načítám data...

Fronta na elektřinu aneb veselé historky ze života s Teslou

02. prosince 2019, 17:52 51 komentářů krab

Dnes trochu netradičně, krátce a s jedním všeříkajícím videem z prostoru youtube...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Fronta na elektřinu aneb veselé historky ze života s Teslou

Mohl bych klině napsat celý blog o tom, proč je elektroauto zjevný nesmysl, že cesta se bude ubírat v budoucnu jinudy. A mohl bych naopak tvrdit jako jiní a mnozí, že samozřejmě elektřina je tou cestou, jen si zkrátka musíme počkat, až to bude vychytanější. Tesla ovšem tvrdí, že ze 150kW superchargeru nabijete model S do plné (nádrže) za hodinu a čtvrt. Je to jistě lepší než před pár lety, ale Teslistů přibylo jako hub po dešti a dobíjecích stanic zjevně tolik ne…

Kdo vídí správně do budoucna netuším, zatím zůstávám elektroskeptikem. A u tohoto videa se nešlo vážně od srdce nezasmát. V kalifornii to totiž někteří dotáhli už tak daleko, že poznali kouzlo socialistické fronty na banány, ve kterých stávávala v 80. letech moje babička, když mi chtěla jako dítěti dopřát nějaké to exotičtější ovoce.

 

Tihle pro změnu stojí frontu na elektriku, princip je poněkud stený. Uvnitř kabiny si mohou hrát na tabletu auta hry (ti co jim v bateriích ještě šťáva zbývá), ale to je nebude bavit věčně. Teď jsem se vlastně zamyslel, že čekací doby na přípojku k nabíječce můžou i dost proměnit náš komerční svět. Kolem nabíječek možná vzniknou nákupáky, McDonaldy, Legolandy i sportovní centra. Vlastně ono by nebylo od věci postavit tam třeba tenisové kurty, plavečák, posilovnu anebo alespoň fajnový bar pro “teslaře”, něco na způsob harleyáckých drive-in hospod. 

No nic, budoucnost s elektrem ještě bude zábavná…

Zdroje: video (youtube), foto: jistý Kevin Sanchez / Twitter

;feature=emb_logo


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
02. prosince 2019, 19:28
2

taky sem se nad tím pobavil. Ještě by mělo zajímalo, jestli i když jsou všechny stojaný plný, tak to jede v režimu ruperchaerger. napočítal sem nějakých 15 stojanů, tedy něco okolo 2MW?!?(všechny asi nepojedou na 100%, protože dle kapacity baterie kolísá aktuální výkon) Na to už je potřeba šlušnej kabel...

reagovat
ro
rock
02. prosince 2019, 20:53
0

Je tam 13 míst a okolo 15 čekajících. To je cca dvě hoďky čekání. No nechtěj to...

reagovat
bitner
03. prosince 2019, 08:49
0

Future is now!

reagovat
ma
martinw
03. prosince 2019, 09:03
-3

Vetšině těch Tesel bude stačit 20minut u superchargeru aby měli pohodu a vyjeli dál ...

Kdysi se benzín prodával v lékarnách a určitě se našlo plno lidí kteří nadávali na hlučný spalovací motory :)
Nikdo přece netvrdí že ideální je mít 100% aut na elektřinu. Proč nemít 20% vozů jako elektro aspon se bude lépe dychat ve mestech... a pak se uvidi jak to prakticky jde s nabijenim a infrastrukturou.

reagovat
beastar
03. prosince 2019, 10:51
1

Koukám že si neviděl predikce o vyrovnání prodejů pro rok 2025:) Myslím že 20% elektromobilu jistě ne. V Číně už teď lehce převládají. I když tam to fakt není kvůli ekologii. Navíc současný trend je prostě daný. Jednostranná podpora elektromobility za každou cenu.

ma
martinw
03. prosince 2019, 11:36
0

Taky nemluvím o 2025, to je moc brzo.

beastar
03. prosince 2019, 15:39
0

Precti si to po sobě. Potom co píšu jako já. Zhodnoť za jak dlouho je 2025... Elektromobilů bude jak sraček. Infrastruktura 0 a technika stejná jak dnes... Jak to asi bude vypadat;)

liška
03. prosince 2019, 09:31
1

Mno, pro benál se taky dřív chodilo do lékáren :) Zatím bych vyčkal než tomu věštit brzkej konec, pořád je to prakticky v plínkách.

reagovat
So
Solii
03. prosince 2019, 10:19
1

To jsi přesně uhodil hlavíček na řebíčku! Blbý je, že všechny orgány moci v Evropě nám tvrdí, že elektromobilita je jediná a správná cesta s platností od teď....

krab
03. prosince 2019, 10:54
2

Právě, člověku tenhle druh pokroku prostě dokonale znechutí ta agresivita jejich prosazovatelů. Vypadá to, jak kdyby nemít auto na elektriku za pár let znamenalo něco jako nebejt pionýr či svazák...

beastar
03. prosince 2019, 10:56
1

Fuj tyhle propagandistický hesla s lékárnou a benzínem. To chceš jako srovnávat absolutní pokrok z koně do stroje s nějakou snahou opět cpát do aut elektromotory? Protože dnes už to jde snadněji než v roce 40 minulého století.

Ještě si zapoměl napsat že tehdy dělníci rozbijeli stroje ve fabrikách... Pokrok nezastavíš ne;) Až to bude fungovat opravdu dobře, jako dneska třeba mobil. Možná. Jinak je to zatím dotacemi hnana mašinérie. Na vlně momentálního trendu. Prachy se na tom ale vydělat dají. Na naivkach co v tom chtějí jezdit. Jooo a ropa dochází už 30 let na jenom dalších 30 let dopředu. To už není strašák. Tak jedeme zero emišn taktik.

ma
martinw
03. prosince 2019, 11:41
0

Klid, sice to tlačej restrikcema CO2 a naopak dotacema, ale trh ukaže sám jaká bude potávka zda se toho lidi v bazarech nebudou bát jaký budou potíže s trvanlivostí baterií nebo jestli bude mít zákazník šanci zjistit zda se daná baterie drhla na doraz nebo jezdila jen s farářem do kostela. Jó a prosímvás říkal jsem abyste mi před testovací jízdou nezahřívali baterii ! :D

liška
03. prosince 2019, 12:10
0

beast: já to myslel spíš na ten počet dobíjecích stanic, kterejch pořád není tolik, jako normálních benzínek, protože je celkově elektromobilita něco novýho. ale když už zmiňuješ nějaký pokroky z koně do auta apod, tak takovejch příkladů kdy se zpočátku ohrnoval nos nad řešením, který nakonec fungovalo, by se myslím taky v automobilový historii dalo najít dost. proto z mojí strany ta zdrženlivost.

PepaSFI
03. prosince 2019, 15:07
6

benzin se kupoval v lékárnách zhruba v době kdy aut bylo asi tolik kolik je dnes mezi lidma soukromých kosmických raket. Velice rychle trh ukázal kde je potenciál, majitelé hospod u silnic začali kupovat benzin po demižonech protože jim to přitáhlo zákazníky. A zdaleka nešlo jen o auta ale taky o pracovní stroje, první traktory a motory stabiláky pro pohon zemědělské techniky. Aut bylo na venkově pár ještě mezi válkama ale v každé stodole byl stabilák co poháněl mlátičku, cirkulárku, řezačku na krmivo, někdy i pumpu na vodu a kdovíco ještě.
Opravte mě jestli se mýlím ale mám dojem že benzin nikdy nikdo nerozdával zadarmo. Naopak, motorová paliva a taky vozidla byla vždy mohutně daněna protože státní aparát dobře věděl že lidi jsou ochotni platit za něco co jim přináší výhodu. Elektromobilitu je potřeba dotovat ze všech stran protože jinak by po tom pes neštěk.

krab
03. prosince 2019, 15:27
1

nedávno jsem psal pro garáž článek o Karlu Benzovi. Nějak na výročí jeho narozenin. Bylo by mu už 175 let. A dodnes nic lepšího než ten benzín prostě nemáme... Akorát někteří si to nechtějí přiznat.

A z těch pramenů co jsem pročítal, od Mercedes muzea a různých dalších, se mi taky vůbec nezdá, že by to tehdy někdo dotoval. Ani náhodou. Benz se kvůli vývoji motoru zadlužil a kdyby nebyla jeho manželka z hodně bohatých poměrů a nezaložila ho, tak ten motor ani Patent wagen vlastně nikdy nevzniknul. Obyvatelstvo se tehdy spíš kočáru bez koní báli a nechtěli aby třeba jejich městem vůbec projížděl... To byla fakt úplně jiná situace.

Matěj Podhorský
03. prosince 2019, 10:01
1

Kdo chce psa bít... Krabe v USA jsi byl, že je Den díkuvzdání pomalu větší svátek, jak celé Vánoce tam, to taky víš, tak nevím jaké senzace tady honíš :D

To je podobný jako kdybych napsal, že se D1 ve špičce ucpává, a to nemusí být ani nějaká zvláštní příležitost :) ale to nás nepřekvapuje už.

reagovat
krab
03. prosince 2019, 10:43
0

Tak vždyť je to jen bulvárek pro legraci :)
Na Jalopniku z toho udělali celej článek dokonce.

beastar
03. prosince 2019, 10:57
0

Autoforum ne asi

krab
03. prosince 2019, 21:23
0

Tak jako Fabka byla, bulvár video taky, tak jedině zbývají ještě nějaká pěkná zvířátka v akci :-D

beastar
04. prosince 2019, 11:40
3

Dacie taky byla. Teď ještě do konce týdne stihnout nějakej nález ze stodoly, aukci. Či tohle Volvo najelo milion bez motoroveho oleje.... A je to 100%

krab
04. prosince 2019, 11:46
0

Ve světě se teď zas píše cosi nového o Dieselgate... to taky funguje :-D

beastar
04. prosince 2019, 12:44
0

Joo copak ve světě. Hlavní je být na Seznamu ve výběru článků! Stačí nadpis. Tenhle šťastný Velšan dostal Ferrari za libru! Budete koukat jak...

gramo
předevčírem v 13:03
0

Tak ten Den díkuvzdání zvýšeným provozem jen názorně ukázal, že infrastruktura není připravená na větší rozšíření elektroaut. A principiální problém je ten, že natakování beznínu trvá několik minut a za chvíli může tankovat další, jenže dobíjecí stojan jedno auto zablokuje na hodinu, pak je těch stojanů potřeba výrazně víc, než jsme zvyklí od pump, k tomu pak aby u toho stála rovnou nějaká trafostanice...

Daniel Borský
03. prosince 2019, 10:29
3

To není jen elektrický problém hele. Je to asi dva měsíce, kdy jsem zůstal stát u jedné nejmenované (celá síť těchto ČS je proslulá výhodnými cenami) čerpací stanice v Chebu zhruba 50 minut, protože predemnou bylo asi osm lidí, který si PHM lilo do kanystrů, barelů a snad i do kapes u kalhot :)

reagovat
sp
spooon
03. prosince 2019, 10:50
0

jestli si nebyl úplně na suchu, tak většinou není problém dojet max pár km k jiný benzínce. Což je zatím u nabíječek trochu problém. Jeslti ovšem byla chuť po levném benzínu, tak se musí čekat :-D

Daniel Borský
03. prosince 2019, 11:18
0

Chuť po levném benzínu nebyla, je mi celkem fuk kde tankuju. Akorát mě znervózňovalo těch 34 ujetých km od chvíle, kdy se rozsvítila nula na ukazateli dojezdu a už se mi nechtělo moc riskovat, že si udělám pěší procházku s kanystrem :)

Kuře
03. prosince 2019, 11:50
0

S Focusem jsem jednou ujel dokonce přes devadesát kilometrů s nulou na computeru:)))

Daniel Borský
03. prosince 2019, 12:08
1

Na to bych asi úplně neměl nervy to zkoušet. :) Nicméně je dobré vědět, že i elektromobil má své rezervy, být tedy výrazně menší. Když ukáže nulu, zvládne ještě asi 20 km. Když napíše, ať odstavíme vozidlo, že se vypíná, zvládne ještě zhruba kilometr a půl :) #vyzkousenozavas

BigBen
03. prosince 2019, 12:23
1

Kuře: to je prostě Ford, kosmická technologie no, ještě dlouho bude trvat než nás ostatní doženou :-)

beastar
03. prosince 2019, 15:17
2

Kuře... Go further

sumy
03. prosince 2019, 15:29
0

No tak kolegovi kdysi Galaxy napsala dojezd 0 a za za 2 km už stal. A jak nadával na ten posr... bezvíčkovej nesmysl, když tam nemohl ani nacpat obyc kanistr :-D

krab
03. prosince 2019, 15:31
0

Tak mě jednou došel benzín a palivoměr ukazoval ještě čtvrtku. A Kuře div se! Byl to Ford. Ale americkej Ford :-D

beastar
03. prosince 2019, 20:32
0

Jo to se mi stalo kdysi s Mazdou 6 s tím já nevim přesně Sport 2.3? Benzín tuším. V té době supr menejdžerskej rychlej sedan. Jedu na Vysočinu lajk e boss. Na cestě zpátky někde za Poříčím pod půl nádrže na ukazateli a najednou žblept žblept...konec. Njn špatně ukazovala rejže mizerná...

JanSevera
03. prosince 2019, 20:45
0

To jsem chtěl taky napsat. U ONO se takové kolony stávají snad pravidelně.

Ja
Jacob13
04. prosince 2019, 07:37
1

Sumy: jsem rád že to někdo zmínil. Často se v diskuzích řeší, co bude majitel elektromobilu dělat, když mu dojde šťáva, v kanystrů tam asi elektřinu nedonese. Což je svatá pravda, ale málokdo si uvědomuje, že dostat benzín/naftu z kanystru do moderního auta je v některých případech stejně neřešitelný problém.

sp
spooon
04. prosince 2019, 11:38
0

starej tranďák ukazuje 3/4 nádrže, když je full, a 1/4 když je prázdná. Už sem s tím jednou plachtil asi 1km po dálnici a následně posledních pár metrů k benzínce dojel na startér. Takže já už palivoměrům nevěřím.

sumy
04. prosince 2019, 19:23
0

To Jacob13: Ale není to neřešitelný. Stačí dvě náplně z popisek a nechá se to odblokovat. Popřípadě správně by u žárovek a sady na opravu kola měla být i origi nalevka. Jako v nouzi klidně otevřu nádrž z interiéru, nariznu hadici, nepustím to tam svareckou z motoru... řešení je spousta. Jen je to nepříjemné. S elektromobilem mě ale citron, pozink hřebík a měděné mince nezachrání.

sumy
04. prosince 2019, 19:25
0

Ne svareckou, ale zpatečkou. Ach ty automatické korekce.

Mi
Michal Lenc
03. prosince 2019, 12:21
0

A proč ty lidi nedobíjejí doma? Nebo šlo o nějakou speciální příležitost? Jako že jeli o svátcích někam za rodinou a po cestě museli zastavit dobít? Tak to se asi dá skousnout. Kdyby ne, tak snad mají doma i benzínové auto ne?

reagovat
BigBen
03. prosince 2019, 13:42
1

Jestli ono to bude tím, že u toho Superchargeru je to zadarmo. A když je něco zadarmo a nebo ve slevě, tak je jedno jaký to je národ, všichni se klidně ušlapou...

RedDwarf358
03. prosince 2019, 14:48
0

Jezdím pracovně hodně do Německa. Jeden manažer z firmy,kam jezdím celkem pravidelně, si nedávno koupil elektroauto. A poskytovatel elektřiny mu nedovolil nebo neupravil síť tak,aby mohl dobíjet rychle (má vilku někde v satelitu). Takže nabíjí snad 10 hodin,doma ze zásuvky. Třeba to maj tihle frontoví bojovníci stejně :-)

ma
martinw
03. prosince 2019, 17:25
0

neni problem si koupit powerwall, ale kdyz to nedokazes integrovat do zapojeni baraku tak je to dost jednoucelova sranda

PepaSFI
03. prosince 2019, 18:27
1

wallbox tomu říkají a je to vlastně jen taková trošku naparáděná a vehementně předražená zásuvka. Vlastně to má jen dvě výhody. Že to má svůj přívod z rozvaděče, což je jaksi nutnost pro plné využití. Ovšem totéž jde udělat i pro třífázovou zásuvku za dvě stovky. A druhá výhoda je, že se nemusí z auta vybalovat kabel protože z té škatule už visí. Což by šlo taky vyřešit pořízením kabelu navíc. Ale má to háček. Když ve Světě motorů testovali Renault Zoe, chtěli v redakční garáži využít třífázovku místo bídného dobíjení z 230V. Jenže výrobce kabel nedodává a záruka zakazuje používat neoriginální výbavu. Takže jen veřejné nabíječe nebo předražený wallbox nebo utrpení zásuvky 230V.

Mi
Michal Lenc
předevčírem v 10:21
0

Teď jsem rychle koukal, že 3x16A za hodinu nabije po započtení ztrát čistých 10kwh a model S má kapacity 40-90kwh. Takže krom situace přijel jsem z Ostravy do Prahy, políbil manželku a ihned pokračuji do Berlína by nabíjení doma neměl být problém. Ale lidi jsou různý.

V Americe ale mívají jen dvě fáze a navíc 120V. Ale zase tam je standardem jištění 200A na dům, takže když jsem se obrátilo na web, tam psali že standardně majitelé doma nabíjejí 11-17kw za hodinu. Takže asi jako u nás.

Imho, situaci z článku bych přisuzoval tomu, že zrovna byly svátky.

gramo
předevčírem v 13:13
0

Jenže třeba z Los Angeles do San Francisca je to ještě dál, než z Prahy do Berlína...

Mi
Michal Lenc
předevčírem v 19:21
0

Jo a taky to zvládnete v Tesle ujet na jeden zátah. A popravdě, jel bych to raději v Tesle, než v mém Focusu. (Obzvlášť s autopiletem) Ale přiznávám, v Tesle jsem dosud neseděl, jen jsem slyšel, že mají vzduchové odpružení.

Csaba
03. prosince 2019, 20:41
0

Jediná krásná a hodnotná věc z toho článku/fotek je ta bílá Š 1000 MB :)
Jinak, pochopitelně, 100% souhlas s autorem v pohledu na autíčka na baterky a jejich "spásonosnost" :)

reagovat
beastar
včera v 10:35
0

Já nevim já prostě ten hlad po Tesle nepochopím. Mimo to že z toho výrobce zkouší dělat kult alá Apple. Model S mám prolezlej a nerozumím proč bych to měl chtít. O X ani nemluvě.

Teď sem nedávno mluvil s člověkem co tuhle elektropakáž tady v Praze půjčuje. Lidi jsou jak dmnti 25000 týden, 3600 den... Jupí řídim Teslu... A čekám fronty, oči mám přilepený na dojezdu. Nicméně ať jenom nekritizuju. Ten autopilot dobrej, zrychlení než si zvyknete. Plus dotace no. Norum se nedivim. V podstatě na severu se teď jiný auto, než e nevyplatí. Nový. A k tomu dobijeni.

Kluci co znám jeli eGolfem v podstatě ze Švédska do Turecka. A jde to. Jen cesta byla na víc dní, kratší úseky. A ano plánovali podle mapy nabíječek:) A logicky čím víc Balkán tím víc úlet. Prostě zatim na cestování neee. Do města budiž.

reagovat
krab
včera v 10:47
1

Všimni si jedný věci... kde se ta auta rozšiřují? V zemích a místech, kde na to zákazník dostává dotace. Tady funguje kouzlo, že ve slevě kupuješ i to co bys normálně nechtěl. Oni vidí dotaci 10 tis euro a už je vidí doma v štruzoku ty prachy. Tak jdou a utratí vlastní balík peněz a koupí do firmy elektromobil. Plus to umí udělat pozitivní PR.

Dotace jsou mor a metla ekonomiky. Teď si teda jezdim taky drahou károu, za kterou bych měl jistě i tu nejdražší Teslu. No a právě... říkám si, že bych musel bejt padlej na hlavu, kdybych dobrovolně jezdil elektromobilem, přijal ta úskalí co v tom vězí, přitom jsem v klídku mohl jezdit dvakrát přeplňovaným osmiválcem na benzín. To je jako kdybych šel do restaurace na oběd a tam byl výběr ze dvou jídel za úplně stejnou cenu. Jedno by byla hrachová kaše s vejcem a druhý rumpsteak s brambůrkem ve slupce a vymazlenou třeba liškovou omáčkou. Tak si přece nedám hrachovou kaši... :)

beastar
včera v 11:02
0

V momentě kdy hrachovka i stejk budoy stát stejně a na tu hrachovku ti stát půlku doplatí. Už část lidí bude rozmyslet. Ja nevim proč by společnost, stát měla někomu dotovat osobní mobilitu. A to na jakýkoliv palivo.

Jistě kdyby se to vztahovala třeba na invalidy atd. Možná ještě na sanitky, zásobování. Ale jinak je to zlodějina. Jako všechny dotace. Tady někdo psal zajímavou věc. Kdyby to bylo tak super. Převratný. Lidi do toho půjdou sami. Jako tehdy začali kupovat naftu.

V Číně je to boom. Trh plný levných jejich elektro aut. V USA mimo Californii je to mimo. Asi jako v EU. Zbytek světa zatím utopie. Už vidim ty Brazilce jak z toho etanolu hromadne jezdí na elektriku... Čili Gretaland a takzvaný západ protože ty prachy jsou nás za naše peníze zprostředkovaně nechá využívat nedokonalý auta:) Díky já v tom nejedu. Mimochodem naši kluci ušatý z politickej garnitury vyházeli Superby a dokoupilo se pár 7er, nějaký X7 atd. Na nějaký dotace a alespoň demonstrativní podporu elektra se nechystají evidentně:)

ransom
včera v 12:15
0

Ta stará fotka mě vyloženě potěšila, protože přesně tam jsem jako kluk chodil stát frontu na brambory (a v létě na melouny, když náhodou byly). Je to bývalá tržnice na Letenském náměstí v Praze, pohled směrem od Ovenecké přes tržnici ke Šmeralově.
Hele, snad bych radši dnes stál v pohodlným autě frontu na elektriku, s puštěnou muzikou a s kafem v ruce, než v tom větru a smradu na ty nahnilý a špinavý brambory...

reagovat