načítám data...

Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Stejně jako automobil v podání Mazdy se vymyká obvyklým pořádkům, i elektromobil je úplně jiný, než je našinec zvyklý. Je to dobře? Nebo na to Mazda kápla?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda MX-30: Mazda, jen elektrická...

Když bylo poprvé oznámeno, že Mazda postaví elektromobil, mnozí zapalovali pochodně. Mazda, poslední výspa automobilových pankáčů a elektrika? Ne, nemožné! Hereze! Než se lidé s pochodněmi z toho šoku vzpamatovali, už jezdí mezi námi. Možná proti protestům pomohl i současný svět, kdy by lidem od pochodní mohly chytat roušky…  Ano, je tady, a protože jsem v redakci známý svým nadšením do elektromobility, a protože polovina redakce chtěla vidět, jak nedojedu z Prahy do Brna, dostal jsem ji k testu já. Smějící se bestie.

Měli pravdu, že když jsem usedl za volant a viděl dojezd 165 kilometrů, byl jsem poněkud kyselý. Ale moji drazí kolegové přecenili jednu věc. A to, že tohle není moje první rodeo.

Představuju si, že když v Mazdě seděli nad rýsovacím prknem a přemýšleli, jak to s tím elektromobilem udělají, byl to dost nosný večírek. A jeho výsledkem bylo, že přece nebudou dělat elektromobil, který má ve všech ohledech nahradit auto se spalovákem. Zaprvé by to nebyl jejich styl, dělat vše jako ostatní. A zadruhé, nedávalo by to tak docela smysl. Nacpat do nějakého blobu tunu baterií by mohl každý. Co ale udělat to trochu zábavnější? Stačilo trochu saké a nápady se začaly objevovat na tabuli.

Výsledkem je, že MX-30 je crossoverem. V mnoha významech toho slova. Když si prstem zakryjete spodní polovinu auta, uvidíte krásné proporce coupé. Dlouhá kapota, splývavá záď. Teď zakryje horní polovinu a uvidíte… CX-30. Skoro. A pak otevřete dveře dokořán. Slyším tady Lincoln Continental RX-8?

Foto: Jan Machač

Při výčtu designových prvků to zní jako by Pejsek s Kočičkou pekli dort, ale výsledek je… hezký. Fakt.

A stejně tak je to i uvnitř. Interiéry Mazdy prošly v nedávné minulosti velkým zlepšením, a i tady jsem nadšený. Ano, je tady možná až zbytečně moc materiálů. Dveře neskrývají, že jsou na nich recyklované plasty, středový tunel je zase osazen korkem. K tomu látka, kůže. Člověk jako by koukal do výkladní skříně toho, co se všechno dá vymyslet. Bez těch recyklovaných plastů bych se obešel, nebo bych to snad jen trochu více sjednotil po barevné stránce, ale to je jen malá výtka.  

Vnitřní prostor je relativně velkorysý. Relativně, protože interiér je zamýšlen spíše na člověka obvyklých rozměrů a rozložitější postavy budou mít problémy se šířkou vepředu, kde hodně prostoru ubírá středový tunel. Na něm, kromě odkládacích prostorů pokrytých korkem, najdeme volič směru jízdy, ovládání infotainmentu a zejména displej ovládání klimatizace. Ano, ten displej by tam nutně být nemusel, ale není potřeba na něj jakkoli nadávat. Ovládá se příjemně, všechno zde má své místo a s trochou cviku jde ovládat i bez toho, abyste se na něj museli přímo dívat. Infotainment je tu již nám známý z jiných modelů, nemohu mu vytknout víceméně nic. Ovládání točítky a eliminace dotykového displeje je za mě krok dobrým směrem.

Foto: Jan Machač

Jak už jsem nakousl, přední sedačky nejsou pro rozložité. Pro mne a mou přibývající mohutnost jsou tak akorát, ale stejně bych se měl nad svojí stravou trochu zamyslet. A co zadní sedačky, jsou použitelné? Rozhodně. Sezení zde není zrovna první třída, sedáky jsou poměrně krátké, nicméně pro kratší cesty naprosto bez problému. Když jste dospělý jedinec (alespoň věkem a vzrůstem), musíte si na nasedání trochu stísněným prostorem zvyknout. Dveře otevírající se proti sobě nejspíš úplně neoceníte. Jejich genialita se ukáže až v momentu, kdy na zadní sedačky chcete usadit lidská mláďata do dětské sedačky. To sice není můj případ, ale přihlížející rodičové jen viděli a už se rozplývali, jak by to bylo super. Změnil bych tady něco? Ano, kdybych si mohl vymýšlet, udělal bych zadní dveře trochu delší. Vypadalo by to lépe a také by se tam lépe nasedalo. Ale určitě existují důvody, proč jsou dveře tak dlouhé, jak jsou.

Nebyla by to Mazda, kdyby se tu nemyslelo na jízdu. Než se vydáme za dobrodružstvím v ulicích, příměstských oblastech a dálnicích, podívejme se pod kapotu.

Foto: Jan Machač

Je tu tolik prostoru pro… aktivity! Malý kryt s nápisem e-skyactiv ukrývá elektrickou výzbroj a příslušenství. Pod ním se pak nachází samotné pohonné ústrojí, které vydává za jízdy stejné zvuky jako auta budoucnosti ve filmu Demoliton man, a vedle je… prostor. A je ho mnoho. Možná by se dal někdy využít a vyrobit do něj prostor pro nabíjecí kabely, či třeba povinnou výbavu, ale to je jen návrh. Velká oranžová hadice v sobě ukrývá kabely, které vedou k vysokonapěťové baterii. Ta je umístěna v kleci pod podlahou. A díky ní má MX-30 rozložení hmotnosti 50:50 a těžiště proklatě nízko.

A jak to tedy jezdí? Jednoduše řečeno, snad až zbytečně dobře. Vážně, do jízdních vlastností MX-30 musela být vložena spousta času a energie. Díky tomu je to krásně sebejisté auto. I když ji pošlete do zatáčky způsobem ve společnosti neslušným, poslušně se chytí stopy a bez jakéhokoli dramatu pokračuje v rychlostech, které by takovému autu nenáležely. Limit podvozku je tam, kde už ho 99 % uživatelů hledat nebude. Mají přece auto do města. A navíc, když se s tím jezdí rychle, tak to žere baterky.

Jak moc přirozeně a příjemně MX-30 působí je skoro až… nepřirozené. Pamatuju si, jak jsem se v elektrickém Mini rozplýval, že je super, že jde udělat zábavné elektroauto, ale za volantem MX-30 mám pocit, že takhle to má celou dobu být a takhle je to správně.

Vypadalo by to až moc malebně, že? Teď ale přijde ta chvíle, kdy se budeme věnovat těm nepříjemným věcem. Jak je to tedy s tím dojezdem a každodenní použitelností?

Foto: Jan Machač

Tabulkový dojezd 200 km dle metodiky WLTP se většině lidí líbit nebude. Stejně jako se jim nelíbí, že tady máme elektromobil. Ale dává to smysl. Určení auta je do města. I když jsem musel notně používat topení, dokázal jsem se v sychravém počasí koncem února dostat na dojezd 170 kilometrů a věřím, že v létě bych ty dvě stovky dal bez větších obtíží a ohlížení se na spotřebu.

„No to je super, ale proč bych si to měl koupit místo auta, co mám? Dyť 200 je nic.“

Pokud chcete MX-30 nahradit své primární auto, se kterým najíždíte větší množství kilometrů, jste tu špatně a poohlédněte se jinde. Je to auto určené primárně do města a jeho okolí, které bude spíše doplňkem, či autem pro partnera, který rozváží potomky do jejich ústavů a když potřebuje jet dál, vezme si jiné auto. Pro lidi, kteří chtějí dojíždět ze svého satelitu či předměstí do centra, a přitom mít výfuk svého auta někde jinde, kde je to problém jiných lidí.

A co můj dojezd z Prahy do Brna? Bez problému. Klíčem je nespěchat. Dojedu na 66. kilometr D1, koupím si kávu a uvelebím se na zadní sedačky s knihou. Ta je v dnešní době nezbytně důležitá. I kdybychom chtěli, nemůžeme si u čekání na dobití odskočit do kavárny, nebo se zabavit jinak. Je to tedy jen na nás, a ne vždy je tu rozhlasová hra na radiu Vltava. Zapotil jsem se až po cestě zpět, kdy jsem spěchal. A to člověka prostě čas od času vypeče… Ale blbým štěstí přeje, a tak několik metrů od nefunkční nabíječky ČEZu byla funkční nabíječka od MOLu. Den byl zachráněn, jen to trvalo o trochu déle.

Foto: Jan Machač

Verdikt

Mazda MX-30 je stejná jako ostatní Mazdy. Svým vlastním způsobem skvělá, ale… Nejspíš se v našich zeměpisných šířkách mine s potenciálním publikem, které odradí číslovka dojezdu. A je to škoda. Do MX-30 dala Mazda spoustu invence, času a energie, snad i více, než by bylo nezbytně nutné. Stálo to za to? Rozhodně. Je to auto, které většina lidí nedocení tolik, kolik by si zasloužilo. Auto, které by dokázalo i zarputilé odpůrce přesvědčit, že se dá udělat elektromobil, který bude zábavný.

A nakonec, i pro benzínové hlavy bude přelomovým autem. Přivede totiž do provozu wankel. I když trochu jinak, než si všichni představovali.

A co já? Dokázal bych si představit, že by mi MX-30 dělala společnici při každodenním dojíždění? Ano. A ani maličko by mne to neotravovalo. Asi stárnu.

P.S.: Ty fotky se Jeníkovi vážně povedly, že? 

Technické údaje

Motor: synchronní elektrický
Výkon: 107 kW (145 koní)
Točivý moment: 265 Nm 
Maximální rychlost: 153 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1645 kg 
Dojezd dle WLTP: 200 km
Reálný zimní dojezd: 170 km
Zrychlení 0–100 km/h: 9,7  s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 19 kWh/100 km
Průměrná spotřeba v testu: 17,1 kWh/100 km
Cena již od: 854 900 Kč
Cena testované verze: 1 015 800 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
19. dubna 2021, 21:46
0

Musím uznať, že som rád, že zase konečne v teste neprémiového a nešportového auta čítam, ako dobre sa s ním jazdí. To je vec ktorú človek v teste nového auta, ak nejde práve o nejaký hothatch či prémiovku nečaká.

Trochu zvláštne auto, ale prečo nie. Osobne pravidelne veľké vzdialenosti nejazdím, takže by mi dojazd väčšinu času úplne stačil, a kto už dnes nemá v rodine viac áut... Každopádne, rozhodne je mi to sympatickejšie, než väčšina malých crossoverov-ani ryba ani rak. Len si nemôžem pomôcť, že za tú cenu by človek dostal inde "viac auta". Aj keď, u nás by ju mohol znížiť do prijateľnejšej výšky príspevok na elektromobil.l,

A aby som nezabudol: super fotky!

reagovat
PB
20. dubna 2021, 01:23
5

Jako obvykle, cena naprosto nesmyslna, posilajici auto do rise vlhkych snu levicovych politiku... a ano, muze to jezdit jak skvele chce, a muze to mit jakkoli vymazlene fejačůry...

reagovat
MB
MBMB
20. dubna 2021, 01:41
1

Nemám obecně nic proti lehkým elektromobilům s malou baterií. Je to pak zkrátka jednoúčelové auto na kratší trasy a je dobré tu možnosti mít pro případy, kdy opravdu více není potřeba. Nicméně když se člověk podívá na dvojici Kona electric/e-Niro, tak je vidět, že stejně velké auto může být téměř stejně těžké i s více než dvojnásobně velkou baterií, nižší spotřebou, vyšším výkonem a rychlejším nabíjením. Což je pak co do použitelnosti jiná galaxie.

Jasně, Mazda je zároveň i znatelně levnější, přestože určitě působí dražším dojmem než Kia a Hyundai. Ale parametry zkrátka zaostává. S takhle malou baterií by měla být lehčí a vhod by přišlo i účinnější pohonné ústrojí, které by dále snížilo spotřebu. A hned by z toho bylo znatelně příjemnější auto. V současnosti je tahle Mazda svou kombinací velikosti baterie, spotřeby a rychlosti nabíjení jedno z nejméně přívětivých aut na trhu. Čili je vhodná jen pro velmi specifickou cílovku.

reagovat
st
st. Padre
20. dubna 2021, 08:43
0

Pokud nabíjíš doma tak to může být i použitelné, pokud budeš používat rychlonabíječky, tak bude baterka rychle degradovat a dojezd se sníží na hranici použitelnosti ve městě.

MB
MBMB
20. dubna 2021, 09:27
0

Dojezd 200 km sám o sobě ničemu nevadí. Ať taková auta existují.
Jen říkám, že konkurence má lepší parametry. Levnější verze e-Niro 39 kWh dokáže mít při stejných vnějších rozměrech o 9 kWh větší baterii a zároveň být o cca 50 kg lehčí a úspornější. Ve výsledku má normovaný dojezd 289 km místo 200 km. Komu se ta Mazda líbí, stačí mu dojezd a neřeší nějaký poměr ceny a užitné hodnoty, ať si jí koupí.

st
st. Padre
20. dubna 2021, 09:47
0

Já to.myslel tak, že al.auto s dojezdem 400 km může i po letech mít dojezd třeba 150 km a dá se pořád po městě používat. Kdežto u auta s dojezdem. 200 km z výroby bude po letech téměř nepoužitelné i ve městě.

MB
MBMB
20. dubna 2021, 10:23
0

Už chápu. Nicméně takový scénář, obavám se, neodpovídá realitě. Propad 400 km -> 150 km během pár let by nepochybně značil vadnou baterii a autu by byla vyměněna v rámci záruky. Standardně je degradace daleko menší i při používání rychlonabíjení a baterie v dnešních autech vydrží minimálně nějakých 1000 cyklů, ale klidně i několikanásobně víc při šetrném zacházení, než kapacita klesne pod 70-80 % původní kapacity.

st
st. Padre
20. dubna 2021, 11:38
-5

1000 nabijecich cyklů je u auta s dojezdem dle wltp 200 km maximálně 50.000 km a to ještě pouze pokud se bude vždy nabíjet od 0 do plné, což v praxi prakticky nenastává.
Životnost celého auta se v praxi rovná životnosti baterie.

MB
MBMB
20. dubna 2021, 12:42
1

200*1000 = 200 000
Nevím, kde se z těchto vstupních čísel vzalo 50 000 km. Navíc by to opět nedávalo smysl ani z hlediska záručních podmínek. Běžný limit záruky na baterii včetně této Mazdy je 160 000 km. Čili výrobce si musí být jist, že ani při velkém zastoupení rychlonabíjení ta kapacita neklesne u standardní baterie bez vad pod stanovenou úroveň.

ro
rock
20. dubna 2021, 17:08
0

200 000 je naopak silně teoretických. Tedy nechci říct, že to tolik nevydrží, jen že 1000 nabíjecích cyklů bude v reálném životě mnohem míň. Třeba u mne by to bylo cca 80 000 km.
Denní dojezd do a z práce v součtu okolo 80 km, což u auta s reálným dojezdem hluboko pod 200 km znamená dobíjet denně (protože jezdit s tím dva dny a spoléhat každý druhý den na rezervu 10 km není tak úplně rozumné.

MB
MBMB
20. dubna 2021, 18:54
1

Cyklem je zde míněno vybití a nabití plné kapacity, nikoliv počet připojení na nabíječku. To je li-ion baterii celkem jedno. Kdyby člověk důsledně dobíjel denně jen těch 80 km, tedy řekněme z 30 % na 75%, tak takových dobíjení by ta baterie vydržela určitě několik tisíc, než by nějak významně poklesla kapacita.
Nicméně to jsou opravdu jen orientační čísla, která zmiňuji v kontextu strašení brutálním poklesem dojezdu ze 400 km na 150 km, které v reálném světě nepozorujeme a navíc by jej pokryla záruka. Konkrétní hodnoty kromě způsobu použití závisí na konkrétní chemii či nastavení BMS (velikost ochranného pásma nahoře a dole, nabíjecí profil, chlazení atd.) a zákonitě se liší auto od auta.

Ronoath
20. dubna 2021, 20:51
0

Zajímavá debata. Pro mě je třeba otázkou, zda jsou velké rozdíly mezi kvalitou baterií mezi různými značkami. Zkusím ilustrovat na příkladu: Mám sbírku mobilů. Některé modely, zejména LG či Samsung kolem roku 2005, mají nesmírně kvalitní baterie. Dnes je klidně mohu vytáhnou z krabice, po deseti letech nepoužívání, a bez potíží nabiju a pojedou svých několik dnů v kuse jako před lety. Třeba u Siemensů kolem let 2005 jsou všechny baterie ve všech modelech mrtvé, navíc několik kusů, které byly v mém okolí pořízeny nové, byly baterie na vyhození už po dvou letech a dnes nemám nic, čím bych je rozjel.

Je to tak i mezi auty? Existují někde nějaká relevantní data? Je pro mě totiž otázkou, jak rychle ty baterie budou degradovat, cykly v tom nemusí mít úplně vliv. Dodnes používám Palm Treo jako budík, smartphone z roku 2006. Někdy 2010 jsem mu dopřál novou (originální!) baterii. Už jsem ji musel vyhodit, zatímco akumulátor pořízený s přístrojem v něm stále funguje, a v režimu budíku vydrží nějakých čtrnáct dní (bez SIM a zapnutého Bluetooth)

MB
MBMB
21. dubna 2021, 02:28
0

Co je mi známo, lze různou chemií dosahovat různých kompromisních řešení z hlediska energetické hustoty, životnosti či ceny (např. podíl některých drahých prvků), což jsou parametry zpravidla jdoucí proti sobě. Ale nejsem odborník.
Co se týká akumulátorů ve starých telefonech, očekával bych, že do toho hodně vstupuje i to, jak se uskladní (s jakou úrovní nabití a při jaké teplotě) a jak to skladování zvládají. Když se akumulátor nechá úplně vybitý ležet několik let, tak nejspíš umře bez ohledu na kvalitu.

Jinak jasně, pokles kapacity má dvě různé základní příčiny: počet nabíjecích cyklů a stárnutí časem. Pro separátní hodnoty těchto dvou typů stárnutí člověk musí jít do laboratorních testů jednotlivých typů článků. Přímo u aut zpravidla člověk najde grafy v závislosti na kilometrovém nájezdu, kde se to všechno míchá dohromady. A je tam přirozeně rozptyl podle toho, s jakou spotřebou člověk jezdí, jak dlouho mu trvalo ty kilometry najet, v jakém jezdí klimatu, jak nabíjí a taky do toho samozřejmě vstupují kusové rozdíly mezi bateriemi.

Pólin
20. dubna 2021, 06:15
4

Je to něco jako lehké sportovní auto: sice to nic neumí pořádně, ale je to prostě přesně to co chceš. Stejně, jako nenajdeš žádný racionální důvod, proč si koupit třeba BRZ, nenajdeš žádný racionální důvod si koupit tohle... ale pěkné to je, o tom žádná...škoda, že to neprodávají i s benzínem namísto CX3...

reagovat
Avex
20. dubna 2021, 07:53
-2

Tahle Mazda naplno ukazuje, jak moc zaspali tradiční výrobci v elektromobilech. Za tuhle cenu bych si mohl koupit ojetou LR Teslu (buď Model 3, nebo starší Sko), která navíc i vypadá mnohem(!) líp, je rychlejší a i technologicky pokročilejší. A to ještě budou do budoucna aktualizovaný. Můžeme se bavit, jak velkou chybu VW udělalo, když se začalo hodně orientovat na EV, ale i ta jejich konkurenční ID.4 má něco do sebe.

A sorry, 200km je prostě málo i do města, hlavně když nemůžete (nebo nechcete) každej den nabíjet. Chápu, že tohle má bejt prostě normální auto, akorát s elektromotorem, ale scházej mu fičury Tesly a VW, a zároveň to není praktický jako benzínový. Fakt nechápu proč by to někdo koupil radši, než konkurenci.

reagovat
Trinom
21. dubna 2021, 15:52
0

Já bych to bral jako první krok k hybridu, který slibují. Dost možná jen nestihli ten wankelí ReX vyvinout včas.

bitner
20. dubna 2021, 08:53
2

Ctu to v uplne kazdem testu elektro:
Velikost dobra, pan velkej!
Chces jezdit i jinam, nez po meste od nabijecky k nabijecce? SES DEBIL! Ty nebydlis v novem baraku s pripojkou 150 A? Co ses to za cloveka?! A vubec, kdo hejtuje elektroauta, je kapitalisticka svine s myslenim dinosaura. A zavidi tem bajecnym lidem, kteri jsou eko a pokrokovi a vubec!
He, konec hlaseni v modu zatrpkleho starce.

reagovat
milic
20. dubna 2021, 09:13
0

Vejde se do kufru elektrocentrála z bauhausu a kanystr benzínu?

reagovat
Slower
20. dubna 2021, 09:44
7

No k diskuzi s cenou bych pridal jeden postreh - ono to neni drahy, jen my jsme socky co malo vydelavame.

Pokud byt v Praze stoji 10 mega nebo dum v satelitu u Prahy 12-XX tak 1M za auto uz jsou drobny a auto za 1/10 ceny bytu bylo vzdy normalni...

(a ano, taky jsem podle te sve definice socka pac ani na jedno realisticky nemam)

reagovat
XT
XTad
20. dubna 2021, 09:51
0

Nejdriv bych cenu srovnal s podobnymi auty (bez omezeni druhu pohonu).

Avex
20. dubna 2021, 10:06
-1

Tady podle mě nejde o to že by lidi byly chudý, ale tohle auto je prostě fakt špatnej poměr cena/výkon

ro
rock
20. dubna 2021, 11:15
0

XTad:
Rozměrová a dynamická alternativa u Mazdy je asi CX-30 e-Skyactiv G150 AT, která začíná (teď akčně) na 720 t a ve výbavovém stupni "plnej dům" podobně jak to má to testovaný přibližovadlo se to bude točit někde okolo 850 t.

PeterLuk
20. dubna 2021, 12:31
-1

No jo, to je možno aj dôvod, prečo si na západe nemajú ľudia problém kúpiť malé auto v plnej výbave, nebodaj ešte aj ako drahý elektromobil, za cenu neprémiového sedanu strednej triedy, či jazdenej prémiovky, čo u nás spraví málokto. Ale tak človek to prirodzene porovnáva s cenou iných áut, čo za to môže mať, a keď už si tie peniaze nejak nazbieraš, tak si dvakrát rozmyslíš, či sa ti to chce dávať za malý crossover s malým dojazdom, keď za to môžeš mať zánovný prémiový kombík...

Sa
Sato
20. dubna 2021, 15:29
0

Nie, nie si socka. Byt stojí 10M pretože sa 80-90% nekupuje za reálne peniaze ale za hypo, (tj prachy vycucané zo vzduchu a s úrokom pod úrovňou inflácie) Teoreticky, pri "správne" nastavených úrokoch, može byt stáť kudne aj miliardu, nejake síce si to potom už nikto ako fyzická osoba nekúpi, ale nejaké funny pákove fondy čo si to budú medzi sebou točiť nie je problém na tento účel spraviť.
Obecne, cena nehnutelností s cenou tovaru nemá extra spojitosť, to skorej s cenou služieb.

kuc_t
20. dubna 2021, 11:22
1

Trošku mimo téma - Mě osobně štvou ty černý nárazníky bez laku. Proč, když vytopím milion za auto musím mít nelakovaný nárazník jako u Juniora? Karoq, Eniaq apod. taky. Hrůza

reagovat
Jan Machač
20. dubna 2021, 11:38
1

Je to crossover, takže to musí vydržet šutry. Mazda se to snaží odčinit alespoň nádherným lakem a kontrastní střechou.

Avex
20. dubna 2021, 11:40
0

Co teprve tohle:)

St
Staromil
20. dubna 2021, 11:43
2

Jestli to nebude tím, že "nárazník" je odvozen od "narážet" a mnoho výrobců se tak alespoň u části produkce vrací ke kořenům, tedy k účelu. Ano, lakované nárazníky jsou hezké a atraktivní, dokud vám je párkrát někdo ( co to právě má hlavně jako ten nárazník přeci, ne?) "nevojede" na parkovišti ( nebo si je někde nevojedete sám, což také není úplně řídký či nemožný případ...vlastní zkušenost, abych jen nežehral na neznámé neumětele). Mám a měl jsem u všech aut ty hezké lakované, co byly ( a jsou i ty stávající ) ale nehezky po pár letech (někdy i měsících, v posledním případě po pár dnech od nového lakování a zaparkování na veřejném parkovišti ) odřené. Takže do města to zase takový nesmysl nebude...a jak je u této hlavně "městské" Mazdy vidět, není to jen o náraznících, že? Je na město v tomto ohledu docela připravená. Není to tedy o penězích...

Jimi
20. dubna 2021, 12:18
1

Design- vypadá to lehčeji a "odolně". Jedno z pravidel, jak rozbít velkou plochu plechu. Obecně jsou teď auta "tlustá", je to daň za vyšší posez i větší vnitřní prostor. Aby to byla míň brambora.

PeterLuk
20. dubna 2021, 12:39
2

Jimi má postreh. Autá sa zväčšujú, nafukujú. Nejedno auto nižšej strednej má dnes rozmery starších áut o triedu vyššie, a tak je to všade. Okrem iného to súvisí s bezpečnosťou, s postrebou všelijakých výstuh, elektroniky, a kto vie čoho všetkého... ale vedlajším efektom sú aj obrovské prázdne plochy, ktoré sa potom výrobci zúfalo snažia rozbiť množstvom zbytočných prelisov, výduchov, mriežok, a nástavcov a čo ja viem čoho... a tiež blatníkmi s plastovými lištami, a obrovskými kolesami. Potom človek tú hmotu až tak nevníma.

No a samozrejme, moderný človek chce predsa zažiť dobrodružstvo, aspoň to sa nám snažia predať v reklamách. Takže aj keď človek jazdí len do Tesca a do práce, mal by sa predsa cítiť ako Zikmund s Hanzelkom, a že môže z tej cesty hocikedy zliezť... :D

ro
rock
20. dubna 2021, 14:23
9

Což o to, jak Zikmund s Hanzelkou se uživatelé elektromobilů mohou cítit už teď. Jízdou do zahraničí bez důkladné přípravy a vypracování itineráře si vysloveně koledují o to, aby někde zůstali viset a i s přípravou to potom bude
- bude ta dobíječka funkční nebo ne?
- bude opravdu veřejná nebo za plotem nějakýho areálu s vjezdem jen po domluvě?
- bude obsazená nebo tam bude volno?
- přijme to platbu kartou nebo musím mít nějakou registraci?
- a když to bude bez registrace, nebude to tak drahý, že jsem mohl jet raděj taxíkem?
- návod a pokyny k platbě budou jenom v místním dialektu, nebo se namáhali to přeložit do angličtiny?

Většinu toho člověk za volantem spalovacího auta nezažije a výlet má potom fádní a bez vzruchů...

eLzyx
20. dubna 2021, 11:51
-4

dojezd naprd, maximálka vylučující jízdy po DE dálnicích, zrychlení naprd, těžký, drahý. A nenašel jsem ani možnost instalace tažného, takže za tím nelze převážet ani kolo, nebo si odvézt na vozíku třeba novou lednici, gauč ...
Tak mne tak napadá, jaký je důvod pro to, abych se rozhodl si něco takového koupit? Že je to hezké? Další SUV ...

reagovat
Radek Chlud
20. dubna 2021, 12:34
2

Machačů, ty už umíš dělat obrázky jak z instagramu !

reagovat
fortress
20. dubna 2021, 17:16
2

Pokud to nedojede bez kompromisů tam kam chci aniž bych někde hodinu čekal tak to má spíš blíž k MHD. Jsem rád že v době lockdownu už nemusím číst otravný kecy o michelinský restauraci nedaleko nabíječky kam se elektrošlechta chodí občerstvit.

reagovat
St
Staromil
20. dubna 2021, 18:16
0

Nejsem příznivcem crossoverů a už vůbec ne SUV, ale tahla Mazda je pěkná. A vlastně i dost originální, a to skoro ve všem...doufám, že doba, kdy se bude o každé nové Mazdě říkat pouze, že je pěkná, je stále ještě daleko....doufám...doufám...

reagovat
sp
spooon
20. dubna 2021, 20:29
3

Já nevím co furt řešíte s dojezdem. Kolem mě je 7/10 lidí, kteří jezdí do práce do 40km denně a mají garáž s 3f zásuvkou. Takže pro ně by to bylo naprosto dostačující.
Neřeším cenu a ostatní parametry. Ale kdyby to stalo jako běžný benzínový auto, tak je to pro ně reálná varianta.

reagovat
Trinom
21. dubna 2021, 16:05
0

Takže řešíš cenu :)
Ale jinak máš pravdu, je veliké riziko, že Mazda dojede na to, že se snaží být prémiová tím, že stojí moc.

sp
spooon
24. dubna 2021, 22:32
0

jo, trošku sem si v tom naběhl :-D

Ale být to cenově na úrovni benzínu, možná i trošku dražší, tak si to dost lidí koupí. Případně menší rozdíl v ceně ušetří za palivo. Ale dojezd a nabíjení opravdu není překážkou pro tenhle typ provozu el auta.

Ma
MartasCikas
23. dubna 2021, 08:59
0

Krásná, manželka si v tomhle autě libuje, akorát teď řešila že jí zlobí odhlučnění, nevíte někdo co s tím? Případně máte zkušenosti s divnými odkazy? Budu rád za rady, abych jí s tim mohl pomoct.
-
Komentář upraven 23. 4. 2021, 09:25:13

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem