reklama
načítám data...

Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Zajímavé vehikly z nejnižších cenových pater měly na Autíčkáři vždy své čestné místo. Leč dnes to s nimi může být poněkud zapeklité...

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Ptejte se: Apokalypsa nejlevnějších hot hatchů

Ahoj Autíčkáři,
obracím se na Vás s dvěma dotazy a s jednou "drzou" námitkou.
Začnu těmi dotazy. Můj sen je vlastnit hot hatch z devadesátek či z prvních pár let nového milénia. Bohužel už kosmickou rychlostí ubývají a ještě kosmičtější rychlostí rostou ceny zachovalých kusů. Je vůbec ještě nějaký "hodný" (jsem autozelenáč) hot hatch, který se dá pořídit do 50.000 Kč v solidním stavu a nesežere mou peněženku? Navrhoval bych Peugeot 106 S16 či Saxo VTS nebo Hondu Civic VTEC. 
Dá se s předohrabem zažít opravdová zábava za volantem, nebo je to jen slabý odvar oproti zadokolkám bavorského či japonského typu?
A teď ta "drzá" námitka, nebo spíše podnět k diskusi:
V článku Top5: Zatracovaní hrdinové je napsáno, že Miata je ve VŠEM o malinko lepší než MR2 třetí generace. V jednom bodě bych si dovolil nesouhlasit. Myslím, že jízdně (motor, vyvážení, rychlost v přímce i v zákrutech) je MR2 o parník lepší. Je to ovšem jen názor úplného amatéra, navíc jsem bohužel řídil jenom Toyotu, která byla naprosto šíleně rychlá, taková malá bestie. Nechtěli byste ale přeci jenom uspořádat pořádný srovnávací test (1 km sprint, závod na okruhu, denní ježdění atd.)? Myslím, že by byl hodně zajímavý.
Mějte se pěkně a ať to dobře jezdí!
Michal


Ahoj Michale. Tvůj dotaz je sice poměrně stručný, ale přesto si zaslouží metamorfozu ve článek. Můžeme si na něm totiž doložit, jak se za pět let změnil trh se zajímavými auty a jak hype okolo youngtimerů a klasických aut proniká i do těch nejspodnějších pater automobilového trhu. Přesně před pěti lety jsme totiž vydali článek o hot hatchích chudého petrolheada. Suma 50.000 Kč sice v článku zmíněna není, ale právě ona byla nevyřčenou hranicí, v jejíž blízkosti jsme se chtěli při výběru vhodných kandidátů držet. Jak se kliknutím na odkaz můžete přesvědčit, za onu sumu tehdy šly sehnat různé stroje a rozhodně to nebyly nějaké bezejmenné chudinky. Samozřejmě kupec nemohl očekávat perfektní stav, nicméně to pořád stačilo na nadějně zachovalé exempláře, které nemusely být nutně sežrány korozí na prach. Jeden by řekl, že koupit levný hot hatch z 90.let nemůže být problém. Anebo ano?

Dnes je situace dosti jiná. Zkuste hledat levný ostrý hatchback a zjistíte, že v inzerci je trochu vymeteno. Magická formulka ‘youngtimer’ zvedající plošně ceny starších zajímavých automobilů však není jediným viníkem. Musíme si přičíst také nějakou tu míru inflace a pak je tady jedno specifikum 90. let. Jakkoli je dnes toto období melancholicky vzpomínáno co by staré zlaté časy těch nejlepších aut, v kategorii ostrých hatchbacků to žádná sláva nebyla. Na začátku devadesátek sice ještě dozníval velkolepý rozpuk předešlé desetiletky, avšak auta z tohoto období už utrpěla natolik devastující ztráty ve svých řadách, že přeživší exempláře v hezkém stavu za 50 tisíc nikdo neprodá. Astry GSI nebo 309 GTI už zkrátka zcela zmizely. Druhá polovina devadesátých let pak byla na zajímavé stroje odvozené od lidových hatchbacků spíše skoupá a rozmach přišel až pár let po přelomu milénia. To všechno dohromady způsobuje, že suma 50 tisíc nám nyní neohraničuje množinu modelů, ze kterých si můžeme vybírat ty zajímavější, ale spíše pár odpadlíků, kteří se do rozjetého vlaku s auty s ‘investičním potenciálem’ nevlezli a smutně zbyli mezi outsidery v těch nejspodnějších vodách. Ale něco snad najdeme.

Píšeš o Hondě Civic VTEC, což sice může znamenat vícero variant, avšak pokud jde o ty sportovní, používala název VTEC naposledy čtvrtá generace EE9 s první variantou geniální strojovny B16 a na tu můžeš rovnou zapomenout. Vlastně, stejně jako na ostatní rychlé Civicy. Sportovní Hondy nikdy nebyly z laciného kraje. To Saxo VTS 16V nebo Peugeot 106 S16 už znějí daleko reálněji a za 50 tisíc se sehnat dají. Leč otázkou je celkový stav a karosařina. Zvenku hezky vypadající splašené krabičky od PSA mohou v nitru ukrývat smrtelné rány od kovomorky. Přesto zde vidím jistou naději a při troše štěstí a případně trochu navýšeném rozpočtu se zdá být tahle francouzská dvojka trefou do černého. Jsou to hot hatche v pravém slova smyslu a jejich provozní náklady patří v rámci kategorie k nejnižším. Jen tedy nevím, zda je lze označit jako “hodné” – přetáčivost je jednou ze základních ingrediencí skvělých podvozků těchto francouzských mrňousů a když se jejich řidič v zatáčce lekne, může z toho mít jednoduše jeden hnědý pruh na polstrování sedadla navíc. Avšak hbité reakce zádi na odstavení plynu a schopnost zatáčet zadkem je vlastní i mnohým jiným hot hatchům z tohoto období, takže budeš muset být opatrný zelenáč.

reklama

Tvé nápady jsme vyčerpali, pojďme přidat nějaké další. Nejběžnějším hot hatchem chudého petrolheada v inzerci je dnes Peugeot 206 GTI. Ducha devadesátek v něm určitě nalézt půjde, avšak osobně bych rozhodně raději volil jednoho z menších dvojčat zmíňovaných výše. A dál? Pusto prázdno. Punto 1.8 HGT osobně neznám, ale nikdy nepatřilo k nějakým vyhledávaným a kultovním záležitostem, což má jistě svůj důvod. Možná nás zachrání italští sousedové s hadem a křížem ve znaku. Alfy mívají velmi příjemné ceny a velmi charakterní motory i jízdní projev. Z oblasti hatchbacků se nabízí modely 145/146 ideálně v motorizaci 1.8 T.S. či 2.0 T.S. – pokud Twin Sparky přežily doteď, přežijí i dále a z jejich nadšeného projevu zjihne každá automobilová duše. Okolo 50 tisíc se však dá sehnat i dvoulitr obalený do karoserie novější Alfy 147. Tímto bychom mohli skončit, protože charismatické Alfy už příliš konkurence nemají. Jenže pro nedostatek hatchbacků budeme trochu podvádět.

Rychlé Nissany bávaly spolehlivým receptem na levný schopný hot hatch. Jenže Sunny a Almery GTI už se také staly velmi výjimečnými zjevy, a když je náhodou majitel prodává, nepustí je úplně lacino. Naštěstí máme Primeru. Sice sedan, ale běžnější a snad ještě sehnatelný v alespoň trochu rozumné formě. Stejný recept můžeme aplikovat u Alfy. Hledat hezkou 156 2.0 T.S. bude zřejmě snazší varianta, než trvat na milánksých hatchbacích – zážitek bude velmi podobný. No a pak mě napadá ještě další švindl v podobě kupé – pokud na světě ještě existuje Puma nezrezlá na prach, určitě tě jízdně nadchne a devadesátkovým feelingem tě také zahrne v míře vrchovaté. Jako eso v rukávu na závěr vytáhnu ještě jedno vozítko ze země galského kohouta. Je sestrou Peugeotu 306 S16, ale narozdíl od něj má popularitu na bodu mrazu – tím pádem ani cena nebývá velká. Poslední tip se jmenuje Citroen Xsara VTS. Má výbušný dvoulitr a povedený podvozek. Hledej.

Dostáváme se k otázce, zda se dá s předohrabem zažít opravdová zábava. Zábava je vždy velmi individuálně vnímaná emoce a pro jednoho nemusí znamenat to, co pro druhého. Někdo potřebuje pro vrchovatou míru zábavy hyperaktivní předokolku, jiný silnou zadokolku, třetí offroad zahrabaný po okna v bahně a poslední třeba prázdnou dálnici a Mercedes SL65 AMG. Slovy klasika, lidi jsou různé a musíš sám přijít na to, co ti bude vyhovovat. Z mého pohledu je však schopná ostrá předokolka určitě zábavnější, než obyčejná zadokolka. Když si vzpomenu na značně opepřenou Hondu Civic Type-R EP3 nebo Focus RS Mk.I, naskakuje mi husí kůže. A myslím, že i tenhle text dokládá, jak nadšený může člověk z předokolky být. Na Saxo VTS vzpomínám velmi rád. Takový Jan Machač však po přečtení této věty určitě do redakčního chatu napíše “Já nechápu, co na těch předokolkách furt všichni máte”. :-)  

No a zbývá nám výtka poslední. MR2 mám sice najetou (či spíše nenajetou) naprosto minimálně, ale že by byla jízdně “o parník lepší”, než-li jakákoliv Miata, mohu s klidným srdcem vyloučit. Každopádně srovnávací test by se hodil. Snad se nad námi jeden věrný čtenář slituje a ke srovnání bude moci dojít.


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Raspby
19. dubna 2017, 07:47
2

Díky Michale za podpru MRšky ve světě, kterému vládne Miata :-D . Miatu jsem žádnou neřídil, tak taky nemohu porovnat. Byl bych opatrný říkat, že je o parník lepší (taky je nutno nesrovnávat poslední MR2 s NA as 1,6 :) ), ale spíš prostě zcela úplně jiná. Motor vzadu je znát hrozně moc. Neříkám co je lepší a co ne, ale je to prostě obrovský rozdíl v jízdních vlastnostech. Vojto - můžeme to nějak porovnat na příštím trackday v Mýtě :)

reagovat
Raspby
19. dubna 2017, 07:49
0

Tak tím oslovením jsem myslel celou redakci samozřejmě..nějak jsem se ani nepodíval od koho je článek - na FB vidím ptejte se Vojtů a přitom tady odpovídá Tomáš :-D

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:52
0

Super, rád vyzkouším. Snad bude přítomna i nějaká sériová NB k porovnání.

Raspby
19. dubna 2017, 08:53
0

No Miat je tam vždycky dostatek :) Jinak tam můžu zkusit kamaráda přemluvit k zapůjčení NB

Kryton2X4B-523P
19. dubna 2017, 08:27
0

Já bych měl ještě jeden tip na hot hatch, který tady jak jsem zjistil hrozně rádi opomíjíte. Renault Clio ;-). Mluvím o druhé generaci, protože ta první už cenově vystřelila do astronomických výšin. Vrcholovou verzi RS za 50k člověk sežene těžko, i když momentálně se v inzerci nachází jeden kus zhrzený tuningem za 72k ( https://www.sportovnivozy.cz/79850-renault-clio-sport-2i-16v-elia-mimon ), na což bych se nebál připlatit, pokud je základ vozu v pořádku. Ale pro začínajícího sebevraha se dá volit slabší varianta s motorem K4M o obsahu 1,6l. Na autíčko vážící jen chlup přes tunu je 79kW více než dostačujících, podvozek je ochoten odpustit i menší chyby a stále je s ním obrovská zábava. Z dnešního pohledu marketingu Renaultu je tohle vozítko na úrovni dnešních GT. Větší zběsilost už je vážně jen RS, nebo smrtící V6. Výhoda tohodle prcka je, že se ho tolik nedotklo zvyšování cen, protože není tak nápadný jako silnější bráškové. Já svoje kupoval za 35k a za podobnou cenu jsou k dispozici stále. Motorově je to srovnatelné se 106 S16, nebo Saxem VTs akorát bez té přemrštěné ceny. Verdikt je, že Renault bych rozhodně neopomíjel, protože tam kde konkurence nabízí na vrcholu obsah 1,6l a kolem 140 koníků, tam má rencek 2,0l a skoro 180 kobyl pod kapotou ;-)

reagovat
Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:35
0

Ke Cliu RS chováme hlubokou úctu a snad mužů slíbit, že se tady v budoucnu objeví více, ale jak sám píšeš, RS za tázaný rozpočet určitě nepořídíš.

Co se týče té 1.6, nikdy jsem v Cliu s tímto motorem nejel, ale soudě dle většího Megane to s VTS/S16 moc srovnávat nepůjde.

Kryton2X4B-523P
19. dubna 2017, 08:43
0

Tam jde právě o to "větší megane". Megane má minimálně o dva metráky víc než třídveřovné Clio a ta váha je tam strašně znát. Osobně jsme to srovnávali s kamarádovou 106 Rally a shodli jsme se, že je to o dost rychlejší. Teď na tom řeším nějaké potíže s rozvody, ale jakmile to vyřeším, můžeme se sejít na nějakém trackdayi a tam bych ti to na pár kol mohl půjčit a řekneš svůj názor. Tady šlo i o to, že tazatel chtěl cenu do 50k což tohle bez problémů splňuje a zábavy si s tím užije kopec. Přece jen tenhle motor do Clia vůbec určený nebyl, ten měl být jen pro větší sourozence ;-)

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 08:50
0

Já to myslel spíš z hlediska projevu. Renaultí 1.6 je živá, ale obyčejná atmosféra, chybí ji ta špona, kterou chytne TU nad 5000 ot.
A že by těžší a slabší Clio bylo rychlejší, než Saxo/106 je taky nějaké podivné. Rallye mohla být i 1.3 95k nebo 1.6 8v 100k. Nebyl to i tento případ?

Ale samozřejmě Clio 1.6 je hezký tip na zadání dotazu.

Kryton2X4B-523P
19. dubna 2017, 09:07
0

Ta 106 je 1,6 8V, takže slabší varianta. Fakt je ten, že i u toho osmiventilu od Peugeotu je znát ten kopanec ve vyšších otáčkách, rendovi sedí spíš to střední pásmo, takže ten motor není tak charismatický jako 106. Ale fakt by to chtělo nějaký srovnání naživo. Takhle máme jeden naježděný jedno, druhej to svoje a nejde to tak směle porovnat. Kažopádně je potřeba zohlednit, že tady pořád srovnáváme, bežný model jedné automobilky s vrcholem jiné. Kdybysme vedle sebe postavili ty dva vrcholy z obou, je vítěz celkem jasnej ;-). To je právě to co mi na tom Cliu vyhovuje, není to žádná mega rarita, takže cena i díly jsou v jiný hladině ;-). Ideál pro začátečníka.

Máří
19. dubna 2017, 11:28
0

Furt čekám kdy se mi někdo ozve na test/recenzi/vlog mého "redneck" RS Clia. Bez prdele to auto bylo v minulým životě karbecovým Mustangem s nějakým V6 i když start připomíná Felicii. Schválně může autor napsat text bez fotek a názvu auta, ať lidi hádaj :D

Matěj Podhorský
19. dubna 2017, 11:32
0

On se jeste vavris neozval? Sakra fix, to musime napravit toto!

Máří
19. dubna 2017, 11:35
0

Nevím jestli není problém v tom, že některý úpravy trochu umocňují tu myšlenku Clia na úkor "pohodlí". Ale mladá se v tom veze raději než ve Fábii, takže pořád dobrý ne?

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 12:27
0

Píšu zprávu

Ma
Marry1985
19. dubna 2017, 13:03
1

Jooooo to Clio 1.6 16v můžu jen pochválit....

Chase
19. dubna 2017, 16:03
0

"moderní" Clio RS je kouzelný, ale pořád mi v hlavě leží jeho na silnici řádně kousavý a divoký předek... klasika Clio 1.8 16v :) ( http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-Clio-1.8-16V/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:20700_6_,ful:petrol,pwn:96,pwx:110,vcg:smallcar/pg:vipcar/242782310.html )

Máří
19. dubna 2017, 20:38
0

Chase: No dopr****, to si sem neměl dávat :)

PB
19. dubna 2017, 09:09
0

A kterak je na tom v porovnani s miatou a MR2, MGF?

reagovat
Raspby
19. dubna 2017, 09:31
0

Dobrej nápad? Ty máš MG-F? :)

Pe
Pedro
19. dubna 2017, 11:43
0

MG-F jsem si pořídil teď v zimě, taky by mě zajímalo porovnání:) Škoda, že trackdaye jsou až v Mýtě

Tomáš Vavrečka
19. dubna 2017, 15:06
0

A odkud jsi Pedro?

Pe
Pedro
20. dubna 2017, 14:44
0

Kousek od Zlína

PB
19. dubna 2017, 09:20
0

Co takhle MG ZR? Sice jest mnohem novejsi, ale devadesatkovej feeling ma minimalne v interieru pozehnane....

reagovat
Vojta Nekvapil
19. dubna 2017, 11:35
0

No a se Civicem to má taky hodně společného jestli se nepletu.

sumy
19. dubna 2017, 13:19
1

Tak tohle uz s civicem nema spolecneho takrka nic. To skoncilo s MG ZS180-tedy to "same" jako civic MB6-VTI

sumy
19. dubna 2017, 17:48
0

Ale mel jsem to ted jako kandidata na dailinu, byt s "blbou" 1,4 a jede to moc hezky. Nakonec jsem skoncil s civicem "anglanem" s 1,4 a srandy je s tim take dost(v ramci moznosti 5-7t rpm) Zcela uprimne, u prvniho auta bych spise resil, nez aby to byla primarne splasena krabicka, tak aby to nebylo "papirovy"
To se mi to mudruje, kdyz jsem mel pred takrka 20 lety jako prvni auto 2,4, cca 170hp a na tehdejsi pomery "velkej korab"

Franz Kafka
19. dubna 2017, 18:27
1

Jako nejlepší daily se stejně jeví tohle. Přece jen, když je to v tom názvu ne?

sumy
19. dubna 2017, 18:35
1

Kdepak, v tom nez bych nasel tasku s notasem, tak je konec pracovni doby. Vsak znate to, maly auto, maly curbes. Velky auto... :-)

JayK91
19. dubna 2017, 10:22
0

A teď načneme zábavu z jiného soudku ... :D


Co takové Suzuki hm? ... pravda Swift GTI už je trošku přeceňovan a osciluje mezi 50 - 90 000 , ale je tu ještě jeden diamant od japonského S ... Ignis Sport ... vykonu moc nepobral, ale linej (narozdil od normalnich Ognisů), vzhledem ke své muší váze taky určitě nebude ... a pohybuje se okolo 40-70 000

reagovat
Pólin
19. dubna 2017, 13:30
1

tak Ignis Sport jsem jednu dobu měl a bylo to moje dosavadní nejoblíbenější auto...taková vyspídovaná mikro SUV tryskomyš. Motor jel od cca 4000ot/min fantasticky, řízení pěkné strmé, pedály ideálně posazené na meziplyny pata špička a mělo to skvělé seriové sedačky Recaro. Jediné, co bych tomu vytkl je, že to bylo docela hlučné při dálničních rychlostech. Ovšem které auto v dané kategorii jezdí jako rolls, že?:)

JayK91
19. dubna 2017, 13:39
0

no právě ... navíc vznikl kvuli homologaci pro wrc pokud se nepletu, takže jeho revírem je okreska :D

ono celkově suzuki s těmi pidi motory jako takove není dělane na dálnice (napadá mě snad jen z novějších Kizashi a možná SX4), jsou to spíš auta do města a na okresku no

PB
19. dubna 2017, 14:29
0

Jeste existovalo Suzuki Baleno jako hatch. Stary je to dost.

JayK91
19. dubna 2017, 14:34
0

To jo ale nejsem si vědom toho že by mělo i ostřejší verzi ... ani první ani druhá generace... navíc ono je Baleno samo o sobě takovy paradox protože vychazi z Cultusu (stejně jako stare Swifty) ... :D :D

JayK91
19. dubna 2017, 14:35
0

Ale jak to googlim tak na některých trzích bylo Baleno GSR ... přiznám se ale že jsem o něm v životě neslyšel ...

Vojta Nekvapil
19. dubna 2017, 11:34
0

Měl bych typ. Proton vyráběl v rámci licence Mitsubishi Colt. Jde tedy o hatchback staré školy ale vyráběný do roku 2005. Za tyhle peníze by se dala sehnat verze 1.8 gti. Je mel jen obyčejnou 1.6 za pár korun ale jízdu jsem si užíval. Stejně jako všichni co si Modrého Skrcka pujcili. Zkuste tedy kouknout po Satria, Persona, C9, či jaká další jména to na evropském trhu dostalo

reagovat
Franz Kafka
19. dubna 2017, 12:35
0

Kup Felicii s 1.6. A máš hatch. Hot z toho jde udělat za pár korun v rámci oprav. Za 50 jde koupit nějaká super star edition určitě. Podvozek přitvrdit, lepší kola, pneu a s 1.6 to pojede slušně. Opravy za 200 až 400 kč dle závažnosti. A devadesátek si tady užiješ taky dost. Plné silnice jich už taky nejsou. Tak jediný problém vidím v tom, že nikdo nevymyslel připsat k názvu věc jako Gt či Rs;)

reagovat
krab
19. dubna 2017, 16:25
0

Je fakt, že jak přemýšlím nad něčím na plech cup, tak Felda 1.6 to je asi snadná volba. A trošku si jí poladit :) .. I když v reálu "trošku poladit" znamená hromadu času na tom autě...

Ten problém co dneska koupit za pár korun tu docela je. I když výběr je... spíš tak nějak zmizely ti "hrdinové minulosti" jak o tom psal Tomáš Vavris.... Kdo naposled viděl v inzerci pěknej Pug 309 GTI za pár drobných... kam se poděli levné 106 Rallye , Fiesty XR2i z půlky 90tek, Alfy 33 1.7i.e. s motorem boxer, levný slušný E30 318i , nebo navíc 318is ... už je to všechno spíš ten cenější "youngtimer" jak se říká...

Ale zas jsou laciný ty novější a defacto lepší, rychlejší auta. MG-F koupíš lacino, Barchettu koupíš lacino, lecjakou ještě slušnou E46 328i koupíš relativně lacino, Peugeoty 206 GTI, Renault Clio RS 2. gen. , Fiesta ST MK1... atd. Tyhle zas stojí podstatně míň než před 5 lety.... holt ale už pěkná tříca zas stojí 2x tolik dneska ...

prostě se to posouvá.

Franz Kafka
19. dubna 2017, 17:42
0

Pro potřeby Plechcupu je Felcie skvělá volba. Není to tak drahé trochu to poladit v rámci dílny doma.Jede to solidně pokud se nebojíš jet na hraně možností kulatého Favoritu. Ta 1.6 sama o sobě není špatná v rámci koncernu v ničem snad kromě Octavie tam to byl úlet. Ta Felicie je lehká a i pěkná je stále velmi levná. Jen se to hůř shání.

Celé se to posunulo zcela logicky a k naší smůle. Zrovna ty e30 mě mrzí obrovsky. Dokud to byl šrot za pár nekoupil sem jí a teď bych ji zase naopak chtěl, ale pěkná stojí balík. Barchetta se mi líbí hodně tam se asi nechám časem přesvědčit dokud jsou ceny dneška přijatelné. Jinak ještě mě napadla jedna volba druhá Ibiza Cupra 2.0 16V, 150HP velmi zdařilá kombinace váhy a výkonu jen ta koncepce je špatně a trochu to padá na předek, ale jako devadesátková věc za rozumnou cenu to jde sehnat.

krab
19. dubna 2017, 19:20
0

Asi jo, já furt hledám nějakýho exota, ale asi Felda 1.6 na plechcup bude ideal...

S těma autama co už levná nejsou. Existuje jedno auto který mě fakt mrzí že jsem ho debil nekoupil. V roce 2005/2006 cca. kdy jsem chtěl konečně koupit nějakýho sporťáka a měl nějakých pár korun po roce první práce jsem si měl od rodičů prostě půjčit prachy a koupit BMW M3 E30. V UK stály v přepočtu kolem 400tisíc ( levostranný byly všechny..) v hezkým stavu. Tak jsem koupil MGB GT na který jsem bohatě měl ve vlastních , ale vezmi si kdybych býval šel do tý tříci..... ty vole! škoda :) ... ale u jinech aut si tohle neříkám, je to zbytečný. ... ono se takovejch případů najde totiž víc.

Nawi2203
19. dubna 2017, 14:49
0

A co takhle Micra K11 SuperS ;) To je malý, točívý ale hlevně hravý autíčko na který se tady pořád zapomíná...

reagovat
Ma
Mad Matt
19. dubna 2017, 16:11
0

Fiat Bravo HGT. Moc o tom autě nevím, snad jen že má 2.0 pětiválec, super zvuk a zvenku vypadá k světu. Přijde mi to HOT až až. Jeden kus do 50k je zrovna na bazoši.

reagovat
Ma
Mad Matt
19. dubna 2017, 17:07
0

O Citroenu Xsara VTS 2.0 jsem nevěděl. Zajímavý tip.

Me
Mendoza
19. dubna 2017, 22:45
0

Beny,muzu poprosit o kontakt, mel bych zajem o tu Almeru.Dekuju M

Be
Beny
19. dubna 2017, 16:25
0

Zmíněná Almera GTi je hrozně fajn auto, můžu potvrdit. Akorát sehnat jí bude asi malej zázrak. Takový příjemný autíčko, a SR20 v něm. :-* BTW moje bude na prodej, ještě nevím kdy, ale bude muset ustoupit zadokolce. Štve mě to, ale pudy jsou silné. :-) Kdyby měl náhodou někdo zájem, dá se dohledat na nissanclubu.

reagovat
Eon
19. dubna 2017, 19:18
0

Nevímjaký je reálný stav, ale cena - do 5o ooo vyhovuje..
https://auto.bazos.cz/inzerat/73795808/NISSAN-Almera-20GTI.php

Be
Beny
19. dubna 2017, 19:23
0

Doufám že si nikdo nemyslí že tohle je moje. :-D

Me
Mendoza
19. dubna 2017, 22:47
0

Beny,muzu poprosit o kontakt, mel bych zajem o Almeru.Dekuji

Be
Beny
20. dubna 2017, 08:39
0

Jsem na mailu luk.benes(zavináč)seznam(tečka)cz. Jedná se o tohle: http://www.nissanclub.cz/forum-tema/benycz-almera-gti-280647

Ale bude dostupná až se pořeší daily.

Zvapi
19. dubna 2017, 16:36
0

Ano, ano, ano! V současnosti jedna z nejlepších možností jak se bavit za rozumný peníz a ještě navíc při rozumném pohodlí :)

reagovat
Zvapi
19. dubna 2017, 16:39
0

.

GanGreen
19. dubna 2017, 17:28
0

Nechci vypadat nejak zaujate, ale co treba Corsa C 1.8gsi?? :-D Kravina?

reagovat
briza
19. dubna 2017, 18:03
0

Když už se čítuje s těma kupátkama, co třeba taková Streetka?Tomu se dá sundat i střecha a legrace s tím určitě bude spousta.

reagovat
Goldies
19. dubna 2017, 18:40
0

Jj to je taky zajimaci ford :-)

Goldies
19. dubna 2017, 18:45
0

Ono to ma 95psu?! To zase tak marny nebude. Z ceho to ma podvozek?

briza
19. dubna 2017, 19:27
0

Jojo, je to 70kW 1.6 a i normální Ka je vcelku prima motokára. Podvozek je otázkou. Nejaká upravená Fiesta možná?

la
la
19. dubna 2017, 19:00
0

A co takhle Fiata Coupé, já vím že to není hothatch ale do těch 50 by se snad nějaký solidní kousek sehnat dal a zajímavé by to být mohlo.

reagovat
MartinCoupe
20. dubna 2017, 06:45
0

Muj typ je Škoda Fabia 1.4 16V (74kW) nebo 2.0i (85kW). Anebo kdyby chtel vic koniku, tak Fiat Stilo 2.5 (125kW). To by mu mohlo stacit :-)

reagovat
to
tomyks
20. dubna 2017, 07:11
0

Co se Hondy tyce, netrval bych na VTECu. Ja osobne bych se tech 150 koni v EE asi bal. Mam 1,5 se 100 konikama a jsem naprosto spokojeny, zabava tak akorat. ED7 (1,6 80kw) se da do 50 poridit s prehledem, v inzerci se jeste obcas objevi nejaka nezbastlena ktera ani neni shnila na prach. Spatne zadni lemy klasika, plechy na opravu stale jsou. Zabava podle me dostacujici, da se dat krastsi prevodovka a to je pak jeste jine kafe :)

reagovat
Wa
Wardencliffe
20. dubna 2017, 11:57
0

Sice to HOT HATCH ale jede suprově a sranda sní je....do 50 se taky vlezeš
https://www.autofrc.cz/inzerat/nissan-primera-sport-1999/1130/

reagovat
jaymz
20. dubna 2017, 16:19
0

Wow... felcka, jednickova fabie nebo otřesná p11c aneb samý etalon třídy. auto.cz hadra

reagovat
Franz Kafka
20. dubna 2017, 16:44
0

A co chceš shánět do 50.000 Korun? 911? To je cena lepšího gauče v Ikea tak čemu se divíš. 309 gti a další y se sháněli taky dost špatně. Jmenovaná Almera je ok, ale je jich málo. Výkřik do tmy, ale návrh žádný to je typické auto.cz kluku.

Máří
24. dubna 2017, 13:11
0

Ono je co do 50 koupit, jenom bylo už všechno řečeno, tak proč se ohánět Fabkou, felckou atd. jen kvůli tomu abych se vyjádřil, že. Za mě je skvělý hatch třeba Fiat Brava/ Bravo s 1.6 16V. Koupíš za 10, lepší gumy, lepší podvozek, vykuchat a lítáš jak drak.

Chosé
26. dubna 2017, 08:32
0

Dovolím si nesouhlasit ohledně Hond. Nejprve by chtělo uvést na pravou míru, že označení Honda Civic VTEC je naprosto špatné a nikdy se nepoužívalo. V našich končinách se setkáváme s označením VT (4. generace), VTi (5. generace) a Type R (6. generace a dále).
Osobně doporučuji pátou generaci. Nesnaží se tolik řidiče zabít jako 4. generace a dle mého názoru je hezčí než 6. generace. Cenová otázka do 50.000,- je horší. Je až nereálné v ČR a okolních státech sehnat Civica v dobrém stavu v nejvyšší motorizaci. Ceny jsou 100+.

Ale nevěsil bych hlavu, velkou parádu zažiješ i s jednou vačkou. Ohlédl bych se tak po ESi modelech. Mají jednovačkové 1.6ky s V-TECem a pro auto, co váží okolo tuny to stačí. Není to sice takový zážitek jako dvouvačka, ale pořád lepší jak 1.4ka.

Hondy mají velkou výhodu i v tom, že si můžeš koupit za 20-30.000,- nějakou obyčejnou 1.4 nebo 1.5 a swapnout tam vrch (včetně hlavy nahoru) z 1.6 V-TECu. Budeš mít teoreticky stále původní motor, protože kód motoru se nemění, ale navýšíš výkon a kroutivý moment. Tento mini-me swap je cenově kolem 10.000,-, pokud ovšem nemáš možnost sehnat věci levněji, třeba z vrakoviště. :) Existuje ještě jeden swap, ten se taky hojně dělá a jedná se pouze o výměnu dvoubodového sání za čtyřbodové a navíc se mění klaviatura s ostřejší vačkou z D16A6/D16Z2 včetně stavitelného vačkového kola. Tahle úprava sice nepřidá tolik, ale stojí zhruba polovinu.

Sečteno podtrženo - nehledej v nejvyšších motorizacích, když na ně nemáš peníze, ale zkus najít vhodnější kus v trochu nižší specifikaci.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 118d 2008
BMW Řada 1 118d

2008 rok výroby
143 koní výkon
1 995 ccm objem

Saab 9-3 2.0 LPT OG 113kW 1999
Saab 9-3 2.0 LPT OG 113kW

1999 rok výroby
155 koní výkon
1 998 ccm objem

Ford Thunderbird Landau 1970
Ford Thunderbird Landau

1970 rok výroby
360 koní výkon
70 000 ccm objem