načítám data...

Ptejte se: Prémiový sedan za 250 tisíc

18. července 2018, 10:01 68 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Dá se pořídit prémiový sedan, když nemá člověk peněz na rozdávání? Jistě, nic není nemožné. Jen se musí pečlivě vybírat.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci Autíčkáře, 

Obracím se na Vás s žádostí o radu, jaký vůz byste vybrali vy? Chtěl bych pohodlný vůz, co dává pocit kvality. Jezdil by hodně město a spíše delší trasy. Měl jsem už pár BMW a chtěl bych zkusit něco jiného. Hlavní požadavky jsou: Automat, slušná dynamika a rozumná spotřeba a hlavně spolehlivost. Cena maximálně 250tis. 

Dlouhé vybírání se zúžilo na tři kandidáty: 

-Mercedes-Benz třídy C (W204) – benzín, pravděpodobně C200 kompresor 

-Lexus IS250  

-Audi A5 (Coupé) – pravděpodobně 2.7 TDI (bez multitronicu) 

Také se mi líbí Alfa Romeo Giulietta, ale dávám přednost Německu 

Recenzí a rad při výběru jsem přečetl již dost, ale zajímá mě Vaše volba a hlavně proč, s žádným z nich jsem ještě nejel, a tak i Vaše zkušenosti. 

Předem díky, zdraví čtenář Michal 

Ahoj Michale, 

Líbí se mi, že máš vcelku jasnou představu o tom, co bys rád. Přesto ti v první řadě doporučím, aby ses auty nejprve sám svezl, jedině tak získáš jasný názor. Vybírat od klávesnice je sice snadné, realita však bývá často jiná. Ty se však tážeš, co bychom na tvém místě vybrali my. Pojďme se na to tedy podívat blíže. Kladeš důraz na pohodlí a pocit kvality. Chceš automat a trváš na slušné dynamice a dobré spolehlivosti. Největším problémem pak bude asi cena. Maximálních 250 tisíc není úplně ideální rozpočet na tyto vozy. Zkusíme však něco vymyslet. 

Jako první bych vyřadil Alfu Romeo. Abys nechápal špatně, Giulietta je dobré auto, ale úplně jiné, než co patrně hledáš. A nejspíš by tě zklamala komfortem. Dalším autem, které by šlo z kola ven, je Audi A5. Zase, rozhodně to není špatné auto. V té správné konfiguraci umí být pohodlné, dojem kvality zvládá dokonale a navíc potěší skvělým interiérem. Jenže v tvém případě hraje proti několik faktorů. Tím nejzásadnějším problémem je cena. V rámci tvého limitu dosáhneš jen na ty nejlevnější kousky v inzerci s nejasnou historií a bůhví jakou péčí minulých majitelů. A to bych asi v případě ojetého naftového Audi, kde každá větší oprava bude stát nemalé procento pořizovací ceny, riskovat nechtěl. Dalším problémem "ápětky" je samotná kombinace motoru a převodovky. Píšeš, že trváš na automatu, ale zároveň nechceš Multitronic. To je v případě verze 2.7 TDi docela oříšek, protože si nejsem jist, jestli jsem tento motor viděl někdy s obyčejným automatem či s DSG. Alternativně se nabízel s manuálem, ale Multitroniců je převaha. A zcela upřímně, to fakt nechceš. Příliš si nepomůžeš ani jinou motorizací. 1.8 a 2.0 TFSI trpí jistými problémy s úbytkem oleje a ani větší benzinový šestiválec o objemu 3.2 litru není výhra. Nejlepší volbou se tak jeví naftový třílitr a benzinový osmiválec. Na to však se svým rozpočtem téměř jistě nedosáhneš. A proto bych Audi nechal plavat. 

Mercedes třídy C předchozí generace, to už je zajímavější volba. Základní benzíny C180 a C200 (obojí z řady M271) s nepřímým vstřikováním, jsou robustní agregáty s dlouhou životností a rozumným poměrem mezi spotřebou a podávaným výkonem. Tyhle základní motorizace mají navíc nezanedbatelnou výhodu v tom, že málokdo je osazoval příplatkovým AMG podvozkem či velkými koly. Malá kola a obyčejný podvozek je totiž ta správná volba. Céčko je pak pohodlné a jízda s ním připomíná větší Mercedesy. Pohled do interiéru nezapře svůj věk, ale špatné to není. Ostudu neudělá a dojem kvality ti nabídne. Základní W204 je tak vcelku doporučeníhodná volba. 

Z dané trojice je však mým favoritem poslední do party, Lexus. Oproti svému předchůdci otočila druhá generace Lexusu IS kormidlem od sportovních zážitků směrem do komfortu. Malý Lexus je dostatečně pohodlný a opravdu velmi tichý. Pamatuji, že když jsem v něm před několika lety ujel pár stovek kilometrů, byl to právě akustický komfort, co mě ohromilo. Správná je též volba motoru. Atmosférický šestiválec není sice žádný velký silák, svou práci však děla dobře. Je kultivovaný, pružný a má typický atmosférický charakter. I spotřeba se dá udržet v rozumných mezích. Velmi solidně také spolupracuje s automatem, tady netřeba mít strach. Naftě se raději vyhni, ta se nepovedla. Pokud se smíříš s ne zrovna prémiovým interiérem a jistým pocitem stísněnosti (ze zadních sedaček skoro není vidět ven), pak si myslím, že s Lexusem budeš spokojen. Být na tvém místě a pokud bych měl trvat na dané trojici, šel bych si pro něj. 

Neodpustím si však přihodit ještě dva své soukromé tipy. Když někdo vybírá středně velký sedan či liftback, nemůže při tom vynechat Ford Mondeo. A teď jde řeč o předposlední generaci označované jako Mk IV. To auto skvěle jezdí, zároveň umí komfortní a provozní náklady bývají velmi přijatelné. Je to taková ta automatická volba v dané kategorii. Ty však hledáš, pokud dobře chápu tvůj dotaz, něco speciálnějšího, co nepotkáš na každém rohu. Něco, co v tobě vyvolá pocit kvality a dobře utracených peněz. V tom případě by ses mohl podívat na Volvo S60 druhé generace. Tenhle švédský příbuzný Mondea by mohl být řešením. Má mnohem lepší interiér než Ford, působí robustně a má skvělé sedačky. Bonusem pak jsou pohonné jednotky. Při troše štěstí dosáhneš na podmanivý pětiválcový diesel. Benzín bude asi dražší, ale v tomto případě naftou nic nezkazíš. Má sice trochu hrubší projev, ale zajímavě zní, síly má na rozdávání a nechce za svoje výkony ani moc paliva. Také se spolehlivostí na tom není špatně. Smířit se budeš muset akorát s menším prostorem v kabině, což soudě dle tvého výběru by nemusel být zásadní problém. Švédská auta měla vždycky svůj osobitý styl a pokud ti sedne, bude i S60 velmi zajímavou možností. 

Posledním do party a osobně asi můj největší favorit je však Honda Accord osmé generace. Dle mého názoru je to jedno z nejvíce nedoceněných aut poslední doby. Málokdo si na tuhle Hondu při výběru auta vzpomene, a to je velká škoda. Protože ti, co ji pořídí, si pochvalují jako dobře zvolili. A já se tomu ani nedivím. Accord nabízí skvělé jízdní vlastnosti, podpořené zároveň velkou dávkou pohodlí. Nevím, jak se to konstruktérům v Hondě povedlo, ale tohle auto prostě jezdí jinak než většina tehdejší produkce. Stydět se nemusí ani za motory. Vrcholný benzínový čtyřválec o objemu 2.4 litru a výkonu 200 koní je bez přehánění výborný. Nabídne více než dostatečnou dynamiku a velmi slušnou spotřebu. Snad jen ten automat by mohl mít aspoň o stupeň víc. Těch pět kvaltů se může občas zdát málo. A co se pocitové kvalit týče, ani tady Honda neztrácí. Ihned po usednutí do příjemně tvarovaných sedaček člověk vidí, že tady se při vývoji nešetřilo. Možná to zní divně, ale mezi Mercedesem, Audi a Lexusem bych si já osobně vybral Hondu. Jen pro ni budeš muset vyrazit asi do Německa, u nás je výběr o hodně menší. 

Napadá vás nějaké jiné auto, na které jsme zapomněli, a které by vyhovovalo zadaní? Dejte nám vědět v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ra
rainero
18. července 2018, 10:45
0

Doplním Suzuki Kizaschi a Volvo S80 II.

reagovat
Inženýr
18. července 2018, 11:13
0

Kizashi je dost exotická volba, i když špatný vůz to asi nebude. Volvo S80 mi nějak nesedí do výběru člověka, co má v hledáčku Lexus IS 250 nebo céčko od Mercedesu. Špatnou dynamiku to sice mít nebude, jak jsem měl možnost se nedávno přesvědčit. Dědula se plazil čtyřicátkou, a jak jsem ho na rovince chtěl předjet tak začal dost nebezpečně zrychlovat. Takže to nejede špatně ani s tím D5, ale je to opravdu spíše volba pro ty děduly.

Jimi
18. července 2018, 12:34
0

s tím pro děduly to není až tak špatný, S80 4.4V8 umí potěšit, 3.2R6 taky jede pěkně, ale servis nevím. Kizashi je víc směrované do US, ale nemusí to být špatné...

ra
rainero
18. července 2018, 13:31
0

Keď sa nadhodilo Mondeo tak S80 je s ním jedna platforma, mne dedkovská nepríde (btw. presne to chceli jej dizajnom zmeniť oproti "jednotke"). Kizashi je pre individualistu čo s tou silnejšou 2,4 skúsne aj CVT.

Sedrik
18. července 2018, 10:57
0

Když už se tam mihlo Mondeo, co Mazda 6? Kdybych zvažoval Mondeo, tak i Mazdu.

Jinak mě hned po přečtení nadpisu napadlo E90 325i, ale evidentně Mnichov byl již ozkoušen :)

reagovat
krab
18. července 2018, 11:02
1

Jestli můži radit / prudit :) tak můj tip je přeci jen BMW.
Sice chcete vyzkoušet něco jiného, ale tím zkoušením jen zjistíte, že to není ono. Kór pokud jste BMW vozy předtím měl. Možná byly z levnějšího spektra a ne v 100% stavu ... stav je alfa a omega u těchto vozů.

Rozpočet 10 tis Euro stačí na velmi hezky vybavenou trojku E90 z let 2005-2007 s motorem N52 , nejspíš 325i ( 160kw) , případně 330i (190kw) , když se 330 povede sehnat.

Cena / výkon / nějaká opravitelnost / servisovatelnost u nás je dobrá. Ale chce to pečlivě vybírat a vydat se kvůli tomu za hranice a i tam pečlivě vybírat a hledat. Hromada aut je zanedbaných.

A když ztratíte trpělivost, tak to co píše Dan je taky fajn, asi se tím člověk vedle netrefí úplně, i když s rozpočtem 250 bych byl opatrnější s tím Lexem, ten nemusí ve výsledku být levný až se něco na něm pokazí.

reagovat
st
stirling
18. července 2018, 16:14
0

Problem N52 je spotreba oleja,trpia tym vsetky 325, jeden z dovodov preco som predal pred nedavnom svoju. Taktiez vodna pumpa odchadza pri cca 150k 200k km . Oprava cca 400 eur inak to je vyborne auto ,ktore drzi hodnotu. Po 2 rokov som tratil 10 percent hodnoty.
Ovladatelnost je vyborna. Pred e90 325 som chcel ISko ale z dovodu stiestnenosti som ho zavrhol.

krab
18. července 2018, 18:59
0

Ono jaký auto okolo 12 ti let stáří v téhle kategorii žádné problémy nemá. Každé má svoje ...
Když už se vám teda nápad změny názoru a koupě modrobílé vrtule nelíbí, tak kromě C-klasse (což by byl můj tip č. 2 asi jak tam psal Beastar) , Lexusu je ještě další auto co jsme tu nejmenovali.

Saab 9-3 ( poslední generace) : tady se dá do 10 tis Euro vybrat opravdu málo jetý a zachovalý exemplář. Naftové motory (konstrukce itálie - JTD) jsou Saabisty docela doporučované, benzínový dvoulitr turbo už je o dost lepší než ty turba z přelomu století, kde se fakt motor nezřídka přidřel, zakarbonoval atd... a může mít i motor GM V6 turbo, používaný třeba v Insignii OPC a je to jednotka originálně snad z australských Holdenů. V Alfě 159 aplikace a bastlení GM + Alfa motorů včetně V6 nebyl dobrý nápad, v Saabu tohle bude lepší.

Jak 2litr turbo, tak 2.8 V6 se dají upravit třeba od značky BSR a může ze Soba být zajímavý 300 koňový sleeper.
A diesel TTiD má 180 koní a taky to pojede, navíc bude úsporné.

Automaty měly Soby myslím od Aisinu podobně jako Volva. Ale možná i nějaké od GM. Klasický měničový...

Inženýr
18. července 2018, 11:05
1

Pokud by tazatel trval na původní trojce, taky bych doporučil Lexus IS 250. Jak řekl Dan, diesel v tomto případě ani náhodou.

Honda Accord by však byla mou volbou číslo jedna, a proto jsem rád že se v článku objevila. :) Nevím, nakolik staré auto je pro tazatele přípustné, ale já osobně bych se díval po sedmých Accordech, ideálně po faceliftu. Hondy jsou dost drahá auta, a jsem překvapen že čtrvrt-mega stačí na hezké auto osmé generace.

To samé s Volvem. Já měl zato že rozpočet na druhou generaci stačit nebude, ale ta první po faceliftu určitě.

reagovat
Jimi
18. července 2018, 11:28
0

Všiml jsem si, že víc lidí, který mají/měli 3-ky, tak do těch novějších (kolem 250t kč) se jim moc nechce. Hledají samozřejmě alternativy. Lexus asi taky první volba- tady se ale moc neřeší, S80 II trochu větší, se taky líbí- ale neumím poradit, Accord levnější ale velmi slušná možnost. Medvěda bych nerozchodil kvůli interiéru, A5 na mě působí, že se vyskytne větší problém (to samé BMW3), Mondeo a S60 mi do toho nějak nezapadají... moc toho vskutku na výběr moc není...Jinak pěkné foto US C-Klasse ...

reagovat
H_F
18. července 2018, 11:42
1

super serazene priority

accord, ac zasyflena predokola, je strop, krom 159 marne premyslim, ktere auto ma tak sofistikovany podvozek, mondeo ani sestka to neni
narozdil od 159 ma navic litinova ramena lichobezniku, takze staci dat polyurethany a podvozek je tez nesmrtelny

mozna bych jeste okrajem zminil mazdu 6, kdyby byl nejaky pekny kousek za dobrou cenu, ale tam chybi onen privlastek premiovost, a jak uz to tak u mazd byva v pomeru k honde, nenajde v ni clovek uspokojivy motor, 2.5l skyactiv jede pocitove hur, nez 2.4vtec.. a celkove mazda 6 z roku 2018 jednoduse nedosahuje kvalit o deset let starsiho accordu, podvozkem pocinaje, interierem konce

pokud bych cilil na spotrebu, osobne bych z italie zminil alfu 159, napriklad naftova 1.9 je extremne spolehlivy motor, navic auto je krasne, jedno z vubec nejbezpecnejsich ve stredni tride, a ma lepsi podvozek, nez soudobe bmw 3 (zas si clovek priplati na ceskych tankodromech za servis podvozku, ale dle me to je zcela zasadni faktor auta)
za 150k je krasny kousek a jeste dost zbyde na opravy

pokud by naopak clovek spotrebu neresil, jeste bych navrhl subaru legacy spec B v plne polni s mcintosh audio a tak.. v pravostrannem provedeni s bohuzel nedostupnym foukanym dvoulitrem, ale ke klidnemu sedanu ten trilitrovy sestivalec celkem sedne

reagovat
st
stirling
18. července 2018, 16:16
0

Legacy je fajn,ale ten interier je fakt slaby,inak dobra volba. Viem ze v testoch ho chvalili jedine co im dost vadilo bola spotreba. Osobnu skusenost mam iba s 2.0 par km.

CerVus
18. července 2018, 22:23
0

Tak za ty peníze už by mohla být i 1.7 TBi s tím, že už půjde o model po FL, takže s vyřešenou spolehlivostí a po odtučňovací kůře. Já popravdě ve stejné situaci koukal právě na E91 325i, IS250 a 159. Nakonec to bude úplně něco jiného, ale to je vedlejší.

Skipper
18. července 2018, 14:04
2

Přihřeju si svoji polívčičku. A hlavně nezapadneš v davu:
https://auto.bazos.cz/inzerat/92009931/Jaguar-XJR.php

reagovat
Skipper
18. července 2018, 14:05
0

Případně novější generace, ale v této ceně již bez kompresoru, ale s hliníkovou karoserii:
https://auto.bazos.cz/inzerat/91962143/Jaguar-XJ8.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/91676876/Jaguar-Xj8-42-2005.php

K spolehlivosti - u ojetého auta je to vždy tak trochu o štěstí...

beastar
18. července 2018, 14:30
0

Kup céčko je to jediný auto z výběru který je schopný konkurovat tomu jak jezdí bavoráky. Mondeo a Volva to je výsměch a Dan to tam asi zařadil jen aby bylo víc možností. Vyřadit A5 to je jasný to snad neni dobrá volba ani s tim třílitrem.

reagovat
st
stirling
18. července 2018, 16:11
0

Accord dobra volba,aj s deslom aj s benzinom .Este ma napada Legend ktory je za par Euro ale tam je problem spotreba.
Mazda ma problem s hrdzou,Kizaschi je nepredajne. Volvo S60 je tiez dobra volba,aj ked financne na hrane.
Lexus IS ma velmi maly priestor vo vnutri,aj ked je to vyborne auto.

reagovat
Jozefíno
18. července 2018, 16:31
2

Jednoznačnou voľbou by v mojich očiach bol Lexus IS 250. Mali sme v rodine tri kúsky a ani s jedným neboli akékoľvek problémy. Servis v Toyote taktiež bezproblémový a aj za veľmi fajn cenu. Motor je výkonovo OK, má pekný zvuk a veľa toho nezožere (7,5L). Automat je trochu pomalší ale keď človek potrebuje, šupne tam sport mód a je to v pohode. Podvozok vynikajúci, na 18-tkach kolesách vo väčšine situácii dostatočne komfortný ale hlavne krásne drží a je cítiť, že je to zadokolka :). Interiér je podľa mňa "kvalitný" keďže sa z neho pazvuky linuli len veľmi zriedka (a musela to byť riadna rana). Áno, stredový panel naozaj nepôsobí krásne (obzvlášť bez navigácie) ale inak interiéru nie je čo vytknúť. A vlastne je, vyšší posed za volantom a celkovo "intímnejšia" atmosféra, pretože priestoru tu fakt nie je nazvyš. Čo sa týka sedadiel, aj základné sú veľmi dobré, no tie ktoré sú v F-Sporte mne (dlhému a tenkému) sadli ako riť na šerbeľ :). Rovnako si myslím, že aj základné audio hrá veľmi dobre (lepšie ako Dynaudio vo VW CC). Naozaj, pokiaľ chce človek benzínový sedan z tejto kategórie, dokáže si nájsť pohodlnú pozíciu za volantom a stačí mu tých 208 koníkov tak (zdôrazňujem podľa mňa) niet lepšej voľby.

reagovat
SEMRY
18. července 2018, 19:30
0

Jakékoliv E třeba W211 nebo W212. Jakákoliv varianta. Doporučuji sedan.

reagovat
nixx
18. července 2018, 21:19
-2

Kdybych chtěl sedana který vypadá slušně zvenku i z pozice za volantem tak bych bral právě buď zmíněnou A5 ale jak už bylo řečeno tam to cenově neklapne... A nebo bych kouknul na nějaké pěkné CCčko. Jasně není to prémie ale sedačky má super, interiér neurazí asi nikoho a zvenku je to pekné kupé. V pohodě je 2.0tsi i 2.0tdi v kombinaci s DSG jediná nevýhoda jsou pro někoho jen 4 sedačky no...

reagovat
Vencos
18. července 2018, 23:12
2

Skáče mi tam ten Legend. Je to spolehlivý auto, plný vymožeností, jako 4wheel steering a takový kraviny. Má moderní podvozek a tak (něco jsem o tom četl) a do čtvrt míče se vejde i nějákej pěknej. Žrát to bude 9-10 město/7-8 venku, to mi nepřijde zlý.
Ostatně, daj se koupit i za levnějc. Nesere se to, jen to nikdo nezná, tak se to prodává za málo...
https://auto.bazos.cz/inzerat/92009586/Honda-Legend-35-V6-4x4-LPG-rv2007.php

reagovat
Da
Dannye
19. července 2018, 00:45
1

Lexus IS, Volvo S60 jsou podle mě velmi atraktivní auta v této cenové relaci.. Nicméňe nedá mi nezmínit Alfu 159, s rozpočtem 250 tisíc lze sehnat kousek po faceliftu s motorem 1750 TBi, 147kw v benzínu poskytuje dostatečnou dynamiku, nebo s motorem 2.0 multijet, naprostá spolehlivost a jezdí to dobře.. Pravděpodobně bys sehnal i v TI packetu, což jsou sexy 19tky paprskové kola, luxusní interiér atd.. Doporučuju se projet v nějakém dobrém kusu.. vyjmenované kusy si drží i dobře hodnotu, páč jich mnoho není. Jediným velkým problémem vidím ceny ramen přední nápravy.. spodní lemforder 5000 a vrchní lemfo. 2000..

reagovat
beastar
19. července 2018, 12:51
0

Problém je sehnat dobrý kus. Spolehlivost u většiny aut dmncí majitelů nebývá nejlepší. Jinak je to pěkný auto se slušnejma jízdníma vlastnostma.

Inženýr
19. července 2018, 14:01
0

Tak vono bohužel ne každá 159 vypadá jako ta na přiložené fotografii ;)

Ha
Habakukk
19. července 2018, 15:09
0

Inženýr To ale můžeš říct o úplně každým autě v bazaru.

Inženýr
19. července 2018, 16:44
0

Habakukk: Já neměl na mysli mechanický stav.

beastar
19. července 2018, 17:37
0

Hodně často je realita spíš tohle.... a 150 000 km ciao tutti ...

Vojta
23. července 2018, 17:41
0

S rozumnou údržbou ty auta drží hodně dlouho... sám mám 2.4ku už osm let a problémy zaviněné samotným autem byly víceméně banality, kterých nebylo mnoho (prasklé stahovačky, pružiny...) Najeto přes 400tkm a nejspíš to snad ještě chvíli vydrží. Problém je spíš sehnat slušný kus... nejsou.

Mi
Michael777
19. července 2018, 10:35
1

Pokusím se odpovědět všem:
Přednostně díky hlavně autíčkáři a poté díky za všechny tipy, něco by mě opravdu nenapadlo.

Hodně aut se vyřadilo z důvodu nesehnatelnosti, koukám se rovnou do DE, v ČR to těmito vozy téměř nemá smysl. Rovnou říkám že dávám přednost benzínu.
Volvo: Vím že drží, ale jsou už na mě moc staré + to není zrovna auto za kterým ybch se ohlédl
Saab: 9-3 je hezká, ale opět slušný kousek v automatu abys pohledal
Alfa 159, vždycky se mi líbila, možná nad ní zapřemýšlim vážněji
Kizashi: nesežene se
Mondeo: spíše ne, chtěl bych něco zajímavějšího
BMW 325: věřte nebo ne ale tím to hledání začalo, nic jiného jsem nechtěl, jenže se mi nejvíc líbí po FL a to je mimo ropočet, před mají velké nájezdy, obrovské rozdíly ve výbavě a najít tak pěkný kousek už je trochu dejavu po mym byvalym e46 325ci, navíc znovu řešit možnou spotřebu oleje už nechci.
Mazda 6: opět trochu fádní, to už bych šel spíš do 3 mps a oželel komfort a spotřebu.
Accord: naprosto souhlasím jako s nejrozumnější volbou, jen to opět není auto za kterým bych se při odchodu 3x otočil, design je subjektivní a mě zkrátka vůbec nic neříká.
Subaru: máme v rodině už 4. outback takže vztah k nim je, ale starší legacy pro mě není zajímavou volbou :)
Starý Jag: zajímavé, ale raději ne na daily, vážně už moc staré :)
W211: ač stárne pomalu, chtěl bych za čvrt mičudy už něco modernějšího

Tak to zatím opravdu vidím na Lexuse a nebo C - Mercedes, v černý je to krasavec a recenze ojetých vypadjí víc než dobře, bude záležet co bude v DE líp k sehnání.

Ještě jednou díky všem!

reagovat
KS
19. července 2018, 11:27
0

Nemyslím si, že je dobré koukat jen po německých autech, protože jsou dost drahá. I u nás, zdá se, je možné sehnat solidní auto - u benzínu je přeci jen nižší riziko stočení (nebo alespoň ne o tolik). V6 s rozevřením 90° od M-B měly poruchové rozvody, proto bych šel po čtyřválci, který má taky nižší spotřebu.

pravděpodobně budou čekat ony rozvody: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/17862854?goFrom=list
jistější je: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/17843639?goFrom=list

MartinCoupe
19. července 2018, 12:28
0

A co 5er E60? 530i nebo 545i?

beastar
19. července 2018, 12:53
0

Ty v%e Marťo s benglwágnem by to vytrhnul:D

MartinCoupe
19. července 2018, 13:45
0

Za mě je Banglwagen gut. :-) Anebo starou X5... ;-)

beastar
19. července 2018, 13:54
1

Stará x5 je gud. Možná by byla i benglsedma s tou vodrazkou. Za 250 koupí dvě jednu na díly víš jak... Pro strejčka příhodu;))

MartinCoupe
19. července 2018, 14:32
0

Banglesedma je podle me financni sebevrazda. To ma vic ridicich jednotek nez SpaceX.

Jimi
19. července 2018, 14:46
0

myslím, že podle toho, kolik řídících jednotek odchází, A8 by ji klidně trumfla...

beastar
19. července 2018, 15:38
0

Hale, hale Jimi to sou zase nějaký domněnky tady ,D Ona eskáda taky neni úplně pohodový auto na servis a stejně se to dá. Nesmíš koupit vyloženě doježděný auto po kolotočářích z Wundrlandu. Jako je fakt, že najít benglsedmu s funkční klimou a kompletní výbavou je skoro stejně složitý jako koupit A8 s w12 za normální cenu.

Jimi
19. července 2018, 21:43
0

Bylo to míněný, že na starších A8 je odcházejících jednotek klidně víc. To chce ještě jednoho IT maníka k tomu...

sheogh
19. července 2018, 10:44
1

Ja samozrejme musim zminit i VW Phaeton, za 250k z D bude peknej kousek po FL, a vubec ho nezminuju proto, ze s nim sam jezdim :-D :-D

Ne, na tento dotaz odpovim C-klasse, nebo E-klasse, nebo i starsi. Ja mam rad ty stary herky jeste z doby, nez lidstvo vynalezlo modrou LEDku a ukazalo cinanum... Treba toto

https://www.rajveteranu.cz/20151-mercedes-benz-420-cl-w140
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-s/17722025?goFrom=list

Muj favorit by byl tento, ale pochybuju, ze se vejde do ceny :-( https://www.rajveteranu.cz/17051-mercedes-benz-500-e

reagovat
KS
19. července 2018, 11:10
-2

Aby auto bylo spolehlivé = Japonec, úsporné = diesel. Takže se hledá japonský vůz s povedenou naftou a těch je dost málo, napadají mne Avensis 2,0D-4D (dost neprémiové, hlavně kombi a asi vždy s manuálem), takže z toho vyplývá hlavně Accord 2,2i-DTEC, i když se 150k v automatu to není žádný drak.

Alfa 159 2,0 MJT - levnější na provoz, ale nemá zvuk, 2,4MJT má zvuk, výkon, ale rychle ničí podvozek. Spolehlivost menší než u Accorda.
S60 D3/D4 - dost nesportovní auto, ale špatná volba to není. Nejlepší na tom je interiér.

Kacířský nápad: Passat CC 2,0TDI-CR 170k (sehnat ideálně český kus bez dieselgate softu) + DSG, může být načaté DSG, ale dynamicky dost dobrý, motor je méně hrubý než novější TDI a fakt jede.

reagovat
Vencos
19. července 2018, 12:53
1

Se obávám, že ač je Michael zvyklej na BMW, nechtěl by,aby ho někdo viděl v Passatu (eg to neni dobrý auto a na obou stranách barikády bude drahý, protože je po nich poptávka)

beastar
19. července 2018, 12:57
4

CC je opravdu kepl. Navíc kdo by chtěl tdi? Píše dávám přednost benzínu kousek vejš. Ne jezdim dročku po městě. Dsg dobrý? To jako fakt? Nemám nic proti VW.... Ale tak to fakt neni kór u kusu za dvě pade. A z bmw do toho presedlat to je kulturní šok. Zlatej accord a 159... Opět vše záleží na stavu kusu...

Inženýr
19. července 2018, 14:07
1

Tak zrovna v případě Hondy je zbytečné koukat se po dieselu. Benzíny jsou dostatečně úsporné a taky se více hodí k charakteru auta.

Jo, třeba můj kamarád si koupil osmičkovýho Accorda a jednou na podzim jsem se ho ptal, kolik s tím ročně najede, že vzal naftu. Tak roční nájezd mi nebyl schopen říct, ale prý od května najel už 50 tisíc. A o tom to je.

beastar
19. července 2018, 15:36
0

No a vo tom to je. Já už teď vim že přesáhnu svůj skvěle nasmlouvanej kilometrovej průběh asi tak o 20%. A na konci roku to bude taková raketa km, že když spočítám u toho taliánskýho krámu rozdíl benzes versus vin diesel, tak ušetřim strašnou dardu. Proto nafta. Jinak to nemá dneska smysl. Kór TDíčko s tim, že opravdu to CCéčko je auto podivné a jako bez urážky to už radšji obyčejnou A6 s tím obyčejnym FSI(kdyby náhodou což pochybnuju chtěl waffen VW)

Vencos
19. července 2018, 13:27
1
reagovat
Mi
Michael777
19. července 2018, 14:55
0

za ty prachy je to spoustu auta, měl jsem to pujčené v USA a celkem fajn (až na ty tvrdý plasty) Jen bych se bál servisu a spolehlivost, navíc spotřeba 14l ve městě už je moc ...

Vencos
19. července 2018, 15:52
0

Právě jsi odpověděl na nevyřčenou otázku, proč je to tak levný... :-)))
EG: Nevim za kolik jsi s tim jezdil v USA, ale veskrze jsou ty motory docela úsporný. Srát by se to moc nemělo, je to vcelku jednoduchá věc a kdyby něco, opraví to každej dealer Fiatu/servis na ameriky/servis na auta....

Tim to něják nevnucuju, jen mě to přišlo jako zajímavá i racionální volba :)))

VK
VK
19. července 2018, 15:35
0

Že tady mám experty na benzínové tzv. prémiové kočáry, zeptám se - existuje nějaký spolehlivý benzínový více než čtyřválec od Mercedesu anebo BMW, s výrobou od roku 2010 mladší?

reagovat
beastar
19. července 2018, 15:51
0

Chytře si vynechal Audi, protože těch motorů co nejsou špatný tam pár je. Od Benzu M156 6.2 atmo, osmiválec například. U BMW je to trochu problém s tim odklonem od větších motorů. M67 se dělala do 2010 a šestilitr taky nemá žádný problémy jako by byla nespolehlivost (tušim N73) to že se sere milion věcí okolo neni chyba motoru.

VK
VK
19. července 2018, 16:11
0

Co jsem tak trochu rešeršoval, atmosféry přestali u BMW vyrábět v roce 13, Mercedes o rok dřív.

beastar
19. července 2018, 17:44
0

Jo oboje je mladší 2010 a rozhodně se dá mluvit o tom, že to je spolehlivý. Bohužel to má další jiný nevýhody. Jako jsou vysoký provozní náklady modelů do kterejch to automobilky nabízí. Mercedes přestal s výrobou až v roce 2015, ale SLS amg za tehdejších 5 milošů si zase nepořídil každej,)

VK
VK
19. července 2018, 18:39
0

A třílitry šestiválce?

SEMRY
19. července 2018, 21:03
0

U medaku ac to říkám nerad je nekdy lepsi diesel. Jinak 500stovky drží semtam nejaky rozvody a přetesneni. U BMW 545i a 550i e60 to same motory drží. Vetsonou se s tim poji max vybava o ktere se majitelum nafty ani nesni.
W212 7g kterej snizuje spotrebu po dalnici na smich a medak nabidne i CNG verzi což pro nekoho zajimavy bejt může.

Jimi
19. července 2018, 21:34
0

U BMW jsou problémy motorů celkem přehledně popsané např. na dfens - bavorské motory, II., III. IT-ákem, co dělá i servis.

Skipper
19. července 2018, 21:45
0

Dělal. Bohužel už není mezi námi.

Jimi
19. července 2018, 21:50
0

Tak to mi je líto, těšil jsem se na další pokračování... :(

VK
VK
19. července 2018, 22:08
0

Co jsem slyšel, od M278 je to bída, oturbené osmiválce od BMW rovněž tak.

SEMRY
20. července 2018, 08:56
0

Tak tak, ale zas k to,mu přijdeš levně a když si to opravíš, mažeš něčim co nemá neni longlife 0w30 tak to možnáý i vydrží.

VK
VK
20. července 2018, 17:50
0

No jo, to se pak dá koupit rovnou šestihrnek nafta nebude to alespoň na provozu tolik stát.

tomyks
20. července 2018, 17:14
0

Jeste me tak napada, ze osobne bych se rozhodoval i na zaklade dostupnosti a kvality servisu, pac obcas tam i s tou Hondou bude muset. Nekde je z ceho vybirat, jinde je to horsi. Nicmene ja uz bych si napriklad Toyotu nekoupil jen diky pristupu mistnich servisu a to jsem mel na vyber rovnou ze tri. Ikdyz me bavi se v tom vrtat, nektere veci zkratka nezvladnu a v posledni dobe ani nemam cas a pak ten servis opravdu dokaze zkazit dojem z jinak kvalitnich a povedenych aut.

reagovat
beastar
20. července 2018, 18:20
0

Jo to máš pravdu. Já takhle už nikdy nebudu mít Nissan/Infiniti v Praze to nikdo pořádně neumí, díly sháněj 14 dní a tak dále. Když už se dostaneš do jednoho z těch dvou dobrejch servisů, tak zase čekáš měsíc, než to udělaj. Samozřejmě asi nebude takovej problém s Almerou. Primerou se starší datem, ale specifický modely a novější auta jeden velkej průser. Přitom jsou to spolehlivý, uživatelský přívětivý auta.

Zd
Zdeny60
20. července 2018, 20:00
0

Mám Infijniti G37 4AWD a potřeboval jsem nový přednáí ramena. Zavolal jsem do Prahy, za tři byla ramena doma v Šumperku (sice pálka - 16 vč. DPH) a bylo hotovo. Žádných 14 dní. Pak to chce najít mechanika, který není vrah, ale opravdu fachman (mám takového u F-M, kam jezdím léta se svými Subaru a dělá mi i Infiniti). No problem. Značkový servis je vždy cesta do pekel...

beastar
20. července 2018, 20:29
0

Nenapsal sem to přesně. 14 dní za předpokladu že to je za normální peníze a ne za 2x tolik co to má normálně stát. Na q50 tady nebylo nic a když tak drahý nesmyslně. Nejlevnější cesta objednávat z Němec. V Praze na tom 90% mechaniků neumí a hlavně nechce dělat.

ma
martinw
20. července 2018, 23:22
0

Ono člověka zneklidní i několik let trvající reklama o tom jak Mercedes hledá lidi do servisu v podstatě na všechny pozice. Vídal jsem to v metru/novinách na internetu člověk si pak říká jakou to asi musí mít úroveň že se jim tam pořád mění lidi (protože žádnej novej velkej autorizák v Praze v tu dobu nevznikl).

beastar
21. července 2018, 12:06
2

Martin... Ono je to všude stejně nanic. Je jedno jestli makáš v MB či Citroenu. Špatny prachy, nulová motivace a vše podle knížky respektive postupů. Některý škodofky a vw mají lepší lidi protože to majitel dokáže uplatit, tak aby fungovali. A pak vyloženě elita, kde se dělá na drahých sportovních autech. Já Mercedesy dával do servisu fanoušků značky a je to jeden pro mě z top 5 v Praze, kde fakt dělaj a za dobrý ceny. Jebat autorizák.

Ka
Karl Bader
21. července 2018, 09:43
0

Za 250 tisíc na použitelné Legacy spec B rovnou zapomeňte ( vím o čem mluvím, se Subaru žiji 10 let). Mohl byste dosáhnout na zachovalé R ( čili dvoulitr 121 resp. 110kW) s nízkým nájezdem ( mluvím o vozech z Neměcka, u nác rozhodně nanakupujte), a to auto a život Vás bude fakt bavit. Jakmile byste ale bral vůz s nájezdem nad 200 tisíc km ( takový stojí podle kondice 5 - 6 tis E), rovnou si připravte 100 tisíc na preventivní repasi motoru ( tedy dalších 100 tisíc) než oslovíte jednoho ze tří lidí v Čechách, kteří to spolehlivě dokáží. Budete příjemně překvapen trvanlivostí podvozku a nepříjemně překvapen cenou náhradních dílů a sháněním kvalitního servisu v ČR. Co se komfortu týče, podvozek funguje komfortně až ve vyšších rychlostech ( na okresce musíte jezdit tak 120 km/h, aby to nedrncalo), ale přilnavost je nepředstavitelná a nesrovnatelná s čímkoli podobným.
Pokud nepotřebujete pro život awd, bral bych céčko Mercedesa. Kvalita, spolehlivost, výdrž kompresorových čtyřválů, nesmírně příjemná cena dílů a servisu.
Pokud jste používal zadokolky, na přechod na fwd rovnou zapomeňte. Nedá se to přežít.

reagovat
fr
frite
22. července 2018, 16:24
0

nevím jestli to bude úplně odpovídat zadání ale jestli jde prioritně a pohodlí tak co taková C5? Jasně je to jenom plebejská C5 ale s motorem HDi bude slušně úsporná ten motor to auto přežije podvozek má velice robustní, nebývá zvykem na něm často měnit ramena čepy a podobně a kabina je velice slušně odhlucnena....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem