načítám data...

KIA Stinger GT 3.3 V6 T-GDI: Výprask pro evropský mainstream

První pokus korejské automobilky o výkonné cestovní GT mi předváděl své schopnosti pouhé tři dny. I to však stačilo k tomu, abych už ho nechtěl vracet...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

„Tady se mi bude hodně líbit“, pomyslel jsem si, když se mi do nosu dostala typická vůně pravé kůže Nappa a oko spočinulo na záplavě kvalitních materíálů v dosahu. Na středovém panelu se skví rozsáhlé plochy broušeného hliníku, stropnici vyplňují lány alcantary a ani pod hranou čelního skla se neskrývá opomenutý díl z nevzhledného plastu. Kulaté výdechy ventilace ,inspirované letectvím’ lahodí mému zraku stejně jako kulaté hliníkové krytky reproduktorů audiosoustavy Harman Kardon, jenž jsou roztroušeny v interiéru v počtu 12 kusů. Do toho po krátkém stisku startovacího tlačítka zahuhlal šestiválec, z jehož hutného volnoběhu byla cítit opravdová plnotučnost. Vůbec z celého auta jsem měl pocit solidnosti a kvality. Tohle není žádná náhražka mléčného výrobku z rostlinného tuku, nýbrž poctivá 30% smetana.

Kolegové už před lety okusili Genesis, avšak pro mě byl Stinger prvním korejským autem, které si troufá výše, než je u mainstreamového segmentu zvykem. Musím se přiznat, že v prvních chvílích jsem jen tak seděl, dýchal, žlázy mi produkovaly hormon štěstí a já se sám sebe ptal: „Opravdu je tohle KIA?”. Zda Stinger je prémiový produkt nebo není, bych nerad hlouběji rozebíral. Beztak by šlo pouze o filozoficky-teoretickou debatu, která by narážela na absenci obecně uznávané definice. Stinger každopádně nabízí platformu a pohon, který byste mezi mainstreamovou konkurencí hledali marně. Jak již zmínil Dan v závěru testu verze s dvoulitorvým čtyřválcem, už pár kilometrů stačí k tomu, aby bylo jasno, že Stinger hraje jiný sport než třeba Arteon. Kvalitou materiálů pak klidně vyoutuje takové BMW řady 3. Z toho je asi dost cítit, do které množiny bych tenhle rozšafně tvarovaný fastback zařadil, že? 

Pět metrů a dvě tuny tančí slowfox

Je už docela pozdě a já se chci dostat domů v rozumném čase. Proto dnes rezignuji na klasickou I/11 a místo ní volím na kolečku jízdních režimů mód comfort a k přesunu na sever Moravy využiji nejdelší schody na světě, alias starou dobrou D1. Skoro pět metrů délky a více než 1.800 kg pohotovostní hmotnosti se projevuje ‘vydatným’ pocitem ve volantu i celkovým působením auta. Hovím si (sic) nízko v pohodlných sedadlech, jejichž odvětrávání laská má bedra, po kouskách zkoumám a objevuji možnosti všech asistentů a fičůr v zábavně-informačním systému, šestiválec se ležérně a líně povaluje někde okolo 2.000 otáček za minutu a velmi dobře fungující adaptivní tempomat se stará o provoz přede mnou.

Tohle že má být sportovní GT? Mám ve zvyku ochutnávat testovací auta po krocích a nechávat si plnou nálož na známé či oblíbené úseky. V případě Stingeru mám však neodbytný pocit, že role ležérního přepravníku, který jen tak pohodově splývá s provozem, dopřává své posádce výbornou míru akustického komfortu a okolí čas pro pozorování jeho rozmáchlých a elegantních křivek, mu jde velmi dobře k duhu. Zní to až rouhačsky, ale vůbec jsem neměl potřebu zabořit pedál plynu do podlahy a nechat promluvit stádo 370 ořů pod kapotou. Jen jsem si užíval veškeré té solidnosti kolem, zvuku, chodu a odezvy nejrůznějších tlačítek, šoupátek a přepínačů – víte, ze Stingeru velice čiší, jak moc si Korejci dávali záležet na každém detailu.

Počátek konce dokonale uvolněného Vavrise přinesl 38. kilometr a spěchající řidič bílé Octavie, který mi v několikakilometrovém zúžení po celou dobu neodbytně čichal ke čtyřem koncovkám výfuku. To byla ta nejlepší záminka pro provětrání šestiválce, která vyústila ve dva poznatky a jeden následek. Po zadupnutí pedálu plynu jsem byl trochu překvapen, že převodovka vlastní konstrukce podřadila o tři nebo čtyři stupně poněkud hotrodovsky. Ještě více jsem však zíral, jakým způsobem ten otesánek akceleroval. Poměr výkonu k hmotnosti je velmi důstojný, avšak nikterak zázračný, síla 510 Nm mi však náhle přišpendlila hlavu k opěrce. Šestiválec, který se do té doby tvářil, že je spíše těžkopádný silák, se z ničeho nic odhodlal k drtivému sprintu a červený fastback učinil z té verbeže na zadním nárazníku pouhý bod ve zpětném zrcátku dřív, než bys řekl „kiastingertřitřitwinturbo”.

Způsob, jakým se Stinger vydal k metě 200 km/h mě mile překvapil a následek byl nabíledni – přeskakování kolon se dělo mnohem častěji než by bylo původnímu záměru ‘nevyplýtvej si všechen benzín na dálnici, vole…’ milé. Měření sice ukazují, že Stinger zrychluje velmi podobně jako BMW 540i nebo Mercedes C43, pocitově mi však zátah přišel výraznější než u loni testovaného BMW 340i. Přesto si za tři dny testu uvolněnost ještě párkrát dokázala převzít žezlo. Velká KIA totiž není o nic méně působivá při loudání se na okresce nebo ve městě, kde oceníte velmi tiché překonávání nejrůznějších výmolů a překážek, které se snaží zažehlit zpět do silnice. Rarach naplno otevřeného sání se však skrývá, aby využil jakoukouli příležitost.

Pet metrů a dvě tuny rozjíždí jive

Přestože jsem první den párkrát poškádlil démona, pořád jsem si moc nedokázal představit, že z té dlouhé a rozložité věci půjde vydolovat nějaký sportovní zážitek. Ach, jak hluboce jsem se mýlil. Opět potvrzuji slova kolegy Dana, který psal, že Stinger umí nějakým kouzlem odhodit 300 kilo, pokud to po něm řidič chce. Nebál bych se říct, že jich odhodí dokonce 400. V blízkosti mého bydliště se vinou docela členité okresky prakticky všemi směry – mají však jednu společnou vlastnost – jejich šířka je spíš na nejmenší hot hatch než velké GT střední třídy. Jejich překonávání tedy původně bylo myšleno jen jako prostý přesun za širším a otevřenějším úsekem silnice. Nakonec ale bylo vše jinak. 

Volič jízdních režimů přepnutý do polohy SPORT či SPORT+ má vliv na tuhost tlumení, posilovače řízení, práci převodovky a odezvu motoru. Rozdíly nejsou nikterak markantní, ale projevují se. Prvním rozdílem mezi komfortním a sportovním nastavením, kterého jsem si všimnul, byla paradoxně jemnější práce převodovky při prudkém podřazení o více stupňů. To je však nyní vedlejší, protože se velmi rychle blížím k rychlé (ale proklatě úzké) levé, za níž následuje táhlá vlásenka a z Head Up displaye na mě přitom kouká číslo, které značně překonává i ty nejodvážnější průlety, které jsem tady zvládl se svoji přeplňovanou Miatou. Jenže ta má tunu a využívá gripu těch nejlepivějších pneumatik pro běžné použití a já teď sedím v dlouhém luxusním GT vážícím skoro dvakrát tolik a obutém do zimních Pirellek. Prostě jsem se trochu zapomněl na půlkilometrové rovince a šestiválec Lambda II přidává autu kinetickou energii velmi ochotně…

Když se šestipístkové třmeny hrdě nesoucí nápis Brembo odkously od masivních plovoucích kotoučů a já se dostal na vrchol zatáčky, bylo mi jasné, že jsem to přehnal…  S tím brzděním…  Brzdná soustava krotí tohle GT velmi spolehlivě a až při velmi rychlém downhillu jsem začal pociťovat známky vadnutí. Na popisované situaci však neměly vliv jen brzdy. Stinger se zatáčkou prosmýkl s naprostou jistotou a takovou zásobou adheze, že jsem mohl při následujících průjezdech ještě o 20 km/h přidat. Stabilita v oblouku je neochvějná a přirozená těžkopádnost takto hmotného auta potlačená na minimum. Kopu důvěry přidá i řízení, protože posilovač je naladěn vskutku skvěle. Volant vám dá zpětnou vazbu ve velmi hezké míře nejen na dnešní poměry, takže když jsem se v oné táhlé vlásence, jejíž část byla lehce vlhká, začal dostávat k limitu předních kol, řízení zlehklo a poslušně informovalo. Po dřívějších zkušenostech z testu i30N tedy můžu překvapivě konstatovat, že jedny z nejlepších posilovačů řízení dnes pocházejí z Koreje. 

Když tohle všechno sečtete, stojí na druhé straně rovnice skutečná zábava. Jistě, Stinger je stále cestovní GT, ale drtit jej na točité silnici nepůsobí nikterak nepatřičně. Ba co víc, přesnost a pevnost Stingeru v zatáčkách vás budou k dynamické jízdě jednoznačně motivovat. Nejlépe se samozřejmě cítí na otevřenějších úsecích s rychlejšími oblouky, ale nejvíc mě překvapil na velmi technické pasáži Háj ve Slezsku – Hrabyně. Teoreticky se do několika po sobě jdoucích vraceček měla KIA sotva poskládat, protože i dvě dvojice cyklistů si tam musí dávat pozor, aby se minuly. Prakticky jsem se s ní odvážil překonat tento úsek s vybočující zádí. Tolik ovladatelnosti poskytla a důvěry ve mě vzbudila. Na žádné velké bokování však vrcholná verze není.

Pohon systému všech kol sice ve sportovním nastavení upřednostňuje zadní nápravu a ochotně pomáhá utahovat stopu, proti je však otevřený zadní diferenciál a samozřejmě přední náprava. První jmenované omezení způsobuje jev v angličtině malebně označovaný jako ‘One tire fire’ (zapálení jediné pneumatiky) a to druhé zase Stingera začne vytahovat pryč ze zatáčky prakticky ihned poté, co se záď začne klouzat. Vzhledem k zaměření auta to však vůbec nevadí

Verdikt     

V posledním roce tady na Autíčkáři mám štěstí na skvělá auta a Stinger nebyl výjimkou, takže můžu pořád hlavně chválit. Necelé tři dny stačily k tomu, aby si mě Stinger ‘ochočil’ a já zcela pochopil pětihvězdičková hodnocení, která se tomuto autu často dostávají. Vlastně bych si ho nejraději nechal doma. Má auto nějaká negativa? Osobně jsem nepřišel na chuť některým designovým detailům, upřednostnil bych, kdyby hlavní linie auta nebyly rozbíjeny tolika designovými pomůckami, ale Stinger jednoznačně poutá spoustu pozornosti. Motor disponuje masitým zátahem a je za všech okolností velmi dobrým parťákem, avšak ve vysokých otáčkách pro mne měl trochu unavený zvuk a oproti konkurenci si z nádrže přihne o trochu více. No a ovládání palubních systémů také ještě nedosahuje na úroveň německé prémiové trojky. Někdo může být překvapen z místa na zadních sedadlech, kterého není vzhledem k velikosti auta mnoho.

Jenže vším ostatním je Stinger působivý až lehce návykový. Roli cestovního GT zvládá na jedničku. Podvozek umí kouzlit, když na jednu stranu elegantně překoná většinu nerovností a na té druhé udělá ze zavalitého auta div ne mrštnou lasičku. Stinger je zábavný na okresce a velmi uvolněný a uklidňující při běžných přesunech a přesně takhle to má být. K výběru materiálů a kvalitě zpracování také nemám výhrad. S potěšením jsem proto četl informaci, že modelu se na českém trhu poměrně daří a od začátku prodejů našlo majitele více než 30 aut, přičemž vrcholná varianta je ta s přehledem nejúspěšnější.
Stinger je sice první KIA svého druhu, mapující pro značku neprobádaná území, avšak je natolik dobrá, že si zkrátka zaslouží uspět.

Technické údaje:

Motor: zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby 3 342 cm3
Výkon: 370 koní/272 kW v 6 000 ot./min
Točivý moment: 510 Nm v 1300 – 4 500  ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 270 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  4,9 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba udávaná: 10,6 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba v testu: 12,9 l/100 km  
Cena testovaného vozu (3.3 V6 GT) od: 1 339 980,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
15. května 2018, 09:05
0

A teď zásadní otázka , má to vzádu dvakrát ISOFIX ? ;) díky za zajímavou recenzi.

reagovat
S.
S.h.I.t.
15. května 2018, 09:50
0

Ano ma :D
Jinak velmi zajimave auto :)

Ha
Habakukk
15. května 2018, 11:56
1

Se podívej na fotky zadních sedadel a budeš mít hned jasno.

beastar
15. května 2018, 13:06
1

Kdyby něco tak Isofix je už 8 let povinnost pro auta se schválenejma 4 mistama k plnohodnotnymu sezení. Teda v Angole to asi jebou, ale tady sme v Ewropje víš.

beastar
15. května 2018, 13:07
0

A víc jak 4ma sicnama samozřejmě...

ma
martinw
15. května 2018, 13:14
0

byl to ftip samozrejme a zensky se na tohle budou ptat neustale I kdyz jim budes mavat EU predpisama pred nosem... :)

beastar
15. května 2018, 13:28
0

Šak jasné. Tak víš jak my co nemáme děti o tom víme nejvíc;)

bitner
15. května 2018, 10:54
0

Ta posledni fotka je uplne bozi! :-)
Vypada to dobre, ale za ty prachy bych asi sel do Mustanga. Vim, jsou to jina auta, kvalita asi bude na strane Kia, Mustang bude zrat vic... Ale za rozdil v cene budu mit k Mustangovi cca 5000 l benzinu.

reagovat
bitner
15. května 2018, 11:00
0

Aha, tak on ten Mustang uz stoji skoro stejne, tak to s tim benzinem beru zpatky.

Vavris Vavrisovic
15. května 2018, 11:27
1

Ta poslední fotka je trochu neférová - ty průduchy na kapotě jsou jediné falešné na celém autě.

Ha
Habakukk
16. května 2018, 21:30
0

Ne, poslední fotka je prostě reálná. Fejkova doba fejkovi průduchy. kdyby tam nebyly tak se nic nestane. Vlastně výrobce ušetří.

MartinCoupe
15. května 2018, 10:56
0

Bílá Škoda Octávia - český národní hypersport :-)

reagovat
beastar
15. května 2018, 13:09
0

Změna! Šedivé eReSo. A Rapid Monte Karel f spejsbeku. Kam se hrabe Kija voe.

MartinCoupe
15. května 2018, 16:05
0

Monte Karel je hustopřísnej Wágen. Na Octavia v sonderlaku Luftwafe jsem zspoměl, pravda... :-)

beastar
15. května 2018, 16:36
1

Bílá pro běžné verze plebs okyn. Rs jedině v wehrmachtfeldtarnung plan Grau. Pravda že ani Hermann sám by se za takovou sudettenland glanzvoll wagen nemusela stydět.

Inženýr
15. května 2018, 11:08
0

Sephia, Shuma, Pride a teď tohle? Kia končí!

A nebo taky ne. Spíše naopak. Problém je v tom, že Kia narozdíl od zavedených značek (hlavně prémie) může jít a jde nahoru, nikoliv od deseti k pěti. Proto mi je tato automobilka docela sympatická a Stingeru obzvlášť fandím. Jak ale píše Bitner - za cenu Stingera můžu mít Mustanga a 5000 litrů benzínu k tomu? Tak pokud je to pravda, Kia by měla trochu (a raději výrazně) slevnit.

reagovat
krab
15. května 2018, 12:15
1

Jako cena je ambiciózní, to je fakt. Dokonce na inzertních serverech jsou 3.3 V6 GT za 1.3 mega i předváděčky.

Za tyhle peníze můžeš mít fakt skvělá i nekorejská auta. Mustang 5.0 GT vyjde na mega s DPH předváděcí / roční a může mít i manuál. Zrovna tak za 1.2 m. se dá sehnat nabídka posledních kousků WRX STi, což je jiná liga, na druhou stranu auto s jiným zákaznickým zaměřením.

Samozřejmě, je to velký auto, liftback s pohonem všech kol a oproti podobně velké Audi A7 Quattro či BMW 4 Grancoupe xdrive , či Mercedesu CLS 450 4 Matic je zase naopak za 1.3 mega levné. Otázka, zda je to vůbec porovnatelný.

Ev
Evlo
15. května 2018, 12:55
0

Cekal bych, ze jak gene coupe po roce novy (resp. "pedvadecka") za pulku a ja bych do toho neda nesel ani za tu pulku. A ne protoze bych si myslel, ze je to spatne auto.

beastar
15. května 2018, 13:03
0

Ambiciózní je celý projekt Stinger. Je to drahý. Přestože to je levnější jak cls a a7 třeba. A bohužel jdou za ty prachy koupit i jiný věci například pro Čechy Oc RS:)) Já bych do toho nešel. Nedávno jsem zjistil že se mi to auto fakt nelíbí. Na živo prostě pořád nepůsobí důvěryhodně. Jenom teda ten motor tady cením tj dneska fajn obsah.

Ha
Habakukk
15. května 2018, 13:18
1

Mě třeba vadí ty kolotočářský doplňky, výdechy, sání, výfuky prostě méně je někdy více asi je to dnes moderní, ale směšné. Něco podobného jsou fejkové výfuky na současné E class to prostě nemají výrobci zapotřebí.

beastar
15. května 2018, 13:31
0

Zrovna to ečko je taky přehnaný. Přesně ten Sting na fotkach grejt ale pak u toho stojis a je to zklamání. Pro mě. Líbí se mi interiér a prostor řidiče to zvládli pěkně. Jinak design horší jak Mlaskovo portfolio ..

Ju
Junior
15. května 2018, 15:01
0

Já to nechápu. Oni dokážou zkopírovat úplně všechno, udělat to pořádně, a pak na to najebou takovýhle píčoviny kolotoče.
Nicmééééně já mám jasno :D Dneska jsem na saloně okukoval Arteon, čekal jsem na servis, měl jsem na to čas. A je to fakt pěkný, zvenku i zevnitř. VR6 údajně comming soon :)

MartinCoupe
15. května 2018, 16:11
0

Za 1.3 to je nový, a hlavně ti to nebude nikdo v CZ závidět (bo KIA pi...co). A to může být někdy i výhoda. Chce se to svýst, porovnat záruku a případnovou zůstatkovou výbavu a tak. A hlavně to bude pětiletý za hubičku... :-)

beastar
15. května 2018, 16:38
0

Jako bazár kár to bude dobrý. Tak snad ať jich ti kluci korejácky prodaj nejvíc. A jako jo za tři kila ve vůni se to taky bude kupovat jinač než teď na ten jejich předraženej lízing bez slev...

Jimi
15. května 2018, 17:45
0

Trochu otázka motor, ty turba zase nebudou nesmrtelné. Natočí to ke 200tis. a možno bude nutná ne moc levná repase. Čas ukáže, jak to bude padat a cena dílů taky otázka...

MartinCoupe
15. května 2018, 21:04
0

Tak ty turba za pajdu proste vyrepasuješ... :-)

beastar
15. května 2018, 23:39
0

Přesně proto repas biturba sem dělal a prostě pade a jezdiš. Dily budou levnější když se toho prodá hodně a bude to častá ojetina, než naopak;)

Breakthru
15. května 2018, 18:01
0

Měli jsme jednoho na dílně.Vzhledově zajímavý auto, je menší než na fotkách, taková placka, takhle od oka všechno super.Nejel jsem s tím, pravda.Jenže zespod bych řekl, že někde se ta cena odrazila...Lehce řečeno ošizeno na antikorozní ochraně, zavěšení, poloosy atd...No, dejme tomu čas, třeba to překvapí.V nejhorším se naplní to, že čím víc stingrů, tím víc práce:)

reagovat
Vr
Vrooom
15. května 2018, 18:24
0

No ja nevim, jsem od tohoto autora tedy zvykly na jinou kvalitu. Tohle mi prijde jako cviceni marketingoveho oddeleni ...

Tohle mi prijde jako jedna z mala slusnych recenzi, obzvlast cast kdy proleza zvedla auta se mi libi.


Pro zajimavost podvozek BMW (vyrazne drazsiho)

reagovat
Vo
Vorlosup
15. května 2018, 19:11
0

Zajímavá videa, rovnou jsem to teda přeskákal na podvozky a rozdíl v ceně tam je dost znát (natáčení nápravy, aktivní stabilizátory) :D Dokonce mě překvapilo téměř úplně jiné řešení mezi Stingrem a Genesisem.

Vavris Vavrisovic
15. května 2018, 19:55
3

Cvičení marketingového oddělení... Ono to je těžké, když to auto ve mě zachovalo veskrze pozitivní dojmy. Stojím si za tím, že jde o komplexní produkt a jezdí líp, než jsem si myslel - text pak logicky odráží dojmy. :-)

Je to tiché, pohodlné, umí se to rozvášnit a vevnitř se mi to velmi zamlouvalo... Tak co s tím mám dělat?

beastar
15. května 2018, 20:41
0

Zazity cliché. Je to výrazně horší jak prémie. Má to prudce neevropský design a vysokou cenu. I když to bude hovadina část kluků bude spokojená. Nevim jak to jezdí ale nevim o ničem na trhu za mylyón plus, co by bylo vyloženě špatný. Takže jediny co beru je to fakt drahý kdyby se dostali na 940 000 s daní tak jim lidi vyrabujou sklady... Jestli platěj dělníky stejně kvalitně(neopodstatněně) jako škodofka, tak je jasný proč to stojí tohle.

Sa
Sausages
16. května 2018, 08:08
2

Já pořád přemýšlím jak určit, že je to drahé. Superb s 2.0 TSI vyjde na stejný prachy, Arteon je o 200 tisíc dražší. A to se Stingeru jízdně a motoricky ani neblíží. Stejně stojí i Giulia, která se bude chovat asi podobně, ale má zas o 100 koní slabší čtyřválec. A prémie je pak o dost dražší, i když myslím, že tam ani Stinger nemíří. Tak podle čeho soudis, že je to drahý?

Vr
Vrooom
16. května 2018, 19:02
0

To ja verim, ze se libilo, ono je urcite fajn, nicmene nejaka ta kritika padnou mohla, protoze dle vseho je co kritizovat. Nicmene tento clanek je znacne slunickove naladen, ze mi tam uz jen chybelo otrepane "jede jako po kolejich" :-D

Ju
Junior
16. května 2018, 20:33
0

340i v nějaké rozumné výbavě...Kolik se na stinger dávají slevy?

beastar
16. května 2018, 23:36
-1

Nemám náladu ti to tady rozepisovat, když vybereš Arteon a Superba. Superba spasí fleet a to že jde koupit hodně levněji než je nějaká tvoje cena z netu. Navíc je to taxík jak vyšitej. Arteon je fleet plus je to VW a ne Kia a to má v Eu svou váhu. A že něco necili do premie to je jen demagogie a domněnka. Je to v podstatě jejich vlajková loď. Slevy v Kie reálně nula. A za 1.3 mám možná Superby i dva;) A jako jo A7 je dražší ale v dané kategorii lepší auto ve všem... No je to na dýl ale nejdřív musíš pochopit jak funguje trh abych mohl věci vytrhane z kontextu brát vážně. Takže ano cena Stingeru je sebevědomá stejně jako cena Giulie a jejich postavení na trhu minimálně v Eu tomu neodpovídá. A ještě jedna věc... Mám na to auto a kupovat se nachystám;) Věř mi bude nás dost podobných.

Vavris Vavrisovic
17. května 2018, 15:05
1

vroom: převodovka by v comfortu mohla řadit komfortněji, infotainment není dokonalý, motor klasicky korejsky rozežranější, vzadu žádná sláva pro vyšší postavy. Vše zmiňuju ve verdiktu.

Sluníčkové vyznění nepopírám. V době, kdy mainstream zcela rezignoval na šestiválce a nový hráč přijde s takovým autem, přehlížejí se drobnosti skoro samy. Nicméně, jsou to za mě vážně jen drobnosti a KIA napoprvé trefila střed. (Linkované video jsem neviděl, pokud tam je nějaká velká kritika, TL;DW)

Stanley
17. května 2018, 16:44
1

Sice jsem v tom jel jen chvilku, ale souhlasím s Vavrisem. Když porovnám s 2 roky starými báwem trojkou a jakýmsi mercedesím sedanem (oba v ceně lehce přes milión), se kterými jsem nedávno jel, nemůžou se kije rovnat ohledně podvozku, motoru, ani výbavy. Nejsem pragmatický člověk, nezajímá mě zůstatková hodnota, nezajímá mě image, nezajímá mě ani pozice značky na trhu, zajímá mě jen, co za své peníze dostanu tady a teď. Navíc životní jistoty hledám jinde než v autech. Tím pádem má u mě s tímto modelem Kia dveře otevřené.
Nicméně souhlasím s tím, co už tu někdo napsal - mohli si u Stingeru odpustit ty levné cetky na vnějším designu, zbytečně to sráží celkovou úroveň, a taky mohli trochu vyladit audio. Zvuk "bum-cink" na první poslech sice přiláká, ale hifistu rozpláče :-)

PanHAJZL
16. května 2018, 06:40
1

Ono je potreba si rict, ze kvalita a uroven korejskych aut leti neuveritelne nahoru ve velmi kratkem case. Maji na to penize, moznosti,know how a spoustu jinych veci...a hodne lidi nedokaze tento fakt jeste prijmout, jako nedokazi prijmout fakt, jak se v tomto oboru dere dopredu cina. Jenze tak to je

reagovat
Jimi
16. května 2018, 23:11
0

Zajímavý kontrast, možno to vysvětluje zájem o Stingera...kde prémie např. v motorech spíš musí ubírat válce, tunit zvuk z reproduktorů a už ten pomyslný vrchol dosáhli, tak korea ten potenciál ještě má, stačí se kouknout za oceán, co tam celkem dobře od nich frčí. Osobně se radši těším na nový nástupnický model s větším objemem, výkonem, počtem válců a pěkným real zvukem. Ale v dnešní době to už je dost oldschool a ne moc trendy. Proto jsem už zlomil hůl u vrtulí a hledám jinde. Moc toho už nezbylo...a moc nepřibývá...

reagovat
ja
jardeur
18. května 2018, 07:27
0

Bohužel se s tím bude hooodně lidi blbě smiřovat,,,,zvlášť audináři s motorem v nárazníku jsou z toho hin, ale prostě je to dobrý,,,,7 let záruka rozhoduje ...za 5 let prodáváte s daleko vyšší hodnotou , páč ještě 2 roky )))) pro prodávajícího žádná rizika , že bude muset vracet peníze, či skončí u soudu :-) Doma jezdíme 2 Ceedy jako denní mulu z tohoto důvodu....ani jednumu zatím nepraskla ani žárovka,,,prostě to funguje...

reagovat
Ha
Habakukk
18. května 2018, 10:25
0

Tak to je spíš zbožné přání, když jdu pro AUDI tak neřeším nějakou Koreu. Ve všech parametrech je Korea lepší, ale prostě Němec si může říct o vyšší cenu a to mu může Korejec tak akorát závidět.

ja
jardeur
18. května 2018, 12:01
0

jenže právě ono už je to jinak ,,,35 lidí nešlo pro audi,,ale šlo pro Kiu ))))

Ha
Habakukk
22. května 2018, 07:52
0

Ty jsi se těch lidí ptal, že chtěli AUDI, ale koupili Kiu?

beastar
22. května 2018, 12:37
0

Tak tahle predikce je založená na stoprocentní znalosti trhu. Určitě se Audi úplně klepe jak budou muset dávat slevy na A7 a dokonce i A5. Snad aby Mercedes kvůli tomu slevil CLS. Ježíši stačí se na Stingera podívat v reálu a vidíš, že s prémií se to nemůže měřit. A typický zákazník NOVÉho Audi by do toho prostě nešel. Možná borci co jezdí druhýma A4 a na krku mají falešný zlato. Nesouhlasím teda s tím, že je Korea lepší ve všem. Je ale pravda, že kdo si jde pro Audi atp. fakt neřeší nic jako Stinger. To je přesně pro lidi, co na to nové Audi nemají a neřeší značku auta.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem