načítám data...

Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

07. května 2019, 10:26 55 komentářů Vavris

Možná jste si za ty dva předchozí blogísky všimli, že tady budou vznikat jízlivé a nepříliš vážně myšlené věci. A do třetice to nebude jinačí...

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Nová auta nebo stará auta? Všechna dokáží nasrat...

Tak jdem na to rovnou. Shitstorm na téma stará auta versus nová auta už se tu objevil asi 118 krát. Jednou redakci čtenáři vyčítají, že je na hlavní stránce přehršel testů nových nezajímavých aut, jindy krab v článku nebo blogu zatesknil, jak to tehdy všecko bylo bývalo lepší a jak jsou ty staré legendy super (a nová auta už taková nejsou), onehdy si zas někdo editorialem rýpne do petrolheadů, že jsou zastydlí nadutci a neumí uznat nová kvalitní vozidla, přestože jsou lepší, no a naposledy kolega Hamster potřeboval něčím vyplnit redakční plán, takže se vás před týdnem tázal, proč vlastně všichni tak máte rádi ta stará auta…

…stručně, tohle téma je tolikrát rozebrané ze všech stran, že už to smrdí skoro jako když šťoucháte klacíkem do vegana, který měl luštěninový týden. Navíc nikdo nemůže vyhrát. Každý má svůj názor, je to retardované a nikdy nelze dojít konsenzu. LIdi jsou prostě různé. Což je v pořádku.

A právě proto i já musím kopnout do mrtvoly a rozvířit trochu smradu. Čti subjektivního pohledu na onen nekonečný a retardovaný souboj stará versus nová. Protože jsem ve všem až otravně liberální a nikdy vám neřeknu, jestli je lepší černá nebo bílá, bude to jen výchrst argumentů. Ona totiž všechna auta dokáží být na hovno, nehledě na to, kolik jim je let…  a jindy naopak dokáží všechna přinášet potěšení, nehledě na to, kolik jim je let. Tak pojďme na to, ať už to smrdí:

Čím mě serou nová auta:

SLOŽITOSTÍ OVLÁDÁNÍ:

Jsem pragmatik. Líný pragmatik. Nejlepší cesta k cíli je ta nejjednodušší. Tak proč si do psí pochvy často v nových autech připadám jako kdybych místo jednoduchého uživatelského prostředku rozjížděl štepení uranu v jaderné elektrárně? Ve starých autech to bývá jednoduché.

Pod volantem máte dvě páčky, na středové konzole pár koleček nebo mačkátek, které dělají mražák, sporák a vítr, nad nimi zpravidla jedno kolečko a několik mačkátek, které dělají hudbu a hotovo. Sednete a jedete. Jasné jak facka. Moderní vozy nabízejí mnoho uživatelských voleb a rozumím, že nemůžou mít pro každou funkci fyzické tlačítko. Abyste byť jen z části porozuměli jejich výbavě, musíte se chtě nechtě probrodit chytrým hnojem. Často se musíte naučit, jak různé věci nastavit, aby vůbec auto jelo jak chcete. A pokud byli konstruktéři opravdu kabrňáci, i výše popsané bazální věci jako ovládání audia nebo klimatizace dokázali v některých případech vykundit v proces zahrnující několik dějství. Takže ve výsledku strávím před odjezdem klidně 15 minut zkoumáním fičůr, a to jsem na poměry běžné populace velice zběhlý uživatel. Pokrok vole…

OTRAVNOSTÍ:

Do jisté míry to souvisí s předchozím odstavcem, ale není to úplně to samé. Ten předchozí byl více méně o věcech, které v autě chceme nebo potřebujeme. Tento je naopak o zlých systémech, o které se nikdo neprosil a jejich hlavním smyslem je srát (a v některých případech dokonce děsit) řidiče.

Tedy ano, v konečném důsledku to je opět o onom znemožnění procesu “sedni a jeď”. Protože sednu a…  nenastartuju, mám otevřené dveře…   mohl bych si asi přejet ocasa… zavřu dveře, nastartuju, vypnu start-stop, vypnu stabilizaci, vypnu hlídání jízdních pruhů, jedu. Za chvilku visím v pásech a řidiči za mnou si myslí, že jsem absolutní dement, protože pre-crash systém si usmyslel, že se chci zabít nárazem o zaparkované auto (tento systém by si vůbec zasloužil nějaký samostatný hejt, protože počet všech jeho uživatelů a počet těch, které už někdy vyděsil k smrti/způsobil nehodu, bude velice blízko poměru 1:1). Narazím na hezkou T zatáčku, chci si jí dát bokem a jsem potupně utnut stabilizací, neboť jsem ji vypnul málo a jen na oko.

Zastavím a chci načerpat benzín, vypnu motor a celou proceduru můžu opakovat. Popojedu o tři metry, abych uvolnil místo autu za mnou a vozidlo na mě řve, že nejsem připoutaný. Vždyť stojím proboha! Zajedu do myčky, zařadím neutrál, vypnu motor a najednou slyším hrozné zvuky, protože jsem nezaregistroval, že parkovací brzda se automaticky aktivovala… Ach nebe…

NĚMOSTÍ A ODFLÁKLÝMI PODVOZKY:

V souvislosti s novými auty velice často zmiňujeme pojem efektivita. A nová auta skutečně jsou jízdně velice efektivní, včetně schopnosti podvozku maskovat rychlost. Dalo by se tedy říct, že podvozky jsou oproti těm starým autům velice pokročilé a zvládnou toho víc. Takže proč odfláklý podvozek a co to melu? Má to totiž zádrhel…

Stará auta bez pokročilých systému elektronické stabilizace musela být naladěna buď tak, aby si s řidičem povídala a limit překonala lineárně a předvídatelně anebo jste s nimi flákli o strom. Běžná nová auta jsou občas velmi nečitelná. A je z nich cítit, jak výrobci hřeší na přítomnost nevypinatelného ESP a podovzek není zcela doladěn. Mám kousek od domu takovou hnusnou zatáčku se změnou poloměru a vybržděnou roletou. Nová auta ji samozřejmě až na výjimky projedou znatelně rychleji než různé staré pixly. Ale několikrát se mi stalo, že na mě v polovině oblouku začala zuřivě blikat kontrolka stabilizace a auto s sebou nehezky zalomcovalo v podbězích – bez předchozího varování. S ohledem na číslo na tachometru a (ne)schopnost běžného řidiče případný průšvih řešit, to je asi marginální stížnost. Ale, u těch starých zmetků to šlo vždycky tak nějak líp, progresivněji, čitelněji…  A jestli někomu vadí, že se u toho přetáčejí, tak mi teda ne.

Čím mě serou stará auta

NEURČITOU UNAVENOSTÍ:

Chcát proti větru jde dost blbě. A okecat věk taky… Může se to jevit zachovale, může to být servisované, může to majitel leštit a piplat, ale železo stárne, spoje povolují, guma steří, věci nejsou 100% a to hnidopicha a paranoického hledače nedostatků, jakým jsem, dokáže přivádět k depresím a neutuchajícím myšlenkám na celkovou renovaci vehiklu, který celkovou renovaci vlastně nepotřebuje. Ale bolí to pokaždé, když se ta stará piksla na rozbité okresce rozstřese jak drahý pes…

VIBRACEMI, VŮLEMI, NEDOSTATKY:

Vyměníte kola, koupíte nové pneumatiky, vyvážíte to, a ve 130 ta svině stejně lehce kope. Vyměníte 80% toho, co se nalézá na nápravnici a stejně se to divně zhoupne při průjezdu šikanou nebo vyhýbacím manévru. Možná kdysi někdo něco zmršil, možná je z nějakého historického incidentu ohlé rameno nebo rovnou nápravnice, ale poznejte to. Na třetí stupeň to ve větráku chrochtá, nefunguje pravá část výdechu, který fouká na čelní sklo a vyhřívání toho zadního má patrně kdesi v útrobách přerušený drátek… Jak říkal děda “Nezrobiš nic…”. A pro perfekcionalisty to je skutečné peklo.

NEJEDOU A  NEBRZDÍ: 

Čest výjimkám. Nicméně, čistý pohár vína vyjeví zcela běžné situace, kdy starý šestiválec nezvládá ujet zánovnímu 1.0 TSI, kdy se točivý sportovní čtyřválec vlastně ve skutečnosti moc točit nechce a neletí přes otáčkoměr jako dítě po prvním kari… A to umí vyvolat smutek. No a pak si chcete před zatáčkou pěkně zostra odbrzdit a ono to má dost podobný efekt, jako byste vystrčili ruku z okna co by aerodynamickou brzdu. 

Nezřídka se takto projevují leštěné a mazlené kusy, které majitele prostě šetří a ony po letech zlenivěly. A veškerý zážitek z těch ‘pravých starých řidičských odměňujících aut’ je ten tam…

Původním záměrem bylo sepsat do tohoto blogu i pozitivní věci týkající se starých a nových aut, ale ono by to narušovalo tu zahořklost a jízlivost…  tak třeba někdy příště.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
07. května 2019, 10:39
0

Tak tomu říkám flame :-D. V podstatě souhlasím s tím, jak si to napsal...jinak teda úvodní obrázek je solidní clickbait :-D

reagovat
Csaba
07. května 2019, 11:23
0

Pěkně napsáno a ani bych neřekl že s negativním podtextem, minimálně u těch nových aut je to jen popis reality.
Rozvrzanost starých herek je logická a automatická, zmíněné nedostatky jsou podružné, řekl bych :)
Moje nejmladší auto má 16 let a na 100 % jsem přesvědčenej že si nic novějšího už nikdy nepořídím.
Čtouce denně o tom jak současná auta fungují vidím že to bude opravdu peklo až se bude v rodině debatovat o tom co se pořídí vnučce k maturitě - moje "zastaralé a zpátečnické" pohledy na věc asi nepadnou na úrodnou půdu. :)

reagovat
abc
07. května 2019, 12:41
3

nemusíš mít strach, jakékoliv nové neojeté auto bude pro vnučku fungovat skvěle.

beastar
07. května 2019, 13:21
1

Přesně tak. Pro vnučku asi fakt logicky nebude nejlepší dvavrtiletá paštila od jaguáru, nebo astonu. Jakákoliv nová škodovka bude asi násobně lepší.

Kuře
07. května 2019, 11:43
3

Za píchání do vegana máš u mě pivo;)

reagovat
krab
07. května 2019, 12:10
4

Hezký editorial či blog, či hejt, či jánevim co za žánr to je... smál jsem se ale! Jak jsem podotknul ve velectěném autíčkářovo chatu, dlouhodobým zkoumáním jsem zjistil, že to mám asi takto:

Můj vztah k autům se vyvíjí asi takto: Já vždycky miluju svoje auto, když přijde pocit, že konečně funguje perfektně. A pak začne vyluzovat nějaký zvuky, něco prostě je špatně, to je jedno zrovna co to je... a láska se mění ve chvilkovou nenávist. Utratí se za opravu nějaký peníze a láska se obnovuje. A tak to jde furt dokola, protože, si přeci kurnik nepůjdu koupit ten nový předražený šmejd co beztak jezdí hůř... :-D

reagovat
ToMyx
07. května 2019, 12:30
0

Krásně zapškle-pravdivě sepsáno, chechtám se ještě teď! Ještě jsem čekal malé otření se o tunery, co hodí starou vránu na utrahustokrutovelký kola a prkený podvozky a ještě lépe, upilujou tomu pružiny páč low life woe! Pak ta nebohá kára vrže i když stojí na větru :-D

Abych nedělal jen chytrolína, trochu se mě to taky týká. Primča má už taky 20+ a mockrát jsem bádal, kterak při úpravách postupovat stále citlivě a funkčně. Výsledek musí být použitelný v případě potřeby i jako rodinná dročka a hlavně, vše totálně vratné zpět do originálního stavu. Snad se to zatím vede. Za poslední měsíc 5x cesta 150+ km, do koncového tlumiče se nastěhovalo tlumítko a rodinka je spokojená. Takže rodinka ať si má novější auto, ale já svojí vránu nedám!

Palec hore za luštěninový týden :-D
-
Komentář upraven 7. 5. 2019, 12:32:34

reagovat
BigBen
07. května 2019, 13:41
0

Ano, extrémní tuneři co ve finále auto definitivně dokurví mi tam chyběli :-)

abc
07. května 2019, 13:44
-12

nemysli si, že tvoje 20+ let stará primera je užitečnější auto než moderní snížené auto s velkými koly ;) btw. na vratnost do původního stavu už u 20+ let starého sedanu od Nissanu myslet nemusíš, stejně už to nejspíš každou chvíli půjde do šrotu. hodnotný veterán to nikdy nebude, není to auto, po kterém by někdy někdo toužil.

abc
07. května 2019, 13:58
0

Omlouvám se, jestli to vyznělo nepřátelsky, ale snad jsem nenapsal nic, co by nebyla pravda.

beastar
07. května 2019, 14:10
3

Míro ono když do tý Primery narveš asi tak 1x novýho Logana v hodnotě tuningu.... Tak potom je rázem z 20 let starýho auta trochu něco jinýho:)) Jinak myslim, že má úplně jiný důvody pro to aby to šlo vrátit do původního stavu, než hodnotu auta. I tak mám pocit že to neni Primera v základu ale GT. A těch rozhodně nevyrobili milion takže hodnotu to mít bude. Ne závratnou, ale jistou ano.

abc
07. května 2019, 15:06
-12

Nj, budiž. Ale stále jsou mi ta snížená auta na nesmyslně velkých kolech sympatičtější než (jakékoliv) Nissany Primera v tuningu... i kdybys do toho nacpal dvě Dacie.

beastar
07. května 2019, 15:12
3

To je věc názoru. Asi přesně nechápu o co ti jde sorry:) Pěkný tuning může být na 911 a stejně tak na jedničkovym Superbu nebo primeráku. Viděl sem stavby za 6 mio a bylo to hnusný jak prdel. Pak máš home made filcku a ono to funguje. Mimochodem snižovat 911 a hrát si s tim jako amatér nedopadne skoro nikdy. Líbit se to samozřejmě může;) Obecně já osobně preferuju továrnu a tovární tuningy. Max zÁvodní real úpravy.... Ale proti gustu žádnej dišputát.

krab
07. května 2019, 15:44
2

Ta 997 bude na takhle nízkým podvozku jezdit úplně příšerně. Měl jsem to taky nízko ( předchozí majitel ) a až když to šlo do cca OEM výšky, tak auto jezdí pěkně. Na naše silnice je stejně nejlepší OEM Bilstein podvozek případně hodně dobrý coilover kit, ale nastavený na co nejvíc standartní výšku s pružinama charakteristikou co nejvíc originálu.

David Střítežský
07. května 2019, 15:58
0

Miro J.
Můžu se zeptat kde nebo co je teda ta hranice ?
Jestli Primera je mrdka zralá na odjezd do šrotu, tak proč máš v tom svým příspěvku to Vento ?

beastar
07. května 2019, 16:07
0

krab: Já to vím ty to víš:) Jsou lidi který si myslej že to vědí líp však to znáš. Jinak daleko větší smysl pro běžný ježdění dává smysl tůnit třeba Golfa, než právě to Porsche. Myslim fakt vylepšovat ne low stance a podobný trapárny k ničemu. Řekněme že tim nemyslim optik tuning trendy kokotiny, ale prostě zlepšovací setup ruku v ruce s drobnejma optikama.

abc
07. května 2019, 16:09
-4

Mi asi jen vadilo to rýpání do nesmyslně velkých kol, když klukům nahoře vlastně může být šumák, s jakými koly si kdo jezdí, pokud jím svým nepojízdným autem nebrání v cestě. Nechápu, proč by to někomu mělo vadit, pokud je to neomezuje/neohrožuje a nenutí je s tím nikdo jezdit. Almery/primery se mi nelíbí, tak jsem is rýpnul taky, ale nemyslel jsem to tak zle :))

Btw k tomu továrnímu tuningu - mi se většinou nelíbí ani kreace typu Brabus / Alpina atd.

beastar
07. května 2019, 16:13
0

Alpinu nazvat kreací to chce dost odvahy a arogance. Asi ještě víc, než mám já takže to si přeborník. Co třeba RUF, AMG a tak dále.... V podstatě i eMko je tovární tuning. Stejně tak třeba auta od Renault Sportu. Mě osobně jsou velký kola na autě úplně jedno nepatřim k těm kdo by to hodnotil. Přestože to mnohdy nemá logický smysl. Stejně jako obří křídlo třeba:)

Almery a Primery se mi taky nelíbí.... A nikdy líbit nebudou, ale jsou to spolehlivý a docela odolný auta takže jako základ pro tuning asi lepší jak Maserati Biturbo.

beastar
07. května 2019, 16:14
1

Mimochodem že ty budeš ten garáž tuner co má doma Golfa pětku f Gtíčku na dvacítkách ? :D Klidně to napiš fakt mě to zajímá čistě osobně. No hate.

abc
07. května 2019, 16:29
-1

Beastar: Já jsem snad neviděl Alpinu, která by se mi líbila víc než původní BMW. Nemluvím o technice, jen o bodykitu, kolech atd.

Ad 2: potrefená husa se ozve, takže nejsi daleko. :D Golfa nemám, nelíbí se mi hatchbacky (ani předokolky) (a pětkový už vůbec ne). ale na R20 jsem týden jezdil a vrátil se zpět k menším, komfortnějším kolům ;)

Tomino
07. května 2019, 20:59
3

Jsem si tak letmo přečetl tuhle diskuzi. Je fakt, že sto lidí, sto chutí. Ale mi je rozhodně bližší, když někdo dělá tuning auta, aby z něj vyždímal nějaký ten potenciál navíc. Tohle je případ této Primery, motor, laděné svody, úprava ECU, podvozek, brzdy, lehčí disky a tak. Majitel ví, co dělá a je vidět, že tomu rozumí. Že jde někomu naopak o vizuál, nahodí tam body kit - jen zvyšuje váhu, zkrátí pružiny, nesladí to s tlumiči a dá těžká velká kola, což v jen zhorší jízdní vlastnosti. Ale jak říkám, každý má to svoje. A tak třeba chápu, že někomu se Alpina nelíbí vizuálně. Mi se třeba líbí historie Alpiny, úprava motoru 2002, webery...Abych to zakončil, jestli jde někomu o vizuální stránku věci, tak v poho, ale mě zajímá spíš ta technika.

beastar
07. května 2019, 21:24
2

abc: Dobrý tak už sem to pochopil. Fanda Bmw:)) Jasný no nad e90tku pičo na dvacitkach nad to není. A hlavně ta 2.0d to nic nežere a táhne to jak sviň. Jestli se pletu soráč. Zatim mi přijde že sem blízko. Jesli máš m3 ok good 4 u. Alpina je super. O vzhled tu nikdy nešlo v první řadě.

ToMyx
09. května 2019, 15:12
0

Máte štěstí, že jdu zrovna kolem :-) Mrzí mě, že tu nemůžu být častěji a reagovat bez zpoždění.

abc: Díky za názory, jsem vždy rád, když je zájem o ošklivou dvacítku :-) Jak to jezdilo v roce 2018 s tehdejším nastavením si lze přečíst a shlédnout fotky v recenzi od páně Kraba. Exteriér zůstal oem (díly, rozměry) = vzhled nebyl nikdy na prvním místě.
Tím textem, který se Vás tak dotkl, bylo myšleno, že stará kára na dvacítkách kolech (pro které nebyla vyvíjena) se šlupičkami s téměž nulovým profilem místo pneu a kutilsky upravenými pružinami nebude nic přívětivého, spíše nebezpečného pro jízdu. On tam ten profil k něčemu je, přizpůsobuje se lépe podkladu na nerovnostech. Jen fyzika, nic víc. Kde je rýpání? Jen fakta.

Krab a beastar to vystihli dokonale. Jsou auta u kterých je základ už tak moc povedený, že při normálním okreskování každý krok jinam od oem nastavení znamená mínus. Je tam vývoj, který doma obejít prostě není možné, obzvlášť sportovní auta jako Porsche. Což ale nemusí nutně znamenat, že na fotkách velký kola nevypadají hezky, ale to makety našroubovaný na zdi taky.

Tomino: Děkuji za názor! Těší mě, že ještě někdo další vidí v mém počínání smysl. Je to o to těžší, a Krab to v blogu vystihl dokonale, že se v základu nejedná o lehkou sportovní zadokolku :-) Uplynulou zimu se opět hodně změnilo, snad si to jednou najde cestu do blogu a ještě lépe, pokud to inspiruje někoho dalšího. Ne proto, že by byla Primera krásná - chraň bůh, ale proto, že některé staré vrány umí překvapit nejen své řidiče.

Tomino
09. května 2019, 22:29
0

Tomyx: Fandím takovým projektům! Já mám doma v garáži jako druhé auto něco proti čemu je Primera vyloženě supersport.

Táta závodil kdysi se škodovkama a byl tak zažraný autíčkář, že i v běžném provozu jezdil na slickách. Nepříjemné bylo když pršelo :-)

Tak mě přesvědčil, že nejlepší auto na světě je Škoda 130 L/A a před pár lety jsme začali něco podobného stavět. Teď už bohužel stavím sám, no spíš nestavím, protože není čas.

Ale je fakt, že i s 90 hp škodovkou může být sranda, i překvapení okolí.

ToMyx
10. května 2019, 09:38
0

Tomino: Táta je opravdový nadšenec, ty slicky musely pěkně mizet :-)
Mně je tak nějak jedno o jakou značku nebo model se jedná. I když tíhnu spíše k japoncům, u každého auta lze zažít ten pocit zadostiučinění, když se ti něco povede dokončit a ono to funguje. Každé "Tvé" auto Tě odmění rohlíkem, když se něco podaří.
Budeš mít jistě výhodu i v budoucnu. Škodovky jsou u nás ceněné, takže je to win win. A kdyby to někdo nevěděl, nejlepší auto na světě je Škoda 130 L/A ;-)

krab
10. května 2019, 09:45
0

Takovýmu projektu taky fandím, navíc bonus je možnost svézt se i po RZ rallye v rámci třeba tý vypsaný kategorie legendy mimo mistrovství, nebo jet rallye praha / berounka revival. Tyhle akce bych taky jednou jezdil s MGB GT, ale musím najít čas se tomu autu věnovat.

ToMyx : Na Primeru se těším, na tebe samozřejmě taky, objednáme si hezký počasí , koupíme "Sushi to go" a projedeme nějakou nádrž benzínu, co říkáš? :)

ToMyx
10. května 2019, 10:05
0

krab: Tyhle typy rallye se mi strašně líbí, musím někam vyrazit na kukačku.
Dnes si modrou vyzvedávám ze servisu po dodatečné montáži chladiče oleje, budu mít malé Vánoce :-)
Musím chvíli vše hlídat, zkusím i trochu ostřeji v Bělé 19.5. a pak bychom to mohli nějak upéct. Som za :-)

Pólin
07. května 2019, 12:40
0

Teeda, pěkně záštiplný canc:D Ale bohužel dosti pravdivý...ani s novým ani se starým to prostě vždycky není růžové. Pokud teda člověk němá věci jako TVR Griffith 2018, nebo Ariel Atom atd... tam, věřím tomu bude všechno docela pevné a ty "píčury", co tak nasírají tam nebudou... a doufám, že bude následovat i ten zmíněný opačně orientovaný článek;)

reagovat
beastar
07. května 2019, 13:09
0

Proč to je blog? To jako že seriózní médium Autičkář by to nemohl zveřejnit? :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
07. května 2019, 13:20
0

Protože to je x-krát omleté, nevážné, neseriozní, vulgární, nevím... tak nějak vnitřně jsem cítil, že jako oficiální článek to není úplně ono :-)

saage
09. května 2019, 23:47
1

Vulgarni, neseriozni, nevyvazene, ciste subjektivni... Nezacinal takhle Clarkson? :-)) Za me super! vic takoveho

bitner
07. května 2019, 13:20
2

"mohl bych si asi přejet ocasa… "
Ted jeste, jestli tam nechybi ochrana proti priskripnuti....

reagovat
beastar
07. května 2019, 13:27
1

Chápu jak je to myšlený. Chápu i to proč. Asistenti mě taky serou! U precrashe sem si vzpomněl na svůj incident nedávno. Stihlo mě to poslat do pásu i zachránit situaci.

Jenom nesouhlsim s tou obecností staré vs nové. Totiž je tady ještě třída a užití auta. A to slovíčko staré. Pro někoho je staré auto pětileté. Pro jiné dvaceti. Sednout z deset let staré Sklasse do nového Logana je spíš pokrok. Sednout si z 911 996 do 991... Tam skoro muze platit povídání z blogu:)) Obecný pravdy to jsou...

Nicméně řadím do kategorie pohádek typu. Všechny blondýny jsou blbý. Všichni muslimové zlý. Právníci bohatý. A hlavně všichni kradnuuu.

reagovat
sheogh
07. května 2019, 16:44
1

Ono taky zalezi, co vnimas jako dobre/spatne. Ja mam treba trosku obsesi kvalitou technickych vyrobku, a tak pro me vzdycky vede (zpracovani, materialy) starsi "high-end", nez funglovka spotrebic... Celkem casto pouzivam taxi, a opravdu na me spousta novych, mainstreamovych aut nepusobi uplne dobre... Treba Passat je porad ok, tam problem nevidim... Superb me prijde, ze se taky min krouti, nez 1.gen... Ale treba OctIII me prijde jako takovej lepsi trabant... Stejne tak Megane (i kdyz pocitove ma citelne lepsi podvozek)... Ten Logan jasne, ale to uz kupujes s tim, ze to bude hromada kompromisu, a zohlednuje to i nizka cena...


V podstate spis rozlisuju auta "dobry/spatny" nez "novy/stary"

beastar
10. května 2019, 12:57
0

Já sem to napsal špatně ty příklady. Až teď sem to přečetl po sobě:) Myšleno tak, že i z novýho Logana ti může Sklasse desetileté furt připadat jako nadčasová, super luxusní loď. Naopak sednout z té stejné Skl do nové Scaly v holotě může působit tak, že nový auta jsou o ničem.

Taky to vidím spíš na dobrý a zlý auta. Doba kdy to bylo vyrobený taky hraje svoje. Pak hodnotím pro jaký účely to je. A potom výbavovej stupeň motorizaci. Zrovna škodofka dost trpí mezi lidma tim, že každej jel služebákem v nejnižší výbavě, nebo autem z půjčovny.

Nedávno jsme měli Superba 3 fplný jakože fakt. Původní faktura 1.2 mio. Rok a kus a starý auto. Kůže, alcantara, skleněná el. střecha, ty adaptivní tlumiče a to auto mi rozhodně nepřišlo v ničem špatný. Ano dát za tsi škodovku 1.2 neni pro všechny:))

Když si vzpomenu na 1čku v Laurinu tak vítěz je jasnej. Fakt je ten že u té nížší střední to tak jednoznačný není. Megane, okyna, korejci, dokonce teď sem nedávno prolejzal C3 Pluriel a ani ten Citroen už by podle mě takový auto dneska neudělal takhle poměrně zdařile.

Zrovna ale u značek jako Porsche se ten pokrok už pár let zase až tolik neprojevuje. Jasně design se mění a technika zkvalitňuje. Ale i starý dobrý modely umí potěšit a jde s nima jezdit pohodlně.

ma
martinw
07. května 2019, 14:15
0

Se složitostí ovládání bych polemizoval, tam kde musel člověk viset na volantu aby dal plnej rejd se dnes opíráte jen prstem o volant, rozjíždění v kopci a parkování Vám automatická převodovka s parkovací brzdou taky zařídí - takže pro ženský jednoznačně samá pozitiva a jistoty. Druhou stranou mince je že moderní řidič prostě nemůže být vyplašenej z každýho pípnutí protože ty vehikly pípají pořád z ruzných příčin... jednou je pod 4C, jednou je voda v parkovacím senzoru, keyless system má 30s pocit, že klíček není v kabině ale on tam je apod...

reagovat
Fa
Fandatik
07. května 2019, 14:39
0

To co popisuješ není složitost ovládání, ale řízení (snad v tom nevidím rozdíl jen já).
A to řízení by nemělo být právo, ale výsada. Takže těm co neumí tebou popisované úkony by měla být výsada řídit odebrána. Respektive nikdy neměli tuto výsadu obdržet.
Ale to už je na jiný povídání

ma
martinw
07. května 2019, 14:44
0

posilovač na volantu = možnost rychleji korigovat směr vozu, když nekvedlám manuálem mám obě ruce na volantu a čas se lépe rozhlédnout okolo, na delších trasách je člověk víc odpočinutý, nezatracoval bych tyhle věci přispívá to k bezpečnému ovládání vozu. To že v praxi si lidi dají do ruky telefon a čumí do něj je boužel jiná věc.

Fa
Fandatik
08. května 2019, 16:56
0

Tak souhlasím, že posilovač (dobře nastavený, tuhý), klimatizace, dobrý automat (pro mě hydro, žádná dvojspojka), a pár dalších. Jako obrovský posun v osvětlení, tuhost karoserie (už někdo zmiňoval) atd. jsou fajn. Ale nic to nemění na tom, že každý držitel řidičského průkazu by měl být schopen bezpečné jet i starou paštikou z 90' v manuálu. Třeba mnou oblíbený Gallant, Mondeo MKII, W124, ale stejně tak i třeba starým Transitem. I když nikdy takovým autem reálně nepojede. A samozřejmě i umět řídit s malým vozejkem (bez nutnosti E).
Na druhou stranu obyčejný tempomat je pro mě pohodlný, ale nebezpečný na mikrospánek při dlouhém úseku dálnice. Když si jízdu ulehčíš, nebudeš ji věnovat takovou pozornost.

Valfar
07. května 2019, 16:28
7

Ohraná písnička, ale velmi dobře zahraná, takže jsem si ji s chutí opět poslechl! Některé obraty (blogísek, jinačí...) jsou jako z emimina, jiné (šťouchání do vegana, dítě po prvním kari) naopak upřímně pobavily. Ale k meritu věci - postupně dospívám k názoru, že na daily je nejlepší moderní auto a na fun nějaké muzeum. Hrozně se teď ve mně proto pere, jestli mám měnit starý funcar (20letá E36 s R6 s projevem aut z 80's/90's, však byla také ještě v osmdesátkách vyvinutá) za Z4 E89, které je jen o půlku mladší, ale ve všech ohledech se chová jako moderní auta.

Pro moderní auta je pro mě charakteristická ohromná izolace od jízdy, která spočívá v perfektním odhlučnění, tlumení a úplně tupém řízení. Dneska kdeco jede jako blázen a skutečně kdejaký oturbený tříválec pojede leckterou devadesátkovou legendu s šestiválcem, ale v tom novém autě máš jednak pocit, že jedeš poloviční rychlostí, a jednak že ho ovládáš na playstationu. A k tomu samozřejmě ta elektronika...

Před 3 lety jsem si jako daily pořídil nový Clubman S, což je auto s opravdu parádními jízdními vlastnostmi (v rámci třídy a koncepce pohonu) a ten turbený čtyřválec jede na necelých 200 koní pěkně (hlavně vodspodu, že), ale stejně mě to v něm nebaví. Aby člověk získal intenzivní prožitek z jízdy, musí jet jako psychopat (u čehož btw Sku odchází brzdy - vím, měl jsem koupit JCW), cokoliv pod 100 kmph působí stejně jako v každém novém autě jako jogínská meditace. Plyn je totálně mrtvý - rozdíl ve srovnání s lankovým plynem u E36 je úplně neskutečný. Speciálně na neutrál klapka první půlhodinu po sešlápnutí plynu nedělá nic, takže meziplyny nejdou, leda falešné motorkářské. Ale i při zařazeném kvaltu to stojí s ohledem na ladění plynu vstřícně k emisním normám úplně za vyližprdel. Vím, že to není vlastnost elektronického plynu a že se to nechá softwarově upravit, ale kdo by chtěl vézt nové auto ze salonu rovnou k tunerům, že... Řízení je přesné, ale totálně oproštěné od toho, co se děje pod koly, pro mě navíc přeposilováné (a to mají Mini na dnešní poměry řízení nadmíru tuhé). A do toho mě furt prudí pojebaný start stop, pre crash, občas mi hlasí chybu tempomat nebo e-call (velký bratr, kterého jsem ani trochu nechtěl), pípají mi pásy už po pár metrech manévrování v garážích (mám dementní systém, který nepřestane pípat, ani když zastavíš - musíš zařadit zpátečku nebo se připoutat), pípá mi asi milion jiných píčovin atd. atp.

Se starou vránou E36 se bavím, i když nepředstírám kamikadze, pro výkon si musím pěkně dojít do otáček, motor má nějaký zvuk a nejen hučí jako u Mini. Ovládací prvky jsou tuhé a mechanické, snadno se s tím smýká, pedály mají perfektní rozložení, prostě je s tím sranda. Samozřejmě se to šíleně kroutí a vrže (jestli v něčem udělala moderní auta objektivní pokrok, tak je to tuhost karoserie - ne nadarmo se u každé nové generace vyhlašuje zvýšení tuhosti o x desítek procent, mám kamarády, kteří dělají v automotive, a všichni potvrzují, že složení ocelí a způsob, jakým se s nimi pracuje, pokročil za posledních 20 let úplně neuvěřitelně dopředu, o žádný PR bullshit se nejedná) a se sériovými brzdami to nebrzdí. Ale na brzdách se dá udělat hodně s pomocí různých swapů z výkonnějších aut a tuningových dílů a pomocí rozpěr se dá auto i docela zpevnit.

Zkrátka jsou to 2 různé světy, které se úplně nedají překročit a já rád obývám oba dva. Ať žijí auta stará i nová! ;)
-
Komentář upraven 7. 5. 2019, 16:31:34

reagovat
BubaaCZek
07. května 2019, 20:05
0

To je moc pekny komentar i pristup. Ja to mam podobne s obyvanim obou svetu :) Ted co mam jako treti auto Seicento se k tomu navic skutecne chovam jako k hracce pro dospele. Troufam si v tom trochu vrtat a delat veci, do kterych bych v rodinnem aute z roku 2012 nesel ani nahodou. Ono by to mozna i dopadlo tak, ze by ten rodinny smax pojezdil jak to cento tak calibru, ale vubec by te to nebavilo. Zase bych v tom klidne jel s celou rodinou treba do Spanelska a vubec se toho nebal a jeste si to uzil.

Valfar
08. května 2019, 22:28
0

Souhlas a dobrý postřeh s tím vrtáním - "výhodou" (dávám uvozovky, protože pro většinu obyč motoristů je to asi dost sporný benefit) staré káry je, že se v ní můžeš sám nebo s pomocí kamarádů hrabat, různě ji vylepšovat, renovovat opotřebené díly atd. Nová auta jsou naproti tomu "magic box", se kterým se zpravidla jen jezdí do autorizáku na garančky a tím to hasne. Where's the fun in that? :)

ToMyx
09. května 2019, 15:23
0

Souhlas na 100%, pánové. Nepopsal bych to lépe.

beastar
09. května 2019, 16:07
1

Skoro lepší komentář, než blog. Ten popis toho ježdění s tím Mini včetně pípání a všech těch srágor sedí v podstatě na všechny novější auta. Mám to stejný. Obzlášť buzér kontrolka a "ochránci" mě serou. Nedávno se auto leklo v křižovatce majáku policajtů a začlo brzdit na full. Zamnou nikdo naštěstí. To se ti u e36 nestane. Mimochodem ten popis starých piksel taky sedí. Já měl několikrát přes zimu (tu krátkou co skoro nebyla) v rukou jakoby objektivně starý šrot. A vždycky to bylo skvělý a zábavný.

V kontrastu s tím tvrdím. Pokud na cesty (skutečné) dovolenou a tak dále tak raději nové či zánovní auto, než devadesátková legenda. V tomhle jsou dnešní auta dál. Při obyčejné jízdě neprudí a jedou... překonáš snáz prudu a únavu z dálnic. A tak dále.

M P
09. května 2019, 16:23
0

Díky za tenhle komentář, aspoň je vidět, že to nemusí být nutně jen o náklonnosti k novým/starým ale dá se brát všechno s nadhledem :)

sumy
08. května 2019, 08:35
1

Mě včera udělala ohromnou radost má stará honda. Při mijeni se s kamiónem na velmi úzké silnici 3. třídy mezi Ondrejovem a Hradovymi Strimelicemi tam tomu kamionu skočil daněk. Plný brzdy a hned pustit. Daněk naštěstí už skoro dopadl na zem, když jsem do něj cca v 80 vrazil. Potud vše ok. Ale co by udělalo auto narvaný asistentama? Povolilo by tu brzdu, abych udržel směr a neskončil pod kamiónem, nebo ve stromě? Jakmile mi šel daněk pod auto, tak se mi totiž hodilo auto na levá kola a i sebemenší brzdění, ci jinej zasah do rizeni ktery bych necekal by znamenal konec... Ano, mám ofiko namerenou reakcni dobu 0.17 a byl to sakra fofr. Ale v moderním autě bych to zažít nechtěl. Na druhou stranu, nestačit to tuknuti na brzdy, tak teď asi snídám hadickou ve špitále, pac by mi ten daněk prosel dovnitř do auta a možná by zrovna ta pasivní bezpečnost nového auta byla to co bych ocenil. Pravda, jet v pajeru, tak ani nebrzdím :-D Ale to mě teď zrovna hrozně se...krám starej. Uz 3 týdnem ho vyvaruju a už mě to nebaví :-)

reagovat
sumy
09. května 2019, 07:16
0

A včera mě honda nasrala. Víc jak 24 hodin po srazce a normálně ji zaparkovaný prasklo celni okno. Holt byla to morda a 6.g je z papíru:-/ Tak jen co přilepil nový okno na pajero, můžu jít měnit na hondu. Jo obcas to jednoho fakt vytaci.

ToMyx
09. května 2019, 15:28
2

Gratuluji za přežití bez újmy na zdraví! To je to nej.

Ev
Evlo
09. května 2019, 12:56
0

Me serou stary i nova auta tim, ze se serou a proste je neskutecny omrd vlastnit auto. Dokonce bych rekl, ze mezi mirou srani neni rozdil mezi novym a starym autem. Vule, vibrace atd. - jako rekl bych, ze rozdil mezi novym a starym sportakem je temer 0, z moji zkusenosti, ale porovnavat starej sportak a nove presouvadlo, tak to rozdil je.

reagovat
Ev
Evlo
09. května 2019, 13:00
0

No teda tak nejak obecne klima byva u starych aut casto rozbita, ale kdyz si koupis novy auto, nefunguje a pak po roce smrdi (a vim proc, ale kua, tak servis to ma opravit, ne ja, proc si to asi kupuji nove), tak uz si uplne nemyslim, ze ta klima je na tom u novych aut nejak zvlast lepe.

Ev
Evlo
09. května 2019, 13:08
0

A k tem vulim, zazil jsem to nejen kdyz jsem si kupil novy sportak ja, ale u jinych lidi - proste rana z podvozku kdyz zatacis na jednu stranu na hrane gripu, jak u sare rachotiny, u jinyho auta mlati neco zezadu pri zataceni na limitu na druhou stranu a to fakt pisu o novych autech, ne necem jako rocni auto do 10 000.

Reaguji, protoze me ten clanek pobavil, protoze dneska jsem vylezl z meho 30 let stareho MPV pote co me cestou do prace netopilo (no nastesti to ma 2 okruhy topeni, tak jsem si zapl topeni alespon vzadu a ohrival si ruce o stropni vydech :D), ale prvni myslenka byla - uz me to sere, vemu nejakou skladovku, no pak jsi prave vzpomel na to jak uzasne je furt reklamovat nove auto, kominikace s autorizakem, kde to jen posiraji. Za me fakt kdyz vlastnit, tak je to uplne jendo, stejny ojeb, nekomu vyhovuje ze nove auto vetsinou malinko mene drnca na tech malych nerovnostech, nekomu zas to, ze proste muze mit fakt jedno nejaky oderky - ono u novyho auta taky, furt tam to TCO bude tak nejak stejny, ale pisu o tom hlavovem pocitu co, nejen ja, mam.

Ev
Evlo
09. května 2019, 13:14
0

Co jsem ale nikdy nezkusil, tak je takova ta stredni kompromisni cesta, koupit neco treba 4 letyho nesportovniho, to dela vetsina lidi, ne? To by treba jeste furt drncat na malych nerovnostech nemuselo.

Woyta
10. května 2019, 10:12
1

Právě jsem se vrátil z japonska. Měli jsme půjčenou novou Hondu Fit (Jazz) s aftermarketovym radiem carrozzeria s navigací. Další výbava byla kamera a krabička na placení mýta. Po nastartování na nás japonsky začala mluvit kamera. Autostop jsme se naučili vypínat velice rychle. Stejně tak hlídání pruhů. I detekci kolize. I když ta šla jen omezit a každou chvíli na nás řvala a měnila citlivost brzd. V japonsku mají mimo dálnice velmi ostré zatáčky, tak to bralo jako překážku kde co. Nejčastěji svodidla. Největší potrat bylo autoradio. Nešlo vypnout a ani změnit hlasitost. V každé zatáčce to řvalo Abrupt steering detected! Drive carefully! Občas i Excesive braking detected. A dokonce se nám povedlo aby nám zanadával i za přílišnou akceleraci. Jelikož motorizace byla 1,2 atmo s CVT převodovkou tak to považujeme, za velký výsměch. A když jsme začali jezdit, jako japonci (+20-30kmh k limitu) tak furt mlela dokola o overspeed. Rázem bylo rozhodnuto se milé paní zbavit. Jenže ouha. Překlad ovládání rádia do angličtiny byl jen částečný. Takže jsme nafotili celé menu a pomocí google translate přeložili. První co jsme zjistili, bylo, že limity byli nastaveny na 0,4G. A nešlo je změnit. Po hloubkové studii menu jsme naštěstí našli možnost vypnout upozornění. Pak už v autě mluvila jen, krabička mýta která hlásila, kolik dlužíme císařství. Auto samotné naštestí nemluvilo, jen celo dobu barvičkama naznačovalo, že nejezdíme úsporně a průměrných 17km/l se mu zdálo málo. Detekci značek jsme zvesela ignorovali, protože ukazovala nesmysly. Pak už jen občas řval radar. Vtipné bylo i zjištění, že tempomat lze nastavit na maximální rychlost 115km/h (běžná cestovní rychlost na japonských dálnicích, kde je limit 80km/h). Po této zkušeností musim říct, zlatá stará hloupá auta. PS: A to se mi včera u BMW po měsíční odstávce zasekla spojka.

reagovat
ToMyx
10. května 2019, 13:46
0

Vítej zpátky, koukám, že jste si jen a jen užívali :-)