načítám data...

KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

04. července 2019, 09:24 54 komentářů Adam Forman Recenze & testy

K přednostem gentlemana patří hájit pravdu a pokorně se omluvit v případě omylu. Dlužím tedy omluvu rodu ‚normálních aut‘.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: KIA ProCeed 1,4 T-GDI: Omluva normálnímu autu

Dnes je to skoro přesně rok, co jsem na krajnici oblíbené stužky asfaltu s němým úžasem hleděl do techničáku VW Golf. Ten moment se mi natolik vryl do paměti, že si jej okamžitě vybavuji do nejmenších podrobností. Pokud jste recenzi Sportsvanu nečetli, zde je v plné kráse. Po prvním seznámení s jednotkou 1,5 TSI jsem se zařekl, že normální auta nechám povolaným kolegům a se zásobou potravin na 40 let se stáhnu do ústraní, vyčkat další generaci ruských off-roadů. Až nutnost sjezdit půlku Středočeského kraje během jediného víkendu mě vytáhla za volant rudé Kie. Znáte takové ty úvodníky „K dnešnímu testu jsme si vybrali nejsilnější benzínovou… protože…“ To tak, spíš by měli psát „Dnes bylo ve fleetu zrovna volné…“. No a tentokráte byla v redakčním kalendáři volná KIA. Červená.

Další nudné ‚normální‘ auto říkáte si? Možná trochu právem. Korejský výrobce neoplývá zrovna rodokmenem ušlechtilých limuzín, či adrenalinových sporťáků. Jenže poslední dobou se značka skutečně snaží a dala nám mimo jiné i velmi povedené modely Stinger Optima. Koncernový sourozenec Hyundai s písmenkem N ve znaku jen stěží hledal kritiku, a kdyby značka vypustila nejdříve liftback a až poté i hatchback, nezaznělo by od českých novinářů jediné slůvko stížností. Zkrátka KIA mě zaskočila zaseklého na hospodských moudrech, aniž bych tušil, že punk je už jinde.

Třídveřový hatchback se v této kategorii nenosí, stejně tak jako komplikovaně napsaný název a tak se dynamicky laděný Pro_Cee’d dočkal nástupce v podobě střízlivěji laděného kombíku. Teda pardon, shooting brake. Pro mě za mě, ať si tomu říkají, jak chtějí. Když Audi nacpalo do rodinného kombíku V10 biturbo, marketingovými názvy se příliš nezdržovalo a tenhle ProCeed mi z nějakého důvodu vzpomínky na německé überkombi vyvolává. Ačkoliv jde o praktickou karoserii, hlavní notu zde hraje dynamický design a odkopání co nejvíce izolace mezi řidičem a zážitkem z řízení. Vpředu sice není vidlicový desetiválec, ale ten by si cílová klientela s domkem na hypotéku na pražském předměstí beztak nekoupila. Pod kulatou kapotou hnízdí čtyřválec obklopený snůškou downsizingových výdobytků. Nevím jak se přesně se z osmdesátkového zabijáka manažerů stalo ekologické opatření hodné na lední medvíďata, každopádně snaživé turbo pod kapotou mi dělá radost. Výkon 103 kW nezní papírově kdovíjak úchvatně, ale reálné dynamické schopnosti i podání výkonu dalece přesahuje očekávání. Obzvlášť v porovnání se zmíněnou nejbližší konkurencí, která mě málem donutila vzdát se testování mainstreamových vozů.

Praktická stránka interiéru je prosta jakýchkoliv překvapení. Je to trochu menší, než oktávka, ale o to hezčí a lépe vyrobené. Zkrátka klasický souboj priorit stylem něco-za-něco. Kufr je sice mělký, zato má pod podlahou hromadu praktických přihrádek, takže je jen na vás, zda dáte přednost každodennímu stěhování ledničky na chalupu, nebo poschovávání drobného nákupu a rodinných nezbytností. Interiér je vyroben naprosto příkladně, umístění ovládacích prvků, ať už fyzických či softwarových, je logické, ergonomické, moderní a hlavně neobtěžuje žádnými výstřelky. Tajnou zbraní je ovšem haptická odezva, vnímání použitých materiálů a takový ten ‚pocit‘. Jakýsi genius loci vlastní obvykle japonským vozům dává tušit, že nad každou páčkou aspoň týden někdo přemýšlel a věci spíš, než že by byly jednoduše vychytralé, jednoduše fungují.

Ehm, pardon, něco o interiéru jsem napsat musel, když už mi to půjčili jsme se rozhodli vůz otestovat. Pravý klenot je však zraku skrytý. Jen co se rozjedete (a zastavíte, protože telefon jde spárovat jen v klidu), všimnete si tužšího naladění podvozku. Kia obyčejně sází spíše na komfort, než na německy neústupné podvozky, ale ProCeed je přeci jen o něco tužší a bezprostřednější než jeho sourozenci. Tedy nechápejte mě špatně, výtluky, rolety, pasti na mamuty a další zpestření českých vozovek zvládají tlumiče skvěle a co balancuje na samém ostří hrotu uvěřitelnosti: Rány se nepřenášejí do kabiny. O nerovnostech víte, protože se jako řidič soustředíte na jízdu a ne proto, že si objednáváte příští návštěvu zubaře a chiropraktika. Dokonce i na zadních sedadlech je akustický komfort na velmi příjemné úrovní, což konkurenci stále ještě moc nejde. Tužší podvozek se pak naplno projeví, když sešlápnete plyn. Jistota, se kterou lze vůz řídit s přesností na desetiny milimetru, mi naprosto vyrazila dech. Takhle čitelně jsem se naposledy svezl snad jedině v  šestkové Mazdě. Do známých zatáček okolí obce Seč jsem si troufal se stále větším odhodláním, aniž bych se bál, že nadšení zastíní mé schopnosti. No dobře, schopnosti skvělého podvozku. Dokonce i brzdy se skvěle dávkují a ani po půl hodině tempa ‚co to dá‘ neházely flintu do žita. Spíše brzdily s nasazením komorníka, který vám nese sedmou žitnou pronášejíc lakonické „jak si pán přeje“.

Jestliže jsem doposud nebyl kritický a odhodlal jsem se přirovnat zážitek z řízení k japonské modle, pak si bohužel musím postěžovat na převodovku. Řazení pádly pod volantem spolu se sedmistupňovou dvou-spojkou slibovalo mnohem více srandy, než nakonec doručilo. Ptám se tedy „Nač do aut dávat dvou-spojky, když si beztak řadí, jak se jim zachce?“. Mazda mě za unáhlené podřazení vytrestala omezovačem, a dokud jsem nezatáhl za malé +, tvrdohlavě dorážela na zarážku rudé stupnice. Kia si však o vašem sportování myslí svoje a beztak ví, co je pro vás nejlepší, takže do omezovače prostě nepodřadí, rychlý dvojklik na pádlo ‚-‘ byl nejspíš omyl, a zásadně má ve své druhé skříni nachystaný přesně ten opačný převod, než by se vám hodil. V případě samočinné funkce skvěle řadí režim sport, ale na nějaké bleskurychlé reakce manuálního módu zrkátka raději zapomeňte. Svůj podíl na poněkud zkaženém zážitku z ručního řazení má i výrazně utlumený motor. Tedy zvukově utlumený. Výbušné radosti na rozdávání nabízí přehršel. Nejlepší je tedy automat nechat řadit, jak uzná za vhodné a smířit se méně analogovým, zato efektivnějším zážitkem ze svižné jízdy.

Když jsem rudou Kiu v Praze opouštěl, vůbec se mi nechtělo vzdávat se klíčku. Z mého dojmu z ‚normálních aut‘ nezbyl kámen na kameni a já se teď jako důchodce se smartphonem rozhlížím, kam to ten svět poskočil, zatímco jsem se nedíval. Můj názor na korejská auta se převrátil naruby a najednou mi představa pořízení nového vozu vůbec nepřijde tak děsivá, jako předtím. Má to jen jednu vadu na kráse: Nevím, nevím, co se teď stane s mojí pověstí neortodoxního petrolheda, když se mi vlastně líbila KIA Ceed.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 353 cm
Maximální výkon: 103 kW (138 koní)
Točivý moment: 240 N*m-1
Převodovka: Automatická dvou-spojková se sedmi stupni
Maximální rychlost: 205 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 9,4 sekund
Kombinovaná spotřeba udávaná/testovaná [l/100 km]:  7,1 l/7,8 
Cena testovaného vozu: 699 980 Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
04. července 2019, 09:39
0

Co by se stalo, normálně se Kia doveze na chiptuning, aby se ta převodovka vzpamatovala z ekologického naladění a fungovala normálně. Scala v 80km/h ukazuje že by bylo fajn zařadit šestku, to je taky úlet.

reagovat
Kuře
04. července 2019, 17:23
0

Ve Focusu mk3 sem tak tu šestku dával v 80 a i dřív úplně normálně, pri běžné klidné jízdě mi to nepřijde jako nic proti ničemu, ten motor to krásné zvládl....

riderhenry
04. července 2019, 18:54
6

Myslím, že příští majitel už se dopředu může těšit na tu karbonovou marmeládu, co najde v motoru :D

Pochtli
04. července 2019, 09:46
-2

Takový divně prodloužený hatchback. Nazývat tohle kombíkem je dost odvážné - prostor od okýnek výš je naprosto nepoužitelný díky šílenému zkosení - skříň v tom prostě neodvezete.

reagovat
Slower
04. července 2019, 10:09
2

To asi ne, ale treba ja potrebuju kombik protoze vozim psa a davat ho do sedanu by byl dost punk i na me :) Navic kdyz se k psovi prida kocarek tak je tohle dostatecne prakticke. Liftback nebo tohle mi prijde fajn - je to hezci nez kombi a na me vyuziti to staci.

A na stehovani skrine (alespon v Praze) stejne nejlip funguje sluzba www.pujcsivrak.cz

Pochtli
04. července 2019, 12:19
0

Jenže já tu narážím na fakt, že tohle je jen jakýsi hybrid mezi liftbackem, hatchbackem a kombíkem, ke kterému to má daleko (viz oktávka, avensis apod.). Za mě se zadek kie prostě nepovedl (pohled z boku, malý vlez do kufru, světla alá talisman).

bitner
04. července 2019, 10:49
0

Ale jo, neni to vubec spatne. Dal bych si tam za tech 700 vybavu GT s manualem a 150 kW 1,6. Podle popisu podvozku asi idealni konfigurace. https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/price-list/ProCeed_cenik.pdf

reagovat
krab
04. července 2019, 11:38
0

Čeho já se tu ještě nedočkám :-D Adame, chlapče, dyť za těch hezkých 699.980 kč můžeš mít moje Porsche! Teda ne úplně to moje, to já pravděpodobně nikdy neprodám, ale nějaký podobný...

reagovat
Bavoraczech
04. července 2019, 12:13
2

nebo novou MX-5 ND v akci :-D

Adam Forman
04. července 2019, 13:32
1

Myslím, že až dostanu k výběru služebák nebo OL, tak tam kolonka 'Krabova Sally' nebude. Teda já bych ji rozhodně bral, ale realita k vlastnictví ojetého Porsche není shovívavá.

krab
04. července 2019, 14:54
0

Já si dělal pochopitelně srandu :-D Jak jsi tu Kiu hezky vychválil totiž... A pak jsem kouknul na tu cenovku

Adam Forman
04. července 2019, 16:01
1

Znáš to, ceníkovka + novinářská výbava... Ale s 1.6 a manuálem to stojí stejně, jak už tu všímavý bitner poznamenal a to by mohlo být teprve svezení! Normálně si ještě Kiu oblíbím (právě odpovídám ze Stonicu :-D )

beastar
04. července 2019, 13:20
0

No a to takhle... Ale holky říkaly. Že punk je jinde. A k tomu řazení. Proč tam dávaj pádla když to řadí stejně samo.

Joo to v AMG tam si to necháš pro červený pole a točíš. Nebude to tim, že Mercedes neni z toho...no z tamtoho Koreje?

Jinak jako přesně napsaný. Normální auto. Výkon nic, moc. Kufr ujde. Interiér fplny supr jinak to bude Kia. Cena proti škodný ve slevě vysoká. A hale nedá se teď už za 700 koupit kvátropóórte? Nebo roční český sen Sup festajlu f tsíčku.... Příště no. My tady nejsme asi v tuten Střední Evropě ta cílová skupina.

reagovat
Adam Forman
04. července 2019, 13:38
0

Jako ten manuální mód je fakt škoda vzhledem ke konstrukci převodovky.
Že za ty prachy může být Škodná... Když budeš kupovat podle tabulek a chladné logiky, tak jo, ale tohle si lidi koupí pro to, jak vypadá a jak jezdí a v tom má oproti okřídlenému šípu jednoznačně navrch (a o to nám tady na Autíčkáři tak trochu jde, že)
A Bíste, srovnávat Kiu s Mercedesem AMG? To jako vážně?! To není fér! Chudák Mercedes... :-D

beastar
04. července 2019, 14:11
1

Hmm hmm jenže škodovka je status car! Tohle je koreya. Lidi co pamatujou Lantru ti to všude omlátí o hlavu. Lidi co znají Kiu Sepia ti řeknou že to rezne. Jako na tohle se u nás budoucí manželka nebalí. Takže si to kupují alespoň důchodci. Nebo lidi co je právě to jak to jezdí vůbec nezajímá. A za pádla si stejně nezaplatí.

A ahaha Mercedes Amg. Njn. Stojí 2x tolik pravda. Jezdí 10x líp. Je to Mercedes to je bonus. AMG plaketa prestiž +190 bodů. Praktický to bude podobně. Řadí to pádlama. Je v tom pravá kůže. Má to 4x takový výkon. V čem bude ta Kia lepší?

Už to mám prostor pro nohy cestujicich vzadu... Imidž je na nic. Následuj instinkt. Ne?

krab
04. července 2019, 15:11
0

Hlavně jako kdybych fakt kupoval auto ke služebním účelům tak, aby nevypadalo ani draze a současně se v tom dalo i příjemně cestovat, tak by mě asi korejská produkce taky nenapadla. S několika těmi novými auty jsem jel a já tam vidím pořád přesně jak říká "beastar" tu Sephia co to nechce nikdo po pár letech ani zadarmo. Pravda, že časy se teda v těchhle vodách rychle změnili.

Mít rozpočet 700 tisíc na to co říkáte "normální" auto, tak si vyberu buď Golfa nebo novou Mazdu 3. I když kecám...
Dotlačil bych přeci jen víc peněz navíc a koupil skladovou Giulii 2.0 Super 200 cv 8spd. ZF. To by vyšlo o 250 tisíc víc a to by mi za to rozhodně stálo. Je to krásný auto. Na Kiu bych se asi dlouhodobě vážně nemohl dívat... zní to hnusně snobsky, ale nemůžu si pomoct.

Adam Forman
04. července 2019, 20:28
1

Předsudky podle značky? Automobilový rasismus!

krab
04. července 2019, 21:01
0

Teď jsi na to kápnul Adame :-D
Spíš je to marketing kombinovanej s nějakými sympatiemi obecně a společensky. To je jako z těch pelíšků - kdyby byla úplně identická lada niva z Ruska a pak z USA, kterou si vybereš? Já americký samozřejmě :-D

A tak to je i z tou koreou. Vidím reálně, že jim to sice jde, ale podvědomě se tomu posmívám. Já jsem reagoval, protože mě rozesmál ten tvůj test s patetickým závěrem...no je to legrace.

Jakub Pospíšil
04. července 2019, 23:16
0

Shuma, sephia, elantra, pony, sonata, accent... To jsou všechno fajnove asijské relikty devadesatek. Nebo třeba Kia Pride Vagon, tu jsem měl taky moc rád. A to jsem nenakousl Daewoo. Vůbec nevíte, co je dobré, pánové.
Mozna to nebyly řidičsky ty nejdokonalejší auta, ale ta dokonalá jinakost oproti evropské produkci v čele s digitalkama na palubce a slušnou, ale divně koncipovanou výbavou mě vždycky docela bavila. Hezkou Sephii bych si klidně pořídil i dneska.
-
Komentář upraven 4. 7. 2019, 23:19:51

beastar
05. července 2019, 01:15
0

Z téhle doby mě napadá u nás strašně podceňované Daihatsu Applause. Divně vypadjící sedan. Jeden kluk tady od nás to měl když to bylo ještě auto za 120 000 kaček:D Jenže ona to byla AWD asi sto poníků. Původně si to kupoval na jakože rok a uvidim. Smích nás přešel když v tom krámu sjezdil za 5 let půlku Evropy a auto chtělo jenom olej a klasický údržby. Vůbec to Daihatsu bylo tehdy technicky asi docela schopný. Vzhledově žumpa, ale technika zajímavá.

Fa
Fandatik
05. července 2019, 10:01
0

Někdy kolem roku 97 se pořizovalo nové auto. Budget nastaven na cca. 300k. Po vyzkoušení všech tehdy dostupných možností byla. vybrána právě Sephia (už 1,5). Po trochu krkolomném a zpožděném dodání (do té doby půjčen model Sephia Leo) to bylo neproblematické dopravovalo. Problém nastal s prodejem po těch letech, kdy zůstatková cena byla cca. 44% nového. Jenže s tím rozpočtem byla volba jen mezi Felicií a právě Sephií.. A pokud člověk nechtěl zaměstnat chiropraktika na plný úvazek, byla to jasná volba.

Jinak Daihatsu je Japonec obchodně svázán s Toyotou. Nevím nakolik i technologicky, Ale soused (jeho žena) měl Cuore s nějakými 70kW. To bylo neskutečný, když tomu vždy při odjezdu naložila. A nikdy si na to auto nestěžoval.

Fa
Fandatik
05. července 2019, 10:03
0

Prodej nastal po třech letech. To neustálé odhadování telefonu co chci napsat je na dvě věci.

sumy
05. července 2019, 10:13
1

Teď už je to stejné takový ohlazeny a krom stupidních vykriku"kdo si koupí hyundaie..." Ale kolem roku 2000 byly všechny koreje opravdu považovány za žumpu. A jak spolužákům na vejsce docházely slova, když jsem je svezl sonatou z 89 s 2.4 mitsu. Seriovka, jen podvozek Koni. Rázem po těch svých golfech 1 a 2 a podobných zazracich "naladenych" od Probull atd koukali tak nejak smutně. A překvapivě, kapely co jsem v tom vozil (Clawfinger, Suicidal Tendencies, Laibach, Glen Adams, Banco de Gaia...) Nikdo si nestěžoval, ba naopak. A když se nestíhal Trutnovský festival, tak hrdě rvala celou hradeckou 200+ Ale on to byl komplet Galant, jen s kastli od italů.

Fa
Fandatik
05. července 2019, 10:28
-1

Ohlazený to možná je, ale stejně jako nechci za sousedy cigoše, arabáče, atd. Tak nechci určité značky (vlastně většinu). Pokud to nemá nějakou obrovskou výhodu, což se dnes u nových aut neděje.
A radši koupím s lehkým kompromisem značku co chci, než bez kompromisu jinou.

krab
05. července 2019, 10:57
1

Daihatsu Applause, to bylo suprový auto. Zvláštní design. Ale to je Japonská značka. Jak píše Sumy. Hyundai bylo nejdřív licenční Mitsubishi. Dokonce úplně v začátcích a to bylo zajímavý, stavěli v Koreji licenční Fordy Cortina...

Sonatu jsem moc rád neměl. Ta druhá (tehdy oblíbená generace) bylo auto tátovo šéfa v práci a dokonce jednou jsem je v ní vezl kamsi do Prahy na nějakou oslavu. To jsem měl akorát řidičák. To byla doba, kdy řídit dvoulitr něco znamenalo :) Aspoň teda v českých maloměstských reáliích. Ale podvozek a řízení nic moc. Ten model 89, co byl ještě úplně Galant byl asi lepší. Jinak pak jsem dokonce sám měl chvíli Galanta. A dost lidí je neměly rádi ty Galanty, ale mě to přišlo dobrý auto. Byl to rok 94 a trochu zajímavě bylo v TP první psaný ministerstvo vnitra. Pak nám ho na sídlišti nějakej šmejd ukradnul...

Jinak jak píše Fandatik - fakt je ten, že auta některých značek si koupit chceš a některých nechceš. Každej to má jinak. Je fakt, že u mě to je dost rozmanitý, ale korejská auta asi fakt ne-e. Ale není v tom nic racionálního, v tý úvaze... Taky je vidět jak je ten svět toho businessu malej a propojenej, když dneska mají v divizi "N" Alberta Biermanna a najednou dělají velmi dobrý podvozky, zatímco BMW vyrábí velké podsvícené ledvinky, protože marketingový průzkum jim prozradil, že takto nalákají na jejich produkt mnoho bohatých Číňanů. A Hyundai naopak zaplatilo evropského inženýra / konstruktéra a láká evropany na nákup povedeného ostrého hatchbacku.

PS: taky bych nikdy neřekl, že koupím auto značky Infiniti, která mi nic neříkala. Pak jsem zjistil co a jak, Nissan mi byl vždycky sympatický (teda do doby než začal dělat s Renaultem) a najednou jsem spokojený. Přitom to auto není ani tradiční bavorák, ani mercedes, alfa, audi nebo jaguar, což jsou značky po kterých by člověk tak nějak intuitivně čuměl...

beastar
05. července 2019, 13:31
1

Jo i tak. Když budu smířlivej s tim, že jdou nahoru. I od těch dob těch okopčených Galantu s měkkou kastlí, hnusným interiérem a těžce plebs pověstí. Koupil bych si to? Ne. Je to všechno dohromady. Všechna negativa za ty roky plus reklama Hyundai v ČR. Koupil bych si Dacii? Ano. Přestože v mnoha ohledech je to hůř zpracované auto od Renaultu. Kterej taky není kdovíjak top qualität auto. Možná protože Dacia si na nic nehrála už při vstupu na trh a s prvním Loganem.

Zatímco korejci se nás kecama a rádoby luxusní výbavou snaží přesvědčit o výlučnosti leta. Jediná značka která mi nevadí je dost možná z dřívějška právě Daihatsu a Ssangyong respektuju kvůli Rextonu a Mussu 1. Do čehokoliv sem sedl od Hyundaie do teď vždycky to bylo horší jak Evropský ekvivalent! V čem... To je na celý článek. Ne na post tady. Ok v posledních nejnovějších modelech vyjma Kii Stinger sem nejel... Asi o to zatim nestojím. Prostě možná už dokážou udělat denní přesunovadlo. Naladit podvozek aby to i něco umělo. Přesto to furt není ono. Jo a naštěstí opustily design typu Kia Opirus:D

Fa
Fandatik
05. července 2019, 13:49
0

Myslím, že Carlos Ghosn má dneska ohledně aliance Nissan/Renault podobné pocity

Fa
Fandatik
05. července 2019, 13:56
0

Bíste: už jsme ti to s Krabem psali. Daihatsu je JAPONEC. Ssangyong je vlastně druhodivizní MB.
Což mě přivedli na myšlenku, že by mohli postavit něco na bázi Xclass. Pak bychom tu měli kopii kopie. What else?

beastar
05. července 2019, 17:13
0

Hm tak to že je Daihatsu japkonský sem nevěděl. Teda já to nikdy ani moc neřešil:D Až včera. Ssangyong už je taky jinde než tehdy. Maji nový modely zčásti vyvinutý u nich. Druhodivizní MB bych neřekl spíš to byla taková spolupráce alá Dacia. My vám dáme naší stoletou vyzkoušenou techniku a vy si na tom postavte jaký auta chcete páč v Evropě se toho stejně prodá jako šafránu. Tak kdyby to stálo třeba půlku co "pravá" Xclass tak proč ne.

Fa
Fandatik
05. července 2019, 17:54
0

Tak kdyby to stálo půlku co Xclass, tak je to o čtvrtinu levnější než Navara :-)
Možná bych tu stoletou vyzkoušenou technologii bral (v Ssangyongu jsem nikdy nejel). Když se dneska (díky regulacím jen mimo EU) prodává fungl nový Peugeot 405 za již od 230tis Kč. Mohla by w124 vyjít na něco podobného. A vzhledem k ceně těchto jangtajmrů by to za nový kousek byla parádní nabídka.

D
D
04. července 2019, 15:45
0

Skutečně pěkně napsaný test, libí se mi autorův sloh. Má to šmrnc a je to čtivé. Děkuji za příjemné čtení. To auto mi přijde fajn, jako nové proč ne. Jako ojetina s 200+ to bude stejná hrozba jako cokoliv jiného z dnešní produkce určené primárně pro evropský kontinent,tzn. maly turbomotor + periferni komponenty od "vyhlasenych" dodavatelů jako Valeo, magneti marelli apod.. Cena je prostě ceníková,podobně vybavenà octavia bude asi stát v konfigurátoru +- to samé. Zajímalo by me vlastně čím si Škoda získala historicky status něčeho lepšiho než koncern Hyundai/Kia. Nepřijde mi,že by Octavia I výrazně předčila tehdejší korejskou konkurenci. S korejci zkušenost prakticky nemám, ale zas o tolik horší už to být nemohlo. Jen osobně vím, že dobová konkurence nižší střední z Japonska, ať už Civic, Corolla nebo 323, byla výrazně lepší než Octavia I, kromě...zase kufru. Hmm,tak to bude tím kufrem asi.

reagovat
beastar
04. července 2019, 16:56
1

Promiň ale srovnávat OC 1 s tehdejšími korejci může jenom opravdu člověk co autům nerozumí. A míchat do toho japonce. To je jako napsat oni zase ty italský jsou dobrý a o německých nemluvě. Jinými slovy nesmysl a o kufru to není. Ona prostě okyna byla tehdy ve všem lepší. Kromě ceny a tak to prostě bylo.

Dnes je to už trochu jinak. Ale stejně je pořád koupě okyny dlouhodobě soukromě v cz lepší investice. Logicky. Jinak ok Kia už vypadá a funguje dobře za ty prachy už je to konkurence pro škodárny. V době Oc 1 to nebylo ani to. Však se koukni na Lantry, Elantry, sépie a podobný vraždy...první Rio.

D
D
04. července 2019, 19:24
0

Uznávám,že v Korejcích z přelomu tisíciletí mám naježďéno nula nula nic. Jenom párkrát jsem viděl otevřenou kapotu nějakého Matrixe, tipuji tak 01 nebo 02 a přišlomi, že tam je navlas stejný motor jak v o 5 let starší 626. Koncepce elektriky byla taky podobna jak u Japoncu, proto jsem predpokladal, ze od nich tehdy Korejci kupovali knowhow a starsi licence - proto to pleteni Japonců. Zrejme tedy tehdy Korejci jeste hodne nezvladli starsi licence kloudne vyuzit. Jinak s koupi Octavie soukrome mate pravdu v porovnani s Kia, co do ztraty hodnoty vozu pri naslednem prodeji to je jasne.

beastar
05. července 2019, 01:09
0

Nejsem fanda škodovky beru to čistě jako především "pracovní" auta a racionální služebáky, případně auta tzv. na firmu. Korejskou produkci nemám rád vůbec ani tu dnešní. Až na fakt velký náhody typu Stinger. Pojďmě na to vědecky a hlavně střízlivě a spravedlivě. Časy Hyundaie Matrix, případně první Elantry jsou po roce 2000 tzn. to jsou soupeři pro modernizovanou verzi OC 1. Bohužel ani tady se korejec ještě moc nechytá. Crdi moc žere, plasty jsou nekvalitní, sedadla a interiér moc pohodlí nenabídnou, výbava a cena(nižší) to bylo to čím škodovku obecně převyšovali. Navíc desing příšerný i na korejce. Spolehlivost už nových aut nedobrá po 5 letech tragická. Servis v našich podmínkách mnohem dražší než u Octavie. Neforemné jízdní vlastnosti, kastle se kroutí. Octavia jela rozhodně lépe, než jakýkoliv korejec té doby. Ok. Možná Hyundai Coupé (Tiburon) by se mohlo měřit. "Japonská" technika byla jenom v něčem a většinou jen v lepších modelech jako příklad uvedu V6 pro Sonatu a některé detaily na tehdejší Elantře(XD). Ta získala v roce 2012 Auto roku v USA a v Detroitu měla poměrně úspěch. Jako hatchback byla úspěšná i na Kanadském trhu... ve zcele jiných specifikacích než stáli v EU proti vzpomínané oktávce. Paleta motorů byla na pohled zajímavá, ale na tehdejší TDI (skutečně) recept nebyl. Propad hodnoty ohromný.

Tak a teď k věci. Oktávka první generace je primárně auto z roku 1996. Tehdy nabízelo Hyundai jako flagship největší auto v nabídce Sonatu třetí generace (Y3) zatímco okyna byla o segment níž tohle měla být taková korejská "A6". Motory příšerné až na 6G72 tehdy už těžce výběhovou techniku Mitsubishi. Tehle skvost se nacházel třeba i v LeBaronu a tak dále. Jinak spolehlivé ale nijaké čtyřválce 4G63. Bohužel v opravdu hnusné kastli s nijakým designem a nízkou praktičností. Tady je logické proč Češi dávali přednost "domácí" oktávii. Proti modernizovaný Octavii stála další generace EF a tam je vidět konečně pokrok. Bohužel design pro Evropana byl strašidelný..... A tady zanedlouho frčela slavná "TOURka" oktávky. Já myslím, že víc nemá cenu psát.

D
D
05. července 2019, 02:08
0

Za tu sondu do minulosti dekuji. Tolik me to zaujalo, ze jsem jeste chvili googlil nejaky ty korejske specialitky z 90., co tu ruzne v diskusi padly. Tak napriklad Sephia mela motory od Mazdy z 323 BG,a to zadni zaveseni mi taky napadne pripomina stare Mazdy. Prvni Lantra zase motory od Mitsu. Tohle zas na tech autech oproti bezne dostupnejsi evropske konkurenci mohlo byt zajimave, ale je mi jasne, ze finalni provedeni bylo trochu zoufale.

BM
05. července 2019, 05:15
0

Kdo zna a nestrili od boku vi,ze starsi Kie mely tady D zmineny starsi motory a techniku v licenci.Jestli vsechny,nevim.Ale Rio II je podvozkove a motoricky mazda323! Proto obvykle dojezdily driv na korozi,nez selhani.Pravda,v ty dobe Korejcum nic nerikalo,co je odladeni podvozku,atd. (jako dnesni Dacie)
Jsou to ale pilny narod a jejich auta to dobre odrazi. Mozna jejich zustatkova hodnota je mensi nez u Škody,ale naopak se dobre a rychle prodavaji diky tomu,ze jsou mnohem min problematicky a motorove bez faulů.

K Octe I vs Corolle / stejna trida: Octa bodovala jen kufrem,tot vse. Corollu E12 navrhli s ohledem na spolehlivost,kvalitu zpracovani a jizdniho projevu s prodlouzenim rozvoru na ukor par litru v kufru,aby se dozadu posadili lidi dustojne. Taky ve svy dobe stala o 100 papiru vic jak Skodule. Proto ji mimo jine mám! :)

Apropo mame doma Rio III UB fplný,prave pro absenci kvalitativnich nedostatku a vybornym kokpitu i pro prerostly jedince nemluve. Jako celek predcila i nas cesky etalon Fabku,takze vidim jasne,ze Kia svoje tezce nakoupeny inzenyry a jejich znalosti umi promitnou to svych vyrobku bez oblbovani formulkou simply clever ;-)

beastar
05. července 2019, 13:21
0

Myslim že sem to napsal jasně. Japonskou techniku jim nikdo nebere. Schopnist ji použít je věc druhá. Navíc nikdy nešlo o nic vyloženě převratného. A ani o nic z extra aut.

Corolla asi dobrý, ale to není Korejec. A míchat tohle dohromady i přes to, že v Sonatě je něco z JPN je špatné a zavádějící. SSangYong bral motory a nějaký tech.postupy od Mercedesu. Možná u Rextonu i design a další prvky. A je to Mercedes? No není. Navíc logicky šlo o jednu generaci zpět starou tech. Tak je to i s Hyundai kdysi.

K těm Kiam tady nemá cenu to zakecávat. Slogan simply clever není. Ale konstrukční kvalita vypadá jinak. Ze servisů fakt nezní že by to byl nějakej etalon spolehlivosti. Zůstatková hodnota nízko. Což asi pro rodinný auto zas úplně nehraje roli. Jako neni to celkově už taková hrůza jako kdysi za prvního Ria...a Lantry. Ale za super auta to fakt nepovažuju. Stinger je fajm. eNkovy Hyundai by snad taky šlo....

ratan groch
05. července 2019, 16:44
3

Mily D,
Octavia I je kult. Je jeden zo symbolov ako sme zacali dobiehat zapad. To auto Cesi postavili tak dobre ako len vedeli a to auto bolo dobre. Ak si to nepamatas, tak mat Octaviu alebo Hyundai bol rozdiel ako ist na Spartu a Xaverov. Hyundai/Kia sa medzigeneracne zatial vzdy poriadne zlepsili a stale sa mozu zlepsovat. Skoda sa uz nemoze zlepsovat na uroven schopnosti, ale len na uroven rozhodnutia koncernu. Cize ziadna Skoda i30N a Stinger.
Avsak Hyundai na prelome storocia bol pokus/omyl. Co bolo fajn, na tom sa stavalo, co nie, slo do riti. Revolucia, porazime vsetkych, ukazeme im, ze Korea je najlepsia (az taky velky rozdiel zas medzi sev. a juz. Koreou nie je).
Skoda postupuje evoluciou bez naroku na omyl. Ani Rapid nebol taky pruser ako sa hovori a este len bude hovorit.
Beastar sa nemusi s kazdym pacickovat a nie kazdy ho musi milovat, ale hadat sa s nim na fore o autach zo zaciatku storocia pomocou informacii, ktore si si vygooglil nie je rozumny napad.
Citat:
Nepřijde mi,že by Octavia I výrazně předčila tehdejší korejskou konkurenci. S korejci zkušenost prakticky nemám, ale zas o tolik horší už to být nemohlo.
Odpoved je mohlo. Tie auta nemali okrem ceny takmer ziadnu zbran. Loajalita zakaznikov bola na zaplakanie. Sluzili len na to, aby zaplatili vyvoj lepsieho auta, ktore potom predaju inemu kupujucemu. Skodovka mala uz 20 rokov, ked sa narodil zakladatel automobilky Huyndai a my sme uz jazdili na 105-ke, ked urobili prve vlastne auto. Automotive nie je sutaz Miss, ze buduci rok moze vyhrat hocikto.
Spotrebitelska pamat je dlha a obzvlast u druheho najvacsieho vydavku v zivote (po byvani).
Takze aj ked dnes uz vyraba Hyundai/Kia porovnatelne vozy, tak trestne body z minulosti si nosi so sebou. V spojitosti s narodnou hrdostou pre "vlastnu" automobilku vsak bude minimalne generaciu v tychto koncinach "len Korejec".

BM
05. července 2019, 16:45
0

No to od znamich ze servisu MB,BMW neni vyhra uz vubec. Z tech aut jsou majitele po servisni strance nestastny,ale vykon a image jsou nadevse. Takze vlastne neni vo čem mluvit. Minimalne si Kia pocinaje Riem III od 2001 budovala karieru dobre fungujicich a technicky zvladnutych aut,co i opticky vypadaj. A muzu to potvrdit jak z venhu,tak hlavne uvnitr. Zbytek v je ve spokojenych recenzich a testech mezi nejlepsi konkurenci. Tolik o tom,ze nekdo splha k vrcholu a kdo uz na nem byl,miri dolu. Jako ve vsem.
Mimochodem,Hnůjdaj rad nemam.To jen abych nevypadal,ze nekomu nadrzuju ;-))

beastar
05. července 2019, 17:23
2

ratan: Výborně si to napsal. A jako jediný pochopil co sem tady psal nahoře a od začátku. Nejde o nějaké naše sympatie a nesympatie. Jde o zkušenosti a historii. Je to tak ve všem, nebo si snad někdo myslí že vrtačka HILTI je úplně stejná jako nějaká sranda za 1.500,- z Lidlu akce pro kutily? No není a dlouho nebude. A opravdu dneska se rozdíly částečně smazali. Nicméně OC 1 o který tady byla řeč tehdy korejce předčila prakticky ve všem a tenkrát škodovka žádný Simply clever fakt neřešila. Přijde mi, že v některých lidech zůstala právě ta hořkost, že tehdy na okynu neměli a nedosáhli. Kdežto na mrdiny typu Shuma a Rio 1 ano. Nechali se přesvědčit levnější klimou a celkovou cenou. Ono co si budem hodně lidem to stačí. A Češi rovná se SLEVA. To je na Slovensku trochu jinak. Slováci nejsou takový držgrešle a závistivci to je známá věc. Možná v tom hraje svou úlohu i to, že máte víc věřících:D

Pane BM: MB a BMW bych do toho netahal to je jiná liga především ale nejen cenou. Dneska ta spolehlivost není kdovíjaká u ničeho. V Maserati si taky poslechneš historky o výměně motoru na záruku po 80,000 km a tak dále. Elektrika špatná... A Ghibli je za 1,7mio,) A ano má to svou image, proto si to vybereš. Proto sem v tom teď celou dobu jezdil. Je to za ty prachy stylový a rychlý.... Je to jinej svět. A do tohoto světa opravdu ještě ani jedna korejská značka nepatří a možná ani nikdy patřit nebude. Ta historie tam není a nebude. Jinak když sedneš do prémie z mainstreamu furt to tam je. Poznáš to... na materiálech a tak dále. Vše není jenom o ceně a o oktáviích.

D
D
05. července 2019, 17:36
0

To Ratan: Ja to beru, ze je Octavia I kult, problem je v tom, ze byla pomerne draha na to, co nabizela, ale to ji zrejme zustalo doted. Ruzne Lantry atd cenove spis odpovidaly Felicii s novou tvari v plne vybave, ktera i tak nebyla nic moc, nez stredne vybavene Octavii. Mne vzdycky na Skodovkach mrzi, kdyz se s nimi, povetsinou jen v praci, svezu, to ze v zakladu je to uplne hole auto se smesne slabym motorem. Uvedu priklad, jako vozidla na couracky po podniku mame Fabiie II pofacelift, rv 2010/2011, takze pro me z pohledu cloveka vlastnici japonske vozy 02 az 04 pomerne nove auto, a neni tam nic, proste nic. Dokonce ani central. Jasny beru, radio je k nicemu ve sluzebce na kratke trasy, ale motor 44kW je zoufalost a absence obycejne manualni jednozonove klimy a centralniho zamykani je tristni, vzdyt by nemuselo mit ani dalku, stacil by obycejny central. Jasne, vim, ze si clovek mohl objednat RS s 180k Tsi a ruznymi featurami, ale to je za takove ceny, ze uz si za to clovek mohl poridit opravdove auto. Ve finale je to vlastne uplne jedno, ja se s nikym nehadam. Napsal jsem svuj nazor a Mr. Beaster na to reagoval, ja nevim, kdo on je, stejne jako on nevi, kdo jsem ja a troufam si rict, ze jsme si navzajem zcela ukradeni:). Stejne tak nerozporuju, ze napr. Sephia se mohla ridit jeste hure nez OI, jenze v OI se zakladnim motorem 1.4 byla zejmena vybavou a dynamikou tragedie. Mno a ty lepe vybavene Octavky, se kterymi jsem prisel tehdy do styku, uz vypadaly pomerne slusne a jeli pekne, napriklad dobry znamy rodicu mel tehdy OI pofacelift s 1.8t s haldexem a pekne vybave, coz bylo tehdy auto za trictvrte milionu jen to hvizdlo, mozna i vic. Pro me to byl jako 15/16 leteho kluka supervuz, on na to ale dost nadaval, protoze prestupoval z P10 Gti a nebyl zvykly mit auto tak casto v servisu, nehlede na to ze SR20DE jelo lepe nez foukana 1.8 od VW v zakladnich 110kW. Proto me zarazi casto ta adorace Octavii. To jen pro vysvetlenou, je to ale uplne jedno, jde jenom o auta, takze to za hadku prece vubec nestoji:)

Fa
Fandatik
05. července 2019, 18:23
0

Už jsem to zmiňoval, před 2000 se kupovala Sephia, ale konkurencí byla Felicia nikoli Octavia. A tam pro mě byla lepší jednoznačně Kia. A samozřejmě byl důvod peníze. Tehdy se to bralo na IČO tak to muselo být nové. Kdyby bylo na Oktávku, koupil by se asi Golf. Taky tomu šílenství okolo Okty nerozumím. Tím netvrdím, že to byl propadák, ale takový zázrak aby to v ČR natřelo celý segment Golf (C) nebyla. Takže to bude jen o tom pocitu českého auta.

A většinou toto Lidl nářadí, stejně vyrábí značkové firmy. Třeba jako právě Hilti, Makita, atd. Neboť i ony vyrábějí hobby věci. Jen pro market udělají nekatalogovou ve velkém množství za fajne cenu a s nižší marží (bez dovozce, hobby speciálky) to Lidl nahází na krám.

beastar
05. července 2019, 18:47
0

Asi takhle. Jenom střípky z toho. Hilti je kvalita a do Lidlu ani jinam takhle nevyrábí a vyrábět nebude. Ano Shuma je spíše Felda. A ano Felda nebyla úplně top auto na svou dobu. Taky ale nebyla zase tak drahá když byl člověk rozumný. Do nedávna jich jezdilo mnoho...Kolik tou dobou jezdilo Lanter? Oktávka v základu s 1.4 se dělala chvilku a prodalo se jich pár. Auta v základu moc nikdo nekupuje. Škodovka má základ chudý to je pravda. Drahá rozhodně není ani dneska. Ok není to social car pro všechny. Ale proč by měl být že... Za 469 000 sem teď prodával Superba 2016 ... Proč by to lidi neměli chtít. Nový to stojí 790 000 a je to ok. A proti Oc 1 v rozumný výbavě se nechytala ani Sonata snad kromě ceny. To neokecáte. Buď to nepamatujete o čemž pochybuju. Nebo nevim co to tady sugerujete;D A jak říkám škodovka a kult oktavie mi je u prdele. Řeším fakta. Nefabuluju s minimální a maximální výbavou a tak dále. Kolik asi stála Fabie v základu;))) Zase jsme u toho. Korejec dal navíc ten centrál a možná klimu. Thats all.

Tomáš Vavrečka
05. července 2019, 18:56
1

Tak přilejeme olej do ohně... ...ne že bych byl korejský fanda, ale... Doby, kdy korejské rikše byly jen mizerně jezdící lákadla na výbavu jsou minulost ohraničená tlustou čarou. Koncern Hyundai dosud nepřestal dělat mílové kroky a vypadá to, že nehodlá končit. Prostě se stále zlepšují a nebojím se jejich auta zařadit mezi širší špičku mainstreamové produkce. Za pár let nechají tradiční evropské značky za sebou...

Jsou celosvětově úspěšní. Vyvíjejí si svoje motory, převodovky i podvozky. V portfoliu mají všechno od tříválců, přes elektromobily po V8. Kvalita materiálů, ergonomie, úroveň palubních systémů je srovnatelná s nejlepší konkurencí. Míří vysoko a jdou si za tím. Ano, běžné modely jsou pořád do značné míry nijaké pixle, ale divize N, Stinger, Genesis, to všechno ukazuje potenciál. A pokud se potvrdí jejich plány na výrobu sportovních aut, budu nefalšovaný KDM fanda..

beastar
05. července 2019, 23:21
0

Pane kolego Vavrečko. My tady ale řešíme od začátku dobu kolem oktávky 1. To bylo na začátku v povzdechu kolegy D. Tzn. Není to dnešní doba ani náhodou. A že udělalo Hyundai pokrok to je viditelné. Taky hmatatelné. Přerod sice bolí a je následován i dílčími nezdary. Ovšem děje. Jinak nechcete snad nikdo tvrdit, že ostatní stojí. Octavia 1 a 3 to je nebe a dudy v jakekoliv specifikaci. O Superbu nemluvě. A hlavně svět je Toyota a ne Škoda když už. A Corolla je pořád skvělá.

Jinými slovy Korejev stáhl náskok. Dorovnal do očí bijící rozdíly a mdlé kvality. Zatímco Opel spadl někam na jeho úroveň. A brát věci jako N, Stinger za směrodatné nejde. To je jako soudit Renault podle divize Sport. Nebo Bmw dle M modelů. Pravdou je že jejich top se s ostatními furt nerovná. Budiž už se pro to dá jít bez výčitek. Lidi s vkusem by do toho asi pořád nešli. Ale o to u věci jako Ceed asi primárně nejde.

Fa
Fandatik
05. července 2019, 23:26
0

Asi to nemá smysl, ale nedávno jsem v tom Lidlu koupil Akučku ParkSide za cca. 1200 a nemyslím, že by Hilti dělalo v této "poloprofi" řadě něco lepšího za podobnou cenu (fakt je to více než odpovídající) a spotřební věc. Jinak od Hilti nemám doma nic. Většina nářadí je Makita, Narex, nějaké Güde a další. Ale stejně bych nesrovnával.

A porovnávat, kolik čeho z těch olítaných pelechů jezdí do dnes? To můžu tvrdit, že majitelé Felicií se nebyli (z nacionálních???) schopni vzdát a investovali nehorázný prachy do udržení vraku při životě. A z toho plyne, že majitelé korejců jsou chytřejší? Takhle to nefunguje.
Dnes je to jinak, nechtěl bych ani korejce ani Škodu. Prostě auto mě nesmí nasrat, už ve chvíli kdy ho vidím. A mít nechuť do něj sednout.

beastar
06. července 2019, 00:54
0

Tak kolik jezdí kusů a jak dlouho přece něco vypovídá o kvalitě a dlouhověkosti. Jinak jako mě nenasere z dnešní produkce reálně už skoro nic. To už jsou fakt náhody, nebo vyloženě hledání nekvality a maličkostí. A jak na škodovce, tak třeba jinde jde najít kde co. Dlouhověkost nemá dnes nic doba je jinde a touhy zákaznictva také. A vkus a styl máme každý jinde. A v neposlední řadě jsou taky ty finance. Ono těžko popisovat lidem dlouhodobě spokojeným třeba s Hyundaiem těžko vysvětlovat proč by si jako mělo koupit třeba AUDI, nebo jinou "prémii". Je to o prioritách. Ale fakt jako srovnávat nesrovnatelné mě nebaví. A argumentace typu.... technika z Japonska a tak dále. Prostě byly to hnusný nevzhledný krabice bez duše. A pohledem nejen petrolheadů, ale i tehdejšího zákazníka to byla bída a šel do toho hlavně ten co neměl prachy na víc (to lidi neradi čtou, slyší) To je u nás těžký říct, protože u nás panuje jakási představa o nějaké rovnosti všech. Asi relikt minulých časů. Ono jinak zaplať bůh dneska za korejce ...... jako za možnost VOLBY! Každá existujicí automobilka co válčí má můj obdiv i když jí jako nemusim zrovna fandit.

krab
06. července 2019, 10:21
-1

Když to tak čtu napadá mě ještě jedna věc. Nevnímáte taky jako já, že korejská auta hrozně rychle zestárnou? V prvních letech se každý ten novější model zdá být třeba i zajímavý, ale po pár letech se najednou mění v hnusnou starou pixlu. Výjimka je snad Genesis coupe, ten je zvenčí dodnes celkem fajn (ne už uvnitř) a stařičká Kia Sportage, protože jí vymysleli u Karmanna v Německu.

Nadčasový design jim nikdy nešel a nejde dodnes. Z žádnýho z jejich aut se nikdy nestane žádaná klasika. Nikdo po tom s nostalgií ani neštěkne. A to je možná stále ten cejch z minulosti. Z evropských automobilů se jim bohužel blíží Opel, ale i tem má alespoň sympatický model Adam. Nebo Seat. Jenže Seat vyrábí jeden z nejschopnějších hothatchů ať vypadá jak chce...

Ve skutečnosti je u mě hlavní důvod proč si nekoupit zmiňovaný Stinger nebo i30N byť extra povedená auta je asi právě někde tady. Budu vědět, že po 5 letech tak nějak zestárnou. Ta auta pro mě mají až příliš spotřební charakter a to já u aut nerad. Chci si s autem koupit vždycky i kus tradice tý firmy. Čili ti korejci z mýho pohledu dělají auta stylem - naleasuj, spotřebuj, vyměň za nové. Vím, dělají to všichni v tomhle segmentu, ale víte co chci říct - že zadesetiletou kia bych se asi už spíš styděl, kdežto desetiletý Golf nebo Corolla bude pořád auto v pohodě ...

D
D
06. července 2019, 12:04
0

S tim bych souhlasil, ale řekl,že jeste víc je to markantní v interieru nez zvenku. Ceed a I30 prvni generaci uvnitr vypadaji nepekne. Take ten pocit studu, i kdyz to je mirne receno povrchni, ale asi skoro kazdy to v sobe alespon trochu ma, za 10 lete Kiu\Hyundai ma clovek do jiste miry take z rozdilu v cene vuci etalonu Golf/Corolla na trhu ojetin. Otazka je, kdybych byl v situaci, ze bych vybiral v tomto segmentu ojetinu, Tak bych mozna zvazoval I30 s atmo dvoulitrem, pokud bych nesehnal obstojneho Civica, Lancera s 1.8, prave protoze do Golfu V, bych za boha nevedel jaky motor vybrat,
aby to nebyla kasička a zaroven to trochu jelo (snad jedine CAXA s 90 kW) a corrola/ auris nejsou k mani s jinym benzinem nez 1.6 91 pozdeji 97 kW, coz je pro me malo. Mozna touto vylucovaci metodou nakonec nekdo k 10letemu korejci dojde a snad se pak ani moc nestydi:).

Skipper
06. července 2019, 14:54
0

Můžu srovnávat přímo z první ruky. Doma jsme měli jak Sephii 1.5, tak Feldu 1.6. Klady Sephie - prostor, celkem jistý podvozek. Negativa - motor mi přišel vcelku nijaký a interiér byl vrxhol hnusu a nekvality. Tedy první rok to vypadalo vcelku ok. Za rok běžného používání, žádné auto na stavbu - prodřené potahy, přístrojocka vlivem tepla zcela přestala líxovat a vylézaly z ní kusy molitanu. Plus to vevnitř neskutečně plastově smrdělo.
Felsa - klady - motor 1.6, ta věx opravdu jela i vzdor papírově nižšímu výkonu. Interiér - ,,látkové,, čalounění na dveřích by vypadalo výborně i dnes. Mnohem kvalitnější materiály.
Negativa - řízení a podvozek, ale aspoň to byla legrace.

Co se týče OI, přítelkyně s ní jezdí doteď a občas si jí zařídím. Za skoro 20 let prvozu má už nějaký ten puchýřek, ale celkově je to opravdu spolehlivé auto a musím říct, že ani dnes nedělá ostudu. Kolega má naproti tomu korejce od novoty a stydí se to vytahovat z garáže...

ratan groch
06. července 2019, 17:53
0

Ad Krab:
Myslim si, ze za to zostarnutie mozu dve veci.
Ta prva je fakt, ze su vo vonkajsom dizajne odvaznejsi v case uvedenia na trh a reaguju na momentalnu situaciu. Cize je tam o dost mensia ucta k tradicii a kontinuite.
V case ked to vyjde je sice auto zaujimave a dokonca to je jedna z moznych vyvojovych vetiev, kam by sa mohol dizajn uberat,
avsak ich postavenie na trhu a sila ovplyvnovat vyvoj je mala. A po pravde aj ten dizajn je hlavne ucelovy.
Preto sa zatial vzdy dizajnovy jazyk uberal inym smerom ako navrhovali korejci. To nasledne sposobi, ze ich smer je slepy, nema pokracovatelov a zakonite vyzera auto staro, lebo ostatne automobilky idu inym smerom.
Sami to potom este zabiju tym, ze nove auto urobia dizajnovo dost ine ako bol predchodca snaziac sa zachytit najaktualnejsi trend.
Na druhej strane je zaujimave, ze prvy krat musela europska znacka, BMW, ustupit poziadavkam azijskeho trhu. Hovorim o obrovskej prednej maske prerastajucej az na kapotu. Pre nas to posobi sedlacky, agresivne, prehnane, v BMW o tom samozrejme vedia, ale napriek tomu museli ustupit, lebo poziadavky ryzojedov (nechcel som pouzit slovo zltych, lebo by to bolo politicky nekorektne a ani azijcov, lebo to su aj ti, co piju a pozeraju porno az ked je tma, aby ich Alah nevidel ).
Vysvetlenie v zatvorke je hlavne pre novych citatelov, aby videli, ze aj diskutujuci su tu na urovni, respektujuc vsetkych ludi bez ohladu na pohlavie, narodnost, rasu, nabozenstvo, politicke presvedcenie a podobne gebuziny.

krab
06. července 2019, 21:29
0

Ratan: to jsi shrnul výborně. Souhlas. A nas rýzmojedy jsem se fakt teď zasmál. Přitom tvůj Nick - ratan, to je jak kdybych si psal se samotným Ratanem Tatou v turbanu :-D

Asiati ten design obecně překombinují, japonci to kupodivu často trefí správně. Ale je to tak 50/50. Vlastně já jsem auta nikdy úplně kvůli designu nekupoval, často jsem šel po jízdních vlastnostech, motoru aby zkrátka byly nejzajímavější v rámci rozpočtu co na to byl. Ale teď, jak už jsem toho vystřídal víc u mě ten design auta hraje přecijen větší roli.

krab
06. července 2019, 21:33
0

Sorry píšu to jak negramot ... “nad rýžojedy jsem se zasmál” tam mělo být ... blbá klávesnice v mobilu...

BM
07. července 2019, 00:47
-1

No auta treba 'žabožroutů' na tom nejsou o moc jinak a vzdycky na (i do) auto neco hnusnyho nalepí. A kazda automibilka ma povedeny a nepovedeny tvary,takze globalne necim pohrdat je minulostí. Ten asijskej design ma kolikrat tak 'zivy a ohebny' tvary,ze jakakoliv jeho evoluce,neni prilis mozna a je lepsi udelat novy cely auto a zas ho posunout hodne dopredu. To je mimochodem oficialni fakt o pristupu,proc je kazdy novy korea-model jiny. A i ten design uz maji davno na svedomi evropsky hlavičky.

Kdyz se zminili ty ledvinky.Tomu s bmw neverim,ze si to vychod vydupal tak,ze eu a usa budou jen se sklopenou hlavou vsechno trpet.Pro kazdy kontinent se muze na stylingu auta lecos zmenit pro vlidnejsi prijeti zakazniku (umi to toyota,skoda,..
,umelo by to i bmw). Ono totiz jde o to,ze vsechny premiovky maji ty obrovsky grily a mnichov furt vypadal jako jejich 'nizsi trida '. Eh..Elegance uz se dneska temer vytratila,az na par okrajovych vyjimek.At zijou pompézní čumaky sirsi jak dylka auta,falesny koncovky,nulova viditelnost z auta a reprozvuk motoru. Cirkus se prestehoval na silnice :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem