reklama
načítám data...

Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

Období modrého Fiátka na Autíčkáři skončilo. Stylový Ital je zpět u mateřské leasingovky. Jak hodnotíme operativní leasing po roce?

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Fiátkův zápisník: Zhodnocení a zúčtování

Všechno musí jednou skončit a nejinak to bylo v případě nejveselejšího redakčního vozu ( v rukou nejprotivnějšího redakčního redaktora), světle modré pětistovky od Fiatu, pronajaté na rok formou operativního leasingu. Ze začátku jsme se na produkty operativních leasingů dívali s velkým nadšením, protože slibovaly možnost jezdit novými vozy, většinou s plně hrazeným servisem, a to vše za cenu dostupnou široké veřejnosti. Neopadlo po ročním zhodnocení nadšení z operativních leasingů?

Než se dostaneme k závěrečnému hodnocení, dovolte mi krátkou rekapitulaci roku s Fiatem 500. V několika dílech zápisníku (původně jich mělo být 12, ale Fiat fungoval tak dobře, že nakonec nebylo téměr o čem psát – pozn.aut.) jste si mohli přečíst o tom, jak se s pětistovkou jezdí, kolik se do ní vejde lidí a věcí, a třeba i o tom, jak funguje v Itálii. Všechny díly si můžete přečíst zde: 1.díl, 2.díl, 3.díl, 4.díl, 5. díl, 6.díl.

Pětikilo se nakonec ukázalo jako velmi šikovné a mrštné městské auto bez přehnaných nároků na konzumaci paliva, se kterým se dá tu a tam zažít i nějaké legrace na venkovských okreskách, a relativně pohodlně je možno jej využít i k přepravě za zahraniční rekreací. Hlavním jmenovatelem ježdění s malým taliánem však byla všudypřítomná radost. Znáte takové to, jak ráno v pondělí ještě za tmy vstanete, abyste se přepravili do zaměstnání a svým bezmezným úsilím tam zachraňovali svět? Hodíte na sebe kabát, vezmete tašku a klíče a za doprovodu tichéno klení a vrčení se rozvážně sunete k parkovacímu místu, a tam stojí Fiátek! To se prostě neubráníte, abyste se neusmáli aspoň jednou za ten den. Veselý vzhled, perfektní retrointeriér a všeobecné reakce lidí okolo udělají hezčí den i tomu největšímu morousovi (třeba mně – pozn.aut.). Nesčetněkrát jsem odpovídal na dotazy i lidem, kteří se o auta vlastně vůbec nezajímají, nebo naopak jezdí spíše seriózními, mužně působícími vozy. Pětistovku mají lidé rádi. I nějaký ten občasný řidičský přešlap mi byl odpuštěn a obešel se bez troubení. Původně jsem měl za to, že mi bude pozornost upoutaná malým autíčkem vadit, nakonec tomu bylo naopak.

reklama

Jako každému autu, i Fiatu se dá leccos vytknout. Například cena. Vezměte si, že mnou užívaná pětistovka měla ceníkovou cenu mírně přesahující 400 tisíc Kč. Ano, jednalo se o verzi Plus s bohatší výbavou, ale nebylo v ní nic, co bych nepovažoval za potřebné. Snad jen klimatizaci bych raději měl manuální, ale to je taková moje specialita. Dobře, řekněme, že se s trochou šikovnosti u Fiatu dostanete i na lepší cenu, než je akčních 350 tisíc, stále je však patrné, že pětistovka primárně není určena jako levný automobil. Ostatně, v Evropě se prodává velmi dobře a Fiat to ví. Kompletní ceníky si můžete prohlédnout zde, a to včetně verze Riva.

Mezi další věci patří třeba hlučněji pracující odpružení, a to zejména přední, což je mimochodem velmi častá závada u Fiatu Panda, na jehož základě model 500 staví. V záruce bylo dokonce vyměněno horní uložení tlumičů, že by se to nějak zlepšilo, se nakonec říct nedá. Podle zkušeností uživatelů Pand je to závada čistě akustická, takže těžko říct, kde je pravda. Bez jisté pozornosti nemůže zůstat ani fakt, že některé nové vyrobené pětistovky prodělaly nedávno svolávací akci kvůli převodovkám. Takto postižen byl i kousek mého kamaráda Martina, kterého cesta na zadních sedačkách Fiatu na Slovensko nadchla natolik, že prostě jeden musel mít.

A jak vlastně vyšel stylový rok s Italem co do peněz? Základním argumentem pro volbu operativního leasingu byla nejen nízká cena 4000 Kč měsíčně, ale i možnost jezdit ihned, což se v situaci, kdy automobil nemáte a potřebujete, docela hodí. Celkovou cenu, kterou jsem za užívání Fiatu zaplatil, naleznete v tabulce níže. Je v ní zpracovaná i aktuální varianta nabízená Fiatem, tedy operativní leasing na 26 měsíců. V tabulce uvidíte i cenu na kilometr, která vychází poměrně zajímavě, pod 5 korun pro obě varianty. To je opravdu přijemné.

Velkou neznámou v oblasti operativních leasingů byl proces vracení auta po uplynutí sjednané doby nájmu. Z několik stran jsem vyslechl hrůzostrašné historky o tom, kterak lidé za jemné vlasové škrábance na náraznících platili desetitisíce a podobné, většinou zaručeně pravdivé příběhy přenášené ústně, jako lidová slovesnost. Já jsem neměl sebemenší problém a proces vrácení sestával v podstatě z vypití kávy a podepsání dvou formulářů. Zástupce firmy Unicredit Fleet Management se nakonec podělil o pár historek, jaká auta se lidé pokouší vracet jako nepoškozená, nebo běžně opotřebená. Snad každý soudný jedinec pochopí, že díry v karoserii opravdu běžným opotřebením nejsou, jinak s běžným opotřebením auta není problém. Na internetu lze dohledat manuály k vracení aut, kde jsou pomocí obrázků a popisu vypsána opotřebení považovaná za běžné, i příklady toho, co už se neakceptuje. Nejlepší je v případě pochyb si tyto manuály prostudovat ještě před tím, než podepíšete smlouvu, ať víte, do čeho jdete.

Tak to bychom měli, první dlouhodobý test nového auta na Autíčkáři můžeme uzavřít. S pětistovkou jsem byl nad očekávání spokojen, přeci jen, smlouvu jsem podepsal, aniž bych s autem kdy jel, tak moc se mi Fiátek líbil. S autem jsem zažil každodenní dojíždění do práce i výlety do dálek, za jeho volantem zažil velkou porci řidičské zábavy a pěkně prohnal i pár výkonnějších vozů. Byl to dobrý rok. Na závěr přikládám ještě obligátní tabulku a jeden tip. Kdybyste náhodou po Fiátku zatoužili i vy, a nutně nemuseli mít nový, seženete je už kolem 270 tisíc, při troše smlouvání i méně. U leasingovky se nyní válí desítky kusů a můžete si vybírat, některé navíc nemají ani zdaleka najeto 20 tisíc, viděl jsem kousek například s 9000 km na tachometru. 

Fiat 500 na operativní leasing: 9/10

Technické údaje

Motor: atmosferický čtyřválec 1 242 cm 3 
Výkon: 69 koní v 5 500 ot./min
Točivý moment: 102 Nm v 3 000 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová
Pohotovostní hmotnost: 865 kg 
Maximální rychlost: 160 km/h
0-100 km/h: 12,9 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,9 l/100 km 
Cena (Plus, 1.2 8v): od 387 800 Kč / akční od 345 030 Kč

reklama

Podotek šéfredaktora:

Společnosti Fiat ani Unicredit Leasing nebyly o psaní tohoto článku informovány, nijak na něm nespolupracovaly a pokud nečtou Autíčkáře, tak netuší, že tento seriál vznikl. Matěj provozoval Fiátka za komerčních podmínek a za svoje peníze.


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

JF
JFK
27. prosince 2016, 08:46
0

Věci, které by kvalitní článek měl obsahovat:
Cena 4 000 resp. 4 444 CZK, která je uváděna v článku, je za sociálku, o které není ani slovo, nebo za Plus?
Spoluúčast za poškození resp. PU je jaká?
Dálniční známka je v rozpisu zmíněna kde?
...atd.
Ad srovnání OL vs vlastnictví asi nemá smysl moc rozebírat, to si musí každý spočítat sám.

reagovat
Qu
Quarth
27. prosince 2016, 09:16
0

Zkusím odpovědět za autora. Sám mám F500 na OL který končí v lednu a nákladově mi to vychází podobně. Splátka 4000,- resp nově 4444,- je za Plus verzi, jiná se ani nenabízí. Spoluúčast je 10%. Dálniční známku jsem já osobně ani nekupoval, auto se pohybuje výhradně ve městě a jeho blízkém okolí.

Matěj Podhorský
27. prosince 2016, 09:30
1

Spoluúčast je k dohledání na webu Fiatu. Dálniční známku jsem nekupoval. A že je to verze plus, je v článku taky zmíněno. Nezlobte se na mě, ale nebylo vůbec smyslem vypisovat kompletní podmínky operativního leasingu.

briza
27. prosince 2016, 12:48
0

"Vezměte si, že mnou užívaná pětistovka měla ceníkovou cenu mírně přesahující 400 tisíc Kč. Ano, jednalo se o verzi Plus s bohatší výbavou..."
aneb ty stěrače mi nemusíte hlásit, to přece vidim.



Klakson troubí.

Docela mě ale překvapilo, že gumy a přezutí nejsou v ceně.

JF
JFK
27. prosince 2016, 13:43
0

No pokud nazvu článek "zúčtování" a vytvářím v excelu tabulku s přehledem OL, tak spoluúčast alespoň zmíním, neb to je celkem podstatný údaj, obzvláště pokud se jako autor v článku zmiňuji i o poškození. Zrovna tak odkaz s nabídkou OL na web FIATu, kde je ceník verzí POP až RIVA C s poznámkou, nájem od 4 444 bez jakékoliv informace k výbavě. Ten článek prostě není dotažený do konce a působí trochu amatérsky, nebo očekávám pouze jiný standard, než dohledej si sám na webu FIATu.

Ev
Evlo
27. prosince 2016, 14:00
0

4000 bylo s 10 procenty
4796 bylo s 1 procentem v automatu
4500 bylo s 1 procentem v manualu

ja bych teda do vic nez 1% nesel, prave proto, ze jsem si procetl ten obrazkovy manual - staci, ze ti nekdo jede na parkovisti naraznik, nebo kolo skrabnes o obrubnik a je to.

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:29
0

Všechny ceny co jsem napsal jsou za auto ve výbavě stejné jako v článku.

Goldies
27. prosince 2016, 08:51
0

Btw. 3000,- rocne za pneuservis?!

reagovat
Matěj Podhorský
27. prosince 2016, 09:29
0

Přezouval jsem třikrát :D vracelo se na letních

Goldies
27. prosince 2016, 09:32
0

Aha, tak to mě nenapadlo :-D ale i tak 1000,- za přezutí? Mě je líto dát i těch 600,- co platím normálně :-D nebo to se musí do origo servisu?

JLK
27. prosince 2016, 09:51
0

Neni v tom i uskladneni kol? Ja platim taky tisicovku 500 prezuti + 500 uskladneni.

Ev
Evlo
27. prosince 2016, 14:01
0

Ja platim 2500 a taky jsem spokojeny :D

bitner
27. prosince 2016, 09:54
0

Castka pod 5 kc/km vypada opravdu dobre. Ovsem predpoklada to, zes za ten rok najel prave 20000 km.
Ale je to opravdu zajimave, se Sanderem, starym 5 let a 4 mesice jsem po 77000 na nejakych 5,35 Kc/km a to byla porizovaci cena 240 kKc vcetne prestavby na LPG.
Akorat teda nevim, jestli ty Dacie takhle nekdo nabizi, mozna by se jim to u tech levnych aut nevyplatilo.

reagovat
Vojta Dobeš
27. prosince 2016, 14:14
1

A těch 5,35 Kč/km je po započítání zůstatkové hodnoty auta nebo bez?

bitner
27. prosince 2016, 21:52
0

Samozrejme jsem na tech par drobnych zapomnel :-)

bitner
27. prosince 2016, 22:00
0

Tak jestli jsem to nabusil do kalkulacky spravne a na nic jsem nezapomnel, tak mi pri nakladech 1,7 kc/km za phm a zustatkove cene 130 000 vychazi celkove 3,67 kc/km. Zapocital jsem porizovaci cenu, zimnu gumy, prezouvani, servis, pojisteni a palivo.

Ma
Machy_CZ
27. prosince 2016, 23:30
0

No, za "používání", 36000 za palivo bych do toho nepocital a ještě ti zbyly zimni pneu... Takze cca 55 ciste za pronajem ?

Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 10:50
0

12x4000 a gumy a pneuservis, zbytek je za benzín. Každé auto přece potřebuje benzín :) nebo naftu, ale těmi bych si den nekazil

Csaba
27. prosince 2016, 22:22
1

Chápu správně že jsi - jak píšeš - "potřeboval hned jezdit" a tak jsi za rok používání toho Fiatu zaplatil 93 tisíc Kč a teď zase nemáš peníze ani auto? A co teď? MHD? Kolo? Ojetina? Nebo zase vyhodíš (téměř) stotisíc oknem? Nekritizuji, jen nechápu a nerozumím... :-)

reagovat
Matěj Podhorský
27. prosince 2016, 22:55
0

No, v podstatě ano :) to je jako s pronájmem bytu vs vlastnictví. Ale taky jsem chtěl pětistovku vyzkoušet a tohle byla ideální možnost.

Ma
Machy_CZ
27. prosince 2016, 23:31
0

EDIT... ragoval jsem na jiny příspěvek

No, za "používání", 36000 za palivo bych do toho nepocital a ještě ti zbyly zimni pneu... Takze cca 55 ciste za pronajem ?

pe
penta
28. prosince 2016, 07:56
0

Ano z jednoho úhlu pohledu vyhodil člověk 90 tisíc a nemá nic. Z toho druhého však jezdil rok s náklady 4,6 Kc/km a to je velmi slušné. Takhle levně nejezdím ani se svými ojetinami natož s novým autem.

JF
JFK
28. prosince 2016, 09:50
-2

Ono to je tak trochu IMHO o přístupu. Nic nevlastnit, užívat si momentu stylem "teď, hned, vše, dnaska hojno, zajtra hov.., mám pči..", nevázat se, nemít zodpovědnost... Proč ne, pokud to někomu vyhovuje. Akorát na konci tohoto cyklu dotyčný zjistí, že žádné auto ani bydlení nevlastní. Prostě nic, leda se spoléhat na nějaké to dědictví po zodpovědnějších příbuzných, které tímhle stylem ale stejně rozšustruje, protože se to prostě nenaučil.
Ale zpátky k tématu :)
Někdo tu píše, že jeho náklady byly 4,65CZK/km. Jenže autor tu nepíše, kolik skutečně s vozem ujel, krom rozpočtu limitu nájezdu OL. Pokud vůz neměl ani dálniční kupon, v květnu měl 5 000km, k tomu nějaká Itálie tak, ujel dejme tomu celkem cca 15 000km, tj 1 000km/měs plus dovolená. Pak náklady dle přiložené "tabulky" ovšem vychází na 5,6 CZK/km resp. pokud takový uživatel s operákem nejede na dovolenou a má nájezd 12kkm/rok, vychází 6,55/km (bez dálničního kuponu), to mi nepříjde extra výhodné.
Pokud by článek nebyl lehce tendenční ve prospěch pronajímatele, resumé autíčkáře by znělo jinak. Asi jako, že pokud chcete na okolí dělat dojem v efektním fiatu 500, který od počátku produkce, krom pár detailů, vypadá stále stejně, by spíše doporučuje ke koupi například nějaký kus z roku 2010 se spolehlivou nenáročnou 1,2 FIRE a nájezdem 50kkm za nějakých 150k. Protože pokud běžný uživatel vozu není finančně úplně negramotný, nebude ročně vyhazovat nějakých 54tisíc z okna za operák a na konci mu pak zbude leda MHD :)

Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 10:29
4

Najel jsem 20 tisíc. Takže cena je skutečná. Já nevím, ať počítám jak počítám, mně těch 4.65 Kč na km přijde fakt velice dobrý. A mimo to mi pořád podsunujete nějaký svůj pohled, pořád mluvíte o vyhazování peněz. Zkuste si představit, že v aktuální situaci je pro mě pronájem auta a třeba i bytu prostě mnohem lepší už jej proto, že člověk se může například přestěhovat z města do města. Nebo snad ve svých 26 letech mám už mít hypotéku na dům a leasing na auto na 5 let? :D jestli přesně to náhodou není důkaz finanční negramotnosti :) každopádně jsem rád že se vám článek líbil, si říkám, že si vezmu snad nějaké další auto na operák

Ra
Radič
28. prosince 2016, 10:50
2

Já nikdy nepochopil obsesi vlastnit všechno. A už vůbec nechápu v čem je zodpovědnější uvázat si na krk hypotéku na třicet let s krátkou fixací, než platit nájem a být svobodný ve smyslu že se mohu kdykoli kamkoli přesunout. To samé s autem, proč bych ho měl nutně vlastnit? Ano OL vychází většinou o něco draz než koupě, ale je to služba a ty bývají dražší. Copak vy nechodíte do restaurace? Tam je to taky dražší než doma, ale priplacite si za komfort že nemusíte vařit a nakupovat suroviny. U OL si priplacite za to, že nemáte starosti se servisem, s pojistkou, může vám být jedno když vám to někdo odře na parkovišti a hlavně nemusíte řešit následný prodej, což je největší opruz na vlastnictví auta. Pro někoho může být takový komfort velmi důležitý.

ty
tydlitát
28. prosince 2016, 11:02
0

JFK: Ano ano, autor je vyloženě typ, který odmítá závazky a zodpověnost. Proto je ženatý a má tři kočky.

"Protože pokud běžný uživatel vozu není finančně úplně negramotný, nebude ročně vyhazovat nějakých 54tisíc z okna za operák a na konci mu pak zbude leda MHD :)" - evidentně máte o finančních poměrech autora skvělý přehled, jinak si tu poslední větu neumím vysvětlit :-)

JF
JFK
28. prosince 2016, 12:34
-1

Radič ani tydlitát nic nepochopili, neb patří přesně do té skupiny o které jsem psal výše, tudíž je bezpředmětné jim tuto skutečnost hlouběji vysvětlovat.
Nikdo netvrdí, že v šestadvaceti letech nemusíte mít leasing, ale 150k na jetou pětistovku, o které je řeč, není zase taková částka, pokud Vám nedělá problém věnovat 50k ročně leasingovce. Ale chápu, alibističtější je vyjmenovávat výhody OL než jeho nevýhody, nečekal jsem, že byste uznal, že ta pravda je jinde.
K tomu stěhování se z města do města. Jak jsem zmínil, proč ne, pokud si včas uvědomíte, že je potřeba zajistit se do stáří aspoň tím bytem, co za třicet let splatíte, než v šedesáti zjistit, že vlastně nic nemáte a jste závislý jen na příjmech společnosti případně rodinných příslušnících. To je totiž vedlejší efekt toho obecného nic nevlastnit, užívat si, mít možnost se během výpovědní lhůty přestěhovat se jinam, to každého stejně doběhne. Protože ten baťoh, který si myslí, že do té doby vydělá a uchová, se přesně tímto přístupem na 95% stejně nebude :) A nemusím snad připomínat, že výše nájmu a splátky hypotéky je víceméně identická, takže řeči o to nechození do restaurace a nepořizování si aut rovnou vynechte :)
Klidně si vezměte na operák auta dvě, zase nám sem hoďte nějakou tu neúplnou tendenční tabulku, kde chybí dost zásadní informace jako spoluúčast, skutečně ujeté kilometry, nebo že na dálniční známku už nezbyly peníze a jezdí se jenom po okreskách :)

Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 12:57
0

Je to o přístupu. Já bych tady nerad zabíhal do detailů svých majetkových poměrů, každopádně vaše starost o mé budoucí ježdění/bydlení/zajištění na stáří mě samozřejmě těší. A snad jen dodám, že si ten příští rok za volantem Fiatu 124 Spider koupeného za mylyjón od fiatu opravdu užiju.

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 13:07
0

Ja jsem tuhle posedlost vlastnictvim taky nikdy nepochopil, ale to uz jsme si psali na foru prdtim nez si fiata vzal. :)

U domu me to jeste smysl dava, ale vlastnit auto, to fakt nechapu, akorat omrd.

JF
JFK
28. prosince 2016, 13:16
0

Já jsem zase nepochopil tu vlastnost všechno si půjčovat a nemít nic vlastního :)
Holt tu jsou i tací, kteří to hodnocení OL 9/10 (mimochodem bráno v rámci jiných OL, služby jako takové nebo vlastnictví obecně?) vidí z jiného úhlu.

Ra
Radič
28. prosince 2016, 14:01
0

JFK: tady se někdo zaseknul v roce 1975. Ano tehdy dávalo smysl snít o vlastním domě, protože opravdu nebyly jiné možnosti vyžití a vlastní bydlení byla jediná věc na kterou se člověk mohl upnout. Ještě začátkem 90.let to dávalo smysl, cena nemovitosti rostla pomaleji než kupní síla obyvatelstva, takže se to vyplatilo. Ale dnes už se tolik nevyplatí. Nemovitosti vyrostly do závratné výše a příjmy lidi na to většinou nestačí. Když vezmu svůj příklad. Mám vysoce nadprůměrný příjem, skoro až nechutně vysoký jak by řekli někteří. Přesto bydlím v nájmu. Proč? Protože se mi to vyplatí. 7+2 byt v žádané pražské lokalitě, jehož prodejní cena je 25mil. Nájem mě tam stojí 35tis měsíčně, kdežto za hypotéku bych dal přes 80tis/měsíc. To je velký nepoměr když vezmu že za 30 let bych preplatil dalších 10mil. Navíc co s takovým bytem až mi vyrostou děti za dvacet let. Takhle půjdeme s manželkou v pohodě do menšího, kde můžeme v klidu dožít. od oka tipuju, že usetrim tak dvacet milionů, které pak mohu odkázat dětem. Nevidím na tom nic moc nevýhodného

JF
JFK
28. prosince 2016, 14:26
-1

Kdyby jsi byl člověk, co užívá byt za 25M, pochopíš, že toto není zrovna relevantní příklad pro výše uvedený model, který se vztahuje na běžnou populaci. Takový člověk totiž ani nebude řešit rozdíl fiatu 500 ve vlastnictví nebo OL. Ale jako pohádka to je slušná :)

Pa
Pa3ik
28. prosince 2016, 14:50
0

JFK: ty mě docela bavíš chlapče. Nejdřív tady vykřikuješ jak se nikomu nemůže vyplatit operativní leasing nebo bydlení v podnájmu. Když ti někdo dá příklad, že se mu to opravdu vyplatí (byť je to třeba dost okrajový případ), tak zase meleš něco o pohádkách. Nějak tomu nerozumím. To že se takové věci nevyplatí tobě, přece neznamená že se nemohou vyplatit někomu jinému. Díky bohu už 27 let nemusíme žít stejné životy a každý si může sám spočítat co je pro něj výhodnější

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 15:13
0

JFK: Pořád nechápu, proč by u spotřební věci, jako je nový automobil, bylo tak důležité něco vlastnit. Každé auto, ať už ojetina za hotové, nové za hotové, nové financované nebo na operativní leasing, stojí nějaké náklady. Klesá jeho hodnota, vyžaduje servis atd. Už jsem mnohokrát zažil, že mě ojeté auto koupené za hotové stálo ve výsledku na kilometr mnohem víc než Matěje jeho operativní leasing.

A je ve výsledku jedno, jestli si člověk za 48 tisíc (+ náklady na benzín apod.) půjčí auto, nebo jestli si ho koupí za 150 a pak za 100 prodá. Samozřejmě Matějův leasing byl výhodný mj. tím, že se trefil do servisního intervalu té 500 a nebylo nutné platit servis, dvouletý který nabízejí dnes už tak dobrý není. Ale přesto je spousta případů a situací, kdy je zkrátka OL fajn.

BTW, Unicredit ani Fiat neměli ani tušení, že o jejich autě Matěj píše článek a nejspíš ho nemají dosud.

beastar
28. prosince 2016, 15:22
4

Tady se zase člověk dozví zajímavé věci. Ve 21.století kdy většina nových aut jezdí pod operativním leasingem nebo je na ně úvěr je vlastně nezodpovědné si auto na operativní leasing vzít tak asi proto je to tak populární no nicméně pro člověka fyzickou osobu to takové terno není zase ale jezdíte pořád novým a mnohdy bez starostí a že nic nemá (?) ale však si může vzít znovu operativní leasing a jezdí dál nevím co je na tom špatného. Nájemní bydlení je ve Velké Británii i Německu většinová záležitost v USA zrovna tak hypotéka se bere většinou až s vybodovanou kariérou a jistotou že zůstanu na místě (a ani to někdy nevyjde a potom je složité se nemovitosti zbavit) V 26 letech když má dobrou práci (jako že má) tak je nesmysl si kupovat byt co třeba děti to teď nemůže vědět, nemoc koupíte si třeba 5 patro , prostředí to že ve 20 chce člověk bydlet v centru Prahy neznamená že v 50 se mu taky bude líbit. Krásně se tady projevil pozůstatek minulého režimu Čech musí vlastnit (neříkám že to tak máme všichni) aby soused viděl, aby záviděl že ten cash tam je, aby obdivoval. Prostě z Tuzexu, inženýrka to je, peněz jako šlupek ale v západním modelu společnosti to takhle vážně nefunguje naopak chytří lidé si drží svobodu co nejdéle. Mimochodem i třeba Mareš co svého času dokázal udělat trojku za víkend bydlí v nájemním bytě v Praze za 50 tisíc měsíčně a auta přirozeně nevlastní protože brát si tak nějak Cayenna za hotový je tak nějak nesmysl stejně jako koupit si F500 pojezdit a za dva roky zjistit že je to malé (třeba)

Pokud má někdo už od 20 děti a ví že dokonce života bude rozvážet pečivo v Michli ok tak ať si vezme hypotéku na 2+1 k tomu leasing na Dacii a třeba bude šťastný ale to neznamená že "OL" se jako produkt nevyplatí když to postavím proto mému užívání ML (ojetiny) tak je to o dost výhodnější s tím rozdílem že mě je to jedno.

JF
JFK
28. prosince 2016, 17:38
0

Tady se to zase sešlo..

Pa3iku, chlpče, ty se nauč číst, nikde jsem zde nepsal, že se nikomu nevyplatí OL, to tu tvrdíš pouze ty. Příklad s bytem za 25M je zcela mimo a někdo takový neřeší fiat 500, tudíž argument nula.

Vojta Dobeš: To je s podivem, že na webu jménem Autíčkář je někdo, kdo krom zpochybnění hodnocení ekonomického zhodnocení OL jako 9/10 na modelu F500 i věc jako nové auto nebere jen jako spotřební krám. Celé to resumé je dost neobjektivní, neúplné a polovičaté. OL z podstaty bude pro fyzickou osobu většinou nevýhodný. Zrovna jako hra na ruletě i leasingovka moc dobře ví, kdo jí zaplatí tu ztrátu, nikoliv aby si vylepšila karmu.

beastar: ten tvůj projev je pouze trochu laciné zjednodušení skutečnosti stylem hodím to na pozůstatek socialismu, tuzex a podobně. Autor tohoto testu zjevně velký vatař není, pokud si ani nepořídí dálniční známku. Tudíž opět, argument typu Mareš si taky nekoupil nebo já si pronajal byt za 25M není předmětem této diskuse. Ad ojeté W164, to je všeobecně známá finanční hrobka. Argumentovat tímto vozem o nákladech na jeho užívání pouze dokazuje, že ne každý, kdo chce honit vodu starým mercedesem si toto před koupí dostatečně uvědomil, že ;)

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 18:33
2

JFK: Tak znovu. Tahle nabídka, v Matějově konkrétní situaci, byla skvělá volba (BTW, málem jsem měl totéž, jen v červené - nevyšlo to jen finančně). Jinak samozřejmě nikdo netvrdí, že OL je ideální vždy a pro každého, ostatně i většina redakce Autíčkáře jezdí auty vlastními nebo normálně financovanými.

Ale představa, že je potřeba za každou cenu vlastnit, je prostě špatně. Pokud vím, že nechci auto na pořád a budu ho za pár let střídat, tak je jedno, jestli je moje nebo pronajaté. A jediné, na čem záleží, je TCO (Total Cost of Ownership), tedy celkové náklady na provoz. Výhoda operativního leasingu je předvídatelné TCO díky pravidelným splátkám a fakt, že v něm člověk nemá fixovaný kapitál. Nevýhodou je, že to bývá o něco dražší. Otázka je, jestli se to člověku vyplatí.

BTW, při výpočtu TCO u auta je nutné započítat třeba i to, že auto není aktivum, ale pasivum - jeho vlastnictví znamená, že v něm máte fixované peníze a platíte cenu těch peněz - tedy náklady ušlé příležitosti, resp. inflační ztrátu.

To mě ostatně přivádí k myšlence, že zvažovat při pořizování auta i variantu operativního leasingu a důkladně si to promyslet by mohlo spoustu lidí přimět k tomu si vlastně nakonec koupit něco jiného. U malého, laciného auta totiž samozřejmě může být a bývá výhodné si ho koupit, protože relativně málo ztrácí na ceně. Stejně tak je výhodné si koupit auto, které chcete na dlouho (třeba když si koupíte vysněného Mustanga a chcete si ho nechat až do důchodu), ale u "běžných" dražších aut pomůže OL zdůraznit, jak drastický náklad je ztráta hodnoty auta.

Kdyby si Matěj koupil toho Fiátka za ceníkovou cenu a dnes ho prodal za to, za co mu ho Unicredit nabízel k odkupu, tak by zaplatil mnohem víc, než kolik ho stál celý OL.

Stejně tak když se člověk podívá na "šíleně drahé" operativní leasingy typu "nové Audi A4 za 18 tisíc měsíčně, může mu to připadnout jako nesmyslné vyhazování peněz. Ale u toho OL aspoň přesně víte, kolik vás to bude stát. Když si tu samou A4 koupíte a za čtyři roky jí budete prodávat, nejspíš vás bude ve výsledku stát jen o málo méně - ale vy budete spokojeně platit, protože přece platíte "na své".

Jo a ještě k nájmům - v minulém nájmu, kde jsem bydlel, byl rozdíl nájem vs. potenciální hypotéka cca 10 tisíc měsíčně (nájem byl 9 tisíc + energie, z čehož majitel platil ještě asi 4500 na fond oprav, takže majiteli šlo do kapsy 4500, cena bytu byla cca 3M, hypotéka samotná by tedy stála víc než nájem, plus bych musel platit stejný fond oprav a energie a tedy bych tam byl přes 20). Jestli mi něco přijde opravdu stupidní, tak je to dnešní trend pořizovat si hypotéky za každou cenu a strašně brzo. Výsledkem jsou lidi, kteří mají ve 22 letech hypotéku na 1+1, u které je jasné, že jí budou nejpozději ve 30 prodávat, protože se tam nevejdou děti.

Sám bych si vzal hypotéku nejdříve až budu mít jasno, kde chci bydlet, s kým a kolik chci mít dětí, a že vybraná nemovitost mi vydrží dalších 20 let. Stejně tak bych si asi nebral operativní leasing v 35 letech na rodinné MPV, ale v 25 na městské autíčko na rok ho plně chápu.

JF
JFK
28. prosince 2016, 18:55
-1

Vojta Dobeš: Já ale netvrdím, že nová F500 je lepší řešení, já od počátku zmiňoval jinou variantu.
Princip TCO znám a proto v případě zmíněného článku by byla lepší varianta, kterou jsem popsal.

Neznám moc fyzických osob, kteří si berou na OL audi A4 za 20k měsíčně, tam je to už o něčem jiném. Ad byt, jistě nemá smysl brát hypo na 2+1 ve dvaadvaceti. Ale jde o tom že spousta lidí (pro chytré rejpaly neřeším lidi typu Mareš, nebo člověka s momentálním, nikoliv garantovaným, příjmem dovolující pronájmem bytu za 25M) ani po třiceti neřeší hypo a v padesáti zjistí, že nic nemají. Na druhou stranu, i ta zmíněná osmiletá varianta 1+1 má smysl. Ten byt lze bez ztrát prodat a rozdíl použít jako základ pro další bydlení, což u nájmu nelze.
Ale apriori takto opěvovat v případě ne zrovna majetného uživatele OL.. trochu objektivnosti a nadhledu by článku neuškodilo.

Skipper
28. prosince 2016, 19:10
0

Moje situace. Doteď jsem vlastnil 3 auta - dvě BMW E39 a jeden Jaguar. Když jsem se ale dostal do situace, že jsem svým vozovým parkem nékolik krát téměř nedojel - ne, nejsou to vraky, jsou prakticky top, ale prostě už mají svůj věk - tak jsem se rozhodl, že je čas na auto nové. Jenže... dnešní nová auta pro mě jsou spotřebák. Takže opravdu nemám potřebu nějaké vlastnit. Další věc, když už nějaké auto vlastním, tak je to trochu peklo. Je to až obsese - v autě nesmí být ani zrnko prachu, musí mít perfektní servis, nejlepší olej, prémiový benzín. Prostě to leze do peněz a stojí to i hodně času a energie. A nějaké současné auto - mám i trochu strach. Kdybych si třeba před pár lety koupil TSI od VW, tak by mi dnes asi hráblo. V mém případě je operativní leasing ideální řešení, plus si můźu dále po straně šetřit na nějakého dalšího youngtimera. Jedno BMW už šlo z domu a bylo nahrazeno autem na OL, druhé ho bude následovat a taky budu brát auto na OL. Jaguar zůstane, aspoň o něj můžu vesele pečovat dál.

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:28
0

Jenže TCO je sice pěkné, ale omrd s vlastnictvým nového, a zajímavého auta, jsou tak brutální, že už jinak, než na OL, asi nové auto mít nebudu. Jen samotný prodej auta je dost masakr. Možná to tak není u fabie.

Jedna věc je cena, kde to, pokud nevemu OL od Arvalu nebo Leasplanu vyjde 1:1 na TCO druhá je ojeb, je pro mě rozdí "achjo, někdo mě odřel auto na parkovišti", "achjo, idioti zas dodali špatné gumy a klepe mě volant", "achjo, na garančce mě to zas zkurvili, vyteklo z toho něco, dělá to zvuk, musím to řešit a "jste si to zkurvili na garančce, no", "idioti si neumí vyvážit gumy na jejich autě, hahaha" "hmm, jim někdo odřel auto na parkovišti, taf lak"

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:30
0

Nájmy nemovitostí ani nemá smysl řešit, kdo si neumí spočítat 4% z 6-10 milionů, tak je hodně omezený člověk.

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 19:36
1

JFK: Ano, koupit si ojetinu je vždycky levnější řešení než si pořídit (jakýmkoliv způsobem) nové auto. Stejně tak je levnější si koupit obnošené boty a kabát se second handu, ale přesto jsou lidé, kteří to nechtějí dělat.

V případě Matěje navíc byl nepochybně přinejmenším částečnou motivací fakt, že předtím jezdil Sloníkem, což byla stará E34 525i v nepříliš ideálním stavu, která měla nejspíš TCO daleko tragičtější než nový Fiátek. Sám jsem teď v podobné situaci, jen s tím rozdílem, že si momentálně OL nemůžu dovolit - po mnoha letech ježdění starými plečkami bych si velmi rád pořídil nové auto i za cenu toho, že bude "pronajaté", protože jsem dospěl k tomu, že zrovna auto je věc, jejíž vlastnictví je poměrně výrazné pasivum, nikoliv aktivum.

Vlastnit pro mě má smysl auto, které si chci nechat "napořád". Chci vlastnit veterána, auto na hraní, možná auto, ke kterému mám citový vztah. Auto, kterým jezdím každý den, vlastnit nechci, protože když ho vlastním, musím se o něj starat.

A ad byty - i bydlet v nájmu do 60 nebo do konce života může mít smysl. Je blbé, pokud člověk ušetřené peníze utratí za kokain a děvky, ale momentálně bych radši bydlel v nájmu a volné prostředky investoval do něčeho smysluplného, než je vázat v soukromém bydlení které je, stejně jako vlastní auto, pasivem. Je to věc, která peníze STOJÍ, nevydělává.

Samozřejmě je to ale individuální v každém případě - i u těch bytů se někdy vyplatí hypo, někdy nájem, někdy je to závislé na životní situaci. Ale nezavrhoval bych ani jedno a rozhodně si nemyslím, že by to nejdůležitější, co bychom tady po sobě měli nechat, byl byt a auto.

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:39
0

A Up! od horejska nevezmes proc? To stoji s 1% 3724 IIRC a zadny dalsi poplatek tam neni, dokonce zimni gumy k tomu daj.

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 19:41
-1

Protože si momentálně nemůžu komfortně dovolit ani to, zatím se spokojím s Alfonsem, byť jeho spolehlivost je pro mě zásadním důvodem řešit nové auto :)

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:41
0

3672 dokonce, me nerikej, ze Autíčkář ti nestaci ani na VWFS, to by snad melo stacit i na golfa s DSG v nejaky akci pro podnikatele, ne? :D

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 19:45
0

Jinak teda podle me je auto na operak k vlastnimu bydleni (cimz myslim samozrejme dum, protoze byt i v "osobnim vlastnictvi" beru jako socialni bydleni, ktere vlastni SVJ) povazuji za nutnost, alespon ja si teda nemuzu dovolit bydlet nekde, kde by jezdilo rozumne MHD.

Vojta Dobeš
28. prosince 2016, 20:20
-1

No, Autíčkář mě zatím peníze spíš stojí, zatím zaplatí jen redaktory. Ale jsme snad na cestě aby se to zlepšilo :)

beastar
28. prosince 2016, 21:16
0

JFK: Tak asi takhle chápu že mi asi závidíš starého Mercedesa mimochodem nemám to proto abych honil vodu jako ty za komára v žigulu ale proto že utáhne docela těžký přívěs a k němu mám ještě pár dalších aut samozřejmě za hotové takže o penězích to u mě tak nějak není a doufám že nebude nikde sem nepsal že mě pálí to auto provozovat ale chápu že to pro tebe může být problém pochopit že ne každý řeší jestli zaplatí někde 4000 nebo 5000 za jakoukoliv službu. Na steré časy to neházím ty si jedna s ukázek že to tady stále je a nechápu kde si vzal jak na tom je autor článku jasně že milionář asi není ale když vezmu co zhruba dělá a jaké jsou v Praze platy tak si ho dokážu zařadit tím je jasné že peníze řeší ale ne každou stovku. Tvoje argumentace je celkem lichá a jenom ukazuje že ne každý kdo si myslí že rozumí autům rozumí pořádně ještě něčemu dalšímu. Profiluješ se jako někdo kdo provozuje starou rachotinu za hotový a závidí každému okolo co si dovolí vzít na něco půjčku protože jí dokáže splatit. Hoď se do klidu a třeba si taky budeš moc někdy pořídit "starého" Mercedesa jak píšeš ale pochybuji když ti přijde OL jako drahé řešení. Kdyby si měl alespoň potuchy jak to je tak by ti došlo že dálniční známku v Praze na městském autě moc nevyužiješ. Nic sem nezjednodušoval ale jednoduchý člověk to tak může vidět.

H_F
28. prosince 2016, 21:24
0

do tohoto bych se vlozil
autor sice nema po roce nic, jenomze jsem zvedav, co by mel po roce za 50 tisic
mozna tak jetou starou 323, nejakou toyotu, hondu civic, vse sic pojizdne, nicmene v ruznem stadiu napadeni kovomorkou

me 50 tisic za pujcovne za auto ktere dela radost a dojde vyuziti spatne rozhodne neprijde
casto je totiz u levnych petrolheadskych aut 50 tisic cca nutna investice , aby vuz zacal delat radost a clovek se s nim nebal vyjet za hranice
kde je pojisteni, porizovaci cena a dalsi naklady?

kdyz je rec o nemovitostech, prirovnal bych to k situaci, kdy se mi nekdo posmiva, ze za cenu rocniho najmu v hezkem byte v centru prahy bych si u nich v nejake prdeli mohl koupit jety byt, ktery by mi rikal pane
pravdu mit svym zpusobem bude, ale rozhodne to neni vhodna varianta pro kazdeho

JF
JFK
28. prosince 2016, 22:08
0

beastar celkem očekáveně pokračuje v té svojí rétorice, tentokrát když se mnou někdo nesdílí stejný názor názor, hned mi to závidí. Vypadá to, že ty máš sám problém jak se starými časy, podle toho co tu vypouštíš, tak i nějakým mindráčkem a zkoušíš si dohnat pošramocené sebevědomí přísnou povídáním o cashi. To možná funguje někde u mezi vidláky, kde budeš s vylítaným ML děsný borec, ale jinak se shazuješ. Tvá starost o můj vozový park je dojemná, ale neboj, tak zle abych jezdil operákem za 5k měsíčně, nebo ještě hůř, vylítanou W164 s třema kilama na hrbu a lehlým airmaticem na tom nejsem ;)

beastar
28. prosince 2016, 22:19
1

Nevím o co se snažíš mě urazit nemůžeš alespoň ne tady anonymně docela se těším jestli se někde třeba potkáme jestli si stejně velký, bohatý drsňák i v reálu nebo si tady sám něco kompenzuješ. O cashi sem psal jenom proto že je to většinou protiklad nějakého leasingu nebo půjčky a ne proto že si musím něco dokazovat. Slovo vidlák sem tady jednou použil je od tebe hezké že se inspiruješ alespoň vidím že to lidi čtou jestli je Praha vidlákov tak ok nemám pocit že by auto jako w164 bylo něco s čím se "machruje" asi mluvíš z vlastní zkušenosti. Vidím že se stydíš za svoje auto když ani nejsi schopen odpovědět otevřeně čím jezdíš a na servis je kasička ML první generace je vidět že se v Mercedesech vážně vyznáš. No dostal si celou debatu někam úplně mimo než o čem by to mělo být jestli si chceš vypisovat tak mi napiš jinde a hlavně čím jezdíš ty když nejsi na tom tak špatně aby si platil 5000 měsíčně na opéraku nebo měl auto za hotové zbývá poslední možnost auto ti koupil tatínek nebo jezdíš busem do fabriky a tady jenom tvoříš jakýsi trapný flame.

Ev
Evlo
28. prosince 2016, 22:33
0

Spis je otazka proc kupovat vylitanou kupu starosti kdyz muzu za 6500 s dani mit noveho golfa s dsg, ktery dokaze sam jet v kolone, sam zaprarkovat, zere 5 na 100 a pred prvnim servisem dostanu noveho, takze ani nemusim nekvalitu aftermarket pneumatik. A dokonce kdyz se posere, tak dostanu nahradni auto po dobu opravy = az mesic a kdyz do mesice nestihnou, tak noveho golfa az do konce smlouvy. Je pravda, ze ted se OL tak o 10% oproti dobe kdy byl nejvetsi hype zdrazili, ale furt lepsi nez resit problemy s ojetinou. To stejne koupe noveho auta, staci ty starosti s prodejem. Vsak jake auta si myslis, ze na autobidu nakupujes? :D ... "borce"

Alespon u auta co potrebuji denne na dojizdeni. Je to proste auto jako sluzba.

U auta na zabavu jsou faktory uplne jine, tam jde o ty emoce a tak.

JF
JFK
28. prosince 2016, 22:39
-4

S tím, co tu kdo konkrétně má jsi začal ty sám, v domnění, že to na někoho zapůsobí a ono nic, viď. Tak si to užívej, já tu řešil od začátku pouze otázku vlastnictví vozu zmíněného v článku a obecně přístup k uvazování se k věcem. Svůj vozový park tu rozhodně řešit nehodlám s tebou už vůbec ne, protože je to v této diskusi zcela irelevantní, třeba se kvůli tom u postav na hlavu a pomáhej si tím, co znáš sám ze své vlastní zkušenosti, co si myslíš je zcela nepodstatné :) Že v Praze žijí vidláci, co sdělují informaci o cashi, jsi předvedl názorně ty sám. Příště se nepouštěj do debat, které neumíš ustát, ušetříš si bezesnou noc :)

beastar
29. prosince 2016, 00:36
1

Nemám pocit že bych něco neustál. Chápu že se evidentně stydíš přiznat čím jezdíš tak děláš ramena na ostatní což ostatně dokazuje tvoje potřeba poukazovat na to co já sem kde psal o tom co mám a nemám ono tak nějak na serveru o autech se předpokládá aby si doložil občas svůj názor na něco že řekneš že si to třeba vlastnil, zkusil nebo máš pokud tedy nejsi člověk který akorát rýpe do ostatních a pak se vykrucuje jako dítě že je to irelevantní (určitě dobře chápeš význam toho slova že) Tvůj přístup k věcem je dost nemoderní a ukazuje že vidláci žijí všude. Chápu že debata o penězích se tě hluboce dotkla špatně to dost často snesou lidi co jsou na tom finančně špatně tak jestli se tě to nějak dotklo a šlápnul sem ti na kuří očko tak to sorry.

Co si myslím je možná nepodstatné ale z čeho čerpáš to přesvědčení že to co si myslíš někoho zajímá :D "Tak si to užívej, já tu řešil od začátku pouze otázku vlastnictví vozu zmíněného v článku a obecně přístup k uvazování se k věcem. "

Taky je krásné jak se snažíš mi podsouvat že w164 je auto na machrování a podobné pitomosti vůbec nevíš co a jak a proč jenom se domníváš protože zřejmě u vás někde v horní dolní tím jezdí šéf kolbenky co tě zaměstnává (nebo si takové pako sám) tak podle sebe soudím tebe... Ten mínus sem ti nedal já je to jen důkaz že tvůj světonázor nesdílí všichni. Spím dobře a bez prášků. Neodpověděl si jestli se někde, někdy setkáme byl bych rád kdyby si svoje skvělé komentáře sdělil někdy i osobně a přijel svým skvělým vozem ....

beastar
29. prosince 2016, 00:49
1

evlo: Cože ? Já to co píšeš neznám "autibid" to je nějaká aukce nebo co ? Jinak jasně že auta z OL se kupují dobře a ještě líp prodávají právě proto že za aktivní služby u leasingovky dostanou tu péči co popisuješ tak jejich stav je většinou dobrý i když mají třeba těch konečných 200 000km. Mimochodem nevím jestli to měl být jako nějaký atak na mě ale já výhodnost OL nikde nespochybňuji takže to co píšeš o tom Golfu při OL tak s tím já souhlasím a když jezdíš denně nebo třeba pracovně tak se to vyplatí téměř vždy víc než ojetina. Jako příklad budiž program Škoda bez starostí to vymysleli celkem dobře a dosáhne na to běžně každý.

Jasně že Golf nebo Rapid z OL asi jako auto pro zábavu nebude to pravé ale pokud na to někomu zbývá tak i hodně zajímavé auto jde pořídit.

Ev
Evlo
29. prosince 2016, 01:11
0

Tyjo, tak to tahas jeste vetsi placky nez jsem myslel.

beastar
29. prosince 2016, 03:08
0

To právě vůbec ne. Aukce nedělám já jezdím teď už pořád na stejná místa ke stejným lidem tady to určitě psát nechci ale nedělám to měsíc asi tak. Někdy mi přijde že co se doveze tady nejde ani prodat protože to nesplňuje představu o ceně tak do Čech už prodáváme minimálně.

JF
JFK
29. prosince 2016, 09:51
0

beastr, jistě, teď jsi se dostal do fáze, kdy už nevíš kudy, tak to zkoušíš přes kolbenku, jak originální :D
Tápeš, nevíš, jsi nervní jak malej pejsek, který si vsugeroval, jak mu všichni něco závidí protože žijí v socialismu, přitom mají a hrozně tě to trápí. Zůstávej si v té tvé malosti a moc se nevztekej, že ses měl líp učit, až zase pojedeš jako další bazarnický suterén s vybydleným utahaným ML kilo s podvalem po nekonečné německé dálnici, mezi poláky, pro nějaký laciný werk od turků co jsi vyklofnul jiným polákům. Že jsi nadčlověk jakým se prezentuješ platí leda tak mezi tiráky na odpočívadle, kde jsi dle tvé rétoriky jako doma :))

beastar
29. prosince 2016, 13:33
0

To určitě asi by si měl psát scénáře evidentně vůbec nevíš a nechápeš co dělám a jak. Jako nadčlověk se neprezentuji a ty smajlíky za každou tvojí myšlenkou svědčí leda o tom že si nejistý chudák co má zapotřebí se tady akorát zviditelnit. Mimochodem se zamysli jestli sám nejezdíš v něčem od Turků vzhledem k tomu co tady takových aut jezdí. Mě právě vůbec netrápí co kdo má ale vadí mi lidé jako ty co si myslí že jsou skvělý a potom se bojí napsat i neveřejně čím jezdí a schovávají se za dětské výmluvy jako ty. Jasně máš pocit že kdyby si přiznal že máš ojetou Octavii na leasing že se ti potom už nebude tak dobře diskutovat ale zrovna mě by to bylo úplně jedno. Fabuluješ tady a vůbec nevíš. Nervní sem z hodně věcí ale rozhodně ne z toho co kdo má nebo co tady píše nšjaký kašpárek jako si ty. Zamysli se nad svým životem a možná nebudeš muset v každém příspěvku házet špínu na auto které znáš akorát z obrázku protože jak si již napsal je to "dost" drahé na servis ale alespoň si ukázal co ti leží v žaludku a proč máš potřebu neustále natahovat tuhle debatu o ničem kde si zjevně neuspěl. Nemám na tebe náladu pokud by jsme se bavili někde s očí do očí tak bych se možná bavil dál ale tady si jenom další tupec co si chodí vylévat srdíčko na špatné místo. Dle tvé rétoriky (ó jaký obrat pán je asi inženýr) by si zapadl krásně třeba do diskuse na Novinky tam by tě i velebily ty hlupáčku :) Myslíš že mám zapotřebí já jezdit někam s podválem je vidět že znáš jenom dovozce někde z vesnice co začali před rokem jinak vůbec nemáš páru o tom jak to chodí použiji tvůj příměr raději nepiš o věcech o kterých nerozumíš. 13:32 to asi neodepíšeš co to už máte u vás v gumárně po pauze no tak se smířím s tím že jako první tuhle debatu ukončím s tím že mě dál nezajímáš. Nepouštěj se do debat které neustojíš a kde si musíš trapně vymýšlet důvody proč pokračovat kloučku.

JF
JFK
29. prosince 2016, 14:41
0

Bazarnicka utrapena zakomplexovana lopata se furt opakuje. Je hodne znat, ze te od zakladky, kterou jsi sotva dokoncil, formoval libenak, fakt se to po druhe vete neda cist, nezlob se.

Goldies
29. prosince 2016, 16:42
0

Nissan Pathfinder R51, Honda Civic 8g, Toyota MR2 ZZW30 - kdyz uz je teda potreba vypisovat auta.

Muzete si panove vase osobni urazky priste vyrizovat pres soukrome zpravy? Co to ma spolecneho s timto clankem? Ocividne jste omezeni oba stejne, jen kazdej na jinou stranu... Myslim si ze vase dohadovani tady zase tak moc lidi nebere...

Matěj Podhorský
29. prosince 2016, 18:34
0

Hele, mě to asi docela baví :D prostě klasický diskuzní fight.

Goldies
29. prosince 2016, 18:45
0

Jak se ale opovazujes reagovat bez uvedeni vozoveho parku a komplet danoveho priznani?!

:-D

Matěj Podhorský
29. prosince 2016, 18:51
0

Auto nemám, peníze nemám. Proto mám nejlepší předpoklady být motoristickým novinářem :D

Ma
Machy_CZ
27. prosince 2016, 23:24
0

Ahoj, prosimte ta měsíční cena je i včetně garančích prohlídek a servisu po dobou jednoho/dvou let ? Díky

reagovat
Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 10:59
0

Servis jsem neplatil a tam záleží na dealerovi. Někdo platil a někdo ne. U té dvouleté varianty nevím, to jsem nenašel. Bohužel bych čekal že ta jedna prohlídka (po 30 tkm) se zaplatit musí. On to není full service

beastar
28. prosince 2016, 00:27
0

Hale a víte že rok 89 už proběhl a když je nějaký produkt třeba operativní leasing tak ho dělá víc společností a nabídka na jedno auto se může docela výrazně lišit a například pneuservis jde mít v ceně to pro ty co přezouvají 3x za rok není k zahození. Většina operativních leasingů nemá podle mě pro fyzickou osobu valného smyslu ale to už sem jednou psal a Matěj mi to vysvětlil tak jinak nemá smysl pokud to nemáte jako on.

reagovat
ho
honzarov
28. prosince 2016, 02:00
0

Tak to všechno šťastně dopadlo. Slunce svítí, nebe je modré. Mohl by autor někde dát i doklady o placení? Nějak by to pro mě bylo pak víc věrohodné. Bez urážky.

reagovat
sk
skodafil
28. prosince 2016, 02:52
0

Vcetne uctu za benzin a mycku!

Qu
Quarth
28. prosince 2016, 07:49
3

honzarov: To myslíš vážně nebo jen trollíš? Upřímně nechápu co ti na tom příjde nevěrohodné. Měsíční splátka je snad jasná, na to nepotřebuješ vidět faktury. Takže nevěříš spotřebě? Ano, 6 litrů u Fiatu není málo, ale někteří lidé mají prostě težší nohu na plynu. Nebo si myslís ze nejde koupit sada zímních pneu za 6 tisíc? Opravdu nechápu čemu nevěřís. Vždyt je to jasné jak facka.

Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 10:33
0

Hele no, faktury sem dávat nebudu, jsou na nich osobní údaje :D 6 litrů na Fiat je dost, ale je to dáno tím, že polovinu času jezdil ve městě jako správně italské auto - furt plný. Při výletech za město spotřeba padá k pěti litrům, přičemž není problém dosahovat rychlostní průměr 80 km/h. Jinak tohle je super :D jeden mi nevěří, že to může vycházet tak výhodně a vyžaduje faktury, druhý výše lamentuje, že jsem vyhodil hrozně moc peněz (třeba za palivo, které jiná auta asi nepotřebují) z okna :)

Skipper
28. prosince 2016, 19:14
0

Nechápu smysl tohoto paranoidního přízpěvku.

krab
28. prosince 2016, 13:18
2

Já si to tady teďko pročítám a docela se některým divím. Musím se zastat Matěje, že ten seriál není o reklamě na OL určité společnosti a že zkrátka přinesl na web zkušenost s touto formou provozování auta.
(reklamní články najdete jinde a tady právě naštěstí ne)

Před nedávnem OL pro fyzické osoby byla opravdu extra drahá služba, dneska to začíná být jiné.

Otevřete si oči a uvažujte o tom. Každý si může svobodně vybrat co mu vyhovuje. Já mam k OL taky takovej despekt. Vždycky jsem koupil a provozoval starší ojetý auta až na jednu vyjímku, který jsem od nového vůbec neznal. Nikdy jsem se šeredně nespletl.
Vyplatil by se mi někdy OL na levné auto jako je ten Fiat? Možná jo, za určitejch podmínek. Těch ca. 50tisíc zaplatil za pronájem včetně pojištění. Havarijní pojistka na nový malý auto v hodnotě +-300tisíc vyjde na 8-15tisíc podle majitele a pojišťovny. A co zbývá? 40tisíc amortizace. To není tak zlý.
A každej rok může jezdit novým autem. A navíc nemusí na to mít tu cash předem. To je zásadní. Nevim proč to někomu přijde jako zděšení.

Samozřejmě, pokud mě to baví, můžu vzít 300tis cash (příklad) a vrhnu se do víru nákupů výhodných ojetin. A pokud vím jak na to a mám k tomu I štěstí, můžu těch 300 točit furt dokola, každej rok koupit něco jinýho a něco prodat. V tohle kolotoči, se ale snadno ztratíš v tom kolik doopravdy ty auta postupně stály. A musíš mít další cash abys hned mohl jít koupit něco co se vyskytlo za dobrou cenu ještě než prodáš to auto co chceš prodat. Spoustu lidí tohle už dneska nedělá a ani nechtějí dělat. A pořád budeš jezdit starým autem bez záruky. Zato z určitýho pohledu zajímavým,

reagovat
PeterLuk
28. prosince 2016, 15:59
0

Ďakujem za skvelú sériu článkov, naozaj dobre sa čítali a boli pre mňa dosť zaujímavé a informačne prínosné. ;) Stále viac si v okolí a najmä v Bratislave všímam, koľko áut si ľudia berú na OL. Neviem, či by to bolo pre mňa, ale poznám veľa ľudí, ktorí striedajú autá ako na bežiacom páse a tí by to mohli využiť.

reagovat
Skipper
28. prosince 2016, 19:18
0

Děkuji Matěji. Přiznám se, že série článku o Fiátkovi mi dodala odvahy taky se do operativního leasingu pustit. Na našem trhu je situace pořád docela omezená, ale výhodné nabídky se dají najít. Věřím tomu, že za pár let se OL i u soukromých osob stane běžnou formou provozování auta. A s Fiátkem to musel být hodně usměvavý rok. Co teda bude následovat?

reagovat
Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 20:56
0

Nevím, správně bych, podle některých komentářů výše, měl koupit auto za vlastní peníze a všude a všem říkat, že je MOJE :) vzhledem k tomu, že můj život řídí práce více, než bych chtěl, vlastní auto nemám. Řešil jsem to Mini na podzim, ale byla vyhlídka, že strávím zbytek roku v malebné Francii (jak já to tam nesnáším), takže jsem to nechal na "až bude čas". Mezitím se ovšem majitel miníka rozhodl si jej ponechat. Takže nic. No, a aktuálně je opět vyhlídka, že za měsíc jedu do Francie, takže do té doby auto řešit nebudu, pak se uvidí. Mám čím jezdit, a jestli si nakonec něco koupím, nebo pronajmu, bůhví. Líbila by se mi Fiesta 1.6 Titanium, leč těch je na našem trhu málo, takže si možná uděláme hezký výlet do reichu (report bude, pokud bude výlet). No a pro zajímavost, půjčil jsem si teď krásný a skvělý, jednoduchý městský vůz, totiž Škodu Felicii :D na ježdění do práce a na nákup to stačí, akorát je to spíš do Kauflandu a Penny, Tesco je na Feldu moc nóbl :D

Skipper
28. prosince 2016, 21:04
0

Felda je náhodou super! Byla to moje první automobilová láska. Nová, rv 1997, tmavě zelená metla, 1,6 GLX. A jak to jelo! Na dálnici 170, sice to vypadalo, že se rozpadne, ale držela se statečně. Jednou jsem v tom dokonce předjel Dodge Viper :-D Bylo mi 18 a řidič se asi zrovna šťáral v nose :-)

Kr
Krocan
28. prosince 2016, 21:38
0

Jezdíš do Toulouse, Matěji? Tam občas vezu čedičovou vatu do stavebnin, anebo kousek do Montgiscard role textilie na stabilizaci svahů.
A rád se tam koukám na ty Bestie, které nade mnou létají s kusy Airbusu v útrobách.

Matěj Podhorský
28. prosince 2016, 22:20
0

Do Istres, je tam velká vojenská letecká základna (i s jadernými zbraněmi a snad nejdelší dráhou v Evropě). Ale nedělám na vojenských, alébrž civilních projektech. V Toulouse jsem nebyl, ale jezdí tam kolega.

Kr
Krocan
28. prosince 2016, 22:51
0

Ntwl, o JZ se zajímám, došel jsem k nim přes Tu160 (to je vůbec první vojenská věc, která mne uchvátila, zato nadobro), celkově přes strategické letectvo, posléze RV, PVO až k použití JZ. Nevím o tom zatím moc, pouze to, co je na CZ internetech a po novém roce mi Mikuláš opožděně přinese knížku "Jaderné zbraně" a také tedy "Jaguar design", ať se pochlubím.
Ty se k pravé hlavici asi nedokážeš dostat (myslím kouknout)? Pro mne by to bylo asi skoro "to nejvíc" vidět to naživo. Francouzská doktrína je prý; namířeno na všechny Jaderné mocnosti, bez výjimky.

Matěj Podhorský
29. prosince 2016, 09:32
0

Šmarja ne, to vůbec :D to je ve speciální části základny někde. Ta základna má číslo BA125, na internetech o tom leccos najdeš.

Ka
Karda
29. prosince 2016, 09:40
0

Felicie už je trošku bezcharakterní. Nemá například kňourací spojkový pedál. Takovej Favorit s hnědým interiérem, to bylo něco. Nejdrsnější samozřejmě v prodloužené verzi Forman [čti fór men].

Matěj Podhorský
29. prosince 2016, 14:46
0

Been there, done that. Akorát for men kterým jsem jezdil já, byl poslední rok, s centrálem a středovou konzolou (pozor, high end model). Umřel potupně zbourán o záď nového mercedesu ML :D ale já jsem neřídil

Adam
29. prosince 2016, 01:06
0

Já když sem to doma s otcem počítal, tak nám to vycházelo zhruba o třetinu dražší než kdyby sme to auto koupili. Jednalo se o auto zhruba za 550-600k pro mámu (druhý auto do rodiny). Např. 500x

reagovat
H_F
30. prosince 2016, 00:08
0

kdyz se podivam napriklad na toto vozidlo
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=230987698&isSearchRequest=true&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=53&pageNumber=1hodnota

v ceskem ceniku je za 650k-490k=160kkc (zminuje cenikovou cenu tenkrat za 31k e btw.)
k tomu pripoctu tu tvoji tretinu, 160+50 a havarijni+pov cca 30 to jsi na 240 za rok

vyslo mi dle tvych propoctu, ze 500x 4x4 stoji na operak 20 tisic mesicne

JF
JFK
17. ledna 2017, 07:49
0

Zde podobně tendenční článek, byť o trošku lepší minimálně popisující situaci s desetiprocentním pojištěním, což zdejší autor pochopitelně záměrně zcela vypustil. http://auto.idnes.cz/operativni-leasing-0ok-/autoservis.aspx?c=A161030_024307_automoto_jm

reagovat
Matěj Podhorský
17. ledna 2017, 08:40
0

Děkuji za pozitivní komentář! Jestli jsem v závěrečném článku opomenul zmínit desetiprocentní spoluúčast, tak to mne velmi mrzí, ale jsem si jistý, že v některém z dílů seriálu o tom zmínka je. Konec konců, dále jsem to ani nerozváděl, neb jsem předpokládal, že máme čtenáře dosti soudné na to, aby si spočetli sami, jak výhodná/nevýhodná nabídka to pro ně bude.
Jinak co se týká mého záměru toto nezmínit, samozřejmě jsem to zcela pochopitelně a úplně záměrně vypustil, přesně jak píšete :)

JF
JFK
17. ledna 2017, 10:16
0

Správně, soudné čtenáře máte, neboť tu je i rozporování celého tématu. Jak jsem již zmínil, v tom článku zde chybí zásadní informace a navíc je tendenční, protože zcela jasně propaguje pouze výhody OL a to včetně jeho hodnocení. Nečekal bych, že takouvu amatérskou neúplnou práci zde server převezme, ale tak asi to vyrovnávají jiné, kvalitnější články.

Qu
Quarth
17. ledna 2017, 10:20
0

Odporník na financování a celoživotní bojovník proti operativnimu leasingu JFK opět na scéně. Další tendenční článek? V tvé řeči řeči znamená pozitivní = tendenční? Ty musíš mít smutný život. Copak opravdu nedovedeš pochopit, že existuji na naší planetě lidé, kterým může služba OL vyhovovat a může pro ně být to správné řešení?

Matěj Podhorský
17. ledna 2017, 10:20
0

Téma OL je vždycky zdrojem rozporů. O tom, zda to je výhodné nebo ne, si musí každý rozhodnout. A hlavně tento článek je jen poslední, o autě a OL byl celý seriál. Jestli tam chybí zásadní informace, uznávám, je to možné. Jinak samozřejmě kdyby to byla propagace, jak říkáte, tak bude v rubrice Autíčkářova reklama. Tedy pokud v takové rubrice není, reklama v něm být nemůže. Za to bych byl, asi zcela logicky, z redakce vyhozen.

JF
JFK
17. ledna 2017, 11:26
0

Quarth nedokáže pochopit, že JFK nerozporuje, že nějaké FO i přes převažující ekonomické nevýhody standardní OL může vyhovovat, pouze kritizuje jistou nebojektivnost článku, ke které se autor již vyjádřil.

Matěj Podhorský
17. ledna 2017, 11:58
0

No, vyjádřil. Ano, vlastně vyjádřil, ale JAK se autor vyjádřil, to je to podstatné:) Já vím, že ona se ta ironie pomocí písmenek vyjadřuje těžko, ale tak zkusil jsem. Nevyšlo.

Qu
Quarth
17. ledna 2017, 12:55
0

JFK: já pořád nějak nevidím kde je ta ekonomická nevýhodnost OL (tohoto konkrétního Fiatu). Máš tu černé na bílém, že cena za km byla 4.65 ,- nevím jak tobě, ale mně osobně se ještě nikdy nepodařilo provozovat nové auto s takovými náklady. A že je spoluúčast 10%? To mi opravdu žíly netrhá, nejsem totiž idiot abych vracel auto se škrábancema. Holt před procesem vrácení obětuju 2 tisíce v lakovně, pokud to bude orvané, abych to vrátilnepoškozené a nemusel doplácet desítku

JF
JFK
17. ledna 2017, 14:45
0

Ta představa "před vrácením za 2k volakuju a nikdo nic nepozná" je teda hodně naivní. A pokud to bude jen oprava rozleštěním, tak to je hodně velká klika u auta provozovaného ve městě... částka 4,65 je za IDEÁLNÍHO stavu při přesně daného limitu nájezdu OL. Při jakémkoliv rozdílu nahoru nebo dolu se cena výrazně mění, což je jasný příklad té neobjektivnosti. V případě tohoto konkrétního auta jsem příklad dával, nehodlám se opakovat, když je někdo přizdisráč v tom si takové auto pořídit, pro něj asi OL řešením je a společnost, která na tom vydělá, ho ráda uvítá. Podobné pro OL na míru psané neobjektivní články s hodnocením "9/10" jim v pár ovcí bezesporu naženou. :)

Matěj Podhorský
17. ledna 2017, 14:57
0

Chápete vůbec pojem recenze? Já mám dojem, že ne. Zaplatil jsem auto, se kterým jsem najel 20 tisíc km. O tom píšu. Snad každý, kdo umí číst, pochopí, že opravdu hraje nájezd roli v ceně. víte co jsem dokonce udělal? Já jsem si před podpisem smlouvy odhadnul, kolik asi za rok najedu, abych věděl, zda vůbec ten limit je reálný. Jako já nevím, fakt máte pocit, že vás někdo bude nutit do toho, brát si auto na 20 tkm, když najedete reálně 10? Navíc vám znovu opakuju, že pro mě to výhodné bylo, a nevidím problém někoho nechat vydělat na tom, co chci já zaplatit. Chodíte do restaurací? Pak děláte, světe div se, to stejné. A to je v pořádku?

Ko
Kosťa
17. ledna 2017, 15:26
0

Matěji obdivuji tvou trpělivost. Jinak pochvala za pěkný seriál i závěrečné zhodnocení.

JF
JFK
17. ledna 2017, 17:45
0

Ano, chápu pojem recenze, zrovna jako pojem článek nebo zhodnocení. Spíš nerozumím ročnímu nájezdu 20tkm po městě a okreskách, po obchvatu města bez dálničního kuponu třeba, ale tak někoho to asi baví... Celý ten článek je polovičatý, nezmiňující nevýhody a s hodnocením 9/10 zcela nekritický vůči OL pro FO. Řeči o tom, že si udělá každý obrázek sám, nebo že každému dojde jsou jenom alibismus. Přesně to resumé vyhovuje společnosti, jako je Unicredit apod., ovce a autorův fanclub samozřejmě bude proti, protože je tahle předražená služba je děsně cool. :)

Matěj Podhorský
17. ledna 2017, 17:54
0

Tak jen ještě snad k tomu ježdění po městě atd bez dálniční známky...no že by mě to bavilo, se říct moc nedá, ale furt lepší než MHD. Navíc na své cesty dálniční známku nepotřebuju. Jestli mám nějaký fanklub, tak můžu být jedině rád, ackoli se třeba nezavděčím každému. S tím se holt nedá nic dělat.

JF
JFK
17. ledna 2017, 17:56
0

S tímhle neobjektivním článkem fakt ne, sorry. Ostatní jsou určitě lepší.

Franz Kafka
17. ledna 2017, 18:19
0

Nevím kam chodíš na ty povídačky, že operativní leasing je vždy nevýhodný. Jestli myslíš tenhle konkrétní případ tak to možná nebylo úplně dobré, ale jak se dalo pochopit tak šlo hlavně o to dostat se nějak k tomu konkrétnímu autu. Jsou tady mnohem horší věci než je nějaký operativní leasing od Unicreditu (Hertzu, Arvalu, ŠkoFinu a já nevím čeho) třeba spotřebitelské úvěry na auto od GE teda vlastně už od Monety a dalších. Obecně tady celou dobu papouškuješ dávno přežitou věc, že operativní leasing se nevyplatí pro fyzickou osobu. Když se povzneseme nad to, že na Fiata 500 na ježdění po Praze to nebude úplně top nápad tak mi řekni v čem se třeba nevyplatí auto z programu "Škoda bez starostí" což je v kostce produkt operativního leasingu. Přijde mi, že máš jenom potřebu prudit a nebudu sám alespoň se registruj zabere to tři minuty, když už chceš konat "dobro" a kázat moudra.

JF
JFK
17. ledna 2017, 18:53
0

Napsal jsem to v diskusi zcela jasně a srozumitelně. Opakovat a diskutovat s autorovým fanklubem apod nehodlám, vše bylo popsáno výše. Koneckonců sám chápeš, že OL pro FO je nevýhodný, tudíž jistě souhlasíš s tím, že 9/10 není adekvátní hodnocení a asi jako jediný jsem se proti tomu zde ohradil. Spotřebitelský úvěr nehodnotím a obecně, pokud na to někdo nemá, tak ať nejezdí, nemusí mít přece každý auto.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford F100  1962
Ford F100

1962 rok výroby
115 koní výkon
3 700 ccm objem

Chevrolet Camaro  2010
Chevrolet Camaro

2010 rok výroby
309 koní výkon
3 600 ccm objem