načítám data...

Opel Insignia GSi AWD: Všechno, jen ne nuda.

Chtěl jsem si užít týden za volantem pohodlného liftbacku, dostal jsem ale něco úplně jiného. A vážně jsem se nenudil.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak už jste u nás na webu určitě četli, Opel Insignia je labutí písní produktů General Motors se znáčkem Opel. Jeník se svého času rozplýval nad tím, že je to americký kombík podle jeho gusta a pořád opakoval slovo Buick. Viola zase udělala předvoj mému testu a před Vánoci osedlala naftový kombík a pořád pak říkala něco o Opelu Omega. Insignii jsem chtěl i já. Přece jen je to velký a pohodlný automobil a pár dní za volantem něčeho trochu usedlejšího mi určitě prospěje. Těšil jsem se na pohodlí, houpavý podvozek a ani špetku sportovnosti. Dokonce jsem uvažoval, jestli si nekoupím plato vajec, které byl dal pod zadní okno. V tom chladu by jim to určitě nevadilo. A pak jsem dostal Opel Insignia GSi. S benzínovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 230 koní, adaptivním podvozkem, 20“ koly zpod kterých se na mě smály brzdiče Brembo a v neposlední řadě také s pohonem všech čtyř kol.

Vy mně taky, redakce!

Je vám asi jasné, že s něčím takovým šel plán „být na týden důchodcem“ docela rychle ze stolu. Pro Insignii jsem měl ale hned po vyzvednutí plán, který obsahoval téměr pět stovek kilometrů ještě to odpoledne. Z Prahy do Strakonic, pak do Českého Krumlova, a nakonec zpátky do Brna. Nějak se to přece vyzkoušet musí. Kombinace okresek a dálnice by mohla být přesně to prostředí, kde bude rychlá Insignia jako doma. A ano. Po mnoha hodinách za volantem, průměrné rychlosti přesahující 90 km/h a spotřebě přesahující 10 litrů na sto kilometrů jsem dorazil domů s pocitem, že jestli jsem chtěl klidné velké auto, tak jsem tu špatně. No, co se dá dělat.

Foto: Hana Matyášová

Tím, jak Insignia jezdí, jsem byl vážně překvapen. Akcelerace mi sice nepřišla strhující, převodovka trochu líná, ale dohromady to všechno fungovalo až podezřele dobře. Takže jsem nelenil a začetl se více do toho, co za černou magii zde inženýři aplikovali. Jak už jsem říkal, je tady dvoulitrový čtyřválec, který dodává 230 koní a 350 Nm. Na papíře to působí adekvátně, v praxi máte trochu pocit, jako by tomu chyběly koule. Strhující akcelerace se tady nekoná, ale víte… Sedíte v autě, které má pohotovostní hmotnosti 1650 kilogramů. Takže beru zpět, na takovéhle parametry je to adekvátní. A taky to trochu vysvětluje tu spotřebu… Dále tady máme adaptivní podvozek FlexRide, který je naladěn speciálně pro GSi. Velmi dobře, na to, že je Insignia obuta do dvacetipalcových ráfků a pneumatik o tloušťce slupek od banánu, si nemohu stěžovat na diskomfort ani v režimu Sport, ani v režimu Comfort. Náklony karoserie jsou mírné, stabilita soustavy výtečná. Ale to celé to kouzlo určitě nebude.

Co dál? Máme tu brzdy Brembo. Ty se skvěle dávkují a poprvé po dlouhé době jsem našel brzdový pedál, který jsem si nemusel několikrát ošlapat, než jsem si na něj zvykl. Za to určitě může i brzdová soustava Insignie, která je podtlakových zařízení prostá a posilovač je zde řešen pomocí hydraulického čerpadla a řidící jednotky. Ano, všechno je to hezké, ale do té skládačky tu chybí ještě jeden dílek. A tím je pohon všech čtyř kol. Pod názvem Twinster AWD se totiž schovává systém od Britské společnosti GKN. Ten zajišťuje pohon zadních kol pomocí spojek, které nahrazují jak středový, tak zadní diferenciál. To vám nejspíš nic neřekne, ale když vám řeknu, kde ho ještě můžete najít, tak se vám určitě rozsvítí. Ford Focus RS. A určitě víte, co se dá dělat s Fordem Focus RS.

Foto: Hana Matyášová

Drift mód tady sice není, ale stačí aby bylo třeba jen mokro nebo čerstvě nasněženo, vysvětlit stabilizaci, že se budou dít nepravosti, a převodovku dát do manuálního režimu. No a pak už to jde nějak tak samo. Spojky začnou odvádět svou práci a přesunovat sílu na zadní kola a ejhle, ono se to šine úplně normálně dveřma napřed! Geniální! A když už to stačilo a chcete jet zase rychle, tak stačí jen opět zapnout stabilizaci a neplecha je ukončena. Trakce je opět na rozdávání a rozhodně se s ní nemrhá, ať je pod koly povrch, jaký chce. Oukej…

Když jsme si takhle nevšedně začali jízdními vlastnostmi (ale uznejte, já prostě musel), můžeme teď radostně poskočit dále. Zvenku se Insignia změnila jen málo. Stále tu máme ty hezké proporce. Kapota dlouhá jako týden do výplaty, svažující se záď, jejíž linie vzadu naráží na malý spoiler. Jen předek je teď trochu ostřeji řezaný. Podle někoho je to lepší, ale já asi preferoval ten předchozí vzhled trochu ocucaného bonbonu. Nová příď ale kromě ostrých hran nabízí i nové LED světlomety, které jsou vážně povedené a ve své funkčnosti si nezadají s podstatně dražšími vozy. Hezky! Ale to je tak nějak všechno. Člověk stejně nejvíce času tráví v interiéru.

Foto: František Čáslavský

Tomu oproti obyčejné Insignii vévodí dvě olbřímí sportovní sedadla s logy GSi. Jsou nastavitelná do všech směrů, takže se do nich pohodlně usadí skoro kdokoli. Nechybí u nich chytré vyhřívání či odvětrávání a ani masážní funkce. Ve zbytku popisu interiéru bych se vlastně perfektně shodl s Violou. Je tady optimální kombinace tlačítek, točítek a displejů. Těžko tomu něco vyčítat, ale přecejen to zkusím. Infotainment (či radiomapa) startuje fakt hodně pomalu. K čemu mi je možnost připojení Android Auto, když než se vše propojí a nastartuje, tak jsem už u třetí křižovatky od domu. A světlo! Stropnice interiéru je černá, takže interiér působí až zbytečně temně. Stačilo by ji vyměnit za světlou a bylo by to mnohem lepší místo k životu. Vážně jsem vymyslel jen tohle? Asi ano.

Verdikt

Čekal jsem týden plný nudy, šedivění a podzimu života. Dostal jsem… těžko říct, jak to jen nazvat. Insignia GSi mě překvapila. A nadchla. Vážně je možné udělat auto, které bude dostatečně zábavné, ale přitom si dokáže zachovat pohodlí a jistou nonšalanci? Ano.

Předtím mi bylo tak trochu jedno, že s přechodem pod PSA (nezaměňovat s jistým vládním systémem) Insignie zmizí a přijde něco jako Peugeot 508. Ten je přece taky dobrý. Ale teď jsem smutný. Insignia odejde a takováhle už nebude. Ano, není dokonalá. Mohli bychom jí vyčíst, že na sportovní sedan je moc liftback a moc těžká (i když viděli jste kolik váží M340i?). Že na svůj výkon přecejen docela žere. Ale jestli jste někdy chtěli zábavné svezení, a přitom mít stále velký kufr, prostorný interiér a nemuset schovávat to zábavné auto před manželkou, pak by za ty peníze byla jasnou volbou. Takže kupujte! Nebudou…

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 998 cm3
Výkon: 230 koní (169 kW) v 5 000 ot./min
Točivý moment: 350 Nm v 1 500 – 4 000 ot./min
Převodovka: automatická devítistupňová
Maximální rychlost: 237 km/h
0-100 km/h: 7,4 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 8,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,2 l/100 km 
Cena testovaného vozu (Insignia GSi) : 1 035 990 Kč

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moses
18. ledna 2021, 19:09
-1

Vratili sa ku znacke GSI namiesto OPC alebo to bude ako u VW GTI a R-line?

reagovat
František Čáslavský
18. ledna 2021, 19:55
-1

Áno, OPC zmizela z nabídky.

Moses
18. ledna 2021, 20:41
-2

Jasne, dik za vysvetlenie :)

ja
jazet
18. ledna 2021, 20:43
-1

Vždy jsem měl raději GSi než OPC

Mrkef
18. ledna 2021, 22:03
-2

GSI bylo historicky předchůdce OPC. Nějakou dobu zpět se značení GSI vrátilo, ale už jen jako ,,polosportovní’’ verze, která nedosahuje výkonů a úprav verzí OPC. Jako například minulá verze Opelu Corsa GSI s 1.4T a výkonu 150 koní.
OPC verze se nyní nevyskytují v žádném modelu Opelu a nejspíš už ani nevyskytnou.

wdave_t
19. ledna 2021, 00:54
0

Je to škoda, protože Insignia OPC byla docela pekelná a zdá se, že v téhle generaci bývala mohla bejt o dost lehčí...

Mrkef
19. ledna 2021, 07:02
-2

Přesně tak, neměla by 2t jako minulá, ale třeba 1800kg + výkon někde okolo 360koní. Jinak tahle GSI může mít fakt peckový příplatkové sedačky, které by byly na 100% v OPC verzi.

So
Solii
19. ledna 2021, 12:03
3

Beastare, srovnávat tohle auto s Octávkou je podle mimo mísu, v obou autech jsem jel (ne teda v těhle nejvyšších specifikacích) a Insignia je skoro ve všem lepší, za mě určitě z hlediska prostoru (i když já jsem 2m a tedy dost specificky háklivej na menší prostor) a ten interier mi taky přišel v ní lepší udělanej....Za další nevím, proč se neustále u aut řeší spotřeba pokud někdo nemá extrémní nájezdy. Jako když dám za auto přes mega, tak mě fakt pár tisíc ročně za PHM nic neudělá...

Ju
Junior
19. ledna 2021, 19:46
-2

Ajeje, argument "když už dám přes mega, tak..." je tady :))
Objektivní fakt je, že konkurence umí líp. A velmi pravděpodobně i za min.

Franz Kafka
19. ledna 2021, 19:54
0

:D To mě pobavilo. Milý pane já dal za auto přes to slavné "Mega" mnohokrát naposled za Alfu. Ve firmě mám zejména Dacie a několik škodovek na cng. Spotřeba je docela zásadní u běžných aut. Nehledě na to že skutečně milion v hotovosti najednou za takovou Insignii nikdo nedá. Tedy bavíme se o splacení. Čili je to nesmyslný argument. A zrovna ty specifikace jsou za mě nejen u Octavie, ale u Super a a Insignii důležité.

beastar
19. ledna 2021, 20:16
0

Zase debata lidi co tyhle auta kupuji, nebo by mohli vs lidi, co to dostanou v praci. Nebo na to jednoduse nemaji.. Takze spotreba fakt hraje mimo jine roli. Bezny kupec takovyho auta nakonec v CR pujde stejne pro Supa iV, idealne ve sportlinu at uz clovek nebo firma. S oktavkou to nezacal srovnavat ja ale Mrkef dole. A jak pise Franta... specifikace je dulezita to si ridil jiny auta. Takze prakticky vis stejnou picu jak ja..

edit: spotrebu neresi jen top vatari a lidi, co nejezdi nebo malo. Bude si nekdo takovej kupovat tohle aiuto? Ne. A i ty co pisu to zacne v jisty moment srat. Treba kdyz to na konci roku spoctou.
-
Komentář upraven 19. 1. 2021, 20:40:24

riderhenry
19. ledna 2021, 20:22
-3

Sice s tím v podstatě souhlasím a sám si v sobě tu racionálně neobhajitelnou touhu po nízké spotřebě snažím zakázat, ale jsme v Evropě, baště dieslových aut. A nemyslím si, že by existoval snad jiný důvod, proč by tyhle agregáty (v osobních autech) existovaly, než je spotřeba. No a teď zase EU a média zařídila, že ropáci začínají být podobně "uncool", jako mít děti a normální práci mimo neziskový nebo státní sektor... Osobně beru spotřebu jako určité hodnotící kritérium kvality auta (nebo přesněji pohonného ústrojí). A tady se dá souhlasit, že to je asi nic moc, když to žere stejně, jako ty zlé, zastaralé a neekologické šestiválce... Nemluvě o nedávné M340i - to už je fakt úlet...

So
Solii
20. ledna 2021, 10:42
0

To bych nevěřil, kolik lidí je poťapanejch prapodivnou touhou za co nejnižší spotřebu. Pokud mi auto žere o 2 litry na 100 km víc, tak měsíčně dám za PHM navíc kolik podle nájezdu? 800Kč? 1600Kč u těch co najedou opravdu hodně? Když si vezmu kolik tě měsíčně stojí auto, je to nic. Dneska jedna večere v restauraci. Stačí jedna návštěva v servisu ročně ročně navíc za nějakou závadu a veškerou úsporu máš stejně v háji...

Ju
Junior
20. ledna 2021, 10:56
3

No já nevim čeče, Sup ve výbavě "vyšší management", mě stojí nějakých 15k měsíčně operák. 1600 stovek navíc, který platím jako pokutu za to, že jsem moc blbej na to, abych si koupil moderní auto a musím využívat archaický řešení Opelu, protože sorry, aby 230 koní ze čtyhrnku žralo víc než 370 koní z šestihrnku, to prostě archaický fakt je, je prostě zbytečný navýšení nákladů. EA888 200-206kw prostě bude žrát míň, prakticky v libovolným autě. A votom to je.

So
Solii
20. ledna 2021, 10:58
0

Jenže, v tom tvým případě bude Opel na měsíční fix. náklad zase pravděpodobně levnější...

Ju
Junior
20. ledna 2021, 11:04
4

No jasně, protože je to lowcost krám. :)

Mimochodem, ne nezbytně levnější. Jak jsem měl to GTD na operák, tak bylo suveréně ze všech nejlevnější. Ford ST, Kia Ceed (...) všechny ostatní naftový "warm-hatche" se nechytaly. ST bylo snad o 60%!!! měsíčně dražší. Obchoďák fordu to přiznal. "To víte pane, leasingovce za tříletý GTD utrhají ruce. Tak Vám to můžou pronajmout za pár kaček. Kdežto tříletej Focus ST na naftu? Kdo to koupí? Musíme si u Vás nasadit, abychom pak mohli jít na bazaru zase dolů".

So
Solii
20. ledna 2021, 11:07
-2

Tak to potom nedává smysl, to jo.

Moses
20. ledna 2021, 11:21
-4

Pozeram, ze niekto tu rad minusuje...

beastar
19. ledna 2021, 01:48
-4

Za mě je tady jeden slušný argument a to je solidní cena. Bohužel 230hp v takovém autě už dnes úplně dech nebere a i z toho testu to je cejtit. Asi dobře, že je to kompromisní povoz. Jinak 10l spíš nic moc a zase ten interiér. To je brutální hnus... fórový je dnes skoro vše pod 1,5m tohle je ovšem úkaz.

Designem to taky jednoho nesebere. Takže proč? A jo ta cena a asi dobrý brzdy a je to měkčí jak supír inu to je snad každé auto v segmentu. Lift me on...

reagovat
Mrkef
19. ledna 2021, 07:07
5

+ pokročilejší pohon 4x4, kvalitnější příplatková muzika, lepší sedačky.
A defacto za cenu nové Okyny RS ;)

esmo
19. ledna 2021, 08:29
0

Seděl jsi v tom Beaste? Já teda ne, ale takto z fotek je ten interiér jakože ok :D
V Superbu za stejný prachy bude ale samozřejmě lepší...

beastar
19. ledna 2021, 09:21
-10

Esmo: Neseděl sem v tom. Naposled jen v minulé generaci. Bohužel obecně kvalita Opelu v tomto ohledu v posledních letech je tristní i v porovnání se skodovkou která také není kdovíjak skvělá. Navíc mám pár zkušenostií takže často mi stačí fotka. Málokdy nemám pravdu, nebo to je za mě v reálu jinak.

Mrkef: Pokročilé 4x4 tj super vtip kámo. Muzika no dobře to těžko můžu posoudit, ale zásadní to pro mě není. Lepší sedačky superlol... Jako vypadají fajn akorát části tlustsich spoluobčanů asi vyhovovat nebudou. Mimochodem okyna za ty prachy má taky hudbu a sedačky lepší než obyčejné :) Okyna má poloviční spotřebu a půjde koupit reálně o 250 000 levněji, než tohle objednaný z výroby..

beastar
19. ledna 2021, 12:30
-10

Ach jo chodí sem evidentně 3 vyzrany prasata, co jezdí v Opelu protože na lepší auto ve firmě na ořezávátka nebylo... Až to bude po 120000 prosezeli a ohmatany. Madlo dveří zůstane v ruce a začne padat přihrádka u spl. Tak zamnou nechoďte... No když už nevíš co a nemáš peníze koupíš Opela.

Fr
Frodo
20. ledna 2021, 07:11
-1

Asi neumíš počítat. Zatím těch vyžraných prasat vidím 9 ;)

Ju
Junior
20. ledna 2021, 07:48
3

Jj, množí se, dokonce 10 jich bude.

beastar
20. ledna 2021, 09:05
1

Počítám dobře hlavně peníze to se nemusíš bát. Dávám to i bez prstenu na krku Frodo,) Množí se raketovou rychlostí. Do sedadel se to nevejde musí to mít auto jak barák s nízkým výkonem od druhý nejlevnější značky po Dacii a ještě mínusujou svině:D Nahnal bych to na linku do Opelu...

Fr
Frodo
20. ledna 2021, 17:26
1

S broukem Pytlikem se evidentně nemá cenu bavit. Klidně dal urážej lidi o kterých nevíš ani prd, když ti to dělá dobře. Doufám, že pro tvůj klid vše jednou koupí koncern, bude se dělat jedna platforma, jedny motory a budou se měnit jen kudrlinky okolo pod různými značkami. Budeš mít pak klidný spánek a nebudeš se muset srát s idioty, co mají jiný názor na zajímavé auto.

Jo a jsi Pytlíku úplně vedle. Mám dvě auta koupené za vlastní, nemám Opela, nejsem tlustý, do svých Recar se vejdu, auta mám menší než barák a výkonu více než ty v tvém Renaultu. Což mě docela baví, když někdo, kdo si pořídí takový auto řeší kvalitu interiéru u Opelu :D

beastar
20. ledna 2021, 18:00
2

Kde tě urážím? S koncernem si úplně mimo. Mimochodem i Opel je dnes součástí jistého koncernu. Je mi úplně jedno kdo, nebo co si protože to s tím nesouvisí. Mimochodem mám Renault no. Měl sem celkem 3 Maserati teď mám místo S6 asi měsíc čtvrté. Objednal sem přítelkyni Forda. A měl sem asi dalších třicet aut dodnes. Auta mě živý asi 18 let. Tak si troufám tvrdit že o tom něco vím.

Vyjádřil jsem svůj názor a ok někdo s ním nesouhlasí. To mi nevadí proto sem to hodil na jakoby vtipnou notu. Čekal sem až přijde zakomplexovaný někdo jako ty. Aby mi jako ukázal jaký je kanón... A že nenapíšeš co za auta a zkušenosti máš? A hlavně kolik si měl Opelu? :)

Když jsme u toho kdo co má tak mám R R.S. Trophy a GranTurismo pravda starý skoro 11 let a čekám na Rangera WT. Donedávna jsem měl dvouletou S6, což je jediný auto který v tom tvým podání je "koncern". Tak si vyndej hlavu z prdele příště. A jak si psal s Broukem Pytlíkem nemá cenu se bavit. Vystihl si svou podstatu dokonale. Btw fakt myslíš, že za ty peníze je interieru v tom Mega u co vytknout objektivně? Kerleš, jdi mi dát raději mínusek.

esmo
20. ledna 2021, 19:16
0

Nebude nějakej blog o tom GranTurismu? Protože to mě víš co, na rozdíl od té S6, hodně zajímá, cha cha :D

beastar
20. ledna 2021, 19:33
1

esmo: Joo to víš že bych chtěl. Nebyl moc čas. A jako chápu S6 je trochu něco jiného. Já moc nemám poslední dobou chuť sem moc psát. A trochu se přestávám divit i Krabovy v některých věcech. Jak tu napíše člověk čím jezdí tak jak vidno někteří Super chytří čtenáři mají hned jasno. Sem zvědav jestli tady pan held Frodo napíše čím jezdí jak má ty dvě auta.. Doufám že jedno z toho je Insignie v nafte... :)

Fr
Frodo
25. ledna 2021, 07:49
1

Beastar sorry že píšu až. Bohužel nemám čas jak někdo a nereaguji do půl hodiny, abych bránil své ego.

Nepsal jsem že mě urážíš. Psal jsem, že urážíš zbytečně lidi co se rozhodnou koupit Opela. A vtipně to rozhodně neznělo.

Jel jsi v Insignii? Ne? Tak jak víš že kvalita interiéru neodpovídá ceně?

A v čem je důležité v čem jezdím? To nějak určuje kvalitu mých názorů? Když myslíš že jo, tak jsem na tom následovně. Momentálně mám na zábavu STi, služebáka mám Octavii a teď čekám pro rodinu na dlouhé Combo. A za můj život mě prošlo rukama: Corsa, Focus ST, Zafira OPC, Impreza WRX, EVO VIII, Rapid, Forester XT, Focus, Superb....

Testovanou Insignií jsem naproti tobě jel a rozhodně to není auto, které si koupí jen podle tebe prase. Jezdilo to moc pěkně a v porovnání se Superbem mi přišla srovnatelně kvalitní, přitom hezčí. A jízda v tom byla rozhodně záživnější.

Sa
Sato
19. ledna 2021, 08:56
2

Ešte nedávno mala top insignia 260ps. Tých 30 koníkov bolo zabitých a spapaných zo strachu pred výbercom daní? Teda emisnými pokutami? Alebo sa zákazníci sťažovali, že to je príliš vela a radšej chcú menej výkonný model za rovnaké peniaze?

reagovat
Ju
Junior
19. ledna 2021, 10:48
4

a hlavně šestihrnek

Opelfahrt
19. ledna 2021, 13:43
-2

Samozřejmě za to můžou emisní předpisy.

Ju
Junior
19. ledna 2021, 10:05
-10

To bude auto pro někoho, kdo nesnáší koncern, tak aby jako nešel s davem, tak objedná něco jinýho. Horšího. Za víc peněz.
Očekávám masivní migraci managementu Opelu do VW, aby dostali Passaty namísto tohodle.

reagovat
Ju
Junior
19. ledna 2021, 19:45
-5

Nebuďte nasraný že má váš zaměstnavatel mizerný rozpočty, takže vám nanutil tyhle krámy. Nebo, buďte. Ale radši s tím něco udělejte.

František Čáslavský
19. ledna 2021, 21:54
0

Tyvole, my máme v práci hnusný trojkový okyny v socce a naftě. Vivat korporát :)

Kuře
19. ledna 2021, 23:55
3

Ty vole, nám v práci prispivali na Litacku, než to Covid zrušil...;)

Ju
Junior
20. ledna 2021, 10:58
2

Hale já měl v korporátu a potom startupu taky ofci. Korporát měl předtím Opely. Astry místo Ofcí, insignie místo Superbů. Board svý BMW uhájil dycky.
A všichni byli hrozně nadšený, že si fleet manažer vytáhl hlavu z řiti, Opel do ní naopak kopnul, ukončil předčasně smlouvy a vzal zpátky koncern. Astřičky se nikomu nelíbili.

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:39
1

Junior: Já mám podobnou zkušenost od známého z jedné velké známé firmy na nápoje. Přišla skvělá nabídka od společnosti OPEL na Astru a Corsu. Vydrželi s tím přesně jedno období pronájmu. Býval docela problém i s pravidelným servisem běžně se to zaviněním dealera překračovalo. Tuším že to bývali Astry J a generačně blízké Corsy. Velmi špatná kvalita zpracování, velmi neodolné podvozky a velmi nepřesné převodovky. A tehdy s tím bylo problémů všude více. Nakonec přešli na trojkové oktávie a fábie. Teď tedy budou nakupovat IV generaci, což nevím jak dopadne jsem zvědav.

esmo
19. ledna 2021, 10:31
-2

Ty sedadla ve mě evokují, že při svých 190cm tam budu sedět shrbenej, protože mi hlavová "závodní" opěrka bude tlačit hlavu dolů. Nebo se pletu? :D

reagovat
Beny
19. ledna 2021, 13:59
-1

Franto, cos dělal ve Strakonicích? Tam nechce nikdo. :-D Ale mohli jsme alespoň hodit řeč na téma jak na hairdressercaru vyměnit všechno aby to fungovalo. :-)

reagovat
František Čáslavský
20. ledna 2021, 12:38
0

Já bych se tě nerad dotkl, ale jel jsem tam pro trochu jinačí společnost :)

Beny
20. ledna 2021, 12:46
0

Tak to chápu. Ale je mi divný, že je tam ještě z čeho vybírat. :-D

František Čáslavský
21. ledna 2021, 01:00
0

Nikdo neříkal, že šlo o společnost pocházející z onoho místa :D

Franz Kafka
19. ledna 2021, 19:44
0

Hlavně bych chtěl vidět to skvělé awd. Za tuhle cenu je to hodně průměrné auto v rámci segmentu. Otázkou potom zůstává jestli člověk využije takovou konfiguraci. Protože pokud vyloženě netouží po Opelu, nebo čtyřkolce od lowbudget výrobce je tu v této ceně opravdu silná konkurence. Možná proto se to u nás (nejen) příliš neprodává.

reagovat
František Čáslavský
19. ledna 2021, 21:53
3

To AWD je fakt super, jestli budeš mít někdy možnost, tak doporučuju. Jinak jako cenově auto o velikosti Superbu, ale levnější, takže se dá nějak tak čekat, že to třeba nebude mít tak kulervoucí zpracování, ale já ti nevim. Za ty prachy mi to přijde velice ok. Většina lidí ale půjde spíš do mainstreamu. A to jim jeden zazlívat nemůže...

Franz Kafka
20. ledna 2021, 00:22
1

Tak potom je to v pořádku když to skutečně funguje. Horší zpracování znám nakonec jsem dal právě před Passatem nebo něčím jako Mondeo přednost Giulii a nelituji. Pro mě barevnost a plasty uvnitř nejsou tak důležité. Moc se mi nepozdává spíš ten motor tady a hlavně prostě za 10 jezdí Superb možná předešlá generace s tím tsi. Většina lidí asi zvolí mainstream. Uvidíme třeba si to někdo z bližšího okolí pořídí... Já zatím musím dojet Alfu... Těžko říct jestli bych si se Superbem v naftě, nebo takovou neGsi Insignii užil větší zábavu a neortodoxní jízdu.

Ra
Ragnarok
20. ledna 2021, 08:52
0

Můžu se zeptat, co si představujete pod pojmem lowbudget výrobce? Protože pokud je Opel lowbudget, tak co je potom Dacia? Připadá Vám, že člověk, který si za svoje koupí auto za mega, má hluboko do kapsy?

beastar
20. ledna 2021, 09:10
0

Ragnarok: Já ti rád odpovím. Prosimtě v Praze pro tebe takový auto přijede jako taxík za to vaše "mega" :D Se hned pozná že 80% lidí, co to tady čte a komentuje nový auto nikdy nekupovala. Nebo ho měli tak maximálně pujčený z firmy či od táty...Případně nový= Dacia na Zonky, nebo něco jako Fabia... Nevim co to je mit hluboko do kapsy? Jako že ti nedaj lízačku na pět let a slevu? Však tyhle krámy dávají skoro zadarmo stejně jako Astru...

František Čáslavský
20. ledna 2021, 09:46
-1

Jako, ono by s tím šlo jezdit opatrně za osm. Šlo, ale fakt se mi nechtělo...

Daniel Borský
20. ledna 2021, 10:48
4

Tak já si taktéž dovolím přidat svou trošku do mlýna. Insignia mě celkem zajímala, takže jsem dotlačil Františka, aby mi auto přivezl o den dřív a já na tom natočil ještě asi dvě stovky kilometrů pro nasátí dojmů. Takže v kostce. Motor svých 230 koní docela skrývá, jsou tam, ale rozhodně nesmíte čekat nějakou raketu na kolech. Pocitově působí, jak kdyby měl o nějakých 20, 30 koní míň. Podobný problém jako má Giulia, které jsem těch 280 koní fakt nevěřil. 2.0 TSI je proti tomu pohon pro vesmírnou loď. Automat není dobrý, pomalý a zbytečně moc kvaltu. Zato AWD systém je skvělý. Je až zarážející, co všechno si člověk může s takovým autem dovolit. Repertoár možností awd systému je opravdu široký. Od tzv. "Gripu až po kokot" až k rozvernému pohazování zádí. Ale ruku na srdce, je to celkem zbytečnost, neb to typický majitel Insignie těžko ocení. A fajnšmekr se o tenhle Opel zajímat nebude. Spotřeba je vyšší než by mohla být. Zpracování by také mohlo být o chlup lepší (škrábanec od přihrádky před voličem automatu mám na ruce doteď), ale žádná velká tragédie to také není. Sedačky vypadají sice skvěle, já jsem si však v nich pohodlí najít nedokázal. Osobně myslím, že bych měl být přesně cilovka pro tohle auto. Velký kombík/liftback se silnějším motorem a slušně nastaveným podvozkem, to je přesně auto pro mě. Kdybych jej nafasoval v práci, vůbec bych se nezlobil. Dal bych za to ale své peníze? Cena je sice celkem příznivá, ale svoje peníze bych za to asi nedal. Vybral bych si jinde.

Ju
Junior
20. ledna 2021, 11:00
1

No do prdele. Dan s tím jezdil, má porovnání s většinou myslitelný konkurence, a napíše, že je to jebka.
Prasata útočí :)
Mimochodem na "pocitových" 190 koní si už můžu dokonce koupit naftu...

Daniel Borský
20. ledna 2021, 11:13
3

Jebka to úplně není, tak to vyznít nemělo. :) Chybi mi tam ale nějaká ta must have věc, kvůli které bych to musel chtít. Jako awd dobrý, ale osobně čtyřkolku nepotřebuju vůbec. za ten 1+ mio co stojí bych si uměl vybrat něco, co by mě oslovilo lépe. Něco co by mělo zajímavější motor, nebo lepší interiér, či bylo hezčí. Insignii bych si asi dal do srovnávací tabulky, ale jen abych zaplnil místo, reálně bych nad ní neuvažoval.

beastar
20. ledna 2021, 11:31
0

Hmm no. Takový to mrzení když konečně někdo napíše otevřeně to co sem pravda od stolu napsal nahoře svými slovy už já. Pokud to budeš chtít a ano může to být kvůli čtyřkolce protože je dobrá (asi) tak to potom může dávat smysl. Nicméně za mě prostě zbytek toho auta příliš smysl nedává. A na rozdíl od některé vzdálenější i bližší konkurence hlavně cenově nemá na přídi ani kdovíjak kouzelné logo. U těch sedaček to sem si přesně myslel "efektní" na pohled alá Škoda v praxi žádná sláva. Mimochodem jakoby ty highclass sedadla v Superbu jsou taky úplně normální plebs s vizáží "Recaro PRO" naproti tomu v Meganu mám pravá sportovní sedadla na úrovni a to auto stálo přesně jako tahle podivná stodola. I když uznávám, že srovnávat s tím hh je kravina. Plus nahoře spotřeba... Nemá význam pro člověka co koupí auto za "mega". Omyl zřejmě mladších chlapců kteří ještě nezažili jaký je to topit N98 ze svýho když ti to žere 20l jasně to není problém tohoto Opelu.... Já v tom ještě nejel a už teď vím, že sem fakt o nic nepřišel. A ano Franta to sepsal fakt dobře to klobouk dolu a můžou být na Opelu rádi já bych na tom pravděpodobně nenechal nit suchou.

U TSI Superba tady každej řeší sebemenší hovno a tohle div ne nevynáší někteří do nebes? Proč proboha? Ježiš já taky mám rád Maserati ale nemám po vlastnictví několika jejich aut přiznat asi tak sto malých bolestí... Proto taky BMW a další je válcují prodejema... A nakonec protože je Insignia jaká je zmizelo OPC že...

Franz Kafka
20. ledna 2021, 11:47
3

Pane Ragnarok, já osobně mám naprosto dokonalou představu, co je lowbudget. Za 28 let podnikání jsem ve firmě otočil takových aut stovky. Ať už kdysi šlo o slavnou Felicii, potom třeba Fiat Punto, nebo Hyundai Elantra první generace. Dnes jsme zakotvili u Dacie a nemůžu si stěžovat za ty peníze ta auta fungují dobře, zázraky nečekáme. Dobře se to potom prodává dále ať už jde o Duster, nebo Lodgy. Teď nově máme dva Karoqy, tak jsem zvědav jak se osvědčí. Opel poslední roky prostě dělá auta levně jako kdysi například Hyundai. Nějaké kudrlinky jako jsou tvarovaná sedadla a nějaká výbava navíc nic, moc neznamenají. Tedy jsou to auta která moc nevydrží, ale relativně budou fungovat po omezenou dobu bez výrazné nutnosti do nich investovat.

Já osobně v této kategorii kde se nachází Insignie volil Giulii, která také není dokonalá. Také se ale nikdy nesnažila atakovat mainstream a jeho pozice. A tady prostě člověk se zkušeností z provozu musí uznat, že například Superb by dával daleko větší smysl. A pohon 4x4 bych z toho vynechal. Jasně pro naše účely v podnikání by bylo AWD nutností kdybych to třeba kupoval pro obchodního zástupce asi bych do toho šel, ale zase je tam to řešení s tou spotřebou a pro firmu je 10l/100 spíše moc. Takže za mě prostě pořád OPEL pro někoho dobře pro jiného spíše ne.

re
redmex
22. ledna 2021, 16:16
2

V celej diskusii nezaznelo to základné. Insignia v tejto konfigurácii vôbec nestojií 1 mil. Kč (cca 40k euro). Takže síce uznávam, že sú veci, ktoré má Super lepšie, ale on je v podobnej cene maixmálne s 2.0 tsi a predným náhonom a zrejme ani nie v najvyššej výbave.
Pre korporát to asi nie je, tam vie Škoda dobré zľavy, predpokladá, že aj v ČR. Pre malú firmu a SZČO to je iná pesnička. Opel dá bez problémov 20% a viac. Dokonca nie je problém 25% do výroby. Aspoň tak to bolo pred faceliftom. Škoda pod 10% a to sa zrazu bavíme o rozdiele v cene 5-10k euro za podobnú konfiguráciu.

Inak jazdil som Super TDI 4x4 L&K a kúpil Insi v diesly. Bolo to proste lepšie auto z mojích skúsenosti. Dokonca aj keď si odmyslím cenu. A o cenu ide až na prvom mieste, inak by som kúpil BMW 540xd, že :)
Rozhodne lepšie sú sedadlá (nastaviteľná dĺžka, dofukovanie bočníc, nízko položené), podvozok - je istejší a lepšie tlmí nerovnosti, pohon 4x4 a svetlá. Tie matrixy síce nie sú dokonalé, ale sú citelne lepšie ako to čo vie ponúknuť sklad VW mimo Audi.
Passat s bi-tdi by bol lepším autom, ale jednak nebol liftback a cena ani napriek zľavám nebola nízka.

Toľko pohľad človeka, čo to auto má. Inak ten benzín pôsobí slabo, ale aspoň pred faceliftom ho šlo nechať ľahko upraviť na 300 koní a poladiť aj softvér prevodovky a bolo z toho iné auto... Detto diesel je dosť udusený asi z dôvodu emisií.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem