načítám data...

'Tuníte' své auto? A proč?

Někdo je se svým autem úplně spokojený. Jiný zase hledá způsoby, jak jej vylepšit k obrazu svému. Jak to máte vy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Před nedávnem jsem psal o tom, jaké úpravy prodělal můj nejmenovaný roadster a trochu i popsal, jak se můj vztah k úpravám auta změnil. Když jsem trávil víkend, kdy už jsem chtěl mít auto hotové, v dílně, tak jsem se docela dost zamýšlel nad tím, proč takové věci lidi dělají.

Můj vztah k úpravám se za dobu vlastnictví oné červené věci změnil, ale stále je poněkud ambivalentní. Ještě před dvěma lety byly úpravy něco, co by mě napadlo realizovat leda ve snu. Proč, když to nějak navrhli a funguje to. Ale postupem času jsem objevil, že věci lze upravit nejenom k horšímu a některé úpravy jsou dokonce žádoucí. Jako třeba samosvorný diferenciál, který je u lehké zadokolky čisté dobro. I když stále nerad sahám do fungujícího auta, tak touha po vylepšení nakonec nějak tak zvítězí. A tak trochu mě baví, když se auto mění tak, aby zapadalo do mé představy. Teda, po mechanické stránce. Na olbřímí křídla a bodykity asi nikdy nebudu.

Když už jsem byl u toho přemýšlení, proč to lidé dělají, vyzpovídal jsem pár lidí, kteří u svých aut ve volných chvílích navyšují výkony a dělají vůbec takové veselé projekty (o jedné RX-7 u nás nejspíš brzy uslyšíte). A odnesl jsem si z toho dvě věci. Pro některé je upravování nějaký takový další stupeň v jejich autíčkaření. Nejdříve se auto naučí řídit, pak opravovat a pak upravovat. (To řízení se samozřejmě snaží zdokonalovat postupně) A pro jiné je hraní si s auty jen způsob, jakým zabíjí volný čas, peníze a třeba se při tom i něco naučí. A co vy? Upravujete své auto? A co vás k tomu vede?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Střítežský
23. února 2018, 09:49
1

"Někdo je se svým autem úplně spokojený." - To není Autíčkář ! :D
... navíc je to mýtus, takovej stav snad nemůže nastat, vždycky budeš chtít aby to jelo líp, brzdilo víc, zatáčelo ostřej ... nebo abys měl na dvorku ropnej vrt.

reagovat
GanGreen
23. února 2018, 10:09
13

Hmmm to je nesmysl... Vetsina "zavodniku" by mela tunit svuj skill a ne auto.

David Střítežský
23. února 2018, 11:45
1

Umět se přizpůsobit autu je mnohem důležitější než si přizpůsobit auto. (už nvm kde jsem to četl, asi to napsal někdo chytrej)

Jinak jsem to myslel tak, že (konkrétně já, se svým XX let starým vehiklem) nikdy nebudu "úplně spokojenej" nejenom po stránce tuningu, ale aji stavu jako takovýho - vzadu (a na 5 dalších místech) to vrže, vyměníš siláče, dáš PUR a libuješ si jak je to v topu. A za týden to začne vrzat vepředu (vrzat dveře, houpat volnoběh, cokoliv) ... takže ten stav spokojenosti prostě nikdy nepřijde ... třeba je to jen tím, že to není Miata ... :D

beastar
23. února 2018, 11:56
1

Jako já chápu jak to myslíš skretik. Není to ale univerzální. Když máš Zondu si spojojenej co by na tom taky normální balík chtěl vylepšovat, když je to dokonalý. A řidičský umění podle mě můžeš pilovat i v autě který ti úplně nesedne. Netahal bych do toho optickej tuning tj věc čistě vkusu.

GanGreen
23. února 2018, 12:19
0

skretik: To o čem mluvíš je spíš že chceš mít auto v topu než tuning no, a tomu rozumim i já, taky bych chtěl aby vypadalo jak když sjelo z linky (ne z mycí vy volové :D)
To že tvoje auto neni Mita vidim spíš jako plus :D

Beastar: tak na Zondičku se nesahá ne? dokud teda nemusíš po 100 000km na repas... :D

Bavoraczech
23. února 2018, 12:43
0

Mně to přijde jako že máš Alfičku :-D...

beastar
23. února 2018, 12:43
0

Přesně tak, ale to je odbornej repas za nějaký ty euráce. To je ten top stav o kterým píšeš. Někdy to dávání do stavu stojí víc než jiný auto:))

GanGreen
23. února 2018, 12:55
0

Bavoraczech: jestli to je na mě, tak ano, já mám alfičku...
Bestar: pravda, dat to do stavu bude drahý, už jen první servis stál jak 2/3 pořizovačky :D

Bavoraczech
23. února 2018, 12:56
0

to já podle toho povrzávání od náprav :D

beastar
23. února 2018, 13:02
0

Jo to dobře znám 1 servis starejch pastí to je krvavý vždycky. Kdyby se měl dávat do stavu ten Stype tak by tam člověk bulel za padesátník a stejně by to bylo furt vo ničem.

David Střítežský
23. února 2018, 13:03
0

Bavoraczech: Dal bych si pozor na ukazovani prstem s takovym nickem ... aby sis nenaběh :D
(jinak to byl spis takovej "modelovej" a ne doslovnej priklad)

Bavoraczech
23. února 2018, 13:36
0

Jestli narážíš na nick, tak jsem BMW nikdy neměl. Spíš dávam dohromady jinou vránu :D. A obě nápravy už jsou po repasu...

beastar
23. února 2018, 17:06
0

Vrána, ale zajímavá. Já si myslim že z doby vzniku je to jedno z těch zajímavějších aut v "normální" karoserii. Není těžký se do těhle reliktů minulosti zamilovat a chtít si je dát do kupy. Viz. Krabovic X5 s nájezdem nic, anebo třeba taková Alfa. No a já teď lajkuju auto v ceně dvou šroubů na Zondu. Je to držák.

ma
martinw
23. února 2018, 10:27
1

Ja provozuju pouze anti-tuning - prakticky pro preziti v prazskych ulicich - vzadu pevne tazne, vepredu gumovy naraznik z oficialniho prislusenstvi a na sedadle spolujezdce lezerne pohozeny rusky casopis o zbranich :D

reagovat
Nimrod
23. února 2018, 15:05
0

ten tuning časopisem se mi dost líbí, asi také pořídím :-)

Nimrod
24. února 2018, 06:38
1

fakt se mi to líbí :-) asi jen vytisknu na lesklej papír titulní stránku a přilepim na něco normálního :-D

Bageta
23. února 2018, 10:31
0

Zatim jsem zustaval u drobnejsich uprav, jako o neco lepsi brzdy, obcas nejaka kosmetika a tak. Ale ted jsem svoji lehke zadokolce poridil samosvor, tak doufam, ze az na jare pujde na auto, tak nebudu litovat.

reagovat
Jimi
23. února 2018, 10:35
0

Někdy není špatné spojit příjemné s užitečným a nemusí to být hned nějaká zásadní úprava, např. s výměnou tlumičů, silentbloků, čepů, ramen, ... to trochu nechat snížit, nebo s nákupem letních pneu zvětšit palce. Líp to vypadá a hlavně líp to jede. Samozřejmě nechápu (chip)tunění nějaké chcíplé 1.4, to radši rovnou pořídím větší objem. Vždy se dá něco zlepšit, ale nesmí se to neodborně "přehnat".

reagovat
GanGreen
23. února 2018, 10:38
0

Nesmi se tech palcu pridat moc :-D 1.4 sem chtel tunit a pak jsem se na to vys...l, ted zpetne me to dost rozesmalo :-D

beastar
23. února 2018, 11:58
0

Proč netunit 1.4. Biturbo, kompresor a tak dále. Úpravy v ceně dvou v6 od Bmw a je to doma:))

GanGreen
23. února 2018, 12:21
0

no to je přesně ono, řikal jsem si že časem to bude chtít výkon a zjistil že finančně je to nesmysl... :D takže stačilo pročíst pár testů a vybrat auto který se dobře řídí... vyšlo to levnějc :D

-
Komentář upraven 23. 2. 2018, 12:21:40

beastar
23. února 2018, 12:45
0

Jo, jo udělal si dobře. Byla by to hovadina. To je jako když si někdo koupí 318i a teď začne vymejšlet co s tim. Ideální tuning koupit 328 a víc;)

Bavoraczech
23. února 2018, 12:48
0

Přesedlal jsem z R17 na R18 a jediné, co se změnilo je podle mě to, že to víc tahá za volant na "vyjetých kolejích"

GanGreen
23. února 2018, 13:01
1

beastar: jo nebo tam swapnout 2.8 a pak bejt v nervu při každý technický jestli to tam kámoš protlačí nebo ne :D já jsem se svojí výměnou dost spokojenej :)
Bavoraczech: tak to jsi dost znatelně vylepšil jízdní vlastnosti :D

beastar
23. února 2018, 17:09
0

Joo takhle sem taky párkrát potůnil. To bylo dobrý no. Naposled sem ve 180 po takový super úpravě skurvil gumu a zničil disk... To byl tuning doslova epesni.

GanGreen
24. února 2018, 18:42
0

v takový rychlosti to mohl bejt dost adrenalin :)

beastar
24. února 2018, 23:38
0

Noo rána, kouř a skvělá zpětná vazba od ráfku. Vysoký sebevědomí a nízký profil tj vražedná kombinace. Všechno cajk ale měnit to na MO byl pravej adrenalin. Kazdej kamion ti pěkně do toho foukne na tom heveru... V saku to bylo zlatý.

Leo29
23. února 2018, 10:43
7

Hlavne si to treba veľmi dobre rozmyslieť lebo zamýšľaná úprava môže nakoniec spraviť s auta nepojazdnú ale aj nudnú, hlučnú a naročnú kopu šrotu. :-).

reagovat
A.J.Michal
07. března 2018, 08:52
0

Jo chlapi, a víte co to obnáší oturbit 75 ? S motorama není problém ... horší je kardan a přvodovka. Ta vytráví max 250 koní a kolem 300 Nm pak se už louskají kolečka. A hardyspojky na kardanu vydrží tak 5000 km, než ti proletí kardan tunelem.

Je zatraceně rozdíl swapovat fiatacky motor na příč do Alfy na příč ( když je to stejně na podvozku vše TIPA a je rozdíl to nasoukat do 75 kde je uplně vše jinak) . člověk by musel na zakázku nechat vyrobit setrvák, vanu, kdo ví jak by vycházelo olejové čerpadlo, vymyslet a nechat vyrobit asi celý zvon za setrvákem a to je teprve finanční vražda. V ČR toto nikdo nikdy nedělal. 24v busso ze 166 je asi idealní motor , kde se přes programovatelnou ŘJ dostanu na 250 koní a vím, že kardan a převodovka to vydrží. Nebo pak sehnat kliku z 2.5tky a okompresorovat low boostovym kompresorem, ale ono když už, tak to zrovna koupit kované střeva na 3.0.

V plánu je si udělat sériovou 75 V6, materiál na skladech mám na kompletní auto. Nejhorší na tom ale je, jak nyní strašně lezou cenově nahoru. Ten trh jde uplně do kytek, ale me nikdy auta jako investice nebraly a kupoval jsem je jen kvuli tomu, ze jsem je chtel kvuli jizdnim vlastnostem, koncepci a tak :)

A.J.Michal
23. února 2018, 10:47
2

no.. když je auto z roku 1985. Tak je stále co vylepšovat. Z houpavého korábu to chce člověk přitvrdit, tak pořídí lepší tlumiče a silnější stabíky. OK nyní to je tvrde a jiste v zatážkách, ale stále je to gumove na silentblocích. OK dáme místo silentbloků unibaly. Hmmmm vše už drží, ale jaksik italové s tímto vším nepočítali a začínají praskat sváry na karoserii jak se karoserie kroutí, tak je potřeba vyztužit celá karoserie. Člověk nasadí 17" pneumatiky o šířce 215 semislicky a zjistí, že brzdy to i s nejlepším materiálem prostě nedávají, tak nasadíš brzdy s větším průměrem. No pak až toto vše uděláš tak zjistíš, že 200 koní je na 1 tunu váhy prostě málo a přemýšlíš co tam swapnout.

Jo takto to mám já se svoji Alfou Romeo 75 3.0 V6. Celoživotní projekt :)

reagovat
Bavoraczech
23. února 2018, 12:55
0

Vykašli se na SWAP, Michale. Jediná smysluplná věc, co bys tam mohl dát by byl 20VT z Lancie, natuněný turbem... Jeden známý v komunitě má tenhle motor ve 155. No a nebo Busso oturbit. Někde jsem četl, že bys e to dalo tím, že použiješ klikovku z 2.5, která má kratší zdvihy, klesne ti komprese a můžeš začít ládovat turbem. Ale... Není to už škoda?

Nimrod
23. února 2018, 15:09
0

"není to už škoda?" moje řeč. já bych 75 s bussem naopak dával do původního stavu :-)

Raspby
23. února 2018, 11:07
0

Pro mě je hlavně důležitý smysl a funkčnost úprav...třeba takovou Octu na dvacítkách, co leží na zemi opravdu nechápu :-D . Ke stavitelnému podvozku a PUR silentům snad přibude na sezónu motor ala Goldies, lepší olejová vana, pořádné pneu a snad i nějaké ty brzdy...holt jsem zjistil, že si to auto nejvíc užiju na trackday, dvě sezóny už jsem odjel na stávajícím setupu, tak se mi podařilo zjistit, co bych tak nějak potřeboval, tak jdu do toho :)

reagovat
GanGreen
23. února 2018, 11:17
1

to je vývoj jak má bejt, máš auto, něco s nim najezdíš a zjistíš co cheš jinak a co ti nevyhovuje... tak ať ti Goldies pujčí na sezonu motor, aspoň mu to zajedeš, když on to nestihnul :D

horší je když 18ti letý pako vezme prachy z brigády a koupí si právě tu ofci, dá ji na 20" položí na zem a myslí si jakou nemá okreskovou motokáru, že je to nesmyslně tvrdý a podvozek vubec nefunguje už neřeší :D
-
Komentář upraven 23. 2. 2018, 11:18:09
-
Komentář upraven 23. 2. 2018, 12:36:40

Raspby
23. února 2018, 11:31
0

To je právě ono...na tuning srazech asi bude za boha, ale auto je nepoužitelný, nefunguje a je vlastně k ničemu...chlapec pak maximálně urve přední nárazník na prvním kanálu. :-D . Ne tak každý má svůj vkus, taky mám úpravy rád, ale musí mít nějaký účel a smysl...jinak mi to přijde jako kravina :)

Tejira
23. února 2018, 11:43
0

Baví mě to... Baví mě stále se vrtat v tom bezedném kelímku na problémy jménem Audi A4 2.5 TDI V6 :D Ale... Když ono to zas tak špatný auto není ^^ Stačí se jen starat :D

reagovat
beastar
23. února 2018, 12:02
0

Tak jako kdyby si měl 1.6 nebo 1.8 taky by to bylo jiný. U tohohle motoru je to tak jak píšeš je nutný se starat jinak místo tuningu přijde vrakáč.

Beny
23. února 2018, 12:06
0

Hydraulickej lis to vylepší líp než chop - top. :-D

beastar
23. února 2018, 12:47
0

Ne, ne swap motoru za 4.2v8 jesli je pěkná kastle ne jako:)

Tejira
24. února 2018, 04:51
0

Sorryjako, ale moje holka zůstane naftovým speciálem. :D

RCNP
23. února 2018, 11:46
1

Nemám úplně rád tuning pro tuning, kdy cíl je prostě "víc" bez nějakýho předchozího rozhodovacího procesu. Větší gumy jsou lepší protože jsou větší, žlutofialovej podvozek je lepší, protože je žlutofialovej apod. Přitom většina lidí ani nedokázala využít sériovej stav. Jedno odpoledne s instruktorem člověka zrychlí a hlavně zlepší jako plnej kontejner dílu přes noc přivezenej z Japonska. Navíc potom i člověk zjistí co doopravdy potřebuje. Nakonec zjistí, že guma je široká dost, ale třeba jen bočnice je moc měkká a že ten podvozek má ještě velký rezervy a že delší chod je vlastně fajn na naše okresky.

reagovat
Beny
23. února 2018, 12:05
0

Částečně souhlas, na okresku je většinou lepší volba sériovej podvozek než coilover z číny za dvacku nebo míň. Ne že by se nedalo koupit nic lepšího, ale kdo to jezdí na civilním autě... Ale třeba tvrdší silentbloky jsou fajn, je to hodně cítit zvlášť na nějakým 20 let starým autě kde původní byly KO. Potom třeba ssériový sedačky taky objektivně na nějakou divočinu nejsou, držíš se volatnu abys z toho nevypadnul místo aby ses soustředil na průjezd zatáčkou. Brzdy asi netřeba moc komentovat, asi jen to že hardcore race směs je mi k ničemu když jí nedokážu zahřát...

RCNP
23. února 2018, 13:00
9

Souhlasím, ale starší auto je trošku kapitola sama pro sebe, už jen tím, že doba pokročila a existujou lepší řešení, lepší materiály apod. Takže je i trochu nesmysl jít úmyslně špatnou cestou a nezvolit nějaké nové řešení, tím pádem tuning, když už třeba mi odejde nějaký takový díl a vyměňoval bych ho za nový. Tomu rozumím. Co jsem měl na mysli je spíš, když si koupím už něco schopného, vyladěného a mám pocit, že to potřebuje víc. Typicky M3, 911 nebo třeba i moje prašivý BRZ. Spousta lidí už auto kupuje s tím, že přidá výkon, rozšíří gumy, sníží podvozek, vymění výfuk apod. Přitom, pokud mám mluvit z vlastní zkušenosti - málo lidí dokáže využít sériový výkon naplno, gumy rozšiřují jen kvůli vzhledu a zabijou tím jízdní vlastnosti, výměnou podvozkových dílů rozhází to vyladěný vyvážení, který továrna ladila na statisísích kilometrech, vymění výfuk, nebo jen část a zkazí proudění plynů a v lepším případě jen změní zvuk a v horším se okradou i o výkon. Přitom by se stačilo s tím jen pořádně projet a zjistit co to chce nebo ne. Navíc u dobře vyladěného auta mi přijde, že jen pneumatikama dokážu dotáhnout jizdní vlastnosti tím směrem který potřebuju. Což jsem vypozoroval i na vlastním autě, kdy v jednom rozměru se tři směsi chovali tak diagonálně jinak, že jsem z přetáčivýho auta dokázal udělat nedotáčivý.

beastar
23. února 2018, 13:04
0

Naprostej souhlas s Robíkem. A hlavně 100% pravda a obecně to platí pro většinu úprav...

GanGreen
23. února 2018, 14:55
0

naprosto přesně napsáno!!

Beny
23. února 2018, 11:51
0

Vždycky se nejde něco s čím člověk není úplně spokojenej, něco co ho vytáčí a něco co ho doopravdy s*ere. Mimo to auto je vždycky kompromisem mezi jízdníma vlastnostma, užitnou hodnotou, spolehlivostí a hlavně výrobní cenou. Takže nic z fabriky není dokonalý, protože se to nevyplatí. Ale zase to dává prostor k ladění. :-)

reagovat
beastar
23. února 2018, 12:05
0

Nesouhlasim. To co píšeš platí jenom na mainstreamový auta, kde musí hledat kompromisy a prusečíky. Pokud pomineš cenu najdeš XY aut, který na to na co jsou. Jsou skvělý a nemusíš nic vylepšovat. A nemyslim nutně supersporty.

Beny
23. února 2018, 12:09
0

Tohle je hodně subjektivní, proč by se jinak upravovaly i sportovní auta a supersporty? Příkladem budiž Caterhamy který jsou hardcore už tak jak jsou a upravenej je snad každej...

Jimi
23. února 2018, 12:35
0

je to subjektivní, ale souhlasím s beastarem. Napadla mě první Honda NSX, na základě jak jezdí a funguje se postavili další výtečná auta, např McLaren F1. A.Senna ji taky určitě dál netunil...

beastar
23. února 2018, 12:51
1

Závodní auta a auta na okruhy jsou trochu něco jinýho. A spíš to nastaviš, než vytuníš. Jinak jo jsou tady tuneři co zlepší i 911 turbo. Ale to už je spíš profi tuning práce za miliony a ne nadšenci co si koupej lepší kotouče. Dva světy. A mnohdy je to tuning pro tuning aby to byl extrém! V zásadě jsou auta který jsou už tak skvělý v sérii že nemusíš... Vždycky najdeš lidi co chtěj...

Rien
23. února 2018, 12:16
3

Ja tunim opravovanim:D neco se rozbije, tak to radsi koupim novy a lepsi
-
Komentář upraven 23. 2. 2018, 12:38:26

reagovat
M P
23. února 2018, 14:04
0

To je ale docela častý přístup, hlavně kolikrát tě "performance parts" vyjdou levnější... jsem se bavil s jedním amíkem, když mě vezl svým Pontiacem G8, úžasná věc mimochodem, a říkal, že se mu odporoučely vačky, no tak holt dal rovnou nějaké ostřejší. A hned to mělo pár koníků navíc. A už jsem tohle slyšel z několika stran. Akorát blbý je, že kdybych ted chtěl dělat brzdy, tak třeba na yarise moc nějaké lepší, než standard, neseženš.

Rien
23. února 2018, 14:15
0

Vlastne brzdy je vlastne jedinej tuning, protoze seriovy to fakt nedavaly. Me se odporoucely svody a tak napul prevodovka, tak kupuju rovnou lepsi. Akorat nevim, jestli tu t56 zrepasovat a mit jako nahradni nebo prodat

Beny
23. února 2018, 16:30
0

Matěj Podhorský: Je to stejný jako u všeho jinýho. Co se nedá sehnat, dá se vyrobit.

beastar
24. února 2018, 12:53
0

Jj taková převodovka je piece of cake. Už se vyráběl dvě a pohoda. Teď začínám dělat v obejváku vlastní vstřikovače a pustim se i do dalších věcí. Stejnak to dělám líp jak fabrika.

Beny
24. února 2018, 15:46
0

Tak zrovna převodovka je blbej příklad, v čr je víc lidí co umí. Btw na motorce mám jinou než je série. ;-) Brzdy to samý.

beastar
24. února 2018, 17:08
0

Jo? Já když něco potřebuju tak se setkám jen s tim jak to nejde a že to dělat nebudou. Asi žiju v jiný republice no.

Beny
24. února 2018, 17:13
0

Spíš je to o tom kolik máš známejch... Ono udělat takový ozubený kolo není problém pokud znáš někoho co dělá ve fabrice na odvalovací frézce a kde je možnost tepelnýho zpracování. Já v jednej takovej dělal tak mám už představu jaký jsou možnosti. Ale jak sám říkáš, musí se chtít, kolikrát pomohla flaška tady, cigára támhle... Pořád stejnej socialismus.

beastar
24. února 2018, 17:16
0

Známejch mám dost, ale jsou líný jak šváby. A ne vždycky jsou z těch správnejch dělnickejch profesí. Ono znát prostě soudruhy toho správného dělnicko/rolnického původu je mnohdy k nezaplacení.

GanGreen
24. února 2018, 18:48
0

Líný jak šváby jsou lidi ikdyž jim nabízíš peníze:

Já: hele potřebuju na autě udělat to a tohle...
On: ty vole, víš co to bude peněz? na to se radši vyser...
Já: jo vím kolik to bude peněz + počítám že na tom budeš minimálně pul dne dělat, prachy mám tak to neřeš...
On: ne hele já do toho nejdu, to jsou vyhozený prachy do kanálu...
Já: dobře dík, nechceš ty, vyděá někdo jinej...
On: ty vole, to jako teda fakt chceš udělat jo? Ty si blázen, tak to tady nech, já se na to mrknu...

Muže mi někdo vysvětlit uvažování toho člověka?

Beny
24. února 2018, 18:52
0

Nevím jestli to vysvětlím, ale spoustu lidí něco chce a nemaj ani základní představu o ceně. Lidi co to dělají tak jsou znechucený že si musí obhajovat cenu za svojí práci a tak některý věci radši odmítají...

PepaSFI
24. února 2018, 19:38
0

a vůbec nejhorší je dělat něco pro známý nebo příbuzný. Jednak si každý myslí že to bude za pakatel nebo nejlíp zadarmo, za flašku něčeho co samozřejmě nepiju nebo za balíček fialový "lepší" Jihlavanky. A pak je tady taky to že dělat někomu nějakej debilní výmysl může být pěkná past. Jednak pak bude otravovat s dalšíma kravinama a až se mu to rozsype definitivně, bude chtít zázraky a těžko se mu bude vysvětlovat že byl varován a že už fakt ne. pak budeš za největšího hajzla a beztak jsi mu tu jeho skvělou ideu udělal blbě a za všechno můžeš. Prostě jsou věci ze kterých je lepší včas vycouvat.

GanGreen
24. února 2018, 23:13
0

Chci menit dil za dil a nikdy sem to nechtel zadarmo... Kdyz reknu ze na neco mam prachy, tak mam prachy a ne jen plnou hubu kecu :-D :-D Mechanik to vi a stejne se cuka... On ma asi problem ze mam podle nej stary srace na vyhozeni, nebo nevim.

Lidi ktery si myslej ze jim nekdo spravi auto za flasku bych nakopal do prdele, zcela evidentne si nevazej tvoji prace ;-)

beastar
24. února 2018, 23:44
0

S těma pribuznejma svata pravda. Ted resim auto pro maminku a uz teď sem z toho nasranej. Uz takhle na tom tratim a ještě hromada starosti s tím:) Ten mechanik to je typický. Zase na druhou stranu je pravda i to co píše Pepa. Lidi si vymejslej kktiny a pak se divy.

PepaSFI
25. února 2018, 09:49
0

a teď si představ kolik lidí co říká že prachy nejsou problém se pak začne kroutit že teď nemá a že myslel že to bude stát tak 10 ikdyž mechanik říkal že nejmíň 20 a tak dále. Ale tím nechcci tvrdit že mechanici taky nejsou blbci. Vím o takových co třeba zásadně nedělali Fiaty, ikdyby šlo jen o nárazník na šesti šroubkách. Averze pramenila z toho že se s nima blbě kšefotvalo. Neuměli stáčet tacho a mělo to složitý plechy. Zkrátka nešlo u toho dělat to pověstný "dovezu plnej dvůr vraků, hodím do tý hromady flexu a tramtadadá, máme tady tři krásný oktávky, nebouraný, původní lak, po dědkovi ve stodole". A proto fuj, takový sráče nedělá, ani ventilek. Kup si koncern, nějaký pořádný auto.

GanGreen
25. února 2018, 10:47
1

Jasny, rozumim ze lidi dokazou bejt idioti kdyz jde o penize...asi to hodnotim moc podle sebe, ze kdyz mam prachy tak je proste mam a kdyz sem svorc tak nevymejslim :-D

S tim fiatem to znam...vsechny auta servisuju u stryce, je to mechos, zivi se tim, neni duvod mu nenechat vydelat... Jenze jsem koupil alfu, a to povidam panove, ani nevi ze ji mam... "Srac italskej, jednou to mel na dilne a uz to nechce nikdy videt" :-D :-D

beastar
25. února 2018, 13:25
0

A vůbec nejlepší jsou ty borci kteří koupí premii třeba po Fordu, škůdce a diví se. Ty voé za tlumič 6tku? Ten mechanik je drahej. Jinak jako dílny to je taky fakt. Alfa, Jaguar, Nissan, Maserati, Saab je jedno co máš. My nevíme co s tim, my to dělat nebudem... Jooo pane to si zavolejte támhle tam to Venca delaj tyhle křápy. Jen aby se nenaučil něco nového.

Bavoraczech
27. února 2018, 09:27
0

V tomhle mám super zkušenost s maldými kluky - garážníky. Na Alfu řeknou akorát - to je fajn, že si taky zkusim něco jinýho než rozvody na oktávce. Pracujou pečlivě, díly kupujou i jinde než v Kelly, takže to ve výsledku ani nestojí takovej ranec a když jsem Karlovi posledně pomáhal, viděl jsem, že je fakt pečlivej a přemejšlí u toho . Žádný klasický pořvávání typu "sr*č jeden zasran** ku*va já se na to vys*ru!!"

Bavoraczech
23. února 2018, 12:41
5

Jsem "škrt" a tak se do žádných šílených tuningových akcí nepouštím. Také je mi jasné, že v případě případného prodeje auta se mi drtivá většina z nich nikdy nevrátí. Přesto vyvíjím činnost, kterou bych mohl nazvat jako "originál tuning". To spočívá v tom, že si své ne plně vybavené auto dovybavím některými prvky výbavy z jiného vozu (třeba z vrakoviště). Jestliže třeba existovala verze s originálním sportovním podvozkem, své auto jím dovybavím. Některé silentbloky nahradím těmi z PUR, zrepasuji brzdové třmeny a použiju lepší kotouče/destičky... a nějaké blbůstky i zvenku. Nicméně pořád ve stavu, aby to regulérně prošlo STK a přitom nechybělo nic, co v originální výbavě mohlo být a já bych mohl postrádat.

reagovat
beastar
23. února 2018, 12:56
0

To je první cesta kterou by měli absolvovat úplně všichni co chtějí na autě něco měnit. Není nic hnusnějšího než křídlo na zrezlim vraku s bubnama vzadu.

Jimi
23. února 2018, 13:16
0

přesně tak, první úspěch je to dát do originálního stavu, že na STK jen čuměj, že je všechno v pořádku. Dobrá je potom cesta "originálního" tuningu z fabriky.

sumy
23. února 2018, 15:45
0

Toto je mi velmi sympatická cesta. Co mě přijde jako hrozny zvěrstvo je, když je na autě rádoby origo součást, ale dobově/stylově naprosto mimo. Typicky LEDky a tomu podobný novoty na starý vráně, být jinak v luxus stavu. No a co na autě dělám mimo origo vzhled, tak je schovaný.
Teď si dávám práci s krabici se zmuchlaným čumákem, v atyp karosářský variantě s origo křídlem(to jen k tomu zrezlej vrak s křídlem :-D . No interiér už je v origo kůži v krásném stavu i s embosovanym napisem "Pajero". Manželka akorát potahuje novou kůži na origo polodřevěnej volant. Už mám sehnanou všechnu plechařinu včetně super vzácných chromových nárazníku bez jediného šrámu a lepších zadních světel(už nebudou ty malý priblbly v nárazníku) Naštěstí i originál tlumiče s ovládáním na čudl na palubce fungují. Motor už je trochu poléčenej. Olej naposledy v roce 2012, od té doby jel "průtokovym" systémem, jak z něj tekl olej. No a pak už jen lehce přizvednout (nic co mlátí do očí, max 5cm) a velký kola. Ale zas na origo dísky co mám a pneu dopsat do TP.
Vlastně dělám úplnej nesmysl :-) Offa v luxusním provedení a s křídlem. Už to vidím, bahno na střeše, bahno na haubně, bahno na palubce, prostě všude...Větev za křídlem. No to bude :-D

sumy
23. února 2018, 15:49
0

Jinak za 3 týdny jsem to dal do stavu, že jsem prošel STK. Ale že to byla hoňka sehnat airbagy...

Bavoraczech
27. února 2018, 09:35
0

Náhodou, to je podobná koncepce jako Land Rover Discovery. Offroad, kterej si můžeš koupit v kůži s dřevěnym dekorem a výbavou, kterou by E46 mohlo závidět :-D
PS.: Taky mám polodřevěný volant, co by potřeboval vyspravit kůži... nešlo by se nějak domluvit? ;-)

Nimrod
23. února 2018, 15:17
4

já mám tuzení rád, ale osobně ho praktikuju jiným směrem - aby se mi v autě příjemněji pobývalo. třeba jsem chtěl do v70 dřevěný volant, ale oni ho, mizerové, přestali dělat, poslední byl v 960 II/850. tak jsem si ho musel udělat
teď mi štve, že sic mám v loketce držáky nápojů, ale evidentně byly myšleny jen s automatickou převodovkou. moje archaická m46 má dráhy, za který by se nemusela stydět karosa, takže při zařazené dvojce a čtyřce nemohou být nápojáky vysunuté. tak mi čeká zas tohle vylepšování...

reagovat
sumy
23. února 2018, 19:34
0

Krásná práce. Klobouk dolů Pane ;-) Ač jsem se dřevem vcelku kámoš, tak do takovýhle akce bych se asi nepustil.

Irwinek
23. února 2018, 22:13
0

No jo, držáky na nápoje byly fakt koncipovány pro automat, mám stejný problém :-(

Nimrod
24. února 2018, 06:15
0

sumy: ono je to poměrně jednoduchý, stačí mít horní frézku (pujčil mi ji kamarád). jinak až na protažený prkna je to dělaný rukou... já truhlář nejsem, se dřevem pracuju jen pro své potěšení a to ještě málo kdy, takže tohle je fakt v pohodě :-) to už jsem dělal složitější věci, abych pravdu řekl :-) ale moc se mi nepovedly ty přechody mezi věncem a středem. vylepoval jsem je různě silnýma a tuhýma pásama, navrch šla kozlečina, ale není to ono. lepší by byla nějaká pěna, která by se opracovala do požadovaných tvarů a přikryla by to ta kozlečina... jinak je taky otázka, jestli nebude chtít třeba praksnout věnec nebo tak. to se holt uvidí časem, jestli ho nakonec dám do úplně jinýho volva, nebo prodám...
irwinek: teda i u 960 II?! já myslel, že tam se nápojáky vysouvají tak, že jsou vedle sebe a to by se už snad vejít něco mohlo, ne? mám u kamaráda objednanou jednu pofacelift loketku, abych ji vyzkoušel, ale už vidím, že to je asi zbytečné... :-/ já je teda zas tak často nepotřebuju, ale občas si cestou koupíme s milou něco v automatu, tak by bylo dobrý někam ty kelímky dát... a dávat je dozadu mi neřijde zrovna moc příjemné...

sumy
24. února 2018, 08:41
0

Což o to, nářadí, materiál všechno by bylo. Já jen nenávidím dělání kulatejch věci :-) navíc s hromadou drážkování pro prsty na zadní straně. Navic abych tomu pak věřil, že ho někdy v horký letním dni nerozlomim.
Prostě klobouk dolu. Obe hlavice řadících pák mě ještě čekají. A nevim, jestli potahnout kuží, nebo dřevěný. Zatím má manželka skoro hotovou jen levou stranu, bo nás tu koši nějaká hnusná choroba. Ještě mě čeká přebarvit airbag na černo, páč 99% volantů je šedých a já byl šťastnej za jakýkoliv airbag. Z 13 let výroby tenhle volant dávali jen 2 roky a není sranda ho vůbec sehnat.

Irwinek
24. února 2018, 08:44
0

No, jsou vysouvací vedle sebe, ale nizoučké a stejně překáží při řazení ( může tady hrát roli i nastavení sedačky, jsem relativně vysoký a sedačku mám poměrně vzadu, takže ruka vede přes loketku k páce ). plechovku 0,33 drží o něco víc než cm, zbytek leze ven.

Nimrod
24. února 2018, 09:08
0

sumy: moc pěkný! potahovat kůži přes ty příčky je šílený. já se dost navztekal s těma svýma přechodama.... do černa jsem střed a airbag také chtěl stříknout. koupil jsem si originální americkej plastidip, odmastil, dal tomu asi asi 10 vrstev... a začal se mi na hranách po čase loupat. takže jsem si dal 4 hodiny při sundavání plastidipu ze středu (airbag jsem v tý době nějak neměl k dispozici). jinak jsem také řešil, co s tím airbagem, aby ta vrstva neměla vliv na jeho otevírání. chtěl jsem žiletkou naříznout tu vrstvu barvy v místech otevírání, ale nevím, jestli by to stačilo... jinak kulatý věci jsou sranda

:-) jiným zprůsobem je ale také neumím... nějaký vybrání vzadu je, ale nic, co by nezvládl pilník (navíc je to schovaný :-))
irwinek: hmmm... to jsem na to zvědav... já bych stejně potřeboval zachovat vzhled toho starýho, který je hezky hranatý, ty moderní "kulatý" mi nějak v těch starých 960 nesedí... nicméně potřebuji pouze asi ty kelímky z automatů, nic jinýho jsem tam nikdy neměl potřebu dávat. dneska mi ho možná kamarád tu lkoteku přiveze, tak až se příště dostanu za volvátkem na zimoviště, tak ji vyzkouším

Irwinek
24. února 2018, 10:49
0

Volant je super, tady máš nějaký rychlovky toho držáku, ale nechci slyšet, že mám v autě bordel :-( přijel jsem ve 3 a před chvíli se vrátil z nákupu
víc využívám ty dveřní, vejdou se tam 2 plechovky nebo 0,5 pet vedle sebe

Nimrod
24. února 2018, 10:58
0

supr, děkuju :-) vypadá to jakž takž použitelně, ale máš pravdu, drží nápoje hodně nízko, to bych raději nějak doladil... bohužel na kelímek s horkou čokoládou ty ve dveřích asi moc používat raději nebudu :-) plechovky moc nepiju a s petkama problém není, takže mi jde fakt jen o ty kelímky... to jsem zvědavý, jak to vyřeším

Irwinek
24. února 2018, 11:05
0

No nízko to drží, ale je fakt, že mi nikdy nic nevypadlo, marky si tam dává kafe, tak pak řadím jak šimpanz, ale na dálnici se to dá, navíc 5-tka táhne už od 40 km/h, takže i okrska. Já mám rád horkou čokoládu, ale ne to kakao, co tady prodávaj :-D čokoláda musí po vychladnutí ztuhnout

Nimrod
24. února 2018, 11:53
0

jenže to by pak nestála těch 20,-, nebo kolik v lidlu stojí :-) nedávno mi přivezla ale milá horkou čokoládu (asi) odsud a byla teda fakt výborná http://www.choco-cafe.cz/

Irwinek
24. února 2018, 12:01
0

No kalíšek s cca 1dl stojí okolo 50 Kč, a zatím vím jen o dvou provozovnách ( tedy pominu-li maminčinu kuchyni a čokoládu z tuzexu ) Ani Marky takovou neumí :-(
tohle je taky jen kakao :-(
a byla legrace, když jsem jim to vracel u polraicha :-D

Nimrod
24. února 2018, 12:27
0

tak to jsem asi ještě neměl horkou čokoládu :-)

beastar
24. února 2018, 12:48
0

U vás ještě nemáte coffee to go? Zavřené kelímky sebou. Je to termo a dáš to i do dveří. Ten volant skvělá práce já bych si to uříz ruku a ostudu. Jinak Irw pořádek paráda... Ale co ty koberečky? Plamínek really ve Volvu?:)

Irwinek
24. února 2018, 15:47
0

Jen ten jeden u řidiče, jediný měl správný rozměr a neklouže. Na léto ho vyndavám

Nimrod
24. února 2018, 17:13
0

beastar: děkuju. jasně že s víčkem, ale to nic moc neřeší ani kdybych se nebál, jelikož si myslím, že bych to ani do dveří nedal. on má irwinek ještě jiný tapec, já mám prakticky shodný s 940. ale už se mi to rýsuje v hlavě, hodil jsem náčrt na papír a bude to snad dobrý :-)

beastar
24. února 2018, 19:45
0

Tak ok. Sem zvědav jestli lidová tvořivost zvítězí nad nedokonalostmi, který se nedostali do auta v originále.

Breakthru
23. února 2018, 19:42
0

dřív jsem se o něco takovýho pokoušel, ale většinou to zhatila svatá trojice Čas, Peníze a Místo....nepočítám nějaký ty tlumiče, pružiny, kola, brzdy a samosvor, čipy, předělání vstřikovačů atd., jednou jsem u svý Mazdy vyměnil 2.0 za 2.5 a to je tak nějak vše....Spíš mě baví opravovat a řešit něco, co prostě nejde spravit....
Trošku se směju představám o zvýšení výkonu, když zbytek auta stojí za hovno.Steřelý hadičky, zrezlý trubky, vymačkaný silentbloky, ale koně navíc:D
Možná se zase jednou kopnu do hlavy, koupím si zase Sierru a postavím si to vysněný RS2000.Ještě te´d mám doma spešl vačkový kola, co jsem si vymyslel a nechal vyrobit.Před lety jsem měl všechno na stavbu, ale nedopadlo to...
Te´d mám doma rozpracovanou Granadu a možná dostane RS křídlo a mlhovky dopředu.Svý XR3i zase odtuním do bezchybnýho originál, jen zachovám ty límcový kola, ze ktrejech strhnu 250gramů závaží (Němci neumí vyvažovat) a sportovní podvozek.Akorát DTM tlumič nahradí něco decentního :).....
A když nad tím přemejšlím tak mám vlastně dvě vystajlovaný TDIčka.Jednou jsme tak koupil a druhý si pošlechtil.Ta moje rotačka dostala prvně čip, pak se stáhl na míń kw, pak přibyly velký trysky do vstřiků (hrabalo to i na trojku :D) a teď až na čip a menší styling je v serii....

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. února 2018, 20:43
0

Ja auto beru jako polotovar, kterej je potreba si doladit k obrazu svymu. A protoze je to komplexni stroj, tak to chce doladit jak vzhled karoserie, tak interier, podvozek a leckdy i ten motor. :-D Dost casto to stoji hodne nepekny penize, ale co. Ziju jen jednou a delam to pro svoje poteseni. :-)

reagovat
Irwinek
23. února 2018, 22:23
0

Jestli se výměně orig filtrů za bavlnáče od KN a lepším svíčkám dá říkat tunění, tak tuním každé své auto :-D

Jinak " tuním " své rc - nacpu spoustu hlíny do podvozku, abych pak zjistil, že je to na prd a zas se pokorně vrátil k origo plastům - výjimkou jsou tlumiče, těhlice a kapitola sama o sobě - kola.

krásný ů tuning ů jsem potkal minulý týden, ale vzhledem k většímu počtu aut se stejnými samolepkami Salvage car Trophy předpokládám nějaký smysl.

reagovat
beastar
24. února 2018, 00:06
0

Vypadá to na závod ne. Tady je smysl http://www.cpsantwerp.be/salvage-car-trophy/

U got it;)

Irwinek
24. února 2018, 08:49
0

bystrej :-D ale nikde jsem nenašel předpis a ostatní auta nebyla tak výrazně " vytuněná ". ta A4 byla úplně standardní, kdyby neměla samolepku, vůbec bych ji k ostatním nepřiřadil

beastar
24. února 2018, 12:57
0

Tam bude nějakej cenovej limit auta. No a když koupíš vraždu na první signální její vraždovitost zvýraznis. Někdo jinej to třeba nechal v původním stavu. Belgicanovy do hlavy nevidíš. To víš kolonialisti...;)

Irwinek
24. února 2018, 15:54
0

Jo, taky jsem to tak pochopil, že v podstatě vraky na cestách. Ale něco vypadalo jak 5 x dražší vůz než ten za ním. Viděl jsem jich pohromadě asi 6 v jedné ulici a pak ještě 4 před hotelem. Byla tam zmiňovaná A4, 190 medvídek, 164 Alfa, nějakej hranatější saab - všiml jsem si ho z auta na poslední chvíli, nějaká mazda, zbytek už nevím. Víc mne zaujalo jen tohle křídlo, okolo kterého jsem šel k autu.

beastar
24. února 2018, 17:14
0

Takže je nutné jet s autem starým 30 let. Jedou týden 6 etap a cílem je dojet do Prahy ve stanoveným čase. Nezapadá mi tam A4 ta je od roku 94 ale třeba měli vyjímky. Startovný 850 éček na posádku(2lidi minimalně)

Antwerpen - Bodensee - Praag
6 etappes
oldtimer van +30j
niet voor sissies

Irwinek
24. února 2018, 18:18
0

No ještě je možnost, že jsem si spletl první A4 a poslední 80 :-(
přecijen to bylo za jízdy, v řadě u chodníku a jen o kousek dřív, než ten saab

beastar
24. února 2018, 19:35
0

Jo za jizdy to jde docela snadno zaměnit. Tak jako i tak zajímavá věc takový cestování s těmahle autama:))

Irwinek
24. února 2018, 20:43
0

No kdybych si rychlejc uvědomil souvislosti, mohl jsem to projít a fotek určitě nasekat víc, čas jsem měl. Jenže cestou k autu jich stálo jen pár, zbytek už byl na poříčí a to už jsem jel. V okolních uličkách by toho asi bylo víc. Jen je zajímavý, že auta za pár kaček a bydlej v centru . Holt jsou finančně jinde :-D

sumy
26. února 2018, 09:11
0

Taková zábava je v zemích jako Holandsko a Belgie vcelku oblíbená. Loni mám před prací zaparkovalo tenhle peklo cirkus.

Irwinek
26. února 2018, 10:36
0

No to už jsou vyloženě vraky, to ta moje vypadala ještě dobře :-D

beastar
26. února 2018, 13:06
0

No i v centru se dá bydlet za 650 den a to je pro ně s průměrným 2.400 euro úplně pěkný:)) jinak jo s těmahle vrakovejma rally se roztrhnul pytel. Je to zábavný a levný a když jede organizovaně víc vraku tak i bezpečný a zábavný...

sumy
26. února 2018, 13:46
0

"když jede organizovaně víc vraku tak i bezpečný" Jako mám pochopení pro punk, ostatně minulou sobotu jsem převážel 35km auto bez brzd ve sněhové vánici cestou přes Sázavu :-/ Stejně mi v autoškole říkali, když sněží, jezdi jako by jsi neměl brzdy... "Nechlubím se", pouze konstatuji... holt co dělat, když 4 roky!!! starý brzdový vedení praskne. Nechal jsem si tam nadělit zakázanou měď a bude po problémech-vida, taky tuning :-). Ale(bohužel je to na foto špatně vidět) , ta fistule měla nazvedanou zadní nápravu přes plocháč, možná i tl. 3mm, spíš míň a 8 šroub bez kontra, nebo samojistný matky. Upozorňuji, foceno na D1 u Prahy. Ani kolega holanďan, co si sám postavil Burtona(něco jako Kaipan 14, ale z 2CV :-D ) naprosto nechápal.

beastar
26. února 2018, 13:54
0

Myslel sem to tak, že když jede vic vraku tak když to klekne nejsi v tom sám. Technice neporučíš. Ještě vzpomínám když mě táhli na laně ve Vectře bez motoru. To byla dřina panečku. To je vždycky tak že je k tomu ještě krásný počasí...

sumy
26. února 2018, 14:38
0

Jo, to souhlasim, přoč bych si jinak pořizoval na toulání po Balkáně i druhý auto :-D I když těch 1500,- za pojištění odtahu odkudkoliv z Evropy je uplně v pohodě.
A s počasím taky přesný. Čelním oknem jsem měl výhled jak ve Startreku při rychlosti warp 5. Škoda jen že tak na 20-30m a víc ani prd. Na druhou stranu, alespoň jsem nebyl podezřele pomalej a držel jsem krok s auty přede mnou a za celou dobu se ke mě zezadu žádný jiný auto ani nepřiblížilo. Jinak v 90% případů jsem tahatelem a ne taženým a vetšinou alespoň lilo jak z konve a ten za mnou na špagátě už jen z posledních sil baterky pouze blikal nouzovkama. Holt mám takovej "blbej" zvyk. Mám auto, co s taháním nemá nejmenší problém, tak vždycky ty mrtvoly u krajnice sbírám a tahám tak porůznu alespoň na pumpy, popřípadě, když daj alespoň nějakou kačku na ropu, tak štandopéde až domu. Je to ale o nervy, dneska už lidi moc na špagátě jezdit neumí a jeden mi na 60km 3x utrhnul lano. Ale ne tu plastovou srágoru z pumpy, pořádný 12mm lano, na kterym jinak i vyprošťuju offy-Fábií :-/

beastar
26. února 2018, 15:15
0

Já už se lanu vyhejbam. Tahat zásadně na tyč. Jezdit na tom neumí nikdo a lana běžný jsou na jedno použití. S tim odtahem máš pravdu taky už 99 procent věci řeším plaťákem, odtahem. Míň nervu.

sumy
26. února 2018, 15:32
0

Plaťák, tak využil bych ho max 2x za rok a papíry na něj má stejně jen manželka. Tyč už kupuju 2 roky a ještě dýl vyrábím. Takový ty srandy do 2t mi jsou na nic. Ta moje potvora má 2,5t prázdná, kraťas pak jen 2t. Ale uznávám, že tahání na tyči je pohoda a v taženym autě může sedět i děcko, co jen bude točit volantem. Jenže lano je na vyprošťování stejně nej a je to to jediný, co mám v autě pořád (krom sekyry a lopaty- to kdyby mě ten v tom taženym autě moc naštval :-)

Irwinek
27. února 2018, 09:08
-1

Táh jsem na laně v noci po dálnici tchána v dacii, vždycky, když jsem se rozjel nad 110, tak mi přibrzdil a když jsem předjížděl, tak on to v té dačce odmítal tak dlouho, až už bylo lano málem pod předjížděným autem. Ale lano mi urval až po 40 km ve městě, cca 2km od baráku - zamknul si volant :-( na jeho omluvu budiž řečeno, že v té době mu bylo skoro 70 .

PepaSFI
27. února 2018, 14:51
1

nejenom že nikdo neumí jet na laně, on taky nikdo neumí tahat. Ten vpředu je hrdina a ten vzadu aby měl pemprsky na přebalení. Já teda nevím ale táhnout na laně nad 110 a ještě předjíždět mi fakt nepřijde jako nejlepší nápad. A eště v noci. Nebrzdí to, neřídí to, asi ani nesvítí a musí jet ve vzdálenosti kdy nemá vůbec žádný prostor na reakci. Kdyby ti ten předjížděný udělal cokoliv nestandardního a musel bys brzdit tak to do tebe zezadu s plnou parádou křápne.
Ještě lepší než tažná tyč je A-rám. Tenhle je takový odtahovkový. Američani si takhle tahají za obytňákem další auto, tak jak tady si lidi vezou na nosiči bicykl. Mají na to v nárazníku úchyty a přípojku na elektriku aby nemuseli dozadu věšet světla.

sumy
28. února 2018, 09:04
0

No nevim, tažný auto má dobrý, to jo :-D Ale válet se u něčeho 10 min po zemi, abych to pak odtáhnul... Tyč je tyč. 2minuty bez lehání si na zem a je to. Navíc, v ČR toto legální není, říká se tu tomu "motýlek" jestli se nepletu. A od lidí co s tím mají reálné zkušenosti vždy zaznělo něco v tom smyslu jako že proč se drbat s touhle číčovinou, když to jde vzít na plato a nemusíš se bát.
S rychlostí tahání souhlasim, základ je být jako řidič tažného vozu 100% čitelný a na nějáky předjíždění prdět. Ono opravdu být uvázaný za letcem, co to mastí kilo, bez posilovačů, bez výhledu :-/ Taky jsem zažil a nikdy více.

Irwinek
28. února 2018, 10:46
0

No nechci se nijak vymlouvat, vím že se mi to z předního auta vždycky bude jevit jinak, ale jemu motor šel, takže měl proud, brzdy, všechno, jen převodovka se protáčela. No a já se pod kopcem musel trošku rozjet, standardně jsme jeli tak okolo 80. A předjíždění jsem naznačoval blikačem dlouho dopředu, auto bylo dobře osvětlené a jelo fakt moc pomalu, asi měl taky nějaké problémy.

beastar
28. února 2018, 12:34
0

Nechci kecat, ale podle mě už ej frejm povolenej zákonem je. Stejně jako už jsou povoleny brejle. Jen to nikdo nepoužívá. Páč plato je plato ať už na autě nebo vozejk. S tim tahanim na laně je to těžký. Záleží proč to auto na laně nejede. Ve Vectre komplet bez motoru to byl adrenalin i v 60 z kopce udržet to na napnutym laně. Po rovině na rychlostce do 80 to jde korigovat bezpečně. Hale a neni i ono v zákoně že s tažením vozidla je zakázáno předjíždět? A i u tyče je snad max 80 kmh mám pocit:))

PepaSFI
28. února 2018, 15:01
1

no píšeš tam že se mu povedlo zamknout volant, to se obvykle při běžícím motoru nestává. Každopádně když pojedu stovkou a někdo pojede za mnou 5 metrů daleko, radši mu uhnu ať si jede někam do pi... protože ho nechci mít v kufru. A mít za sebou někoho za stejných podmínek, v poloovladatelném autě, nervézního, ve stresu, když nevím jak se zachová, jak umí předvídat a reagovat, což nevím pokud tu jízdu s ním nemám natrénovanou, ve vlastním zájmu, v zájmu zadku svýho auta radši pojedu jak připosranej. Když někde nedobrzdí a naboří mi zadek, můžem se pak dohadovat kdo za to může a kdo to komu zaplatí.

Irwinek
02. března 2018, 10:01
0

beastar : nemyslím, že je zakázáno při tažení předjíždět, ale vím , že se na dálnici musí s taženým vozidlem na prvním výjezdu ven, ale to by jsme se asi v noci zbláznili oba. Ta dálnice se v noci dala, provoz byl minimální a to předjížděné auto asi taky něco řešilo, mohl jet tak pade - šede, protože o moc rychlejc jsem v těch 80 nejel
pepasfi - vůbec netuším, co vyváděl, když zamkl volant, ale to už bylo ve městě, konkrétně u bulhara, a jeli jsme tak 20. neměla náhodou dacie taky takový to zamykání tlačítkem u spínací skříňky jako starý MB? Já jí nikdy neřídil, a tchán byl takový dost jakoby kutil, tak jestli nějaké zabezpečení ?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem