načítám data...

Volvo XC40 Recharge Twin: Ideální služebák? Nebo ne?

Tentokrát mě za volant Volva nedostal příslib čtyřech stovek koní a stavitelný podvozek Öhlins. Byla to prachobyčejná zvědavost, jestli by to nebyl ten ideální služební vůz.

zobrazit celou galeriiFoto:   František Čáslavský

Jsou novináři, kteří žijí jen pro to, aby si mohli každý týden vozit svou ctěnou záď v libovolném novém voze. Tak ovšem na Autíčkáři nefungujeme. Je pravda, že o některé nabízené vozy se strhává bitka a kdo je dříve online, ten dříve křičí “Moje!”. Ale XC40 v elektrickém provedení jsem si vyprosil a trochu i prstíčkem zaškrabal. A proč?

Pravda je poněkud nudná. V mém každodenním zaměstnání je občas potřeba vyřizovat nějaké pojížďky a vzhledem k tomu, že jsou převážně charakteru příměstského a městského, tak se čas od času mluví o tom, že by bylo dobré na ně pořídit nějaké elektrické auto. Kromě toho by se využilo i na nutné přesuny mezi dvěma lokacemi, kterými naše korporace v Brně disponuje. Nabíječky jsou k dispozici na obou místech, dává to perfektní smysl. Má to jen dva zádrhely. 

První je, že na takové auto bude potřeba najít prostor v plánovaném rozpočtu. Druhý, že auto může být pouze z předem schváleného seznamu vozů, do kterých dodáváme významnější součástky. Nebo tak něco. Oba dva jsou řešitelné. Rozpočty se plánují ke konci roku, a tak jsem ve správný čas začal kout pikle a vyžádal sobě seznam schválených elektrických vozů a také vyzjistil předběžnou částku, kterou bychom na takovou skopičinu mohli dát. Byl jsem potěšen tím, že na seznamu vidím Porsche Taycan a Mercedes EQS, ale bylo mi jasné, že na to nám rozpočet stačit nebude. A protože VW e-Up už si v roce 2023 koupit nejde, spočinul můj zrak na řádku Volvo XC40 Recharge. Pak už stačilo jenom hezky poprosit v redakčním chatu, že jsem zvědavý a proč. A teď jsme tady. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

K testu mi bylo zapůjčeno modré Volvo XC40 Recharge Twin, se dvěma motory (jedním na každou nápravu) s výkonem 408 koní, dojezdem až 501 km a zajímavým dekorem zvaným Topography z recyklovaného plastu. 

Po vzhledové stránce mohu těžko říct něco jiného, než jsem řekl v roce 2019, kdy jsem testoval ‘svou’ první XC40, toho času se zbrusu novým benzínovým tříválcem. Je pravda, že za tu dobu XC40 o mnoho nezestárla, za což vděčí dílem nadčasovému designovému jazyku Volva a dílem také drobnému faceliftu. Nejspíš se nad ním nedokážu rozplývat tak moc, jako Honza Křeček, ale je hezké, modrá mu sluší a odpustit mu nemohu jen jednu věc. Proč, proč jsou ta okna v zadních dveřích tak uříznutá? Myslel jsem, že se přes to za těch pár let přenesu, ale bohužel nestalo se tak.  

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Naštěstí ve služebním voze má člověk ve zvyku sedět spíš vepředu. Nebo alespoň já. A musím říct, že tady se na své já z roku 2019 odvolat nemohu. Je pravda, že i tehdy mi interiér přišel povedený, prostorný a chytře vyřešený, ale doba pokročila, a i když je ergonomie stále podobná, celkový dojem je výrazně lepší než ten, který ze své paměti lovím. Nevím proč, ale na mysl my jde slovo ‘Samozřejmost’. Je samozřejmé, že interiér působí kvalitně. A příjemným bonusem může být i fakt, že v něm není ani kousek produktu zvířecího utrpení a plasty jsou, pokud možno, recyklované. Roztomilý je hlavně dekor, který prý připomíná siluetu horského hřebene oblasti Arbisko v severním Švédsku. Tam jsem nikdy nebyl, ale jeho podsvícení ve tmě je prostě hezké. Mohla by to být zenová zahrádka, ale není. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Je tady totiž infotainment. Idea Androidího infotainmentu mi přišla skvělá, protože se prostě jednou přihlásíte a v autě můžete fungovat stejně jak z telefonu. Pokud tedy používáte tu správnou službu a správného poskytovatele. Pokud ne, se zlou se potážete. Tedy, ne že by nešlo připojit prostě svůj telefon a pustit si svou hudbu, či pustit CarPlay a použít svou navigaci. Jen je to vážně nepohodlné. Ano, můžete se přihlásit k soukromému Gmailu, nalinkovat si Spotify a fungovat, ale chtělo by se vám to dělat v autě, které pracovně sdílíte s ostatními? Mně moc ne a nutnost odhlašovat se a přihlašovat, mě zrovna moc nenadchla. I když tady bych byl ochoten uznat, že dívat se na to pohledem jediného uživatele, tak mi to tak nepřijde. Nic to ale nemění na odezvě systému, který se občas prostě zamyslel a případně odmítal brát na vědomí, že jsem k němu kabelem připojil telefon jablečného typu. Je to škoda, protože třeba zrovna navigace od Googlu, která brala v potaz aktuální stav baterie a dokázala relativně přesně odhadnout zbývající úroveň nabití při příjezdu, mě vážně nadchla. Celkový dojem byl ale jinak spíš slabší. 

Na první pohled to funguje tak jednoduše. Prostě přijdete, klikou otevřete, usadíte se, než zařadíte D, tak se auto probudí k životu a pak můžete hned vyjet. A když dojedete na místo, stačí zastavit, dát nohu z plynu a prostě vystoupit. Auto se zabrzdí, vypne a popřeje vám pěkný zbytek dne. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Teď ale trochu techniky. Pohonné ústrojí XC40 má výkon 408 koní a umí dodat až 670 Nm kroutícího momentu. Pohotovostní hmotnost vozu je sice 2 167 kilogramů, ale i tak se umí dostat z nuly na stovku za 4,9 sekundy. To je jen o dvě desetiny pomaleji než Lexus LC500. Co se jízdních vlastností týká, tak XC40 bez problému dokáže svou váhu zamaskovat a ve městě i mimo něj působit tak lehce, jako byste jeli s o tunu lehčím autem. Překvapivě ani necítím potřebu ujíždět si na vlně strhující akcelerace a prostě se jen tak vezu, aniž bych k řízení musel používat obě nohy. Je to uklidňující. 

Ale co ekonomika provozu? Udaná spotřeba se pohybuje pod 18 kWh/100 km, ale já jsem rád, když se počítadlo spotřeby dostane pod 30 kWh/100 km. Je pravda, že povětrnostní podmínky jsou všechno, jen ne pro elektromobil přívětivý, protože sněží a je konstantně pod nulou, ale takováhle spotřeba je přece jen trochu moc i když připočteme veškeré úbytky spojené s povětrnostními podmínkami. Není to přece Enyaq… Celková bilance kolem 26 kWh/100 km ve městě a přes 30 kWh/100 km na dálnici není pro XC40 moc lichotivá, ale co se dá dělat. Využitelná kapacita baterie je 78 kWh, dojezd si tedy lze vcelku snadno dopočítat. Čtyřem i pěti stovkám je na hony vzdálen. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Verdikt 

Volvo XC40 Recharge je pro mě skvělé a povedené auto, ale se dvěma ale.  

Tím prvním je Androidí systém infotainmentu, se kterým si asi prostě nedokážu rozumět.  
Tím druhým je efektivnost pohonného ústrojí. Ta spotřeba mi prostě přišla olbřímí, hlavně ve srovnání s ostatními elektromobily. A skoro se mi ani nechce věřit, že by takový rozdíl udělaly teploty mírně pod nulou se sněhem. Ale možné to je. Nebo to snad mohlo být jen konkrétním vozem, zkušenosti mých kolegů s jejich testovacími vozy byly diametrálně odlišné.  

I přes své ‘ale’ se Volvo XC40 Recharge nakonec objevilo v onom v úvodu zmiňovaném plánovaném rozpočtu na služební, byť jen s jedním motorem. Nakonec z něj ale bylo odstraněno ve prospěch důležitějších investic. Inu, zaměstnanec míní, zaměstnavatel mění. 

Technické údaje 

Motor: Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, 2x    
Výkon: 408 koní (300 kW) 
Točivý moment: 670 Nm   
Převodovka: automatická 
Maximální rychlost: 180 km/h    
0-100 km/h: 4,9 s  
Pohotovostní hmotnost: 2 167 kg  
Průměrná spotřeba (udávaná): 17,8 kWh/100 km    
Průměrná spotřeba (v testu): 28 kWh/100 km     
Cena (XC40 Recharge Twin Ultimate): 1 685 300 Kč    

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ho
Honza123
21. února 2023, 07:21
1

Podle aktualniho energetickeho mixu je temer 50% z parnich elektraren. Dle informaci CEZ je na 1kWh elektricke energie potreba cca 1kg uhli. Takze tohle super-eko elektroauto jezdi cca za 15kg uhli na 100km (+ druha polovina spotreby z ostatnich zdroju + ztraty z nabijeni). A to se vyplati.

reagovat
Leo29
21. února 2023, 08:24
-2

samozrejme že sa to vyplatí stačí si do rovnice dať ešte spotrebu elektriny pri transporte a rafinácii ropy a zrazu to už nevyzerá tak hrozne. Každá činnosť niečomu škodí ide len o to o koľko menej.

MB
MBMB
21. února 2023, 08:40
-2

1 kg uhlí má v sobě od 2,5 kWh (nejhorší hnědé uhlí) až po cca 8 kWh (černé uhlí). Účinnost tepelných elektráren je pak cca 30 až 40 % podle technologie. Nejhorší kombinace tedy dá rámcově jen 0,75 kWh elektrické energie na 1 kg. Nejlepší naopak cca 3,2 kWh/kg. Přičemž tohle platí pouze pro spalování uhlí. Pokud mám zastoupení uhlí v mixu cca těch 50 %, tak toho potřebného uhlí je polovina a zbytek je tvořen jinými zdroji. Ne naopak.

ro
rock
21. února 2023, 09:56
2

Ad poslední věta: kolega Honza123 píše o 15 kg uhlí / 15 kWh. Auto má spotřebu skoro 30 kWh, takže úvaha, že 50 % spotřeby (15 kWh) je kryto uhlím, je správná.
A co se týká využitelné energie uhlí - uhelné elektrárny u nás jedou až na výjimky na ten nejhorší hnědý šunt, černé uhlí se obvykle používá k jiným účelům. Ten přepočet 1 kg -> 1 (max. 1,5) kWh tedy asi nebude úplně nereálný.

beastar
21. února 2023, 09:58
5

Mbmb: Nejsi ty Český účetní? Kolik potřebuješ aby ti to vyšlo:D

MB
MBMB
21. února 2023, 11:01
2

rock: Ano, v tom jsem se přehlédl. Pokud bereme těch 30 kWh/100 km, tak 15 kg uhlí v tom poměru 1 kWh/kg odpovídá.
S uhlím je to složité, to složení se liší v obrovském rozsahu. To, o co jde, je spíš emisní faktor. Uhlí s menší výhřevností musím přirozeně spálit víc pro stejné množství energie, ale zase o to méně emisí CO2 vyprodukuje. Čili vztahovat něco na množství uhlí není úplně směrodatné, protože uhlí je dost obecný pojem. Lepší je se bavit v kg CO2e/kWh, případně vztaženo přímo na auta v CO2e/km. Emisní faktor ČR je známý, čili každý si může spočítat, jak to rámcově ve srovnání vychází.
To, že energetický mix ČR není ideální, je rozhodně pravda a je potřeba na tom pracovat.

ro
rock
21. února 2023, 11:26
2

Tomu rozumím. Nicméně emisní faktor je číslo a jako takové má sklony působit bezrozměrně. Kýbl uhlí ma svoji konkrétní vypovídající hodnotu :-).

ad energetický mix u nás:
1. pořád nejsem přesvědčený o tom, že obnovitelné zdroje dokážou v našich podmínkách nahradit ty fosilní. A toho, koho jako prvního napadlo použít pojem "instalovaný výkon" v souvislosti s větrnou nebo sluneční elektrárnou a pak ten výkon použil do statistik, bych s radostí pověsil za koule do průvanu.
2. dopad na přírodu: doufám, že se nedočkám toho, že dominantu každé větší terénní vlny, o kopcích a horách nemluvě, budou tvořit větrníky.
3. dalšího jaderného bloku se nedožiju pravděpodobně, modulárních mikroreaktorů se nedožiju určitě.
Já v téhle věci prostě nevidím pozitivní možnost vývoje.

fortress
21. února 2023, 12:41
1

Nikdy jsem nepochopil ten argument s EV a uhlím. Každej člověk ví že průměrnej zelenej socialista nechce uhlí a vlastně ani EV / individuální mobilitu autem. Takže pro něj je to win-win. Ze stejnýho soudku je argument s nákladíma loděma, na to už nám Jurečka připravil CO2 clo.

riderhenry
21. února 2023, 17:08
1

rock: Pozitivní možnost vývoje v tom není. Jak sám velice správně píšeš, tak jadernou energií jen tak "neekologické" zdroje nenahradíme. Kdyby tomu tak bylo, můžeme se pak bavit o nějaké ekologii elektromobility. Nicméně je potřeba ještě pečlivě zvážit těžbu surovin na baterky. Nicméně tak daleko nejsme a obávám se, že toho se nedožijí ani moje děti. Takže tu máme aktuálně auta, která mají nějaké výhody, nějaké nevýhody (mezi které patří bezesporu cena), a pomalu se stávají jedinou možnou volbou při použití argumenty ekologie, který je však falešný (viz výše). Ale tak půjdeme tím příkladem, to něco stojí.

VK
VK
22. února 2023, 00:46
-2

Jenom k větrníkům na každé vyvýšenině, kam oko pohlédne... vlastně jenom věc zvyku. Been there, seen that. Když to srovnám s pasekami kam až oko pohlédne (kvůli suchu a kůrovci; na Vysočině smutná realita), nejsou větrníky o nic horší.

ro
rock
22. února 2023, 05:25
1

Větrníky jsou volba, paseky jsou přírodní katastrofa. Vida, ono to srovnání vlastně sedí. Akorát s tím rozdílem, že paseky zase zarostou.
Btw jasně že si člověk zvykne. Člověk si zvykne na všechno. I na šibenici. Aspoň neznám nikoho, kdo by si na aplikaci oprátky stěžoval.

fortress
22. února 2023, 13:15
0

Lidi si ale zvykat - dle referend - nechtějí a větrníky odmítají. Navíc koncept nové energetiky je vystaven už na předchozích základních kamenech od zelených khmerů a to povolit komukoliv do všeho kafrat a blokovat výstavbu naprosto čehokoliv. Stejně náročné bude natahat všechny ty kabely s velikostí lan co drží drží Golden Bridge k těm "rychlonabíječkám" přes tisíc a jeden pozemek.

ro
rock
22. února 2023, 13:34
1

:-)
Tím taháním něčeho odněkud někam přes tisíc a jeden pozemek se tak trochu živím a... jak to říct... jsem celkem zvědavej, jak půjde nejen tahání kablíků k nabíječkám, ale taky jak půjde výměna rozvodů na poslední míli, protože ty stávající se nad kombinací fotovoltaik a domácích nabíječek asi docela zapotí. Nabízejí se samozřejmě ty základní otázky jako kdo to udělá, kdy to udělá a kdo to zaplatí :-)

riderhenry
22. února 2023, 14:47
1

Plus ještě ta voda, která musí ty kabely nejrychlejších nabíječek aktivně chladit. Nejhorší na OZE je ale to, že jsou závislé na počasí. Nejsem si úplně jist, jestli moderní člověk 21. století chce podřizovat svoje potřeby síle větru nebo slunce v aktuální situaci.

VK
VK
22. února 2023, 21:12
0

fortress:
Lidi si zvyknou velmi splavně, je zkušenost ze zahraničí, když dostanou na za humny stavěných větrnících nějaký, byť i jen malý, podíl. Ideálně lacinější elektřinu a nemusí být ani o moc.

MB
MBMB
22. února 2023, 21:17
1

Oni to i lidi obecně chtějí. Stejně jako třeba i ty jaderné elektrárny. Jen ne zrovna u nich za vesnicí. Ideálně u jiné vesnice, kde lidi překvapivě řeknou úplně to samé. Klasický problém.
Holt neviditelný a zcela neškodný zdroj energie ještě nikdo nevymyslel a je potřeba si srovnat priority. Ale evidentně se to neobejde bez nějakých kompenzací.

fortress
23. února 2023, 17:09
0

V ČR brání dostavbě JE jen politici a to škodná už od Nečase a dnes má JE rád každý jenom hubou, ale ne reálnými skutky. Narozdíl od dostavby Temelína v minulosti kdy se navzdory různým Pithartům, jihočeským matkám, greenpeacem, Rakousku a Německu stavělo. S lokalitou pro elektrány problém není vůbec - dostavovalo by se na místech stávajících elektráren.

VK : Zkušenost ze zahraničí může pravděpodobně místním v Jimlíně a Citolibech vylízat prdel viz. https://www.idnes.cz/usti/zpravy/jimlin-citoliby-lounsko-vetrne-elektrarny-meridian.A230217_135624_usti-zpravy_grr

VK
VK
23. února 2023, 19:19
0

Však jsem psal, nabídnout místním podíl v podniku, najmě sníženou cenou elektřiny. Ne je zaplácnout pár šestáky, ono milion za větrník působí na první pohled impozantně, přepočítáno to činí tisícovku na obyvatele dotčených obcí. Být zastupitelem, právem bych měl pocit, že si ze mě firma dělá srandu.

Ze zaměstnání vidím větrníky od obzoru k obzoru a lidi tady nejsou nějak zásadně jiní, než u nás v republice. Takže to jde.

fortress
23. února 2023, 19:25
0

Nevim kde bydlíš, ale já rozhodně větrník od obzoru k obzoru nechci a to nemusím mít nějakej "podíl v podniku" což mi stejně přijde jako nesmysl. Nahoď zdroj.

Sa
Sato
21. února 2023, 09:26
6

takze 200km svizne po dialnici a potom je treba hladat nabijacku? LOL

reagovat
beastar
24. února 2023, 08:48
0

Na to švédští liberální soudruzi vynalezli zlepšení. Maximální rychlost 180 kph. Aby se k té nabíječce dalo vůbec dojet. Prostě další EV použitelné zejména a jenom ve městě s dobrou infrastrukturou.

Sa
Sato
24. února 2023, 13:11
0

Tipol by som si, ze pri 180 to neda ani tých 200km.

HeavySmoker
21. února 2023, 09:27
3

Pri schvaľovaní zákazu predaja ICE sa predstaviteľ francúzskych zelených v EP vyjadril, že EV budúcnosť neznamená že sa ľudia budú voziť v ťažkých off-roadoch za 40 tisíc Eur. Takže kupujte, nebudú! Musím ale súhlasiť že postaviť 2,2 tonové malé auto je úchylárňa, kedy už budú tie solid state baterky?

reagovat
beastar
21. února 2023, 10:00
2

Já sem zvědav co pan poslanec bude v EP říkat až to reálně ohrozí 270 000 pracovních míst v Itálii a třeba 600 000 míst v Německu. Jinak jako Volvo ... Co chtít víc. Počkáme si na stejné technologie v podobě Čínských vozítek za polovinu ceny.

ro
rock
21. února 2023, 09:41
1

Ta spotřeba asi nebude jenom řidičem. Četl jsem rok starý test u konkurence a dopadli úplně stejně...
Tohle auto prostě (po stránce efektivity) nefuguje.

reagovat
MB
MBMB
21. února 2023, 11:51
0

Je to tak, tohle auto nepatří mezi nejúspornější. Trochu zarážející je ta spotřeba ve městě 26 kWh/100 km, to je trochu moc. Ale to záleží na profilu dané jízdy. Největší spotřeba topení je na začátku jízdy, kde se auto vytápí plným výkonem. A pak čím pomaleji člověk jede, tím víc se to promítá do spotřeby na ujetou vzdálenost. U krátkých a velmi pomalých zimních tras může mít člověk velmi vysoké hodnoty kWh/100 km, i když absolutní množství odebrané energie není nijak dramatické.

S.
S.h.I.t.
21. února 2023, 09:52
8

Takze tu mame pomerne male auto, ktere je venku nafoukle, ma pres tuny a jeste zere jak protrzeny? Tak hlavne ze je Eko. Hlavne ze ma elektromotor, baterku a recyklovany plasty. Ale zimni jizda Pha-Brno-Ostrava pro to bude nadlidsky ukol.
Infotaiment... pokud autoi pouziva vic nez jeden clovek, tak hromada nepouzitelnych funkci, protoze furt prihlasovat/odhlasovat...

reagovat
MB
MBMB
21. února 2023, 11:16
0

To by mě právě zajímalo, jak to přesně je. Očekával bych různé účty a jejich přepínání s ověřením, minimálně pokud bych chtěl lézt do nějakých citlivých míst.

riderhenry
21. února 2023, 17:22
4

MBMB: Ten systém je naprostá katastrofa. Třeba pro Dacii super nápad - nějak to funguje a ušetří se. Ale do prémiového auta za 2.5 miliónu (já to měl ve V90 CC) to nepatří ani obloukem. Přepínat profily jde, ale není to úplně snadné a to auto si vezme jen adresu domů a do práce, žádné velké "propojení" se nekoná (respektive já si ničeho nevšiml, a to Google služby používám poměrně intenzivně). A třešničkou na dortu je, že nelze používat Android auto, takže třeba Spotify si musím instalovat/přihlašovat v autě. Takže hezky pěkně přihlašovací jméno a heslo. Jo a když se člověk odhlásí, tak se ta V90 "restartovala". Zase má ale člověk takový výjimečný pocit, jako že řídí prototyp a účastní se vývoje. To jsem třeba u Němců zatím nezažil, takže to někoho bude třeba bavit. Paradox modelů s tímto systémem je, že většinou byly lepšími auty před modernizací. Například ta V90 měla přepínání jízdních režimů, s Androidem už nejde nastavit skoro nic.

St
Staromil
21. února 2023, 18:28
3

Já bych k výše uvedenému skvělému a ve stručnosti výstižnému resumé připojil ještě pár otázek, na které si sice dokážu snadno a jednoduše odpovědět, ale možná si někdo odpovídá jinak ?...
Takže tu máme auto určené pro běžné využívání, ježdění, přemísťování a :
Výkon: 408 koní (300 kW)... PROČ? (NAČ?)
Točivý moment: 670 Nm .... PROČ? (NAČ?)
0-100 km/h: 4,9 s PROČ? (NAČ?)
Pohotovostní hmotnost: 2 167 kg Tady asi ne PROČ?, ale UFFF!
Průměrná spotřeba (udávaná): 17,8 kWh/100 km EKOfikce vydávaná ze realitu
Průměrná spotřeba (v testu): 28 kWh/100 km realita
Cena (XC40 Recharge Twin Ultimate): 1 685 300 Kč PROČ? a ZAČ? (...to dát za nijak výjimečné auto na přesouvání v omezeném radiusu...).
A ještě špatný, dokonce katastrofální systém ? No to už vůbec....:-((...(mi je v tomto případě úplně fuk...:-)))..).
Prostě pokrok? Hmmm, no...ten nezastavíš...:- (((

sheogh
21. února 2023, 19:45
0

Riderhenry: To je fakt mazec no. Duvodu si dovedu predstavit vic (od outsourcingu vyvoje nekde v indii po tlak marketingu na vydani), ale u vyrobku za tuto cenu by mi to bylo jedno a proste bych to po takovym restartu dovezl prodejci a reklamoval zavadu.

Chybejici mirror telefonu je uz dneska fakt chucpe.

riderhenry
21. února 2023, 21:14
3

Třeba jsem dělal něco špatně, měl jsem to jenom dva dny (a vůbec mi to nechybí, upřímně :) ). Hlavně jestli mi někdo připadá jako typický "jablíčkář", tak majitel Volva. A on má mít v autě Android systém :D

Opelfahrt
22. února 2023, 00:29
4

Staromil: Jediný důvod PROČ chtít toto auto je ten, že žena chce auto v barvě Oslo Blau s čalouněním z ecofriendly petflašek, a ten, kdo platí, nemá 4 miliony na 992ku z programu Porsche Exclusive Manufaktur s hnusnou neveganskou hovězinou...

St
Staromil
22. února 2023, 15:59
0

Dokonalé...jak reakce samotná, zasmál jsem se a usmívám se i když si na to vzpomenu znova, tak to auto !...musel jsem to jít okomentovat, díky, tuhle krásnou káru jsem v této variantě neznal.

Jakub Pospíšil
22. února 2023, 17:05
0

Riderhenry: Chyba není na tvém příjimači, měl jsem volvo s androidím systémem a byl jsem velmi rozčarován, jak špatně odladěné a nasazené to je. Odbyté GUI, absence testování. Nesmyslný překlad. Obchod s aplikacemi je výsměch, je jich tam pár a použitelná asi jedna. Zbytek vyloženě odpad typu galerie zvuků aut. Ne, není to modulátor falešného zvuku motoru, ale jen několik MP3 stop s vrčením. WTF?
Přitom android jde implementovat dobře, Renault to zvládnul skvěle, už brzo se o tom rozepíšu blíž.

riderhenry
22. února 2023, 20:32
1

Jakub: Vidíš, já ani netušil, že už to má někdo další. Za mě je to třeba nápad super, jen by to chtělo zabezpečit (což věřím, že by vyřešit šlo, kdyby se chtělo). Ale to provedení ve Volvu neodpovídalo ceně a hlavně zrovna v něm bych úplně nechtěl nacházet "úsporná řešení", při těch cenách. Celkově mě poslední kroky (roky) Volva převychovávají z fanouška značky na "hatera". Mně se třeba i bez varování vypínal asistent jízdy v pruzích. Jenom se změnila barva ikonky a auto najednou jelo do svodidel nebo kamionu. Pravděpodobně jsem překročil max. rychlost toho systému, ale to auto to jednoduše nijak nedalo vědět. Aktuální 5er na začátku výroby byla v tomhle o dost jinde. Ale jinak tyto systémy moc nezkouším.

Jakub Pospíšil
22. února 2023, 20:56
2

Z fanouška haterem. Ani nevíš, jak ti rozumím. Co inovace, to úkrok stranou, nebo rovnou zpět.

riderhenry
22. února 2023, 21:33
1

Ano, začalo to tím řazením do strany - první úkrok stranou :D

ma
martas2005
23. února 2023, 21:57
0

Jak pise henry - doma jen jabko a v garazi volvo. Ale nastesti jeste pred-androidi 😁.
Kamos ma xc90 uz s androidem a kdyz sem se ho ptal co na to rika, odvetil ‘to je android jo, ja nevim nejak to funguje’. Takze tak asi my zakaznici volva 😅.
Techno jsou v xc90 smutnej pribeh s tim souhlasim, uz jsem asi zminoval, ze treba svetla byly lepsi i u Galaxy, co jsem mel pred Volvem. Ale stejne ten cinskej obyvak na kolech mam celkem rad.

Neni tu nekdo kdo vidi vic do tech infotaimentu? Proc to tak valej? Falesna rychlost inovace? Pamatuju jaxem byl rad u Galaxy, ze uz mam Blackberry a ne Microsoft 2 jako kamos v Smaxu. Furt se to opakuje…

riderhenry
23. února 2023, 22:35
0

Obávám se, že jde jen o náklady. Takhle koupí systém a nemusí nic vyvíjet = ušetří.

Jakub Pospíšil
23. února 2023, 22:59
2

Je tam víc faktorů. Teoreticky to je super nápad, pravideplné aktualizace, odladěnost pro různý HW, aplikace, uživatelské účty, které mají v sobě nasbírané velké množství dat pro personalizaci. Ale Volvo to udělalo uplně blbě.

ma
martas2005
24. února 2023, 10:14
0

Ja nevim, prave mi prijde, ze nejvetsi bolest Androidu je neodlanenost na vsechno kde bezi. Coz ostatne asi ani nejde. Parkrat jsem tomu dal sanci a vzdycky to delalo veci, na ktery proste u jabka nejsem zvyklej. Takze bych veril na SW udelanej pro konkretni auto. Moc nechapu, proc misto dobryho bezdratovyho zrcadleni telefonu mam mit apky primo v aute. Ja v tom prinos nevidim.
Tesim se na clanek o tom jak to funguje u Renaultu, vlastne bych videl rad, ze to nekde jde udelat dobre.

riderhenry
24. února 2023, 10:49
2

Objektivně Android (co se telefonů týče) není dnes nijak neodladěný systém. Pracovat s čistým Androidem je docela radost (Google Pixel a jiné značky), ale logicky nejde optimalizovat jeden systém na tisíce zařízení, v tom má jednoznačně Apple výhodu. Ale práce s obojím je spíš o zvyku. Za mě je nejlepší řešení v autě mít nějakou základní aplikaci na nastavení vozidla a k tomu zrcadlení telefonu. Kdo dnes nemá chytrý telefon, pravděpodobně nebude stejné funkce požadovat ani po autě. Ale to asi není průchozí řešení.

VK
VK
21. února 2023, 14:32
1

Docela by mě zajímalo, proč zrovna Volvo, zrovna se svým skloňováním ekologie v sedmi pádech, pořád ještě neuvedlo na trh plnohodnotné elektroauto. Na pro elektro dedikované platformě, v kategorii Tesla 3, Ioniq 6, ID7.

reagovat
MB
MBMB
21. února 2023, 14:47
0

Na to asi mají Polestar.

Initial C
21. února 2023, 15:05
0

Meli Polestar2, ale pak se rozhodli pro spin off.

ma
martas2005
23. února 2023, 22:00
0

Mas EX90, cista eleltrika.

mariov8
21. února 2023, 19:17
0

No ty kráso, aby to u mne mohlo fungovat jako služebák, potřeboval bych 4x větší dojezd. Dobře už bylo...

reagovat
high_fish
21. února 2023, 21:15
4

Proč mi ta poslední fotka v galerii tak připomíná zvednuté záchodové prkýnko..? Aha, možná proto, že tam někdo položil kabel:-D ... jinak je ovšem tento pohled dokonalá noční můra autíčkářova

reagovat
St
Staromil
22. února 2023, 15:35
2

...to abych se šel podívat do garáže, jestli tam pod kapotou ještě něco je, ale určitě tam něco bylo....a doufám, že se ještě dlouho nebudu muset dívat na "kabel"...:-))..

PB
22. února 2023, 06:37
0

250 dojezdu - no to je dobrej cinskej kepl.

reagovat
Ha
Habakukk
24. února 2023, 06:48
0

Ona si to nějaká kravka pořídí má to přece pěknou barvu a do města akorát.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem