načítám data...

Jak nahradit stárnoucí BMW? | Ptejte se Vojtů

07. listopadu 2017, 20:19 83 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Vozy s modrobílou vrtulí ve znaku mají v srdcích nadšených řidičů speciální místo. Čím ale nahradit stárnoucí exemplář, který už prohrává svůj boj s korozí?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj,
řeším palčivou autíčkářskou otázku, co dál. Po totálním vysílení v boji proti korozi u svého BMW e39 530i přemýšlím, čím ho nahradit. Roční nájezd přesahuje 35 000km, takže bych již asi volil zapovězené palivo na D. Moje požadavky vycházejí z posedlosti značkou s modrobílou vrtulí ve znaku. Nejradši bych auto, se kterým nebudu pořád muset řešit, co udělám dříve, a servis se omezil na servisní prohlídky a výměnu oleje. Taky bych chtěl mít určitou rezervu pod plynem (aspoň 120 kw). Prozatím jsem se díval na BMW e91 320d bez DPF.
Nevymyslíte nějaké další alternativy? Rozpočtem bych se nejraději vešel do cca 150 000.
Díky moc,
Marek

Obávám se, že v tomto případě stojíme před poněkud náročným dilematem. Posedlost modrobílou vrtulí je totiž sice velmi fajn, ale v případě naftového kombíku za dostupný rozpočet nemíří tak docela směrem ke štěstí a dlouhodobé spokojenosti. Naftové bavoráky byly totiž dlouhá léta uctívány jako ideální řešení kompromisu mezi komfortem, radostí z jízdy a provozními náklady. Je pravda, že z mnoha úhlů pohledu je E91 320d naprosto geniální volbou. Je kultivovaná (ne tolik jako šestiválec, ale pořád dost), nabízí dostačující dynamiku, skvělý podvozek a přitom všem se spokojí s mizivou spotřebou.

Problém však je, že čtyřválcové diesely z minulé dekády nepatří zrovna k tomu, co by si měli inženýři z Mnichova hrdě psát do životopisů. V dobách, kdy jsme tahle auta testovali nová, to tak ještě mohlo vypadat, ale dlouhodobá spolehlivost motoru 20d ve verzi M47 i novější N47 má drastické mezery – a to i nad rámec běžných problémů moderních naftových motorů s common-railem. Při poměrně masivním ročním nájezdu tak sice na jednu stranu působí lákavě nízká spotřeba, ale zároveň dramaticky roste pravděpodobnost fatálního selhání.

Řešení jsou dvě. Buďto si můžeš koupit BMW na benzín, což je při tvém rozpočtu víceméně limitováno na E91 s některým z nejslabších motorů (E46 už bych se u takového nájezdu vyhnul), nebo se poohlédnout mimo tvou oblíbenou značku. A když vyjdu z toho, že potřebuješ auto co nejpodobnější právě trojkovému BMW, vychází mi z toho jen jediná varianta. Lexus IS v provedení IS200 nebo IS300 a pokud potřebuješ kombík (jak volba právě E91 naznačuje), pak také v provedení SportCross.

Nevýhody? IS bude o něco starší než BMW za stejné peníze a bude se špatně shánět.

Výhody? Mělo by být mnohem spolehlivější a odolnější než E91. A pokud ti záleží na provozních nákladech, mohl by být řešením plyn…

Nicméně jsem si vědom, že to není úplně ideální rada a tak vložím tvůj osud do rukou čtenářů, které třeba napadne nějaká lepší alternativa…

Krabův pohled na věc:

Máte štěstí, že jdu zrovna kolem, řečeno slovy klasika. Jsem bazarový snílek a současně bývalý majitel modelu E39 s benzínovým šestiválcem řady M52. A měl jsem i trojku řady E46. Nástupci těchto veleúspěšných řad vozů s modrobílou vrtulí jsou dnes trochu přehlíženi a díky tomu vlastně dobrá E46 či E39 stojí stále o něco více, než nejstarší exempláře jejich nástupců. V rodině bylo po několik let i pětkové BMW řady E60. Když budu srovnávat, moje srdce je stále u těch starých BMW. Jsou tak pečlivě zpracované a opravdu příjemně se s nimi jezdí. Jenže věk oklamat nelze a hnědá kovomorka se snaží umučit každé staré BMW a těší se až s ním v zimě vjedete na první posolenou silnici. Zrovna tak jako Vojta bych neradil v tvém nájezdu a ve tvém rozpočtu onu obligátně se nabízející volbu 320d E9x. Možná to vyvolá diskuzi, ale já bych přeci jen dal šanci lepšímu exempláři vozu který máš nyní anebo šel do co nejlepšího kusu trojky řady E46. Co se týká motorizace, na tvůj nájezd bych volil buď Benzínový řadový šestiválec M54, který pouze může v určitých případech trpět na spotřebu oleje. Většinou to řeší levná výměna olejového separátoru a jezdí se dál. Další variantou je zkusit šestiválcový třílitrový diesel. Ve své době byl špičkou na trhu ve vznětových jednotkách a dobrý udržovaný kousek po jednom (raritně) či málo majitelích bude skvělým dělníkem na další roky.  Do oka mi padlo toto auto. Nevím o něm nic, ale pokud je to jak se píše na internetech, skoro si to říká o zkoušku, nemyslíš?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
07. listopadu 2017, 20:36
2

Kup si e39 530i z posledních let vyroby s nejakym malym najezdem. Vejdes se do rozpoctu a jeste budes mit poradny auto s poradnym motorem. Zadnej ofejsliftovanej Zetor 25...

reagovat
Breakthru
07. listopadu 2017, 21:34
2

asi tak, hledal bych spíš u e39....poctivý káry

Safa
07. listopadu 2017, 21:27
0

Stárnoucí BMW je ideální nahradit nestárnoucí Miatou. :o)

reagovat
MartinCoupe
07. listopadu 2017, 21:40
0

Či 911...

Safa
07. listopadu 2017, 21:55
0

Souhlas.

M P
08. listopadu 2017, 08:19
4

A to je přesně důvod, proč tady kolikrát ty diskuze dopadají, jak dopadají :) a proto kontruju a říkám: lékem na stárnoucí BMW je nový Golf na operák.

MartinCoupe
08. listopadu 2017, 10:00
2

Tak operak s rocnim najezdem 35k nebude uplne za hubicku...

M P
08. listopadu 2017, 10:05
0

Beru zpět, já jsem reagoval ráno, z toalety :) takže 35tkm jsem přehlíd. No a tím pádem je ale miata už uplná chujovina.

Safa
08. listopadu 2017, 11:03
0

Miata byl jen neškodný trolling. :o)
Ale zpět na vážnou vlnu. Osobně se taky přikláním k Mondeu, ale napadá mě - co nějaké Volvo? Vyzná se v nich někdo?

M P
08. listopadu 2017, 11:07
0

Za ty penize? to teda nevim :) Jako napada me S40 s petivalcem, to je takovy lepsi focus, ale otazka kolik bude mit uz na hrbu. Jinak je to super auto

VK
VK
08. listopadu 2017, 11:16
0

Přesně za ty peníze S80 samozřejmě, s dieselovým pětiválcem, experimentálně vyzkoušeno s najetím 110 tisíc během dvou let. Kdyby mi ho pak nerozbili (nevím proč musí venkovští autíčkáři charakterizovaní čepicí s placatým kšiltem jezdit nalití jak dělo), mám jej bez velkých problémů dodnes.

Focus se značkou S40 a V50 nebrat.

Sa
Sausages
08. listopadu 2017, 11:38
0

Ježiš, jen to ne. S80 je jedno z mých největších zklamání, to auto se sypalo více než přesýpací hodiny už jako nový. Neujel jsem s tím ani 10tis km bez toho aby muselo do servisu. Cokoli jen ne tohle. Jinak souhlas s S40 a V50, to nebrat. Je to horší než Focus a stojí to víc.

JLK
08. listopadu 2017, 12:17
0

A v cem ze je to horsi kdyz je tam pulka auta stejna?

M P
08. listopadu 2017, 12:18
0

O které S80 se bavíme? První, nebo druhé?

beastar
08. listopadu 2017, 13:42
1

A s80 se dělala v kombíku? Miata combi samozřejmě je a 911 taky ale s80?;) Mám pocit, že to je podmínka toho chlapíka takže kontruju: Golf v naftě z co nejnižším nájezdem po dědovy v kombíku!

Bavoraczech
09. listopadu 2017, 13:06
2

Klidně mě ukamenujte, ale rýsuje se mi tu jasný kandidát - Alfa Romeo 159 SW po faceliftu s motorem 2.0 JTDm 125 kW... Auto jako takové nemá kromě horních ramen přední nápravy žádný zásadní problém, motor 2.0 je dost kutlivovaný i výkonný, ale zároveň úsporný a poměrně spolehlivý. Na problémy s elektronikou už snad nikdo moc nevěří, Bosch vládne světu autoelektriky už nějakou tu dekádu :D

VK
VK
09. listopadu 2017, 19:08
0

S80 v první generaci... kombíku se dělala, ten nese jméno V70.

Inženýr
09. listopadu 2017, 19:31
0

První generace S80 síce stojí na platformě P2, kterou sdílí s kombíkem V70 druhé generace, ale taky ji sdílí s kompaktním sedanem S60, který je V70 podobný víc, než S80.. Zajímalo by mě, jak je to z pohledu techniky. V70 jako S60, nebo jako S80? Když se podíváme na druhou generaci S80 vs třetí generaci V70, tak ty vypadají stejně, ale tady to není jednoznačné. Volvo v tom má trochu hokej. (viz taky první vs druhá generace C70 a ''podobné modely'' - S70 resp. S40).

beastar
09. listopadu 2017, 20:41
0

VK: Si děláš srandu co? :D A všechno co je na platformě MQB od VW je taky stejné auto? Takhle to brát na základě použité techniky, tak jsou podle tebe Gallardo a A8 taky vlastně sourozenci .)

Ju
Junior
10. listopadu 2017, 14:38
0

Zrovna se mi to tu někde válí. GTD na 3 roky, 30 000km/rok->9200 bez DPH. Se vším, kromě dálniční známky.

Pi
Pipoun
10. listopadu 2017, 17:36
2

Ahoj, přihodím svou zkušenost s Volvem. Nevím proč nebrat S40, V50. Podvozek skvělý "focus". Měl jsem V50 s pětiválcovou 2,4 benzin. S autem jsem neměl jediný problém. Kupoval jsem v 78 tis. a prodal v 316 tis. Motor jen olej a rozvody v 240 tuším. Interiér kvalitní a oproti Focusu líp odhlučněný. Klidně bych do něj šel znovu, jen se vyvarovat 2 litroveho disku. Dle zkušenosti z volvo fóra docela problémový. Takže sehnat málo dostupnou D5 se 120 kW

nixx
07. listopadu 2017, 22:01
0

A co zaplout ke konkurenci a kouknout na Audi - A4 nebo A6 s motorem 2,7 nebo 3,0 okolo roku 2006-2008... Tyhle šestiválce patří ke spolehlivějším a jízdě to je solidní auto.

reagovat
beastar
07. listopadu 2017, 22:08
1

2.7 je pěkná srágora. A k Audi ti fanda Bmw nepůjde:) Poznal by lepší auta a potom by nechtěl jinak.

Sedrik
07. listopadu 2017, 22:29
0

Ale notak.... :)

beastar
07. listopadu 2017, 23:46
1

Dobře no tak jinak. Poznal by pořádnou čtyřkolku a už by nechtěl jinak;)

Sedrik
08. listopadu 2017, 07:45
-1

Mám za sebou 2 zimy s xDrivem a nevím, co by musel haldex v Audi umět, aby mě příjemně překvapil. Nejel jsem s tím, přiznávám, ale byl bych překvapen, kdybych byl překvapen :)

beastar
08. listopadu 2017, 13:38
0

No jo čtvrtá generace byla podle mě nejlepší. Torsen. 50/50 permanentní čtyřkolka s eds. Kde ty časy jsou. To bylo v době kdy xDrive byl nespolehlivý a málo vyhledávaný vlastně nevím jestli tomu už tak říkali v Bmw. Jinak abych byl fér a6 a 5er v naftě za 150000 když to bude ročníkem na hraně ceny budou obě stejné paštiky.

reagovat
gkchjhckl
07. listopadu 2017, 22:22
0

Spíš ne, 220 CDi (v koncernu Daimler-Chrysler známý také jako 2,2CRD) je dobrý motor. Po faceliftu (2005 a novější) je zbytek auta slušný (nerezne), ale je tu jeden kámen úrazu. Elektronika. ESP, SRS čidla, ABS... kolem 170-200 odchází alternátor (pokud není vyměněný, je to časovaná bomba) atd.

gkchjhckl
07. listopadu 2017, 22:25
0

Tím chci říct auto dobré,ale počítal bych 50k v prním roce za servis.

beastar
07. listopadu 2017, 23:07
0

Otázkou je jestli trojka či pětka od Bmw nebude to samé. Audi určitě bude:) Tak potom snad zbývá to Mondeo...;)

S.
S.h.I.t.
08. listopadu 2017, 00:28
4

Asi to bude znit rouhacsky, ale pro najezd 35k rocne bych asi nevybiral auto, ktere ma uz ted na krku 250kkm. Ty kilometry tam proste vzdycky poznat budou.

beastar
08. listopadu 2017, 01:11
0

No samozřejmě. Zase si ale říkám, že třeba servis úplně neřeší. Při tom nájezdu se může porouchat cokoliv i nové auto.

MartinCoupe
08. listopadu 2017, 06:18
0

V tom případě zbývá nejlepší petrolhead auto všech dob - Škoda Rapid :-)

S.
S.h.I.t.
08. listopadu 2017, 07:03
4

Ja asi nejsem spravnej petrolhead, ale v cene 150k a najezdu 35k/rok bych se BMW, Mecedesum a podobnym uplne vyhnul. V 99% pripadu to auto totiz bude uz olitana jebka, kterou ceka servisni zasah pomalu za cenu nakupu. Bud pritlacit dalsich 150k nahoru, nebo se poohlednout u mene prestizni znacky.

beastar
08. listopadu 2017, 13:59
0

Máš pravdu, ale 99 procent to vážně není. Ale vím jak se kupuje auto v Čr a Čechem takže jistě je lepší se vyhnout těm značkám jako je MB. Zase najezdit 35 tisíc za rok v paštice nižší střední typu ojetý Focus no to good luck a pevná záda. Jediný rozdíl je že případná kolize či servis nebude tak drahý. U Mercedesu nebývá mnohdy problém skutečných 500000 na hrbu. Těch 150 plus evidentně nemá. Méně prestižní značka je co? Jako koupit Lagunu, nebo 6 Mazdu a doufat, že to vydrží? Chudák ten skok z e39 jednoho z nej vyráběných sedanu světa do auta, které je jiné není to rwd, nejede to. Už sem to zažil skok z jetého Mercedesu do nového Infiniti a stejně to vidíš ten rozdíl. A rekneš si wow to co vy, děláte dnes oni měli před 10 lety. A to je jen jeden důvod proč bych si koupil prémii. Kde bereš tu jistotu že stará Mb c, e, s neudělá 35 000 bez fatální poruchy. Zlodějský Rumuni v tom křižují Evropou a v Praze 10 let starý éčka bežně vozí klienty. Nevěřím že ti taxikáři by to měli to stejné platí v Německu, kde sem iel kouskem s 890000km a pořád pohoda. Tím neříkám, že je to super kup ale komfort přepravy pozadí je asi o 100% jinde, než v Nissanu Primera:) Jinak ten pravý Rapid pro petrolheady je taky unikátní volbou vadí tam ten nájezd takže ol ne a za hotový je to moc...

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 14:10
0

Konečně rozumná řeč děkuji :) klidně bych mohl jezdit hromadu km ve Fabii II v 1,6tdi a k tomu mít něco sportovního ale to bych si zhuntoval záda... těch 150 bylo orientační a nakonec jsem pořídil e91 v R6 se 180 na budíku a doloženým servisem :)

beastar
08. listopadu 2017, 14:15
1

Nemám obavy, že by nedala 35000 km:) Tak morálně si omladil vozový park a ještě je to kombík. Přeprava lepší jak ve Fábii navíc 1.6tdi je instantní zlo zakleté do motoru!

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 14:21
0

Našel jsem auto co nejezdilo do servisu po obligátních 35 000km ale po roce takže to vypadá velmi zachovale :) no už něco zvládla a v pořádku. No z fabie 1,6tdi jsem měl pocit asi jako když šlápneš do exkrementu a je úplně jedno jestli mluvíme o řízení, odporu ovládacích prvků, motoru nebo podvozku a navíc ty sedačky...

OndrasI
08. listopadu 2017, 06:47
3

Na 35tkm rocne doporucit 14 let stary kombik polepeny nalepkami "Race", to je netradicni myslenka, ba dokonce je to mozna myslenka puvodni.
Ta rovnice nahore nema s nejvetsi pravdepodobnosti reseni - kdyz mas na vstupu BMW, 35tkm, 150k a pozadavek na neprustrelnou spolehlivost, tak na vystupu bude jeden velkej prusvih.
Pravdepodobne to tazatel slyset nechce, ale za techhle podminek by byla dobra volba Laguna III kombi 4Control s nejsilnejsi 2.0dCi. V pripade pozadavku na prebytek vykonu se kombik delal i se sestivalem 3.0dCi, to leti neskutecne.

reagovat
GanGreen
08. listopadu 2017, 07:28
2

"Ta rovnice nahore nema s nejvetsi pravdepodobnosti reseni - kdyz mas na vstupu BMW, 35tkm, 150k a pozadavek na neprustrelnou spolehlivost, tak na vystupu bude jeden velkej prusvih." neco podobnyho jsem si presne rikal...tohle proste nemuze dopadnout dobre...

OndrasI
08. listopadu 2017, 08:26
0

To auto nevypadá nijak zle, nic takovýho - původní značky a rychlý proklepnutí majitelů vypadaj slibně.
Jenže na 35tkm ročně bych si ho stejně nevybral. Když jezdím tolik, pravděpodobně vyžaduju spolehlivost a naprosto bezproblémový provoz a to 3er s 230tkm a čtrnácti zimama za sebou fakt nejspíš nezaručí.

krab
08. listopadu 2017, 09:14
1

Víte, to je přesně ono. Jenže co máš dělat, když máš rád BMW, nechceš prostě jít do levného soudobého povozu (protože to kolikrát vážně není objektivní výhra) a más na to jen tyhle peníze. A vlastně to není tak zlý.

Já jsem to měl stejně. Asi dva roky jsem jezdil se svojí E39 523i podobný nájezd. Auto bylo spolehlivé jako nové. Ale povedlo se mi tenkrát sehnat luxusně pěkný exemplář. Je to celý o správným výběru ojetiny o ničem jiným... A jako možná se někdo bude divit, že doporučím starou E46 , vlastně dražší než kdejakou E90. Je to proto, protože nejde koupit to nejlevnější auto na trhu, ale to nejlepší co v daném rozpočtu můžu. Tahle strategie nákupu u ojetin se mi zatím vždycky osvědčila.

ToMyx
08. listopadu 2017, 09:27
2

Krabe, tuhle větu tesat do kamene!!!
"nejde o to koupit to nejlevnější auto na trhu, ale to nejlepší co v daném rozpočtu můžu"

Jedinkrát jsem se tím neřídil a auto šlo po cca půlroce pryč;-)

OndrasI
08. listopadu 2017, 09:50
1

Krabe, to je ale o příběh o slepici a vejci, prostě dva úplně odlišný případy.
Buď:
1) mám spolehlivou 523i a PROTO si mohu dovolit nájezd 35tkm ročně,
anebo
2) potřebuju jezdit 35tkm ročně, nemám spolehlivou 523i a PROTO hledám spolehlivé auto vhodné pro pravidelný nájezd 100-120km denně. Pustit se s tímhle zadáním do nákupu káry za 150k včetně servisu je takový...nejistý.

Taky teďka jezdím 5tkm měsíčně ve "veteránu", ale rozhodně jsem to GTV s tímhle záměrem nekupoval - prostě to tak vyšlo :)

GanGreen
08. listopadu 2017, 10:24
0

No ja bych to zas resil nakupem auta za 100 a 50 na servis, za 50 se toho udela dost a vim presne co je a co neni udelany... Kazdej to mame jinak.

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 11:34
0

Bylo myšleno samozřejmě 150 na nákup aby bylo dost na vstupní opravy :) Povedlo se koupit nakonec s r6 naftou :)

krab
08. listopadu 2017, 12:47
0

Tak, hlavně ať slouží. R6 nafta od BMW je jedna z nejsympatičtějších motorizací na to palivo z černé pistole.

GanGreen
08. listopadu 2017, 12:48
0

Jo jo uz jsem to precetl dole... Tak at slouzi ;-)

beastar
08. listopadu 2017, 14:07
0

E39 523i jsem měl kdysi taky na plechách v základu. Jezdila skvěle a hodně jenže to bylo v roce 2004:)) Jinak mě extra moc rozesmála Laguna v naftě jako řešení po větě, že ta rovnice nahoře je problém. Ne že by to nebyla pravda bude tam potřeba trochu štěstí. A hlavně vybrat rozumný kus. Když bude přemýšlet takhle a poruši podmínky toho nákupu vynechá bmw a zadokolky a vůbec luxusní ojetiny. Je tady petrolheadska škodovka oktávka v naftě a ještě zbyde dost na servis. A žere to málo to prostě, ale podle mě fakt nechce na to by asi přišel sám.

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 09:06
0

Zdravím a mockrát děkuju za rady. Nakonec jsem se dostal přesně k tomu co psal Vojta a plácnul se přes kapsu a vzal sice E91 ale v 3.0D s doloženým servisem a 180 na budíku. Samozřejmě nepočítám s tím že auto bude jenom jezdit a bude úplně neprůstřelné ale kdo bojoval s kovomorkou určitě pochopí moje vysílení neustálým bojem a servisem. Auto používám i na služební cesty tudíž by už mělo být trochu reprezentativní proto jsem zavrhnul e46/e39.

reagovat
OndrasI
08. listopadu 2017, 09:54
0

Kovomorka je svinstvo a přesně z toho stejného důvodu jsem se zbavoval nádherný 330i.
Odbočím - hele možná jsem divnej, ale když někdo přijede na služební cestu s něčím starším obligátních pěti let, mám o zdraví té firmy pochybnosti. Proč jste nevzali něco na operák/leasing když potřebujete jezdit na služební cesty?

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 11:36
0

Ano mám možnost jezdit obligátní Fabii II 1,6tdi ale jelikož v ní po 60km umírám na bolest zad tak jezdím v rámci zachování zdravý ve vlastním :) Operativní leasing jsem taky řešil ale s nájezdem 35tkm bohužel vyjde asi jako hypotéka :D

OndrasI
08. listopadu 2017, 11:57
0

Ok then :)
Operáky podražily brutálně, ale i tak jde vzít třeba Okta G-Tec Style s komplet servisem a pneu (3 roky á 60tkm) za nějakých 9900 bez daně. A to už mi přijde cajk :)

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 12:03
0

jo jo to jo ale 60tkm mam za 2 roky :D to znamená bud brutálně přeplatit ty km nebo 2 auta a to už není vůbec fajn :D

OndrasI
08. listopadu 2017, 12:15
0

To je 60tkm ročně, po těch třech letech se to vrací se 180tkm.

beastar
08. listopadu 2017, 14:11
0

Jel si v gstyle oktávce? To je ještě za nějakou moc akční cenu?

OndrasI
08. listopadu 2017, 15:04
0

Jo, je to založený na vylámání pěkný slevy z dealera a dobrejch vztazích u leasingovky. Ale když to zvládnu já jakožto kmán z ulice, tak to zvládne každej.

RcD
11. listopadu 2017, 08:48
0

Ohledně starších firemních aut a nějakém podprahovém vnímaní zdravosti firmy je to asi na delší povídání. Nicméně v rámci firmy jezdím na služebky menší dodávkou která se velmi často využívá jako auto pro OSVČ, myšleno instalatéři, zedníci, pekaři atd :) Značku a typ vozidla si každý asi doplní sám. A teď si vem tu situaci kdy přijedu do firmy na jednání v takovém autě, co si o mě musí myslet? Je pravdou že výbavou a motorově je to to nejlepší co v danou chvíli šlo koupit, ale i tak je to prostě typ auta "dodávka". Jenže pokud jednatelé firmy mají auta pouze jako dopravní prostředek pro přesun z místa na místo a navíc berou pořízení auta jen jako vyhození peněz, těžko potom odhadovat situaci a postavení firmy na trhu :) Nicméně je to taková zvláštní pocit zaparkovat před jednáním mezi auta v min. střední třídě :))

beastar
11. listopadu 2017, 13:49
0

Je to fakt, ale nepřeceňoval bych to. Dnes stejně v mnoha kancelářích a firmách nikdo ani neví čím, kdo přijede auta jsou někde v podzemí či na obrovském parkovišti. Ve větších městech typicky Prahs, Brno dojedeš kolikrát taxíkem, mhd. A malé firmy kde by na auto teoreticky mohli vidět zase často mají jiné starosti, než řešit jestli potencionální partner dojel novou oktávkou, nebo starším Bmw. A já mám za to, když to vezmu tady na konkrétním případu, že přijet starší e9x od Bmw působí líp, než Fabia (hádám) v krásné bílé a nejhorším, co Škoda vytvořila po 1.2 htp, totiž 1.6tdi pod kapotou. Ke mě kdyby si přijel v Transpiku v plný, tak mi z toho je jasný, že je to auto v ceně dvou Golfů a hotovo. Myslím že tohle řeší jen nějaká high society a top borci v podnikání jestli Pepek už má novou a8 a Andrej přijel v té nové 7 zatímco Honza má pořád to staré Bentley. To bude něco špatně. V normální firmě ze středních vod, když nedohrkáš zrezlou feldou to stejnak nikdo, nikda řešit nebude. Je to o osobním pocitu toho zaměstnance a ne o pohledu zvenku.

Ju
Justdoit
13. listopadu 2017, 09:00
0

Přesně tak jde spíš o to že ve firmě mě radši pošlou tou fabii než E39 protože to líp vypadá ale E91 vs 2ková fabia už je jim jedno. Dalsí věc je kolik je spotřeba v TP to se taky nelíbí u E39 :D

rw
rwalker
08. listopadu 2017, 11:39
0

Možná tady už padl, co Xtype 2.5 nebo 2.2 D, vzhledné kombi, dobře jedoucí..

reagovat
ic
icecold
08. listopadu 2017, 13:06
0

no zajimalo by mě jestli Dobeš opravdu bavorákům rozumí nebo čte jenom internetové recenze:
Shrnu to takhle:
motory: m47 (2.0d 100kw - rotační čerpadlo) e46 320d - průser nebrat, navíc se bavíme o autě v hodnodě 50-60tis
motory m47n (2.0d 110kc common-rail) e46 320d, e90/91 320d 120kw do roku 2006 . v manuálu většinou s 6q převodovkou, ´motor je spolehlivým, cena ND díly tě nedonutí živořit do výplaty, nicméně s takovým nájezdem počitat že bude třeba udělat dvouhmotu se spojkou (cca 20tis kč), když budeš mit fakt smůlu tak na tebe příjdou i vstřikovače (cca do 25tis), dále nic navíc co se tyče v podstatě běžníého motoru,
dále n47 120, 130kw, motory od 2006 a výš (e90/91 320d, e60/e61 520d atd) šmejd, motor má sice elegantně vyřešené rozvody vzadu kvůli lepší vyváženosti motoru, avšak měl podimenzované rozvody které rady se trhaly a chrastily, ve výsledku většina aut se nedožije 200tis km s původnimi rozvody, oprava tak aby to bylo správně, (ne aby se ušetřilo) tak kolem 40-50tis, nicméně pokud ty rozvody dělal původní majitel a kvalitně tak bych se toho motoru tak nebál (ale kdo ví, co a jak kdo tomu dělal, že)
jinak jestli pán redaktor si opravdu myslí že u m54 motoru spotřebu oleje vyřeší výměna separátoru, tak mu s ochotou pár aut s tímto motorem dovezu na opravu, průšvih, zejména těchto motoru je jejich nadměrne zakarbonování, a zalehání pístnich kroužků, přes které se dostává olej do splaovacího prostoru a motor taky ztrácí tlaky.
jinak za do 150tis bude e90/91 velký kompromis stav vs. výbava. vs nájezd, e60/61 v takové cenové relaci bude sebevražda, doporučit pak lze slušnou e46 330d (buď m57 135kw, ale spíše m57n 150kw), nebo potom nicuž asi nic kloudného, ale osobně bych se třeba vrátil k e39 530d když už naftu, nebo raděj benzin s LPG, najit nějaký slušný kousek, a dávat mu maximální možnou péči, jelikož lepší BMW než e39 stejně neexistuje ;)

reagovat
krab
08. listopadu 2017, 13:27
0

Icecold: děkujeme za dovysvětlení. Nevím jak Dobeš, já taky nejsem technik formátu Martina Vaculíka a ano, občas bychom si měli toho víc prostudovat , zvlášť pro tuto rubriku. Radu s E46 330d (M57N 150kw - resp M57TUB30) jsem dopsal já. A tu věc se spotřebou oleje u benzínových M54 + radu měnit separátor rovněž já.... zbytek byl náš Vojtěch. Máš pravdu, velmi jsem to zjednodušil. Co jsem chtěl říct bylo to, že i motory M54 jsou z hlediska složistostí a nástrah modernějších motorů (nejen BMW) obecně velmi dobré a spolehlivé jednotky. Já měl ve dvou autech , jedno z nich pořád mám motor M52 , jednou B25 a aktuálně B28 (TU) verzi. Neříkám, že se dá spravovat kladivem, jako kdysi v Topgearu demonstroval Jeremy Clarkson, ale jsou to skvělé motory.

Tazatel si nakonec vybral 3er s motorem M57 , nevím jestli 325d 145kw nebo 330d 170kw a doufejme, že mu udělá dobrou službu. Někde to tu psal. Já bych býval asi intuitivně hledal co nejhezší E46 bez koroze .. jakože tedy takových je jako šafránu.

Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 14:18
0

je to 325d 145kw v manuálu :) taky jsem hledal ale když jsem viděl cenovky hezčích kousků tak to je prostě mimo... a minimum koroze= za rok s mým nájezdem jí tam bude mnohem více což už jsem si zažil a víc už nee. Je to ze SRN s doloženými km a opravami takže po 5000km je v pořádku. Špatně jsem to namsal těch 150t bylo rámcových pouze na pořízení :)

MartinCoupe
08. listopadu 2017, 14:54
0

Ja bych s rozoctem 150k šel zpátky na stromy, což znamena e39 535i 180kW v maximální výbavě a stavu. :-)

ToMyx
09. listopadu 2017, 13:38
0

Přestože by mi motorizace vůbec nevadila až na ten těžký předek, více bych se obával v rámci zmíněného ročního nájezdu potřeby vlastnit ropný vrt :-)

MartinCoupe
09. listopadu 2017, 14:59
0

Dalky ten osmival da urcite za sympatickych 10l/100. :-)

beastar
09. listopadu 2017, 20:38
0

Já za to normálně daily jezdim a na jídlo pořád máme.... Takže klidně.

Vi
Vita-Repa
08. listopadu 2017, 15:17
0

Zkusil bych si přidat cca 30k a vzal bych 330D E91.
Na tenhle nájezd kilometrů značka ideál a spotřeba je krásná.
Sám jsme spokojeným majitelem.
Samozřejmě že sehnat za tyhle peníze "nevylítanou mrdku" bude trochu oříšek ,ale na druhou stranu běžné věci pro tuhle motorizaci nejsou za přemrštěné ceny (porovnal bych to z Octavií A5) .
A pokud to nebude Xdrive nečeká majitele žádná extra past jako rozvodovka atd. (je i problém s tlumiči - jsou speciál jen na xdrive a celkově je tam dost odlišných dílů - vím o čem mluvím - mám xdrive :-) ) .

reagovat
Ju
Justdoit
08. listopadu 2017, 15:46
0

ano ano přesně tak to dopadlo akorát s 325d kde je řetěz uplně na vždycky :) a povedlo se koupit za hodně dobrý peníze tu nevylítanou mrdku.

Vi
Vita-Repa
08. listopadu 2017, 16:35
0

Tak to gratulace. :-) přeji spoustu pohodovych kilometru . 6-válec je navykovy ;-) oproti 320d je kultivovanost nekde úplně jinde . Dal bych si ted před zimou pozor na termostaty . V menu budiku lze vyvolat aktualni teplotu motoru ( musi se držet na cca 87-93*C ) je to častá závada. Jinak to zbytečně žere a trpí. ;-) jsou dva (primar a egr ).

Sm
Smack
09. listopadu 2017, 00:37
0

"s 325d kde je řetěz uplně na vždycky" - toto je velký omyl. Rozvody se na tom autě trhají stejně, jako na N47 akorát vydrží +- o 100.000km víc. Znám z vlastní zkušenosti, odešel řetěz při 250.000km a to při výmenach oleje po 10tis a motor byl krom řetězu v numero uno stavu. Takže doporučuju hned vyměnit. Je to sice investice 20 - 30 tis, ale budete mít klid.

Ka
Karl Bader
14. listopadu 2017, 14:04
0

Zdravím všechny bawkaře! Měl bych dotaz ze stejného soudku,ale jen jiné vrstvy, a proto nechci klást Vojtům novou otázku. Stojím před řešením podobného problému. Moje Súbo Lego MY2007 má najeto čtvrt mega, schytalo řadu ran, a začíná být problém uplatit servis. respektive: začíná být otravné, jak leze do peněz. Jako nástupce jsem si vybral BMW E90 nebo 92 s benzínovým šestivále ( 325 xi nebo 330xi, bohužel je pro mě nutnost náhon 4x4), cenový limit by byl cca 13000E, vůz by byl každopádně z Německa. Za tuto cenu se dají najít velmi zachovalé kusy s nájezdem i pod 100000 km po prvním majiteli. Nápad jsem konzultoval s erudovaným technikem specializujícím se na BMW ( včetně moto) a nestačil jsem se divit, jak rychle mě vrátil na zem. Vozy od emisní normy EURO5 jsou podle něj neskutečně problematické a velmi snadno se z nich stane finanční černá díra. Odcházejí vstřiky, čidla , a ceny tohoto "spotřebáku" a oprav jsou údajně astronomické a šplhají se i do desetitisíců ročně. Rád bych se zkušených bawkařů zeptal, zda sdílí tento názor, a zda má smysl hledat málo jeté vozy s EURO4, kde by snad spolehlivost měla být lepší. Díky za podnětné příspěvky.

reagovat
Ju
Justdoit
23. listopadu 2017, 16:43
0

Určitě hledej auta ještě před faceliftem ty nemají takové problémy se vstřiky a čerpadly a určitě bych se díval po 330i případně 335i?? 325i umí začít brát litr oleje na 500km a to jsi tam potom za kompletní generálku. 330i to tedy umí taky ale prý k tomu má menší sklony. Uvažoval jsem o benzínu v e91 ale po těhle informacích jsem zvolil naftu opravy jsou plus mínus stejně drahé.

wa
wacso
27. listopadu 2017, 01:41
0

Pokud potrebujes 4kolu nekupuj si bmw.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem