načítám data...

Autíčkář se ptá: Mýty a pověry v automobilovém světě

Spolehlivým receptem na hospodskou hádku jsou předsudky vůči libovolné značce aut. Alfa se sype už v bráně fabriky, servis Jaguara vás přivede k bankrotu a „z každýho auta se jednou stane Opel“. Mají tyhle pověry reálný základ? A týkají se i dnešních aut?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jistě to dobře znáte. Kamarádi vás zrazují od nákupu luxusní italské limuzíny, případně vám rozmlouvají pořízení britského aristokrata. A pokud náhodou přemýšlíte o rozšíření vozového parku o automobil ze země galského kohouta, raději to ani nevyslovujte nahlas, ušetříte si tím veřejné opovržení, protože lidé, kteří žerou žáby a prolévají svou tělesnou schránku hektolitry vína, přece nedokážou vyrobit kvalitní vůz. Cítíte se býti tak trochu exotem a nutně potřebujete plnotučný motor z americké produkce? „Ale jdi, Pepo, to je kravina, vždyť to žere i malý děti kolem silnice a navíc v Americe nemají zatáčky, takže ta auta jezdí jenom rovně!" To ví přece každej, že jo? Podle univerzálních hospodských rad by měly právo jezdit po světě asi jen kvalitní německé vozy, případně dokonalé stroje ze země vycházejícího slunce. Realita naštěstí vypadá jinak a v našem automobilovém vesmíru se pohybují velmi různorodé povozy. Má vůbec smysl ohlížet se při výběru auta na všeobecně známé mýty a pověry? No, jak by řekl nejeden náš sportovec: „Tak určitěé…"

Každá mince má dvě strany a platí to i u aut. Pověst je věc velmi důležitá. Tím spíš bavíme-li se o té pozitivní. Trvá léta, než se ji podaří vybudovat. Ale shodit ji do kanálu zabere okamžik. Své o tom vědí například u Peugeotu. Stará 505 je nepochybně jedním z aut, která by přežila i jadernou válku. Sympatie chováme i k další generaci vozů se lvíčkem ve znaku. Taková 306 je symbolem ideálního, sportovně střiženého hatchbacku, který dokáže vykouzlit úsměv na rtech i náročnému petrolheadovi. A se spolehlivostí nemívá zásadní problémy. Stejně tak 406 je velmi příjemný rodinný vůz, jenž není úplně marný ani na zakroucené okresce druhé třídy. Jenže pak si u Peugeotu řekli, že dobrých aut už bylo dost, a vyslali na trh generaci x07, která byla pravým opakem starších předchůdců. Od té doby je u nadšených motoristů francouzská značka v nemilosti, přičemž se s pomluvami svezly i opěvované vozy minulosti. Přiznejte sami, přemýšleli byste při výběru nového hothatche nebo rodinného sedanu nad Peugeotem? Asi moc ne, viďte? Přitom byste mohli přijít o opravdu zajímavá auta

Případ Peugeot je zářnou ukázkou, jak si pohnojit dobrou pověst. Zde mohou mít kolující pověry aspoň zčásti reálný základ. Ale pak jsou tu automobilky, které se více než snaží, tvoří dobrá auta, ale posměšky neustávají. Napadá mě například Ford. Neuběhne týden, abych na sociálních sítích nenarazil na obrázky doprovázené rádoby humorným sloganem ‚FixOrRepairDaily‘. Proč? Nepamatuji si, že by měl modrý ovál v posledních dvou dekádách nějaký závažný průser. Z fordích továren vyjíždějí kvalitní vozy. Velmi dobře se řídí a já s nimi nemám sebemenší problém, vždycky se  za volant Fordu těším. Jak je tedy možné, že neustále slýchávám narážky jako ‚Fordem tam, vlakem zpátky?‘ Co musí pánové a dámy z Dearbornu udělat, aby se nelichotivých nálepek zbavili?

Posledním fenoménem jsou automobilky, jejichž pověst je neprůstřelná. Pokud si myslíte, že svůj zrak právě obracím k Wolfsburgu, máte pravdu. Jak je možné, že značka která za poslední dobu nasekala problémů víc, než by bylo zdrávo, má pořád pověst kvalitního a spolehlivého výrobce? Netvrdím, že ta auta jsou špatná nebo nekvalitní, ale určitě nejsou o nic lepší než jejich konkurenti z okolních zemí. Z nějakého, mně neznámého důvodu se jim ale všechny ,urban stories' vyhýbají. Uvidíme, jestli se na lidovém Volkswagenu jistým způsobem podepíše stále žhavá Dieselgate aféra. Osobně si myslím, že spíš ne.

V dnešním, plně globalizovaném světě není podle mého názoru pro podobné předsudky místo. Spousta automobilek vytváří své modely ve spolupráci s jinými značkami a sdílejí spoustu komponentů. Představa, že dvě na chlup stejná auta budou rozdílně spolehlivá jen proto, že mají na kapotě jiný znak, je úplně zcestná. Máme to štěstí, že žijeme v době, kdy už se opravdu špatné vozy nevyrábějí. Jistě, vždycky můžete narazit na špatný kus, ale tomu se nevyhnete u žádného výrobce. Přesto se zdá, že oblíbené mýty a pověry jen tak nevymřou. O čem bychom pak diskutovali nad pivem, že? 

Jak to máte vy? Řídíte se při výběru auta předsudky? Nebo jste dokonce šiřitelem takových zpráv? Podělte se o svůj názor v diskuzi.  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
09. prosince 2015, 16:19
1

jo taky mi kdysi jeden řek že by nemoh mít italský nebo francouzský auto protože národ co tři hodiny obědvá nemůže udělat nic pořádnýho. A že nejlepší je Škodovka. A tak jsem řek že to bych zas nemoh já protože národ co si zakládá na tom jak s kdečím vyjebat, co ctí hesla jako "kdo nekrade, okrádá sám sebe a svou rodinu", přece nemůže udělat nic pořádnýho. Leda snad pod germánským bičem. načež se mu na obličeji udělala kuří řiť a bylo po diskusi.

reagovat
piwel
09. prosince 2015, 16:25
0

myslím že každá značka má něco, co se týče spolehlivosti, kvality zpracování nebo třeba typického řidiče. Takových předsudků je nemožné se zbavit, protože se šíří asi tak jak sluneční svit - naprosto přirozeně a běžně. Nikdo se nepozastaví nad tím že Opel rezne už ve fabrice, Alfisti se na silnici nezdraví protože se zdravili ráno v servisu nebo Miáťáci jsou kadeřníci :) Je jen na každém z nás abychom si na značku, či určitý model udělali vlastní názor.

reagovat
JayK91
09. prosince 2015, 16:32
0

Zajímavé ja bych si nejspíše nikdy nekoupil wolfsburg (možná snad jen seat leon) ale jinak se mi při jmenování jakékoliv jejich značky problémy s motorem a předražená záruka v ceníku :D :D

co se týče toho: fordem tam, vlakem zpátky tak to z nám s oplem (stejně jako "vtip" proč se řidiči opelu na cestách nezdraví? ... protože se potkali ráno v servise) - ale nezažil jsem nikoho s opelem kdo by si kdy pobrečel nad jeho kupem ... jediné s čím se ztotožňuju je kvalita italskych a francouzskych značek ikdyž myslím, že ty uplně nejnovější modely budou zase o něco spolehlivější.Stejně tak si myslím že Fordu nejvíc uškodila nejnovější verze focusu a hlavně mondea kde, alespoň podle většiny recenzí byly proti předpokladům jejich podvozky zklamáním ... a tím nemyslím ST verze apod. (BTW nechcete tady někdy udělat recenzi fiesty ST? - to bych si tady rád přečetl - to auto podle různých recenzí jako bůh na zemi a tak by mě zajímal názor autičkáře) :D

Taky mě udivuje obecná víra v kvalitu japonských aut - jedni kdysi pravili japonec nakonec (teď to asi platí o jiných značkách) a jiní na ně nedají dopustit se slovy že s příplatkem za clo dostanou bezporuchové auto ... (mám japonce z maďarska a bezporuchovým bych ho nenazval - možná právě pro výrobní původ) , ale že bych z japonských aut vybíral až jako z posledních možností by se říct taky nedalo, ba naopak)

reagovat
Ro
Rosťa
09. prosince 2015, 17:40
0

Jakou máš Suzuki? :D A co tam bylo za problémy?

CerVus
10. prosince 2015, 12:00
0

No já lituju, že jsem udělal tu chybu a kdysi si koupil 5 let starou G Astru. Rezlo to, neustále se tam něco sr*** a požitek z jízdy žádný zázrak. Ne opel už nikdy více. Když to srovnám s autem co přišlo po něm 7let starým e36 320i touring - to sice nakonec také rezlo, také mělo pár chyb, ale kladné vlastnosti to převýšili. Dodnes ho beru jako své nejlepší auto i když ho nahradila novější a kvalitativně lepší honda, tak teď je mi už jasné, že dalším bude zas bmw.

JayK91
10. prosince 2015, 15:47
0

Swift 2001 GlL ( trojhrnek) :D :D - na to jak si všichni sdtěžujou jak karoserii sžírá kovomorka tak s tim moc problem nemam (krom kapoty) alejinak - uhnil mi celej vyfuk až teměř k motoru, těsnění skel stojí taky za starou belu (ve vedrech mi malem vypadlo okno pátých dvěří) a pak tam je stale nějaky problem v elektronice na ktery jsem nepřišel (furt mi tam něco vybiji baterku (tou to není 2x nova a dokonce teď už i větší) ... :D ale zas beru že už to ma svuj věk :D ... ikdyž interier a jeho (ne)slicovani ... to snad vrže odpradávna :D a je to strašny zvuk

JayK91
10. prosince 2015, 15:49
0

Cervus: my jsme chvilku měli Astru G od znameho (asi rok) a spokojenost - ja bych do ni šel klidně znova :D

JayK91
10. prosince 2015, 15:49
0

*Swift GL

Viola Procházková
10. prosince 2015, 18:05
0

Fiesta ST je opravdu bůh na zemi a upřímně doufám, že nám ji Ford někdy půjčí :)

vi
vita
09. prosince 2015, 16:49
0

Je to vyzva, koupit si nejakou znacku, kterou vsichni pomlouvaji jako nespolehlivou a pak se hadat se skodovkarema v hospode...

reagovat
PepaSFI
09. prosince 2015, 18:19
1

to není výzva, to je klišé. To je jak debata s Jehovistama. Můžeš jezdit čímkoliv ale když to není škodovka tak je to špatně. Buď je to šmejd, poruchovej sráč, když to je lepší tak je to drahý a určitě to hrozně žere. Jakž takž se tolerujou VW, to je v rodině, stejný motory, podvozky, sice je to drahý ale zas ta kvalita. Že to vypadá jak ingot? No to je správně! Je to nadčasový. Nikomu se to nelíbí a nikdy líbit nebude a tak je to správně protože když budem říkat že se nám to líbí, bude to takový seriozní.


JP
09. prosince 2015, 17:50
1

U VW (ne koncern, ale jen VW) mě ten nedostatek mýtů a pověr vůbec nepřekvapuje, jsou to takový rohlíky se salámem mezi autama. Je to jediná velká značka, od který bych si nechtěl koupit žádný auto který kdy vyrobili, protože mi všechny připadaj naprosto nudný, tuctový a nevyvolávaj ve mě vůbec žádný emoce - ani pozitivní, ani negativní. Zároveň bych ale o většině z nich neřekl, že jsou to špatný nebo ošklivý auta. Jednoduše ve mě jejich produkty vyvolávaj stejný pocity jako třeba lednička, o těch taky nemam potřebu se jakkoliv vyjadřovat...
Na druhou stranu mě překvapuje, že je vcelku dost zaslepenejch VW fanatiků který nic jinýho snad ani neznaj... jeden takovej mi třeba nedávno řekl, že Lancia je narozdíl od VW úplně zbytečná značka která nikdy nepřišla s ničím novým, ani nevyrobila nic zajímavýho (proti Volkswagenu proboha!).

reagovat
piwel
09. prosince 2015, 18:14
1

037, Stratos, Delta, Fulvia...první turbokompresor...ten někdo byl asi znalec :D

JP
09. prosince 2015, 18:18
0

o samonosný karoserii ani nemluvě... ale to bylo v době kam nesahá ani historie VW, natož paměť některých VWfans :D

JP
09. prosince 2015, 18:24
0

Taky mě ještě asi před 10 lety v servisu pobavil jeden člověk (taky zákazník) s trojkovym Golfem. Měl jsem tehdy Fiata Coupé, obě auta stály vedle sebe zvednutý na heveru a on do mě vedle v kanceláři začal "nojo vole he he, FIAT vole, to hnije už na salónu ha ha" (konkrétně moje Coupé nerezlo naprosto nikde kromě výfuku)... tak jsem zašel kouknout pod jeho Golfa, dloubnul prstem do nejrezavějšího místa na prahu, ozvalo se typický zapraskání a řikám "hele, tady to máš nějaký hnědý, to je schválně?" a on bez náznaku sebereflexe "nojo vole to víš, to je pracant"...

reagovat
Michal88
09. prosince 2015, 22:04
0

Z předsudků si víceméně dělám srandu (bodejť by ne, když jezdím ve 20 let francouzský pixle, co prej neopraví každej JZDák, jak poslední Škudky a elektrikáři prý musí znova vysvětit dílnu :D), zvlášť u VWčkářů. Například kamarád, s GIII si ze mě utahoval, ale sklapnul, když se mu podělal do půl roka 2x GIII TDi 66kW (nejdřív převodovka, pak motor - převodovka gufero a vytekl olej, u motoru upadnul ventil do spalovacího prostoru). Ale holt nedal na mé doporučení, že to klepání z hlavy nezní, jak hydroštel a aby ten vrak za tak draho nekupoval (to konkrétní auto byl vrak non+ultra). Kolega s haťapkou taky do mě furt reje, ale když jsem mu spočítal TCO na jeho auto, které kupoval jako nové, dal pokoj, když se to porovnalo s TCO, které mám já a celkem detailně si ho vedu o všech svých autech...

Snad jediné, kdy dám trochu na předsudky, tak je u problematických aut. Ne teda z toho důvodu, že by třeba Alfy byly poruchový sráče, jako spíš z toho důvodu, že načatý TS se úplně snadno diagnostikovat nedá a že jich bohužel jezdí... S Bussem nebo 2,4JTD bych problém neměl, každopádně by mě osobně vadila ta filosofie (mám rád pohodlí a prostor, čehož se mi např. ve 156 moc nedostává, byť je to jinak velmi dobré auto).

Jinak ale mi je taky divné, proč si VW Group drží pořád pověst super držáku, když ty úsporné a relativně bezproblémové motory jako rotačka TDi už dávno nedělají a např. řetězovému TSičku nebo common-railovému 2.0 TDi 16V s vyvažovacími hřídeli, 2,5TDi R5 PD, 5.0 TDi V10 PD aj. bych se vyhýbal podobně, jako TS od Alfy. Nejde ani tak o to, že by to byly nějaké extrémně špatné motory, ale jsou hodně citlivé na zacházení a než byl vydán upgrade, pořádně se nezjistí, kde je a kde není a je riziko velmi drahé investice (viz u 2,5 a 5.0 PD vyviklané vstřikovače a vydřená vrstva nikasilu po stěnách válce).

reagovat
PepaSFI
10. prosince 2015, 14:43
0

klepání z hlavy asi byl hydroštel, buď zatuhlý nebo prošoupaný kvůli špatnému oleji. No a když to nevymezuje vůli, tak vačka, místo aby ventil plynule otvírala, tak s ním dribluje. A jednoho dne se to rozhodne že už dost. To klepání přemůže zajišťovací kuželíky, ty vyběhnou z drážek a ventil to vykopne do válce.

Michal88
11. prosince 2015, 09:39
0

Hydroštely byly v pohodě, tohle bylpřidřený dřík ventilu ve vodítku, ventil nešel plynule, už to řeklo dost, ventil zůstal viset, potkal se s pístem, zlomil a píst ho zaklepal na štorc do kanálu. Hlava na sr-čku, píst na sr-čku, stěna čtvrtého válce vydřená, jelikož to udělalo u výfukového ventilu, nalítal bordel i do výfuku, rozvážilo to turbo... Takže z motoru je slušné těžítko.

Michal88
11. prosince 2015, 09:52
1

Si ze mně kamarád dělá srandu, že mi to dá na svatbě místo koule na nohu. :D A já pro změnu, aby si koupil něco spolehlivějšího, než VW, že spolehlivější je určitě Citroën. :D

Samozřejmě je to ale především o chování se k autu. Jenže bohužel, některá auta se nedají kupovat starší, pokud na tom člověk nechce dělat generální opravu. Nemyslím tím auta a motory, u kterých se dá říct "někdy možná", ale spíš auta, u kterých je třeba se ptát "kdy". Viz TDi R5 PD a V10 PD. A pak to dopadá, jako v současné době, že za peníze, za které se prodávají celkem pěkné T5 Caravelle se slušnou výbavou okolo 2006 - 2008 s R5 PD či 2.0TDi, za ty samé prachy se prodávají ne úplně v pohodě T4 Multivany s 2,5TDi s několikrát objetou zeměkoulí z 2001 - 2003...

Yatka
10. prosince 2015, 07:42
0

Předsudky se řídím, ale většinou naopak :) Moje první auto bylo podle ankety TopGearu v r.2003 nejhorším autem na světě - Nissan Sunny a bylo to skvělý auto a málokdo mohl konkutovat v mnoha směrech. Potom přišla Volva - škodovkáři do teď dělají, že neslyší, když říkám, že ten 2,5 litr žere lautr stejně jako jejich jednadevěttédéí f metle na hlínách, akorát má dvakrát větší ten jejich opěvovanej kufr a na silnici jim to natře kdykoliv se zamane. A když jsem nedávno zmínila v rodině, že přemýšlím nad koupí Barchetty, málem jsem ještě ve svých třiceti zchytala od bráchy pohubě. Proč, ptám se?

reagovat
Irwinek
10. prosince 2015, 08:54
0

Když já si kupoval 505 - ku, ještě neměla pověst nezničitelného auta a od motoeu 2,2 mne všichni zrazovali - sežere Tě to, neseženeš díly a v serveise Tě sežerou - no zkrátka jak píšete :-D jezdil jsem za 8 - 10, víc jen nad 160 km/h, ale jak často tak jedete dýl, aby se to projevilo nějak výraznějc, a z poruch byla největší oprava elmag spojky, kdy servis dovezl technika z uh. hradiště na daný den a já platil normální cenu :-D za těch 9 let nijak výrazně nerezlo ) pominu-li tedy prvním majitelem v čr měněný blatník nenastříkaný tak jak měl , ale ani tam to nebylo nijak výrazné. auto naznalo garáž a jezdilo furt.
Další auto - 2,5 l řadová šestka ve Volvu 960 - to Tě sežere , atd atd - jezdím za 10 - mě to u auta téhle kategorie nepřijde nějak extra moc, navíc s 350 000 najetými kiláky
V práci zatím dlouhodobě škoda 1,2 HTP - spotřeba 6 - 12 l - hrozně záleží na zátěži a jen za loňský rok byla 6 x v servise, Roomster 1,2 TSi - no tady je asi těžko něco soudit, má teď najeto 5600 km, takže spotřeba 9 - 10 výhradně po městě a naložený, Superb 1,4 - spotřeba 10 - 14, loni 8 x v servise - všechno elektrtronika a jednou turbo.
kde jsou ty výhody novejch škodovek, který opravý každý na koleni?

reagovat
vojtacz
10. prosince 2015, 14:25
0

Fiat rezne, to ví každej. To, že je zbytečný vysvětlova,t že 17 let starý Fiat Punto mělo při prodeji zdravou podlahu a stále dělá radost novému majiteli je zbytečný dodávat. Fordem tam, vlakem zpátky. Dodávku od Fordu jsme po 7 letech prodávali, za tu dobu se do servisu podívala jenom na výměnu oleje a brzd. Španělové neuměj makat, to bude stát za prd. Proto Leon 1P jezdí stále bez poruch a jakýchkoliv problémů. Akorát na Miatu nikdo nic neříkal, ačkoliv je o nich známé, že reznou.

Každá značka měla ve svojí době něco. Opely a Fiaty rezly a reznout budou v očích mnoha lidí stále. Alfa je furt v servisu. Ford taky. Stejně tak fšichni Francouzi. Osobně mi je to jedno a ať si každej jezdí čím chce a pomlouvá jak chce. Já mám třeba už druhýho Fiata (Stilo MW) a vím, že najít vhodného nástupce (až přijde čas) bude problém, protože Stilo je v mých očích prostě perfektní. Hlavně mi přijde, že koupit v současný době vyloženě špatný auto je relativně složitý. Všechno mi přijde +- stejný, až na zářný výjimky, který jsou prostě lepší. Druhou věcí jsou osobní antipatie k dané značce..

reagovat
BobAsh
10. prosince 2015, 14:38
0

Jo, vždycky když se mluví o tom, jak italský auta reznou a německý jsou super, vzpomenu si na Mercedes W124 a Alfu 164.

piwel
10. prosince 2015, 16:08
0

zrovna Stilo bych za etalon spolehlivosti nepovažoval...nevím jestli máme doma špatný kus nebo byl nějaký pokrok mezi faceliftovýma verzema, ale kromě motoru (JTD 81kw) na tom autě není ani špetka perfekce...kastle je na tom skoro hůř než moje o 8 let starší Honda (obě auta skoro celý život stála venku za každého počasí), elektronika - to je kapitola sama pro sebe, tolik pípátek a upozornění na chyby které tam nejsou - vše na co to auto upozornuje že je špatně se opravilo a po týdnu se závada v palubním pc objeví znova, nevím jestli není špatný ten PC :D), výměna žárovek - ultraporod, podvozek houpavý, zbytečně přeposilované a to úžasné tlačítko CITY, pro koho tam vůbec je? na druhou stranu, co jsem měl UNO - to byla pecka, 1.1 fire, žádná rez, jednoduché autíčko, kdyby nevypadávaly řadící táhla za jízdy (:D) tak by bylo bezkonkurenční...
Ford Fiesta MkIII (1.1 , 1.4 , 1.6 16v futura) u těhle fiest byla koroze celkem velký problém, motoricky byla nejlepší ta 1.6ka a kdybych je nezadřel ve svých 17ti 18ti letech tak by jezdily nejspíš dodnes
pak bylo výše zmiňované UNO
Hyundai Lantra 1.8 - motoricky japonec, takže bez problému, horší to bylo s korozí zadní nápravy a lemů
Nissan Primera P11-144 - SR20D bez chyby, automatická převodovka trochu zlobila, podvozek fajn, kastle kvetla
Volkswagen Passat B4 1.9TDI - u 540 000km se mu zastavilo počitadlo, takže v době prodeje mohl mít ještě přes 600 000km, karoserie srovnatelná s Primerou pár puchářků, jinak nic moc, a jaký byl motor, o tom svědčí ten nájezd :)
Honda CRX 1.6 - tomu autu není co vytknout :) dokonce se mi podařilo chytit kus bez koroze (upozorňuju že nebyla vyvařována kastle byla origo a bez rzi!)
Rover 214Si - to auto je katastrofa :D
Honda Concerto - důchodcovský povoz se srdcem z CRX, trochu horší kastle, ale na ty roky :)
Mazda MX5 - zatím (kupodivu) problémy s drobným, ale drahýma blbostma, jinak podvozek a karoserie super
Hyundai Lantra 1.8 - motor Mitsubishi - super, podvozkově taky nebyla špatná, ale hodně tomu rezla zadní náprava a samozřejmě lemy

vojtacz
11. prosince 2015, 08:00
0

Je pravda, že elektrika u Stila je záhadnou směsicí náhody a zásob Kontaktolu, ale zatím funguje. Až na pověstnej problém s airbagama a neustále praskající žárovky, které ale ve skutečnosti svítí. Výměna žárovky je porod, ale jsou auta který jsou na tom hůř. Mě to všechno vyvažuje podlaha bez jakýhokoliv schodu a výklopný okno v pátých dveřích, nechápu jak jsem bez něj mohl žít :D

Co mě ale naprosto vytáčí jsou sedačky. Podobně debilní měla i Fiesta Mk IV. Žádný výškový štelování, jenom nastavení sklonu sedáku, což je na prd. Když ho dám dolů, táhne mi záda. Když je nahoře, drhnu hlavou o strop. Zlatý sedačky z Barchetty, který jsem měl v Puntu :)

bi
bitner
10. prosince 2015, 15:02
0

Fauve je nabozenstvi, tam neni mozne uspet s zadnymi argumenty.
V clanku to zaznelo - rikam to trochu jinak: dnes stejne vsechno vyrabi deti v Indii, takze neni duvod nekoupit si Dacii :-)

reagovat
piwel
10. prosince 2015, 16:10
0

Dacia je super, kámoš má Logana pickup a zatím se to tváří jako nezničitelný vůz, takový rumunský Hilux :D (ale ne že bysme to postavili do budovy a tu pak odstřelili :D)

Di
Diego
10. prosince 2015, 19:45
0

Ja som na tom prave opacne.Tie auta co ludia ohovaraju tie sa mi celkom pacia. Od Alfy snad nie je auto ktore by som nechcel aspon soferovat.Opelov je v nasej fajte habadej a nikdy s nimi neboli problémy. Zafira r.v.2002 od nova v rodine,233000km a až teraz sa ozyvaju origo predne tlmice;-) Lanciu Kappu 162kw mam skoro v rodine a keby sa o nu kus lepsie starali tak opat bezproblemov.Zato Thesis 3.2 V6 ten je cisty elektrikar,tam furt daco,ale subjektivne je to pre mna dizajnovy skvost.V zasade nemam problem so ziadnou znackou.A teraz u tych novych japoncov a korejcov sa da pozerat aj na interier

reagovat
ma
martin
10. prosince 2015, 21:28
0

no ale Saaby 900 a 9000 a Volva ty byly oproti Jaguarum, Lanciim, AlfaRomeo atd , opravdovymi drzaky a castecne to plati i pro novejsi Volva S80 a V70 . . i kdyz tam uz jsou problemy s elektronikama, ale nekdy ty stereotypy proste plati . .

auta ktera byla vyvijena v zemi kde je v zime snim a mraz a pocita se s tim, proste vydrzela ,,neco vic" . . otazka je jestli se vyplati je dnes kupovat, kdyz maji 20 let a vice . .

reagovat
Yatka
11. prosince 2015, 08:07
0

Můžu potvrdit, že vyplatí. Z Volvo klubu vím, že nájezd při koupi staršího Volva taky nehraje pražádnou roli - na to se prostě nekouká. Já svoji 850 kupovala s 315tisíci, teď už má o dalších sto navíc a vesele jezdí dál - bez většíhio servisu. A naopak, u novějších (V70) už je vidět jak šla kvalita zpracování dolů.
Ovšem dovolím si upozornit, že v autech, která šla na švédský a ostatní trh je docela dost rozdíl :)

Irwinek
11. prosince 2015, 20:20
0

jo, tak pod tohle se podepíšu :-D
No sehnat S90 s manuálem, s jedním až dvěma švédy coby majiteli, je můj sen, bohužel asi nesplnitelný, protože částky, za které se prodávají jsou neskutečné :-(

Da
Dad
12. prosince 2015, 01:50
0

Jakej je ten rozdil mezi svedskym a jinejma trhama?

Irwinek
12. prosince 2015, 17:00
0

Auta vyráběná pro " sever " , tedy nejen švédsko, ale třeba i finsko a kanada dostávala kvalitnější protikorozní nátěry, jiná maziva a gumová těsnění, prý i dvojité sametky ( nikdy jsem to ale neviděl :-( ), výkonnější alternátory a větší baterie.
S mazivy to provozoval i saab, ale na severu mají maziva standardně jiné specifikace.
Je s podivem, že třeba chladící soustava se pro jih nezvětšovala - těch 6,5 l oleje a 10 l chladící kapaliny bylo standardem za polárním kruhem i u rovníku :-D
Možná toho bylo i víc, protože auta na sever se prý dělala na počátku měsíce. Co je na tom pravdy, to nevím :-D ale vyloučit se to nedá , vždyť i škodovka vyráběla auta na vývoz jen v určitou dobu.
Neověřenou perličkou je o cca 10 - 20 kg vyšší hmotnost ( celková ? skeletu? ) což by možná něčemu nasvědčovalo.
Ví Yatka víc?

Yatka
14. prosince 2015, 08:02
0

Tak co se týče té váhy, to nevím, ale dávalo by to asi smysl. Docela zajímavý téma k mojí další rešerši ...

Fr
FraHor
18. prosince 2015, 22:27
0

Co máme v rodině Italy, tak fungujou jen prcci: FIAT Punto a několik 850 naprosto v poho. Oproti tomu oba exempláře Lancie Themy (pre-FL a FL) by si zasloužily vlastní bonusový program v servisu. Pravda, je to do jisté míry dané tím, že strejda má trochu motoristické OCD, takže tam je s každou prkotinou (tady něco vrže, tady se mi něco nezdá...); na druhou stranu první dehtová Thema dojela na motor a její nástupkyně (taky ropák) čeká na transplantaci řazení (jestli jsem to pochopil správně, odešla spojka a vzala s sebou převodovku, nebo tak nějak).

reagovat
Je
Jelen
27. prosince 2015, 12:00
0

Co se týče Opelu, máme v rodině už druhý. První byla Astra G 1,6 16V a kromě jednou vysypaného alternátoru nikdy žádný problém. Jo koroze na pár místech, ale nikdy žádný extrém. Já osobně mám stařičkou Calibru z roku 1992 a nestalo se mi, že by mě to auto někdy někde nechalo. Teď jsem ho odstavil a chystám přestavbu, ale vím, že když budu chtít stačí do ní hodit baterku, vrknout klíčem a chytne na první otočení. S Fordem jsem taky nikdy neměl problém (zkušenosti kamaráda - 6ks aut bez problému). A přítelkyně má Renault Clio a s tím autem nebyl po 200000km žádný problém. Naopak jsme se zbavovali Fabie která se sypala každou chvíli. Ale dá se říct, že na značce nezáleží, je to kus od kusu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem