načítám data...

BMW 330e: Pokrok nezastavíš

BMW řady 3 patří již dlouhá léta mezi klíčové modely značky. A tohle je to vůbec nejlepší, jaké můžete mít. A je to hybrid.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 330e: Pokrok nezastavíš

BMW řady 3 jsem si k testu nevybral náhodou. ‘Trojka’ pro mě totiž tak nějak ztělesňuje ducha BMW, je to s velkým náskokem můj nejoblíbenější model. Pokud jde o mnichovskou značku, současná nabídka je doslova nekonečná. Hatchbacky, sedany, kombíky, kupé, čtyřdveřové kupé, SUV kupé, limuzíny, roadstery, Mini, Mini SUV kupé…. Jeden by se v tom úplně ztratil. Naštěstí je tu i jedna stálice, ke které se člověk může vracet. BMW řady 3, klasický sportovně střižený sedan střední třídy. S BMW řady 3 neuděláte nikdy chybu.

 

Kouzlo řady 3 ale zdaleka netkví jen v tradici a mé nostalgické představě toho správného BMW. Tohle auto vždy ve výrobním programu představovalo agilní, obratný a střízlivý model bez zbytečné okázalosti. Tak akorát velký, aby se do něj pohodlně vešla čtyřčlenná posádka a nějaká ta zavazadla, ale zas ne příliš velký, aby dojem z řízení kazily pocity těžkopádnosti a velikosti.

Do testu jsem si vzal BMW 330e. Proč právě plug-in hybridní variantu? To je jednoduché. Je to prostě nejlepší ‘trojka’ a tím pádem nejlepší BMW vůbec. Tohle si asi zasluhuje nějaké vysvětlení, že? 

Foto: Autíčkář.cz

Hybridní BMW řady 3 není žádná senzace, žádná novinka, nespadlo sem z nebe. V provedení 330e jste si mohli pořídit už předchozí model a šok z hybridního pohonného ústrojí si tak můžeme pro tentokrát odpustit. Jenže neodpustíme. Senzací tu není existence modelu jako taková, nýbž to, jak 330e funguje. Konstruktérům se podařilo vytvořit bezprostřední, neúnavný zdroj síly. Začneme tedy opět tím, co to vlastně plug-in hybrid je a proč už se ho nebojíme jako čert kříže. 

Plug-in hybrid je teď tak trochu moje noční můra. Po dlouhé a často marné snaze vysvětlit, proč přeplňování není jen ústupek lidem v batikovaných pončech, se zdálo, že už mám vyhráno. Že i zapřisáhlí nostalgici tak nějak uznali, že turbodmychadlo může mít svůj smysl, a naučili se s ním žít na jedné silnici. Někteří dokonce časem uznali i to, že mít více síly, lepší rozložení točivého momentu napříč spektrem otáček, to vše při lepší ekonomice provozu, není vlastně tak úplná katastrofa. No a do toho přijdou hybridy, a jsme zase na začátku. Batikovaná ponča, nesvoboda, diktát Iluminátů…

Foto: Autíčkář.cz

Bylo by snadné naskočit na módní vlnu odporu a vykřikovat do světa, že atmosférická V8 je zkrátka atmosférická V8 a nad tu není. Jenže ona by to nebyla pravda. A tady před námi stojí důkaz. BMW 330e, plug-in hybrid kombinující přeplňovaný zážehový dvoulitr a elektromotor. Zbytek auta je poměrně konvenční, je tu osmistupňový automat a všechna síla čítající asi 300 koní se přenáší výhradně na zadní kola.

Než se svezeme, pojďme se na BMW řady 3 podívat zvenčí. Oproti původní ‘trojce’ ze sedmdesátých let tohle auto samozřejmě značně povyrostlo, stále ale v rámci modelové řady BMW představuje umírněnost. Ani kontroverzní maska chladiče tu není nějak přehnaná a rušivá. BMW ji kromě chromovaného provedení nabízí i v černé variantě, stačí zakliknout příslušné políčko v konfigurátoru. Chraň vás ruka Páně! Ta černá vypadá naprosto příšerně. 

Foto: Autíčkář.cz

My tu naštěstí máme auto s normální chromovanou maskou a v zajímavé šedožlutocosi metalíze, která dává hezky vyniknout povedenému tvaru auta. Především svalnatý zadní blatník působí skutečně dobře. Nová trojka oproti té předchozí sice přišla o hladkost tvarů a trochu lehkosti, hrany ale přidávají výraz a celek působí vyváženě. Zadní světla potom reflektují nový vizuální styl BMW a tvoří jakési hokejky. To propůjčuje zádi rozkročenější a dospělejší vzhled.

Uvnitř se žádná revoluce nekoná. Snad jen displej nahrazující přístrojový štít je tu nový a tady musím přiznat, že jsem stále zastáncem staré školy. Do BMW zkrátka patří oranžové budíky. Nevadí mi, budou-li jen virtuální, naopak, ale chtěl bych alespoň tu možnost přepnout přístrojový štít do toho klasického zobrazení. Už pro ten pocit. Jinak je nový displej pěkný, jeho konfigurovatelnost sice není kdovíjak obrovská, ale člověk tu najde všechno, co hledá. Když hledá. Osobně si na přehršel informací nepotrpím, takže jsem nakonec využil možnost nastavení klidného módu, ve kterém se všechny informace smrsnkou do dvou základních: vpravo svítí D jako dopředu, vlevo cifra okamžité rychlosti. Po okrajích displeje potom nenápadně šplhá rychloměr a otáčkoměr – a to je všechno. Co víc člověk potřebuje?

Foto: Autíčkář.cz

Zbytek interiéru už je takový, na jaký jsme u BMW zvyklí. Radiomapa se kolečkem na středovém tunelu ovládá dobře, a když už jste úplně ztracení, je tu zároveň i dotyková obrazovka. Materiály i zpracování mají tu správnou úroveň, všechno je chladné a technicistní, ale zároveň nepochybně kvalitní a dokonale zpracované. Snad jen jedna drobnost mě mrzí – u BMW tradiční kolečko upravující separátně teplotu horních výdechů klimatizace zmizelo v temných zákoutích radiomapy a já marně přemýšlím proč. Jinak tu není důvod ke stížnostem.

Trochu horší je to se zavazadlovým prostorem. Protože tu máme hybrid a bylo potřeba někam umístit baterie, je prostor o pár centimetrů mělčí. Není to nic zásadního, ale třeba nedávno testované Volvo nabídne i v elektrifikované variantě ‘kufr’ celý. A stejné je to s nádrží, 40 litrů benzínu není úplně největší zásoba, byť tohle auto si s vystačí s málem. Ale o tom bude ještě řeč.

Foto: Autíčkář.cz

A teď tedy k jádru pudla. Pod kapotou máme hybridní ústrojí. Zážehový čtyřválcový dvoulitr tu má výraznou pomoc nejen od turbodmychadla, ale i od elektromotoru. Celá soustava dosahuje výkonu 300 koní, to však není až tak podstatné. Důležité je, jak to celé funguje. Elektromotor nastupuje hladce a okamžitě, zážehová jednotka se přidává neznatelně, celé to působí jako jeden dokonale fungující celek. Pod pravým pedálem je pořád spousta síly, ve všech rychlostech i všech situacích. A ta síla je tu ihned. Tady se nečeká na podřazení ani na plnící tlak, elektromotor vyplní mezery v přísunu síly a auto vyráží okamžitě vpřed. 

Jsou tu samozřejmě i nějaké jízdní režimy - můžete se rozhodnout, zda preferujete elektrický pohon, chcete za jízdy dobíjet baterii, toužíte po plném výkonu všech motorů najednou, či v módu Hybrid ponecháte vše na elektronickém mozku BMW. Příjemné je, že tyto módy mají svá tlačítka na středovém tunelu a není tak třeba nic hledat na obrazovkách radiomapy. Tady třeba již zmíněné Volvo ztrácí.

Foto: Autíčkář.cz

Jak už jsem psal, BMW narozdíl od švédského konkurenta umístilo baterie do zavazadlového prostoru a sebralo tak posádce pár litrů užitečného místa. Pojďme si ale říci, proč se tak stalo. BMW 330e je vůz s tradičním pohonem zadních kol, sportovní sedan ze staré školy, byť značně modernizovaný. Narozdíl od Volva tu tak máme kardan. A kardan je dobrá věc. V nabídce BMW je i verze s pohonem všech kol xDrive, důležité ale je, že poháněná kola mají přísun veškeré síly celé soustavy. Navíc se podařilo auto dobře vyvážit, malý motor je posunutý hodně vzad a baterie zatěžující zadní nápravu jsou snad dokonce k dobru věci. 

Výsledek je jedním slovem fenomenální. Auto má naprosto čitelné jízdní vlastnosti, je skvěle vyvážené, zvolenou stopu drží s přehledem a je to zábava. Dokonce i zvuk čtyřválce, když se trochu rozvášní, je uchu lahodící. Pokud bych si měl vybrat mezi výbušnými reakcemi hybridu a zvukem šestiválce, musím dát přednost elektrifikované variantě a je to až překvapivě snadné rozhodování.

Foto: Autíčkář.cz

Když už jsem se dostatečně vyblbnul, začal jsem BMW používat i jako ‘prostě jen auto’. Testovaná specifikace nebyla typickým novinářským autem ‘se vším’, chyběl například i radarový tempomat, zato tu byl parkovací asistent s kompletní armádou kamer. To je mimochodem sice efektní hračka, ale v reálném provozu pro ni těžko hledám využití, obraz je na nějaké jemné manévrování stále příliš zkreslený. Zato asistent couvání je naprosto fantastická věc. Pamatuje si posledních 50 metrů a umí vycouvat zpět ve vlastních stopách. Takže vyjet z garáže a protáhnout se brankou už je naprostá hračka i pro méně zkušené řidiče. Při couvání nadto auto odmítá narážet do věcí a sveřepě zcela samo aktivuje brzdy před každou překážkou.

Přední kamera potom pomáhá na nepřehledných křižovatkách, kde stiskem jednoho tlačítka máte na displeji široký záběr z přídě do stran, takže už nevystrčíte čumák auta přímo před rozjetý autobus. BMW dokonce umožňuje zapamatovat si místa, kde tuto funkci bude zapínat automaticky. Tady někdo přemýšlel.

Tím výčet hraček na palubě BMW 330e samozřejmě zdaleka nekončí. Protože auto dokáže na jedno nabití ujet až 60 kilometrů v čistě elektrickém režimu (během týdne jsem s autem urazil dle palubního počítače přes 160  kilometrů jen na elektřinu), museli konstruktéři každé 330e vybavit elektrickým topením a klimatizací. Už v základu tu tak máte nezávislou klimatizaci, navíc s dálkovým ovládáním přes aplikaci v mobilu. A to je něco, co se v horkých letních dnech opravdu hodí.

Foto: Autíčkář.cz

A protože vím, že na to stejně přijde řeč hned jako na první věc, pojďme se ještě závěrem podívat na ekonomiku provozu. Během týdne jsem s autem najel necelých 800 kilometrů, z toho přes 160 v ryze elektrickém režimu. Nedělal jsem to nějak plánovaně, prostě to tak vyšlo. I čistě na elektřinu má auto dost síly na svižné starty z křižovatek (hodnota 113 koní není úplně vypovídající, odpich z nulových otáček by odpovídal mnohem silnějšímu spalovacímu motoru), dovedu si představit, že u mnoha uživatelů ‘elektrické’ kilometry dokonce hravě překonají ty ‘benzínové’. BMW jsem nabíjel z externího zdroje jen jednou, několikrát jsem ale použil možnost doplnit zásobu v bateriích samotnou jízdou. Výsledná spotřeba se zastavila pod hranicí osmi litrů, a kdo Autíčkáře sledujete pravidelně, tak víte, že mé hodnoty spotřeby jsou oproti jiným řidičům vždy spíše o něco (hodně) vyšší. Suma sumárum bych se nebál označit spotřebu BMW 330e jako velmi dobrou.

Foto: Autíčkář.cz

Verdikt

BMW 330e pro mě nebylo až tak velkým překvapením. Já totiž věděl, že bude dobré. Už minulá generace byla skvělá a není důvod, aby nový model nešel ve stopách svého předchůdce. Drobné nedostatky jako mělčí zavazadlový prostor jsou více než bohatě vyváženy skvělými jízdními vlastnostmi i spotřebou, kterou při běžném provozu není problém srazit pod hranici šesti litrů a při nabíjení z externích zdrojů klidně i na hodnoty udávané výrobcem. Cena verze 330e je přitom srovnatelná s 330d a já tak marně hledám důvod, proč bych ještě měl uvažovat o dieselu. Nebo o 330i.

Co mi však po týdnu s 330e utkvělo v paměti asi nejvíce, je hladkost a responsivita celého pohonného systému. Pro uživatele není podstatné, zda je pod kapotou diesel, benzín, parní stroj nebo fúzní reaktor, uživatele zajímá, jak to celé funguje. A v případě BMW to funguje naprosto perfektně. Výkon je k dispozici stále, jeho dávkování je snadné, jeho nástup lineární, není tu žádná záludnost, není situace, která by hybridní BMW zastihla nepřipravené. Přitom je tu ale i gradace síly, zvuk motoru, citlivost ovládání a dávkování plynu, zkrátka všechno, o co u aut ani s příchodem elektrifikace nechceme přijít.

Pokud nebude opatřené černou maskou chladiče, má BMW 330e mé doporučení. Je to velmi dobré auto.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný čtyřválec 1 998 ccm + elektromotor
Výkon: 215 kW (292 koní) při 5000 – 6500 ot./min
Točivý moment: 300 Nm při 1350 – 4000 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 230 km/h
0-100 km/h: 5,9 s 
Průměrná spotřeba dle WLTP: 1,9 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 7,7 l/100 km
Cena (BMW 330e): 1 218 000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
19. srpna 2020, 13:20
4

To je to auto jak bys ho radši neměl nabíjet, jinak ti shoří i s tou koc uvnitř?

reagovat
beastar
19. srpna 2020, 14:01
0

Joo to jsou ty auta co miluje pojistovak Jarda z Kapitolu:))

Luki.xy
19. srpna 2020, 13:33
1

Tak sem rychle hodím svůj komentář, než se zas strhne bitka odpůrců a zastánců hybridů, EV a tak…

Nějak stále nemůžu přijít na chuť vnějšímu designu nových BMW. Samostatné detaily (světla, ledvinky, nárazníky, kufr) se mi líbí, ale dohromady mi to nějak nejde do sebe. Předpokládám, že s tímhle budu v menšině. Naopak design interiéru za mě moc fajn. Co mi ale hodně vadí je přístrojový panel. Opravdu nechápu, proč není možnost si na displeji nastavit pro BMW typické budíky. Naopak design interiéru za mě fajn.

Pohon já samozřejmě chválím. Chybí mi tedy zmínka o výkonu elektromotoru – slušných 113 koní a 265 N.m. Benzínový čtyřválec má pak 184 koní a 300 N.m. Plug in hybrid mě podle mě v tuto chvíli nejlepší volba pro normální lidi. Pro závodníky tady je výborná 340i, o M3 nemluvě (uvidíme jakou dostane masku). Jsem hodně zvědavý, jak si povede Octavia iV, třeba za 2-3 roky, až si to lidí více „osahají“ a jaké % prodejů na sebe stáhne…

reagovat
ma
martinw
19. srpna 2020, 13:49
2

*pro normální lidi = pro těch 5% lidí kteří na to mají ;)
Ale abych nebyl pesimista - překvapilo mě jak nízko začíná cenovka, to docela jde.

Luki.xy
19. srpna 2020, 13:52
0

Jo, na cenu jsem trochu zapomněl, to je pravda. Počítám s budoucím zlevňováním, ale jde to pomaleji, než by se mi líbilo.

Romus
19. srpna 2020, 14:48
0

Cena je dle mě solidní, i vzhledem k tomu nezávislému topení/klimatizaci v ceně.

Fa
Fandatik
20. srpna 2020, 09:06
2

Jak tady často kritizuju ceny skoro všech nových aut, zejména Volvo je totálně mimo realitu. Tak tohle mi přijde více než solidní nabídka.

Sedrik
20. srpna 2020, 14:52
0

Tady se o mě ví, že jsem fanda BMW a i fanda nových technologií, ale když jsem v jednom showroomu prohlásil, že bych si toto auto uměl představit jako služebák, tak na to prodejce reagoval spíše rezervovaně. Naznačil mi, že asi nebude problém auto sehnat za dobrou cenu, protože je nikdo nechce a nechtěl by jej ani on.

A to prosím bylo ještě před tím požárem :)

Tak nevím ....

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 15:13
0

A proč?

Sedrik
20. srpna 2020, 15:21
0

Bavili jsme se na prodejně, takže nebyl moc sdílnej. Co jsem pochopil (ale vyvodil jsem si to sám z toho, co říkal, takže můžu být mimo) tak důvodem je obava o spolehlivost (jednak u klientů, tak u prodejců). Když jsem se pak bavil s jiným člověkem od BMW právě o tom požáru, tak i když jsme byli sami tak o tom vůbec nechtěl mluvit (ačkoliv se jej to podle mě netýkalo).

Nevím, jak na tom byla ta předchozí generace co se prodejů týče a spolehlivosti, ale je fakt, že potkat hybridní BMW není tak časté, jako třeba MB. Nevím, jestli je to negativní zkušeností, nebo tím, že klienti BMW jsou konzervativnější, než klienti MB? (tomu sám moc nevěřím).

Pořád si myslím, že 330e je super auto a jak sám píšeš - není IMHO důvod kupovat 330i, nebo 330d, ale jsem zvědavej, jak to auto bude "žít" dál, jaké budou zkušenosti a spolehlivost.

beastar
20. srpna 2020, 15:31
2

O neuspechu se ve firmach typu Bmw nemluvi. Fakt je ten, te se toho uplne moc neprodava. A start s pozarem vozu neni nejstastnejsi. Otazka je prave, co s tim za dva roky jako s ojetinou. Bude tezke tomu nastavit prijatelne ceny.

Kazdopadne kdyz nebude znovu horet. Tak za ty prachy si to svou klientelu najde. Urcite bych do toho i ja sel radeji, nez do dieselu. Jinak s tim naznacovanim prodejcu mam nejakou zkusenost. Za tim muze byt ledacos. Jinak na Bmw mam taky kamarada a to, co popisuje Sedrik sedi. Toto tema nema cenu probirat a basta...

Jan Machač
20. srpna 2020, 15:36
1

Byl jsem zvědavej a vyžádal si oficiální stanovisko. Takže níže citát přímo BMW (David Haidinger):

Dobrý den, Honzo,

Ano, oficiální vyjádření níže, čekal jsem, kdy to přijde:

„Svolávací akce se týká i České republiky, konkrétně se jedná o 23 vozidel a to pouze o plug-in hybridy. Drtivá většina vozů zatím ještě nebyla předána zákazníkům a jsou buď na cestě do ČR nebo u dealerů.“

V diskuzi jsem se dočetl i obavy o výdrži baterie – přidám proto ještě jednu informaci – na baterie je záruka 8 let nebo 160tis. Km podle toho, co nastane dříve. Takže kolikrát i druhý nebo třetí majitel vozidla může být „v klidu“.

Pokud by bylo ještě něco třeba, dejte mi vědět.

Díky

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 15:41
0

Tak ten požár, to je taková bouře ve sklenici vody, je tam nějaká vada, kterou výrobce odstraní, no big deal. Oststně v ČR se to týká snad dvacetceti aut, z nichž valná většina stojí ještě někde na place u dealera a další si drží samotný zastoupení kvůli prezentacím (což byla ostatně i testovaná trojka), takže reálně se tu bavíme o svolávací akci na třeba tři nebo pět aut. Dělat z toho takový téma mi přijde trochu přehnané...

Zrovna u tohohle auta jsem to fakt docela řešil - proč si kupovat 330i nebo 330d? Hybrid jede jako benziňák (nebo líp), má spotřebu jako diesel (nebo lepší) a nestojí ani víc peněz. Tady je ještě menší kufr a nádrž, ale není to nic zásadního. Nicméně těch nevýhod hybridu už je tak málo, že mi nákup trojkovýho BMW zrovna v týhle verzi už dává dokonalý smysl. Strach z neznámého chápu, ale na druhou stranu - kdybysme se báli každý nový technologie, tak dodneška jezdíme na povozech taženejch koňma....
-
Komentář upraven 20. 8. 2020, 15:43:19

Jan Machač
20. srpna 2020, 15:44
2

Koně? Taková obluda nezkrotná, to tě může zabít! Hezky pěšky budeš chodit, akorát by ses zranil...

Sedrik
20. srpna 2020, 15:54
0

Jak jsem psal - já si pořád myslím, že ten hybrid smysl dává (vše, co psal Hamster + parkování "v modrejch"). Ale koupil bych to jako novotu se zárukou, nebo pak jako hooodně ojetý, kde už je vše opravený :)

krab
20. srpna 2020, 18:33
-2

Přišel jsem se sem taky podívat. Nová trojka je vcelku pěkný auto. Otázka proč si nevybrat 330e je pro mě snadno pochopitelná. Buď jdeš po výhodné ceně a vystačíš si s 320d anebo 318i/320i anebo si můžeš připlatit, rozpočet se na to najde a chceš řadovej šestiválec. Protože jestli něco tohle auto od ostatních aspoň trochu odliší, tak to bude možnost zadního pohonu a motoru R6, tak jak to bylo vždy. Takže se těm menším prodejům hybridu nedivím. Málokdo má jako hobby zkoumání spotřeby auta, kdy dobít ideálně ze zásuvky baterii atd... Většina lidí pořád chce rozumný dojezd ( 600 km +) na jednu nádrž a pak jí doplnit za 5 minut u benzinky ať už naftou nebo benzinem zase do plna. Jestli to mělo v týdenním testu spotřebu 7.7 a v technických údajích je 1.5 , tak je to docela rozdíl... mimochodem za 7.7 jezdila i moje E39 523i z roku 1997 zcela běžně a to auto jezdí bez větších závad prakticky dodnes, i když abych nekecal, teď už o tom posledním majiteli nic nevím. Ale donedávna to tak bylo.

Chtělo by to i říct, že 330e váží 1815 kg ( podle katalogu BMW) a 330i 1545 kg a 330d (šestiválec) 1665kg. M340i (ale s Xdrive) váží 1745 kg, to je taky už těžká váha. Každopádně rozdíl výchozího auta 330i (4 válec turbo) a plug in hybridu je 270 kg .

BMW bohužel nenabízí nějakou typickou trojku, čistě benzin a šestiválec a zadokolku. Buď tedy "full fat" M340i Xdrive a připlatit si anebo šestiválec, ale diesel, případně skousnout 4 válec turbo v modelu 330i. Jenže jestli ten váží o skoro 300 kilo méně než hybrid a stojí ceníkově o 100 litrů míň, tak nevidím důvod proč si připlácet za ten batoh s bateriemi. (když to zatím naštěstí není ještě povinný)

Kdekdo ty hybridy vychvaluje do nebes, já jsem k tomu typicky hodně skeptickej. Málokdo využije na 100% ty přednosti, to by musel jezdit nejvíc jen po městě a pořád to dobíjel a staral se aby to jezdilo co nejvíc jen na elektriku. Jen pro tyhle lidi to dává smysl.

Dálkař zvolí 330d , Dálkař co v zimě rád lyžuje nebo se bojí zadokolky vezme 330d Xdrive, fanoušek BMW když má prachy koupí M340i Xdrive, služebáky, operáky základní 320d Xdrive, typická volba drtivé většiny prodejů a soukromě si tu a tam někdo dopřeje 330i, která asi blbá nebude. A to éčko je vyloženě pro fanouška do elektro... Takhle nějak to vidím

Skipper
20. srpna 2020, 18:33
4

Bouře ve sklenici vody? Honzo, nezlob se na mně ale u BMW už mám své pochyby. A to z vlastní zkušenosti. 1. auto na operák - nový Clubman, od cca 10000 km v zimě vychází děsný rachot z převodovky. Reklamováno - prý je to normální. Dělá to doteď, snad to nějak do konce doklepeme. U druhého Mini na operák odešly v 57000 km rozvody. Obzvláště to potěší, když Ti OL končí za 3 měsíce a teprve tam se dozvíš, že servis na 5 let a záruka na 5 let nejsou to stejné... Koho by to napadlo, když je to standard i u korejců? Uznána kulance, proč jen 80% mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, ale i díky i za to. I tak, zaplatit 21000 (to je těch 20%, takže rozvody na tříválec za 100k :D) za opravu auta, které za 3 měsíce vracíš, opravdu stojí za to. Za mně nemálo vyhozených peněz a názor na kvalitu BMW ať si udělá každý sám.

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 18:45
0

Říct, že rozvody na tříválec stojí 100k, protože ti je po jejich selhání měnili a tolik byla výsledná faktura, to je trochu zavádějící, ne? :-)

Ke zbytku se vyjadřovat nechci, nebylo by to fér, my dlouhodobé testy ani nějaké statistiky poruchovosti neděláme, od toho tu jsou jiné weby. Svolávaček je každý rok spousta a tak bych z jedné další nedělal až takové téma, víc jsem říct nechtěl.

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 18:55
7

Krabe, přikládám srovnání 523i E39 a 330e ze sprintmonitoru, já se holt rád dynamičtěji svezu, ty jezdíš očividně hodně na spotřebu, proto nám ta čísla nesedí.... ;-)

Jan Machač
20. srpna 2020, 21:09
0

Sorry Krabe, ale jsi mimo, neb ten hybrid jede líp, než 330i a to o dost, zejména proto, že jede hned a ne až po nafouknutí. A nabíjet? Proč?

Ho
Honza123
20. srpna 2020, 21:34
0

330e nejede lepe nez 330i.. 330i jede lepe jak podle papirovych udaju vyrobce, tak podle realnych testu, napr. zde http://www.zeperfs.com/en/duel7651-8153.htm Hybrid i pres vyssi vykon a bezprostrednejsi reakce evidentne zabiji hmotnost..

Honza 'Hamster' Křeček
20. srpna 2020, 22:05
0

330i je tuším o desetinu vteřiny rychlejší na stovku.

Jan Machač
20. srpna 2020, 23:11
0

Okay, takže teď je ten argument, že jako reakce na plyn a bezprostřednost zátahu nejsou důležité? A jak jinak chcete odhrabat od křižovatky, bando?

RRRampapapa
21. srpna 2020, 00:09
3
krab
21. srpna 2020, 10:10
-2

Tady už je to pomalu jak na fdrive nebo jak se ten web o elektro/hybridech jmenuje :-D Ale to je jedno.

Já jsem reagoval jen protože mě zajímalo kolik to éčko váží. A je to fakt skoro o 300 kg víc než 330i, které má ten stejný motor, navíc naladěný na zajímavější parametry. To je 20% navíc. A to by mě konkrétně prostě vadilo. Aby auto jezdilo dynamicky dobře je známo, že je potřeba dívat na to kolik komponenty váží a snažit se hmotnost uspořit. Skoro dvoutunová kráva sice možná pro cílovou skupinu nepředstavuje řidičsky problém, ale pro mě by to bylo "děkuji nechci", respektive kdyby to byla luxusní sedmička s osmiválcem, tak to pochopím, u trojky ne.

Takže kdybych chtěl někdy trojku s pohonem zadních kol, byl by to nakonec asi model 330i , protože je z nich nejlehčí. A pro srovnání, podobně velká AR Giulia má pohotovostní hmotnost v provedení 2.0 Super AT8 (zadokolka) 1429 kg a v provedení Veloce Q4 280k 1530 kg. Takže ještě o nějakou necelou stovečku míň v základní verzi (zadokolce). Taky to přispívá k důvodu proč se s ní tak hezky jezdí.

Poslední dobou jsem si vyzkoušel několik zánovních bavoráků a jedna z kritik co bych k nim měl je právě vysoká hmotnost. A tady když si představím do už celkem těžkýho auta nacpat další stovky kil baterií + elektromotor, tak to nemůže ničemu pomoct.

Zátah agregátu, řazení atd... tomu věřím, že funguje. Ale to není zdaleka všechno. Zkrátka přidat 300 kilo techniky do auta navíc, aby se uspořilo trochu benzinu po městě, ale zase se nahradil spotřebou elektriky, která se musí vyrobit normálně v elektrárně, mi nepřijde jako zrovna to nejchytřejší řešení.

A pro srovnání, že mě to nějak zaujalo , tak Tesla model 3 váží v pohotovostní (curb weight) což je teda bez řidiče (v EU se tam připočte ještě 75kg) v long range RWD verzi 1730 kg , takže stejnou metodikou 1805 kg , prakticky podobně jako ten bavorák. Ale ta Tesla má v long range fakt poměrně dlouhý dojezd na elektriku, naprosto nesrovnatelný.

Tím neříkám nic o tom jaké je 330e, nepůjčil jsem si to, takže nevím, třeba to je fakt super, jen přidávám pár informací pro srovnání do diskuze.

Skipper
21. srpna 2020, 11:07
0

Honzo, co si představuješ pod slovdm zavádějící? Telefonat 1 - jsou to rozvody, asi se to bude řešit kulancí. Telefonat 2 - takže ano, rozvody, opravu jsme nacenili na 80 000 bez daně. Kulanci Vám přiznali 80% takže s daní zaplatíte 21 000 Kč... Kdyby výměnu nacenili na 30, jako neautorizovaný servis, tak by jsme se pohybovali někde jinde...

Honza 'Hamster' Křeček
21. srpna 2020, 11:10
0

Selhání rozvodů obvykle provází dost vážné poškození motoru.

Skipper
21. srpna 2020, 11:20
0

Není tomu zcela tak. Tady byl jen natolik vytahaný řetěz, že se občas ozývaly čidla a rozsvěcovaly kontrolku motoru. Žádné poškození ventilů.

Skipper
21. srpna 2020, 11:22
0

Nejvíc mě na tom sere to, že jsem se rozhodoval mezi nabídkou na Golf a Mini. No a právě kvůli rozvodům jsem dal i přes menší praktičnost přednoyt Mini. No a jako zákazník si už příště další krám od BMW rozhodně nevemu.

beastar
21. srpna 2020, 14:49
3

Debata se rozjela trochu jiným směrem podle mě. Kvalita BMW posledních let je velmi proměnlivá a s nějakými modely z let devadesátých se to nedá srovnávat. Tohle je ale docela nová technologie minimálně pro BMW a ty auta teprve začínají být mezi zákazníky. Prodeje nejsou nic moc stejně jako u ostatních "německých" hybridů. Ono lidi kteří tyhle auta jezdí už déle jsou většinou věrný Japoncům... Co se týká spotřeby tak na tom není nic špatného ano žere to jako benzínovej šestiválec z minulosti. Což je sice možná petrolheadsky špatný, ale z pohledu doby to dává maximální smysl. Protože máme emise a další předpisy.

Reakce na plyn a podobný věci, co dává a nedává smysl. To jsou jen subjektivní pocity a věci a nechápu proč to do toho pletete. Krab, Honza a i další Honza. Nějaký desetiny sekund nehrají na silnici vůbec roli. Naopak spotřeba je u takovýho auta fakt důležitá dále právě ta spolehlivost. O tom že jezdí dobře nemám důvod pochybovat (nejel sem s tím) kromě pár speciálních srágor jezdí dobře všechna dnešní BMW. Jsou to vylazený auta. A to píšu jako člověk, co to fakt nežere a rád nemá. Nejsem ani fanda nějakých nových super technologií jako Hamster a Sedrik. Nicméně vidím v tom snahu a poměrně zajímavý výsledek. Ono jim nic jinýho nezbývá, než momentálně vsadit na podobný systém pohonu. Já naopak vidím a mám z toho radost i ve škodovce, že se automobilkám daří takové věci zavádět bez dramatického navyšování ceny.

Navíc zatím není důvod ke křiku je to prostě další volba. Jako v devadesátkách začala přibývat silná nafta a dělali jí nakonec všichni. Protože to prostě bylo cool a jelo to odspoda a nežralo. Však MB, Audi a nakonec i BMW mají v minulosti všichni svůj super powa šestivál v naftě. Tohle je prostě nějaká nová etapa. Ten požár je sice z hlediska prodeje poměrně špatný, ale takové věci tu bývali. Audi TT který odlétalo ze silnice, áčko co hodilo bok při losím testu, Ferrari hoří každou chvíli... Je to sice divná publicita, ale zase na druhou stranu i to někdy pomáhá. Co se tak bavím s lidmi kteří ty auta budou kupovat, tak do roka jich potkáme na silnicích mnohem víc a znáček "E" začně střídat čím dal častěji známé "d". Já mám obě auta na benzín a zatím bych do toho nešel. Určitě ale ne proto, že 330i jakože jede prý líp a nafta je dobrá akorát pro fleet...

Doktoruv příběh znám. A ano je to smutný, ale vypovídá to jen o tom že MINI jsou prostě sračky. Což se tak nějak obecně ví. V rámci koncernu BMW je to levná značka která cílí primárně na mladé borečky a vezla se na retro trendech. Tomu také odpovídá technika kterou BMW na tyhle auta poskytne. Celková spolehlivost BMW šla dolů, ale tohle auto z testu nám teprve ukáže. Nelámejte hůl nad něčím, co pořádně neujelo svých prvních 150 000 km.

Sedrik
21. srpna 2020, 16:35
0

Ad Beastar - napsal jsi to velice pěkně: souhlas. Moc rád bych se v tom 330e, protože si myslím, že to prostě pojede pěkně. Spotřeba je super (na 300 koní prostě úžasné - když můj Focus ST 225 jezdil za 13 kombinovaná)...

A ten důvod, proč bys do toho nešel vnímám stejně. Nejsem early adopter, tak jak toho začne jezdit víc, tak po tom možná začnu koukat. A jestli bude někdy potřeba řešit, kam s dětskou sedačkou, tak si dovedu 330e v kombíku představit, jako kandidáta.

ma
martinw
21. srpna 2020, 19:47
0

@Sedrik - Jakej early adopter, Lexusy se sviznym rozjezdem na elektrinu uz jezdi neco pres 2 dekady. Ja bych popsal dnesni uzivatele spis jako betatestery, jdou za svoji znamou znackou (ktera byla k elektrifikaci nasilim donucena legislativou) a ta doufa ze se to hezky vsechno povede jak s baterkou v delsim horizontu tak s dostatecnyma prodejema. Drzme si klobouky.

Ja
Jacob13
21. srpna 2020, 20:17
5

Pro kraba: teď ti tady předhodim reálný pohled zákazníka. Příští rok budu obměňovat primární auto. Ve výběru je právě i trojka a světe div se uvažuju práce nad tímhle hybridem. Proč? To je jednoduché. Nezajímá mě, jestli jsou poháněný přední, zadní, nebo boční kola. 5 dní v týdnu to bude poskakovat v pražských kolonách, takže je to pro mě nepodstatná informace. Stejně tak je mi jedno, jestli to váží 1500 nebo 1800 kg. V koloně to beztak nepoznám. A jestli to má čtyři nebo šest válců. Who cares, 5 dní ze sedmi bych stejně využil tak maximálně dva válce. Co naopak ocením? Do práce to mám 25 km, takže ani nemusí běžet spalovací motor, v práci nabiju a můžu zase zpátky domů bez kapky benzínu. Ocením lepší parkování v Praze (to ušetří docela dost peněz, nedávno jsem si spočítal, že za parkování na zónách dám tisícovku týdně). Ocením i super odpich z křižovatky. Jestli je či není ekologický mě vážně netrápí. A o víkendu zase využiju obyčejný motor, a dojedu bez problémů 200 km na chatu, nebo třeba na golf. To pohled potenciálního zákazníka.

krab
22. srpna 2020, 17:51
0

To je teda trochu smutný... A když vidím to kladný hodnocení příspěvku zdá se, že i čtenářská základna se tu mění. Je fakt škoda, že typický zákazník BMW se prezentuje tak, že je mu jedno jaká kola má auto poháněná, kolik má motor válců a o úvaze nad dlouhodobou spolehlivostí anebo případně zamyšlením se, zda si po letech až auto vyjde ze záruky uděláš na něm základní servis sám nebo ne.

Mimochodem na tu Prahu ti bude stačit 125 cc skůtr na to výše popsaný...

Jinak pochopitelně si vyber co ti bude vyhovovat, zrovna tak, jako asi mnoha lidem bude připadat divný můj přístup, kdy si z největší pravděpodobností nové auto kupovat nikdy nebudu a do budoucna budu dost přemýšlet co z ojetých si vlastně vybrat, protože si rád na autě udělám základní údržbu a opravy na které stačím sám a těch modernějších aut ve kterých si člověk ještě něco sám zvládne vyměnit je hodně málo.

A pak jsou příběhy jako tady píše Skipper s miníkem... To jsou ty jeho staré Jaguary i Rover 75 ještě daleko spolehlivější než to Mini. Vytahaný rozvodový řetěz na motoru takhle brzo je jednoznačně důvod k reklamaci, že ho donutili zaplatit 20 tisíc ze svého dost dobře nechápu jak je vůbec možný, asi to jinak nešlo, ale tedy nový Mini asi radši nikdy, když to čtu.

Csaba
22. srpna 2020, 21:12
5

Petře, doba se mění a lidé s ní...
No a auta se mění s nimi, víc než by se tobě (a i mě) líbilo, minimálně pokud jde o snadnost/nákladnost jejich servisu/údržby.
A asi je to tak že tvůj pohled na věc (novou trojku) je jiný než většiny místních - to je zřejmé a není na tom nic špatného.
Jen mě překvapuje že tě to pořád překvapuje :-)
Přijde mi že jsi dal rovnítko mezi "potenciálního zákazníka" a "typického zákazníka" a i tady je "zakopaný pes.
Jacob13 píše o tom potenciálním, který ke značce nemusí mít bližší vztah a nemusí ho zajímat jestli je nová trojka agilní, lehká a "staromilská", ty o tom typickém, kterého to (s největší pravděpodobností) zajímá velmi.

Jacob píše o tom jakým způsobem/v jakém režimu by aktuální trojku používal a já s ním souhlasím v tom že jestli bude valnou část času trávit poskakováním od semaforu (kolony/zácpy) po semafor v Praze, potom opravdu nevyužije (a tudíž ani nepotřebuje) potenciální "atributy sportovnosti" a "petrolheadství" které by od vozu dané kategorie očekával nadšenec jakým jsi ty a může mu být naprosto ukradené která náprava je hnaná a kolik válců ta věc má pod kapotou.

Samozřejmě, nadšenec a fanda značky vše vědět bude, bude ho to zajímat atd pod., to ale není typický "potenciální zákazník" o kterém píše Jacob13.

k tomu základnímu servisu/spolehlivosti po záruce - Jacob nepíše jak dlouho by si tu trojku chtěl po případné koupi nechat - ale když budeme uvažovat nejběžnější a nejpravděpodobnější variantu (měsíční splátky leasingu) tak je vcelku logické že ho (nebo jiného, potenciálního kupce nového BMW za >1 mil. Kč) servis nebude zajímat vůbec. A asi by ho ani zajímat neměl - platí hromadu peněz za splátky a pochopitelně očekává že minimálně po dobu trvání leasingu se to auto neporouchá. Já osobně, být na jeho místě, bych šel ještě dál a předplatil bych si plný servis (tj i spotřební materiál a běžnou údržbu) abych opravdu neřešil vůbec nic. :)

No a po skončení pronájmu auto vrátí a bude mu (opět asi pochopitelně) lidově řečeno " u zadku" jestli se základní servis dá udělat svépomocí. U toho bych se taky na chvíli "zastavil" - upřímně řečeno, nedokážu si moc představit že člověk který si dnes koupí nové BMW za víc než 1 mil. Kč bude něco takového řešit i kdyby měl v plánu nechat si jej například i navždy - pokud se na tom něco porouchá/bude vyžadovat údržbu prostě zavolá do servisu ať se starají - on je od toho aby tu pálku za servis pak zaplatil, ne od toho aby se "válel po zemi při výměně oleje". :-) Ostatně, co by si člověk který autům nerozumí víc než základně (tj potenciální kupec nové trojky nebo jakéhokoli jiného auta za víc než milion) u auta z roku 2020, natož tak drahého sám opravil/vyměnil?

Tohle už jsou "jaderné elektrárny" a "počítače s koly", normální člověk u nich asi skončí při dolití kapaliny do ostřikovačů a když bude hodně šikovný tak u nějaké výměny žárovičky - pokud to auto v dnešní, době diodové, vůbec nějakou žárovku vlastně má. :)

Potenciální zákazník (tj "spotřebitel") prostě chce jen jezdit a nestarat se...

krab
22. srpna 2020, 22:30
0

Jo, je to tak, já to samozřejmě vím... Při týhle příležitosti si vzpomenu vždycky na tu komedii s Budem Spencerem a Terrencem Hillem jak chtějí zastavit ten vlak co postupuje dál na divokej západ...

Je fakt, že zhruba od června co se mi povedlo si pořídit starý Lotus Elan si s tím pořád hraju, opravuju co bylo potřeba a už se blížím ideálu a hrozně rád se v tom autě chodím projet (pochopitelně jen tak..) A zase si znova víc a víc říkám jak tahle přes 50 let stará auta fungují. Dneska ráno jsem měl pokec se známým, který přivezl Fiat 124 Sport Coupe, taky z roku 67 jako je Elan a tak jsem to prohlížel sedl si dovnitř a zase žasl jak to bylo už tehdy úžasně zkonstruované.

Tak mě přeci jen furt ještě dovede trošku překvapit komentář člověka co auto vybírá jako kdyby to byl iphone a říkám si v duchu, ty jo to přeci není možný, vždyť velcí kluci když vybírají auto (notabene takhle drahý) přeci řeší počty válců, zvuk motoru, jaký to má pohon, jak to řadí atd... No, nic ta realita je dneska jiná. Proto taky, když dneska mám tu a tam tu možnost přičuchnout a vyzkoušet i nové auto, tak mi nějak poslední dobou vykrystalizovaly poslední tři značky , když teda nebudu počítat ultradrahá auta a to je Mazda, Subaru/Toyota a Alfa Romeo. Ty dělají auta, kde mě jejich nový model vždycky ještě zaujme a rád se v tom svezu a typicky bývají nastavené, že je radost je řídit. U toho bavoráku se to neskutečně proměnilo, tam fakt jsou řidičsky zajímavé vážně jen některé modely a není jich většina jako to bývávalo. Ve výsledku abych nekecal, tak i to Hyundai kde by to vážně nikdo nečekal postavilo ostrý hatchback se kterým je radost se svézt.

Sedrik
23. srpna 2020, 00:41
8

Krabe, srovnáváš nesrovnatelný - Jacob jasně píše "chystám se vyměnit primární auto" - nevěřím ti, že bys na každodenní dojíždění do Prahy a do kolon 25km denně (léto/zima, hezky/hnusně) měl raději Lotuse ze 60 let, než novou hybridní trojku.

Já jezdil 4 roky jako daily MX5 NB a vím, že to je hoooodně o kompromisech. A to je v podstatě "nový" auto (posilovače, klíma, handsfree, bluetooth). Prostě do kolon potřebuješ pohodlný auto, který odvede práci tak, že o tom nebudeš ani vědět. A na cestě do/z práce se prostě nesvezeš - když jedu do práce, tak málokdy zařadím 5ku a přes 65 tam mám jen když mám velký štěstí a na nuseláku nikdo není. Jinak prostě před barákem zajedu do kolony a vyjedu z ní kousek od práce. To nemá s řízením nic společného - kdyby to auto řídilo celou cestu samo, byl bych nejšťastnější.

Takže vykládat, že se lidi mění, když chtějí do dnešního provozu nový auta je kravina. Jasně, že na svezení po prázdné okresce budeš řešit jiné věci, ale na daily? Do kolon? Modlit se, abys dojel? Neslyšet pořádně rádio? Nemít klimatizaci? Nemoct si zavolat s handsfree? Nemít waze, aby ti ukazoval, kde to aspoň trošku jede?

Nevěřím. A i kdybys napsal, že raději staré auto, stejně ti to neuvěřím, protože pak to jen znamená, že v těch kolonách reálně nestáváš. A ještě - stát v nich občas a každej den je kurva rozdíl - proto jezdím 2x týdně do práce autem, protože se to dá vydržet a dal bych to i v nějakém veteránu (teď v létě). Ale sedět tam KAŽDEJ den a vědět, že jiná cesta prostě není - to je peklo a čím dřív tady bude funkční autopilot, tím lépe pro ty, co nemají na vybranou.

krab
23. srpna 2020, 09:05
0

Sedriku, já tu jenom trochu provokuju... fakt do kolon naštěstí nejezdím a přijde mi, že víc a víc lidí pochopilo, že se dá spoustu věcí vyřídit přes mobil, mail a zkrátka že není nutno všude, kvůli všemu jezdit. A taky je teď ta Praha lepší mi přijde, i když teda ne všude.

Taky jsem v nadsázce (ale vlastně je to dobře míněná rada, protože to funguje) psal - ať si na těch 25 km a dopravní zácpy koupí větší skůtr., dělají se i tříkolový pro lidi co se bojí jedné stopy. Na to přešlo postupně víc lidí. No a na víkendy a na golf proč nejezdit něčím co potěší zvukem už hned po nastartování. Přece ode mne snad ani nejde čekat, že bych radil elektro a hybridy.... to bych musel prodělat asi lobotomii :-D

Sedrik
23. srpna 2020, 10:27
1

A já se dycky nechám vyprovokovat :)
Ale nic ve zlým

Za chvíli vyrážíme se ženou po stopách toho tvého druhého výletu (Lužná - Raná) - jsme nemohli jet, tak si to projedeme teď :)

Ja
Jacob13
23. srpna 2020, 12:25
7

Skútr je jistě zajímavá alternativa, ale vážně si neumím představit, že bych na tom jezdil v dešti či v zimě. Nehledě na to, že golfový bag na skútr nedám. A jasně, máš pravdu, hodně zaměstnání se dá řešit přes počítač či telefon, avšak obávám se, že zuby ti budu přes telefon vrtat blbě, stejně jako ti nepošlu novou korunku mailem :) někdo holt dojíždět musí, i když se mu moc nechce. Ne, opravdu nejsem typický zákazník BMW, ani nevím jestli to koupím. Je mi jedno, jakou má auto značku, hledám jen to, co mi bude vyhovovat. Stejně tak mě netrápí jestli to má jednoduchý nebo složitý servis. U auta mívám vždy předplacený servis a prodlouženou záruku, přičemž nikdy nemám daily auto déle než pět let. Co bude potom už není má starost. Ano, auto na víkendy v garáži mám. Asi by sním šlo jezdit i na ten golf. Ale je to náročnější na provoz, a už mě nebaví řešit jeho vrtochy. Dostal jsem se do fáze, kdy s tím vyjedu tak asi jednu nádrž ročně a raději jezdím novým. Toť můj pohled k nákupu nového auta

beastar
23. srpna 2020, 13:03
6

Krab to tady opet hodil na obecnou rovinu nove, nudne vs stare super, zabavne. Cili jeho hobby pohled proti dennimu pouzivani auta, kdy potrebujes x veci, tak aby fungovali. Ja se tentokrat nenechal zatahnout do debaty profi fotbal vs vesnicka nakopavana. Protoze tak to srovnani kulha.

Krab ma svou bublinu starych aut, nova auta vezme v pripade testu na par dni ci z pujcovny. Sluzebni cesty jezdi zridkakdy. Do prace autem casto nejede a kdyz ano tak vlastne taky modernim. Ona ta Alfa neni nic z historie ze;) A jinak vse podstatne napsal Sedrik a tady Jacob13. Tak to je a bylo to tak vzdycky a vice, mene vsude. I pred lety. Kdo na to mel, mohl mit tak koupil treba Audi 100 s klimou, nez aby se plouzil v ojete Skode 120:) Pac tj zadokola bez vybavy.

Uz sem to tu psal a nebudu sam. Kdo si to zazil asi chape. Jako maly jsme prosedeli 800 km treba v Zigulu, 105, taky ale v Ritmu, pozdeji Bmw 3, nebo Safranu. Co myslite ze bylo pres ty Alpy lepsi?:) Cim novejsi auto tim to bylo komfortnejsi a snesitelnejsi. A taky je to o case. To ze si udela nekdo dobrovolne vylet starym autem do Rumunska je dovolena. Kdyz to jedes sluzebne fakt to chces mit rychle. Jedes dalnice, porusis predpisy a neresis apexy a mechanicky ovladace a zpetnou vazbu. Plus stary auta v zatezi zerou mnohem vic. A potrebujes dojet idealne fit a vcas. Myslim ze Krab to chape stejne jak my. Jen neni schopen vystoupit z bubliny nadsence a sveho uzsiho pohledu do sveta lidi kdy je auto hlavne prepravni prostredek.

Peto nic ve zlym ale ja bych te na tyden poslal do Dhl vozit baliky po Praze v dodavce. Nebo treba do Strabagu delat stavebni dozor. Po par hodinach by si asi zjistil, ze zlatej posilovac, klima a tdi v okyne ci Ducatu... A jak to souvisi s hybridnim Bmw? To neni hracka ale nastroj. Plus te to bude reprezentovat jako dobrej bag, nebo sako od Bosse. Chces aby to hezky fungovalo a zbytek uz napsali ostatni.

Jak tu jednou nekdo popsal. To co popisujes ty je spis zabava a to, co treba ja je spis prace. Prodeje delaji auta na praci a bylo to tak vzdycky i historicky. Ani ten tvuj sedesatkovej Lotus nebyl v sedesatkach auto pro anglicky delniky na jezdeni do fabriky... proto taky dodnes prezil.

Fa
Fandatik
23. srpna 2020, 20:00
2

Ale proč teda hybrid a ne obyčejný 330i? Akcelerace podobná, jízdní vlastnosti předpokládám lepší, díky 300 kg hendikepu. A 120 tisíc ušetřených. Srovná se to vůbec na spotřebě, třeba za zmiňovaných 5 let?

A až zruší parkování na modrých zdarma, tak majitelé 330e budou nejvíc řvát, že si to nemuseli kupovat a budou se cítit podvedeni. A absolutně nevěřím, že to bude významná většina dobíjet.

krab
23. srpna 2020, 22:52
0

Je to jen taková diskuze tady... Jacob13 , kdybys náhodou chtěl spálit další nádrž v roce na té víkendovce, tak napiš soukromou zprávu, vždycky jednou měsíčně jedeme s takovou menší skupinkou se staršími sportovními kárami na výlet, v neděli ráno...

Jinak mě nešlo o nic spíš jen tu debatu odlehčit a směřovat víc k tématu takovejch těch klasickejch autíčkářů. Ano, vím, že mám velký štěstí, že můžu auta brát více méně čistě jen jako hobby a nemám tolik ježdění, abych potřeboval řešit nové auto.

Dneska jsem po delší době konečně nasadil nové veteránské značky na MG a po delší době to byl projet. To co jsem primárně spravoval naštěstí funguje, ale auto si vymyslelo pro změnu zase další závadu, asi to bude cívka, ale uvidíme. Beru to sportovně, nakonec život se starými auty je o tom většinu času řešit jak něco opravit a tu menší část si užít jízdu a pak zase znova. A v tom je to hezký, postupně svoje auto poznáš takříkajíc do posledního šroubku...

Jinak zpět k tématu : jak tu nahodil fandadit, přesně, proč ne 330i které vyjde na výrazně lepší peníz a vyprdnout se na ty těžký baterky v kufru nebo spíš v podlaze vozu..

Upřímně řečeno, z toho co ve výsledku Jacob 13 říkal, tak ( a asi se budete divit) mě napadlo, že by dost možná mohl zkusit Teslu model 3 s long range baterií a byla by tu určitá pravděpodobnost, že s tím zvládne úplně v pohodě nakonec fungovat. Je to věc, co by rozhodně nebyla pro mě, ale pro mě snad kromě Gordona Murray, Porsche (Cayman 4.0 GTS) a Alfy Romeo (Giulia GTA) dnes nikdo auto, které bych si s radostí koupil nové nevyrábí , ale pro normální lidi to tak pochopitelně neplatí.

Beastar: když jedu kamkoli dál, jezdím nejčastěji v tý svý 911 996 Carrera 2 , to je auto, který pro mě funguje naprosto perfektně na cokoli. Alfa je momentálně na jízdy když vezem zrovna kola, není to ideální, ale nějak se do toho dají vejít a jezdím s ní tam, kde vím, že budu muset parkovat někde venku na parkovišti , tam pochopitelně moje hobby auta nerad parkuju, protože lidi jsou fakt neopatrný a před krámem ti to odřou dveřma a je jim to u prdele (bohužel)

VK
VK
23. srpna 2020, 23:19
0

Fandatik: třeba mně se 120 tisíc na spotřebě za daných podmínek vrátí za dva roky.

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 00:01
2

Je zvláštní, jak se tu mluví o veteránech, že to je jen o pocitech a emocích a o radosti... A když dojde na BMW 330e, tak je to jen o spotřebě, ceně a nějakých dalších číslech - a když ta nejsou dost přesvědčivá, je to pitomost. Moc tomu nerozumím. Já bych si 330e koupil radši než 330i proto, že lépe jezdí.

Otázka je, jestli to tady ale ještě někoho zajímá, nebo už se celé petrolheadství zvrhlo do porovnávání si válců, časů z nuly na sto, maximálky a frajeření s věcmi jako Giulia GTA nebo někakými cool veterány/Lotusy/whatever....

Jan Machač
24. srpna 2020, 00:49
0

Kde se to podepisuje?

Fa
Fandatik
24. srpna 2020, 07:17
3

Tak jsem si přečetl celý článek ještě jednou a o jízdních vlastnostech jsem nenašel žádnou relevantní zmínku. Což je u testu 3er zarážející.
Suchá čísla zrychlení jsou ve prospěch obyčejné 330i.
Takže 330e lépe brzdí? Zvládne vyšší přetížení G v zatáčce? Ochotněji reaguje na pohyb volantem? Tomu moc nevěřím, vzhledem k té vyšší hmotnosti. Cože to vlastně jsou ty jízdní vlastnosti nebo jak mám chápat "330e lépe jezdí".

VK: tak pokud vezmu, že by jsi se dostal spotřebou na v článku teoreticky zmíněných 6l/100km. Tak i při nájezdu 60kkm/rok by jsi musel jezdit s obyčejnou 330i za nějakých 9,6l/100km, aby jsi to měl za dva roky zpět.

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 08:50
1

Není to o číslech. Maximální boční přetížení je teoreticky lepší u 330i (ale tohle číslo, když jde o různý verze téhož modelu, záleží daleko víc, než na motorizaci, stavu a značce pneumatik, takže to bych asi až tolik neřešil, zrychlení z nuly má lepší 330i, brzdy jsou stejný a 330i je lehčí, takže by mělo líp brzdit. O trošičku.

A stejně se mi líp jezdí hybridem. Je plynulejší, bezprostřednější, živelnější, hladší. Reaguje na moje povely ihned a elektro vyplňuje turbolag , takže líp cítím nástup síly, baterie nad zadní nápravou zlepšují grip, takže ve výsledku můžu jít po plynu razantněji s menším rizikem, že mi zadek proklouzne a vypochoduju do lesa zadkem napřed. Prostě to líp cítím. Což je mimochodem specifikum BMW, jiné hybridy nefungují až takle hladce, je vidět, že se v Mnichově hodně snažili využít technologii pro jízdní zážitek víc, než pro nějakou ekologii etc., nepůsobí to jako nějaký nutný zlo kvůli legislativě.

330i vychází asi na čísla (kromě spotřeby) líp. Ale mně se líp jezdí 330e, tolik moje zkušenost. Pocitově. Stejně jako Krabovi se líp jezdí starým Lotusem, přestože z pohledu čísel je to z dnešního pohledu neskutečnej krám. Stačí to vysvětlení takto?

Fa
Fandatik
24. srpna 2020, 09:34
0

Jj, díky. Tomu už rozumím líp a snad i chápu jak to myslíš. Čas ukáže kolik se jich nakonec prodá v těchto variantách.

Každopádně na to v Mnichově posadili zajímavou cenovku, která by neměla potencionální kupce odradit. Tak by prodejní výsledky mohli odpovídat skutečným preferencím zákazníků.

krab
24. srpna 2020, 09:35
-3

Ty jsi fakt kus vola Hamster! :-D Stejně se můžu v pohodě smát, protože se do toho mýho starýho krámu beztak ani nevejdeš :-D

beastar
24. srpna 2020, 11:11
3

V tom to bude. Proto se mu libi trojka. Vejde se do ni.

Honza 'Hamster' Křeček
24. srpna 2020, 11:18
1

Vidíš, na to sem zapomněl - je to starej krám a ještě se do toho vejdou jen trpaslíci... :-D
Všechno špatně.... :-D

beastar
19. srpna 2020, 14:00
3

Dobra cena a stejne jako sem psal nedavno u Volva docela slusny vykon, palubni komfort, solidni design pro masy. K tomu nejen v CR must have znacek na kapote. V teto kategorii aut mi hybridni ustroji nevadi. Stejne jako mi nevadi v Superbu, nebo trebav Camry.

Je to dobra alternativa jak si ohlidat emise zachovat jizdni vykony. A uznavam ze rozjezd potichu s elektrikou a nasledny prechod na spalovaci motor ma ted cool auru a trochu me to i bavilo. Sice v konkurenci s hvezdou, ale i tak par zkusenosti je. Vzhledem k tomu jaky se automobilkam dari drzet ceny je budoucnost jasna. Konec samostatnych malych dieselu. A velky se budou delat v hybridu misto nedavnych picovin typu v10tdi.

reagovat
Slower
19. srpna 2020, 16:23
1

No mozna to je fajn auto, ale u me se uz nafurt zapsalo jako "Shori driv, nez se dostane k zakaznikovi". Asi bych nemel odvahu neco takove zaparkovat v garazi u domku (pokud bych tedy necim jako barak disponoval).

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
19. srpna 2020, 18:42
7

To naprosto chapu, ja si ze stejneho duvodu nekoupil Pontiac Fiero prestaveny na Ferrari F40...

Ke
Kebek
19. srpna 2020, 21:21
0

Za ty roky jsem tohle četl hodně krát
Novinář dostane BMW na týden a je z něj hotový
a pak čtu recenze pár let starých ojetin a nestačím se divit co všechno se na těch autech sere

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
19. srpna 2020, 21:46
9

Je to tak. Kristalovou kouli jsem bohuzel dal do kufru vedle baterky a ted je nejaka ohorela a nefunguje. Takze budoucimi zavadami nemuzu slouzit, zatim funguje vsechno.... ;-)

ratan groch
19. srpna 2020, 22:15
6

Ad Kebek:
Som presvedceny, ze aj o par rokov bude mat toto auto rovnako dobre jazdne vlastnosti ako teraz a rovnako dobre vycuva poslednych 50 metrov. Honza rozhodne nemohol spoznat, ze o 5 rokov budeme pisat, ze bateria sa po 130.000km nedobija na 100 percent, uchop kufra sa zvykne vylamovat a ostrekovac vody nema dobry filter, je citlivy na cistotu vody a upchava trysky. V slovencine tomu hovorime: citat s porozumenim.

Ad Honza:
"Co mi však po týdnu s 330e utkvělo v paměti asi nejvíce, je hladkost a responsibilita celého pohonného systému." Ked chce Anglican povedat "zodpovednost", povie "responsibility". Nie som si isty ci si chcel vyzdvihnut prave tuto vlastnost auta.
Z "response" by sa mozno dalo vytvorit slovo "responzivnost", ale mozno by stacilo pouzit"zpětná vazba"

beastar
19. srpna 2020, 23:29
1

Ty kokos Ratan vsak aj slovencinu tu spoznam. Nieje nad to ked to pisem bez tej diakritiky. :D Jinak si to vystihl. U testu novych aut tezko muze vedet jak to bude fungovat za 3 roky a vic..

Jimi
20. srpna 2020, 10:19
1

Zajímavé bude srovnání tak za 5-8 let např. s baterkovým IS od Lexusu, jaká sranda to bude za navštěvy servisu, křišťálová koule raď...

PE
PEdr.0
19. srpna 2020, 23:02
-5

Odhlédnu-li od pro mě neakceptovatelného množství chyb v textu, je to povedená recenze. Ale preboh, zkuste si to po sobě přečíst, než to vydáte.

reagovat
beastar
19. srpna 2020, 23:11
2

poradím vám odpovedzte frázou, ktorá veľmi dobre zaberá
yes you´re right

;D

Ch
Chochin
20. srpna 2020, 07:53
2

Stary dobry Polemic :)

beastar
20. srpna 2020, 11:46
2

Presne tak, mas bod. Nj to jsou hrozny demoni. A co teprve byvavalo:D

lu
lumix
20. srpna 2020, 12:24
1

Tak nějak bych s tímhle autem problém neměl. Používat ho jako daily car mi vážně nevadilo. Otázkou je co to vydrží v rámci 5-8 let a podobně, Což ovšem kupce nového auta nezajímá protože v té době už ho dávno mít nebude. Ta cena je příznivá.

reagovat
ma
martinw
21. srpna 2020, 13:29
0

Tak podle diskuze lze v klidu říct že PHEV je teď hodně cool řešení ...nová doba :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 E39 528i  1999
BMW Řada 5 E39 528i

1999 rok výroby
198 koní výkon
2 793 ccm objem

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem