reklama
načítám data...

Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Na sklonku léta zaznamenala Autíčkářova garáž menší exodus. Zmizely z ní rovnou dvě auta. A proto je nejvyšší čas ohlédnout se za tím, jaké bylo jejich vlastnictví.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž, Bazarový snílek: Opel Corsa OPC: Doježděno, podtrženo, sečteno

Za dobu, po kterou píši pro tenhle magazín, už domácí stodola před zimou a deštěm skrývala kde co. Nově se uzavřela kapitola rovnou nad dvojicí aut, které opustily redakční garáž krátce po sobě. A poprvé jsem se rozhodl učinit menší shrnutí společného fungování.

Opel Corsa OPC – 10 důvodů, proč tě nenávidím

Některá auta máte rádi, některá méně. Teď s odstupem pár měsíců mohu prohlásit, že Corsa byla první auto, které mě bytostně sralo a pár krát jsem měl chuť hodit ji ze skály. Jen tak… Ne, nebyla objektivně nijak hrozná, ostatně, kdyby ano, asi bych si ji nekupoval. Vlastně její agilita na kusu okresky mezi Rožnovem a Bystřičkou byla tím důvodem, kterým mě loni v září přesvědčila, abych to s ní zkusil. Jenže od té doby jsem se každým dnem přesvědčoval, že moderní hot hatch s tvrdým podvozkem je věc, které bych se měl obloukem vyhýbat.

Musím se k něčemu přiznat. Jsem očividně dosti povrchní a potřebuji, aby se mi auto nějakým způsobem líbilo. Nemusí to být designový skvost, jen pro mě musí být něčím sympatické a vyzařovat určitý status. A tady byl první kámen úrazu. Moderní supermini nabobtnala kvůli snaze nabídnout více a více prostoru do podivných tvarů. Nemají mnoho společného s mrňousy z 90.let. Z pidižvíků se stalo cosi, co nejvíc připomíná nafouknutého ježíka. A já se s těmito nakynutými liniemi nějak nemohl ztotožnit. Tím spíš když byla image kšiltovkáře v teniskách podtrhnuta  drahými (ale taky mohutně oparkovanými a kopnutými) tuningovými koly Voltec Barracuda v rozměru 8x18” a jakýsi předchozí šrám minulosti na přední části se kdosi rozhodl vyřešit tuningovou náhražkou originální masky. Za Corsou jsem se neohlížel tak, jak jsem to dělal u svých předchozích aut. A já se rád ohlížím.

Zbytek už dotvořila sama Corsa. Používat jako daily auto se skořepinovými Recary není úplně fajn, a na poměry kategorie skvělá pozice za volantem je vám v tu chvíli trochu jedno. Stejně jako není úplně fajn jezdit na podvozku, který je na hranici snesitelné tvrdosti už v sérii a tady navíc disponoval nižšími pružinami Eibach. A už vůbec není fajn, když to celé postavíte na zimní gumy značky Nexen, jejichž bočnice skýtá měkkost poprsí MISS Věstonice a trakce mají asi tolik, co mojito vodky v pochybném baru. Než mě začnete plísnit, ano, za dementní kombinaci podvozku a pneumatik auto rozhodně nemohlo, nicméně tyto komponenty sabotovaly jeden druhého. Při běžném pojíždení byl podvozek lehce otravný a s rozbitou okreskou se nedokázal popasovat bez výrazných rázů a odskoků, na té kvalitní zase velmi rychle vzdaly svou funkci ty černé imitace pneumatik. Zde je vhodné zmínit, že pořízení replik originálních disků 7x17” nemělo na tuhost podvozku zrovna znatelný vliv. Corsa tak měla málo prostoru prokázat své přednosti. V průběhu zimy vše víc a víc směřovalo k tomu, že si spolu rozumět nebudeme a půjde hned na jaře do inzerce. Kdo mohl vědět, že na zimních Nexenech stráví další půl rok, než se prodá. V létě byly dojmy z oněch pneumatik ještě o kus horší.

reklama

Objektivním nedostatkem je řízení. Jeho houbovitý a playstationový odpor rozhodně nepodpoří jízdní zážitek. Naopak chválu si zaslouží motor. Sice nepatří k těm nejúspornějším, ale síly má na rozdávání a jeho radostný projev lačnící po otáčkách, doplněný o příjemné zaprskání do výfuku u omezovače, není na poměry turbomotorů úplně běžný. Více jízdních dojmů hledejte v dřívějším testu Opel Corsa OPC.

Data a čísla:

Corsu jsem měl 11 měsíců a ujel s ní pouze 8.700 km. Za tu dobu si vyžádala nějaký servis. Měnil se motorový olej i filtr, nemrznoucí směs, vzduchový filtr a pro jistotu jsem nechal vyměnit rozvody i s vodní pumpou od Contitech. Tento prvotní servis spolknul 9.000 Kč. Na jaře už bylo jasné, že si Corsu nechci déle nechávat a proto bylo rozhodnuto neinvestovat do brzd, které by si také zasloužily výměnu. Stav tlumičů byl však po zimě natolik tristní, že musely být instalovány nové, vepředu bylo rovnou zakoupeno i horní uložení, které se při kontrole jevilo jako vybité. Tato diagnóza se však později ukázala jako nesprávná a vůle zřejmě byla v čepu spodního ramene, který na první pohled nevypadal zle. Další známou závadou byla prasklá trubka klimatizace – klimatiazce tedy byla nefunkční. Auto tedy bylo prodáváno ve stavu, kdy potřebovalo investovat do brzd, klimatizace a výměny spodních ramen. 
Když zde kdysi Matěj kalkuloval rok života s Fiatem 500 na operák došel k číslu 4,65 Kč/km, což se mnohým zdálo jako vysoké číslo. Podívejme se, co stál rok života s Corsou…

Motorový olej 5w-40 (4 litry) + filtr, vzduchový filtr, nemznoucí směs, rozvodová sada s vodní pumpou Contitech + práce:
9.000 Kč.

Přední a zadní sada tlumičů KYB, přední horní uložení KYB:
5.860 Kč.

Sada disků OPC, 7Jx17
12.200 Kč

Sada pneu Nexen Winguard 205/45 R17
6.656 Kč

Seřízení geometrie
600 Kč

Pojištění z odpovědnosti motorového vozidla
3.379 Kč

Prodej disků Voltec T5 Barracuda 
+ 10.000 Kč

CELKEM ZA SERVIS A POJIŠTĚNÍ:  27.695 Kč.

Průměrná spotřeba: 8,7l/100 km
Průměrná cena benzínu: 30,3 Kč/l

CELKEM ZA PHM: 21.822 Kč

Cena za kilometr: (21.822 + 27.695)/8700 = 5,69 Kč/km

Jak vidíte, roční vlastnictví Corsy z hlediska ekonomiky nevypadá oproti novému autu tak skvěle, jak lidová moudra praví. Velkým faktorem je samozřejmě nízký nájezd, pokud bych si Opela nechal déle a najel s ním více, náklady na servis by se postupně rozmělňovaly a kilometrová gáže snižovala. 

Na co si dát pozor u ojetého OPC  

Na internetech se člověk dočte, že ojetá Corsa OPC není zrovna ideál spolehlivosti. Největším internetovým strašákem je zřejmě motor. O jednotce Z16LER se můžete dočíst, že umírá na podpálený píst čtvrtého válce – obzvláště britská fóra jsou plná hesel “VXR piston 4 failure”. Dle mého soukromého zkoumání však jde spíše o zveličenou závadu týkající se hlavně upravovaných nebo týraných aut, která nebyla řádně zahřívána a chlazena. Počínající problém lze navíc odhalit testovací jízdou – špatné studené starty, hrubý volnoběh či kolísání výkonu? Ruce pryč.  K častým závadám však rozhodně patří praskající trubky klimatizace – čehož důkazem bylo i mé auto – a vysypaná ložiska kol. Obojí jsou však poměrně levně odstranitelné závady. Dražší problém už může nastat s ložiskem v převodovce. Skříň M32 trpí na opotřebení ložiska hřídele 5. a 6 převodového stupně. Projevuje se znatelným kňučením při jízdě na zmíněné převody a ignorování tohoto problému dříve či později vyústí v destrukci převodovky. Na opravu je třeba zhruba 15 tisíc.

Ceny spotřebního materiálu jako tlumičů, ramen, stabilizátorů či brzdových komponent jsou průměrné až nízké – z dlouhodobého hlediska tedy půjde Corsu OPC provozovat za příjemné peníze.  Kvalita zpracování není žádná sláva, občas to odněkud zavrže, nezaznamenal jsem však žádné problémy s funkčností palubní výbavy. Pozitivem je poměrně slušná antikorozní ochrana. Díly podvozku sice budou mít po letech povrchovou lišku, ale karoserie zimnímu provozu odolává statečně.

V nejbližších dnech si dáme ještě podobné opáčku u kompresorové Mazdy MX-5 a pak už bude nejvyšší čas představit nový vůz, který zaparkoval v redakční garáži.

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
06. listopadu 2018, 12:12
0

Tohle neni zrovna auto na vozeni deti do skolky :)
Pokud bys najel vice, cena za kilometr by se nesnizovala. Naopak by byla vyssi jeste za brzdy, klimu, spodni ramena a letni pneu. Chapu proc's to strelil. Cos koupil misto toho?

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 12:50
0

Ano, nejdřív by se samozřejmě zvýšila, ale dlouhodobě by se měla postupně snižovat. Navíc by se bezvadný stav promítnul ve vyšší zůstatkové hodnotě auta.

Ostatně, výměna spotřebáku je u ojetého auta řekl bych docela standardní záležitostí.
-
Komentář upraven 6. 11. 2018, 13:16:21

Slower
06. listopadu 2018, 13:29
0

A prodal jsi to za stejně jako koupil? To bych potom neviděl tak tragicky, 3.20 Kč na km bez PHM je částka, co za auto pro zábavu dává spousta lidí...

reagovat
dom
06. listopadu 2018, 13:54
0

3,20 je super i na normální auto, natož za auto pro zábavu.

Pólin
06. listopadu 2018, 13:59
2

Jsem jediný, koho zaujala vodka v Mojitu?:) Jinak zajímavý rozbor...a neviděl bych to nijak tragicky...jak píše Slower výše: 3.20kč/km bez benzínu není žádná hrůza...když to srovnám se svojí Barchettou, do které něco sypu každou chvíli a za tento rok jsem s ní najel asi 2000km, tak je to pořád zlaté... Jinak auto pro mě docela zklamání...od začátku, co to vypustili ven se mě OPC líbilo..., ale Tvoje zkušenosti josu teda docela bída...

reagovat
Ronoath
06. listopadu 2018, 14:07
0

Jó, prodat ve správnou chvíli je umění. Je ale zajímavý skutečně negativní tón celého článku, s tím se dnes mezi auty málokde setkám.

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:29
0

Objektivně je psána ta recenze z února. V tomhle textu se asi dost promítá zahořklost z vlastnictví :-) Corsa byla rozhodně nejméně oblíbené auto, které jsem si kdy koupil.

beastar
06. listopadu 2018, 14:31
0

Nevim. Mě je teda negativní tón tentokrát právě sympatický. To že to kazí některým naivnějším kolegům sen o tom jak skoro zdarma jezdí daily po okreskách v 911 Gt2 za náklady jako na Oc 1rs je jedině dobře. A dodal bych... A to je jenom Corsa a poměrně nízký nájezd. Dát s tim mých 60 rok tak se to to rozpadne a už to neprodam.

Ronoath
06. listopadu 2018, 14:34
0

Nepsal jsem, že mi ten negativní tón je nesympatický, ale mohl jsem napsat, že se mi docela líbí:-) Krásně to dokazuje, že rozumný člověk dokáže přiznat, že koupě toho či onoho povozu byla chyba, to fakt klobouk dolů...

beastar
06. listopadu 2018, 14:52
2

Ronoath: Aha. Tak to se nám líbí na tom celým stejná věc. Po steskách minulých konečně zase fajn Vavrisovský pojednání.

Knightrider
06. listopadu 2018, 14:25
1

Ty vole, to jsou srandovní částky za ten servis a díly. To bych si pískal. :-D

Koukám, že ani vstupenka na testovačky kde čeho s katičkou press na krku, není zárukou výběru dobrýho auta ani pro sebe samýho.

reagovat
beastar
06. listopadu 2018, 14:32
0

Jo pískal? A kolik najede ten skoro Viper s jedním pruhem uprostřed ročně? Taky aspoň 10.000k?;))

Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 14:33
1

Já rád zkouším :-) A tentokrát to byl holt krok vedle. Cíleně vybírám víkendovky. Auta na ježdění kolem komína jsou většinou kombinací aktuální nabídky, zajímavostí, vzdáleností, kvality spánku, počasí a věštění z kočkolitu. :D

A taky je třeba brát v potaz, že kdyby byla Corsa pořízena na jaře, stála by na pořádných gumách a koupily se jí nové brzdy, mohlo by být konečné hodnocení pozitivnější :-)

Knightrider
06. listopadu 2018, 14:45
0

Beastar: Ten najede ročně 3 tisíce km a stojí mně to zhruba 50 tisíc Kč, takže ano, mít tyhle ceny dílů, tak bych si pískal radostí. Asi takhle: sadu gum jsem kupoval za 25 tisíc, tlumiče loni tuším za 24-25 tisíc, geometrie mně stabilně stojí 2,5 tisíce v servisu za úkon, sada originálních disků mně stála 30 tisíc, atd. Můžu klidně pokračovat. :-) Takže najet ročně těch 10 tisíc, tak se z toho finančně zeseru. Tohle jsou fakt srandovní částky oproti tomu.
Tomáš: Mně připadá zvláštní, když vidím to brečení nad špatnýma kolama, gumama, tlumičema.... Tak to asi chtělo koupit něco lepšího. Ale chápu, že i mistr tesař se někdy utne a šlápne vedle.

beastar
06. listopadu 2018, 14:55
0

Ty voe co to je za gumy? Byly docela levný ne? A víš co ti povím. Mě to přijde hodně to co píšeš s tím nájezdem. Docela by mě to zajímalo rozepsaný třeba v blogu. Taky občas musím do něčeho něco kupovat. 3 000km/50 000,-. Nemyslim že ti nevěřim, ale opravdu jsou to jen nutné výdaje?

Knightrider
06. listopadu 2018, 15:31
0

Ne, to je včetně oprav rozsypanýho kde čeho na 22 let starým verglu.

Knightrider
06. listopadu 2018, 15:37
0

Do blogu to psát nebudu, jednak je do toho každýmu kulový a navíc na to ani nemám čas. Mám teď důležitější věci na práci, než jsou auta. Ty jsem posledních několik měsíců v podstatě úplně vypustil z hlavy.

beastar
06. listopadu 2018, 16:14
0

To celkem chápu. To jsou ty veterány. Zlatej operák.

BigBen
06. listopadu 2018, 15:21
3

To auto bylo zadarmo? A pak jsi ho někomu věnoval jen tak jako dárek? V celkových nákladech mi tam chybí zahrnutá ztráta hodnoty vozu. Tedy rozdíl mezi pořizovací a prodejní hodnotou. Tu je potřeba taky zahrnout do nákladů a pak podělit najetýma kilometrama aby to mělo vypovídací hodnotu.

reagovat
beastar
06. listopadu 2018, 16:15
0

Ježíš je to vojetej malej kepl s motorem co nechceš. Tak jakapak ztráta hodnoty.

BigBen
07. listopadu 2018, 09:33
0

Jo jasně, já zapomněl. Je to Opel, takže neměl hodnotu už na začátku :-)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
07. listopadu 2018, 23:35
2

Nákupní i prodejní cena byla stejná

BigBen
09. listopadu 2018, 08:48
0

To je jak výhra v loterii, to jsem nečekal :-)

GanGreen
06. listopadu 2018, 17:00
0

Výslednou částku sem nasypal do alfy za první servis :D :D :D

reagovat
beastar
06. listopadu 2018, 18:28
10

Tak Alfa neni auto to je od přírody adrenalinovej sport pro odvážný borce. Se divim že to ještě nesponzoruje RedBull...

GanGreen
06. listopadu 2018, 20:05
0

ty vole, chceš mě zabít? :D ale jo, musim uznat že je na tom kus pravdy, neni to uplně prdel :)

Riccardo Martora
06. listopadu 2018, 21:03
0

Tak to by mě zajímalo co ten první servis obnášel. Tos musel být buď v autorizáku anebo koupit nějaký volítaný pelech ne? Já do mojí 166 nasypal dvacku za necelých pět let, ale tu jsem taky koupil ve stavu, který odpovídal nízké ceně :D

GanGreen
06. listopadu 2018, 21:18
0

rovzody, oleje, filtry, brzdy, vejfuk, tyčky stabíku.... asi ještě něco nevim :) drahá nebyla no :D

GanGreen
07. listopadu 2018, 12:52
0

Bístare, já si na tu hlášku dneska vzpomněl, a zadal sem do výroby samolepku, tohle si nalepim někam za okno :D doufám že nechceš nějaký autorský poplatky ;)

ToMyx
07. listopadu 2018, 13:48
0

Pěkně GanGreen, pěkně :-)

beastar
08. listopadu 2018, 13:54
0

V pohodě. Jako nálepka dobrý. Citát na tričko taky;)

kuc_t
06. listopadu 2018, 17:49
0

Jednu Dečkovou Corsu mame doma a asi nic horsiho jsem krome felicie neridil :-D jediny pozitivum na tom vidim ten vnitrni prostor ..

reagovat
C70C
06. listopadu 2018, 18:38
0

Jako bych tě slyšel, když jsi sem v ní dojel.. mně by tam asi.vadily hlavně Recara, každé druhé nastupování si nechat dát plastovou bočnicí koňara bych si i odepřel.
Ale jsem zvědav na představení Albíny.. hrň to do nás..

reagovat
Testeuros
07. listopadu 2018, 07:59
0

Z mé zkušenosti v podobě Cabrio a Recara můžu říct, že to skutečně není žádný problém. :)
Na druhou stranu to spíš působí poněkud divně, když něco takového má anatomy.

C70C
07. listopadu 2018, 11:53
0

Vím, jak jsem nenáviděl na běžné používání totožné sedačky ve focusu RS, protože buď sedneš klinicky přesně , nebo skoncíš s jelitem.. jako na jízdu super, ale ne úplně lůzr-frendly..

CZmisak
06. listopadu 2018, 21:45
0

Vzdycky, když se mi začne nějaký auto líbit, příjde někdo z autíčkáře a zkritizuje to (Alfa MiTo, BMW 1, teď i Corsa OPC). Čekám, že příští kritika bude na NC nebo Swiště Sport.

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. listopadu 2018, 22:53
0

Přečti si raději ty dojmy, které jsou linkovány v článku - je to více objektivnější, to že jeden z redaktorů zahořknul nad hot hatchem, protože ho používal v zimě, na blbé trase, blbých gumách neznamená, že je to auto špatné :-P

Kdo kritizoval BMW 1? To je super :-) A NC? Na to vyjde brzo óda :D

CZmisak
06. listopadu 2018, 23:29
0

BMW 1 fórum, na ódu na NCčko se těším, protože tam bude určitě něco, co ve mně spustí takovou tu varovnou červenou kontrolku kdesi vzadu v hlavě.

Ev
Evlo
06. listopadu 2018, 23:17
0

Z jakeho to bylo roku a jaky najezd?

reagovat
krab
06. listopadu 2018, 23:32
1

K těm nákladům, ideální řící : ještě že to nepočítám na ty koruny na kilometr... to mě ještě nikdy nenapadlo udělat :)
Takže si myslím, že +/- mě auta nic zásadního nestojí.

Tady záleží na vkusu jedince. A když je osoba diagnózou Miatář, hot hatche ho iritují ( česky řečeno serou). Se mnou je to s hot hatchi nějak napůl. Třikrát jsem se hezky povozil s Cliem RS a i když jsem si postupně vyzkoušel daleko silnější i dražší auta a některá taková i nakoupil, tak furt vím, že Clio RS MK3 s Cup podvozkem a Recaro sedadly je můj nesplněný sen. To auto mi pokoj prostě nedá, dokud nějaké nekoupím...

U toho Opelu nevím. Našel jsem si test od Tiffa Needela a ten říkal, že na okruhu ( myslím to byl Cadwell park) se prostě dá těžko zajet s Corsou jedno kolo za druhým tak přesně a konzistentně jako s Cliem. To řízení a turbomotor na tom bude mít svůj podíl. Jinak je to myslím parádní auto se super sedačkama a ten pubertální vzhled se mi na něm líbí. ( ale já mám rád všechno, znáte to...)

a btw. moje nejhorší auto co jsem kdy koupil byla taky Corsa. Akorát to byla zelená 5dv. Corsa B 1.5 D varianty ECO. A ten nápis "ECO" mě tehdy při prodeji zachránil, protože ten naftovej krám si pořídila nějaká militantní buňka Green Peace ode mě ... teď kecám, ale fakt nějaká eko firma to byla a tak to brali protože to bylo zelený s tím Eco nápisem na boku nebo kde vůbec byl...

reagovat
Co
Core
07. listopadu 2018, 14:02
1

Cau krabe,tady je clio myslim docela pekne rozebrane.....
http://moje.auto.cz/Borek-B-/clio-r-s-200-edc.html

krab
07. listopadu 2018, 16:04
0

Dík, to si rád přečtu sice, ale tohle Clio nemám na mysli. Já jedině ten model co byl před ním. Tenhle s umělým zvukem francouzských sporťáků včetně snad Nissanu GT-R a dvouspojkovou převodovkou rozhodně nechci. Na to už jsem moc starej. Poslední pravý Clio RS bylo právě Cup v šedý a limitovaný edici Ange&Demon. Myslím rok 2013 to byl... Ale tento typ Clia se s motorem F4R , dvoulitrem dělal od 2006. Sice je těžší než Clio RS MK2, ale pořád je to výborný hbitý hothatch

Co
Core
07. listopadu 2018, 21:20
0

Cau krabe ,to je mi jasny ze jdes po manualu,tady se mi libil jak to ten manik komplexne rozebral.....docela me zaujaly ty tlumice,netusil jsem ze ma clio takovou vychytavku.ja myslim ze mu to casem taky dojde,zrovna dnes jsem to resil s kamaradem co ma leon cupra s automatem rika ze to rychleji radi tak jsem mu poslal srovnavak z okruhu kde je vzdy manual rychlejsi.........ahoj martin.

beastar
07. listopadu 2018, 21:28
2

Záleží kdo a jak s tim manuálem řadí. Na tom okruhu. To že s tím profi pilot pojede rychleji než s automatem neznamená že Venda tuner to bude mít stejně. Že vám teda narušuju Clio debatu.

krab
07. listopadu 2018, 21:50
0

Jasně no. Víte co, ono to je u mě ještě malinko o něčem jiným. Já už si připadám starej nebo línej na nějaký honění časů na kolo, ale chci se v tom autě dobře cítit a chci aby mě bavilo. Základem je pro mě vždycky nízká hmotnost, kvalitní a vyvážený odpružení, rozložení hmotností tak, aby podpořilo ideálně neutrální chování auta a k tomu dobré, čitelné řízení. A jako bonus je potřeba mít motor s výkonem, který se dá dobře dávkovat plynem nabídne nějakou výkonovou špičku.

I když jsem teď trochu popsal svojí Elise, tak z těch pár jízd vím, že i právě to Clio je výborně vyrovnaný. Řešíš trochu hendikep motoru vpředu a pohon předních kol, stejně jako s opačný strany řeším "hendikep" motoru vzadu a pohonu zadních kol u 911. To dodává jízdě zajímavý koření. Dlouze jsem zkoušel různý předokolkový hot hatche a i chválím různý, ale to malý Clio je fakt pro mě ideál.

Beastar se tomu směje, protože pro jízdy po dálnici je to spíš utrpení, proto jsem si ho před lety nekoupil, když jsem ještě dojížděl denně 120 km za prací ( obě cesty) a vzal jsem tenkrát Focus ST 2.5 turbo. Ale na tu srandu po prázdnejch okreskách je to boží stroj. I na okruh a i na ring bych se s ním vypravil. Taky tam bývají dost k vidění.

To nový s dvojspojkou je špatný, ne protože je moderní, ale protože se jim to fakt nepovedlo. Šlo to jiným směrem a puristi si pak už spíš kupovali buď Fiesty ST anebo si ho spíš nechali, protože od těch dob, žádnej puristickej hot hatch prostě není. Kromě Yarisu GRMN, ale z toho se udělala bohužel jen raritní limitka.

BubaaCZek
07. listopadu 2018, 22:31
0

Core dik za link na tu recenzi. Vazne stala za precteni. Me by tam ta spojka chybela. Pokud je teda mekci nez v 330d. Tam me po 20 minutach poskakovani v zacpe srala iak cip.

ra
rainero
07. listopadu 2018, 09:17
0

"Musím se k něčemu přiznat. Jsem očividně dosti povrchní a potřebuji, aby se mi auto nějakým způsobem líbilo. Nemusí to být designový skvost, jen pro mě musí být něčím sympatické a vyzařovat určitý status. "
"Za Corsou jsem se neohlížel tak, jak jsem to dělal u svých předchozích aut. A já se rád ohlížím."

Tak pod toto sa kľudne podpíšem . Problémom je, že ma potom väčšina bežných a racionálnych áut nevie zaujať - to sa potom ťažko kupuje daily.

reagovat
ToMyx
07. listopadu 2018, 11:58
0

Pěkné subjetivní shrnutí a palec hore za to přiznání špatné volby auta, to neumí každý.
Hold některé klady na začátku zastínily zápory a problém byl na světě, hlavně po delším používání. Jen jestli volba dílů na auto nebyla právě ten katalyzátor, který ty zápory zesílil. Ono pak to auto od původního OEM naladění může být úplně někde jinde, pokud se spojí kratší pružiny, těžká a velká kola a houbovité zimáky. Ale tak máš o zkušenost víc.
Tak co tam máš dále?:-)

reagovat
Ka
Kaskadér
07. listopadu 2018, 12:38
-4

Ty náklady na provoz nemůžeš myslet vážně.. To, že jsi koupil zprzněnej šrot není problém toho auta ale tvůj... Takže položky za tlumiče, disky a pneu vyškrtni a jsi o 25 k jinde...

reagovat
František Čáslavský
08. listopadu 2018, 12:32
0

Patří do provozu i údržba a nutné opravy? Já bych řekl, že ano...

Matěj Podhorský
08. listopadu 2018, 13:05
0

Přesně, řeším přece celkové náklady na km, ne?

beastar
08. listopadu 2018, 13:53
0

Tak když to dělal. Tak to asi nemůže jentak vypustit. To rovnou můžeš napsat. Kdyby si najel jen 1000 km ušetřil by si za benzín. A nemusel si dělat nic. A nedělám si iluze že v průměru je většina opc ještě větších vraků. Jenže majitelum je to jedno.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem