načítám data...

Ptejte se: Rodinné auto do města za 200 tisíc

Hledáme praktické auto, které bude každý den jezdit po Plzni sem a tam. A víme si rady, máme hned pět různých aut, která můžeme doporučit.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv značek

Dobrý den,

před asi půl rokem jsem se rozvedla s manželem, a zůstala sama na dvě děti, 3 a 6 let. Až do té doby jsem nikdy neřídila, nicméně tato okolnost mě donutila udělat řidičák, a teď koupit i auto. A to je důvod, proč vám píšu. Prolézala jsem internet, četla všemožné rady a žebříčky, až jsem náhodou narazila na vaše Ptejte se, dokážete mi poradit s výběrem?

V současnosti jezdím od táty půjčeným Seatem Alhambrou, ale dost mi nevyhovuje, je prostě hrozně velký pro začátečníka jako já. Už má kvůli mě jeden nový šrám a nechci přidat další. Potřebuji tedy auto, které zvládnu řídit, nebudu mít problém ho parkovat a vejít se do úzkých míst v centru, ale zároveň se dozadu vejdou dvě sedačky, do kufru kočár a spoustu kravinek okolo. Jezdím skoro výhradně po městě, Plzni, do školy, pak jesle, pak do práce, pak znova škola, jesle, nákup a domů. Zároveň by ale auto mělo aspoň trochu pohodlně zvládnout i nějakou větší dovolenou.

Tátova Alhambra jezdí i přes svou velikost za cca 7,5 litru nafty, tak mnohem menší auto bych ráda spotřebu tak kolem 5,5 litru, pokud je to tedy možné. Řadit umím, automat tedy nepotřebuji, ale asi by mi nevadil a možná i vyhovoval, nikdy jsem ho však nezkusila. Z výbavy bych ocenila navigaci, vyhřívané okno a asi i nějaké asistenty, hlavně parkovací pípání, jinak běžný standart. Cenově bych se ráda pohybovala do dvouset tisíc.

Foto: Volkswagen AG

Dobrý den, váš dotaz je záludný a přitom tak typický. Máte vcelku velkorysý rozpočet, takže si můžete dovolit i poměrně moderní a zachovalé auto. Na nové to ale nestačí a už vůbec ne na takové, které by vyhovovalo vašim potřebám. A možností je tolik, že se v nich bez širších znalostí nabídky aut v posledních letech těžko můžete vyznat.

Na úvod raději zapomeňte, že by vaše příští auto mělo spotřebu kolem 5,5 litru. S vašim převažujícím způsobem používání bude mít větší spotřebu i naftové auto, vy byste se navíc měla zaměřit na auta s benzinovým motorem. Jen tak se vyhnete problémům, které postihnou každé naftové auto při dlouhodobém využívání na krátkých trasách. Však jste o tom asi už slyšela: zničený setrvačník, ucpaný filtr pevných částic, ředění nafty olejem a s tím související urychlené opotřebení motoru… Naopak vybrat si mezi manuálem nebo automatem a mít většinu požadované výbavy není s vašim rozpočtem problém.

Foto: Ford GmBh

Mým favoritem je Ford C-Max vyráběný od roku 2010. Je o podstatného půl metru kratší než Alhambra, kterou používáte. Výběr je poměrně široký a všechny benzinové motory lze označit za dobré – atmosférickou šestnáctistovku a přeplňované EcoBoosty s objemem 1,0 l (tříválec) nebo 1,6 l (čtyřválec). Nemusíte se tak systematicky vyhýbat některým verzím a můžete pořídit jednoduše to, co vám bude vyhovovat a padne vám do oka. Navíc s trochou štěstí může mít C-Max i vyhřívané čelní sklo, protože Ford tuto výbavu jako jedna z mála značek nabízí.

Alternativou v této velikostní kategorii je Toyota Verso, případně starší Toyota Corolla Verso. Bohužel nabídka je mnohem užší; japonská auta bývají spolehlivá a nenáročná, a tak se častěji prodávají po známých než v bazarech. Kdybyste se přesto vydala tímto směrem, platí zde ještě důrazněji než jinde, abyste se rozhodně vyhnula naftovým verzím.

Foto: Toyota Europe

A pak jsme si při debatě nad vašimi požadavky uvědomili, že by vám vlastně mohlo vyhovovat i ještě menší auto, některé ze čtyřmetrových MPV. Jsou velká asi jako třeba Škoda Fabia, ale díky vyšší karoserii a prakticky navrženému interiéru toho poberou nečekaně hodně. Jezdit s takovým autem po městě je hračka, přitom by vám jeho vnitřní dispozice mohly stačit. Z této kategorie byste se měla zaměřit na Hondu Jazz, opět Ford, ale tentokrát menší B-Max, nebo takovou tu automatickou volbu: Škodu Roomster, kde za 200 tisíc můžete vybírat mezi nejnovějšími a nejzachovalejšími kusy.

Takže nakonec od nás máte pět tipů. Ačkoliv mým favoritem je Ford C-Max, může se stát, že jiné z těch pěti aut vám bude vyhovovat více. Rozdíly jsou mezi nimi totiž velké, jak v provedení interiéru, tak v jízdních vlastnostech.

Foto: Honda UK

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
19. ledna 2020, 02:55
0

Z výběru mam měl pocit, že kombiky vymreli.

reagovat
Jokke
19. ledna 2020, 08:41
1

Noapak, k čemu tady kombíky? Ty MPV ten prostor dokážou využít daleko líp prostě. A jestli jí vyhovovala Alhambara, tak C-MAX bude super. Posuvný sedačky jsou paráda, a mám dojem, že se tam dají i vyndat. Ford B-MAX zase s posuvnejma dveřma, taky dobrá věc. Roomster vyndavací sedačky to samý. Ještě mě napadl Opel Meriva s protisměrně otevíratelnejma dveřma. Tydle auta nikdy nebyly extra zdrojem krásy, ale prostě je škoda, že vymíraj.

Woyta
19. ledna 2020, 23:02
-1

Nerekl bych. Casto vidim jen vic mista nad hlavou. S kombikem by mohly byt vyhledy z auta lepsi. Nemluve o tom, ze MPV je relativne snadne pri nehode prevratit diky vysoke stavbe. Kolega lehce tuknul Cmax na zadni kolo kdyz mu zenska nedala prednost. Na RX8 to vicemene odnesla vyztuha narazniku

Kuře
20. ledna 2020, 13:20
1

S převrácením by se asi dalo souhlasit, ale zrovna u toho výhledu spíš ne, řekl bych...
Například, a vím že se asi byvíme o kombíku o třídu menším, ale například u mého Mondea je výhled fakt docela tristní. Dlouhé auto, malá okna a široké sloupky. Naopak vyžší posez u MPVček, i těch malých, tomu dost pomůže. Ve výsledku pak s tátovo Tranzitem v nejdelší konfiguraci a oknama až dozádu couvám mnohem radši než s mým Mondeem, protože z něho vidím prostě mnohem lépe...

Woyta
14. února 2022, 23:43
0

Zkus si dát před auto značku, kde už vidíš na zem. Ve většině SUV co potkávám řídí někdo kdo je za volantem sotva vidět. Pak se ta vzálenost ještě zvětšuje. Menší objekty se tak snadno skryjí.

CZmisak
19. ledna 2020, 07:49
1

Co třeba Scénic s atmo 1.6 a navi Tom Tom?

reagovat
Ronoath
19. ledna 2020, 09:35
2

Stejnou službu může poskytnout osobní verze dodávky. Navíc Berlingo a spol spraví každá dílna a je jich všude mraky, takže se dá lépe objevit rozumný kus.

reagovat
Ho
Honza123
19. ledna 2020, 09:38
6

Za 200k jde koupit Prius 3, podle popisu tazatelky idealni auto pro ni.. Na popojizdky je primo delany, velky je dost, cele ovladani je idealni pro zacatecnika (jednoduchy automat, nemusi resit ohrivani, ani zadne dalsi veci). A spotreba se do 5,5l vejde s rezervou..

reagovat
wdave_t
19. ledna 2020, 10:28
8

Mimochodem, tazatelce bych určitě doporučil zkusit automat. Do města a speciálně s dětma mi manuál nedává smysl.

reagovat
krab
19. ledna 2020, 10:40
0

Do 200 tisic znamená koupit přiblizně desetiletku ojetinu v segmentu, který de tu poptává. Takže to chce trpělivost a hledat a porovnávat a nenechat si nic namluvit prodejcem, ale hledat opravdu neprorezlý anebo jinak poškozený auto. A je jedno co to bude.

Rámcově bych se díval prioritně na Mazdy 5. Přijdou mi ve své kategorii stylové a s posuvnými bočními dveřmi praktické. Motory jsou 1.8 a 2.0 atmosferické. Spotřeba bude po městě třeba 8, ale auto se na rozdíl od dieselu ohřeje na kratší trase a nebude tak ničit, když bude jezdit spíš jen po městě.

reagovat
beastar
19. ledna 2020, 12:33
2

Jo Mazda 5 je fakt dobrá. Snad jako jediná má švih trošku. Ale nemyslim si, že tady to je dobrá volba. Ono vlastně uplnej ideál jsou ty maličký mpv, jako Corolla Verso. Nebo dole jak píše ta Idea. To je ale zase podprůměrně bezpečný a často špatně vybaveny. Ideál by byla Tojka LC, nebo Hummer H2 to ale není za 200 000...
-
Komentář upraven 19. 1. 2020, 12:59:04

Jo
José Jiménez
19. ledna 2020, 12:56
0

Lancii Musa má přítelkyně a výbava je slušná. Klima ,muzika Bose ,panorama střecha ,8x airbag ,palubní počítač. Jediný co mě tam chybí je tempomat a 6° v převodovce ,ale to města asi postrádá smysl.

krab
19. ledna 2020, 13:23
-1

Musa je hodně neobvyklý auto, ale věřím, že bude fungovat. Ono je těch variant vážně hodně. Ať už nějaký ten Volkswagen jak říká Beastar, po Škodovky, přes tu Mazdu co mě napadla, Kia Soul by mohla být další možností anebo z aut co jsem s nimi pár tisíc km aspoň najezdil by se dal doporučit i Mercedes Benz Třídy B. S nima jsem si v práci taky v dřívějších dobách něco najezdil. Nesmírně praktický auta, docela dobře udělaný...

Jo
José Jiménez
19. ledna 2020, 13:28
0

Mercedes B je taky dobré auto a i to bylo ve výběru ,ale nakonec kvůli naprosto komickým cenám dílů a celkové jednoduchosti padla volba na Itala.

beastar
19. ledna 2020, 12:26
0

Ja to zkusím ženskou logikou. Čerstvý řidičák. Dvě děti. Doteď se jezdilo VW koncernem. Ovladače atd. Vše naučené z Alhambry. Když to shrnu. Začátečník.

VW Touran. Benzínů je málo nikdo je nechce a tak jsou levnější. 1.4 tsi sice není úplně vzor bezúdržbového motoru. Nicméně dneska už to zvládá servisovat i Lojza na periferii Plzně. Touran je úplně naposled normální auto. Žádný výstřelky jako šoupačky atd. Přední sklo vyhrivany nebude... Půjde to koupit tak osmiletý. Osobně to auto nesnášim a nikdy bych v tom nejezdil. Pro účely vyslovené v dotazu je to ale ideální.
- na obrazku za 200k verze Cross z D. 2011, 1.4tsi
Komentář upraven 19. 1. 2020, 12:27:12
-
Komentář upraven 19. 1. 2020, 12:28:12

reagovat
Jo
José Jiménez
19. ledna 2020, 12:27
0

Podíval bych se na Fiat Idea / Lancia Musa. Posuvné zadní sedačky ,slušný kufr,délka cca 4m , dobrý rejd plus posilovač s funkcí CITY ,jednoduchý motor 1,4 16v Fire. Levné náhradní díly a spotřeba ve městě cca 7,5/100. Výroba do roku 2012 ,pěkné kousky z konce výroby s malým nájezdem se dají pořídit 6-7000 euro.

reagovat
Fa
Fandatik
19. ledna 2020, 13:27
-2

Mercedes B nabídne naprosto vše co pisatelka chce. Vyhřívání čelního skla i sedadel, parkovací asistent s kamerou, volil bych jedině manuál (když umí kvedlat). Automat je v Bčku hrozně riziko, ale ty dvojspojky a CVT v nabízených vozech bych nechtěl taky. Nákup pouze s mechanikem, vzhledem k riziku bouračky (sendvič podvozek) a stočení.

Jinak bych se podíval po plnohodnotným autě jako je
třeba Avensis v kombíku. Cčko už by bylo mimo budget v zajímavé výbavě.

reagovat
ToMyx
20. ledna 2020, 17:04
0

To Bčko je asi fajn, ale Avíka pro začátečníka a navíc do města? Avensis (T25) kombi je auto na dálnice, případně okresky. Do města na cukání vhodné určitě není. Nejen kvůli pekelně dlouhé převodovce, městské spotřebě, ale i malému rejdu a špatném přehledu co se děje za autem při parkování (info od 2 řidiček). Jinak jí mám moc rád :-)

Fa
Fandatik
20. ledna 2020, 19:15
0

Bohužel, to Bčko s odpovídající výbavou budeš hledat strašně těžko.(dost taxikářských mul co dojeli na Měsíc a zpět, a opravit ten podvozek po bouračce neumí pořádně nikdo). Navíc jsem pochopil, že se na to spěchá a rychlý kup může být v tomhle případě finanční průser.
Špatný řidič bude v malý mrše stejně jako v kombíku střední třídy. A to samé platí pro dobrého. Prostě si zvykne a pak takové auto ocení. Beru to podle toho, že máti má do města Eclass kombi. A naprostá spokojenost (jenže tohle doporučit nešlo).
Ale nevybavuju si jestli jsem někdy toho Avensise v kombíku řídil. A jaký je problém sehnat kus s vyhříváním skla, kamerou, atd.. navíc to bude pravděpodobně s tou 2,4l. A jak tam spolupracovala automatická převodovka, ale jak si vzpomínám na Toyoty tak bych čekal línějši a spotřeba tak 11l po městě, ale bez nějakých závažných problémů.

Ra
Raven94
19. ledna 2020, 13:30
0

Ford C-Max by byl i moji volbou... určitě atmosmférická 1.6 případně i ten 1.0 ecoboost, ale já osobně k tomu důveru nemám... doporučovat 1.6 ecoboost do města, chudák motor, chudák tazatelka časem (jeden vlastním, a město fakt není jeho rajón)... a určitě se u Fordu vyhnout automatu...

Touran 1.2, 1.4 TSI tady nevím jak je to ošetřené s rozvody, pozor při případném výběru DSG na servis... Roomster s 1.2 HTP/TSI a 1.4 TSI to samé co Touran, do roku 2010 se taky dělala verze 1.6 MPI s hydroměničem, (minimálně u Roomstera) dobrá volba ale je jich málo...

Toyota Verso 1.8 určitě neohromí vzhledem, ale je to velký nenáročný dostavník... Renault Scenic 1.6, Opel Meriva, možná Opel Mokka (kolegyně se stejnými požadavky si to pořídila a je spokojená)...

Mercedes třídy B, pokud by tazatelka chtěla vyšší přidanou hodnotu a nebála se servisování "prémie"...

všechny tyto auta samozřejmě za 5.5 ve městě nikdy jezdit nebudou, to je nereálné... ale přesto existují dvě, která to dokážou...

Toyota Prius a Toyota Auris kombi 1.8 HSD... automat a výborná spolehlivost... v prvním případě pozor na dovozové olítáne taxíky, navíc je to trochu servisní exotika, v druhém je problém, že momentálně do 250t vidím na sauto jenom jedno...

ps: místo navigace pořádný telefon s navigací :) ve většině aut této cenové relace není navigace vlbec, nebo stojí za starou bačkoru...

reagovat
Breakthru
19. ledna 2020, 13:34
0

Proč se u Fordu vyhnout automatů?

Ra
Raven94
19. ledna 2020, 15:53
0

nemyslel jsem to obecně, ale dvojspojky Powershift ve Focusech (předpokládám, že sdílí i C-max, když tak mě opravte) a Mondeu jsou všude propírány jako hrozný průšvih a ani automobilka se k tomu nestaví čelem... (např.: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/problem-s-prevodovkami-power-shift-je-pro-ford-stale-vetsi-katastrofou/)

ReVolte
19. ledna 2020, 16:53
0

Nebyl Powershift jen nafta?

Mrkef
19. ledna 2020, 21:36
0

Jen u některých naftových, ale i benzínových motorů. + jsou dva druhy Powershift převodovek 1. cca do objemu 1.6 a 2. od objemu 2.0.

kotzitzaq
19. ledna 2020, 14:11
1

Citroën C3 Picasso - bude sice méně festovni, než VW/Ford/Toyota, ale zase to bude při daném rozpočtu téměř nové auto. Jen benzíny VTi (zvláště 1,6) jsou trochu riziko.

reagovat
Pólin
19. ledna 2020, 14:54
-1

Honda FR-V. Jsou tam normalni vtecy a tusim, ze se to da taky sehnat s automatem. Prijemnym bonusem jsou pak tri sedadla vepredu.

reagovat
martin_100
19. ledna 2020, 17:56
0

Kočárek? Pro 3 letý dítě?
Jestli je paní začatečník a chce se všude vejít ať si koupí fiestu/fabii/polo a jezdí.

reagovat
Pochtli
19. ledna 2020, 21:16
0

Přesně tak, blbuvzdorná fabka II po faceliftu s 1.4 atmo, euro 5. Po městě ideál, díly všude.

Woyta
20. ledna 2020, 11:23
0

Aby jsi se nedivil. :D 2 mesice po zahajeni seriove vyroby Fabie 2 jsme v Mlade Boleslavi davali do autorizovaneho servisu Fabii 1 1,4 na vymenu tesneni pod hlavou. Cekali jsme mesic.

Pochtli
20. ledna 2020, 12:57
0

Teď je otázka, jestli jste trefili blbý kus či to byla nějaká vada na začátku výroby. Pořád mi to vycházelo jako nejlepší volba mezi 1.2 HTP/TSI a 1.4.

Woyta
20. ledna 2020, 15:25
1

To byla reakce na dostupnost nahradnich dilu. Ne spolehlivost auta. Ta fabka mela nalitano hodne. Byl to sluzebak.

Pochtli
20. ledna 2020, 22:11
0

To mi docvaklo chvilku po odeslání komentáře. Teď je dvojkových fabek všude habaděj, tak předpokládám, že i dílů na ně.

fi
fifthfinger
22. ledna 2020, 13:21
-1

Dotaz je vycucaný z prstu - kočár pro školkové/školní děti? V tomhle věku je spíš důležitá manipulace s dětskými sedačkami a prostor pro ně. Fabia/Polo jsou důchodcovské nákupní tašky. Mladé rodině bude daleko víc slušet Jazz. Předchozí splní o mnoho líp (vyšší kabina), variabilní a mnohem větší zavazadlový prostor. Navíc pro samotnou ženskou benefit spolehlivosti. Jestli tazatelka fakt existuje, ať opráší němčinu a z Plzně si pro něj kamkoli do Bavor během dopoledne dojede. Na zpáteční cestě může už vyzvedávat ty děti.

Woyta
23. ledna 2020, 02:18
0

Jazz je sice trochu lepe řešen jako stejně velká Fabia 2 (Která má taky vysokou střechu a proto ji důchodci rádi) ale pokud se nic nezměnilo, tak byl dražší a v prodeji jich moc nebylo.

Pochtli
23. ledna 2020, 19:17
0

Jazz má dle mé ženy naprosto nepřijatelně řešený "zdvojený" A sloupek - není pořádně vidět šikmo dopředu. Jinak bych ho asi zvolil taky - vevnitř slušný prostor.

Holofaust
11. února 2022, 13:57
0

FII jsou všechny shnilý na prazích u podběhu předního kola...

martin_100
11. února 2022, 14:14
0

Jenom ty co vlastní dobytci co auto neudržujou.
Kdo pravidelně čistí a ošetřujeprostor pod blátičem tomu to neshnije.

kuc_t
21. ledna 2020, 12:09
0

Mozna to vyzni divne, ale pritlacil bych nejakou korunu a koupil rocniho Rapida ve Spacebacku v zaruce.. mista mraky, 1.0Tsi nic moc nezere a opravi to hodne servisu

reagovat
Holofaust
11. února 2022, 13:55
0

Fabia III 1.0 MPI? EA211 bez turba a přímýho vstřiku slibuje bezproblémový provoz, a po operákách se toho všude válí....

reagovat
KS
11. února 2022, 15:59
0

Napadla mě Meriva, ale Opely z těchto let nejsou tolik spolehlivé a většinou s motorem 1.4Turbo - raději ne.
Ideál asi Jazz s automatem.
B-Max - tam můžou zlobit posuvné dveře, ale s 1.6i bych jej klidně doporučil, rozhodně nebrat 1.6 ecoboost!!
Raději o něco větší motor než 1.0, těm ve městě rychle odcházejí spojky...
Možná zapomínáme na nějaké Francouze - např. C3 Picasso??

reagovat
ReVolte
11. února 2022, 23:04
0

B-max je super už jsem doporučil a koupil dva do blízkého okolí, ale na kočár, dvě děti a věci okolo je ten kufr, řekl bych malý. C-max je best volba s atmosferickou 1.6. A dále je zajímavá volba ta Meriva něco mezi C-maxem a B-maxem.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem