načítám data...

Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Mnohdy se říká, že lepší věci byly v minulosti. Platí to i o nové MX-5? Nebo už lepší časy nepřijdou?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda MX-5 RF G184: Lepší časy asi nepřijdou

Často kolem sebe slyším, že dobré časy už jsou dávno pryč a v minulosti bylo dobře. A to nejenom v různých restauračních zařízeních pochybného typu, ale často i mezi všelijakými nadšenci. „Ty elektronky už dneska nejsou co bejvaly!“ „Ty auta taky ne!“ U MX-5 se často najdou i lidé, kteří tvrdí, že čím novější MX-5, tím je to horší. Nemůžou se mýlit víc.

Od chvíle, kdy na trh přišla generace ND, už uběhly 3 roky. Už tehdy se našla spousta lidí, která na ní našla mnoho vad. Ať už to byl design exteriéru, stísněnost interiéru, nedostatek odkládacích prostorů, necitlivé řízení, či snad dvoulitr bez výkonové špičky. Většina z těchto výtek byla čistě subjektivního rázu, popřípadě daná tělesou stavbou různých jedinců. Souhlasit se snad dalo jen s tím, že dvoulitrový Skyactiv postrádá ‚koule‘ a ND s ním působí trochu méně zábavně než s 1.5. Ale to se s příchodem ‚faceliftu‘ změnilo. A zásadně.

O tom, že ten dvoulitr není úplně jak by si Mazda představovala, už jsem slyšel v Římě, kde jsem se s RF setkal poprvé. Tehdy někdo z vývojových inženýrů naznačoval, že na doladění téhle jednotky tak, aby to fungovalo podle jejich představ a zároveň splňovalo emise, prostě nebyl čas. A že stačí počkat a všechno bude. Kdekdo by asi čekal, že Mazda dorovná výkon Toyobaru, ale v Hirošimě asi věděli, že to není až taková pecka a 184 koní bude stačit.

Ale je to všechno, co se změnilo? Oficiálně se mluví pouze o vyšším výkonu dvoulitru, adaptabilních světlometech, podpoře Android Auto a Apple carplay a hlavně nastavitelném volantu, ale informace na internetu mluví i o rozdílech v naladění celého auta. Je dost dobře možné, že Mazda v tomhle případě volí božský přístup, že pokud budeš dělat věci nenápadně, lidé nebudou vědět, cos udělal, popřípadě jestli vůbec něco.

Ale než se dostanu k tomu, jak se s G184 jezdí, tak si trochu času zaslouží i samotné karosářské provedení. RF neboli Retractable Fastback je vlastně první MX-5, která už není tak docela roadster. I po ‘složení’ střechy za sebou pořád máte oblouk. Co se vzhledu týká, ačkoli preferuju doopravdický roadster, tak nemám moc námitek. Se ‘střechou nahoře’ je z MX-5 fakt pěkné coupé. Jenže problém podle mě nastává se střechou dole. RF generuje podstatně více aerodynamického hluku než roadster. A zároveň mi přijde, že dovnitř i víc fouká. Pro někoho by to mohl být dealbreaker.

Ale teď šup za volant. Od MX-5, kterou jsem už řídil já, nebo Vavris, se v interiéru nic nemění, až na dříve zmíněný volant, který si teď můžete přisunout o 4 milimetry k sobě. Pro lidi standardního vzrůstu nejde o nijak velkou změnu, pro čahouny to ale může změnit úplně vše. Stejně jako tři roky zpět, i dnes musím pochválit příplakové sedačky Recaro, které bych si s chutí švihnul do svého NA. 

Nezbývá nic jiného, než sešlápnout spojku, zařadit první rychlostní stupeň a rozjet se. Jak málo stačí a člověk se začne cítit jako doma. Rozdíl mezi touhle převodovkou a šestistupňovou převodovkou, kterou mám v NA je minimální. Stejně tak spojka. Kdybych zavřel oči, tak bych nejspíš těžko hledal rozdíly (až na tu očividně jinou řadící páku, že). A ten motor! Pokud jsem byl nadšený z předchozího dvoulitru, tak tenhle hraje naprosto jinou ligu. Pocitově má více výkonu v celém spektru otáček, největší rozdíl je ale jeho žízeň po otáčkách. Od nějakých čtyř tisíc už jen ručička tachometru zběsile atakuje sedm tisíc a pokračuje ještě kousek dál, než se zastaví o omezovač. Kruh se uzavírá.

Díky motoru je z MX-5 konečně ten správný okreskový dravec, který chce sežrat každou zatáčku, kterou potká. RF ve výbavě Revolution Top je vybaveno podvozkem od Bilsteinu, který dokazuje, že je pro tuhle úlohu ten pravý. Na můj vkus se na mých oblíbených silnicích přecejen trochu naklání, ale jak víme, většina levných sportovních aut je tu jako základ pro něco lepšího. A protože na motoru už není skoro co řešit, tak je tu možnost pohrát si s podvozkem. Stejně tak sériová geometrie je poněkud konzervativní a RF je díky ní na limitu spíše nedotáčivé a do přetáčivosti je potřeba mu mírně pomoct správným přenosem váhy. Chápu to, ti novináři by to jinak rozbili. Celkově se nemůžu ubránit dojmu, že naladění podvozku je přesně takové, o jaké se snažím se svou, toho času nepojízdnou MX-5. Je vám určitě jasný, že jsem unešen.

Verdikt

MX-5 G184 je konečně MX-5 jakou si svět zaslouží. Nový motor její charakter doplňuje tak, jak ani velice oblíbená 1.5 nedokázala. Díky tomu tu máte i MX-5, která má konečně dost výkonu. Čestnou zmínku si zaslouží i adaptabilní světlomety, které jsou prostě skvělé. Kdybych si měl postavit svou ultimátní MX-5, tak bych nejspíše skončil s roadsterem ve stejné konfiguraci. Zbývá už tu odpovědět jen na jednu otázku. Přijdou lepší časy?

Nepřijdou. Jsou totiž tady.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
14. října 2019, 21:21
1

A vám se jako tahle Targa verze MX-5 ND líbí ? To u předchozí NC byla varianta RC hezčí. Doufám, že mám všechny ty zkratky správně.

reagovat
Pochtli
15. října 2019, 20:52
-1

Nejsi sám, komu se RF fakt nelíbí..

Kuře
14. října 2019, 23:23
6

Njn, Mazdíčkář;)
-
Komentář upraven 14. 10. 2019, 23:23:31

reagovat
beastar
15. října 2019, 10:24
0

Správně. Týdeník Mazda Česká Republika.

Radek Chlud
16. října 2019, 08:42
9

Všichni tady víme, že s MX-5 máš bytostný problém (zejména s RF). Kdybys chtěl, určitě by bylo pro tvůj účet možné zařídit nějaký filtr, aby se ti nezobrazovaly články, které obsahují slovo 'Miata' nebo označení 'MX-5'. Je z toho celkem zřejmé, že by sis u nás přečetl tak jeden, možná dva články týdně, ale nebylo by pak na tom světe krásně? :)

Martin Martin
14. října 2019, 23:28
0

pěkně napsáno. Klidně mohlo být delší.

reagovat
H_F
15. října 2019, 03:11
0

Mno, zaklad evolution top kostuje 930kkc, 30th anniversary pak 970kkc, v cerveny metle 990kc
Celkem raketa na takovy srandaauto

Obvzlast na RF je videt, jak je mx5 uzka, zezadu vypada jak kei car, ne jako sportak, nazivo jeste horsi, jak na obrazkach
To uz i toybaru proti tomu vypada jak muscle car

Se 184 jsem se nevezl, ale nepredpokladam az tak drasticke zlepseni od tupeho predfaceliftu, od 200k se ale uz da mluvit o sportovnosti

Nicmene toho bohda nebude, aby inzenyri z Hiroshimy pokorili 100 koni na litr
Zatim to tedy vypada, ze lepsi casy fakt neprijdou
Obavam se, ze atmosfericky 4valce dobu svy nejvetsi slavy maj uz davno za sebou

V cem bych se kazdopadne shodl s autorem, tak kdyz uz zlo v podobe miaty, tak urcite lehci, levnejsi a
hezci roadster

Osobne bych za cenu rf 184 koukal snad radejc i po sesterskym placatejsim Abarthu, kterymu se da navic motor dost levne prifouknout, plus ma automaticky speru, porad trochu neohrabanej, ale tomu se da pomoct

Kdezto bbr 220 kit na miatu stoji dalsi kilo
Mno, a s timhle a sperou uz se pomalu cenove dostavame do vod vozu, ktere se daji bez uzardeni zovat sportovnimi

Novy Lotus Elise sport 220 se totiz da dneska poridit za 1.2mio

reagovat
Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 08:58
5

To je dost jízlivě pojatý komentář... Vezmu to v bodech...

- základ u 2.0 je Revolution. Takže 869, resp. 799 v případě Softtopu, který purista bude preferovat (tedy v intencích Toyobaru)

- pocitové zlepšení je docela výrazné. Pořád to samozřejmě není nějaká pila, jen živý dvoulitr, ale i to je s ohledem na současné emisní normy skoro neuvěřitelné. Nicméně, nějaké hodnocení že od 200 koní už to je sporťák - G184 bude na reálné okresce minimálně stejně rychlá jako tvá oblíbená S2000. Ten motor totiž na rozdíl od Hondy prakticky nemá hluché pásmo a než se F20 vymotá do oblasti, kde trochu jede, má Mazda x metrů náskoku...

- pokořit 100 koní/litr? V dnešní době? Vážně? Jsme o 20 emisních let dále, přesně jak píšeš s tou slávou...

- přifouknutí Abarthu má jednu nevýhodu - krouťák už může být pomalu u limitů převodovky a stejně to bude plochý turbomotor.. naopak, když se Skyactivu trochu pomůže výfukem a jednotkou, bude z něj regulérní pila jako z nejlepších let... bratru za 30-40 tyček..

1,2 mio a 0,8 mio je třetinový rozdíl. S ohledem na současnou nabídku sporťáků do 1M jsou všecky zadokolky, které se pod tuto hranici vlezou, sympatickým počinem :-)

krab
15. října 2019, 10:40
1

Jízlivej ten komentář od H_F je. Ale jako co se týká čistě výkonosti auta, tak se skutečně dá s motory 1.4 Multiair vykouzlit leccos. Teď to sleduju a jednoduchý piggiback od různých výrobců umí snadno ze základních 140/165k udělat 180. Ale krouťák někde kolem 270-280 některé čipy jdou i přes 300, což vlastně nevím zda není už kontraproduktivní, kvůli spojce a převodovce. Tohle je však levná úprava... 500 euro maximálně, instalace za půl hodiny, deinstalace taky, o záruku nepřijdeš. Dá se dokoupit i pedal box na ladění odezvy na plyn atd.. Otázka je, v reálu jestli to fakt funguje anebo je tenhle typ tuningu obecně jen vyhození peněz. Na tohle téma bych fakt rád někdy od někoho četl ucelenej článek, kterej nebude jen reklama na jednoho nebo druhýho ladiče... těch firem co se tím zabývá je docela dost.

Pak sleduju jeden kanál amíka, co na to šel víc zgruntu a ten tvrdí, že vynikající výsledek docílíš výměnou turba za větší, taky od Garett. A ten teda má ten svůj Abarth už někde okolo 280 koní. Jak dlouho ten motor vydrží, to už je asi jakoby druhá věc. Těžko umět zhodnotit.

Že je ten motor plochý - to tak skutečně je. Taky mám radši ty točivý atmosféry, ale zrovna tady už jsem si nějak zvyknul a jede se s tím prostě jen trochu jinak a taky to funguje. Takovej ten bohatší, silnější střed (díky turbu) není taky věc k zahození.

František Čáslavský
15. října 2019, 17:47
1

Už zase ty piggybacky? Legendy říkaly, že je to super, tak tomu věříš? No, jak chceš, už jsem ti to vysvětloval několikrát a na jednodušší vysvětlení už nemám pastelky...

krab
15. října 2019, 19:12
0

No nevysvětli jsi vůbec důvody proč co a jak. Psal si, že je to špatně. Já se v auto elektrice a vůbec v nastavení ECU absolutně nevyznám. To, že můžu koupit přídavnou "krabičku" připojit a budu tam mít lepší parametry, to mi vlastně nabízí i dealer značky. Těch firem co se tím živí a asi docela úspěšně je hodně. Tak já nevim. Já si poradit nechám...

Napiš na autíčkáře o tom celým článek, pokud ti nevadí prozradit nějaké know how. Mám pocit, že by to hromadu lidí zajímalo.

František Čáslavský
16. října 2019, 00:40
-1

Já ti i vysvětlil proč, když nebudeš línej, tak si to najdi... Já ti na to, vypisovat to znovu, fakt už seru.

kuc_t
15. října 2019, 09:26
0

Za ty peníze, by se dala asi sehnat lehce jetá Z4ka a to mi zní jako lepší zábava. :-D

reagovat
H_F
15. října 2019, 12:21
0

Lehce jeta aktualni generace s dvoulitrem vazi o 400kg vic, nicmene ma snad prvni spolehlivej 4valec od bmw za posledni 2 dekady, kterymu se da navic dost pomoct
Kdyz uz, tak lehce jetej lotus nebo z tezsich svinuch boxster

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 09:32
0

No, první dojem z tohoto ND jsem měl fakt nic moc. Zvenčí moc krásy nepobralo, zpracování interiéru je diskutabilní, je v tom pocitově málo místa, dokonce tam ani není glovebox (asi je to v zásadě blbost, ale fakt mě to překvapilo). Je pravda, že pod volant se naskládám líp, než v NA a NB, ale pocitově je to snad ještě menší. Jako úplnou pitomost bych označil cupholdery, které buď zabírají místo pro pravý loket řidiče, nebo levou nohu spolujezdce :)
Ještě mi trochu vadil posez - sedačka odsunutá dozadu nemá místo pro sklopení opěradla, takže se tam sedí trochu jako na zemi opřený o zeď. To mě trochu štvalo. Jo a vyhřívání sedačky nevyhřívá v oblasti lopatek, ale jen v kříži.

Jenže ryze jízdně je to fajn. Hezky se to řídí, dobře to zatáčí a zevnitř není vidět, jak je to ošklivé. Trochu mi to připomíná plechcupovou 323, která byla sice jako auto na přepravu fakt útrpná, ale jako herní náčiní byla fajn. Jen tohle teda nestojí 15 tisíc, ale milion.

Jo a takový to povídání, že MX5 je ideální daily...tak ne, fakt ne :) Když už, tak je to velmi, velmi kompromisní daily.
-
Komentář upraven 15. 10. 2019, 09:33:29

reagovat
Kuře
15. října 2019, 09:45
5

Až mě překvapuje, jak kontroverzní vzhled ta Miata má, tý a spousta dalších ji takto kritizujete, pro mě je to nejkrásnější Miata ever. Jen teda, jak Franta, volil bych roadster.

Jo a s tím místem, v dané kategorii, šlapacích autíček, je to myslím solidní průměr;)
-
Komentář upraven 15. 10. 2019, 09:45:47

Ja
Jacob13
15. října 2019, 09:58
2

dobré moudro. Vydechla předokolka za pár drobných připomíná jízdou zasvorovanou zadokolku se 180 PS. To je, ehm, zajímavý názor. Začínám mít obavy o erudici redaktoru tohoto webu.
Jo a abych nezapomněl. Super fotky.

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 10:09
0

Milý Jacobe. Přečti si znovu větu, kde srovnávám tyto dva vozy. Pokud v ní najdeš něco o tom, že se podobají jízdně, máš u mě dortík dle vlastního výběru.

Matěj Podhorský
15. října 2019, 10:10
2

LOL!!! No to budou v Mazdě rádi teda

beastar
15. října 2019, 10:24
-6

Opět malá mrdka. Jizdně zajímavá a použitelnosti zajímavá jen pro pár jedinců. Rozděluje tento web:D Ano, to auto je hnusný dle mě to proti gustu... Kuba je prý vysoký, potom naprosto chápu že se uvnitř necítí. Pro nás tyhle auta už konstrukčně nejsou dobrý... Kor japkonský a italský vaničky. Interiér se mi líbí vzhledem i materiály. Jinak nic moc. Radši bych si dal ten dortík než v tomhle jezdit daily....

Kuře
15. října 2019, 10:27
0

Tak mi koupíš Mazdu a já tobě dobroty? Každému co jeho jest:))

krab
15. října 2019, 10:30
0

Tahle debata taky hezky aspiruje na absurdní diskuzi co vedeme vedle s Beastarem ve smyslu zda už jsem jel 300 woe ... a jestli může úžasné MG ZS180 s 2.5 V6 zadupat do země na okresce novou Audi RS6

Ne, jen si dělám legrácky pochopitelně...

PS: protože mám sesterské auto, tak mě překvapila snad jen jedna věc (a to nemile) když jsem dojel ráno do práce a pár set metrů před garáží slyším od pravýho zadního kola zvuk jak z drezíny když brzdí. prostě mi někam mezi kotouč a brzdič vletěl kamínek. Bohužel jsem ho nikde nenašel, za šucplechem nebyl, tak bude někde v brzdičích. A tak jsem otevřel kufr, že si vyndám hever a klíč na kola, sundám kolo, sundám brzdič a najdu ho a vyhodím. A ono prdky prdky... Už tam dávají jen opravnou sadu :( Takže to budu muset spravit až doma a doufám, že mi to nepodře někde z vnitří strany disk. Blbý moderní auta!

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 10:33
0

To by se ti s MG nestalo!

Kuře
15. října 2019, 10:36
0

S MG se dějou kdejaký jiný píčoviny:)

Radek Chlud
15. října 2019, 10:42
0

Jedinou věc, kterou jsem v kabině shledal jako nesmyslnou, je průměr volantu, který je do tak malého prostoru nepatřičně veliký. Jinak si nemyslím, že by Kubajz byl kdovíjak vyšší než já a musím říct, že jsem s prostorem uvnitř (krom volantu) problém neměl.

krab
15. října 2019, 10:43
-1

Mě už se tohle stalo snad skoro s každým autem... Ale většinou to zapadne mezi ten ochranej plíšek a kotouč, tentokrát se hajzlík schoval někam tak blbě, že to budu asi muset doma rozebrat pokud to cestou domů nevypadne. náhodou samo...

PS: Kubo Miata je právě skvělý denní auto. To je jeho přednost. S Lotusem třeba bys denně po praze jezdit nechtěl, ale s takovouhle RF miatou? To je pohodlný luxusní auto. Aspoň v mých očích teda :)

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 10:48
-3

Já ti nevim, Krabe. Fakt mám pochopení pro to mít doma auto na projížďky, ale na každodenní přískoky zácpou do práce chci něco, co má široká pohodlná křesla, dost místa ve všech směrech, dobré audio a automat. Ale je to hodně i o tom, kudy do té práce jezdíš.
U MX5 mi přijde limitující i ten velmi malý kufr. Ne, nestěhuji denně lednici, ale do Mazdy se nevejde třeba ani kytara, nebo větší bedna s nářadím a to jsou věci, které přepravuji opravdu celkem pravidelně.

krab
15. října 2019, 10:49
-2

PS: volant mi přijde u Miat/Fiat akorát, no mohl by být maličko menší, ale nějak mě to do očí nepraštilo. Ergonomie zejména u toho Fiatu (asi díky pohledu na opticky daleko delší kapotu) je skvělá. Měnil bych však 2 věci. A ty jsou stejné jak u Mazd tak Fiatů/Abarthů:

1. sedačka je moc vysoko, chtěla by pár cm níž k zemi (nevim jestli to neřeší verze co má Recaro, ale pochybuju, že je níž)
2. Když už vymysleli geniální systém otvírání a zavírání střechy, nechápu, že se boční okna po uzavření střechy zase nevrátí zpět a nevyjedou sami do zavřené polohy. Neumí vyjet nahoru ani podržením klíčku, což je typický u aut s dálkovým centrálem už dobrých 20 let. Je to drobnost, ale zbytečně nedomyšlená.

Jinak ať už Miata tak Fiata, jsou geniální auta, tentokrát fakt i upřímně souhlasím s Františkem v tom, že ta hezká doba je tu teď a kdo zvažujete, kupujte. Kdoví co se bude vyrábět za pár let.

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 10:51
0

Jo a ještě ta pocitová stísněnost - o dost lepší je to v klasickém roadsteru, tam je to dost odlehčené tím, že za sebou řidič nemá zadní stěnu, což dost pomůže.

krab
15. října 2019, 10:56
-1

tak Kubo, každýmu sedne něco jinýho. Kytaru tam vážně asi nedáš, normální nákup nebo věci na víkend jo. Kytaru bys ale hodil místo spolujezdce. A nebo pak je pro tebe víc GT86. Tam sklopíš zadní opěradla a máš "stěhovák". :)

Ale jo, ty jsi Kubo přesně ten typ, který asi pro Miatu horovat nebude. Zrovna jako Beastar, každej z jinejch důvodů. A je i vidět, že jsme dost zpohodlněli, takže ne každej mladej kluk dneska touží po malým sporťáčku jako to bylo třeba v době našich tátů. Doba se mění o to je furt fajn vědět, že se tahle auta pořád prodávají a je o ně aspoň trochu zájem, že se vyplácí vyrábět.

krab
15. října 2019, 10:58
-2

Až se přijedeš mrknout a svízt s Fiatem, možná uvidíš docela ten rozdíl. Mě RF taky přišlo na první dojem stísněný díky tomu co popisuješ. Fiat je nějak opticky prodloužený a máš pocit, že je dokonce i širší, což ale v reálu asi není, je to jen prostě opticky daný tím úplně jiným stylem karoserie.

Stanley
15. října 2019, 11:03
0

Říkal někdo MG ZS? Tam by kamínek v brzdě byl to nejmenší :-) Jinak ZS předjede každá druhá trojková oktávka, takže na žádné ego-honitby to není :-)

RF, navíc v G184, by mi koncepčně vyhovovala nejvíc. I design super. Jen škoda, že jí někdo vzal za střechu a povytáhl nahoru...

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 11:06
1

Tak Fiat se mi moc líbí, to už jsme onehdá řešili. Působí mnohem elegantněji, MX5 je takový sklad designérských prvků a prolisů ve tvaru auta. Ale každému dle chuti. Moc mě mrzí, že Fiat nechystá další generaci - ta možnost výběru mezi japonským a italským stylem byla super a zrovna já jsem ten, kdo by bez rozmyslu sáhnul po Fiatu. A to nejen kvůli vzhledu, ale i kvůli přeplňovanému motoru, který na mě působí mnohem použitelnějším a univerzálnějším dojmem.

krab
15. října 2019, 11:19
-1

A mě se i líbí, že italové to auto postavili pro třídu R-GT pro rallye. Tam má Abarth motor 1750 turbo benzina a miliardu úprav a hardtop. A v tom závodním autě musí být boží svezení. To se mi ovšem nejspíš nepoštěstí....

To, že to přestávají letos vyrábět je vážně škoda. Ta platforma je skvělá. A pak je v roadsterech mezera. Protože mezi Miata platformou a Z4 platformou je už propastný rozdíl v hmotnosti a velikosti, to stejné Merc SLK, což už ani není žádný nový auto. A nic mezi tím není.

Přál bych si roadster od Alfy Romeo. Tentokrát ale ne karbonovou 4C, ale elegantnější auto s klasickou koncepcí. Ale není asi na jaký platformě takové vyrobit...

Anebo aspoň mohli před koncem Fiatu 124 Spider / Abarthu 124 Spider udělat menší sérii "Tributo Abarth" , dát tam větší 1750 motor s Alfy 4C , 240 koní , lamelák , rozšířit trochu lemy, poslat to víc k zemi a udělat factory repliku Abarthu R-GT. Sakra, to je škoda, že nejsem CEO koncernu FCA. Bych jim to jinak vyloženě nařídil takové auto postavit a jedno bych si rovnou nechal doma v garáži :)

Jakub Pospíšil
15. října 2019, 11:25
0

...a pak bys v něm mohl drsně odjet z bran továrny, až by tě na základě ekonomického výsledku takového rozhodnutí vylili :D

gr
greg
15. října 2019, 12:09
1

Worth it!

beastar
15. října 2019, 13:12
-1

Pochopitelně woe bych mg v6 s novou rs6 odmáznul z nárazníku jenom jako nutný ztráty. Protože už sem 300 jel... Po D1 a nikdy víc. :D

Stanley
16. října 2019, 07:37
2

Jenže to se nestane. Jednak MG nepoznáš a taky bys musel tuhle mastodonta vyvést na okresku. Což nemá význam... tak nízkými rychlostními rekordy bys na fórech neohromil :-)

beastar
16. října 2019, 11:28
-2

MG poznáš. Nejmenší a nejošklivější auto na silnici. Spíš bych ho mohl snadno přehlédnout. Ono to na okresce jede asi tak jakoby to mělo tunu. Limit je jen strach řidiče a šířka auta. 200 v rovinkách se podíváš a průjezdy budou slušný. Schválně si to dneska na večer zkusím.... Kolik bude ten malej rychlostní průměr;)

FamArt
15. října 2019, 13:33
0

No a teraz viete niekto porovnať posledné verzie GT86 a MX-5? Po všetkých vylepšovaniach a faceliftoch? Ktoré má teda ten motor lepší a ktoré podvozok odhliadnuc od dizajnu a ceny

reagovat
beastar
15. října 2019, 13:38
-1

Tak já bych doporučil raději GT ale R. Tam si myslím že motor ujde. Ceny taky.

Tomáš Vavrečka
15. října 2019, 13:53
0

Zůstává to furt více méně stejné. V přímce byla rychlejší už G160, teď se to ještě prohloubí. Na druhou stranu, boxer v GT86 má asi v sérii pořád víc charakteru, i přes ten propad krouťáku. U podvozku také stále platí, že Mazda se více naklání a je měkčí a Toyobaru má celkové nastavení vhodnější pro sportovní jízdu...

František Čáslavský
15. října 2019, 17:49
3

S tím, že GT86 má víc charakteru nesouhlasím, jinak jo. Mazda je měkčí.

beastar: Děkujeme za názor, zasíláme klíčenku.

beastar
15. října 2019, 22:27
-3

Když ta klíčenka bude alespoň stejně "hezká" jako mx5 tak si ji raději Fando nech. Pro někoho z toho klubu -200hp aut pro "řidiče";D

ja
jardeur
15. října 2019, 15:04
0

za ty ceny opravdu pro nadšence :-) a nevejdu se do ní, ale hurá rozbijte prasátka chci je potkávat !!!

reagovat
Ronoath
15. října 2019, 18:34
0

Oni něco udělali s předkem? Připadá mi, že konečně se na to dá koukat zepředu... Dokonce se mi to i líbí.

reagovat
bitner
16. října 2019, 08:39
1

Velikost dobra, pan velkej!

reagovat
Vojta Nekvapil
16. října 2019, 09:30
0

Němci mají ohledně designu jasno. Na jednu Miatu ND v provozu potkávám 10 Fiatek.

reagovat
Tomáš Vavrečka
16. října 2019, 15:02
1

Což je zvláštní, protože prodeje v EU má ND cca 3x větší...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem

Fiat Coupé 16V 1999
Fiat Coupé 16V

1999 rok výroby
130 koní výkon
1 747 ccm objem