načítám data...

To nejdůležitější v každém autě

Ač design většinou nemá zásadní vliv na funkci, bývá ve světě automobilů často předmětem vášnivých diskusí. Řešíme křivky, hrany, vzhled kol, vyváženost proporcí karoserie - nezapomněli jsme na něco?

zobrazit celou galeriiTopX: To nejdůležitější v každém autě

Když se domácí automobilka rozhodla trochu osvěžit vzhled třetí generace Octavie, upravila především tvar předních světlometů. A hned byl malér. Rozdělení světel rozdělilo společnost. Tolik vášní okolo Octavie jsme zažili naposledy… no naposledy to bylo v době, kdy Škoda modernizovala druhou generaci Octavie a hlavní změnou byl zcela jiný vzhled předních světel. Zdá se, že přední světla jsou co se designu týče naprosto klíčovým prvkem celého vozu.

Foto: Škoda

Nyní přichází Octavie čtvrté generace. Na úpravu světel v rámci faceliftu, který přijde asi tak za čtyři roky, se už teď nesmírně těším, bude to jistě zase velká událost. Nicméně pokud je na nové Octavii něco skutečně jiné a odlišuje ji od ostatních modelů Škody, je to nový dvouramenný volant. Za sebe musím připsat poznámku – moc povedený dvouramenný volant. Překvapuje mě, že se okolo toho nestrhla klasická mela jako pokaždé, když náš domácí konzervativní výrobce přijde s něčím alespoň trochu nápaditým.

Foto: Škoda

Přitom volant je v autě poměrně zásadní věc. A to i z hlediska designu, protože narozdíl od světel máme volant na očích vždy a při každé cestě. Dalo by se namítat, že je to prostě jen volant, co se na něm dá udělat tak zásadně převratného? Částečně je to pravdivá poznámka, jsou tu jisté zákonitosti, jistá pravidla, která nelze obejít. Volant by měl být alespoň přibližně kruhový, tloušťka jeho věnce je otázkou ergonomie spíše než věcí designu, jeho střed musí pojmout airbag a žádné jeho prvky nesmí překážet při přehmatávání a otáčení. Toliko teorie.

Jenže z praxe víme, že volant berou designéři skutečně vážně. Jednou z prvních věcí, která prochází úpravami nebo rovnou výměnou, když výrobce připravuje sportovně laděnou variantu nějakého svého modelu, je právě volant. A jak už to u designu bývá, někdy se vám tvůrce trefí do noty, jindy ne tak úplně. A přesně to je tématem mé dnešní odborné studie na téma volant.

Vybral jsem čtyři automobilky, o kterých si troufám tvrdit, že vytvořily nejkrásnější volanty všech dob. Ale zároveň se podívaly i na druhý konec spektra a i tam se za nimi škodolibě vydáme.

 

Ferrari

Foto: archiv redakce

Začneme hned v královské stáji. Značka Ferrari je svatým obrázkem automobilismu, ikonou, modlou, klenotem. Ferrari spojuje závodnickou vášeň s italským designem. Jemné dřevěné volanty postupem času vystřídala ergonomicky vycizelovaná moderna. My ale začneme někde v půlce této přeměny. V roce 1994 přišlo Ferrari s modelem F355. Ve výrobním programu tahle placka s motorem uprostřed nahrazovala model Ferrari 348, který započal éru vozů s koníkem ve znaku, které lze používat i na denní bázi, ne jen jako hračku. 

Ferrari F355 se nesmírně povedlo. Jeho jízdní vlastnosti a celkové vyladění auta spolu s jednoduchým, ale propracovaným designem, kde není jediná rušivá linka, jediný detail, který by kazil ladnost auta, to vše z F355 učinilo skvělé auto i na poměry Ferrari. Když ale říkám, že design tohoto sporťáku nemá jedinou vadu, musím se s tímto tvrzením omezit pouze na exteriér. V interiéru bychom jeden rušivý prvek našli. A bohužel je dost na očích. 

Foto: archiv redakce

Polovina devadesátých let znamenala příchod airbagů. Konstruktéři i designéři se teprve učili nový prvek implementovat do interiérů aut a největší škody páchal airbag právě uprostřed volantu. Čtyřramenný volant Ferrari F355 není skutečně ošklivý, vlastně je to docela normální volant – dokud si ovšem neuvědomíte, v jakém autě že to sedíte. Byl by krásný v Lexusu a interiér některých Cadillaců by doslova zachránil, ale ke spartánské kabině Ferrari se zkrátka nehodí..

Foto: Ferrari

Abychom se ale jen neposmívali – bylo by fér vyvážit to, co se nepovedlo, tím, co vyšlo na výbornou. Teď možná čekáte nějakou tu dřevěnou obruč z dob, kdy řízení Ferrari nebylo nic pro padavky. Ale ne, já našel něco jiného. Ferrari si zřejmě uvědomilo slabinu F355 a tak když přišel nástupce, model 360 Modena, jeho kabině dominoval naprosto perfektní volant. Na první pohled možná nevypadá nic moc, ale právě ta jednoduchost z něj dělá pro mě asi ten nejlepší volant, který Ferrari kdy vyrobilo. Později přišly multifunkční volanty se spoustou tlačítek a přepínačů po vzoru závodních aut. 

Foto: Ferrari

Nic proti nim nemám, futuristický volant má nepochybně své kouzlo a jeho dokonalé zpracování bere dech, pokud bych si ale měl vybrat sám za sebe, volant ve Ferrari by měl vypadat jako ten v 360 Modena.

 

Porsche

Foto: Porsche

Z italské arény vášní se přesuneme do německého chrámu inženýrství. V osmdesátých letech byla konstrukční škola Porsche na vrcholu. Fantastická závodní auta se doplňovala s nesmírně kvalitními silničními sporťáky. Porsche experimentovalo i s novými modelovými řadami. Byla tu jednoduchá dostupná auta jako model 924, elegantní 928 i technologický zázrak 959 a potom všechno mezi nimi. 

Jenže rozmanitost u Porsche má vždycky své meze. Mohli jste tedy konečně vybírat v showroomu Porsche z celé řady modelů, když ale došlo na volant, byl tu prakticky jen jeden. Abych značce nekřivdil – byly tu i alternativy dodávané do některých modelů na přání, ale jinak prakticky každé Porsche, které jste si v té době mohli koupit, dorazilo z továrny s tím stejným volantem. A přátelé, to nebyl hezký volant. Tenká obruč byla uprostřed přepažena čímsi hranatým a celé to vypadalo jako takový zjednodušený hamburger. Aby nedošlo k omylu – tento volant neobsahoval airbag a jeho tvar tak byl výsledkem skutečného záměru jeho tvůrce. 

Foto: Porsche

Od té doby urazilo Porsche dlouhou cestu. Modelové řady 924 i 928 nedostály očekávání a byly zrušeny, dnes se však modelová nabídka opět rozrostla a Porsche tak nabízí vše od malé 718 přes 911 a Panameru až po velké SUV Cayenne. Ačkoli nejsem fanatickým příznivcem všeho, co se v Porsche urodí, musím se přiznat, že současný styl této značky je mé duši opravdu hodně blízký. Porsche vsadilo na to, co umí nejlépe – na chladnou modernu a technologický náskok. S využitím LED světel, displejů a dalších soudobých technologií vytváří auta, která překonávají svou dobu. 

Foto: Porsche

A uprostřed toho všeho je volant. Opět ho dostanete ve všech modelech prakticky stejný, jenže tentokrát to vůbec nevadí. Namísto závodního volantu Ferrari tu šlo Porsche cestou jednoduchosti. Volant tu je plný ovládacích prvků, to ano, ale vše je tak nějak decentní, schované, nerušivé. A celkový dojem z interiéru Porsche je tak mnohem přívětivější. Tam, kde Ferrari působí jako PlayStation, tam Porsche vyznívá jako… no zkrátka jako staré dobré Porsche, jen doplněné o soudobé technologie.

 

Alfa Romeo

Foto: Alfa Romeo

A zpět do Itálie. Volant současných Alf Romeo přesně odpovídá tomu, co tato značka představuje a co nabízí svým zákazníkům. Trocha extravagance a sportovní srdce ukryté v červeném startovacím tlačítku, tradice schovaná v kruhovém středu a jízdní zážitky přenášené do ergonomicky perfektního věnce – to vše je tu sladěné do jednoho sourodého celku.

I tady bychom ale našli přešlap. Alfa Romeo Giulietta, kompaktní italský sportovně laděný hatchback, je opravdu krásné auto. Dynamicky působící linie nedávájí prostor pochybám, že tohle je pravá Alfa. I interiér, který se oproti sesterské Lancii tváří mnohem více stroze, tu mluví jazykem Alfy Romeo. A potom je tu volant. Proč má tak masivní střed? Tohle přece není volant, jaký se hodí do ladného sportovního interiéru. Přitom svou funkci plní na výbornou, skvěle padne do ruky, jeho rozměry jsou tak akorát, vše by bylo skvělé, kdyby vypadal jinak.

Foto: Alfa Romeo

Teď si možná říkáte, že Alfě Romeo křivdím. Že jsou mnohem méně povedené volanty. A to máte jistě pravdu, jenže problém volantu v Giuliettě je ten, že Alfa umí volant mnohem lépe. Tohle je zkrátka promarněná příležitost. Předchůdcem Giulietty byl model 147, auto z úspěšné rodiny modelů založené na Alfě 156. A pokud obdivuji volant ve Ferrari 360 Modena pro jeho krásu jednoduchosti, potom volant Alfy 147 je doslova klenotem. 

Foto: Alfa Romeo

Kulatý střed odkazuje na staré volanty v Alfettách (pro Alfu 156 tu byla i varianta s dřevěným věncem), hliníkový dekor okolo tlačítek přidává technicistní ráz a tlustý skvěle ergonomicky tvarovaný věnec sám o sobě přináší radost z ovládání auta i kdyby nebyl napojen na bezkonkurenční strmé řízení této Alfy. Možná jsem tedy na Giuliettu příliš přísný, ale laťku si Alfa Romeo hodně vysoko nastavila sam.

 

BMW

Foto: BMW

Kdybych už nepsal o moderním Porsche, musel bych zmínit moderní ‘emkové’ volanty BMW. Jejich kombinace moderny a retro-stylu je tak akorát vyvážená a bez zapírání přiznávám, že právě volant mě v nových BMW baví asi nejvíce. Jenže zaseknout se u BMW u aktuálního volantu by byla škoda, v depozitářích značky totiž najdeme mnohem zajímavější kousek.

Na počátku milénia přišlo BMW s fantastickým retro-modelem BMW Z8. Henrik Fisker připravil fantastický tvar karoserie a Scott Lempert do ní vložil ještě krásnější interiér. Vše na celém autě bylo podřízeno myšlence jednoduchosti a čistoty tvaru. Auto mělo být moderní a zároveň oslavovat historii značky, zejména roadster BMW 508 z padesátých let. Nad dokonalostí výsledku se dodnes tají dech.

Foto: BMW

Jsou tu moderní pásky zadních světel (jen pro zajímavost – jsou to neonové trubice, nikoli LED) a moderní linie, které se doplňují s retro detaily jako mřížka v předním blatníku či maska chladiče. A pokud bychom hledali místo, kde se spojení retro-designu a moderny snoubí snad vůbec nejlépe, bude to volant.

Foto: BMW

Scott Lempert se tu rozhodl nepoužít žádný z volantu, které v té době BMW používalo, ale vytvořil volant zcela nový. Moderní kožený věnec doplnil kulatým lakovaným středem a obě části spojil třemi skupinami tenkých paprsků. Inspiroval se tu bezpečnostními volanty z padesátých a šedesátých let, kde se konstruktéři snažili zmírnit riziko poranění při nehodě instalací právě takových pružných prvků. Volant se potom při nárazu deformoval a prý tak zvyšoval šance řidiče na šťastný návrat domů. Paradoxně BMW 507 nebylo nikdy tímto typem bezpečnostního volantu vybaveno, ale nekažme si radost z dokonalé interpretace retro-designu nepodstatnými detaily. 

Je dobře, že se BMW daří vyrábět volanty, které dělají svým majitelům radost. Nebylo tomu tak vždy. V devadesátých letech BMW stejně jako i jiní výrobci bojovalo s implementací airbagů do středu volantu. A v souvislosti s tím se objevila móda nahradit hezké barevné logo ve středu volantu logen pouze vytlačeným do plastového krytu airbagu. Už tenkrát jiné automobilky používaly airbag v kombinaci s pěkným barevným logem, nebylo to tedy tak, že ‘jinak to nejde’. 

Foto: archiv redakce

Pokud však někde tento trend vysloveně škodil, bylo to BMW. Přerod ‘modro-bílé vrtule’ v kruh s různě vyšrafovanými výsečemi se zkrátka příliš nepovedl. V případě BMW řady 5 generace E34 se navíc tento volant uhnízdil uprostřed jinak nesmírně propracované a povedené přístrojové desky a o to větší škoda je, že se nepodařilo tento malý detail udělat přecijen o trochu lépe.

 

A jak to máte vy? Který volant považujete za nejpovedenější? A který se naopak nikdy neměl objevit v žádném autě? Těšíme se na vaše názory v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
15. května 2020, 12:48
4

Fascinuje mne volant z citroenu, kde střed je nehybný :-D

reagovat
Ha
Habakukk
15. května 2020, 14:53
0

Jel jsem do Finaska a zpět s C4 která ho měla a docela jsem se na to zvykl. Sice tam bylo tak 30 tlačítek, ale nějak mě to neobtěžovalo. Na druhou stranu preferuji klasické řešení.

Jy
Jyrki
15. května 2020, 20:34
0

C4 s pevnym stredem volantu jsem mel. Libilo se mi na pohled, trochu to pripominalo DS19, kde bylo tak jedno rameno. Ale s temi tlacitky....volantem se toci, a ne vzdy se po tlacitkach saha bez natoceni volantu, takze to bylo strasne matouci a clovek hledal. Lepsi je, kdyz se tlacitka otaci i s volantem a clovek jen natahne prst. Citroen na to asi taky prisel, protoze po C4 1.gen uz bylo zase vse pri starem....ale jeste horsi to bylo s brutalne preposilovanym rizenim...

Ha
Habakukk
16. května 2020, 05:45
0

Já jel C4 VTS a pokud si pamatuji u této ostřejší verze to celkem šlo.

Jy
Jyrki
16. května 2020, 10:05
0

je pravda, ja nemel VTS. Vim, ze C5 trpel stejny problemem a tam to Citroen resil a kdo chtel, v ramci svolavacky dostal upravu. Tenkrat jsem se ptal v Citroenu zda se planuje to same pro C4, nevedeli o tom. Ja mel jednoho z prvnich. A nechal jsem si ho necele dva roky. Tech problemu tam bylo tolik, ze jsem to radeji pustil do sveta, mozna pozdejsi rocniky na tom byly lip...

J.K.
15. května 2020, 13:04
1

Tady je to jasné. Nejkrásnější volant je, byl a bude v Jaguaru E-Type.

Souhlasím ale s Hamsterem, že v Modeně a Z8 jsou také skvosty.
-
Komentář upraven 15. 5. 2020, 14:10:31

reagovat
Irwinek
15. května 2020, 13:10
5

Na mne je ten věnec už moc tenký, špatně se mi drží, takže preferuji tenhle z alfy romeo sprint

J.K.
15. května 2020, 13:31
0

Irwinek: Ano, ten volant E-Type je na dnešní dobu tenký. Není obšit kůží, protože kožené jsou rukavice, v kterých se řídí. Zároveň je na dnešní dobu obrovský, což odpovídá technice vozu šedesátých let. Co vzývám je krása toho volantu.

Ale ten volant Sprintu je taky nádherný! Mít k Sprintu nějaký vztah, hned ho za 4 000 CZK kupuji i jen na zeď.
https://autobazar.hyperinzerce.cz/veterani-nahradni-dily/inzerat/14459896-original-volant-alfa-romeo-spider-sprint-junior-75-90-nabidka/

Irwinek
15. května 2020, 21:50
0

J.K. já E- type miluju,i s tím volantem, ale ten volant se mi prostě špatně drží, taky mi vadí sedačky co končí pod lopatkami :-(
Třeba volant v 1100 MB, který je stejně velký a taky tenký, byť ne tolik, se mi držel dobře - možná sklon, oblost,....
K dřevěnému volantu prostě rukavice patří, k takovému autu je to prostě povinnost
ona i škodovka dělala celkem pěkný volant :-D

Jenda_K
16. května 2020, 10:31
0

Ten malý jsem měl ve Škodě 100

Moses
15. května 2020, 13:25
-1

"Ač design většinou nemá zásadní vliv na funkci, bývá ve světě automobilů často předmětem vášnivých diskusí."

Ak nema zasadny vplyv na funkciu, tak v tom pripade neide o design ale o styling a to treba rozlisovat. Design je totiz sklbenie formy a funkcie (zjednodusene povedane).
Co sa tyka faceliftov Skodoviek, tak tie im nikdy moc nesli - staci si spomenut na FL II. (vlastne III. generacie). Asi sa radi inspiruju Mercedesmi :)

A najlepsi volant ma Lamborghini Athon!

reagovat
J.K.
15. května 2020, 13:46
1

Volant v Athonu byl jen úsměvným designovým cvičením jednoho konceptu. Z jednoramenných volantů považuji za nejpovedenější ten v Lagondě.

Moses
17. května 2020, 20:33
0

Hej, na Lagonde si cenim, ze ten futurizmus dokazali pretavit do reality.
Zo seriovych volantov mi utkvel v pamati volant z pofaceliftovej Toyoty Auris (E150). S nim sa velmi pohodlne manipulovalo.

Pólin
15. května 2020, 13:26
2

Pro nejkrásnější volanty bych asi nechodil nikam jinam, než do Itálie...

reagovat
Skipper
15. května 2020, 14:19
5

Pamatuji si volanty v E39. Základem bylo nevzhledné obří kormidlo. Po výměné za sportovní trojramínko (spodní rameno zdvojené), s menším průměrem a širším věncem byl i celkový dojem z auta úplně jinde.

reagovat
Bageta
15. května 2020, 14:28
2

Ja bych rad mel jednoho dne v MX-5 Nardi Deep Corn. Tak podle me vypada dokonalost. Jinak k tomu volantu co ma 156/147. Pamatuju si, ze kdyz jsem schanel 147, tak na fotkach mi ten volant uplne nesedl a pripadal mi docela zvlastni. Kdyz jsem ho pak poprve videl nazivo, tak jsem mu na chut prisel uplne okamzite.

reagovat
Frankie
15. května 2020, 14:46
0

Ta Z8 je fakt parada. Je jen skoda, ze jeji cena je v nedostiznych vysich pro me. Tak zustane jen snem. A to jak ten volant, tak i celek. Ale i ten v Z4 je pro me dost pritazlivy, jen casem asi bude muset projit obnovou kuze. A ktery nikdy? Ty s tim pevnym stredem jak mel kdysi Citroen

reagovat
eLzyx
15. května 2020, 15:15
0

nejhorší volant obecně? Rolls Royce Silver Shadow. To je jak od nějakého traktoru.
https://www.autickar.cz/files/_temp/Rolls-Royce-Silver-Shadow-25.jpg
na druhou stranu volant ze stejného materiálu v dodávce VW T2 mi nevadí, naopak jej považuji za skvělý. Dá se na něm při řízení pohodlně ležet
https://www.autickar.cz/files/_temp/volkswagen-t2-1973-_v1824-060.jpg
jinak můj nejoblíbenější volant je v mém Volvu S60. Jednoduchý, s tlustým věncem, bicepsy, tlačítka příjemně dostupná na palcích. Co víc si přát?
https://www.autickar.cz/files/_temp/Screen-Shot-2012-10-07-at-1.04.04-PM.png

reagovat
Vt
Vtec
15. května 2020, 15:35
2

Přidám mého favorita z Japonska - Honda NSX-R

Jednoduchost, střídmost, na pohled ideální tloušťka věnce, žádné zploštění nebo přehnané tvarování.
Rád bych napsal, že s ním mam i praktické zkušenosti, ale bohužel...

reagovat
PachezZ
15. května 2020, 18:30
0

Tohle italský dřevěný čtyřramínko O.B.A. sem měl kdysi v Probe a byl sem moc spokojen :)) Dneska ho vozí kámoš v mk3 golfu...
A teď se marně snažím někde za rozumný peníze sehnat dvouramínko Isotta Ferrara :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. května 2020, 19:35
0

Myslím, že my jsme spokojení. :-)

reagovat
Irwinek
15. května 2020, 21:55
0

Věděl jsem, že jsem takový někde viděl, jen jsem si nemohl vzpomenout kde :-D

Mechanik
17. května 2020, 17:24
0

Přesně, moje řeč, jsem spokojen, víc nepotřebuju.

Irwinek
17. května 2020, 18:51
0

Ty máš carevnu?
To bylo autíčko, na trojku 30 - 130, motor si jen vrněl, celé se to pohupovalo, 24 už taková nebyla :-D
jen ten " omot " mi tam nesedí, já měl ještě klasickou " slonovou kost "
co to máš za ukazatel v levé části, to si nějak nevybavuji :-( a na co ta sluchátka?

Mechanik
17. května 2020, 19:10
0

Jo jo, řadit netřeba ????
Byl popraskaný, 5t. se mi dávat nechtělo, tak jsem to omotal, líp se to drží a k celkové úpravě to i sedí.
To je teploměr interiéru, na magnet, taková dobová blbost.
A sluchátka, no, jak se to hodí když děti vzadu řvou, původně tedy jen rekvizita s odkazem na rallye, když s tím tenkrát jezdili po ose na závody, tak je mívali.

Irwinek
17. května 2020, 19:46
0

Jo teploměr, tak to jo :-D měl jsem ho v MB, a taky na magnet, možná, že kdyby lepší fotka, vybavil by se mi :-D
furt lepší tohle, než chlupáč :-D jestli máš, pošli mi nějaké fotky, přeci jen to byl kousek - co já si vyslechl, když jsem jí v 90 - tém řídil :-D jen ty diagonálky byly strašné, ale majitel už do toho nechtěl investovat, a pak ji prodal rusákům, co se vraceli
hmm, tak na závody, to bych si tedy netroufl, byl to parník, ale ten motor byl úžasný, relativně pružný, síly měl dost a ta spotřeba nakonec nebyla tak strašná. Teď mám skoro stejný obsah, jen těch válců je 6 v řadě, a průběh je vlastně skoro stejný

Mechanik
17. května 2020, 21:18
1

Jo jo, pneu tam mám samozřejmě novodobé a už to udělá hodně, jinak je tam ale spoustu dobových úprav a se sérií se to nedá srovnat. Žere 12l

Mechanik
17. května 2020, 21:19
0

Jo jo, pneu tam mám samozřejmě novodobé a už to udělá hodně, jinak je tam ale spoustu dobových úprav a se sérií se to nedá srovnat. Žere 12l

Irwinek
17. května 2020, 21:29
0

VždyŤ říkám, že ta spotřeba nebyla tak strašná :-D
ty bělobočky k ní sedí
já jezdil se sérií, sice měla ještě provazová madla, ale jelena už ne :-(
tak ať Ti dělá radost :-D

Mechanik
17. května 2020, 21:33
0

Tak to je ta stejná, bez jelena.
Děkuji, též ať to jezdí, se třeba někde potkáme.

Irwinek
18. května 2020, 09:53
0

Pokud budeš v carevně, určitě Tě poznám :-D

Jy
Jyrki
15. května 2020, 20:30
1

U Alfy bych nasel jeste jeden uzasny volant, asi jeden z poslednich pred nastupem airbagu....
https://www.bazos.cz/img/7/563/119202563.jpg?t=1588002395

reagovat
Ca
Cartman
15. května 2020, 21:11
0

Ja man rad tenhle vicemene kvuli znaku. Toyota century

reagovat
ma
malýKostík
15. května 2020, 22:37
2

Čekal jsem nějaký volant, co vůbec není kruhový a nic? Krásný článek o dokonalých kruzích... I když třeba Peugeot má ty deformované ovládácí pidikolečka...

reagovat
Csaba
16. května 2020, 16:37
5

Mám mnohaletou zkušenost se sovětskou verzí tohoto vynálezu :)

cP
cPetan
15. května 2020, 22:46
1

Přitom BMW umělo fajn volanty před nástupem airbagů

reagovat
Bigg.I
15. května 2020, 23:03
2

Asi cokoliv koženýho. Momentálně v Sirrce mám koženej volant ze Sierry Cosworth 4x4. Pro svůj další projekt plánuju Atiwe volant.

reagovat
beastar
16. května 2020, 11:51
1

Skvělý jsou ty sedadla když vezmu jak jsou to starý auta... super.

Bigg.I
16. května 2020, 12:35
0

Tak jsou to Recara z Coswortha a jsou komplet přešitý. Origo to tak není. A díky.

Jenda_K
16. května 2020, 10:27
1

Tenhle se líbí mě

reagovat
beastar
16. května 2020, 11:52
4

Není třeba v tom hledat nějakou vědu

reagovat
Ca
Cartman
16. května 2020, 13:31
2

Nebo tenhle

reagovat
ni
nick
16. května 2020, 16:57
1

No vážně, nakonec proč ne? VOLAT, nebo VOLANT? Koukám-li na silnicích kolem sebe, často mám pocit, že VOLAT má pro spoustu řidičů stejnou důležitost jako VOLANT.

reagovat
Csaba
16. května 2020, 18:29
1

Mě nejvíc oslovil tenhle volant, AR Montreal:

reagovat
Pi
Piratelux
16. května 2020, 21:33
1

BMW 645

PeterLuk
18. května 2020, 00:55
0

Podľa mňa ideál. :)

reagovat
Ha
Habakukk
18. května 2020, 12:05
-1

No já na volanty nejsem kdo ví jak náročný, ale tak nějak my na mysl vyvstane jeden konkrétní z období kdy jsem s řízením začínal. Zřejmě nostalgie či co.

reagovat
theGeno
21. května 2020, 07:59
0

Jak jsi jen mohl zapomenout na Miatu?!! :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem