načítám data...

Koloběžka Lime: Jak se stát kosmonautem...

13. září 2020, 20:13 55 komentářů Jan Machač

Nenáviděný objekt koupající se ve Vltavě, nebo první odvážný krok k novému způsobu přepravy? Ani jedno.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Upozornění: Článek obsahuje nadsázku, kdo neumí číst ironicky, nechť jde do…

Poprvé jsem na tuhle malou koloběžku narazil při výletu na Le Bourget. Uprostřed Paříže nám prostě zabylo zatěžko dál chodit a jelikož na dovolené mám zakázáno šetřit, utratili jsme bůhvíkolik Euro za možnost tenorizovat o víkendu Pařížany a jiné Alžířany…. Připadal jsem si naprosto nepatřičně jak na chodníku, tak na cestě, dlažba Champs Elysées skýtala mnoho dobrodružství a tím to asi mělo celé skončit.

Bohužel nikoli, zalíbilo se mi to. Proč se nenechat vozit z hospody, no ni? Šak to je praktiš! Inu přišel pokus druhý, tuzemský. Bylo ráno, tak kolem druhé, odpolední slunce pražilo na dlažbu a já se vydal na oběd. Zapnul jsem tu aplikaci, našel asi 400 metrů od bydliště nabitou kolobku a nabral azimut. Poté co jsem se proplazil trnkovým keřem a nakrájel mlhu, nalezl jsem to nebohé zařízení opřené o povalenou lampu na sídlišti. Úplný kolorit a přímo z toho svítila radost uplynulé noci. 

Měl jsem trošku strach nasednout… Aplikace už mi několikrát naznačila, že přísnost musí bejt. Nesmí se parkovat na hulváta, nesmí se jezdit mimo zóny, ale tahle kolobka už je zaparkovaná na hulváta a mimo zónu. Třeba dostanu pochvalu až ji zavezu zo zóny! Qr kód načten, začalo to dělat zvuky a já vyrazil. 

foto: Chabe01, wikimedia commons

Mezi francouzskými eskapádami a ryze praktickým použitím uplynulo několik měsíců. Na kolobce jsem nebyl schopen se pořádně postavit a bál se o život trošku více. No holt připočítal jsem to rozespalosti, postavil kolobku poslušně na stojánek vedle zahrádky restaurace, dostal upozornění, že je to mimo zónu vracení, zmáčkl jsem tlačítko pause a odešel baštit. Po asi dvou hodinách, které jsem strávil skromným rychlým obědem jsem kolobku "odpauzoval" a vydal se na kulaté náměstí, protože tam byl kamarád a pivo.

Byl jsem si už jistější, našel si pozici a držel jsem plynový čudlík tam, kde se držet má. Vjel jsem na zámkovou dlažbu širokého chodníku kolem ulice Evropská, na Praze 6. Přestal jsem ostřit, celý svět se začal chvět a já v panice zastavil. Takové halucinace jsem neměl ani během vrcholu své puberty. 

foto: EvasiveMobile, wikimedia commons

Koloběžka Lime je prostě a jednoduše krám.

Nejde ani tak o to, že najít nějakou, která nemá rozsypané hlavové složení je umění. Jde o to, že malá kolečka, nestabilní krátký rozvor a uzoučká řidítka nejsou to, co při pohybu ve městě chcete používat. Není každý takovým cvokem jako redaktor Machcač, aby byl schopen tuhle nesmyslnost pilotovat.

Není to tak dávno, co se mi za své vlastní peníze pořízenou kolobrndou stejné koncepce chlubil kamarád. Jezdí každý den z Modřan na severozápad, autem to nemá cenu a on má rád moderní věci tak měl radost, že bude eko a bude to sranda. No nebyla. Alespoň ne pro mne. Musel jsem strávit několik hodin s ním a jeho lešením na ruce poté, co ho malá kolečka a úzká řídítka připravila o několik měsíců plnohodnotného života a nezanedbatelnou část hybnosti v lokti.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Proč?

Protože je to asi desetkrát víc o hubu, než jet na motorce s malýma kolečkama.

Proč bych měl pro dopravu používat něco, pro co je přejetí obrubníku jako takového pro nezkušeného jezdce nepřekonatelné? Jen aby to bylo praktické na servis? Nebo snad proto, že původním účelem bylo mít to tak skladné, aby se to vešlo do výtahu, ve kterém se to nikdy neocitne?

Je to naprostá hovadina, tenhle přístroj není vůbec vhodný na to, aby byl dopravním prostředkem. Jde jen o způsob, jak obejít všechny ty regulace jako je třeba přilba na motorce a podobně. Jen proto, abychom mohli tvrdit, že přichází revoluce jsme do Prahy přitáhli hromadu nesmyslných koloběžek. Je to to samé jako s elektrickými koly, místo toho, aby to všichni nazvali mopedem na baterky využívají zkostnatělosti papírového vesmíru k tomu, aby lidem dali tudletu "svobodu". 

foto: Tony Webster, wikimedia commons

Obojí skončí stejně.

Ve Vltavě a přilehlých Dunajích.

A abych to dokončil s tou halucinací… Prostě a jednoduše když jedete asi 25 km/h na Lime koloběžce po zámkové dlažbě, tak se celé vaše tělo rozvibruje stejně jako při startu kosmické rakety. Jsou to takové ty vibrace, které ani tak dokonalé uložení oka, jako je to naše, nedokáže odfiltrovat. Takže pokud si chcete připadat jako kosmonaut, Lime!

A ta pauza na oběd mě stála 400 protože i za pauzu se platí. Věřím však, že se lidé poučí a pak také… Bude zima. A jako v Rusku ve čtyřicátých letech i u nás tyto západní stroje doplatí na totální nepřipravenost. Nebo už jste snad potkali vyhřívanou koloběžku? No tak vidíte.

Nechť si tedy vynálezci a zlepšovatelé strčí tuto slepou větev tam, kam patří tím, a to tím tlustým koncem napřed, a těšme se na další eskapády pomatených startupů.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
lumix
13. září 2020, 20:38
0

Měl jsem možnost taky vyzkoušet a s výše uvedeným víceméně souhlasím. Co je ovšem nejhorší, možnosti odblokování či cipnuti těchto strojů a ty pak jezdí i rychlosti 40, 50 i více a to už je vážně o hubu. Ale znám jednoho či to používá už více než rok a je spokojenej.

reagovat
sheogh
13. září 2020, 21:02
1

Ta cena je masakr, to jsi mel radsi vzit uber :-)

reagovat
reagovat
Jan Machač
13. září 2020, 21:24
0

Tys mi tu chyběl! ;-)

riderhenry
13. září 2020, 21:32
2

Je vtipné, jak v době, kdy se strašně řeší, jak zlá auta okupují veškerý veřejný prostor, se tiše přehlíží tyhle šílenosti. Úplně bych chtěl vidět, jak například nějaký carsharingový podnik umožní svým zákazníkům parkovat auta uprostřed silnice, nebo třeba v poli, případně někomu na soukromém pozemku... Fakt obecně nejsem pro zákazy, ale zkrátka platí (hlavně z hlediska zdravého rozumu), že na chodník patří jen takové prostředky dopravy, které jsou srovnatelně rychlé, jako chůze. Ale to je dnes mimo módu - viz cyklistika provozovaná v městských parcích (bydlím vedle Lužánek - velký Brněnský městský park) a v centrech měst. Jak Rekola, tak Lime nebo cokoliv podobného patří na silnici. Že se jim tam nechce? Tak ať táhnou. Nemluvě o dementech, co jezdí na těch "one wheel" blbostech. Borec si vezme motorkářskou kombinézu, rukavice a helmu a jde se vozit do parku mezi děti. WTF?

reagovat
Goldies
13. září 2020, 22:47
0

Toho magora na onewheel sem viděl na křižovatce Poříčí Heršpická! Fakt sem ti nepobral! Normálně byl první na světlech a valil mezi autama... Tomu říkám psycho

beastar
14. září 2020, 11:18
4

Měl si mu říct, že je píča aby si nemyslel, že je cool a trendy...

sheogh
14. září 2020, 11:33
0

Jo, toho jsem tady (taky kousicek od luzanek) potkal - jel od nas z Fisovy na Erbenovu, do te fakt neprehledne krizovatky se stopkou - normalne to tam poslal na "blind" ... A ty modro-cerny kramy se tu uz povalujou taky. Vetsinou se na tom klepe nejakej mladoch jak vosa na bonbonu :-D

Me na tom sere i to, jak se zacalo najednou rikat pujcovne "sharing", coz je samozrejme blbost

Ju
Junior
14. září 2020, 12:31
0

já se hrozně těším, až mě nějakej píčus na tý one wheel věci trefí.

Ju
Junior
14. září 2020, 12:33
0

jo a btw v poslední době se nějak zase rozmáhá, že hipstři jezdí na kolech po chodníku a ještě jsou uražený, že jim jako neuhneš až do silnice nebo nevím jak by si to představovali. škoda, že verbálně hustý začnou bejt vždycky až když jsou dostatečně daleko.


beastar
14. září 2020, 13:19
0

Junior: Ano to si mě teď pobavil. Na mě byl nedávno Pan cyklista taky ošklivej když mi z ničeho nic přejel před auto zleva v pruhu na chodník a když sem si dovolil ho nesrazit a zatroubit. Zdvihl prstík. Když viděl že se k němu blížím pěšky mu promluvit do duše. Začal ujíždět se slovy voe debile voe, tak pojď... asi si myslel že za ním poběžím:D To úplně miluju tyhle street heroes.... začne ti nadávat a iniciovat nonverbální projev když je od tebe 200 metrů.

Já sem v pohodě se všema těma bordelama když si to někdo koupí za svoje. Rozhodně s tim nejsem v pohodě když na tom jezdí jako kreténi. To je jak za starej časů skate a inline.... Když se na tom jezdilo normálně nikdy mě to nesralo. Když se na tom nějakej debil proháněj stovkou po chodnících tak trochu jo.

Sheogh: Tohle je efektní že si to často půjčuji lidi, co se na tom ani neudrží. Neumí po městě ani chodit natož na něčem jezdit. A ano sharing jak prase. Normální online půjčovna která prostě díky dnešní technologii nemusí mít stacionární provozovnu. Mimochodem takový ty šlapací vozejky pro 4 lidi tak to bylo v Itálii už v roce 94, že sis to mohl půjčit a šlapat si v partě po citta... akorát logicky to nešlo půjčit na každým rohu. Takže jak tomu říkaj technologický pokrok tj taky na totální ujetina:D

riderhenry
14. září 2020, 21:24
1

Tak co si budeme povídat, elektromotor moc pokrokový není a spojit ho s koloběžkou taky ne. Možná ty "one wheel" blbosti jakž takž, ale na tom zase nechce fakt jezdit majorita společnosti, řekl bych.

Dnes jsem zvládl přijít z práce trochu dřív a ještě stihl večerní procházku s dětmi a zase jsem koukal. Ono ve všední dny je to ještě horší. Mísí se dementi, co jezdí Lužánkami ("velký" městský park) jako zkratkou, bo silnice okolo je přeci moc dlouhá. Ti logicky krokem nejezdí. K tomu ty homokoloběžky. Nemluvě o tom, že na tom lidi často jezdí ve dvou, což je totální haluz. Byl jsem svědkem i super komba, kdy po chodníku projela dvojice Lime a souběžně s nimi jeli další dvě po silnici. Takže auta jela 20 km/h, protože nebylo kde je objet, a člověk na chodníku kdyby udělal nečekaně pohyb stranou, tak čau... Fascinující je, že i když jsou v parku měšťáci téměř denně, nikdy neuvidíte, že by někomu něco řekli. Ale když jsem se pak bavil zase s PČR v rámci jiné příležitosti, tak cyklisty hodnotili srovnatelně s jinou menšinou. Jenže dnes je cool chovat se jako hovado, když to není v autě. Naopak v autech se čím dál tím častěji pohybují různí gayové, co se vzhlédli v Renaultech Captur a podobných interceptorech, za které by jim vlastní děda dal nejraději pohlavek, a nejsou schopni najít parkovací místo vyšší rychlostí, než je rychlost chůze. Pak se dá i pochopit, že po pár těchto stressfull eventech si raději půjčí koloběžku.

Už delší dobu přemýšlím, co s tím. Fakt mně to štve, protože mám strach o děti a nechci pořád koukat přes rameno, kdy a kolik cyklistů po chodníku jede. Už jednou mi málem sejmul psa elasťák, co vyjel z kopce po chodníku tak minimálně 30 km/h ze zatáčky a prostě si zahrál ruskou ruletu. Naštěstí pes si ten den vybral druhou stranu chodníku... Před nedávnem slečna, co šla v parku se špunty, byla pojmenována ženským pohlavím za to, že nereagovala na zvoneček pána na bicyklu (50+, pupíček, elasťáčky), který jel po chodníku a zavazela mu tam... Je škoda, že zrovna vždycky nemám nic, co by mi nebylo líto hodit jejich směrem. Ale jak to řešit? Orgány volat smysl nemá, i kdyby člověk trpěl touhle úchylkou. Spousta lidí, se kterými jsem měl tu možnost o tomhle pohovořit, si dokonce myslí, že se to smí, nebo že na tom minimálně není nic v nepořádku...

Wa
Wakantanka
15. září 2020, 08:34
0

Moje decká na prechádzkach vždy zbierajú nejaké kamene či kusy dreva a uschovávajú to u mňa. Teda hádzať by aj bolo čo. :) Akurát si niesom istý či eventuálny street fight by bol pre ne dobrým príkladom.

Ju
Junior
15. září 2020, 09:35
1

Byl. Musíš ukázat, že na výchovu není nikdy pozdě.
rider: Řešení je složitý no. Kamarád se takhle projel na zadní sedačce policejní ofce, když na něj pořvával zezadu nějakej chodníkovej cykloun velmi nehezké výrazy a on mu výměnou za to dal při vzájemném míjení bodyček a cyklozmrd si narval hlavou o fasádu. Nezkontrolovat si okolí před akcí je prostě zásadní chyba...
Upřímně jsem ale radši, když hipstři na Rekolech, Limech a podobných píčovinách jezdí po chodníku než po silnici. Když už teda mají potřebu místo tágem jet na kole a smrdět jak sokolská žíněnka. Sotva se na tom drží, jsou nepředvídatelný (...) a na chodníku je to v nejhorším případě na pár odřenin a boulí, ať už na tvojí (=když tě trefí) nebo na jeho (=až pak trefíš ty jemu) straně. Kdežto když si na silnici nějakej podobnej píčus padne pod auto, tak budeš rád, když skončíš "jenom" s podmínkou a odebraným řidičákem.
Profi kokoti, co mají potřebu jezdit z Vinohrad na Václavák pomalu na celopéru a v integrálce, nebo ty one-wheel sračky, to je jiná kategorie. Ten tě na tom chodníku může pomalu i zabít. Nevím jak to řešit. Zakázat to nejde :/

beastar
15. září 2020, 10:43
2

Fight před dětmi je podle mě dostatečně výchovný jen když víš, že vyhraješ. Tatínek v komatu není dobrý příklad:D Jinak souhlasím že než zahájíš nonverbální komunikaci chce to vědět zhruba jak tam asi budou kamery a jaký je prostředí. V parku pohoda tam kamery nejsou takže můžeš do toho jít po hlavě. Na silnici ve městě je dobrý to neeskalovat.
---
Lime, kola a další podivný cyberpunkový bordel. Jasně že je lepší když jedou po chodníku anebo v cyklopruhu. Pokud na tom umí jet je to mnohdy úplně v pohodě. Většinou na těch share/rent kokotinách ale ty lidi fakt neumí ani jet jako technicky se udržet. Často nemají anung o tom jak se mají chovat nejsou ani chodec ani kolo ani auto ani vlak... možná jsou letadlo a měli by mít třeba něco jako vlastní "ATC". A přesně on to není problém pokud ty lidi respektují pravidla. Opravdu ale ve městě nastávají situace kdy jsou nebezpečný a kolikrát blokují i tramvaj třeba, ano i idiota na tram pásu už sem viděl.

Ve zuženích nejdou objet bezpečně a tak podobně. Zakázat to nejde snad akorát legislativně zařadit aby pro to platila nějaká pravidla. Mimochodem tihle one wheel dementi to vídám občas v prokopáku a je hrozně příjemný když jdeš 3 kmh pěšky se psem a zezadu přichrastí tahle píčovina a mihne se kolem tebe ve 20 kmh. To bych mu nejraději nastavil loket.

RBMK
14. září 2020, 00:19
2

Prej v nějakém pražském šrotu jsou z toho kolečka a jiné komponenty. Shánim dvě motorový kolečka, zbytek jsem schopnej si ukuchtit. Sám se tam bohužel nedostanu, protože pracovní doba.

reagovat
Skipper
14. září 2020, 06:32
2

Bohužel se tyto krámy rozšířily už i u nás na maloměstě. (Chůzí se dá projít za 15 min max). Teď se to všude válí, vypadá to příšerně a když vidím ty exoty na nich bez přilby, tak čichám v dohledné době práci. Nelze to nechat odtahovat?

reagovat
Ha
Habakukk
14. září 2020, 08:30
0

Jo Bozako už tuto vymoženost má, čekám kdy to přijede do post industriálního Blanska.

Opelfahrt
14. září 2020, 08:49
0

Tuto vymoženost zavedla jakási firma prý s centrálou v Estonsku, jejíž pracovník se zná s místním místostarostou za ANO a podle jeho slov:
„Bude to asi vůbec nejmenší město na světě, kde jakákoliv firma koloběžky provozuje. Ekonomicky to nedává moc žádný smysl. Nápad se mi zrodil v hlavě asi před měsícem. Máme nějaké koloběžky navíc, o kterých víme, že nebudou letos využité.“
Tak mně zase nedává smysl, aby to retardovaní uživatelé nechávali odstavené volně na silnici nebo chodníku (což už se děje).

A ještě vyhrožuje, že budou tyto kolobky zavádět v Pardubicích. Tak se těšte.
-
Komentář upraven 14. 9. 2020, 08:52:37

Opelfahrt
14. září 2020, 09:33
0

Jinak v Blansku to bude určitě taky. Vždyť přece do těch miniaturních odbočovacích pruhů na rekonstruovaném průtahu mezi nádražím a centrálním kruháčem se kolobrndy ideálně vejdou :-) Jak tam odbočuje stréc ze Slópa s fábkou, tak už má problém se vejít.
Ale zase na ty kopce v Blansku ty kolobky asi nemají moc dimenzované brzdy. Třeba od hřbitova dolů po té houpavé silnici, no lahůdka! Nebo od nemocnice dolů. O Olešné a Hořicích nemluvě :-))
-
Komentář upraven 14. 9. 2020, 09:51:43

beastar
14. září 2020, 11:17
1

Já když vidím ty ožralé bohapusté idioty po Praze, co na to lezou i přes to, že už nedokážou ani stát. A podobnou pakáž, tak bych to naházel do Vltavy všechno bordel jeden vyjebanej. Jediný štěstí, že na Barrandově to není asi to sem ani nevyjede. Když na tom vidím někoho normálního komu to skutečně pomohlo se přepravit v rámci možností rychle a efektivně je to náhoda. Na druhou stranu proti sharovaným kolům nic nemám. Přijde mi, že je jich akorát a teda hlavně skutečně na tom vídám lidi jezdit do školy, domů, do hospody a tak podobně. A pokud je někdo student vlastní kolo je pro něj nesmysl, tak jako ok navíc to není úplně drahý a až na výjimky se to ty lidi naučili "parkovat" tak jako kolo....

Koloběžky jsou naprosto k ničemu... mor. Asi tak použitelné přesně jak ilustruje Jeanův článek.

Adam Forman
14. září 2020, 12:18
1

Ještě že nám tu v Pardubicich teče Labe. Brzy budou tyto koloběžky k vyzvednutí v Hradci, Přelouči, Chvaleticích a dalších osadách po proudu. Co na to lithium řeknou ryby, to uvidíme. Třeba jim dorostou nožičky a vylezou na břeh...

bkralik
14. září 2020, 12:59
0

Díky bohu že Hradec je proti proudu. Klidně si ty kolokrámy nechte u vás na předměstí... :-D

beastar
14. září 2020, 13:25
0

Prej na předměstí:D Mě se líbí jak u nás v ČR panuje všude ta regionální rivalita mezi "městy" přitom jsou to v čele s Prahou ze světovýho hlediska takový malý roztomilý věsničky, co většinou i na těch kolobrndách projedeš do 20 minut celý napříč.
-
Komentář upraven 14. 9. 2020, 13:25:52

bkralik
14. září 2020, 13:35
0

Tak když on s Osadou, tak já s Předměstím :-D Legrace musí bejt...

Opelfahrt
14. září 2020, 14:03
0

Kdykoli jsem šel po Pardubicích pěšky, měl jsem jako člověk z kopcovitého města neustále pocit, že se mě každých pár minut z nějaké strany chystá přejet cyklista. S koloběžkama to bude teprv tóčo. Ale poslední dobou jsem tam byl jenom autem u Automatických mlýnů na zákusek a kafe a hned pryč. Vtipná je tam ta výletní loď, co kotví hned před tím a vypadá, jako by plavala. Jsem si říkal, že to Labe nemůže být tak uzoučký a hle, ona je to Chrudimka.

Adam Forman
14. září 2020, 21:07
2

Se tady vychlubuje a přitom je všem dávno jasné, že vznikne spojité město demokraticky pojmenované jako Prdec. Nebo radši Hradubice?

Fa
Fandatik
15. září 2020, 11:25
0

Nejlepší na tom je, že polovina Hradce ráno vstane a jede do práce nebo školy do Pce. A to samé obráceně.

beastar
15. září 2020, 12:52
0

No jo to je klasika. Prazaci nadavaji na "S" sedlaky a cast jich jezdi makat za Prahu a naopak davy ze satelitu a Berouna, Melnika, Kralup, Rican atd denne dojizdi do Prahy. Jak rikam regionalni rivalita v nasem kapesnim statu.

BubaaCZek
14. září 2020, 07:38
0

A to jste jeste nevideli kolobku se zalomenym ulozenim, tak ze to dela na prednim kole brutalni tak 40° negativni caster. To je teprve o hubu. Borec neveril, ze to je fyzikalne picovina na tom jezdit, dokud se s tomu o par dni pozdeji nezakousl do riditek.
-
Komentář upraven 14. 9. 2020, 07:38:53

reagovat
fr
frite
14. září 2020, 11:14
-4

Tak ono to není zas tak špatně když to člověk vezme jako městskou náhradu auta a i to jedno auto je ulici volněji. nevzpomíná jestli mě někdy v městském provozu zpomalila koloběžka, zato auta cca 90% času.
Jinak Lime je konstrukčně fakt blbě, u nás se provozuje Bolt a EAGLE co mají přední kolo znatelně větší a ovladatelnost je celkem v poho i na dlažbě..

reagovat
beastar
14. září 2020, 11:25
3

Kamaráde tady jde o to, že v Praze to 99% času vůbec nefunguje jako náhrada auta, nebo nějaká efektivní přeprava. Slouží to k blbnutí a jako last hope pro ožralé a sjeté dementíky, co se jim nechce čekat na nočku a todle bude přeci prdel neee. Volněji není nikde akorát to zabralo chodníky a občas je to zaparkované v silnici nebo pohozené v pěší zóně. A kdy mě to v provozu ohrozilo, nebo zpomalilo... to je X případů týdně. Když třeba takhle za sebou jedou na tom dvě nezletilé princezny asi tak 8kmh smrt v očích v úzkém místě a ty nemůžeš nic jen doufáš, že nespadne a když tak že ji nevezmeš nárazníkem po hlavě. Už mi takhle z chodníku vletěl dement křížně před auto na nábřeží a tak dále.... Protože tyhle čuračiny reálně nepatří nikam... na chodníku jsou nebezpečný na silnici pomalý a nemá to značku... kolo to taky není. Je to prostě chujovina k hovnu... byznys pro ty firmy co to provozují asi jako beerbike...Nikomu nepřeju nic zlýho a v centru Prg mám kamarády, co tam podnikají....

jedinej komu přeju krach a konec jsou ty zmrdi co provozovali ty beerbiky.... totální nesmyslná prasárna, co nemá na štrýtu co dělat':))) Jedinej pozitivní efekt korona hysterié a ty koloběžky by to mohlo zahubit taky.

Sa
Sato
14. září 2020, 13:59
0

"na chodníku jsou nebezpečný na silnici pomalý" doslova to isté platí aj pre kola. Jeden cyklista v nesprávnu dobu na nesprávnej trase donúti spomaliť a následne sa rozbehúť kludne "stovky" áut a jeho ušetrené emisie sú tam tam :) Ale čo sa dá robiť, treba sa naučit nejako spolu vychádzať. Už vždy radšej počkám za cyklistom ako by som mal vytvárať rizikové situácie.

Tým nechcem nejako obhajovat kolobežky, naštastie ich nestretávam.

fr
frite
14. září 2020, 22:05
-3

Jestli má někdo problém předjet kolo tak problémem není to kolo.
Ty stovky aut bych taky rád viděl..

Sa
Sato
14. září 2020, 23:04
1

Súhlas, problém nie je kolo, ale tá osoba čo šlape :)

Ale bez srandy, mimo mesta záleží ako moc na kraji s tým kolom ide, v meste sú pruhy často krát príliš úzke a nie je možnost bezpečne předjet kolo bez návštevy protismeru. A v špičkej ide v protismere súvislý tok áut. Ďalšia chutovka sú ostrovky MHD pre šaliny, tie sú dimenzované tak, že kolo + auto sa naraz nezmestí vedla seba.

Ja nehejtim kola, ako šport je to fajn, pohyb v premávke má ale svoje problémy.

Ju
Junior
14. září 2020, 12:35
3

Kámoš si to taky půjčil, na cestu z hospody. Seklo se mu kolečko v tramvajovým pásu, dal si pár metrů vzduchem a dalších pár držkou po asfaltu. Do nemonice rychlou, rameno absolutně na sračky. Největší bizár bylo, že si při tom držkopádu rozmrdal telefon, takže tu jízdu nemohl odhlásit a přišel mu krásnej účet :D

reagovat
Adam
14. září 2020, 12:38
2

Mám koloběžku koupenou od Narexu a jsem s ní fakt spokojenej. Jezdim s ní cca obden do práce z Vršovic k O2 aréně a můžu jedině pochválit. Na téhle trase jsou rovné chodníky, kde nikdo nechodí a spousta pruhů pro kola kde, podržte se, taky nikdo neni. Autobusem to mám 45 min., autem 15-20 a na koloběžce 25, tudíž si myslím, že není o čem.

reagovat
beastar
14. září 2020, 13:10
9

Tohle já respektuju. To je tvoje koloběžka za tvoje prachy koupená za nějakým účelem osobní přepravy. Tak jak to popisuješ. To mi nevadí. Pokud na tom umíš jezdit a respektuješ základní pravidla pohybu na silnici respektive po městě, tak je vše v pohodě. A jak tak znám některá místa Prahy ono to ten smysl potom dává na ježdění do práce. Stejně jako třeba kolo, nebo chodit pěšky. To je ale úplně jiné téma asi jako srovnávat Car4Slay a Nevertime s obyčejným dojížděním vlastním vozem do fachy.

Ča
Ča Snač Aj
14. září 2020, 14:00
2

Jak není přední kolo 20 palců a víc, stojí to za... :D

reagovat
fr
frite
14. září 2020, 22:14
-4

Tak nevím co si že zdejších komentářů vybrat..
To je jako zakázat protože na nich občas jede idiot? Co tak zakázat auta protože řidiči páchají přestupky?
Co třeba se stulylizovat do strážce pořádku a protože auta porušují rychlost (jaká hrůza) je zapalovat..
Co třeba když jako chodec mi auto nedá na přechodu přednost je začít po večerech obtahovat klíčem když se tu tleská házení koloběžek do rek..
To fakt musíte mít za každou cenu nepřítele?
To vám nedochází že tahle agresivní rétorika se může obrátit i proti vám že třeba provozujeme stara/velká/výkonná auta. Nesnášenlivost je jen jedna, mění se jen terče

reagovat
beastar
17. září 2020, 11:27
1

Ja treba hazeni kamkoliv kolobezek netleskam. Jen negativne vnimam byznys ktery predstavuji. Zasira to verejny prostor a je to uzivatelsky nebezpecne. Schovava se to za pokrok a eko sharing veci. Regulace byla nutna a spravna. Tenhle trend nazyvat pujcovnu sdilenim tj tragicky. At uz jde o auta, nebo elektro kolobezku. Jizdni kola, tak jak ted funguji po Praze vnimam pozitivne. Funguje to pro locals i prespolni. Je jich akorat. Dobudovali se stojany, uzivatele se to naucili uzivat a ne zneuzivat. Navic to neni drahy. Je to total bezemisni vec. A dlouho se mi nestalo, ze by se kolo nekde valelo rozbite odhozene atp.

Srovnavat to s auty soukromim majetkem atd. Neni na miste a jsou to zbytecne kecy. Mimochodem proti autum se vede valka konstantne a auto objete klicem neni neobvykli jev. Nepratele ma kazdy a hlavne to si nevybiras. Nepritele si vyrobis ty, nebo system. Argumentovat v tomto smeru tim, ze muze se to obratit i proti vam fakt nefunguje. To ze ti Matej jakoze pritaka moc nechapu malo se rozepsal.

beastar
18. září 2020, 16:56
0

A Mateji jak si vyjadroval tu podporu. Poklekl si u toho a vzpomnel na obeti kolonizace a policejni perzekuce;D Jinak protest formou niceni majetku druhych se mi taky prici. Uz jenom proto, ze ctim soukrome vlastnictvi. To ale neznamena, ze musim milovat neci byznys ve verejnem prostoru kdyz me omezuje. A vice mene casto ohrozuje i samotne uzivatele. Tak to na svete prece nefunguje. Byl bych posledni, co by to zakazoval, ale jista pasivni kontrola je na miste. Btw. U jizdnich kol to funguje...

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 19:45
0

Není to o hledání nepřítele, ale o upozornění na to, že "takhle ne". Lime speciálně je fakt naprosto buranský projekt, který stojí na tom, že se někam nasypou koloběžky za těžký prachy a vono to bude fungovat. Well...nefunguje.
V tomhle jsou myslím dobrým příkladem Rekola. Snad nikdy jsem se nesetkal s tím, že by růžovka někde překážela, dokonce i lidi na nich jezdí celkem normálně. Čím to je? Přiznám se, že nevím, ale hádám, že v tom má roli to, že je to česká firma, co si dává pozor na svojí image u lidí a tak své uživatele lépe a efektivněji instruuje, co že s jejich koly mají a nemají dělat.

Jakub Pospíšil
21. září 2020, 11:45
0

Ne, ničit se to prostě nemá, to je jasný. Nedotknutelnost soukromého (i když ta firma sama prezentuje, že to je sdílené, takže všech, žeáno) majetku je základní pilíř naší společnosti. Na druhou stranu spoustu těch koloběžek se zničí i samo bez přispění nějakého vandala. Vadí mi ten přístup "máme nějaký startup a bez jakékoli znalosti reálií ho prostě nasypeme všude, protože na to máme prachy". Lime koloběžky jsou pro Prahu nevhodné, dopravní situaci nezlepšují a generují nebezpečné situace a zábory prostoru. Pozitivní vliv pro město bohužel nevidím.

beastar
21. září 2020, 12:06
0

Tak už od středověku a to je fakt dávno si města sama regulují co je "takhle ne" a co je ok. Pokud se ta věc odehrává na území města dříve za vstupní branou. Takže arbitr je jasný. A lidi na magistrát dnes volí lidi jako my. Co v tom městě žijí a platí popelnice a další věci:) Pokud by ten projekt a to podnikání proniklo do více měst v jednom státě je nasnadě aby se to nějakým způsobem ohraničilo na vyšší úrovni. Z nás občanů by reálně neměl být arbitrem ani katem nikdo nicméně můžeme snad mít názor. Matěji tvoje okecávání kolem mi přijde jako typický příklad nevyzrálosti České společnosti. Samozřejmě nikdo tady nevyzývá k tomu ničit majetek (včetně toho co se sdílí že) Přece jen taky nechodíme jen tak ze srandy rozkopávat koše po parcích a tak.

Pokud ale někdo podniká a nabízí službu neměl by omezovat okolí a jeho "služba" či výrobek by měla být dle obecných regulí bezpečná. Což Lime rozhodně není. A nejde zdaleka jen o uživatele.O tom že to zabírá veřejný prostor nemluvě. Pozitivní zlepšení na dopravě po městě také výrazně není vidět. Je to asi jako sdílená auta... parkuje to všude, někde to stojí i mnoho dnů... skoro zdarma... Co by za to před lety autopůjčovny dali zamrdat svejma autama město a nic neřešit. Řekl bych že rozbíjení těch koloběžek je až to poslední. Projev zoufalství. Nicméně Praha se k tomu postavila zatím celkem dobře uvidíme, co bude dál.

Moses
14. září 2020, 23:27
3

Hned si spomeniem na toto:



:D

reagovat
Jo
Josephus
15. září 2020, 13:38
2

Bezohlednost provozovatelů elektrokoloběhen mě vážně fascinuje. Je to dokonce mnohonásobně horší, než zamindrákované šlapky, které jsou pány silnic, chodníků, parků a hlavně přechodů pro chodce. Sám provozuji jedno horské kolo a jsem tedy aktivní šlapkou, ale protože s tímto "sportem" v dnešním světě diversifikace nechci být zas tak úzce spojován se sebevražednými misemi kamikaze snažícími se o maximalizaci ztrát na majetku i životech ostatních účastníků provozu. Je to potřeba samozřejmě rozlišovat a neházet všechny šlapky a běhny do jednoho pytle. Jsou mezi námi i tací, kteří se v provozu chovají tak, jak by se chovat měli. Shrnul bych to slovy zdravý rozum (malá koloběžka jako regulérní dopravní prostředek do města, to jako vážně?!) a ohleduplnost (pokud šikanuji a terorizuji ostatní účastníky provozu, musím ohleduplně počítat, že mi to budou chtít vrátit ;-) ). Poměrně silně mne irituje schopnost těchto účastníků provozu velmi rychle metamorfovat ze šlapky na běhnu a zase zpět (v plné rychlosti změnit směr jízdy po silnici na přechod pro chodce bez sesednutí z kola nebo seskočení z koloběhny nebo na chodník a zase zpět), ignorovat dopravní značení (hlavně pak semaforů) a tak dále atd. Ani si už nevzpomenu, kdy jsem se nakonec s autem projížděl po chodnících, zajel s autem až do pekárny, pelášil si to po městě v protisměru jednosměrkou a nakonec to vzal zkratkou přes sousedovic trávník lehkým driftem.
Zato si často vzpomenu na Jeremyho Clarksona, Top Gear a jejich klip věnovaný cyklistice a bezpečnosti provozu. Hovořilo se tam přibližně toto: "You stopped playing with the children's toys when you grow up, so why ride on bicycle? Act your age, get a car!"
;-)

reagovat
Sa
Sato
15. září 2020, 16:08
1

Work harder, get a car.

Jo
Josephus
15. září 2020, 16:43
0

:)

Fi
Filippos
17. září 2020, 00:02
1

Kde to mozem podpisat? Bol som tiez zo zaciatku ocareny, z hospody som si nevolal Uber, ale nasiel najblizsiu kolobezku. No a potom sa mi v Polsku zlomila podobnym sposobom ako na fotke, skoncil som v polskej nemocnici s frakturou lebky a s obrovskym stastim, ze som nemusel ist na operaciu. Odvtedy sa im vyhybam oblukom.

reagovat
mariov8
18. září 2020, 09:02
0

Mně ten kamarád přijde nějaký povědomý, asi se známe. :-D Pozdravuji! No holt některé moderní vynálezy se dnes hodí jenom pro omezenou partu hypíku. Běžný IT mimo/po-zemšťan si s nim již nemusí poradit. Nápad dobrý, ale realizace ve městě jako je Praha s občany a turisty jaké tato metropole Čechistánu má je problém. Válí se to všude jako smetí a malá kolečka místní smysl pro pořádek a přesnost rovným a kvalitním povrchům pro jízdu i chůzi nepřeje.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem