśí dobu zůstane. Vśechny auta jsem mél rád, ale u E39tek se bavím asi nejvíc. Pro mé potŕeby a mé požadavky na auto asi naprostý ideál, no a šperkovat je a dovybavovat je prostě moje úchylka... V dohledné době se na tom asi nic nezmění.

reagovat
Skipper
10. listopadu 2015, 20:03
0

Takže ano. Pár jsem jich vystřídal, ale znáte to. Jak najdete tu pravou...

bobo23
11. listopadu 2015, 19:48
0

Já sem věrný. První auto sem měl jen dva roky, pak šlo na šroťák (Fiat Uno 83 a prasklá hlava). Vystřídal ho Favorit, se kterým sem projezdil tři roky než ho postihl stejný osud jako Uno (uhnilo uložení tlumičů. Dodnes lituju a s láskou vzpomínám. Byť to byl "jen" Favorit, tak na něj nedám dopustit.). Pak přišlo Baleno, které už mám čtvrtým rokem a měnit nehodlám. Už by to ani nedávalo smysl, vzhledem k tomu, kolik už sem do toho nasypal. Navíc si auta většinou "zamiluju" a o to horší je potom se něčeho zbavit.
Rád bych si pořídil i něco dalšího, ale ekonomická situace toho moc nedovoluje. Chtěl bych příští rok druhé auto a stále váhám jestli nějakou ojetinu (asi levnou, lehce přes limit pro Plechcup) nebo nové na leasing (jeden žhavý kandidát mi nedá spát a navíc bych zůstal u rodiny Suzuki :-) ).

reagovat
Bufik
12. listopadu 2015, 23:52
0

Zatím asi jediné auto které mi ydrželo déle než půlrok je bmw e30 a kdyby mi neutekl nissan 200sx taky už bych měnil :)

reagovat
martin_100
15. listopadu 2015, 16:38
0

Tak já sem za 12 let držení not vystřídal 13 aut .. to je v průměru kára na rok ale není tomu tak.
Mam to tak že jsem věrnej ale mam milenky.
Výčet je asi takovej:
(škoda 105L 1893)
škoda 100L 1975
škoda 125L 1989
škoda felicia combi 1,3 1999/2000
trabant 601 1982
trabant 601 19xx?
trabant 601 combi 198x?
trabant 601 combi 198x?
VW T3 1989
fiat cinqucento 1997
fort focus combi 1,8 1999/2000
škoda 120L 1986
ford scorpio 2,0 1990

Busíka (T3) mam přes 7 let zbavovat se ho nehodla. Doufam že ho budu mít na věky. Je to láska asi :-)
K němu mam už téměř 3 roky škopka na běžný ježdění a dokud nás STK/plechotoč/nehoda nerozdělí bude sloužit.
Jinak sem měnil auta většinou nejdýl po dvou letech. Většinou z důvodu že jsem buď chtěl/potřeboval lepší nebo že mě daná kára přestala bavit. Ale soudě dle stavu vozovýho parku co mam teď bych řek že sem jen prostě hledat to co mi sedne. A sedí mi prostě busík a škopek.

reagovat
vi
vita
18. listopadu 2015, 15:21
0

ja jsem taky takovy fetisista, ktery se ukaji na intenetu na autobazarech, ale jinak jsem verny...
Felicia 1987 se ohrala rok a sla z domu z duvodu nedostatecneho fun factoru a vubec, byl to strasny kram, Peugeot 406 sel taky po roce, pac nebyl nikdo, kdo by to auto byl schopny opravit. Po nem prisel focus 2006. Kdybych ho tehda vzal s jinym motorem, tak si ho necham nadosmrti, takto pujde asi uz na jare z domu, jeste ale nevim za co. A ted od ledna uzivam modrych nebes v e46 cabrio, ale taky uz mu zacina zvonit hrana...

reagovat
Ma
Martin
05. prosince 2015, 13:47
0

Jen takový dotaz pro střídače, pokud prodáváte auto, které vlastníte kratší dobu než rok, platíte daň z prodeje nebo se na to kašle?

reagovat
BobAsh
05. prosince 2015, 17:16
0

Platila by se daň z příjmu, když na něm člověk vydělá. Ale nevím o nikom, kdo by to tak skutečně dělal, pokud ty auta nemá vyloženě na kšeft a neprodává jich hodně.

Be
Bennyx86
23. prosince 2015, 13:03
0

Řidičák mám cca 10 let. :)

Škoda 100
VW Golf III TDi GT
Peugeot 405 1.6
Citroen Xsara 1.8 16v
Opel Corsa 1.5 TD
Golf III 1.6
Golf III 1.6 Variant
Ford Mondeo 2.5 V6
Fiat Punto 1.2 16v
Opel Astra F Bertone
Seat Cordoba 1.9 sdi
Peugeot 206 1.6
Citroen Xantia 1.9 TD - prodává se :)
Peugeot 605 3.0 V6 - uvádí se do provozu (stál u babi 2 roky v garáži)

reagovat
Be
Bennyx86
23. prosince 2015, 13:05
0

A všechno to jsou auta se kterýma jsem běžně jezdil.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem