načítám data...

Lancia Thesis: Rodová degenerace

Stačí dobrý rodokmen, abychom o nějakém autu řekli, že ho stojí za to vyzkoušet nebo rovnou vlastnit? Je Lancia Thesis vrcholným dílem legendární značky, nebo názornou ukázkou důvodů, proč tato legenda prakticky zanikla?

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Beneš

Genetika je potvora. Jistě už jste slyšeli o potížích šlechtických rodů, které se tak dlouho vzájemně křížily, až se jejich genetické kódy ošoupaly. A tak se rodili ti nejurozenější z nejurozenějších šilhaví, pajdaví a věčně nemocní. Jak by mohl vypadat ekvivalent takové rodové degenerace v automobilovém světě? Příkladů je překvapivě dost, stačí vzpomenout, jak se největší mozky slovutných konstrukčních kanceláří Mercedes-Benz, AMG a Cosworth sešly při vývoji malého lehkého sportovního sedanu na základě Mercedesu 190 (W201) – a výsledkem bylo auto obdivuhodně pomalé na rovince i v zatáčkách. Nebo třeba Citroën SM, velké elegantní kupé plné inovativních řešení v té době nápady hýřícího Citroënu, osazené motorem Maserati. Zní to jako ideální vůz na transkontinentální cesty ve velkém stylu, bohužel realita už tak veselá nebyla a jediné, co se málokdy porouchalo, byla páčka otevírání kapoty – nikdy neměla dost času zatuhnout…

Podobných příkladů bychom mohli najít více a jistě se tomu bude věnovat i jeden z našich dílů seriálu ‚Autíčkář se ptá..’, mám-li však označit jedno auto jako reprezentanta šlechtické rodové degenerace v říši automobilů, bude to Lancia Thesis. Pojďme zalistovat jejím rodokmenem. Auto vytvořila jako své poslední hurá automobilka Lancia, motor dodala další legenda automobilismu, slavná Alfa Romeo. A jako třešnička na dortu se do genetického mixu přidává podvozek rovnou od Maserati. Jaký je výsledek?

 

První dojem

Už jsem se zmiňoval o šilhavých. A toto je právě ten případ. Po poněkud konvenčním modelu Kappa se v Lancii vrátili k tradici dělat věci trochu jinak a vzali to z gruntu. Přední kapota inspirovaná předválečnými auty nenavazuje na blatníky, ty zas nesou světlomety. Záď je oproti tomu poněkud umírněná, nicméně osazená velmi efektními LED pásky.

Nehrozí, že si Thesis spletete s čímkoli jiným. Uvnitř se ruka designérů trochu uklidnila, interiér je střízlivý a relativně konvenční, nicméně oproti Kappě tu najdeme špičkové zpracování a hodnotné materiály. Jemná kůže, dřevo a hořčík dodávají pocit luxusu. Obyčejné látkové sedačky v nabídce vůbec nebyly, základ tvořila vlna, dále byla v nabídce alcantara a pro náročné dodávala jemnou kůži další firma, patřící ve svém oboru mezi šlechtu – Poltrona Frau. O pohodu na palubě se stará audiosystém Bose.

Výbava patří obecně ke kladům tohoto vozu, již v základu obsahovala prakticky vše, co si mohl zákazník přát. Připlácet jste tak mohli už jen za věci jako střešní okno se solárním panelem, bezklíčkový přístup, radarový tempomat či vyhřívání zadních sedadel. Naopak bez příplatku byla každá Thesis vybavena komunikačním systémem, který řidiče stiskem tlačítka spojil s operátorem, připraveným na dálku asistovat s navigací či přivoláním pomoci.

 

Jízda

Základem pocitu z jízdy je motor. Lancia osadila modely Thesis pětiválci a šestiválci z produkce Fiatu a Alfy Romeo. Mohu mít povedený naftový 2.4 jtd, charakterní benzínové pětiválce 2.4 a 2.0 turbo, Autíčkáře ale zajímá jen jedna jednotka. Vidlicový šestiválec o objemu 3.0, později upravený na 3.2 litru, je poslední verzí legendárního motoru V6 Busso z dílny Alfy Romeo. Lancia jej spojila výhradně s automatickou převodovkou, která se k plavné limuzíně přeci jen hodí lépe, nicméně i tak o sobě tento pan motor dává vědět dostatečně. Není nejslinější, není nejtočivější, nedisponuje nejvyšším točivým momentem, ale jeho charakter, zvuk a gradace síly chytí za srdce každého petrolheada.

Podvozek motoru zdatně sekunduje. Thesis má sice poháněná přední kola, nicméně víceprvkové zavěšení na obou nápravách spolu se systémem Skyhook z dílny Maserati dovoluje Lancii přes její poměrně velkou hmotnost opravdu dynamickou jízdu bez ztráty komfortu.

 

Je to dobrý nápad?

Všechno vypadá více než lákavě, při pohledu do inzerce na ceny, za které můžu dnes mít svou Lancii Thesis, dokonce velmi lákavě. V čem je tedy problém? Právě v rodové degeneraci. Thesis je auto nejen technologicky vyspělé, ale také velmi komplikované. A čas od času nastane chvíle, kdy si desítky řídících jednotek v útrobách této Lancie přestanou rozumět. Jednou zazlobí elektrická parkovací brzda, podruhé chytne rýmičku systém proměnného účinku posilovače Variosteer. A ne všechny díly je možné jen tak objednat, něco už prostě neseženu. A jsou tu i osobitější vrtochy. Vzpomínám si na případ Lancie Thesis, která měla problém s baterií. Majitel do ní po delší době naskočil, otočil klíčkem, motor zakašlal a rozhostilo se dokonalé ticho. Baterie je umístěná v kufru a jeho víko je (ostatně jako všechny dveře a vlastně úplně všechno v tomto voze) elektrické. Že by byli Italové až takoví lajdáci a na podobnou situaci nemysleli? Ne, to zas ne, zavazadelník lze otevřít i mechanicky klíčem. Problémem je ovšem automatická převodovka resp. spínací skříňka, která klíč vydá jen v tom případě, že detekuje polohu voliče převodovky na P nebo N. Elektricky detekuje polohu voliče. Máte tedy vybitou baterii, ke které se nedostanete bez klíče. A potom máte klíč, ke kterému se nedostanete bez výměny baterie. Tohle umí jen Lancia…..

Chci-li přesto automobil s rodokmenem, vrchol produkce slavné značky, která za svou dlouhou historii vyzkoušela snad všechno krom průměrnosti, potom je Lancia Thesis přesně to pravé. A víte co? Já takové auto opravdu chci a jsem ochotný snášet jeho vrtochy výměnou za jeho jedinečnost. Nevěříte? Důkaz místo slibů – ono auto, které nešlo nastartovat a které vidíte na fotkách, bylo totiž moje.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Iv
Ivesm
06. listopadu 2016, 10:50
0

Tak to gratuluju, mě se Thesis vždy líbil, jen mě právě děsily popisy technických závad které člověk potká na internetu...

reagovat
Caddy
06. listopadu 2016, 11:22
0

Tohle auto se mi vždy líbilo. Je neotřelé, elegantní, nadčasové. Má naprosto krásný a skvělý vnitřek. Perfektní výbavu. Dobrý motor s ucházejícím zvukem. Totální rozčarování a zklamání přišlo až s rozjezdem - ta věc je neskutečně tvrdá. Podvozek jak beton, vhodný spíše ke sportovnímu roadsteru, rozhodně ne k vlajkovému sedanu. Možná jsem očekával něco podobného jako u Citroënu, protože to auto je podobně avantgardní, každopádně je to věc, která by mě odradila dříve, než by došlo na závady...

reagovat
BobAsh
06. listopadu 2016, 13:05
0

Ona je ale taky otázka, jestli tomu fungovaly ty Skyhooky. Mohly bejt klidně zaseklý v režimu "natvrdo".

(nemluvě o tom, že tvoje představy o měkkosti aut se poněkud míjí s běžným člověkem)

vl
vlad47
06. listopadu 2016, 19:23
0

Sadnut do nepojazdneho auta a nadavat ze je to na ceste pomale nedava logiku. Nemozes posudzovat funkcnost niecoho ked si to fungovat nevidel. Ten podvozok je idealne makky a v porovnani so vzduchovym na nom nemas morsku nemoc. Problem je riadiaca jednotka a senzory, ktore casom odchadzaju, co ine sa da cakat, su made in germany.

Adis
06. listopadu 2016, 11:34
0

Nádhera, gratuluju k přírustku. Tohle auto mě hrozně baví moc se mi líbí. Nemůžu na něj zapomenout od doby, kdy jsem jel s 2.0 turbo. Ten interiér je tak kvalitní a poctivej, až mi z too přecházeli oči. Taky by se mi líbilo, jen bych měl obavy z toho servisu. Stejnak do roka se konečně odhodlám a koupím si vysněný Fiat Coupe :)

reagovat
Un
Unnamed
07. listopadu 2016, 12:38
0

Drzim palce... :) moje fc 20v caka na prestavbu :D

hb
hb11
06. listopadu 2016, 13:17
3

Nejak nechapu tu narazku na MB 190 2,3-16 (2,5-16). Na dnesni dobu jsou samozrejme vykony nizke, ale v dobe vyroby byly podobne jako treba u M3 e30. Urcite mi to neprijde jako vhodny priklad nepovedeneho auta..

reagovat
Přemda Honda
06. listopadu 2016, 13:50
0

Díky za další zajímavý článek :-)
Nebýt toho předku tak by to bylo opravdu krásné auto,zadní světla se mi moc líbí,vnitřek super..ale ten výraz "tváře" asi nikdy nezkousnu..
K Lanciím mám docela blízko,je to bráchova oblíbená značka.Měl dvě hranaté Delty (v nich jsem sbíral první řidičské zkušenosti) a teď má Lybru kombi..Tam se mi ten předek taky nikdy nelíbil,ale už jsem si nějak zvykl a jinak je to pěkné a překvapivě příjemné auto.Interiér a výbava na svou dobu docela pecka,audio Bose,ten velký informační displey..celkové zpracování je myslím na úrovni,nic nevrže,nemlátí,řízení a brzdy paráda..Je to rok 2000,ale velmi zachovalá
Jediné co mě zklamalo je dynamika motoru 1,9 JTD 77 kw..V ničem línějším jsem snad nejel..Auto chodí pravidelně do slušného servisu a vše je údajně ok..Tak nevím,asi s naftou neumím,ale měl jsem před lety MB 190 200 D a Golf 2 1,6 D a Lancia mi vůbec nepřišla silnější :-) Třeba je to převodovkou..
Jinak parádní auto za pár korun

reagovat
Pa
Paťo
06. listopadu 2016, 18:32
0

Ja vlastním ten istý motor v tom istom aute, len mám Lybru sedan :). Čo sa týka lenivosti možno je to tvoj subjektívny pocit ( nehovorím, že verzia 77kw trhá asfalt ) ale na slušné jazdnú dynamiku pri 2 osobách podľa mňa stačí až až. Dokonca som ešte na horskom prechode Príslop s 5 ľudmi v aute dokázal v kopci predbiehať aj keď bolo cítiť, že sa na nej už podpisuje váha auta a nákladu. Samozrejme možno sa mne zdá byť výkon dostatočný z dôvodu, že som predtým vlastnil len samé maloobjemovky od Fiatu ( 1,2 8v 44kw, 1,2 16v 59kw ). Každopádne už Lybra je komfortom úplne inde ako konkurencia z tých rokov, Thesis tým pádom musí byť v inej galaxii. Inak, čo sa týka prevodovky v Lybre, je pravdou, že niekedy hlavne v meste máš pocit, ako keby si nemohol nájsť ten správny kvalt , buď veľmi vysoké alebo veľmi nízke otáčky hlavne ak prihliadaš na nepodtáčanie motora.

vl
vlad47
06. listopadu 2016, 19:33
4

Odporucam precitat uzivatelsky manual. Kluc sa da zo spinacky nadherne vytiahnut po zatlaceni bezpecnostnej poistky hned za klucom v otvore. Zohnat sa da na to skoro vsetko a to ovela lahsie ako na niektore mainstreamove modely, len treba chciet. S variosteerom nie je problem nikdy, ta chybova hlaska bola sposobena tou spominanou slabou baterkou. Keby si to napichol aspon na diag, jasne bys videl ze to hlasilo extremny pokles napatia. Na rucnej brzde od lucasu praska obal od oxidovania strmena. Vsetko sa da spravit. V zaklade bola alcantara, vlna bola v specialnej normalne nezohnatelnej verzii, ktora sa volala corporations, nikdy nebola ani v oficialnom cenniku. Podvozok nie je od maserati aj ked ho spolu s ferrari pouzivaju, ale je od sachsu.

reagovat
MG
MGRR
07. listopadu 2016, 17:35
0

Citröen C6 & Thesis (obě manuál)

Umí mi někdo poradit, co je menší zlo?
Vůbec je nepotřebuji, jednalo by se o třetí-čtvrté auto, pro dlouhé cesty mezi státy... (na hledání mám čas CH-DE do 150.000km nehavarovené). Žijeme jenom jednou :) Ještě mne napadla první facelift Audi A8 z roku 2000, nebo Avantime benzín turbo.

reagovat
Be
Beaumont
08. listopadu 2016, 22:18
0

To je celkem jednoduche: pokud chces manual, tak v C6 byl k mani jen s naftovym ctyrvalcem 2.2 hdi, zato v Thesisu se dodaval se vsemi motory krome V6, cili hned s trojici petivalcu (2x benzin, 1x nafta).

JP
08. listopadu 2016, 22:19
0

Jsem přesvědčenej, že z těch čtyř bude A8 se zážehovym motorem určitě nejmenší zlo a ač jsem nikdy nejel s C6 ani s Avantimem, řekl bych že bude i nejlepší ve všem podstatném, kromě tvrdosti podvozku. Thesis nemam pořádně prolezlej, ale pokud srovnám starou A8 s Quattroporte (což je v mnoha ohledech takovej vylepšenej Thesis), tak je A8 zpracováním, uživatelskou promyšleností a kvalitou materiálů bohužel na míle před Italem. Je to komplexně dotažený auto bez významnějších slabin, což se minimálně o Thesisu a Avantimu (C6 neznám) napsat ani omylem nedá. Samozřejmě to na druhou stranu není taková "exotika", ale pokud jde třeba o vzhled, tak zrovna vedle těch třech mi připadá i designově jako mistrovský dílo... :D

beastar
09. listopadu 2016, 02:01
0

A8 ani S8 d2 ani d3 rozhodně není nikterak dobrá volba co se poruchovosti a servisu týká je to katastrofa i u pěkných kusů ale pravda je že ve srovnání s takovou věcí jakou je c6 je to etalon jednoduchosti a vkusu a nakonec i té kvality zpracování. Avsntime je hlavně ta exotika ale je to auto vcelju obludné a zpracováním velká Laguna řekl bych že dnes už to ani nikterak nesplní a to ani jízda s tím.

MG
MGRR
09. listopadu 2016, 08:56
0

Kdysi dávno jsem tu A8 4,2V8 Quattro (5V facelift měl) jezdilo to skvěle dálnici na zrcadlovém ledě a čerstvém sněhu, ale na servis si moc nepamatuji... je to mín. deset let. Vlastně rozvody stáli snad 45t a automaty byli prý poruchové (já s ním tedy neměl problém), a něco na podvozku nešlo už na +-pětiletém autě opravit... ocelový šroub v hliníku ramena? Jednou jsem měl nepříjemnost, auto jsem zamkl v garáži, po třech dnech jsem chtěl odjet a nic :/ nechal jsem svítit vnitřní osvětlení, bylo tam min. deset žároviček a u zamčeného auta se vybila baterie. Měl jsem verzi bez zámků, na kufru nebyl taky a dvojitá skla :/ Muselo dolů PP kolo a v podběhu vedou dráty od baterie, nebo altíku. Dva-tři dny se to nabíjelo a uvnitř svítilo, dálka už nešla a musel jsem zavolat firmu, aby mi auto "profesionálně" otevřeli (strčil balónek do rohu dveří a drátem zevnitř otevřel. Pak se musela dálka nakódovat. Pro ty případy mám stále toma záložní, nezničitelnou první A6 Quattro s řadovým pětiválcem 2,5TDi 103kw :) tak jsem jezdil cizinu s ní. Vlastně to je lepší auto než ta A8 :) u té staré A6 se nikdy fatálního nic nerozbilo, jezdí jako záložní dodnes

beastar
09. listopadu 2016, 10:10
0

Haha typické přesně tak sem to myslel on to byl nebo v podstatě ještě dnes je luxus a vypadá to nerozbitné ale opak je pravdou. U hodně kusů obvzlášť 4.2 se nic moc nedělo ale spousta si jich vybrala v servise nemálo peněz ty jejich hliníkové vymysli mi vadily i na a6 c5 než ty auta před fl byly křehké i na silnice v Německu natož do Čech. První a6 2.5 je dnes už legendární počin já měl tuhle akorát 2.3 benzín a taky to považuju za jedno na jisté způsoby dopravy z nejlepších aut u toho tdi byla plus ještě abnormální spolehlivost a geniální spotřeba.

MG
MGRR
09. listopadu 2016, 15:01
0

Jedno z aut které na delší cest používám, je Camry 2,4 automat 2002 s novým LPG. Obyčejné, velmi pohodlné auto a závady nula. LPG mi v doma v Německu zdražili na strašných 0,529euro/14,40kč

K té Lancii... kolega co Lacnii kdysi měl, řekl, že napěchovaný než Thesis, je lepší starší předchůdce Kappa. Ještě jsem koukal a snad i nevypadá nejhůř, Lexus GS300... jezdím rovně, nebo hodinu přes malé Krušné hory, tzn. samá zatáčka 50-70km/h max. a někdy hodinu nepřekročím 80km/h. Teď jsem absolvoval několik cest RS6 a nějakým novým Mercedesem E AMG, a byl jsem z toho vyřízený, až nepříjemné cestování... jak je to nasteroidované a reaguje to na dotek, tak jsou to v běžném provozu nepoužitelná, katastrofální auta, pro mne.

beastar
09. listopadu 2016, 15:45
0

Podle předešlých názorů co sem tady od tebe četl sem myslel že se nikdy na ničem nemáme šanci shodnout ale jak vidím opak je pravdou nemám zkušenost teď s žádným posledním AMG ale Alpina B7 mi stačila přesně stejné pocity dokud to jede rovně po dálnici tak to celkem jde ale jak to má i v normální rychlosti předvést něco jako jízdu jde do tuhého a tak to má samozřejmě spousta dalších aut nesmyslné výkony co se vlastně na normální silnici ani nedají využít. Camry je super co se týká delších tras a na LPG je to ještě super ekonomické a samozřejmě i po letech zůstávají jednoduchá řešení spolehlivá a platná. Ono v Německu se jezdí kapánek lépe než v Čechách přece jen ten poměr dálnic je tam daleko vyšší ale stejně využít třeba S65AMG není nijak reálné co do výkonů. Na Lancii mám svůj názor teda alespoň na tyhle "poslední" modely je to hezké, design, výkon prostě všechno je to fajn dokud to ale funguje a to nebývá už u nových aut zase úplně často.

MG
MGRR
09. listopadu 2016, 15:48
0

Tady jsi to asi vystihl nejlépe: po letech zůstávají jednoduchá řešení spolehlivá a platná

JP
10. listopadu 2016, 03:54
0

A8 D3 servisní katastrofa rozhodně je, ale proč D2? To je vcelku jednoduchý, solidně postavený auto (mluvim samozřejmě o zážehových V6/V8, ne o dieselech nebo W12). Rozvody na předface 4.2 stojí 25, to je asi tak největší běžnej "problém". "Hliníkový výmysly", resp. hliníková karoserie je jedna z nejlepších věcí na celym autě - téměř u všech používanejch aut toho stáří je potřeba vést nekonečnej souboj s korozí, u A8 ne. Tu zmíněnou "křehkost" vůbec nechápu, jak se to projevuje? Nenapadá mě co by nemělo jít na podvozku opravit?

MG
MGRR
10. listopadu 2016, 11:05
0

AL podvozek je stejný problém jako shnilý ocelový, protože ten AL podvozek je prošpikovaný ocelovými šrouby. Ocel>hliník>chemická reakce... ty šrouby už nikdo nevytáhne. Rozvody samo doma stojí možná u předfaceliftové A8 25t, ta byla navíc poruchová a pustili jí na trh nevychytanou. Rozvody originál, bez diskuse 45 a to bylo laciné, bez daně, normální cena. Když jsem měl Phaeton, tak 45+DPHt jsem platil jen za demontáž/montáž motoru, protože odešla lambdasonda za 3000 a jinak to nešlo vyměnit :) Teď, už jsou ty auta stará, tak je na pískovišti spousta těch co umí vše za 1/2, pak se diví a finále je dražší než značkový servis, protože u toho zničí spoustu věcí :)

beastar
10. listopadu 2016, 12:05
0

Přesně tak ono nejde o nějakou karoserii ale napravu která nic nevydrzi a lidi na to tady neměli peníze a tak vymýšleli věci jako dát na to díly z b5 Passata a tak podobně. Rozvody za 25 to možná jo ale to je servis ty auta se porouchavaji vcelku snadno ve všem. Měl sem mimochodem d2 a chvilku i d3 a obě byly katastrofa co slyším od majitelů taky není zrovna chvalozpev. Trochu mi přijde že kdo a8 neměl nemůže to moc chápat a samozřejmě nafta to byla taky volba snů. Jak sem psal auto nebite o image nemluvě ale jizdne nic moc... Ani ta s8 to moc nezachranila.

JP
10. listopadu 2016, 20:02
0

Rozvody za 25 v normálním (neautorizovanym, ale ani žádná garáž) servisu kam tyhle auta jezděj běžně. Samozřejmě že nebudu jezdit do Audi, kde tohle auto viděli naposledy před 10 lety a ještě to bude stát 2x tolik.

Náprava nic nevydrží? Ta moje má najeto zhruba 95tkm, z toho 60tkm se mnou a pořád je pevná. To prosím navíc na tom nevychytanym poruchovym předfaceliftu (S8) se kterym už denně jezdim bez významnejch závad 3 roky, navíc léto i zimu na 18". Na A8 4.2 1996 co jsem měl pár let předtím jsem na podvozku měnil víc věcí a nikdy s tím nebyl problém že by něco nešlo vyměnit. Průšvih je spíš ten vychytanej facelift, na kterej je všechno významně dražší (od diagnostiky canbus po ty rozvody s napínákem řetězu mezi vačkama) a přitom reálně o moc lepší neni.

beastar
10. listopadu 2016, 21:37
0

Sorry, myslel sem si že budeš majitel :D Jak sem psal taky sem dvě měl a v porovnání s jinými auty co mám nebo sem měl to byl problém. Měl sem i A6 tušim 02 rok 2.8 quattro auto bylo celkem v pohodě ale na těch nízkých pneu sem si dal x krát do zubů servisně to šlo ale kdybych dělal "normální" práci tak to v životě neuživím tak aby to vypadalo. Jinak já na všech autech dělám servis kvalitní ale neznačkový to dá rozum. No bavíme se tady o ojetinách tak je to o kuse třeba sem měl 2x smůlu .... Je to hezky vybavené, slušně to jede (rovně) ještě dnes to vypadá dobře ale TCO (když se to tady tak probírá poslední dobou) bude dost mizerné u většiny ojetin doslova vražedné ale to nic každý si trochu hájíme to svoje já taky Porsche tady všude asi trochu přechvaluji nezažil sem na těch autech nikdy nic fatálního narozdíl od Audi.

JP
11. listopadu 2016, 00:51
0

No tak samozřejmě že ve srovnání třeba s novým autem nižší třídy se to sype víc, udržet to naživu chce víc peněz a pokud to má sloužit jako hlavní auto, tak to člověka s běžnym příjmem zbytečně zruinuje. Momentálně mi u S8 (stará 250kW s 6q manuálem) náklady i s palivem (LPG) a ručením vychází se značnou rezervou pod 4Kč na 1km při nájezdu 20-25tkm ročně včetně opravy dvou ťukanců. Není to na úkor šetření na servisu - když je potřeba něco vyměnit/opravit, tak to dělám hned a bez škudlení (finančně mě to auto po provozování Quattroporte 2006 vůbec nemá šanci překvapit). Pokles hodnoty za ty 3 roky neproběhl žádnej, ceny D2 se za posledních pár let prakticky nepohnuly.

Když ale nebudu srovnávat jabka s hruškama (třeba s A6 s pětiválcovým 2.5TDI, pardon ale to je podpásovka:D) a vezmu v úvahu dobový konkurenty, tzn. S W140, E38, XJ apod., tak je A8/S8 rozhodně na špičce "provozovatelnosti". Ty ostatní auta s výjimkou E38 dneska provozují spíš jen nadšenci jako víkendovky. Na celoroční provoz jako normální hlavní auto je z nich A8 rozhodně nejlepší - všechno ostatní bez vynakládání enormního úsilí hnije, v zimě to má problém vyjet zasněženej kopec a typicky je to téměř neuservisovatelný (tady zase beru na milost tu E38).

Já měl smůlu s tou první A8 - odešla mi tam postupně hromada elektriky, sice to všechno stálo na opravách drobný z kapsy, ale pořád mě to někde nechávalo, proto jsem to pak prodal. O tý bych se neodvážil napsat že byla spolehlivá, ale na druhou stranu to všechno byly věci co odcházej na všech autech, jen se to prostě sešlo, žádná specifická A8 D2 závada.

Je pravda, že řidičsky neni D2 žádnej zázrak, člověk si to moc neužije a A8 je poměrně rozhoupaná (na to jak je tvrdá), ale s S8 umim jet tak, že mě ta jízda baví, jen je potřeba jet hodně rychle. Že to jede jenom rovně je dost odvážný tvrzení - ono to tak vypadá protože to řízení je pocitově hrozně tupý a celý auto díky motoru hned za nárazníkem vytváří pocit nedotáčivosti, ale když zatáčky jezdíš na hraně hrubě pod plynem tak jak se s 4x4 má, tak je všechno jinak. S8 neni v zatáčkách pomalá ani omylem, jen to chce trochu jinej přístup a nevyměknout když se projeví nedotáčivost. U A8 nevim, s tou jsem sám vždycky vyměknul, protože jsem tehdy měl zkušenosti jen s předokolkama a netušil, že mam v případě problémů zabořit plyn do podlahy:D

Porsche zrovna plánuju v nejbližších letech - pravděpodobně prvního Boxstera S, nebo možná 996. Jediný z čeho mám strach je ten motor, občas jsou to docela odstrašující příběhy. No, kdo se bojí, nesmí do lesa :D

beastar
11. listopadu 2016, 01:48
0

Z toho co byla konkurence v době vzniku je opravdu dnes jediné normální auto 7er na tom se shodneme. Dobrá když budeme řešit d2 je to tak že závady v el. jsou řekněme častější já jich právě zažil docela dost až nevkusně. Nevim no mě prostě Audi a nejen a8 moc neoslovuje co do řízení snad možná a7 jenže to jsme jinde o galaxii oproti generaci d2 jinak na té a6 se mě nejvíc líbila ta 2.8 a funkční quattro ale jezdila s tim hlavně manželka a ta byla spokojená tak trochu si myslím jak to ladí tak nějak pro každého že ji to sedělo. Po Čtyřech dveřích už tě servisem Porsche nemůže ničím překvapit a samozřejmě netvrdím že je to 100 bezchybné ale na netu se obecně trochu přehání a pak si prečtes a vidíš jak typci jezdí denně Boxsterem do práce a naklady na urovni třeba S4.

Fa
Faus
08. listopadu 2016, 19:13
0

To s tou vybitou baterkou umí i Quattroporte, měli jsme ho v práci a přesně tohle se stalo. Nakonec jsme připojili booster ke kabelu co vedl do pojistkovky pod kapotou, ta naštěstí otevřít šla.. :D

reagovat
MG
MGRR
09. listopadu 2016, 15:06
0

Koukal jsem, že Quattroporte 2005> je v Německu dostupné (nehavarované do použitelných 120.000km).

Není v tom nějaký extrémní, drahý háček? Převodovka, motor, spojka... Má to tedy takový divný kukuč, ale to bude tím, že o nich nic nevím :)

JP
10. listopadu 2016, 03:33
0

Ano, prakticky úplně všechno je na tom autě extrémně drahý háček ve srovnání s tím, co nabízí. Nákladově je to úplně jiná třída než všechno co tady padlo.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem