Na úvod bych rád napsal, že nezastupuji žádnou níže uvedenou značku… jsem pouze spokojený uživatel a cílem je zamyšlení a případná diskuze nad tím, jak a jaká chemie teoreticky / nebo lépe prakticky / dokáže zlepšit vlastnosti, spolehlivost a prodloužit životnost interních orgánů našich přibližovadel.
S VIFem (aditivum do nafty / benzínu) jsem začal před pár lety na doporučení jednoho automechanika. “Kdo ke mně jezdí a pravidelně ho přidává, nikdy na ničem neměl problém se vstřiky, čerpadlem, DPF, …”. To pro mne byl docela silný argument: od té doby ho přidávám pravidelně do všeho se spalovacím motorem. Doporučený poměr mísení je 10 ml aditiva na 10 litrů paliva, nalít do nádrže nejlépe před každým tankováním, a když si to člověk pronásobí, tak mu vyjde, že mu to litr každého paliva zdraží o cca 0,4,- Kč / 1L. To není nic hrozného, pokud to skutečně, tak jak deklarují: přimazává vstřiky a pal. čerpadlo, potlačuje korozi palivového systému, čistí vstřiky, pomáhá udržet ventily a spalovací komoru čisté (můžu nepřímo potvrdit, když jsem nahlédl na krásně čistý sací ventil u svého skútra), potlačuje negativní vlivy biosložky v palivech, zlepšuje viskozní vlastnosti paliva, usnadňuje zimní starty, … Řešit jakýkoliv technický problém tohoto rázu okamžitě stojí násobky toho, co kdy projezdím ve VIFu.
Další mechanik – co mi servisuje motorky – mi prozradil “trik”, a to před zazimováním motorky natankovat Vervu 100 u Benziny, protože především neobsahuje Babišovo biosložku (což je přesně důvod proč paliva nejdou dlouhodobě skladovat, protože se rychle kazí – tedy biosložka je to co Vám nejpozději týdny po odstavení jakéhokoliv motoru zacpe palivový systém a pak už nenastartujete) a navíc je v ní přidaný právě VIF. A skutečně to funguje, po měsících stání na jaře přijdete k motorce, dobijete baterku a brnk, už to frčí. Tohle platí na cokoliv co nejezdí často bez přestávek, tedy různé sekačky, strunovky, motorovky, elektrocentrály, … Občas se dá narazit na benzínku kde mají alespoň běžnou naftu bez biosložky, případně si občas nechám dovézt kanystr od známého z letiště – do letadel takový sajrajt opravdu nesmí, tedy na pumpě na letišti mají benzín bez biosložky.
Druhé aditivum, která používám pořád a všude, je tentokrát do oleje, a je to Americký Prolong. To je defacto ta zázračná voda z teleshoppingu, kdy po jejím přidání do oleje následně vypustí motorový olej z auta, a auto dál bez kapky oleje krouží a krouží po Nascar okruhu jakoby nic. Funkce Prolongu je ta, že snižuje tření v motoru (převodovce, převodce, diferenciálu, … zkrátka do čeho ho přidáte), a tím klesá zahřívání, logicky roste životnost, klesá spotřeba, roste výkon. Váže se na kov chemicky, pomáhá při studených startech, kdy se motor opotřebovává vůbec nejvíce. Přidává se +10% poprvé, při každé další výměně oleje +5% celkové náplně. Co mne vedlo k tomu ho začít používat je fakt, že ho nábožensky používá jedna velká Italská těžařská firma všude do svých obřích strojů, přes ní ho zároveň objednáváme. Vlastní zkušenost: po přidání do oleje stará hydraulická servořízení zase začnou chodit pěkně hladce, motorům se sám od sebe zvýší volnoběh, u motorek s mokrou spojkou ta spojka začne prokluzovat a přestane až s výměnou oleje úplně bez Prolongu, …
Jedno z nejlepších “aditiv” jsou podle mě ale časté výměny motorového oleje a všech filtrů… žádné longlife, žádné prodloužené intervaly. Dokonce žádné drahé zázračné oleje, prostě to nejobyčejnější splňující výrobcem předepsanou specifikaci, a měnit prostě častěji. U filtrů je to trochu jiné a obtížnější, tam šetřit dobré není, ale najít solidního výrobce solidní kvality je dnes skoro problém. Když pak sundám ventilové víko na čemkoliv, tak nekoukám na napečené tmavé bláto a mazut, ale rozvody a vše co vidím je krásně čisté.
Aktuálně s kupodivu docela dobrým úspěchem testuji na starém Fiaťáckém motoru co už dost žral olej Wynn´s SuperCharge, což je takový velmi hustý olej-aditivum do starých motorů s vysokou spotřebou oleje pro její snížení. A spotřeba docela o poznání spadla po jedné plechovce… Změřené to ale přesně nemám, zkusím i u jiných motorů a čas účinnost potvrdí / nebo vyvrátí.
Všelijakých aditiv a zázračných vodiček je nekonečné množství. Jakou máte s čím zkušenost Vy? Co můžete, nebo naopak nemůžete doporučit?



jendaaa
21. 2. 2022, 22:11Tato diskuze by mě docela zajímala, kamarád na mě hodně divně čučel když jsem mu řekl, že nic z toho nepoužívám :)
Woyta
21. 2. 2022, 22:27Do oleje nic nepřidávám. Používam kvalitní oleje. Roky používám Liqui Moly Mos2. Je lehkoběžný a i dobře čistí motor. U S13 pomáhá rozhýbat zatuhlé hydroštely. Akorát velmi rychle degraduje když se překročí pracovní teplota. Už jsem ho jednou měnil po pouhých 300km, kdy jsem ho na okruhu opravdu přehřál. Jako 5W-30 se nědělá, tak teď zkouším novinku Molygen s MFC. Minimálně barva oleje pasuje k autu. :D Moje auta jsou benzín, tak jednou za čas přidám čistič vstřiků STP nebo Wyns. Nejcitelnější rozdíl byl u Corsy D která měla najeto 150K jako služebák. Volnoběh nebyl nejstabilnější. Po čističi se srovnala. A co se týče paliv, tak pokud chceš bez ekosložky, tak jedině Eurooil kde Čepro rozprodává státní zásoby.
bitner
21. 2. 2022, 22:41Do oleje v zadnem pripade nic nepridavat!!!
James
22. 2. 2022, 17:42Proč ne? Oleje jsou přeci také směsi všeho možného, a když si připlácím za dražší olej, za co jiného si tedy připlácím než za to, že v něm jsou některé komponenty / aditiva lepší / navíc oproti těm nejlacinějším?
Jakože každý výrobce má ten svůj olej v nejlepším možném složení a cokoliv v něm navíc ho zkazí? Složení oleje se přeci přirozeně mění s jeho používáním: vyprchávají žádoucí komponenty, naopak přibývají různé kyselé vedlejší produkty spalování
Zajda
21. 2. 2022, 23:38Myslím že VIFem jsou přímo aditivovaná paliva Benzina.
Nafta trvale bez biosložky je jedině EuroOil. O jiné nevím.
Verva diesel měla jednu dobu pro český region místo Burešova MEŘO bio ve formě HVO, které naopak kvalitu zvyšuje.
Ale už od toho očividně upustli.
Jinak v jejich mobilní apce jde sledovat parametry posledního závozu na vybrané benzince.
Občas bývá i N95 s obsahem bio 0%.
Jinak i vysokooktany bio mají, ale opět ve formě která nevadí (ETBE).
S oleji raději začínat nebudu nebo to tady zaspamuju komplet :-)
Můj skromný názor je vybrat si oficiální distribuční kanál, kdy např. TOTAL/ELF jsou překvapivě levné.
Raději koupím běžný slušný olej tam kde vím co kupuju než na papíře echt výrobek s PAO/ESTER základovými oleji za nejlevnější netovou cenu.
Jinak pro fajnšmekry doporučuji Ravenol, takto podrobné technické listy nikdo jiný nemá.
Pro řádění je vhodné sledovat např. hodnotu vysokoteplotní HTHS viskozity, tj. jak olej řídne při 150°C.
Běžné viskozitní značení totiž řeší vlastně jen stav pod nulou a pak ve 100°C. Co se děje dál už má poněkud volnější souvislost.
Zajda
21. 2. 2022, 23:39*V jejich apce myšleno EuroOil
riderhenry
22. 2. 2022, 23:02Souhlas, Benzina používá VIF a osobně netankuji jinde. Sice měli občas taky nějaké kauzy, ale to se netýkalo Vervy. EuroOil a jejich "čistý" diesl je také známá věc. Ještě k tomu přechodu z "nebio" Vervy 100 na ETBE... Nejsem už schopen to chemicky vysvětlit, byť jsem to v loni v létě po hledání našel a pochopil... Ale přechod na ETBE jsem docela pocítil, jelikož mi auto začalo trochu hůř startovat, střílet do výfuku a mělo za studena neklidný volnoběh (poměrně moderní N53 BMW motor). Pak jsem zjistil, že se to termínově potkalo s přechodem na ETBE. Stačilo vyjet nádrž nebo dvě a problém zase zmizel. Asi to souviselo s vázáním vody a změnou vlastností paliva po letech, ale jak říkám, už si to nepamatuji úplně přesně.
Olej jsem dlouhé roky používal Millers CFS NT+, který rozhodně není levný a ani špatný. Ale jak zaznělo, Ravenol je určitě lepší volba, navíc při jeho cenách. V podstatě jsem lepší kvalitu (deklarovanou) ještě neviděl. Nemyslím si, že bych to nějak technicky dokázal vysvětlit, ale z poměrně malé, ale měřitelné spotřeby oleje, se mi po přechodu na Ravenol stala zatím spotřeba nulová.
Zajda
20. 4. 2022, 10:05Na spotřebu oleje má vliv např. odparnost oleje dle Noackova testu. Čím mìň, tím lépe. V technických listech ji uvádí opět Ravenol. U ostatních výrobců jedině odvodit ji z norem. Ale nejpřísnější reší třeba max. 10% přicemž špičkové oleje mají 6%.
Klatic
22. 2. 2022, 04:28VIF do benzínu používám už několik let do všech aut, začal jsem s tím po přečtení testu v nějakém moto magazínu a už po prvním nalití mě to zcela přesvědčilo. Motor šel nadšeně a lehčeji do otáček, měl lepší zvuk, jako by z něj někdo sundal tlustou deku, přesně to ukazuje jak by vlastně motor fungoval bez svinstva v benzínu. Nechávám si tu malou platovou lahvičku ze které se to dobře nalévá do nádrže a dolévám do ní z té velké plechovky. Doporučuju vyzkoušet, rozdíl je poznat a slyšet po prvním sešlápnutí plynu po natankování s přidaným aditivem
Chochin
22. 2. 2022, 07:45Mam dva starsie diesle a pri kazdom druhom tankovani davam VIF. ale nejake zlepsenie subjektivne necitim. Vacsi rozdiel som citil ked som namiesto na slovensku natankoval v Rakusku premiovu naftu, kedy sa o nieco malicko znizila spotreba... Manzelka ma benzinove auto a par mesacov po kupe som do toho zacal davattiez VIF, a tam bol rozdiel okamzite citit, resp. pocut. Po jednej vyjazdenej nadrzi auto stichlo, hlavne po nastartovani, a zjemnil sa aj chod na volnobeh. takze tomu verim, ze to nejaky zmysel ma. necakal som od toho nejake zvysenie vykonu alebo znizenie psotreby, ale to ze sa ten motor ukludnil beriem ako dokaz ze to urcitim sposobom pomaha. je to stara 1.4 16V Seat Ibiza
Jakub Pospíšil
22. 2. 2022, 08:46VIF používám ve Volvu a když jsem s tím začal, zásadně se zlepšily studené starty. Význam to asi má, jen jednou jsem tu plechovku špatně zavřel a skoro celý se mi vylil do kufru a auto pak půl roku smrdělo - nešlo to z koberců ani tepovačkou.
A teda úplně nesouhlasím s větou "biosložka je to co Vám nejpozději týdny po odstavení jakéhokoliv motoru zacpe palivový systém a pak už nenastartujete". Už několikrát jsem odstavil různá auta s levným benzínem i naftou bez aditiva a třeba po půl roce je po nabití baterky bez problému nastartoval. Neříkám, že biosložka je dobrá věc, také mě štve, ale zas z toho nedělejme něco, co to není.
-
Komentář upraven 22. 2. 2022, 08:47:41
James
22. 2. 2022, 08:53No mně stačilo se po pár měsících odstavení podívat do "vyschlé" plovákové komory karburátoru. Hnědý lepkavý sliz všude...
Určitě se to nemusí stát vždy všude, a někdy dřív, někdy později. Horší to asi bude tam, kde je jen malé množství benzínu co se rychle odpaří.
Ale jak to člověk jednou vidí... proto proti tomu tak vehementně bojuji
eLzyx
22. 2. 2022, 13:20ono stačí půlrok nepoužívat bufík, v palivovém vedení se vytvoří takový sajrat, co se pak musí před sezonou propláchnout, jinak netopíš. Takže u jednoho Volva topím klidně i v květnu, když je v noci chladněji. A pak co nejdříve září, říjen, podle venkovních teplot.
bitner
22. 2. 2022, 17:39Bohate staci mit auto na plyn a benzin pouzivat jenom na starty. Pri N95 je garance prisernych startu v zime zarucena. Etanol na sebe vaze vodu, ta je tezsi jak benzin, klesa dolu k podavacimu cerpadlu a pak se snazite nastartovat na vodu. Uz leta tankuju jenom 100 oktanu a mam po problemu.
RRRampapapa
22. 2. 2022, 20:16Mám několik aut dlouhodobě odstavených a není výjimkou mít benzín v nádrži starý třeba 8 let. Snažím se je nechávat odstavené s plnou nádrží a krom pár veteránů se jedná o auta se vstřikováním. Tankuju většinou nejlevnější ONO N95, do motorky Vervu 100 kvůli powercommanderu a poladěné mapě. Neměl jsem doposud žádné problémy, ani na emisích, kde mě technik strašil, že takhle starý benzín nemá šanci projít. Ano, v zahradní sekačce bývá problém po zimě, a tak na podzim vyjíždím do sucha, pravděpodobně to souvisí s přístupem vzdušné vlhkosti. Měl jsem i auto na LPG a nebyl problém jezdit na jednu nádrž Ona 3-4 měsíce. Nikomu to neberu,, je to každého věc, toť moje zkušenost.
martin_100
27. 2. 2022, 19:39Viděl jsemco vytekloz nádrže 2 roky stojícího embéčka. Najitel ho natankoval a zavez do suchý stodoly. Z nádrže ppdvou letech teklo cosi hnědýho vizáží jako čaj a smrdělo to jak ředidlo.
RRRampapapa
4. 3. 2022, 11:57Jo, ale MBčka starýho 40-50 let, který za svůj život pravděpodobně stálo i s ne-plnou nádrží (orezla) a jezdilo bůhví na co všechno... Jasně, jsou lidi, co vytáhnou auto ze stodoly a v karbecích mají lepidlo, v hadicích bordel a v nádrži ředidlo. Taky mám 2x 743 a oživit je chce víc času. Ale opačný extrém je tvrdit, že bez VIFu ti přes zimu vznikne v nádrži rybník. Lidi by byli překvapení, co za nepořádek můžou mít v nádrži jejich běžných aut, co protočí nádrž/dvě měsíčně.
Slower
22. 2. 2022, 08:54No ja bych upresil tvrzeni: "biosložka je to co Vám nejpozději týdny po odstavení jakéhokoliv motoru zacpe palivový systém a pak už nenastartujet"
Ono tech tydnu musi byt vic, spis uz meritelne pomoci mesicu.
VIF pridavam do naftu, od doby se mi zadrelo common rail cerpadlo. Tezko rict, jestli jsem nekde natankoval naftu co moc nemazala, nebo jsem mel jen smulu. Na jizde rozdil nepoznam, ale jeslti me to zachrani od dalsi opravy za 50 tisic, tak super.
Do benzinu jsem zkousel davat parkrat VIF, ale pak jsem to vzdal. Rozdil nepoznam a stejne tam furt Vervu 100, protoze auto je garage queen co moc nejezdi. Navic tak trochu spoleham na to, ze neprimovstrikovy, velkoobjemovy a prehistoricky OHV motor sezere vsechno.
-
Komentář upraven 22. 2. 2022, 08:54:59
RadekZak
22. 2. 2022, 09:02VIF jsem nalil do mých obou benzínových Fiest a od té doby se mi rozsvicí kontrolka motoru s hlášením od lambdy. Takže nevím, zda se vypalují ty nečistoty a odnáší to katík, ale v jedné Fiestě jsem už projel 2 ty malé plechovky a stále to přetrvává. Takže těžko říci, nějaký znatelně lepší pocit z jízdy ani z běhu motoru nemám. Takže kdo ví, teď jsem se rozhodl, že to tam chvíli lít nebudu a uvidíme jak bude reagovat kontrolka motoru :-)
MMM
22. 2. 2022, 09:24Rozpouští to bordel na stěnách a pošle jej to rovnou do vstřikovačů (hlavně Diesel), tak si vyberte.
Obecně tady to mají někteří, místo víry... někdo věří v ten či onen neviděný kult víry, VIF, různé pumpy, očkování, benzín, ruské kosmické přípravky, jadernotankovo ufounské technologie, speciální naftu. V Německu se to až nedoporučuje... ale když máš auto v polosmrti, víra v zázraky vodiček, způsobuje nákup těchto věcí.
Já ty sračky nepoužívám vůbec a u starších aut, od 10let víc, to lidem přímo zakazuji... ono se to chová trochu jako ""ředidlo ve staré plechovce barvy"". Nevím jestli někdo viděl průměrnou nádrž po pěti, deseti letech provozu, je tam šlem, jako "ve vylitém hrnci od řídkého guláše, či v hrnci od polévky, který strategii do myčky.
Kdysi jsem to řešil doma v Německu (tam se nic takového běžně nepoužívá), nicméně jsem viděl test v TV, kde to brali testy celkem drsně (nevím jak se metody testování jmenují), od ložiska na které se tlačilo radiálně i lehce axiálně, před tím záběr pod mikroskopem, kamerou, pak po nějakém čase. Zkoušeli při stejném testu už nevím 20ti vodiček různých značek i automobilových, ale podstrčili tam i naftu naftu, benzín a obyčejný řídký olej 0w-20 (bylo to pod skrytými čísly a nikdo nevěděl co je co). Ten test musel stát obrovské peníze, jelikož tam v laborce cíleně ničili jednoválcové, obdoby motorů, mraky ložisek (vždy nová vložka válce, píst, kroužky, klika, vše... něco jako motor z vysokootáčkového jednoválce) Vyšlo z toho nejlépe aditivum od Toyoty.
Setkávám se nejvíc s Delphi mrtvolami... co tam lijete, no jen to nejlepší (dosaď si sám), prémiová paliva, viz, vodičky... a už jsme doma. Na druhou stranu, ti co do toho lijí obyčejnou naftu z globusu, tady nikdy mrtvé auto neměli, což dělám také... kupuji co kde potkám u normálních pump.
Holofaust
22. 2. 2022, 12:53U nafty bych řekl, že bude v německu trochu jiná situace, protože tamní nafta má nižší obsah síry - není z ruska jako ta naše...
MMM
22. 2. 2022, 16:58Vstřiky tam umírají jako na běžícím páse i u "nových aut". Tady je to umocněné tím, že importujeme dojetá auta + ta česká šmakuláda k tomu, tak o to hůř.
gramo
22. 2. 2022, 16:41Před odstavením na delší dobu tankuju jakýkoli N98. Do N95 přidávám VIF a když se nepovede natankovat 98, startuje to v pohodě taky. Když jsem nepřidával, auto chvíli mělo po dlouhém stání nepravidelný volnoběh. Znatelnější to je na sekačce s karburátorem, když jsem před zimou VIF zapomněl přidat, bylo zle.
martin_100
22. 2. 2022, 18:20Používam zimní Vif do nafty. Jestli to něco přináší nevim protože bez toho v zimě nejezdim. V létě nic nedávam a rozdíly nepociťuju.
U benziňáků dam před zimpu velfobin aby vytáhnul vodu ato je celý.
Jinak souhlas že do motorky jefině palivo bez biosračky.
VK
22. 2. 2022, 18:30Mohu posloužit s příběhem. S prvním autem, byla to tehdy přesně desetiletá S80 I s dieselovým pětihrnkem, 2,4 litru, takže už s common railem. V zimě poznenáhlu problém projevující se tak, že při důraznějším sešlápnutí plynu začal motor jakoby zadrhávat a když s prošlapoval plyn dál, pád do nouzového režimu. Jako by se škrtil přívod palivo nebo tak něco. V servisu na nic nepřišli; na nějakou dobu se to zlepšilo a pak jsem kvůli tomu málem nedojel. V tom se mi spojilo, že zlepšení bylo při oblevě, kdy byly teploty nad nulou a nyní zase mráz a krom toho jsem před tím natankoval na jedné vesnické malopumpě - podotýkám, že v Rakousku, kousek před hranicí. Mimochodem, pumpa kombinovaná s výčepem, komplexní tankovací služby, dalo by se říct. Tož mi začalo svítat, i odšrouboval jsem uzávěr nádrže a nalil tam čtyři odměrky aditiva. Nevím, zda NIF, spíš ne , něco, co jsem byl nějakou dobu koupil a pak to nevyužívaje vozil na palubě. No a problém vymizel, skoro okamžitě. Nějakou dobu jsem pak lil při každém tankování zepár štamprlí aditiva, přestoupiv za nějaký čas pak k tankování aditivované nafty, už se mi s tím potom nechtělo patlat. Problém podobného rázu se už nikdy neobjevil, přičítám to krystalizaci parafinové složky neaditivované nafty za nízkých teplot, ve spojitosti s možná průběhem let trochu přicpanějšími vstřikovacími tryskami.
Mechanik
22. 2. 2022, 19:42Nemám zhejčkaná auta, co natankuji, to vyjedu bez problémů. Auta odstavená přes zimu vždycky nastartuju bez problémů. Navíc, rezervní kanystr, který vozím v autě, klidně přes rok, vyjedu nakonec taky.
Ale chápu že ty nový motory jsou choulostivý a tak je potřeba jim připlácet za lepší žrádlo.
tomzder
23. 2. 2022, 06:04Jsem automechanik a s tímto názorem naprosto souhlasím. Jen dodám, že před výměnou oleje je dobré použít výplach motoru. Wynns Oil Cleaner. A mechanici nebudou mít co žrát. Ať se daří.
Pochtli
23. 2. 2022, 15:53S VIFem jsem rozhýbal Avensis 2.0 vvti. Předchozí majitelé s tím jezdili jak s naftou, podle toho motor vypadal. Po poctivém "prolévání" motor výrazně oživnul. Že tam byly v háji jiné věci, to už je jiná pohádka.
martin_100
27. 2. 2022, 19:47Za kolik jezdí takovej avensis? Zvažuju obměnu postrku. Jezdim autem do práce tak bych nerad aby mě sežralo na druhpu stranu další tdi asi ani nějak moc nechci. A 2 litr brnzín avensis mě celkem zajímá.
Pochtli
28. 2. 2022, 22:24Já měl průměrnou spotřebu 8,8, ale pokud s tím někdo jezdí podle předpisů a neplácá se většinou ve městě, pak se určitě dostane o litr, možná i dva níž.
martin_100
1. 3. 2022, 20:19Děkuju. To je celkem sympatický na tak velkou káru.
PepaSFI
23. 2. 2022, 17:47už jsem tady kdysi při nějaké příležitosti psal svou zkušenost s aditivem VIF. Nejsem schopný nějak objektivně posoudit jestli něco jede líp nebo hůř ale mám vypozorované jisté čistící, nebo možná méněšpinící vlastnosti. A co funguje stoprocentně, je vliv na materiály. Nevím jestli za to může biosložka nebo prostě jiné složení paliv obecně ale před léty jsem měl problém se sezonními stroji, hlavně s křoviňákem a kultivátorem Mountfield. Ten prostě po zimě nešel nastartovat. Nepomohlo ani kápnutí benzinu do sání, což jinak u takových primitivních motorů funguje. Motor zabrblal ale nenaskočil, prostě tam nešlo palivo. Rozborka karburátoru ukázala, že když při odstávce karbec vyschnul, ztvrdla membrána palivového čerpadla. Jsou na ní vytvarované jazýčky které doléhají na otvory a tím tvoří ventilky pro čerpání. A protože ztvrdly a zkroutily se, přestaly doléhat a těsnit. Stačilo membránu na chvíli namočit do benzinu a zas to fungovalo až do delší odstávky. Od té doby co aplikuju VIF, to přestalo. Můžu přijít po třech měsících a maximálně po třetím zatáhnutí za startšpagát motor naskočí. U křoviňáku se taky starty po odstávce citelně zlepšily. Důvod bude asi podobný, jen to nemám detailně ověřeno, ten karbec se tam rozebírá poněkud nepřítulně. Dávkuju víc než je v návodu, do těch objemů to fakt nebudu odměřovat kapátkem. A první dávku jsem dal asi trojnásobnou, možná i víc. To se změnil i smrad z výfuku, vpodstatě se mi z hlubin paměti vynořila vzpomínka jak to smrdělo kdysi dávno. Mimo to dávám dávku do zásob, takže se vlastně aditivuje dvojmo a občas nepravidelně do auta. Nevím jestli je to aditivem nebo olejem, už pár let používám doporučenou Selenii 20K protože už nestojí nesmysl, ale přestal mi černit výfuk.
Pajinex
23. 2. 2022, 18:41Vervu 100 dávám do motorek vyjma Guzzi přes sezónu. Přes zimu ji liju všem. VIF jsem nikdy nepoužíval, ale na doporučení jednoho mechoše jsem lil do Cromy 1,9JTD osmiventil občas panáčka oleje. Už jsem to tu psal, šla k jinému majiteli s 330 tis. km, prošla i emisemi s původním filtrem DPF byť o chlup a s origo vstřiky. Snažil jsem se jí ale dopřát Eurooil.
Woyta
25. 2. 2022, 07:56Ještě se vrátím k Liqui Moly Molygen. Má jednu vtipnou a pro nás šikovnou vlastnost. Svítí pod UV světlem a vydrží svítit po první ch 1000km. Takže pujde snadno hledat nové uniky oleje. :D
Junior
25. 2. 2022, 09:08Kuci vy máte hrozných problémů. Naleju tam benzín ONO, naftu z ČEPRO, a valim. Když mám pocit, že to "nejede", neleju vodičky do nádrže, ale kapitál do náručí dealera při nákupu nového vozu.