načítám data...

TopX: Pět německých aut, která bych si klidně koupil

04. února 2023, 10:54 41 komentářů Jaromír Soukup TopX

Auta německých značek, to je v Česku pojem. Jenže, je vůbec možné najít taková, která by měl rád i jejich odpůrce?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Téma dnešního článku vzniklo v hospodě. To jsem jednou byl s bratrem na pivu, bavili jsme se o motorismu a postupně jsme se dopracovali k německým autům. Vyústilo to v poměrně rozsáhlou diskuzi, ostatně jako mezi námi dvěma prakticky vždy, protože se na nich za žádných okolností neshodneme. Zatímco on je má ve velké oblibě, já jim nedokážu přijít na jméno.

Dlouhá debata vedla k zajímavému dotazu: byl bych vůbec schopen vybrat aspoň 5 německých vozů, jež bych si klidně koupil? Podmínkou by bylo, že auta musí být relativně dostupná, protože je jasné, že i já bych moc chtěl Mercedes-Benz 300 SL Gullwing nebo BMW Z8, ale o takových Němcích si můžu nechat tak maximálně zdát. Dané zadání mne velmi zaujalo, protože se musím přiznat, že jsem nad tím doposud nikdy moc nepřemýšlel.

zdroj: Mercedes-Benz

Jelikož však debata u piva vedla (zcela schválně) směrem k co možná největším blbostem, VW New Beetlem s květinou (bez ní to přece není pořádný brouk) počínaje a nejlevnějším dostupným Opelem Speedsterem konče, rozhodl jsem se k dané úvaze po pár dnech vrátit a za střízliva promyslet, jestli i tak existuje pět původem německých aut, které bych rád vlastnil. 

zdroj: Volkswagen

Nestanovil jsem si žádnou maximální sumu ani nejvyšší nebo naopak nejnižší rok výroby. Jen by to měla být auta, jež si normální člověk může aspoň trochu dovolit. Nějakou chvíli jsem musel uvažovat, ale nakonec se mi povedlo tento seznam s čistým svědomím vytvořit. Vás čeká na následujících řádcích. Mimochodem, auta jsou řazená abecedně, ne podle mnou vnímané úrovně atraktivity. 

 

BMW 3 E46 Sedan, model před faceliftem

Prvním německým autem, které bych klidně vlastnil je BMW řady 3 opěvované generace E46. Jsem si vědom toho, že vlastnictví zrovna tohoto vozu je tak trochu klišé, pověst jeho majitelů trpí různými předsudky, samotné auto už má svá nejlepší léta dávno za sebou a je poněkud servisně náročnější.

zdroj: BMW

Ale mně se líbí. Je mi celkem jedno, jestli to je ta poslední pravověrná generace nebo ne, prostě se mi na to auto hezky dívá. Je však pravda, že jsem poměrně hodně vyhraněný v tom, který konkrétní model E46 bych chtěl. Ač by se jako zjevná volba zdálo dodnes atraktivní kupé, já bych chtěl základní sedan, protože mi přijde ze všech karoserií modelu nejhezčí. Také bych chtěl kus před faceliftem, novější provedení má trochu zvláštní tvar předních světel. 

zdroj: BMW

Motoricky bych nejradši verzi Semir Gerkhan, tedy 330i s řadovým šestiválcem. Mám však obavu, že kus v aspoň trochu ucházejícím stavu a bez úprav předchozích majitelů už bude stát víc, než kolik by měl za tak staré auto člověk dát. Spokojil bych se tak klidně i se čtyřválci nebo dieselovou šestkou, na E46 mám totiž nejradši, že se velmi příjemně řídí, což umí zařídit i levnější verze, u kterých si (naivně) říkám, že třeba neměly tak těžký život jako vrcholné provedení.

zdroj: BMW

Ford SportKa

Dobře, v tomto případě mi trochu nesedí německý původ. Typ Ka vznikal ve Valencii a Ford Motor Europe je jen místní odnož americké automobilky. Na druhou stranu, nepletu-li se, v České Republice jsou fordy kulturně řazeny právě mezi německá auta, tak jsem se rozhodl, že ho do seznamu zahrnu i tak. 

zdroj: Ford

Jak už víte z některých mých předchozích článků, Ford Ka považuji za skvělý vůz. Mám rád jeho New Edge design, kvituji jeho chytré obestavění vnitřního prostoru a moc mne baví jeho podvozek s koly v rozích karoserie. Vím, že existuje spousta jízdně ještě zajímavějších a pocitově dospělejších fordů, nic to však nemění na mém přesvědčení, že právě nejmenší zástupce je ten, který bych chtěl.

zdroj: Ford

No a protože dnes se pohybuji na spíše teoretické rovině (kdo sežene jakýkoliv nezrezlý kus vyhrává zlatého bludišťáka), dovolím si navrhnout model s nejsilnějším motorem pojmenovaný SportKa. Už i třináctistovka základního káčka jede poměrně obstojně, takže větší jedna-šestka s výkonem 70 kW by mohla z této nákupní tašky udělat velmi zábavnou hračku. Navíc se mi líbí hranatá světla a ostřeji řezané nárazníky, přijdou mi ještě víc new edge. Ano, toto bych mohl. 

zdroj: Ford

 

Mercedes-Benz CLK A209 Cabrio

Třetí auto ze seznamu je mou automobilovou láskou z dětství. Když byla v roce 2003 představena druhá generace modelu CLK v provedení cabrio, prakticky okamžitě jsem se zamiloval. Jediná křivka mi na tomto autě nepřišla špatně. Nejvíc jsem si oblíbil provedení Elegance, pasovalo mi ke klidné nátuře auta. Alternativní Avantgarde mi přišla zbytečně studená a existenci modelu AMG jsem dodnes u otevřeného Cé-el-káčka nepochopil.

zdroj: Mercedes-Benz

Co je zajímavé je fakt, že narozdíl od většiny dětských poblouznění z tohoto jsem nevyrostl. Dodnes, když CLK A209 potkám na ulici, ohlédnu se. Vím, že servisovat takhle starý otevřený Mercedes je velmi drahé, že prestiž z vlastnictví třícípé hvězdy je v dané generaci již dávno pryč a že s jejími majiteli je spojeno minimálně tolik předsudků jako u BMW. Ale zrovna u tohoto jediného modelu značky by mi ani jedno z toho nevadilo.

zdroj: Mercedes-Benz

Motor bych chtěl ideálně aspoň šestiválcový. Ne však kvůli výkonu, ten mne u konkrétního auta vážně nezajímá. Jde mi o zvuk, jenž radost z proplouvání krajinou ještě znásobí. Už se úplně vidím, jak s ním jedu někam k moři užívat si Slunce, léto a pohodu. Měl-li bych si z daného seznamu pěti relativně dostupných německých aut vybrat jen jedno, bylo by to právě otevřené CLK druhé generace.

zdroj: Mercedes-Benz

 

Opel Omega B2 

Dalším vozem je jediný zástupce mé nejoblíbenější kategorie, cestovních sedanů vyšší třídy. Původně jsem přemýšlel třeba nad nějakým Mercedesem třídy S. Jenže nové Sonderklasse opravdu není pro běžného člověka a kupovat staré je trochu pochybné a ekonomicky hodně riskantní. Něco podobného platí i pro BMW 7er.

zdroj: Opel

Chci-li tedy ve svém výčtu mít aspoň jeden německý velký sedan za “normální” peníze, jež ale nepůsobí dojmem zašlé slávy, nezbývá mi než se podívat na vlajkové lodě obyčejných značek. Jelikož však takové už dnes nejsou, musím na výlet do minulosti kde se nabízí tři: Ford Scorpio, VW Phaeton a Opel Omega. 

zdroj: Opel

Scorpio je ve své první generaci přehnaně staré (nepamatuji, kdy jsem ho naposledy někde potkal) a ve druhé vypadá moc Americky. Ne že by mně to vadilo, ale to bych si radši pořídil Lincoln TownCar, ke kterému se daný styl hodí víc. Phaeton nechci, úrovní technologií (a tedy rizikovostí) je na tom podobně jako německá prémie a přitom má jen logo Volkswagenu. 

zdroj: Opel

Zbývá tedy pouze Omega. To je mi ale naštěstí auto sympatické. Vybral bych si úplně poslední variantu B2, protože její uhlazený styl se mi líbí o něco víc než původní provedení (první pěkná generace je už také moc stará) a k pohonu bych opět prosil šestiválec, ideálně benzínový. Takhle velké auto přece nemůžou hnát vpřed pouze čtyři písty. Pak už bych jen křižoval Evropu a občas se pobavil zadním náhonem.

 

Volkswagen ID. Buzz 

Poslední Němec, jehož koupi si dovedu představit, je zároveň jediným novým autem z celého článku. Taky je trochu na debatu, jestli plní zadání relativní dostupnosti, protože s cenou začínající okolo jednoho a půl milionu není ID. Buzz, minimálně jako zcela nové auto, úplně pro každého. K tomu stojí na koncernové platformě MEB, jež zrovna mne zatím moc nepřesvědčila, a ještě bych se v něm musel prát s ne vždy úplně přehledným infotainmentem.

zdroj: Volkswagen

Takže proč ID. Buzz a ne třeba Multivan T6? Protože narozdíl od něj je busík ťuťu. Veselé barvičky se tu pojí s výrazem štěněte, což na mě působí líp než sice taky volitelně dvoubarevná, ale jinak zcela strohá krabice. Sympatický je mi i vzdušný interiér plný měkkých nekonfliktních tvarů. Nevadí mi ani, že je auto elektrické, aspoň bych nemusel poslouchat TDI. Návdavkem připomíná skvělé, ale v zadání z logiky věci zakázané Bulli, neboli Volkswagen Type 2. 

zdroj: Volkswagen

Jistě, jízdně to asi nebude žádný velký zážitek. Nicméně to nemusí být nutně problém. Nepotřebuji každý den řezat zatáčky a vylepšovat osobní rekord na mé oblíbené okresce. Občas je fajn zvolnit a užít si zenového klidu, kterého ID. Buzz, jsou-li prvotní zdání správné, bude umět nabídnout dost. Takže upřímně doufám, že se mi jednou dostane do rukou aspoň v rámci testu, protože od stolu se mi právě on jeví jako můj ideální německý moderní parťák. 

zdroj: Volkswagen     

Toto je seznam pěti aut od našich západních sousedů, které si bez uzardění dovedu přestavit vlastnit. Jenomže, jak už jste se nejspíš za ten rok a půl, co na Autíčkáři působím, dovtípili, můj vkus je obecně trochu zvláštní. Můžete tedy se mnou zcela volně nesouhlasit. Jakých pět německých aut, jež jsou aspoň trochu reálné i pro člověka bez svěřeneckého fondu, byste si klidně koupili vy a proč?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
04. února 2023, 12:19
1

Fanoušek Citroënu by kupoval Volkswagen :-D To jsi Jaromíre skoro jak "Vichista" ...
Ve skutečnosti mám prd co říkat, jsem milovník anglických aut a skončil jsem pouze s jedním... zbytek doma všechno Němčouři, ani nevím jak se to stalo

Jedna věc se ale těm Německejm autům upřít nedá. Pro nás co kupujeme starý a ještě starší auta se na ty německý zkrátka většinou pořád vyrábí náhradní díly. Italové, Japonci na to bohužel často kašlou a Britský značky už povětšinou zkrachovaly :(

reagovat
Jaromír Soukup
04. února 2023, 21:11
0

Když nepočítám ty nejstarší typu Bulli nebo Karmann Ghia, tak toto je jediné VW, kterého si dovedu představit vlastnit. Jdou z něho takové milé emoce. Jinak může být Paříž v klidu :-D V těch dílech máš ale pravdu, v tom mají majitelé Němců výhodu.

beastar
05. února 2023, 16:10
0

Krab: Napiš mi že ten článek o 206 si měl napsaný dřív, než si četl tohle. Mimochodem pěkně si to popsal tuhle legendu. Taky sem o něm psal asi před rokem. Dokonce sem na to nafasoval parádní break verzi s 1.4 ovšem 74000 km najeto auto z roku 99. Krásný svezení v rámci kategorie. Dokonce sem chvíli uvažoval nad RC 180k.

A pak mi přítelkyně řekla že blbostí v garáži už máme dost. Navíc na to prý pořád nadávám. Takže z koupě sešlo.

Initial C
04. února 2023, 13:51
0

Corrado vr6, Scirocco 2 gen, bmw 4 a 6, a v6 omegu taky.

reagovat
fortress
04. února 2023, 15:38
0

Automobilový novinář : Best i can do is miata

reagovat
ja
jazet
04. února 2023, 16:28
-1

Nebyla verze 330i právě až po fl a do té doby 328i ? Omegu bych bral taky.

reagovat
Mechanik
04. února 2023, 16:37
0

Jo jo, 328 mám, je to boží motor

Ho
Honza123
04. února 2023, 18:12
0

Ne, M54 motory prisly driv nez facelift.

af
afro-r1
05. února 2023, 08:35
0

Osobne bych radeji na FL vymenil haubnu, svetla a narazniky, nez jit do cistokrevneho predFL, byt vzhledove byvaji puvodni verze designove cistsi nez ty nasledne poupravene.

ro
rock
04. února 2023, 16:36
0

No, dvě Audiny a Mondeo se mi tady už vystřídaly, takže tři kusy už můžu odškrtnout.

Zbývají dvě: Manta A, Scirocco 3. gen.

reagovat
Sa
Sato
04. února 2023, 17:09
1

e90 m3 - perfect sedan
m135i - perfect hatchback
c55 amg - perfect sleeper
insignia opc - winter beater
R8 v8 - takmer lambo vole :)

reagovat
beastar
05. února 2023, 08:31
1

No jo ale garáž by to byla za mě parádní. A to vyjma byznysu boche taky nemám moc rád. BMW a Mercedes pokud člověk fandí autům se ale nedá moc vynechat. Já bych to udělal trochu jinak.

E39 m5- protože klasika co jezdí jak hovado
Kadett GSi- legendární věc
Clk 55amg- protože styl woe
VW Polo 4 Gti- když to pošleš do příkopu na sněhu nebude ti to líto.
Audi RS6 6- takmer supersport co naloží sáňky

af
afro-r1
05. února 2023, 08:46
1

Kazdemu podle jeho gusta.
To Tve je presny opak Jaromira. :-)
Ten chtel najit nejakeho francouzskeho nemce - s houpavym podvozkem a roztomilym vzhledem.

sheogh
04. února 2023, 17:37
1

Ja treba nikdy moc zemi puvodu neresil. Budto se me to libilo, nebo ne. I kdyby to vyrabeli v Botswane :-) I kdyz samozrejme mezi autama z ruznych zemi rozdily jsou a zeme vzniku neco o tom aute rika, nemam to nejak vyhranene

reagovat
kotzitzaq
04. února 2023, 23:21
0

BMW 5 E60 - nevím proč, ale z pětek je má nejoblíbenější
Porsche 911 (964) - aha běžně dostupné, tak jdeme dál
Corrado G60 - bez tuningu a funkční, můj dětský sen
Mercedes W124 v dieselu - protože tak má vypadat Mercedes
Golf 5 v 1,6i nebo 1,9 TDI - k uzoufání nudná, nezajímavá ale naprosto dostačující přepravní kapsle

reagovat
briza
05. února 2023, 08:02
7

Jedno vládne všem, jedno jim všem káže.
A já si rvu vlasy, že jsem se ho kdysi zbavil, byť to byla jen 320

reagovat
Jaromír Soukup
05. února 2023, 10:39
0

Toto bych taky bral všema deseti a hned. Ale je to ještě v kategorii reálné?

briza
05. února 2023, 20:25
0

Záleží, pokud se člověk spokojí s něčím z trojice 280/300/320, dalo by se kolem tří kil už docela vybírat. Plus občas nějaká 500, ale to bude mrtvola.Na šestikilo už bude potřeba jednou tolik. Dál už jsou AMG a ty fakt už asi nemá smysl řešit. Tohle tady je 73 AMG a tam už je to úplně mimo. Pár let zpátky se nějaká dražila kolem 7mio, pokud si dobře vzpomínám :)

Frankie
05. února 2023, 09:33
0

Z4, tu mám a je jasné, že zde nemůže chybět. Malý roadster, vhodný na cestování a občas i svižnější jízdu.
Druhé, zůstaneme u BMW, řada 6, osmiválec. Jen nevím zda kabrio nebo čtyřdveřový sedan. Líbí se mi jeho elegance.
Ford tu bude taky. Focus II, Sti, hot hatch, 5 válců, trubo. Na takové to blbnutí.
Dál už se hledá hůř, ale pokud to splňuje zadání, vlezlo by se Audi R8. Vlastně Lambo v Německém hávu, supersport.
A poslední asi by bylo něco praktického, 4x4. A tam Bach šel do Audi A6, All.... Prostě pro praktičnost na hory, na lyže a pro pohodlí. 6 válců, nafta.

reagovat
Frankie
05. února 2023, 09:53
2

Jaromírem, a mě ta myšlenka přivedla k zamyšlení nad pěti Francouzskými auty. A tam člověk přemýšlí úplně jinak. Prvně jsem si myslel, že bych nedal, ale nakonec jo. Zde to je:
Citroen C6, pro eleganci, podvozek, poslední jednorožec. 6 válců. Zda nafta nebo benzín nevím, ale spíše benzín.
Renault Avantime. Prostě je avangarda, úlet, plus křesla v interieru. A zas těch 6 válců.
Alpine, aktuální, pro to jak vypadá a jezdí, hbitě kupatko. Asi i raději, než Megane RS nebo Peugeot GTi.
Peugeot RCZ, pro to jak nadčasově vypadá.
Chybí mi tu má oblíbená kategorie kombi 4x4. Je to tím, že tam dle mě všichni Francouzi pokulhávají. Takže praktičnost vynecháme a dám Peugeot 406 cupe, 6 válců, benzín, Pininfarina. Elegance, klasika přelomu milénia

reagovat
Jaromír Soukup
05. února 2023, 10:38
2

No tak pod tento seznam bych se podepsal tučným písmem :-)

ro
rock
06. února 2023, 06:49
0

kombi 4x4

Matra Rancho!

Frankie
06. února 2023, 18:43
0

Jsem si to musel najít. A jak bych to řekl, no jednoduše prostě ne. Na běžné používání by to nedala ani Matra, ani já.
Je ale zvláštní, že v tomto moc nabídku neměli. Až s nástupem SUV, a to z počátku přebrali od jiných, a aktuálně mají pohon 4x4 díky elektromotorům.

Opelfahrt
06. února 2023, 19:08
0

Rancho byla sen nás všech tehdy. Pochybuju, že ji novou někdo v ČSSR měl, ale každopádně jsem si myslel, že má pohon všech kol, protože zvedlá je slušně.

ro
rock
06. února 2023, 19:26
0

No, v 80. letech ten výběr asi byl. Určitě existoval BX Break 4x4 a myslím, že čtyřkolky mohly být i 21 Nevada a 405 Break. To až později se zkazili.

Apropos výběr frantíků:
Ml bych tam stejně jako ty Alpinu a C6. NEMĚL bych tam nic od Peugeotu; vyzkouše jsem tři různé a aby parafrázoval Caesara: Přišel jsem, viděl jsem, stačí mi. Chtěl bych tam mít
Talbot Tagora
Venturi Atlantique (já vím, sídlo bylo v Monaku, ale vyráběly se ve Francii)
Renault Fuego (ničím zajímavý, ale hezké vzpomínky na pozdní dětství / rané mládí).

kotzitzaq
06. února 2023, 20:11
0

No a 5 Francouzů?
Citroën XM - už od dětství ;-)
Renault Mégane Scenic RX4 - protože to je opravdový crossover a ty jsou teď IN
Citroën 2CV - abych ženě vysvětlil, z čeho se zrodila její C3
Renault 5 - nějakou svižnější motorizaci (nemusí být Turbo)
Alpinku - aby tam bylo i něco opravdu zajímavého

Michal88
06. února 2023, 20:47
0

V devadesátkách a nultých letech u Francouzů moc ze 4x4 na výběr nebylo. Snad jen Berlingo/Partner/Jumpy/Expert/Jumper/Boxer se dal pořídit s podvozkem Dangel jako 4wd, u Rencka netuším. A prý to Berlingo/Partner Dangel bylo prý celkem schopný auto. Ale jasný, furt je to zvednutý silniční auto s připojitelnou zadní nápravou a Samurai nebo LandCruiser z toho nebude...

Jaromír Soukup
06. února 2023, 21:20
2

Moc se mi líbí, jak jste mi to otočili na Francouze, palec nahoru! :-D Hned bych se přidal, ale tady by mi nestačilo ani 10 míst :-D

kotzitzaq
06. února 2023, 21:23
0

Renault dělal jako 4x4 právě ten Scenic RX4, co zmiňují výše a Kangoo. Potom přišla SUV , ale to byl často původně Samsung (Koleos).

Jakub Pospíšil
06. února 2023, 22:05
0

Bývala ještě nějaká ta věc snad primárně pro francouzskou armadu, co se dělala jako Avia Trend. Auverland nebo tak nějak? To byl milý kombík.
-
Komentář upraven 6. 2. 2023, 22:06:50

Jakub Pospíšil
06. února 2023, 22:09
0

Už jsem to našel. Auverland A4. Peugeotí naftová 1.9, čtyřkolka, dělalo se to snad i po roce 2000.

Michal88
07. února 2023, 21:20
0

Jinak krom BX 4wd (jak lift, tak break) dělal Citroën i AX 4WD a existovaly i takové, které měly zadní uzávěrku. :) Citroën holt chtěl zabrousit do vod Pandy a Subaru Justy. :)

Jo a Safrane Baccara Biturbo byla myslím čtyřkule, ale to není úplně auto do bláta. :D

Opelfahrt
07. února 2023, 21:27
0

Ještě Peugeot 405 T16 byla čtyřkolka. Dnes rarita skoro jako ten Safrane Biturbo.

ransom
05. února 2023, 11:03
1

Mně by stačilo jediný německý auto. Schwimmwagen typ 166. Kdysi dávno ho měl můj děda. Když pak emigroval (babička odmítla jít s ním, takže máma zůstala taky tady), to auto si vzal někdo z jeho kamarádů. Auto i dědu znám tedy jen ze starých fotek.

reagovat
Mechanik
05. února 2023, 12:35
0

A ty bys ho chtěl jako exponát do muzea? Na nic jiného se totiž nehodí

ransom
05. února 2023, 13:10
2

Jistěže. Na co taky jinýho?
Bydlím kousek od přehrady Rozkoš. Ideální vjezdy do vody. Taky tu máme každoroční historické manévry kolem opevnění. Jednou do roka ho vyvětrat, vymáchat, pak odbahnit, vysušit a zase uložit. Manželka by určitě ráda trůnila na sedadle s kulometem.
Ale to je samozřejmě utopie. Na podobný blbiny nemám prachy ani čas.

Pe
Peťas
05. února 2023, 18:48
0

E46 take prosim jednu, pouze vsak presne s tou vybavou co je na fotce v textu, kdyz to bude navic benzinovy sestivalec zlobit se nebudu.
Omegu B po faceliftu jsem ridil kdyz jsem si ji chtel koupit. Ujel jsem asi 5km a vedel jsem ze tohle urcite ne. Nevim jestli byla v tak hroznem technickem stavu nebo to bylo tim ze chvili pred tim jsem ridil E39. CLK jedine kupe a to povazuji vzhledove za nadcasove. Cabrio mi prijde takove nevyvazene.

reagovat
af
afro-r1
05. února 2023, 21:40
0

Koukam na fotku a vypada to, jakoby mel elektrobuzz Mischbereifung. To nemivaly ani Viana V6.

reagovat
Driver79
07. února 2023, 15:00
1

Uplne vsichni zatim zapominaji na Opel Insignia 2.8 V6 4x4. To je i na dnesni dobu neuveritelne pricetny a pouzitelny auto s neprimym vstrikem...

reagovat
mariov8
08. února 2023, 15:56
0

Jezdil jsem v tom poválečném 300SL po okruhu v Brně. Ale to je dnes za 9 místnou sumu. Nezapomenu do smrti. To se vodilo a chovalo skoro jako moderní i docela živé auto a ne jako přes půl století starý veterán. Jenom ty pneumatiky nebudili důvěru, tak jsem zas tak moc neblbli. I když jsme ještě nevěděli cenu za kterou to majitel koupil, tušili jsme ji.

Žehlička, SL řady R129, už je pro smrtelníka dostupnější, ale časy kdy 500SL bylo za čtvrt míče a nebyl to "hodně ocucaný bonbón" už jsou pryč i servis už dnes stojí majlant. Navíc, některé díly už na mercedesa překvapivě nejsou. Řekněme, že ty silnější základní šestiválce by museli na hraní stačit.

Omega B, ano, kldně 2,2i s automatem. Zadokolka, totál klasik. Nebýt to Opel, krásný daily youngtimer, ale u nás prší, v zimě se solí a díly už asi nebudou na každém rohu...

id-Buzz už jsem jezdil také, ne, plastové království o velikosti autobusu, tahat to může pouze pár kg a pouze 5 sedadel s mizerným dojezdem. Nesmysl pro frikulíny co auto jako takové ve skutečnosti vůbec nepotřebují.

Ty Baworáky a čtyřoké mercedesy z přelomu milénia také ne. Ale o něco novější E500 generace W211 v kombajnu by se líbila. Ne, AMG ke štěstí nepotřebuji.

Já bych ještě alespoň na dvorek rád jedno "pracovní" Géčko W461 nebo Unimoga U1300L Turbo/U 1700L do 7500kg. Ale asi bych byl do něj odstěhován polovičkou... :-)

Škoda že mám jenom jeden zadek, jeden pár rukou a nemám garáž i příjem potřebné velikosti pro sběr aut co "nutně potřebuji"...

reagovat
Bavoraczech
16. února 2023, 09:54
1

Hmm, reálně co bych si opravdu byl ochoten koupit, živit a možná bych z toho měl i radost:
1) BMW 5 E39. V mých očích nejlepší BMW, musel by to ale být neshnilý kus s I6 nebo V8 pro srandu
2) BMW E91 jako "rodinný" kombík pro každodenní použití, asi nějaká střední nafta.
3) E-Klasse W212, ideálně v kombajnu... na dovču.
4) Zafira B jako megarodinné auto s italským agrárním klenotem 1.9 CDTi, opět neshnilý
5) Golf 5/6 nebo Koktávka 1.9 TDI v neshnilém stavu,. Sice bez radosti, ale už mě ten Pežot 407 nějak nebaví.

Bez ohledu na cenu a provozní náklady:
1) Porsche 911 996
2) Porsche Panamera
3) BMW M5
4) VW Phaeton
5) E-Klasse W213
6) Porsche Boxster / Caiman

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem