načítám data...

Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

28. července 2020, 22:30 49 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Jeden z našich čtenářů shání další čtyřkolový nesmysl a žádá nás o radu. Dokážeme mu pomoci?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Velký motor, malý rozpočet

Ahoj redakce, 

Vím, že vždycky dobře poradíte, takže bych od vás jednu radu potřeboval. Situace se má následovně. Mám doma moderní auto na každý den. Mám doma auto pro zábavu. Jenže s jídlem roste chuť a já ji dostal na další čtyřkolový přírůstek. Tentokrát však nemám jasný požadavek na auto, nýbrž na motor. Chtěl bych poprvé v životě vyzkoušet vlastnit opravdu velký motor. Tzn. minimálně 5 litrů objemu a aspoň osm válců. Samozřejmě číslo 12 vypadá ještě lépe než 8, prostě čím víc, tím líp. Je mi úplně jedno, v jaké to bude zabalené karoserii, jestli sedan, kupé či SUV, na tom nesejde. Hlavním omezením je cena. Abych tolik nedráždil manželku dalším zbytečným autem, musím se držet nízko, tzn. limit mám nastavený na 200 tisíc, úplný strop je čtvrt milionu. Dokážete mi pomoci s mým problémem? 

Díky Robert

Ahoj Roberte, 

Děkujeme za dotaz a samozřejmě, že rádi pomůžeme. Automobilů s velkým motorem není nikdy dost a jsme rádi za každé, které na silnicích potkáme. Zkusíme se v dnešní odpovědi zaměřit rovnou na deseti a dvanáctiválce. Mezi osmiválci je sice výběr větší (byť požadavek na minimálně 5 litrů jej překvapivě omezuje), ale když už člověk kupuje nějaký takový nesmysl, tak ať to stojí za to. Jak se říká, když do pekla, tak na pořádném koni. Největším limitem, jak sám jistě víš, bude cena. V relaci do čtvrt milionu se nedá očekávat, že seženeš krásný a bezproblémový kus. Na každém takovém autě bude jistě nějaká ta práce, ale to by snad nemusel být takový problém, tím spíš, když to má být až třetí auto. Takže, jaké máš možnosti? 

Asi největší výběr budeš mít u šestilitrového dvanáctihrnku z produkce koncernu VW, jehož válce jsou uspořádány do W. Tenhle motor najdeš pod kapotou Touaregu a Phaetonu od VW či v Audi A8. Trochu netradiční W12 se vyznačuje především kompaktními rozměry (velikostí odpovídá spíše osmiválci) a s tím spojenou nízkou hmotností, 220 kg je na dvanáctiválec velmi dobrá hodnota. Když k tomu připočteme lehkou karoserii Audi, jenž je tvořena především z hliníku, dostaneme luxusní limuzínu, jejíž váha se i v prodloužené verzi zastaví lehce pod 2 tunami. Phaeton je na tom poněkud hůře, co se váhy týče a oproti Audi má asi o 300 kg navíc. W12 se vyznačuje příkladnou kultivovaností, jak se sluší a patří na takový motor a překvapivou chutí k životu. Není to žádný lenoch, který by se jen tak převaloval v nízkých otáčkách, ale vcelku radostně se vytáčí až do červeného pole. 

Mezi slabší stránky patří provozní efektivita, od dvanáctiválce asi nelze očekávat velkou střídmost co do spotřeby paliva, ale W12 vykazuje vyšší spotřebu i na poměry ostatních V12 motorů. Výkonově se tento motor pohyboval od 420 (Phaeton do MY2006) do 450 koní (Audi D3 po celou dobu produkce), což znamená, že nedostatkem výkonu v tomto případě rozhodně trpět nebudeš. Takovou menší raritou je zástavba tohoto motoru do velkého SUV Touaregu. Nevyrobilo se jich mnoho, ale občas nějaký k sehnání je. Představa dvanáctiválce v Touaregu je sice trochu divná, ale tak nějak správně divná. Poznámka pod čarou, Audi A8 má největší kouzlo ve verzi S8 s atmosférickým desetiválcem, který má neskutečný jízdní projev a naprosto dokonalý zvuk. Akorát nároky na jeho udržení v chodu jsou vpravdě drastické. 

Dalším autem, které patrně seženeš do čtvrt milionu je sedmička od BMW. Tady máš na výběr mezi starší E38 a modernější E65. Starší sedmička skrývala V12 pod označením 750i, ta novější používala 760i. Přestože E38 je mezi fanoušky považovaná za poslední pravou sedmičku, já osobně mám radši E65, která dle mého funguje tak nějak o něco lépe, jako luxusní sedan. Nicméně s E38 určitě chybu neuděláš, je to velmi dobré auto. Jen se obávám, že jich na prodej již moc nebude. To E65 ve verzi 760i najdeš mnohem více. V12 přišla na trh v roce 2003 a jednalo o zcela nový motor. Hlavní změnou bylo zavedení přímého vstřikování, což mělo velice pozitivní vliv na spotřebu, ale patrně to příliš nepomohlo vyšší spolehlivosti. Kdovíjak na tom bude motor po tolika letech provozu, trochu pochybuji, že se příkladně dodržovala dekarbonizace pohonné jednotky. Ale pokud by se podařilo najít funkční kus, pak se můžeš těšit na 445 koní a skvělý zvuk. Osobně bych však bral tuhle sedmičku s osmiválcem, ale ten nemá pět litrů objemu no… 

Když už tady mluvíme o V12, nesmíme opomenout ani Mercedes. V tvé cenové hladině bude největší výběr mezi Mercedesy S600 generace W220 (popř. z ní vycházející kupé CL600). Doporučuji koukat na verzi po první modernizaci (rok 2002). Mercedes se tehdy rozhodl vylepšit svůj vrcholný motor a ke každé řadě válců přidal turbo. Výsledkem bylo rovných 500 koní a především 800 Nm. Tahle čísla posunula dynamiku luxusní limuzíny do teritoria supersportů, přičemž existovala ještě silnější varianta od AMG, která přidala dalších 100 koní a 200 Nm k dobru. To muselo být solidní peklo na tehdejší dobu. Nicméně i “základní” S600 dokáže zprostředkovat zajímavý zážitek, ze který se jistě nebudeš zlobit.

Posledním adeptem do party, který by mohl odpovídat tvým finančním možnostem je britský Jaguar. Ten ukončil produkci dvanáctiválců v roce 1997, což odpovídá modelu XJ X300, o kterém se často mluví jako o nejlepším XJ. Jaguar nebude trhat rekordy co se výkonu či spotřeby týče, ale ten správný anglický styl, který prostupuje celým vozem je naprosto unikátní a nenapodobitelný. XJ patří bezpochyby mezi nejkrásnější luxusní sedany vůbec, však se podívejte na tu jeho siluetu. Bude to však ten správný tip pro tvé potřeby? 

Tímto jsme patrně vyčerpali zásoby charakterních dvanáctiválců, které se dají pořídit do čtvrt milionu. Možností není zrovna přehršel, ale zajímavé jsou tyhle vozy snad všechny do jednoho. Já osobně bych oželel dva válce a šel si pro úžasnou S8 s desetiválcem, a pak bych plakal při prvním servisu. Jako o chlup racionálnější volba se jeví VW Phateon, což je jedno z nejvíce nedoceněných aut za poslední dvě dekády. Dokonce tu máme mezi čtenáři i jednoho majitele, který jistě poví více, jaké je soužití s nejluxusnějším Volkswagenem. Držím palce s výběrem a nezapomeň dát vědět, až něco koupíš. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
29. července 2020, 00:11
2

Co si ak pamatuju z BMW klubu, tak E65 760i má zlom zhruba na 200 - 250 000 km. V tu chvíli si řekne o něco pod 200k (vstřiky, dvě čerpadla, práce...) a pak je zase pokoj. O věku jako takovém to moc není.
S podobným zadáním, pokud není k dispozici nějakej za vodou strejda, co odprodá libovej kus za pár kaček, bych šel do BMW. Kvůli široký komunitě fanoušků a na to navázaná dostupovat solidního servisu. Klub nedá dopustit na JaraXe (Olomouc) a Snejka (Praha), který servisujou jen a pouze BMW a skutečně umí vyřešit problém, nejen posílat faktury. E65tku oba mají jako soukromý auto.

JInak dneska jsem před Soho viděl stát Q7 V12 TDI. Snad poprvý naživo. To by byl slušnej žolík!

reagovat
beastar
29. července 2020, 02:15
9

To jo V12TDI je žolík hlavně v servisu:)) Já bych chtěl fakt vidět toho magora, co si to koupí ojetý i kdyby jako třetí auto. Jinak jako e65 je taková klasika pokud člověk nechce sponzorovat servis a občas si rád i zajezdí. Jinak lidi kolem BMW jsou vesměs banda totálních idiotů a pozérů, ale základna je to slušná to jo.

Sedrik
29. července 2020, 11:00
1

S lidma "kolem BMW" mám vesměs opačnou zkušenost, ale pro 12 válec bych si do BMW taky nešel.

Pro mě by byl jasnou volbou motor M120 (CL600, S600), protože je to nejblíž, jak se můžeme dostat k motoru ze Zondy :)

beastar
29. července 2020, 11:56
0

Sedrik: Ja mel celkem 4 Bmw a v klubech se vylozene nedruzim, ale par lidi jsem poznal no. Mozna sem mel smulu... Jako v12 neni sranda od nikoho a Bmw ja sem to mel akorat teda ne e65. Je to rehole, ale krasny.

Na MB whatever600 se shodneme. Taky dole pisu cl600 jako jasnou volbu rozumu. Navic je pekna.

Valfar
29. července 2020, 14:14
0

Přidávám se k Juniorovi, šel bych pro E65/E66 a jezdil s ní za Jaraxem nebo Snejkem, protože ti jsou schopní ti to auto udržet i nějakou dobu provozuschopný, aniž bys vysypal majlant. Jarax myslím i nabízí pomoc s koupí té pravé ojeté sedmy. Při koupi bych výrazně preferoval takový kus, který prodávající aspoň rok vlastnil a je ti schopný doložit, co se na něm aspoň po dobu jeho vlastnictví dělalo, zdaleka bych se vyhnul překupníkům, taková auta jsou vesměs totálně ve smrti, ačkoliv tak na první pohled třeba nevypadají. Jarax je pro mě daleko, ale v rodné Praze u Snejka jsem jednou byl a okolí jeho dílny doslova obložený bezpočtem E65tek v různém stavu rozebranosti (některý ale i vyloženě pěkný) je fakt kouzelný. Já si s ním nakonec ale neplácl, neb byl v takovém stavu zavalenosti, že pro mě "dodací lhůta" nebyla přijatelná, takže jsem na jeho radu začal navštěvovat http://www.vehix.cz/ a jsem tam nanejvýš spokojený už x let, co tam s vícero bavoráky jezdím.

E38 by byla samozřejmě úplně fantastická, zrovna nedávno jsem si 2 slušné kousky prolézal a to auto je pro mě prostě dokonalý, ale sehnat kus, který by nebyl doslova vrak, je skoro nemožný, resp. je to velmi drahý, úplně mimo tvůj rozpočet. A i když se ti to podaří, musíš mít značný finanční a časový odhodlání, který z dotazu úplně nečiší.

Pokud jde o toho motýlka s V12... Nechci tady moc šermovat známými, JPP, kamarády kamarádů apod. a osobní zkušenost mi (naštěstí) chybí, tu mám jen s mamutem, ale řekněme, že pokud bych mezi svými kamarády neměl někoho, kdo mi ho dokáže opravdu dobře servisovat, vyhnul bych se mu velkým obloukem. Pověst toho auta je oprávněně celkem šílená a že ty auta nikdo nechce ani za pár desítek tisíc, je myslím docela výmluvný. Navíc sehnat vůbec nějakou V12 bude velký problém, v inzerci jsou samé dehty 320 CDI, pak dlouho nic a pak benzínové osmiválce. Ale můžeš to samozřejmě hodit za hlavu a zkusit zkecat na čtvrt míče tuhle "nádheru" - https://auto.bazos.cz/inzerat/120838032/Prod-2003-Mercedes-Benz-600-L-W220-Biturbo-Lorinser-Brabus.php :D

Sedrik
29. července 2020, 15:05
0

beastar: já taky nejsem moc "družící" typ, ale co jsem měl štěstí na různých akcích potkat lidi, co mají BMW, tak jsou to stejní lidi, jako poršisti, nebo ferraráci - jsou mezi nimi frajírci na přesdržku, ale i normální lidé, se kterýma je radost pokecat - a z mé zkušenosti je těch pohodových víc, ale možná mám jen štěstí. Je fakt, že se nepohybuji například v CZ BMW owners club (jestli tady něco takového je), takže neumím soudit.

Znám ale Snejka i JaraXe (s oběma jsem se potkal a něco řešil) a je pravda, že jsou to oba srdcaři do aut a i když je s nimi občas složitější pořízení, tak umí, poradí a opraví - i složité opravy.

S JaraXem jsem řešil koupi svého prvního BMW a bylo to zajímavé setkání - informace od něj byly pravdivé (auto jsem měl přes 2 roky a jeho odhad toho, co bude třeba měnit a co naopak není třeba řešit se více méně do puntíku naplnil).

Díky lidem, jako jsou tito dva tak nemusí být zas až taková sebevražda (finanční) koupit třeba to V12 od BMW, jak píše Valfar.

Bohužel neznám nikoho takového na jiné značky...

Všiml jsem si, žes CL600 psal a nepřekvapilo mě to - je to nádherné auto a díky tvému vztahu k Zondě jsem čekal, že ten motor alespoň zmíníš :).

Co bych třeba nekoupil je W12 - jednak mi ten motor přijde jako takový plebejský dvanáctiválec (já vím, že je v Bentley, ale přece) - prostě VAG...nevím. K V12 mimo sporťáky mi sedí Mercedes, Jaguar, Rols, Bentley (před W12)....

beastar
30. července 2020, 02:25
2

Sedrik: To samozřejmě uznávám, že jsou tady dobrý lidi a samozřejmě lidi, co těm autům fakt rozumí. A hlavně baví je hledat řešení na ty starší auta a složitější věci jako jsou právě ty dvanáctiválce. Já znám právě několik lidí (znal jsem, nevyhledávám je) z Bmw klubu a z pár dalších podobných sdružení a jako když nic tak to fakt nejsou lidi s kterejma chci kamarádit. Půlka byla buď zavřená, nebo se na to chystá a druhá půlka takový ti šmelaři, machýrci lidi co jsou v životě takový slabší, tak se aspoň upnuli ke komunitě kolem BMW a driftu třeba. A pak samozřejmě i normální lidi, co jsou fajn z mé zkušenosti menšina. Jenže to je prostě věc zkušeností a názoru na lidi obecně. Takže si myslím, že se asi shodnem jenom asi já mám větší štěstí na namachrovaný dementy.

Ohledně toho Mercedesu vnímám, že to auto jako celek má taky svoje problémy. Ten motor je taky náročný na provoz takže jak tady někdo psal je třeba se připravit, že když to za dvě kila pořídím chce to stejně kilo mít ještě v portmónce. I kdyby to mělo najet 5000 ročně. Každopádně zvuk to má naprosto parádní, projev taky a v té CL se to ještě i docela dobře řídí a má to stylíček.

Ohledně W12. No je to takový sporný. Obecně i to jak to vlastně zmastili ten motor je takový divný. Pravdou ale je že to pro někoho kouzlo mít může.

Hippieguy
29. července 2020, 01:25
8

Nebylo by lepší se poohlédnout po něčem z USA? Za ty peníze se dají pořídit zajimava auta, která se dají diky dost jednoduché technice i udržet při životě a charakteru budou mít pořád dost. Sice to bude spis ten americký humpolácký charakter, ale co? U Němců nebo Angličanů bych se dost bál, že to budou za ty peníze "skryté pasti" a investice budou větší než pořizovací hodnota.

reagovat
Nathan
29. července 2020, 12:56
0

Moje řeč.

beastar
29. července 2020, 02:25
0

Mercedes-Benz CL600 coupé 04 (5,8l)
VW Phaeton W12 6l 03/04
AUDI S6 V10 5.2l
M-klasse 55AMG 00/01
Jaguar XJ12 6.0
BMW 760i

nějaký ty emerický káry Durango, dojetej Charger, RAM 5,7hemi, vette c4

reagovat
Ca
Cartman
29. července 2020, 05:51
1

Ja bych zkusil sehnat chrysler 300c 6.1 srt8 kombi (kombiky se vyrabely v rakousku u magma steyer) nebo bych prehodnotil zadani. Bud zvysit limit ceny nebo snizit pozadavek na objem motoru. Za ctvrt mice bude snazsi koupit 750i za 150 a 100 nasypat do servisu u Jaraxe. Nebo lexus ls460 za 200 a 50 nasypat do servisu u Buriana v Kurimi. At si pan nezkazi radost tim, ze koupi v12 a bude se na nej chodit divat do garaze.

reagovat
st
stirling
29. července 2020, 08:32
2

Co Lexus LS,neni sice 5.0,ale neni daleko 4.3,4.6 pripadne 5.0 V8 hybrid. Myslim ze aj servisne by to mohlo byt ok,pri predpoklade pekneho kuska https://auto.bazos.cz/inzerat/121576624/lexus-ls460.php
Inak aj MGRR predava 430ku ta by mohla byt v dobrom stave https://auto.bazos.cz/inzerat/121050728/lexus-ls430-stribrna--cerna-kuze-motor-43-v8.php

reagovat
Slower
29. července 2020, 09:29
0

Ja bych skoro od US aut trochu odrazoval.

Za 250k se da koupit nejaky 2005+ Charger/300C/Magnum s 5.7, nebo neco podobne, ci starsi. Nejspis docela dojety. Vevnitr to je svarazny (pro nekoho vylozene hnusny). Projev motoru je fajn, zvuk super. Ty dostupnejsi V8 maji automat (ktery neni tragicky, ale proste to neni ono) a nemaji razeni pod volantem (a casto i to manualni razeni u prevodovky je takove nic moc). A hlavne - chce si kupovat V8, co ma min vykonu nez hot hatch s R4? Magnum, kteryho jsem mel mel "jen" 330HP.

Samozrejme existuji novejsi auta, jako Mustang 2013+, Camaro 2009+, 2011+ Charger/300C s 5.7, ale ty budou mimo financni limit (Mozna ten Charger by se nasel, ale malinko pochybuju). Viz ten Chrysler SRT8 vys - fajn auto a asi by splnovalo pozavky a delalo radost. Nicmene 330k za auto, priblizne 20k za prihlaseni v CR, mozna neco udrzby a uz je skoro na dvojnasobku limitu.

Vette bych uplne vynechal - pokud by chtel nekdo C4, tak zkusenosti Knightridera o nakladnosti udrzby by ho meli vratit na zem :) A ty novejsi asi nebudou o moc levnejsi.
-
Komentář upraven 29. 7. 2020, 10:00:51

reagovat
Pochtli
29. července 2020, 10:07
4

Ještě bych přihodil pár kaček a šel do tohohle krasavce - https://cs.jaguar-club.net/inzerat/prodam-jaguar-xjr-x308-v-docela-vzacne-antigua-16341

reagovat
Valfar
29. července 2020, 14:35
-1

Jaj, tohle je až na tu ohavnou bakelitovou středovou konzoli strašně pěkný, ale není to "jen" čtyřlitr? Kdyby se dotaz rozšířil i na V8 s objemem kolem čtyř litrů, bylo by rázem na výběr asi milion dalších aut. Každopádně opravdu pěkný kousek, ale nekupoval bych, pokud bych neznal někoho důvěryhodného, kdo se těm autům věnuje. Tohle je celkem kruciální parametr u podobných starých pekáčů, pokud už dopředu nemáš vyhlídnutého někoho, kdo se ti o to bude starat, jsi imho odsouzen k velkýmu utrpení, primárně finančnímu, ale zdaleka nejen tomu. Tenhle parametr je pro mě tak důležitý, že skoro stojí za to to rozhodování obrátit - pokud máš kontakt na spolehlivého machra přes mergly, koupil bych si prostě Mercedes. Dtto BMW, Jaguar, Audi...

Pochtli
29. července 2020, 15:01
0

Tak samozřejmě bez proklepnutí majitele/auta a zajištění servisního zázemí je blbost kupovat jakékoliv specifičtější auto.
Je fakt, že tahle V8 má "jen" 4l, ale pokud oželí "objem nad 5l" a jde mu o zvuk a výkon, měl by být spokojený.

Skipper
29. července 2020, 15:45
1

Tady objem dohání kompresor...

sheogh
29. července 2020, 10:12
1

Ja bych pridal jeste double-six od daimleru - je to sice taky XJ, ale je to trosku jiny.
Ta CL600 se libila i me, stoji malo, a taky to ma duvod - trpi casto na ABC podvozek (videl jsem i V12 snad v plne za 100k - ale lezela na brichu).

Jakozto majitel Phaetonu bych zminil par drobnosti - treba to, ze zacina byt problem sehnat dily - ramena, homokineticky klouby... you name it.
Dalsi je nalezeni solidniho servisu, kde na tom neco nezdrbou a umi opravit. To plati i pro A8/S8. Jako hranici pruseru vidim ~300kkm - do te doby bylo vsechno super :-)
Zase, jak je ted na generalce, vetsina dilu je puvodnich, nemenenych, vcetne i tech podvozkovych, takze za me kvalita vynikajici (nevim, kde se vsude na netu vzal ten nazor, ze je to auto nespolehlivy)

Problem velkyho motoru taky je, ze skoro kazdej servis na nem znamena demontaz motoru. Velkym kroutakem se namaha hydromenic i prevodovka - ja menim ATF po 30k km podle doporuceni ZF (VW v servisce uvadi 60kkm).

Jinak je to super, a popravde je to asi jedinej model od VW, kterej bych si dobrovolne koupil :-D

Ta V10 me strasne laka, a porad po nejake koukam ... Zkousel jsem ho v S6 Avant, a je to strasne navykovy :-) Paradni musi byt foukanej v RS6 :-)

760i je taky bozi (a asi jediny BMW s pro me hezkym interierem), ale tady ma BMW bohuzel takovou divnou image....

Mrknul bych jeste po MB 600SEC - krome koroze vcelku neprustrelna technika, robustni a designove nestarne :-) A ten motor...

reagovat
Fa
Fandatik
30. července 2020, 18:14
0

SECa 600 pod 250? No nevím, to by musel být děsný vrak

beastar
30. července 2020, 20:05
0

Za 250 bude problém sehnat cokoliv v dobrém stavu. Ti co mají zkušenost už to pochopili z dotazu:D Kdyby totiž nebyl už dávno něco koupil. Možností je dost, ale jsou to za ty prachy polovraky.

sheogh
30. července 2020, 20:52
1

Tak s tim se snad pocita. Za 250 nekoupis dvanactihrnec “bez investic, jen nasednout a jezdit” ze... budto bude tesne pred “velkym servisem”, nebo to ma 400k realne na hrbu, coz je skoro totez, co a)

Jde o to, aby to nebylo bourany (ne moc), nejlip, aby s tim slo hned jezdit a byl potencial to dat nejak dohromady behem rozumne doby... Ja uz (snad) dokoncuju “rekonstrukci”, abych se nestydel v tom jezdit a je to mazec... Porad to bude servis auta s puvodni cenovkou treba 170k€

Fandatik: no to je fakt, SEC za 250 moc nebude no
-
Komentář upraven 30. 7. 2020, 21:01:54
-
Komentář upraven 30. 7. 2020, 21:02:07

Fa
Fandatik
30. července 2020, 22:07
0

Bíste: já tím myslel, že špatný kus začíná na 300.
Sheogh: já právě mířím podobným směrem, a volil bych "bohužel" jen 8mi hrnek ve 126ce. Ta 560SEC se sehnat dá, samozřejmě to opět nebude bez výrazný investice.

MGRR
29. července 2020, 12:58
3

Je to tezkopadny mamlas, shnile, drahe, pri malem najezdu 100% take investicni... Mamut Coupe C140, pak uz jen C140 Hercules, ale to u Lidlu nezaparkujes.

Jestli chces plout spolehlive, nejake neorezle LS z jihu, co nejezdilo v soli, Nemecku, Cesku, Rakousku, bude spolehlive a vse v nem funkcni. Plny Phaeton jsem chvili odjezdil... spotreba klidne k 25, servis kdyz se podela je drazsi, nez ukaz jmenem 5.0TDi v Touareg.

Co bylo zajimave, sice proti LS velmi vyrazne nespolehlivejsi, tak prvni faceliftovana Audi A8 z roku 2000, 4.2V8 nebo take s 12valcem. Jen to porad potrebuje diagnosticky servis, jako nemluvne kojeni, casto umre automat a povolit Audi ocelove srouby v hlinikovych ramenech, se nepovede nikomu.

reagovat
fortress
29. července 2020, 13:13
0

Dal bych to dětem na spoření, to je alespoň kasička ze které něco bude.

reagovat
lu
lumix
29. července 2020, 13:28
0

Být to před 8 měsíci, tak řeknu investovat raději do zlata. Ovšem koupit auto s V12 za 200 až 250, To podle mě chce ještě rezervu tak alespoň 50 000.

fortress
29. července 2020, 13:52
0

Vzhledem k masivnímu pumpování peněz do ekonomiky je zlato pořád ještě lepší pick než auto co pojede po prvním servise do kopřiv.

lu
lumix
29. července 2020, 14:38
0

Bráno takto, je potom určitě lepší koupit 200g zlata.

beastar
29. července 2020, 16:46
0

Otazka je jestli mu to neni uplne u prdele nejakych 250 000 v aute. Nejsem zadnej miliardar, ale takovy penize bych neresil ani ja. Proboha jsou to drobny dneska. A vyrok o sporeni pro deti je doufam nadsazka. To zlaty auto. I kdyz s tema koprivama nebudes daleko od pravdy:))

fortress
29. července 2020, 22:38
0

To je právě ta otázka, já bych je taky neřešil - za to mám dneska úpravy ke svý V8. Ale z dotazu bych si nebyl úplně jistej. Proč chtít dneska vypelešenou 7yer nebo Sclass s motorem kterej dneska smázne kdejakej benzínovej čtyřválcovej hothatch jen proto abys "měl motor" a jezdil za 15+? Dneska má skoro poslední možnost koupit nějakou pěknou mladou hvězdu c63 AMG

beastar
30. července 2020, 02:30
2

Jako jo racionálně máš samozřejmě pravdu. Je to reálně naprostý nesmysl a vskutku bych řekl, že z kdejakého modernějšího hot hatche vyjdeš i se zajímavějším jízdním zážitkem. Ono z toho dotazu není moc jasný jak ten člověk na tom je a co s tím skutečně bude chtít dělat. Víkendovka a výlety a hračky to je strašný klišé. Jasně no mít motor, tankovat 98 a jezdit za 15 a klepat se aby se něco neposralo aby to nestálo jak celý auto asi není úplně cesta. Leda tak jak tady píšou dole fakt to zavřít do garáže a tak nějak si vyhrát. S tím AMG souhlasim .... a to znám několik lidí kterým sem právě prodej AMG nedávno rozmlouval. Sice šlo o jiné modely.... ale prostě... Hale už tady bývali i horší dotazy asi tak

OndrasI
30. července 2020, 09:02
0

Jestli něco koupí (cokoli, nezáleží na tom), tak to stejně bude víkendovka ve smyslu "celej víkend pod tím proleží".
Problém u těchhle aut je prostě v kombinaci komplexity a stáří - takže už se nerozsype jedna izolovaná věc, ale spíš něco zřetězenýho a pak babo raď. Třeba u té E65 jsem si užil s zřejmě vadnym HDM až až a nakonec to byl, o tři měsíce a 75k CZK později, houpající motor kvůli špatnejm vstřikům a lambdě.

lu
lumix
29. července 2020, 13:30
0

V tomto případě bych volil nějaké hezké BMW E 38 , Které by mělo 8 nebo 12 válec. Případně Jaguára.

reagovat
krab
29. července 2020, 14:05
2

Na rozdíl od těch novejch aut co se tu v testech objevují si troufnu zrovna k tomuto tématu cosi říct. První věcí je si uvědomit sám pro sebe proč takovou káru chceš. Zní to jako debilní dotaz, ale fakt to chce si v klidu sednout a zamyslet se nad tím. Kam s tou károu budu jezdit, co bych s ní chtěl zažít atd... A pak si jít vybrat vážně podle vlastního vkusu. Bude to tvoje auto, tak neřeš co ostatní ani surová technická data. Třeba já bych si konkrétně koupil sedmičku E38. Důvod je prostý - líbí se mi a hezky se řídí. Nemám jí, protože bych s ní upřímně řečeno neměl kam jezdit a co s ní zažívat. Jasně že po vyzkoušední rovnou 750i s dvanáctiválcem bych chtěl ideálně verzi s 5.4 V12 . Ale rozhodující je ve skutečnosti stav, ne motor. Absolutně perfektní 728i bez výbavy a s manuálem bude totiž ve výsledku dělat daleko větší radost než vysněný dvanáctiválec po jednom ukrajinci a dvou vietnamcích... víte jak to asi myslím. Čím novější to auto bude, tady padají ty S8, E65 sedma , modernější S-klasse atd... to jsou strašně rizikový auta i díky tomu kdo v nich jako třetí, čtvrtý majitel jezdí. Na 90% se zanedbávala údržba, protože na ní prachy ten majitel neměl. Najít něco opravdu co udělá dlouhodobě radost, nejen takový to chvilkový "hurá, konečně mám vysněnou V8/V12" bude dlouhej a náročnej proces.

Ale přeju hodně štěstí!

reagovat
beastar
29. července 2020, 16:47
0

Pravda. Treba v10 s6 je kktina na entou:)

Fa
Fandatik
29. července 2020, 21:53
0

Kluci a není to o tom, teď koupit za drobný nějakou V12. A třeba ji jen nechat v garáži. Občas to projet kolem komína a cpát do toho peníze dalších 20 let a do důchodu odejít s luxusní károu?
Takové Lego pro dospělé. Volil bych C215.

krab
29. července 2020, 23:43
-3

Jako jo, ale problém je, že za drobný dobrou V12 už jen tak nekoupíš. Dneska jsem měl zrovna možnost se svézt v 850i v moc zajímavé výbavové a barevné kombinaci a bavilo mě to moc. Ale představte si, že jsem její kupní cenu podstřelil o nějakých 250 tisíc, prostě jsem netušil, že už se musí zaplatit tolik za hezký kus. S tím rozpočtem z dotazu zkrátka nekoupíš nic moc, muselo by se to opravdu nějak extra zvlášť povést. A u těch novějších aut vyrobených někdy mezi roky 2000-2010 je to typicky o tom, že ty prachy nastrkáš zpět do údržby aby auto fungovalo jak má.

No nebudu to okecávat... sám jsem zatím nenašel koule koupit si pořádný dvanáctiválec. Na druhou stranu souhlas, bylo by to moc fajn jedno takový "lego" doma mít a hrát si s ním klidně až do důchodu :-D

Vavris Vavrisovic
30. července 2020, 07:20
2

Souhlas, až na:

"Čím novější to auto bude, tady padají ty S8, E65 sedma , modernější S-klasse atd... to jsou strašně rizikový auta i díky tomu kdo v nich jako třetí, čtvrtý majitel jezdí." On snad v E38 ten třetí / čtvrtý majitel nejezdil? Je to prostě o hledání auta "po starém pánovi". A mimochodem, z více stran už jsem sylšel, že E65, ačkoli to nevypadá, je servisně příjemnějším autem než E38.

Skipper
29. července 2020, 14:08
1

K Jaguaru - mám XJ12 i Daimlera Super V8. Obojí jsou vizuálně hodně podobná auta, ale rozdíl mezi starší V12 a novější V8 je docela velký. V12 je krásně mechanická záležitost, původem v 70. letech. Ten motor vyžaduje trochu jiný přístup než ostatní uvedené V12. Tady s diagnostikou prostě nepochodíš a opravdu jim v republice rozumí jen pár lidí. V8 je pak už docela moderní motor. Nenapsals nic moc o charakteru a věku požadovaného vozu. Vím o jednom Daimleru Double Six (Jaguar XJ 3. série s V12 a zároveň v nejvyšší výbavě), prodává ho právě člověk, který těm autům skutečně rozumí a cena cca 220 000.

reagovat
Vavris Vavrisovic
30. července 2020, 07:20
0

A co znalec koček říká na to modré XJR výše? :-P
-
Komentář upraven 30. 7. 2020, 07:20:46

ev
evermod
30. července 2020, 10:40
5

Tak mne napadá: Pán chce 12 hrnků a na tom, jak to bude zabalené mu nezáleží. Našel jsem takové zajímavé (svým způsobem) SUV....
Cena je sice poněkud nadlimitní, ale zase by v našich luzích a hájích neměl být až tak velký problém se servisem a s ND.
https://auto.bazos.cz/inzerat/121219475/tatra-813.php

reagovat
Ja
Jadd
30. července 2020, 12:19
0

Nemůžu se zbavit pocitu, že většina návrhů směřuje na průnik nejměnšího stáří a největšího počtu válců - přičemž z dotazu mi plyne, že Robert už má o skutečné přesuny i zábavu postárano současným vozovým parkem. Chápu, že s věkem roste (do jisté míry) servisní náročnost, ale jak vyplývá z odpovědi i diskuze tady, v požadovaném počtu hrnků je to prostě vždycky voser a trochu loterie. Tak si říkám, proč nejít do nějaký starý věci, která prostě bude v srdci bublat a pálit dinosaury, vzhledem k tomu, že tohle auto má bejt očividně srdcovka.

tak proč třeba ne tohle? Sice o 30 nad limit, ale když to má stát často v garáži, tak aspoň na veteránskejch značkách :) - https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu/ford-thunderbird-7-0-65k-original-stav-veteranska-testace-4005.html?order=vyroba_ASC

nebo to modre XJR je taky pecka, i kdyz vlastne asi uplne nesplnuje pozadavky - tak kdyztak daimler https://www.tipcars.com/jaguar-daimler/sedan/benzin/jaguar-daimler-double-six-v12-210kw-49850295.html

nebo tenhle divnej pojizdnej obyvacek s lednici, taky tesne nad limitem. https://www.tipcars.com/mercedes-benz-tridy-s/sedan/benzin/mercedes-benz-600i-v12-370ps-full-152000km-19191943.html

reagovat
Rien
01. srpna 2020, 17:25
1

Co e32 v12? Je to sice uz dost stary, ale jezdi se s tim furt hezky

reagovat
Tomáš Trýska
02. srpna 2020, 17:42
0

Hmm, za kolik že jde sehnat Toyota Century druhé generace?

reagovat
Nimrod
02. srpna 2020, 18:43
0

těch 250 000,- je prakticky minimum

Tomáš Trýska
02. srpna 2020, 18:54
0

Ale něco mi říká, že by to bylo asi to nejlepší, za co by je mohl dát.

Nimrod
02. srpna 2020, 18:58
1

jelikož jsem o ní básnil v jiném tématu, tak tě asi nepřekvapí, že mám více méně stejný názor :-)

VK
VK
06. srpna 2020, 13:56
0

Setkal jsem se s úvahou, že dvanáctiválec s 12-15litrovou spotřebou a odpovídajícími kilometrovými náklady nebude mít za sebou nijak vysoké nájezdy. Zároveň to bude ze stejného důvodu filtr pro šetřílky, co chtějí "prémii", ale už ne se o ni starat. Takže by se mohlo jednat o ve srovnání s nižšími motorizacemi o za dané peníze a v dané kategorii koupi relativně velmi slušně zachovalého kusu, nezhuntovaného půl milionem kilometrů, nezruinovaného v po řadě třetím, čtvrtým, pátým majitelem. Ti jdou spíš do šestiválců v naftě, maximálně do osmihrnku. Člověku nesmí být arciť líto živit tu spotřebu, v součtu by se to mohlo i tak vyplatit.

Ale těžko říct. Z vlastní zkušenosti tříletého vlastnictví W220 - motor bylo přesně to, co nikdy větší problém nepředstavovalo. Zato se sypalo všechno kolem; ačkoli to byla plebejská nafta šestivál, ten zbytek auta je kolem toho stejný.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem

Imperial LeBaron  1973
Imperial LeBaron

1973 rok výroby
275 koní výkon
7 200 ccm objem