načítám data...

Škoda Scala 1.5 TSI: Zopakuje úspěch slavného předchůdce?

Vzali jsme nejnovější mladoboleslavský hatchback a poslali ho do ringu s tím nejstarším. Jak to dopadlo?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Psal se rok 1988 a z výrobní linky v Mladé Boleslavi začal sjíždět vůz koncepce do té doby ve Škodě nevídané – dvouprostorový hatchback s motorem vpředu a pohonem předních kol. Tou dobou kralovaly silnicím v Československu převážně sedany. Škodovky řady 742, nebo jejich předchůdkyně, žigulíky (ano, ty se nabízely i jako kombi), Dacie 1300 a podobné vozy zdárně plnily úlohu rodinných povozů. Favorit ale přesadil české rodiny do praktické karoserie s výklopnou zádí a společně s Favoritem po faceliftu Felicií naučila tato auta čechy lásce k hatchbacku (případně odvozenému kombi, vím).

Jenže pak přišel rok 1996 a v Boleslavi se představuje další novinka. Octavia ukazuje, že ve třídě, kde kraluje Volkswagen Golf jde za své peníze dostat ještě kousek auta navíc a odsouvá domácí hatchback na druhou kolej. Ne snad, že by rodová větev Favoritu zanikla, pokračuje s Fabií vlastně s trochou fantazie až dodnes, nese si ale cejch jakési “levnější varianty”. Rodinným ideálem průměrného motoristy se zkrátka stala Octavia. A tak je tomu do dnešních dnů.

V Mladé Boleslavi ale mají jiné plány. Octavia se s každou generací nenápadně zvětšuje a míří do vyšších segmentů, což se odráží na ceně a tak je třeba nabídnout oné “průměrné rodince” nějakou alternativu. Jistěže – mnoho lidí přesedlá s radostí do moderních SUV a crossoverů, tradicionalisté ale vyhlíží klasické “nízké” auto. A tak Škodovka vloni oprášila osvědčený recept z dob Favorita a představila rodinný pětidveřový hatchback – Scalu. Na otázku, zda se vyrovná Fordu Mustang už odpověděl na podzim František Čáslavský. Dokáže ale zákazníky znovu nadchnout pro klasický “krátký” hatchback a zopakovat úspěch Favorita, nebo je už zkátka jiná doba a auto takové koncepce nemá na dnešním trhu smysl? To jsem se rozhodl zjistit v dnešním testu, kdy proti sobě postavím oba “přelomové” hatchbacky. Co na tom, že je od sebe dělí třicet let – některé principy se přeci léty nemění.

V přímém srovnání je na první pohled jasné, že Scala je v souladu s celosvětovým trendem stálého zvětšování automobilů o dost mohutnější. A to nejen reálnými rozměry, ale i designovým jazykem. Zatímco na boční linii Favoritu nakreslil mistr Bertone jen jeden decentní prolis, Scala má hned dva a přidává ještě výraznou chromovanou linii oken. A ještě mnohem výrazněji pokračuje tento trend na přídi a zádi vozu, kde křivky a prolisy nenechávají kámen na kameni. U Favoritu se oproti tomu ukazuje, že tehdejší z nouze cnost, kdy Autopal Nový Jičín nebyl schopný vyrobit menší, nebo nějak zajímavě tvarované světlomety, časem zestárla do poměrně čisté elegantní jednoduchosti. 

Abychom si rozuměli – nesnažím se tvrdit, že Favorit je nějaký zásadní skvost. Při pohledu na jednoduchou karoserii mám ale pocit, že vzhled následoval funkci a spíše podtrhoval základní tvary vozu. U Scaly se ale nemohu ubránit dojmu, že některé prvky jsou samoúčelné a jde jen o jakýsi “design pro design”. A jsem upřímně zvědav, jak se na Scalu budeme dívat a hodnotit ji za dvacet let.

Jakkoli se oba vozy zvenčí zdají rozměrově odlišné, po usazení za volant mě překvapilo, jak malý je rozdíl ve vnitřním prostoru. Důvod je zřejmý. Zatímco Scala izoluje posádku od vnějšího dění mnoha vrstvami plechu, ocelových výztuh a čalounění, ve Favoritu jsou mezi řidičovým stehnem a vnějškem vozu dva tenké plechy a koženka, pod kterou je kus molitanu. Odpověď na otázku v jakém z těchto dvou vozů bych chtěl hypoteticky absolvovat dopravní nehodu je tak nasnadě. Vzdušností a pocitovou prostorností se ovšem Scala Favoritu  zkrátka nevyrovná. 

Pozice za volantem je v obou vozech dost rozdílná. Favorit s nenastavitelným dost naplocho posazeným volantem a jen podélným posuvem měkké netvarované sedačky předurčuje řidiče k pozici tak trochu na autobusáka. Řadící páka je tu navíc posazena poměrně vzadu a má dlouhé a nepřesné dráhy. Nespornou výhodou, pokud vpravo sedí atraktivní slečna, je ale již v základní výbavě implementovaná funkce Kneetouch®, která při řazení pátého rychlostního stupně umožňuje řidiči beztrestně ošmatlávat spolujezdkyni koleno. Na zadních sedadlech se celkem uspokojivě usadí dvojice osob, ale zavazadlový prostor je spíše skromnější.

Z hlediska ergonomie je Favorit docela podařený. Přehledná přístrojovka je sice v noci podsvětlena jen mírně, ale rafičky budíků jsou díky bílému lakování vidět vždy. Velká obdélníková tlačítka se dobře mačkají, ovládání topení táhly sice nemá úplně nejjemnější chod, ale je přehledné a jednoduché. Pochvalu si zaslouží i dvoubarevná palubní deska v módních odstínech hnědé sladěná se sedadly. Audiosystém hraje slušně, jde ale o aftermarket řešení. Původní repro Blaupunkt se bohužel nedochovalo. Potěší i dodělávaná odkladací schránka na věci před řadící pákou, která řeší bolístku seriového Favorita – nedostatek odkladacích prostor. Vůz totiž pochází z dob, kdy se v kapsách nosily tak maximálně klíče a peněženka a káva se pila pěkně v klidu v motorestu.

Ve Scale mám pocit, že mě interiér mnohem více obklopuje. Sedadla mají boční vedení, pod lokty jsou připravené opěrky, volant má přesná vybrání pro palce a kam se podívám, nachází se nějaké tlačítko, displej, nebo alespoň polička. Rozhodně je tu všeho mnohem více. Testovaná verze je vybavená digitálním přístrojovým štítem, který mi pije krev svojí nízkou obnovovací frekvencí (v periferním vidění bliká a “tahá za oči”), naopak musím konstatovat, že oproti nedávno testovanému Kamiqu tu docela spolehlivě funguje infotainment. Vlastně bych mu vytknul jen jedinou věc – po nastartování mu trvá asi 15 vteřin, než naběhně. A po tu dobu nezobrazí nic, ani obraz z couvací kamery. Pokud jste tedy zvyklí bezprostředně po nastartování vycouvat z parkovacího místa, budete to muset zvládnout jen se zrcátky, nebo chvilku počkat.

Příjemná je prosklená střecha, která i v sychravém dni pouští do interieru dost světla a alespoň trochu kompenzuje onu pocitovou stísněnost. Palubní deska je i tady dvoubarevná, místo hnědé se tu ale kombinuje šedá s černou. Praktická funkce Kneetouch® postupem času upadla v zapomění a v testovaném voze jsou veškeré snahy o její implementaci spolehlivě zažehnány instalací automatické převodovky. Zadní sedadla nabízí podobnou porci prostoru jako ve Favoritu, ale co se týče kufru, vede Scala s pořádným náskokem.

Asi nejzásadnější rozdíl dvaceti let vývoje je samozřejmě znát za volantem. Zatímco Favorit bez posilovače a s karburátorovým motorem s manuálním sytičem vyžaduje od řidiče zvláště “za studena” soustředění a věnování se jízdě, Scala se sedmistupňovým DSG a armádou jízdních asistentů odveze bezpečně do cíle i průměrného “uživatele automobilu”. Ruku v ruce s tím jde i pocitové vnímání rychlosti. Ve Favoritu už se kolem dálničního maxima necítím úplně jistý v kramflecích, auto trochu plave a motor hodně řve, Scala rychlost maskuje a na sedmičku točí něco kolem dvou tisíc otáček. 

Karburátorová třináctistovka Favoritu má mnohem bezprostřednější reakci na lankový plyn a projevuje se typickým jadrným chrchláním, které si asi leckdo ještě zvládneme vybavit. Plný výkon 63 koní je k dispozici někde kolem čtyř tisíc otáček, motor má celkem čitelnou lineární charakteristiku a ačkoli jsem o něm ještě před deseti lety s oblibou prohlašoval, že je nudný a nijaký, s kapkou nostalgie a za okolností, kdy jsem se s Favoritem jel projet “jen tak” a nemusel jsem se s ním nikam dopravovat, jsem si starý škodovácký agregát docela užíval.

Scala s nejsilnější stopadesátikoňovou jednapětkou je samozřejmě mnohem svižnější, že by byla pocitově “dvouapůlnásobně dynamičtější” se říci nedá. Jednak za to může DSG, které i ve sportovním režimu řadí občas trochu letargicky a jednak samozřejmě o poznání vyšší hmotnost vozu. Jde o poměrně důstojnou motorizaci a s tímhle motorem už (na rozdíl od některých slabších variant) není nebezpečné předjíždět. Že by šlo ale snad o nějaký warm hatch, na to rovnou zapomeňte. Motor je docela hezky odhlučněný a vlastně bych mu neměl co vytknout, nebýt vysoké spotřeby. Proklamovaných pět litrů na sto je opravdu hodnota z říše snů, i s lehkou nohou se mi nepodařilo se dostat pod sedm. A po městě jde se Scalou jezdit klidně za deset. Oproti favoritím sedmi, osmi litrům to moc velký pokrok teda není.

Poslední odstavec pak věnuji podvozku. Ten je u Scaly trochu uskákaný, ale jinak celkem jistý a vlastně jsem o něm většinu času nevěděl. Dokonce ani příplatková větší kola mě tu netrápila a nepřišlo mi, že by nějak zásadně ovlivnila jízdní komfort. Podvozek Favoritu je typický svojí rozkolíbaností, na limitu je ale čitelný a vlastně si nechá líbit docela dost. Krizové manévry, jako například Losí test, nebo prudší brždění v zatáčce ale samozřejmě zvládá o světelné roky lépe Scala, kde tyto eskapády většinou lze zvládnout bez problému. Když jsem si ale v rámci objektivity zkoušel rozhodit v zatáčce Favorit, byl z toho málem hnědý poplach. Na záludnost jednoduché odlehčené zadní nápravy a léty ztvrdlých zimních pneumatik se dá za pár let pozoruhodně pozapomenout.

 

Verdikt

Srovnání Scaly a Favoritu je samozřejmě myšleno trochu trochu jako nadsázka. Je jasné, že novější, větší a modernější automobil bude ve všech ohledech nesrovnatelně lepší a asi jen hodně zastydlý staromilec by se odvážil tvrdit něco jiného. Nejsem si ale úplně jistý, zda Scala dokáže v zákaznictvu probudit lásku k hatchbackům tak, jak to kdysi dokázal Favorit. Je přeci jen jiná doba. Zatímco v Československu byl jakýkoli automobil symbolem luxusu, možnost výběru barvy či výbavy byla jen velmi omezená a rodinnému autu se v euforii z vlastnictví odpustil nejeden neduh, dnes se automobilky předhánějí se slevami, akcemi a pobídkami. A v takovém prostředí může sebemenší chybička znamenat, že se potenciální kupec rozhodne pro konkurenční vůz. Scala je sice relativně povedená, u nejsilnější motorizace ale nepříjemně překvapí vyšší spotřebou a poměrně ambiciozní cenovkou. Zda jí to zákaníci odpustí si netroufám odhadovat.

 

Technické údaje

Škoda Favorit:

Motor: zážehový čtyřválec 1289 ccm
Výkon: 46 kW  (63 koní)
Točivý moment: 100 Nm 
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14 sekund
Provozní hmotnost: 875 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 7,0 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba reálná: 7,5 l/100 km kombinovaná
Cena vozu: stále ještě jde sehnat “za flašku”, zachovalé kusy a zajímavější limitované verze mají hodnotu kolem 30 000 Kč. Občas se objevují spekulanti, jež se snaží Favorita prodat za šestimístné sumy, ale tací si zaslouží jen výsměch.

Škoda Scala:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1498 ccm
Výkon: 110 kW  (150 koní)
Točivý moment: 250 Nm 
Převodovka: sedmistupňová automatická
Maximální rychlost: 219 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 sekund
Provozní hmotnost: 1255 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,0 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba reálná: 8,4 l/100 km kombinovaná
Cena testovaného vozu (respektive nejbližší nižší možná konfigurace dostupná v současnosti): 675 900,- Kč


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Va
Vasek7
12. března 2020, 10:29
3

Díky za super článek. Vlastně z něho vyšlo srovnání dob než srovnání aut což je neméně zajimavé.

reagovat
CerVus
12. března 2020, 10:43
2

Jen ten titulek je takové zbožné a nesplněné přání. Pro Škodu je co vím tenhle model spíše zklamáním.
Vzhledově to auto neuchvátí a s tou 1.5 je to pro běžného smrtelníka moc drahé. No i když.. ambice byly útok na pozice golfa a to se sakra nepovedlo.

reagovat
Ha
Habakukk
12. března 2020, 11:28
0

V případě Scaly vlastně nevím kdo by ji měl kupovat. Rapid byl jasný levný kočár pro toho komu jeho Octavia z 97 shnila i tak prodeje nic noc. Scala auto plné technologii, ale i odpovídající cena. Pro firmy nezajímavé, soukromník drapne octavií v kombajnu.

beastar
12. března 2020, 11:40
2

Jako je to zahada. Podle me nebylo nutne takove auto mit.Prestoze okyna roste pribyvaji suv. Mozna prisli do skodovky nejaci poradci z Alfy Romeo?

Kluci co budeme delat? Nedame si espreso? Uz jsme meli tri. Aha a nemeli bychom pracovat? Neblbni je Streda teprve. Aha no tak vymyslime to auto vis tamto. Hmm me nebavi myslet, co meli ti Cesi radi? Hatchback? To byla jina doba. To ovsem nevadi stara laska nerezavi Fabio...rikala tva zena. Ufff chlapci sem je to schodu! Vidis Giorgio uz mame i nazev! Bude to scala to zni sexy a ti hloupy Vasco stejne nerozumi romanskym zpevnym jazykum. Sefe to je latinsky ale. Uz sem ti rikal, ze je to jedno ne! Nebo si snad chirurg? Scusi sefe.

Cim sakra to auto bude zvlastni? Prihlasi se Cesky Vašek, co doteď žral v rohu utopence a pil plzeň z termosky na čaj. Bude to nacpane vybavou a drahe. Proc? Protoze Czeks miluji slevy a my jim je dame...

Vyborny napad chlapci tak ten kram nakreslete.Interier tam narvete proste takovy nas a je to.

ro
rock
12. března 2020, 11:56
0

Tak nová Octavia je asi tak o stovku tisíc dražší než ta končící. To se hned vytvoří prostor pro Scalu (anebo pro konkurenci), protože soukromník si za tyhle peníze Octávku dvakrát rozmyslí.

Vencos
12. března 2020, 12:10
1

Leč soukromníci si to stejně skoro nekupujou, takze to nehraje roli. A firmy to stejně koupěj..

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:45
0

Koukám, že Beastar do vlaku "historek z výroby" naskočil taky. Ale tak nějak to fakt dost možná bylo.

Ha
Habakukk
12. března 2020, 13:58
0

Škoda prodává 80% produkce firemním zákazníkům kde jim automaticky dá 20% z ceníku dolů. Druhá věc velká část těchto služebných soumarů je 1,6TDI s holovýbavou. Tedy vozy ze spodního spektra nabídky. No a dávat za tento divný povoz cokoliv nad 500t Kč je projev velkého nadšení pro domácího výrobce.

krab
12. března 2020, 14:03
0

To je suprová historka, úplně jsem si to živě představil teď. Piju kafe a sedím v domácí kanceláři svého domácího mikrokoporátu a taky jsem si udělal po obědě kafe :-D

Záhada relativního neúspěchu Scaly není zas až tak záhadná. Nejvíc prodejů tvoří komerční sektor, firmy, instituce, půjčovny, leasingovky atd... Firemní služební auto je Octavia. To je prostě už takovým konzervativním zvykem daná věc. Půjčovnám i leasingovkám se na ty operákové a jiné produkty spíš vyplatí koupit Kamiq, Karoq, tahle auta se nejspíš (a teď teda hádám, čísla nemám, neznám) víc vyplatí co se týče nákladů, protože předpokládaná zůstatková hodnota a následná prodejnost bude lepší. Soukromé prodeje: tady asi stejně jako míval Rapid bude mít Scala svoje kupce... ale v globálu jich moc není.

Dřív to bylo dopředu dost jasné a cenově ohraničené: Fabka, Oktávka, Superb
Dneska máš: Fabka, Kamiq, Scala a pak máš Karoq, Oktávka, pak teprv Superb, Kodiaq.

A v tom mixu Fabka, Kamiq, Scala si prostě dost lidí vezme ten Kamiq bych tipnul anebo i připlatí za ten Karoq.
Jestli tohle testovaný vyšlo na 675 v konfigurátoru, řekněme - 10% sleva, je to pořád kolem 600 , tak tady si ten člověk vážně může toho Karoqa vybrat. A spíš půjde do něj než do Scaly. I když to bude služebák, pokud mu firma dá na výběr a z nějakýho důvodu nebude v nabídce Octavia.

beastar
12. března 2020, 19:12
0

Kuba: Ja historky jedu uz dlouho. Cas od casu. Ovsem pravda z vyroby a vyvoje to je nova disciplina:) Jen jako proc z Alfy kluci pomohli. Protoze AR nas velmi dlouho presvedcuje o tom jak vymyslet nejzbytecnejsi vuz do portfolia exceluji.
-
Komentář upraven 12. 3. 2020, 19:13:15

krab
12. března 2020, 19:18
2

Ty by člověče klidně mohli zaměstnat i mě :-D Já bych rožšířil řadu GTA a GTAm
Když už je totiž Giulietta dnes beznadějně zastaralá, vymyslel jsem, že by mohla přijít derniéra v podobě Giulietty GTA / GTAm. Auto by dostalo motor z 2.9 V6 Biturbo a to by se umístilo dozadu, před zadní nápravu, za něj převodovku. Byla by jen dvoumístná s malým kufrem vpředu, prostě něco jako bývávalo ve své době Clio V6.

Škoda, že neumím kreslit, bych vám to tu vizualizoval... bylo by to boží. A nejspíš by to opravdu nikdo nekoupil :)

Ha
Habakukk
12. března 2020, 21:13
0

To je hodně velký punk, ale vzít 2.0 z větší Giulie máš 280 koní a nemusíš dávat V6 doprostřed auta :-) jako v Cliu.

Fa
Fandatik
13. března 2020, 00:41
0

Jenže to Clio, bratru za 1,3mio se vyprodalo skoro okamžitě. Tam byla taky dobrá historka :-))

Ha
Habakukk
13. března 2020, 09:21
0

Cilio za 1,3 mega je sakra dobrá cena na to co nabízelo.

Zd
Zdeny60
12. března 2020, 10:53
2

Kolik že stojí současný nový Mégane? Asi tak...

reagovat
ro
rock
12. března 2020, 11:35
2

No, s podobným (140 k) motorem, převodovkou a výbavou to nebude pod 600 t. a může to ještě o pár desítek tisíc povyskočit (neznám konkrétní výbavový stupeň té Scaly, jenom co vidím na fotkách nebo ve zmínkách v textu). A současný Mégane má tak nekonečně ošklivý středový panel, že by mi stálo za to si těch 50 t. připlatit, abych na něj nemusel koukat. Nebo (a to spíš) bych si vybral něco úplně jinýho. Insignia je aktuálně v akci od 540 t.

bitner
12. března 2020, 22:26
0

Megane TCe 140 EDC Intens pri vykupu na protiucet 467 kKc. Jestli je v tom stejny pocet zbytecnosti jak v testovane Scale se mi nechce hledat. Ale je to Fanous, takze bych si tipl, ze asi jo.

lu
lucnikonik
13. března 2020, 03:43
0

Scala/Rapid (beru to jako jedno - je to mezi fabií a octou) nevím, jestli srovnávat s Meganem, přece jen Megane je spíš míněný jako konkurence k Octě, osobně to mám zafixovaný jako Fábia=Twingo, Scala/Rapid=Clio, Octa=Megane, Sup=Talisman

ro
rock
13. března 2020, 06:17
0

Ale houby. Nacvakej si v konfigurátoru Scaly, co všechno musí mít, aby se cena vyšplhala na 675 t - a pak se to pokus zopakovat u Mégana. Já při tom pokusu dopadl viz obrázek a to tam asi nemám všechno, co bych tam měl mít.

bitner
13. března 2020, 11:05
0

Tak to pak jo. Tyhle nesmyslne konfigurace to posilaji do absurdnich cisel.

beastar
13. března 2020, 11:54
0

Oni bitner co to tady vykladaji? Tyhle tvoje uvahy o cenach me vzdycky nadzvyhnou ze zidle:)) Co to je jako pri vykupu na protiucet? Kdyz tam dam za dve kila svoje stary auto asi dostanu jinou cenu, nez kdyz tam necham auto za 25.A hlavne ta cena co tam pises je pak leda za skladovku v zakladni barve, bez moznosti si cokoliv nakonfigurovat. Takze stejna blbost jako kdyz napisu Scala 1.5tsi Style na firmu se slevou 397,000,- s DPH, kde mas svyho Megana za vole 467 z protiuctem ted;) Navic Scala neni konkurent Meganu. A Megane uz davno neni vyrazne levnejsi jak oktavka jak tomu bylo drive.

Dneska kdyz neni clovek idiot koupi skodovku za babku vzdyt je toho vsude plno. Renault mam rad. Ale vyzdvihovat to jako neco vyrazne levnejsiho jak Skodu je kokotina. Neni. Na te konfiguraci rocka neni nic nesmyslneho. Ne kazdej chce jezdit v pelechu na plechach s manualni klimou a fofr klackem v bile. A 650 za novyho vybavenyho Megana neni hodne. Vsak to bude mesicne ce splatkach s rozumnou akontaci tak 5,500... pro schopne lidi dostupna castka.

krab
13. března 2020, 12:24
1

U těch novejch aut je je to asi jasný... co nejvíc vyrovnaný ty nabídky, těžko by Škodovka prodala, když by Renault byl reálně o pětinu levnější a naopak.

Spíš teď připravuju cosi o ojetých kombících a docela mě překvapuje porovnání opravdu 4-5 letých Oktávek cenově se střední třídou. U nás je sice těch nabídek na Octavii III. suverénně nejvíc z jednoho modelu na trhu, ale zajímavé pak je, že když vezmu nějaký cenový a výbavový střed, vezmu nějaký cenový a výbavový střed se srovnatelnou výbavou i motorizací u Passata, Superba, Mondea, tak zjistím, že za ně de-fakto nepřiplácím. Lidi jsou v ČR ochotni platit v zásadě takřka stejně za 2015 Octávku III. jako za Passata. To mi přijde legrační...

bitner
13. března 2020, 12:56
0

Be A Star: nevim, zas tak tomu nerozumim a jsem asi obeti genialni marketingove strategie koncernu Renault-Nissan-Dacia. A kazdy se pohybujeme nekde jinde. 650 bych za auto nikdy nedal, tolik penez nemam.

Ny
Nyte
16. března 2020, 00:43
0

Megane HB je především auto pro dva. Protiúčtem zřejmě bitner myslel slevu s ním spojenou, která bývá u Renaultu slušná, přičemž prodejci je jedno, jestli mu dáš TP od zrezlé Felicie po dědovi.

beastar
16. března 2020, 12:32
0

Jo tak jakoze vykoupime vas staty vuz za slevu. Budiz. To je podobny jako sem popsal u te Scaly. Akorat u kazde znacky se na to musi jinak... A Skoda proste na retail prodej necili. Protoze memusi. Renault musi. A ze je Megane pro dva?√To je vtipny tvrzeni ze konkurent okty je pro dva. Prece jen Scala je pro 4 ..;D uplne v klidu co sem videl.

Opelfahrt
16. března 2020, 12:52
-1

Ono je to těžký, když někdo měří 190 cm nebo 195. Nemusí mít ani dva metry. Pak je i nižší střední třída občas dost malá. Třeba Mazda 3 je fakt malá. Mégane nevím, ale je to individuální.

beastar
16. března 2020, 13:16
0

Sorry ale neverim ze nekdo ma 195 jeho manzelka taky a dalsi dva cestujici taky. To je bud volejbalovy manzelstvi, nebo rugbyovy mancaft. A potom logicky je nesmysl jezdit ve Scale či HB Meganu. Je potom jasny koupit neco vetsiho. Pro obycejnou rodinu fotrik a mutter plus dva stredni darmozrouti je Scala akorat... O Meganu nemluve.

Ny
Nyte
16. března 2020, 13:20
0

beastar: a seděl jsi v tom? Megane HB má zkrácený rozvor a je známý tím, že v podélné prostornosti patří mezi nejslabší ve třídě. O oktě nemůže být řeč, té přímo konkuruje až sedan a kombi. Scala má naopak v podélném směru hromadu místa.

Ha
Habakukk
16. března 2020, 13:32
0

Moc tomu nerozumím, ale rozvor Scala 2649mm a Megane HB 2669mm. No a délka kabiny je Scala 152cm a Megane 148cm. Tedy rozdíl 4cm, ale nevím zda je to moc nebo málo. Data převzata z https://www.vybermiauto.cz

beastar
17. března 2020, 12:09
0

Myslim ze pan Nyte trochu moc prehani. A ano sedel sem v tom x krat. Doted mam v podstate doma R.S. Trophy:) Sedel sem prave i v zadu a na hb mi to prislo naprosto v poradku. A to taky nemam uplne 170cm. Scalu sem ridil jednou kdyz byla nova a byl jsem na nejakem predstaveni. Takze interier sem videl. Proto sem tady nekde psal, te Scala super vuz, ale bohuzel za ty penize nabizi proste malo. Coz by se mozna dalo rict i o Meganu.

krab
17. března 2020, 12:15
0

A není ta věc spíš v tom, že si ti lidi vážně radši jdou koupit za stejné peníze Kamiq anebo Karoq?
V neděli jak jsem byl s Lotusem na výletě, tak jsem na jednom místě zastavil a opodál stál Kamiq. Přišel mi takhle najednou velikej, pěknej a tak nějak jak to říct - luxusní. I když to vyznívá debilně, ale prostě mi přijde, že to auto opticky působí na větších kolech když je jako dražší auto a Scala prostě obyčejně. Myslel jsem, že je to Karoq, ale když jsem přišel k tomu blíž, byl to Kamiq, čili to malé.

Já vím, že jakoby je tahle třída aut z mnoha hledisek vlastně na hovno, ale má v sobě určitou přitažlivost, proč to ti lidi chtějí mít doma spíš než normální hatchback nebo liftback.

beastar
17. března 2020, 12:24
0

Je to tak u tech malych Skoda crossoveru hodne zalezi na vybave a kolech a barve. Ty auta pusobi jakoby lip, nez obycejny hb. Jde primarne o to na co si to beres. Scala je proste auto do fleetu jako byl Rapid. Jenze je proste draha a celi i ve vlastnim portfoliu velke konkurenci. Kdyby byla o kilo jinde s cenou byla by na kazdem rohu. Jenze to by se to nesmelo vyvijet a prezentovat jako hoch model. Div ne konkurent Mercedesu A. Jak sem psal skoro jak kdyby si najali poradce z Alfy.

beastar
12. března 2020, 11:30
1

Cervena skodovka. Vlastne dve. To je dobry tah. Ctenost bude narustat geometricky. Jinak napad dobry u obyc testu Scaly by zase byla nesmyslna debata o skodovkach. Takhle to bude eskalovat pozvolneji. Co absolutni souhlas, tak ze Scala je opravdu relativne drahe auto na to co nabizi. Je to o sikovnosti a akcich dealeru. Pak to jde.

reagovat
ro
rock
12. března 2020, 11:40
1

Favorit byl a do dneška je zvenku docela hezký auto (iritoval mne snad jenom ten černý pruh vedený přes A sloupek přes hranu střechy). Ale když vidím zpracování toho interiéru, tak jsem rád, že je tahle doba pryč.

reagovat
Vencos
12. března 2020, 12:08
0

A proč si netroufáš odhadovat, jestli za užranej malej hatchback někdo vyplázne třictvrtě mega, misto toho, abys napsal, že za takovej užranej pasráč, se kterym nejde předjìždět, vyplazne tolik peněz leda nesvépravnej dement?

A troufneš si vůbec odhadnout, jestli je to dobrý auto?

reagovat
bkralik
12. března 2020, 12:32
1

A to mluvíš o Favoritu nebo jako o čem? Ta 1.5 je dost dobrej motor (jízdně, spolehlivost netuším) - v trojkové pofl oktávce to lítalo jak splašené...

Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:48
13

Protože onehdá škodovka vyrobila auto s mizernými jízdními vlastnostmi, nesmyslně velkými převisy, ve kterém se za nejlepší motor považuje vydechlý zastaralý diesel s projevem dodávky před smrtí, které má nejnepohodlnější sedačky, ve kterých jsem kdy seděl a lidé na zadní lavici nesmějí mít nohy, jinak se tam nevejdou a kdovíproč je to dodnes asi největší úspěch škodné. Takže ačkoli vyhlídky jsou neveselé, opravdu si odhadovat netroufnu. Klientela je totiž vskutku nevyzpytatelná.

Ronoath
12. března 2020, 18:32
0

Nesmírně výstižně napsáno... A taky musím pochválit test, zrecenzovat Škochtli nějak zajímavěji než "kufr, cena, Škoda" je dost složitá práce, a tobě se dobře povedla.

beastar
12. března 2020, 19:17
0

Ona ta Scala neni spatna. Jen uz je proste draha. Ono totiz cela skodovka se nam posunula uplne jinam cenove. Levna uz davno neni.

Ny
Nyte
16. března 2020, 01:06
0

Nemá cenu komentovat takovou konfiguraci. Reálně většina zákazníků zjistí, že 1.0 TSI jede taky (dokonce s ním "jde předjíždět") a žere o půl litru méně, a že místo vymazleného Stylu se jim mnohem víc vyplatí edice 125. A co se týče vydechlého dehtu s nesmyslnými převisy, všichni víme, že si popularitu nezískal jízdními vlastnostmi, ale tím, že spolehlivější ojetina s menšími náklady na českém trhu prakticky nebyla. K tomu bych dodal příhodu, jak jsem v jednu dobu dával Itala na "běžný čtvrtletní servis" a švagr s dehtem nedal přednost. Koho myslíte, že stála oprava násobně méně?... Ten dehet pořád jezdí, maká a nežere, občas se na něm vymění prorezlý blatník, nebo tak něco, a tím to končí.

Fa
Fandatik
16. března 2020, 14:51
0

Reálně jsem se podíval, že nejlevnější nejetá Scala (skladovka) je za 355k a nejlevnější nejetý Golf za 350k.
I kdyby někde byla trochu jiná výbava, tak to nebude nijak výrazné.
Chtěl bych vidět reálného zákazníka, který dá přednost Žebříku před Golfem.

beastar
17. března 2020, 12:14
0

Scala a Golf je trochu neco jineho. A treba pro firemni flotilu pravdepodobne bude za vyhodnejsi cenu Scala. Prestoze treba zakaznici z rad fo daji prednost skladovce Golfu. Jako a to se bavime o nasem trhu. V Nemecku je to samozrejme naprosto jasne. Tam vede logicky Golf. Vubec ona Scala obecne se nepovedla stejne jako Kamiq a Karoq. Realne skodovka udelala skvelou ctvrtou oktavku ktera bude atakovat supa i pasika:)) A je fakt dobra dost mozna si ji koupim jako daily taky misto Audi. Abych mel na 911:D
-
Komentář upraven 17. 3. 2020, 12:14:42

Fa
Fandatik
17. března 2020, 16:02
0

Jenže v dnešní době firemních benefitů je pro kádrováky (HR) důležité mít benefity, které chtějí reální zaměstnanci a to je prostě Okta (fleet na to musí brát zřetel). Nevěřím, že se to bude nějak výrazně měnit ve prospěch Scaly i když bude o něco levnější. A pro juniorní lopaty je tu Fabie.
Tohle skončí stáhnutím ocasu a ukončením modelové řady.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. března 2020, 12:11
5

Já to nečetl, protože mně tyhle postrky nezajímají, ale kouknul jsem dolů na tabulku parametrů. Zahradní Skalka 1,5L s průměrnou spotřebou 8,5L/100? Píča Baník, to je pokrok jak sviň. :-D
Za tuhle věc chtějí skoro 700 tisíc? Tak už jen rychle vybrat, snad to bankomat dá, a hurá na nějaký ty Schade treffen. :-D

reagovat
CerVus
12. března 2020, 13:07
1

Hlavně se za tyhle peníze dá koupit Mazda 3 se Skyactiv-X motorem, která je sice menší, jenže opravdu zvenku i uvnitř vypadá na to, že těch 600 tisíc stála.

reagovat
Jakub Pospíšil
12. března 2020, 13:49
2

No zrovna Mazda3 mi jako kdovíjaká výhra nepřijde. Spíš za to jde nakonfigurovat docela hezký Focus, když už.

Ha
Habakukk
12. března 2020, 14:04
0

Za 680t Kč se prodává Mondeo v benzínu, tak nevím proč bych měl běžet pro Šáde.

CerVus
12. března 2020, 14:39
0

Jakub: No nevím. Jel jsem v obou a ten focus na mě zas takový dojem neudělal. Z dálky paráda, bližší pohled ale ukazuje tvrdé plasty, které v tak drahém autě nemají co dělat. Ta mazda se prostě umí více prodat i když má i ona své vady na kráse.

Jimi
12. března 2020, 14:48
0

Stačí zůstat "doma" a porovnat Scalu s Golfem s tím samým motorem, podobnou výbavou a jsou prakticky cenově na tom stejně. Platformy se ale malinko liší.

ransom
12. března 2020, 17:08
1

S favoritama jsem se něco najezdil. No, je to sentiment. Ale asi bych hodně váhal, jestli bych zrovna (nedostupností čehokoli lepšího vyvolané) šílení po tomhle promitivním a hnusným krumplu nazval úspěchem. Jako nic proti autu samotnýmu, ale ta aureola něčeho super, ta byla děsivá. Když první Fávo přišlo, bylo to snad nejhnusnější auto na trhu. A že tu byla bohatá konkurence!

reagovat
krab
12. března 2020, 19:08
0

Tohle asi prostě bylo daný dobou... Já už to říkal víckrát, ale dodnes si pamatuju prostě jak složitě se kdysi v roce 94-95 vybíralo první pořádný rodinný auto, když táta prodal Dacii nějakýmu Rumunovi. Mě bylo už tako těch 12-13 let a měl jsem to načtený, chodil jsem s ním po všech showroomech. Kromě Škodovky bylo všechno ostatní nový strašně drahý. Snad první auto co se dostalo na cenu vybavenýho Favorita byl Opel Corsa B 1.2 (45 koní) a to fakt o moc lepší nebylo. Já jako kluk chtěl abychom měl západní auto a táta jako asi většina chlapů tehdy sice chtěl taky západní ojetý auto, ale jako většina se bál, že to neuživí. Navíc v těch bazarech to byla tehdy dost hitparáda špatně opravených kousků. Ale sem tam i pěkný káry. Prostě nakonec neměl odvahu koupit něco tří až pětiletýho ojetýho ze západu, ale objednal tu tehdy novinku - "Favorita po faceliftu" , tedy Feldu. A mě to mrzelo... Protože já už viděl, že jezdíme v něčem jako Lancia Dedra, Fiat Croma nebo BMW 525i E28. No a smůla... stříbrná Felda

Já tou nostalgií k těmhle vehiklům fakt netrpím. Leccos jsem nařídil na Feldě i na Fávu a vůbec už bych to nikdy znova řídit nepotřeboval. Ale jsou chlapy starší než já anebo to mají ve vzpomínkách jinak a fakt tahle auta kupují a platí za ně navíc docela dost. Někdy až překvapivě dost.

ransom
12. března 2020, 20:47
3

Já tu dobu pamatuju velice dobře. V roce 87 jsem byl druhým rokem na vojně. V Brně. Tak jsem si odskočil na Strojírenský veletrh podívat se. O rok později ještě jednou a pak jsem už rovnou mazal domů. Popravdě se mi tam podstatně víc než Favorit líbil novej Wartburg s motorem 1,3 z Golfa. Prostorný a pohodlný auto s obrovským kufrem. Co by člověk Favoritu odpustil zvenčí, o to byl hnusnější zevnitř. Tak nějak paralelně s koncem mojí vojny to vypuklo. Masírka v televizi i v novinách. Favorit! Novinka socialistického automobilového průmyslu je k mání! Kdyby aspoň řekli, že s desetiletým zpožděním kvůli zkurvený RVHP. A lidi začali šílet.
Za malej příplatek byla k mání Samara, která hlavně v interiéru vypadala podstatně líp, měla mnohem lepší sedačky, motor, byla i v trojdvířku. Spolužák si tehdy dovezl z NSR lehce jetýho jedničkovýho Golfa, což bylo za půl peněz nebe a dudy, elegantní, pohodlné. Bez ležení ve frontách, bez pořadníků a bez uplácení vedoucích v Mototechně. Favorit stál něco přes 80 tisíc. Do kila se dalo koupit z Tuzexu Uno. Za málo přes kilo Escort. Lidi si nechali nakecat, že když je Favorit tuzemskej, tak je špičkovej. Což nebyl. Stál za úplně stejný hovno jako špičková tuzemská HiFi technika z Tesly. To jest, fungoval a dal se snadno opravit. To šílenství po jakékoli normálně fungující věci vyvolané zkurvenou dobou, ve které se všechno zuřivě shánělo a přitom tu touhu lidi ukájeli předraženým krámem, kterému obětovali i důstojnost, jen aby ho dostali. Už jenom za to jme měli tehdy aspoň pár bolševiků pověsit.
V normálním prostředí by Favorit byl něčím jako je dnes Dacia Sandero. Prostě lacinou, ale sloužící nenápadnou lidovkou pro nenáročné. Tenkrát to bylo vyjádření společenského statu: Považte, on má FAVORITA! Ani Mercedes tolik neznamenal. Často mám pocit, že tohle předrevoluční zmámení Favoritem vydláždilo cestu dnešnímu Čecháčkovi v Oktávce. Aspoň u mojí generace a u generace mých rodičů. Prostě se to do mentality národa vrylo jako mem.
Scala jde úplně mimo mě. Ale vůbec ničím mě neuráží. Snad se mi i líbí takovým tím pohledem na hezkou věc, kterou nikdy nebudu chtít, ale klidně se pokoukám.
Takže ten sentiment z mojí strany by se nejspíš dal vyjádřit větou "díky Bohu, že je to za náma". Tím myslím Favorita, ne bolševiky. Některé jevy se vracejí z opačné strany než kam jsme je viděli utíkat. Ale to je v historii normální, na to žehrat nebudu.

po
potkanX
12. března 2020, 22:41
0

neviem ci v 87 ci 88 na veltrhu v brne vystavovala aj toyota, a expozicia kde tronila celica bola uplne iny vesmir. ale ludia aj tak stali frontu na vystaveny favorit, holt divna doba.

krab
12. března 2020, 23:06
1

Ransom - dík za komentář a je to asi úplně přesně jak mi to i vyprávěl táta, takhle to fakt muselo tehdy být. A to ponížení při čekání na toho Favorita, to nakonec zažil i tchán, ještě v roce 91 ... byl to defakto sráč, ale díky okolnostem doby na to lidi stály frontu a byly rádi, že mají i toto.

Já už si pamatuju spíš ty devadesátý léta jako teenager podle toho co bylo doma a co kdo měl a tak. Pro mě začíná být nostalgie přesně když náhodou někde vidím ty "západní" káry 80-90. let, který jsem tehdy tu a tam viděl a byla to frajeřina takový káry mít. Jeden ze sousedů z ulice třeba měl v té době Peugeot 605 , měl stavební firmu, dařilo se mu a koupil si toto... neskutečná kára, tehdejší optikou, jiný lidi měli v blízkosti v našem městě třeba áčkovou Omegu v takový tmavočervený metalíze, Peugeota 205 GTI měl jeden člověk z vedlejší ulice atd...

Jako Favorit se mnou fakt nic nedělá, jako nějak nostalgicky, že bych to chtěl třeba... ani náhodou.

Opelfahrt
13. března 2020, 00:08
0

Peugeot 605 byl v 90. letech fakt povoz, kterej budil respekt. A to mi připomíná, že jak jsem jako kluk v 80. letech měl různý angličáky, tak jeden z nejoblíbenějších byl Peugeot 604. Nějak mě fascinoval celej ten předek a světla. No a jednou se k mýmu údivu objevil zaparkovanej ve vedlejší ulici, měl pražskou SPZ a pár dní tam s ním někdo byl na návštěvě. A hodně teda vyčuhoval mezi těma škodárnama, žigulama a trabošama.
Nejoblíbenější angličáky ovšem byly Iso Grifo a Maserati Bora, ale ty se u nás bohužel potkat nedaly. Leda tak Porsche 911 v době strojírenskýho veletrhu, to jsme chodili s foťákama po centru Brna a lovili káry na černobílej kinofilm.

Fa
Fandatik
13. března 2020, 00:54
0

Dobrá nostalgie, po sametu (cca. 1994) otec s velkou slávou přivezl Renault 9, mimochodem auto roku 1982. Takže už celkem zastaralá technologie. Ale bylo to povození. Už jen to, že vepředu elektrické okna, enormně pohodlně sedačky měla houpačku, atd.
Chtěl bych se s tím autem projet dneska? Ani nevím.

ro
rock
13. března 2020, 10:32
0

Tak ona Samara vypadala dobře na fotkách, ale v reálu byla přinejmenším stejná, ale spíš ještě daleko horší sračka než Favorit...

https://www.autocar.co.uk/car-news/anything-goes-throwback-thursday/throwback-thursday-1990-skoda-favorit-vs-lada-samara-vs

beastar
13. března 2020, 11:13
0

Ja sem na tom asi podobne jako Krab. S tim rozdilem, ze ty zapadni auta sem casto vidal pred 89 v CSSR. Takze srace jsou podle me i nektery soucasnici Favoritu, co sem se po revoluci natahali s velkou slavou. Pravda ale je ze fronty se na nic tak levnyho jinde, nez tady nestali. Jenze auta jako Omega, 605, Safrane, 5er atd. Z tech dob to jsou kocary. A ty ve me teda probouzi vzpominky. Cloveka hodne ovlivni v cem jezdil kdyz byl fakan:) Krom soc.blok sracek jsme mivali treba Renault 5, Clio, nekolik Bmw, ale treba taky P405, nebo Ford Probe... to tehdy soused malem vypadl z okna. Ford Probe cerny rok stary 1993 ta novejsi generace:) Hrozny ufo. Nicmene i feldy probehli atd. Mivali jsme toho dost kazdy rok neco. Jen Bmw e36 drzelo snad 8 let.

krab
13. března 2020, 12:17
0

Pár zážitků taky mám s těmi západními kárami, všechno co si fakt jako nějak sám pořádně pamatuju se odehrálo od roku tak 87 dál, předtím bych kecal, to jsem byl fakt moc malej. Třeba jeden takovej vzdálenější strýc tehdy žil v západním Německu a nějak mohl občas navštívit rodiče, takže do ČSSR mohl. A ten jezdíval jen Mercedes. A myslím, že tehdy firemní, dělal nějakýho obchoďáka, manažera pro Dr .Oetker a vozil k tetě ty jejich instantní potraviny, který pro nás děti byly samozřejmě tehdy jako top... A míval W123 Piáno, to já ještě nepamatuju a pak modrou W124 T , kombíka. A to bylo fakt pěkný. Pak už krátce po revoluci těch západních aut ve kterých jsem se nějak mohl svézt přibývalo. Ale hlavně ty sedany vyšší střední třídy přelom 80/90. leta, to jsem jako dítě považoval za top luxus. Klidně i když jsem jednou cestoval v takovým obyčejným Opelu Record, tak jsem z toho měl zážitek.

Dneska je to fakt všechno úplně jiný... střídám auta jedno za druhým a už se ten element dětinského těšení se na nějaké nové auto, co budu moct řídit a ještě jsem nevyzkoušel vyprchal a smrskl se jen na fakt exkluzivní auta...

beastar
14. března 2020, 14:50
0

Jo je to fakt jiný. Dneska auto na které bych se doslova těšil, že budu řídit možná ani není. Ale tak jako snad s vyjímkou nějakých hypersportů a pár superexluzivních limuzín za jejichž volant se stejně zcela určitě nepodívám. Ono problém je že čím víc toho řídíš tím víc zjištíš, že když to jsou auta z podobné éry a třídy tak jsou si dost podobná. Prostě ten zážitek z toho není příliš rozdílný až na nějaké joo extra výrobky typu 911, M3, M5, R8, E500, F355, F430, Huracán, C8... Což je mimochodem fakt super auto, ale přes šest mega nějak nemám volných teď:) Kdežto řekněme do roku 2005 .... to se člověk bez papírů i pak s nima těšil na kde, co. Pamatuju si třeba na první projížďku v bmw e34, nebo jak sem byl nadšenej z A6 2.3E Quattro. A samozřejmě jako děti jsme byli právě tehdá nadšený i z toho Probe, nebo když přijel tehdá nějaký tátovo kámoš s Matrou Murena a tam ty tři místa. Vyskákala rodinka máma, táta syn z takový placky... (ROK 92 možná tak nám to přišlo jako mega sporťák) Mimochodem strašný sráč ale dneska bych to snad možná i na víkendy bral... jako raritku. Navíc jsou furt za spíš lidový ceny a kdo kdy zase vyrobí 3st.lane auto.

ransom
14. března 2020, 21:37
0

Já tedy vím naprosto přesně, s čím bych si zajezdil hrozně rád a měl bych z toho mnohonásobný orgasmy. S Tatrou 603. Vezl jsem se v ní jako puberťák a dodnes pamatuju to měkkoučké pérové sofa pod prdelí, ten neskutečně plavný pohyb po rozkotané pražské dlažbě jako po hladině oleje, a tu něžnou sílu bručícího motoru v prudkém stoupání z Libně na Prosek. A nádherný interiér s tenkým věncem velkého volantu a štíhlou šaltpákou pod ním.
Matry-Simcy, Murenu a Baghheeru, jsme jako kluci očumovali u Hotelu Splendid v Bubenči. A spoustu dalších tehdy exotických aut. Byli jsme blbí a tak nám jako nejatraktivnější přišlo, do kolika km/h je tachometr. Ono to svádí nad nimi po těch letech ohrnovat nos. Ale v tu dobu tuzemec dosáhl leda na Škodu 110R. Matra proti tomu byla z jinýho světa. Nebo Opel Manta. První Datsuny. Dokázalo to udělat radost spoustě obyčejných lidí, na Západě na to měl kdejakej dělník, jakej u nás jezdil rezavou Hundrtkou. Vlastně to byly takový Kie Ceed té doby.

Pajinex
13. března 2020, 12:07
2

Krátce po sametu jsem měl možnost stopem svézt se v CX v nějaké luxusnější edici. Pán v klobouku, kouřil doutník a lámanou češtinou mj. pravil: Topra ženská a topry auto, to musi byt! Po chvíli jsem si všiml rychleji ubíhající krajiny a vytřešil oči na budík, kde se v dokonalém tichu a za mírného pohupování skvělo něco přes kilo šedesát. p.s. Táta si tehdy pořídil zánovní Dvácu a jak mi po 110L přišla komfortní..

reagovat
Opelfahrt
13. března 2020, 13:31
2

Schimanski...

ransom
13. března 2020, 20:30
2

Přes předchozí hanění ale musím Favoritu připsat dvě věci k dobru.
1) Na Favoritu byl postavený Forman. A zatímco Favorit jako privátní auto byl hnusná plečka, tak úplně stejný, jen trochu natažený, případně střechy zbavený Forman uživil celou armádu první porevoluční generace řemeslníků, firemních montérů, servisáků etc. Ve Formanu zastaralost a primitivismus Favorita došly osudového naplnění a staly se zásadní předností. Je to divný, ale na Formana v práci vzpomínám úplně jinak než na Favorita. Přitom to bylo zevnitř i zvenčí úplně stejný. Pouze v tom člověk nevozil nákupy ale herberk.
Posledního Formana na firmě nám šlohli někdy v roce 2000. Víme na jistotu, že skončil na Ukrajině. Tam možná jezdá dodnes.

2) Schopnost Škodovky vyrábět v podstatě z ničeho, pouze podle rad a nákresů (posbíraných po zbytku světa a našimi techniky správně interpretovaných a poskládaných dokupy) tohohle Favorita (ať byl jakej byl), přesvědčila kdysi management VW, aby o Škodovku zabojoval. Bez Favorita by dnes nebyla ani ta Scala. Co jinýho by bylo, těžko hádat. Nejspíš něco jako v Rusku vyráběný výběhový Renaulty převlečený za Dacii a brandovaný jako Lada.

reagovat
Zajda
14. března 2020, 20:49
0

Ad "Když jsem si ale v rámci objektivity zkoušel rozhodit v zatáčce Favorit, byl z toho málem hnědý poplach" Vzhledem k měkkosti podvozku člověk musel být ve Favoritu myšlenkama trochu napřed, ale právě ta poddajnost byla nejlepší kamarád řidiče. V každém okamžiku bylo jasno jak je na tom který roh s přilnavostí, na ubrání plynu auto reagovalo tím nejpřirozenějším a nejčitelnějším utažením stopy až sklouznutím. Jestli nastal nějaký hnědý poplach tak za a) auto nefungovalo zdaleka jak mělo nebo b) řidič naprosto ignoroval veškeré signály a autem průzračně komunikované limity :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
14. března 2020, 21:27
0

Řidič je trochu telecí a odignoroval fakt, že favorit, který jinak je opravdu nakláněcí, ale hodný, stál na gumách z roku 2002. Na pořádných gumách by to bylo o dost lepší.

Zajda
15. března 2020, 01:45
0

Ze zkušenosti doporučuji směs TipTyre SnowMaxx :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem