načítám data...

Mercedes S500L 4 Matic AMG – Sladký život šéfa podsvětí

Chcete si vozit pozadí stejným autem jako ti, kdo šéfují zeměkouli nebo nosí kožené kabáty, černé brýle a mluví špatně česky? Stačí počkat, až ‚Sonderklasse‘ o pár let zestárne.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je majestátní, je elegantní, v přístrojové desce jsou ukryté analogové hodinky IWC Schaffhausen a fakt, že jsem vlastně celou dobu strávil jen na sedadle řidiče, dokládá, že jsem lůza. Pouhý řidič slečny Daisy, tedy té mé slečny "Krabové". Na zadních křeslech se prý sedělo výborně, ale chybělo šampaňské. Alespoň audio soustava od Harman Kardon hrála velmi čistě a důstojně. V úložišti skladeb jsme nalezli pravé poklady, minimálně tři celá alba bratrů Nedvědů. No, dost bylo jízlivosti nad sociologickým průzkumem cílového zákazníka podobného vozu a jedovatých poznámek. Na víkend strávený v zánovní S-klasse jsem se totiž zcela upřímně těšil. Pojďme se s ní spolu projet, alespoň v řádcích textu a povědět si něco víc i o historii a konkrétním kousku, který je nyní na prodej.

Vojta vás brzy sveze ve velkém BMW v prodloužené verzi, za kterou byste si mohli klidně koupit velkou prvorepublikovou vilu v Bruntále, malý byt na Smíchově nebo roční pobyt v hotelu Burj Al Arab v Dubaji. Vidíte, že cena je relativním pojmem a že opravdu důstojným ekvivalentem k exkluzivně nakonfigurovanému BMW 750Ld za 4.6 milionu korun může být ledacos. Jenže já celý uplynulý víkend strávil za volantem a má drahá polovička na zadních křeslech podobného automobilu, který může být váš za cenu velmi hezky vybaveného Opelu Astra. Jak je to možné? Jednoduše. Kdo by stál dnes o Iphone 5, který je stále objektivně velmi dobrým a funkčním služebníkem? Zrovna tak je to i s auty. Rychle zastarají. Auto po pár letech, pokud to není Porsche 911R, zkrátka velmi rychle začne mít hodnotu zlomku původní cenovky. Čím luxusnější stroj vyjma supersportů to je, tím rychlejší sešup zaznamenáme. A najednou mi začíná svítat v hlavě, že nákup této S-klasse generace W221 po faceliftu, nebo jiné podobné je neuvěřitelně výhodná koupě. Víte, najednou vidím v té inzerci sedm let starou S-klasse jako kdyby šlo o máslo v akci Lidlu se slevou neuvěřitelných 50%. No, nekupte to! Přesto nákup luxusní ředitelské limuzíny za zlomek její původní ceny běžný člověk vyhodnotí jako naprostou šílenost a reálné kupce označí za nezodpovědná individua, která neumí do pěti počítat. A to je taky přesně důvod, proč luxusní limuzíny na své hodnotě časem strmě klesají. Dobrá, ať si většina lidí kupuje ty holobytové Golfy, obyčejné Hyundaie i30 nebo Opely Astra. Já si za ty stejné prachy pojezdím jako král. Nebo mají pravdu s tou nesmyslností, protože to přece jen dává svojí logiku? Je vlastnictví ojeté luxusní limuzíny vykoupeno neúměrnou cenou provozu?

S-klasse si můžete dovolit i vy. Možná…

Trochu jsem si početl v šanonu s kompletní historií ke konkrétnímu autu. I přestože jezdil celou dobu jen k autorizovanému dealerství Mercedes Benz, jsem kupodivu nezaznamenal žádná dramatická čísla. Ano, porouchala se mechatronika převodovky 7G Tronic, potřeboval vyměnit kompresor vzduchového odpružení Airmatic a pár dalších dílů na podvozku. Výměna předních i zadních brzdových kotoučů a destiček nevyšla i s prací na více než 30tisíc korun. A vůbec spousta dalších oprav a položek údržby nevyrazí člověku dech. Nejdražší byla oprava převodovky za 130 tisíc korun v nějakých 165 tisících ujetých kilometrech. Za to je pomalu nová Dacia Sandero, že? Nicméně v kontextu věci, můj otec musel v nějaké podobné kilometráži nechat opravit automatickou převodovku u daleko obyčejnějšího BMW 525d řady E60 a můj kolega z práce, kdysi měnit potkaný motor TSI v nejmenovaném prestižním mladoboleslavském voze. Ano, uhodli jste. Ve dvojkové Octavii RS. Společným jmenovatelem těchto incidentů byla cena za opravu. Byla prakticky totožná s Mercedesem. Nechci bagatelizovat, že provoz velkého Mercedesu po záruce stojí stejně jako provoz jakéhokoli běžného moderního auta, ale chci říct, že rozdíly se docela smazávají. Je to tím, že pokročily technologie dostupné v běžných autech a ve své složitosti se již od vlajkových lodí automobilek tolik neliší. Ještě před dvaceti lety tomu bylo jinak. Vezměte si například takové BMW E36 316i Compact a velké kupé BMW 850i. Dokonce jeden český majitel této někdejší výkladní skříně německého automobilového průmyslu své kupé nazval „Bismarck“ po legendárním bitevním křižníku. A raději o jeho provozní náročnosti taktně mlčí. A proč vás tedy nabádám se nebát, zbláznit se a jít si místo ročního Superba z Mototechny vybrat udržovanou S-Klasse s osmiválcem pod kapotou? Mám k tomu hned několik důvodů.

Design – Maybach za rozumnou cenu

S-klasse modelové řady W221 navrhoval team pod vedením šéfa Advanced design centra v Sindelfingenu, Gordena Wagenera. Team návrhářů právě měl velmi blízko k projektu Maybachu 57 a 62. Zkrátka když se na něj zadíváte najdete víc než jen podobnosti s Maybachem. Řada W221 se představila na autosalonu v Tokiu v červnu 2005, přitom Maybach se ukázal novinářské veřejnosti velkolepě na palubě lodi Queen Elisabeth II. při plavbě přes Atlantik již o tři roky dříve. Když nad tím přemýšlím, kdoví jak by S-klasse řady W221 vypadala, kdyby se bývalo podařilo koncernu Daimler-Chrysler koupit značky Bentley či Rolls Royce o které ke konci devadesátých let měli zájem. Vlastně asi i díky tomu vstala značka Maybach z popela. A její majestátní vzhled karoserie s vystouplými půlkruhy blatníků a hranatější jednolité jakoby vysochané karoserie posloužil i jako základní půdorys pro novou „Sonderklasse“. Dokonce mám dojem, a to v ostrém kontrastu s předchozí generací třídy S, že W221 nestárne. Není nadčasová jako „líné“ designy Porsche 911, Volkswagenu Golf, či Audi A8, které s každou novou generací vypadají tak nějak stejně. Ale je stále zajímavá a stárne velice graciózně.

Jízdní vlastnosti – Sporťák v převleku za bankovního ředitele?

Voloďa, ty slůchaj, kak ty jédeš… pomalo! Pridaj tam trocha gazu!“  Povídá šéf Vladimir Vladimirovič svému věrnému řidiči. Potřebují přece stihnout tu schůzku a výměnu zboží ve starých docích. A ta je už v osm ráno. A v kufru se stále válejí dvě mrtvoly agentů CIA a ty je potřeba stihnout vyhodit do řeky Něvy za mlhavého ranního rozbřesku. Petrohrad stále ještě spí a v mlze se začíná lehounce rozednívat. A tak na to Voloďa šlápnul. Přepnul systém odpružení Airmatic na „Sport“ a na omak robustními kovovými pádly pod volantem podřadil na dvojku. Z čtveřice hranatých koncovek výfuků AMG se ozvalo kultivované hromobití a osmiválec se vrhnul kupředu. Při přeřazení na další rychlost si výfuková soustava trochu odplivne a pak hromobití začíná nanovo. Není to to nejtišší, co potřebujete, pokud letíte za ranního mlhavého rozbřesku předměstím Petrohradu a vezete vzadu dvě mrtvoly. Stejně vás ale dýchavičná Lada Samara strážců zákona těžko dohoní. Jestli někdo potřebuje opravdové AMG čili dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, je to jedině proto, že bydlí v Dubaji a tam je opravdu potřeba mít všeho moc. Mít moc velký motor, bydlet v moc vysokém patru výškové budovy a mít moc nafty v moc velkém kusu pouště na které se projíždíte v offroadu s moc velikými koly. Voloďa potřebuje sjet z dálničního obchvatu na jednu starou zakroucenou silničku směrem k řece a těm starým opuštěným dokům. I tady na tomto ne úplně kvalitním povrchu se dvoutunová limuzína neztrácí. Volant nemá nijak zásadní cit a vážně není poznat kolik přilnavosti předním kolům obutým do sportovních Michelinů zbývá, ale auto se dá docela obratně ovládat. Dá se řídit, a to jsem nečekal ani omylem. Na sportovní režim Airmaticu a při ručním řazení převodovky mám pocit, že s S-klasse se dá docela svižně a obratně manévrovat. Dokonce jsem si pohrával se zajímavou myšlenkou, jaké by to asi bylo auto, kdyby se trochu přitvrdilo řízení i podvozek a namontoval třetí pedál spolu s instalací ruční převodovky v místech, kde trčí kovový joystick systému Comand. Ve skutečnosti se po několika minutách zase spíš chci vracet na kvalitní velkou silnici bez zbytečných zatáček ve kterých se mi střídavě nafukuje levá, či pravá bočnice sedáku, podle toho, jakou zatáčku právě jedu. A jak dopadl Voloďa, výměna zboží ve starých petrohradských docích a zda vyčistil kufr od mrtvol? To se asi dozvíme v nějakém dalším krimi seriálu.

Interiér a hračky na palubě

Do prostorného kufru se vejdou dvě mrtvoly. Airmatic má nivo regulaci, což se Voloďovi vážně hodí, protože zátěž v kufru není zvenčí vidět. Kufr je příjemně polstrovaný černým velurovým kobercem, ale nenabízí žádné další hračky. K čemu by mrtvolám byly? Uvnitř v kabině je to o poznání lepší. Vladimir, šéf podsvětí si může celé minuty hrát s ideálním nastavením zadního sedáku, a dokonce ze svého místa vpravo vzadu může ovládat sedadlo spolujezdce. A dálkovým ovládáním si nastavit jaké skladby se budou linout z 600 W systému Harman Kardon o čtrnácti reproduktorech. Neříkám, že neexistují lepší koncertní sály, ale interiér Mercedesu je místem, kam jsem se i já uchýlil na sobotní pokec s kámošem. Bylo potřeba rozebrat dojmy z vyjížďky našimi sporťáky za město a hledal jsem místo, kde nebudu rušit slečnu Krabovou našimi „petrolheadskými“ plky. Mercedes je totiž úžasná klubovna. Jak jste vytušili, v sobotu jsem s ním vlastně ani nikam nejel a vytáhl z garáže staré sportovní BMW. Nemyslím si, že by bylo cokoli příjemného zkusit stíhat na okresce rychlého Caterhama a jedno staré Porsche v S-klasse Lang, byť s úchvatným osmiválcem pod kapotou. Zkrátka by na mě někde na pumpě museli počkat a přešlapovat v té listopadové sychravé zimě než přijedu. Zatímco já bych vystoupil příjemně naladěn poslechem alba „Dark side of the moon“ za elegantního ambientního osvětlení kabiny. Mercedes nenabízí zdaleka jen to. Umí hlídat jízdní pruhy a zavrní vám do volantu jako když se o vás otírá kocour. V zrcátkách ukazuje varovnými trojúhelníky všechna nebezpečí slepých úhlů. To asi není nic neobvyklého, nakonec jsme v 21. století. Na to já často zapomínám. Jedna vychytávka, ale dnes v nižších třídách automobilů stále běžná není. Je to kamerový systém „Night vision“ a ukazuje vám po tmě do míst kam ne úplně vidíte. Dnes je dokonce i vylepšený tím, že vám přímo červeně orámuje nebezpečné objekty kolem silnice. Jenže jak říká Jeremy Clarkson. „K čemu vám to je, když si toho paparazzi u domu krásně zaměřite a pak vám inteligentní brzdový asistent znemožní ho přejet. Zastaví těsně před ním.“

Verdikt

Odhoďte stranou veškeré předsudky a veškerá ta klišé, která jsem se stejně neubránil v textu použít. Mercedes třídy S řady W221 není autem pro mafiány, není autem pouze pro ředitele velkých firem. Je to neobyčejně povedený automobil, který si můžete nyní snadno dovolit pouze proto, protože trochu zestárnul a protože si spousta lidí myslí, že si ho nemůže dovolit. A taky si říkají: „Co by na to řekli sousedi?“ Já bych ho dostatečně nevyužil. Je to automobil na dlouhé cesty a dokonce si myslím i skvělý alternativní rodinný vůz. Myslíte si, že jsem spadl ze stromu, ale ten kufr je vážně velký a využitelný, děti budou na zadních sedačkách hýčkány a jízda na dovolenou bude probíhat extra pohodlně a příjemně. Obstojí i jako velmi dobrý vůz pro řidiče. Ano, není to sedan polykající zakroucené okresky v nadšeném tempu ani nenasadí rohlík na tváři v momentech kdy zadní náprava ztratí pod plynem trochu své trakce. To je totiž nepodstatné. Řídí se lépe, než jsem čekal, a z jeho výfuku se linou ty nejušlechtilejší tóny. Za to si nechá zaplatit dvanáctilitrovou spotřebou benzínu a sem tam nějakou tou údržbou a opravou u specialsty na vozy Mercedes. Zpracování je stále na úrovni těch nejdražších nových automobilů a ta pomyslná „bomba“ na závěr je fakt, že si ten luxus vážně můžete dovolit. Pokud si můžete bez potíží dovolit koupit nový liftback či menší SUV, nevěřím, že vlastnictví Mercedesu S500 řady W221 vás zruinuje. Dejte to přečíst i svým manželkám!

Děkujeme společnosti AAA Auto a.s. za zapůjčení testovaného exempláře.

Technické údaje: Mercedes S500L 4 Matic AMG

Motor: zážehový osmiválec
vpředu podélně, DOHC, 4 ventily na válec,
Zdvihový objem: 5461 cm3  ( 98 mm x 90.5 mm)
Maximální výkon: 388k/285 kw při 6000 otáčkách/min
Točivý moment 530 N.m při 2800-4000 otáčkách/min
Převodovka automatická 7G tronic
Pohon kol všech kol systémem 4 Matic , vzduchové odpružení Airmatic
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 255/40 R19
Rozměry: 5226x1871x1479
pohotovostní hmotnost 2075 kg 
Maximální rychlost 250 km/h (elektronicky omezeno)
zrychlení 0-100 km/h 5.4 sekund
Spotřeba 12l/100 km ( můj průměr, oscilace od 10-15 litrů při běžném užívání)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
08. listopadu 2017, 07:42
1

To auto je super kočár, měl jsem možnost se v něm projet (ještě v té předchozí generaci) a je to opravdu obývák na kolech...jen ten krb tam chybí :). Ten pokec na zadních sedadlech naprosto chápu :-D . Ale říkat že servis není hrozný, protože kotouče stojí stejně jako výměna potkaného motoru z Octy je trochu mimo ne? :-D To jako kdybych řekl že výměna prasklého světlometu eSka stojí jako výměna všech brzd u I30, takže je vlastně servis v pohodě :-D . Chápu co si tím chtěl si říct (V8 v Mercedesu se asi jen tak nepotká...), ale i tak. Cena podle mě klesá hlavně proto, že boháči si to koupí nový a ti, co by si radši koupili tohle, než novou Octu zase chápou, že jakmile se mi podělají měchy na vzduchovém podvozku, nebo něca na ten způsob, zahučí do toho tak, že se radši vezmou tu Škodovku :-D I otec si pohrává s podobnou myšlenkou, jen v jeho případě Lexus LS, taky už stojí hubičku, ale připravuju ho na to, že až mu někdo urazí zrcátku, bude stát jen o trochu méně, než ten celej Lexus...a v tom přijde vystřízlivění... :) A to je podle mě podstata nízkých cen těchto luxusních limuzí, pracháč si koupí nové a ,,chuďas" ví (nebo se za chvíli přesvědší), že neutáhne servis :)

reagovat
krab
08. listopadu 2017, 08:26
0

Raspby, kdybys to četl pořádně, tak uvidíš, že přirovnávám cenu opravy automatické 7-G tronic převodovky k opravě toho TSI anebo opravě 6st. ZF převodovky v 5er BMW. Je to příměr... Ale ne úplně mimo. Kolik lidí už jsem viděl a slyšel z vyprávění jaké desítky ne-li sto a víc tisíc je stál na opravách jejich 4 válcový turbodiesel.

Ber to tak, že je to nadsázka. Ale odvážnému štěstí přeje. Tady hlavně musíš vybírat hlavou. Tohle šedé auto bylo po řediteli velké firmy, jeden majitel. A podle všeho to vypadá, že jakmile jsem ho v pondělí vrátil, už šlo do prodeje a je pryč. Ne, každý exemplář je takto pěkný. Chce to vybírat. Ale to i tu Octávku... Tatíkovi s Lexem LS jinak fandím a jestli mu to udělá radost a nějaký peníz na to má, neodrazuj ho od toho. Bude z toho auta mít určitě potěšení. Ale vybírejte opatrně a hlavou :)

VK
VK
08. listopadu 2017, 11:07
0

Předchozí generace eSka je, musím říct, zklamání. Kazí se tam věci bez nichž se nedá mluvit o pohodlí při jízdě, alespoň z mého pohledu, klimatizace, účinnost servořízení - a které bych po zkušenostech se stejně starým nebo i starším Volvem neřekl, že se mohou kazit.

Raspby
08. listopadu 2017, 13:57
0

Já chápu že motor z Mercedesu bude spolehlivější než kdejaké jednotky z levných aut. To ano...ale zase z realistického pohledu - někdo ti urve v nákupáku zrcátko a stojí to stejně jako ten motor z Boleslavy, vběhne ti pod S-klasse zajíc nebo nedej bože srnka a si v tom taky za balík, ...nechci tím nikoho odrazovat..naopak...ale je potřeba mít tohle na paměti - ono totiž taky vím o pár takových kočárech, ze kterých měl majitel půl roku radost, pak se stalo něco viz co jsem napsal, majiteli došly peníze, auto je v servisu už asi 4 roky, prachy stále nejsou, prodat se to nedá...a je po radosti...a to bych právě nerad, aby se třeba tátovi stalo...musí vědět do čeho jde...ona pořizovací cena není všechno...

krab
08. listopadu 2017, 14:12
0

Taky se na to díváš ze správnýho pohledu. Ale je fajn, že tu vidím komentáře od dvou skutečných dlouhodobých majitelů podobných aut a více méně se to shoduje s tím co si myslím. Základ je vybrat dobře. Nejít do těch nejlevnějších kusů, naopak ... věci jako zrcátka, zajíc ( zajíce asi ani nezaznamenáš v S ku, chudáka ) ale třeba divočáka asi už jo ... to řeší havarijní pojistka. Když si bude táta kupovat novou Octávii , taky si to havarijně pojistí. Tak to udělá tak i s Lexusem. Ne každá pojišťovna to umí rozumně, některé nechtějí vůbec a ano, asi to pojištění zas bude o něco stát víc.

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 14:24
0

Lidi neblázněte, ano kafosařské díly jsou dražší hlavne ty hliníkové, ale to je na všech stejné :) Zrcátko na novou oktu stojí jako tady na sko, je to hlavne tím, že ty vymoženosti co mělo Sko před 10 lety jsou už dnes bězné :) jak jsem psal na pár specifických dílu jsou ND stejne nebo o 10% dražsí než novejší auta nižších tříd. Napríklad taktovací ventil topné vody nebo pomocné vodní čerpadlo pro vyhřívání auta s vyplým motorem. Ale take to nejsoi věci které se běžně rozbijí :) mluvím s dvouletou zkušeností a 80tkm :) nejdražší byla sada druhých kol a nové pneu :D

Franz Kafka
08. listopadu 2017, 16:00
2

Tak částečně si měl trochu štěstí. Jinak ta zmínka o pneumatikách mi připomíná kamaráda, co teď koupil Porsche Cayenne také trochu ojeté za lákavou cenu. Všechno ok v servisu se dověděl, že je to v dobrém stavu a tak dále. Tak že na to tedy koupí ženě novou sadu výsledná cena i s montáží ho trochu překvapila. Jinak je pravda, že mnoho dílů je i na tahle vcelku dostupných, ale je tady prostě riziko že něco neseženeš za "levno". A když bychom rozebrali tu S-klasse do šroubku zjistili bychom že je tady asi tak 10x více věcí, cose mohou u horších kusů odporoučet, než u běžně prodané poslední Octavie. Proč píši běžně to proto aby bylo jasné, že ta nemá tu plnou výbavu která se blíží průměrně vybavené "S". Takže takhle zjednodušeně na základě jednoho kusu to nelze brát. Jinak jsem také fanoušek tohoto přístupu nebát se kupovat si auta podle sebe a ne podle recenzí. Ve finále člověka dokáže pozlobit stejně zle vrcholové Mondeo, nebo Focus jako dobové S-Klasse, nebo Maserati:)

Základ je dopředu počítat a hlavně servisovat včas a problémy řešit. Nelzerr to provozovat ve stylu tady svítí 8 kontrolek, ale jede to, tak mi to vlastně nevadí. Na závěr kupujte to! Přemýšlejte o historii daného auta a skutečném stavu. To co neudělal majitel před vámi totiž čeká vás.

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 17:11
0

Amen :) já mam teda takové to lepe vybavené, masažní sedadla, odvetravaná a vyhřívaná prední i zadní sedadla plne v elektrice :) v podstatě nemám jen adaptivní tempomat a noční vidění :) a musím zaťukat vše funguje :)

saage
08. listopadu 2017, 10:08
0

Super počtení jako vždy pane Krab. S tím Maybachem to je zajímavý. Myslel jsem že je uvedli na trh stejně. Zrovna minulý týden jedu po nábřeží, a míjí mě krásná limuzína, říkám si to je asi Maybach.. Kouknu na víko kufru a skutečně- Maybach.. Jen mě něco nedalo, vygooglil sem si záď vozu, a ono ne. Byl to Skovej Mercedes a pán si tam dozadu pouze nápis Maybach nalepil :-) Jinak když sme u cen servisu. Jasně porovnávat díly na octávku nebo Meďák který původně stál jak říkáš jako domku za Prahou asi nejde. Ale odvážnému štěstí přeje. Umím si představit, když najdeš pěknej kus, že další 2-4 roky by auto mohlo vydržet baz vážnějších poruch. ps: poznámka pod čarou.- Do úprav těch vašich Miat nasypete víc peněz než bude do tohohle Meďáku kdy potřeba :-)

reagovat
Jimi
08. listopadu 2017, 10:35
0

Problém je v tom , že velké, silné a pohodlné auto bez problémů už neexistuje. V této kategorii je už většina aut na vzduchu, automaty nejsou už tak neprůstřelné, skoro všichni jsou už bi-turbo a elektronika je kategorie sama o sobě. Chce to dlouho vybírat, mít to nastudované... samozřejmě je to o možném rozpočtu na "pocit pohodlí". Taky jsem někdy řešil zda e46 330i nebo e38 735i- provozně jsou nastejno- vyhrála e38. Ale to už není aktuální. Začínám koukat taky po Japoncích, nebo klidně Korejcích nebo klasickou ameriku, tam zatím ještě dělají normální V8.

reagovat
wdave_t
08. listopadu 2017, 10:40
0

Pěknej článek, díky. Pane Krab, vy mi ale dáváte. Přesně tyhle věci by mi nikdo neměl říkat, protože s takovou si něco takovýho fakt koupím :D

reagovat
VK
VK
08. listopadu 2017, 10:54
0

Má to taky tak citlivý parametrický posilovač řízení na rozštelování kalibrace po projetí většího výmolu, jako předchozí generace?

reagovat
Jordan Spieth
08. listopadu 2017, 11:07
3

Já pořád nechápu, proč všichni tvrdí, že je to nesmysl, který se nedá rozumně servisovat a ať si radši člověk pořídí novou Škodovku za ty prachy. Přesně takhle jsem byl přesvědčován svým okolím před pěti lety, když jsem kupoval AMG. Prý radši si kup nový céčko nebo trojku, než tři roky starý AMG ať máš klid. Nedal jsem na ně, koupil jsem AMG. za 5 let a 110 tisíc km, jsem dal za servis 150 tisíc korun a na hodnotě auta jsem ztratil 250 tisíc. Kdybych si koupi novou 3xx tak jenom na poklesu hodnoty zaplatím přes půl milionu. Pokud po takovém autě někdo toužíte, jděte do něj a nedejte na blbý řeči lidí, který mají jen teoretické zkušenosti s takovými auty.

reagovat
saage
08. listopadu 2017, 11:51
0

Podle profilovky ty mas 63 AMG? :-)

krab
08. listopadu 2017, 12:28
1

Vypadá to, viď? Já jsem rád, že přijde skutečný majitel opravdového AMG stroje a více méně potvrdí co si myslím. Ona je to ošemetná věc radit lidem, jít za "hlasem svého srdce" a koupit si ojeté auto tohoto kalibru. Ale jsem rád, když to občas někdo dělá.
A řídí se tím vtipným "Man-math" pravidlem : https://www.shotdeadinthehead.com/pistonheads-man-maths-t-shirt.html
"The process of making the hopelessely unaffordable seem unequivocally financially logical" :-D Kdybych se tím neřídil, taky mám doma jiné stroje ( a nudnější)

beastar
08. listopadu 2017, 14:25
0

Je to tak. Měl jsem pár Mercedesů asi 12 a servisovat to jde vcelku pohodě včetně S klasse. Jenom teda já měl na amg smůlu a krvácel jsem do toho rok, než jsem to prodal. Bylo to ale éčko. Jinak určitě se to z normálního příjmu když člověk nemá 4 děti a zámek uživit v klidu dá. V rámci normálního nájezdu km ročně.

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 12:57
3

Zdravím, krasný článek a souhlasím na 200% před dvěma léty jsem si pořidil ojety kousek S 500 W221 RWD, najetych 147tkm 2007 pred faceliftem. Teď mám najetých 225tkm auto bez jediné větší závady (nějaké kladky, řemen, brzdové kozouče a destičky neřeším) jedinou "vetší" servisní operací byla výměna motorku a lanovodů el. Parkovací brzdy, ktera mi moji hloupostí a nepouživáním zarezla a strhla motorek. A v dnešní době vetšina servisních úkonu v MB je za přijatelné peníze a ceny nahr. Dílu jsem jen o neco vyšší nez u 5 let stare octavie. (Až na par specifických dílu) např. Adaptace aut. Převodovky : 2500 (v MB) to same aktualizace commandu a map. Výmena oleje a bězna prohlídka 2500-3000 v MB. Jsem důkazem, že i "socka" jako je mladý kluk s bežným platem utahne luxusni limo s V8. Jediné co je drazší jsou pneu, ale tak to
Je snad pochopitelné. Co se jizdy týka je to samet, vždy kdyz si na to až moc zvyknu a začnu z paranoii slyšet každý výmol a stale se mi něco nezdá, staci na 50 km sednout do jiného auta a pak zpět a hned citím ten rozdíl zpět :D Ke spotřebě, průměr za 69tkm mam 10.9, bežne jezdim
9.5-10.5l zaleží spís na provozu (plynulosti) než na stylu jízdy a nejnizší spotřebu po cestě do
Prace jsem udelal za 8.6 (49km při průměrné rychlosti 63km/h) což je dost blízko fabia 1.2htp nebo RSové Octavie. Akorat ten zvukový, jizdní a komfortní projev je jinde :D a to ani nemusím mluvit o tom kolik si člověk užije srandy když si někteří tuningáři Golfu a Octavii honí ego a vy jen probudíte 388 koníku a zmizíte ze scény a kdyz jje motor v 5-6t otáčkách a už si myslíte že to
Víc nezatáhne tak zjistíte, že ano a pořad tlačí víc a víc dokud nepřeřadí prevedovka a pak odznovu :) nejvic to je znát když da te jen tak půl plynu (v režimu comfort) ma velmi malou odezvu na plyn takze se auto začne pozvolna rozjíždet a krasně je cítit ten linearní nástup výkonu :) je to užasné auto a ještě lepší motor :)
Omlouvám se dlouhý koment, a chyby v něm) ale musel jsem si vylít srdíčko u tak přehlíženeho krasného auta za rozumné peníze :) Jehož jsem sťastným majitelem :)

reagovat
JLK
08. listopadu 2017, 13:24
0

Tak to s tou "beznou vyplatou" by me zajimalo. Ja jsem taky "mlady kluk" s da se rici slusnym prijmem ale na ojete S500 bych ani nepomyslel. Leda ze bych bydlel s rodici a neplanoval se dozit vice nez 40 abych nemusel resit nic krome auta a dovolene 2x rocne. Ale uznavam ze v techto vecech jsem mozna prilis opatrny a racionalni =/

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 13:53
0

Jak tu někdo zmiňoval člověk nesmí koupit vysypaný vrak, ja měl víc štěstí než rozumu :) ale ty naklady jsou srovnatelný s novou oktavii :) není to žadna tragedie, ale zadarmo to nejezdí :) no "běžná vyplata" je asi neštastný termín přihodnější bude "průměrná mzda" s rodiči nebydlím :D mám vlastní baráček (samozřejme s přítelkyní) a pak je tu ňza co člověk utrácí ja třeba nerad cestuji a tak dovolená mě netrapí a pokud už někam vyrazím mame na to od zaměstnavatele fond. Taky bych rád podotkl, že nekouřim a nepiju :D to ušetří spoustu peněz a do práce bežne dojiždim A 170 cdi ale i tak za 2 roky cca 80tkm

RcD
08. listopadu 2017, 14:34
0

Asi jsem taky příliš opatrný ale jak píšeš s průměrnou mzdou cca 30k bych na to asi neměl koule :( Navíc jestli ještě provozuješ další MB na dojíždění do práce tak si to nedovedu úplně představit jak bych to dával já :) Ale klobouk dolů před tvým výběrem :)

JLK
08. listopadu 2017, 15:16
0

Tak na jednu stranu nemam rad hospodske kecy typu "nejdi do toho to te sezere" u kazdeho auta co neni octavia tdi, na druhou stranu tvuj pripad vnimam jako opacny extrem kdy stesti pri vyberu v kombinaci s rozpoctem nezatizenym bydlenim apod. ti dovoli provozovat S500.

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 15:20
1

Neblázněte! :) MB neni Bentley :D Starší Ačko vyjde na servis jako fabie :)

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 17:06
0

JLK..... měl jsem štěstí v tom, že jsem ho chtel za každou cenu a nekoukal jsem doleva a doprava, pořadne si ho neprolezl atd prostě jsem se svezl a hned složil prachy, prostě uplné porušení všech pravidel koupě ojetého vozu :D takže štěstí, že o auto bylo slušně staráno a majitel si nehrál na formuli 1 takže stěstí, ze to nebyl vrak, :D pač v takovém připaďe je to
Financně likvidační a hlavně pak už i neprodejné narozdíl od tech oktavii atd. Ale človek nesmí z ruky do huby jak se řiká... kdo chce opičku musí mít na banány :) ale není to prosťe nic tragického :) a když se clověk o auto stará tak bude sloužit :) A tyhle hospodské kecy bohužel k tomuto autu patří, (auto na hovno, sežere tě to, to chlastá, naprd takové velké auto, něco si kompenzuješ, ježiš jezdíš za 10l?!?! Ja jezdíim s fabii za 5!!! Atd atd) do tohoto auta člověk musi "dospět" a být na to takový typ :) není to sporťák a převodovka to moc ráda připomíná :D

Gr
Gringo
09. listopadu 2017, 07:28
0

Tak pro někoho je 120 000 Kč za výměnu tlumičů likvidační pro jiného normální servisní zásah autor a Grindelow asi patří k té druhé skupině :-)

Trinom
09. listopadu 2017, 07:39
0

Jen pro představu, kolik má taková věc na kouli?

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:16
0

Z hlavy bych kecal, (kouli nemám) ale v techničaku je myslim 1.5 nebo 1.75 tuny jenže ta převodovka není dělaná na tahání. A kdo by si taky kupoval limuzínu aby tahal podvál... :D

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:57
0

Gringo :D jak to napsat aby to nevyznělo špatně.... ano vzduchový měch je drahy 20-30t :) ale oni se nesypou každy rok ;) a pokud máte smůlu, že přesane chodit :) což se stát může :) tak jsem neslyšel ze by odešli všechny 4 naráz, plus ventily, plus kompresor atd atd atd... ;) proste komentář uplně mimo :)

sheogh
09. listopadu 2017, 16:44
0

Phaeton ma tusim v technicaku 2480kg na kouli (brzdeny) :-D

Trinom
13. listopadu 2017, 07:37
0

Překvapivě to dělá docela dost lidí, protože ta auta to obvykle dávají s prstem v nose a neskutečnou grácií. Obzvlášť na dlouhé trasy napříč Evropou je to velmi příjemné. Najedeš za víkend 4000 km a přesto vystoupíš z auta svěží a nerozlámaný.

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 12:58
0

Par foteček :)

reagovat
beastar
08. listopadu 2017, 14:26
0

Super je to v kostce jak píšeš nahoře. Kolik s tím najedeš?

Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 14:31
0

Za ty dva roky to vychazí 40tkm za rok :) mám to "krátce"

sheogh
08. listopadu 2017, 15:05
1

Naprosto souhlas, stejny reakce jsem dostal pred nakupem phaetonu, ze to skonci na spalkach, a pomalu i "nejporuchovejsi" auto na svete :-) a on uz 2 roky jezdi a funguje... zajimave :-)

Franz Kafka
08. listopadu 2017, 16:10
0

Lidi se toho bojí mnohdy hlavně ti, kteří třeba Mercedes, nebo jinou známou značku nikdy doma neměli. Samozřejmě u některých aut je tahle aura servisní a provozní náročnosti opodstatněná a není jich málo. Tyhle velké limuzíny mezi ně většinou nepatří:) Mercedes je až na některé specifické modely vcelku normální výrobce se seriózní technikou pod kapotou a vcelku spolehlivou elektronikou. U toho Phaetonu se také vyloženě směju u některých recenzí. Mám kolem sebe 3 majitele, různé ročníky a všichni shodně autem jezdí a nic neřeší. Občas se vyskytne závada nějaké méně podstatné části a jinak jedou klasicky oleje a spotřební materiál. Věřím že třída s od Mercedesu je na tom podobně a nemám důvod nevěřit :)

sheogh
09. listopadu 2017, 13:15
0

Jo, ja se taky spis smal, protoze me je jasny, ze vetsina z tech, co toto tvrdi v tom v zivote ani nesedela, a jsou to jen domnenky. Co je fakt, tak servisni zakroky drazsi jsou. Hlavne kvuli spatnymu pristupu ke spouste veci, a diky tomu vsechno zabere hodiny...

Spis nez poruchy jsem narazil na par chyb (nejspis software), jako napr. kdyz auto startuju, vzdycky se zapne AC. Pokud byla predtim klima zapnuta, zapne se ve stejnym stavu (to bych ocekaval), ale kdyz byla vypnuta, zapne se taky, pokazde s trochu jinym nastavenim smeru/vetraku :-D

Nebo obcas se zblbne snimac okolniho osvetleni a treba vecer ztlumi podsvit pristrojovky :-) ale to jsou drobnosti.

A I kdyz je V8 uzasna, Sonderklasse znamena proste jen V12, jina cesta neni ;-)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 17:35
0

Jak je ti v članku. Mužeš si dovolit auto okolo 300-450t klíďo na splátky? Když budeš vybírat rozumně utahneš i takove to auto :) Mam ted okouklou Cl 600 v12 :) toto Sko prodávám kvůli tomu :) ale ješte nejsem definitivně rozhodnutý, ale radost si udělat chci :) Než príjdou děti atd pak na takové (pro mě) hračky moc nebude :) :D

Franz Kafka
08. listopadu 2017, 15:49
0

S dovolením bych napsal svou relativně krátkou zkušenost s Mercedesem. Jsem asi rok možná o něco déle majitelem prvního ML s osmiválcem v úpravě od AMG. Prvně se s tím jezdilo doslova denně a teď s tím dočasně jezdí přítelkyně takže takové ty klasické ženské pojíždky sem, tam něco dál. Auto najelo 23,000 km za cca těch 12 měsíců. Poruchy žádné. Klasický ponákupní servis proběhl také bez nějakých větších překvapení. Vybíralo se to při pořizování velmi opatrně a s naprosto známou minulostí. Jedná se podle všech statistik asi o nejméně spolehlivé auto v kategorii ojetých suv v tomhle stáří. Nejen že to projede poměrně slušný terén pokud to tedy má obuté normální pneu a ne nízkoprofilové pneumatiky na silnice, ale jinak to jezdí doslova jen za benzín. Nemyslím si že by bylo nemožné uživit takové auto z normálních, běžných výplat. Často pověst těchto vozidel trpí neschopností druhých majitelů vybrat slušné auto a zároveň také tím, že hodně lidí očekává podobné náklady na provoz a servis jako u méně prémiových vozidel. To samozřejmě není rmožné a v případě nehody se také mohou objevit nečekané investice. Kdo ale kupujeme auto kvůli tomu abychom ho zbořili že? Také to lze dobře pojistit pokud si nejsme jisti a počítat s tím, že nemalé peníze bude stát pro změnu kvalitní pojistka. U nás s tímhle vozem jezdí žena jak jsem psal a vše je ok. Dobře třída M není S, ale i tak je mnoho věcí na podobné úrovni zejména v cenách. Já dával auto z provozními věcmi do neoficiálního servisu Mercedes a nikdy to nevyšlo na nějakou obrovskou cifru. Teď mám půjčené 4dveře a také to subjektivně nevidím tak černě jak jsem se měl mnohdy možnost dočíst:) To už je ale zase jiná písnička. S klasse bych si nekoupil ze stejného důvodu jako 7er a S8 na mě je to moc velká nuda. Jinak samozřejmě technicky a na čistě relaxační pohodovou jízdu je to parádní.

reagovat
ToMyx
13. listopadu 2017, 14:48
0

Jsem zvědavý, jestli tě 4 dveře opravdu chytnou a vyhrají:-)
Jinak souhlas, čím vyšší/ luxusnější třída, tím pěčlivěji je nutné vybírat, pak to nemusí být nutně průšvih. Často je problém naivní kupující, ale to je zase jiná pohádka....

Št
Štěpán R
08. listopadu 2017, 16:43
0

Auto úžasný, jako všechny Eska, ale pozor: tyhle motory se moc nepovedly. Jedná se o modulární šestiválce M272 a osmiválce M273. Zejména mechanismus rozvodu je problém, díky kolísavé kvalitě materíálu ozubeného kola vyvažovací hřídele, která celý rozvod pošle do kopru. Výměna je otázkou cca 70 000kč u někoho kdo to umí, v Mercedesu si netroufám odhadnout. Pak mě zaujala konstrukce ventilových vík u jednoho servisovaného motoru S 500. Víka totiž nejsou jenom kryty hlav, ale zároveň plní funkci fixace vaček. Je to fakt zvláštní, protože se vačky točí ze shora v hliníku, nejsou tam kluzná ložiska. Asi úspora. Pak Airmatic. To samé, výměna atakuje 100 000kč, pokud tam někdo nenapere měchy s Číny. Můj názor, i když se to dá koupit za cenu Oktávky, pořád je to pro lidi, co jsou dost při penězích.

reagovat
Gr
Grindelow
08. listopadu 2017, 17:19
0

Tak to je přesně ten zkreslený názor :) ;) Ano motory co popisujete měli tento problém, ale týkalo se to motoru 3,5 v6 4,5v8 a 5.0 v8 :) toto ma 5.5 v8 kde jsou tyto problemy naprosto odstraněny :) a 5.0 se do w221 nedával :) (rozvody) co se týče vaček, jsou zdvojené a víko vačky je vážne fixuje, ale není pravda, ze je to kov na kov, jsou tam tuším kuličková ložiska :) Dokonce na netu je origo mercedes benz instruktážní video jak se děla výměna rozvodů :) Ale to co popisujete se tomuto motoru 5.5 uplně vyhlo, je to konstrukčne nový motor :) vylečený z těch nemocí jeho prědchůdců :)

Št
Štěpán R
08. listopadu 2017, 18:22
0

W221 s označením S500, což je ten motor, co dělal známej, má sice na kufru S500, ale je to 5,5 litr, typ M273, technicky identintický s M272 o objemu 3,5 litru. Tu rozborku jsem si důkladně prohlížel a ty víka fungujou jako kluzný ložisko, kuličkový tam nikde není. Já tady netvrdím, že se ten problém týká všech motorů, ale jen některých sérií, bohužel poměrně rozsáhlých. Je třeba pátrat ve Vinkách, dá se zjistit, která čísla jsou riziková. Je to stejný, jako kauza vadných sérií olejových chladičů automatických převodovek(Behr), které propouštěly glykol do převodového oleje, což znamenalo likvidaci lamel. Bohužel si to Mercedes u subdodavatelů úplně neohlídal.

Sa
Sausages
08. listopadu 2017, 18:52
1

Problémem s rozvody trpěly i tyhle 5.5l. Vyřešeno v polovině roku 2008, od té doby je to bez potíží.

krab
08. listopadu 2017, 18:58
0

Dík, za zajímavé informace. Fakt, takhle do hloubky jsem do rozboru úskalí velkých Mercedesů nezabřednul. Ono z toho by mohla vlastně být pěti set stránková bychle ... tenhle kousek byl vyrobený ke konci 2009 a vybavený AMG packetem, velké brzdy, AMG prvky interiéru, výfuková soustava a 19" kola. Z toho mála co jsem stihnul přečíst před vydáním , jsem si vydedukoval, že právě 09" a novější 5.5 litr , atmosféricky plněný osmiválec je taková velice šťastná volba. Navíc - podobně vybavená auta, pokud se povede odchytit ještě od původních , maximálně druhých majitelů bývají daleko líp opečovávaná než S 350 CDI , že? :)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:23
0

Ja vím co
Je to za motor :D mám ho... přes 80tkm v mém vlastnictví a celkem 225tkm na motoru se dělal jen olej, tešnení krytek vaček, řemen a 2 nebo 3 kladky plus svičky a filtry samožrejmě a nic jinehó, preďchozí majitel podle servisní historie jen běžná udržba a kompresor podvozku. Nejvić na rozvody trpěly vyložene 4.5 v8 pač je to jen 3.5 s dvěma válci navíc. Tahle 5.5 je sice koncepčne stejny motor, ale používají se už jiné materialy atd problém s rozvodama jako takovýma tento motor nemá, co popisuje Sausages se týkalo časovaní ale nebylo to destruktivní pro motor jako ten problem jako ozubene kolo vyvažovací hřidele, tento motor ma načtený a nastudovaný skoro 4 měsíce prěd koupí jsem si o něm zjištoval možné i nemožné ;) není to jen od nejakého známeho a z doslechu :) 5.5 je v Sku jeden z nejpovodenějších motorů (nevim jak V12 a amg verze proto píšu nejpovedenější)

AnGeor
08. listopadu 2017, 20:20
2

od roku 2007 mam E500 a tyhle reci v diskuzi vyluzuji usmev :)
Olejovy servis v MB za 2500-3000 s prohlidkou? Kde? Ano, umi to jezdit za rozumne litry na sto, ale pouze s velmi lehkou nohou, normalni dalnicni provoz v CR, kde je neustale brzdeni a akcelerace je za 12 minimalne.
Nikdy jsem neresil karoserii, takze kolik stoji plecharina netusim, ale:
- vymena jedne xenonove vybojky - 180E
- jeden predni tlumic - 1000E bez prace
- bezny olejovy servis - od 300E, zalezi jestli je to A/B/C, za tusim D jsem platil prez 1000E.

A pak tady mame servis MB v CR. Ja nastesti jezdil na servis do D, ale jedna vec hovori za vse. Mel jsem "orezlou" listu na dverich u spolujezdce. Dalsi servis me cekal az za dlouho tak jsem zajel na chodov, kde mi rekli ze tu listu maji, vymena s lakem cca 10t. To jsem si rikal, ze je docela dost penez, zeptam se v D. No a pri dalsim servisu v D jsem se na tu listu zeptal, servisak mi rika, jasne vymenime, je to zdarma, protoze to mercedes uznal jako vyrobni vadu. Dva roky pred tim, nez jsem s tim v tom chodove byl...

Dle mych zkusenosti se neco takoveho z "prumerne" vyplaty da pouzivat, nikoli provozovat. Jakmile neco blikne na palubovce, tak ty vyplaty rychle zmizi ;)


reagovat
beastar
08. listopadu 2017, 23:39
0

Ono taky pro každého je průměrná výplata něco jiného. Trochu bych to upřesnil průměrný plat v Čr na to při trochu větším nájezdu stačit nebude. A že tu osobní zkušenost zrovna s Mercedesem mám několika násobnou. To ale neznamená, že na provoz rozumného kusu musíš mít v kapse sta tisíce měsíčně. Samozřejmě ty ceny dílů jsou jinde, než u běžnější produkce. Ty ceny co tam píšeš jsou ale minimálně u tlumiče trochu podivné. Dejme tomu, že servis v Německu značkový i ten garážový je díky úrovni platů mnohem dražší a origo díly něco spolknou:) Na Ml ani na éčku vyjma amg sem teda takhle tristní zkušenost neudělal.

Myslím že se určitě nevyplatí ta auta na nějaký větší nájezd ročně. I jako posunocadla do práce zpět si vyberou časem svou daň. Otázka je jestli ti jako odměna stačí pohodlí, jakýsi pochybný status a dechberoucí výkon, někdo si potrpí i na výbavu. Podle mě když si koupíš auto z článku nesmíš a nebudeš na tom tak aby si třeba při 20tkm rok řešil spotřebu 12 litrů. Servis je věc jiná jenže to je stejná písnička třeba i u mého letitého Nissanu Murano, kde taky půlku věci musím řešit přes Nissan, nebo objednávky dílů v Německu. A to není zdaleka tak exklusivní auto jako esko. Zůstal bych u tohi pořídit ano,ale vědět co mě čeká. A počítat s tím! Jinak by si ani ty tu e500 dávno neměl že;)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:28
0

No pokud jste ho měl jako nový tak ty ceny jsou jinde než u 10 let starého auta...... navić s tou spotřebou... mrkněte na fotky co jsem tam hodil, je to z místa bydlište na loretánské naměstí v praze v neděli odpo :) průměrná rychlost 77km/h kde 65-70% trasy jsou okresky a město není lehká noha ;) pokud na dálnici jezdilte brzda plyn tak pak neni divu ze neumite jet za míň než 12l ale to nemi problém auta ale mezi volantem a sedačkou ;) Neřikám ze 5.5v8 jezdí za málo ale pomeř cena/výkon to je nadstandartní ;) a ekonomické :) mín žiznivý benzínový motor s tímto výkonem atd jinde nenajdete :)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:32
0

Navíc srovnavat cenu u nás a v D kde jsou 3x dražší hodinové služby je hloupost ;) Jinak co se týče servisu který opěvuji tak FaRene Hradec Králové :) nejezdím tam teda pracidelně normalní servis dělam u neutarizovaného servisu ale softwarové úpravy, a složitější úkony jedině tam ;) Naštěstí žadný složitější úkon nebyl zapotřebí :) Ale nejsem naivní, problémy příjdou :) ale s tím človek musí počitat když si kupuje ojetou S klasse :)

AnGeor
09. listopadu 2017, 14:28
0

beastar: netvrdim ze potrebujes stovky tisic mesicne, ale tvrdit ze to je stejne narocne na servis jako "oktavka" je proste blbost... a ten tlumic stoji tolik, protoze je v nem zaroven mech airmaticu ;)

Grindelow: sorry jako :D ale to jsou spotreby a ceny pro pritelkyni/manzelku...
- kdyz jedu brzda plyn, jsem v tom za 16 min, to co jsem psal je provoz na dalnicich v CR kde se neustale brzdi, akceleruje. rekord mam z Londyna - 24
- ptal jsem se kde v MB servisu ti udelaji olejovy servis za 2500 - 3000 korun? odpovim si sam, nikde.... jenom olejovy a vzduchovy filr na ten motor stoji v originalni kvalite, ne od MB, prez 2000.... a v tom motoru je pokud se nepletu 8l oleje...
- v D byl servis vzdy maximalne stejne drahy jako v Praze, kolikrat i o neco levnejsi

beastar
09. listopadu 2017, 14:37
0

Hale sorry:) Nikdo normální by neměl tvrdit, že to má servis jako třeba oktávka. To je tak nějak jasné. Ta cena je vysoká i tak. Nevím kolikátý Mercedes to máš, ale tvůj přístup k servisu nutně neznamená, že to nejde udělat levněji. Věř mi, jde. A servis v Německu je sice kvalitnější včetně služeb okolo, ale taky mnohem dražší. Je to auto co nové něco stálo ale spoustu věcí s dobou ztrácí na ceně, dílů jako to auto samotné. Tím netvrdím, že je to pro každého. Když s tím nebudeš lítat 40000 ročně, tak si to můžeš užít i jako normální člověk. To je celé, co říkám. Stejně jako starší a8, nebo 7. Jestli to nabourává tvou tezy o tom, že si vatař a übermensch tak promiň.

beastar
09. listopadu 2017, 14:40
0

Jen z kolegiální zvědavosti... Kde konkrétně v tom Německu byl ten levnější servis, než v Praze? Vyjma m3000 na Chodově tam je chujovina jezdit s ojetým autem starším 5 let

AnGeor
09. listopadu 2017, 15:03
0

nemecky neumim a jsem normalni zamestnanec....

reagoval jsem na to, ze nekdo tady pise o servisu za 3000 v MB, coz je jaksi nesmysl, vzdyt 8l kvalitniho oleje stoji vice... Ja davno nejezdim s tim autem do znackoveho servisu, takze vim, ze to jde i levneji, ceny jsem uvedl jako protiklad tomu tvrzeni... a ten servis je hned v prvnim meste za Rozvadovem, tusim Waidhaus nebo tak nejak.

AnGeor
09. listopadu 2017, 15:38
0
krab
09. listopadu 2017, 15:48
0

Já ten článek napsal trochu taky ve stylu, aby bylo o čem debatovat :) V reálu, ale vážně není katastrofa ( finanční) provozovat W221 čku , pokud nekoupíte opravdu zanedbané auto. Nepsal jsem nic o průměrným platu anebo že servisní prohlídka stojí 3t... Psal jsem o tom, že člověk, který si může koupit střední SUV či sedan/liftback nový , může si vážně klidně vozit zadek v S-kládě, pokud si chce splnit automobilový sen atd...

Malá servisní prohlídka vyjde na nějakých 7tisíc s DPH , co jsem viděl, až na zásadní průšvih nestojí ani další spotřební díly absurdní částky. Nezkoumal jsem jak se k S-klasse staví pojišťovny a naceňují havarijko, ale horší než u Porsche to být nemůže. Spíš bych očekával cifry řekněme dvojnásobné proti pojištění mainstreamového auta ve stejné hodnotě. (maximálně)

Další věc ale je, že hodně lidí ( většina) jdou a koupí radši ojeté auto vyšší střední třídy , dieselové s automatem , ideálně s pohonem všech kol. I když by logicky pokukovali po S-klasse, Lexusu LS, BMW 7er atd.. Koupí typickou "bezpečnou , rozumnou" volbu a to např. BMW 520d F10/F11 ... poměrně žádané auto. A teď legrace je, že v případě poruch ( a že se objevují) utratí nakonec hromadu peněz v průběhu provozu a pořád jezdí ve své "rozumné, bezpečné" volbě ... A říkají si ... "že já vůl tehdy nezkusil vzít tu S500 , která se mi tak líbila, ale bál jsem se jí )

Tak to je asi tak tok mého uvažování nad tím tématem...

AnGeor
09. listopadu 2017, 16:37
0

ja s tim clankem slouhlasim a taky jsem tak uvazoval kdyz jsem to auto kupoval ;)
jenom jsem se snazil dat muj pohled na vec u servisu a spotreby, protoze to nekdo v diskuzi psal. za 9l s tim jde jezdit, ale jako duchodce a servis taky stoji docela dost. Jestli je ted olejove A za 7 tak to sel MB s cenama docela dolu, protoze co si ja pamatuju tak chteli za litr oleje 1000 kacek a tech litru tam je 8 :)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 17:31
0

V mozoru je 8.5l
Oleje :) Na filtry a oleje jsem to do MB nedával. To ti vymění každý lojza v garaži takže není potřeba se strachovat jir do neautorizovaného servisu. Takže přesnou částku neznám, kazdopadňe mi
Pán na přijmu když jsem tam byl na diagnostice kde si za hodinu práce neřekli nic, že by jim to bylo trapné... řekl ze výměna oleje 3000-4000 kč (jen olej) a to na stařsí auta dávaji cca 20% sleva ma origo díly a 20-24% na práci. FaRene Hradec Králové....... (píšu to po druhé) k té spotřebě ;) Pokud ri 77km/h přijde jako duchodce (průmer) tak jezdíš jako pako ;) Na 90l nadrž (pravda po vícko takze tam bylo asi 97l jsem dal 1023 km :) taky jsem jednou blbnul a dal jsem asi 400 :) S tím autem se dá jezdit uplne normálně okolo 9.5l a nemusíš jezdit jako dušičkář. Stáčí jet plynule a pokud mi tvrdíš, že na dálnici jezdís brdza/plyn (brzdiš a furt akceleruješ) tak jak jsem řekl problem není v autě ani motoru ;) Z tvého příspěvku chápu, že si to
Ečko měl od nového... nemůžeš srovnávat nové a 10 let staré auto ;) Navíc poměry u delaeru a servisech Mb se za těch deset let také určitě změnily ;)

krab
09. listopadu 2017, 18:49
0

Grindelow : spotřebě věřím. Jen je potřeba porovnávat podobný jízdní režimy. A máš S500 , toto byla verze Lang navíc 4matic. To si myslím přidá 10% .. extra hmotnost, pohon všech kol. Mimo město, a hlavně kde doprava odsýpá rychle a plynule se asi dá vážně jezdit za tak málo. Já s tím jezdil po přicpaný Praze , kus za město, ale žádnou vyloženou dálku, kde by se to sráželo. Průměr byl 12.5 .. Prostě ale spotřeba je u tohoto vozu tak nějak něčím, co se neřeší. Respektive, kdyby to žralo 20 jako některé ameriky , tak už asi jo :)

AnGeor
09. listopadu 2017, 19:16
0

Grindelow, ja reagoval na tohle.
Výmena oleje a bězna prohlídka 2500-3000 v MB.
I 3-4 tisice je nerealnych, kdyz vezmes ze olejovy filtr stoji 600 a jeden vzduchovy 800 a ty potrebujes dva.Tech 7t co napsal Krab je realnych.

Ja asi jezdim jak pako, ale ty asi mas problem s chapanim psaneho textu. Nebo nejezdis po dalnicich v CR prez den, ale brzda plyn je dnes bohuzel takovy standard, pokud teda nejezdis 120... Pisu to po treti..

Prumerna rychlost o nicem nevypovida. Muzes mit 77, vyjedes z mesta a jedes 90 po okreskach ;)

howg

Gr
Grindelow
10. listopadu 2017, 17:00
-1

Ach jo.... vymena oleje!!!! Jen oleje!!!!! Nmluvil jsem
O prohlidce A jako takove... boha.... k te spotrebe... problem neni v aute... tecka

AnGeor
10. listopadu 2017, 18:53
1

kamarade ty jsi komik :D

jako respekt za to, ze jsi si koupil takovou karu s poradnym motorem, ale jak jsem psal na zacatku, spotreba i servis co jsi uvadel jsou pro zenu/pritelkyni... Ty jsi napsal "Výmena oleje a bězna prohlídka 2500-3000 v MB." - ja napsal 300E - Krab napsal 7t CZK.... Ty jsi psal ze 9.1 je normalni spotreba, ja napsal pouze to, ze to je de facto economy run.. 10.9 ti samozdrejme verim...

proste to auto znam, i ty veci okolo a pouze jsem chtel vnest trosku reality k tvemu prispevku.. nevim proc me porad obvinujes ze neumim ridit, proste pro me je s takovym motorem spotreba kolem 12l realitou a nejen pro me...

Náhodný Kolemjdoucí
08. listopadu 2017, 20:25
0

S těmi náklady na servis ojetiny je to trochu loterie. Zatím se tu hlásili stastlivci, což je pochopitelné, kdo by chtěl být za blba. Tak to zbylo na mě (klidně se mi tu vysmejte)... Ojetina za 150, známá historie (fakt), nájezd 140 (fakt), 8 let, prověřeno servisem, dobrý stav, jedna z dražších nabídek. No, secetl jsem servisní náklady za poslední 4 roky (50tkm) a jsem v tom za 220. Je pravda, že velká část je autorizak, ale je tam trochu raritní motor, tak se do toho nikdo nehrnul.

reagovat
JLK
08. listopadu 2017, 21:09
0

A o jakem aute/motoru je rec? Samo o sobe 220 tisic za 4 roky nic nerika, muze to byt moc i malo. Kdyby me stala S500 rocne 50k na servisu tak jsem v pohode, kdybych to musel davat do Focusu tak to radeji zapalim.

Náhodný Kolemjdoucí
08. listopadu 2017, 22:39
0

Sorry, tajné to není. Vel Satis 3.5V6

JLK
09. listopadu 2017, 08:21
2

A nechtel by ses o tom trochu rozepsat do blogu? Asi nejsem sam koho by zajimaly informace o Vel Satisu z prvni ruky.

Fi
Filipos
08. listopadu 2017, 21:24
0

Chlapci řekl bych, že testovaný kus je trochu paskvil. Je to obyčejné S 500, nárazníky to nemá z AMG paketu, ale přímo z AMG verze, tzn. je to nějaká překopávka. Brzdy také vypadají jako z plnokrevného AMG

reagovat
krab
08. listopadu 2017, 22:17
1

Filipos, auto už se mimochodem tento týden prodalo, proto jsem ani nedal odkaz na inzerát a vážně mělo hodnověrnou historii. Jako jo, s tím AMG paketem, resp. AMG výbavou jsem si taky nevěděl rady. Je to 500 Long , vyrobená v roce 2009 , od 2010 zde měla jednu firmu jako majitele. Muselo to auto být nějak na přání takto konfigurovaný s AMG prvky. Ať to bylo jakkoli, bylo to provedeno fakt hezky. Uživatesky to není zdaleka špatná kombinace, protože pravé S63 AMG stojí v zásadě zase o dost víc na všem. A ten 500 ( 5.5 litr , 388k) motor naopak perfektně stačí pro kohokoli, kdo se nepotřebuje chvástat tím, že tam má to nej ...

Fi
Filipos
08. listopadu 2017, 22:23
0

Je možné, že zákazník si to nechal předělat. Nicméně nárazníky, výfuky a brzdy jsou z S63 AMG. Ty se na S500 nikdy nedávaly. Dával se pouze tzv. AMG paket a to vypadá jinak. Každopádně to nemění nic na tom, že auto je to hrozně fajn a ještě s relativně bezproblémovým motorem. Pozdější 4,7 biturbo je katastrofa :)

Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 09:35
0

Málo kdo kdo si kupuje nové takové auto ho má v seriové výbavě nekde se mercedes chvástal ze 80% nebo tak aut je upravena na žádost zákazníka :) A když si to zaplatíte :) udelaji vam S 320cdi s podvozkem i výfukama a vším možným a nemožným :) nehledejte v tom logiku, ten kdo to kupoval prošte jen řekl chci to to to a to atd. :)

Fi
Filipos
09. listopadu 2017, 21:21
0

Z fabriky to takhle rozhodně nedodají :)

skodafil
09. listopadu 2017, 10:34
0

Je neco takoveho v kombiku? Neco takoveho mne laka, ale ziju na vesnici, obcas potrebuju prevezt psa a sekacku a dvema auty to nechci resit. GLS nebo Escalade mne nelakaji, nechci SUV. Nejaky napad?

reagovat
Gr
Grindelow
09. listopadu 2017, 10:46
0

Cls shoting brake :) ale má to
Tvary kupé takže to ma takovej ten svažujíci se tvar :) ale jinak ecko v kombíku :) pokud bude na vzduchu tak je to levňejší a praktičtější Sko :) teda toť můj názor

To
Tom
09. listopadu 2017, 22:05
2

Super clanek musim rict. Dva dni zpatky skladam nejake penize v bance prodávajícímu, abych si za 2 hodiny sedl do mercedesu S500 L 4 Matic AMG, ktery mi v ten okamzik zacal rikat pane. A dnes rano si o tom svem mercedesu prectu tenhle clanek... Musim potvrdit vse co je v clanku. Mel jsem uz spousty aut, ale nikdy jsem se necitil v zadnem aute tak jako v tomhle. Abych to upresnil. Kdykoli si do eska sednu, mam chut tomu autu podekovat, ze mi dovoluje ho ridit. Vcera jsem si sedl na zadni sedacky, pustil si masaz zad a k tomu Enyu z tech nevim kolika reprobeden v puvodni cene zanovni fabie. Chvilku pred tim jsem nechapal, jak si nekdo muze do auta takovy audio system objednat. Uz to chapu. Chvilemi jsem mel pocit, ze mi Enya prosla hlavou skrz na skrz. O aute nemuzu rict nic spatneho, snad jen... Kde jsou k....a drzaky na piti???? S klidnym srdcem bych se vzdal toho nocniho videni, kdybych si mel kam dat kafe. Zkusim se pozeptat v mercedesu na Zlicine kam zitra jedu, jestli na to neni nejaka vychytavka za 150 korun, ktera by se dala srcit do odkladaciho prostoru pred operku na ruku. Kdyz jsem u mercedesu. Jedu tam kvuli prednim brzdam. Kotouce a desticky jsou na hrane smrti. Volal jsem tam dnes, kolik si mam pripravit penez, protoze jsem slysel hrozive pribehy o zruinovani majitelu takovychot jetych aut, coz byl mimo jine duvod, proc jsem o takovehle ojetine s puvodni cenovkou vice jak 4 miliony dlouho vubec neuvazoval. Auto jsem koupil jako platce DPH, uvedu tedy ceny bez neho. Jeden kotouc 4.000,-Kc, ctyri desticky 3.200,-Kc, prace 2.000,-Kc. Celkem 13.200,-Kc... Kamarad na rok starem superbu platil +- to same. Ostatne kdyz jsem u superba. Jedna se o 2.0 tsi. Zatim ma prumernou spotrebu 12l/100. Ten kdo mel esko prede mnou nechal bezet "trip" poslednich 22.000km. Prumerna spotreba 13.6l/100. Najedu asi 1.500 km mesicne. Rozdil cca 750,- korun za mesic. Z pohledu puvodni ceny eska a toho, co vsechno svemu majiteli poskytuje si dovolim uzavrit, ze je to vcelku provozne ekonomicke auto s prumernymi naklady na udrzbu. A vite co... Kdyz ji milujes, neni co resit. A ja tohle auto vazne miluju!

reagovat
saage
10. listopadu 2017, 00:18
0

Tak gratulace! Krab rikal ze bylo hned po vraceni pryc. Musim rict ze cena za ty brzdy je levnejsi nez na stejne stare bmw 335. :-( Doufam ze napises casem taky nejaky blog o provozovani tehle krasky! Uzivej

beastar
10. listopadu 2017, 00:45
1

No tyhle ceny už jsou normální:) Tak hlavně ať drží vše podstatné.

krab
10. listopadu 2017, 10:18
2

Tak to je hezký ! :) Myslím, že ten konkrétní kus tě ničím zlým snad nepřekvapí. Opatrně jsem se ti s ním o minulý víkend povozil a přesně jak říkáš ... jsi rád, že tě auto dovolí pustit dovnitř a neřekne - koukej si vyčistit boty a umýt ruce :)
A díky za pochvalu za článek.

Jinak přední kotouče už opravdu byly sjeté a u 2.1tunové limuzíny nemá cenu na tom šetřit. Destičky se mi pohledem zdály OK. Cena za výměnu je velmi potěšující tedy. Na to, že to jsou AMG velké brzdy. Já viděl ve fakturách výměnu těch zadních, to bylo něco přes 10 i s DPH. Já myslim, že ti bude dělat dlouho radost. :-D

A vidíte, jestli nemám rozjet externí kampaň AAA Auto : "K vybraným vozům dostanete po zakoupení příjemný článek zdarma" :-D Místo toho Hezuckýho a Mareše, co jim dělají teď reklamu...

ToMyx
13. listopadu 2017, 15:28
0

Dokážu si představit Tomovo překvapení, dostat dárek v podobě super recenze a fotek pár hodin po koupi, kdo to dneska má? :-D
Auto je to parádní, komfort 1A, dokázal bych si s tím představit služebky do SR...
Patřím do skupiny, která má z podobné skupiny aut respekt, protože je tu mnoho "ale" co se týče rizikových dílů nebo spíše jsem od přírody opatrný. Po přečtení jsem kousek toho respektu přemohl, díky za to.

Ka
Kalvi
12. listopadu 2017, 21:38
0

sonderklasse je naprosto úžasná věc, jenže vzniká problém, super hight vymoženosti a trvalost, předchozí generace na to trpěla hodně a proto jsou ceny v inzerci jaký jsou. Tohle jsem nikdy neřídil, tak nevím. Ale cit v řízení? Voloďa to nepotřebuje! Je to rychlý? To si piš! Kdyby nebylo, tak Voloďu v tom doku nebo u řeky nechá jeho nástupce, kterej je rychlejší! :D
Já osobně si teď pohrávám s myšlenkou koupit na jaře nějakej Cadillac Seville STS kolem roku 2000, ano předokolka. Sice mě řízení baví, ale jsem pohodlnej a ten typ člověka který si dokáže užít řizení i jinak než utrhnout zadek ve vyhrkané e46 330i :D jen prostě na našich internetech jsem se o tom autě nic nedozveděl, nemáte nějaké zkušenosti? Vím že je tu pár amerikanofilů :D...

reagovat
SEMRY
13. listopadu 2017, 11:22
0

No komentáře jsem četl jen zhruba a vzhledem k tomu že to má v podstatě stejné ( 4M, face, AMG paket) můj spolužák tak to auto dobře znám. A jsem velmi zklamaný, Desing sice nemá chybu, je nadčasový, interiér je velmi dobře zpracovaný, motor jen přede ale..... Sype se to, měnil toho dost a nebylo to nejlevnější....
Z mého pohledu je zklamáním hlavně infoteiment, který je dost pozadu ve srovnání třeba s E60face a je děs s tim pracovat o navigaci nemluvě. Sedačky byt ortopedické mi nepřijdou vůbec dobré a ani moc nehřejí a ani moc nechladí... Největší ránou je ale airmatic. Nevím co to má za výhodu, některé nerovnosti to vůbec nebere, pohodlí není žádný šlágr, příčné nerovnosti a tramvajové pásy vždy s ránou od nápravy do kastle. Tady jsem čekal víc, v podstatě nevím na co to auto je vlastně dobré, snad na cestování ve 4 lidech nad 500km nebo dál. Propad hodnoty obrovský a servis to chce i když nejezdí, že kolem 200tis lehne airmatic je téměř jisté a ten servis není nejlevnější. Spotřeba je kolem 12ti to se nechá, ve městě se s tím jezdí blbě. Za mě tohle auto určitě ne. A hlavně se nemůžu ubránit dojmu že to někdo dělal v roce 2000, působí to na mě všechno zastarale.

Ale jak říkám, můj názor.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem