načítám data...

Opel Insignia 2.0 CDTI: Svět se mění, Omega zůstává

Poslední roky trpí Opel značnou rozpolceností. Insignia naštěstí stále patří do té lepší půlky – do té ‚nefrancouzské‘.

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Insignia, Insignia a ještě jednou Insignia! Za ten týden, co mi stála před domem a provázela mě na běžných pochůzkách, jsem ji nazvala Omegou tolikrát, že jsem se nakonec přestala opravovat a smířila se s tím, že pro mě navždycky zůstane oním dnes už skoro legendárním německo-americkým kombíkem vyšší střední třídy. Jen se na ni podívejte – od samého začátku existence v polovině 80. let má stejně jednoduché tvary a stejně minimalistický, člověk by skoro řekl absentující design. Vždycky byla nízká, protáhlá a žádným způsobem nevyčnívající. Hnidopiši už se ozývají, že Insignia není žádná vyšší střední třída, koneckonců není ani nástupcem Omegy, ale Vectry, tak co to tady tetka motá. O detailech bychom se samozřejmě mohli dlouze přít, tak aspoň pár chatrných argumentů: Insignia je dnes to největší a nejlepší, co Opel nabízí (dodávky nepočítám), a céčková Vectra byla spíš náhrada za Omegu než za předchozí Vectru, přinejmenším se o to snažila rozměry a výbavou. A rozhodujícím argumentem je stejně nakonec dojmologie – sedněte si do Insignie, rozjeďte se a dáte mi za pravdu, že prostě sedíte v Omeze. Ta naftová, kterou jsme vyfasovali k testu v podzimních plískanicích, je pro takové ‚mezigenerační‘ srovnání přímo ideální. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Především je současná Omega Insignia fakt obrovská. Nevím, jestli už jsem zmiňovala, že mám skvělé sousedy, kteří mě nechávají parkovat za branou na vjezdu do své garáže. Díky tomu nepřijdu o polovinu svého příjmu na pokutách za parkování na modré zóně. Má to jen jeden háček – ta brána je ku*evsky úzká a hned za ní se cesta stáčí ostře doprava. Jestli jste si všimli, že poslední dobou testuju jenom malá auta, všimli jste si dobře. Jediný důvod, proč jsem to s Omegou nevzdala a nesmířila se s pokutami, je ten, že jiný soused do vrat zajíždí se Superbem. Větší než Superb přece Insignia být nemůže. A kdo se bojí, ten dělá v síni víme co. Za tmy a deště to byl celkem adrenalin, ale operace se zdařila (kdo zažil moderní parkovací asistenty v Opelech, umí si představit tu symfonii) a pacient přežil bez újmy na laku. Když jsem se pak orosená námahou i úlevou posadila doma k počítači, docela mě překvapila informace, že Insignie je ve srovnání se Superbem přesně o 117 mm delší a jen o milimetr užší. Pochválit mě můžete v komentářích. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Díky velkorysým rozměrům se uvnitř může pohodlně vyvalovat celá rodina, když čítá čtyři lidi, a pohodlně usadit, když čítá pět. Úplně stejně jako v béčkové Omeze, a to bylo nějaké lážo plážo! Sedačky jsou navíc komfortní i navzdory nepopiratelné tuhosti (no… podhlavníky by možná mohly být o něco měkčí než žula) a dokonce i s manuálním štelováním mají štědrou škálu možností nastavení. I řidičova zóna je příjemně prostorná, a přitom máte všechno po ruce. Osobně bych asi neumístila cupholdery hned za řadicí páku, protože při zařazeném péčku se odtud pití vytahuje dost blbě, ale za jízdy to jde, a to je hlavní. Do loketní opěrky se vejde zrcadlovka se setovým objektivem, což je takové moje měřítko optimální prostornosti. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Teď si trochu popláču, protože jednoduchá a přehledná radiomapa, doplněná přesně tím množstvím tlačítek, která jsou k důstojnému životu zapotřebí, se ve faceliftu aktuální generace nejspíš objevuje naposledy. Není to žádný zázrak, vlastně spíš naopak, je úplně průměrná. A právě to se mi na ní líbí. Žádný nekonečný katalog položek a funkcí, jejichž potřebnost je přinejmenším diskutabilní. Všechno se vejde na jednu stránku, a přitom nic nechybí. Některé možnosti nastavení jsou vyslovebně milé – třeba že se auto samo zamkne, když se s klíčem vzdálíte. Nebo automatické vyhřívání sedaček, které se samo zapne a dokonce volí intenzitu podle aktuální teploty. Představte si, že head-up display má tři dedikované čudlíky, jimiž se nastavuje výška, jas a možnosti zobrazení! Zrovna tohle obvykle musím tahat z těch nejtajuplnějších hlubin systému a je krásné si to ušetřit. Radost mi dělají i točítka hlasitosti a klimatizace. Je to zkrátka ideální kompromis analogu a digitálu, k němuž se Opel propracoval po dlouhém temném období tlačítkových válek. A o tohle všechno, milé děti, co nevidět přijdeme, protože příští generace Insignie bezpochyby přejde na iritující radiomapy PSA. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Pochopitelně pokud nějaká Insignie vůbec bude. Nejen radiomapa totiž zpívá svou labutí píseň. Aktuální Insignia stále využívá platformu vyvinutou koncernem GM, jenže té už pomalu zvoní hrana. Podle dostupných informací – mnoho jich není – bude příští generace změněna k nepoznání a platforma sdílená s Buickem Regal nám řekne své definitivní pápá, mimo jiné kvůli tomu, že není kompatibilní s motory od PSA. A to je nemilé. Právě tenhle podvozek je totiž věc, která dělá Insignii Insignií (a Omegou). Svou konejšivou houpavostí a totální absencí sportovních ambicí působí velmi americky, zároveň funguje perfektně na českých silnicích. Přes nerovnosti se bohorovně valí, a pokud ji nebudete rvát do zatáček na krev, může posádka během cesty nerušeně podřimovat. Testovaná Insignia má přitom podvozek úplně obyčejný, hloupý a neadaptivní. A stejně je super. S těžkým dieselem pod kapotou je to malinko sloník, jenže i to dokáže proměnit ve výhodu. Působí solidně, rozvážně a neotřesitelně. To všechno za nějakých sedm litrů nafty. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Dvoulitrový čtyřválec neaspiruje na vítěze ve sprintu, prudké pohyby jsou mu spíš nepříjemné. I plně naloženým autem ale dokáže hýbat s důstojností, kterou jen občas naruší trochu nepříjemný zvuk. Po startu má rád pozvolné zahřátí a citlivé zacházení s plynem, jinak mrzutě brblá a k vyšším otáčkám svoluje dost neochotně. V důrazu na ležérní tempo mu sekunduje i osmistupňová automatická převodovka, která pracuje docela příjemně, má ale otravnou tendenci motor podtáčet. Přiznám se, že hekání podtočeného motoru fakt nesnáším, takže mi to chvílemi pilo krev. Taky je to jediný důvod, proč mi občas chyběl režim sport, co by zlepšil reakce na plyn a posunul otáčky aspoň o malinko nahoru. Automat sem tam pozlobil cukáním třeba při zpomalování před křižovatkou, ale to mi přišlo jako detail, spláchnutelný moudrým rčením, že nikdo není dokonalý.  

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Verdikt

Nechci se přehnaně dojímat nad hromadou plechu, ale stará dobrá ‚americká‘ Omega mi bude chybět. I když se jmenuje Insignia. Je to komfortní parníček, který ale nepůsobí rozbředle ani rozevlátě, nenáročný tahoun, který ale dokáže reprezentovat uhlazeným zevnějškem. Nemusíte řešit, jestli se vydáváte na dovolenou, nebo jenom do kanceláře, cesta bude vždycky pohodová. 

Když jsem se do Insignie poprvé usadila, napadla mě otázka: čím je tohle auto proboha zajímavé? Po týdnu odpovídám: ničím a to je právě ono! Díky tomu vám vpluje do života, aniž byste na něm museli cokoliv měnit, cokoliv přizpůsobovat. Není zajímavé, je prostě dobré, velké a pohodlné. Taky celkem úsporné. A za skvělou cenu, sluší se doplnit. Už jsem říkala, že mi bude chybět?



 

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 956 cm3
Výkon: 174 koní (128 kW) v 3 500 ot./min
Točivý moment: 380 Nm v 1 500 – 2 750 ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová
Maximální rychlost: 220 km/h
0-100 km/h: 9 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,3 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 7,1 l/100 km 
Základní cena: 649 990 Kč
Základní cena testované verze (Insignia Sports Tourer Elegance Business 2.0 CDTI 174 k AT8) 874 900 Kč
Cena za testovanou konfiguraci s příplatky: 953 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M
08. prosince 2020, 14:29
2

Vdaka za tedt dinosaurov ;)
Len mi nejde do hlavy ta frankofobia... keby bol opel taky skvely, tak do neho nemusi PSA naliat miliardy... A dizajn dokonca aj ergonomia mozu byt subjektivne. Mne sa Opely zdaju napr. oproti Pegeotom celkom nevkusne a menej kultivovane.

reagovat
Viola Procházková
08. prosince 2020, 16:13
1

Tak jasně, to je ryze osobní. A není to frankofobie, jen mi na těch jejich autech většinou něco vadí – obvykle infotainment a ergonomie.
Miliardy PSA neříkají o autech vůbec nic, říkají něco o nefungujícím obchodním modelu a určitě i o spoustě dalších věcí, o kterých nemám tušení. Last but not least – každé omezení diverzity je podle mě ke škodě.

M
08. prosince 2020, 17:03
0

Fair enough ;)
Zo mna hovori 4rocne daily pouzivanie P308 1.6 HDi (EU aroku 2013), nasledovane daily pouzivanim O Astra ST 1.6 CDTI (EU auto 2016) a jedine v com mi prisla Astra dobra, bola logika automatu (vs. DSG napr.). Ale auto so striebornou hokejkou na boku pripomninajuci pohrebny kociar... ani rozne zvuky z podvozku vo mne nebudili doveru. Ani s jednym som nemal ziadny problem (okrem tankovania benzinu do dizlu... za to ale moze benzinove Subaru ;) ), normalne spotrebaky. Ta Insignia ale posobi dostojnesie ako Astra, pardon za offtopic ;)
Za mna teda obchodny model nie je jediny problem ;)

Honza Hamster Křeček
09. prosince 2020, 14:11
0

Mě to mrzí zejména z hlediska té rozmanitosti trhu. On teda Opel není svébytný už dlouhá léta, takže v tomto to není velká ztráta, ale čistě z našeho evropského pohledu to znamená, že jsme přišli o Chevrolet. A to škoda je, alespoň podle mě... A to vůbec není nic proti PSA, já je mám naopak velmi rád.

M
09. prosince 2020, 19:56
2

Je mi jasne ako tu diverznu rozmanitost myslite, ale toto sa neda vynechat ;)

beastar
10. prosince 2020, 12:48
3

Best Chevy ever. R.I.P. parking lot hero 4 Europe:D Neni nad rozmanitost a pestrou modelovou skalu.

BubaaCZek
08. prosince 2020, 16:17
0

Kufr na pet mrtvol!

reagovat
ro
rock
08. prosince 2020, 18:29
3

Mně by Insignia v téhle třídě přišla jako horký favorit. Možná není dokonalá, ale value for money je velmi slušné (a líbí se mi zevnitř i zvenku) a dokonce i v případě volby "cena již od" (kterážto je v rámci třídy asi nepřekonatelná) odjedete s docela důstojně vybaveným autem.

reagovat
JZ
Jan Zavrtálek
08. prosince 2020, 21:38
1

Opely jsem měl vždycky rád, právě proto, že jsem v nich nikdy nenašel nic, co by mě vyloženě štvalo... byly tam věci, které by se daly vylepšit, ale vždycky to fungovalo a nijak neotravovalo, ne jako když to člověk srovná s konkurencí jako je třeba Superb, kde člověka prostě s***, že vzadu je spousta místa na nohy, ale na těch "sedačkách" si připadáte jako ve školní lavici a po 45minutách chcete, aby už zvonilo a vy se mohli vykrást ven oknem na cígo... Od koupě Opelu mě vždycky odradila mizerná nabídka motorů a pofidérní kvalita laku (jen si prohlédněte v podstatě jakýkoliv model vyrobený po 2010 a určitě najdete odloupnuté místo laku s krásně viditelnou bílou základovkou)

reagovat
Mr Pika
08. prosince 2020, 23:20
1

Tak ja to napisu, pac obecna adorace Insignie je neco na me. Mel jsem ji jako sluzebak dyl jak rok a rozhodne se mi po ni nestejska. Oproti predchozi generaci urcite velkej pokrok (hlavne vaha a celkovy pocit lehkosti z rizeni), ale jinak je to werk. Kdyz pominu, ze jsem s ni musel dvakrat v prvnim roce do servisu (nouzak, ale aspon jsem dojel), tak bych mel nekolik vyhrad. Motor v kombinaci s 8AT je naladenej desne line. 2.0 TDI se 110kw v oktavce pocitove (to zduraznuji) mnohem zivejsi. Automat cloveku ve finale moc nepovoli a podtaci radne. Podvozek asi cajk, ale na me moc houpavej. Muze byt pro spoustu ridicu vyhoda. Infotainment tragickej, a senzory taky. Kontrast displeje u auta za skoro mega horsi jak u lacinyho no name tabletu. Pochvalit musim inteligentni svetla, to byla bomba. A hlavne slevu 28%, v tom se koncern nechytal. :)

reagovat
wdave_t
09. prosince 2020, 10:07
0

Pěkná recenze. OPC v této generaci asi nebude, co?

reagovat
Jakub Pospíšil
09. prosince 2020, 11:43
0

4x4 OPC liftback přebírá k testu kolega Čáslavský 5.1.2021.
Takže bude a navíc hodnocená od Franty, co víc si přát?

SkaterMcGee
09. prosince 2020, 11:54
0

OPC asi ne, nebo jo? Bude "jen" GSi, ale i to je moc krasne.

Jakub Pospíšil
09. prosince 2020, 11:58
0

No jistěže. To jsem taky vocas. Je to GSi.

Kuře
09. prosince 2020, 13:07
0

Tak to Frantovi trošičku závidím;)))
Minulý týden u rodičů byl chlapík na nějakou opravu kotle a přijel v Insignií GSi, moc pěkná byla... Říkal sem si jestli náhodou sem se neměl dat taky na opravy kotlů:)))

Opelfahrt
09. prosince 2020, 23:10
1

Verzi OPC mají v USA. Jmenuje se Buick Regal GS a má motor 3.6 V6 a 310 hp.
https://www.caranddriver.com/buick/regal-gs

beastar
09. prosince 2020, 21:10
2

Bohuzel pozitivni nazor na tohle veskrze zastarale auto nesdilim. Design to fakticky ma velmi nudny, prevodovku spatne nastavenou, pohodlna jizda se rovna nevyrovnana a ve vyssi rychlosti nejista. Tech 174 koni tam snad ani neni. Nebo o nich neni vedet. A jako cenove asi ok kdyz ti na to daji slevu. Coz radi daji... Ve srovnani s konkurenci to zadna pecka rozhodne neni. Bohuzel Opel mam rad, ale posledni roky stagnuje. Az to dopadlo jak to dopadlo. Uz "nova" Astra nebyla nic extra.

reagovat
Fa
Fastscalp
10. prosince 2020, 12:11
0

Jezdím v insignii st 2019 přes rok. A jsem rád že jsem si ji vybral. Hledal jsem něco v této třídě a koncernová auta ať už je to Passat nebo Superb se mi nelíbí ani zevnitř ani zvenku. Je to na mě příliš strohé. Insignia je pro mě designově zajímavější. Jezdí skvělé. Je obrovská a nejezdí v ní každý druhý. Mám v ní 1.6. turbo 147ke se šestistupňovým automatem a vše funguje skvěle. Výkonu víc než dost. Led světla jsou naprosto dokonalá.
Myslím že Insignia je velmi dobrá pro někoho, kdo chce auto z této třídy a chce se odlišit nebo ho koncern nudí.

reagovat
St
Staromil
10. prosince 2020, 17:44
0

....skoro mi tak nějak při čtení začalo být jedno, o jakém je to autě, dobře se to četlo...:-)))...hezky a svěže napsané, díky za příjemné a zajímavé seznámení se s "nezajímavým" vozem.

reagovat
Vencos
08. února 2021, 08:35
0

Já tomu zase celý týden říkám Buick :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem