Jistě jste někdy četli knížku nebo viděli film o Forrestu Gumpovi, který se vlastně mimoděk a nezúčastněně stal válečným hrdinou, astronautem a milionářem. Rozhodně nechci tvrdit, že následující auta, či snad jejich tvůrci, měli IQ 70, osud jim však přihrál do cesty velice zvláštní uplatnění, která při jejich vzniku rozhodně nebyla v plánu.
Mini a rally
Cílem společnosti BMC a jeho technického ředitele a vizionáře Aleca Issigonise, bylo vyrobit malý lidový vůz. Nevelký rozměry, avšak s obstojnou přepravní kapacitou pro 4 cestující a nízkými provozními náklady. Zkrátka britskou verzi italského Fiatu 500 nebo německé Isetty, která by dokázala distribuovat automobilismus i do vrstev, pro které byl dosud zapovězen. Nacpat motor, čtveřici cestujících a skromný zavazadlový prostor na minimální půdorys vedlo k umístění kol do rohů karoserie a poměrně daleko od sebe a je lehké si domyslet, že jako vedlejší produkt mělo Mini výtečné jízdní vlastnosti. Minimalismem bylo dosaženo také nízké hmotnosti pod 600 kilo a první prototypy, osazené čtyřválcem 948 cm3 o výkonu 37 koní, dosahovaly na poměry třídy neadekvátní dynamiky, kdy v akceleraci i maximální rychlosti hravě překonaly mnohem dražší auta. A pak už to znáte. Přítel Issigonise, jistý John Cooper stavějící vozy pro rally a F1, rychle vytušil sportovní potenciál lidového drobka a začal produkovat výkonnější varianty Cooper a Cooper S. Malé Mini v závodní úpravě následně vyhrálo britský šampionát cestovních vozů a zisky titulů z národních šampionátů rally se valily jako lavina z různých států po celé Evropě. Tím nejslavnějším vítězstvím jsou však jistě triumfy na legendární Rally Monte Carlo, kde Mini dominovalo v letech 1964-1967, přestože oproti konkurenci disponovalo jen zlomky výkonu. A nebýt zlovolných francouzských funkcionářů, kteří všechna Mini v roce 1966 diskvalifikovali za “neschválené přídavné světlomety”, dočkalo by se Mini i kompletních stupňů vítězů v rámci jediného závodu!
Toyota Hi-lux a lehké vozidlo pěchoty
Když chcete vyrábět užitkový terénní pick-up, snažíte se k jeho vývoji přistupovat s ohledem k použití a cílové skupině. Chcete mu tedy vtisknout do vínku odolnost, jednoduchost, praktičnost a adekvátní průchodnost terénem. Když chcete vyrábět užitkový terénní pick-up a jste Toyota, je pro vás zcela přirozené, že k výše zmíněnému přidáte ještě neochvějnou spolehlivost, robustnost, naddimenzovanost důležitých komponent a schopnost fungovat s minimální údržbou. Pak už je jen krůček k tomu, aby se zvěsti o schopnostech vašeho výrobku dostaly nejen mezi farmáře, lesníky či různé terénní pracovníky, ale také mezi extremistické či teroristické skupiny, a místní militantní bojůvky. Proč plýtvat užitečnou hmotností pro zbytečný náklad, když lze korbu pick-upu osadit těžkým kulometem nebo odpalovací rampou řízených střel země-vzduch? A kdyby snad poblíž byli ozbrojení bezvěrci, bude se hodit odolnost proti pěchotním zbraním, ohni nebo schopnost motoru překonat pár kilometrů do bezpečí i na sucho, pokud by snad jeho blok zasáhl projektil z AMR. 11 z 10 teroristů doporučuje Hi-lux.
Mercedes-Benz G a status symbol
G jako geländewagen, tedy terénní vůz. Toto jednoduché označení přesně popisuje i jednoduché zadání, které se snažili splnit inženýři společností Mercedes-Benz a Steyr-Daimler-Puch. Totiž zkonstruovat lehký terénní vůz pro armádu dle zadání Íránského šáha, který Mercedes s poptávkou oslovil. Mercedes si však dělal zálusk i na domácí armádní tendr, kde by Géčko nahradilo dosluhující DKW Munga. Jenže historie tomu chtěla jinak a soutěž tehdy vyhrál konkurenční Volkswagen s modelem Iltis. Proč tedy hotový vůz nenabídnout také civilnímu obyvatelstvu? A tak se v roce 1979 dostal na trh Mercedes-Benz třídy G. Nebylo to luxusní auto, jako jiné modely značky, nýbrž strohý, jednoduchý a přísně utilitární automobil, který měl poskytovat podobné benefity, jako výše zmíněný Hi-lux. Používali jej pracovníci technických služeb, energetických společností, myslivci a shodou okolností také Papež Jan Pavel II., za jehož úřadu se papamobil v podobě Géčka s prosklenou hranatou kopulí stal typickým. Jak už to tak v tomto segmentu občas bývá, životní cyklus třídy G byl dlouhý a vůz prošel řadou modernizací, v rámci kterých se do auta dostávaly stále silnější motory a stále komfortnější prvky výbavy. Až se na konci 90.let minulého století na oslavu dvacátin modelu objevila verze G 500 a vzápětí za ní G 55 AMG. Ostrá verze si sice stále udržovala obdivuhodné terénní schopnosti, s původním zaměřením modelu už ale Géčko AMG mělo pramálo společného. A pak už to šlo rychle, přibývaly další a další AMG verze, za větší a větší prodejní cifry. Přibývala kola, přibývaly centimetry světlé výšky, přibýval seznam příplatkových prvků. Géčko bylo tak mužné, hranaté a mujo, že s ním chtěl jezdit každý alfa samec, šejk nebo lokální diktátor. Pokud by snad toto všechno bylo málo, mohli se zákazníci s podivným vkusem obrátit třeba na Mansory. Hranatý design Mercedes třídy G se 30 let od svého vzniku ukázal natolik maskulinní a nadřazený, že si v Mercedesu dali veliký pozor, aby při představení nové generace neztratili ani jednu hranu a Géčko se definitivně z pracovního nástroje přetransformovalo ve status symbol.
Toyota Prius a role novodobé W124
Ekologický model Prius nedávno oslavil 20 let od svého vzniku a za svůj život se dokázal stát manifestem ekologického přístupu k automobilismu. Dnes už zelené hlavy upínají svůj zrak k elektromobilům, avšak není to tak dlouho, co vlastnictví hybridního Priusu vyjadřovalo snahu majitele ochránit planetu, takže jím svého času jezdila polovina Holywoodských hvězd. Motorističtí nadšenci k Priusu chovají o poznání skeptičtější vztah a krom lkání na blobovité tvary a koncentrovanou jízdní nudu zaznívaly na počátku našeho tisíciletí i mnohé stesky nad budoucí spolehlivostí auta. Ta podivná směs spalovacího motoru, elektromotoru, bezestupňové převodovky a baterií se zákonitě bude kazit a majitelé si po pár letech budou rvát vlasy, protože ten pokažený zmetek jim nikdo nebude schopný opravit. Tak nějak zněly předpovědi. Při pohledu na složitý tok energií v pohonném ústrojí, který nabízela palubní obrazovka informačního systému, nebylo těžké dát těmto předpokladům za pravdu. Tohle prostě nemůže dlouhodobě fungovat bez problémů. Jenže, Priusy byly proti. Možná byly nudné, možná vypadaly ohavně, ale po letech se začaly objevovat kusy s obrovskými nájezdy, jejichž majitelé s hrdostí oznamovali, jak skvěle a bezproblémově jezdí i po půl milionu najetých kilometrů, a že původní baterie ztratily jen zanedbatelný kousek své kapacity. Prius se mimoděk stal moderním Mercedesem W124. Byl a je nad míru spolehlivý a prokazuje obdivuhodnou dlouhověkost.
Pontiac Fiero a replika Ferrari
Pontiac Fiero byl prvním dvousedadlovým automobilem své značky od roku 1938. Původní záměr, postavit sportovního konkurenta pro Chevrolet Corvette, se v průběhu vývoje a vinou doznívající ekonomické krize změnil, takže místo výkonné MR placky se projekt mnohem více orientoval na dostupnost a ekonomiku provozu a když byl v roce 1984 představen, místo bryskních výkonů čekal na novináře vizuálně přitažlivý, ale dynamicky nepřesvědčivý vůz poháněný čtyřválcem 2,5 litru o výkonu 90 koní, známý spíše jako Iron duke (železný vévoda). Přesto bylo Fiero prodejně velice úspěšné, stalo se symbolem mladých a perspektivních, ale také starých, chudých a rozvedených… Především z druhé jmenované skupiny se pak rekrutovala zvláštní sorta. Mít krizi středního věku je zlé. Ale mít krizi středního věku ve Ferrari přece jen trochu zmírní depresi z plešaté palice a povadlého parohu. Jak se ale dostat k Ferrari, když jsou mé příjmy veskrze průměrné? Hned několik firem vytušilo potenciál v této oblasti a nebohé Fiero se díky své koncepci s motorem uprostřed stalo pomocí několika laminátových dílů, mnoha kilogramů kitu a neadekvátně širokých kol tu modelem 308 GTB, později 348tb a následně ještě F-355. Vévoda pod kapotou sice ani náznakem nedokázal napodobit dynamiku Ferrari, avšak když jste se s Fierrari postavili na vhodný plac před provinční klub, pořád to stačilo na sbalení nějaké lascivní můry, která sesmrkala příliš zředěného koksu… Jen škoda, že to na tragičnosti oné situaci nic nezměnilo, neboť chybějící testosteron Fierrari svému majiteli dodat nedokázalo.
Tesla Model S a král sprintů
Záchrana planety, ekologické poselství, pokrok. Tesla Model S je vnímán jako přelomový a revoluční elektromobil, který nejen disponoval nízkými přepočtenými emisemi (dle EPA má kombinovanou spotřebu 22 kWh/100 km, což je ekvivalent zhruba 2,3 l benzinu na 100 km), ale také použitelným dojezdem. Můžete si o tom myslet cokoli a kriticky ekologičnost Tesly rozporovat, ale i tak je to působivé. Přesto, že Tesla měla být především luxusní a zelená, vedlejším benefitem elektromotorů je instantní maximální výkon od nulových otáček a mamutí točivý moment. Už dynamika základní Tesly AWD 60 D je vysoce nad průměrem dnešního provozu. Nejvýkonnější modely P90D a P100D však svého času začaly na rovince s vytýčenou drahou na čtvrt míle zesměšňovat jeden supersport a muscle car za druhým. Videa, jak Tesla za tichého bzučení zadupe do země řvoucí otuněné Nissany GT-R nebo top modely Ferrari, se staly hitem YouTube. A Tesla, tak trochu mimoděk, dominujícím záporákem všech tradičních příznivců spalovacího motoru.
Pod čarou:
McLaren F1 a LeMans – Byl stavěn s cílem vyrobit to nejlepší silniční auto všech dob. Bez kompromisů. Nasazení v motorsportu nebylo v plánu. Až když soukromí majitelé žádali po McLarenu závodní úpravy F1, rozhodl se Ron Dennis přece jen ke stavbě a nasazení ostrých závodních McLarenu F1 GTR do slavné LeMans. A placky, které se od těch silničních zase tolik nelišily, samozřejmě legendární závod ovládly.
Renault Espace a prezidentská limuzína – Francouzský prezident musí jezdit francouzským autem. Žádný prohnilý germán přece nesmí svou chladnou pneumatikou vjet na půdu Elysejského paláce. Jenže když se milý prezident podíval do nabídky domácích automobilek, mnoho vhodných vozů nenašel. Na inauguraci ho sice vezlo DS7, v současné době však jezdí v Renaut Espace. Škoda, že je vinou pancéřování tak těžký, že jeho použití je možné pouze do rychlosti 80 km/h – prý kvůli složitostem při brzdění . Pro delší cesty tedy musí Emmanuel využit jiné způsoby přepravy.
20. srpna 2019, 12:17
9
Další skvělý článek! Právě kvůli takovým úvahám a "topům" mám tento web tak rád.
Co se týče toho Priusu, tak je to jeden z dalších důkazů, že pokud auta vyrábějí kompetentní lidé, mohou klidně mít i tu nadbytečnou elektroniku - pokud to nedělali fušeři jakožto spotřebák na efekt, má to prostě fungovat jako auto - spolehlivě a dlouho.
Přestože bych si Priuse nekoupil (v Londýně je to prostě jen služebák pro taxikáře s mizivým procentem v soukromých rukách), podle mně je ten hejt okolo hloupý a zbytečný - na světě je hromada dalších z pohledu těch "pitralonhedů" špatných aut, nicméně nejvíc nenávisti se dostává právě Priusu - holt se v autech asi moc neorientují, a Prius je to jediné co z této kategorie znají..
20. srpna 2019, 12:31
13
Já třeba daleko víc než Prius. Kterej beru prostě jako rodinný auto/taxi treba jako oktávku. Nesnáším Teslu a ještě víc tu bandu buzen a ekozmrdů co se kolem toho srocují jak mouchy na hovně. Už aby to konečně krachlo. A psalo o tom v minulým čase. Potom se hned bude líp dejchat. Zlatá Toyka a hybridy.
20. srpna 2019, 16:37
1
Jako jo zakaznici se bouzel rekrutuji ze "skupiny lidi" ktere nemusime, ale nelze uprit ze je to inovace a neco novyho na trhu a zatim Tesle nikdo neukazal ze je lepsi co se tyka efektivity spotreby a dojezdu... trh ukaze zda obstoji.
20. srpna 2019, 17:00
0
Nevím co je inovativního na tom narvat do auta fakt hodně baterek, stejně tak mi nepřijde, že spotřeba by se něčemu vymykala i po nahlédnutí na průměry na spritmonitoru. Nesmyslný přepočty na 2l benzínu neřeším.
Akorát si kvůli tomu pár dementů myslí, že auta se nemusí řídit.
20. srpna 2019, 20:09
1
Inovativní? Bmw, Toyota i Nissan umí udělat takový auta. Jen to není jejich hlavní výrobní program. A to nepišeme o číně. A záplavě elektroaut.
Naopak souhlasím s Kyjaqem. Pár dmntu má pocit, že auta se neřídí. A další dmnti maji pocit, že cesta je elektro. Pár pošahanců onanuje nad tím, že to má zrychlení... A jakoby nízkou spotřebu. Prodeje to nějaký má. Skrze marketing a právě ten pocit... Být in. Prostě ajfoun na kolech. Obrazně. Proti jablku nic nemám. A Jobs byl skutečný borec.
21. srpna 2019, 05:33
4
Jejda jeda to je hejtu. Ja znam majitele tesel dva. Oba jsou uplne v pohode.
Inovativni jsou jak ty baterie tak jejich management. To se jim neda uprit, ze jsou o krok vpred.
Ridi se to vazne prijemne, ma to pokrokovy podvozek a krom te extra vahy tomu neni moc co vytknout.
21. srpna 2019, 07:32
1
Inovativní baterie jsou od Panasonicu a pokrokový podvozek od Mercedesu, to není žádný Tesla know-how. Ale příjemně se to řídí, to zase ne, že ne. Každopádně, když dneska elektriku, tak k Jaguaru. Ta jejich věc je o světelný roky napřed.
21. srpna 2019, 07:56
-1
Nevím kdo je o světelné roky napřed ale pamatuji si několik článků o tom jak efektivně Tesla jezdí oproti konkurenci. Ne nemá 10x lepší dojezdy ale uvědomte si že každé procento navrch oproti konkurenci dá neuveřitelné množství práce při návrhu toho auta a použitých technologiích. zdroj : https://nextmove.de/autobahn-test-tesla-model-x-beats-audi-e-tron-jaguar-i-pace/
21. srpna 2019, 09:18
0
No, tak ono vždycky záleží, jaký zadání tester měl a jaký výsledek chtěl obdržet. Třeba v tomhle testu se dálniční spotřeba I-Pacu pohybovala okolo 27 kWh / 100 km při rychlostech 130-140, zatímco Tesla Model X měla na D1 spotřebu okolo 35 kWh / 100 km (testy stejné redakce nadšenců, kteří určitě nechtěli shodit ani jedno z těch aut a navíc testy nebyly společné, tak nemohlo být zadání na poraženého).
Jinak o světelný roky napřed je Jag přinejmenším v designu vnějšku (to vidím i bez testovací jízdy) a pocitu z vnitřku (to si nechám říct třeba z toho odkazovanýho testu).
https://fdrive.cz/clanky/test-jak-a-za-kolik-jezdi-jaguar-i-pace-pet-dnu-s-elektrickou-kockou-za-27-milionu-2911
https://fdrive.cz/clanky/test-tesla-model-x-love-it-or-hate-it-2017
21. srpna 2019, 09:21
2
martinw: Tak zrovna tohle je typický případ manipulativního grafu. Nezačíná na nule, takže to vypadá, že Tesla je o cca třetinu lepší, než konkurence. Realita je samozřejmě o poznání méně rozdílná. No a už na základě toho, jak je graf tendenčně sestaven beru údaje v něm s patřičnou rezervou. TL;DR - ten graf sestavoval fanda Tesly, takže je nerelevantní.
21. srpna 2019, 09:23
2
Tak ani v tom financování nebyl Elon inovativní.
21. srpna 2019, 11:22
0
Přesně : ten poslední příspěvej, to je trefený přímo na hlavičku... :-D
Nedávno jsem viděl hezký videjko s teslou:
21. srpna 2019, 11:23
1
Jakub Pospíšil:
Fanda Tesly asi přestane být fanda Tesly. Měl pro tu svoji půjčovnu NextMove objednaných 100 ks Tesla Model 3. S prvními dodanými 15 kusy měl letos na jaře tak skvělou zkušenost, že zrušil nákup těch zbývajících 85 :-)...
21. srpna 2019, 12:24
3
Tak pánové. A to co tady řešíme je přesně důvod mého prvního komentáře tady. Tolik nenávisti. Jistě. Martinw typická oběť tesličský kampaně a media masáže. Polopravdy, lži, smyšlené grafy. Představy že Tesla vše na autech vyvíjí sama. Hezká poznámka o podvozku MB a baterkách od Jpn. Prostě skládačka navíc často špatně poskládaná.
K tomu grafu se nemá cenu vyjadřovat. Kdo je z Prahy jistě občas jede kolem nabíječky ve Vestci. Těch píčovim tam bývá i 5 někdy. Kousek vedle si to můžete půjčit. Vím od koho a taky vím jak ty super zázraky techniky fungují. Joo je to příjemný na řízení, rozumný dojezd, designem to neuráží. Ale kurva Halík žádný inovace. Všechno co má umí i ostatní anebo to není zásluha Tesly. Někteří majitelé jsou normální a často do toho šli protože to chtěli zkusit případně si užít trendy hračku. Pruseru má Tesla stejně jako ostatní a Musk to přesně jede stylem... Sakra peníze nejsou rychle omalovanky a mítink. To už jsme řešili. Symbol Greténismu a hysterie. Pozor planeta skončí zejtra. A co jako....? Stejně sme jenom banda nenažranejch kobylek.... Zbytek raději nebudu rozvádět bylo by to rasistický, neobjektivní a šovinistický.
21. srpna 2019, 13:10
0
Ok jsem obět mediální masáže :D ale opravdu si myslíte že by někdo kdo chce vstoupit na trh (který je dávno rozdělen mezi obří korporace) měl poctivě vyvíjet svoje vzduchový odpružení a mrtě dalších dílů který jsou mimo oblast zájmu ? Apple telefon je taky jen telefon jako ostatní telefony, a marketing okolo toho, software a ekosystém ostatních zařízení to pozdvihl někam jinam - z tohodle pohledu Tesle fandím, že na to šli jinak a čas ukaže
21. srpna 2019, 13:23
0
někam jinam jenom z pohledu akcionáře, technicky jde o hovno a kvůli marketingu produkt opěvovat opravdu netřeba. :-)
Ale jinak Teslička dobrý, když bydlíš v baráku za Prahou a jezdíš jenom do kanclu. Pak je to vlastně celkem levný na provoz, pohodlný a styl +30 :-)
21. srpna 2019, 14:01
0
Martinw: zásadní rozdíl je v tom, že Apple je kvalitně zpracován a funguje. Že by ho testovali v akci podmínkách? Nebo jen na počítačových modelacích?
A ten tzv. náskok který měla je pryč. Nebo mi snad někdo chce tvrdit, že dá přednost Tesle S před Porsche Taycan? Pokud bude chtít auto této kategorie. Navíc i hnací ústrojí je u Porsche (z mého pohledu lepší). Co se týče dobíjení a baterek tak Taycan se zvládne dobít do 80% za 15min (v ideálním případě).
A Porsche určitě nepustí do světa nějaký nedodělek s tragickým dílenským zpracováním. O servisním zázemí a dalším nemá taky smysl moc polemizovat. A na této platformě teď může celý VW stavět. Vidím jediného možného vítěze.
21. srpna 2019, 15:14
1
Porsche to snad může prorazit a později mid a low cost elektromobily od VW Group. Ale překvapivě to není tak jednoduchý; I-Pace má menší prodeje než Tesla MX a u e-tronu doufám, že zatím nenajel na plnou kapacitu výroby, protože tam je to taky dost o ničem.
21. srpna 2019, 15:51
0
Tak ono je to obecně o tom, že prodeje nových aut klesají. A kdo chtěl v té první vlně elektromobil. Tak z toho šílenství vybral Teslu. Protože v té první vlně v Norsku, Holandsku, USA atp. byla Tesla v nějakém náskoku protože její hlavní produkt je elektromobil. A začínali v podstatě bez portfolia za to s Muskovou masážní vlnou pohádek.
Spoustu Číňanu dělá elektromobily. Ano jsou to krámy. Na jejich trhy to stačí. A Porsche to je bomba a přesně jak píšete. Je to začátek pro VW. Na drahém autě se zajedou věci pro další el.vozy. Tesla se stane jakousi možná nadšeneckou volbou. Jako dnes například Lancia:)
22. srpna 2019, 07:51
0
Pořád je tu taky otázka, jestli je to elektroauto nacpaný kilama baterek vůbec ekologičtější. Produkce auta v žádném případě není. A co jsem koukal ekologičtějším se stává až relativně pozdě v rámci životního cyklu a to ještě za predpokladu, že elektrika je z obnovitelných zdrojů. Trochu se obavam, že většina těch aut se nikdy nedostane k nájezdu kdy se křivky protnou..
22. srpna 2019, 14:19
0
Jediná výhoda by mohla být, že vytáhne výfuky aut z megaaglomerací. Sice už jsem to tu několikrát psal, ale včera a dnes se mi potvrdilo, že bych bral elektrododávku na ty cesty kolem komína (do 300km/den). Prostor pro zastavění baterií skvělý. Cesty jsou přesně naplánovány. Teoreticky větší dlouhodobá spolehlivost než dnešní eko diesely. Cena za provoz na 1km. A našel bych další. Kdyby to bylo za cenu (s nějakou dotací) běžného Sprintera nebo Daily. Tak bych do toho fakt šel. A na nějaké výjimečné dlouhé cesty bych si klidně půjčil s dieselem.
22. srpna 2019, 14:59
0
Záleží na tom, co tam vozíš. Pokud polystyrenový desky, je to jedno. Pokud něco těžkýho, tak té půl tuny baterek navíc už někomu může vadit, pokud se chce vlízt do 3.5 t.
20. srpna 2019, 12:33
6
Na našich cestách východními zeměmi převážně bývalého SSSR jsme mnohokrát pozorovali fenomén že každá země má nějaké naprosto typické auto, které tam tvoří třeba polovinu vozového parku. Nikdy by nás nenapadlo, že v Mongolsku to bude i v místech kde nejsou asfaltové cesty právě Prius...
20. srpna 2019, 12:42
4
Hezká úvaha... skoro by se mi chtělo dodat : motor TDI. Vzniknul jako pokus o dostatečně výkonný úsporný motor pro masy a stal se z něj nejvíc upravovaný, v lidových báchorkách skoro supersportovní motor. A je jedno jestli čtyřválec VW nebo šestiválec BMW....
20. srpna 2019, 21:48
0
To platí víceméně jen v domovské Evropě. Za velkou louží je to jeden z no name smradlavých sazometů.
21. srpna 2019, 07:38
2
20. srpna 2019, 13:11
0
Super clanek, nejvic zaujal Prius a diky za vysvetleni historie G-cka, protoze to mi vzdycky vrtalo hlavou.
P.S. pokud budete ve Stuttgartu ve showroomu Mercedesu, zkuste tam schvalne najit nejdrazsi auto. Vysledek vas asi neprekvapi
20. srpna 2019, 14:27
5
Super, u termínů "povadlý paroh" a lascivní můra" jsem si smíchy poprskal klávesnici, díky :oD
20. srpna 2019, 22:05
1
Mura jedna pelesiva!
21. srpna 2019, 10:35
1
A k tomu ta tragikomická pointa s chybějícím testosteronem :) Celý ten popis Fierrari je výborný.
21. srpna 2019, 14:12
0
Tak tak, krásně trefený článek na paroh :-D
20. srpna 2019, 16:33
0
Lascivní můra , toť sousloví roku :-)
Zajímavé téma a dobře napsáno!
20. srpna 2019, 17:00
2
Přidám ještě jednu:
VW Transporter - prestižní limuzína
20. srpna 2019, 18:22
2
a nemyslí si to jen volkswagen?
20. srpna 2019, 21:31
0
Na podobne tema jsem videl video o tom, jak je MPV Buick (preznackovany Opel Sintra) v Cine limuzina pro top managery. Kdyby to nekoho zajimalo:
21. srpna 2019, 13:24
0
mercedes má přímo na svých stránkách napsáno, že Vklasse je sedan btw.
21. srpna 2019, 21:53
0
21. srpna 2019, 21:53
0
21. srpna 2019, 21:54
0
Jak sem mam vlozit odkaz na konkretni cas? (2:21)