načítám data...

Vzpomínky na mládí: Ford Focus Mk1

08. dubna 2018, 08:32 45 komentářů M P Editorial, Historie

První Focus je tu s námi už dvacet let. To vypadá jako ideální příležitost si na něj trochu zavzpomínat.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když slaví dvacetiny člověk, znamená to, že má spoustu života před sebou a obvykle jej to nejlepší ještě čeká. U aut, zcela samozřejmě, je tomu naopak. Auto, které vzniklo před dvaceti lety, už má to nejlepší za sebou. Ačkoli se třeba vyrábělo dalších šest let, jeho nejmladší exempláře mají už téměř 15 let a vůz jako takový je zastaralý. Stává se dělníkem, povozem nejchudších, a podle toho většinou vypadá. A pokud je vozem obyčejným, někdy ani jeho nejlepší a nejzajímavější verze nestačí na to, aby mohl vyhlížet zářnou budoucnost coby nadějný youngtimer. 

Dvacetiny letos slaví první model Fordu Focus. Proč tady zmiňuju výročí relativně obyčejného hatchbacku, který každý zná? Mám několik důvodů, z nichž nejvíce je osobních. Focus ovšem, coby nástupce Escortu, znamenal pro Ford mnohem víc, než jen nový model. Znamenal revoluci, a to minimálně po stránce designu. Jistě, nebyl prvním modelem, který nesl nový design s názvem New Edge, tím bylo malé Káčko (1996) a Cougar (1998). Focus však rozvířil vody nizší střední třídy ve velkém stylu. Ford všem ukázal, že i relativně obyčejné auto může vypadat odvážně, a co je pro nás nejdůležitější, také skvěle jezdit.

Design Fordu Focus první generace polarizuje dodnes. Nízká příď, všudypřítomné použití trojůhelníkového motivu, ostré hrany, to vše na něm najdete i dnes, po tolika letech. Dle mého názoru vypadá, zvláště po faceliftu, stále poměrně svěže. To interiér zastaral mnohem rychleji a najde se asi málokdo, komu se vnitřek prvního Focusu opravdu líbí. Ano, lidé vám řeknou, že je přinejlepším zajímavý, častěji však hodnocení bude znít "podivný", ještě častěji pak "hnusný". To vám řeknou lidé bez fantazie, co řídí čtverkové golfy.

Mimochodem, když už mluvíme o Golfu, svezte se někdy jedničkovým Focusem a čtverkovým Golfem, zatlačte na ně a soustřeďte se na to, jak oba vozy jezdí. Nebe a dudy. Jak asi musel působit podvozek Focusu v roce 98, když i dnes dokáže mile překvapit?

Nechci dnes psát o tom, kolik karosářských variant vzniklo, jaké jste mohli mít motory, ani nemůžu vzpomínat na to, kterak jsem se luxusně povozil Focusem ST nebo ještě lépe, ostrou variantou RS. Dnes chci zavzpomínat na to, co Focus znamenal pro mě, a proč je pro mě tak důležitým autem. 

Všechno to začalo minulý týden, kdy na mě na YouTube vyskočila tahle reklama.

Obvykle tyhle reklamy přeskakuju, jenomže, tentokrát jsem ji dokoukal. Chytila mě za srdce. Vyhledal jsem si ji a pustil znova. A pak ještě jednou. Na jejím konci, kdy mechanik na auto kývne a položí mu ruku na střechu, jsem s velkým překvapením zjistil, že mě tahle reklama dojala. Opravdu. Cítil jsem ten zvláštní pocit, když už víte, že byste skoro uronili slzu. 

Vážně? Tohle udělala jedna reklama na náhradní díly pro staré Fordy, ve které si omlácený Focus hraje na závoďák? Co se to sakra děje? A proč jsem hned poté hledal videa Colina McRae, kterak prohání Focus WRC v barvách Martini Racing? Tyhle věci se mnou dělá dvacet let starý hatchback nižší střední?

Když už je řeč o tom Colinovi, pusťte si i tohle video. Stojí za to, a přesně vystihuje jeho styl a osobnost. Možná si na tu rally vzpomínáte, já to tenkrát sledoval, a to jsem byl ještě malý chlapec. 

V době představení Fordu Focus mi bylo 8. Auta byla jediným oborem mého zájmu. A velice záhy jsem si usmyslel, že budu jednou jezdit Focusem, jako Colin. Nestalo se tak, Focus WRC v oranžové verzi válečného zbarvení Martini Racing mi v garáži nestojí, nemám totiž garáž. Ale přišla tenkrát jiná příležitost, a tou byla počítačová hra s názvem Colin McRae Rally 2.0. Do dnešních dní je mi připomínán radostný výbuch, když jsem tohle CD objevil pod vánočním stromkem a následné týdny trávil veškerý volný čas v namodralé záři počítačového monitoru. Ještě nyní si s láskou vybavím rozpixelované, ale milované řecké erzety, zákeřné Švédsko s ledovými úseky, kruté italské silničky, nebo nenáviděný blátivý závěr šampionátu ve Velké Británii. Tahle hra nám, mně a bratrovi, vydržela neskutečné roky, a ještě jsme se k ní nekolikrát s nostalgií vraceli. Dodnes si vybavím zvuk rozbíjených oken po výletu z trati i hlas navigátora, který namluvil samotný Nicky Grist. 

O samotném Colinovi netřeba obšírněji hovořit, ale když už jsem jej zmínil… byl to můj hrdina. Dokázal i ten nejošklivěji rozflákaný vůz dovézt do cíle, a že boural často. Nikdy jsem z jeho rozhovorů nerozuměl ani slovo, a mám s tím problém i dnes. Chtěl jsem být jako on. Vlastně, my všichni, kdo rádi řídíme, jej obdivujeme, a často chceme být jako on. Chceme být odvážní střelci, co nikdy neuberou, a mají řidičský talent od Boha. A jako on taky nikdy nebudeme, ale co nám brání snít?

Abych se vrátil zpátky na zem, pokračujme o těch obyčejných Focusech. I já jsem se nakonec k němu nakonec dostal. Moje drahá máti totiž jeden exemplář provozuje, takže s ním občas přijdu do styku. Odvezl mě na dvě dovolené a udělal z nich nezapomenutelné zážitky. Díky němu jsem objevil krásu silniček jižních Čech. Za jeho volantem jsem také přišel na chuť Itálii, na mé první "dospělácké" dovolené. Znáte to, první práce, první auto, první dovolená. Když ještě ráno v 7 hodin před odjezdem řešíte technickou a pak vás čeká bezmála 12 hodin cestování (podle plánu), ve skutečnosti však 16 (protože zabloudíte), vryje se vám to do paměti. Hororový noční průjezd parkem Parco Nazionale Foreste Casentinesi v provincii Arezzo byl silný zážitek, avšak za denního světla se jedná o úžasnou lokalitu, kterou vřele doporučuju projet. Focus byl skvělý, po dobu pobytu mě na okreskách skvěle bavil a cestu tam a zpět zvládnul se spotřebou 5l/100km, což se hodilo, protože jsme neměli peněz zrovna nazbyt. Jo, tenhle auťák jezdí na naftu.

Včera jsem jej řídil po roce znova. A najednou všechno jako by naskočilo tam, kde má být. Cítil jsem se za volantem jako doma, i když je ten Focus už dost nemocný. Je ošklivý, z každé strany obouchaný, má rozvrzaný interiér, zadní sedačky jsou propálené od cigaret a motor špatně startuje a studený padá do nouzáku. Ale když se ohřeje, jede jako střelený. Je jako starý kocour mojí známé, který tak tak přežívá zimy, čekaje na jaro, až se bude moct dlouhé hodiny vyhřívat na parapetě na sluníčku, který však při první lovecké příležitosti neváhá ukázat, že v něm stále někde hluboko dřímá divoká šelma. 

Tak jako ten kocour, i tenhle obouchaný, rozvrzaný a kouřící Focus dokáže stále divy. Stačí najít správný rytmus, na okreskách příliš netrápit motor a do zatáček moc nebrzdit. Je to tam, pořád to tam je a já měl neskutečnou radost. Vlastně jsem se skoro divil, že se dokážu bavit s nafťákem, ale v ten moment mi používané palivo bylo mi to jedno. Moje drahá máti na místě spolujezdce nadávala, zdánlivě se pokoušela urvat stropní madlo, a do zatáček panicky brzdila. Nakonec prosila, abych zpomalil. Marně. Bylo mi to jedno, já se v ten moment výborně bavil se starým kámošem, který toho má sice hodně za sebou, ale v lepších chvílích se ještě dokáže tu a tam odvázat. Bylo to tam. Pořád to v něm je.

Tohle všechno pro mě znamená Ford Focus. Možná obyčejné auto, ale přitom s osobností. Kontroverzní vzhledem, ale jeho jízdní kvality mu nikdo neodpáře. Následující generace sice nebyly špatné, ale jednička je pro mě osobně tou nejdůležitější. Lidé z Fordu, děkuji vám za tohle auto. Provází mě od dětství, a i když patrně většina z nich brzo zmizí na vrakovištích, budu na něj rád vzpomínat.

Jen tak pro úplnost, nemáte někdo k dispozici Focus ST170? Mám takový dojem, že se nutně potřebuju svézt. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
08. dubna 2018, 08:59
2

moc pěkný článek, přestože mi focus nikdy neoslovil

reagovat
da
dasedas
08. dubna 2018, 09:00
1

13 měsíců vlastním ST170 Turnier a nestačím se stále divit, jak ten podvozek naladili. Kdyby to auto nemělo delší převody, tak je úplně dokonalé. Teď po zimě si ho zase užívám naplno, je to bomba. Má své chyby , ale... ????

reagovat
Breakthru
08. dubna 2018, 21:08
1

nedávno byly asi dva kousky na prodej.Rozumnej stěhovák a ještě v týhle barvě.Super povoz....

Ho
Honza123
08. dubna 2018, 09:11
-1

Focus mk1 je extremne prechvalene a precenovane auto.. Po precteni tech vsech oslavnych testu jsem cekal, jaky to bude zazrak, ale bylo to spise neprijemne prekvapeni.. Podvozek sice pusobi dobre na kvalitni silnici, ale na bezne rozbite okresce se pri rychle jizde moc nechyta a pri pomalejsi je nepohodlny, spatne odhlucnene podbehy (je slyset kazdy kaminek), nepohodlne sedacky, na otackomeru chybi redline, nezajimavy motor (zvukem i prubehem vykonu - 1,6i), navic ani ze servisniho hlediska to neni zadny zazrak - cele auto silene rezne, motor 1,6i na 100k potrebuje 16v a dve vacky, na zadni naprave (kvuli vymene dilu, nebo nastaveni i geometrie) je problem cokoliv povolit, atd.. Docela by mne zajimalo, jak kolem focuse ta aura vyjimecnosti vznikla.. Jestli je to dobry marketing, nebo vsichni porad dokola prebiraji nazor nejakych uplne prvnich testeru, kteri auto testovali nekde na okruhu, nebo kvalitnich silnicich..

reagovat
M P
08. dubna 2018, 09:25
0

Ano, některé zmiňované body jsou pravda. Třeba nezajímavé motory, na ty bohužel podle mě trochu trpí. S podvozkem problém nemám, hodně záleží na jeho stavu. Odhlučnění je problém snad všech Focusů, ještě výraznější to bylo v druhé generaci. Sedačky mi připadají celkem pohodlné, ale je pravda, že bych chtěl sedět o kus níže. No a koroze je otázka, jestli to není spíše dáno dobou vzniku, spousta tehdejších aut rezne taky. Ale zase třeba hranatý Mondeo a jeho známé spodky dveří, to je taky ukázkový příklad jak to ve fordu s antikorozní ochranou měli...

Vavris Vavrisovic
08. dubna 2018, 09:26
0

Podle toho chování na rozbité okresce usuzuju, že bylo hodnoceno auto v totální smrti, to se pak špatný obrázek udělá raz dva...

Nicméně, antikorozní ochrana vážně nic moc, zlepšila se až po faceliftu. Sedadla jsou velmi subjektivní záležitost, určitě nemusí být dobré pro každého. Zetec 1.6 je veskrze obyčejný motor - ostatně, ve většině kompaktů byly veskrze obyčejné motory a DOHC a 16V byl naprostý standard :-) A že nejde něco povolit nebude chyba konstrukce, jako spíš věku. Síla Focusu je (resp. vzhledem ke stavu většiny kusů dnes spíše byla) ve vynikajícím podvozku, řízení, přesné převodovce a na poměry třídy bohaté nabídce prostoru.
-
Komentář upraven 8. 4. 2018, 09:29:28
-
Komentář upraven 8. 4. 2018, 09:31:02

krab
08. dubna 2018, 09:50
1

Kamarád ho před lety měl , 1.8 Zetec. Ale dalo to práci pěkný kus najít. Spoustu jich je totálně neudržovaných a pak nejezdí jak mají.
Logicky v souboru vlastností - utlumení kabiny, odfiltrování rušivých vjemů silnice a nenáročností na ovládání bude o trošku lepší ten čtverkový Golf. Jeho příznivce typicky Focus neosloví. Tehdy se Focus hodnotil v superlativech hlavně proto, protože nahradil opravdu mizerný Ford Escort. A v tom ostrém kontrastu ho novináři chválili.

Ale i teď má Focus v perfektním stavu co nabídnout. Nakonec i nad tím Lancerem jsem se nostalgicky rozplýval :) Některá nová auta nižšní střední třídy, teda spíš všechny se pořád mají co učit od jedničkovýho Focusu co se týká čistě ovladatelnosti a pocitu z jízdy pro řidiče ( řidiče = nás pár přeživších bláznů, kteří auta neberou jako spotřební věc)

Beny
08. dubna 2018, 10:19
1

Moc jsem s Focusem nenajel, ale pár postřehů z řízení 1.8 mám:

Převodovka je strašlivě dlouhá
Motor jalovej, přišlo mi že nemá cenu někam točit
Podvozek - to bylo zklamání, po tolika ódách jsem čekal víc, moje bývalá Almera mi přišla všude jistější i přes jednodušší konstrukci podvozku. Ale moho to být i stavem konkrétního kusu...

Ho
Honza123
08. dubna 2018, 10:20
0

Spatnym stavem to urcite nebylo.. Jezdil jsem autem, ktere melo najeto realnych cca 70kkm, na podvozku nebyly zadne vule, tlumice byly v poradku, atd. Byla to verze tridverova trend, ktera ma asi neco tvrdsi podvozek a 16" kola..

Pokud srovnam s konkurenci (spise jeste o 0,5-1 generaci starsi) e36 Compact a Peugeot 306, obe auta jsou sice na dokonale silnice o neco malo horsi, ale kdekoliv jinde mnohem lepsi a hlavne jako celek mnohem lepe fungujici. A mimochodem obe nabizi 1,6 s podobnym vykonem (a lepsim projevem) s jednou vackou a osmi ventily..

Co se tyka reznuti - treba e36 dokaze rezavet take dost, ale i u tech horsich exemplaru vetsinou neni problem cokoliv na podvozku povolit. A 306 ve srovnani s Focusem nerezne skoro vubec..

Breakthru
08. dubna 2018, 20:16
0

mnohem raději budu repasovat zadní nápravu na Focusovi jak tu blbou torzku na 306...
Co tě tak dráždí to DOHC?....
306 nehnijou o nic míň...

Ho
Honza123
08. dubna 2018, 21:18
0

Od slozitejsiho a drazsiho technickeho reseni ocekavam nejaky prinos.. Pokud ma motor dvojnasobny pocet ventilu i vacek (tzn. mnohem drazsi pripadny servis, slozitejsi rozvody), ale absolutne zadne vyhody (nema lepsi vykon, nema lepsi prubeh vykonu, nema lepsi spotrebu, vubec zadna pozitiva), v cem je vyhoda?

U zadni napravy je to podobne.. Krome toho, ze 306 ma v 95% beznych podminek
lepsi jizdni vlastnosti, tak naprava se musi repasovat az kdyz je opravdu spatna. U viceprvku na Focusu staci par dirami rozhozena geometrie, nepovolitelne srouby a hned je potreba repase i u napravy bez jedine vule..

Co se tyka koroze, tak asi potkavam uplne jine 306 a uplne jine (mimochodem o dost mladsi) Focuse Mk1...

Breakthru
08. dubna 2018, 22:01
0

tak se musím smát.V čem je případnej servis dražší?Složitější rozvody v čem, že maj o 10 cm delší řemen?Zrovna tyhle Zetec motory maj snad nejlíp konstruovaný rozvody všech dob.Ty motory vznikly už jako DOHC, není Zetec OHC.Není s čím porovnat, snad jen se starým CVH....Za mě příjdou ty motory zcela v poho.Zrovna 1.6i jako zlatej střed mi nepřišla nijak líná, musela jít do otáček a neměla problém se tam dostat.A spotřeba kolem 7 litrů mi nepřišla nijak drastická...Ty ale evidentně seš kovanej motorář...
U víceprvku se nemusí repasovat vše a většinou stačí jen přelisovat silentbloky.Ta náprava vydrží dost a komplet se dělá až taky ke konci životnosti.A ty excentry nezareznou za půl roku, to se neboj a když jsou v háji, tak se vyřežou, přelisujou, daj nový šrouby a může se vesele nastavit....Evidentně si těch geometrií si nastavil dost...
Ta torzka je sice zajmavý řešení,ale na práci nic moc.Ložiska na sračku, ramena, vyhoblovaný tisícihrany na torzkách a pak ještě to přesazování abys nastavil vejšku.A taky není na věčnost...U Focusa jen přelisuješ ramena a pak je otázka půl hodiny nápravu složit...
Potkávej co chceš.Vím, že Focus je na hnilobu náchylnej.Dost jsem jich vyvařil a jinak opravil po bouračkách.Na zvedáku jsem jich měl už stovky a 306 jsem viděl taky dost....

Irwinek
08. dubna 2018, 09:21
0

Článek dobrý, škoda jen, že sousedovic holčička už od 6 běhá po stropě, mohl jsem si ho užít k snídani :-D
Fokusem jsem se vezl jen na zadní sedačce v 5 dospělých, ale podobně jsem si užil fiestu, a dokonce i tak, že o 4 roky později se stejným autem, a jak píšeš - vybydleným a pocuchaným. Vzhledem k tomu, že se normálně pohybuji v rwd, nebo služebních konzervách, tak jsem si to užil :-D

reagovat
Stanley
08. dubna 2018, 10:16
17

Jsem čech, takže moje první auto byla samozřejmě Octavia Combi 1.9 TDi (2000), se kterou jsem byl velmi spokojen. Jenže pak mi ji ukradli a já jsem si jako nouzovku koupil Focus MkI 1.6 Ztec, v té době 2x levnější, než oktávka. A bylo to to nejlepší rozhodnutí. Zjistil jsem, že po 360 km za volantem už mě nemusí bolet za krkem, že cestující vzadu sedí pohodlněji, že jemný benzínový chod je mnohem příjemnější, než agrární hrubomotor, že do zatáček auto jede hned a ne až po váhavém těžkém zhoupnutí, že vyšší otáčky jsou tak trochu sranda a vůbec jsem tak nějak poprvé objevil, že radost z řízení může spočívat v úplně jiných věcech, než je chvilkový nápor Nm, když se zrovna probudí turbo (a než ztratí dech motor sám).
Jistě, oktávka byla robustnější a když bylo třeba, odvezla mi se zavřeným kufrem i metr sedmdesát vysokou ledničku, jenže benzínový fokus mi předsunul dříve nepoznanou otázku: jestli náhodou není život příliš krátký na to, abych řídil pouze těžká užitková vozidla. A odpověď je už léta: ano, je na to příliš krátký :-)
Čas plyne a fokus je už dávno pryč, ale by to právě on, kdo mi ukázal, že řidičský život není jen o strojním odkrajování denního užitku. A čím jsem starší, tím víc si cením času stráveného především radostně. Díky autorovi za nedělní dávku sentimentu :-)

reagovat
bi
biker.bandit
08. dubna 2018, 10:24
2

Mk.I je prostě nejlepší! Proto jsem si včera koupil ST 170 a ne nějakou foukanou ST 225.

reagovat
da
dasedas
08. dubna 2018, 12:15
0

Gratuluju is. Jestli je v dobrém stavu, tak je na co se těšit. V jakékoliv verzi ????

Breakthru
08. dubna 2018, 20:45
0

Gratuluju ke koupi....Ta MKI má svoje kouzlo, ale MKII je někde úplně jinde.Nicméně ten Duratec bude víc blbuvzdornější než to Volvo...

bitner
08. dubna 2018, 10:52
0

FoFo MkI 1,6 jsem mel neco pres dva roky a bavilo me to auto hodne. Nez se teda rozsypalo. Pokud by se to dnes dalo koupit nove za nejakych 230, tak nemam co resit.

reagovat
beastar
08. dubna 2018, 13:47
0

Pěkně napsáno. To auto sem neměl. Jednou sem v něm jel. Dříve se mi líbilo a new edge mám rád. Hlavně káčko. A tu reklamu miluju. To se jim vážně povedlo a ano taky sem jí nepreskakoval. Jako jednu z mala.

reagovat
peca
08. dubna 2018, 17:51
0

Mas to spravne, jsem clovek bez fantazie, se ctyrkovym Golfem, a ten interier proste hnusny je :-D

reagovat
M P
08. dubna 2018, 17:56
0

Já ho toleruju, řekneme :D a ne, nebyla to narážka. Fakt ne:D

Vo
Vorlosup
08. dubna 2018, 21:13
0

Mě příde, že jak FoFo udělal celkově obrovský skok oproti Escortu, tak zrovna interiér moc neposkočil. Ale v 18 jsem osedlal Eskortaervisa, potom lepší ofci (G4) a teď jezdím 147. A největší hnus byl neustále skřípající streďový tunel a rámečky kolem rádia v Golfu. Hlavně to super modré podsvícení je při delší cestě na zabití

Bavoraczech
09. dubna 2018, 14:47
0

100 lidí 100 chutí. Jsem podivín. Všichni se mi diví, proč se mi líbí ty starý hnusný šunky od Jaguaru, Alfy, příp. BMW a nekoupim si něco mladýho, a nebo kvalitní auto s velkejma světlama a poctivým interiérem (Oktávia 1/2, Golf 4, A4 B6). Ale mě z nějakýho důvodu ten interiér A4 i Oktávie neoslovil.
A zrovna interiér Focusu se mi docela líbí. V kontrastu s Golfem nebo Astrou je to takový hravější. Asi se to nelíbí každýmu.

MartinCoupe
08. dubna 2018, 18:28
0

Exteriér je pro mě pořád hezkej, ale interiér je hnus. Proto jsem si ho nikdy nekoupil.

reagovat
Bageta
08. dubna 2018, 19:19
0

První Focus je pro mě nezapomenutelné auto, hlavně díky v článku zmíněné hře Colin McRae Rally 2.0, ve které jsem svého času strávil hromadu hodin. Párkrát jsem se vezl jako pasažér a jednou seděl i za volantem, když jsem projížděl kus u kterého jsem uvažoval o koupi. To auto působilo příjemně, jen ten interiér byl přinejmenším zvláštní. Nakonec to u mě Focus prohrál s Alfou 147, která v té době stála stejné peníze a v přímém srovnání to bylo nebe a dudy

reagovat
Breakthru
08. dubna 2018, 20:13
0

ještě jsem neměl tu možnost FoFo vlastnit, jsem spíš na Mondea, ale mám to auto prostě rád.
Zrovna první generace a hlavně po faceliftu na mě působí úplně nejlíp.Dovedu do něj zapadnout a užít si s ním.není to dokonalý auto, má svoje chyby, ale který ne?Dneska je to pořád slušný auto, který nadělá spoustu práce...
Koroze?U Forda žádná novinka, ale co za auto z tý doby nerezne?Zarezlá a komplikovaná zadní náprava?Konstrukteři od Fordu utekli k VW a v pátý generaci Golfa měl tu stejnou jako má Focus.Proč asi?...A že tam nejde povolit excentr?Běžný, když se dělá geometrie jednou za život auta, tak ten šroub prostě zarezne do futra a hotovo...Nicméně ten stejnej problém je i na Golfech...
Jinak konstrukčně skvěle vyřešený.Snad jen po letech jdou blbě povolovat šrouby na spodním čepu a tlumiči.Železo stárne:)
Motoricky snad nejde Focům nic vytknout.Ještě jednoduchý Zetecy, skvělej Duratec a nafta taky super.Byť Benzíňáky jsou prostě lehčí na předku a je to znát...
Třeba si jednou koupím ST170, když už FoFo....

reagovat
Nimrod
09. dubna 2018, 15:43
1

které z té doby nerezne? třeba volvo. až na povolení zadního tlumiče nebývá problém ani nic povolit na podvozku, alespoň pokud jde o v70I

Breakthru
09. dubna 2018, 20:38
0

nechtělo se mi psát A8 nebo A2, ale i ty Volva hnijou....jedno na dílně máme , ale sedan.To je myslím S80 nebo tak nějak....je to jedno.Jsou auta v tomhle stáří v pěkným stavu a jsou i hujdy...Viděl jsme dost Focusů, kde nebyla pomalu bublinka a i mladší kousky, který byly dorasovaný na hadry....

beastar
09. dubna 2018, 20:57
0

Čím je myšlená ta "DOBA". To jako současníci jedničky Focuse? Sedmička ani A6tky na tom nejsou nikterak zle pokud to neni nějaká třicetkrát bouraná mrdina. A4 taky reznou jenom ty první předface. Hondy jsou relativně v pohodě, Saab 9-5 sem taky neviděl ohnilej. Prostě něco by se asi našlo. A zrovna S80 hnije jak solidně taky je teď tahle generace cenově totálně u dna a dožívají poslední kusy. Druhá už je taky jiný kafe i vzhledově.

Breakthru
09. dubna 2018, 21:03
0

psal jsem o Focusovi MKI takže ano.Ta doba jsou léta prvního Foka...

beastar
09. dubna 2018, 21:27
0

Tak jo hodně to hnije Mercedesy jsou k blití. Měl sem eMelo a to byla katestrofa. Auto fajn, ale koroze to žrala snad všude i tam kam slunce nesvítí.

Breakthru
09. dubna 2018, 21:32
0

Hele, najdeš sežraný kdeco, vážně...třeba ta Audi, pokud si myslel C5, tak ty hnijou i nebouraný.Největší bída jsou před blatníky...Servisujem docela dost aut a za ty léta si myslím, že za to stejně může nejvíc majitel...To víš jak jsou ty auta špinavý, vybydlený, tak i ty kastle tak vypadaj.jak je inak možný, že auto má třeba 750000km a na pár bolavejch míst mu není nic a podle jiný logiky by to mělo být už třikrát vařený...

beastar
09. dubna 2018, 23:44
0

No hale jo to máš pravdu. Zrovna u těch c5, Passat je to hodně o majitelých a o tom v jakém stavu jsou ta auta dneska. Každej na to už kašle. Já měl dvě teda pár let zpátky a ani jedna neměla nic nikde. Nebouraný, postaráno, mytý a tak. U nás je taky těžký najít něco v normálním stavu, nebouraný a nestočený v týhle kategorii aut.

Nimrod
10. dubna 2018, 17:14
0

s80 neznám, ale ty sedmdesátky si dovolím říci že ano. a ani obouchaný hujdy nejsou zrovna moc stědrý na zrezlá místa. vím to, mám na půdě ještě jedny poškrábaný dveře, auto skončilo asi bokem v příkopu kdysi předtím, než se dostalo ke mně. zadohraby jsou na tom také dost mizerně, ale ty už končily, když se objevil focus

Breakthru
10. dubna 2018, 18:56
0

kluci, jsou to jen káry.U tý Audi mě to zaráželo, třeba C4 měla slabší místo v blatníkách a C5 v tom pokračovala a hnila i víc.Starý Volva jsou kvalitní kočáry, věřím, že kvalitní švédská ocel funguje jak má.
Já si nedělám iluze, však Focus je mainstream.Fordova vize je přes sto let taková, že jde o spotřební zboží....Focus vznikl jako pokračovatel Escorta, což bylo lidový vozidlo.Nebyl prodávanej jako supersport ani jako luxusní hypertřída...Obyčejný auto
Stojím si za tím, že nejvíc za stavem stojí majitel.Klidně se pod to podepíšu...I blbý umytí, ač se to nezdá, dělá hrozně moc....
Víc mě ale mrzí to, že se nedozvím proč je torzka lepší Control Blade a proč je 16ventilů zbytečně moc.Klidně vytesám do kamene, že Ford stejně umře na korozi, ale v tomhle chcu vědět jak to je:D

ro
rock
09. dubna 2018, 09:01
0

Krásný auto zvenku (dnešníma očima ještě víc, než před těmi dvaceti lety), abnormálně hnusnej interiér.
Jezdilo hezky samo o sobě, ale legendu z něj podle mne udělalo eReSko, na který pěli chválu redaktoři z časopisů napříč Evropou (normální lidi si to asi moc nevyzkoušeli).
Jinak na Martini Focus mám spíš smutné vzpomínky. Do dneška si pamatuju, jak se u Fordu nechali nachytat kamerou Eurosportu, jak v v poslední RZ zastavili Sainze, aby právě McRae mohl vyhrát (Akropolis 2000? Nevím, už je to dávno). Znechucení, ztráta iluzí...

reagovat
gramo
09. dubna 2018, 11:27
0

Kdysi jsem chvíli řídil Focuse mkII 1.4 a nějak se mi sním nedařilo sžít, jeli jsme 4, tak byl dost líný, brzdy mi přišly zbytečně ostré, přibržďovat motorem nefungovalo... Pak jsem po nějaké době řídil 1.8 kombi a to mě naopak mile překvapilo, na nic jsem si nemusel zvykat a ani mi nepřišlo, že řídím kombík.

reagovat
Breakthru
09. dubna 2018, 21:14
0

objem ničím nenahradíš...

beastar
09. dubna 2018, 21:25
2

Odvahou ,D

ToMyx
09. dubna 2018, 17:10
0

Hezká dávka nostalgie, na tu jsi Krabe mistr:-)
Fokáč s 2.0 byl chvíli v hledáčku, ale nakonec mě zastavila koroze a vybral jsem jinou "hloupost".

reagovat
M P
09. dubna 2018, 20:02
0

Akorát to úplně nepsal krab, že :D

beastar
09. dubna 2018, 20:29
0

No ale priznej že Krab te inspiroval:)) Krab je buh, Krab na hrad. Ja už třeba mám predplacenej KrabMag.. Móda, holky, pivo a Porsche...

krab
09. dubna 2018, 21:24
1

A já si lámal hlavu nad tím, o čem mám psát :-D Je to snadný.
Navíc, je super, že když budu líný , napíše něco Matěj a vy si stejně budete myslet, že Krab je tu s vámi he he..

ToMyx
10. dubna 2018, 09:22
0

To je tak, když mám chvíli času a chci zvládnout přečíst vše najednou a občas se snažím i reagovat zpětně a pak se mi to motá :-)
Krab je sice bůh, ale Matějovi se omlouvám. Fakt to bylo pěkné počtení. V myšlenkách jsem si dovolil zabrousit až ke Krabově vzpomínkách na bílého Focuse...
Beastare, ty démone, KrabMag mě fakt pobavil :-)

dn
dnpa
15. dubna 2018, 00:35
0

Děkuju za super článek, resp. super časovou kapsli, spíš než článek jako takovej. :-) Mám to trochu podobně, ač jsem o něco starší než Matěj, takže pro mě tyhle vzpomínky a nostalgie jsou spojené spíš s posledním, tolik zatracovaným Escortem - ale já jsem ho měl přes všechny jeho neduhy rád, a mám dodnes. Ale zpět k Focusu. Mám to, Matěji, pododbně v tom, že i moje máme vlastní Focus I (1,8 TDDI kombi). Já sám jezdím už sice také ne nejnovější, ale oproti Focusu I o generaci a půl mladší Toyotou Auris I. A kdykoliv sednu zavolat mámina Focusu, vždycky se divím, jak to auto úžasně padne do ruky a jak krásně se s ním jezdí. Ano, oproti Toyotě je to neustále se kazicí a rezivějící krám. Ale řidičsky je o světelné roky před ní... :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem