
A.J.Michal
Jméno | Michal Hlaváč |
---|---|
Bydliště | Zlín |
Registrace | před 7.9 rok. |
Poslední aktivita | před 3.1 rok. |
Příspěvků ve fóru | 32 |
Komentářů u článků | 37 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů

:-) Jo, ja si letos vyzkousel prvni jizdu v cabriu v Alfe romeo Spider S3 a jak zapadlo slunce, tak teplota kleska k 5 stupnum, ale strechu jsem proste dole nechat musel i kdyby trakare padaly :-)

Jo chlapi, a víte co to obnáší oturbit 75 ? S motorama není problém ... horší je kardan a přvodovka. Ta vytráví max 250 koní a kolem 300 Nm pak se už louskají kolečka. A hardyspojky na kardanu vydrží tak 5000 km, než ti proletí kardan tunelem.
Je zatraceně rozdíl swapovat fiatacky motor na příč do Alfy na příč ( když je to stejně na podvozku vše TIPA a je rozdíl to nasoukat do 75 kde je uplně vše jinak) . člověk by musel na zakázku nechat vyrobit setrvák, vanu, kdo ví jak by vycházelo olejové čerpadlo, vymyslet a nechat vyrobit asi celý zvon za setrvákem a to je teprve finanční vražda. V ČR toto nikdo nikdy nedělal. 24v busso ze 166 je asi idealní motor , kde se přes programovatelnou ŘJ dostanu na 250 koní a vím, že kardan a převodovka to vydrží. Nebo pak sehnat kliku z 2.5tky a okompresorovat low boostovym kompresorem, ale ono když už, tak to zrovna koupit kované střeva na 3.0.
V plánu je si udělat sériovou 75 V6, materiál na skladech mám na kompletní auto. Nejhorší na tom ale je, jak nyní strašně lezou cenově nahoru. Ten trh jde uplně do kytek, ale me nikdy auta jako investice nebraly a kupoval jsem je jen kvuli tomu, ze jsem je chtel kvuli jizdnim vlastnostem, koncepci a tak :)

no.. když je auto z roku 1985. Tak je stále co vylepšovat. Z houpavého korábu to chce člověk přitvrdit, tak pořídí lepší tlumiče a silnější stabíky. OK nyní to je tvrde a jiste v zatážkách, ale stále je to gumove na silentblocích. OK dáme místo silentbloků unibaly. Hmmmm vše už drží, ale jaksik italové s tímto vším nepočítali a začínají praskat sváry na karoserii jak se karoserie kroutí, tak je potřeba vyztužit celá karoserie. Člověk nasadí 17" pneumatiky o šířce 215 semislicky a zjistí, že brzdy to i s nejlepším materiálem prostě nedávají, tak nasadíš brzdy s větším průměrem. No pak až toto vše uděláš tak zjistíš, že 200 koní je na 1 tunu váhy prostě málo a přemýšlíš co tam swapnout.
Jo takto to mám já se svoji Alfou Romeo 75 3.0 V6. Celoživotní projekt :)

To já říkám furt že ty káry mají jedíný dobrý ten 24v busso motor. Co si budem nalhávat, pokud vepředu nejsou pořádně lepivé pneumatiky a samosvor Q2... tak se to auto hrne čumákem ven. Prostě tu váhu 70% na předku neokecáš. Mě zatím řidičsky žádne auto neoslnilo tak, jako moje Alfa Romeo 75. To rozložení hmotnosti je super a každý vám řekne, že zadní náhon je i o tom pocitu, jak tahá zadek a do volantu se ti nepřenáší žádné sily a krasně je tím pádem čitelné.


budes se divit, ale neposunul :D podvozek je apsolutne totozny ... maximalne udelali neco z torzkama vepredu, ktere jsou beztak unavene a byly mozna jine tlumice ( ale tu se bavime u origo verze co vyjizdely z linky), nyni tam uz kazdy ma tlumice z druhovyroby) a ja rikam. Podvozkove se to chova uplne stejne jak Giulietta a nebo 75tka v serii :) .... jen ten podvozek u 90 je vice mekci a houpavejsi nezli u 75, ktera se me subjektivne zda být trosku tvrdsi. Ale ja mam i tu Giuliettu houpavou a limuzinu a tam na dalnici byl pocit uplne totozny jak v 90 akorad V6 je V6 se seriovym vyfukem a TD proste kadla a huci.

TDčkové 90ty... to ti můžu půjčit svoji Giuliettu taky v TDčku jak ji Greeny testoval zde na autickarich a budeš mít uplně stejný pocit jak v 90. Protože podvozkově je to úplně stejný :)
Toto je 90 2.5 V6 i s digitalnima budikama :) Mel jsem ji i pujcenou cestou do Brna :)


biturba od maserati (3200 GT)... nemálo lidí ty auta člověk zahodil do příkopu při turbokopanci :)))

zadní brzdy u transaxle je věc, kterou prostě bez zvedáku a potřebném nářadí dělat nechceš. Musí se povolit poloosy, pak ručně samostavama na zadních třmenech pod autem oddálit desky od kotouče a vyndat desky ven a teprve jde kotouč s deskama venku vyndat. Třmen bez sundání kotouče z převodovky nesundáš, takže pokud se ti kousne třmen, tak je to boj z tama nějak dostat. A už několikrát jsem pod tím prostě ležel někde na kraji silnice.


EU je v rámci podložky pod SPZ viz fotka. Já jsem byl v zahraničí bez tohoto Europroužku a neměl jsem ani vzadu nalepené CZ a zatím bez problému.


Bohužel už nejsou a když už, tak se o nic neví. Já před rokem sháněl auto na každodenní ježdění a už jsem skoro koupil Maserati biturbo, ale pak jsem náhodou nadhodil to, jestli by tuto Giuliettu majitel neprodal a slovo dalo slovo a za týden jsem si pro ni jel. Auto poslední roky strašně moc měnilo majitele, a stav je také nic moc. Já jsem na tom udělal kupu práce, protože se transaxlema zabývám hodně let. Zadní desky brzdily už železem, totalně roztrhané hardyspojky na kardanu, přední ramena vymlácené pod tíhou toho lodního motoru a tak. Ale u mě je to daily, takže detaily moc zatím neřeším a jezdím co to jen jde. Jede to na vše co teče a i jsem si to trošku poladil a je tam o pár koníku pod kapotou více, takže předjet kamion už není nadlidský úkol :-D

Jedna z mých Alf. Díky Vojtovi za objektivní článek. Kdo by to řek, že jsem s ní za rok a něco najel 18 000 km a byl jsem s ní ve Slovinsku a v Itálii. Auto používám jako daily ( v zimně v soli jsem s ní nejezdil, srdce mi to nedovolilo), jinak na ježdění do práce a kodrcání kolem komína, na to je toto to auto stavěné. Dálnice se tomu moc nelíbí kvůli krátké převodovce, ale když nasadím svoje tempo 110km/h , tak sice do Prahy dojedu o něco málo později, ale za to spokojeněji, že to stařenka zvládla a se spotřebou kolem 6-7 litry nafty na sto.

Kde jsou ty časy, kdy jsem pomocí šroubováku a imbusu ladil svoje TDčkové Alfy Romeo 75. :-))) člověk přidal naftu, tlak turba z 0,8 na 1,6 baru, zostril nabeh kuzelu ve vstrikovacim cerpadle aby tam slo jeste vice nafty pri tlaku :-D ... Pak prisel jev kdy toto vse se nestihalo uchladit, praskaly hlavy, litaly tesneni z podhlav, ale turba držely :)) jen to člověk nemohl drzet dlouho pod krkem :))

nevim .. jednou jsem jel ve 2 rano z Prahy do Brna a 110 km/h v tom zuzeni byla pro me i ostatni normalka, jak jsem videl, ze se nekde pracuje, tak jsem svou rychlost snizil na 80 pro bezpecnost pracujicich a dale jsem zase nasadil tempo 110. ťok jen vidi penize, proste se bude vybirat, vybirat vybirat. maji to spocitane ze se jim to proste zachvili vrati a pak budou jen kasirovat. Nekteri ridici, co se nedrzi svych pruhu je take obcas potkat za trest, nemalokrat se mi stalo, kdy me i osobni auto malem natlacilo na betonovou zidku.

Super, díky za Info, mě bude stačit, když nepřijdu o papíry :-D

Já třeba pří koupi aut nikdy nepočítal s tím, že by měly někdy nějakou hodnotu. Kupuji jen kvůli tomu, že se mi líbí a dobře jezdí :)) ... zatím jsem žádné ze svých aut neprodal, buď mi Alfy zůstaly doma a nebo je mám rozdělané na půdách :))) .... ale něco na tom bude, užívejme si života jízdy, dokud nám to zdraví a finance dovolí. Bude jen hůř a nikdo pomalu neví, co bude zítra :)

V to tak nějak doufám :-D .... uvidíme, ja si tam toho všim až později že je tam měření :-D

Super setkání.
Svezl jsem i pár lidí v té mé Alfě 75 směrem nad kino a byl to asi pro některé zážitek, kdy s otevřenými okny ten výfuk do boku pral v zápřahu přímo do betonových zdí a rovnou zpět do auta :-))) .... jen škoda nekonečně dlouhé převodovky.

O tom odpadnim teple u VM motori to je pravda :) , proste lodni motory narvaly do aut. Coz byl dobry napad, ale nedomysleny kvuli tomu chlazeni. A ja jsem s tim motorem stejne spokojeny, jen je potreba se k nemu chovat, ale praskani hlav se clovek nevyhne :-/. Me se to osobne ale jeste nestalo, jen vzdy fouklo tesneni pod hlavou.
Ale chiply VM motor na 115 kw ve 155 hybalo fakt slusne kdy uz ve 164/155 to bylo postavene na ridici jednotce bosch.

Ma to vice mene smysl :-)
to same tak nejak resim u sve 75tky kdy budu resit postupne brzdy. Jako prvni zkusim dat ty nejlepsi desky s kotoucema co jsou a pokud i ty umrou za 25 minut v Brne na okruhu, tak teprve ma smysl davat vetsi kotouce ( prave zde je ta vyzsi hmotnost ) To same je , ze mam i 15" horcikove kola co maji 5 kg jedno, coz dela oproti normalnim cca o 2 kila na kazdem kole min :) ... je potreba to vse vyzkouset :) .. ale rika se, ze 1 kg neodpruzene hmoty dela 5kg normalni :)


Nejednodusi test u zadokolek, zdali tam je samosvor a jestli funguje.
Zajedu na plac doprostred. Dam plný rejd na jednu ci druhou stranu a proste zkusim udelat kruh. Zdali auto udela kruznici a protaci se vnitrni kolo, tak je jasne, ze ma auto otevreny dif pripadne na jedne stran samosvoru jsou sjete lamely. Pokud samosvor funguj spravne, tak auto zacne krasne protacet kolama a pojede hezky smykem.
Sam jsem u sve Alfy 75 mel na jedne strane samosvoru sjete lamely a svoril mi jen na jednu stranu. :-)
Edit: jinak zrovna u 75 nejde na heveru zjistit, zdali tam je ci neni samosvor. Pokud jsou lehce sjete lamely ( ale samosvor stale funguj v poradku ) tak s na heveru chova jako otevreny diff. Az kdyz jde z hrusky kroutici moment na talirove kolo diferencijalu, tak zacne svorit.

Jo jo, Giu se vratila zase na moravu, ale jeste vice vychodne smer Zlín :-)

Alfička jezdila v Praze. Je nezhnilá ale má jen jednu vadu na kráse, nema pod kapotou norda, ale dieselovy motor vm motori 2.0 TD 60 kw.
Ja to auto mam na kazdodeni jezdeni do prace a do obchodu, v zime Giuliettku asi vytahovat nebudu. Na jízdu pro radost mam 75 3.0 V6 QV :-)

S tou fotkou Alfy Romeo 75 jste me dostali.
Osobne sve Alfy Romeo 75 nemam rad, kdyz je servisuji a totalne nadavam na italske inzenyry. Proc delat veci jednoduse, kdyz jdou i slozite, to je cela 75ka s transaxle ulozenim.
Jinak to auto mam rad :) , ale mam i ty sve slabe chvilky, kdy ho nenasim, proklinam a ze uz nikdy nekoupim starou italskou jebku. No co se nestalo. Koupil jsem si Giuliettu predchudce 75 :-D
Alfě zdar !!!


Pristi kafe and kary musim navstivit svoji Alfou Giuliettou z 85. :)

Osobně mě tyto dva videoklipy privdly na myslenku, poridit si velky amricky cabrio a jen tak plout krajinou.

jejich FB sleduji uz nejakou tu dobu a jejich prace je vice nez profesionalni

I já to tak mám :) Alfa 75 V6 -- mit to tak 250 - 300 koní by bylo tak akorad :) , na 1100 Kg tech necelych 200 koni bylo obcas malo, nyni mam 1185 kg bez ridice a ta vaha jde proste znat a jede to hure jak predesle.
Ale kdyz si to tak vemu, tak na normalni silnice do provozu je to tak akorad, clovek to pozna az na okruhu, ze by to chtelo vice.

To auto má jednu chybu, má ho už taky skoro každej :) což mě u aut irituje :)

Ne, opravdu mi 4. auto asi neprojde.
Jednoho dne chci od italských aut zkusit nějake tý nudné plujicí lodě amerik.... je pravda že hledám nějaké auto co by mě odvezlo z bodu A do bodu B a bylo to auto vyjimečné a nesrao by mě u něho, že by mi to někdo tukl, což mi toto prijde jako dokonale.
Ale jak uz bylo zmineno. Dovezt si dalsi vrak dom neeeeee :-D

tak zase tak se toho bat nemusis, to ja mam 90 - 100 pri dalnicni 130, ale bude to i tim, ze mam kratsi prevodovku v 75 :-) ani novy chladic nepomohl.
Osobne ten motor je proste drzak, jen se nesmi ladit.
Ja mam jeste mechanicke cerpadlo a tahal jsem z toho misto 0.8 baru i 1.6 a to uz proste je na ten motor moc, vzdy neco povolilo :)
Nyni jsem si koupil AR 75 na Race 3.0 V6 12v busso :-))

Ten motor to chce hlavne pomalu zahrivat a hlavne dochlazovat. Nikdy na to nezapominat :). Najeto 70 tisic a jeste se mi nestalo, ze by mi praskla hlava a to jsem v Alfe 75 jel i hodne velkou kudlu a v Brne jem mel na masarykovy okruhu i 110 stupnu :) ... ale moc to ten motor proste nema rad, ale ta se s tim jezdit i na pul plynu :)

Jednu dobu vím že se u nás prodával raptor za 99 tisíc Kč :)) ten kdo to koupil tak neprohloupil :)

Jo a ještě aby jste nezapoměli, tak ty auta, co byly na premiéře měly manual :) ... nevim co je na tom pravdy, ale kdyby tech 510 koni mel pod trema pedalama a šajtrpákou , tak to by byl mazec.

Poslední komentáře
- riderhenry, Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu...
Vojta Matoušek, ale ten má asi dost plno. Případně se není... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Tak nějak. Pocitově je to cool verze. Už to má správný... - Junior, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
+ teda netřeba zapomínat na to, že je to nejlevnější novej... - Kebrdle, Ford Focus Combi ST Line: Poslední...
Kdyby tam byl normální motor,bylo by to dobré auto. Kdyby... - Amarask, Ptejte se: Velký sedan za čtvrt milionu...
Zdravím, můžu se zeptat na toho klučinu, co servisuje BMW v Brně?... - afro-r1, u blogu Obyčejné auto
Bordel? Na strope? Maximalne otisky spinavych prstu, a ty jsou... - afro-r1, u blogu Obyčejné auto
Nejlepsi asi plastove kostky v prahu u BMW. Nereznou a zadny... - sheogh, Levný elektromobil který potěší...
Jeee, konecne elektromobil, ktery by se hodil i me :-))) Mel bych... - vojtacz, Levný elektromobil který potěší...
Já pořídil synovi (sobě samozřejmě) Tamiya CC-02. Je to menší,... - RRRampapapa, u blogu Obyčejné auto
Není zač, jinak ještě k blogu - gratulace ke spokojenosti... - Stanley, u blogu Tesla Model 3 (Dual Motor, LR) je elektromobil,...
Já elektřinu úplně nezatracuju... spíš se zatím vyrábí... - RRRampapapa, u blogu Obyčejné auto
Auris má zvedací body i na prazích - jsou tam vyznačená... - spooon, Levný elektromobil který potěší...
"teď bych chtěl být dítě" říkám s vždy, když... - beastar, RAM 1500 Warlock Classic: Takhle chutná...
Je to tak. Na převoz suti a podobně je toho škoda. A není... - bitner, Levný elektromobil který potěší...
Super! Akorát mě štve, že už mi nejsou 3.
Poslední inzeráty
2016 rok výroby
310 koní výkon
3 604 ccm objem
1966 rok výroby
97 koní výkon
2 687 ccm objem
1972 rok výroby
1 koní výkon
5 200 ccm objem
1963 rok výroby
401 koní výkon
6 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Elektrickým Meganem k moři bez elektrocentrály v kufru
93 komentářů - Proč je okolo aut tolik vášní?
78 komentářů - Škoda Enyaq RS iV: Svižná stodola
47 komentářů - Zlatá Vrána 2023: Pátý ročník inzertního bahna
41 komentářů - České, evropské, světové... A jaké je vaše auto roku?
30 komentářů - Auta, která mi způsobují smutek
29 komentářů - Třaskavé novinky pro letošní rok: BMW ukázalo XM, 750e a M3 Competition Touring
29 komentářů - Moderní nesmysly, které mi pijí krev
28 komentářů