načítám data...

9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Je to otázka stará jako sám Autíčkář. Co si mám koupit, když chci zábavnou zadokolku a nechci ten zpropadený roadster?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek, TopX: 9 zábavných zadokolek, co nejsou Miata

Jak se zdá, tak recept na zábavné auto je relativně snadný. Pohon zadních kol a manuální převodovka. Jenže… Aut této starosvětské koncepce čím dál více ubývá a nenáviděný roadster se dostal i do pozice nejlevnější zadokolky. A to není každému po chuti. Co si koupit, když ne Mazdu? A za podobnou cenu? No, něco málo se najde.

BMW E36/E46

Začněme u motorových vozidel z Bavorska. Jasně, asi je trochu nefér házet do jednoho pytle E36 a E46. E46 je mnohem modernější a příjemnější záležitostí, ale stejně jako E36 ji sužuje koroze a majitelé. A jejich ceny startují na podobných částkách.

E36 328i

Foto: bazos.cz

Ten největší šestiválec, manuální převodovka, specifikace, nad kterou si každý zajásá. Takový Vavris si ještě čas od času vzpomene, jak se mu ta jeho sedanová 328i líbila. Tohle tyrkysové coupé vypadá na fotkách hezky, škoda jen, že už v inzerátu se zmiňuje koroze. Líbí se mi ta barva, i interiér. Stačí přihlásit, koupit kola a můžete jezdit, dokud nebudete mít díru v prahu. Zajebisce!

E46 328Ci

Nebo si jen o deset tisíc dráž můžete koupit E46. Dostanete hezčí interiér, ale… Proč si kupovat tohle místo E36? To tak úplně nevím.

E36 Compact

Foto: bazos.cz

U E36 nabízí Compact kratší rozvor a zadní nápravu z E30. Ano, soutěž krásy by to nevyhrálo, ale za stejné peníze, jako u aut výše dostanete obvykle mnohem lepší technický stav. A to se vyplatí! Do výběru bych zařadil tento kus. Tyrkysová barva, dvouapůl litrový šestiválec, co víc si od BMW přát?

E46 Compact

Foto: bazos.cz

Mým tajným favoritem by byla E46 Compact. Davidovým Compactem jsem se několikrát svezl a docela se mi to líbilo. Se čtyřválcem je to krásně vyvážené a na okresce si to nezadá se sériovou MX-5. Šestiválec bude trochu těžší na čumák, ale za to vám bude pěkně zpívat. David určitě doporučuje. Jen se na něj nesmíte moc dívat (myslím auto, ne Davida).

Toyota MR2

Foto: bazos.cz

Chcete, aby vaše poslední chvilky provázel řev motoru za vaší hlavou a snap oversteer? Pak potřebujete MR2! Jejich nabídka povážlivě prořídla, ale pokud se smíříte s trochu ošklivou třetí generací, pak můžete za 130 tisíc dostat auto, které je tak blízko Lotusu Elise, jak je to jen možné. Jo, vypadá tak trochu jako žába, ale plně to vynahrazuje jízdními vlastnostmi. Jako auto na okresky? Geniální!

MG TF

Foto: bazos.cz

Pokud se nemůžete dívat na MR2, můžete zvážit MG. Vizuálně jde o mnohem lepší zážitek. A jízdně? Za volantem TFka jsem strávil jen krátkou chvíli, ale přišlo mi velice fajn. Na bazoši aktuálně najdeme několik kusů a nejlákavěji z nich vypadá tento. 114 kW, proměnné časování ventilů, čtyřpístkové brzdy. To by jednoho mohlo zabavit, ne? 

Ford Mustang

Foto: sportovnivozy.cz

Teď se na chvilku pojďme podívat za moře. Alespoň obrazně řečeno. Necelé dvě stovky tisíc vám koupí Mustang, který vypadá jako drifťák Dana Brocketta, dokonce je jím i podepsaný, ale žádnej oheň od něj nečekejte. Šestiválec o výkonu necelých 200 koní není zrovna žádný sportovec, ale ve spojení s manuální převodovkou dokáže vykouzlit úsměv na tváři a v případě auta v dobrém stavu je to i docela příjemné svezení. Jen pozor na davy lidí a přetáčivé smyky.

Chevrolet Camaro

Foto: sportovnivozy.cz

Máte krizi středního věku? Chcete být jako Jan Machač? Kupte si antidepresiva Camaro! Šestiválec nenabídne tolik výkonu, co V8, nebude dělat ani ty hezké zvuky, co by dělalo LSko. Ale to nevadí. Stačí si sundat targy a užívat si pohybu na čerstvém vzduchu. Ano, i o Camaru čtvrté generace po faceliftu se dá říct, že moc krásy nepobralo, ba dokonce že vypadá trochu jako sumec. Ale stejně jako u E46 Compact se musíte zaměřit hlavně na to, že za jízdy se na něj zvenku nemusíte koukat.

Infiniti G35

Foto: bazos.cz

Chtěli byste Nissan 350Z, ale rozpočet vám to nedovoluje? Potřebujete 4 sedačky? Kupte si Infiniti! Dostanete ten samý šestiválec v trochu jiném balení. Tenhle kus vypadá na slušný stav, má VLSD, výškově i tuhostně stavitelný podvozek, auto skoro připravené na okreskový hooning. A až si ho koupíte, dejte vědět, rád bych se svezl.

To bude z dnešního výběru asi vše. Když chce člověk alternativu k MX-5, určitě si něco svého najde, ale čím víc nad tím uvažuju, tím víc se utvrzuju v názoru, že stejný poměr cena/zábava se bude hledat vážně špatně. Zábavné zadokolky za málo peněz prostě nejsou. A je to škoda.

Máte nějaký vlastní tip na auto, co by za málo peněz vykouzlilo úsměv na tváři? Podělte se s námi v komentářích!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
13. května 2021, 06:39
3

Tvl Franto, to MG, to si mi sem neměl dávat, teď se mi bude blbě spát:))

reagovat
liška
13. května 2021, 10:16
1

Taky slintám, zato ta MRdka2 se moc nepovedla. Takovej ukázkovej pelech, pardon v moderní autíčkářštině se tomu vlastně říká sleeper :D

James
13. května 2021, 14:11
0

U téhle gen. MR2 je vzhled až druhotný problém - prý je problematická ta 1.8vvti a nic jiného tam nedávali. 140ps není zoufalých na tak malé lehké auto, ale to že se vytahují štefty co drží hlavu k bloku ano. Proto bývají Celicy s tímhle motorem za pár kaček odstavené v kopřivách, zatímco ty starší generace pořád normálně jezdí

Beny
13. května 2021, 14:22
1

1ZZ má problémy i s přidíráním pístů ve válcích. Spolehlivé odstranění je jen swap na 2ZZ. Sám bych dal přednost druhé gen z posledních let výroby.

liška
13. května 2021, 16:05
1

James: tj, nicméně při pohledu na ten zanedbanej zevnějšek bys věřil, že po technické stránce to dostávalo odpovídající péči?

CZmisak
14. května 2021, 13:31
0

1zz (tedy ten motor, který je v MR2) trpí na přidírání a spotřebu oleje. 2zz (MR-S) trpí na trhající se šrouby VVTL. Tak jednoduchý to je :-)

Goldies
18. května 2021, 07:40
0

CZmisak: 2zz se nikdo do MR2 nedával továrně. MR-S je jen jiné označení (tuším pro US trh) ale jinak ano 1zz ovalita, 2zz loftové šrouby a sací vačky

CZmisak
18. května 2021, 08:07
0

Vidíš to, nervali tam na to kompresor nebo něco? Kdesi jsem viděl tovární MRS a měla kolem 190 poníků.

Goldies
18. května 2021, 08:41
0

Co vím tak ne. Maximálně nějaká úprava pro závody. Kompresor se dával do Corolly TTS

James
19. května 2021, 09:34
0

Není ta problémová 1.8 vyvinutá Yamahou? Stejně jako ten krásně znějící V8 ve starších Volvech, co tu o něm někdo nedávno psal blog, jak ho to vytrestalo tím, že se na něm kdeco vysypalo.
DOKUD to funguje tak asi super, ale to je přesně ten problém u zábavných/zajímavých aut obecně

Goldies
19. května 2021, 13:02
0

James: ne Yamaha dělala jen hlavu a s tou problémy nejsou. Návin myslím že vyvíjela hlavu jen na 2zz.

BigBang
19. května 2021, 21:53
0

CZmisak: 190 koňová MR-S byla pouze JDM právě s 2zz. Jinak na všechny ostatní trhy 1zz olejožrout...

Yamaha se podílela jen na 2zz. Dokonce jsou na hlavě popisky Yamahy ;)

Goldies
20. května 2021, 06:56
0

BigBang - zdroj? Fakt si jsem na 90% jistý, že oficiálně tam 2zz nikdy nebylo. To že to je asi nejčastější úprava je věc druhá...

BigBang
20. května 2021, 19:18
0

No, úplně jist si taky nejsem :D

Raspby
25. května 2021, 12:40
1

2ZZ MR2 z továrny nikdy nevyjela...nikde....MR-S je jen Japonské označení, v Evropě MR-2, v USA MR2 spyder...ale vše bylo jen s 1ZZ

Ho
Honza123
13. května 2021, 10:27
4

“Tyrkysová barva, dvouapůl litrový šestiválec, co víc si od BMW přát?” - manualni prevodovku? :D

reagovat
František Čáslavský
13. května 2021, 11:19
1

Se přeceňuje :D

Avex
13. května 2021, 10:48
0

Bavoráci jsou mi sice nejsympatičtější, ale na bazarech jsou už jenom vylítaný vraky nebo předražený (a tuningový) kusy. Zbytek už je o dost dražší než právě zmíněná Miata, když teda pominu tu MR2. MG sice fajn, ale RHD tomu dost ubírá.

"Miata is always the answer" se neřiká nadarmo, ono fakt sehnat auto se stejnou spolehlivostí, údržbou a pohonem neni v Čechách žádnej med.

reagovat
František Čáslavský
13. května 2021, 11:19
0

To MG je LHD...

Avex
13. května 2021, 11:36
0

V tom případě je z těch aut to nejlepší..

Jan Machač
13. května 2021, 11:05
1

Vidím kompakt, dávám lajk. A Kamaro bez vosmy je dycky smutek.

reagovat
gramo
13. května 2021, 12:09
2

To o tom nekoukání z venku platí i pro to Infiniti. A navíc je to taky automat.

reagovat
Luki.xy
13. května 2021, 13:36
2

SLK první generace už se nebere jako zábavné auto?
třeba tohle https://auto.bazos.cz/inzerat/133751508/mercedes-slk-23-kompresor.php

reagovat
Vojta
13. května 2021, 22:32
3

SLK bylo vždycky spíš tak trochu domov důchodců než zábavná okresková hračka :D

Jenda_K
13. května 2021, 23:07
1

jo a proto do něj půjdu

BigBang
19. května 2021, 21:55
1

A zvenku je to snad ještě víc kadeřnický než MX-5 :D

Sa
Sato
13. května 2021, 15:50
6

Inak k uplnemu vyctu chyba asi uz len lexus IS200 a RX-8. Zalezi na odvahe prislusneho autickara.

reagovat
Mechanik
13. května 2021, 17:42
0

Za mě jednoznačně E46 ci. Krom toho že je to zábavná zadokolka, tak má i kufr a je to pro čtyři. Dilů hafo, servisů taky a nestojí to svět

reagovat
PB
14. května 2021, 04:44
-2

Alpine A110, Alfa 4C :D

reagovat
St
Staromil
14. května 2021, 09:26
2

...když už MR2, tak bych doplnil a asi i upřednostnil tuhle verzi, ale horší by asi bylo ji sehnat za nějaké menší peníze...no, v té zamotané verzi by levná být mohla...:-)))

reagovat
St
Staromil
14. května 2021, 09:31
1

Mimochodem, co tahle S13, ta by se dala zařadit do této katagorie ?....já bych si ho tam přidal..:-))).

reagovat
Mechanik
14. května 2021, 19:11
0

A jaká bude ale cena?

Mr
Mrkef
14. května 2021, 22:10
0

V rozumným stavu tak 200k a výš, s výkonným motorem tak 300k+

St
Staromil
16. května 2021, 13:25
0

...správný odhad...(nebo zkušenost ?)...:-))..

Mr
Mrkef
16. května 2021, 16:54
0

Před pár lety jsem o tomto vozu uvažoval a procházel fóra + inzeráty u nás i po Evropě. Ceny jsou +- stejné, pokud nízké tak je to vrak, kde ho dostat do pěkného stavu převýší zpravidla cenu pěkných kousků. Tak jak to často bývá. Dalších spousta jich je zprzněná driftařema.

St
Staromil
16. května 2021, 22:35
0

Jj, je to tak...a co tedy nakonec dostalo přednost, pokud ji tedy něco vůbec dostalo?

Mr
Mrkef
17. května 2021, 06:42
0

Nakonec jsem zvolil výrazně mladší ročníky… první byl kompromis Volvo S60 T5, který šel pro roce z baráku a na přelomu roku jsem šel na jistotu Astra J OPC

St
Staromil
18. května 2021, 18:44
0

Hmm, tak to jo, to je moc fajnový "mladík" (skoromladík)...:-))...a čipernej, ten se jistě dá hezky užívat i používat... Je to tedy trochu jiná kategorie, než jsou dnes S13 a jim podobné, tam tolik koníků ve standardu (nezprzněném, i když třeba samotný nepůvodní motor SR20DET bych v něm až tak za zprznění nepokládal...) neřehtá, taky to nemá punc té '"zadokolkové klasiky", ale je to setsakramentsky dobré autíčko a ještě k tomu i moc pěkné. Tak ať slouží a dožije se vysokého věku (pokud je to vůbec v plánu), neb už se i nad takovými pomalu zatahuje nebe.

Mr
Mrkef
18. května 2021, 18:59
1

Je to úplně něco jiného, jiná koncepce, jiná doba. Paradoxně stojí skoro to samé. Nicméně bylo potřeba, aby nouzově vozidlo pojalo dětskou sedačku + se dalo celoročně používat.
Pak taky pasivní bezpečnost (hlavně kvůli prckovi) není nejlepší a hlavně bych neměl srdce to jezdit v zimě, když vím jaká byla antikorozní úprava karoserie v té době obecně.

St
Staromil
18. května 2021, 19:31
0

Naprosto jasné, moji "prckové" už odrostli, vozí se ve svých "sedačkách" vlevo vpředu...:-)))... (přes 30 a i přes 150cm), takže bezpečnost není tolik třeba řešit, místo vzadu taky ne ( zase to ale není Miata...místo vzadu je jen v kufru...:-))..), korozi ale ano...:-))....
Podíval jsem se na tu cenu Astry a už u nových, co tehdy stály, mne úplně uzemnily. To je z dnešního pohledu fakt těžko uvěřitelné za takovou dobře jezdící a vypadající káru. A kolik stojí dnes jako "ojetiny" ? Další překvápko. Opravdu hodně muziky (nereznoucí) za ty peníze. Do školky, na nákup, v létě v zimě a pak i na okruh...

Mr
Mrkef
18. května 2021, 20:05
0

Přesně :) dvoulitr o výkonu 280koní, lamelový samosvor, hydraulický posilovač, přední pěkně velký brzdy Brembo, přední tlumiče s oddělenou těhlicí a vevnitř parádní židle Recaro :)

Irwinek
14. května 2021, 12:45
0

Ono jde spíš o to, jakou zábavu preferuješ :-D Kdosi tady s Volvem 940 jel Rumunsko, a to je tudíž taky zábavná zadokolka a není to miata :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72 1972
Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72

1972 rok výroby
180 koní výkon
5 721 ccm objem

Mercury Marquis  1977
Mercury Marquis

1977 rok výroby
123 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem