načítám data...

Ptejte se: Čím by měl jezdit moderní internetový idol?

Jste slavný youtuber a přemýšlíte, jaké auto je pro vás to pravé? Máme odpověď!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj Autíčkáři.

Vzpomínám si, že kdysi v “ptejte se” vycházely odpovědi na otázky, které byly sice spíše z krajin snů, ale rozhodně zajímavější, než stokrát ohraný kombík za sto padesát tisíc. Pamatuji si otázku na ideální auto pro novodobé Návštěvníky (článek najdete tady) a taky pro Waltera Whita v českých reáliích (ten je pro změnu zde). 

Nedávno jsem se v práci zamyslel nad podobně teoretickou otázkou – čím by měl jezdit někdo, kdo zbohatnul prací youtubera, nebo třeba streamera na Twitchi. Zkrátka idol dnešní mládeže. Protože mi ještě nebylo třicet, trochu se v téhle kategorii lidí orientuji a co do aut je to hrozná nuda. Většinou mívají různé typy Tesly, výjimečně si někdo pořídí Lambo, nebo Mercedes G.

Foto: Autíčkář.cz

Já si ale myslím, že s pořádným rozpočtem jdou pořídit i mnohem zajímavější auta. Jasně, že to nebude S-klasa ani Rolls, to je dědkovský a v téhle společnosti se to už nenosí. Ale určitě se najdou nějaká další svěží a neokoukaná auta, ve kterých nebude jejich majitel působit jako někdo, kdo vyhrál kuponovou privatizaci, ale jako správně dynamický mileniál. Samotného mě několik možností napadlo, ale schválně je nebudu psát, abych redakci neovlivnil a kdyžtak je pak napíšu do komentáře. Počítejte ale, že rozpočet je neomezený a hlavní účel je být cool a netuctový.

Díky za odpověď, když to vyjde. Ondra. 

foto: Lamborghini

Ahoj Ondro, 

díky za tvůj dotaz. Musím s tebou souhlasit – vozový park mladých internetových hvězd bývá zpravidla dost nudný a většinou to fakt vyhraje Muskův seriový elektromobil. Je v tom určitě do jisté míry, jak píšeš, snaha odlišit se od starých páprdů v Rollsech, zároveň tím ale hrají na jistotu. Elektromobil je totiž oficiálně ekologický a nehrozí tak, že schytají hejt  od svých sledujících. Přeci jen je mezi mládeží nemalé procento pátkařů pro budoucnost a být slavný v dobách cancel culture a sociálních médií je jako tancovat na minovém poli. 

Jako první mě tak logicky napadlo pátrat ve vodách elektromobilních. Luxusní limuzíny typu Mercedesu EQS necháme starší generaci s nemocnými koleny, dvacátníkovy klouby v klidu snesou každodenní nasedání do placatého sporťáku. Výběr není špatný – máme tu povedené Porsche Taycan, trochu civilnější Audi RS E-Tron GT, nebo naopak purističtější volbu ve formě Lotusu Evija. To je jen několik namátkou vybraných rychlých aut na baterky.

foto: Porsche

Rozhodně je to lepší, než obligátní Tesla, ale pořád mám pocit, že to není ono. S neomezeným budgetem se přece dají dělat mnohem zajímavější věci, než nakráčet k dealerovi a říci si o běžný sériový automobil. Můžeme jít třeba cestou Richarda Hammonda a pořídit si parádní Rimac, nejlépe v aktuální verzi C_Two. Vzhledem k tomu, že Rimac koupil minulý rok Bugatti, jde o značku z nejvyšší společnosti, která ostudu určitě neudělá. Jenže to může být ještě o kousek lepší – vynikající techniku vyvinutou Rimacem si totiž lze pořídit i v mnohem hezčím balení jako skvostné Pininfarina Battista. A jakkoli nejsem nějaký skalní příznivce elektromobilů, tohle už stojí za řeč. 

Výkon? 1900 koní. Z nuly na tři sta? Dvanáct vteřin. Cena? Něco kolem šedesáti milionů. No co, řeklo se, že rozpočet je neomezený. Být jedním ze sto padesáti šťastných majitelů Battisty by jistě mělo něco do sebe. Vypadá skvostně, má vyklápěcí dveře a správné proporce. Tohle by přeci mělo být to nejlepší řešení, ne? 

Jenže já mám pocit, že není. Výkonu je už možná zbytečně moc, exkluzivita zavdává tomu, že se o vůz bude jeho majitel přeci jen trochu bát a šedesát mega prostě nejsou drobné a ač jde o skutečný vrchol elektromobility, člověk se neubrání dojmu, zda ty peníze nešly utratit trochu lépe. 

Možná jsme tu udržitelnost a ekologii chytili hned od začátku za špatný konec. Protože vůbec nejekologičtější je vůz, který se nikdy nevyrobí. Ne, samozřejmě nenavrhuji hromadnou dopravu, nebo bicykl. Napadlo mě ale pátrat ve vodách ojetin. Stačí k tomu hodit nějaký fajnový hashtag, třeba #sustainable, #circulareconomy, nebo #reuse a rázem strčíte do kapsy všechny losery s Teslama, na jejichž baterie musely děti v Africe dolovat nerosty za dolar na den. 

Nemluvím přirozeně o zachovalé “ovečce s rotačkou” po třetím majiteli. S bezednou peněženkou máme totiž mnohem lepší možnost. Nepůjdeme ale ani pro ojeté Ferrari, kdepak. Postavíme si totiž zakázkový resto-mod. Na první pohled jeté auto, pod plechy moderní technika. Díky tomu můžeme klidně vybrat něco opravdu starého. Něco, co je zatraceně cool. Osobně bych sáhnul klidně padesát, šedesát let do historie. “Elvisův” ploutvový Cadillac v růžové metalíze s osmiválcem LS4 pod kapotou, moderním zavěšením a nejnovější technologií na palubě zní lákavě. Možná by nebyl k zahození ani zmodernizovaný Mercedes 300SL, pro mě prosím ideálně s trochou patiny. Zajímavé by bylo v sobě probudit patriota a jezdit zakázkově postaveným Tatraplanem nebo šestsettrojkou. Možnosti jsou nekonečné. 

Jenže jakkoli by to bylo hrozně hezké a milé a rozplýval bych se nad takovým autem jak by byl den dlouhý, pro většinou fanoušků by to bylo prostě jen “nějaké staré auto”. Což úplně nesplňuje kritérium, že požadovaný automobil má být cool. Jak z toho ven? Myšlenky stylového resto-modu se vzdát nechci, ale starým Mercedesem, neřku-li Tatrou, pravděpodobně na Tiktoku body za styl nezískám. 

Byl to trochu oříšek, ale nakonec jsem ho rozlouskl. Je to vlastně docela snadné. Musíme vybrat auto, které navzdory svému stáří bezpečně pozná i dnešní teenager přilepený celé dny k obrazovce. Musí to tedy být vůz který právě obrazovka proslavila. A protože v poslední době trendují “retro” osmdesátkové a devadesátkové filmy, vybírejme hlavně tam. Volba číslo jedna je jednoznačně DMC DeLorean zazářivší v Návratu do budoucnosti. Restomody nerezové klasiky vyrábí hned několik firem, takže sehnání vozu nebude kdovíjak složité, dokonce ho jde zakoupit i v elektrické verzi. Filmových klasik je sice víc, ale právě nepříliš rychlé kupé původně osazené PRV šestiválcem, které se proslavilo jako stroj času, je podlě mě zdaleka nejlepší varianta. 

To je tedy má finální odpověď. S restomodem DeLoreanu si můžeme hrát na ekologii (eventuálně ho můžeme celý postavit s pohonem na baterky), zároveň tím rozezníme notu osmdesátkové nostalgie, působí to trochu geekovsky, což je dneska dost cool a v neposlední řadě to asi bude i docela zábava řídit. Úkol je tedy splněn a já si jdu dát rostlinný veganský kvašený nápoj z ječmene servírovaný z cirkulárně udržitelného skleněného obalu.

A co si myslíte vy, vážení čtenáři? Trefil jsem se svým doporučením, nebo jsem zcela mimo mísu? Napište nám do komentářů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
01. září 2022, 22:14
3

Cervenou NA miatou s jednym sedym blatnikom a s rollcage.
Dneska rano som ju videl (prvy krat) v garazach v praci, vyzera to super, hned som dostal nutkavu potrebu take nieco vlastnit.

reagovat
František Čáslavský
01. září 2022, 22:35
1

Jak se dá zaměnit šedá za british racing green, to mi hlava nebere ;)

Jakub Pospíšil
01. září 2022, 22:37
1

Britský závodní blatník na japonském kadeřnickém autě. To je inkluze v praxi.

Opelfahrt
01. září 2022, 22:38
0

Pan redaktor se nechal zaměstnat u vás ve firmě? :-)

A co třeba Pluriel? S tím by mohl ten youtuber z článku natočit spoustu vtipných videí s návodem, jak sundat střechu a okenní panely a celý to nezkurvit. Nebo návod na sundání nárazníku bez poškození za účelem extrakce světlometů a výměny žárovek.
Jako bonus by pak to toho Plurielu mohl vestavět pořádný pohon, třeba motor z DS3 Racing.
-
Komentář upraven 1. 9. 2022, 22:40:23

Jakub Pospíšil
01. září 2022, 22:40
4

Videa zachycující sebepoškozování a sprosté nadávání YouTube demonetizuje, takže by na tom moc nevydělal.

bitner
01. září 2022, 22:17
3

Tohle je usvit Hejtíčkáře!
Je to super, kdyz se trochu odvazete!

reagovat
beastar
01. září 2022, 22:49
1

Jelikož nejsem z téhle generace. Tak se nedivím tomu že mají za cíl něco jako mít, vole, to lambo. Nebo extra cooooool Teslu. Teda to lambo sem měl taky. Podle mě je to jako nemoc. Když vyděláš první prachy. Být? Proč... Hlavně mít lambo. Proč ne. Zase Rollsem mladý řezivo nezapálíš. Bentley prý ale funguje.

Za mě by měl mít vkusný trubkař, nebo streamer z bitche nějaký to Maserati. To by holky byli vlhké a borci plný obdivu...

reagovat
Jakub Pospíšil
01. září 2022, 23:08
5

Problém Lamba je ten, že když v nem někdo drandí po Praze, nevypadá jako borec, ale jako někdo, kdo dostal k narozeninám poukázku ze slevomatu na dvě hodiny v supersportu.
Maserati beru, ale nevím moc jaký model. Sedany rovnou vyřadím, to je pro starý. Levante z dálky vypadá jak mámina Mazda CX-5 s nalepovacíma násosama z boku. Takže fakt leda to MC 20. Ideálně s polepem a samozřejmě custom SPZ.
-
Komentář upraven 1. 9. 2022, 23:15:51

Sa
Sato
02. září 2022, 08:52
-1

MC12 (corsa)

ransom
02. září 2022, 06:57
1

Kdo ze sebe dělá veřejně debila, nezaslouží než elektrickou koloběžku.
(Tím nemyslím ty dva nebo tři, co se chovají normálně).

reagovat
PachezZ
10. září 2022, 20:44
-1

Stále si nepřenesl přes srdce že dneska už nemusíš být slavnej jen díky tv a filmu? vždyť je to to samý :) Youtuber nemusí být jen někdo kdo po sobě matlá jídlo a dělá píčoviny... (Je mi 37, nemám tv, za to na youtube sleduju hromadu tvůrců v různých tématech....)

ransom
13. září 2022, 11:05
-1

Je mi 55, mám tři televize a Youtube si platím. Těšilo mě!

Irwinek
13. září 2022, 13:08
0

Se chlubíš, nebo si stěžuješ :-D

ransom
13. září 2022, 15:46
0

Přebíjím vynesený trumf.

Irwinek
14. září 2022, 07:28
0

Tak to potom jo :-D
a dávaj v těch 3 televizích něco ke koukání? V těch mejch 2 to stojí za ...... :-(

ransom
14. září 2022, 19:50
0

Vzácně. Debilizátor mi slouží převážně jako zobrazovadlo vlastních zásob. Nebo právě toho Youtube. Příroda, koncerty a tak.
PachezZ má nejspíš mezery v dovednosti zvané "čtení s porozuměním textu."

PachezZ
15. září 2022, 00:42
1

ano má, jinak než "youtubeři jsou všichni debilové kromě dvou nebo tří" sem si to opravdu vyložit nezvládnul...

ransom
15. září 2022, 11:41
1

Nemám potřebu každou ironii a nadsázku zdůrazňovat smajlíkama.

Frankie
02. září 2022, 07:31
1

Takový správný influencer nejezdi do práce a nepotřebuje mít ani byt. Co potřebuje, je být co nejblíže u svých příznivců. Tzn. pro něj je ideálem nějaký obytnak, ideálně se solary, regeneraci vody, elektrokolobezkou či skútrem na palubě.
Vzor si může vzít z jednoho soudruha, který takto aktuálně jezdí za příznivci.

reagovat
vojtacz
02. září 2022, 07:55
1

Renault Alpine A110. Nevšední je to přijde dost, a i když je to "jen" Renault, tak to nikde napsáno není. Rozhodně jich nikdy nebude tolik co Lamb. Jo a nedávno jsem viděl video kde se nějaký influencer rozplýval nad koupí X7, že prej mega skvělý super úžo. Ale těch vlastně taky jezdí celkem dost.

reagovat
Sc
Sch
02. září 2022, 08:29
0

To je super, ale je to moc autičkářský.

fortress
02. září 2022, 10:14
0

Český yt se chová "racionálně" stejně jako kopačky. Takže M4, C63 AMG, Mustang, Challenger akorát MenT má AMG GT. Dává to smysl, protože pro content musíš swapovat auta. Úplně do extrému to pak ženou zahraniční tvůrci jako AH, TGE etc.

reagovat
Ha
Habakukk
02. září 2022, 11:13
-2

Po vzoru hňupů z jůesej bych to viděl na Karosa c734 a nechat upravit v nějaké vyhlášené tuning dílně třeba Milotec.

reagovat
Jakub Pospíšil
02. září 2022, 11:33
3

To je náhodou dost dobrý nápad. Cokoli s autobusem je dobrý nápad.

Ha
Habakukk
02. září 2022, 11:50
0

Těch školních busů co předělali ve West Coast Customs pro tyto divadelníky je hromada.

Jimi
02. září 2022, 12:24
0

Bacha, aby z toho nevyšel zemák nebo parodie od pirátů... :)

Jakub Pospíšil
02. září 2022, 12:44
0

Tak Zemák taky nebyl originál, to jen Šlouf opisoval od Aleksandera Kwaśniewského.

Opelfahrt
02. září 2022, 14:35
2

V Litomyšli u nábřeží mají žlutý americký schoolbus předělaný na foodbus. Dělají v něm burgry, ale vevnitř se jenom vaří. Jí se venku.

CZmisak
03. září 2022, 19:55
0

Jmenuje se to "Na chuť" foodtruck, kdybyste to hledali. :-)

Is
Iskar
03. září 2022, 00:26
-2

Keďže aj mileniáli majú radi Jamesa Bonda a poznajú značku Aston Martin, stačí si zohnať najnovšiu verziu modelu DBS, ktorá je dostatočne cool a netuctová - a samozrejme je dôležité vybrať správnu farbu, aby majiteľ pred svojimi neinformovanými fanúšikmi pôsobil dostatočne uvedomelo (zelený lak karosérie splynie vo videách s okolitým prírodným prostredím a dokonale odvedie pozornosť od energetickej náročnosti vozidla):

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Aston-Martin-DBS-Coupe/vhc:car,ms1:1700_14_,frn:2022,ful:petrol,exc:green/pg:vipcar/343456988.html

reagovat
Is
Iskar
09. září 2022, 12:48
0

A celkom by ma zaujímalo, aké auto by pre mladého influencera vybral Ondra, ktorý s touto otázkou prišiel a zmieňoval sa aj o tom, že svoje návrhy potom napíše do komentára. :)

Va
Vasek7
05. září 2022, 13:23
0

Díky za dobrý dotaz a dobré odpovědi. Konečně něco co se dá číst.

P.S.: otázka k zamyšlení, kdyby Thomas a Rolf (vodnící z doktora Mráčka) jeli dnes do Čech kabriolety, co by měli za auta?

reagovat
af
afro-r1
05. září 2022, 22:01
0

Zalezi, kdo by si zaplatil Product Placement...

Irwinek
15. září 2022, 07:55
0

Sedl by jim Gordon :-D

Trinom
05. září 2022, 14:14
0

Asi nejvíc bude záležet, v jakém odvětví se daný tvůrce nachází. Pokud v automotive, tak těch možností je mrak a paradoxně fakt hodně a rozhodně to nemusí být elektromobil. Ostatně podívejte se, jak se rozjel hype kolem JDM aut (já vím, já nemám, co říkat).
Naopak někdo, kdo tvoří obsah o hrách, IT, nebo třeba o vaření si určitě nepoběží koupit nový Nissan Z...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem