načítám data...

Mazda RX-7 FC: Radost ve vysokých otáčkách

Když jsem dostal možnost svézt se legendární Mazdou RX-7, neváhal jsem ani minutu. Lákavý mix výkonné zadokolky, unikátního motoru a téměř dokonalého rozložení hmotnosti sliboval spoustu zábavy.

zobrazit celou galeriiFoto:   Marek Brunner

Je pošmourné sobotní odpoledne. Postávám opřený o svoje Volvo na šterkovém parkovišti na začátku pěkného úseku zakroucené silničky šplhající lesem do mírného kopce. Právě tady bych si měl dnes odpoledne zajezdit s druhou generací Mazdy RX-7 v nejsilnější konfiguraci Turbo II. Oproti své předchůdkyni, která byla čistokrevným sporťákem, se profiluje spíše jako ostré GT. Není tajemstvím, že za inspiraci sloužilo hirošimské automobilce Porsche 944/924. Německé kupé šlo totiž parádně na odbyt v USA a Mazda chtěla s “efcéčkem” jeho úspěch napodobit. Protože nemohla nabídnout sportovní auru věhlasné automobilky, šla cestou technických inovací a výborných jízdních vlastností. No, uvidíme, jak se jim to nakonec povedlo. A možná dojde i na malé srovnání s jedním nejmenovaným roadsterem.

Tiché šumění lesa proříznul rychle se blížící zvuk točivého motoru doplněný o charakteristické pískání turba. Tenhle koncert si zkrátka nejde splést. Mezi stromy se ke mě blíží nízká silueta krásně tvarovaného coupé korunovaná dvojicí výklopných světel na přídi. Design, který léty nestárne, ale zraje. Oproti základní variantě má výkonnější verze Turbo II navíc ještě efektní nasávací otvor v kapotě. Záď zdobí decentní spoiler a typická grafika čtyř kulatých červených světel. Vzhled, který je nejen krásný, ale i efektivní – koeficient odporu vzduchu (se zavřenými světlomety) je pouze 0,36.

Pod kapotou přede technický skvost, zdroj radosti, ale i starostí, charakterní dvourotorový Wankelův motor o objemu pouhých 1,3 litru. Podpořen twinscroll turbem, posílá na zadní kola 200 koňských sil, které pomáhají řidiči krotit čtyřpístkové kotoučové brzdy se standardně montovaným ABS. Oproti seriovému stavu se tohle konkrétní FC liší koly Advan Racing RGII, obutými od 225/45 semislicků Advan Neova AD08R a nerezovým výfukem Apexi N1 dual.

Dost už ale bylo čísel, jdeme jezdit. Nejprve si sedám na místo spolujezdce. Tvarovaná sedačka s výrazným bočním vedením je sice evidentně koncipována spíše pro řidiče kolem 180 cm výšky, ale jinak jsem překvapen, kolik mám kolem sebe místa. Interiéru vládnou černé plasty a inovativní řešení. Nezvyklé otočné přepínače, krátké páčky blinkrů a tempomatu trčící z palubní desky, přístrojový panel se šesti budíky – z toho všeho je cítit, že RXko bylo v době svého představení v roce 1985 výkladní skříní moderních technologií.

Zpočátku jsem na úzké lesní silnici trochu nervózní, přeci jen je po dešti a Mazda se vrhá do zatáček rychleji, než bych čekal. Strach ale není na místě. Zdenda, hrdý majitel, vede svoje FC s nenucenou přesností, vybírá rychlou, ale čistou a bezpečnou stopu, jen občas nechá na mokrém asfaltu při výjezdu ze zatáčky rošťácky sklouznout zadní nápravu. Už chápu, proč pro naše setkání vybral zrovna tohle místo. Cesta nápadně připomíná japonské “touge” a Mazda je tu jako doma. Na rovinkách se wankel za pískotu turba ochotně točí k červenému poli, v zatáčkách po podřazení důrazně zakašle. Bezchybně trefený apex, za dvě, plný plyn, mírné kontra a rychle k dalšímu oblouku. Tohle bych si nechal líbit celé odpoledne. Klidně i jen jako spolujezdec. 

Jenže to už Zdenek zastavuje a pouští mě na místo řidiče. Po krátké osvětě (netoč pod 3000 ot/min a nechcípej motor hned po zastavení) se s respektem k japonskému sporťáku pomalu rozjíždím. Spojkový pedál má tuhý, ale přesný chod, brzda a plyn jsou v pozici, která přímo svádí k sázení přesných meziplynů. Jenže tohle je půjčené auto, navíc vedle mě na sedadle spolujezdce sedí majitel. Šinu se tedy poslušně někde na hranici městského limitu a pomalu si osahávám řízení, které je i přes posilovač krásně čitelné a komunikativní. Jak to ti japonci udělali, a proč současní výrobci nemontují místo tupých elektroposilovačů raději něco takového?

“Tak to asi trochu rozjeď, ne?” vytrhnou mě z přemýšlení nad technologiemi slova majitele. “Takhle si nic nevyzkoušíš.” Přede mnou se zrovna otevírá dlouhá přehledná rovinka se dvěma táhlými zatáčkami, provoz je na nule. Řadím tedy za dvě a nechám ručičku otáčkoměru líznout sedmičku, za tři a znovu. Stejně jako v Miatě, i v RX-7 se řadí přímo “do bedny” a volba rychlosti je rychlá, přesná a neskutečně příjemná. Před zatáčkou podřazuji, díky skvělým pedálům dokonce trefuji slušný meziplyn. Zatáčku projede Mazda jako po kolejích, pocit “zádě na limitu”, který znám z MX-5 se neobjevuje ani v náznacích. Po krátkém rozhovoru se Zdeňkem se dovídám, že onoho “miaťáckého” proklouznutí bych se dočkal až v mnohem vyšších rychlostech. Stejně jako malý roadster, pyšní se i RX téměř dokonalým vyvážením, ale všechny je tu tak nějak větší. Silnější a točivější motor, lepší brzdy, širší pneumatiky. Dohromady tato kombinace posouvá frajeřinky, které lze v Miatě provádět v padesátce někam daleko za okreskový limit. 

Nechápejte mě špatně – rozhodně to neznamená, že by RX-7 nebyla zábavná. Naopak. Tam, kde MX-5 ztrácí dech se potenciál její starší a větší sestry teprve začíná projevovat. Řidič má tím pádem mnohem méně času na napravení svých případných chyb a řízení na limitu od něj vyžaduje maximální koncentraci. Zatímco Miata je okresková hračka, RX-7 je pořádně rychlé GT. Se všemi výhodami, ale i neduhy.

Verdikt

Odpoledne s rotační kráskou uběhlo jako voda a zpoza třírameného volantu se mi vůbec nechtělo. Podmanivý zvuk oturbeného wankelu točícího osm tisíc otáček, skvělá ovladatelnost a pohled na svět přes vyklopené mrkačky jsou dokonalý recept na dobrou náladu. Driftovací pokusy na hraně přilnavosti jsem nechal zkušenějším a užíval si rychlé zatáčky projeté čistou stopou a komunikativní řízení. I když zlí jazykové tvrdí, že majitelé aut s wankelovým motorem čeká každý rok repase motoru, testovací kousek s najetými 220 tisíci má za sebou jen jednu generálku a těší se výborné kondici, za níž vděčí pečlivým majitelům, kteří nezanedbávali údržbu. Ta je samozřejmě náročnější a dražší, než u konvenčí konkurence, odměnou majiteli ale bude naprosto unikátní projev srovnatelný snad jen s motocyklem.

Technické údaje

Motor: Dvourotorový Wankelův rotační agregát o objemu 1,3 l přeplňovaný twinscroll turbem
Výkon: 200 koní (147kW)
Převodovka: pětistupňová manuální
Maximální rychlost: 231 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,7 s 
Pohotovostní hmotnost: 1 293 kg 
Průměrná spotřeba (naměřená): 14 l/100 km 
Současná cena (FC Turbo II): od 150 000 Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
06. září 2018, 09:51
0

Zrovna o vikendu jsem FC slysel nazivo. V okoli se jel 7. rajd polski historyczny. Je to zavod pravidelnosti, takze jsme chvili jeli i za ucastniky. Zakempili jsme v ostre zatacce, kde se podrazovalo o dva stupne a pak jelo do kopce. Ten zvuk je nezamenitelny. Ackoli nekteri to komentovali, ze ma ta RX-7 asi pokazeny motor :D

reagovat
Woyta
08. září 2018, 20:09
0

Safa
09. září 2018, 18:35
0

ma
martinw
06. září 2018, 09:53
0

A jakej má ten wankel průběh točivýho momentu a prodlevu na plyn ? ...Oboje asi ultimátní že :)

reagovat
Jakub Pospíšil
06. září 2018, 10:00
1

V Turbo dvojce je to ještě umocněné tím twinscroll turbem - prakticky tam není žádná detekovatelná turbodíra. Tím, že provozní otáčky toho motoru jsou výš, než u klasického, průběh je naprosto epochální. Jediné slabší místo je od volnoběžných otáček do cca 2500 - není to nic zásadního, ale je tam cítit trošičku prodleva.

Trinom
08. září 2018, 14:21
0

No prostě je to klasickej turbomotor - dole to nejede. Moderní turbo tu hranici, odkud to už jede, posouvá o pár set otáček níž.

krab
06. září 2018, 10:35
3

Jo, to je něco! :) Když Kubajz psal cosi, že jede s RX7 a poslal fotku, hned jsem se začal zajímat jestli není náhodou na prodej :-D
Pěkný to máte kluci! Palec nahoru

reagovat
Jakub Pospíšil
06. září 2018, 10:41
2

Tak nějak přemýšlím, zda si vybavím nějaké auto, které si Krab nechtěl koupit. :D
Ne, dělám si trochu legraci. Tohle bylo super svezení a kdyby se naskytla možnost koupě, asi bych měl nad čím přemýšlet. Ještě že si ji Zdenda chce nechat.

-
Komentář upraven 6. 9. 2018, 10:43:41

Jimi
06. září 2018, 11:07
0

pořád to vypadá skvěle a když to ještě takhle "analogově" jezdí, je to paráda. Klasický jednoduchý interiér starších Japonců, který mám rád. Krabovi se nedivím... :D

beastar
07. září 2018, 10:39
4

Jimi skoro si to popsal jako Krab. I když na krabův slovník je odborník Vavris. Kdyby Krab měl neomezenej rozpočet bylo by za Prahou největší auto muzeum na světě. Od Cortini po Zondu. Takzvaný Krabland classic auto muzeum.

Beny
06. září 2018, 12:04
1

Luxus, jen by mě zajímalo jak to všichni děláte, že se dostanete k takovejm autům. Mě pak zbyde jen závidět. Tohle auto je jako víkendovka naprosto ideální. A i když to pro mnohé bude znít kacířsky, poslední roky se mi snad líbí víc FC než FD.

reagovat
Zdenduk
06. září 2018, 12:17
3

Rok a půl poctivého hledání, skoro každej den projety stranky jako mobile.de, autoscout atd. :D pak se člověk dostane i k autu za slušnou cenu

Jakub Pospíšil
06. září 2018, 12:21
0

Majitel promluvil :)
Jinak, Beny, Zdenda je takovej blázen, že to má jako daily, ne jako víkendovku. Ale to je trochu nestandardní postup.

Safa
06. září 2018, 12:56
4

Blázen? Borec je to! Auto má jezdit, ne stát v garáži. Za daily provoz tohohle krasavce velký palec nahoru!

Zdenduk
06. září 2018, 13:00
2

Daily dokud to penize z brigady dovoli :D

Rien
06. září 2018, 17:10
0

mam fd a fc se mi taky zacala libit vic:D

Vavris Vavrisovic
06. září 2018, 19:33
5

Jenže zrovna to tvoje FD je takové, že když ho projedeš může to být jedno ze existují nějaká jiná auta ????

beastar
06. září 2018, 12:12
1

Jsou to moc pěkný auta. Dneska relativně vzácný kus. Bohužel wankel odrazuje většinu kupců. Respektive tohle auto je pro mazda/wanklové nadšence. A tak to má být. Běžný majitel co chce jen auto na blbnutí by z toho byl nešťastnej. Každopádně dobrý! Super stav evidentně po všech stránkách.

Konečně po dlouhý době nějaký zajímavý auto. I když to srovnání s mx5 no nevim...ale chápu že to je auto který všichni známe. Ten interiér je nadčasovej. Vzhledem k tomu že 944 mě krutě nebavila možná bych byl tady na tom stejně....:) Bylo by fajn přímé srovnání někdy...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. září 2018, 12:12
2

Tohle jsou auta, který patří na Autíčkáře. Jen tak dál hoši. :-)

S motorem bych si já osobně vůbec nerozuměl, ale to je holt můj problém. Pořád je to krásný auto, za kterým se člověk rád otočí. Díky za článek, Kubo. :-)

reagovat
tomyks
06. září 2018, 12:48
1

Tož to jsem si s chutí přečet. Díky za přiblížení jízdního zážitku. Říkal jsem si, že ses mohl trochu podrobněji rozepsat o autě, ale litry v kufru tady stejně nikoho zajímat nebudou, takže dobré.

reagovat
Jakub Pospíšil
06. září 2018, 13:12
0

Hele zrovna kufr to má docela velikej, dokonce jsou tam i zadní sedadla, na který jsem se v rámci testu posadil a pak se málem nedostal ven. Jak se říká, že zadní sedadla jsou v některých autech jen pro děti, tak sem se vejde maximálně čivava.

ma
martinw
06. září 2018, 13:18
0

ok takže drobná blondýnka se tam vejde, cajk

beastar
06. září 2018, 13:22
3

Rada s triček beastar > Nejlepší tuning je dobře vyvinutá blondýna na sedadle spolujezdce<

Vzadu stačí když se vejdou plavky a kreditka ,D

David Střítežský
07. září 2018, 13:30
0

Já myslel ze martinw se spis ptal na to, jestli si ti dobrodruzi vezou z Turkmenistánu tu blonďatou kořist :D

Wanix
07. září 2018, 13:39
2

Dozadu se vejdou možná tak beznohé děti takže jsem to v obou FC vykuchal :D

Trinom
08. září 2018, 14:19
0

FD má taky vzadu trestnou lavici. Ale pokud vepředu sedí někdo měnšího vzrůstu (takže si šoupne sedačku dopředu), tak podobně malý se za něj vejde.

Stanley
06. září 2018, 14:06
0

Moc pěkný test, rád jsem si v záplavě praktických aut početl. Tím spíš, že mě na stará kolena, místo abych zmoudřel, začíná wankel tak trochu lákat. Vždycky tu myšlenku setřesu a ona zase dřív či později přijde.
Škoda, že v testu není více i o servisu, servisovatelnosti a tak dál :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
07. září 2018, 10:29
4

Za celé sobotní odpoledne jsme nebyli v servisu ani jednou :)

beastar
07. září 2018, 10:36
0

Ne? Tak to dopadlo dobře. Mě přijde že lidi mají představu, že to nevyjede ani z garáže a už děláš generálku:))

Stanley
07. září 2018, 12:08
0

Já se ptám zcela vážně, protože ač sám nemám takovou raritu, přecejen je tu v okolí přístup servisů k mému autu dost vlažný a specialistů je málo.
Sarkasmus mám rád, sice do diskuze přineseme nulovou informační hodnotu, ale aspoň se zasmějeme a připadáme si nad věcí, že CHLAPI ;-)

Ma
Macyn
07. září 2018, 13:21
1

Je to o "zachazení" netočit studené, nezdechávat studené, redline every day keep carbon away atd. pak najedeš na "jenu repas" klidně 100 - 160tis. km, pak sou tu "hov**a" co sednou do auta nastrtují, ha na otáčkoměru je 10 tis otáček brm brm:-D. Imho i tak Rxky mají lepší výdrž než některé generace TSIčkových koncernů:-D, což je docela smutné. (jo a chlapi v hospodě ti řeknou že wankel žere moc olej! ano dolévám až litr oleje na 4tis km. což je míň jako kdejaký wágen, který se nebojí do návodu k obsluze napsat že litr oleje na 1000 je normál:-D).No a do mazda servisu nejezdit(až na 2-3 vyjímky), mít šikovnýho mechanika a říct mu co a jak má udělat, když máš volšový ruce jako já:-D(olej/filtry zvladnu sám).

beastar
07. září 2018, 15:05
0

To jsou takový obecný rady který když člověk není debil dělá u všeho. A i tak jsou pořád dementi, co ti sfouknou jízdy kde jedou 200 sjede a hup zadupne to a chcípne ihned a jde na párek. Nebo naopak sedne a přesně. Hurá do červenýho pole brm, brm. To nesvědčí ani obyčejný naftě/například/

Výdrž 150.000 to je někde mezi Zondou a těma dojeblejma prvníma tsi ve fábii;) Takže to jde. A olej taky dolejváš do kde čeho. Já sem dolejval teď litr po 20k cca. A to má bejt jako ta prémiová kvalita. Prostě myslim, že všechno má něco.

Rozhodně to nejsou auta pro Viny Diesely z parkovišť. Co chtějí dělat píčoviny. A do motorového prostoru se dostanou jen když auto už nejede. A sakrkasmus kámo Stanley ten je občas potřeba. Přece jen Kuba neměl šanci za jeden den řešit ježdění a ještě si bokem shromažďovat informace o tom jak se to servisuje. Takový věci mají na tipcars seřazeny po 20 letech abecedně.

Stanley
07. září 2018, 19:49
0

Macyne díky za odpověď k tématu. Jo, tyhle věci mám načtené, takže všechno včetně floodingu už znám. S koncernem souhlas, máme doma i HTP, které se životností srovná s dobře zajetým wankelem a i následná oprava bude víceméně stejně nákladná :-D Zajímalo mě hlavně, jak se na takové auto tváří mechanici, mám úplně stejně olšové ruce :-)
U svého MG to mám tak, že mechanik identifikuje závadu, já seženu díly a on je namontuje. U RX teda vesměs stejné, jo? :-)

Ma
Macyn
07. září 2018, 20:12
0

Jo vesměs jo, při měnění svíček dávat pozor jsou dva druhy svíček v RX L/T= lead/trail hlídat olej, je dobrý mít kolem horní měrky aby si dobře mazala i klika, jinak standardní auto úkony, RX-je vyjmečná motorem, zbytek se dá vždy nějak ubouchat přes mechanika a Youtube:-D. Měl sem z toho taky vítr, nastudované kotel, základ je koupit kousek v dobrém stavu, což se mi asi relativně povedlo, mám to jako víkendovku, takže za 5 let sem najel necelých 30tis.

Ma
Macyn
07. září 2018, 20:15
0

To beast vesměs souhlasím, akorát že rozdíl mezi Zondou a Rx je v tom, kromě pár set koní:-D, že k RX se dostane větší skupina "bezmozků" proto má Rx pověst takovou jakou má, což je škoda.

Woyta
08. září 2018, 20:14
0

Hodne wankelu zarvalo protoze se k tomu chovali lidi jak k pistaku. To znamena, ze treba nedolejvali olej kazde 4 tankovani. Wankel primazava.
Jinak zname i FD co ma nalitano pres 170k s motorem z tovarny. Majitel auto trapi na okruhu a komprese stale dobre.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 08:58
0

Repase motoru po 100 az 150 tisicich Km? Neberte to zle kluci, ale to mi pripada zoufaly. My, co jezdime v tech vysmivanych americkych velkoobjemech tohle povazujeme za dobre zajetej motor a ne za neco, co by vyzadovalo nejakou vetsi servisni pozornost. RX-7 FC i FD jsou krasny auta, za kteryma se rad otocim, ale ten motor je v mych ocich totalne degraduje.

Stanley
09. září 2018, 10:12
0

Knightrider: ono je to o prioritách. Mám zálusk na RX-8, protože neexistuje jiné lehké, krásně elegantní, zadokolkové kupé s tak vysokou praktičností a perfektním podvozkem. Při mém denním použití mi to auto s průměrnou životností motoru vydrží 10 let. A to je tak daleko, že mi to může být jedno.
Anebo můžu chtít motor s obyčejnou údržbou, ale bude to čtyřvál, nebo designově rozbředlý hothatch, nebo těžký, nebo předokolka nebo jen dvoumístný. Atd atd. RX-7 bude mít trochu jinak postavené priority, ale princip bude podobný.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 10:55
0

Je to o kompromisech. RX-8 nevypada zle. O tom, jestli je to jeste coupe, by se dalo polemizovat, ale pri pohledu na krasny coupe RX-7 jsem trochu smutnej z toho, kam se ten design posunul. Mas pravdu v tom, ze pri tech pozadavcich se alternativa nehleda snadno. Mne osobne by nesednul ani projev tohohle motoru a obecne vysokootackovych japonskych motoru, natoz ty servisni problemy Wankelu, ale chapu, ze pro spoustu lidi to ma obrovskou auru a ze je to mozna presne to, co hledaji.

beastar
09. září 2018, 11:15
0

Tak to není auto ktery si koupíš jen tak. To musíš zkrátka chtít. A je to přesně o tom jestli si ochoten ty rizika podstupovat. Projevem a vůbec tou aurou je to určitě lepší, než pístovej čtyřvál. Navíc ceny jsou díky předsudkům lákavý. Kdybych chtěl ale klidný život s autem jen na píčoviny, tak i já osobně bych šel raději třeba do Mustanga;) Když si nadšenej z wankla a ze zvláštního provedení rx8 těžko najdeš náhradu. Navíc ty auta jezdí parádně...

Ma
Macyn
09. září 2018, 13:58
0

knight: mno každému sedne něco jiného, kamarád měl vette C4 nějak poslední roky výroby, ačkoli je to z laminátu tak mě u toho chyběla ta "lehkost" co má Rx, (jo a GO dělal hned jak to koupil při 80tis mil). Rx-8 je o kompromisu a pokud máš rodinu, nebo se ti rozrůstá tak aspoň neposloucháš "hemzi", že máš auto jen pro zábavu i když to tak je:-D.

Woyta
09. září 2018, 14:09
0

Knightrider: 150 000km mezi repase i je poměrně běžné u sportovních aut kde jsou výkony vyhnane trochu výše než u běžných aut. O jiném způsobu užití nemluvě. Když už mluvíš o Amerikach tak my by jsme se mohli smát tomu, že nad 160kmh se rozpadaval pohon.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 18:28
0

Macyn: A jak se s tim da zit pri normalnim jezdeni? Pocitam, ze prave s tou rodinou to rezani zatacek asi odlozis na vikend. Da se s tim normalne fungovat v beznym provozu nebo je to spis utrpeni?
Vojta: Pohadky z mechu a kapradí existujou na auta ze vsech zemi sveta.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 18:35
0

Macyn: A jentak mimochodem, taky uz u svyho auta slysim zvuky, ktery budu muset resit. Jenze auto ma najeto 265 tisic a kdyby se mel celej motor repasovat, tak potom na nej dalsich pul milionu km nemusim sahnout.
Ale ono to bude jako u vseho. Zasadni vzdycky bude to, jakou péči tomu davali predchozi majitele.

Ma
Macyn
09. září 2018, 19:14
2

Knight: Dá se s tím fungovat znám i pár bláznů co jezdí celoročně. Paradoxně slabší 141kwtova Rx-8 s 5q je do města nepoměrně lepší než 170kw s6q. U nás to je s tím řezáním zatáček nějak obráceně, čím víc to drtíš tím dřív malý spí a máš klid:-D.Jinak pravě kamarád se té C4 zbavil pač pořízením potomka zjistil, že vyjede za sezonu asi tam 2x, kdežto já nemám problém vyjet klidně na dovolenou kočar do kufru vleze kupodivu;-) a zadní sedačky jsou pro děti jak dělané. Ano, vím že big/small blok jsou nesmrtelné a přesto to někdo dokázal uštvat na té kamrádově C4. Rx sem kupoval jako bezdětný svobodný mladenec :-) s ti abych se toho jen tak nemusel zbavovat narozdíl od kamaráda:-). Jo jinak fun story ze života, jedeš pro potomka do porodnice a teď tam všude fotříci v těch svých TDI supersportech čumi na tebe jako na blázna, kam to dítě nacpeš;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. září 2018, 19:36
0

Tak jasně, dvoumístný auto bude mít vždycky svoje limity. A ta C4 už je 35 let starý model, takže to se ani porovnávat nedá. Stejně stará jako RX-8 je C6 a to je samozřejmě úplně někde jinde, ale o to ani nejde.
Ale jo, i ta RX-8 vypadá furt dobře. Je jasný, že oproti obyčejným autům je to jiná liga. "Pár bláznů co jezdí celoročně". To mně pobavilo. :-) Myslel jsem, že s RX-8 se jezdí celoročně úplně běžně. Tak asi ne. :-)

Ma
Macyn
09. září 2018, 20:39
0

Knight: s těma bláznama je to subjektivní, já třeba nemám ani zimáky, takže je to u mě jasný ale , jsou lidi co to provozujou celoročně a daily, já bych to jednak tomu autu neudělal a druhak mám další 2 auta na "rohlíky":-).

Woyta
09. září 2018, 22:06
0

Knightrider:

beastar
09. září 2018, 23:49
0

Takže Rx8 super, ale pro rohlíky blbý?

Ma
Macyn
10. září 2018, 06:58
0

JJ přesně jak říkáš 2km na rohlíky to není, pokud někdo dojíždí 20km+ tak bych se toho až tak nebál:-).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. září 2018, 07:26
0

Vojta: Videí, kde se nějaký auto rozpadne, je na netu miliarda. Stačí si vybrat značku. To bysme si tady takhle mohli honit ega do Vánoc.

Woyta
10. září 2018, 09:37
0

Akorat tech videii s rozpadajicim se kardanem u seriovych aut je pomerne hodne. Nevim proc se ti nezda obvykla hranice 150 000km. Je jen orientacni. Je jedno za ,kterym morem ten motor vyrobili. I V8 bude potrebovat repasi kdyz se bude uzivat naplno. Nezapomen na par rozdilu americkych aut. Automaticka prevodovka mene zatezuje pohonne ustroji. Vetsina starych americkych "sportovnich" se hodi spise na cruising nez blbnuti na okreskach. Ve statech mas vysoke najezdy prakticky skoro u kazdeho typu motoru. Tempomat a konstantni zatez motoru na dalnici. Je to o zpusobu uziti. V8 neni zadnej zazrak, stale to je jen motor. Porad se tu ale bavime o vyssi zivotnost nez maji moderni trivalce bi turba, ktere navic nelze rapasovat.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. září 2018, 10:46
0

Koukám, že jsem ti šlápnul na kuří oko. Ale ano, 100-150 tisíc km mi připadá opravdu zoufale málo. A přednášku na téma aut z USA opravdu nepotřebuju.
O moderních tříválích nemá smysl polemizovat. Čas ukáže sám, jaká bude životnost.

Woyta
10. září 2018, 12:16
0

Asi tě prekvapim ale vůbec neřeším kdo vyrobil moje auto či jakou má pověst či kolik má na hrbu. Ať máš radost, tak uvažuji o nákupu Chevrolet Blazer. V garáži mám Evropu i japonsko. Jezdil jsem i s korejcem. Ty jses alergickej na blbosti o Amerikach. Já už začínám bejt díky EU alergickej na všechny nesmysly. 150 000km do repase u auta které si užíváš a motor pracuje často ve vysoké zátěži je dan za způsob užití. Používejte ho normálně a 250 000km není problém. Když jsem dělal preventivní repasi motoru ve 150 000km na mem Nissanu 200sx S13 tak změření ukázalo že klika u ojnic by 50 000km bez prebrouseni ještě dala ale uložení kliky je v horní polovině výrobní tolerance nové kliky. Pístu by stačili nové kroužky. Nemluvě o tom, že ten motor většinu svého života prožil s výkonem zvýšeným o 30k. Proč jsem tedy dělal repas? Protože plánuju posunout výkon o kus dál skoro ke dvojnasobku sériového výkonu a nechtěl jsem po cestě k mému cíli řešit problémy s motorem, který má za sebou už skoro čtvrt století služby.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. září 2018, 13:38
0

Vojto, já se tady s tebou nehádám, jestli dělat repas nebo ne, ani o tom, že u sporťáku bude častějc. Ostatně sám jsem psal o pár příspěvků nahoře, že řeším zvuky ze svýho motoru. Ventily OK, komprese OK, výkon v pořádku, ale stejně tam něco slyším a budu dál řešit. Jsou to starý auta a potřebujou péči, to tak prostě je. A obzvlášť u těch vysokootáčkových motorů. Dokonce dokážu i pochopit, že se spoustě lidem tenhle typ motorů líbí a sedne jim, ať už je to Wankel nebo něco normálnějšího, vysokootáčkovýho z Japonska. Mně se jak RX-8, tak obzvlášť starší generace RX-7 líbí i jako auta po designový stránce, RX-8 má i famózní interiér, ale Wankel já osobně prostě nepovažuju za dobrej motor, ale za krok vedle. Věřím, že když funguje, je neskutečnej a je s ním opravdu zábava, ale je servisně extrémně náročnej a dost problematickej. Je to víceméně jen pro nadšence. Normálního člověka by z toho asi jeblo. Proto ty ceny ojetých RX-8 jsou takový, jaký jsou, byť to jsou jinak jízdně dobrý auta. K 200SX S13 gratuluju, to je taky pěkný auto, který se povedlo. Blazera nevím. Toho bych si asi nekoupil a když, tak jedině už nějakou starou veteránskou generaci. Takový ty 80./90. léta, který u nás člověk obvykle vidí, určitě ne. EU nesmysly mně serou taky, jako každýho, kdo má rád auta a bohužel bude hůř. Z normálních moderních aut v dnešní produkci nenacházím nic, co by mně nějak výrazněji upoutalo. Jasně, můžeme vybrat M3, 911, Vette C7 a podobný nesmysly, jenže to nejsou auta pro normální lidi. Z nových aut pro běžnýho smrtelníka mám bohužel pocit, že se z nich totálně vytratily veškerý emoce a že to jsou spíš jen přepravní kapse a vysavače na kolech, než auta pro radost, ale lidi to kupujou, tak to takhle asi chtějí.

Woyta
12. září 2018, 01:02
0

Wankel je genialne jednoduchej motor. Ano drive byly docela problemy s tesnenimi rotoru ale materialy co mame ted tyhle problemy vyresili. Nemas tam rozvody, ventily, minimum rotujicich casti, skoro zadne vibrace. Problem je nizka komprese, ztratovejsi mazani (coz moderni motory dohnali). Zlepsit mu komprese, tim mu snizit emise a spotrebu a je to prima motor. Za me akorat vyzaduje trochu vice pece a specificke zachazeni. Ale specificke zachazeni dnes potrebuje kazdy motor. Prakticky nikde uz nenajdes normalni atmosferickej motor. Takze turba umiraji jak na bezicim pase. Wankel je dobrej. Jen ve sve dobe, kdy mel sanci se prosadit nemeli prostredky vyreseni jeho problemu.

Blix
06. září 2018, 22:51
0

Je krásná, mít na to moc rád bych wankel zkusil :)

A autore ten elektrický posilovač je nějaká úprava majitele nebo kde se to tam vzalo?

reagovat
Jakub Pospíšil
07. září 2018, 09:19
0

Tak koukám, že s elektrickým posilovačem jsem to trochu překombinoval. Totiž - je to hydraulický posilovač s elektronickým nastavením tuhosti na základě otáček. Děkuji za pošťouchnutí, ve článku opraveno.

Ma
Macyn
07. září 2018, 09:24
0

Až RX-8 má elektro-mechanický ;-)

Ma
Macyn
07. září 2018, 09:26
2

"Řízení využívá elektrický posilovač namísto starého hydraulického. Moderní posilovač usnadňuje nouzové zastavení na krajnici v případě, kdyby za jízdy zhasnul motor. Dokud je v provozu elektrická síť vozidla, řízení tzv. neztuhne jako v případě hydraulického posilovače." a "Nastavení elektrického posilovače řízení má naprogramovanou mapu, jenž upravuje jeho odezvu v závislosti na rychlosti vozidla, ovládací síle na volant a otáčkách motoru."

beastar
07. září 2018, 10:41
0

Aneb na netu může být odborník každej....;D

Ma
Macyn
07. září 2018, 11:45
0

Bohužel drahý beaste, todle vím už dávno, pač jednu RXku mám, ale nechtělo sem mi to vypisovat, tak sem od někud dal citaci "chytráku". Ale chápu, že lidi jako ty najdou jak se u nás říka v "h***ě chlup".

beastar
07. září 2018, 15:12
1

Já neříkám že to nevíš;) A nevim odkud čerpáš přesvědčení k tomu použití toho regionálního příslový. Naopak já jsem jeden z těch co se do ostatních sere málokdy. I když vidím že píšou hovna.

Jen nemám rád lidi co to moc žerou. A machrujou na autory čehokoliv a přitom napsali tak sloh ve 4 třídě a ještě za 3. On to nenapsal do toho článku vůbec přesně, ale ono to je kupodivu docela náročný všechno popsat technicky skvěle. A zůstat na tom aby to čtení bavilo i lidi který nestojí s knížkou denně před čvutem... Tak buď fklidu tvoje citace byla exkluzivní.

Wanix
07. září 2018, 14:42
1

Parádní S5ka, kdybys chtěl ty dlouhé JDM zadní světla, tak se mi ozvi ;)

reagovat
Zdenduk
09. září 2018, 18:03
0

ozveš se mi na fb? najdeš mě pod Zdeněk David :)

Wanix
11. září 2018, 03:44
1

Napiš mi zprávu do offline, jsem v Mongolsku a dávám si Facebookový detox :D v první polovině října bych měl být doma tak pořešíme :)

Raspby
07. září 2018, 20:36
1

Super...Wankel bych si taky rád někdy vyzkoušel...takže trochu závidím...a ty kousky co jezdí v best motoring..to je teprve něco :)

reagovat
Goldies
08. září 2018, 09:50
0

Ty se soustred na 2zz a nevymyslej wankel! At muzeme pristi rok vyrazit spolecne!

Raspby
08. září 2018, 11:58
1

Já si ho chci zkusit, ne ho koupit :-D Prostě bych si rád taky zařídil nějakou RX7 :)

ToMyx
12. září 2018, 15:57
2

Moc pěkná recenze. Pokud má majitel na autě opravdu originál kola Advan Racing, tak klobouček. To se dnes vidí opravdu vzácně.

Osobně od 2015 také pokukuju po wankelu, ale zůstal jsem jen u toho okukování až do dnešních dní.
Rodinka se rozrostla, takže jediné použitelné vozítko by byla RX8. Tak třeba někdy. Docela by mě zajímal popis řekněme 2-3 let života s touhle už skoro raritkou.

reagovat
la
lancar
06. října 2018, 19:35
-1

Podpořen twinscroll turbem, posílá na zadní kola 200 koňských sil, které pomáhají řidiči krotit čtyřpístkové kotoučové brzdy se standardně montovaným ABS.
To jsou krkolomné básnické slovní obraty.
Jen debil bude 200 koní krotit brzdami.
Všem ostatním stačí sundat nohu z pedálu plynu.

reagovat
la
lancar
06. října 2018, 19:53
0

Také jsem něco podobného testoval.

reagovat
la
lancar
07. října 2018, 18:51
0

Wankel je pocitově výborný, točivý, nevibrující, ale podle mne to je slepá ulička vývoje. Nemá budoucnost. I když už jsou třeba obrovské odstředivé síly těsnicích lišt kompenzovány a použijí se jakkoliv sofistikované materiály a maziva. pochybuji, že se kdy podaří změnit nepříznivý tvar spalovacího prostoru. Jeho poměr povrchu a objemu do budoucna neumožní splnit nesmyslné ekologické požadavky evropských byrokratů. Věštím brzký konec používaní Wankelova motoru v autech. Byla to zajímavá epizodka motorizmu. Tak jako vstřikování PD ve VW. Dále věštím budoucnost vodíku, ne špinavé elektřině z tepelných elektráren. A vyskakujte si jak chcete, čertíci. Raději si zopakujte zákony termodynamiky ze sedmé třídy základní školy.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Town Coupe 1979
Lincoln Continental Town Coupe

1979 rok výroby
159 koní výkon
6 590 ccm objem

Lincoln Town Car  1990
Lincoln Town Car

1990 rok výroby
150 koní výkon
4 999 ccm objem

Cadillac Escalade  2009
Cadillac Escalade

2009 rok výroby
403 koní výkon
6 ccm objem

Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH 2020
Ford F150 Ford F-150, 4X4,ODPOČET DPH

2020 rok výroby
400 koní výkon
4 998 ccm objem