načítám data...

Dacia Duster TCE100 versus nový zlý svět

25. listopadu 2019, 01:50 122 komentářů beastar

Po reakcích z posledních dnů zde na Autíčkáři by si v Dacii mohli jako hymnu pouštět hitovku od Ilony Csákové. Proč mě nikdo nemá rád! Mě napadlo hned několik věcí proč to tak je.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Dacia Duster TCE100 versus nový zlý svět

Vzhledem k tomu, že články a blogy kde hlavní úlohu mají kvalitní vozidla z Rumunska jsou úspěšné. Jmenovitě vozidla s logem automobilky Dacia vyráběná s pečlivostí a důsledným přístupem Rumunsku vlastním. Tak i já se připojím se svou trochou do mlýna. Přestože v jistém smyslu všechna ta levná auta od téhle automobilky chápu. Ať už jde o Dokker, nebo Logan. Co jsem opravdu stejně jako autor zdejšího testu nepochopil. Proč bych si měl kupovat Dacii Duster za 400,000 Kč. Dokker dává smysl jako levný pracant do firmy. Například stavební. I jako auto například pro kurýrní službu může dávat smysl. Prostě všude tam, kde chceme už jen kvůli méně starostem nové auto a jakýkoliv komfort je až na druhém místě. V první řadě jde o to, aby nám tohle auto vydrželo po dobu, než ho doplatíme. A potom ho v úspěšném podnikání nahradí jiné. A takhle pořád dokola. Není na tom nic špatného, od toho takové vozy vznikají. Dacia Logan. Relativně ošklivé auto, kde i manuální klimatizace a přední elektrická okénka lze považovat za luxus. Dobře tenhle vůz si veškeré kompromisy obhájí minimálně cenou. Pro část lidí jako jsou mladé rodiny, nebo například lidé v invalidním či jiném důchodu může dávat smysl. Jsou to většinou lidé, kteří nemají peněz nazbyt. Nechtějí mít starosti v podobě náročnějších oprav a auta je příliš nezajímají. Mají nízké roční nájezdy kilometrů. Opět díky nízké cenovce může Logan dávat smysl i jako vozidlo například nízkonákladové taxislužby.

Díky akčnímu programu Dacia UP! Vám teď Dacia dá za nákup lépe vybaveného vozu slevu na financování. A další bonusové služby. Jistou výhodou je i prodej továrních vozidel jezdících na LPG. Protože levná značka a šetření jde prostě docela dohromady. Dokonce bych si uměl takovou Dacii představit jako slušné referentské auto. Ano, image mizivá, pohodlí spíše podprůměrné. Nicméně službu odvede a po dobu leasingu vydrží. Jak některé kousky dokazují, vydrží i déle, než jen nějakých pět let. Pokud se o to auto člověk stará. Nicméně propad hodnoty je u Dacie obrovský. Přes to všechno dobře chápu. Jistý smysl pro jisté osoby a dokonce i společnosti tyhle auta dávají.

Co smysl nedává je poslední Dacia Duster v jedné z vyšších výbav. Neboli v podstatě v plné výbavě. Ano plná výbava a Dacia to je kombinace, která pro zasvěcené zní jako dobrý vtípek. Proč? Tohle auto si svou cenovku opravdu neobhájí. Na platformě Nissan Bo, na které stojí i takové skvosty jako Renault Captur, nebo Nissan Note. Na té prostě nejde postavit auto od značky jako Dacia a chtít za něj v Evropě bez studu lehce přes 400,000 Kč. A jak známo Dacia slevy nedává. Celé to absolutně nedává smysl tím spíše, že pod kapotou je litrový tříválec se sto koňmi. A vůbec relativně skromnými parametry. Kdysi jsme se smáli tříválcům od VW v daleko menší Škodě Fabia první generace. Mimochodem i ta byla v podobné konfiguraci o mnoho levnější. A technicky vyspělejší. Dnes nám Dacia s klidným srdcem nabízí tenhle vysavač v SUV, které váží skoro 1,300 Kg. Samo o sobě bez posádky. Další ubohé parametry i pro rok 1997 natož 2019 celou věc korunují. Vysoká spotřeba a zrychlení na sto za 12,5 sekundy? S tímhle vozem jsem naštěstí osobně nejel. Nicméně nemám důvod se domnívat, že by byla dynamika kdovíjak zajímavá, bezpečná. S plně obsazeným vozem bych se snad bál i na dálnice. O tom jak je auto postavené a skvěle slícované jsem se přesvědčit mohl několikrát. Konkurence mnohdy dokáže nabídnout prostě více za stejné peníze, nebo méně. Přestože se nejedná mnohdy o úplně nová auta. Opravdu je ale rozdíl jestli někde na palubce svítí 0 či 11212 Km?

Je to asi jako kdyby se výrobce jednoduchých ze zásady a potřeby levným mobilních telefonů Aligator. Vaše babička, maminka jistě zná. Jen tak rozhodl, že prostě na svůj nejdražší model, který normálně stojí necelých 1,000 Kč, rozhodl dát klavírový lak a o řád lepší displej a vysekl cenovku 3,000 Kč. Komu by to dávalo smysl? Možná pár důchodcům, kteří opravdu nejsou schopni pochopit dotekový displej. Všichni ostatní by sáhli o patro výše ke konkurenci. Nebo by třeba neváhali a pořídili si za své tři tisícovky nějaký ten pěkný kousek s bazaru jen s půlroční zárukou že? Pokud člověk není skrblík a přemýšlí nad tím, co kupuje. Dokáže si spočítat, že mnohdy použitá věc dokáže udělat větší službu jak nová. Nevím jak vám. Mně se tohle nesčetněkrát osvědčilo. Ať už jde o lyže, ženský nebo byty. Dům také není přece vždy nutné stavět. Proto se dnes podíváme na to, co můžeme pořídit za 400,000 Kč v autobazarech. V různých segmentech tak aby autíčko uvezlo klasickou českou rodinku. To znamená dva dospělé jedince dobře vyvinuté a živené ze slev v Kauflandu. A dva potomky středního věku, kde jeden potřebuje autosedačku a druhý ne. Něco na co půjde vylepit samolepka, že tam jede Anička a Bohumil. Přidáme ještě jednoho psa. Středního, co nepouští moc chlupů, umí jezdit tak nějak bez pásu a třeba i v kufru. Totiž taková je moje představa kupce Dacie Duster. Když vynechám firemní klientelu a obligátní důchodce prahnoucí po jednoduché technice. Kterým tuhle roli standardně přisuzují pracující myslíce si, že v důchodu netoužíte po ničem jiném, než jezdit v hnusném autě na pryčně. Což je vtipné protože devadesátkový důchodci už znají z aktivního života i komfortní auta a věci jako je automatická klimatizace a tak. A ti starší povětšinou již řidičské oprávnění pozbyli nebo již vydrží se svou Felicií.

V následující úvaze budeme opravdu ta rodina. Tedy žádné odpočty DPH a podobně. Žádná firma. Naše rodina dělá poctivě rukama. Dělnická třída žijící na vesnici kousek od metropole jako je například Choceň. Na akontaci použijí své staré auto. Něco ze začátku milénia od neprémiového výrobce, co začíná hnít. A je to pravděpodobně Japonské, nebo třeba prostě odněkud z východu. Samozřejmě nemají 400,000 Korun v hotovosti. O co jim jde? Jde jim o to, aby nové vozítko vydrželo hlavně splátky. Aby taková splátka nebyla vysoká. Ponecháme stranou možný výskyt poruch u ojetého auta. Prostě koupí dobře protože za tuhle cenu rozhodně nebudou kupovat dvacetiletý vrak. To by si ostatně moc nepomohli že? Vtipné je že i některé ojetiny budou pět let držet lépe cenu jak nový Duster. Například všechny škodovky. A je možné, že i u ojetých x krát pohodlnějších a méně žravých dieselů z bazaru vás za nájezd 100,000 km žádná fatalita nepotká. Jasně najedou obligátních 20,000 km ročně v průměru. Tak jako většinový normální občan co jezdí do práce, Kauflandu a do Chorvatska. Takový lidé totiž prý Dacie kupují. Psal to i Jenda Červenka a to je zkušený auto žurnál (ista). Čili obraz toho jaká je situace máme. Pojďme na to. Ojetinu budeme brát na domácím trhu, protože kupujeme relativně mladý vůz. Dovozy z vysněného zahraničí vynecháme. Jsme přece ti normální lidé a ti se někam do burgu, nebo dorfu nepotáhnou.

Pokud zůstaneme v podstatě u stejného koncernu. Nebo aliance, nebo jak tomu chcete říkat. I když aliance mívají aerolinky, ale proti gustu. Nabízí se nám krásný Renault Megáne v záruce 5 let, nebo 100,000 Km. Předváděcí stroj s nájezdem 193 Km. Sice pod kapotou bude nepříliš zajímavá motorizace v podobě žíznivé benzínové 1.2l. Nicméně na palubě to bude proti zmiňovanému Dusteru LUXUS. Led svícení, kožený volant, pohodlná anatomická sedadla, mnoho dalších věcí, které Dacia ani mít nemůže. Megáne nabídne lepší interiér a minimálně stejně prostorný. A co si budeme, vypadá prostě lépe. Jediné místo kde ztrácí je tedy možná to, že neprojede polní cestou. I když to je nesmysl.

Další hatchback, který by si naše rodinka mohla pořídit je Ford Focus. Ano bude to jen taktéž litrová varianta s nějakými 125 koňmi. Jenže bude mít najeto pár tisíc km a bude stále s plnou zárukou. Opět se zajímavým a vybaveným interiérem. Cena bude rovna Dacii tedy rovných 400,000 Kč. Nicméně opravdu má někdo pocit, že se najde disciplína, v které Duster porazí poslední Focus. Snad že je o 10 mm výše. Focus má vyhřívaný volant, sedadla, přední okno. A kupu další výbavy. Součástí je prodloužená záruka na 120,000 Km. Dostanete poslední model od Fordu v sexy modré.

Jistěže proč se s početnou rodinou tísnit v malém hatchbacku. Možná by bylo lepší pořídit si kombi. Plejáda zánovních Hyundai i30 s benzínovou čtrnáctistovkou, manuálem a kopou komfortní výbavy v inzerci jen čeká. Roční auto v záruce s nízkým nájezdem za cenu nového Dusteru. I30 proti Dusteru boduje lepší variabilitou interiéru a prostorností. ABS, ESP, EBD, BA nee to nejsou zkratky pohlavních chorob. To jsou zkratky asistentů, kterými vládne mnou objevená í tříca. Má dokonce navigaci, kameru a RCTA. A taky má 140 koní a dnes už snad i lepší image jak Duster. Jak nemám korejce rád tak kdybych byl naše rodinka do tohohle podivně šedého kombíka bych se klidně zamiloval. Možná, i protože infotaiment nevypadá jako levný tablet z tržnice, ale jako svébytný systém.

Další poměrně zajímavou variantou je lehce ojetá Octavia třetí generace „Scout“.  Zvýšená varianta ve výbavě Style. Čtyřkolka s manuálem a menším dieselem. Ano je v korporátní bílé. A zcela jistě to bylo firemní auto. Protože kdo jiný by urazil za celé dva roky 155,000 Km. Nicméně cenu si už bude moc pěkně držet. A jsme v Čechách, je to prostě oktávka v plný, co z ní kolegové budou nadšený. Jsou zde jistá servisní úskalí. Nicméně rozhodně to není auto na odpis a za 350,000 Kč je to poměrně zajímavé. Tady už Duster kromě kolonky v techničáku, rok první registrace nevyhraje naprosto v ničem. Snad jedině že by se Octavia hned první rok leasingu porouchala?  S čím ale? Je to přece dobrý kus.

Zatím jsme byli mezi auty mimo hlavní kategorii Dusteru. A proto přijíždí Mazda CX3. S dvoulitrem s výkonem 121 koní. S chudou výbavou v základní barvě s manuálem, ale za to v záruce. Řekl bych, že jestli někdo chce auto, kde se nemá co rozbít tak tady je rozhodně dobře. Přesto dostane pohodlnější, kvalitněji postavené auto. A co si budeme vyprávět i startovací výbava tohohle malého crossoveru je v podstatě na úrovni našlapaného Dusteru. O tom kdo je na tom lépe s dlouhověkostí a image se asi nemá cenu rozepisovat. Opět víte, jaký mám názor na moderní Mazdy, ale tohle je prostě pro obyčejné lidi dobrá nabídka za rok výroby 2019. A to raději nepíšu o mnohem hezčím kousku ve výbavě Challange kdesi na Karlovarsku. Pravda to už je referentský vůz s nějakými 20,000 Km na hrbu, ale pořád převládají výhody.

Když bychom chtěli něco více vybaveného s pohonem 4x4. Je tady Mokka v automatu. Na vzhled tohoto vozu se názory různí. Už jsem i slyšel, že se jedná o hnusné auto. Jenže buďme férový. Dnešní vyzývatel Duster alias prachovka. Ten taky zrovna krásu nepobral. Dvouletý Opel Mokka AWD 1.4T vyjde na nějakých 400,000 Kč. To nevypadá jako žádná sláva. Jenže máme tady auto s nějakými 40,000 Km v podstatě v plné výbavě. Zahrnující například automatickou převodovku, automatické svícení, lepší bezpečnostní prvky. Značku Opel bez pachuti low costu a keců o autě pro dělný lid. Co více si přát pokud chci jezdit pohodlně, pohodlně nastupovat a s autem umět fungovat jako kámoš. Možná se budete smát, ale já bych do tohohle Opelu šel mnohem raději, přestože je to ojetina.

Jednou jsem napsal, že stokrát nic je pořád NIC. Bylo to v souvislosti s Kiou Stonic. Ano tenhle povoz se mi nelíbí. Nabízí v podstatě totéž co testovací Duster. Jenže při využití financování asi o 50,000 Kč levněji. A to už se vyplatí tím spíše, že jde o nové auto v záruce. Jednotlivé kousky výbavy nebudeme srovnávat, ale řekněme, že tenhle Stonic rozhodně má to co je k životu na palubě nutné. I když asistent stability přívěsu TSA asi nebudete používat denně. Docela to potěší. Stejně jako navigace. Samozřejmě v kvalitě infotaimentu si mohou oba vozy směle konkurovat. Obě varianty jsou fungující. Korejec přece jen asi umí líp. Nicméně podle mě interiér Stonicu vypadá prostě hodnotněji. A hlavně do toho auta nefouká a jasně 1.4 se sto koňmi asfalt netrhá. Přesto si myslím, že konkuruje Dusteru v plné zdatně.

Pokud bychom chtěli zajímavý vnější vzhled. Rozumně řešený vnitřní prostor, záruku a podobně. Je tady Fiat 500L. Předváděcí pár měsíců registrovaný kus. Auto kategorie MPV. Pro rodinu pravděpodobně zajímavá volba. Ve variantě CITY CROSS si jistě dokáže poradit i s nějakou tou překážkou v podobě rigolu okolo kanálu a podobně. Výbava je bohatá a obsahuje v podstatě vše, co je třeba. Auto není nikterak zákeřné, co se týká údržby a je překvapivě pohodlné.

Další velkoprostorový vůz několik desítek tisíc pod cenou vybaveného Dusteru je stejně dobře vybavený C4 Picasso z roku 2017 s necelými 60,000 Km. Ano opravdu se nejedná o ojetinu před smrtí tím spíše, že pod kapotou je diesel 1.6 blueHDi s výkonem 120 koní a mizivou spotřebou. Tenhle relativně podivně vypadající rodinný povoz není špatný a zaznamenal poměrně pozitivní recenze. Konkrétní skvěle vybavený kus lze pořídit za 360,000 Kč. Co dostanete? Kopec výbavy, úsporný motor s nízkými provozními náklady. Ale hlavně hodně prostoru. Karoserie MPV umožňuje snadné nastupování i výstup. Nákladová hrana je nízká. Prostě ideál rodinného auta. Které navíc nemá každý a na chatu si myslím dokáže vyjet také.

Pokud bychom snad mysleli, že jsou velkoprostorové vozy a všelijaké crossovery zbytečnost. Tak potom je tady Fiat Tipo. Tohle auto vypadá v rozumné výbavě dobře zvenčí. Uvnitř je na svou kategorii velmi pohodlné a poměrně prostorné. Za 355,000 Kč dostanete plně vybavené auto s infotaimentem z Maserati. Pochromovanými klikami a polokoženými sedačkami. Sto koní produkující 1.4 sice neoslní, ale jde s tím žít.

A úplně na konec jsem si nechal stálici a etalon českých rodinek. Je to samozřejmě všemi očekávaná a neskutečně šarmantní faceliftová Škoda Octavia třetí generace. 150 koní od 1.4 TSI možná nevypadá úplně lákavě, ale auto s tímhle motorem jede velmi dobře. Už vidím milión poznámek proč je 1.4 TSI špatné a dokonce i ty chytrácké odkazy na německá fóra, kde si ten a ten Helmut stěžuje na kde, co. Nicméně jsou to všechno nesmysly. Do nějakých 160,000 Km tahle auta naprosto bez problémů umí jezdit bez velkých překvapení. V provozu jsou běžně kousky s 350,000 Km. Ano odpočtový kousek bez odpočtu přesně rok starý je za 400,000 Korun Českých. Nicméně výbava, Style už nabízí vše co je v moderních autech zvykem. Na voze je ještě rok záruční servis. O tom že je infotaiment škodovky lepší jak ten v Dacii snad nepochybuje nikdo. Návdavkem dostanete automatickou klimatizaci s funkcí Aircare. Solidní jízdní vlastnosti a hlavně minimální propad hodnoty. Tohle auto ještě po leasingu velmi slušně prodáte. V čem Duster vyhrává je asi nakonec tedy opět zase jen to, že je trochu výš nad zemí.

To bychom měli. O Škodě Rapid, zánovním Civicu, nebo třeba Mitsubishi ASX se raději rozepisovat nebudu. Záměrně sem vybíral jen zánovní a téměř nová auta. Kdybychom spadli ještě o kus níže. Mimo záruky někam na roky 2015/16 mohli bychom si pořídit za 400,000 Kč i věci jako Ford Mondeo. Nějaká BMW 5, nebo Passat CC s povedeným dvoulitrovým TDI. Dokonce i šestiválcové Hyundai Genesis se čtyřkolkou. A samozřejmě i nějaká ta Škoda Superb by se našla. Opravdu nemám ponětí kterou cílovou skupinu má Dacia Duster ve vyšší výbavě zaujmout. Zřejmě lidi, co chtějí oklamat ten zlý automobilový průmysl. Rekrutující se ze stejných vod jako ti co si myslí, že levná versus dražší věc je ve značce. Jenže za peníze se kupuje i kvalita, image, pohodlí a mnohem víc. Takže co více dodat Go, DUSTER!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
25. listopadu 2019, 07:23
0

Duster je hodně očesaný, v autosalonu mě udivilo, že nemá ani krytku přes zámek zadních dveří. Pouze samolepky přes matice okolo (byla to vyšší výbava), takže s krytkou je počítáno, ale místo ní tam na vás vykoukne pouze průhledná samolepka pokrytá z vnitřní strany olejem, který stekl zřejmě z toho zámku. Prý se tam málokdo dívá. No nevím, při mých 185 cm byl ten zámek prakticky ve výšce mých očí. Což je taky zajímavé, že se kufr neotevírá dostatečně vysoko. Ale to jsou detaily. Pokud se bavíme o Dusteru ve výbavě řekněme Essencial s LPG za nějakých 320 tis., tak si dovedu představit, že to pro někoho může být zajímavé. Všask jsou lidi, co si koupí i novou Ladu Tajgu.

Momentálně z nových aut mi dává největší smysl asi ten Fiat Tipo. Rozumný pěkný auto za hodně rozumný peníz. Škoda, že tuhle strategii nepoužili i pro Alfu. Určitě by prodali hodně Giuliettek.

A ani nový Kiundaj nebude špatný. Co jsem řídil předposlední verzi Ceedu, tak jsem byl hodně mile překvapen a dovedl bych si to auto představit. Horší je to tedy s tím Stonicem, který mě moc nepřesvědčil, protože je to vlastně něco jako oplastované Rio. Prostě mrzák s podpatkama, ale prý je to dneska móda.

Škodovku si ale zájemce o Dustera zřejmě nikdy nekoupí. Tipický zákazník Dusteru Škodovky hejtuje, protože jsou to podle něj předražené krámy. Výhoda Škodovky je její zůstatková cena, ta ale dachnaře moc nezajímá, protože takový člověk si dané auto kupuje do konce jeho životnosti. Tedy na 15 let +. Jeho předchozí auto bylo nejspíš Renault Thalia.

reagovat
klikot
25. listopadu 2019, 15:17
0

Tak nevím ,strejda měl jenom škodovky a ted si koupil Dustra čímž reaguji na poslední odstavec,na druhou stranu je pravda ze zustatkova cena jej uz opravdu nezajima pač je to jeho poslední auto :-)

RK
Radovan Kubát
26. listopadu 2019, 14:22
1

I kdyby ne, tak zůstatková cena Dusteru je pro prodávajícího vynikající. Dacie ztrácí cenu jen velmi málo a to jak absolutně (nízká pořizovací cena), tak dokonce i relativně.

To, co je uvedené v článku, je naprostý nesmysl.

beastar
26. listopadu 2019, 18:55
0

Hloupost tvrdit že Duster z blogu/testu má vynikající zůstatatkovou hodnotu. Absolutně a relativně. :) Aha dobře. Stačí se absolutně podívat do inzerce a relativně do konfigurátoru.

RK
Radovan Kubát
27. listopadu 2019, 08:49
-2

https://www.autojournal.cz/vybrali-jsme-auta-ktera-nejmene-ztraci-na-hodnote/
V několika bazarech jsem byl a ceny Dacií fakt nesmysl. Známý nedávno prodával Dustera první generace a za ty nesmyslně vysoké ceny to lidi asi fakt kupujou. Drastický pokles ceny Dacií je leda tak vlhký sen autora příspěvku, který si z nějakého důvodu Dacii neoblíbil.

beastar
28. listopadu 2019, 01:20
-2

Tak ono na tom autě není co by bylo k obdivu či oblibě:D Mám pocit, že když vezmu 4 disky i s pneumatikama ze svého auta budu někde na ceně dobře zajeté Dacie Duster s tříválcem před smrtí (asi tak 99,900 Km) Vlhký sny mívám s jiným obsahem, než je propad ceny low costových aut. A vůbec bych sem nepletl první generaci Dustera to je úplně jinde. Ono kdyby Američani chodili do Vietnamských rodin... Tak by žádná vietnamská válka nebyla....

beastar
28. listopadu 2019, 01:23
2

Bože proč se mě ten chorý pán z Dacie/Renaultu snaží přesvědčit o nějaké své pravdě, když je to úplně o ničem. Obecně o Dusteru ani o první generaci nikdo nepíše... Další zářný příklad ignorance fanoušků a zaměstanců největšího katování nákladů v historii, které jako zázrakem Asterixovy i s Obelixem vyšlo a je z toho zlatý vejce....

sp
spooon
25. listopadu 2019, 08:49
1

neblbni, to nesmíš psát, vždyť už jim Dachčie nic nepůjčí!

reagovat
Fa
Fandatik
25. listopadu 2019, 21:32
1

Takže win-win situace

ma
martinw
25. listopadu 2019, 09:16
0

Podle mě zaujme ultrakonzervativní lidi viz. obrázek nebo takový co se ošklivě spálili v servisu při marném boji udržet starý vehikl v provozu déle.

reagovat
Pochtli
25. listopadu 2019, 10:03
2

Nene, ti na obrázku by doposud jezdili s koňským povozem..

ro
rock
25. listopadu 2019, 11:06
0

Svět se hnul, možná by měli RAM 1500 :-)

ma
martinw
28. listopadu 2019, 15:15
0

Tak když v tom jezdí i papež proč by nemohli i mormoni z obrázku :D

Pochtli
25. listopadu 2019, 10:02
1

Pod 400 se vejde za novou vitaru 1.0 82kW nebo předváděčku 1.4 103kW s najetými 900 km, oboje 4x2. Ve 4x4 nejlevnější 1.6 atmo s 16tkm za 420. A to jsem koukl v rychlosti jen na sauto.
PS: mokka a 500l jsou fakt hnusný. NeSUV by asi vyhrálo nové tipo než škodovka olítanka.

reagovat
krab
25. listopadu 2019, 10:22
3

Koukám, že Beastar se nudí :-D
Úplně s tím souhlasím. Sice to vypadá jako nelítostný boj "lid vs. Dacia", ale skutečně neexistuje mnoho horších aut, který by se dalo za 400 tisíc s DPH koupit. Pokud nebudeme koukat na ruské stroje...

Jedna věc mi ale hlavou vrtá a to ten tvůj modelovej příklad rodinky... Možná je to jen v mojí hlavě, ale já si moc nedovedu představit, že rodinku zadlužím úvěrem za auto. Teď nejsem sociolog, to už vůbec, ale říkám si: nějaká nízkopříjmovější skupina obyvatel na to vlastně ani nemá. Ani na tu Dacii. A proč by s vypětím sil odtrhovala od huby lidově řečeno a splácela desítku s DPH po 3 roky a jako akontaci použila nějaký 15 let starý auto, co měli předtím. Kvůli Dacii... to mi přijde padlý na hlavu a kdo to udělá, téměř až nesvéprávnej.

Kouzlo dnešní doby pro lidi s nižšími přijmy je v tom, že můžou jít a koupit dobrý auto za 50 - 100 tisíc. Když nejsou úplný naivky a trošku se v tom orientují anebo si nechají poradit od někoho, kdo ví kam se podívat, tak můžou vesele jezdit v autech jako je pětkový Golf anebo dvojkový Focus. Vždyť to jsou de-fakto furt lepší auta než takováhle nová Dacia. Anebo Kia Stonic, anebo i pár těch co jsi mi tam vyjmenoval jako alternativu.

A lidi co mají 400 snadno vydělaných, relativně rychle, ti si asi opravdu koupí spíš ten nový/předváděcí Focus než Duster. To je jasná věc.

reagovat
Bavoraczech
25. listopadu 2019, 12:11
0

Krab: To by ses divil. Dneska jsou lidi, co se jdou zadlužit kvůli Vánocům. Aby bylo na Ajfouny a Plejstejšny... Když si půjčí třeba pade na kraviny, proč by si nepůjčili 400 na "Prašana"? Já to tedy taky nechápu, ale fakt jsou mezi námi...

beastar
25. listopadu 2019, 12:19
0

Bavor. To jsem chtěl přesně napsat. Bohužel přesně taková rodina si pro Dacii půjde. A rovnou za 400, protože na úvěr. A ano to jsou lidi, co se zadluží kvůli dovolené. A Vánocům. A taková rodina dohromady těch 60 někde u města dá měsíčně. Z toho půlku padne na žití. No ale na 5 let leasing na Duster s tou slevou, co teď jde získat. To vypadá přece jako pohodička.

Peťo je vidět, že v téhle skupině nejsi. Tím nechci tvrdit, že kdo má průměrný příjem a děti je blb. To bych si nedovolil. Naivních lidí je stále mnoho. A ja opravdu věřím, že té mojí rodině by bylo líp třeba v tom Tipu, Focusu, oktavii. Už jenom proto, že ta auta i dál potom se budou líp prodávat za víc.

A že by dali jako akontaci staryho korejce třeba. To je auto co měli zase třeba od doby kdy to mělo 8 let.

Pochtli
25. listopadu 2019, 12:42
0

Beastar: K těm úvěrům - dnes podle mě za nové auto všeobecně málokdo vysolí celou částku v hotovosti/převodem. Myslím, že úvěr/leasing je standardem napříč společností, od holých zadků po vyšší střední, nebo se mýlím?

krab
25. listopadu 2019, 12:52
2

Souhlasím s váma... nakonec prodeje aut tohoto typu soukromým osobám jsou často tyhle případy. Rodina co se kvůli tomu zadluží anebo pak důchodci, kteří do toho dají dlouholeté úspory. A je tu přesně ten paradox, kdy člověk, pro kterýho jsou tyhle peníze těžko dostupné jde a utratí je za něco, co třeba nám dost dobře nemůže ani udělat radost. Možná je to nějaká psychologie ... syndrom, stačil nám dřív Favorit, Felda, bude nám dnes stačit Dacia. Nic z toho "pozlátka" západního světa nepotřebujem, beztak všeci kradnů a podvádějí. A nebudeme přece podporovat západoněmecký Volkswagen, že? ...

Přeháním to schválně, ale zjevně i na tomhle druhu marketingu ta Dacia sbírá body. Východní Němci to taky kupujou. V Bavorsku asi fakt jen pár horskejch myslivců a stavební firmy jako užitkáče.

A chápu, že ta rodina i když nemá, tak chce nový auto. Ale právě tady si dovoluji lehce namítnouti, že by měli nejdřív přemýšlet chvilku jestli jim to fakt za to stojí. A to když říkáš ten průměr že dají dohromady třeba 60, tak to je v mnoha regionech ještě docela dost. Ne, já jsem to taky s tím komentářem přehnal... spíš jsem chtěl říct. Lidi když máte na živobytí třeba 40 (náklady na bydlení + věci běžný sportřeby pro rodinu) a pak už vám zbyde třeba jen 10 nebo 20 každej měsíc v rezervě, tak si neberte nový blbosti na splátky v těchhle hodnotách, ale radši si část ušetřete na čas kdyby bylo potřeba.

A pak přesně rodina co prodá třeba ještě rozumně sloužící Mondeo z roku 2005 a využije těch já nevim 60 co za to dostanou jako akontaci na fungovku za 400 co budou dost let splácet, tak tady si říkám, není to ptákovina? Není lepší si prostě udržovat to svoje starý auto, případně prodat a koupit jiný starší auto, když je ta chuť jezdit v něčem jiným?

Bavoraczech
25. listopadu 2019, 14:08
2

Taky si myslím, že těch 60 je nadnesených, to už je řekněme tady u nás v Sudetech běžný čistý plat rodiny která se nemá úplně blbě a nebouchá někde za pásem . Tihle případi co si půjčují na dovolené obvykle nemají moc vysoké IQ a tím pádem ani vysoký příjem. Představil bych si tam velkou touhu po tom si koupit prostě "NOVÉ" auto. Někteří to berou jako součást společenského statutu. "Mám se dobře, mohl jsem si koupit nové auto." Sousedi závidí. A ti co jsou na tom hůř si koupí Fabii nebo Dachnu a ti co jsou na tom líp si koupí Oktávku ve stříbrný s TDIčkem. Jedná se v první řadě o lidi, kteří se v autech moc nevyznají a auta je po stránce jízdy moc nezajímají.

Autíčkář je na tom trošku jinak. Pro toho v podstatě není až tak důležitý, že je to novota a nechápe proč by měl "vyhodit" 400 k za Scalu nebo Dustera, když bych z toho neměl vůbec žádnou radost?

Ještě je tu jeden problém. A to, že se tu skutečně propírá docela asi nešťastná kombinace "vysoké" výbavy a "slabé! motorizace Dustera, která nedává moc smysl vzhledem k ceně. Určitě se dá nakonfigurovat daleko lépe.

beastar
25. listopadu 2019, 14:20
0

Pochtli: Prosím čti to celé. To co já tam píšu navazuje na Kraba. Ano úvěr je standart. Vlastně se i vyplatí a cash platit auto třeba za milion. Na firmu? Třeba. Nesmysl. Čili standard to je. Jen musím mít na splátky bez toho abych ohrozil svou životní úroveň. A to sem já myslel. Tihle lidi na to mnohdy... Nemají. A. V tom ja vidím problém.

krab
25. listopadu 2019, 16:51
0

Ovšem perličkou je fakt, že je Duster vážně drahej. Když vezmu aktuální konfigurátor, aby to nebyla jen dojmologie. Stačilo 10 minut času. Duster 4x4 150k (1.3 TCe) vyjde s pár příplatky a metalízou na krásných 521.800. Za 400 to není nic "v plný" to je verze se slabým motorem a bez pohon všech kol...

Vitara 4x4 Allgrip 1.4 Booster Jet 140k vyjde na 549.900 ve verzi Elegance. A je tam i pár prvků výbavy co Krotitel Duchů z Rumunska ani nemá. Jako nevím jak to funguje, pokud u dealera Dacie dostaneš ve dveřích 20% slevu z ceníku, tak pak možná bude citelně levnější než konkurence, ale pokud ne, tak je to z mýho laickýho pohledu skoro neprodejný auto.

A to jsem si neudělal čas na porovnání s dalšími auty...

Cu
Curdin
25. listopadu 2019, 18:40
1

Nejlepsi je ze vezsina techto lidi si bere uver a furt resi prodejni cenu. Pritom kolikrat ani nevedi kolik preplati.... Takze sice jejich novej Duster v plny stal 400tis ale po sedmi letech splaceni za nej vyklopili 650tis.

ro
rock
25. listopadu 2019, 20:45
0

krab:
O to smutnější je, že Vitar se v Evropě prodá okolo 70 t ročně, zatímco Duster bude letos atakovat 200 t...

Ju
Junior
25. listopadu 2019, 21:22
3

vtipný je, jak se tady nakládá, že si "socky" kupujou novýho dustera a prostě neví, ale kolik já znám rodin, kde dohromady dají v čistým třeba zaměstnanecký kilo, kilo dvacet, ale lízačka na X5 za 35-40 papírů vč. DPH prostě mají. Protože woe mámo, sousedi se poserou.
To mi přijde snad ještě smutnější :-)

Ju
Junior
25. listopadu 2019, 21:26
0

*teď si mám koupit nový auto. Jako nový nový, nebo operák. Jakoby to ani nebudu platit já. Když vidim, co to bude na propadu hodnoty stát a uvědomím si, že bych do 5-6 let už chtěl mít barák a nevim, kde na něj vezmu, tak se mi chce brečet. Jsem byl dycky nějakej jinačí.

Fa
Fandatik
25. listopadu 2019, 21:40
0

A kde máme navíc furt brát na ty životně nejdůležitější věci zaručené ústavou. Chlast, šlapky a koks.

Franz Kafka
26. listopadu 2019, 01:47
0

Chlast je pořád za slušný peníze. A mít dům to ústava nezaručuje. Myslím, že když Junior za 6 let bude třeba mít jen byt jeho život bude mít pořád stejnou hodnotu...

beastar
26. listopadu 2019, 10:42
1

Junior: To co popisuješ není o penězích. Racionalitě. To je o hlouposti a chlubení se. Asi jako když asistentka s platem pod průměrem nutně musí mít nej iphone. Na splátky na 20 let:) Zase z opačného soudku... Jeden náš klient má pár pozemků, zámeček a několik domů v Praze. A jezdí v 5 let starém multivanu a 12 let staré Impreze. Kdyby k tomu neměl ještě wrx sti vypadal by jako chudák. Aneb jen hlupák si myslí, že udělá díru do světa autem.

Ono totiž ty pohnutky jsou v rámci prijmovych skupin stejne. Nový Duster pičo sousedi se poserou že nový auto a ještě suv... Stejný jak s tou new X5:)

sumy
26. listopadu 2019, 11:47
0

Jak už je o mě znamo, auto pro běžné užití víc jak za kilo je pro mě nesmysl. A to rodiny měsíční příjem to kilo přesahuje. Teď jsem si pořídil lancera sportwagon 2003, za 10, 20 do něj nasypu a budu úplně spokojenej. Motor to ma-2.0 99kW, podvozek famozni-original fabricky snizenej o 30mm, klimu to má a 8 pytlů k tomu. Alcantarovej interiér s paradnim Momo volantem(krom sedaček shodný s evolutionem). Co víc si přát. Jo, aby mě nestvala spotřeba. Dobrá, je to i s LPG od Prins montovanym už u dealera v německu. Ze to za 5-7 let shodim ze skály? Koho to trápí, reálné to prostě bude ztráta max 30. Asi jsem notoricky motoristicky kolenovrt :-)
Jako jo, prodat všechny auta co mám, tak by za to byla i ta dachna v plný, ale... To si raději ráno podle nálady rozhodnu kterou starou vranou že to dnes pojedu.
Naopak, přesně sousedi s holejma zadkama maj na leasing skodovky/renault a podobný poklady a mnozí z nich pak stejně jezdí raději ve starejch skatulich typu citroen AX, aby si to nový neojezdili:-)

Ju
Junior
26. listopadu 2019, 14:53
2

Franz: To jo, já jen, že bych si připadal trošku jako debil. Nemít vyřešený pořádný bydlení a vyhazovat statisíce ročně za provoz auta? Potahovýho auta, žádná radost. Na to prostě nemám odvahu :-) Na druhou stranu mě tlačí to, že barák si můžu koupit i v 35, ale pořádný auto bez baterek už asi ne. Nevim, je to složitý.

beastar: To není moc dobrej klient, což? :)
Mě to jenom pobavilo, jak zaznělo, že si to (dachnu) ty lidi neumí dovolit bez dalších omezení svý životní úrovně. No, neumí. Ale to ani většina "majitelů" nových prémií. Drcáš se každej boží den vod Kladna do korporátního kanclu a nejseš schopnej šéfa podojit o oktávku na dojíždění? Nalízuj si X5 za třetinu čistýho příjmu, budeš samec!
Asistenti a tyhle ty pozice, kde seš jakože kancelářskej, máš košili, ale vyděláváš míň než dělník na tři směny, to je vůbec sorta. Pocit, že jsou blízko penězům a musí teda nějak vypadat je silnej. Je mi jich líto.
Btw. bea: já už se tě na to jednou ptal a pak se nějak zapomněl podívat na odpověď. Takhle vod voka.
Operák, 30kkm/rok, tak 2-3 roky max a všechno v tom, nafta, biturbo pašík, 330d, A4 3.0TDI, třílitr Cčko, něco takovýho. Cokoliv většího je zbytečný, ale když by byl dobrej deal, tak to snesu. Třeba Ghibli :)) Nemusí to bejt nový, musí to bejt v záruce. Nehodlám zaplatit ani korunu nad rámec splátky, kromě dálničních známek, tu si koupím sám. Plátce DPH. Jde to přes tebe pořešit? Orientačně jsem cenově kde? 15k? 20k? 25k?
Díky :)

VK
VK
26. listopadu 2019, 17:25
0

Přesně tohle jsem právě řešil, za třicítku ti na operák 330d/i/e nabídne i oficiální místní zastoupení BMW. Ostatní značky (Konzern nepočítám) běžnému smrtelníkovi operák v podstatě nenabízejí, Julie se do nového roku ani nedá objednat a že jsem nechtěl kontaktovat Beasta na jeho tajné kanály, vyřešil jsem to nakonec Stingerem na běžný leasing. ;)

Ju
Junior
26. listopadu 2019, 19:59
0

30 bez daně už je moc, to se můžu vysrat. Pojistku mám fleet, pár každek.
36*30=1080k. Když základ 330d je v konfigurátoru za jedničku bez daně. Něco přihodím do výbavy, něco dostanu slevu a pořád mi to vychází, že během tří let jim to auto zaplatím prakticky celý. No tak to si strčte do prdele. Nedejbože kdybych začal počítat s tím, že koupím nějakou předváděčku... OK pojistka, ale jak jsem zmiňoval výše, tu umím v rámci fleetu za dobře.
Já vim, já vim, starosti s následným prodejem. Ale když to hodím na bazoš (jako tříletou trojku s kilem najeto), tak mi za to 3-4 kila někdo dá prakticky do druhýho dne* a celej operák se může jít klouzat. Na současným autě jsem na operáku během 65kkm zaplatil lehce pod polovinu ceníkovky bez DPH. Ok, je to taky relativně hodně, ale dá se. Zaplatit během 3 let to auto celý? Takhle mě rozesmál už jenom pán z Lowmana, co mi chtěj pronajmout BRZ na 3roky/60kkm za 25k bez DPH /měsíc.. Za to se tenkrát nabízely předváděčky. A7 3.0bitdi...:D :D

*kamarád teď sháněl Fkovou 330d. Nechtěl xdrive. A ony hezký kusy prakticky nejsou. Fakt byl překvapenej, jak moc to "nejde" sehnat.

VK
VK
26. listopadu 2019, 20:07
0

30 s daní, nechal jsem si to teda počítat na svůj nájezd, 55 tisíc/rok. Resp. měli maximum 50 tisíc; ale jak říkáš, za tři roky jim to auto prakticky zaplatíš celý. Zas ti dělají službu, můžeš přijít bez floka v kapse a formálně ani reálně nemáš dluh, pouze pronájem. Nerozhodl jsem se pro to, už to bylo za hranou měsíčních výdajů.

Ju
Junior
26. listopadu 2019, 20:29
0

tak počkat, pokud je to 30k při 55kkm rok, tak potom je ta možnost zpátky ve hře :) Já mířím téměř poloviční...

krab
26. listopadu 2019, 20:41
2

Platit 30 k s daní měsíčně, není to děsivý? To vyjde na 360k ročně, 720.. 2 roky, a 110 tis km (předpokládaných)
To bych si třeba radši koupil za hotový něco ojetýho zajímavýho. Třeba Ghibli Diesel, teď jedno vidím za ca. 800k , najeto 68tis km. Anebo je na prodej z levnějšího spektra hned několik ojetých Giulií 2.2 180k diesel za ceny 550-600 a nájezdem kolikrát ani ne 50..

Po dvou letech by taková auta měla najeto 150-200 u tebe a kolik může bejt zůstatková hodnota při prodeji? U toho Ghibli 450 bych tipnul, u Giulie 350 ... To znamená, že by takový auto vyšlo vlastně v tom provozu, když by se to rozpočítalo na 2 roky měsíčně docela levně. I když bych započítal nějakou tu opravu, spotřební díly atd...

Jestli to není tajné, jaký Stinger sis koupil a cca kolik ve skutečnosti stál? Vím, že na autíčkáři ho v mnoha verzích testovali a kluci tady z něj byli teda nadšení, i ten Rasťo Chvála ze slovenský Garáže...

beastar
26. listopadu 2019, 21:01
0

Krab: Nezlob se na mě. Ty to zase vidíš moc srdcem. Musíš se to naučit chápat asi jako pronájem kanceláře. To není prostě o nákupu Ghibli za 800. Tam se ti vyplatí to naoperovat tuplem. Takový auto nechceš opravovat, prodávat atd. S těma juliema možná....ale stejně vidím to jako špatný deal. Já se moc neorintuju teď jak to tu mají kluci s těma najezdama. Ale i za 30 s daní se dá už do 30000 km za rok pořídit docela dobře. Když pak někomu nevadí že to je jen Superb/Passat v náloži za 28.000 pořídíš full service že na tom platis akorát když svou vinou zničiš pneumatiku. Je tam minimum spoluúčast. A v podstatě tak nějak veškerý myslitelný opotřebení v ceně.

Teď byli hezký nabídky na 5er. Roční Audi, Mercedes středy se dají pořídit do 30000. Spíš je to asi dobrý řešit individuálně. Jeden čas šlo zajímavě Levante ale i QP. A já šacuju že Junior nechce dávat za auto cash a už vůbec nechce klasický úvěry. Proč? Protože je to na nic. Za Ghibli za 800 už znova 800 nedostaneš a ještě ti jebne že to nejde prodat. Tyhle vyjebaný ležáky nám zasíraj místo pod střechou i v zahraničí v Čr už to ani nemáme. Nějaký nadupaný Giulie .... :)

krab
26. listopadu 2019, 21:08
0

Fakt se to takhle blbě prodává dál? To víš, já to vidím takovou tou logickou / selskou matematikou. To Ghibli třeba... Auto původně za řekněme 1.5 mio , po 4 letech za půlku. Nájezd můžou některý kusy mít relativně malej. A říkám si? Kolik to může stát na opravách? Když si vyberu auto po slušným řidiči a budu mít na to i solidní štěstí, bude to krásně fungovat, servis bude jen o spotřebním materiálu jako na takřka cokoli jinýho...

Ghibli mě osobně nezajímá kupovat, jen spíš vyzvídám :) Ale ty lehce jeté Giulie mi přijdou právě jako zajímavá koupě, no... Ale je fakt, že jestli má VK nájezd 55 tis ročně, tak já najedu na polovinu. A to je fakt, že je to rozdíl

VK
VK
26. listopadu 2019, 22:00
2

Krab:
30 děsivý je; přepočítal jsem si zhruba náklady na servis těch dvou starých krámů, kterými jezdím zatím a vychází to za letošek, nekecám, na v průměru 20 tisíc měsíčně. Přitom neustále v servisu a auta postupně víc nejsou než jsou a jezdit prostě musím, mám to do práce daleko. Dvouletou Julii/cokoli, jak píšeš za 550-600 tisíc vzít, by byla přirozená volba a tak to bylo i původně plánováno...jenže nech si postavit barák, takže povinných 10 % hypotéky z vlastních zdrojů, skutečná rozpočet + 1/3 k plánovanému, zahrada, vybavení, dodělávku a takové ty srandy, k tomu ještě zajisti pokračování rodu - a ten půl milion na účtu prostě není a v historicky dohledné době nebude.

Jenže jezdit se musí teď a tady a furt, za servis vyházím 20 tyček měsíčně. Takže ty na to dát mohu a míň to beztak, při mých nárocích na auta, bitnerovina ani Schadenwagen nepadá v úvahu, nevydám. Takže operativní leasing a nové auto přirozená volba. Nemálo mě tahle úvaha zarazila, zní to strašně divně, nemáš-li prachy, na ojeté nemáš, na nové to vyjde, ale před touhle logikou kapitulovala i žena, takže je asi správně.

Takže po řadě:

- v Alfě - když už nové, tak tajnou lásku, Julii, skutečně jsem je kontaktoval jako první - je to variace na réma z Lijavce. Vyráběli auta, ale lidi je chtěli kupovat. Právě nastupuje faceliftovaná verze, stará je vyprodaná, na novou ještě není uvolněný konfigurátor, ani pro dealery. Nebude před novým rokem. Tož smůla.

- Mercedes, tam odpověď zněla, přeloženo do dobré češtiny, pro žebrotu tady nejsme.

- v BMW korektní jednání, akorát s cenou dost výrazně přestřelovali cílovou hodnotu dvaceti tisíc. Byla by to teda 320 xd, o to ostatní už jsem se ani nezajímal. Na svezení jezdilo pěkně, ani podvozek překvapivě nebyl nijak pekelně tvrdý. Jednoznačnou výhodou run-flaty, pro mě.

- v Lexusu, už jsem tu kdesi psal, nabídka celkem pěkná, operák na tři leta a 50 tisíc ročně nabízejí nicméně něco kolem 28 tisíc měsíčně. Nicméně klasický leasing s celkem přijatelnou 10% akontací a na pět let roztažený se do limitu vleze. Ve variantě F-Sport, čertovo kopyto je v tom, že tahle, ač druhá nejlepší, výbavová řada nemá takové věci jako navigace nebo židle s výsuvným sedákem, potřeba dokoupit celý velký výbavový paket, pak už cena střílí zas o pětinu nahoru. Navíc nebyli ochotni zorganizovat zkušební jízdu, na jednu stranu chápu, prodají se nízké desítky kusů za rok v celé republice, není skladem. Ale takový přístup mě chtě nechtě žere.

- Mazda 6, byla by okamžitě, při projetí ve srovnání třeba i tou trojkou bávem skutečně wow-efekt. Ne že by trojka byla špatná, to ne, to bylo prostě dobré auto, bez dalšího, šestka měla "to něco navíc". Jenže chtějí 20% akontaci, mimo možnosti.

- víceméně dodatečně, původně říkali, že OL vůbec nenabízí, ale když už se uvažuje o leasingu, zkusím i ten Stinger. Jízdně dobrý, v ceně skoro všechno, co si tak může člověk do výbavy přát, akontaci chtějí 10%, když se to roztáhne do šesti let, je to těsně nad dvacet tisíc měsíčně. Jaký přesně...samozřejmě červený. Metalíza. Jo, 4x4 nafta 2,2 litru, bez pár drobných 1,2 mio. Měl jsem hodně cukání ještě trochu přitlačit, vzít ten benzínový šestivál. Jenže to znamená roztáhnout na sedm let - čtyři tisíce za měsíc raději vážně raději vrazím do šantánu nebo vezmu rodinku za rok na dovolenou. Než to dávat za benzín.

Co hlavně rozhodlo, u Lexusu a Alfy jednoznačně přístup. U ISka je hybrid hodně lákavý; je to čistý zadohrab, což by nemuselo vadit, baterky jsou vzadu, takže zatížená náprava, vyjede to asi, než klasika...jenže Vysočinu holt po cestě mám, sněžit tady sněží a každý rok se zažije pár dní, kdy nejsou uklizené ani strmé úseky. Čtyčhrab je prostě jistota. Proti BMW trojce (a vlastně i všemu ostatnímu) konečně rozhoduje velikost. Stinger kategorie E, ostatní D, ve Stingeru se dá ubytovat i malý a je to liftback, ostatní jsou skvělá auta pro dva; 95 % času vozím sebe s sebou, to je pravda, ale i na to ostatní využití mám a všechno jinak by znamenalo kompromis. A nakonec, jezdím zrovna tím místem, co před čtrnácti dni řidič s vídeňskou poznávačkou předjížděl na plné před horizontem, zabil sebe, dva spolujezdce a protijedoucí řidičku s dítětem; předevčírem mě málem sejmula dodávka předjíždějící do zatáčky...tady decimetry a metráky nenahradíš. A mohou rozhodovat.

VK
VK
26. listopadu 2019, 22:19
0

Jo, nájezd skutečně 55 tisíc měsíčně.

krab
26. listopadu 2019, 22:40
0

VK: dík za obsáhlou odpověď. Mě tyhle "příběhy" zajímají, protože to je kolikrát zajímavější než kdejakej test. Vědět reálně ten přístup dealerů, specifika co běžně lidi chtějí. Já přeci jenom mám asi velkou výhodu, že mám ty auta fakt spíš jen jako hračky. Vlastně když to vezmu kolem a kolem, obešel bych se úplně bez auta. Kdyby na to přišlo. Do práce bych jel vláčkem a pak autobusem. Do krámu pěšky ( vietnamská obecní sámoška) a do velkýho Lídlu buď s batůžkem pěšky třičtvrtě hodiny anebo busem...

Ale to už si dělám srandu, beru extrémní příklad. Spíš mám pocit, že nikdy neutratím za servis příliš. Přitom všemi auty se jezdí. Tak mě překvapuje, kde se bere ta docela šílená částka 20 měsíčně...

Když vezmu rok 2019 a moje zhruba náklady na auta tak to bude:
40 tisíc dohromady za pojistky : a to se snažím to skrouhnout na minimum... to je teda 3500 měsíčně
15 tisíc za výměny olejů v autech za sezónu ( cca) (až na Fiata 124 a Porsche si tohle udělám doma sám)
10 tisíc za spotřební materiál (měnil jsem si destičky zadní na 124 spider, destičky na obou nápravách u Porsche, a na obou nápravách u Lotusu) Svíčky, filtry a drobnosti na MiTo
50 tisíc ( to byla ztráta hodnoty mezi nákupem a prodejem Infiniti G37S) Ale částečně to kompenzovala hezká sleva na 124 Spider
10 tisíc za seřízení podvozku na Porsche a výměna ložisek přední nápravy
10 tisíc za nějaký věci co si nepamatuju a za dálniční známky atd.. , do Porsche jsem teď třeba sehnal origo rádio...
Kupodivu ani pneumatiky jsem letos žádný kupovat nemusel, ale budu muset na jaře....

Tak když to sečtu, tak je to 75 tisíc za pojistky a servis a pak 50 za amortizaci auta co jsem prodal. Tak to je 135 tisíc celkem, čili jakoby mě všechna auta stála bez paliva něco jako 11 tisíc měsíčně v nákladech.

Příští rok zas budu muset vyměnit oleje, pneumatiky bude potřebovat poršák a lotus, 124 Spider je teď krátce po roční prohlídce v Imofě za "drobné" (neplatil jsem ani 4000) a tak ta nebude stát nic. Na MiTu v průběhu roku zas vyměním olej a nejspíš destičky. A renovuju dílčí věci na MG, ale to se moc nemusí počítat... Letos stálo ale 0 , ale taky ani nevyjelo...

Plus pochopitelně může stát něco, co bude neplánovaný.... třeba v roce 2018 na podzim jsem za neplánovanej servis na Porsche utratil 70 tisíc ... a to jsem ještě půlku nákladů ukecal protože část šla za servisem v rámci záruky. Zbytek byly opotřebený díly. Setrvačník třeba a další věcí, nějak se to nasčítalo... šroubek ke šroubku ... jak to tak bývá...

Otázka ale je, kolik jsem za rok 2019 najel vůbec...
Lotus : 5 tis km
Porsche : 5 tis km
MiTo: 3 tis km ( máme ho od srpna teprv)
Infiniti: 8 tis km (leden-srpen)
Fiat 124 Spider: 4 tis km (máme ho od srpna teprv)
Takže to je součtem: 25 tis km. + odhadem najezdím tak 5-10 tk km ročně na testovacích autech a autech z půjčovny pro služební účely. To je jen hrubý odhad....

BubaaCZek
26. listopadu 2019, 23:51
0

Ja jsem to onehda taky secetl a podtrhl a nestacil se divit. Je to za obdobi 16 mesicu.

beastar
27. listopadu 2019, 01:17
0

Krab: VK to napsal defakto za mě. Na jeho případě je vidět jak se věci mají když potřebuješ jezdit. Musíš jezdit. A navíc jezdíš dál jak půl hoďku někam do města, za město do fabriky. V ten moment ti vznikne koktejl. Kdy potřebuješ vždy dojet, mít pohodlí a bezpečí a zároveň aby tě to nesežralo, protože přesně moje uvažování. Raději si zajedu na dovču než abych to propálil v nádrži (páč se nebavíme o sexy dovádění na ringu) Navíc teda najedeš ranec. Ono se to opotřebovává potom celý úplně jinak. Vídám často auta po roce intenzivního používání typicky 75 000 za cca rok. Dneska to nevydrží bez úhony prakticky nic. Mainstream vypadá utahanej asi stejně jako když má za deset let 300 000 km. Prémie AUDI, BMW ale i Porsche třeba... to je taky docela v prdeli. A hlavně víš co, jinak to vidíš když do té práce prostě tím vlakem nedojedeš. Myslim že VK mi nějak jednou psal že dělá v Rakousku. Což jako jestli sem tady dobře postřehl tak různě jezdí do práce třeba 100 - 150 km (?) den....

A prostě v tenhle moment ti nákup do vlastnictví čehokoliv dává téměř nulový význam. Když si nalízuješ nějakej svůj dream car. Bude to po pěti letech šunka s 250 000 km .... Bude tvoje super no... Budeš mít volítanou Kiu, megla, báwo, supa.... A pokud budeš do té práce dojíždět furt... Tak co? Budeš to jezdit tou ojetou sračkou? Že je jako tvoje a modlit se aby tě to někde nenechalo, nebo to nemuselo do servisu s nějakou drahou hovadinkou. To nejde. Musíš prostě přemýšlet chtě nechtě jako firma. To auto tě vlastně živí... A v tomhle světle když ti někdo řekne dejte nám třicetník a my se vám postaráme o to aby jste ten třicetník vždycky měl a na autě jste řešil především naftu a nepřejížděl servisy.... Tak jako co. Kde mám potom výhodu nějakýho auta svého.

Já to srovnání mám. A rovnou ti řeknu že u aut jako Ghibli to platí x2. Zlatý naftový Ghibli z krátkýho ol. Já sice na ten benzín platim málo jako splátku, protože na dlouho a s velkou aknt.Ale všechny píčoviny řešim já. A nebaví mě to. Nebaví mě to u auta, který je moje mobilní kancelář NIC VÍC. Starat se o to a tak. To jsou věci který mě baví třeba u takovýho 911 Turbo .... Takže vlastně chápu tvůj pohled na věc, protože tobě tady v tomhle chybí zkušenost. A buď snad i rád.

Paradoxně teda pokud nejsi lamák a přemejšlíš u toho jako tajdle kolega VK, tak si velmi rychle zvykneš na ten komfort mít káru. Vlastně jí ale nevlastnit. Jezdíš si a už si přemýšlíš co to bude příště. Kdyby to nefungovalo proč by tuhle metodu uplatňovali velké úspěšné společnosti? Kdo si dneska drží vlastní auta? Vždyť i to pitomý Dáme jídlo má těch malých mrdek naoperovanou flotilu ...Citigo, UP...

Bavoraczech
27. listopadu 2019, 07:38
0

Jo ono to přijde. Jako mladej kluk co má čas a svou "dream" káru do 100, toho třeba baví se v tom celý odpoledne hrabat a pak si říct jak je šikovnej že dílem za trojku koupeným od Němčoura co to ukradl ve fabrice a prodává za třetinu přes ebay sis opravil něco, co by tě v servisu za plnou stálo třeba 15. Jenže pak přijdou jiný starosti a na na to auto už není čas. A nejen čas, ale ani nálada. Já to vidim na sobě. A to ještě ani nemam rodinu. Kupříkladu letos jsem si měnil olej a přehazoval sadu kol na dvou autech. A to znamená dvě zabitá odpoledne a bolavá záda, protože samozřejmě nemám zvedáček jako pneuservis, kde si pod to pohodlně rovně stoupnu a za půl hoďky nemám co dělat.

Fa
Fandatik
27. listopadu 2019, 19:39
0

Jenže pak přijde na řadu cena. Já když jsem řešil operák tak jsem měl prostě limit cca. 1,2% měsíčně z pořizovací ceny (to jsem si kdysi udělal lehkou kalkulaci, aby to bylo výhodné pro mě i leasingovku). Bylo to na 3 roky, 20kkm/rok, bez servisu (jen gumy, známka). Takový ten základ. To mi přijde ok a z toho bych se odrazil.
Nebo si udělej svojí kalkulaci, jaké podmínky jsi ochotný přijmout dřív než začneš hledat. Samozřejmě třeba to Ghibli (jako exot) může být dražší.

A pak je to o tom kolik preplatíš za km? Zda nevzít na 15kkm/ rok, najezdit 55kkm a (třeba 2kč/km) doplatit. V tomhle případě cca. 6,500kč/ měsíčně navíc. Nebo zkusit vyjednat nižší doplatek za km. Možnosti je víc.

sheogh
25. listopadu 2019, 10:36
0

Presne to me byl i muj zaver po precteni toho testu tady - kdyby to stalo o kilo min, tak ok, ale za 400+ je to uplna blbost.
Jediny, co jsi i zminil u toho Meganu, je ta pruchodnost, ale ja to stejne tomu dusteru neverim. Kdyz se clovek podiva na "robustnost" toho podvozku... Jako jo, je mensi sance, ze to posadis na bricho, ale ne o moc...

Ta Mokka verim, ze je urcite lip zpracovana atd, ale je snad jeste hnusnejsi, nez prachovec :-D

reagovat
klikot
25. listopadu 2019, 14:23
0

Ach jo tak to zkuste z jiného pohledu . Strejda po 60 si po dlouhé řadě škodovek od 120 až po Octavii koupil Dustra V plne vybave a ve 4kolce cca za tech 400tisíc .
Zkusím vysvetlit jeho přemyšlení : Za prvé chtel nové auto protože máte záruku , víte že je nebourané a ze na něm není žaden zatajeny leasing
Za druhé : Chtel vyšší auto protože uz přece jenom mají svuj věk a daleko lepe se jim nastupuje .
Za třetí : Chtel 4x4 protože na důchod jezdí na chatu která je hůře přístupná.
Při racionalním myšlení a když zahrnete tyto požadavky byl Duster jedina volba , protože třeba nepohodlne sedacky nehraji roli kdyz vase nejdelsi cesta je do 30 km ,nehlede na to ze pri srovnaní s octavii 1 nejsou tak strašné . Auto je garazované takze těch 15 let vydrží a pak uz strejda nechce řídit

reagovat
klikot
25. listopadu 2019, 14:24
0

Omlouvám se za pravopis

CZmisak
25. listopadu 2019, 14:40
4

Viz ten blog - je daleko víc lepších aut i v tom, co požaduje kupující.

klikot
25. listopadu 2019, 15:14
2

Čtu po druhé a i přesto 4x4 tam je pouze ten opel a skodovka a ani jeden se novy neblizi cenou dustrovi , nehlede ze skodovka uz je příliš nízká.
A ano muselo to byt po špatnych zkušenostech nové auto

beastar
25. listopadu 2019, 15:29
-1

Hm když pominu úplně nesmyslné lpění na novém a zárukách. Což jako ok. Tak mě napadlo ML320 fl. První generace. Pravda bývá tam trocha koroze, ale to u všech starších aut. Vyjede to hodně, na silnici to jede rychle, spolehlivost velice dobrá... Je to pohodlný, vybavený, budi to respekt a pocit bezpečí. Je to lepší jak dachna. Cenově asi tak 70 000 za pěknýho. Jinak viz. Co píše czmisak... Prostě kdo by si udělal poctivě průzkum trhu, tak si fullprachovku nekoupí...

beastar
25. listopadu 2019, 15:34
1

Klikot: Nevim jestli sem to napsal jasně tam. Ale všechny auta co tam prezentuju jsou v záruce! A levnější jak Duster, většinou čtyřválce s mnohem lepší výbavou. A skutečně dojet někam na chatu na zimákách zvládne i 500L v té variantě City Cross je i dost vysoká. Ten Scout je za cenu Dustera a na 30km štreky s malým najezdem a péči bude jezdit dalších 150.000 km v podstatě bez větších investic. A co až mu na dachně ta záruka skončí? Nebude opravovat... Ten Opel je defakto v plný včetně automatu a čtyřkolky... Se silnějším motorem výrazně. No nemá cenu přesvědčovat lidi kteří mají svou pravdu a argumentaci typu... Že do Fiatu Tipo se blbě nastupuje:)

klikot
25. listopadu 2019, 16:37
2

Opravdu pujdes rozmlouvat svemu staremu strejdovi jeho rozhodnutí ?
Já osobně bych si za ty prachy taky vybral uplně jiné auto ,jenže už jsem vyrostl z toho někoho presvědčovat,koneckoncu jsou to jeho peníze
Jenom jsem napsal jeho pohnutky a proc z jeho pohledu ta dacie neni tak špatné rozhodnutí
U ČEZu dokud pracoval tak jako firemní auto měl ML takze srovnaní má
A do Fiatu Tipo se opravdu špatne nastupuje pokud tam musíš dostat například dostat tetu z alzhaimrem
Až mu ta zaruka po 7 letech skončí , tak to auto bude mit najeto tak 30tkm a opravdu si nemyslim ze se rozpadne
Podívej příznivci aut jako my tady si ho nekoupí , ale já jsem tolerantní a dokazu pochopit a ty určitě taky , že jsou lidé kteří mají své duvody si ho koupit a některym se muže dokonce i líbit .
Doufam že jsem se vyjádřil srozumitelně

klikot
25. listopadu 2019, 16:44
0

A ještě rozhodl jeden duvod a to ze autorizovany servis by mel byt tady u nás v Havířove ,což ho omezilo na Dacia/Renault A Ford / peugeot a Škodovka

beastar
25. listopadu 2019, 18:12
2

Ok někdy to může smysl mít. Jako každé auto. Za ty peníze mohl mít ale i Captur, Ecosport, Kamiq, nebo 2008:) Jako jde mi o to, že konkurence existuje. Ta auta jsou a Dacia už dávno není nic nejslavnějšího. Je prostě jen levná a průměrná...

beastar
25. listopadu 2019, 18:39
0

Mělo tam být nejlevnější. To platilo možná s prvním Loganem. Reapektive u Loganu. První Duster ještě dobře. Ale dnes je doba jinde a můžeš mít Duster za 520 000 se 4x4... To už je výsměch

klikot
25. listopadu 2019, 20:00
4

Když jim to lidi kupujou ,proč by to nedali třeba za 600 .
Hele bracha dělá v salonu škodovky a říká : My všichni co jsme na salonu víme že skodovka je předražena , ale dokud mame vyprodano tak proč slevovat

beastar
25. listopadu 2019, 20:04
1

Jo tak ti brácha taky určitě řekl jak se to tam jede na objem prodejů. Je jedno co prodáš. A sleva je druhý jméno pro Škoda. Kdo bere víc jak 3 auta platí úplně jiný peníze. A že je škodovka předražená? Proč? Subjektivní názor. Jestli je něco předražený tak Maserati a Bmw:)

Fa
Fandatik
25. listopadu 2019, 21:53
-1

Tak teď už to možná chápu. Pokud koupil full Dustera ve čtyřkolce za 400k a v jiném komentáři se Krab v komfigurátoru dostal přes 520k tak to je sleva cca. 25%.

U nižších výbav možná s otevřením dveří těch 20% dolů opravdu dávají.

A rada pro strejdu? Ať si na ty krátké cesty kolem komína volá taxi. Než projezdí 400k bude to trvat dýl než..... bude potřeba.

Pochtli
25. listopadu 2019, 22:43
0

Proč by dávali slevu, když výroba nestíhá? Maximálně u ležáků nebo předváděček.

Franz Kafka
26. listopadu 2019, 01:45
0

Tak o tom to přece není. Škoda také nestíhá a sleva nebývá problém. Teď jsem kupoval čtyři oktávie v základu a těch 30% bylo defakto ze zdvořilosti. To ale není jen o těchto značkách. Třeba kdysi dávno v Suzuki sleva nebyla možná prostě to tak dealer měl nastavené. A zase když jsem si kupoval pro sebe Mitsubishi před asi 9 lety, tak tam šla udělat slevička jako nic. Věřím že i u té Dacie umí kouzlit pokud mají důvod, momentálně tam akce na financování jsou. My jsme teda slevu na Duster nedostali, ale jsem o ni nestál.

Fa
Fandatik
26. listopadu 2019, 06:32
-1

Franz: :-D :-D to jako, že jsi koupil nového Dustera za ceníkovou cenu, protože jsi nestál (čti nechtěl slevu, protože kupuješ tak výjimečný kvalitní vůz za super peníze) o slevu? Tak to myslím hovoří za vše. A všechny narážky na inteligenci majitelů Dachny jsou ještě velmi mírné. Možná tady bych hledal důvod, že pak nemají na normální auto.

beastar
26. listopadu 2019, 10:33
2

On to má na firmu. Proto si myslím, že už úplně neresili jako jestli ten pekáč bude za 4 kila, nebo 420. S těma slevama je to podivný. Proto úplně nový auta nekupuju sere pes.

klikot
26. listopadu 2019, 11:00
0

Pro Fandatik : Taxi je fajn ale jak jsem psal teta ma alzhaimra, tudiz ji do ciziho auta nedostanes

klikot
26. listopadu 2019, 11:09
0

Pro beastar : že je skoda předrazená jsem myslel ve smyslu kdy jsme cca pred 6 lety byli na predstaveni noveho seata toledo a protože vedle je škodovka tak jsme jej zajeli srovnat s Rapidem. Rozdil cca 80 tisic ve stejne vybave ,ale bylo nam řečeno že to je za logo. Nehlede na to že ten gumovy robertek na zaviraní kufru je strašny.
masserati a bmw nemuzu posoudit , na muj najezd jsou uplne mimo vsechny moje parametry /hlavne cenově/

CZmisak
26. listopadu 2019, 11:12
-1

klikot: Vitara, ASX, Kamzíq (©Beastar) a to Seatí SUV, Kadjar, Panda, Mokka. Z nových. Za 450 se dá koupit zánovní Tiguan třeba, výbavou a pohodlím bude i v základu jinde. Mazda představila CX30 a ceny CX3 a CX5 se hnuly taky o kousek níž, to máš další možnosti. Mezi důchodcema populární SX4 se taky dělá/dělala 4x4. Tuším že i EcoSport je za podobný penize. Když budeš trvat na 4x4, zbude tam minimálně ASX a Vitara, dál jsem je nezkoumal. I na lehce ojetý Subaru XV by to dalo.

Pochtli
26. listopadu 2019, 11:35
1

Záleží na tom, k čemu 4x4 chceš. Jediné použitelné v téhle cenové relaci do rozumného terénu (nezpevněné polňačky, les apod.) jsou duster a vitara, zbytek jsou spíš silniční/městské pozéřiny.

CZmisak
26. listopadu 2019, 11:41
1

pochtli: Většina těch "nedostupných" chat a chalup je v pohodě dostupná běžným Focusem, s Oct ll Scout i docela normální rychlostí. Stačí se podívat na rybáře, čím jezdí a kam s tím dojedou, to by se chataři a chalupáři divili.

Pochtli
26. listopadu 2019, 12:40
1

CZmisak: Ano, zkušený řidič s dvoukolkou dojede dál než střevo se čtyřkolkou. Když je sucho, dá se projet skoro s čímkoliv skoro cokoliv, jen je limitní světlá výška, délka auta a nájezdové úhly (tady končí veškeré kombíky, sedany a spol.). Jakmile přijdou horší podmínky, je 4x4 konfekce (scout, asx a spol.) nahraná, zatímco mnou zmínění dva s 4x4 pojedou dál.

klikot
26. listopadu 2019, 13:37
0

CZmisak :: jak říka Pochtli , na suchu k nim na chatu dojedu i s e 46 nebo passatem ale je treba dávat pozor na vyčnívající kameny , kdyz je mokro nebo snih tak se radší projdu cca 3 km protože se mi nechce auto vyproštovat .
ASX , Vitara ani Subaru nesplnuji podminku dealerství v Havířově

CZmisak
26. listopadu 2019, 13:57
-1

Takže se tam ta mokrá nebo sněhu dá dostat čímkoliv vybaveným 4x4 s lepší světlou výškou, ale zadání bylo podané tak, aby ten Duster prostě vyšel (a ani tak to nedopadlo, protože pořád tu narážíme minimálně na Vitaru). Čímž jsme zase na začátku, že za cenu Dustera se dalo vybrat lepší auto.

klikot
26. listopadu 2019, 14:55
1

zadaní není podáno na Dustra , toto je proste jeden z mala případu kdy je tolik drobnych pozadavku ze z toho vyjde jenom dacie
Nevím jak vysvetlit že Vitaru v Havířove nekoupíš , mozné značky jsou napsane vyse
Proč jenom Havířov ? Protože kdyz das auto na garancku tak s tetou dojdou pesky domu
Ne opravdu ji do jiného auta s cízím človekem nedostanes /taxi a autobus padá/
Víš kdyby teta byla v pořadku tak si určitě koupí neco jineho , jenze chce byt sobestacny a jeste se o ni sam postarat
Čímž jsme zase na začátku,že se v daném případe se nedalo lepší auto vybrat :-)
Obhajuji jenom tento případ ne Dustra jako takoveho abyste vedeli ze je spousta malickosti ktere vas nuti vybrat konkretní auto.
Ješte mi bylo strejdou řečeno že auto bylo ihned k odběru což taky hralo roli , jinak by koupil levnejšího ale nechtěl čekat

beastar
27. listopadu 2019, 01:00
0

klikot: Jasně jakože když to rozepíšeš více méně případově, tak je to potom o něčem jiném. Jakože Havířov, teta a tak dále. Potom to může dávat smysl a to já nepopírám. Ba naopak několikrát sem to tady psal a i u recenze od redakce. Toho Dusteru i Kubovy po ten blog o Dokkeru. V momentě kdy se to sejde to prostě smysl dává. Bohužel je to jako s trestnými činy vždy se musí brát v potaz nějaké okolnosti, pohnutky a tak podobně. Taky je třeba si uvědomit, že já sem dával jako přiklad rodinnu v produktivním věku řekněme lidi kolem 40 s dvěma dětmi školou povinnými... Tady je prostě blbý, že hodně lidí tady ty blogy celý nečte nesnaží se pochopit kam autor míří. A hned si jdou napsat svoje moudro... To teda není tvůj případ ty si měl alespoň tendenci obhájit a vysvětlit jak to u vás s Dacií bylo.

Bavoraczech
27. listopadu 2019, 07:55
0

Jo když to budu brát takhle, tak nejlepší auto do terénu byla Corsa B 1.5TD. Zátah vocpoda, ideální krátké zpřevodování a stala se z toho kára, která vyjela totálně zledovatělé silnice na Šumavě, kde kolikrát zůstal s Yetim šouplej ve škarpě a čekal na traktor. Taky se povedlo vyjet bahnitou cestou až na kopec k židovskýmu hřbitovu. A nepamatuju se, že by to mělo 4x4, zato si pamatuju, že jsem to ještě prodal asi za 12 tis. s novou STK :). Je to fakt o tom, že když se sejde jedno s druhým, tak se Duster může vyplatit. Nehledě na to, že až to bude za 15 let volítanka s 250tis na hrbu, tak na to bude lacinej servis jako dneska na Thalii, Clio... Šel bych do Dustera asi raději než třeba do Fobie nebo nedejbože Citigo. Ale bral bych to jako low cost na dojíždění do práce. Nic víc, nic míň. Za 300 ve střední výbavě by to mohlo být přijatelný. Možná víc než trochu volítaná Audina za tu cenu, protože když bych si to měl koupit za vlastní a servisovat, tak by tam byl asi značnej rozdíl. Pak je otázka, kolik by stál operák třeba Fobie vs. Duster...

Fa
Fandatik
27. listopadu 2019, 19:28
1

No čím lepší teréňák (4x4 vs 4x2), tím dál od civilizace zapadneš.

Nejsem rozhodně zastáncem Haldexu, ale v čem je ten úžasný rozdíl proti elelektromagnetu (předpokládám, že tam je Nissan řešení).

Stále mi ten výběr Dustera, přijde ve smyslu, kdo chce psa být, a něco o holi. Např. autorizák v Havířově. Co kdyby bydleli ve větší ehm? Tak se kvůli autorizáku přestěhují?

No nic, je mi to vlastně jedno

klikot
28. listopadu 2019, 10:01
0

Kdyby bydleli ve větší prdeli tak přednost dostane 4x4 ktera bude nejblíže

bitner
25. listopadu 2019, 17:42
0

Mozna bych sem uz nic psat nemel, pokud se nechci opakovat.
1) Osobne mi Duster nedava smysl v zadne vybave, ale libi se mi. Ano, jsem uchyl.
2) Ztrata hodnoty - mytus, UTFG
3) Nove vs ojete je dilema nove vs ojete, nikoliv dilema Duster vs ojete. Ojetou Daciu bych nechtel ani zadarmo. Az budu chtit Skodu, Fiata, cokoliv, pujdu do obchodu, kde prodavaji novou Skodu, Fiata, cokoliv. Az budu chtit ojete, muselo se mi neco stat.
4) Sandero I jsem kupoval v dobe, kdy jsem se chtel zastrelit.
5) Bod 4 je sranda
6) Jednickove Sandero vypada super. Je to takovy svebytny humpolacky design. Jednickovy Logan je pouze strasny, Sandero I je mini BVP. Tenkrat jsem si priplatil 10 000 za 1,6. Nelituju. Po roce instalace LPG.
7) Dvojkovy Logan sedan prisel jako znouzectnost, kdyz nastala potreba 2. auta. Nahodne v tovarnim LPG.
8) Pokud nemam na auto aspon pulmic, je ojetina ekonomicky nesmysl.
9) Dalsi pozitiva a socialni jistoty sem vypisovat nebudu.
10) Jezdim s tim, co to da = ucastnim se provozu.

reagovat
ro
rock
25. listopadu 2019, 19:24
1

to bitner:
Všechno beru, až na bod 8. To je mýtus. Společensky přijatelná (alespoň společensky přijatelná v takové společnosti, kde je společensky přijatelná jakákoliv Dacia) ojetina se dá koupit i levněji než Sandero, pravděpodobně bude jezdit tak, že se o tom řidiči Dacie nezdá ani ve snu a ekonomika - sám jsem v takových nejeden kilometr najezdil a jízdní náklady jsem měl vždycky nižší, než kolik jsem platil kilometrové náklady na jízdu na kole.

beastar
25. listopadu 2019, 19:33
3

Bod 8. Je jediný z těch Bitnerovin stěžejní, protože kompletně osvětluje mysl a pochody v myslích kupců Dacie:) Je to taková berlička, že oni udělali dobře.

Jezdím poslední roky jen v prémiových ojetinách. Teda je Infiniti prémie? To je jedno. A nikdy sem neměl problémy. Za půl míče koupím auta celý rodině a ještě mi zbude kilo na servis. Prostě jak píše pan skalka. Už od kila koupíš velmi pěkný, společensky přijatelny a fungujici auto. Lépe jezdící jak jakákoliv dachna..

Franz Kafka
26. listopadu 2019, 01:40
4

beastar: Jako prémiové ojetiny chválím. Jen teda by bylo fajn, kdyby si v té S6, nebo co to je za peklo nechrápal. Na magistrále směrem do centra asi 35 km/h. Ještě že na tom máš ty zahraniční značky:D Všichni si myslí, že jenom neznáš cestu. Jen já tě viděl, že sleduješ asi mobil někde v oblasti rozkroku.

Jinak já mám ve firmě Dacie dokonce dvě. Starý a nový Go, Duster. A jako na ty naše úkoly mimo nezpevněné cesty to bohatě stačí. Jasně ven s tím v podstatě nikdo jezdit nechce. Je to opravdu neohrabané, papírově působící auto. U nás to bylo typicky ale za ty peníze.... Kdybych to měl shrnout. Je to krám, ale poctivý krám. Nevím kolik to může vydržet, ale ten náš první prachovec točí svou osmnáctou desetitisícovku. A zatím dobré. Trochu koroze a olámané věci, hnusný interiér, ale mechanicky to jde.

bitner
26. listopadu 2019, 08:45
0

Ano, mohu se mylit, je to lidske. Sandero koupeno za 215 +25 za LPG, soucasna hodnota 70, at nezeru. 240-70=170. 170/8=21250 Kc/rok. Malo, hodne? Nevim. Je mi jasne, ze kdybych byl rotaaacni buh a za tech 8 let mel 7 jinych ojetin, tak budu v plusu. Jenze ja nejsem rotaaacni buh.
Z jineho soudku: tahle moje uvaha pravdepodobne prestane platit v zari 21. Do povinne vybavy pribydou veci jako rozpoznavani unavy, znacek (tim omezeni rychlosti), ELT. Jiste pujde to vypnout, ale jakmile to vypnes, je z tebe sprosty podezrely. Pak uz nove auto nebude nic pro me.

bitner
26. listopadu 2019, 08:46
0

rock: nesmis si kupovat tak draha jizdni kola

beastar
26. listopadu 2019, 10:45
1

Franz: Aha jo takhle. A já si říkal co na mě ten zmrd v té paštice troubí když jedu ve svém pruhu. Co to bylo za auto? Nějaká oranžová malá mrdka:D Jo ty značky tam zůstanou nechodí pokuty potom. FL je nej.

krab
26. listopadu 2019, 11:31
0

FL značky by se mi taky hodily.... my přišla minulej týden fotka jak se vesele směju v Lotusu... Nějaký zakletý. Pokuty mi chodí domu jenom když jedu někam lotusem, asi mi proměřuje tachometr nebo co.. Ale hlavně : podržte se kde a za co: Silnice 2. třídy, prdel zeměkoule, jmenuje se to Vlčkovice v Podkrkonoší. Sice tam nemají ani vietnamskej konzum, zato tam mají úsekovej radar. Přišlo 6 stovek... prej jsem jel 61 km/h, po započtení odchylky radaru 58 km/h... závratná rychlost. Tak na to bacha... nevěděl jsem, že takhle obce různě vybírají. Je to hnus velebnosti.

Kdybych byl jakoby baron z Lichtenštejnu, tak mi nic nepošlou :)

Pochtli
26. listopadu 2019, 11:38
0

Krab: To víš, když prdelákovy zjistily, že to městům těžce sype, tak by byly blbé, kdyby to nezkusily taky. Prodejce jim určitě rád propočítá, kdy se jim vrátí náklady na radar a pak už jen cinkají dukáty do obecní pokladničky.

ro
rock
26. listopadu 2019, 12:00
0

bitner:
V tom to není. Ve starší ojetině střední třídy jsem běžně jezdil za 4 Kč / km (se vším všudy, od povinnýho ručení, přes palivo a servis až po případné pokuty), což mi jako ekonomický nesmysl nikdy nepřišlo. Kolo mne stojí (taky se vším všudy, od spotřebního materiálu přes servis po vybavení a oblečení, který jinde než na kole nevyužiju) okolo 6 Kč / km. Kupní cenu nebo ztrátu hodnoty nepočítám ani v jednom případě, ale kolo na tom bylo asi hůř než ty ojetiny.

Opelfahrt
26. listopadu 2019, 22:33
2

Pokud je radar s automatickým záznamem v takovém prdelákově, tak ty peníze nejdou do té malé obce, ale do rozpočtu příslušné obce s rozšířenou působností,což je tamní spádové město (zpravidla nějaké menší). Několik měst má takhle na svém katastru, ale i v okolních obcích rozmístěno několik radarů a kasíruje to všechno. Třeba Hlinsko na Vysočině má dvě měřicí místa ve městě a další tři v Trhové Kamenici, v Holetíně a v Krouně. Nebo Dvůr Králové n. L. má toho ještě víc, mimo vlastní město snad pět kousků. Nebo Židlochovice u Brna – tam se s radarama taky nepěkně rozlezli do okolních obcí.

beastar
28. listopadu 2019, 01:16
0

Kdyby jste měli Duster f plný, na hlínách s trojválcem na rumunskejch spz žadný pokuty by vám nechodili. A žádný radary by vás nesrali:D Jenže to neee oni si musej kupovat škodofky a hjondaje a taky ty japonský sporťáky výkoný a mít na tom český spz... no a potom je to tady hejt na establišmnt. GO,DUSTER!

JanSevera
28. listopadu 2019, 10:41
0

přesně tak, z těch radarů v malejch obcích nevidím místní pokladna vůbec nic. Třeba tady v Holasicích: za to, že tady je radar, nám ze Židlochovic pošlou na zavolání městskou polici. To se za ty 4 mega fáákt vyplatí :D

krab
28. listopadu 2019, 10:49
1

Bohužel, je to čistě obchod. Zabalený do hezkého obalu pod heslem "bezpečnost silničního provozu". Pro vyšší zisky to mají nastavené klidně už od 3 km/h přes... čili nulovou toleranci. Pár případů se i medializovalo, kdy i ta větší obec/město najalo na výběr a provoz radarů externí firmu a té pak šlo až 60% zisků. Krásný zlatý důl...

Asi bude ideálním řešením koupit přenosný antiradar od Genevo, koukal jsem na to, asi 12 tis to stojí, ale možná to bude dobrej nápad to vozit. Hlavně na cesty, kde to člověk nezná a neví, kde takovej úsek číhá. Genevo by na to mělo umět upozornit. Zkušenost jak to funguje a jestli to nejsou vyhozené peníze však nemám.

JanSevera
28. listopadu 2019, 10:59
0

Proti stacionárním radarům si myslím, že stačí Waze. Aspoň já ho tak používám. Nestalo se mi, že by tam nějaký radar chyběl.

UT
UTG
26. listopadu 2019, 10:26
1

Nemohl jsem si nevzpomenout na tenhle článek. :-) Z diskuze na garáži.

reagovat
beastar
26. listopadu 2019, 10:36
1

Ten borec tam fakt píše o Porsche a druhým dechem mluví o tom, že Sandero seká okresky ve více jak 120 km/h:D Který? To bych chtěl vidět... A Porsche je bezpečnější než OC RS... No proto nemám chuť se účastnit podobných diskusí:)

krab
26. listopadu 2019, 11:21
2

My tam máme fakt zajímavý případy :-D Tohle jsem ani nezaznamenal, ale je to legrační, fakt...

RK
Radovan Kubát
26. listopadu 2019, 12:23
2

Přiznám se, že jsem to nedočetl. Po druhé zmínce o rychle klesající hodnotě Dacií pro mě ztratil autor důvěryhodnost. Dacie drží cenu ještě lépe, než Škodovky. Bazarové ceny Dacií nedávají pro kupujícího smysl. Dacie ztrácí na hodnotě nejméně nejen v absolutní hodnotě (díky nízké pořizovací ceně), ale i relativně. Pokud Dacii, tak jedině novou. A za necelých 15 tis. dokupte dva roky záruky (celkem tedy dostanete 5 let!) a předplacený servis. Jde samozřejmě o dotaci automobilkou (garančka za 3 tis. by pro servis nebyla rentabilní), ale to vám může být jedno.

reagovat
RK
Radovan Kubát
26. listopadu 2019, 12:36
0

Ještě doplním téměř osobní zkušenost. Známý prodával dva roky starého Dustera první generace, který je výrazně horší, než Duster II. Osobně jsem po příchodu Dustera II očekával pád bazarových cen první generace. Nic takového se ale nekonalo. Známý toho Dustera prodal obratem (bylo to snad do týdne) a za cenu za kterou se prodává nový Duster II v základní výbavě. A to v tom měl 1.6 SCe, což je motor, který dynamikou i spotřebou za současným tříválcem zaostává.

RK
Radovan Kubát
26. listopadu 2019, 13:39
1

"Kdysi jsme se smáli tříválcům od VW v daleko menší Škodě Fabia první generace. "

To je taky perla. Víte, co má Karoq za 500 900 Kč? Tříválec! A plecháče k tomu.

Za tuhle cenu můžete mít Dustera 4x4, v naftě, se čtyřmi kamerami (Karoq má max. jednu kameru), koženými sedačkami, navigací, automatickou klimatizací, bezklíčkovým otevíráním a samozřejmě s koly z lehké slitiny.

Netvrdím, že je Duster lepší (třeba kliky dveří jsou opravdu hodně ošizené), ale za stejnou cenu dostanete o hodně víc. Nebo i jinak - pokud byste chtěli třeba toho Karoqa ve 4x4, tak cena začíná na 766 900 Kč.

Srovnávání s ojetinami je sice zajímavé, ale je to jako srovnávat jablka a banány. Nová Dacia je alternativa právě pro lidi, kteří z jakéhokoli důvodu (třeba kvůli osobní negativní zkušenosti) nechtějí ojetinu.

VK
VK
26. listopadu 2019, 13:54
0

A ještě člověk dostane jako bonus bolavá záda. Úplně zadarmo, člověče, nekup to.

RK
Radovan Kubát
26. listopadu 2019, 14:12
0

Mě z nich záda nebolela.

VK
VK
26. listopadu 2019, 14:32
2

Gratuluji.

beastar
26. listopadu 2019, 18:53
0

Mě spíš přijde, že nejen nedočetl, ale ani nepochopil. Duster údajně v plné výbavě v testu zde za 420 000 kč. V konfigurátoru Dacie přes půl mega. To je auto které na hodnotě neklesá:)) Jasné a co teďka hulíte v Renaultu... Já že bych si taky dal. Kritika má problém nedělá. Nicméně jablka a hrušky tady nemicham já... O Karoqu sem nikde nepsal. Jen o Kamiqu a dalších autech.

Kamiq je o galaxii lepší auto, než Duster. Oprávněně dražší. Srovnání s ojetinami? Aha v tom srovnání je nejstarší rok 2017 a vše v záruce. Tuším že ten Focus, nebo CX3 jsou defakto nová auta. A ano za cenu Dustera. Tedy vlastně levnější.

Je škoda že jako mnozí si neměl Radovane prozřít. Aby si pochopil, že levný na Dacii už je jenom ten podbizivy nepravdivý marketing. Je mi líto tyhle zapálené komentáře majitelu na tom nic nezmění. Napálil si se a to bolí. Chápu.

krab
26. listopadu 2019, 19:08
2

On to Beastar teď píše... Ale když tvrdíte tohle: (cituji)
"Za tuhle cenu můžete mít Dustera 4x4, v naftě, se čtyřmi kamerami (Karoq má max. jednu kameru), koženými sedačkami, navigací, automatickou klimatizací, bezklíčkovým otevíráním a samozřejmě s koly z lehké slitiny."

Je třeba ještě se zamyslet co vytváří hodnotu nějakého auta. Kamery, navigace, keyless entry atd... to jsou komponenty, co výrobce nakoupí v číně za pár centů (když to schválně přeženu). Co je potřeba sledovat je celkově stáří (vývojové) karoserie, podvozku a pohonu. Duster je přeci jen hodně zastaralé auto, pohon všech kol převzatí tuším ze starého Nissanu Xtrail.

PS: tohle mě skoro nabádá, že by nebylo vůbec od věci udělat srovnání třeba roční / dvouleté středně velké SUV zavedenější (dražší) značky versus nová Dacia Duster. A pořádně to rozebrat pro a proti... Možná to nebude pro tu Dacii nakonec jen v negativech, ale stejně... nechal bych se překvapit :)

VK
VK
26. listopadu 2019, 13:39
1

Když je řeč o kupování nových aut a lidech bez peněz - zrovna když je člověk bez likvidity, ať na účtu, ať v hotovosti, paradoxně právě tehdy je jednodušší si pořídit nový vůz, než ojetinu v trochu spolehlivější oblasti. A nemluvím tu o kategorii Dacie, klidně střední třída fluxusu; nové se dá na leasing nebo úvěr s minimální výší akontace, protože se ručí novým, tj. pro banku s relativně zajištěnou a dobře pojistitelnou cenou. Přesně tímto způsobem se koneckonců právě dostávám ke svému prvnímu novému.

reagovat
beastar
26. listopadu 2019, 20:49
0

Co je smutné. Tahle věc s nadpisem Dacia má za necelých 48 hodin větší čtenost, než dle mého parádní autentický čtení o Ferrari 348 za několik měsíců. Když neberu blogy co tu mám dlouho. Tak stejně na paty tomu šlape Škoda Superb a Octavia.

Začínám mít pocit, že co se týká aut máme asi stejný vkus jako v oblékání. Tedy žádná sláva. Je smutný že by se mi víc vyplatilo vzít bazarovou dachnu a napsat o tom, než třeba novou M4. Byl bych už možná slavný skoro jako Krab:D Já přísahám že tyhle auta už zase nadlouho nechám spát. Hlavně to je jak fotbal každej kdo to jednou kupoval tomu rozumí nejlíp.

Prostě příště už zase S-type R 4.2 a potom snad Hummer H2. A škodovku snad jedině tu IV oktávku to se mi ta návštěvnost blogu zastaví na 10.000;D Jináč am so sad about it...

reagovat
krab
26. listopadu 2019, 21:35
1

Tohle už vím dávno... Totiž i na takovým žánrově okrajovým magazínu jako je Autíčkář, specifikum ČR webů o autech je stejně nakonec poznat tíže mainstreamu. Nebo jak to říct... Všimni si třeba komentářů na Garáži. Když jsou tam specifický články z historie, zajímavý auta atd... většinou je jich pár anebo rovnou nula. Když je článek o dopravních předpisech, o Škodovce, o Dacii anebo nějakej z oblasti rad motoristům, tak tam máš komentářů, že to ani nedočteš do konce... většinou to stejně po pár vzdáš. Každej je najednou obrovskej expert...

Bohužel realita je taková, že k Ferrari 348 TB ti napíšu tak maximálně nějakej vzkaz já a pár ostatních. Výjimečně se ti povede, že se ti k tomu ozve i majitel stejnýho typu auta. Ale to je fakt náhoda. Přesto si to přečte dost lidí, zajímá je to , jen k tomu nemají co dodat. Asi je to tak normální. Kdyby to bylo jinak vypadá i náš vozový park zcela jinak.

bitner
26. listopadu 2019, 22:39
0

Myslel sem si, ze si chce Beast pokecat a proto dal do napisu slovo Dacia :-)

beastar
27. listopadu 2019, 01:29
0

Já to taky vím i tomu vlastně rozumím. Psaním o fotbale se taky asi uživíš líp jak psaním třeba o curlingu. Lidí kteří si mohou dovolit Dacii jsou miliony. Lidí co se třeba biť jen půl hodiny svezli ve Ferrari jsou možná tisíce. Navíc pravda je taková, že většinou majitelé dražších aut a fanoušci sporťáků maji v piči, co si kde kdo píše. Jak říká jeden můj známý nejvíc keců a debilních narážek mají ti co si doma leští jedničkovou fábii. Bohužel je to často pravda. Já to třeba vidim tak, že mě třeba psaní o škodovkách nevadí. Dokonce sem teďka tam u vás přišel na chuť Žákovy. Kterej má poslední dobou právě na tenhle náš mainstream zdravý názory. Řekl bych že tomu docela rozumí napíše i kritiku, ale zároveň si nehraje na úkrutnýho petrilheada kterej drsně hejtuje VW a oktávky... protože prostě proto....

Mě by třeba bavilo právě s odstupem času pojezdit jedničkovou fabii eRSo wokyny třeba všechny eresa pohromadě a podobně. Seru na to jenom proto, že je mi jasný jaký by pod tím vznikali debaty a tak podobně. A automaticky jak píšeš pozitivně o čemkoliv od VW tak si hejtrama branej jako MEGA FANDA koncernu TDI což občas cejtim i tady:)) Jakože napíšeš pozitivně o Superbu přestože jezdíš v autech o dvě třídy vejš ( reálně jednu a půl) a hned se dozvíš jaká je to mrdka... nemá to sedačky atd. Přitom dost často z toho vyleze že ty lidi řídili základ z půjčovny a nějak nechápou že i ta škodovka nabízí 4 druhy sedadel dle výbavy ...

I proto je lepší se tomu vyhejbat :D

ro
rock
27. listopadu 2019, 07:16
2

Ale na tom přece není nic smutnýho. S Dusterem má skoro každý nějakou zkušenost, vlastní nebo zprostředkovanou a i ti, co zkušenost nemají, jsou celkem reálně schopní to auto nějak ohodnotit a zařadit. Protože je jich hodně a patří finančně do sféry normálního života (ještě pořád jsme v ČR s průměrnou mzdou okolo 30 tis). Takže není nic divnýho, když to přečtou, okomentují, zasadí do svýho kontextu.
Když napíšeš článek o Stealthu, tak s tím zkušenost nemá nikdo, tak maximálně si někdo může vzpomenout, že s tím jezdil Jágr, nebo že sestřička 3000GT byla v nějakým dílu Need for Speed apod, ale to je asi tak všechno. Fanoušci si článek přečtou, nostalgicky pokývají hlavou a už se k němu nevrátí. K Dusteru se vrátí každý už jenom kvůli tomu kouzelnýmu flamu, co se u něj dá očekávat.

bitner
27. listopadu 2019, 08:55
1

Beast: navic ten seznam zanovnich ojetin, cos tady sepsal, je rozhodne zajimavejsi jak celej Duster. Pro hodne lidi to muze byt velice cenne. Timhle clankem si udelal neco pro lidi (ted to je fakt bez ironie). Takze nemas duvod byt smutnej.

Opelfahrt
27. listopadu 2019, 09:07
0

Mitsubishi 3000 GT se u nás i oficiálně prodávalo. Na tu dobu strašně drahý, ale pár jich tady jezdilo evidentně oficiálně koupených. Ale to nebyli fandové značky, spíš to kupovali takoví ti machírci, co kupujou vždycky to, co má zrovna největší wow efekt, takže ti by dneska jezdili asi v X6d nebo tak.

Podobnej flame jako u Dacie určitě přijde s Oktávkou IV.

M P
27. listopadu 2019, 09:26
0

čím jezdí vlastně tento pán dneska?

ro
rock
27. listopadu 2019, 09:42
0

BMW X5

M P
27. listopadu 2019, 09:55
1

Fakt? :D No tak to zcela potvrzuje myšlenku v komentáři nade mnou

beastar
27. listopadu 2019, 11:36
0

Matěj: Ne tak úplně. On si totiž Jágr zase tak moc auta nekupuje. Dostane je a jezdí si jako spoustu jiných sportovců. Bmw má ale rád. V USA měl chvíli Z3. V Čechách měl X6 a teď tuším X5 Xdrive 30d. Kdysi když byl ještě mega star nhl měl Sklasse AMG.

Údajně to není ten Ferrari typ jako většina. Částo si brává a braval auta se šoférem.

Bavoraczech
28. listopadu 2019, 12:51
1

Star" "Mě by třeba bavilo právě s odstupem času pojezdit jedničkovou fabii eRSo wokyny třeba všechny eresa pohromadě" - jednou se mi stalo, že jsem pojezdil RS okynu i Fabii na tý samý cestě ten samej den. Ta okyna se bránila co mohla, ale v půlce kopce zhruba ve 180 km/h jí došel dech, takže byla nakonec mocným šestiválce v atmošce pojeta :D

krab
28. listopadu 2019, 11:32
0

Bístáre, stejně jsi neznaboh a pohanský pes...
Když už si totiž vybere za svůj papamobil Dacii Duster i sám papež František, tak jsou myslím všechny ostatní argumenty v tu ránu smeteny ze stolu: https://www.carscoops.com/2019/11/pope-francis-now-has-a-one-off-dacia-duster-in-his-popemobile-arsenal-too/?fbclid=IwAR3qVFajVzXcLvTsIDO6scO1rpBodZEudBR95SVTD1rI5lwZEWS674upkRU

reagovat
Bavoraczech
28. listopadu 2019, 12:48
0

Když dočteš až ke konci, zjistíš, že je Duster jednoznačně tahoun Dacie a v létě to snad bylo 2. nejprodávanější auto v Evropě, kdežto ostatní modely Dacie se moc neprodávají...

Jakub Pospíšil
28. listopadu 2019, 14:05
0

Já bych jen rád poukázal na fakt, že si svatý otec nechal do Dusteru namontovat jiné (měkčí a pohodlnější) křeslo. To svým způsobem potvrzuje mou tezi, že na těch židlích tam se fakt nedá sedět.

ro
rock
28. listopadu 2019, 15:00
0

No jo, jenže tendle papež je asketa, před zvolením coby kardinál jezdil MHDéčkem (možná se pletu, ale nevím, jestli lze Duku potkat v tramvaji) a prosazuje ideu chudé církve. Z toho bych nic moc nevyvozoval. Snad jenom to, že se volbou auta chudých snaží jít příkladem.

Jakub Pospíšil
28. listopadu 2019, 15:03
2

No to je ještě horší - i asketik na té pryčně nevydrží...

abc
01. prosince 2019, 15:09
0

Znám lidi, dva páry, co jezdí v nových daciích. Jsou spokojeni. Nejspíš by ani nezaznamenali rozdíl oproti lepšímu autu - neřeší to (vůbec). Není pravda, že by si nekoupili např. škodovku. Je jim to úplně jedno. Auta fungují, je na ně spoleh a nejsou s nimi problémy - není důvod se jimi zabývat.

reagovat