načítám data...

Nissan Primera 2.0 GT P11: Sportovní sedan není vždy jen reklamní klišé

Devadesátá léta už dávno odnesl čas a mnohým autům také odvál kilogramy rezavého prachu. Ty, které přežily, však není hodno opomíjet.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Soukám se teď do skořepinového sedadla Bimarco Futura a upínám si pevně čtyřbodové pásy. Ne, nesedím v sériovém Nissanu Primera, sedanu střední třídy z doby, kdy Václav Klaus st. ještě nosil velké legrační brýle s černými obroučkami. Mám tu čest s trošku poladěným kouskem našeho milého čtenáře ToMyxe. Stále však jde o nízkorozpočtové vozidlo. Neděste se. Za prvé, Nissan není Honda a za druhé, Nissan nemá děrovačkou upravený zadní nárazník. Veškeré úpravy jsou vyladěny pro potěchu ucha a autíčkářského srdce jezdce.

Konečně už jsem přikurtován k anatomickému sedadlu a jsem připraven vyrazit. Na tenhle test jsem se těšil daleko víc, než na týdenní zápůjčku nové fleetové testovačky. Kruhový otáčkoměr s přehlednou analogovou grafikou mě nechává vzpomínat na staré časy. Jestli jste studovali jako já na přelomu milénia a četli každý týden Autocar, víte dobře, že byl plný témat jak si pořídit rozpočtové sportovní auto. Steve Sutcliffe v roli pravidelného přispěvatele jednu dobu stále básnil o své tehdy nové akvizici, Peugeotu 205 XS. A já hltal každý sloupek, který o tom tehdy vyšel. A pak poslední strana časopisu věnovaná hrdinovi minulosti od Richarda Bremmera dílo touhy dokonala. Bohužel, tehdy jako student, ve volném čase závodící na horských kolech, jsem byl rád, že jsem měl peníze leda tak na nový řetěz a náhradní duši. Ta moje automobilová musela čekat, než jsem se stal malinko solventnějším. V jednom díle „hrdinů minulosti“ se náhodou objevil Nissan Primera P10 eGT. Dvoulitrový dvouvačkový motor SR20DE s modrým víkem ventilů se ukrývá i pod kapotou Tomášovy ‚Přímky‘, jak svojí P11 GT, respektive upravenou ‚GT‘ rád s oblibou nazývá.

Kouzlo Primery spočívá v její jednoduchosti. On i ten název (prosím nespojovat s výrobcem tradiční české pryže) onu strohost a účelovost připomíná. Přeloženo do češtiny bychom mohli název Nissanu vnímat jako ‘hlavní auto’, zkrátka stroj na každičký den. Nissan Micra je malá, tam je její označení navýsost logické a Primera? Zkrátka indikuje, že půjde o vaše primární auto. Takové, které zvládne vše dobře a bude ve všem chtít být první. Jednu dobu jsem vlastnil Maximu QX. A to byla vlastně taková větší Primera s vynikajícím třílitrovým motorem VQ30DE a jezdila vážně maximálně dobře. Název nelhal. V té době ještě Nissan asi nepatřil do aliance s Renaultem a nevyráběl vtipné automobily, které onen ‚joke’, čili česky řečeno vtip, měly už rovnou v názvu.

Technika ‚Made in Japan‘

Ve skutečnosti kouzlo Primery spočívá ve dvou věcech. Prvním kouzlem je motor, který se navíc dá dobře vyladit. Standartně podával 130 koní (pokud jste zvolili obyčejný dvoulitr), případně až 150 ve verzi GT. Na japonském trhu ještě existovala verze s proměnným časováním ventilů SR20VE, která dosahovala až 205 koní. Když se koukneme pod kapotu testované Primery, najdeme takový lehký paradox. Ventilové víko je v modré metalíze s plaketkou ‘NEO VVL’, přesně jak měla 1.6 SR16VE v JDM verzi Nissanu Pulsar o 187 koních.

Náš exemplář SR20 proměnné časování ventilů nemá – původně to totiž byla obyčejná Primera s nejslabší verzí motoru o výkonu 130 koní. Zato majitel mu dopřál nové vačkové hřídele od Tomei poncam 260° z Japonska. Snaha byla ideálně vyrobit repliku Primery GT, jelikož se jich už dochovalo docela málo. Není to tolik staré auto, ale zkrátka v jednu dobu bývávalo tak levné, že ho ona dostupnost de-fakto zahubila. Nakonec kolik asi přežilo Bluebirdů z druhé poloviny osmdesátých let, že? Výhoda motoru SR20DE je zkrátka v tom, že jde za rozumné peníze ladit, má hladký vyrovnaný chod a lehce se umí točit pomalu až k sedmi tisícům otáček. Tomáš pořídil pro tento vůz právě i ECU, kterou získal z nějaké Almery GTI z vrakoviště. K tomu má navíc jeho víkendovka přídavnou jednotku NISTUNE Type 4 Board – naladěno na 98+ oktanový benzin, nerezové SSAC svody (4-2-1) a zbytek výfukového vedení je rovněž nerez s vyjímatelným silencerem (průměr 2,25"). Sání je jak jinak než laděné, Jim Wolf Technology (JWT popcharger) včetně odstínění od tepla motoru. Ani převodovka nezůstala původní. GT převodovka pomohla hodně, je trošku kratší a řazení v tomhle Nissanu jsem si vážně užíval.

Když jsme si popsali to první kouzlo, kterým je pohonné ústrojí, musím zmínit to druhé. Tím je opravdu vycizelovaný podvozek se zajímavým technickým řešením zadní nápravy. Primera má podobně jako ostatní japonci z devadesátek Multi-link. Je zde řešen tuhou nápravou na vlečených ramenech příčně
ustavenou Panhardskou tyčí se Scott-Russellovým mechanismem. Zajišťuje kolmé postavení zadních kol k vozovce v jakékoli situaci. Zadní náprava nabízí maximální přilnavost a svojí kinematikou redukuje vrozenou nedotáčivost vlastní vozidlům s motorem vpředu a poháněnou přední nápravou. A nebyl by to Tomáš, aby se i v tomhle technickém skvostu trochu nepovrtal. Nápravy a řízení jsou uloženy na polyuretanových pouzdrech (Strongflex) a auto má zkrácená horní ložisková ramena kvůli většímu odklonu (cca -1,5°). A poladil i brzdy.  Třmeny pocházejí z dárcovského GT s brzdovými destičkami DS2500. Odpružení obstarává výškově a tuhostně stavitelný podvozek DGR (+ helper springs)

Jaký by to byl tuning bez nákupu lehčích kol. Ani tady Tomáš nešetřil. Respektive, jezdil jsem v autě na ‚daily‘ kolech s trošku rozpočtovějšími sportovními pneumatikami, které sice fungovaly, ale nebylo to ono. Sada kol na denní použití je tedy: Team Dynamics Pro Race 1.2 (17") + Westlake SPORT RS 215/45 r17 a nová ‚trackday‘ sada KS-CE Kei Office (16" 4,5 kg/ks) + Yokohama Advan Neova AD08R 205/45 r16.  Na té jsem se nesvezl a hádám, jelikož už jsem na dvou autech obutých na AD08R jezdil, že tohle bude vážně skvělé!

Tři, dva, jedna… Krabe neblbni a opatrně.

Abychom se na tom sedadle řidiče za tu dobu dlouhého povídání o autě neupekli, konečně výrážíme. Je takřka letní den a Tomášovi jedu ukázat pár zajímavých okresek tady u nás na západ od Prahy. Na jednu se bude prý rád chtít vracet. Já tam rád jezdím na brzké ranní nákupy pečiva a mléka o víkendových dnech. Znáte to. Hodinka do supermarketu při řízení vašeho víkendového auta uteče jako nic. Primera opravdu zní dost závodně. Nevyluzuje ani zvuk rallye speciálu, ani nezní jako šílený tuning alá plechový cedník. Zvuk je docela kultivovaný a tak někde na pomezí dlouhodobé snesitelnosti. Pokud vyndáte ucpávku z výfuku je pořádně slyšet, ale nesnažte se s Primerou jet po dálnici. Okolo čtyřech tisíc otáček bude dunět, rezonovat a migrénistovi by z toho dozajista praskla hlava. Mě ovšem ne. Mě to totiž baví. Dvojku vytáčím až k sedmi tisícům a v té Primeře je fakt hodně života. Tím, že má ostřejší profil vačkových hřídelí, je potřeba jí vážně točit. Do třech tisíc otáček bych si tipnul, že dvoulitr trochu ztratil ze svých továrních hodnot, ale už od 4500 ot/min je začíná přesahovat. Odhadem by se mělo v tomhle motoru ustájit nějakých 180 poctivých koníků. První zatáčky zvládá vážně výborně a vůbec se nenaklání. Podvozek je naladěný tak akorát na naše okresky. Není teatrálně tvrdý a hlavně udrží všechna čtyři kola dobře ve spojení s vozovkou. Projíždím sled úzkých vlásenek, s meziplynem podřazuji na dvojku na velmi přesné kulise řazení a jen na výjezdu za apexem cítím určitou nedotáčivost. Za to mohou ony pneumatiky. Tam kde je místo, stačí jen volantu trochu povolit, využít lépe šířku vozovky a Nissan krásně a sebejistě pokračuje tam, kam jste ho poslali.

Hlavně není přehnaně velký. Dnešní auta střední třídy jsou dost neohrabaná. Respektive jsou moc široká, nedávají zpětnou vazbu od volantu. Primera P11 tohle stále ještě umí bravurně. Za jednou zatáčkou a takovým krátkým horizontem se mi z ničeho nic objeví otáčející se auto a v protisměru pár cyklistů. Krabe zpomal a jeď v klidu! Nejsi na uzavřené trati „Gunsai Touge“, ale na normální výletní silničce. Alespoň jsem vyzkoušel trochu i ty brzdy a musím říct, že fungují jak mají. Cit v pedálu i účinnost je velice příjemná. Pro majitele přivyklé na přeposilovaná koncernová auta je pedál nezvykle tuhý a nebál bych se takové brzdy použít i do lehčího sportovního kupé. 

Je Primera malý zázrak z ‚devadesátek‘?

Vůbec tahle Primera funguje dobře. Já jsem přemýšlel, zda si mám vymýšlet příběh plný sentimentu posetý divokými ‚lift-off oversteer‘ smyky, které unikátní zadní zavěšení Primery umožní. Ale ne, nebudu to přehánět. Vyloženě zábavné a ryze sportovní vzrušující auto z Primery nepostavíte. Na to je přeci jen i maličko těžká. Jenže kombinace ceny, možností poměrně levně a spolehlivě upravit motor, který pak vážně jede a praktického využití pro normální život, dělá z Primery velice chytrou volbu. Přemýšlím jestli bych se svezl lépe v BMW E36 s 2.8 litrovým šestiválcem a M-paketovým podvozkem. Možná jen o chlup a to jen díky faktu, že má poháněná zadní kola. Překonalo by zážitek z nadšené ranní jízdy na poloprázdných okreskách jiné auto podobné velikosti? Když si uvědomíte kolik ta Primera stojí, tak asi těžko. To auto se tehdy mohlo pyšnit přední maskou ve tvaru dvou ledvinek a tak trochu provokativně vyzývat dvojnásobně drahá trojková BMW na souboj. Byl to vážně skvělý kus techniky a dodnes si zaslouží, aby se o přeživší kusy majitelé starali. Bude rozdávat radost dál a vsadím se, že jednou osloví i generaci dětí, pro které jsou ty naše staré dobré ‚devadesátky‘ hustým pravěkem.

Díky moc ToMyxi za svezení a myslím, že jsme si užili vážně moc fajn dopoledne.

Technická data a soupis úprav dle majitele:

Nissan Primera 2.0i  (1998)

Motor: zážehový řadový čtyřválec Nissan SR20DE
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, vícebodové vstřikování paliva
Zdvihový objem 1998 cm3 
Kompresní poměr 10:1
Maximální výkon: 96kw/130k při 5600 otáčkách/min (upravená : 180k/6800 ) odhad…
Točivý moment: 173N.m při 4800 otáčkách/min
Převodovka manuální, 5st. plně synchronizovaná
Pohon předních kol, 
Brzdy: kotoučové na všech kolech
Pneumatiky: 215/45/R17 ( st. rozměr 185/60/15)
Rozměry: 4430 x 1715 x 1410 mm 
rozvor: 2600 mm
pohotovostní hmotnost 1215kg ( pozn. suchá hmotnost)
Maximální rychlost 200 km/h
zrychlení 0-100 km/h 9.6 sekund
Spotřeba 8.5 l/100 km

Úpravy: 

interiér + exteriér
– přední a zadní gt nárazníky + gt prahy + gt křídlo, gt sedačky + tapecy dveří (bez lakování za cca 11tis)
– skořepina Bimarco Futura (7tis)
– 6bod pásy schroth (5tis)
– odsazení volantu + samotný volant Nardi Deep Corn (7tis)
– budík na teplotu a tlak oleje (cca 3tis)

motor:
– ostřejší vačky Tomei poncam 260° z Japonska (cena s dopravou 12tis)
– ECU z almery gti (stejná jako z Primery GT, posunutí omezovače otáček těsně pod 7 tisíc rpm, cena 1,5tis)
– NISTUNE Type 4 Board – naladěno na 98+ oktanový benzin (jednotka 7tis, ladění 4tis)
– nerezové SSAC svody (4-2-1) (4tis)
– zbytek výfukového vedení nerez s vyjímatelným silencerem (průměr 2,25") cena 13,5tis
– gt převodovka, pomohla hodně (2,5tis)
– sání Jim Wolf Technology  (JWT popcharger) včetně odstínění od tepla motoru (3tis)

podvozek
– nápravy a řízení v polyuretanu (Strongflex) (cca 3,5)
– zkrácená horní ložisková ramena kvůli většímu odklonu (cca 1,5°) (2tis)
– gt brzdy s brzdovými destičkami DS 1.11 přední a DS2500 zadní (4,5tis)
– výškově a tuhostně stavitelný podvozek DGR (+ helper springs) (24tis)

kola:

– daily sada Team Dynamics Pro Race 1.2 (17") + Westlake SPORT RS 215/45 r17 (celkem za 22,5 tis)
– trackday sada KS-CE Kei Office (16" 4,5 kg/ks) + Yokohama Advan Neova AD08R 205/45 r16 (32tis)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
02. května 2018, 07:51
0

Hezký.,..koukám další z místních Autíčkářů propůjčil svůj povoz redakci :) tak snad v neděli na k&K :)
PS: Chybí tu Krabovo zamyšlení, jestli si ji koupí nebo ne :-D

reagovat
krab
02. května 2018, 08:06
0

To víš Raspby : taková auta na prodej nejsou :)

Raspby
02. května 2018, 08:08
0

To sice moc ne, ale to neznamená, že to pan Krab nutně nepotřebuje :-D

krab
02. května 2018, 08:34
4

Krab potřebuje Caterham, takže šetří a nevymýšlí jakých dalších deset aut si pořídí do garáže :)
Ale ToMyx má tu Primeru moc hezkou. Taky ho to stálo dost úsilí a nakonec i peněz a myslím, že se mu sezóna bude líbit. Obvzlvášť na těch AD08R ...

ToMyx
02. května 2018, 10:32
0

Myslím, že tenhle typ aut, které už nejsou originál, úplně pro Kraba není. Navíc to není ani origo GT, takže svojí historickou hodnotu nebude mít nijak závratnou a pokud z toho nekouká investice, Krab do toho nepůjde :-))

Jsem ostuda, lehká kola s AD08R jsou doma a ještě jsem je ani nevyzkoušel. Čas je trochu můj nepřítel:-(

bitner
02. května 2018, 08:55
0

Prime vstrikovani? Opravdu?

reagovat
krab
02. května 2018, 09:05
0

To nemá : to je pitomost, to jsem si asi vzal techn. tabulku z něčeho jinýho a při přepisování tam tenhle údaj zůstal. Jako nedávno se mi povedlo s tou spotřebou 20 litrů, nebo co tam bylo ( u Lanceru) :) Primera má jinak vícebodové (Multi-point) vstřikování paliva jako ostatně většina lepších motorů z 90tých let.

Beny
03. května 2018, 09:29
0

Ještě jeden šotek, podélně tam ten motor taky není. :-)

krab
03. května 2018, 11:26
0

Já vim... teď už definitivně vím, že přepisovat tabulky z jednoho auta na druhý a jen měnit údaje se nevyplácí :) Vždycky začnu s čistou tabulkou...

No nic, ale jsem rád stejně, že vás to zaujalo, ToMyx má radost, že má auto na autíčkáři takhle slavné :) a taky se snažím odčinit ty Hyundaie něčím pro vás autíčkářštějším. I když ... "enko" bych si tutově půjčil zase někdy rád znovu ...

Beny
03. května 2018, 12:11
0

Teď mi na mysl přišlo velmi autíčkářský téma - Mazda 323 GTX. Škoda že nezrealizovatelný. Kdo má v garáži ještě něco zajímavýho, ať se přizná. :-)

krab
03. května 2018, 12:47
0

To rozhodně. Počkej si, zajímavá témata budou dál. Kolikrát jenom žasneš, jaká auta u nás v ČR lidi mají :)
Samozřejmě ne každý si přeje o něm mít veřejný článek...

ToMyx
03. května 2018, 13:40
0

to bitner: Úplně jsem zapomněl, to tě bude jistě zajímat, moje úplně první Primera byla pofacelift (p11c) a chtěl jsem jí používat na každodenní skákání do práce včetně instalace LPG. První auto se bohužel rozpadlo dřív než došel do finále první ponákupní servis. To je hold tak, když na to chceš jít cestou 30/70 (30 za auto/70 za servis):-) Nakonec jsem se naštval, vrátil se na zem a strategii jsem otočil.

Krab: To víš, že jsem rád, čekal jsem zástupy haterů, ale asi mají dovču nebo co:-D
Původní záměr byl ukázat, že i ze starého, navíc praktického důchodcovského auta jde udělat za trochu peněz a lásky celkem schopnou srandu což by mohlo lákat začínající mladé autíčkáře ;-)
Druhá věc je, že než jsem přišel na to co chci, stálo to čas a nějakou pětku navíc, ale zase jsem se něco naučil...

Beny: Ty jo, Mazda 323 GTX to by bylo něco. Hlásím se na čumendu až se bude nalézat na Praze-západ ;-)

bitner
03. května 2018, 18:07
0

Bud rad, ze se ti rozpadlo predem. Usetrils 30 litru. Japonci LPG neradi. Proto to neni dobre davat treba i do starych Focusu, pac Zetek je puvodem Yamaha nebo co. Tovarni Subaru LPG mivali udajne jinou hlavu, ventily a sedla.
I kdyz dneska uz je to vlastne jedno, protoze i naftove motory jsou haklive na naftu a benzinove na benzin. Na jednu stranu cim dal sofistikovanejsi vstrikovaci systemy, vyssi tlaky, teploty, atd. Na druhou stranu povinne pridavane biosracky do paliva... Tak si vyber.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. května 2018, 08:55
4

ToMyx do toho nacpal spoustu peněz, ale zdá se, že opravdu s rozumem. To auto vypadá fakt hezky a zřejmě dělá majiteli ohromnou radost, tak ať v tom dělání radosti pokračuje. :-)

reagovat
ToMyx
02. května 2018, 10:45
0

Díky, Krab je super fotograf, ona je na fotkách hezčí než v reálu...
Je tam stále dost nedotažených věcí, byla doma po zimním servisu teprve pár dní. Nebyl čas odstranit ani ceduli z ventildeklu, protože ve mně byl puberťák co nutně potřeboval jezdit. Ale tomu asi pane rytíři rozumíte, že :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. května 2018, 16:43
0

Naprosto chápu. :-)
Ostatně už druhým rokem díky stavění baráku na naše auta taky nemáme vůbec čas, takže víc stojí v garáži, než jezdí, což mně moc netěší. A o nějakém servisu a péči se teď radši ani nezmiňuju. :-(

ToMyx
02. května 2018, 21:57
0

O to větší radost budeš mít až ji zase oprášíš a naklepe ti řízky na našich super silnicích :-)
Kreveta je ale úplně někde jinde, stačí otočit klíčkem a to bublání mě vždy dostane, tak snad někdy na K+K.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. května 2018, 08:52
1

Rád bych přijel teď v neděli na pražský K&K. Sice potřebuju být v práci, protože tu toho mám moc, ale rád bych se na tom Džbánu ukázal alespoň na chvíli. :-)
P.S. A ano, vyklepanej, vyskákanej a vyhulákanej jsem z toho auta pořádně. :-D

KS
02. května 2018, 09:55
1

Moc pěkně vyladěný auto. Jediný, co by scházelo, je šestka na dálnici. Z evropských konkurenčních předohnaných sedanů se mi zdá nejbližší AR156 2,0TS, z kupátek Calibra 2,0 150k. Má někdo nějakou, která vzdoruje kovomorce? :-D

reagovat
Vo
Vojtaa
22. února 2021, 02:56
0

Zdravím, nevím jestli to má takhle opožděně ještě cenu, ale chtěl bych se zeptat kde jste sehnal to křídlo. Děkuji mnohokrát

ToMyx
02. května 2018, 10:28
1

Díky za fajn recenzi Krabe, místy jsem se až divil, že ta chvála je o 20 let staré pixle :-))
Pěkně si vystihl mimo jiného ty nejdůležitější informace, které by si případný zájemce o jednoduchý a vcelku levný povoz mohl odnést.
1. Není to modelka ani supersport, takže síly má tak akorát a "krása" devadesátek je tam cítit se všemi vý/nevýhodami
2. Je kam se posunout SR20VE (cca 220+ koní a max otáčky o tisíc výše) nebo DE+T/ DET, jen to chce už větší jednorázové investice, které se netýkají jen motoru ať je to stále bezpečné a hodné auto (+ možná ještě kratší převodovka, svor, lepší brzdy...)
3. Pořizovací cena za zdravý (karoserie) kus je něco kolem 2 průměrných výplat, ale kvapem jich ubývá...
4. Tento kus není nekompromisní okruhové náčiní, to by nekorespondovalo s občasným využitím na svezení dědiců trůnu do školky nebo k babičce :-) Před každým trackdayem jdou zadní sesle, rezerva a další bordel na hromádku a úspora 40-50 kg je na světě.
5. Úpravy stály trochu víc než by musely, nenechal jsem si poradit od znalejších. Ale snad alespoň letmý rozpis ceny několika věcí pomůže pro představu.

Snad se potkáme na K&K!
-
Komentář upraven 2. 5. 2018, 10:33:48

reagovat
Beny
02. května 2018, 10:43
0

Díky za možnost zase počíst něco zajímavýho! Jinak věřím že spoustu lidí nechápe proč upravovat Primeru, ale asi to bude tím že v tom nikdy nejeli a nechápou ten podvozek. Já to chápu, ale stejně jí nechám jak je. Co se týče pořízení jsem dost skeptik, sice jsem koupil auto za dvě výplaty, 100k najeto, bez koroze, ale považuju to za zázrak. Mohl bys rozepsat víc ten podvozek? Jezdím tady po dost vymlácenejch okreskách a spring rate potřebuju jen o málo větší, spíš by to chtělo větší účinnost tlumiče aby se mi to tolik nehoupalo. DRG splňuje něco takovýho? Není zkrácená dráha? To je trochu problém... Jen nějaký postřehy, jde mi o jiný auto. :-)

krab
02. května 2018, 10:46
0

Rádo se stalo a jsem rád, že se ti recenze líbila a snad jsem tam informace tolik nepomotal :)
Určitě se zase uvidíme, vždyť jsme vlastně "skoro" sousedi ... ( zpráva myšlena pro Tomyxe)
-
Komentář upraven 2. 5. 2018, 10:47:09

ToMyx
02. května 2018, 11:05
0

to Beny: Trefils to úplně přesně. Myslím, že prvotní myšlenka zájemce o auto pro zábavu je souboj vzhledu, "užitné hodnoty" nebo "společenské prestiže" a peněz, takže Primera to prohrává hned na první a vlastně i druhé metě. Primera, Almera a základní Sunny (vyjma sportovních verzí) měly pověst povozů důchodců ze SRN. Je jich tu málo, i přes poměrně vstřícnou komunitu jsou tyto auta podceňovaná což zase pomáhá jejich ceně...

Co se týče podvozku, původně jsem měl asi 6 měsíců kombinaci tlumiče bilstein b6 a pružiny eibach. Bylo to moc fajn za tu cenu cca 15tis (pevné, ne moc tvrdé) do doby než jsem zkusil tyhle DGR, které jsou na české děravé okresky pro mě ideální. Čím rychleji jedeš, tím lépe fungují. Nejsem nějaký extra řidič-závodník a pořád se učím, ale nechal jsem si ukázat povolanějšími co dovedou a spadla mi brada co umí za tu cenu. Pěkně fungují, pokud v zatáčce při vyšší (nebo o ještě vyšší:-) rychlosti trefíš díru nebo hup. Kolo se po propružení vrátí rychleji do kontaktu s podkladem a bez problému jedeš dál. Nechápal jsem, udrží to víc než dovolí můj práh sebedestrukce :-) Nejlepší je si to vyzkoušet...
-
Komentář upraven 2. 5. 2018, 11:09:10
-
Komentář upraven 2. 5. 2018, 13:25:23

ToMyx
02. května 2018, 11:08
0

to Krab: Někdy se ozvu až bude trochu času a hlavně nahozené ty správné pryže :-)

sp
spooon
02. května 2018, 11:46
0

mám zkušenosti z kombajnový 130koňový Primery, a mě naprosto uchvátila odezva na plyn. Takhle bezprostřední reakce na plyn sem nikde jinde nezažil. A srandovní je taky kulometný omezovač ratatatatata :-D

reagovat
beastar
02. května 2018, 15:27
2

Krásný auto. Hezký test. Vzpomínka na golden timez:) Jinak jak píše Raspby kde je Krabovo závěr? Nebo už chybí místo v hale 67 jangtajmrs from tajmz when i woz e litl gáj

reagovat
BigBen
02. května 2018, 15:54
0

Parádní auto. Tuhle Primeru jsem vždycky chtěl, nepodařilo se. Dneska už bych jí nekupoval, ale jsem rád, že si někdo splnil "můj" sen :-) Investovaných peněz bych rozhodně nelitoval.

reagovat
H_F
02. května 2018, 18:19
0

mel jsem sunny gti s decentne poladenejsim motorem
a e36 328 na bilstein b14

a musim rict, ze nissan to na okreskach vyhraje radosti za volantem, stejne jako rychlosti uplne s prehledem

to by muselo mit bavo vykuchanejch aspon 100kg, svor a poladenej motor alespon na 230k, aby mohlo konkurovat cca 160k sunnymu, ktery navic ma prave nejvic cool sleeper factor, od tyhle duchodcovsky pastiky nikdo nic neceka

reagovat
ToMyx
02. května 2018, 22:12
0

No jo, jenže Sunny gti je se svou váhou a motokárovým podvozkem ještě úplně někde jinde. A točil přes 7tis, ty pocity, kdy si to do zatáčky prostě hodíš jsou kulervoucí. Smál jsem se po projížďce ještě asi hodinu jak přiblblej pubescent :-D

Nimrod
02. května 2018, 19:59
0

vždycky, když tu čtu nějakou recenzi "obyčejného" auta, mám skoro chuť poskytnout svou krabici redakci na projížďku :-)
nicméně ten multilink řešený tuhou nápravou jsem si musel najít, přijde mi to jak neskutečný protimluv :-) netušil jsem, že nissan něco takového měl schované na podvozku

reagovat
Mírus
05. května 2018, 23:12
0

Tu zadní nápravu Nissan vychytal. Líbí se mi. Poměrně jednoduchá a levná, lehká, přitom kinematicky výborná. A ojedinělá.
Mimochodem zmínka o Panhardské tyči v článku, myslím, není na místě, protože příčné vedení nápravy zabezpečuje právě (v článku uvedený) Scott-Russelův mechanizmus.
Označení celého zavěšení nápravy jako "multilink" mi taky přišlo od Nissanu takové marketingové, protože je to asi víc "kůl" a "trendy", než archaicky znějící "tuhá náprava" s nějakými táhly. Je ale pravda, že typická a čistá tuhá náprava to asi taky není. Nosník nápravy je zkutně poddajný.

GanGreen
02. května 2018, 20:59
0

Krásný auto ToMyx :) z mého pohledu není co vytknout... Sem vážně ohromen :)
Tak hodně šťastných kilometrů!

reagovat
ToMyx
02. května 2018, 22:23
0

Díky, to dělá to sluníčko a Krabův cit pro fotografii :-)
Nebylo to za jednu zimu, můj vývoj i vývoj auta trvá od konce roku 2014. Není to auto na chlubení v hospě, je to jen továrna na endorfiny...
Až bude "Itálie" v pořádku, třeba někdy v Mýtě, Sosně nebo na K&K.

Pólin
03. května 2018, 06:46
0

Moc pěkně upravené auto...funkční úpravy a ty, které jsou na parádu, tak mají i tak smysl... Mimochodem po tom Volantu Nardi taky už dlouho toužím...:) btw: ta palubka je flockovaná?

reagovat
ToMyx
03. května 2018, 09:22
0

Díky, těší mě, že se líbí. Moc úprav "na parádu" tam není nebo to nebylo prvotním cílem. Pořád je to starší japončík s lehce nafouklým zadkem, protože lift, a s tím na molo nemůžeš :-) Ať už barvičky v motorovém prostoru díky coiloverům nebo volant, vše bylo pořizováno s důrazem na funkci a radost z jízdy. Volant jsem pořídil na driftworks.com, doručení z UK trvalo 4 pracovní dny, doporučuju ;-)

ToMyx
03. května 2018, 09:25
0

Ano, palubka je poflockovaná, konečně se palubka neleskne na předním okně ;-)

Pólin
03. května 2018, 11:27
0

u nás se dá koupit na speedpro.eu, ale jak se dívám, za stejnou cenu...ještě tam mají do serie krásnou řadičku za 2K :D Pěkná věc to flockování...a dělal jsi to sám tou sadou, nebo jsi si to nechal dělat?

ToMyx
03. května 2018, 12:21
0

Oči mi možná špatně slouží, ale originál Nardi deep corn jsem na speedpro.eu nenašel...
Raději jsem sáhl po několikrát prověřeném dodavateli se kterým jsem měl zkušenosti, objednával jsem toho nakonec víc ;-)
V Čr to jde i levněji přes http://www.jedetoshop.cz/.
Flock jsem si nedělal sám, já zvládnu max výměnu oleje a filtrů :-) Flock palubky vyšel na něco kolem 13stovek, jestli si dobře pamatuju....flockovani.com. Zní to vznešeně, ale dělá to starší pán v malé dílně.... Snad mě za všechny ty reklamy místní redakce nepověsí...

Ot
Otes
03. května 2018, 17:49
0

Jen SR20DE v eGTv mělo hlavu červenou -vínovou metalízu, jako všechny ostré motory od Nissanu(třeba RB26). V P11 GT už ne, taky točilo skoro 7,7-7,8tis. ot.! Vzpomínám na svojí po fl obyč P10 s GT kitem origo z továrny... Ten motor měl tak krásný zvuk sání...pozdější P11/144 nebo Almera už zněly obyčejně.:-) Ku hned bych si nějakou koupil na víkendové vzpomínání, ale nejsou, občas P11 GT ano, ale eGT a to ještě po fl s tou pěknou maskou, tak to ani náhodou....

Asid
04. května 2018, 09:23
0

Jó lesknutí palubovky v primeře byl pro mě taky problém.... hlavně byl problém, když předchozí majitel asi za vidinou omlazení interiéru všechno vyleštil takovým tím sprejem na palubovky. Hrůza, za slunečnýho dne jsem kolikrát vůbec neviděl. O flokování jsem přemýšlel taky ale pak jsem se na to vysral skrz to, že by byla potřeba vymontovat celá palubovka což je hroznej porod. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem si koupil saténovou látku, kterou jsem si zhruba do zornýho pole řidiče nalepil na palubovku. Nevypadá to nijak extra úžasně ale funguje to dokonale.

ToMyx
04. května 2018, 10:25
0

Aside, mně nepřišlo, že by ta palubka šla nějak extra špatně vyndat. V tu dobu bylo auto na servisu na druhém konci ČR, tak jsem pořídil druhou palubku. Pokud chceš, mohl bych ti zbylou palubku věnovat za odvoz....to je deal, co? :D

Asid
07. května 2018, 18:40
0

Čéče, budu o tom přemýšlet :D Jako jestli jsi za to flokovani platil 1300 tak to je dost seriozni cena

Pólin
10. května 2019, 22:49
0

Tomyxi, jak jsi to mel s tim volantem na technicke? Nebyly n jake problemy? Ja jsem ted nahodil Momo Prototipo a trochu se desim, ze tam budu muset davat pred stk zpet original... jestli se nepletu, tak Primera ma v origo volantu taky airbag, jest tak? Predem diky za info.

ToMyx
13. května 2019, 12:28
0

Pólin: na STK je vše v pořádku se správným volantem s bagem. Hold je to práce navíc jednou za 2 roky. Primera má airbag ve volantu a i např. postranní bag v sedačce, je tam těch věcí vícero, které chtějí péči.

Pólin
13. května 2019, 14:00
0

Toho jsem se bál:D A ptal jsi se, jestli by to nebyl problém? Teď jsem se bavil s kolegou a říkal, že už 2x prošel s volantem Nardi na autě, kde taky bag originálně byl. Nejhorší je taková ta odpověď, že záleží na úsudku každého technika...:D

ToMyx
13. května 2019, 16:46
0

Pokud na STK pošleš servisáka, kterému vysvětlíš situaci, budeš na 99% v pohodě. Pokud půjdeš sám "neznalý", je velká pravděpodobnost, že to technik odhalí. Nemá cenu si cokoli namlouvat, tak to dnes hold frčí... Na druhou stranu, výměna volantu není nic těžkého, stačí si to jedou zkusit a pak už to dáš v klidu sám bez pomoci.

Pólin
13. května 2019, 17:07
0

No ja to vidim tak, ze tam poslu jednoho znameho, ktery ma na nasi stk takovy maly hacellk a snad to v pohode projde;) ale je hanba, ze s takovyma banalotama jspu tady takove problemy...na neoriginalni vyfuk se ani ptat nebudu a pred stk ho vymenim..:/

ToMyx
14. května 2019, 09:41
0

Obecně je v ČR problém téměř nemožnost si nechat zapsat výjimku na díly, které jsou OEM v jiných zemích, které tady se neprodávyly a nemají éčko. Pak je tu problém techniků stk navyklých na obálkovou metodu a pak také vraky, které lidi občas snaží protlačit. Legislativa se nám změnila, postihy stk techniků a přímo stanic zvýšily, ale stále se nám tu nezměnil všeobecný přístup (ojebat cokoli co jde). V okolních státech není takový problém udělat úpravy auta za normální peníze, ale v ČR je to prostě na desetitisíce. Krásný příklad jsou typové listy u kol. Hold ČR.
Výfuk bych asi neřešil, pokud to neřve a pokud máš zdravý kat. Byl jsem v minulosti na STK, kde mi technik povídá: "Pane, vy to máte nějaký upravený, co?" Ano mám, chci auto mít kondici a pohromadě :-) "Koukám na to, máte tu nový pružiny, tlumiče, nerez výfuk, nové díly na nápravách, kdyby to tak dělal každý, to by byla paráda". Pán měl lidský přístup a viděl, že technicky je auto v super stavu. Když jsem odjížděl, dal mi svoje číslo a říkal, že pokud bych ho chtěl prodat ať se ozvu.
Takže, vždy je to o lidech, ale vyloženě bych to s volantem neriskoval.

coolibra
09. května 2018, 12:18
1

No jo no. Nějaký čas jsem mimo a zrovna se píše o mým vehiklu. Mám to v původní verzi a kupodivu mi to stačí a nehodlám měnit. Ten podvozek mi už jednou zachránil život, když kretén z Prdelovic přehlédl stopku a já se mu vyhnul v dost nelegální rychlosti. Jinak daily car a na srandování mám tedy tu Callibru. A já říkám starý ale dobrý, akorát ten rez to bude naše smrt. Jo a za ty prachy se s ničím nesvezete líp ale to by byl námět na širší diskusi.

reagovat
ToMyx
14. května 2018, 11:04
1

Calibra bylo pro mě zjevení a nechyběla na plagátu na zdi pokojíčku:-) BOhužel jsem jich hodně potkal otuzených s maniakálními výfuky a s megahustobodykity. O to vzácnější pro mě bylo potkat nějakou pěknou skoro v základu s minimem úprav bez roury od okapu vzadu:-) Pro mě jedno s nejkrásnějších aut ever.

BM
20. července 2018, 22:27
0

Zdravím všechny. Člověk si rád pročte tak současnou recenzi,našich tak nesoučasných SR20tek v jakémkoli balení. Tomyxovo Primera je jak vidno jeden z Top Nissanů,co odolávají zubu času. A to mě těší! Děkuji Krabovi za pěkný článek. :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem