reklama
načítám data...

Ptejte se: Auto pro pravého gentlemana?

Býti gentlemanem je dnes v kurzu. Co si má ale počít člověk, který hledá automobil reprezentující gentlemanství svého majitele i navenek?

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Ptejte se: Auto pro pravého gentlemana?

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Zdravím všechny z vaší redakce, těší mě, že je tu web, který mi každý den dokáže zpříjemnit :)

S kamarádem jsme se dostali do debaty. Nej auto pro gentlemana. Hned mě napadl Aston Martin. Ondra přišel s Roycem. Jenže pak jsme otázku začali trochu klíčovat. Taky trochu googlit. Co má tohle auto splňovat? Jak má vypadat, působit na řidiče i okolí? Co se očekává? A co by mělo umět, nebo taky ‘neumět’? 

Začali jsme prostorem a počtem míst. Určitě víc než 1. Ale 2, nebo 4? Nebo radši kompromis v podobě McLaren F1? 

reklama

Obecně jsme se shodli na tomto:

  • pravé gentlemanské fáro bude schopnější, než na co je téměř 100% času využíváno. Líbí se mi popis ‚naddimenzovaný‘. Otázka je, zda se bavíme o rychlosti, průchodu terénem, nebo kapacitě pro zavazadla… 
     
  • plná výbava je nutností. I když nakonec toto tvrzení  zpochybňuji, protože… what's the point to show off? Není gentleman ten, kdo nemusí být vidět za každou cenu a vybírá střízlivě a uváženě to, co opravdu potřebuje? Navíc, gentleman umí řídit, tak přeci nepotřebuje asistent jízdy v pruhu, nebo ne? Co takhle něco purističtějšího? 
     
  • auto bude pohodlné. Velmi pohodlné, jízda bude působit jistým dojmem. No, to by chtělo snad podvozek z Citroenu a masážní sedačky, ne? Ale je to potřeba, neobejdeme se bez toho? Hledali jsme to gentlemanství na správných místech?? Co takhle gentleman v anglickém nebo italském roadsteru z 60., 70. let? 

 

A to jsme nevzali v úvahu žádná omezení. Jako věk (20, 40, nebo 60? ), postavení (student, nebo ředitel? ), peníze (student, nebo ředitel? :) atd.

Udělali jsme si rovnou malý výzkum. Okamžitá odpověď, se kterou jsem souhlasil, byl Aston :) a taky Passat v kombíku, no ty brďo..

Takže fakt nevíme. Poradíte?? 

Martin & Ondra, věrní čtenáři autíčkáře

PS: možná mi radíte, co si mám pořídit já. Tak mi to zkuste prodat :)

 

Pánové, velmi děkujeme za váš email a dovolte mi hned z kraje vám vyseknout poklonu za takto krásně formulovaný problém. To je dotaz jak řemen! Nuže, pusťme se do díla.

reklama

Hledáte auto pro gentlemana, a to nás hned zkraje staví před úkol si takového gentlemana nějak definovat. Pod tímto pojmem se totiž v dnešní době skrývá mnoho významů, leč vaše otázka chtíc nechtíc směřuje právě tím jedním, dnes tak moderním směrem. Pod pojmem gentleman si totiž většina lidí představí muže vybraných způsobů, muže zdvořilého, čestného, spravedlivého a společensky zdatného. Kavalír, chtělo by se říci. Leč tato definice by nám připravila menší argumentační nouzi, či přímo její pravý opak, neboť pravým gentlemanem silnic se může stát kdokoli, bez ohledu na vůz, za jehož volantem sedí. Příkladem může být řidič autobusu, oceněný v rámci projektu Gentleman silnic za záchranu života cyklisty. Toť ostatně dobrá zpráva pro všechny, kteří chtějí být gentlemany v provozu, ale nehodlají nebo nemohou svému záměru uzpůsobit výběr svého povozu.

Z vašeho dotazu však vyplývá, že budeme hledat vůz pro novodobého gentlemana, což je označení pro muže, kteří hledají podstatu gentlemanství poněkud jinými prostředky. Poznáte je nejsnáze podle přístupu k odívání, který inklinuje ke klasickému pánskému stylu, tu společenskému, tu více měsťanskému, někdy dokonce sportovně elegantnímu. Společná je jim péče o zevnějšek, hledání kvalitních, stylových a často také odlišujících prvků a doplňků. S oblibou říkám, že kapesníček a naleštěné boty ještě gentlemana nedělají, bude vám tedy asi jasné, že se na tento módní směr dívám trochu skrz prsty. Nejde ani tak o to, že by tito pánové přinesli něco převratného, konec konců, muži nejrůznějšího společenského postavení nosili košile, saka a obleky v různých obměnách od pradávna. Jde o to, že z veškeré té snahy o co nejdokonalejší a ‚nejgentlemanštější‘ zevnějšek čiší na můj vkus trochu moc patosu, a byl bych velmi nerad, kdyby se zapomnělo na ty tolik podstatné charakterové vlastnosti pravého gentlemana. Omlouvám se těm, kteří toto nedělají pro pózu, pevně doufám, že je jich většina. Konec konců, správnému muži alespoň základní péče o vzhled nikdy neuškodí a zdá se, že by právě gentlemani mohli se svými barbershopy, kvalitními košilemi, saky a obuví leccos změnit. Stejně si ale neodpustím sdílet jeden článek, který si z ‚pravých gentlemanů‘ tak trochu střílí.

Z výše uvedeného je jasné, že přesně vybrat jeden typ vozu, který se pro gentlemana hodí nejvíce, je nemožné. Váš dotaz však obsahuje sadu kritérií, podle kterých se budeme řídit.

Kritérium první: pravé gentlemanské fáro bude schopnější, než na co je téměř 100% času využíváno. Líbí se mi popis ‚naddimenzovaný‘. Otázka je, zda se bavíme o rychlosti, průchodu terénem, nebo kapacitě pro zavazadla… 

Kritérium druhé: plná výbava je nutností. i když nakonec toto tvrzení  zpochybňuji, protože… what's the point to show off? Není gentleman ten, kdo nemusí být viděn za každou cenu a vybírá střízlivě a uváženě to, co opravdu potřebuje? Navíc, gentleman umí řídit, tak přeci nepotřebuje asistent jízdy v pruhu, nebo ne? Co takhle něco purističtějšího? 

Kritérium třetí: auto bude pohodlné. Velmi pohodlné, jízda bude působit jistým dojmem. No, to by chtělo snad podvozek z Citroenu a masážní sedačky, ne? Ale je to potřeba, neobejdeme se bez toho? Hledali jsme to gentlemanství na správných místech?? Co takhle gentleman v anglickém nebo italském roadsteru z 60., 70. let? 

Sami jistě uznáte, že soubor tolik protichůdných požadavků by jeden těžko pohledal. Proto vám dám gentlemanskou nabídku. Pokusím se, samozřejmě s ohledem na vámi zvolená kritéria, vybrat několik exemplářů mému srdci nejbližších, a nejvíce nám při tom dopomůže svět módy, bude se tedy jednat zejména o auta italská, anglická a francouzská, můžeme se však podívat i na zbytek světa. V souladu s odvěkým zaměřením Autíčkáře se pokusím vybrat i vozy dostupné běžnému smrtelníkovi, obávám se tedy, že na vámi zmíněný Rolls Royce a Aston Martin nedosáhneme. I když, kdo ví.

Důležitým jmenovatelem bude také určitá míra požitkářství, neboť vůz gentlemana nesmí být jenom elegantní a vkusný navenek, leč musí na svého řidiče působit silně, ale současně jemně. Ten pravý vůz si totiž chce gentleman vychutnávat pomalu a dlouho, podobně jako například kvalitní alkohol.
 

Automobily britské

Začněme v zemi gentlemanství původem nejbližší, bájném Albionu. Nebude náhoda, že většinovou část vybavení správných barbershopů tvoří produkty značek právě z Velké Británie. Jsou-li vaší oblíbenou obuví ručně šité rámové polobotky a bez saka z hustého tvídu neuděláte krok ani v létě, dál už ani nechoďte.

První automobilkou, která vytane zájemci o sportovně střižené, leč starosvětsky elegantní a pohodlné vozy, je Jaguar. Jeremy Clarkson tvrdí, že nic na světě nenabídne takový pocit z jízdy jako Jaguar. Volbou automobilky s kočičkou ve znaku ostatně nelze udělat chybu. Nejchudší z gentlemanů potěší dostupný X Type (jehož jméno se v komunitě pravověrných jaguaristů nevyslovuje nahlas, ale o to dnes nejde), střední rozpočet už bude stačit na některý z široké škály vozů s označením XJ. Nejlevněji pořídíte pravděpodobně XJ generací XJ40 a X300/X308, ale vybírejte pečlivě, časem se to vyplatí. Pravý znalec, toužící po sportovně elegantním britském sedanu, však sáhne po XJ Series I nebo Series II. Ty můžete dokonce sehnat s manuální převodovkou a cena za pěkný kus nemusí přesáhnout půl milionu. Náš šéfredaktor Vojta by mohl vyprávět, jednu dobu se totiž v Series II proháněl ( a mnohem delší dobu se na ni jezdil dívat do servisu, pozn. VojtaD).

I zájemcům o svezení s nebem nad hlavou má Jaguar, potažmo Británie hodně co nabídnout. Zmiňme okrajově třeba XJS, které můžete mít i jako coupe. Nebo Triumph Spitfire či snad MG? O nich si můžete něco přečíst u jednoho z našich oblíbených blogerů. Co když ale nejsou limuzíny ani roadstery tím pravým a chcete například velký terénní vůz? Volte Range Rover, nic jiného to ani být nemůže. Opačným pólem britského automobilového spektra je Mini, stylové, svižné a elegantní vozítko pro gentlemany obývající městské aglomerace.

Máte však dostatek odvahy a chcete se hodně odlišovat? Nuže dobrá, pak tu pro vás mám speciální kus automobilové historie, Bentley Turbo R , a dokonce s volantem na správné straně. Jenom je v Japonsku. Ale že jste to vy, přidáme i jedno tady  v Evropě.

Mým dalším, trochu výstředním tipem je Jensen Interceptor. Na svou dobu technicky velmi pokročilý vůz, který přišel s ABS a pohonem čtyř kol ve verzi FF. Pravověrný zástupce kategorie GT, s bonusem v podobě karoserie navržené italským studiem Carozzeria Touring (a poctivým americkým osmiválcem! – pozn. VojtaD).
 

Automobily italské

Oproti zemi plné mlhy, deště, mokřadů a nekonečných panství se Itálie zdá být rájem na zemi pro milovníky tepla a dobrého stolování. Jedinečná vína, pestrá kuchyně lišící se region od regionu, nádherná, sluncem zalitá krajina, moře i alpské průsmyky, nechybí zde prakticky nic. Italská auta jsou navíc mezi nadšenci notoricky známá a vynášená do nebes. Úchvatný design ve spojení s odvážnými technickými řešeními přivede do varu každého, kdo má jen trochu vášně v srdci.

Mými favority z Apeninského poloostrova jsou Lancia Fulvia Coupé a původní Fiat 124 Coupé. Slušné Fulvie nabírají na ceně, ale ten nádherný design, ojedinělý motor V4 a odkaz na historii plnou automobilových soutěží stojí za každou korunu. Někoho možná odradí, že je Fulvia předokolka, ale to by bylo příliš povrchní. Fiat 124 Coupé seženete o poznání levněji, alespoň vám zbyde více prostředků na údržbu a provoz. Vybírat můžete ze tří generací, přičemž favoritem mého srdce je série BC z let 69-72.

Nesmíme také opomenout Alfu, to by byla učiněná svatokrádež. Právě Alfa Romeo nám totiž nabídne vpravdě geniální vůz pro gentlemana se zálibou v italské módě, leč s nevelkým rozpočtem. Tímto kočárem elegance totiž nemůže být nic jiného než model 166. Ačkoli Alfa nabízí mnoho jiných atraktivních modelů, ať už coupé, nebo menší sedany 156 a 159, právě 166 je ideálem pro svůj majestátní vzhled a použitou techniku. Taková 166 se šestiválcem Busso bude totiž tím pravým požitkem, tím malým kouskem Itálie, který si můžete užívat každý den.

Opravdový italský skvost však hledejme ještě malinko jinde. Vraťme se ještě jednou k Lancii. Mějte mě za blázna, smějte se mé troufalosti a naivitě, ale nejlepším italským vozem stylového gentlemana musím nakonec vyhlásit Lancii Thesis. Vůz s tak vytříbeným rodokmenem, že se mu nevyhnuly určitě vrozené vady, jak se na správného šlechtice patří. Své vyznání Lancii Thesis složil náš redakční italofil Honza před časem zde.

A ještě jeden tip pro odvážné, a to italský sedan z nejsportovnějších, nadpozemsky nádherné Maserati Quattroporte. Jenom se vyhněte převodovce Duoselect, ta se totiž k charakteru Quattroporte nehodí a podle zkušeností majitelů je jankovitá a nelze s ní pohodlně jezdit uvolněným tempem.
 

Automobily francouzské

Země galského kohouta poskytuje krom takřka kompletní esence Evropy na území jednoho státu také celou řadu motoristických výstředností. Zaměříme se na tři, tentokrát krásně odstupňované podle dostupnosti. Nebude překvapením, že všechny tři příklady budou pocházet z porfolia automobilky Citroën.

Nejdostupnějším řešením gentlemanské otázky bude model XM. Avantgardní design osmdesátých let ve spojení s plavností hydropneumatického odpružení nabízí vše, po čem může gentleman v roláku a saku toužit. Střední cenovou variantou, o to však výstřednější, je Citroën C6. Poslední z velkých Citroënů, neprávem opomíjený kolosální zjev připomínající zlaté časy, kdy automobilka s šípovým ozubením ve znaku udávala módní trendy. Opět úžasně pohodlný díky hydropneumatickému odpružení, díky malému počtu vyrobených kusů (okolo 25 000) na silnicích často nevídaný. Často sobě vyčítám nedostatek odvahy pro pořízení C6, protože v ní spatřuji automobil, který by do mých běžných dnů přinesl něco té motoristické alternativy.

Posledním jmenovaným nemůže být nic jiného než automobil, který při svém představení doslova vyrazil dech celé motoristické veřejnosti. Kosmický design, převratná technika a všeobjímající pohodlí v hlavní roli. To je bájná bohyně, model DS. Pravda, koupě a provoz DS bude vyžadovat hlubší sáhnutí do kapsy, takže gentlemanovi nezbyde, než si vypěstovat pořádný plnovous, na častější návštěvy mistra holiče zkrátka nezbyde financí.

 

Několik poznámek závěrem

Výše uvedený stručný výčet ani zdaleka nemůže být kompletním průvodcem pro výběr vhodného vozu, na závěr si tedy snad můžeme ještě dovolit několik poznámek k vozům pro gentlemana nevhodným.

První, co mě napadne, jsou automobily japonské provenience. Snad ještě Toyota Century by se mohla kvalifikovat coby to nejvznešenější auto, jaké v Japonsku kdy vzniklo. Bohužel, Miata ani Toyobaru se umístit nemohou. Ne že by snad hbitý roadster či sportovně strižené coupé nebyly z principu vhodné, leč prvnímu jmenovanému se v poslední době dostalo takové pověsti, že ji snad nikdo už nemůže brat vážně, a sportovní Toyobaru, jakkoli je vozem dokonale vyjadřujícím samotnou podstatu coupé, postrádá co do vnějšího vzhledu tolik potřebnou eleganci a auru vozu vznešeného původu.

Další vozy se diskvalifikují již svým zaměřením, a to ostré hatchbacky. Na jednu stranu příliš kompromisní, na stranu druhou přiliš mladistvé, a i přes neoddiskutovatelné skvělé jízdní výkony poněkud pubertální. Spousta falešných výdechů, spoilerů a velkých kol se ke kočáru pro gentlemana jednoduše nehodí.

Podobně jsou na tom dnes tak populární vozy kategorií SUV a crossover. Vážně by gentleman, milující vlněná saka, plátěné kalhoty a kostěné sluneční brýle jezdil v automobilovém ekvivalentu prošívané péřové bundy? Nemyslím si.

A tak bychom mohli pokračovat dále. Jak se dívám, vlastně jsem vám na otázku vůbec neodpověděl, jenom jsem nabídl několik možností, kudy se dál ubírat. Zbytek, s dovolením, nechám na čtenářích, kteří jako vždy jistě nebudou váhat aby přispěchali s nějakým trefným komentářem do diskuze pod článkem.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Ma
Martin G
13. prosince 2016, 07:56
1

Odpovedi je vzdycky..., vsak to znate:-D no ale v tomto pripade to tak muze byt! Loket nedbale prehozeny pres dvere a vitr ve vlasech. Gentlemenstvi jak vysite :)

reagovat
Knightrider
13. prosince 2016, 08:59
3

Ne, Miata opravdu není auto pro pravého gentlemana. To jsi úplně vedle.

Tomáš Vavrečka
13. prosince 2016, 09:14
2

Gentleman rozhodně nesmí vypadat, že přijel autíčkem po mladším bratrovi, které se šklebí a vše na něm je konstruováno příliš účelně a přímočaře bez špetky noblesy a nenucenosti. Jestli má mít nějaká Miata šanci být autem pro gentlemana ve smyslu popsaném v článku, tak s přimhouřenýma očima to bude Miata Fiata 124 Lusso. Pokud už by gentlemab zabředl do této kategorie, slušel by mu mnohem víc nějaký klasický Triumph nebo Alfa Duetto. :)

Knightrider
13. prosince 2016, 09:36
0

Přesně tak. Miata je v těchhle kruzích úplně mimo. Ale ono jde asi taky o to, že 20-ti letej kluk vnímá pojem gentleman jinak, než čtyřicátník nebo šedesátník.

Vojta Dobeš
13. prosince 2016, 15:01
1

Miata je naopak velmi správné auto pro mladého gentlemana, i když souhlasím s tím, že Fiata je vhodnější. Bývaly doby, kdy typickým vozem správného gentlemana a pravého muže byl britský roadster - tedy typicky něco jako MG B nebo Spitfire nebo Sprite nebo Lotus Elan, což byla auta, ze kterých vychází právě Miata. Gentlemanské totiž není obklopit se dvěma tunami železa a co do rychlosti spoléhat na obří motor, ale postavit se protivenstvím počasí a mizerného výkonu a být rychlý i v legračním malém autíčku...

Knightrider
13. prosince 2016, 15:38
0

Nesmysl. Toť jen můj názor. :-)

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 15:48
3

Možná dřív, možná jako originální britský roadster, možná jako miata, když byla nová. Ale rozhodně ne dnes, s tou aurou, kterou okolo sebe má. Leda ještě nějaká hodně speciální edice,v sériovém stavu, ale stejně je to auto, které má příliš 'boy racer' pověst.

zimbic
13. prosince 2016, 16:12
1

No NAčko s béžovým interierem dřevěným volantem a nesníženým podvozkem a originál BBS v origo stavu vypadá i docela elegantně.

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 16:19
2

Přesně takovou jsem měl na mysli.

krab
13. prosince 2016, 16:22
0

A já tu Miatu blbec prodal. Místo toho jsem mohl teďko sepsat blog "Krab je gentleman" :D

Ale, v jednom autě jsem jel. A jeden opravdový gentleman mi ho na chvíli půjčil. O tom by vlastně blog vyjít mohl....
Byl to roadster a jeho jméno je na tři písmena...

zimbic
13. prosince 2016, 16:29
0

Na tři písmena mě napadlo první TVR :D

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 16:37
0

Kabriolet na 3? To je jasný, to bude ZIL.

beastar
13. prosince 2016, 17:00
0

To jako vážně Miata :) to už je snad na tyhle účely lepší ten ZIL přece jen jak hezky píšete bývaly doby kdy.... jasně bývaly taky doby kdy gentleman měl Anglického plnokrevníka cylindr a pistoli na souboje a budete snad dnes někdo jezdit po Praze na koni ? Dovedu si představit že se tady bavíme dost obecně protože je to dost o věku a národnosti onoho gentlemana a budu to brát tak že jsme v Čechách tak to bude Čech jak poleno a bude mu od 30 - 50 let protože se vší úctou ve 20 opravdu netušíte co to slovo znamená a doufám že se nikoho nedotknu to bych nerad. Myslím že třeba na gentlemanské vystupování a chování si potrpěl Jirka Korn myslíte že jezdil Miatou ? Ne jezdil (asi dosud jezdí) v několika obměnách Maserati Quattroporte.

No a něco ze zahraničí podle Getlemans journalu a jistého Hugha:

2015 McLaren 650S Coupé
1967 Ford Mustang Convertible
1925 Bugatti Type 35a
2012 Ferrari 458 Spider
1972 Jaguar E-Type
2014 Lamborghini Aventador LP 700-4
1955 Mercedes-Benz 300SL ‘Gullwing’ Coupé
Aston Martin One-77
1967 Bizzarrini GT Strada 5300
1991 Ferrari F40

No cenově to není žádná láce a myslím že i mi co na gentlemanství kašleme (jako třeba já,) bychom si z toho snad dokázali vybrat ne.

Kr
Krocan
13. prosince 2016, 21:47
0

No on Jirka Korn jezdil také v Chrysler Neon :-D

beastar
13. prosince 2016, 22:07
1

No to možná jo ale v roce 1995 když to v Čechách byla skvělá nevídaná emerická kára takže pořád zůstal svůj a zachoval si trochu té originality jako chápu že to myslíš s hůmorem ale tak nebavíme se jenom o něm jestli ho znáš tak víš že on si na té eleganci a jistém druhu noblesy a gentlemantsví vážně zakládá a k těm masařkám se choval vážně hezky jako k dětem,)

MG
MGRR
13. prosince 2016, 22:11
0

Mazda MX5... buď v tom vidím dědoušky co jezdí do Netto a nějak zapoměli, že jim je 70-80, nebo nevyzrálé puberťáky s beďary, nebo lidi co se do toho nevejdou a clona na sluníčko je ohryzaná a špinavá od "nudlí" já nevím... v 18možná Miata, ale pak... snad ještě Honda S2000. Miata je pro mne jako Oktávka, "má jí každý a je nejlepší na světě"

beastar
13. prosince 2016, 22:26
0

Anketa nejlepší auto století v ČR a okolí zejména potom podobně skvěle rozvinuté země jako je naše velkolepá vlast -

Škoda Octavia I. 1.9 Tdi, Golf 1.9 Tdi (všech generací samo) Passat 1.9 Tdi, cokoliv kde je ideálně 1.9 Tdi potom Focus, hranaté Mondeo, Astra, Dacie ( cokoliv bo to je levné ) ...a potom až někde vzadu je Miata, Felicie, Favorit, Fabia a trojka BMW v jakékoliv generaci bo to jede a umí to jet bokem a další protože je to levný. Pravda že pro džentlmena by si z toho člověk moc nevybral.

Minulý týden sem prodával Audi A4 B5 v S-line na ABT kolech ročník 1999 (stará vrána) krásná barva bordeaux přikládám orientační foto no bylo to v kůži a tak prostě po Česku v mega plný náloži nějakým zázrakem sem to vyšmelil ve Suizze za pár babek s jedním Srbem mělo to nakrouceno 451,000 na 1.8 Turbo a Čech se divil ono to jezdilo dokonce. No když něco takového u nás prodáváš počítáš s tím že jediné co to dokáže prodat i kdyby to auto mělo hodnotu 150.000,- tak je prostě stejně nakonec cena tak jsme si to cenili na 30,000 korun českých bez čr spz a stk protože to možná stk bez oprav ani neprojde. Jak sem byl zaskočen za 50 minut v inzerci 12 emailů a 7 telefonů ještě v 8 večer a všichni to chtěli tak taková auta si v reálu kupují domácí gentlemani prostě ohromit souseda že mám ABT kola a tuning (voe že jo) že mám nakrouceno jak Sputnik a servis 0 je druhotný argument. Co tím chci říct že tyhle debaty tady na virtuální půdě místní diskuze vedeme vlastně hlavně akademicky a nikdy tak úplně vážně:) Tak vlastně gentleman ten pravý tady u nás může mít i tu Miatu.

Ev
Evlo
13. prosince 2016, 23:46
0

Jsem rad, ze nejsem jedinej komu miata prijde jako oktavku, ufff. Proto ji mam, jit s davem je proste pohodlne.

beastar
14. prosince 2016, 00:57
0

Pozor, pozor v mém rychlém průzkumu je Miata někde vzadu hodně moc za koncernem v tdi ať už je to cokoliv. Kup si třeba Kaipana to potom budeš originál a udělá to s tebe ještě navíc gentlemana.

Knightrider
14. prosince 2016, 08:31
1

Evlo: Jít s davem je strašně pohodlné. Ale mně osobně se z toho dost navaluje a tak jdu raději vlastní cestou.

PeterLuk
14. prosince 2016, 13:42
0

A čo Caterham? Z ojazdených áut nejaké to MG, a Ak máte prebytok peňazí, tak predsa Morgan!

Snowman000
13. prosince 2016, 08:33
0

Ja bych teda nieco este doplnil:
Za GB by som urcite doplnil Triumph TR6, vid jeden prvych TG s James Mayom
Za Deutche bych s odrenymi usami priradil nejaky model od Alpiny, MB W113 (Pagodu), nejaky ten Wiesmann a potom moderne reinkarnacie 911 ala Singer
Za zvysok sveta bych kludne pridal aj Skodu 110R, Volvo P1800 (hlavne ES) a Volvo S60R

reagovat
Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 08:37
0

Právě Pagodu a Singer jsem chtěl taky zmínit, ale nakonec jsem to nechal tak s tím, že se určitě objeví v komentářích:) No vida!

Pólin
13. prosince 2016, 10:15
1

Me napada trebas jaguar xk8. S dnesnimi cenami to muze byt auto pro gentlemana ze stredni tridy:) jinak jeste me napadaji starsi Saaby...v tom prece jezdili doktori, architekti a dalsi povolani, kde je koeficient gentlemanstvi umocnovan onou profesi samotnou:)

reagovat
Ma
Martin M.
14. prosince 2016, 11:47
1

To same napadlo me pri psani dotazu, SAAB.. Gentleman podle me s davem nejde/dela to co citi jako spravne/ SAAB je dost mimoproud, pritom bezpecne, pohodlne, silne auto :)

Pólin
14. prosince 2016, 12:33
0

Jo, přesně takhle jsem to i myslel...třeba se ta auta ne každému líbí a ani nejsou prvoplánově krásná, jako třeba Alfy, ale mají svoje jisté kvality, které ten majitel moc dobře zná a proto v tom autě jezdí.

Sa
Safa
13. prosince 2016, 10:26
0

Myslím, že Rolls Royce Phantom Drophead v nejakém decentním odstínu tmavě zelené barvy by mi coby gentlemanovi a bonvivánovi kavárenského střihu dokonale slušel... :o)

reagovat
Sa
Safa
13. prosince 2016, 10:29
0

Nepohrdnul bych ani vozem Aston Martin Vanquish Volante. Samozřejmě v Carbon Edition. Barevně bych samozřejmě opět preferoval něco ve stylu BRG.

Flanker
13. prosince 2016, 11:14
0

Z japonských aut třeba Lexus SC 430.

reagovat
beastar
13. prosince 2016, 11:26
1

Tak celé je to hezky koncipované ale odpovědí jsou minimálně desítky. Jako již tradiční obhájce této kategorie zde v diskusích bych zmínil Range Rover Sport v evoluci l320 je to zámek na kolech a to i v interiéru. V článku uvedené 4dveře jsou na svém místě ty mě napadli pi přečtení nadpisu. Určitě by to mohlo být SL od Mercedesu v generacích r107 i r109 i starší.

reagovat
krab
13. prosince 2016, 11:45
1

I když jsem ještě do věku gentlemana nedospěl, minimálně teda ne hlavou, občas v sezoně si můžu s laskavým svolením projet jednoho ze dvou rodinných gentlemanů. Toho na fotce teda řídim s velkým respektem, je to fakt "vintage" a jiná jízda, ale ten druhý co nebudu prozrazovat je docela sportovní gentleman a rád ho na jaře na autíčkáři představím. ...pokud mi tedy bude laskavě propůjčen :)

Jinak dík za zmínku o mém blogu, reklamy není nikdy dost :) I když můj vozový park bych řekl je cokoli, ne vyloženě auto pro gentlemana. A to si pohrávám s myšlenkou si pořídit Peugeot 106 Rallye nebo S16, nějakou "pocket rocket" za pár šupů. A mimochodem na sauto je červená 166ka za 59 s třílitrem Bussem a krásným černým interiérem a dřevěným dekorem. Jen kola jí chybí, ale to se dá sehnat... asi hodinu jsem včera večer přemýšlel proč ji musim koupit a proč to udělat naopak nesmím! .... auta jsou děsná diagnóza.

PS: já fotit neumím, tahle přiložená je od fotografa Ondry Kroutila. ( možná někteří znáte z blogu Shatsu a nebo s AMS Classic dříve)

reagovat
Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 12:15
0

Hergot fix, já ji našel, a teď přemýšlím, co asi tak bude žena říkat na situaci, kdy místo malého městského daily přitáhnu domů šestiválcovou Alfu, protože přeci jen, úkol zněl nejprve nahradit fiátka, a potom si můžu dělat co chci :D
Jinak ten veterán je krásný, jen omluvte mou neznalost, ale co je to za vůz?

krab
13. prosince 2016, 13:18
0

to je Standard Little 9 , ranná třicátá léta. Myslim, že o veteránech vznikne určitě ode mne blog, ale aby z toho nebyla jen lekce z historie tak si chci udělat čas se znova pořádně projet a to asi už až na jaře.
PS: Standard je anglická automobilka, vice pak známá pro pozdější uskupení "Standard Swallow" (SS) a potom spojená s Triumphem. Poslední auto udělali pod značkou Standard v roce 1956 tuším.

A mimochodem na svezení se tím sportovním vozem z třicátejch let co doma máme se můžem spoludílet s autíčkářem a udělat článek. Kór když seženete fotografa (ku)

A Alfa 166 ? No, musim říct že je to výbornej nápad. Je to krásné auto a nebál bych se toho. A za ty prachy, co dneska 166tky stojí? Jiná, zachovalá, ale se světlým interiérem je na prodej taky na bazoši. Ta má výhodu v tom, že je pravděpodobně po nadšenci a je na ní udělanej důležitej servis ( rozvody) Nevim jak je na tom ta červená.
Mě se ale děsně líbí ta červená a na léto bych k ní sehnal nějaká pěkná kola. Interiér vypadá fakt libově.

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 14:00
0

Nebylo to náhodou to SS, ze kterého potom vzniknul Jaguar, a podle toho se jmenovaly modely Jaguaru SS? Na veteránblog se těším, mám tahle auta hrozně rád, i když o nich nic nevím.

Svezení sporťákem z 30.let bereme! Fotografa, či klidně dva seženeme! Mimochodem, moje tajné přání je, aby to byla 328 od BMW, ale i když nebude, tak to bude nádhera.

Tu 166 si musím ještě rozmyslet, přeci jen, nerad bych na ni sázel všechno jako na daily :D

krab
13. prosince 2016, 14:53
0

JJ, přesně tak. No kdybychom doma měli BMW 328, tak to teda byla věc! Ale znám jednoho člověka co ho má a jezdí s ním. Ale že by nám ho půjčil na "testík" to si upřímně moc nevěřim. to má hodnotu hroznejch milionů dneska...
No když už jsem to nakousl, je to anglické MG :) (na fotce zrovna vedle toho SS Jaguaru) Letos jsem ho sehnal otci v británii. Jde o hodně vzácnej kousek, kterých už mnoho není, ale nejde o něco extra luxusního nebo tak. Ale mě se hrozně líbí. Ale zatím jsem se svezl tak kousek kolem bloku, tak se těšim na jaro. A domluvíme to.

Jinak ti fandim a přeju nákup 166tky. Je to sice "WWD" (wrong wheel drive) jako všechny Alfy teď před Giulií, ale má to šarm. A Busso je velmi robustní motor pokud se jedná o zachovalej kus. Jako daily bych si na to klidně vsadil. Alfu sice vybíráš srdcem, ale pak u toho konkrétního kusu vybírej hlavně hlavou a když bude opravdu zachovalá a pojede hezky, šel bych do toho. Ale nechci tě navádět k tomu přímo :)

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 15:22
0

No, já teď trpím lehkou nedůvěrou k ojetinám a jsem rozmazlen novým, denně fungujícím vozem. Takže pokud si koupím ojeté auto, musí si získat mou důvěru :D

To bílé? To je ono? To je nádhera, jestli můžu soudit z takového kousíčku. To je MG SA, nebo něco menšího?

krab
13. prosince 2016, 15:37
0

Pán se vyzná ! :) Ne, SA to není, je to obdobný model MG VA. To byl o malinko menší a méně luxusní "gt" z konce třicátých let. A je v něm čtyřválec 1550cc. Jenomže dvoukarburátor, už OHV a 55koní. Což v roce 1938 bylo dost.
Taky z něj mám velkou radost, že se to vůbec dalo sehnat. A dodnes se divím původnímu majiteli že ho prodal. Jeho otec do toho auta dal kus života doslova a stavěl ho z vraku postupně asi dvacet let.

tady je vidět celý auto...

PS: nedůvěra k ojetinám. to je na samostatný téma. V tom si nenech radit. Protože jakákoli ojetina prostě nějakou péči potřebuje, musíš být realista a vědět do čeho jdeš. V případě že vrtání se v tom občas není tvůj šálek čaje, tak jsou ty operativní leasingy jako stvořené. něco to stojí, ale pojezdíš si v novým. A nemusíš mít na něj našetřeno x set tisíc kč. Mě to přijde jako takovej drahej zbytečnej luxus, jenže já jsem přesně takovej ten lovec ojetin :)

Matěj Podhorský
13. prosince 2016, 15:44
0

Aha, tak VA mi uniklo. To je právě to kouzlo internetu, že si to člověk může potichu vygooglit a pak machrovat v diskuzích:D Ale bavím se tím, protože třeba zrovna ta jmenovaná MG, a i tohle VA, jsou si vlastně velice podobná, a z toho výřezu by to mohlo být téměr kterékoli. Jen ta větší mají komplikovanější blatníky, což vyřadilo nejmenší TA.

Ojetiny provozují všichni, takže v tomto problém nevidím. Mě jenom sere nakupovat a vybírat a tak. Každopádně něčím jezdit musím, včera jsem jel MHD a třepu se z toho ještě teď a to kdo ví, jestli jsem nedostal žloutenku. takže až vyberu, co to bude, bude následovat určitě nějaká zmínka na webu.

krab
13. prosince 2016, 16:13
0

jj, to je fakt. Google je dobrej pomocník. Kolikrát se taky kouknu než o něčem něco napíšu.
S těma ojetinama, to je téma. No vlastně viz ten článek nedávno "proč už nechci nikomu radit při výběru ojetin". :)

Já musim říct, že mě právě vybírat baví a nakupovat. Abych se tím živil, po tom jsem nikdy netoužil, ale virtuálnální nakupování ojetin to je zábava. Ono to typicky v nějakým období sklouzává k reálným počinům a končívá nákupem, čehosi :) Pokud tě to nebaví, tak hlavně to vydrž, nenech se vybláznit a trpělivě vybírej. Nehledej hnidy, ale opravdový problémy a u kosmetických vad se vždycky ptej : bude mě to srát za týden tak, že to budu muset dát nakonec opravit a přelakovat? Trpělivostí ( podle mého názoru) se ti povede vyvarovat se hororovýmu scénáři. A to je jedno jestli to bude Alfa, Jag, nebo Kia :)

beastar
13. prosince 2016, 17:05
0

To si udělal dobře však se tím živí jenom podvodníci no ne ? ,D

krab
14. prosince 2016, 00:18
0

Jak říkáš! Vždyť to vidíš přece každou neděli na streamu :)

Michal88
13. prosince 2016, 12:34
0

Teda, s XMkem (a celkem hydropneu Citroëny) jako autem pro gentlemany jsi mě potěšil. Nejsem sice gentleman zevnějškem, ale vnitřně bych takový chtěl být a snažím se o to. :)

reagovat
sheogh
13. prosince 2016, 14:08
0

Za me jedine GB - Jag 420G, XJ po X308, XJS, Bentley nebo RR. U RR se me paradoxne libi spis ty novejsi "od BMW"...

Sklada je uz moc mainstream. Kdyby se sundaly loga, tak by se dal i muj phaeton (barvu na to ma :-)).... ale s tema VW znackama to spis vypada jako "hele, on nema na poradny auto" :-D :-D

reagovat
H_F
14. prosince 2016, 00:57
0

i kdyz je to trosku kram, tak prave phaeton mi prijde jako dokonale gentlemanske vozidlo

stejna technika jako bentley

v havu passata

protoze bohaty lidi nemaj potrebu svuj majetek davat na odiv

Pólin
14. prosince 2016, 12:30
0

Safra s tím Rollsem moc nevím. V Topgearu kdysi říkali, že RR je pro zbohatlíky a v podstatě burany. Praví gentlemani prý jezdí v Bentley. Tehdá mě to úplně trklo, že ty rollsy jsou opravdu takové moc extravagantní a strašně nápadné. Gentlemanské auto by podle mě mělo být trochu decentní, což teda rollsy moc nejsou :D.

sheogh
16. prosince 2016, 12:43
0

Uz sem ho tu postoval do bazarove sekce, ale proste gentlemani jezdi v tomto - naprosto dokonalej kocar

http://www.rajveteranu.cz/14490-jaguar-420-g-new#zalozkaFoto

Irwinek
13. prosince 2016, 14:12
0

Volvo 780 :-D ale vidět gentlemana v obleku a s károvanou čepicí vystupovat ze staré fiatky 850 byl taky pohled pro bohy :-D a měl i dýmku

reagovat
Irwinek
14. prosince 2016, 12:53
0

A ještě mne napadl Gordon :-D Tohle české autíčko se mi moc líbí a gentlemana v něčem takovém si dovedu dost dobře představit :-D

Bufik
13. prosince 2016, 14:47
0

Jaguar XJ x308

reagovat
zimbic
13. prosince 2016, 16:08
0

Pro chudého gentlemana Rover 75. Jinak mě by se líbil RR Corniche, Jaguar XJ12, Ferrari Testarossa nebo Fiat 850 coupe. Z nových aut by to byl Range Rover nebo pokud bych neměl hluboko do kapsy tak Singer.

reagovat
Liqid
13. prosince 2016, 17:02
1

A na mergrla se zapomnělo :D přidávám tedy dva zástupce známé z filmového plátna

reagovat
beastar
13. prosince 2016, 17:06
0

Ne nezapomnělo já sem to nahoře psal přesně něco takového sem měl na mysli taky ,)

H_F
13. prosince 2016, 17:24
0

aneb hloupa odpoved na vylozene hloupy dotaz

veta "Zmiňme okrajově třeba XJS, které můžete mít i jako coupe" ma znamenat co? mozna nejaka satira, v tom pripade mi chybi za vetou na tomto serveru typicky smajlik.
nebo autor chtel zminit, ze nadherna druha serie xj se dala koupit i jako coupe? ktere se ale diky xjs moc neprodavalo?

ad kapitola prvni, muz ma byt v prve rade originalni, pokud se musi nekoho doptavat, co ma nosit, nebo v cem ma jezdit, respektive musi nekoho kopirovat a do nejakeho stylu zapadat, tak je to idiot, a ne gentleman

z anglicaku bych vyzdvihnul mozna trochu paradoxne, nebot se jedna o sranda nakupni tasku, klasicky mini cooper, v nemz velmi casto potkavam vyklidnene muze s nadhledem a vytribenym vkusem, coz jsou cca atributy, ktere si predstavim pod oznacenim gentleman
kdyz je rec o roadsterech a americke zastavby motoru misto naprosto marne anglicke produkce (proto byly bezne britske roadstery, stejne jako je jejich duchovni nastupce miata docela nahovno), takova ac cobra?

kde jsou nemecke krasky, jako napriklad gullwing, sl pagoda, pullman 600, e9, z8, prvni 911? ze by tyto vozy byly gentlemanstejsi nez vsechny vyse zminene dohromady?

co takova jeste sucharstejsi produkce ze svycarska-monteverdi?

pokud nekdo rekne italie a genlteman, lancia fulvia nebo thesis je asi tak to posledni auto, ktere me napadne, na ocich z lancii mi naopak okamzite vyvstane lancia aurelia spider america

z italu spousta maloserivoych karosarskych produkci, napr zagato, z "beznejsich" by to bylo 250 lusso, ze sportaku miura etc.

kdyz se zamyslim a pokusim se predstavit nove vozidlo pro gentlemana, mohl by jim byt range rover vogue mozna volvo s90, urcite klasicky morgan, mozna spise wiesmann

(volvo 1800 bych na list tez zaradil) , z citroenu krom ds nedavna c6, mnohem spise, nezli thesis nebo xm

v cem me clanek potesil, ze na tomto serveru temer kacirsky rika, ze opravdu miata neni pokazde odpovedi

reagovat
whitenight
13. prosince 2016, 18:21
0

Ty auta jsou bezva, to je všem jasný, nicméně stěžovat si, že nejsou v článku, je blbost.
"V souladu s odvěkým zaměřením Autíčkáře se pokusím vybrat i vozy dostupné běžnému smrtelníkovi, obávám se tedy, že na vámi zmíněný Rolls Royce a Aston Martin nedosáhneme. I když, kdo ví." tahle citace rozhodně ukazuje zaměření článku na gentlemanský auta pro normální lidi, to 911 a další vážně nenaplňujou.

H_F
14. prosince 2016, 00:37
0

aha, takze na rollera, napriklad silver shadow v cene ctvrtmilion za relativne pekny kus se dosahnout neda, zato napr. jensen interceptor, za bratru minimalne 4nasobek v podobnem stavu, v pripade zminovaneho pohonu vsech kol u varianty FF bezne bratru za tri miliony, je vuz dostupny beznemu smrtelnikovi?

H_F
14. prosince 2016, 00:50
0

navic jako uplne prvni gentlemanske vozidlo jsem ve svem komentari vyzdvihl klasicky mini cooper

beastar
14. prosince 2016, 00:55
0

No za mě ti k tomu řeknu že mě se tyhle starý, nevýkonný uřvaný popelnice nelíbí ani jedna ať to stojí 300 nebo 3 v provozu to dnes vypadá spíš jako fosílie z doby kamenné takže leda tak s tím jezdit na srazy a to gentlemana na slovo vzatého nemůže bavit. Samozřejmě je nesmysl to řešit takhle hypoteticky když neexistuje strop v podobě financí nebo ročníku či dekády odkud má vozidlo vycházet. Jenom za mě v obou jmenovaných bych se styděl jet i na obchodní schůzku natož abych se v tom cítil jako gentleman auto které má sexappeal jako bedna kitu s předkem co by zářil maximálně v seriálu Bodie a Doyle mě nijak neoslovuje ale to sem já neříkám že to musí tak vidět všichni.

H_F
14. prosince 2016, 02:26
0

no tak ted nevim jestli se bavim se schizofrenikem, na jednu stranu vychvalujes seredne stare urvane mercedesy r107, nebo osklivou hranatou fosilii v podobe staryho RR sport - jezdil sem i kahnem rs600 cosworth, a o tom muzu pridat i tebou zminovanej privlastek urvanej, plus interier neni zamek, ale kycovitej kekel, ale to je presne, co arabsti "gentlemani" vyzadujou

na druhou stranu se ti nelibi ladnej a zaroven majestatni silver shadow? jels v tom urvanym nepohodlnym kramu nekdy btw.?
kazdopadne, kdyz vedle sebe postavim rolls SS a range sport, tak je jasny, co ma sexappeal presne jak bedna kitu

beastar
14. prosince 2016, 12:58
0

Tak tahle osobní rovina sem asi nepatří ale budiž. Řídil sem toho hodně, vezl se taky v hodně autech a vlastnil sem jich desítky jako osoba jako firma stovky tak trochu vím o co jde ale to je tady v anonymním prostoru po většinu času jedno. Auta pod rok vyroby 90 moc nedělám pravda nejsem sběratel a mám rád auta co dokáží fungovat denně. Jestlisi v Čr tak jistě chápeš že Rolls je nesmysl na druhou jedna věc je to koupit a druhá provozovat a jezdit s ním v praxi ne jen na nějaké vyjiždky možná je to mojí prací ale já přemýšlím v realitě ne na papíře kolik asi jezdi u nás v provozu RR znám pár lidí co mají nějaký ten přebytečný milion ale v RR a nebo podobném autě nejezdí nikdo proč asi nejde o to co čtete milý pana na netu ale jak to funguje v praxi. Jak je asi složité koupit a užívat si denně Range , ani moc ne celkem to jde a nemusíš být Rotschield. Když se budu bavit čistě na tvé úrovni tak r107 je normálně použitelné moderní auto ano vypadá nezvhledně a dnes zastarale ale pořád ti nabídne víc než nějaká Anglie stará jak královna Alžběta. A jinak se říká že když Rollse tak šoféra což sice nemusí u těch malých modelů platit ale to nic nemění na tom že je to stejně podivné tvrzení pro neřidiče. Jestli si jezdil Khanem jinde než v Gran Tourismu tak prosím nějaké info a recenzi na blog je to dost unikát já chystám něco o Ml63AMG tak ať chudáci čtenáři nečtou potom pořád o suv. Smajlíka pro tebe vynechám a ukončil bych naši skvostnou debatu.

H_F
28. prosince 2016, 21:57
0

puvodne jsem na prispevek ani nechtel reagovat, osobni rovinu do toho zanasis teprve ty
ptal jsem se te na rollera, ktereho tak hanis, ja si troufam tvrdit, ze takove r107/9 podobne dostupny silver shadow rozhodne pohodlim nepredci, ani prakticnosti pro denni pouziti, jedina vyhoda je shaneni dilu na stary mercedes v ceskych koncinach
v cr moc casto nejsem, anobrz ve velke britanii, moje zkusenosti s drahymi vozy jsou z dob meho pusobeni v garazich v posh ctvrti belgravia v centru londyna, kahn nebo overfinche byly houskou na krame, konkretne rs600 jsem alespon jednou do mesice jezdil
v dnesni dobe to je po designove strance pomalu anachronismus, nadherne spadajici do skatule bedna plna kitu, interier spada do kategorie kyc a ne vsechny casti interieru jsou kvalitni, o zbytku auta dtto, udrzovat tuhle horu srotu pri zivote je prave pro bezneho smrtelnika nad jeho sily, v cr rozhodne
provoz takoveho range rovera je cenove opravdu na urovni provozu rolls royce, celkove TCO napriklad vogue autobiography i diky neuveritelnemu propadu hodnoty prevysuje rolls royce
jinak pokud jsi jel sportem s 5.0 kompresorem, tak rozdil mezi nim a kahnem tas tak razantni neni, predstav si ze to sedi niz, trochu lip drzi v zatackach a do sedadla to tlaci celkem znatelne vic, bohuzel osobne jsem tomu za usi na krev nekde na okruhu ci okreskach opravdu davat nemohl, takze vic cintu si z meho pera tento pravoverny a absurdni chelsea tractor ani nezaslouzi, snad jen, ze bych mu rozhodne dal prednost pred x6m.. z toho co jsem mel moznost poznat to ma velmi podobne jizdni schopnosti, nicmene celkove mi je RR daleko sympatictejsi, se stodolou s pridomkem amg to bohuzel porovnat nemuzu, precjen mezi zakazniky byli z cizincu prevazne arabove, rusove temer zadni

briza
13. prosince 2016, 18:10
0

Jednoznačně Range https://www.hollandandholland.com/range-rover/
případně s jinou vestavbou. Je to pohodlný, všude to projede, podstatné věci vozí člověk s sebou a design, který se dá vytvořit z 3 krabiček od big-maca nezestárne :)

reagovat
MG
MGRR
13. prosince 2016, 22:48
0

Já měl před deseti-dvanácti lety RR 30th Anniversary... ten zvuk. Holland Hollnad jsem měl 2,5DSe a to byla katastrofa... co se mohlo rozbít, to se rozbíjelo pořád dokola... proto jsem si přivezl tu 4,6 30th Anniversary.
Jel jsem se na něj podívat do CH a nemohl nekoupit... dodnes si pamatuji toho černocha, jak mi cizímu dal klíče a řekl: do hodinky se vraťte

Ve finále jsem je dal oba pryč a několik let jezdil Land Cruiserem 100, 2002 Executive. Nikdy jsem nelitoval, prostě fungoval

Ra
RadekZ
13. prosince 2016, 19:47
0

Z tech koupitelnejch aut je to jednoznacne XJS V12 z prvni pulky 80let ...

reagovat
H_F
14. prosince 2016, 00:48
0

presne naopak, z krasnejch klasickejch predfaceliftovejch xjs V12 je nejlepsi prave druha pulka osumdesatek, presne od doby, co se objevilo v 85tym zapalovani lucas, nez ho v pulce 89ho nahradilo smejdsky marelli

Kr
Krocan
13. prosince 2016, 22:32
2

Jako praktikujícího Jaguaristu (ovšem vyloučeného z osady za naprosté pohrdání nedotknutelnými pravidly upjatých kolegů-kteří tedy na oplátku hluboce pohrdají mnou) mne velmi těší, že je zde Kocour zmiňován docela často.
Mě reálný život naservíroval, že o tři vesnice vedle bydlí rodina Czerninů, o jejichž mužských členech si myslím, že jsou praví gentlemani a Tomáš míval starší Samurai (tuším jako jediné svoje vozidlo). Jeho otec za komunistů jezdil sanitkou na Karlovarsku a jeho děda jezdil s malým spřežením, taženým kozly.
Takže bych se mohl vyjádřit tak, že ke gentlemanovi se hodí terénní Suzuki a Š1203.
Ale rozumím tomu, že zde jde více o gentlemany pózou (myšleno v dobrém, ne tak hanlivě, jak se dnes to slovo používá). A vůbec bych si nemyslel, že Miata ke gentlemanovi nepatří, naopak. V realitě potkávám od jara do podzimu po celé Evropě kvanta britských Miat, řízených distingovanými pány pozdního středního věku, vyvážejících své celoživotní partnerky na rajz po Evropě. Líbí se mi to třeba právě z toho pohledu, že si vozí své "staré". Je to někdy až skoro dojemné.
A gentlemana, tak jak by asi obecně mohl být vnímán, si představuji jako člověka, který je srdcem sportsman, zvládá noblesně nástrahy života a svůj život neřeší na úkor jiných i když musí volit složitější řešení a nemá potřebu se předvádět. A při tom dokáže být vtipný a příjemný, samozřejmě sportovně, nedbale elegantní a tím vším by měl být takový člověk "levou zadní". Protože když někdo něčím chce být a je u toho urputný, tak ve výsledku ze sebe většinou vytvoří jen karikaturu.

reagovat
sheogh
15. prosince 2016, 11:48
0

Kocour je jednoznacnej. Kdyz me nekdo rekne "sportovni sedan", je to jedina znacka co me napadne. Sice tu jsou jiny, jako Lexusy, Mergly apod, ale ja si vzdycky vyberu micinu :-) Bohuzel, reznou. Porad cekam na ten moment, kdy budu mit odpovidajici budget, a zaroven se objevi nejaky neshnily XJR, nebo jeste lip XJS. U me by to byl denni povoz, ne jen vikendovka. Zatim se to vzdycky minulo - budto zrovna nebyly prachy, nebo byly prachy a nebyly kocky.

Ja mel jen "Ford X-Type" 2.5i manual, kterej jsem koupil naprosto typickym zenskym rozhodovacim mechanismem "jeeeee, to je peknyyyyy" :-D :-D
Diky tomu jsem se trosku vic zacal zajimat o ostatni jagy, a dodnes asi nejzabavnejsi auto, kterym jsem jel je XJR X308 :-)

Jinak s tou Miatou me tu vsichni stvete :-D Jak to kazdej chvali do nebes. Budu muset aspon obejit bazary a nejakou se projet, treba tomu taky propadnu :-)

sheogh
19. prosince 2016, 15:54
0

www.autoscout24.ch/2637004

Da
Dad
09. ledna 2017, 00:45
0

Ja jen ze Krocanovi se dosud nedostalo podpory a rad bych to napravil

MG
MGRR
13. prosince 2016, 22:34
0

Pro klidnější/vyrovnanější, z novějších aut mne napadá

Do normálního denního provozu vidím jako starší auto
1. Bentley Arnage Turbo R facelift http://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466
2. Lexus LS600 starší či nový http://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466#tbm=isch&q=lexus+ls600h
3. Jaguar XJ6 2005-2009 http://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466#tbm=isch&q=jaguar+xj6+2009
4. Citroen C6 prostě k pohodovým lidem sedí https://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466#tbm=isch&q=citroen+C6+3.0
5. Alfa 166 je dobrý nápad a klidně proč ne 2,4JTD... pro ne tak majetné...

Pro pány nad věcí...
Land Cruiser V8 4.5
Range Rover Classic Vogue prodloužený a z posledních vyrobených http://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466#tbm=isch&q=range+rover+classic+vogue
Range Rover P38 30th Anniversary jsem měl... hezké http://www.google.de/search?q=bentley+arnage+turbo+R+facelift&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsYqrjfLQAhWKCsAKHY85BiIQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466#tbm=isch&q=range+rover+30th+anniversary

... PORSCHE... původní cabrio 356, ale klidně i nová 911/997 pánové co v tom tady jezdí, jsou prostě, jak to říct... těžce nad věcí a užívají si života http://www.ronsusser.com/inventory/listing/1957-porsche-speedster-cabriolet-replica-by-jps-motorsports-turbo-vw-motor/

reagovat
An
Andre
13. prosince 2016, 23:26
0

S tím Porsche souhlas, ideální cabrio pro gentleman je 911 Carrera. Nevím proč, ale prostě mi to tak sedne.

beastar
13. prosince 2016, 23:35
1

Porsche je jistě dokonalá volba ale bohužel jen pro ty majetné a to zejména v případě 9111 a 997 to platí dvojnásob. Když bude někdo mít neomezené finanční možnosti tak proč ne.

PeterLuk
14. prosince 2016, 13:52
0

Z dostupných áut by to mohol byť nejaký Benz, majú síce ten pach cigánskeho vajdu či veksláka, ale nájsť nejaký pekný kúsok. W123 či W124 sú super, ešte lepšie by bolo ale niečo výnimočnejšie. Alebo nejaký zo starých veľkých sedanov od Oplu. ;) U nás sú skoro zabudnuté, je to síce taká obyčajná značka, ale mať nejakého Admirala či Diplomata v peknom stave (gentleman by sa mal o svoje auto starať), tak krásne vynikne. Ďalšiu možnosť vidím nejaký veľký americký sedan. Sú síce symbolom okázalosti a európske autá sú elegantnejšie, ale opäť, v americkom stane v dobrom stave sa človek ukáže, ako niekto iný. A ešte si užije pohodlie! Ale úplne prvé, čo ma napadlo, sú Jaguary a Lancie. Tam je len otázkou tá ich povestná "spoľahlivosť"...

reagovat
PeterLuk
14. prosince 2016, 14:02
1

Ale za mňa, ultimátny hipsterský gentlemanský stroj je niečo, čo tu snáď nikto nespomenul - o čom tu ale málokto vie. Produkt automobilky, ktorá by dnes v súvislosti s gentlemanmi asi nenapadla. O to viac by to podľa mňa vyniklo. ;)

Čo? No predsa "francúzsky Mercedes"! Dostupný aj ako kupé a kabriolet. Raz si dám jeden doviezť. :)

reagovat
HerrHobler
14. prosince 2016, 20:07
-1

Skvělý dotaz a i zajímavě zodpovězený.
Připojím svůj tip. Potěšili mne japonské vozy ve výběru, ale ještě bych si přisadil. A to svou milovanou Imprezu 22B. V tmavě modré, tmavě šedých BBS-ech bez zadního sušáku na prádlo a zatmavěnými skly od B sloupku vzad. Decentní výfuk a minimální úpravy exteriéru. Co vy na to? Sám se duší cítím částečně jako blíže neurčitý druh gentlemena a tímto povozem bych se vozil velmi rád. I když bych asi lehce upravil podvozek, abych nemusel k chiropraktikovi každých 100km. ( k obrázku zapojte fantazii ;-) )

reagovat
HerrHobler
14. prosince 2016, 20:09
0

Ach, ne hrubka! Vozy mne potěšily. Pardon.

ho
honzarov
14. prosince 2016, 21:47
1

Nechápu. Nechápu o čem tato debata vlastně je? Hledá se oblíbené auto gentlemana? Zřejmě více lidí má problém s hledáním. Odpověď je jen jedna - Mercedes 770K Grosser.

reagovat
Goldies
14. prosince 2016, 22:44
0

Za me rozhodne Tesla model S... Klidne a tiche luxusni auto :-) kdyz je potreba ma vykonu na rozdavani a rozhodne tim chrani ledni medvedy a zabranuje globalnimu oteplovani :-)

reagovat
Wi
Winie
15. prosince 2016, 15:06
1

Pánové, nemyslíte, že pravý gentleman nemusí dávat najevo svým povozem že je gentleman?
V tu chvíli bude z gentlemana prachsprostý pozér. I řidič starý škody 120 bude větší gentleman, když otevře opačnému pohlaví dveře, než dobře vypadající frajírek v Aston Martinu DB5

reagovat
MG
MGRR
15. prosince 2016, 16:50
0

Dveře jdou podržet i u Velorexu v Perlovce, když na sedadle leží dvojka. Možná bude mít dáma i zuby :)

Dělám si legraci... myslím, že je spousta rovin úhlu pohledu. Snění na autíčkáři je jednoduše a často o nedostupných autech... Vlastně auto ani nepotřebuje, může pustit paní v tramvaji a vzít jí tašku. Ve vyspělé zemi to možná pochopí a poděkuje, u nás Vám možná řekne, že jste úchyl, nebo jí gentleman chcete něco šlohnout. Ano, auto není vlastně podstatné...

reagovat
beastar
15. prosince 2016, 17:34
0

:D Svěží pohled no je to tak. Jinak v Perlovce už holky nejsou ani bez zubů už to na té ulici moc nesype asi je málo gentlemanů. Stejně tak jako silniční pirát může být ve Feldě a ne nutně v něčem silném tak gentleman nemusí mít auto za 4 miliony nebo něco co má víc chromu než krbová kamna. A ano snění zde je mnohdy dost mimo realitu a to i přesto že je tady dost realistů jako je namátkou Vojtěch nebo Matěj. Mě nevadí bavit se třeba o Rollsu nebo o Bentley nebo o něčem raritním ale mělo by to mít hlavu a patu a soudnost nejsme Clarkson a nejsme v realiich usa ani gb...

MG
MGRR
15. prosince 2016, 22:55
0

beastar
15. prosince 2016, 22:59
0

No samozřejmě tak to má být tak je to správné to byla auta pro gentlemany :)

CZmisak
17. prosince 2016, 21:53
0

Podle vzoru Vincenta Wolfa jedině bílá Honda NSX.

reagovat
beastar
17. prosince 2016, 22:22
0

A po stopách Virginie Wolfové.

Sa
Safa
17. prosince 2016, 22:31
0

Winstona... ;o)

beastar
17. prosince 2016, 22:37
0

Churchilla nebo Nevilla? Losnu nebo Mažňáka? Typuju ke na del sol.

Sa
Safa
17. prosince 2016, 22:43
0

Problémy řešil Winston Wolf (Harvey Keitel). Vincent byl Vega (John Travolta). :o)

beastar
17. prosince 2016, 22:48
0

Hale možná je to jinak a Vincent byl Van Gogh ale který potom jezdil v té Hondě? Oba ? A co na to Jan Tleskač?

Sa
Safa
17. prosince 2016, 22:52
0

Van Gogh si jezdil nožem po uchu. A Jan Tleskač měl lítací kolo.
Btw. víte, kdo se svezl po nově otevřeném úseku D8 jako první? Svah... :o)))

CZmisak
17. prosince 2016, 23:15
0

Joo, Safa má pravdu :D

beastar
17. prosince 2016, 23:52
0

No jistěže. Po D8 ahaha ano a i ten s tím měl problémy víte kolik to musela zabít těch chráněných mloků nebo žab nebo co tam přebývá. Mám pocit že Jan Tleskač měl kolo ale nelítalo to byl asi létající Čestmír a nebo možná to byl Evžen Oněgin...

Sa
Safa
17. prosince 2016, 23:56
0

Ne ne. Tleskačovo kolo letělo. Ale bohužel tvrdě dopadlo při přistání, rozbilo se a opravit už ho Tleskač nestihl, neb ho M. (otec Mažňáka, kandidáta na Velkého Vonta), shodil ze zvonice Svatojakubského kostela...

beastar
18. prosince 2016, 00:18
0

Aha já sem zapomněl na velkého volanta a letěl i ježek ? Samozřejmě že ne Stanislav a mimochodem byl M gentleman nebo spíše neo gentleman a čím asi jezdil není nakonec nejlepší auto pro gentlemana tramvaj ( rozuměj šalina ne ) Jinak létající kolo by řešilo problém všech webů o autech nebyly by potřeba neboť kolo by bylo vždy vítězem.

Matěj Podhorský
18. prosince 2016, 16:02
0

Létající kolo? Ani náhodou, přece nebudu ve vzduchu šlapat, abych byl nějaký vzdušný pumpičkář :D Zaplaťpánbů, že se cyklisté zatím do vzduchu nedostali :D

A co létající auto? Dokonce ze Slovenska!

Kr
Krocan
18. prosince 2016, 16:35
0

To v pozadí, za tím létajícím autem, podle výfuků bych to tipoval na CRX.

beastar
18. prosince 2016, 18:12
0

O tom sem už četl prý to nedostane asi vůbec povolení vzletět jako oficiálně mimo testy že prý by nevěděli kam to zařadit má to vůbec něco pro komunikaci s ATC ? :D Kolo by mělo 0 emise a nemuselo by na STK akorát v dešti asi nic moc ale lítal by si nízko a s úsměvem njn jako Jenda Tleskačů. Co by na to asi řekl Čalfa ..

Matěj Podhorský
18. prosince 2016, 19:18
0

Má to plné vybavení jako letadlo. Dokonce i záchranný padák, a ten už i vyzkoušeli. Dělal jsem na tom diplomovou práci. Létat by to mělo pěkně a prý to tak i je. Ono vlastně dostat to na papírech do vzduchu, byť jako experimental, je jednodušší, než s tím legálně jezdit po silnici.

beastar
18. prosince 2016, 20:37
0

Úplně se neorientuji v tom co musí splnit prototyp aby to mohlo do vzduchu ale určitě je to jednoduší než legálně vjet na silnice to je fakt. Ale mám pocit že o ten nápad dostat auto do vzduchu a udělat z něj letadlo mělo kromě Fantomase už hodně lidí a nikdy to nedopadlo. Viděl sem že někde na tuším v JČ si chlápek postavil doma UL a normálně s tím startuje z pole u baráku a přistává na pole u fabriky kde pracuje sklopí křídla a dotlačí to na parkoviště prý ušetří 15 minut oproti tomu než když to jezdil ve Feldě to je gentleman pěkně do háku letadlem.

Sa
Safa
18. prosince 2016, 21:36
0

Z tohohle slovenského počinu by měl Jan Tleskač podle mě každopádně radost...

Matěj Podhorský
18. prosince 2016, 21:48
0

Jojo, František Hadrava, docela zajímavý týpek. Má i trojplošník Fokker. http://casopisbarbar.cz/reportaze/vzhuru-do-oblak

Jinak těch pokusů kombinovat auto a letadlo bylo od počátků letectví asi 80. Začalo se s tím prakticky ihned, jak se objevila letadla. Většinou to dopadlo neslavně, bylo to nepraktické a ani pokusy o prodej nedopadly. Vždy je výsledkem buď špatné auto, špatné letadlo, a v "ideálním" případě špatné obojí :)

Třeba takový Ave Mizar byl zajímavým pokusem. V podstatě plnohodnotné auto doplňovala křídla a motor z plnohodnotného letadla, tedy Cessny. Nejenže však zvolili Ford Pinto, což byl zasraný krám, ale ještě pořádně pevnostně nevychytali konstrukci, a tak se jim to všelijak bortilo, navíc i to malé lehké Pinto s palivem vážilo dohromady víc, než maximální hmotnost té Cessny, myslím, že nakonec všechny pokusy o let skončily nějakým karambolem.

Jinak za zmínku stojí ještě Aerocar, ten je aspoň celkem hezký.

Sa
Safa
18. prosince 2016, 22:01
0

No je to zvláštní, ani jsem netušil, že tolik pokusů na téma auto/letadlo už vzniklo. Každopádně by to bylo gentlemanské vozidlo. Btw. a co pokusy auto/loď? Těch taky bylo pár, ne? A pokud si vzpomínám (nevím, jak se to jmenovalo), tak jeden ten pokus byl i docela povedený. Jasně, žádná masovka, ale fungovalo to...

beastar
18. prosince 2016, 22:38
0

Ten chlápek je vážně borec no říkal tam že si to postavil na bázi nějakého francouzského tréningového stroje já sem docela koukal že to zvládl doma na vesnici v garáži. Těch pokusů bylo určitě dost úspěch však žádný pro mě bohužel protože kdo by si nepřál sjet do pole a přeletět ucpanou D1 za půl hodiny nebo v Benešově na letišti už vidím ten start. Nechápu proč zvolili zrovna Pinto přece jen byly i menší auta.

Safa: Tleskač by byl jistě potěšen myslím že všechno co lítá a není to letadlo měl rád pokud to teda nebyl on sám. Obojživelných aut i funkčních je docela dost ale ty asi myslíš něco víc než prostě jen to že to umí přejet řeku a vypadá to jako auto tak i takové pokusy tu byly.

Sa
Safa
18. prosince 2016, 23:47
0
beastar
18. prosince 2016, 23:55
0

Tak to by s tebe ale Kvé (Q) z Bonda neměl radost to je právě moc obyčejné to znám někde v angličtině sem na to četl nějaký test to je pěkný počin. Najdi si Panther od Watercaru to je SUV které taky umí dělat člun. Jinak mám pocit že snad tu Aquadu by ti schválil i Tleskač protože je použitelná i jako daily ,D

VK
VK
18. prosince 2016, 15:54
0

Za sebe se dostávám do obdobného dilematu "gentlemanského" automobilu. Nechci-li už předokolku, ani Haldex, nastává docela problém. Když zároveň bych měl představu něčeho jako nenápadné elegance, což Mercedes s BMW, jaksi vykřičené a prvoplánově procovské, nesplňují, byť jistě technicky volba č. 1. Snad Jaguar - jenže každé dva litry spotřeby navíc znamenají pro mě 30 a víc tisícovek ročně za palivo, takže staré benzíny asi ne a čtřkolky se pořádně nemontují dodnes. Možná až se trochu zaběhne a zestárne nová Julie od Alfy, případně plánovaný větší bratříček. Jestli to není poslední křeč značky. Lexus podobný problém jako u kočky, jen se zadním náhonem, navíc se mi nechce cpát peníze mimo Evropu, když už utrácet. Volvo je dávno předokolka, snad nějaký hybrid S90, jestli je snad v plánu elektrický přenos výkonu dozadu. To pak nevadí ani motor napříč, ani přenos zbytku výkonu dopředu; před nedávnem jsem S90 viděl naživo, pěkná je moc. To snad - tedy než přesunou výrobu definitivně do Číny, jak se dávalo onehdy k dobru.

reagovat
pe
peYko
19. prosince 2016, 13:16
0

Mne tu napada len jedna asociacia... 928 :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger ORIGINAL  R/T  1971 1971
Dodge Charger ORIGINAL R/T 1971

1971 rok výroby
375 koní výkon
7 400 ccm objem

Dodge Charger R/T 440 Magnum, Matching No. 1971
Dodge Charger R/T 440 Magnum, Matching No.

1971 rok výroby
375 koní výkon
7 206 ccm objem

Lincoln Continental Mark IV 1975
Lincoln Continental Mark IV

1975 rok výroby
180 koní výkon
7 500 ccm objem