reklama
načítám data...

Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Když oktávku, tak TDI, tak zní prastará hospodská moudrost. Nebo spíš hloupost. Soužití se silným benzinovým motorem je o mnoho příjemnější a jen o málo dražší.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Octavia 1.8 TSI DSG: Další hřebíček do rakve TDI

Před domem mi stojí kvintesence českého rodinného štěstí. Škoda Octavia. Červená. To samozřejmě není nic nového, neboť řízením osudu je tento vůz s raketovým motorem 1.2 TSI mým standardním rodinným přepravníkem už pár let. Jenomže dnes mi stojí před domem ještě jedna – novinářská ve výbavě Style, s automatem a stoosmdesátikoňovým motorem. Navíc mám před sebou týden volna, který strávím na horách. Můžu si přát víc?

Náklaďák v sedanu

Popravdě, můžu. Třeba příčníky a rakev, ty se na týdenní lyžovačku docela hodí, jenomže na půjčené auto nepasují. Všechna veteš bude muset dovnitř. To znamená čtyřikrát lyže, přezkáče a helma, výstroj splňující požadavky himalájské expedice, menší, ale dobře zásobené hračkářství a IKEA taška s proviantem (stravování v restauracích je se dvěma potomky náročné jak finančně, tak mentálně, a spoléhat se na jedinou vietnamskou večerku ve vsi jsme nevyhodnotili jako dobrý plán). V předsíni se vytvořila velehora, která v kočkách probouzí lezecké vášně a v nás hlubokou skepsi. Proč jsme si radši nepůjčili Avii…

Důvtipný čtenář však ví, jak to dopadlo. Do kabiny bylo nutné vměstnat jen fotobrašnu a příruční zavazadla neboli buzertašky. A půlku lyží, pochopitelně, což má své nesporné výhody, jak jsem popsala už před rokem v testu Nissanu X-Trail. Demarkační čáru mezi zadními sedadly by měly nabízet všechny rodinné vozy ve standardní výbavě. V plné kráse vidím hlavní, jediný a neotřesitelný důvod, proč je Octavia českým národním pokladem. Narvete do ní úplně všechno, počínaje sekačkou na trávu a konče chovatelskou stanicí mastifů. Kdybychom cestou srazili srnku, pořád zbyde místo na její odvoz za účelem pozdější konzumace. Přitom to zvenčí vypadá jako úplně obyčejné auto, což jako vhodnou alternativu vylučuje dodávky, náklaďáky a autobusy. Tenhle prostorový trik mě na jinak dost fádním vozidle vždycky fascinoval.

reklama

Bez prožitku z jízdy

Ideální dopravní prostředek je Octavia i z dalších důvodů. Po dvouhodinové jízdě vylezete místo na pražskou ulici na sněhem pokryté parkoviště pod sjezdovkou, a skoro nevíte, že jste jeli a řídili. Hotový stroj času. Cílem škodovky není naplnit vás jízdními zážitky, ale naopak vás jich zbavit. A přesně to si přeje 90 % zákazníků.
Interiér je účelný a přímočarý, ovládací prvky logické a uživatelsky přívětivé. U radiomapy bych sice ocenila alespoň jedno mechanické kolečko na ovládání hlasitosti, ale brzo si zvykám používat výhradně kolečko na volantu a chápu, že velký displej bez čudlíků vypadá čistší a elegantnější. Škodováckou navigaci považuju za velmi povedenou a líbí se mi vlastnost displeje zobrazovat ‚tlačítka‘, až když se k nim přiblížím rukou. Je tu poměrně schopný asistent jízdy v pruzích, detektor mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, automatické parkování a kvalitní audio Canton, zkrátka všechno, co potřebujete, abyste si i během dlouhé cesty zachovali čistou hlavu, nezatíženou řidičskou námahou. Navzdory steskům mnoha kolegů mi vyhovují i sedačky s elektrickým nastavováním.

Sport je tabu

Pokud by člověk přece jen toužil po interakci s vozem, dá se volit ze čtyř jízdních režimů. Za sebe můžu doporučit odkliknout “comfort” a víc se nestarat, snad ještě “eco” nalezne uplatnění, když se na výpary plížíte k čerpací stanici (auto vám k tomu rádo ukáže, kolik paliva ‚sežere‘ třeba vyhřívání sedaček nebo volantu). Ve vlastním zájmu se nedotýkejte tlačítka “sport”, protože tím se z pohodlného auta stane kodrcavá herka a řezání zatáček si stejně neužijete, na to je naladění auta příliš nedotáčivé. Kromě útoků na páteř vás bude jízda oblažovat jen řevem zbytečně vysokých otáček a zmatečným řazením. Nechte auto v komfortním nastavení, a můžete jet i po rozbité silnici příjemně a rychle. Ne sportovně, ale rychle určitě. 

Úsporný benzin?

Když se kouknete pod kapotu (nebo pod víko palivové nádrže), začíná sen české rodiny malinko blednout. Tohle přece není TDI, náš idol, náš ochránce rodinného rozpočtu! Motor 1.8 TSI je u oktávií nevím proč jednou z nejméně oblíbených variant. První volbou spořivého otce rodiny, jakož i fleetového manažera, je samozřejmě diesel. Kdo se chce trochu odvázat, vybere si benzinový litr nebo 1.4 TSI. Přitom jedna osmička je co do poměru výkonu a spotřeby ideální. Se 180 koňmi se nemusíte rozmýšlet, jestli do kopce předjedete náklaďák. I plně naložené auto pohání vpřed sebejistě a bez námahy, k tomu je kultivovaný a tichý. A spotřeba? Kombinace sníh, dálnice v ilegální rychlosti, okresky a město – 7,3 litrů benzinu. Pořád je to o něco víc než diesel, ale dostanete příjemnější dynamiku, tichý chod, nižší servisní náklady a libou vůni z výfuku. Víte, za kolik jezdí má astmatická jedna dvojka? Radši se neptejte…


Trochu na rozpacích jsem jen z fungování DSG. Ve vyšších rychlostech pohoda, řadí rychle a nenápadně, vlastně i ve městě pohoda, až na jeden drobný detail. Při změně směru z dopředného na couvání (nebo naopak) převodovka občas pochybuje o vašem záměru. Při parkování do kopce zařadíte déčko, ovšem auto si po uvolnění brzdy ještě o hezký kus scouvne. Pokud nemáte za zadkem centimetry navíc, může to skončit i fyzickým kontaktem s autem za vámi (potažmo s jeho řidičem). Přiznávám, že tato váhavost mě párkrát docela vyděsila. Jinak ovšem nevidím důvod, proč do Octavie chtít manuál. Až na zmíněnou mušku funguje DSG dobře a u civilního dopravního prostředku o ruční řazení nestojím. Pak by totiž stroj času přišel o svou magii.

Verdikt

Můžete si o ní myslet, co chcete, jednou ale Octavii jako služební vůz stejně dostanete. Potom zjistíte, že je to praktický a spolehlivý spotřebič. Že vám se slušnou výbavou dopřeje pohodlí a možnost přemýšlet cestou o úplně jiných věcech, než je řízení. Že vám při jízdě neleze na nervy, protože o něm vastně vůbec nevíte. Je to génius průměrnosti ve všech disciplínách, zároveň však v žádné z nich nekulhá. I když už dávno nejde o ‚budget‘ volbu pro mladé rodiny, vlastně chápu, proč si tolik lidí zajde k dealerovi pro oktávku, aniž by přemýšleli o jiných možnostech. Dostanou auto, které už dobře znají a které plní jejich požadavky přesně podle zadání. Nic víc, nic míň.

Tak, a můžete mě kamenovat :)

reklama

 

Technické údaje 

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 798 cm3
Výkon: 180 koní (132 kW) v 5 100 – 6 200 ot./min
Točivý moment: 250 Nm ve 1 250 – 5 000 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Pohotovostní hmotnost: 1 355 kg 
Maximální rychlost: 231 km/h
0-100 km/h: 7,4 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,8 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (dosažená) 7,3 l/100 km
Cena (s danou motorizací a DSG ve výbavě Style): 654 500 Kč

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Anorex
09. ledna 2018, 09:34
0

Snad jen k těm přechodům DSG převodovky z D na R a opačně. Je potřeba jí zkrátka dát chvíli času, než se tam všichni ti trpaslíci v bedně srovnají a poskládají. Už z konstrukčního hlediska neumí ty hladké přechody HDM převodovek z různých režimů. Zejména v popisovaném couvání do kopce je potřeba poctivě zastavit, přeradit a chvíli počkat, ono je to zařazení cítitelné a pak, zejména s hill holderem, mi auto nikdy nikam necuklo. Chápu, že občas je člověk trochu ve stresu, když někde podélně parkuje do kopce na frekventované ulici, ale stejně nic neuspěchá a ještě si přidělává člověk vrásky.

Jinak tohle by si Škoda měla dát jako prodejní motto, protože přesně vystihuje jejich výrobky a nemyslím to nijak negativně. Trefeno tzv. na komoru... :-)
"Je to génius průměrnosti ve všech disciplínách, zároveň však v žádné z nich nekulhá."

reagovat
ma
martinw
09. ledna 2018, 14:11
1

Az na kufr, v tom je to auto genialni a to v CR prodava :) ...ale sam patrim ke generaci ktera uz tak velky kufr nepotrebuje k zivotu, ja uz nebudu tahat vsechen stavebni material v kufru auta jako to delal muj tata a deda, ani ty rodinne dovolene uz nejsou takovy survival :) kdyz si nezapomenete kreditku prezijete ve vetsine evropy bez potizi

sumy
09. ledna 2018, 16:23
0

Sice jezdím do té části Evropy, kde si kreditkou maximálně namažeš chleba, ale i tak pro běžný život vystačím s 290l pro 6 osob a na dovču holt pořádnou zahrádku :-) Ale zas když jó potřebuju, sklopím sedačky a nandám tam EUR paletu narovnanou do 110cm výšky

Jo
John Galt
09. ledna 2018, 10:31
1

Některé fotky interiéru by zasloužili vyrovnat horizont. Zelená hruška je pokus o oživení smutného interiéru?

Zrovna 1.8TSI mi moc smysl v Octavii nedává. 1.4TSI jede víc než dostatečně a spotřebu má stejnou jako 2.0TDI. Kdo chce rychlou Octavii bere RS, které není o tolik dražší. Jediná výhoda 1.8TSI oproti 1.4TSI je zadní náprava.

reagovat
Anorex
09. ledna 2018, 11:13
0

A dostupnost pohonu 4x4 pro jedinou benzínovou motorizaci z nabídky...

sumy
09. ledna 2018, 11:16
0

Ale ona ta zadní náprava udělá asi dost. Zatím jsem neměl tu "čest" s nezávislou, ale u služebního kodrcátka(1,6TDI kombajn) jsem na okreskách opravdu nervozní. Na rozbitý okresce zadek odskakuje do všech stran jak koza a jeden nikdy neví, jak to vyjede z vyzáplatovaný zatáčky. K tomu se pojí i poměrně nepochopitelný a ospalý zásahy ESP. Minulý pátek mi cestou zs Špindu na mokré silnici při +5°C dělalo problém i se jen udžet za favoritem, za jehož volantem seděla madam s drdolem. 2x jsem skoluznul až do protisměru, než se trpaslíčci rozhodli zatahat za brzdy a to stejně až ve chvili, když už bylo auto pod kontrolou (fuj stydím se, ale opravdu jsem to nečekal)
No a pro mě největší mínus tohoto povozu-středový tunel neustále atakující mé již 2x operované koleno. Tedy vždy si tam musím narvat mikinu.
Ano, je to etalon průměrnosti a na dálnici to neobtěžuje(krom neustále se špinícího se zadního okna u kombíku, to jsem v takové míře zatím nezažil u žádného jiného auta). Ale jinak mě to auto neskutečně se...- rozčiluje. Pokaždé, když s ním mám jet, tak si říkám: "Za co soudruzi, za co!". Možná mě na tom rozčiluje ta nezáživnost a nuda. Přístí tyden uvidím, mám nafasovat 2,0TDI (já jim říkal, prďte na ropu...) ve čtyřkuli. Tam už si alespoň dodělám polstrovanej polštářek na to koleno :-)

Jo
John Galt
09. ledna 2018, 12:06
0

Já bych se na 2.0 TDI moc netěšil. Nelíbilo se mi ještě víc než 1.6TDI je těžké na předek. Motor má užší spektrum využitelných otáček a větší prodlevu turba než 1.6TDI. Jen na dálnici se mi 2.0TDI líbil víc.

beastar
09. ledna 2018, 13:16
0

To nic nemění na tom, že 1.6tdi je momentálně úplně nejhorší volba. Kromě peněženky nešetří nic. Nejede to a žere to stejně jako dvoulitr.

Ba
Bavoraczech
10. ledna 2018, 11:30
0

U dvoulitru je ten výrazný turbokopanec okolo 2000 ot. Většina lidí ti řekne, že to je přesně to, co se jim líbí. Ten zátah vocpoda. To jak má ten motor krouťák, sílu. Motory s menším turboefektem dělají i menší efekt na řidiče. Ta "síla" tam pocitově taková není, i když je celkové zrychlení lepší...

co
cosworth
09. ledna 2018, 11:11
-4

skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

reagovat
Raspby
09. ledna 2018, 11:25
0

Hezky napsanej test, ačkoli dlouhodobě jsem žádnou neřídil, tak souhlasím, jak to bylo napsáno. Pouze jako protiklad tomu, co tu Zlokočka napsala, prezentuje Škodovka RSko jako ,,maximální sportovní zážitek" :).

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
09. ledna 2018, 11:41
0

Raspby - to přeci vidí každý. Zde je sport tabu jelikož nemá vzadu křídlo. Kdežto RS ho má, čili je sportovním autem. :)
Vždyť je to celé tak jednoduché...

beastar
09. ledna 2018, 13:17
0

No a máš tam taky ten značek RS. To znamena rychle sportuj.

li
liber
09. ledna 2018, 11:57
0

Takové veselé čtení o ničem. Tedy o tom, že má Octavia velký kufr. Je to tak článek pro ženy. Prý 90% řidičů nestojí o jízdní zážitky. Pěkně děkuji.

reagovat
fr
frite
09. ledna 2018, 15:33
0

Levnější vstřikovače, levnější turbo, co se týče běžné údržby tak menší olejová náplň, pokud vím tak malinko levnější filtry. Rozdíl taky může dělat povinné ručení - vzhledem k tomu že adekvátním konkurent 2.0 TDI je 1.4 TSI

sumy
09. ledna 2018, 16:25
0

Poviné ručení není argument. Na 2,8 92kW, 3,3t max hmotnost a 7 seslí platím 2800,-

beastar
09. ledna 2018, 17:06
0

Jo. Je ale fakt, že bez bonusů bude prostě POV na 1.4 v gasolině levnější. Jinak jako jak si ze vsi a máš plný bonusy tak to jde dolů. Jo a neni ti 18:) Taky platim na 3,5 v benzínu ročně 3750,- u ČSOB ale je tam vše full plus sleva pani ředitelky....

sumy
09. ledna 2018, 17:12
0

To ano, ale kolik stovek to bude rozdíl? Opravdu to hraje roli při nákupu auta v řádech vyšších stovek tisíc? Jak často bude případ, že si 18 letý "ucho" jako první auto půjde koupit novou octu? Pravda, vesnice a bonusy jsou fajn.

fr
frite
09. ledna 2018, 18:16
0

Sorry kluci, to byla reakce o jedno vlakno nize.

beastar
09. ledna 2018, 18:30
0

No nebude pravděpodobně skoro nikdy páč 18ti letý kluci by si nekupovali jako první káru takovou oktávku:D Máš pravdu bude to pár stovek, ale zase nekupuješ to auto na měsíc že jo. Obecně je to složitý a takhle filozofovat bychom mohli pořád. Hlavní důvod je prostě ten, že ta 1.8 už je cenově moc blízko prémii. Drahou oktávku nikdo nechce a když tak si koupí ereso.

VK
VK
09. ledna 2018, 12:01
0

Ze se tak zeptam, oc je u benzinu s turboplnenim jednodussi/lacinejsi servis oproti nafte? Obzvl. kdyz po novu dostane i DP filtr.

reagovat
VK
VK
09. ledna 2018, 12:01
0

...s turboplnenim a primym vstrikem.

Jo
John Galt
09. ledna 2018, 12:32
1

Přímý vstřik u benzínu má řádově nižší tlak než u dieselu. U DPF je předpoklad, že vydrží déle, protože benzín i s přímým vstřikováním produkuje méně sazí a zároveň regenerace bude snazší, protože je vyšší teplota spalin. Tohle ale potrvrdí nebo vyvrátí až praxe. Pro mě je hlavní důvod proč nechci diesel je kultivovanost.

VK
VK
09. ledna 2018, 15:01
0

Neplati to s radove nizsim vstrikovacim tlakem jenom pro neprimy vstrik?

Jo
John Galt
09. ledna 2018, 15:18
0

Nepřímý vstřik je úplně na zlomku tlaku co se používají u přímého vstřiku. Dnes má 1.5TSI od VW vstřikovací tlak 350 barů. Diesely s CR mají 1500 barů a víc.

VK
VK
09. ledna 2018, 16:37
0

OK, to dava smysl.

beastar
09. ledna 2018, 13:24
1

Noo tak jak začít. Červená okyna v benzínu. Prokliky to přinese. Líbí se mi věta stejně ji jednou dostanete jako služebák páč to si pište, že jo! A právě na ty účely co jsou v článku je to auto nejlepší. Introš je poplatný době ale aspoň to nevrže a ten kdo dělal volanty měl docela talent. Z sedm set papoušků je to typická cenová politika škodovek takže chápu, že ta 1.4je jasná volba pro většinu benzínuchtivých závodníků. Bez volby jízdních režimů v manuálu je to auto k pláči co do pohodlí. Takže komfort a trada celkem chápu. No a je to prostorný tj hlavní deviza....

reagovat
Matěj Podhorský
09. ledna 2018, 16:44
0

Jen ty zadní sedačky. Přijde mi, že sedák je dost nízko a vyšší postavy tak nemají dostatečnou oporu stehen. Jasně, je to celkem vzdušný, místa je tam konečně na rozdávání, ale mně se vzadu moc dobře nesedí. Ale uznávám, že já mám se sezením ve škodovkách problém obecně :) prý jsou jejich SUV o cosi lepší, leč zatím jsem tu možnost neměl.

beastar
09. ledna 2018, 17:03
0

Ono obecně tam na těch sedadlech ve všech variantách docela šetří. Zadní lavice je velmi nešťastně řešená i v Superbu. Má špatný sklon a jak píšeš velmi krátké sedáky. Hodně řidičů oktávek si stěžuje na bolest v kolenou po delší cestě, sedadlo jakkoliv posunuté má vždycky krátký sedák a plasty ze dveří zasahují do prostoru řidiče. Jsou to drobnosti který by člověk u Hjondé, nebo Kia vůbec neřešil.

ra
ravac
09. ledna 2018, 17:46
2

Sedadla jsou pekelný. V O3 jsou dokonce tak hrozný, že mě nutí ty špatný z O2 označit za povedený. Samozřejmě ve škodováckém měřítku.Jsou tak drobounký, že to pak i navozuje dojem prostorného interiéru - možná to byl i účel. U lopatek už jsou tenká jako benchressová lavička a tak můžete klidně kroužit rameny a cenit prsa. Krátký sedák, bolestivý opěrák a středová konzole jak v autě co je 2 m široké. Vzadu krátké sedáky, a hlavové opěrky tlačící do zad v úrovni lopatek (a to měřím jen 188 cm) a zůstal tam ten snad 20 cm schod uprostřed (na ten je tam místa dost :-))..Proč šetří tady, dyť v tom jezdí lidi!! A označit jakýkoliv motor za povedený (nemyslím uživatelsky) je loterie. V posledních generacích škodovky selhaly postupem času snad úplně všechny.(zlaté 1,6atmo, 1,8T a 1,9 a ty si ještě navíc líp rozuměly s převodovkou a spojkou) Dle mého názoru se škodovka nikam neposouvá.Je to jen novinářská propaganda. To auto je od první O2 pořád stejný. Takový neutrální koktejl, ve kterém mně vždy spíš něco nechutná, než naopak.

Pe
Petr62
09. ledna 2018, 15:08
0

Svezení může být hezké ale připravte si šrajtofli na to DSG . Znáte někoho kdo s ním najel víc jak 200 000 km bez problému , nebo alespoň auto které by to poctivě najelo ?

reagovat
ma
martinw
09. ledna 2018, 15:50
0

Uprimne - v dnesni dobe se navrhuje cele auto na 200 - 300t km. Kde to jde, tam se ubere material, aby se snizila hmotnost, aby se snizily emise CO2...

ge
georggir51
09. ledna 2018, 16:17
0

Nevím co máte za problémy s DSG. Mám druhý vůz a najeto opět 150 tisíc-bez problémů. Ono jich je několik provedení. Suché nebo mokré spojky. 6-7 kvalt. Pro mně byla 1,8 vždy ta nejlepší volba, ne sluzební. A cena u fleelových odběratelůje suprová.

Pe
Petr62
09. ledna 2018, 18:04
0

Máte štěstí je to před kleknutím ale někdy to příjde i dříve ale buďte rád , že se vám to obloukem vyhlo.

beastar
09. ledna 2018, 18:44
0

Mě se ovšem nevyhnula výměna 6st. manuálu:) Jinak to nic nemění na tom, že pokud to dsg udělá 200 - 250 tisíc a potom to klekne na cokoliv, tak je to v pořádku. Dneska se to tak prostě dělá a pokud máš auto ve flotile je ti to úplně jedno. Protože to dáš pryč mnohem dřív, někde se to vyhazuje už v 80 000. Ok potká to možná někdy jednotlivce... svede se to na únavu materialu daného kusu a jede se dál. Taková je dnes doba a u spotřebáku typu okyna by to mělo bejt jedno.

fr
frite
09. ledna 2018, 15:52
0

No, ono s tím fasováním Oktávky.. ve většině firem je to asi fakt, ale je pravda že mě se tím Okta v minulé firmě absolutně znechutila. Nebyla špatná (aby ne když stál 730 tis. po slevě (Scout TDI)) ale ani v ničem excelentní, a tím že vám někdo něco vnutí na sílu k tomu získáte vztah - no, řekněme odtažitý. Zásadní výtky mám jen k hluku v kabině, naprosto debilní liště z kusu tvrdého plastu skrz který je ofukováno přední sklo a který se vám odráží ve skle přesně ve výšce oči, takže celý den ruší a ovladači světel u levého kolene - teda ani ne k tomu ovladači, ale k tomu že na palubce není jediná kontrolka která vám říká čím zrovna svítíte. Pak se divně že řada řidičů o tom ztrácí jakoukoliv starost a jezdí za šera či mlhy jen na denní svícení LEDkami vpředu.
Pro zajímavost - k té oblibě Oktávek. Ono - jakmile je možnost volby, už to je trochu jinak. V nynější firmě máme každý budget na auto a kup si co chceš - ty s tím budeš žít. Takže jsme ve firmě každá ves - jiný pes. Kolegové X-trail, RAV4, Kodiaq (jediná škodovka na firmě) Volvo V50, Mondeo, Passat, Peugeot 5008, Golf GTD, Hyundai is35, moje maličkost C5.
Ale beru že Oktávka je skvěle umístěná na hranici segmentu střední a nižší stření třídy a tím pánem je pro firmy výhodná, že nemusí připlácet za střední třídu, je dostatečně praktická a ještě přijatelně reprezentativní, a pro řadu lidí je skutečně modlou a jsou s jejím přidělením skutečně spokojení - každému co jeho jest..

reagovat
beastar
09. ledna 2018, 16:58
0

Hm pěkné shrnutí. Jen bych dodal že máte ve firmě kliku, že i v připadě budgetu nemusíte vybírat jen z pevně stanovených značek. To je velmi neobvyklé. Často bývá tady máš budget a je nám jedno co od VW group si vybereš (dosaď jinou značku dle potřeby) Vládne tady škodovka za ní se krčí Ford a v koutku hjondé. Ona opravdu ta oktávka pro firmu je takřka ideální nástroj. Navíc se tak nějak čeká od obchoďáka až po střední management, že klidně přijede právě tou oktávkou a nikoho to nepohoršuje. Vlastně když se člověka povznese nad takový ty běžný kecy kolem ať už od tdi komunity, nebo od těch co jakoby to auto nenávidí vyleze z toho přesně to co si napsal. Velmi chytře umístěné auto mezi segmenty za ještě snesitelné ceny. Kamarád teď nafasoval oktávii místo megána dostal to v metle a f plný a je z toho úplně nadšenej. Přesně jeden z těch co tu oktávku vyloženě chtějí:)

VK
VK
09. ledna 2018, 17:11
0

No ja nevim, za 650 tycek je uz predvadeci Mazda 6; ve skutecnossti je i ta chladne racionalni volba koupit cokoli jineho, nez skodovku, se zvlastnim zretelem k Octavii. Spis to ukazuje, jak obrovske musi byt slevy na flotilove vozy a o kolik jsou ceny v beznem prodeji natazene.

beastar
09. ledna 2018, 18:23
0

Tak slevy na flotilové vozy v kostce znám. A ano jsou výrazné. Retail prodej dneska značky jako je škoda neživí a nezajímá. Proto ty ceny aby se to vůbec vyplatilo dělat. Mazda 6 je na papíře super volba, ale jako služebku si ji vybere jeden ze sta. To auto tady nikdo nezná z běžné populace. A Mazda nemá nijak výraznou pověst v tomhle segmentu konec. Když už tak je tady třeba Renault Talisman na fleetech se začíná už objevovat. Trochu připomíná kvalitou zpracování Superb II, ale zase je větší jak ta oktávka a za 650 ho seženeš v dobrý výbavě. No varianty jsou ale to je stejně, když většina velkých firem bere škodovky kvůli tomu že jim to navazuje na sebe. A dostávají velky slevy. V malych firmach to mas jedno tam jezdi všechno a nikoho to netrápí.

Ba
Bavoraczech
10. ledna 2018, 11:50
1

U nás ve firmě máme Okty 2.0TDI 110 kW v základu se základní navi navíc. To auto mi přijde nepohodlný, bolí mě po delší cestě stehna a pravá holeň, od náprav je to hlučný a ta levná navigace je příšerná. Pak máme KIUndai Cee'D 1.6 CRDI 100 kW, který mně osobně přijde příjemnější na delší cesty, trošku menší prostor kompenzují dobře tvarované sedačky. Při posezu na místě řidiče mě nic neštve, auto je tišší, v zatáčkách i celkem přesné a zábavné a navíc má použitelnou navigaci. Je to asi plná palba, věřím, že stojí max. to co Oktávka. Takže když mi na služebku šoupnou KIU, fakt mi to nevadí. Většina lidí to ale vidí naopak... plesnivá KIA? Dejte mi tam Oktávku... Nemůžete mi domluvit alespoň Fabii z půjčovny?

MartinCoupe
10. ledna 2018, 22:54
0

Jsou to totiž znalci... :-)

Náhodný Kolemjdoucí
09. ledna 2018, 19:36
0

Ta spotřeba je podle pp nebo měřeno dle tankování? Moje zkušenost je, že pp je nenapravitelný optimista a to nejen v oktavce.

reagovat
ToMyx
09. ledna 2018, 19:42
0

Výstižně napsáno, moc pěkný test. Kamenovat netřeba :-)
Jediné co k té nové můžu vyzvihnout je fakt, že jsem si na ten předek už zvykl a dokonce si troufám povýšit na výrazný rys. Snad to nikdo nepráskne do VW:-D

reagovat
ickxs
10. ledna 2018, 00:06
0

Zkušenosti po 150t. km s Octavií 1,6 tdi (nekupovat)

co vadí každému:
- pedály příliš blízko řidičovi (pokud chci mít volant tak, jak má být, jsou pedály opravdu nepříjemně pokrčené nohy - a to mám typickou postavu...)
- hluk z venku v autě - oproti minulé generaci jsem měl tendenci kontrolovat, jestli jsou dovřená okna - auto je 100 kg lehčí než Octavia2, šetřilo se i na tlumících materiálech
- středový panel tlačí na koleno,
- sedačky... to je šit :( i minulá generace měla lepší
- Audio Canton rezonuje (výplně dveří - někdy až neposlouchatelné)
- výplně dveří vypadají jako u dodávky (žádné čalounění, jen plast)
- díra ve spodních otáčkách - vadí zejména při rozjezdu
- 5 stupňová převodovka - to jako vážně? už při 140 už to točí zbytečně moc
- přesto jsou převody dloooouhééééé a zabíjejí už tak líné auto
- stejná, spotřeba jako u 2.0 tdi - v případě svižné jízdy dokonce vyšší
- otravný zvuk motoru hlavně při vyšších otáčkách, mám z něj pupínky
- radiomapa si v zimě dělá co chce, nutno restartovat nebo čekat....sama volá, přelaďuje a ukládá předvolby rádií atd...dělá u většiny Oktávek co mám v okolí

Co vadí lidem, kteří rádi řídí:
- letargický motor hlavně ve vyšších rychlostech - načipováno na 102kW - jinak s tím nešlo jezdit
- debilní odezva na plyn - letargická i oproti minulé generaci... vteřinu po sešlápnutí se neděje vůbec nic
- debilní rozmístění pedálů - daleko od sebe, meziplyn v úzkých polobotkách je problém (a ano, meziplyn je potřeba k plynulé jízdě i u tohoto typu auta)
- cit v řízení není, ale to nikdo nečeká
- zadek se mi zdá, že tolik neodskakuje, jak někteří uvádějí
- nejde vypnout ESP (detail... a na sněhové radovánky se dá vytáhnout pojistka... jindy není třeba vypínat)

Věřím, že s benzínem to může být lepší, ale já jsem rozčarován.
Všimli jste si, že 1,4tsi a 1.8tsi mají stejný krouťák 250Nm? Asi kvůli DSG, ale stejně je to vtipný

reagovat
Zlo Kočka
10. ledna 2018, 07:35
0

Ten hluk od A sloupků jsem v testu zapomněla zmínit. Taky jsem měla pořád nutkání kontrolovat okna, přitom v tom svém starém keplu stejný problém nemám. Na dálnici je to fakt opruz.

Anorex
10. ledna 2018, 08:20
0

Ano, 1.8 TSI má dvě varianty maximálního kroutícího momentu. Pro sedmistupňové DSG je snížen na 250Nm kvůli konstrukci DSG se suchými spojkami, pro manuál bylo k dispozici plných 320Nm. Nyní se přešlo na sedmistupně v olejové lázni, ale zase motor 1.8 TSI má myslím končit, minimálně v Superbu. K dispozici tak budou jen 1.5 TSI a 2.0 TSI.

beastar
10. ledna 2018, 17:43
0

Jinak zrovna teda k verzi s 1.6tdi jsou to relevantní poznatky. A souhlasím s tím vlastně bezezbytku mám podobné "zážitky". Problém je že do flotily takový auto koupíš za pytel buráků a názor zaměstnance v tuhle chvíly nikoho nezajímá. Peníze především. Snad bych i řekl, že opravdu dvojka je postavená celkově jako lepší auto (materiály, interiér, sedadla) a to podle mě platí i pro Superba. Jediné co pokročilo dál je asi vnější vzhled.

MartinCoupe
10. ledna 2018, 22:58
0

Ale zase máš škrabku ve víčku nádrže...

fe
feci
10. ledna 2018, 11:57
0

Ešte by to chcelo napísať cenu testovaného auta... tipujem 800k czk

reagovat
fe
feci
10. ledna 2018, 12:07
0

ok, tak podla testu a fotiek som sa dostal v konfigurátore na 886 300 czk. Myslím si, že toto by malo byť v teste tiež spomenuté.

ma
martinw
10. ledna 2018, 13:43
1

To je slusny kam se ta oktavie vyhrabala :)

Anorex
10. ledna 2018, 13:48
1

A to stále ještě není ceníkový strop... ;-)

VK
VK
11. ledna 2018, 18:36
0

Skoro 900 tyček? Tak za to je šestková Mazda nová a kdyby jen ta, tak přinejmenším čtyři další auta o kategorii výš.

beastar
11. ledna 2018, 20:12
0

Dej pokoj s tou 6tkou:)) Ale jinak jo. Je tady několik dalších aut. Nehledě na to že za tyhle prachy pořídiš při troše trpělivosti céčko.

VK
VK
11. ledna 2018, 20:31
0

Kdyby céčko, IS. Nebo by se snad i usmlouvala Julie.

Ba
Bavoraczech
10. ledna 2018, 11:58
0

Všiml jsem si komentáře s automatem. Z uživatelského hlediska nechápu, proč se automatu tolik lidí brání. Já si myslím, že k řidičsky "nudnému" autu a hlavně do města je to skvělá volba. A přesto když se s většinou lidí na tohle téma bavím, řeknou mi, že je baví řídit kvůli řazení. Jinak by to auto bylo nudný. Většina z nich přitom vlastní něco usedlého od "koncernu".

reagovat
ToMyx
10. ledna 2018, 18:37
0

Pak je otázka, jestli se spíš celá ta banda nebojí přiznat, že se bojí patálií s DSG kolem 20tkm :-D

Ka
Karel305
14. ledna 2018, 09:56
1

Zdravím.
Jezdil jsem se dvěma služebními Octaviemi denně skoro 3 roky. A tak jediné s čím v článku já mohu souhlasit, je skvělý motor 1,8TSI, byť s dosti pošramocenou pověstí. (rozvody, spotřeba oleje)
První byla Octavia II 2010 Facelift s pořiz. cenou cca. 750tisKč!!! motor 2,0TDI 103Kw. Kromě velkého kufru NIC ! El.střešní okno omezovalo prostor na výšku, přístrojová deska na jedné a panel s ovladači oken na druhé straně omezovali prostor na šířku a ničili má kolena( mých 187cm a 89kg jsou myslím standardní rozměry). Sedadla byla naprostá hrůza a opravdu zcela upřímně jsem tak hrozná za 32let za volantem snad nezažil. Po dvou hodinách jízdy mě od zvýšených okrajů krátkých sedáků tak boleli a brněli nohy, že jsem myslel, že z Berouna do Norimberku nedojedu. A to mělo auto za ty "prachy" alespoň tempomat a bylo možné si tak občas poposednout.
Hluk a vibrace 2,0TDI-PD byli všudypřítomné a čím se jelo pomaleji, tím to bylo horší. Při popojíždění v kolonách, kdy nebylo zbytí a motor točil do 1500otáček, to bylo na vyskočení z okna.
Jízdní vlastnosti na originál pneu o chudém rozměru 195/65 R15 byli příšerné! Auto se při jakékoli snaze o rychlejší projetí zatáčky z ní hrnulo ven a jen neochotně měnilo směr ( na stejných pneu jsem jezdil 2 měsíce se stejnou Octavii II 1,6MPI a jízdní projev byl opravdu nesrovnatelně lepší! a auto bylo i krásně tiché). Jak tu již někdo psal, zásahy ESP jsou absolutně špatně nastaveny! Jelikož jsem auto (VW Sharan) s ESP užíval dlouhé roky, na zasněžené vozovce jsem si chtěl vyzkoušet, co mohu od daného auta čekat. Smyk vyvolaný ruční brzdou, znamenal u VW okamžitou a stoprocentě přesnou korekci a na 1.dobrou bylo auto srovnáno dřív, než jste se stačili vůbec leknout. U Octávie nejprve ESP silným a nepřiměřeným zásahem hodilo auto do opačné smyku a až na podruhé se podařilo auto stabilizovat - lítat s ESP ze strany na stranu bylo velmi nepříjemné. Byl jsem z toho docela vyděšený a snažil se raději na ESP vůbec nespoléhat.
Asi ani nemá cenu zmiňovat se o mizerných projektorových světlometech, automatické klimatizaci, která měla čísílka na display jen pro parádu a s teplotou ve voze měla pramálo společného, zatékání střešním oknem, kdy na podlaze bylo přes 1,5cm vody ............. :-(
Našel jsem bohužel pouze tři pozitiva: nízká spotřeba, která se dala reálně držet těsně kolem 5lit.(počítáno po dotankování, ne dle PC), dobře hrající rádio a chytrá roletka zavazadelníku a to je podle mě na auto za 750tis.Kč dost málo!
Za mě to bylo auto, které mě odvezlo bez radosti z jízdy z bodu A do bodu B, ale nesmělo to být moc daleko.
Jsem rád, že jsem mohl Octavii téměř 3roky denně užívat a vyvarovat se tak její koupě na základě všech PR článků typu " Nejlepší auto na světě".

reagovat
ve
vembloud
17. ledna 2018, 15:33
0

"... tento vůz s raketovým motorem 1.2 TSI mým standardním rodinným přepravníkem už pár let" -> v tu chvíli jsme přestal číst, tahle recenze není pro mě. Žil jsem v iluzích, že autíčkaři jsou autíčkaři i v soukromém živote :-).

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee  1993
Jeep Grand Cherokee

1993 rok výroby
173 koní výkon
3 999 ccm objem

Ford F350 4x4 1996
Ford F350 4x4

1996 rok výroby
199 koní výkon
7 300 ccm objem

Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp 2012
Chevrolet Express LT 1500 AWD - platinum depp

2012 rok výroby
310 koní výkon
5 328 ccm objem

Pontiac Catalina 1965 1965
Pontiac Catalina 1965

1965 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Toyota Yaris 1,VVT-i 2005
Toyota Yaris 1,VVT-i

2005 rok výroby
48 koní výkon
998 ccm objem