načítám data...

Rover 75: Bitva o Británii

Přišel, aby zachránil Británii. Byl silný, obratný i odvážný. A neuspěl. Rover 75 se navzdory svým kvalitám stal ztělesněním konce britského automobilového průmyslu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Britský automobilový průmysl na tom koncem minulého století nebyl příliš dobře. Tahoun britského exportu, gigant světového formátu, British Leyland, byl mrtvý. A jeho siroty se rozutekly do světa. Jeden z největších pozůstatků koncernu, automobilka Rover, vlastněný od té chvíle konsorciem British Aerospace, které s výrobou aut nemělo přemnoho zkušeností, hledal oporu u japonské Hondy, která už nějaké ty zkušenosti měla. A skutečně Rover s Hondou několik let relativně úspěšně spolupracoval. Ale i toto automobilové kamarádství po čase skončilo, když do hry vstoupil nový hráč z Mnichova, společnost BMW. 

V té době zažívali britští motoristé asi nejhorší léta, jejich milované automobilky si porcovaly koncerny z Německa jako hyeny mršinu. Koncerny z toho Německa, proti kterému vedli Britové tu nejhorší válku, jaká se kdy odehrála. Dnes, když už se vášně usadily, si můžeme otevřeně říci, že Němci britské značky zachránili od jistého zániku. Tedy některé zachránili, některé ne. A jednou z těch méně šťastných byl právě Rover.

Celé to začalo už samotným uvedením nového auta na trh. Psal se rok 1998, když se na autosalonu v Birminghamu objevil nový Rover. Automobilka jej představila jako Rover 75. Ale už samotná premiéra auta se maličko pokazila. Obvykle to bývá tak, že začne tisková konference, vystoupí několik hrdých tvůrců, aby vysvětlili ony fantastické myšlenky a inspirace, které se skrývají za celým projektem. Poté přijde pár manažerů, kteří se skromností sobě tak vlastní poděkují všem z přípravného týmu a z jejich řeči je jasné, že to myslí upřímně a že opravdu chtějí veškeré zásluhy nechat tam dole, v dílnách a kancelářích vývojového střediska. A nakonec na scénu vjíždí samotné auto.

U Roveru 75 bylo všechno jinak. Přesněji řečeno – všechno špatně. Samotná tisková konference, připravená mimo stánek Roveru, byla odložena. Aby ale měl tisk vůbec čas si auto před koncem dne prohlédnout, bylo na stánku odhaleno. Bez velké pompy, bez proslovů, bez konfet a bez zájmu se tam točilo na podstavci až do odpoledne, kdy konečně začala tisková konference.

Její odklad byl způsoben tím, že se Bernd Pischetsrieder, tehdejší šéf BMW, rozhodl na poslední chvíli celou věc pojmout řekněme poněkud osobitým způsobem. Ukázal světu (a především Británii) nové krásné auto, nechal chvilku dle zvyklostí mluvit konstruktéry, aby Britové věděli, jaký klenot pro ně připravil, aby potom oznámil, že jestli britská vláda nezadotuje zastaralou a neefektivní továrnu v Oxfordu alespoň 200 miliony liber, tak si to krásné autíčko zase odveze a trhněte si nohou.

Výsledek této originální strategie, jak nadchnout svět pro nový Rover 75, se okamžitě dostavil. Titulní strany novin zaplavily zprávy o možném konci automobilky Rover a samotná novinka a základ nabídky Roveru, překrásný model 75, dostal prostor až na straně třináct mezi inzeráty ojetých mopedů. Takový mediální obraz novému modelu příliš nepomohl, nikomu se nechtělo jít do rizika a koupit auto od automobilky, kterou si dost možná už zítra Bernd Pischetsrieder zabalí do tašky, odveze pryč a uloží do sklepa továrny na Messerschmitty. Vedení podniku bylo navíc paralyzováno spory s Němci, což vedlo ke zdržení výroby. První kusy Roveru 75 tak k zákazníkům dorazily s půlročním zpožděním. Zkrátka všechno bylo špatně.

Tedy skoro všechno. Je to překvapivé, ale jediná věc, která v tom celém příběhu fungovala, byl samotný Rover 75. Bylo to totiž bez přehánění skvělé auto. Konstruktéři pro něj připravili famózní podvozek, který kombinoval jisté jízdní vlastnosti s komfortem. Rover měl narozdíl od BMW pohon předních kol, přesto když jste se na jeho zavěšení podívali pořádně a prohlédli si přední ramena ve trvaru L a zadní víceprvkovou nápravu, jen těžko by vám někdo vymluvil, že tohle celé nevzniklo přímo v Mnichově. 

V nabídce byl moderní common-rail diesel i charakterní zážehové šestiválce, auto mělo britský šarm a z interieru (narozdíl od Jaguaru S-Type představeného na stejném autosalonu) přímo sálala kvalita. Měkoučká kůže, krásně zpracované dřevo, bytelné kovové kliky dveří, jemná grafika přístrojového štítu, hezké detaily jako vnitřní madlo dveří nebo tenoučká chromovaná linka na boku – to vše utvářelo jedinečnou osobnost Roveru 75. Ale ani to všechno nestačilo. Co Bernd Pischetsrieder zasel, to vesele klíčilo, až se to prodralo na povrch a rozkvetlo v celé své kráse. 

Obavy o budoucnost značky ochromily zájem o nový model a malý zájem o nový model ohrožoval budoucnost značky. Byl to bludný kruh, ze kterého nebyla cesta ven. BMW přesunulo výrobu ‘pětasedmdesátky’ do Longbridge, aby si v Oxfordu uvolnilo kapacity pro výrobu Mini, a začalo se připravovat na prodej Roveru. A k němu také nakonec došlo v roce 2000. Společnost byla rozdělena, Land Rover odkoupil Ford, Mini zůstalo v rukou BMW a Rover byl odprodán Johnu Towersemu, bývalému manažerovi firmy. Dal za ni celých deset liber – na tolik vyčíslilo BMW hodnotu slavné britské automobilky.

A dál už je příběh jen smutný. Nové vedení se pokusilo zvednout popularitu Roveru 75 přípravou ostré verze pod značkou MG. A přestože i tentokrát se konstruktéři do projektu pustili naplno (MG ZT dostal nejen V8 od Fordu, ale oproti standardní verzi i pohon zadních kol), už bylo pozdě. Vedení se to pokusilo zachránit posledním zoufalým krokem – přizvalo na pomoc Čínu. A stalo se to, co se dalo očekávat. Číňané přijeli, vysáli z Roveru technologie a know-how, všechno si odvezli do svých továren a Britům vrátili prázdnou skořápku s astronomickým dluhem. A tak se na čínském trhu objevily vozy s originálními jmény Roewe 750 a MG 7, zatímco britský Rover stejně jako Morris, Wolseley, Austin, Riley tiše zemřel. 

Pokud ale někde narazíte na Rover 75 či dokonce na MG ZT, neodvracejte od nich své zraky. Ta auta měla zkrátka smůlu, ale to neznamená, že jsou špatná. Vlastně právě naopak, Rover 75 bylo jedno z nejlepších aut, jaké Rover kdy vyrobil. A své kouzlo má i dnes.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Hansoff
06. září 2019, 12:33
0

Tohle auto jsem dokonce viděl naživo a nelíbí se mi na něm pár detailů. Především rozdělení předního nárazníku a blatníku. Vypadá to, jako by na dárcovské auto někdo nabastlil vlastní předek. Jak je to s dostupností dílů? Myslím hlavně podvozkové díly...

reagovat
Skipper
07. září 2019, 10:48
0

Tohle auto jsem dokonce viděl naživo - zase snad taková rarita to není.

beastar
07. září 2019, 11:33
0

V Čr docela jo. Já se s tim potkal taky jen výjimečně. Ať už to bylo nove či prane v Pervolu vždy to byl svátek to vidět.

Skipper
07. září 2019, 13:00
0

Já měl asi docela štěstí, ale je pravda, že už je to pár let.

Nimrod
07. září 2019, 13:13
0

jeden parkuje v písku, potkávám ho skoro každý den.. :-)

Irwinek
08. září 2019, 19:21
0

Ale zas taková vzácnost to není, potkávám je docela často a jeden čas jsem dokonce uvažoval o koupi. V daný okamžik ale byly nedostupné náhradní díly - už tedy přesně nevím, oč tehdá šlo. Někde jsem ho záhlédl i jako MG ZT 180 V8.

Moses
06. září 2019, 12:45
1

Je to naozaj skoda. Kamos ho mal (mozno este aj ma) a niekolkokrat som sa v nom viezol a je to naozaj skvela masina. Najviac sa mi ale pacilo Coupe. To by som hned bral vsetkymi desiatimi. Jeden blazon si ho ale nakoniec predsa len vyrobil (spolu s dalsimi uchylnostami :))

reagovat
beastar
06. září 2019, 12:53
1

Moje zkušenost s tím sahá do roku asi 2006. Jel sem v hezkém modrém kusu. Tuším diesel. Celkový pocit z auta byl opravdu takový Německý. Hodně blízko tehdejším 5er. Interiér působil jako v o třídu dražším autě. Skvělá výbava. Jem image prostě nebyla. Už tehdy to bylo to neznámé auto ze země, kde se auto průmyslu nedaří.

beastar
06. září 2019, 12:45
0

75 je krásné, nadčasové auto. Dnes většinou za pytel brambor. Jenže jak trpěl jako nový, je to dodnes. Karosařina není, druhovýroba neexistuje a servisních profiku je jako šafránu. Tak je trochu riziko takovou levnou ojetinu provozovat. Na rozdíl třeba od Jag Stype, kde to lze relativně s klidem.

reagovat
kotzitzaq
06. září 2019, 13:51
2

O shánění dílů na Rover něco vím (a to mám naštěstí základ v Hondě Civic/Concerto, což hodně pomáhá). Karosářské díly jsou průser, ale přes e-bay apod. lze ještě z Anglie nakupovat. Největší problém jsou díly specifické pro provoz na kontinentu - např. přední světla pro LHD provedení, to je radost.

Inženýr
06. září 2019, 12:54
0

Rover 75 dobře znám, jelikož dost dlouho žiju v Anglii. Celý jeho příběh je pro mně ovšem novinkou. Díky za článek a zajímavé informace.

Nedávno jsem právě přemýšlel nad jedním zajímavým faktem - Rovery 75 nejsou. Opravdu. Zatímco před deseti lety bylo těchto aut na ulicích docela hodně - jak sedanů tak kombíků, tak teď abyste nějaký Rover 75 pohledali. Bydlím v malém městečku hned u Londýna, a jeden takový "špinavě-zelený" někdy potkávám jako taxík. Teď každý den jezdím do Londýna, a žádné sedmdesátpětky tady nejsou. Vůbec.

X-typů je ještě relativně hodně, S-type taky není problém potkat. Co se stalo s Rovery 75? Mně se ta auta dříve dost líbila - relativně nová, dobře vypadající, s luxusním nádechem interiéru, a prodávalo se to za pytlík sušenek. Když byly tyto Rovery ještě relativně v provozu, tak se opravdu dali koupit za pár stovek liber (za tisíc - půldruhého tisíce byly ty nejlepší kousky), a tyto byly téměř všechny s nějakým 1.8. Prý má tento motor nějaký zásadní problém - opravdu?

Nevím kdy přesně a proč se to stalo, ale jako lusknutím prstů tyto Rovery zmizeli.

reagovat
Karel TB
06. září 2019, 15:18
3

Ahoj,
R75 se mi vždycky líbil. Ve srovnání s S typem měl od začátku příjemný interier. S type ho předehnal až po faceliftu - pak už byl jednoznačně lepší. Jezdím občas se saloonem s dieselem.
75ky umřely na kastli - ty s černým prahem (z Longbridge snad?) hnily prý víc.
6ti hrnky trpěly na dlouhé šrouby co drží hlavu skrz celý blok a na plastové kolíky (kdo vyměnil za kovové měl klid, ale preventivně sundával hlavu málokdo) - ty šrouby když povolí a kolíky uhnou, tak je vymalováno.
Diesely jsou podladěné BMW, jede to, ale podle mě to je chcípák, asi kvůli emisím je potřeba na to od volnoběhu víc šlápnout, jinak se nesbírá, dokonce dusí. To je pro mě u 2litrového foukaného ropáka dost neodpustitelné a nepříjemné.
Interier není nijak extra trvanlivý, skoro všechny mají ukrutně sešoupaný nátřik volantu, odlepené tapecy ve dveřích a na stropě a rozsypané displaye palubního počítadla. Nadruhou stranu madla, tlačítka a kliky jsou bytelné a solidní. Prostě kontrasty, made in GB.
Sedadla jsou fajn, příjemně se do nich zapadne, blbě vylejzá. I v zadu se dá slušně sedět.
Touring je fakt velký. Opravdu, dá se srovnat s MB E210, nebo s hranatou Vectrou.
Podvozek měkčí, docela dlouho neutrální, za limitem dokáže být přetáčivý.
Převodovce chybí 6°, ale vadí to spíš při pohledu na otáčkoměr, kravál se nekoná. Trochu sviští zrcadla (daň za design), ale jinak ticho. Dokáže to jezdit skoro zadarmo.
Ve své době se chtěl snad nacpat mezi BMW 3 a 5, přiblížit Jagu S type (taková dvě koncepčně odlišná britská stylová dvojčata) a vůbec mezi prémii. to se úplně nepovedlo, ale nad Octavie, soudobé Vectry a Laguny s přehledem vyčnívá proti nim je to o hodně lepší volba technicky i praktičností (cenově je dnes snad ještě i pod nimi). Díly byly vždycky k mání i z vraků docela hned, snad vyjma středů kol s odznáčky Rover.
Klasicky trpí na ty displaye, nesvítící zpátečka (blbě se spravuje), vadné kabely airbagů... Motory viz. výš. U dieselu je daní za otočenou zástavbu dost na pytel přístup třeba k termostatu...
Subjektivně: Výhled je z toho jak z tanku (připomíná 300C), ale stylu má to auto na rozdávání a ještě i dnes se za ním spousta lidí otočí. Je to pohodlné, nevtíravé, ale hodně "jiné".
PS: co je psáno o "kvalitě" interieru platí v relaci k autům se stejnou cenovkou když byl nový. Proti přibližovadlům se kterými stojí v bazaru dneska je to o hooodně jinde, jenom aby nedošlo k Ňáký mejlce ;)

Skipper
08. září 2019, 12:17
0

Mně taky mrzí, jak zmizely Rober SD1. Když jsem byl malej a v TV jsem čučel na Dempseyho a Makepeace, tak ty jejich kabria byla pro mně v tu dobu super, ale opravdovým hrdinou pro mě byl policejní Rover SD1. Krásná silueta, úzká světla, to auto vypadalo proti naši ladě jako ufo. A tak jsem si na něj nedávno vzpoměl, říkal jsem si, že to bude za pár šušňů a nic. Prostě nejsou.

Karel TB
09. září 2019, 18:22
0

No jo, třeba Rovery 600 už taky zmizely, a jaky to byly fara s 2litrem od Hondy

krab
06. září 2019, 13:10
0

Mě se před lety povedlo chvíli řídit verzi MG ZT 260. Chtěl jsem ho i koupit, ale cena byla docela vysoká, ale hlavně to auto bylo tak nějak ne úplně perfektně spravený po ráně zezadu. No dneska by stálo ještě víc... je to rarita.

Ale tahle verze se mi na svezení fakt líbila. V8 4.6 Ford, pohon na zadni kola (angláni to prostě překopali) manuál getrag nebo tremec, už přesně nevim. Zvuk to mělo parádní i charakter. Vyrobilo se jich pár set jenom mám pocit...

reagovat
PlusOne
06. září 2019, 14:52
1

Sice to není V8, ale vypadá slušně, a nestojí raketu....
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rover/75/18325649?goFrom=list

riderhenry
06. září 2019, 17:48
4

Přemýšlím, jestli vůbec jde uvažovat o koupi auta po někom, kdo ho vyšperkuje takovými "koberečky" :D

PlusOne
06. září 2019, 19:36
1

Těch se relativně snadno zbavíš....třeba nenašel typizované, tak zvolil levnou dostupnou (kolotočářskou) variantu. Zbytek auta vypadá nenapadený...

riderhenry
06. září 2019, 20:52
1

Na všechny pády to vyvolává otázky :D

krab
06. září 2019, 21:26
1

Je to dovezený z Německa...
A oni jsou prostě svý... když si dají na zahradu trpaslíky, tak koberečky z tržnice v Aši už by mě asi z rovnováhy nevyváděla :)

H_F
10. září 2019, 17:53
0

Mel sem to podobne
75 se mi nova svou eleganci fakt libila
Jety stary mg s v8 v kombiku sem zvazoval, ale nejak me v pomeru k cene neuhranulo, za ty penize i pred 5 lety, kdyz bylo cenove na dne, mi to za takovy auto prislo moc
Dneska to ma btw ceny vic, jak dvojnasobny
On ten motor nejak extra nejede, ale tremec a lsd tomu celkem zdatne sekunduje
Motoru se da ale i s NA plnenim celkem slusne pomoct, a je skoda, ze nedoslo k vypusteni pripraveny 385k kompresorovy verze, to uz by bylo auto zajimavejsi, jak serednej s type r
Byla by to celkem zajimava vec pro lidi touzici po kombiku s v8 a rozumnym vykonem

Bavoraczech
06. září 2019, 13:50
3

Tohle auto se mi taky vždycky líbilo. proč mně se líbí samí exoti. Někdy si říkám, že lituju že nejsem jako průměrnej Čech a nepokukuju po tom Golfíkovi nebo desetiletý naftový Oktávce. Možná bych lépe zapadl do kolektivu a měl o něco snazší život...

reagovat
PlusOne
06. září 2019, 14:54
0

Nojo, už jsem taky prolezl inzerci, a zas tolik, jak píše třeba beastar, jich teda není....

Fa
Fandatik
06. září 2019, 19:53
0

Zamáčknu slzu a přiznám, že to bylo před +-20ti lety. Kdy jsem se rozhodoval mezi ojetým Gallantem a 600 Ti. Sice jsem chtěl toho turbo Rovera (tu značku jsem skoro neznal, ale bylo mi cca. 18). A nějak v ty době jsem se svezl v 75tce jako zátěž. Bylo to super. To auto neznám, ale i teď má svůj šmrnc. Škoda jich.

Skipper
07. září 2019, 11:08
0

Bavoraczech - z toho si nic nedělej, zapadaš tady.

beastar
07. září 2019, 11:27
1

PlusOne: Kde píšu že jich je hodně? Sehnat se to pořád dá vcelku v klidu. Ano. Passat to není. Pokud ale hledas v celoeuro kontextu, tak to furt jde. Pěkný jsou i.
Fandatik: Taky sem v tom jel už kdysi. A jako dobrý. Nicméně výjimečný auto to není. Jen řekněme konkurenceschopný. Bohužel tehdejší stav byl takový, že se furt vyplatilo koupit raději e39... Bit o neco starší třeba.

PlusOne
07. září 2019, 11:36
0

Omluva, zase jsem četl mezi řádky něco, co tam nebylo... :-(

ro
rock
06. září 2019, 18:43
0

Austin, Austin-Healey, Daimler, Hillman, Humber, MG, Morris, Rover, Singer, Sunbeam, Triumph, Vanden Plas, Wolseley

Některý už jsem nezažil, některý pamatuji živě, některý už jenom jako karosářský varianty Austinů... Ale stejně, tyhle zaniklý od r. cca 1970, plus sice existující, ale ne v britských rukách v podstatě všechny ty, který do dneška vydržely... není to skoro zločin na automobilových fanoušcích?

reagovat
Sa
Sato
06. září 2019, 23:13
0

Ked nad tak rozmyslam v europe uz vyrabaju auta len nemci, francuzi a fiat, zabudol som na niekoho? Koenigsegg a pagani zanedbame :-)

Fa
Fandatik
07. září 2019, 15:59
0

Záleží jak to vezmeš. Zda země kde je továrna na automobily, tak určitě přidám další země.
Pokud dle sídla holdingu tak snad ještě Čína, indie.

Skipper
07. září 2019, 10:53
0

Tohle mi nedělejte. Zrovna včera jsem dostal nebídku jeden koupit za pár šušňů. A říkal jsem si - buď rozumný! Nepotřebuješ to!!! Světle modrý, V6 2,5, udělaný motor, interiér světlá kůže s modrými doplňky, výbava Connoisieur. Akorát to má chycené prahy. Už jsem se rozhodl, že na to prdím a Vy takto! To zase bude víkend plný přemýšlení.

reagovat
liška
07. září 2019, 11:25
0

Kde a za kolik? Nejaky foto by bylo?

beastar
07. září 2019, 11:28
1

Presne taky mě to zajímá...

Skipper
07. září 2019, 11:33
0

Nejdříve si to rozmyslím já :) Pak předám info. V inzerci zatím není.

Skipper
08. září 2019, 19:24
4

Tak nakonec skončil u mně. Cena 43, jak ho trochu vymazlím, tak se objeví v blogu...

liška
08. září 2019, 20:21
0

Tož gratulace a těším se na blog!

Skipper
08. září 2019, 20:57
0

Děkuji! Tak je to tenhle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/rover/75/18427030?goFrom=list Akorát o třetinu levnější.

beastar
09. září 2019, 03:16
2

Tak to máme třetí auto do obskurní sbírky velmi nekonformních vozů... a k tomu ještě MINI KoPr. Bejt finančák, tak už si na tebe doktore posvítím jak si můžeš tolik luxusních aut dovolit a ještě si létat po Toskánsku. To jsou ty dobrovolný přesčasy asi ,D

Skipper
09. září 2019, 06:32
0

To víš, hodnota mého vozového parku se pořád pohybuje pod cenou jedné dobře vybavené Octavie. ;)

ratan groch
10. září 2019, 23:29
0

Ad Skipper:
Je krasne. Blahozelam. Mas vkus.
Tesim sa na blog.

krab
11. září 2019, 08:01
0

Gratulace Skippere! Na blog se moc těším. Jeden můj kamarád co ho znám přes MG v nich jednu dobu jezdil pořád. A když měl jednoho, přikoupil pak druhýho a nakonec ještě MG ZS 180 :-D Je to sranda s náma...

KD
KDB
08. září 2019, 12:35
0

Několik drobností...dlouhé šrouby měl čtyřválec K-series, KV6 ne.
Ohledně počátku výroby to bylo ještě komplikovanější...nejen, že to německé vedení pohřbilo při uvedení, ale při následném rozchodu si BMW nechalo za britské peníze zrekonstruovanou továrnu v Oxfordu(tam pak BMW vyrábělo Mini), kde se měla 75 vyrábět. Takže v okamžiku, kdy se po představení 75 rozjela výroba (několik tisíc kusů), ji Rover musel zastavit a přesunout do své poslední továrny v Longbridge. To byla opravdu nelehká pozice, díky načasování všeho. V článku je chronologie uvedená jinak.
Apropo... rozsypaný displej je identický s BMW E46, takže německá práce:)
Jsem samozřejmě fanda, takže mě berte s rezervou :)
Pro zajímavost, doma mám jeden z prvních kusů, v méně obvyklé (cca 600ks) bílé barvě, prodaný v českém zastoupení, přivezený několik dní před oficiálním představením v ČR - které se konalo v Tróji.

reagovat
Ro
Roverista
07. října 2019, 12:31
0

Jsem majitel 75 už pět let,najel sem zatím,100 000 km,celkem má auto 250 000.Motor BMW diesel a úplná spokojenost.problemy byli a jsou s benzinem.drahe rozvody a sání vzduchu s el motorky.diesel je stejný motor co se montoval do BMW E46.takze není problém sehnat cokoli.spotrebni mat.jako filtry stojí kolem 500 Kč kus,žádný Auto Kelly ale značkové,Bosch,Mann,Meyle.brzdy - kotouče a desky TRW komplet na jednu osu 3000. Rover uvolnil schémata na celé auto včetně OEM čísel takže se dá sehnat vše co je potřeba.Je pravda že látkový interiér,strop a tapec na dveřích se odlepuje ale to je problém více aut.jinak vše se dá dobře servisovat i doma na kolene.za pět let jsem měnil pouze silentbloky předního ramene,kus za 800 Kč,tyčky stabilizátoru za 500 kus,horní uložení tlumičů 250 Kč kus .odešlo podávací elektrické čerpadlo,originál Pierburg 6500kc,dá se sehnat z druhovýroby za 1500kc.Pak jen maličkost,u zadních oken praskla plastová kostka u stahovačka.podle OEM čísla je stejná jako z jedničkové Octavie z předních dveří.kus za 45kc.jen asi hodina práce s výměnou.Za mě,velice pohodlné,tiché auto.spolehlivost s motorem na výbornou.jen zkrátit výměnu oleje,výrobce doporučuje tuším 20 nebo 25 tis km.ja měním po deseti.temer 8 litrová olejová náplň,takže nehrozí tak rychlá degradace oleje.Tady na Znojemsku jich jezdí asi 4 a viděl jsem i jedno Mg.auto jsem kupoval z Itálie,česká sůl zatím bez problemu,auto nerezne.Skoda že je těžké sehnat kus v dobrém stavu,hned bych koupil ještě jedno manzelce

reagovat
Ba
Bakuin
16. února 2024, 22:58
0

Včera jsme byli v ESA auto líbilo se nám Rover 75 VIN: SARRJZLKYYM168312 Předem slibovanou slevu jsme nedostali to je jedná věc. Když ukázali kupní smlouvu tam bylo 2 stránky nedostatky a závady auta...Aspoň manažer sám přiznal, že nemůžeme reklamovat tento vůz po podpisu smlouvy. " Motor a další díly jsou na konci životnosti" "Úniky motorového oleje, shnilé kabely a totální koroze" atd. Ještě chybí záznamy od roku 2000 do 2021... Takže skoro 20 let žádný údaj. ESA auto nezaručuje ani 1 minutu po nákupu. Ani nevrací peníze. Takže, jsem pochopil, že mají auto hned před smrtí, chtějí jen někomu podstrčit a tečka 🙂 Náhradní díly skoro nejde najít. Kdo bude to koupit, musí investovat kolem půl milionů Kč (možná i více). Musíte s tím počítat....

Samozřejmě odmítli jsem to koupit.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem