načítám data...

BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Čtvrtá generace je zase o něco větší a luxusnější. O vychytávky taky není nouze. Nabídne ale i lepší svezení?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW X5 xDrive 30d: Velké auto, nebo malý dům?

Je to už nějaký ten pátek, co jsme s lehkými rozpaky testovali odcházející třetí generaci. Od té doby proběhlo v rodině X určité přerozdělování rolí a sfér vlivu. Objevila se gigantická X7 (na silnici jsem ji u nás ještě nepotkala, nejspíš proto, že se na silnici nevejde) a kompaktní X2, X3 o něco málo povyrostla a rozhodně dospěla. Novou X5 jsme vyhlíželi s velkým očekáváním, protože tenhle člen rodiny byl vždycky něco jako klanový vůdce. Inu dočkali jsme se a spousta nadějí i tužeb je ukojena. Nová X5 je v mnoha ohledech o hodně lepší auto, než bývala dřív. A pak je tu pár ohledů, v nichž zůstává hodně, hodně podobná…

Skočme do studené tůňky rovnýma nohama – auto, které máme na test, je v ceníku opatřeno cedulkou s číslem 2 830 858 Kč. Nehodlám moralizovat o odvážných ambicích ruky trhu, auta jsou obecně drahá legrace, ale dovolit si je můžeme, stačí se trochu rozhlédnout. Tenhle konkrétní exemplář sice stojí jako menší rodinný domek, na druhou stranu za své peníze dostanete podobně zastavěnou plochu. Oproti minulé generaci se rozměry natáhly do všech stran, nejmarkantnější je to v případě šířky. Právě teď, kdy je na každém druhém metru silnice zúžení a jáma o velikosti Mariánského příkopu, si člověk obří rozměry naplno vychutná a zároveň potrénuje preciznost svého odhadu. Šířka bez zrcátek činí 2004 mm, pražské archeologické lokality mě tedy sem tam poněkud znervózňují.

Radostná zpráva je, že prostorová výraznost není zřejmá jen zvenčí, ale také zevnitř. Středová loketní opěrka má rozměr fotbalového hřiště, spolujezdcových končetin se tedy dotýkat můžete, ale nemusíte, což je vítaná možnost volby. Chvilku se zastavím u sousoší řadicí páky a ovladače radiomapy s hromadou tlačítek. Snad každá funkce má své vlastní, a jakkoli to na první pohled vypadá přetlačítkovaně, všechna jsou ospravedlněna logikou rozmístění i uživatelskou přívětivostí. Máme tu jízdní režimy, vypínání start-stop, terénní funkce a samozřejmě klasické čudlíky okolo kolečka iDrive. Novinkou jsou příplatkové skleněné artefakty, o kterých tak úplně nevím, co si myslet. Na používání nejsou ani lepší, ani horší než ‚obyčejná‘ plastová varianta, ovšem dojem markantně jiný je, pochopitelně. Na můj vkus možná až příliš vyumělkovaný. Interiér jako celek to snese, protože má elegantní, ale střízlivý design bez zbytečných kudrlinek, ale přece jen bych nakonec sáhla po klasice, asi hlavně proto, že skleněný kruhový volič iDrive (psát po něm prstíkem samozřejmě lze) je neustále zapatlaný. Za řadicí pákou se najde místo ještě na dva cupholdery s milou funkcí vyhřívání či chlazení a bezdrátovou nabíječku.

Sedačky jsou jedním slovem perfektní. Možností nastavení je tolik, že se na nich člověk může zaseknout klidně na půl hodiny. Rozhodně se ale vyplatí si s nimi pohrát. Po delší cestě se vám úsilí vrátí na stavu vaší opěrné soustavy i s úroky. Celkově má kabina super zpracování, jediný akusticky vybočující plast jsem našla na řidičových dveřích. Všichni čtyři cestující mají postaráno o komfort, každý má dost místa, vlastní USB napájení a ovládání klimatizace, kde si může diktovat vlastní podmínky. Cestovat se dá i v pěti lidech, na prostředním sedadle si ale posedí jen děti, protože opěrka hlavy není polohovatelná a je defaultně usazená nízko.

Na ovládání radiomapy a její uživatelské přívětivosti jsem nenašla žádnou zásadní chybku. Bavorácký systém mi pořád sedí, i když objem funkcí nezadržitelně bobtná a prokousat se k některým z nich trvá delší dobu (Sorry šéfová, ale s bambilionem tlačítek se skamarádit nedokáže úplně každý. – Adam). Kupříkladu Apple Carplay, který je zde nově i bezdrátový, se mi nepodařilo zprovoznit ani po drátě. Mám ale podezření, že nejde o obecný fail, ale o nějaký bug ve spojení konkrétně s mým telefonem. Kromě problému s připojením Carplay se mi totiž telefon ustavičně odpojoval i při streamování přes Bluetooth. Vždycky jenom na pár vteřin a vždycky si hned našel cestu zpátky, i tak to bylo iritující až běda. Autu to nevyčítám, spíš si chci postěžovat na své utrpení, protože audiosystém je jinak tak fantastický, že se mi od něj nechtělo odcházet. Pochválit musím ještě head-up display s parádní grafikou. Pozoruju, že postupně narůstá do rozměrů Maroldova panoramatu, ale při řízení to kupodivu neruší. Co naopak trochu ruší, je převrácený otáčkoměr, který jsem neocenila v Peugeotu, a neocením ho ani tady. Přístrojová kaplička je nově komplet digitální, její konfigurace se však mění jen s volbou jízdního režimu. Klidně by si zasloužila více možností individualizace a nepochybuju, že v budoucnu se jich dočkáme.

Z nových funkcí ještě stojí za zmínku asistent couvání. Znáte ty situace, kdy se prodíráte do nějakého komplikovaného prostoru, pořád doufáte, že se někde na konci budete moci otočit, a příležitost pak nenastane? V tomhle případě hezky poprosíte couvacího asistenta a on se identickou stopou vrátí zpátky. Pamatuje si nějakých sedmdesát metrů a při rozměrech auta je tahle fíčura jednoduše geniální.

V testu třetí generace jsem základní naftovou motorizaci 30d označila za ‚základní‘. I tentokrát máme pod kapotou základní naftu, udála se s ní však podstatná změna. Z pohledu čísel se bavíme o jednotkách kilowattů a desítkách newtonmetrů točivého momentu, ale reálná zkušenost je tedy nebe a dudy. Nic víc v tomhle autě nepotřebuju. Perfektní pružnost, hezký odpich (s mírným turbolagem, ale co už), příjemný, nepřepjatý akustický projev, opět jsem se utvrdila v názoru, že když diesel, tak BMW. Spolupráce s osmikvaltovým automatem je taky příkladná. Řadí téměř bezchybně, a to i v případě ostřejší jízdy s častým zatáčením nebo kopcovitou krajinou (pádla pod volantem jsem si vyzkoušela spíš ze zvyku, než že by pro to vyvstala reálná potřeba). Krása střídá nádheru, to jako fakt.

V rychlosti a výkonové rezervě tedy nevidím sebemenší kompromis. Stejně je tomu, pokud jde o komfort podvozku. Adaptivní vzduchové odpružení něžně pečuje o živé organismy na palubě, ať už jedete po rovné dálnici, či po té nejrozmlácenější rádobyasfaltové silničce na pomezí Středočeského a Královéhradeckého kraje. Režim komfort je možná komfortní až příliš a houpání s notnou dávkou setrvačnosti vám na výraznějších terénních vlnách může lézt na nervy. Nic ale nebrání tomu, abyste jezdili na sport, drncání se bát rozhodně nemusíte. Pohodlí si zkrátka zaslouží jedničku s hvězdičkou.

Jedinou větší výtku k autu jsem si nechala na konec. Nejsem si totiž jistá, nakolik je oprávněná. Při každém testování se snažím zacházet s autem tak, jak s ním pravděpodobně bude zacházet uživatel. V případě velkého SUV předpokládám, že prioritou bude možná svižné, ale stále hlavně komfortní cestování na delší vzdálenosti. Jenže na druhou stranu cítím povinnost přitlačit na pilu a vyzkoušet si jízdu i v situacích, které jsou z pohledu běžného uživatele takříkajíc za hranou, třeba při ostřejší jízdě na okreskách. A v těchto situacích se můj dojem od dob minulé generace X5 příliš nezměnil.

Z řízení mám ambivalentní pocity. Zpětná vazba nula, člověk nic necítí ani rukama, ani zadkem, to už dneska není žádné překvapení. Ale ve vyšší rychlosti mi přijde, že se s volantem vyloženě peru a v zatáčkách mám problém udržet auto ve stopě. Reálně se neděje nic špatného, subjektivně však necítím jistotu. Zprvu mám pocit, že je podvozek ve vyšší rychlosti nedotáčivý. Když mám už už dojem, že se auto začne hrnout po tečně ven, zadek srovná krok a pošle obří masu ze zatáčky po žádoucí dráze. Co mi však během manévru chybí, je jistota a důvěra ve zdárný konec. Ano, s rostoucími zkušenostmi se důvěra vypěstuje – jednoduše proto, že se auto nikdy do příkopu neskutálí. Příjemný pocit to každopádně není. Celou dobu nemáte tušení, co se u předních kol děje, můžete jen věřit.

Při tom všem se v zatáčkách dá jet opravdu rychle. Pokud se při usilovném krocení volantu stihnete podívat na tachometr, uvidíte překvapivé číslo (nabízí se tak úvaha, že při ‚normální‘ jízdě budou pocity z ovladatelnosti rovněž ‚normální‘). Případnému spotřebiteli mohu s klidným svědomím potvrdit, že nová X5 je na své rozměry i v zatáčkách zatraceně rychlá a bezpečná, z výše uvedených důvodů však nikdy nebude zábavná. A protože tohle je všem kromě motoristických novinářů úplně fuk, asi můžeme na celou kauzu s klidem zapomenout.  Čtvrtá generace X5 je větší, hezčí, komfortnější i rychlejší. Pokud chcete s mastodontím SUV drtit apexy, setinky a brzdné body, nepotřebujete X5, ale lepší medikaci.

 

 

Poznámka pod čarou: Pokud vám v textu chybí ódy na adaptivní tempomat, je to tím, že v konkrétním kuse nefungoval, údajně kvůli příliš nízko usazené SPZ. 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný naftový šestiválec 2993 cm3
Výkon: 195 kW (265 koní) v 4000 ot./min
Točivý moment: 620 Nm v 2000 – 2500 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost:  230 km/h
Zrachlení 0-100 km/h: 6,5 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná (v testu): 6,2 (9,1) l/100 km
Cena s testovanou motorizací od 1 817 400 Kč
Cena testovaného auta s příplatky: 2 830 858 Kč 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
08. května 2019, 16:20
1

Domecek vazi 2185kg

reagovat
Ju
Junior
08. května 2019, 20:36
0

vidíš. V kategorii domů je X5 light weight jak prase :)

sheogh
09. května 2019, 01:54
0

To je porad o ~350kg min nez muj phaeton :-D takze v pohode

BubaaCZek
09. května 2019, 06:59
0

Je to tak, cekal jsem o par set kilo vic.

Ča
Ča Snač Aj
08. května 2019, 17:37
1

Jsem z tohohle auta lehce rozpolcený. Na jednu stranu se mi moc líbí jak vypadá, ty proporce, boční profil, interiér. Na druhou stranu ta opulentnost a plýtvání je pro běžné použití trochu přes čáru. I kdybych na něj nakrásně mel, tak bych si ho ospravedlnil snad jen při potřebě tahat koně nebo lodě :D No nic, raději barák :) jinak recenze se četla moc fajn, na jeden nádech.

reagovat
beastar
08. května 2019, 21:27
0

Konečně mají Kočkovy a další majitelé atrakcí a klubů novou modlu. Za ty prachy je to testovaný auto výsměch všem normálně uvažujícím lidem. Jasně chápu někdo o těch Bmw tady psát musí. Doufám že brzy přijede na Autíčkáře lajk e kjů ejt. Tim hovnem na kolech za dvojku už sem jel. Tak bych byl zvědav na reakci a hype tady. I když to neni Bmw;)

reagovat
Zlokoč Ka
08. května 2019, 22:47
0

Kdo jsou ti normalne uvazujici lide? Jen abychom vedeli, komu se vysmivame...

riderhenry
08. května 2019, 22:48
1

Jenže většina informací z článku platí i pro "základní" verzi za naprosto (s porovnáním s konkurencí) v pořádku cenu, a to 1 850 000 Kč. Podobný závěr by se dal udělat u většiny recenzí prémiových značek s nesmyslnými novinářskými konfiguracemi s příplatky přes milión kaček...

beastar
08. května 2019, 23:23
3

Promiň Ánry:D 1.9mio je pro tebe v pohodě cena? Aha já že většina národa jezdí 13 let staryma autama za kilo. A ona už je v Cz dvojka za auto spotřebič standartní peníz. A kolik těch aut v tom základu kdo koupí? A kdo to koupí nový. Prostě klasika předražený, tlustý, nepoužitelný pozérský Bmw s wexlák imidž k tomu. Ten výkon je na tu masu auta co to táhne směšnej. Ještě že to má alespoň krouťák jak Iveco Daily.

Normálně uvažující člověk je ten, co se týhle předražený sračce vyhne obloukem. Sorry za ostřejší slovník. Ale tohle je přesně špatné auto úplně ve všem. Alespoň že už v tom je prostor hodný 2.1 tuny váhy. A vypadá to alespoň zboku normálně. Interiér je jako imitace e60 skvělej.

No nic hale starej Kočka bude nadšenej ve zlatý na černých kolech f plný už to objednává.

Autíčkový Jelen
09. května 2019, 01:14
0

Sám nejsem ani zdaleka podpůrce takových aut jako X5, spíše bych se označil za přesný opak. Ale prostě se musím zeptat, co je třeba fakt dobrý nový auto tady podle pana Beastara. (Nemyšleno jakkoliv špatně nebo tak něco, jen chci vidět pohled na tuto situaci i z jiné strany trochu).

riderhenry
09. května 2019, 01:33
0

Omlouvám se, ale tohle je prostě mimo. Bavíme se tu o kategorii SUV, navíc prémiový segment, který začíná někde nad 1,5 míčem. Článek není o hodnocení kategorie jako takové, to by bylo tak na deset piv v hospodě a stejně k ničemu... Svoje peníze bych za to taky nedal (možná ale prostě jen proto, že je nemám...), ale když to srovnáme s konkurencí, vychází mi to nejlíp. To je celé. A rád si přečtu nějaký argument, proč je Audi/MB/Volvo lepší... Já ho nenašel.

Skipper
09. května 2019, 06:40
7

Když už bych vybíral z této kategorie, tak bych vybral jeden z plejády Range roverů. Ty aspoň vypadají decentně, tohle je opravdu kolotoč na druhou.

BubaaCZek
09. května 2019, 07:07
1

Ono blby je, ze to neni lakave uz ani jako ojetina. Ty prvni, druhe X5 jsou ojetiny sem tam videt, jenze tyhle moderni s aktivnim podvozkem a dynamicky tuhnoucimi stabilizatory, mnohaprvky a podobne mi prijdou na servisovani nocni mura. Driv i ty BMW byly ve srovnani s dneskem jednuducha auta, ale ted uz to neplati a ja, jako typicky predstavitel stredni tridy, bych mel osobne hruzu z toho az se tam neco opotrebuje.

Zlokoč Ka
09. května 2019, 08:02
0

Beaste, touhle optikou jsou předražené sračky všechna nová auta, zejména pokud nejsem žádnej nadšenec, ale prostě konzument. Takže se asi připojuju k Jelenovi s otázkou, co pro tebe v tomhle segmentu predstavuje dobře utracený peníze, pokud něco takovýho existuje.

ma
martinw
09. května 2019, 09:35
0

Není to výsměch, to auto tě katapultuje do skupiny 'těch lepších lidí' a to je k nezaplacení no né ?

XT
XTad
09. května 2019, 09:38
0

A ja bych se vsadil, ze ty Kockovi budou jezdit prave tim Rangem. Tohle je tak pro neter z x-tyho kolene.

riderhenry
09. května 2019, 10:02
0

BubaaCZek: Samozřejmě spolehlivost je otázka u každého podobného auta. Ale to se říkalo i když vyšla první i druhá generace X5 a další taková auta. Taky se toho bojím, ale věřím že s optikou + 15 let se tohle bude říkat o v té době nových autech, zatímco ta "naše" současná budou brána za "jednoduchou klasiku".

Ju
Junior
09. května 2019, 11:28
0

Představa toho, že světskej koupí něco jinýho než Mercedes, případně vyšší ligu (bentley, aston...) je dost úsměvná :)

Sedrik
09. května 2019, 11:32
0

To je diskuse furt dokola - je to drahý? Pro někoho ano. Je to předražený? Pro někoho ano. Budou to lidi kupovat? To si piš, že ano. Proč? Protože je hromada lidí, kteří mají víc peněz, než rozumu. Protože jsou lidi, kterým se to líbí a můžou si to dovolit. Protože jsou lidi, pro který je auto za 3M na 3 roky na operák prostě naprosto v cajku.

Nechápu, proč beaste pořád hodnotíš auto optikou ceny. Kvalitu interieru, vzhled a jízdní vlastnosti to nijak neovlivní a to, jestli je to auto pro někoho drahý, nebo ne je subjektivní věc, kterou si dovede každý rozhodnout sám. Kočka to auto popsala objektivně tak, jak by to člověka, co o tomto autu uvažuje, zajímalo. Pokud o tomto autě neuvažuješ (ať už kvuli ceně, nebo protože nehledáš SUV), tak to asi není článek pro tebe.

V čem jezdí většina ČR nikoho nezajímá, protože nikdo, jak sem chodíme nejezdíme v tom stejným a moje auta jsem si nikdy nevybíral s jakýmkoliv ohledem na to, jestli tím náhodou někoho neurazím. K pořízení auta vedou důvody mnohdy (z pohledu jiných) zcela dementní.

Tvojí optikou by jakékoliv auto nad průměr bylo vyhazování peněz - vždyť i10 tě doveze kam budeš potřebovat, tak na co si kupuješ "doplň dle potřeby"

beastar
09. května 2019, 13:28
-2

Oh my god:D Tolik dotazů.
Xtad: Kočkovy kupujou povětšinou Mercedesy. Celá jejich klika včetně něteří a tak. Range bych řekl jim nic neříká. Tady souhlasím s tim co píše Junior.

Sedrik: Ano je to dokola. Ano máš pravdu. Ohledně cen si mě nepochopil. A kdo čím jezdí? To byla jen reakce že píše o milionech jako kdyby to bylo pár korun. Auto za cenu baráku v JČ neni kus chleba džízus. A operák je něco jinýho... To s tim nesouvisí. S tim co sem psal. Článek pro mě to není. O suv uvažuju páč musim. Nebo budu muset. Bmw to rozhodně nebude. A ano možná je to napsaný pěkně. Nikdo nečiní autorku odpovědnou za cenovou politiku Bmw. A ten trapný český kult kolem téhle značky. Kdo má Bmw je maxi king;) Už jenom to jak popisuješ jak na to kdo nemá atd. Operák voe. Kolik myslíš že platim teď desítku? Na auto dneska má kde, kdo... Je jich všude jak sraček. O tom to vážně není.

Zlokočka, Jelen: V kategorii suv je to těžký. Každopádně Q, X bych vynechal. Když už něco za dvojku v akci a podobné. Jak tady barvitě popisuje nákup vozu kolega Sedrik a další. Stačil by mi Touareg. Zajímavě utracený peníze za auto co poutá pozornost a nejezdí v tom kdejakej podvodnickej kkt je Levante. I když samozřejmě cenovka taky svítí. Dobře utracený peníze z low costu bude Duster. Ze středu Stelvio za 1.4 bez slev to jde. A na lizačku jak je tady zmiňováno asi ujde. Jakejkoliv Range v současný nabídce. FPace považuju za auto se zajímavou cenou a originální volbu....

Mimo kategorii suv je toho x nebudu to tady rozepisovat. Třeba současný Bmw1 mi přijde jako celek a kompletně nabídka ok.

----

A ještě k tomu hodnocení aut. Cena je důležitá všude a vždycky. Když si připlácet tak by to měla být kvalita a originalita. Ale chápu že běžný člověk co auta neřeší běží tam kde to zná. Tzn když jsou prachy kupuje se velký suv od velký trojky. Češi fantaziji nemají skoro v ničem a i na těch silnicich je to vidět. Bohužel. Tady je pár lidí co umí ocenit jinakost a jsou mimo stádečko. Ale evidentně taky hromada pozérů co žerou velký kola, sedim pičo vysoko sem král. Ještě pochopim autorku jako ženu že to žere jakože celou X5. Ale aby mi tady týpec co má tuším eMko psal jak je to supr nabídka ty Bmw suvéčka i když nepřímo! Jdu se poblejt.

beastar
09. května 2019, 13:51
0

Aha ještě sem zapoměl. Jízdní vlastnosti? Ty mám jako hodnotit u krabice o dvou tunách která je svázána elektronikou jinak by se udržela na silnici jen za předpokladu jako tady. Kdy poměr výkon/hmotnost je tragikomickej. Kdyby to nemělo turbíny jak 737 nejelo by to ani po rovině. Takže pak logicky hodnotíš materialy, technologie, prostor a v tomhle světle i cenu! Kolik z kupců ti bude řešit jak se tohle chová někde na okresce. Na dálnici to 200 rovně jede v klidu. Ve městě taky... Tak co. Prodavat se to bude ať se mi to líbí nebo ne:D Sem přesvědčen, že vim o co jde lidem který tohle kupujou víc než novináři co v tom sedí tejden. Svezou v tom děti vylejou kafe a do kufru hodí kolo... Heuréka to bych bral! Ještě když by to někdo platil.... Paráda.

Autíčkový Jelen
09. května 2019, 20:00
1

No takže nejdříve k jízdním vlastnostem, SUVéčka nikdy nebudou jezdit lépe nebo stejně dobře jako osobáky. Fyziku prostě neodrbeš. Ale myslím, že nový SUV (zvláště v této kategorii) prostě dobře jezdí ať už chceš nebo ne, technologie je už tak daleko, že není problém i udělat i dobře jezdící SUV.

Dále, přijde mi docela ironické, že považuješ zvyšování ceny adekvátní jen v případě zvyšování originality a kvality a pak uvedeš jak dobré příklady F-Pace a Levante. Na kvalitu prvních Levante se ozývali někdy velmi nepěkné ohlasy, uvnitř najdeš infotainment, který je velmi podobný ostatním produktům koncernu FCA (nemusí znamenat, že je špatný, jen že taky není úplně nejoriginálnější), a motor má základy v americkým velmi neoriginálním a obvyklým Pentastarem. Ale zase musím uznat, že je to jedno z nejhezčích SUV a zní parádně. A F-Pace? Přijde mi, že Jaguár trpí tím snad nejvíce generickým designem v branži. Podobností svých modelů už se blíží i Audi, a ta tím byla proslavená. Vypadá dost dobře, ale je to prostě v mých očích jen líně zvětšený F-Type.

riderhenry
09. května 2019, 21:15
1

Obávám se, že tahle diskuze postrádá naprosto smysl :)

beastar
09. května 2019, 23:03
0

Jelen... Těžko semnou můžeš souhlasit. Zapomněl si najít nějaký negativní věci ke Stelviu. Mimochodem vim jak to jezdí! Vim co je s tim možný. Mám sám asi 5 SUV doma. A desítky sem jich měl v práci. Co to mění na mém názoru že x5 he hnusná, neforemná atd. Mimochodem originalita se nemusí rovnat kvalita. A kvalita neznamená nuda. Luxusní neznamená ověšený plastem a na 20citkach. A ano měl sem suv od Nissanu, MB i RR. Byly to slušný auta na to co to já užívám. Jinak bych to nechtěl ani za půlku cen. Co to stojí. Dobře jezdí je taky dost relativní. Záleží kde a kdy. Mimochodem k té technice... Psal sem že je to svázany elektronikou. Jinak by to jelo mnohem hůř.

A ano jak píše henry další debata nemá cenu. X5 se mi nelíbí a tim bych to zakončil. Dík čus jdu brousit se svým suv řidičskej skill.

beastar
09. května 2019, 23:14
0

Přirozeně ne 5 suv doma ale pátý po sobě. Jenom pro pořádek.

Autíčkový Jelen
10. května 2019, 13:59
0

Jo negativa ke Stelviu jsem nehledal, to se mi osobně líbí a mám ho rád, proto jsem ho vynechal. A akorát jsem chtěl rozvést tvé vlastní argumenty (Beastare) a podívat se na ně i z jiné strany trochu, necucám si to z prstu ale reagoval jsem na to co si sám napsal. Sám si napsal že velká cena se dá ospravedlnit jen kvalitou nebo originalitou, proto o tom mluvím takto. A já sám nejsem přiznivcem X5, vlastně to auto prakticky nesnáším, ale říci o tom jen prostě že je to křáp aniž by se na to člověk nekoukl v kontextu situace mi přijde jako blbost a jako reakce podobná typickým členům opačného tábora "vše z německé trojky je dneska křáp." A už bych to ukončil, nemá cenu tady o tom už moc diskutovat, myslím že jsme každý za sebe řekli vše, tisíc lidí, tisíc názorů.
P.S. Dneska už by toho moc nebylo co by jezdilo lépe nesvázáno elektronikou, to neplatí jen pro SUV podle mě.

beastar
10. května 2019, 14:22
0

Jo dneska už to tak chodí. 2 tuny, výkon na papíře a displej přes půl auta. Bude hůř podle všeho. Věř mi, že úplně stejně vidím Q cokoliv od Audi. Těch suv co nejsou podle mě křáp jsou jednotky... Jediný kde tady vidím přínos. Rodinný auto to bude fajn akorát si to skoro nikdo pro tyhle účely nekupuje no. Cílovka je trochu jinde. Btw AMG prej přestane nabízet do budoucna zadokolky. Proč? No protože skuteční zákazníci o ně nemají zájem;) Bmw prostě jde taky naproti lidem co to kupují. A to bohužel už dávno nejsou fanoušci řízení, aut a vůbec. Za toho já se považuju.

Nemůže se mi to auto líbit prakticky v ničem. A to jak se v detailu snaží napodobit starej dobrej Bmw feel mě spíš sere. A argument, že na to nemám? Tak se mi to nelíbí je k smíchu. To někdo tuším psal. Ok asi bych na to neměl 3 míče. Koupit si to za půl roku.... Či vzít OL. Na to nás bude mít spoustu. O tom to dneska není. V době kdy je cesta k auta směšně jednoduchá. Bmw ztrácí v Čr svou auru super aut a někteří jsou z toho v piči... Nebojte kluci šak joo furt je to prémie.

Skipper
08. května 2019, 22:58
3

Při pohledu zezadu to vypadá, že je to dokonce domeček patrový. Děkuji, ale tohle ne.

reagovat
sheogh
09. května 2019, 09:57
2

Jo, presne... Ja se uz od minule generace omlouvam panu Bangleovi za vsechny kriticky slova na E60/61, nebot proti tomuto je Bangleuv design nadherny

beastar
09. května 2019, 13:33
0

Nádherný a střízlivý Benglovo káry. Taky jak chceš vymyslet humpoláckej přes dvě tuny vážící tank. Možná to vypadá ještě obstojně vzhledem k parametrům.

Kyjaq
09. května 2019, 15:51
0

Pokaždý když vidím nějaký banglovský báwo, tak se mu v duchu omlouvám za ty "chytrý" kecy, co jsem měl, když to vyšlo...
K parametrům asi dobrý, z toho pohledu zepředu mám ale noční můry.

beastar
09. května 2019, 16:12
0

Kyjaq: Kdyby jsme věděli co na nás chystají, tak jsme tenkrát Bangleho bavoráky označili za pokrokový a jeho samotnýho za vizionáře a jelo se dál. Jenže kdo mohl vědět, že naskočí na vlnu trendů čím víc ledvinky, hmotnosti a plastů tím vím báwo.

Kyjaq
09. května 2019, 16:30
0

Ve výsledku to vyjde strašně lacině. Chromovaný plasty tak vždycky vypadaj. Takže co BMW udělá? Přidá ho tam víc :D Nebo jsem to jenom já, kdo v tom vidí hračky z čínský tržnice?

Ča
Ča Snač Aj
09. května 2019, 17:42
1

Nejsi, vypadá to na záměrnou snahu zvýšit prodeje v Číně

beastar
09. května 2019, 17:43
0

Ne řekl bych že nebudeš sám. Jenže my nejsme cílovka. Ten co si pro to jde přemýšlí úplně obráceně než třeba my. Velký kola SUPER! Chrom a plasty SUPER vypadá to cool. Obří ledviny SUPER aspoň každej bude srát z mého nového bávka. A když je to ženská (typická řidička ne ta co tomu rozumí) tak dodá a je to SUPER bezpečný! No a základ pro nákup máme.

riderhenry
08. května 2019, 23:04
0

Vždycky jsem si říkal, že nejlepší klasické velké SUV je XC90. Praktická, pohodlná, rozhodně nejbezpečnější a navíc k okolí relativně ohleduplná pevnost na kolech, která přitom není rozhodně nijak vulgární. Ale kdybych si měl vybrat mezi XC90 a X5? BMW je z mého pohledu úplně jinde. Určitě nenabídne takovou pasivní bezpečnost, ale je to prostě v mnoha ohledech lepší auto za +/- stejnou cenu. Osobně by mi stačilo už asi jen srovnání motorů, ale dokonce i ve Volvu velmi pěkný interiér bych určitě rád obětoval za dokonalou ergonomii BMW. Největším problémem u X5 by byla vlastně asi jeho image, kterou tahle auta mají. Ale zrovna v testované barvě (když opomenu kola) se mi auto líbí velice a působí i docela elegantně. Hlavně není tak přehnaně agresivní, jako v jiných barvách, a dokonce ani ledvinky na steroidech nepůsobí tak šíleně... Otáčkoměr je debilní, o tom žádná. Ale pořád jsem strašně rád, že se nekoná LCD onanie ve stylu některých konkurentů, protože to je snad nejděsivější věc, co u nových aut osobně shledávám. Pořád bych raději 5er touring, ale v rámci kategorie se mi to auto zdá strašně fajn.

reagovat
beastar
08. května 2019, 23:25
0

Tak v tomhle nesouhlasím s jediným slovem. Ještě že máme pluralitu názorů. Mimochodem kdy si pro tu X5 jdeš. Já abych věděl kolik si za to nakonec dal;)

ma
martinw
09. května 2019, 09:40
0

K té bezpečnosti - ty poslední generace SUV od BMW už umí small overlap stejně jako Volva - sklouznou se po překážce lehce bokem, takže Volvo ztrácí opět další výhodu a asistenční systémy BMW taky umí...

riderhenry
09. května 2019, 10:07
3

Ano, protože už ví, jak se ty testy dělají, zatímco Volvo v nich bylo nejlepší i v době, kdy vyšly a nikdo o nich předem nevěděl, a to i s modely, co odcházely z trhu a měly být tedy zastaralé ve všech směrech... To je stejné, jako Euro NCAP - prostě když je předem všem jasné zadání písemky z matiky, jenom debil ji nenapíše na jedničku... O tomhle mě nikdo nepřesvědčí, roky tohle téma docela sleduji a Volvo opravdu dělá to, co slibuje - staví nejbezpečnější auta. O systémech to není už vůbec - někdo to vyvine a pak se to postupně nabídne všem...

abc
10. května 2019, 00:17
0

Kdysi jsem řídil XC90 první generace a horší odezvu na plyn jsem ještě nezažil. Než to začlo táhnout a podřadilo, tak to mohly být tak 3 sekundy. Auto asi za 2,5 mega s masážními sedadly. Úplně na hovno. Minulý týden jsem řídil X5 z roku 2017, 3.0 diesel, cca 190 KW, najeto cca 60 tis, gumy s profilem 55. Podvozek mi připadal hodně pohodlný přes nerovnosti, na Sport se s tím i dalo jezdit, ale stejně mi to připadalo dost gumové, neměl jsem v tom jistotu. Asi mám radši tvrdší podvozky, i za cenu nižšího komfortu, které reagují okamžitě. Nechtěl bych asi ani jedno. Sedí se v tom dobře, je z toho dobře vidět, ale jinak je mi asi přecejen pohodlnější nižší auto. Možná bych mluvil jinak, kdybych si zvykl. Kdybych si měl z SUV vybrat, tak bych asi zkusil toareg 2. gen.

riderhenry
11. května 2019, 00:43
0

XC90 určitě není o odezvě na plyn. To je auto vyloženě na pohodu a pohodlné cestování. Ale je pravda, že předjíždět s tím chtělo opravdu hodně přemýšlení dopředu, ale spíš bych to přisuzoval strašně pomalým automatům. To ale platilo ještě i u minulé S60, kde už to byla ostuda o něco větší... Volvo určitě není dokonale vyladěné auto, ale je spíš zaměřeně na to bezpečí a pohodu. Kdyby si člověk házel jednotlivé parametry do tabulky a pak si udělal průměr, Němci asi vyjdou vždycky lépe. Ale pro klasickou rodinu s klasickými prioritami se mi XC90 hodí nejvíce.

Kyjaq
11. května 2019, 21:13
0

Samozřejmě nevím o jakou převodovku v XC90 šlo a nikdy bych nechtěl tvrdit, že to je auto na sportování, ale srovnávat to s autem z roku 2017 je lehce scestný. Ono sice dřív bylo šecko lepší, jenže ty automatický převodovky se prostě posunuly strašně moc.

sheogh
09. května 2019, 02:08
0

Alespon ma ta pseudopristrojovka nejakej tvar. V MB uz se s tim neprcaji vubec, daji superwidescreen nudli od dveri ke dverim a hotovo... Tady to aspon nevypada, ze zaparkuju, a budu si to muset odnest domu... i tak, davam 2 z 10... Ta funkce na "rewind" tech 70m je ale super - kdyby to melo vic lidi, treba bych nemel tak dodrapany dvere a rohy narazniku :-)

Kdyby to melo aspon motor, co by odpovidal te poze, ale skoro stejna jednotka jako v peugeot boxer...

reagovat
Rien
09. května 2019, 02:31
1

Vzdycky kdyz vidim novou X5, tak si rikam, ze uz konecne poprvy vidim X7, ze X5 prece nemuze bejt tak velka. Zezadu fakt pokazdy, prijde mi to fakt az osklive nabobtnaly.

reagovat
XT
XTad
09. května 2019, 09:40
0

To jo, ale zboku je to porad spis tlustej hatchback, nez SUV. Myslim proporcne.

Sedrik
09. května 2019, 11:08
0

Já už X7 na silnici viděl a je to fakt slon - zaparkovaná byla v Široké.... Ideální auto do města.

reagovat
Ju
Junior
09. května 2019, 11:31
1

Když si odpustím, že se mi nelíbí/nemám důvod chtít, ten segment jako takovej, tak proč ne. Q7/X5/GLS, všechno stejnej kolotoč. Cena narvaný novinářský předváděčky je irelevantní, většina se jich nakonec stejně prodá za 2mio bez daně. Kolik je to měsíční splátka pětiletý lízačky? 35-40k bez daně? Tolik dneska stojí mírně kvalifikovaná lopata k pásu. Prodávat se to bude, stejně jako každá X5 předtím. F15 jsem rozhodně potkával víc než F01. Tak voco de :)

reagovat
beastar
09. května 2019, 13:00
-1

Tak samozřejmě. A jako dvouletý ojetiny a po prvních ol. To bude terno. Jistě se z pár kousky pomazlim osobně. Bude zájem! Unterbossové budou chtít auta kteryma jezdí ty velký šéfové. O prodeje strach nemám. A o ceny taky ne:) Ta tabulková cena je nesmysl vždy. Jen mě baví že to zvěrstvo někdo hájí jako super normální cenu. Předraženou haldu plastu.

Ju
Junior
09. května 2019, 14:55
0

tak to že ta cena je do jistý míry marketing sám o sobě jsme se tak nějak shodli už vedle
otázka je, co jinýho si koupíš. aby to bylo SUV a byls jakože vole king of the road. A na naftičku žejo. Maseratti nikdo nevidí jako to überauto za trojku, Cayenne za ty prachy nebude. Chcanecha u tý D3 skončíš a pak je to už uplně jedno.
btw ještě si myslim, že X5 teď trošku ztratí kvůli X7, protože už X5 už nebude to největší z bmw. A dokážu si představit lidi, který jenom kvůli tomu skočí radši do Q7, aby jezdili "menším bráchou".

Ju
Junior
09. května 2019, 14:56
0

*než aby

beastar
09. května 2019, 17:41
-2

U tebe je vidět, že se pohybuješ v kruzích, kde se tyhle "káry" jakože berou na milost. Protože právě pičo jakože king of the road & status on da satelit street. Jasně no je pravda, že prostě Levante nikdo z normálních lidí mimo auta necení na trojku. Jel sem teď minulý týden v té píčovině Q8, pravda neřídil sem a jenom po Praze. Ale jakože k čemu to je dobrý:D Prostě jenom pro ty věci co píšeme oba shodně nahoře. Jasně no ztělesňuje to jakože nejvýš, největší a logicky na naftičku musí bejt a samo na firmu aby se to dpháčko z toho voe víš jak (což teda nikomu nezazlívám ani v nejmenším)

Ju
Junior
09. května 2019, 19:44
0

chce říct mezi cílovkou. Co jinýho bys za tu trojku chtěl kupovat? Segment velkých limuzín je nakonec úplně stejně nesmyslnej.
A navíc, dyť jo. Kdyby lidi kupovali auta racionálně, tak končíš u Superba v naftě v kombi. Polovina automobilek by zkrachovala a půlka světa se zastaví, protože sorry, když budu počítat svý, který rozjeli byznys/začali šplhat korporátem a dřeli jenom kvůli tomu, aby si mohli pořídit pořádnou káru, tak mi nebudou stačit ruce nohy.

beastar
10. května 2019, 14:26
0

Tak ono 80% lidí kupuje racionálně. Protože finance jsou svině. A jinak kupuješ auto pro rodinnu. Jinak pro sebe na víkend. A jinak s rozpočtem 100000 czk a jinak s tim stejným v euru;)

Ju
Junior
11. května 2019, 16:01
0

Racionální je pro 99% zákošů k těm 100k EUR vůbec nedojít a oba to víme. Ty marginální vylepšení Ghibli proti Superbu poznáš v provozu jak často? Skoro vůbec. Na konci racionálna je něco, co jede z bodu A do bodu B. Lepší projev motoru, že si uděláš radost, jak to působí na lidi (...) už jsou iracionální pohnutky a svým způsobem marginální vylepšení zaplatíš na 3x větší splátce lízingovce.
A někomu holt dělá radost mid engine 400k na lítání po okruzích, že je vole závodník a někomu dvouapůltuna na 22", že je vole king maloměsta. Když se na to podíváš s odstupem, tak oboje ty pohnutky jsou svým způsobem neskutečně směšný. Jenže díky nim se svět točí :)
Že jsme se jinde bavili, že je finanční kravina koupit QP místo Panamery stále platí. Ale obecně je tak trošku kravina dojít k tomu, že potřebuješ Panameru/něco z toho segmentu. Jinak řečeno, pořízení 911 za 3 míče nevidím jako o nic menší kravinu než pořízení tohodle za 3 míče. Akorát každýho holt baví něco jinýho.

Filozofická:
Na nějakým US webu psali, že nástup Transport as a service, respektive skutečnost, že dnešní 18-30 jako první generace vůbec neberou auta jako "něco víc" ale striktně jako užitkáč je i markoekonomicky pozorovatelnej problém. Že už ani redneck netouží po F150, ale stačí mu nějaká malá Toyka (protože službu mu udělá stejnou) je do budoucna potenciálně hroznej průser. Protože jak jsem psal nahoře. Generace dnešních 40+ byla ochotná se kvůli autu sedřít. Hlavně aby na to bylo. A tím neskutečně pomohli ekonomice, spousta těch malých podnikatelů, živnostíků (..) byla tažená jenom tímhle. A pak baráky, všechno okolo. Dneska každej jenom čumí jak šééringovat auto, pít latéčka ze skleniček a jiný píčoviny. Takže nemají potřebu ani pořádně vydělávat, flákačka v neziskovce za 25 hrubýho stačí, ale ani utrácet. A když si vezmeš, kolik miliónů lidí jenom v Evropě živí automotive, kterej může bejt redukovanej na zlomkový obraty ve chvíli, kdy lidi přestanou mít potřebu mít silnější vole motor a dávat čtvrt mega za individuální barvu, je to celkem strašidelný.

Ju
Junior
11. května 2019, 16:05
0

*první odstavec ofc platí jenom když nejseš Peťa vole Kellner. PPF má mimochodem hrozně ubohý služebáky :-D Pak dává asi smysl koupit to nejdražší, protože dvě mega sem, tři vole támhle už tě fakt nerozhází, když máš ten private jet, a fakt nechceš, aby ti to po Praze drncalo když řešíš ty miliardy. Ale nějak deep down tuším, že většina potenciálních zákazníků se, navíc v Čechách, musí reálně uskromnit aby na takovýhle auto měla. A pak to "rozumem" smysl fakt nedává. Nedávno jsem byl na bmwklubu poučen, že týpek co má 25k hrubýho a sere 50k ročně jenom do servisu svý 15 let starý 7er není magor, ale skutečnej fanda. Tak asi takhle

beastar
09. května 2019, 13:57
-1

Celá tahle diskuse včetně článku. Ukazuje jak moc je Autíčkář obyčejnej mainstream. Škoda bylo to tu dlouho docela nadějný.

reagovat
ma
martinw
09. května 2019, 14:41
0

také jsem pro aby se majitelé Octávií a Golfů zabanovali ;)

Ju
Junior
09. května 2019, 14:49
0

achjo

Inženýr
09. května 2019, 14:59
0

Proč jseš na Autíčkáře tak tvrdý? Ono to vypadá, že samotné testování X5 tě vyloženě naštvalo. :)

Mně se to auto taky nijak extra nelíbí, ale mně se nelíbí skoro žádná novota.

Já bych to tady neházel vysloveně do mainstreamu, protože ten má i přes občasné kvalitní články pořád "jinou úroveň".

X5 je podle mně důležité auto - hlavně pro rychlozbohatlíky, hlavně ze zemí třetího světa. :) A pokud to pár let vydrží, tak si myslím že se bude jednat o důstojnou volbu pro gastrbajtry z jihovýchodu a jejich nadřízené (poznáš podle SPZ "BOSS" a podobně).

Není to Land Cruiser, to ne, ale mezi ostatními SUV za podobné ceny bych to BMW vůbec nezatracoval.

beastar
09. května 2019, 16:21
0

Martinw: No jo jenže to by návštěvnost spadla na třetinu:D Oktávku alespoň služební tady má kde, kdo. Golf je svatej grál tunerů. To by nedopadlo dobře.

Jinak nejsem tvrdý. A netýká se to jenom tohohle článku. Už se to táhne několik měsíců. Nejde o samotný test X5 těch suv se tady testovalo mraky. A všechno jsou to kraksny k ničemu. Myslim, že podobně sem nedávno hanil Kodiaq v krutým eReSu! Mnohem víc se mi líbí ta relativně dostupná Honda co testoval Kuba. Než tahle debilní kktina. Jasně novinář si to půjčí na test. Supr. Jezdí je okouzlenej. No tak na to ty auta jsou aby to bylo opulentní že jo. Super, bezva pochválí to. Co s tim jinýho BMW potřebuješ a ono to objektivně špatný neni.

Co mi vadí: Už se tady píše prostě jenom hezky. Ani se nesnaží nikdo hledat nic. Na auta se absolutně nekouká okem potencionálního kupce o čemž mě přesvědčila nejen tahle diskuze, ale několik dalších. Ale jasně. Lidí co si tohle půjdou za svoje koupit sem bude chodit (nejen sem) tak asi 2%. Ceníkový ceny jsou zbytečný. Ok to jediný uznávám, že sem možná přehnal. Vzhledem k tomu, že to koupíš za daleko jinak. A co je nejvíc smutný. Ten nejpoblitější mainstream jménem Garáž má daleko zajímavější testovačky, než ostatní... nejen Autíčkář. Jak to asi dělá. Světlá chvilka byla s Adamem a jeho ruskou dodávkou a pár auty okolo.....

K těm spz BOSS a podobně. Tak to si rozumíme :D Přesně takhle to chodí jen samozřejmě i takový sem chodí počíst a těm se samozřejmě nelíbí když jim kopeš do legendy....

Matěj Podhorský
09. května 2019, 16:35
4

Beastar, prosimtě, klid... jako, není to tak dávno, co jsem pod nějakým článkem četl tvůj komentář na téma, jak je to tady dobrý a jak šel Autíčkář od minulých dob nahoru, a že máme solidní úroveň a jak se k nám chodí mladší méně zkušení kluci inspirovat... a teď zas toto, dneska je to poblitý mainstream a podobně. Tak nevím hele, možná to bereš moc fatalisticky, možná to tady fakt jde dopíči, ale jako zlomit hůl na základě jedný diskuze a jednoho článku?

Chápu, nemáš tahle auta rád, OK. Dobře. Nejezdil jsi ještě nedávno ML nebo GL nebo co to bylo? V čem je to tak odlišný? že mají zajímavější testovačky jinde, no, mají, děláme co můžeme, máme co máme. Děláme to kurva ve volným čase a defacto zadarmo.

A že tu nejsou auta čtenářů? Moc ne no, ale na to by ti asi nejlépe odpověděl Vavris. Možné důvody, proč to tak je: děláme to kurva ve volným čase a skoro zadarmo, a čtenáři taky mají práci a nemají moc čas. A taky třeba s některými je naprosto šílená domluva.

Jako sorry, mám tvoje komentáře a blogy rád a fakt moc rád si tady podiskutuju v klidu, ale dneska jsi mě vyloženě nasral.

beastar
09. května 2019, 17:34
0

Matěji. Ano četl si to:) V době kdy tady byla ta zajímavá série kolem té doby kterou tam jakoby bokem zmiňuji. Bylo několik zajímavých článků za týden. Testy a i další věci. Škoda že tenhle trend je zjevně těžký udržet. A vždycky nakonec u desítek crossoverů a jednotek "suv". Jasně chápu trh si to žádá, automobilky chrlí, běžnej čtenář kupuje a taky toho vlastně moc jinýho na testy není. Čím by se už nejezdilo a nebyla to nuda. Nelámu nad tím hůl to už bych sem nechodil. Naopak moje debilní komentáře alespoň rozvedou nějakou debatu kolem jinak naprosto nudnýho nosorožce s ledvinkama. A proč? Děláte co můžete to samozřejmě chápu. Ale není lepší počkat, než chrlit recenze typu Ceed, X5 a podobně... Já vim je potřeba obsah.... ale je vlastně potřeba za každou cenu. No nic do toho mi nic není a už se dostávám tam kde je to jenom vaše věc...

Nemám rád BMW dneška a nemám rád obtloustlý naprosto nesmyslně postavený SUV. A ano GL furt mám. Před pár lety sem měl ML, ale rozhodně to nemám na to abych ohromil sousedy a upevnil svůj "vekslák mám na to" status. A už vůbec bych za to nedal to co za to požadují (nejen BMW) jakože za nový. Nejsem toho fanoušek a rozhodně si stojím za tím, že takový auta si tady kupuje tak 2% lidí (nejen z čtenářstva) NOVÝ a KUPUJE. Ne operák a firma pro rejpálky poznámka taková milá. Tudíž je trochu zbytečný o tom psát. A kromě velkýho SHIT mainstreamu typu auto.cz (sorry kluci ale to neni magazín) takový věci nikdo ani moc netestuje. Zájem je o to malej a na petroheadským webu bych čekla sorry něco víc, než tohle. Plus to chválit jak kdyby to byl svatej grál čehosi.-.. On je no. PR oddělení tohle milují. Možná se na to zadarmo vyserte a začněte o těhle autech psát za product placement... Komerční články. Hale prachy BUDOU! Svědomí nic moc, ale čert to vem nakonec bude i trojka na novou eXpětku.

Bod k autům čtenáře... Chápu a je mi to jasný. Dneska je tohle těžký! O to víc si toho vážím když se vám to povede. A navíc se to povede dobře napsat. Jakože se to dostkrát povedlo. Tak proč tady musíme vidět kvantitu jak někde u konkurence? Když o to tady 70% osazenstva podle mě fakt nejde. Jestli vám jde o prokliky ze Seznamu a skrze vyhledávače tak pište o červených oktáviích a je to....

Jestli sem se tě nějak dotknul, tak to si nesmíš brát tak osobně. Pokud vím je vás mnohem víc. Autíčkář se nerovná Matěj a naopak. Tak jsme se dneska nasrali navzájem. Je to fér. Taky si rád podiskutuju v klidu. Zakázal sem si testy těhle píčovin komentovat a nějak náhodou sem si to neuvědomil. Jenže ono je to těžký když každá druh věc je nuda nebo suv... To bych potom musel chodit akorát na fórum jako valná většina lidí:))

Daniel Borský
09. května 2019, 17:51
2

Já bych to asi neviděl tak tragicky. Prostě se testuje co je k dispozici. Nic víc, nic míň. Pokud by nám někdo půjčil Ferrari, nebo Zondu, věř tomu, že bychom takové věci otestovali mnohem radši než X5. Jenže to bohužel k dispozici není a nemáme moc šancí (až na světlé výjimky) se k takovým autům dostat. Takže se testuje a píše to, co je. V tomto případě X5. A jestli to znamená, že díky testu jedné X5 budeme mít šanci otestovat třeba novou 8er, či Z4, pak si myslím že to za to stojí. A to, že jednomu autorovi X5 zamlouvá, automaticky neznamená, že se líbí všem, třeba já si tuhle X5 vypůjčil asi na 500km a musím přiznat, že mě nezaujala ani trochu. Narozdíl např od toho Ceeda, který se mi líbil natolik, že reálně uvažuji, jestli to nepořídit domů jako auto pro ženu. Prostě každý máme jiné chutě no. A že by se texty tvořily tak, aby se líbily PR manažerům tak věř, že tohle u nás asi nehrozí. Tím, že psaní Autickare nám účty neplatí, máme v tomhle poměrně široké možnosti, což dokazuje i fakt, že už jsme měli pár negativních reakcí na naše recenze od zastoupení automobilek. Výsledné texty jsou pak skutečným odrazem toho, jak na nás daná auta působí. Víc bych v tom nehledal. Že ti přijde spousta testů příliš pozitivně laděných? To má docela jednoduché vysvětlení. V redakci je nás poměrně dost, takže se o auta dělíme a přirozeně vezme to, co ho zajímá a co by ho mohlo oslovit. Proč bych se měl týden trápit s nějakým autem, když je mi jasný, že by se mi nelíbilo a neměl bych z něj radost. To ať si ho vezme spíš někdo, kdo jej využije lépe, ne?
-
Komentář upraven 9. 5. 2019, 17:56:16

Matěj Podhorský
09. května 2019, 18:47
0

Beastar: a to zas uznávám že jsme asi zvolili poněkud ostřejší tón než bylo nutný :) jo no občas si tyhle věci beru osobně, každopádně Dan to tady hezky diplomaticky završil :D mimochodem auto čtenářů, chystám se teď na jedno; ale to je zas Jaguar, tak nevím no, co na to pak řeknes :D

Jakub Pospíšil
09. května 2019, 19:37
1

To já tam mám nějaké čtenářské škodovky, tak nevím, zda do toho jít :D
Ale ne, myslím, že to ocení i Beastar.

Ju
Junior
09. května 2019, 19:44
0

hele a kdo jinej než firma by to měl kupovat?
Ikdybys měl 150 čistýho vejplatu, tak to lízat nebudeš.

beastar
10. května 2019, 12:59
0

Kubo doufám že to bude alespoň 105tka. Na kolech s laďákem;)

beastar
10. května 2019, 14:28
0

A Dane neříkej že zrovna tobě leží v žaludku Ferrari;) Že si to tak mimochodem zmínil. Byl bych rád kdyby vám Ferrari někdo nadělil. Raději než číst o naftovy dvoutunovy podmotorovany x5.

Ni
Ninjaherb
09. května 2019, 16:19
0

Teď jsem se díval na nabídky operáků, 4 roky/20tis. roční nájezd. VW Tourareg se dá najít za 17k, X5 za dvojnásobek. A to prosim pěkně včetně servisu a DPH. To má X5 třetí servisní prohlídku prováděnou zápalnou lahví, nebo proč je tam takovej rozdíl? Půlku jich rozstřelí na totálku dementi a pojišťovny se na tom hojí? "cena od" je dost podobná.

reagovat
beastar
09. května 2019, 16:22
-1

Jj přesně pojistka. Dementi a jejich dementní přítelkyně a manželky to rozvěsí na svodidla. Plus je to kradená a "luxusní" značka. Prostě kult bávo made in CZECH REP.

Inženýr
10. května 2019, 08:30
1

Beastar: Mám takový pocit, že tvůj názor na BMW alespoň z části ovlivňují malitelé těchto povozů. Třeba u nás v království je většina "bimmerů" v pohodě, ale pokud vidíš nějakého kreténa - lepiče, kličkaře a další s podobnými homosexuálnímí znaky chování, tak je to v 90% případů BMW, a nebo taky Mercedes.

beastar
10. května 2019, 13:13
6

Ne, ne. Vadí mi celá ta značka. A ta dnešní jejich image. Navíc tady v CZ je Bmw braný jako něco top. Můžeš mít Rolls, Bentley a pak ty top bohatý zabijáci maj báwo! Prostě přežitek devadesátek kdy se sem začali navážet dojetý vraždy... A mezi těma fáčkama to působilo jako kára. Dále tuhle dmnci prohloubil nástup první x5 když se stala ojetinou. Na novou totiž mělo 0.01% národa. A přišli značky 5S7 7777, zlatý kola a černý okna. Obliba e46 mezi mladejma taky řidičema. A kult je na světě.

Do toho ty dnešní auta už to Bmw kouzlo definitivně pozbyli. Začali to dělat jako ostatní. Nic na tom není. Ale koupíš si 5 let starou x5 za pytel jablek. Dáš značku Boss666. A si prostě pan někdo. Mlátil bych tyhle dementy na potkání. Vzhledem k tomu jak se s tim pohybují v provozu. Nemůžeš srovnávat kulturu kolem aut v GB a v Čr. My jsme jednou nohou furt taková Albánie. Kde kurwa vojetý Xko něco znamená. Co myslíš? Tyhle krabice z testu.

To bude jezdit něčí manželka, nebo 55 letej manažer s pupkem kterej se do 5er nesloží. Hned jak tomu bude 3 až 6 let přijde druh člověka řidiče... Homo Gumo baworáles. Neandrtálec co má odsezenou aspoň sedmičku, dělá neúspěšně box... sem tam nějaká křivárna ale ten dukát woe to von má;D Proč myslíš že se tady strhla nějaká debata. Ty lidi to o sobě vědí... Všichni víme co za odpad ve velký většině v Čr tyhle auta kupuje. Ok slušným majitelům se omlouvám. Ale ty mě tady nebudou masírovat dotazama a mínuskama:D A ano měl sem Bmw několikrát v životě. Ano byla to super auta. A ano někteří majitelé jsou supr. Ale ty si nekupujou blitky typu X5...X7...a tak.

Ju
Junior
10. května 2019, 14:10
0

Homo gumo baworáles :D :D :D :D

Ju
Junior
10. května 2019, 14:14
0

btw kluk z bmw speciálky mi teď říkal, že do budoucna jsou uplně v prdeli. Protože ty auta už ojetý nikdo neuživí. Patnáctiletou E60 normálně můžeš mít s 30k hrubýho a nějak to polepíš. F10 už ani pětiletou kdybys jí dostal z dědictví zadáčo.
A ty X5? Celkem běžně potkávám E53 i E70, a ty 70, to jsou ty vole desetiletý auta a furt to nějak jede. Jsem zvědavej, jestli za 10 let budou F15 ve stejný postavení nebo prostě vrakáč všechno, protože pro střední třídu už to servisovatelný/udržovatelný nebude

riderhenry
11. května 2019, 00:53
0

Všechno výše napsaného chápu, ale může mi někdo osvětlit, v čem je třeba nejbližší konkurence (Audi, M-B) o tolik jinde, že je tu tak obrovský hate na BMW? Chápu, že X5 někomu nevoní, ale tady to tak brutálně zavání neobjektivitou, že bych rád slyšel nějaký argument... Dělat si legraci z nějaké skupiny řidičů/majitelů moc auto jako takové nevystihuje. Ano, starší "báva" byla víc pro řidiče, novější jsou víc "jako Audi". Ale to snad neznamená, že jsou to horší auta, než právě to Audi? Nebo mi něco uniklo?

Padl tu i termín "podmotorované". Moc to nekoresponduje s článkem, no ale dobře. Tak nějaká fakta? XC90 - čtyřválec. Q7 - srovnatelný (spíše horší) motor. OK, dává to smysl. Vlastně teda nedává... Beaster sype jednu vtipnou poznámku za druhou, ale kromě řečí o "hromadě plastů" za 3 míče tu napadá moc žádný důvod, proč by teda někdo místa X5 měl šáhnout po tom Audi, M-B, Volvo nebo čemkoliv srovnatelném jiném. Na rozdíl od toho se svádí všechny problémy automobilového světa na BMW, potažmo X5. Sorry, ale to je pitomost.

beastar
11. května 2019, 03:18
0

riderhenry: Za to ty si teď přišel s objevným typicky českým pohledem na věc. Když to není bílé tak to musí být černé! Kdo nejde s náma, ten jde proti nám. Nechápu proč bych měl mít tendenci to srovnávat zrovna s XC90 od Volva. To auto je zaměřený na úplně jinou klientelu. Volvo tady nemá auru nedotknutelnosti a nadauta jako bavoráky. Má daleko citlivější PR a jako takový cílí na rodinu a bezpečnost. Jsou to klišé, ale nikde nevylepujou plaketky svojí "SPORTOVNÍ" divize jak o závod. A netvrdí sračky typu radost z jízdy. Což v dvoutunový mrdině s vejškou průměrný český chaty asi moc nikdy nebude sedět. Jinými slovy většina zákazníků fakt u volva nebude hledat pětilitr osmiválec v naftičce....

Audi prodám tolil, že sem na to už alergickej. Mimochodem někde tady píšu o nové Q8 jako o "hovně". Takže je jasný že jim fakt nenadžuju. A víš co. Oni nakonec jsou hodně obyčejný proto to lidi kupujou. Ona vlastně i ta Q8 když si to koupíš v bílý v klidu tak to nikoho nedráždí, odjedeš. Jasně je to slon. Je to nepotřebný a drahý. Neoriginální.Nicméně furt je to VW koncern. To tak nějak čekáš a je to tak léta, letoucí. Mercedes :D Chápu někam ke GL, případně G. A to nepopírám že to GL sem i já koupil hlavně díky poměru co utáhne, cena a vnitřnímu prostoru. A nebylo nový. Většina dalších derivátů a krosouvrů jsou naprosto odporný auta. I kdyby mi do takovy GLE coupé dali V12 atmo, bude to furt kolotočářův sen a s tim spojená mnou nevyhledávaná image. Evidentně nemáš moc pojem o tom o co mi jde. Tohle přesahuje svět techniky a aut to není o motorech.

To je z toho ranku co sme si tady nedávno psali s Juniorem. Ohledně toho cock measuringu... ,) Tady už sme v kategorii aut kde je to o image a ne o tom, jestli potřebuješ šestiválec v nabídce. Naftička základ a dneska většina lidí už obsah moc neřeší natož počet válců to tady omíláme jen my:) Takže když máš něco z auto světa pohromadě pořídíš Stelvio případně Macan... prej jezdí dobře i novej Kajenskej hroch. Popřípadě jdeš do Levante. A mimochodem když originalitu a leta zkušenustí s mamutama je tady USA.

Reálně umí zajímavě kloubit realný využití, motory a design Range.... Nežij minulostí a podívej se na to co dělá BMW DNES! A jak to dělá a co za to chce. Já nepíšu, že cokoliv od MB po Audi je lepší. NIkde tady. Reálně budu o výměně toho GL přemýšlet brzo, respektive už to měsíce trvá. Pro BMW bych si nešel ani se supr slevou.

Inženýr
11. května 2019, 09:12
0

Beastar: Jo, jo, jo, s tím přežitkem devadesátek jsi to trefil přesně. Vím, že to škatulkování asi není správné, a ty automobilky nemůžou za to, kdo si jejich auta kupuje. Nicméně, třeba v Anglii si každý kluk co dělá na skladě musí hned pořídit nějaké Báwo nebo Audinu. Místní ceny ojetin jim v tomhle nahrávají. Je tady hromada Rumunů, a tito si musí koupit Němce, bo je to - bo nevím co. :) Ale hned jak vidíš ojeté D3, hlavně okolo 15 let stáří, musí tím jezdit rumunskej skladník. Jako já se skladníky nebo Rumuny problém nemám, ale nechtěl bych vypadat jako oni a z toho důvodu bych si podobnou káru nekoupil.

Jednoduše, raději si koupím normální a důstojný mainstream, než mainstream co je profiluje jako "prémie", ale jsou toho plné ulice. Taky se musím smát jak furt vidím ty Bavoráky s volantem napravo a SPZ Rumunska nebo Bulharska - to máš takovou ne moc udržovanou E46 nebo starší Céčko s LEDkama, logama na nestandardních místech, nálepkama M nebo AMG, a těma ošklivýma SPZ co vypadaj jako vytisknutý doma na tiskárně. Fuj!

riderhenry
11. května 2019, 11:14
0

beaster: Já ale prdím na to, co kdo jak propaguje. Já se dívám na dvě různá auta stejné kategorie za stejné ceny a srovnávám to, jak jsou dobrá (což můžeme brát jak technicky, tak třeba designově, ale já bych se klonil spíše k technice a jízdním vlastnostem, jelikož to jsou poněkud objektivnější veličiny, než design...). Takže chápu, že někoho může totálně odpuzovat marketing BMW, zákazníci BMW, existence BMW, budoucí zákazníci BMW, prodeje ojetých BMW a třeba i jejich logo. Ale já se tu bavím o jejich jednom konkrétním modelu a srovnání s ostatními konkurenty. Range OK, auto neznám, moc mě ani nezajímá, přijde mi trochu jinak zaměřené (podobně, jako daleko rozšířenější XC90, u které ti srovnání ale nedává smysl...). Tak zůstaneme u těch Němců. A ejhle. Oni jsou podle tebe na hovno všichni. Chápu, takže se prostě pořád bavíme o tom, že ti vadí ta kategorie jako taková, společně se současnými trendy automobilismu + k tomu máš ještě problém s BMW. Ale objektivně jsme se k hodnocení techniky zatím moc nedostali. Kromě výkřiků typu "...všechno je to svázaný elektronikou...", "dvoutunová stodole/chalupa cokoliv...". Mě technika zajímá a nová BMW sleduji s velkým zájmem a ještě většími obavami, protože patřím k lidem, pro které představovala vždycky nějaká 550i Touring řešení většiny otázek... A mimochodem trochu se mě dotýká to totálně negativní hodnocení značky, protože zrovna současná 540i je podle mě auto hodně povedené a má v sobě i něco víc, než Audi/Volvo/M-B co se nějaké zábavnosti týče, respektive schopnosti jet asi tak 3x rychleji, než by si v tom autě kdokoliv chtěl dovolit (což u konkurence je taky, ale ne tak výrazně). A zase - neřeším tu spolehlivost nebo jaký typ LCD kdo v autě má, protože spolehlivost zatím nikdo posoudit nedokáže a můžeme si tady jenom psát hate na tu kterou značku a interiér si každý posoudí subjektivně... Nechci od nikoho uznání, že je X5 nejlepším SUV. Spíš mě zajímá, proč má být tak strašná. Že existuje Stelvio a superprémiové SUV od Porsche není odpovědí na tyhle otázky.

beastar
11. května 2019, 15:15
0

Ty ale pořád nechápeš, že u téhle kategorie jsou pro skutečné zákazníky věci jako jízdní vlastnosti a technika někde vzadu. Proto sem se tě předtim ptal kdy si to hodlaš koupit!? Na to si neodpověděl. Protože by si byl mezi zákazníky jeden z mála co to řeší. Btw hodnocení značky mám příkrý ale standartní řady jsou něco jinýho. A to maskování rychlosti? V tom bych řekl vždycky vládlo Audi. Podle mě až doteď. Naopak Bmw hraje na city nebo se o to snaží. A AMG Mercedesy jsou taky kapánek jinde ze zábavností, než SUV od nich. To se brzo dovíš v něčem co osobně vyplodim.

Takže abych ti to vysvětlil naposled! X5 si málokdo koupí kvuli jízdním vlastnostem. A nebo praktičnosti. A ano je to svázaný elektronikou, zbytečně vysoký. V zatáčkách labilní... Ano omluvitelny jen tim že je to těžký. Což jako není moc argument. A výkon z té naftičky stačí akorát na jízdu rovně po dálnici. V čemž je celá tahle kategorie jakž takž dobrá. Asi stejně jako obyčejný limo či kombíky. A když jsme u toho jakoby vmax a cestování, tak kdejakej superb za mega se tě vklidu podrží. V reálným světě. Jistěže to konkurence má podobné.

A že existuje nějaké Stelvio je třeba důkaz, že to jde dělat jinak. Bez výšky chaty a opulentního pozérskýho pozlátka kolem. A mimochodem fanoušci Bmw povětšinou na tuhle kategorii Bmw plivou stejně jako já. Na srazech sem to snad nevídal. A když už tak to bývalo x3. A superprémiový suv od Porsche? Macan je nejlepší suv na trhu a tu cenovku si obhajuje. Jak to obhajuje tahle cihla v naftě... Jasně že jich většina pujde za méně. A na konec subjektivně. Hnusnější už jsou jen Mercedesy. Ty to ale uhrajou vždycky na svoje zákazníky. Protože prostě Mercedes. Bmw mělo sportovnost, hravost. A ano některým pár modelům zůstala! Ne však těmto. Jako fanoušek toho, co píšeš si uvědom že 540 je a byl úplně jinej svět. Bmw změnilo priority jako kde, kdo. Málokoho to však proměnilo na značku pro pozéry. Co udělá Rumunskej skladník když se z něj za 10 let stane manažer vlastního byznysu? Koupí si x5...

Inženýr
11. května 2019, 17:00
0

Beastar: Bude to možná trochu OT, ale napadli mně hned dva příběhy.

Když jsem dřív jezdil na mou oblíbenou myčku, tak ten jejich "manager" si mě zřejmě zapamatoval a napadlo ho, že mi střelí svoje "klenoty". OK, jsem mladý kluk a už hezkou řadu let jezdím svým prvním autem - Civicem z roku 2003. Když jsem tak jednou přijel, tak se mě ten týpek ptal - "to pořád jezdíš tím svým starým autem? Já bych ti něco prodal!". Přestože moje Honda vůbec nevypadá špatně, a v místním provozu je pořád hromada aut podobného stáří, řekl jsem mu ať mi to teda ukáže (že mám přítelkyni co dělá řidičák a možná by ty jeho nabídky nebyli k zahození). Tak mi nabídl hned dva auta - Polo z roku 2004, a Micru z roku 2005 - oba stříbrné, třídvířka a s automatem. Tak jsem si pomyslel "ty seš pěknej kokot". :) Zeptal jsem se, co tím myslel, a on že si plánuje koupit Range Rover Sport, a plánuje prodat manželčiny auta.

Pak jsem třeba znal týpka, taky Rumun nebo Moldavan, který si pořídil Éčko z roku 2006. Myslím, že dělá skříně nebo tak - má dodávku z LEDkama a hustými koly. Tak ten si musel za vydělané prachy koupit hned toho Mercedese a ověsit ho značkou jako "něco999něco". K tomu hodinky za pět tisíc liber. Prostě tragikomedie. :)

Fakt rozumím, že bych si neměl vybírat auta podle toho kdo tím jezdí, ale fakt si nemohu představit jezdit tím Éčkem a třeba X5, když vím že to kupují podobní exoti.

Ty máš podle mně stejný problém s touto X5. Jezdí tím často lidé, o kterých si slušně řečeno nemyslíš nic hezkého (a často myslím oprávněně), a ještě horší je ta představa že tě někdo hodí do stejného pytle právě s nimi.

Image je prostě něco, co se nedá jen tak změnit. Firma BMW za to vlastně vůbec nemůže.

Zlokoč Ka
11. května 2019, 18:00
0

Beastar:
Takže si to shrneme.
Můžeš si koupit obrovský SUV a nebýt za kokota, ale musíš k tomu mít ty správné pohnutky - potřebuješ to kvůli prostoru a tažné síle, rozhodně ne kvůli tomu, abys ohromil sousedy a upevnil status. A rozhodně si to nesmíš koupit nový, protože zaplatit ceníkovku může jenom cvok. Takže ty sis své GL pořídil rozumně, ale člověk, co si koupí novou X5 je právě ten kokot, protože bezpochyby správné pohnutky nemá. Aha...

K tomu, co doporučuješ jako alternativy. Duster asi nemusím komentovat, žejo? Souhlasím s Touaregem a Rangem, to je odpovídající auto, odpovídající kategorie. Levante je boží, ale zkrátka "niche", ano, na to lidem chybí originalita. Stelvio jezdí a vypadá parádně, ale kromě toho, že je asi o půlku menší, tak například funkce infotainmentu a další elektroniky je tak tristní (pokud na ní zásadně nezapracovali za ten rok a půl, co jsem v tom seděla), že bych to doma nechtěla. A světe div se, i na tomhle lidem záleží. Macan super, ale o dvě půlky menší. F-Pace nevim, nevim. Celkem hezký zvenku, slušnej podvozek, zbytek těžkej průměr, radiomapa těžkej podprůměr. "A když chceš originalitu a zkušenosti s mamutama, půjdeš do USA..." Ne, jako člověk, co chce auto koupit a jezdit, nepůjdu do něčeho, co tu nemá ani ofiko dovoz, ani pořádnou servisní síť.
Říkáš, že má smysl si připlácet za originalitu, ale kupodivu spousta lidí to má tak, že připlácí radši za klasiku. Jinak by všichni nechodili v converskách a leviskách, což jsou předražený a totálně neoriginální, ale zkrátka zajetý značky.

Pak tu máme argumentaci kruhem - auto je výsměch normálně uvažujícím lidem, přičemž normálně uvažující člověk je ten, co se týhle předražený sračce vyhne obloukem. Sorryjako, z toho všeho tak hrozně tryská nějaká hluboká frustrace - ať už s majiteli BMW, nebo obecně se zákazníky ve tvé branži, což asi musí být zajímavá sorta -, že se to jako argumenty nedá brát vážně.

Ale to se dá všechno pochopit, každej máme nějaký zkušenosti a taky nálady. Co mi ale regulérně vadí, je, že mi opět (jako snad vždycky pod článkem o BMW) kladeš do huby něco, co jsem neřekla. Možná jsi četl zběžně, možná nedočetl do konce, nevím. To auto má svoje mouchy a ty jsem v testu nevynechala. Kde vidíš "svatý grál čehosi", kde vidíš "autorku jako ženu, co žere jakože celou X5"? Já teda hledám a nenacházím. Takže tě poprosím, aby sis vytáhl hlavu z rekta a hejtoval aspoň něco, co v článku opravdu je.

beastar
11. května 2019, 18:16
-1

:D Chápu že semnou nemůžeš souhlasit. To je v pohodě. Nicméně rozvádíš to bez kapky zkušenosti s celým segmentem a zjevně nulovou praxí. Snad kromě toho že v tom jako novináři jezdíte. Zeptej se někoho zkušeného z vaší branže mezi 4ma očima jaký má na tohle auto názor. Potom možná pochopíš to co píšu. A tobě nic nikam nevkládám. Test je laděn pozitivně. Odtud grál.

Kolem kupců a lidí. O čem se mě snažíš přesvědčit. A originalita rozhodně není Bmw. Btw všichni v mém okolí například Conversky nenosí stejně tak nemají rádi bmw dneška a jejich pozér image. Předražená kvalita jsou možná boty od Gucciho;) Rozhodně ne tenisky za 1.200,-. Gucci je Levante. Converse je tak Kodiaq... Možná někdy vystup z toho jakoby profesionalismu a zkus koukat kolem sebe.

Koupit si to nové za ceníkovou cenu je nerozumné. To nechápu proč rozporuješ. Tak to prostě je. Koupit si takový auto na vozeni sebe po městě je taky objektivně hloupost. Nevim proč bych měl psát opak. Kupoval sem to pro spoustu důvodů máš pravdu. Hrozně miluju jak tady házíte vole milionama za x5 ... A pak půlka národa na to nemá ani na ojety, nemáte na to na pneu ani na servis;D Takže až si to půjdeš společně s Ánrym koupit za trojku z ceníku prosím napište o tom... Mimochodem Macan je super a ty peníze bych za to klidně i dal. Vidíš v tom autě úplně jinou sortu lidí než v Bmw suvečkach. Možná tě ta pozérská suv image x5tky baví. Co já vim třeba si ten typ člověka...Nevim. Ale nehodnoť moje nazory na základě svýho zkreslení dojmů...

Zlokoč Ka
11. května 2019, 18:35
0

Není to povyšování kapánek pod tvou úroveň? Když zůstanu u věcného tónu, možná mi ten "nedostatek zkušeností" naopak umožňuje auto hodnotit trochu jinak než jen skrze prizma předsudků a animozity vůči jistým skupinám řidičů. Just sayin'. A mezi pozitivně laděným testem a svatým grálem vidím ještě dost velký kus cesty.

Ad originalita, nesnažím se tě přesvědčit o ničem. A opět špatně čteš - nenapsala jsem, že BMW je originalita, naopak. BMW je právě ta klasika, prostě první volba člověka, co nechce dělat research v niche oblastech. A protože conversky očividně nejsou dobrý příklad z hlediska té správné úrovně, vezměme si jiný, třeba rolexky. Možná kvalitní, ale kvůli originalitě je lidi nekupujou, že jo. Kupujou je, protože je to klasika, ta první volba. Za mě teda nuda k uzoufání.

Koupit si auto za ceníkovou cenu možná nerozumné je, ale koupit si ho nové, to dělá spousta nerozumných lidí. Je to - jako všechno - otázka peněz. A i když to nevypadá, že mi někdy mainstreamový Autíčkář vydělá na auto za trojku, překvapivě znám pár lidí, co si to nový kupujou. Dokonce za svoje peníze a ne na firmu, představ si to :). A ty lidi by ani nenapadlo čekat na rok starý auto, aby nemuseli platit nový - protože proboha proč by to dělali?
Pozérská image mě samozřejmě baví. Když jezdím v BMW, nikdy nepoužívám blinkry a nedávám přednost. Teprve pak totiž využívám potenciál toho auta naplno, to je snad jasný.

beastar
11. května 2019, 20:45
-1

Dobrý to jsme pokročili. Mimochodem netvrdím, že neznám nikoho kdo by to kupoval nový. Ano jsou takový lidi. Jen je to méně ekonomicky výhodné. Ještě soukromě. A aby si se dostala pod trojku tak jistě víš že to i u nového jde. To to ti řekli ne. O tom tady píšu celou dobu já. A ano i roční je to fajn, ale už to není nový.

Rolexky vidim jako dobrej příklad. Taky jsou na tom podobně jak Bmw. Jejich poctivě nabyté vavříny v 90s a dříve už tolik natáhnou. Bohužel nemůžou začít dělat něco jako přifouklý digitálky s nesmyslnym páskem aby vydělali na pozírcích;)

Nevim proč za to tolik kopeš. Možná proto, že ti to kamoši kupujou z okolí. Tak ti přijde že útočim i na ně. Na to já srdecně kašlu. Je mi to jedno. Ano mužu si to zejtra koupit... Jenomže proč? Stejný dotaz jako u tebe v komentáři. Na nikoho se nepovyšuju. Jen vysvětlení že moje nenavist fakt nepohání závist. Že to kupujou debilové je evidentně pravda když vidím kolik kladných ohlasů tady sbíram. I přes nevybíravě zvoleny tón.

Mimochodem ukončil bych to. Mě víc zajímá zlato, že je v Praze nová Zonda na prg značkách. A to jestli amg bude dělat zadokolky, než krabice z Mnichova pro pozery bez fantazie. Jejichž originalita a nápaditost je dle nich jen na b.ú.

Zlokoč Ka
11. května 2019, 23:26
2

Netlac me zas nekam, kde nejsem. Za nikoho nekopu a utocit si pro me za me muzes, na koho chces. Jen se mi zkratka zda, ze tvuj hejt je zbytecne fanaticky. Argumenty ad hominem taky nepusobi moc konstruktivne. Plusicky ti samozrejme preju a tesim se na shledanou pod dalsim clankem o BMW :)

beastar
12. května 2019, 05:14
0

Plusíčky jsou fajn, ale rozhodně z nich nežiju. Tobě je taky přeju. Evidentně si přilákala Bmw suv support team. Mimochodem je tady asi jen o 70 komentářů víc, než kdybych sem nenapsal nic. Jasně nic to neznamená. Příště se u Bmw zdržím komentáře. Raději u suv obecně.

Jakože testů krabic je tu čím dál víc. Smutné leč nepopiratelný fakt. Moje argumenty jsou možná hodně osobní. Bohužel ze zkušenosti. Netěší mě kam to směřují, ale je to tak. Jasně zákazníci to chtějí;) Doufám že příště nafásneš už X7 to tě potěší. To zase bude chvála... Přes Léto do Prahy nej kára.

M
10. května 2019, 17:23
1

Tvl, aka diskusia.
Ale.. Bez zaplavy M znackov, je to vobec este BMW? To je vlastne ocenitelne ;)
No kazdopadne to nie je plna novinarska vybava :p

-
Komentář upraven 11. 5. 2019, 18:51:45

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979
Lincoln Continental Mark V

1979 rok výroby
117 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler Pacifica  2007
Chrysler Pacifica

2007 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem