načítám data...

TOP 5: Hothatche chudého petrolheada

V prvním díle našeho povídání o levných autech pro ty, co si chtějí řízení užít, jsme se zaměřili na placatá kupé. Co když ale chcete trochu víc praktičnosti a ani zraky poutající nízký a protáhlý tvar auta vám není příliš sympatický? Právě pro vás existuje kategorie ostrých hatchbacků.

Zobrazit galerii

Díky nízkým provozním a servisním nákladům je to jedna z nejlevnějších cest, jak se dostat k relativně rychlému a zábavnému autu. Takový základní kámen sportovních aut, řekněme. Oblíbenost této kategorie ještě podporuje kromě již zmiňované praktičnosti i široká nabídka jak nových tak ojetých hothatchů na trhu. A právě proto jsme se v redakci chvíli dohadovali, jaká auta do tohoto výběru použít. Po několika hodinách velmi kultivovaného argumentování ("Golfa GTI si strč do krku spodem, ty polský výměšku!"), nám vykrystalizoval kompromis mezi cenou, sehnatelností a schopnostmi vozu. Proto zde nenajdete Citroen AX GTI, který jsme neviděli v slušném stavu na prodej již léta, ani Clio Williams, které již získává sběratelskou hodnotu, nebo Civic VTI, jež je kvůli svému H-statusu až neúměrně drahý.

Opel Kadett GSi

Koncem osmdesátých let byl Kadett GSI hvězdou mezi ostrými hatchbacky a dali jsme mu v tomto výběru přednost i před novější Astrou GSi, která byla sice solidnější a modernější, ale kvůli nárůstu hmotnosti a přenastavení podvozku ztratila cosi z divokosti Kadettu. Kadett poháněl ten samý šestnáctiventilový dvoulitr se 150 koni, což z tohoto auta dělalo velmi rychlou a velmi zběsilou krabičku. Vše se vlastně točilo hlavně okolo onoho motoru C20XE. Možná proto byl Kadett natolik oblíbený mezi amatérskými automobilovými závodníky.

Jít do něj?

Bohužel si jej oblíbili nejen amatérští závodníci, ale i tuneři. Proto najít nezprzněný či neutahaný kousek jde již téměř hůř, než donutit Inda dát si hovězí steak. Pokud jej však najdete, klidně do něj jděte. Kadett má sice blátivě měkkou karoserii se sklony k přeměně na zrzavý prášek a svéhlavou elektriku,  ale stejně by vás mohl v lecčems přesvědčit. Jeho motor má nejen velmi dobrý výkon, ale také slušnou výdrž. Navíc dostal jako jeden z prvních v Evropě sekvenční vstřikování paliva. S krátkými převody tak dokázal lehký Kadett překvapit mnoho daleko silnějších aut. K tomu přidejte nečekaně příjemnou spotřebu, opěvovanou trvanlivost, a máte před sebou až překvapivě dobrý motor. Některé verze měly dokonce hi-tech digitální přístroje! Mohly by se snad davy příležitostných závodníků hledajících levný a rychlý stroj pro víkendové kratochvíle mýlit? Jedině kdyby chtěli závodit s osmiventilovou verzí o výkonu pouhých 115 koní.

[Ondra]

Nissan Sunny GTI

Nissan Sunny můžeme považovat za jedno z nejnudnějších aut počátku 90. let. Hatchback vzhledově atraktivní asi jako panelákové sídliště byl sice kvalitně postavený, ale snad žádného nadšence do aut tím neohromil. Možná proto byla silnější verze GTI donedávna nejspíše nejvíce podceňovaný ostrý hatchback. A právě proto se prodával za směšné ceny a široká veřejnost o něm skoro nic nevěděla. To se i díky Autíčkáři (možná) podařilo napravit – ceny jsou stále rozumné, ale někteří lidé již ví, s čím mají tu čest.

Jít do něj?

Mohu snad na tuto otázku odpovědět něco jiného, než jednoznačné ano, když jsem si sám Sunny GTI kdysi koupil? I pokud uvažujete racionálně, je tenhle Nissan lehce obhajitelná volba. Robustně postavený hatchback s ještě robustněji udělaným legendárním čtyřválcem SR20, o kterém vám Greeny nedávno psal v sérii o motorech, má hodně co nabídnout. Vyniká velmi slušnou spolehlivostí, takže se nemusíte bát ani aut s větším počtem najetých kilometrů, a také spotřeba dvouvačkového dvoulitru se dá při běžné jízdě udržet kolem sedmi litrů na sto. Dobrá, tohle vás asi nezajímá tolik jako víceprvková zadní náprava, dobrá pozice za pěkným tříramenným volantem či téměř nekonečné nadšení lehce upravitelného 143 koňového motoru. A psal jsem vám již o tom, že tenhle agregát můžete legálně vyměnit za silnější bratříčky SR20VE (točivá atmosféra s variabilním časováním ventilů a výkonem kolem 200 koní) či SR20DET s turbem? Dohromady tvoří Sunny GTI velmi působivý balíček a teprve za volantem naplno oceníte jeho schopnosti. Pokud nezrezne, tak bude jezdit na věky.

[Ondra]

Peugeot 309 GTI

Dnes už se to zdá k neuvěření, ale bývaly doby, kdy byl Peugeot etalonem jízdních vlastností a symbolem řidičského nadšení, ne jen "tím autem" s otevřenou hubou. Navíc se to týkalo celé modelové řady včetně velké limuzíny 605. Dnes však při vyslovení hesla "starý, dobře jezdící Peugeot" většině automobilových nadšenců vyskočí automaticky před oči 205 GTI. Kdybych psal o něm, měl bych to poměrně lehké. Stačilo by stvořit elaborát ve kterém by se náhodně opakovala slova legenda, náhlá přetáčivost, hravější 1.6, silnější 1.9, dílo mistra a nezapomenutelný zážitek. Proč tedy píši o větší 309 GTI? No možná právě proto, že nemá statut legendy a žije ve stínu menšího bratra, aniž by však byla výrazně horší.

Jít do něj?

Pokud najdete dobrý kus, tak ano. Jít do něj radši než do 205 GTI? Možná vás překvapím, ale dost možná také ano. Tahle věc má totiž oproti slavnějšímu sourozenci i na první pohled ne zcela zřejmá pozitiva. Kromě toho, že je praktičtější bývá 309 GTi často v lepším stavu a levnější než 205tka. Ani nárůst hmotnosti není v tomto případě automaticky špatně, větší zadní převis pomohl stabilizovat neposednou záď, která dokázala vystrašit obrovské množství řidičů. A poslední výhodou je skutečnost, že se 309 dělala i se silnějším motorem než 205. Verze GTI16 dostala 160 koňovou šestnáctiventilovou 1.9 známou z většího Peugeotu 405 Mi-16. A poměr 160 koní výkonu na 975 kg hmotnosti vypadá i na dnešní dobu velmi působivě – 16-ti ventilových verzí je ale velmi málo a cena bude velmi velká. Chudý petrolhead by tedy měl koukat po "běžných" verzích  GTiček s osmi ventily a 120 či 130 koni. Stále však tohle auto patří k těm nejlepším předokolkám devadesátých let, protože dokáže řidičsky téměř dokonale uspokojit. A navíc koroduje méně, než zbytek našeho výběru.

[Ondra]

Renault Clio 1.8 16V

V zemi galského kohouta uměly stavět splašené nákupní tašky všechny automobilky. Renault si narozdíl od koncernu PSA tuto schopnost zachoval nepřetržitě a právem jsou jeho produkty označovány za špičku ve svých kategoriích. Co však Renault nabízí pro nadšence, který má hluboko do kapsy? Wildu už jsme v úvodním odstavci eliminovali a stejný osud potká i  nakopnutou krychli aneb R5 Turbo, jež se stal cenným youngtimerem. Zbývá tedy Wildův méně slavný brácha Clio 1.8 16V.

Jít do něj?

Jako každé starší auto i Clio už bude mít (přes svou jednoduchost) spoustu much. Poblázněná elektrika, problematická spojka s trhajícím se lankem, převodovka se spočítanými všemi zuby,  16-ti ventil s hlučnými zdvihátky na všech 16-ti ventilech… To jsme nezačali moc dobře. Ehm, tak jinak. Budu trochu nesouhlasit s Ondrou a jako nejméně reznoucí auto z našeho výběru označím Clio. Kdo někdy bojoval s korozí ví, že všechny mechanické problémy jsou nevýznamné hlouposti a zdravá kastle zlatem se vyvažuje, takže tady máme první plus. A co dál? Inu, určitě jste už na internetu četli stohy oslavných adorací na Clio Williams. Na jeho bezbřehou zábavnost, nízkou hmotnost, skvělou ovladatelnost, řízení ukecané jako řecký demonstrant, podvozek zrozený pomocí černé magie a kmotřenství boha asfaltové eRZety… Je toho spousta, co řidiči na Williamsu milují a stejnou spoustu věcí mohou milovat na obyčejné 1.8 16V. Na plakety s pořadovým číslem auta přece nejezdí, geometrii podvozku vám přenastaví v každém lepším pneuservise a absence 15 koní vám aortu ze srdce taky nevytrhne, obzvlášť když přihlédnete k pohotovostní hmotnosti 990 kg. Žádný další rozdíl mezi Williamsem a 16V není. Autíčkář doporučuje koukat po tmavě modrém kousku a doplnit jej zlatými koly speedline, pak budou mimikry dokonalé.

[Vavris]

VW Golf GTI 16V Mk.II

Tak, právě teď mám v koutku duše pocit, že nejeden z vás se právě chytá za hlavu a tvaruje obočí do zlověstného šklebu… Golf GTI mezi pěti nejřidičštějšímí levnými hatchbacky na autíčkáři? Taková troufalost! Golf, to je přece nuda na druhou a ztělesnění strohého eurokonzervatismu v té nejryzejší podobě. A ještě si k tomu připočtěme typické sorty majitelů rekrutující se z okruhu tuning & stajling & machring. Vždyť tady o nějakém řidičském autě a zábavě nemůže být ani řeč! Figurovala li by v nadpisu 3. nebo 4. generace, nemohl bych nic namítat, jenže mluvíme o generaci druhé a…   tu jsem si musel strčit do krku spodem, abych si její přítomnost v naší top5 obhájil před zarputilým Valachem Ondrou.

Jít do něj?

Zapomeňte na obtloustlost a nezáživnost Golfu III, zapomeňte na nijakost a nevýraznost Golfu IV, zapomeňte na vykloubenou spodní čelist od největšího zívnutí na světě. Mluvíme o Golfu GTI, který váží 935 kg, je mechanicky precizní a přestože ve své době patřil k těm "dospěleji" se chovajícím autům dané kategorie, nesmíme zapomínat, že od jeho vzniku nás již dělí nějaké to desetiletí – to, co kdysi mohlo působit dospěle, vyvolá dnes jistojistě dojem ohromné mrštnosti a agilnosti. Golf není tak hravý jako Clio nebo 309, jeho podvozek však přeje všem myslitelným hrátkám a ochotně s řidičem spolupracuje při přenosech hmotnosti. Navíc řadící páka v Golfu se narozdíl od Francouzů nesnaží imitovat pohyb klacíku v kravinci.  Pro pořádný dojem je třeba hledat verzi 16V, která ve vyšších otáčkách uletí neduživému 8V o několik délek. Přestože technické údaje hovoří o nepříliš lichotivém zryhlení na stovku za 9,0s, není třeba se bát, GTI v reálu bude patřit k tomu rychlejšímu z naší pětice.

[Vavris]

Nejlepší pod čarou

Narozdíl od levných kupé, je výběr kvalitních levných hot hatchů skutečně velmi široký, takže se určitě nezapomeňte podívat i na následující auta:

Citroen Saxo VTS – točivá šestnáctistovka, skvělý podvozek a relativně nízký věk činí v kombinaci s cenou klesající k 50.000 Kč ze Saxa velmi lákavou kombinaci.

Ford Escort RS2000 – obhroublý hatch se silným a skvěle znějícím dvoulitrem má sice mizerný podvozek a ještě mizernější antikorozní ochranu, ale charakteru na rozdávání.

Ford Fiesta XR2i – kolo v každém rohu, solidní Zetec s výkonem 96 kw pod kapotou a spousta talentu. Účastníci Fiesta CUPu a desítky amatérských závodníků se nemohou mýlit.

Honda Civic – hledejte hranatou 4. generaci, která ještě nemá řízení jako z parníku a pod kapotou výbušnou šestnáctistovku EE8.

Suzuki Swift GTI – Pro vyznavače hobby závodů ve slalomu nebo do vrchu je to jasná volba, jak bojovat o vítězství v kategorii do 1400 ccm.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

So
Sova
27. března 2012, 11:06
0

Mému srdíčku je nejblíže 309 GTI16, ale zkusit Williamse má přednost (teď nevím jestli bohužel nebo bohudík :-)
Jinak převodovky RenaultSport modelů, v tomto případě na Cliu I.gen s motorem F7P(1.8 16v) a F7R(2.0 16v) jsou přesné i na německé poměry...to samé převodovka na motorech C1J (1.4 Turbo)kterou nemám strach označit za skvělou.
Pověst francouzských převodovek v HH kazí hlavně pežot, protože to byly vždy nemožné nepřesné kvedlačky alá škoda 120
Těžko to bude v dnešní době někdo zkoumat...ale hodně lidí by bylo hooodně překvapených z rozdílu v přesnosti a drahách řazení mezi 205 GTI a R5GTT...nebe a dudy...respektive v tomhle pořadí dudy a nebe :-)

reagovat
Va
Vavris
27. března 2012, 11:41
0

Aha, tak poté se omluvuji za dezinformaci, ale dva mnou zkoušené kousky Clia 16V měly převodovku, která se jako přesná rozhodně označit nedala.

Ch
Chase
27. března 2012, 17:22
0

Máš pravdu, že převodovky u F7P a F7R (nejčastěji jde o převodovku JB3) sice nejsou tak nepřesné, jako třeba Peugeot, ale srovnávat ji s německýma je trochu moc :)) Sám nedám na Rencky dopustit a F7P už mám ve čtvrtém autě (Poslední je R19 16v Cabrio), takže rozhodně nejsem proti této značce zaujatý ;)

So
Sova
27. března 2012, 12:10
0

Tak to bohužel je.
Nevím nakolik je to s kvalitou a životností převodovky u toho Golfu, ale Clio 16v má na rozdíl od Williamsu tu vlastnost, že odspodu se toho zas až tak nic bombastického neděje, jednak díky "delší převodovce" a celkově je ten agregát (1.8 16v) "točivější"
Nevím jak je to u toho golfu, ale když porovnám 16v s Williamsem...tak je tam teda jak říkáte vy (a i já někde někdy:-)) minimální výkonostní rozdíl na papíře.
Ale když bych to chtěl rozebrat a zároveň stručně napsat tak...
Clio 16v se musí hooodně "snažit" a musíš ho vymačkat jak citrón do poslední kapky, aby se Williamsu vyrovnalo a aby pokořilo taková auta jako je třeba Golf Mk.2 16v
Podle toho pak ty auta a jednotlivé jeho komponenty vypadají.

reagovat
So
Sova
27. března 2012, 13:04
0

Konkrétněji a zabřehnout hlouběji, mohu pouze u aut, která sem měl/mám
tj. Renault 11 Turbo, Peugeot 306 GTI6, Renault Clio 1.8 16v, Peugeot 309 GTI16 a Renault Clio Williams.
Když pominu 309, což než auto, byl spíše svázaný uzlík plný neštěstí :-) tak ze všech aut, co měl sem si mohl vyvodit nějaké závěry.
Když sem nedávno Williams kupoval, samozřejmě sem zjišťoval nějaké informace kolem.
Auto je to podle mnohých lidí, serverů a obecně třeba v Británii ikonické, ale například zjistit z nějakého českého serveru o autech, kolik jich bylo vyrobeno a kolik z nich bylo číslovaných s plaketou to jest úkol nadlidský.

reagovat
Ma
Martin
27. března 2012, 13:50
0

No já rozhodopádně hlasuji pro 309 :-) z vlastní zkušenosti vím, že jen pozměněnním některých detailů - výměna kol, tlumičů, brzd a snížením hmotnosti bez velkých zásahů se autíčko změnilo ve vlka v rouše beránčím :-) šlapal na paty miníku a nakonec jej na dráze porazil :-) na okrskách pak předvedl oncert, který bych já, coby milovník zadokolek rozhodně nečekal :-D
Z dále jmenovaných jsem se vezl jen AX a Saxem, takže se komentáře zdržuji :-)

reagovat
So
Sova
27. března 2012, 14:04
0

Ted je teda otázka, kolik ventilů si v té 309ce proháněl.
Jestli 8 nebo 16 :-)
A kterou vlastně doporučuješ.

Co se článku týče, nechci hnidopišit, ale článek je o 309 GTI ale fotka pod článkem 309 GTI není...
Tak jak :-)

On
Ondra
27. března 2012, 14:23
0

No fotka je 309 GTI16, které je v článku taky zmíněno a oproti běžné 309 GTI není vzhledově snad tak odlišné, aby se to nedalo prominout :)

So
Sova
27. března 2012, 18:41
0

jj...jen sem chtěl to chtěl poznamenat a vědět, kterou tu 309ku Martin doporučoval

Ma
Martin
28. března 2012, 06:52
0

Vzhledem k tomu, že jsem se s ní jen párkrát povozil, a jinak ji víceméně jen sledoval při kamarádových jízdách, tak vlastně ani nevím, co byl základ, ale vím, že těch úprav neprovedl moc a na motor snad nesahal. Mluvil jen o tom, co jsem zmiňoval, a to ani to snižování váhy neprobíhalo nijak drasticky - vyhodil zadní sedačky, nějaké izolace, rádio ,... taky neměl moc peněz a tak to řešil tím, k čemu se dostal :-) jen za gumy dal docela slušný peníz, byly to nějaké Yokohamy, ale které přesně, to už mi leta odvála :-(

or
oreille
27. března 2012, 14:02
0

Nejak ste tu zabudli na R5 GTE / GT Turbo - auta hrave lahke a pokial su v dobrom stave neskutocne zabavne. Mal som aj Clio 1.8 16 V a ako tu bolo pisane vyssie prevodovky na nom boli ok. to ako je ktora vykvedlana zavisi aj od rozdielneho systemu radenia rychlosti, kde sa napr u pezota vela zlepsi zamenou dielcov za nove. - Detto co sa tyka Renaultu - no Clio 16V ma o dost iny charakter ako Willik. motor zabera o tisic otacok vyssie cca a skrina je neskutocne zbytocne dlha. Nakolko sa snazim trosku jazdit aj amaterske sutaze tak som ten motor dal do lahsej kasne R5 GTE, vymenil vacky a urobil par dalsich zasahov a teraz auto ide o trosku lepsie nez williams.
Golf II Gti 16V bolo dalsie z aut ktore som mal - motor podobny ako Clio -najcastejsia zavada bola na striekacke KE Jetronic (take mechanicke vstrekovanie paliva) takze nasledovala prerabka (vdaka kamaratom) - strikacka von a dnu na zakazku robena sacia priruba a 2x Dellorto 40, podtlakovy rozdelovac a potom uz bolo dobre.
R5 GTE/GTT kto ho skusil vie sam ze auto ma svoj charakter a vie byt neuveritelne rychle. Pri GTE verzii su naklady na udrzbu nizsie, GTT vyssie, Turbo je castokrat na konci so silami (ktore turbo pri 20+ rokoch nakladania by nebolo, motor je jednoduchy 1,4 ccm, povod ma v 50tych rokoch, nevyhodou je vodna pumpa na vrchu - pri prasknuti hadice prestane zvysok vody cirkulovat, pri castej vymene oleja a pravidelnej vymene kvapalin je to spolahlive vozenie, castou zavadou je rozhaseny karburator, ktory treba nanovo pretesnit a podobne. Jedna vec ktora kazdeho udivi na tomto aute su fenomenalne brzdy (pokial sa o nich majitel staral). Z mojho pohladu to je asi to najviac funny vozenie, v tesnom zavese nasledovane Pezotkou 205 1,9 GTi, a Saxom VTS. Dost dobre je tiez P 106 Rallye prvej generacie.

reagovat
Me
Medved
27. března 2012, 14:09
0

Jako vzdy opet musim pochvalit za pekny clanek.Pokud se muzu zeptat co bude priste? jinak ve vyberu mi celkem chybi fiat bravo s jejich 2.0 nebo punto s 1.4turbem :)

reagovat
On
Ondra
27. března 2012, 14:28
0

Tato auta jsme také zvažovali :) Co bude příště ještě není jasné, ale určitě to zase bude něco levného, nápadů je hned několik.

me
medved
28. března 2012, 19:53
0

kdyz uz nam zacina to leto za chvili tak co tema na roadstery/cabriolety? :D

Yu
Yurii
28. března 2012, 20:23
0

Souhlas kabriolety! :) R19, Rover 216, Megane, E36 cabrio, možná Velorex a třeba i Golf :)

On
Ondra
28. března 2012, 22:09
0

To je jedna z možností, teď by se to jistě hodilo :)

So
Sova
27. března 2012, 14:21
0

Já samzřejmě také...je paráda, že někdo ještě píše o těhle starších autičkách.

Akorát mě trochu zamrzelo, že Vavris chce "mimkrovat" 16v za Williams a u sloupečku 309 GTI by slušela fotka GTI a né GTI16 (do interiéru vidět není, ale barva lišt v naraznících a lemech na boku prozrazuje XU9J4 pod kapotou)

reagovat
Wo
Woyta
27. března 2012, 20:02
0

309 mel kamaraduv tata. A nesetril ji. Jezdila moc pekne.

Opel Kadet vyrabelo i Daewoo. Nexia, Racer, LeMans. Tedy kastli jde sehnat mladsi. Motory Daewoo jsou obvykl trosu udusene ale to neni problem.

reagovat
Co
Colombo
27. března 2012, 20:38
0

Kadett GSi a Golf GTI nesedřený jak učesaná pleš a nenapadený kutilem??! Hlavně NEZBOŘENÝ. Bohužel se tyhle legendy společně s Renaultem 5 a zmíněnou 205 řadí do kategorie začínající v hospodské terminologii Měl jsem... Ještě nikdy jsem neslyšel musel jsem ho prodat(rodina,dům), ale rozprodal jsem..

reagovat
So
Sova
27. března 2012, 22:02
0

Jinak to černé Clio na turbínových Speedlinech je snad ještě více sexy, než samotný Williams :-)

reagovat
Ne
Nedy
28. března 2012, 06:47
0

Článek super! To Clio mě vážně zaujalo. Bohužel u nás jsem nenašel ani jedno na prodej a na mobile.de asi jen 3... Takže chcete-li si někdo znepřátelit moji ženu a víte o slušném u nás na prodej, za tip budu vděčný... :-)

reagovat
Mo
Monty
28. března 2012, 10:09
0

A co BMW compact? To je taky hatchback ne? Zadokolka, zabavna, levna, se suprovym sestivalcem. Sice to ma podvozek takovej hybrid, ale Z3 ho ma taky a nikdo si nestezuje.
Nebo me napadl jeste Fiat Uno Turbo. Splasena krabicka na kolech s velkyma moznostma navyseni vykonu.

reagovat
On
Ondra
28. března 2012, 10:17
0

Compact stojí s šestiválcem docela hodně a s jinýma motorama zase podle nás není natolik dobrý.

h0
h0n7a
28. března 2012, 19:36
0

Co takhle Alfa 145 QV 2,0 155 koníků a jízdní vlastnosti jak praštěná motokára =D pokud si člověk zvykne na ten předsanej čenich tak se s tím daj dělat neuvěřitelný věci :)

reagovat
Va
Vajtus
28. března 2012, 21:42
0

Sice opět super čtení, ale já si nevybral :) . Něco z Itálie by nebylo?

reagovat
On
Ondra
28. března 2012, 22:08
0

Ale jistě - Uno Turbo, Punto GT, Brava HGT, Alfa 145 QV, 33 1.7 16V, nějaká Delta atd... to už je pomalu na samostatný článek :)

Va
Vajtus
28. března 2012, 22:22
0

Sem s ním ;) :D

Ma
Martin
29. března 2012, 13:38
0

Copak tohle téma, to je pohoda :-D Pak bude sedan , offroad .....

ale těším se na Limuzína a Supersport chudého petrolheada :-D tam se teprve ukáže :-D :-D :-D

reagovat
Bo
BobAsh
29. března 2012, 16:37
0

Limuzína a sedan se dost překrývají a supersporty nasadíme, až přejdeme k vyšším cenovým limitům - ono sehnat supersport za půl mega bude taky dobrá challenge :)

Va
Vajtus
29. března 2012, 19:16
0

Sranda je, že tahle levná auta nakonec z chudého petrolheada udělají ještě chudšího :D . Ono totiž platí, že bohatí petrolheadi, nejsou tak bohatí, aby si mohli kupovat takhle levná auta :D .

Bo
BobAsh
30. března 2012, 00:25
0

Ono to bude dost záležet na tom, co za levné auto máme na mysli. Pokud bychom zůstali u těch supersportů, tak "chudý" (na naše poměry spíš "mírně bohatý") petrolhead, který si pořídí Hondu NSX, má docela slušnou naději udržet svou finanční situaci stabilní.

Petrolhead, který si ve stejné finanční situaci pořídí Ferrari Mondial, by měl rovnou začít zvažovat zapsání místní radnice jako místa trvalého pobytu a zajímat se o podmínky, za jakých lze realizovat osobní bankrot :)

Va
Vajtus
30. března 2012, 07:23
0

:D

U supersportů je ještě alespoň nějaká naděje, že se po deseti letech o ně někdo staral. Můj názor (ne zcela podložený) je, že auta v článku a jim podobná budou potřebovat za ta léta vyměnit skoro vše, co se měnit dá. Člověk se na servise brzo dostane několikrát přes kupní cenu...

Je na zvážení, jak staré auto kupovat. Např. můj známý koupil 5 let staré BMW 5er a přesto, že jezdí jen do autorizovaného servisu, tak za dva roky do auta naházel míň jak já za stejnou dobu do Pumy! (rozdíl v cenách dílů si asi dovedete představit). Když teď auto prodá, dostane většinu toho, co za něj dal, to se o Pumě říct nedá...

Asi takhle jsem to myslel, že ty auta jsou levná jen na pořízení, když je člověk chce dát do kupy a nedej bože prodat je to v důsledku dražší než auto o 10 let novější...

On
Ondra
30. března 2012, 08:10
0

Ono je to dost relativní. Kdyby známému teď odešla třeba jednotka iDrivu (což se mému známému stalo), tak by za to vyplázl dvakrát tolik, co stojí pěkná Puma :)

An
Andre
30. března 2012, 12:27
0

U limuzín bych to neviděl tak tragicky, takové staré BMW 7 E32 na tom možná nebude tak strašně. Ale žádné jsem neprovozoval, tak nevím.

Supersporty a novější limuzíny budou horší.

Ma
Martin
04. dubna 2012, 12:50
0

No po 7 řadě docela pokukuji, protože Mazllíkovi taky už nějaký pátek je. Taky jsem koukal po starším lexusu, ale líbí se mi spíš GX, než LX :-) medvědi mě neberou ( ale ani sám nevím proč ), no a pak nějaký jag :-)

So
Sova
29. března 2012, 22:50
0

Tak at udelaji...prece je to petrolhead ne :-)
Rikas, ze bohati petrolheadi, nejsou tak bohati, aby si mohli kupovat levna auta...
Tohle neni clanek o bohatych petrolheadech preci :wink

reagovat
Ma
Martin
04. dubna 2012, 12:45
0

BobAsh : no to sice jo, ale zatímco za sedan můžeš považovat třeba 305 Pežotka, kategorie limuzín roste s rozměry divněji :-) Dřív se za limuzínu považovala 505, pak už 604, a dnes je 607 jen vyšší střední třída :-( Takže budu -li uvažovat o limuzíně chudého petrolheada, nebudu samozejmě koukat do kategorie dnešních limuzín, ale třeba po Volvu 9XX, které se dá sehnat za relativně slušný peníz a i při péči značkového servisu Tě nezruinuje :-)
Tak nějak jsem to myslel :-) se supersporty to byl spíš hec :-) asi je každému jasné, že při těch počtech vyrobených budou ceny dost jinde a masově vyráběný supersport je snad jedině porsche

je-li i pro tyhle kategorie daná hranice 50 000, pak to bude chtít strávit hodně času u internetu a jsem opravdu zvědav, co najdete :-)

P.S.: hlavně ne Trabant 601 Limouzine :-))))

reagovat
Co
Colombo
04. dubna 2012, 17:10
0

Jednou byla na prodej zánovní 911 zkrachovalého němce téměř za odvoz, akorát si tam expodnikatel natáhl hadici od výfuku a našli jej až za pár měsíců. Pro hrobníka či pracovníka kafilerie to je docela výzva k levnému supersportu..

reagovat
Ma
Martin
05. dubna 2012, 06:20
0

No, nevím, zda jsi se někdy potkal s autem, ve kterém byla mrtvola pár dní :-( ten smrad zaleze úplně do všeho a když si myslíš, že už je to ok, zatopíš, nebo vyjde sluníčko a je to zpět :-( Tohle je tak na součástky :-)

Co
Colombo
05. dubna 2012, 10:32
0

Takový hrobník by s tím neměl mít problém a možná by ji uvítal i nějaký zarytý deathmetalový fanoušek..

reagovat
Ma
Martin
05. dubna 2012, 13:44
0

a nebo člověk totálně bez čichu :-D

ho
honza
19. dubna 2012, 21:39
0

a co volvo 480 gt vaha okolo tuny motor 1.7 turbo
test v nejaky chrochto reci



ale ne ze si ho nekdo koupite chci ho ja......jasny:)

reagovat
Ji
Jirka
22. prosince 2012, 15:23
0

Jinak mám Hondu civic 1,6 i- VT EE9/EE8 je kod kastle civic/crx do kterých se legendární motor B16A1 dával. Crx je více působivé, větší raketa a kratší rozvor. Civic je spíše komfortnější a více praktický. Prostě využitelnější auto pro běžný život avšak vlk v rouše beránčím. :-)))

reagovat
Gi
Gim
25. ledna 2013, 08:35
0

ještě mi tu schází subaru Justy 1,3 turbo :)

reagovat
Je
Jelass
03. září 2013, 15:54
0

Kluci, nechtělo by to předělat článek? Je zajimavý, ale těch aut v čr a v použitelném stavu najdete doslova pár.

reagovat
custom1
09. března 2016, 07:18
0

Za málo peněz hodně muziky? Tryskomyši!
Chrysler ES Turbo/Dodge Shadow. Měl jsem dva a rád na ně vzpomínám. Jeden jsem koupil za 25 tis. (2.5 Turbo), druhý za 15 tis. (2.2 Turbo). Byly to třídveřové hatchbacky (i když z profilu vypadaly jako 2dr sedan) a jely jak z praku.
Problém je, že už u nás skoro žádné nejsou a ani v Evropě jich moc není. I když u nás bych o jednom věděl... ;)

reagovat
St
SteveCZ
10. dubna 2016, 19:51
0

Opět super článek :-) Doma má 205 GTi, 605 V6 a 309 GTi16 a musím vše potvrdit! Mnoho lidí by to od toho auta nečekalo. Motor, řízení a podvozek je úžasný... Jediné co jsem měnil jsou brzdy.Ty sériové na to auto moc nestačí... Ale jinak skvělé auto, které nikdy nedám pryč :-)

reagovat
RBMK
17. prosince 2017, 19:50
0

Strýc měl Mitsubishi Colt GTI 1.6. To jelo jak splašený, skoro se to nesypalo, jen s benzínem na pumpě rovnou kupoval i přední gumy...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem